abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2004 @ 20:16:20 #251
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_19918772
http://www.nu.nl/news.jsp?n=340758&c=11
quote:
Eerste Kamer akkoord met identificatieplicht

Uitgegeven: 15 juni 2004 13:35

DEN HAAG - Een meerderheid van de Eerste Kamer gaat akkoord met een uitgebreide identificatieplicht. Dat houdt in dat vanaf 1 januari 2005 iedereen vanaf veertien jaar zich moet kunnen legitimeren in de openbare ruimte, als de politie, opsporingsambtenaren of toezichthouders hen daarom vragen. Doen zij dat niet, dan riskeren zij een boete van maximaal 2250 euro.
Waarvoor is dit nodig? Om terroristen te bestrijden? Om criminaliteit te bestrijden? (waar de politie, politiek en schoolsysteem geen drol aan doet)

Wedden dat de overheid uit gemak een RFID polsband of misschien zelfs implantaat gaat aanbieden binnen enkele jaren?

De keus:
1. Bij je dragen tot de volgende stap gezet gaat worden.
2. In discussie gaan met een politieagent wat niet zal lukken omdat ze steeds vaker thuggish worden.
3. Aan je conditie werken en hard weglopen.

Dat zal voorlopig dus wel 3 worden. Doe ik gelijk wat aan me conditie.
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:21:39 #252
96477 zerOne
reality is an opinion
pi_19930040
Voor mensen die zich ook druk maken over de indentificatieplicht:

http://www.identificatieplicht.nl/
  FOK!fotograaf woensdag 16 juni 2004 @ 11:46:23 #253
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19932224
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:47 schreef RM-rf het volgende:
werkelijk? een 'open deur'?
Sorry, ik vond het een beetje rare uitspraak om te stellen dat RFID geen database is. Misschien las ik het verkeerd, maar het komt op mij over als 'een rijbewijs is geen koelkast'.
quote:
ik heb eerder het idee dat jij en meerdere andere mensen continue vage uitspraken doen, die niet definieren waarover we het exact hebben, alsom extra 'paniek' op te wekken:
Zou je aan kunnen geven wat precies vaag is? Ik weet dat het soms lastig is om dergelijke mogelijkheden over te brengen aan mensen die niet bekend zijn met het verzamelen, beheren en exploiteren van grote hoeveelheden data. Als ik te vaag ben, leg ik het graag wat dieper uit waar mogelijk. Het is niet mijn bedoeling paniek te zaaien, ik wil alleen de potentiele negative mogelijkheden ook belichten.
quote:
ik reageerde op een nogal vage posts '...dat bedrijven al gebruik maken van databases die RFID-chips zouden opleveren...';
wat complete onzin is, bedrijven gebruiken juist voor voorraadbeheer vrijwel geen enkele database, maar vaak inventarissen die een grote foutmarge hebben, ieder kwartaal moet er ofwel handmatig bijgeteld worden en meerdere bedrijven hebben een slecht zicht op hun inventaris,
Ik weet persoonlijk dat de Makro al sinds de tachtiger jaren een database gebruikt om de voorraad in bij te houden. Dat die databases niet kloppen, komt door de menselijke factor, die moeten tellen bij binnenkomst. Daarom zijn tellingen nodig, omdat in het hele proces van binnenkomen en verkopen nog veel menselijke elementen verantwoordeijk zijn voor de input. Dit is niet te wijten aan de databsae, die houdt alleen maar bij wat men invoert.
quote:
het is momentel ondoenlijk om een digitale inventaris bij te houden omdat producten juist niet digitaal te traceren zijn, juist een punt dat RFID-chips kunnen ondervangen, waarna het mogelijk is op basis van een invetaris-database bestellingen samen te stellen en een voorraad bij te houden met een kleine foutmarge en zonder al te vaak deze inventaris extra te moeten controleren...
Het is technisch prima te realiseren, alleen duurt het even voordat de afspraken met alle organisaties in de keten geregeld zijn. HEt digitaal traceren gaat al steeds beter door barcodes etc, en RFID is weer een verbeterstap. Toch problemen mogelijk, door bijvoorbeeld meerdere unieke RFID's op 1 product te doen, waardoor het er twee lijken.
quote:
zie hier hier bv: 'totdat er gevoeligere readers komen'..
onderbouw dat eens, waarrvoor zou men gevoeligere readers willen? wat is het extra voordeel van gevoeligere readers behalve dat deze evenzeer meer ruis oppakken en een slechter gedefinieerd meetpunt hebben, onderdeel van de theorie van RFID is juist dat op specifieke distributiepunten men RFID readers inbouwt, om te traceren welke ID's binnen- en weer naar buitengaan en wanneer, daarbij hebben 'gevoeligere readers' geen enkele zin.
Door metale objecten kan het scannen moeilijker zijn (ruis, verzwakking signaal, etc). Gevoeligere scanners zijn imo alleen maar logischer, zodat steeds grotere partijen tegelijk gescand kunnen worden. Als je een vrachtwagen hebt met goederen, dan moet elke pallet eruit gehaald worden, omdat je bij 3 meter brede vrachtwagens nooit de binnenste pallet kan scannen bijvoorbeeld.
quote:
maar het is wel zo leuke conspirancy-opmerking, het 'luditische' idee van 'je moet vooral angst voor technische ontwikkelingen hebben...'
Ik zie het zelf meer als een bewustwording van de mogelijkheden, zodat je de negatieve zaken tegen kan houden. Het wijzen op de gevaren van dronken rijden, te hard rijden en rijden zonder gordel zijn ook niet bedoeld om mensen bang te maken voor auto rijden.
quote:
Wat mij betreft is het zeker zo dat de negatieve kanten ook uitgelicht worden, wat jij hooguit mist is eenzelfde vorm van paranoia over privacy-gerelateerde data,
Ik let er best wel op in het nieuws, maar ik heb nog niemand iets horen zeggen over die mogelijkheden van de RFID chip. Het hoeft niet in een paranoide sfeer te gebeuren natuurlijk, maar de media beinvloed de mensen wel zo, dat ze negatieve berichten in dat licht gaan zien. Basicly gezegd: als je dit soort mogelijkheden belicht ben je gek'.
quote:
onderbouw nu eens één voor welke feitelijke mogelijkheden je bang bent, wat betreft RFID chips in producten (en dus zeker geen zut over 'persoonlijke nummers' ); en men zal er graag een programma mee vullen, helaas niet met dat ongedefinieerde; 'maar het is techniek en dat is eng, en het zal allemaal nog erger worden'
Ik vraag het me serieus af. Ik denk namelijk dat het de meeste mensen geen ruk kan schelen namelijk, en dat is niet waar men mee verdient in media land. Hoeveel kritische documentaires zijn er over grote gebeurtenissen geweest ten opzichte van positieve? Denk aan zaken zoals het Enron schandaal, verkiezingen in de VS van 2000, links tussen moskeeen, ambassades en radicale groeperingen en de steun van politieke partijen aan radicale groepen. Mensen willen het imo ook niet weten, struisvogelpolitiek zeg maar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_20013053
Vrijheid is het hoogste goed van de mens.
Geen chip dus ( behalve paprikachips).

Het meeste is bangmakerij, maar er zullen wel figuren zijn die dit willen invoeren.
Als ze dat hier in willen voeren ga ik naar een of ander geitenland, dan zal het mijn tijd wel duren.

"KLIK" Balthar is zojuist uitgezet wegens politiek onwenselijke gedachten.
Geen angst lieve medeburgers, u kunt rustig gaan slapen. "KLIK" of u nu wilt of niet...
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_20206159
Get chipped is een oefening voor het echte werk, wanneer ieder mens op aarde gechipped zal worden. Dit heeft de Apostel Johannes 2000 jaar geleden al in een visioen mogen aanschouwen. Aanwijzend naar het monetaire systeem dat zal worden verordineerd en ingevoerd door de komende antichrist, zegt hij: "En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft." (Openbaring. 13:16,17) Terecht zijn jullie bezorgd over deze ontwikkeling. Er zijn echter Christenen (zoals ik ), die al jaren waarschuwen op het internet voor deze bizarre ontwikkeling van het Profetische woord. http://home.filternet.nl/~kjv/pincode.htm Maar ook de oplossing (of vlucht hier uit) geven, door het geloof.
Het zou daarom verstandig zijn u hierin te verdiepen, zodat u niet argeloos 'het teken van het Beest' zal nemen of ontvangen. Weest gewaarschuwd!
De Evangelist
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:23:53 #256
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_20208210
henoch: de meesten weten het wel maar willen het niet geloven, dat is het probleem.

de netten zijn aan het sluiten..... ik schat nog minder dan 50 jaar.
The more debt, the better
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:52:29 #257
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_20389059
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:37 schreef Henoch het volgende:
Get chipped is een oefening voor het echte werk, wanneer ieder mens op aarde gechipped zal worden. Dit heeft de Apostel Johannes 2000 jaar geleden al in een visioen mogen aanschouwen. Aanwijzend naar het monetaire systeem dat zal worden verordineerd en ingevoerd door de komende antichrist, zegt hij: "En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft." (Openbaring. 13:16,17) Terecht zijn jullie bezorgd over deze ontwikkeling. Er zijn echter Christenen (zoals ik ), die al jaren waarschuwen op het internet voor deze bizarre ontwikkeling van het Profetische woord. http://home.filternet.nl/~kjv/pincode.htm Maar ook de oplossing (of vlucht hier uit) geven, door het geloof.
Het zou daarom verstandig zijn u hierin te verdiepen, zodat u niet argeloos 'het teken van het Beest' zal nemen of ontvangen. Weest gewaarschuwd!
hmmm toen ik dat artikel las, schrok ik me wel te pletter van het toekomstbeeld voor mensen die deze chip zullen weigeren.

aangezien we nix kunnen kopen zullen we onder een soort van armoede grens terecht komen en tot de groep van mensen gerekend worden die evenzo geen belang hebben bij het dragen van een merkteken (maffiose, louche handel, drugsdealers)
  maandag 5 juli 2004 @ 10:12:43 #258
33189 RM-rf
1/998001
pi_20423042
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:52 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

hmmm toen ik dat artikel las, schrok ik me wel te pletter van het toekomstbeeld voor mensen die deze chip zullen weigeren.

aangezien we nix kunnen kopen zullen we onder een soort van armoede grens terecht komen en tot de groep van mensen gerekend worden die evenzo geen belang hebben bij het dragen van een merkteken (maffiose, louche handel, drugsdealers)
je bedoeld als de Amish in amerika, die weigeren technologische vooruitgang, en dat is hun goed recht...
Maar wat wil je dan anders, je hebt angst voor bepaalde technologische vernieuwingen en aldus hou je je er ver van, dat betekent helaas ook dat je te maken krijgt met het feit dat de maatschappij an sich zich wel verder ontwikkeld, en zich niet door jou laat ophouden ...

mensen die nu angst hebben voor een pin-pas en het opnemen van geld via de automaat op de hoek, bv bejaarden die liever gewoon aan het loket geld halen, worden daarin ook verder beperkt.
Helaas, maar dat is gewoonweg zo.

Iemand die het vertikt om met een mobiel-telefoon rond te lopen ziet dat steeds meer openbare telefooncellen gesloten en verwijderd worden, en zal ook moeilijker snel een belletje kunnen maken in openbare ruimte ...

Dat is echter een natuurlijk proces, en je moet je realiseren dat je eigen keuze hierin iets is dat je goed moet afwegen:
Daarom heeft het zin om zelf selectief te zijn over zowel berichten over zulke chip-technologieen, en mogelijke gevolgen voor je privacy; echter evenzeer kritisch te zijn tegenover dat soort van pleidooien voor paranoia overreacties:
natuurlijk kun je jezelf als een Amish gaan ingraven in een romantisch vroeger-was-het-veel-beter idee en je eigen afgesloten gemeenschap gaan vormen, rond gaan rijden in paardenkoetsen, maar hiermee beperk je je eigen ontwikkeling ook en maak je jezelf evenzeer erg afhankelijk van juist die kleine traditionalisten-gemeenschap.

Natuurlijk kan je weigeren mee te werken aan bijvoorbeeld en gecentraliseerd registratiesysteem voor gezondheidsdoeleinden, waarmee je een chip kan meedragen waarop je biologische eigenschappen staan, eventuele medische aandoeningen:
echter wordt dan ook niet boos, als je in een ziekenhuis komt en de artsen daar je niet dezelfde medische snelle service kunnen verlenen, dat het bij jou langer duurt voor een juiste diagnose plaats kan vinden:

het is niet mogelijk om wel de lusten van zo'n chipsysteem te hebben, maar niet de lasten, als je weigert mee te werken geef je zelf uit eigen wil ook iets op;
het is dan eerder zinnig om een technologische vernieuwing niet op voorhand af te wijzen, maar wel kritisch te bekijken en af te vragen waarin precies de gevaren liggen en hoe deze gevaren zelf ook te controleren zijn, mensen zelf zeggenschap en controle-mogelijkheden te geven over technology die in hun omgeving wordt toegepast.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 11 juli 2004 @ 22:12:42 #259
Nothing as it seems
pi_20560219
quote:
Japanse schoolkinderen worden voorzien van RFID-tags
tweakers

nou, dat moeten we even vieren.
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
  FOK!fotograaf zondag 11 juli 2004 @ 23:08:50 #260
18921 freud
Who's John Galt?
pi_20561834
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:12 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
tweakers

[handen over oren, ogen dicht modus]
Het is positief, het is positief, het is positief.
[/handen over oren, ogen dicht modus]
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_20571993
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:12 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:

[..]

tweakers

IDD goed beziggg

* wacht nog steeds op zijn schriftellijke bevestigging na aanmelding:
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 13:40 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Gratis chippen ??
hier registreren

en de bijbehorende reclame info
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
  maandag 12 juli 2004 @ 14:56:22 #262
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20573754
omfg ... te ziek gewoon ... op zich is een chip gewoon niet erg .. schapen zijn we immers toch tegenwoordig .. de paradox is dat het gewoon bruutweg geen nut heeft .. de crimineel dumpt zo snel mogelijk die chip ... bij hemzelf en bij het slachtoffer .. en als agendapunt tegen terrorisme .. wake the fuck up ... een aanslag plegen kan op zich een daad van terreur zijn (goh heeft OBL het al geclaimd ? ) .. maar er word niet eens bij stil gestaan bij de vraag waarom worden we nou aangevallen dan ... en al helemaal "we nemen jullie privacy af omdat er BUITENLANDERS zijn IN HET BUITENLAND die het niet met ons eens zijn" als hulpmiddel tegen terrorisme ...

..
quote:
laat maar vallen want het komt er toch wel van het geeft niet of je rend. ik heb jou nooit gekend wil weten wie je bent, wil weten wie je bent...
Doe maar , de bom ...

*zucht* blote knieen modes ... kommaar sterf allemaal (ja ik ook ) achterlijk gezeik op deze aarde om materiaal, onzichtbaar geld en status .. privacy als het je bedreigd en negeren als het 1 millimeter van je bed is ....
HET IS EEN* IN . JE BED SHOW ... wake the fuck up .. er is 1 wereld ... 1 aarde ..1 ras ...

idd ..welterusten allemaal
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  maandag 12 juli 2004 @ 15:11:46 #263
33189 RM-rf
1/998001
pi_20574112
quote:
Doe maar , de bom ...
dat was een grote hit in de 80'er jaren bij hupsende tienermeisjes, 15 jaar later gingen die meisjes het door een mobiele telefoon-aanbieder gesponsorde reunie concert van die band in Ahoy, en allen waren gesettlede dertigers geworden die hun fatalisme van 15 jaar daarvoor probleemloos vergeten waren ...

Dat fatalisme over de uitzichtloosheid van de koude oorlog, het 'leven met een nucleaire bedreiging' was gewoon een tijdsbeeld; na het einde van de koude oorlog ging deze generatie opeens vergoeilijkend erop terugkijken: dat ze toen zoveel lol hadden gehad ...

Ook dat fatalisme over die chips is je zelf gecreerde tijdsbeeld:

zo'n voorbeeld als die japanse school, die kiest voor RFID hoogstwaarschijnlijk om ermee aanwezigheid van leerlingen te controleren, spijbelen automatisch te registreren.
Volgens mij is zoiets een grove onderschatting, het is het toepassen van een techniek die gemaakt is voor producten, maar deze schoolkinderen zijn levende wezens en ik acht de kans zeer groot dat een dusdanige techniek simpelweg door de te registreren 'producten' (mensen) gesaboteerd zullen worden (een recentelijk soortgelijk voorbeeld vormde het duitse systeem voor vrachtwagen-tol-heffing via electronische registratie, dat had per oktober 2003 ingevoerd moeten worden, maar strandde op technisch falen, cq sabotage door de te registreren vrachtwagen, immers het systeem registreerde hun gereden kilometers en daarvoor moesten zij dan betalen, niet zo vreemd dat een overgroot deel van de meetunits te maken kregen met onvoorziene technische problemen).

Uitbaters van zulke systemen krijgen te maken juist met een groot sabotage-risico (niet door 'enge' terroristen of criminelen, maar juist door de eigen gebruikers, die zelf geen nut merken van het systeem) en daardoor en grote foutmarge, tot nu toe is er geen enkele oplossing gevoonden om die foutmarge te verkleinen.

Waarschijnlijk is de oplossing die aanbieders van zulke systemen zullen verkiezen al snel zijn om de gebruikers ervan juist zelf ook te laten profiteren van voordelen, echter daarin schieten ze tot nu toe tekort.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_20574849

"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
  maandag 12 juli 2004 @ 15:41:41 #265
90061 coz
pi_20574859
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:11 schreef RM-rf het volgende:
Ook dat fatalisme over die chips is je zelf gecreerde tijdsbeeld:
mooi stukje ...

persoonlijk is mijn fatalisme dus niet die chip .. maar dat de gehele wereld eerder bewust dan onbewust beinvloed wordt op een niet wenselijke manier (maar laten we niet te ver off topic gaan) ..

ik ben het zeer met je eens dat dit voor producten zich goed leent ... maarja de koeien en schapen zijn ook gereduceerd tot producten, en ik heb een interresante stelling over dat ignorantie zichzelf in stand houdt.. ik ga deze nog uitwerken (dat de massa er mss iets van kan opsteken) en gaat zeker een topic worden, het komt erop neer dat de massa niet voor zichzelf wil denken. vooral rustig verder grazen en laat ze je oor maar piercen ... hoezeer die chip ook voordelen kan bieden .. ik heb hem 1000maal liever in me portomonaie dan in me lichaam
  maandag 12 juli 2004 @ 23:28:35 #266
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_20586376
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:11 schreef RM-rf het volgende:
zo'n voorbeeld als die japanse school, die kiest voor RFID hoogstwaarschijnlijk om ermee aanwezigheid van leerlingen te controleren, spijbelen automatisch te registreren.
Volgens mij is zoiets een grove onderschatting, het is het toepassen van een techniek die gemaakt is voor producten, maar deze schoolkinderen zijn levende wezens en ik acht de kans zeer groot dat een dusdanige techniek simpelweg door de te registreren 'producten' (mensen) gesaboteerd zullen worden (een recentelijk soortgelijk voorbeeld vormde het duitse systeem voor vrachtwagen-tol-heffing via electronische registratie, dat had per oktober 2003 ingevoerd moeten worden, maar strandde op technisch falen, cq sabotage door de te registreren vrachtwagen, immers het systeem registreerde hun gereden kilometers en daarvoor moesten zij dan betalen, niet zo vreemd dat een overgroot deel van de meetunits te maken kregen met onvoorziene technische problemen).
Dat de invoering van die chips meerdere doeleinden zal hebben ben ik met je eens. Maar in dit geval denk ik dat het frauderen ervan niet echt zal voorkomen. Kilometers registreren lijkt me ook een stuk moeilijker als het bepalen of iemand in het schoolgebouw is of niet. Daarnaast lijkt geld me een betere drijfveer voor fraude dan wegblijven tijdens een les.

Toch blijft de vraag of de chips op grote schaal echt geschikt zijn voor het registreren van de plaats waar mensen zich bevinden (en wat ze doen). Ik denk dat we dat moeten afwachten.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 08:25:32 #267
90061 coz
pi_20589557
waarom zou je uberhaubt de plaats willen registreren van iemand en wat ze doen, (even rekening houden dat je in het systeem zit voordat je de doctrine napraat ajb) .... wat biedt het nou werkelijk voor voordeel , de mensheid kan nog sneller attent gemaakt worden op een aanbieding in de supermarkt .. hier laat ik me niet voor chippen. je zou op afstand op je kinderen kunnen passen, vergeet de paar meter afstand niet maargoed, dat is dus ook bullshit, de angst over wat er met je kinderen kan gebeuren komt voor uit dat er mensen zijn die maar al te goed realiseren dat het systeem schapen kweekt en houdt, en daar vervolgens misbruik van maken. en natuurlijk doordat je gedoctrineerd bent zo veel mogelijk materiaal te verzamelen en daar meer en mooiere dingen in te hebben dan iemand anders .. en die iemand anders kan vaak best een korte weg kiezen naar hoe diegene denkt meer van die meuk te krijgen, sla de krant maar open, wat is nou werkelijk de reden achter een journaalbericht ... er is iemand neergestoken, lees eens door de regels heen, het systeem werkt en houdt je dom

laat ik het anders zeggen Een mooie zin over de patriot act (tegen terrorisme in amerika waarmee eigenlijk de stap naar een politiestaat daar snel is gemaakt ).. ja idd door die Alex
quote:
Ze gaan ervan uit dat je deze wetsvoorstellen niet leest
Mijn stapje verder bemerk ik, is zelfs dat ze er niet alleen vanuit gaan dat het niet gelezen word maar dat er ook nog eens niet bij gedacht moet worden. Waardoor ik weer op me eigen stelling kom .. ignorantie is zalig. Maar ook zichzelf in stand houdend.

deze afwachtende houding is dus very wrong ... ze zijn er nu al mee aan het beginnen, waarom wil je wachten, dit systeem heeft kan in principe voordelen hebben, maar dit zijn enkel voordelen voor een geld roeleerd matrix ... en daar zijn we al jaren batterij van... diezelfde matrix is ook weer de drijfveer achter dat er misbruik van gemaakt word ... ik herhaal

...WAKE THE FUCK UP ... denk je dat een geharde crimineel er langer dan een seconde nodig voor heeft om die kleren te lozen of een arm af te hakken waarin een chip zit ...
pi_20589739
Verbaast me dat mensen uberhaubt voordelen kunnen opsommen bij het gebruik van zo'n chip , of het nu bij een crimineel wordt gebruikt of bij een oude vrouw van 87 jaar op de hoek.
Toch zie ik ook felle tegenstanders , gelukkig.
Misschien zijn er toch meer mensen wakker dan ik dacht.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 10:51:31 #269
90061 coz
pi_20591442
mensen wakker maken is ook niet het probleem
wakker houden, doorzien dat geld hebben en krijgen en materialisme niet het hoofddoel is van leven, is al een goed begin.

we zitten allemaal in de matrix ... al jaren, het is alleen niet exact hetzelfde als de matrix in die film deel 1, sterker het is erger .. in de film is de matrix een computersysteem, in werkelijkheid een monetair systeem, in de film kan je unplugged worden, in werkelijkheid kan je wel zonder geld leven en op het land wonen en zelfvoorzienend zijn, dan nog zal men beamen dat je dan letterlijk een eigen eiland moet hebben om niet alsnog in een maatschappij te staan die met zijn allen de grond moet delen. in de film zijn we batterijen voor machines, in de praktijk zijn we de machines.

ja en van machines is het eenmaal handig om te weten waar ze zijn en wat ze doen .... ,stel je eens voor wat er zou gebeuren als we allemaal uit het systeem zouden willen. "ja maar dit kan niet, geld heb je nodig", neen onzin (maar dat geeft niet het is je aangeleerd), eten en drinken is nodig, geld is een hulpmiddel. bedoeld als tussenstuk in de ruilhandel (jaja om divers eten te hebben)...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:00:12 #270
90061 coz
pi_20591630
anders gezegd, zal de felle tegenstand genoeg zijn

wij willen niet dat nederland zich bemoeid in irak ... zegt het volk
ja maar ik heb geheime informatie die bewijst dat het wel moet, en ik kan dit niet vrijgeven.
dus ondanks dat het volk het niet wil (democratie) word onze democratie (schijn) dus ingevoerd in een ander land (democratisch ?) .. als we zelf al niet eens een democratie hebben ( ! ), hoe kunnen we dan meehelpen aan deze invoeren in een ander land...

edit .. niets tegen een ECHTE democratie ..duh, maar het gevaar zit hem in dat deze tegenwoordig bestuurd word door de matrix, het monetaire systeem.

[ Bericht 14% gewijzigd door coz op 13-07-2004 11:06:34 ]
pi_20592589
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:00 schreef coz het volgende:
[...] het gevaar zit hem in dat deze tegenwoordig bestuurd word door de matrix, het monetaire systeem.
Ik ben voorstander van het (vrijwillig) registreren (chippen) van mensen -sorry voor de opruiende plaatjes- . Ik zie vele voordelen van het systeem en zoals eerder genoemd bestaat er geen systeem dat 100% waterdicht is. Maar al zou het maar voor 10% werken en daarmee 10% van alle onnodige vergissingen in ziekenhuizen, eerste hulp bij ongelukken, verdwijningen, moorden, diefstallen kunnen oplossen dan is dat imho een zeer goede stap in de richting!!

De "matrix" welke hier in dit topic keer op keer genoemd word is in mijn ogen ook niet het monetaire systeem maar civilistatie in het algemeen. Dankzij civilisatie kunnen wij mensen communiceren in verschillende talen, geloof beleiden, handel drijven, discusieren, wetenschap bedrijven welke zonder civilisatie (= samenwerken + een aantal basis regels) nooit mogelijk waren geweest.

Die dingen die juist deze samenleving (civillisatie in het algemeen niet alleen de nederlandse...) ontvrichten (moord, diefstal, etc) kunnen juist middels dit systeem doelmatiger worden aangepakt waardoor je als vrij en onschuldig persoon meer vrijheid krijgt om te doen en laten wat je wil. Het werkt als crimineel ook erg frustrerend als je direct na het plegen van het delict gearesteerd kan worden.

Ik denk dus samenvattend dat deze vorm van registratie bijdraagt aan een betere wereld waarin de zwakke in de samenleving beter beschermd kunnen worden tegen mensheid zelf.

* my 2 cents,
Marv...

Ps en ik denk dat tzt mensen masaal "ingeent" zullen worden net zoals dat nu met vaccinaties gebeurd (ook op vrijwillige basis) zodat als je idd onschuldig bent dat ook direct aan het licht komt omdat men kan achterhalen of jou alibi klopt met de (plaats) registratie van jou chip. Het zal dus een aanvullend middel zijn bovenop de bestaande middelen.
"Mijn" fotoalbum...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:42:47 #272
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20592637
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:40 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:

Ps en ik denk dat tzt mensen masaal "ingeent" zullen worden net zoals dat nu met vaccinaties gebeurd (ook op vrijwillige basis) zodat als je idd onschuldig bent dat ook direct aan het licht komt omdat men kan achterhalen of jou alibi klopt met de (plaats) registratie van jou chip. Het zal dus een aanvullend middel zijn bovenop de bestaande middelen.
Het probleem is echter dat die gegevens ook opvraagbaar zijn wanneer ik niet verdacht wordt van een misdrijf.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juli 2004 @ 12:02:43 #273
18921 freud
Who's John Galt?
pi_20593149
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat die gegevens ook opvraagbaar zijn wanneer ik niet verdacht wordt van een misdrijf.
Inderdaad, in amerika is dat zelfs al wettelijk geregeld in de vorm van de patriot acts.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_20593216
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kan nu ook al met alle adere gegevens... adresgegevens, genoten opleiding, huidige werk, salaris, ban saldo (aandelen portefeuile), pinnen (tijd + plaats), tandarts records, medisch dossier, verzekerings info, etc etc etc... En hoe vaak wordt daar nu gemiddeld per jaar misbruik van gemaakt??? en bij deze systemen is overhet algenmeen niet te achterhalen Of iemand in deze files heef gekenen en ALs het al gebeurd Wie dat is geweest (of zelfs waarneer). Als je deze bestanden aan elkaar koppelt en goed afschermd dan zouden al je gegevens juist beter beschermd moeten zijn en is dat alles wel te achtehalen.

En ik zie dat ik videobewaking (op straat, in winkels, banken, discotheken, vliegvelden, in flats, openbaar vervoer -bussen, metro's, treinen-.... ) nog niet eens genoemd heb.
"Mijn" fotoalbum...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:21:10 #275
90061 coz
pi_20593555
quote:
Op maandag 12 juli 2004 23:28 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dat de invoering van die chips meerdere doeleinden zal hebben ben ik met je eens. Maar in dit geval denk ik dat het frauderen ervan niet echt zal voorkomen. Kilometers registreren lijkt me ook een stuk moeilijker als het bepalen of iemand in het schoolgebouw is of niet. Daarnaast lijkt geld me een betere drijfveer voor fraude dan wegblijven tijdens een les.

Toch blijft de vraag of de chips op grote schaal echt geschikt zijn voor het registreren van de plaats waar mensen zich bevinden (en wat ze doen). Ik denk dat we dat moeten afwachten.
je bent opgegroeid in de matrix die ik beschrijf, dus het is niet erg maar ik ga er toch even vet tegen in niet om je aan te vallen maar er schemerd zoveel indoctrinatie door in je post .. maargoed

frauderen valt idd niet altijd te voorkomen, zoals ik zei, monetaire matrix dus, waarom zou je frauderen, juist om zelf meer van het geld te hebben. dit word je ingestampt dus fraude is wel te voorkomen, het bestaat immers niet als de wereld niet een grote monetaire matrix zou zijn.

verder is fraude dan ook nog niet altijd te voorkomen. er word weleens gezegd om een computer ECHT te beveiligen, je deze niet aangesloten moet hebben op het stroomnetwerk en internet.. zonder toetsenboard en muis.. en ingegoten in een blok beton in een kluis ... oftewel een perfecte beveiliging bestaat gewoonweg niet, logisch je wilt er immers zelf bij komen. denk maar aan een kluis waar je zo gewaardeerde geldstapeltjes (zouden) liggen... als deze kuis is dichtgelasd .. ingegoten in een laag beton, wat vervolgens de fundering is van een gebouw, dan is deze redelijk veilig (idd nog te kraken) maar zo veilig dat het doel veiligheid voorbijgaat aan de gebruikte methode, je wilt dat het veilig is tegen anderen (waarom eigenlijk ..eerlijk kunnen we alles delen toch) , maar wel uiteindelijk niet tegen jezelf...

kilometers registreren is niet moeilijk .. je begint aan een weg en je overbrugd een afstand, je bedoelde dat door de frauderende partijen kilometerregistratie niet perfect is in de gegevens die eruit voortkomen. sterker nog de weg die men neemt is al gelegd vaak.. de weg die iemand neemt in een schoolgebouw staat vrij aan de persoon, de opleiding enz, maargoed bepalen of iemand in een schoolgebouw is zal lastiger zijn, of dit interresant is, nee dus, je wilt dat deze leerlingen in de les zijn, nou daarvoor bestaan ook registratieformulieren, jantje aanwezig,pietje absent, en klaasje ziek.. maargoed is het dan spannend of men in de les is .. neen, niet als deze les dus is, hey welkom op aarde, hier heb je een monetaire matrix en hier heb je verder nog wat info over hoe we er gekomen zijn en hoe het nu gaat ...(is deze informatie wel correct?) maargoed, waarom zou je wegblijven uit een les, tis toch geweldig om te zien hoe een leraar iets leest, voor waar aanneemd, moet vertellen, en enkel de monetaire matrix bevestigd...

geschikt zijn deze chips wel zeker, sterker nog, we worden geschikt gemaakt (!).....

afwachten ... NEE .. het IS al bijna te laat, de proeven zijn bezig, wat verwacht je dat afwachten als resultaat heeft ..
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:40 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Ik ben voorstander van het (vrijwillig) registreren (chippen) van mensen -sorry voor de opruiende plaatjes ) . Ik zie vele voordelen van het systeem en zoals eerder genoemd bestaat er geen systeem dat 100% waterdicht is. Maar al zou het maar voor 10% werken en daarmee 10% van alle onnodige vergissingen in ziekenhuizen, eerste hulp bij ongelukken, verdwijningen, moorden, diefstallen kunnen oplossen dan is dat imho een zeer goede stap in de richting!!
het enige voorbeeld wat klopt is dus dat je het handig is om je eigen gegevens bij je te hebben op het moment dat je een ziekenhuis binnenrold ... dit kan toch op een kaartje .. voor mijn part op een chip zodat een pc ook direct weer de medicijnen kan aanvragen ... agree... maar dit chipje of kaartje vrijwillig bij je te hebben is al een hele andere insteek...en liever in me portomonaie dan in me lichaam
quote:
De "matrix" welke hier in dit topic keer op keer genoemd word is in mijn ogen ook niet het monetaire systeem maar civilistatie in het algemeen. Dankzij civilisatie kunnen wij mensen communiceren in verschillende talen, geloof beleiden, handel drijven, discusieren, wetenschap bedrijven welke zonder civilisatie (= samenwerken + een aantal basis regels) nooit mogelijk waren geweest.
verder druipt ook jouw EIGEN mening van de indoctrinatie .. haal eens voor de grap de geldzucht uit je verhaal ... ik beaam dat samenleving niet slecht is... maar deze is overspoeld door de geldzucht die haaks tegenover een samenleving staat zoals je hem zelf dus ook beschrijft
quote:

Die dingen die juist deze samenleving (civillisatie in het algemeen niet alleen de nederlandse...) ontvrichten (moord, diefstal, etc)
de oorzaak van diefstal ?...de oorzaak van moord ? .. in 99.9% de monetaire matrix zoals ik hem beschrijf
quote:
kunnen juist middels dit systeem doelmatiger worden aangepakt
waarom zou je een symptoom aanpakken ?
quote:
waardoor je als vrij en onschuldig persoon
dit ben je niet.. maar dat geeft niet ,het is je met de paplepel ingegoten
quote:
meer vrijheid krijgt
schijnvrijheid ..je enige vrijheid is dan je bek houden ..lol hebben terwijl je zelf lekker meedraaid.. maar als iemand bepaald dat koffie drinken slecht is en je zit op DAT moment nog een kopje koffie te zuipen ..bepaald het systeem al dat je een gevaar voor de samenleving bent
quote:
om te doen en laten wat je wil
wat wil je dan ...en wat doe je dan ...wat wil je nu en wat doe je nu ... bewijzen van het monetaire systeem, meedraaien ... waarschijnlijk, zoals we allemaal
quote:
. Het werkt als crimineel ook erg frustrerend als je direct na het plegen van het delict gearesteerd kan worden.
een crimineel die haalt zelf die chip wel uit ze arm ...ook uit die van ze slachtoffer .. en dan ?
quote:

Ik denk dus samenvattend dat deze vorm van registratie bijdraagt aan een betere wereld waarin de zwakke in de samenleving beter beschermd kunnen worden tegen mensheid zelf.
denk je dat nou zelf of is dit geindoctrineerd ? .. de mensheid IS namenlijk niet slecht .. geef ze geld en dan heb je de poppen aan het dansen... en dansen doe je ...je ziet het niet eens
quote:
* my 2 cents,
Marv...

denk er even over na ... en kom dan ajb terug
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:36:29 #276
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20593850
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:05 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:

[..]

Dat kan nu ook al met alle adere gegevens... adresgegevens, genoten opleiding, huidige werk,
Klopt.
quote:
salaris, ban saldo (aandelen portefeuile),
Deze zijn dus normaalgesproken niet opvraagbaar. Ze zijn pas opvraagbaar in geval dat er aan bepaalde financiele plichten niet wordt voldaan.
quote:
pinnen (tijd + plaats),
Deze zijn dus slechts opvraagbaar in geval van strafrechtelijk onderzoek.
quote:
tandarts records, medisch dossier,
Medische dossiers zijn nooit opvraagbaar, tenzij een arts je behandelt.
quote:
verzekerings info, etc etc etc... En hoe vaak wordt daar nu gemiddeld per jaar misbruik van gemaakt??? en bij deze systemen is overhet algenmeen niet te achterhalen Of iemand in deze files heef gekenen en ALs het al gebeurd Wie dat is geweest (of zelfs waarneer). Als je deze bestanden aan elkaar koppelt en goed afschermd dan zouden al je gegevens juist beter beschermd moeten zijn en is dat alles wel te achtehalen.
Iemand moet dat echter beheren.. En is diegene wel te vertrouwen? Nu ligt alles op een andere plaats, en is het dus niet eenvoudig te koppelen zonder toestemming van tig personen en instanties te krijgen. Wanneer alles centraal is opgeslagen, hoeft er maar 1 persoon toestemming te geven, en al je gegevens zijn toegankelijk.
quote:
En ik zie dat ik videobewaking (op straat, in winkels, banken, discotheken, vliegvelden, in flats, openbaar vervoer -bussen, metro's, treinen-.... ) nog niet eens genoemd heb.
Videobewaking is ook wel even iets anders dan 24/7 weten waar iemand is.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:56:51 #277
90061 coz
pi_20594314
ignorance is bliss though ignorance is self sustaining...

het probleem is gewoonweg ook niet dat je dan alle gegevens bij je hebt of privacy of het wel of niet opgevraagd word of tegen je gebruikt kan worden... lees die lap tekst nou eens en denk eens na... deze gegevens zijn op zich voor niemand interresant ... zelfs voor jezelf niet, het word interresant gemaakt omdat er geld achter zit en geld an sich is niet slecht maar wel de drijfveer dat er slechte dingen gebeuren, opdat diegene meer geld krijgen, je mag ook macht lezen hoor als je dat liever hebt. we ZIJN tegenwoordig allemaal machines, jeukt het nou niet om daar tegenin te gaan, of heb ik nou gewoon gelijk ... { probeer het wel on topic te houden }
pi_20595769
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:21 schreef coz het volgende:
[..]
[...]
denk er even over na ... en kom dan ajb terug
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:36 schreef Alicey het volgende:
[...]
Videobewaking is ook wel even iets anders dan 24/7 weten waar iemand is.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:56 schreef coz het volgende:
ignorance is bliss though ignorance is self sustaining...
[...]
Hi, sorry ik was even lunchen...

ONtopic --> Tuurlijk strijden mensen om geld. Echter strijden ze omdat er geld is of omdat mensen zoogdieren (danwel dieren in het algemeen) zijn en er gewoonweg rivaliteit is tussen soortgenoten. Ruzie's, moord en doodslag, verkrachtingen vinden net zo vaak plaats in de natuur als dat het bij ons mensen voorkomt (!). Geld is slechts een ruil middel wat onze handel vergelmakkelijkt.
Iedereen kent wel die eerste walktrough games waarbij je zo'n beetje alles tegen alles moest ruilen om uitendelijk een product X te verkrijgen om zo van het eiland af te komen. Met geld was je in een stap klaar geweest .

Geld (en dus het monetaire systeem) speelt tuurlijk dus een grote rol in deze wereld omdat het als smeermiddel van de ruilhandel werkt. Als je aan dit smeermiddel kunt komen (op wat voor een manier dan ook) kun je producten vergaren. Alleen toen men nog geen geld had werdt er ook al gemoord & gestolen ed. Ik wil allen maar aangeven dat de matrix onze civilisatie is en dat veel van ons gedrag nog afstamd van daarvoor (oerdriften, gevoel, instinct), haal je slechts het geld uit deze vergelijking dan zijn die andere problemen er nog steeds. Alleen zal onze samenleving zoals wij die nu kennen niet kunnen voortbestaan...

Voor de rest ben ik gelukkig een optimist en denk (gelukkig) niet dat de mensheid slechts is. Alleen we zijn nog steeds dieren en vertonen nog steeds dierlijk gedrag. Dus ik vind het ook niet vreemd dat zaken als moord, doodslag... etc nog steeds voorkomen.
Daarnaast denk ik ook niet dat het interressant voor iemand is om mij 24/7 te monitoren. Tuurlijk maak ik ook welleens een misstap en betreur ik dat. Ik zie zo'n systeem dan ook niet als bewaking maar als hulp. En het voordeel met implanteren ipv in je portomonaie is dat je deze nooit kunt verliezen. Als echter iemand deze er uit zou halen dmv operatie (oid) dan zou er een kill swittch op kunnen worden gezet die dit meteen registreert en door geeft aan het systeem.

Ps Ik ben een techneut en geen literair hoogbegaafde dus probeer meer de essentie uit mijn verhaal te pakken dan regel voor regel te analiseren (is wel erg vleiend want dat betekend dat het gelezen wordt ) maar het breekt naar mijn mening de discusie een beetje. daarnaast reargeert dit makkelijker
"Mijn" fotoalbum...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 13:59:49 #279
39581 Salvad0R
universal
pi_20595823
no way dat ik me ooit laat chippen.
pi_20595920
@Alicey
Uiterraard zijn die gegevens nu alleen opvraagbaar in het geval van een misdaad, ongeval oid maar er wordt voorbij gegaan aan het feit dat er nu ook al met deze gegevens "gerotzooid" kan worden en dat de chip hier niks aan verandert. Sterker nog het zal eerder duidelijker registreren Of er gerotzooid wordt in je gegevens en door wie!!!
"Mijn" fotoalbum...
pi_20596106
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 13:59 schreef Salvad0R het volgende:
no way dat ik me ooit laat chippen.
En dat is je groot recht!! Echter het is net als het hebben van een paspoort, je _hoeft_ er geen te hebben maar op het moment dat je wil reizen zul je er toch echt een oeten aanschaffen. Er zijn wel mensen die geen papieren bij zich hebben (of weggooien*) allen krijg je daar altijd meer problemen mee dan ze simpelweg bij je te hebben.

* Asielzoekers willen dit noggal eens doen. Wat zeer dom is want dan is het een stuk moeilijker om te achterhalen waar het persoon vandaan komt en dan beslist de AND uiteindelijk op basis van gestaafd giswerk wat je thuis is. Zit deze er echter naast TJA dan wordt je in het verkeerde land uitgezet -als je terugmoet- terwijl als we je echte land van herkomst hadden geweten dan was dit niet gebeurd _en_ had je mss kunnen blijven omdat we bijvoorbeeld tijdelijk vluchtelingen uit dat land opvangen.
"Mijn" fotoalbum...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:16:06 #282
39581 Salvad0R
universal
pi_20596280
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:09 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:

[..]

En dat is je groot recht!! Echter het is net als het hebben van een paspoort, je _hoeft_ er geen te hebben maar op het moment dat je wil reizen zul je er toch echt een oeten aanschaffen. Er zijn wel mensen die geen papieren bij zich hebben (of weggooien*) allen krijg je daar altijd meer problemen mee dan ze simpelweg bij je te hebben.

* Asielzoekers willen dit noggal eens doen. Wat zeer dom is want dan is het een stuk moeilijker om te achterhalen waar het persoon vandaan komt en dan beslist de AND uiteindelijk op basis van gestaafd giswerk wat je thuis is. Zit deze er echter naast TJA dan wordt je in het verkeerde land uitgezet -als je terugmoet- terwijl als we je echte land van herkomst hadden geweten dan was dit niet gebeurd _en_ had je mss kunnen blijven omdat we bijvoorbeeld tijdelijk vluchtelingen uit dat land opvangen.
Deze wereld is net zo goed van mij als van mensen die landen regeren. Ik vind dat men vrij is om te gaan waar hij/zij wil. Het is immers ONZE wereld. Niet die van de regering.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:22:58 #283
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_20596478
De levensbeschouwelijke implicaties daargelaten is een universele persoonsgebonden identificatie methode (een pasje, een chip, een mannetje dat achter je aanloopt en steeds zegt dat je het echt bent) gewoon enorm handig.

Een paspoort kan je niet vervalsen als het er niet is. Op het moment dat je eigen lichaam (via welke biometrische gegevens dan ook) je identificatie is kun afdoende veilige systemen neerzetten die het dagelijks leven eenvoudiger maken.

Het gaat hierbij op annonieme chips. Het feit dat je een chip hebt geld als verificatie, niet wat er in die chip opgeslagen is. Het grote voordeel hiervan is tijdwinst. Je hoeft niet meer in de rij bij de supermarkt, je loopt gewoon naar buiten en het systeem zet alle producten op rekening van nummer 340-jh-98jo009. welke persoon daar achter zit doet verder niet ter zake.
Zo kun je dus via je chip een heleboel administratieve handelingen verrichten op afstand. Je zult nergens meer je handtekening op hoeven zetten, je hoeft nergens meer persoonlijk te verschijnen. Je kunt dus in minder tijd meer doen, met meer partijen over grotere afstanden.
Daarnaast bevat je chip een deel informatie over de drager. De drager van de chip, wie dat dan ook is, heeft bloed groep o-negatief gebruikt de volgende medicijnen en is allergisch voor peniciline, daarnaast is het een man met bruin haar en de volgende irisscan (of vinger adruk, dna reeks, whatever) zodat je weet dat je de goede voor je hebt. Wil je weten wie het is, tja dan zul je zijn chip op moeten laten zoeken bij het ministerie van weetikhet en dat kan alleen als het echt moet.

Het spookbeeld. Overal staan poortjes die je chippen. Als je de metro in gaat, als je een winkel in gaat, als je weet ik waar heen gaat. De houders van die poortjes weten dan dat jouw chip er was. Maar weten ze wie jij bent? Nee dat niet, maar ze kunnen wel jou chipnummer opslaan en je aankopen eraankoppelen zodat je als je de volgende keer weer door dat poortje gaat gericht benadert kan worden. Maar ze weten nog steeds niet wie je bent, alleen dat jou chip vorige keer twee truitjes blauw heeft gekocht.

Wat verlies je nu helemaal als je je laat chippen. Je verliest je privacy, je vrijheid, je grondrecht. Is dat wel zo? Wordt jou mobiel nu op dit moment permanent uitgepeild? Maakt dat je wat uit? Wordt jou auto nu iedere ochtend geflitst als je het 80 kilometer stuk in en uit rijdt? Maakt dat je wat uit?
Betaal je je porno dvd's die je via internet besteld omdat je eigenlijk zo'n winkel niet in durft met de credit card? Maakt dat je wat uit?

Een dingetje dat als bankpas, paspoort, toegangspas, spaarpas, huissleutel, medisch archief en communicatiemiddel dienst doet llijkt mij echt enorm handig. Ik ben in principe tegen inplantatie omdat dat volgens mij helemaal niet nodig is, maar zelfs dat is alleen maar handig. Zit je nooit zonder.
pi_20596787
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:16 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Deze wereld is net zo goed van mij als van mensen die landen regeren. Ik vind dat men vrij is om te gaan waar hij/zij wil. Het is immers ONZE wereld. Niet die van de regering.
, waarom zou iets van onze regering zijn...?!? We leven toch in een democratie, als jij morgen een partij opricht "De Juiste Partij" en daarmee deelneemt aan de verkiezingen dan maak je deel uit van "de regering" en potientieel als je genoeg stemmen krijgt deelnemen aan het kabinet en zelfs Premierschap!!

Don't fight the system; be(come) the system -and change it-

En stigchel Die laatste optie is super (een mannetje dat achter je aanloopt en steeds zegt dat je het echt bent = gewoon enorm handig)
"Mijn" fotoalbum...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:38:11 #285
90061 coz
pi_20596873
quote:
gewoonweg rivaliteit is tussen soortgenoten. Ruzie's, moord en doodslag, verkrachtingen vinden net zo vaak plaats in de natuur
ruzie wel ...om macht (of vrouwen, ook macht)..of het nou macht of geld is ..het corrupteerd (bij onze soort)..verschil met onze collega aardbewoners is dat als er eenmaal een leider is de ruzie voorbij is...bij ons begint het dan pas
quote:
Geld is slechts een ruil middel wat onze handel vergelmakkelijkt.
juist dat zeg ik.. en ik vroeg om je verhaal te herzien op basis van het niet in de matrix staan
quote:
haal je slechts het geld uit deze vergelijking dan zijn die andere problemen er nog steeds. Alleen zal onze samenleving zoals wij die nu kennen niet kunnen voortbestaan...
hoe schattig .. lees die lap tekst nogmaals ... ik snap wat je bedoeld maar dit is namelijk de doctrine (zelfs hersenspoeling) die ik bedoel ... je hebt eten nodig, geld is een ruilmiddel. ik bedoelde ook niet letterlijk geld wegdenken maar probeer even buiten het systeem te denken vroeg ik
quote:
kill switch
klopt, dat is dan ook wel een mogelijke optie maar op het moment dat dit gebeurd moet men toch weer terug naar ouderwets speurwerk ... vanaf het plekje dat dit getriggerd word de rest van het pad volgen.. en hoe ironisch dat men stug volhoud dat dit met de chip niet nodig is ... right .. dom mensen napraten is niet handig.. zelf blijven denken is geen overbodige luxe
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:56:54 #286
90061 coz
pi_20597337
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:22 schreef stigchel het volgende:
hoop nagepraat...en enkel een paar kleine voordelen opnoemend, zonder een mogelijke negatieve kant te bekenennen
dewd ..dat weten we ook wel .. en is ook niet het probleem .. anders lees je ff het topic door, het gaat juist om de de levensbeschouwelijke implicaties. en inhoudelijk verder is het dus al eng genoeg dat er de kans bestaat dat je de winkel inloopt en die winkel (nee niet de eigenaar ervan) al weet dat de houder van die chip 2 blauwe truitjes gehaald heeft, het is niet erg voor de statistieken maar dat je dan al meteen de vraag krijgt, 3e blauwe truitje halve prijs... en denk heel goed na voordat je zegt dat het wel handig is

de enige situatie die wel handig is zal die zijn dat het ziekenhuis weet wie je bent en wat je mankeerd zonder dat ze daar eerst dagenlang de gehele wereld voor moeten afbellen, in relatie tot het zo snel mogelijk je weer beter maken (zodat je weer verder kan gaan de robot voor het geld te spelen) ... en de implicatie dat je dit beter ingeplant kan hebben zodat je het niet vergeet ... ik zeg iedereen rend zo hard mee in het monetaire matrixje dat men nog vergeet dat er een stel hersenen in je hoofd zit geplant, laat staan de doemscenario's dat als iedereen geimplant is er mogelijk op 1 knopje gedrukt word en iedereen niet alleen al letterlijk en figuurlijk slaaf is van de monetaire matrix maar er vanaf dan geheel niet meer uit kan komen ... welkom in de nieuwe wereld orde

[ jaha eerst ff hard lachen over dat laatste knopje ,daarna serieus zelf nadenken ]
pi_20597568
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef coz het volgende:
[..]
ruzie wel ...om macht (of vrouwen, ook macht)..of het nou macht of geld is ..het corrupteerd (bij onze soort)..verschil met onze collega aardbewoners is dat als er eenmaal een leider is de ruzie voorbij is...bij ons begint het dan pas
[..]
juist dat zeg ik.. en ik vroeg om je verhaal te herzien op basis van het niet in de matrix staan
[..]
hoe schattig .. lees die lap tekst nogmaals ... ik snap wat je bedoeld maar dit is namelijk de doctrine (zelfs hersenspoeling) die ik bedoel ... je hebt eten nodig, geld is een ruilmiddel. ik bedoelde ook niet letterlijk geld wegdenken maar probeer even buiten het systeem te denken vroeg ik
[..]
klopt, dat is dan ook wel een mogelijke optie maar op het moment dat dit gebeurd moet men toch weer terug naar ouderwets speurwerk ... vanaf het plekje dat dit getriggerd word de rest van het pad volgen.. en hoe ironisch dat men stug volhoud dat dit met de chip niet nodig is ... right .. dom mensen napraten is niet handig.. zelf blijven denken is geen overbodige luxe
Ik deel niet je wereldbeeld en kijk optimistischer tegen de dingen aan. En idd niets is perfect maar ik denk dus dat dit systeem ons wel kan helpen. Tja en over geld en het systeem, onze samenleving draait mede dankzij geld haal geld weg en de huidige smaneleving loopt nietmeer. Echter moord doodslag was er ook al voordat er geld was. Imo is geld wel een factor maar wordt deze factor niet groter door geld maar verschuift deze naar geld.

Maar hier geldt dezelfde vergelijing als met het leger; zonder legers waren er geen oorlogen!
Deze stelling gaat mank omdat het enige wat je nodig hebt om een ander land omver te werpen een eenmansleger is en heb je zodoende miljoenen eenmansfracties! Legers zijn er dan ook om juist die oorlogen tegen te houden...

Ik hoop dat ik je mijn visie op het geheel duidelijk heb kunnen maken en dat je mij toestaat het te gebruiken (op vrijwillige basis) op het moment dat het in NL beschikbaar komt. Ik zal het jou niet verplichten maar kun je mij het wel toestaan?? (zelfde geldt voor genetisch gemanipuleerd voedsel; ik = voorstander echter wordt die mening niet gerespecteerd.)
"Mijn" fotoalbum...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:09:49 #288
90061 coz
pi_20597684
quote:
Don't fight the system; be(come) the system -and change it-
ignorance is bliss though ignorance is self sustaining
the monetary matrix has trapped you long ago

waarom hoor ik nou enkel en alleen maar bewijs voor mijn stelling (ja idd de "ignorance is bliss" stelling is niet van mij, wat daarachter staat wel) .. geheel off topic enzo (uhhuh) ..

kijk nou eens naar het ubervoorbeeld diezelfde kamer .. ze willen het wel veranderen maar op het moment dat ze in de kamer zitten zijn ze geen deel meer van de bevolking (uitzonderingen daargelaten) zij staan dan boven het systeem .. leuk he ... voorbeeldje ..
quote:
ja we moeten bezuinigen oh trouwens ...mogen we 30% meer verdienen
pi_20597846
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:

[..]

Ik deel niet je wereldbeeld en kijk optimistischer tegen de dingen aan. En idd niets is perfect maar ik denk dus dat dit systeem ons wel kan helpen. Tja en over geld en het systeem, onze samenleving draait mede dankzij geld; haal geld weg en de huidige smaneleving loopt niet meer. Echter moord & doodslag waren er ook al voordat er geld was. Imo is geld wel een factor maar wordt deze factor niet groter door geld maar verschuift deze (naar geld).

Maar hier geldt dezelfde vergelijing als met het leger; zonder legers waren er geen oorlogen!
Deze stelling gaat mank omdat het enige wat je dan nodig hebt om een ander land omver te werpen een eenmansleger is en heb je zodoende miljoenen eenmansfracties! Legers zijn er dan ook om juist die oorlogen tegen te houden...

Ik hoop dat ik je mijn visie op het geheel duidelijk heb kunnen maken en dat je mij toestaat het te gebruiken (op vrijwillige basis) op het moment dat het in NL beschikbaar komt. Ik zal het jou niet verplichten maar kun je mij het wel toestaan?? (zelfde geldt voor genetisch gemanipuleerd voedsel; ik = voorstander echter wordt die mening niet gerespecteerd of gewaardeerd...)
eeuhm op een of andere manier krijg ik de teksten maar niet ge-edit (en er staan nogal wat typo's in -mijn excuses- had ik al gezegd dat ik een techneut was )

Maar wat vind je ervan?? Kun je het mij toestaan dit systeem te gebruiken en uittebouwen??
"Mijn" fotoalbum...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:43:51 #290
90061 coz
pi_20598637
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:

[..]

Ik deel niet je wereldbeeld en kijk optimistischer tegen de dingen aan.
toppie houden zo ..je het bewijst wel toevallig de stelling ignorance is bliss though ignorance is self sustaining
.. niet aangevallen voelen .. zo ben ik tenslotte ook opgevoed en ik ben er nog mee aan het worstellen, hoe dit werkt en wat er aan te doen valt .. het is nl erg paradoxaal
quote:
En idd niets is perfect maar ik denk dus dat dit systeem ons wel kan helpen. Tja en over geld en het systeem, onze samenleving draait mede dankzij geld haal geld weg en de huidige smaneleving loopt nietmeer. Echter moord doodslag was er ook al voordat er geld was. Imo is geld wel een factor maar wordt deze factor niet groter door geld maar verschuift deze naar geld.
nogmaals ik zeg niet haal geld weg , geld op zich is niet het probleem... lees het ajb nogmaals ...matrix stukje ...inhoudelijker, moord,doodslag, ik kan me voorstellen tegen of door macht, wat geld ook is...wat je zelf ook zei er is wel eens sprake van ruzie in het dierenrijk , ja om een machtspositie of om voortplanten (macht houden), maargoed so be it, het ontkracht me stelling niet
quote:
Deze stelling gaat mank omdat het enige wat je nodig hebt om een ander land omver te werpen een eenmansleger is en heb je zodoende miljoenen eenmansfracties! Legers zijn er dan ook om juist die oorlogen tegen te houden...
leuk he doctrine... maargoed waartegen of voor zou een eenmansleger strijden als er al _niets_ is om tegen of voor te strijden ... ( en zeg niet geld )
quote:
Ik hoop dat ik je mijn visie op het geheel duidelijk heb kunnen maken en dat je mij toestaat het te gebruiken (op vrijwillige basis) op het moment dat het in NL beschikbaar komt. Ik zal het jou niet verplichten maar kun je mij het wel toestaan?? (zelfde geldt voor genetisch gemanipuleerd voedsel; ik = voorstander echter wordt die mening niet gerespecteerd.)
ik waarschuw je dat het dus niet puur JOUW visie is .. geeft niet hoor zo is iedereen opgevoed ... en ik kan het zeker toestaan (dat je een machine wil zijn).. nogmaals die chip an sich is niet erg, geld an sich is niet erg, maar niet nadenken is wel erg ... en ik zeg en waarschuw dat iedereen bestuurd word door geld tegenwoordig wat ondergeschikt is aan het doel van geld , wat ruiterlijk toegegeven word, het is immers een ruilmiddel... neen dat is het al lang niet meer het is veel triester
sorry voor het openen van de doos maar je kan altijd nog je kop in het zand steken ... goed gezien dat bewijst me stelling
zo ook hoop ik dat je mijn visie nog een keer doorneemt en niet depressief ervan word
---- ik ben de laatste die zal zeuren om typo's .. onderdeel van de self sustaining ignorance is dat het maar een nanoseconde hoeft te duren dat men afgeleid is van een onderwerp om al de inhoud van dat onderwerp te verwerpen
pi_20599577
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:51 schreef coz het volgende:
mensen wakker maken is ook niet het probleem
wakker houden, doorzien dat geld hebben en krijgen en materialisme niet het hoofddoel is van leven, is al een goed begin.

we zitten allemaal in de matrix ... [...] ja en van machines is het eenmaal handig om te weten waar ze zijn en wat ze doen .... [...]
nogmaals lezen *check

maarum ik denk dat we op bepaalde vlakken het behoorlijk met elkaar eens zijn alleen het beetje telkens anders benoemen maar mochten we er ooit met eenbiertje het er over hebben dan komen we er denk ik best wel uit...

daarnaast
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:43 schreef coz het volgende:

[..]

toppie houden zo ..je het bewijst wel toevallig de stelling ignorance is bliss though ignorance is self sustaining
.. niet aangevallen voelen .. zo ben ik tenslotte ook opgevoed en ik ben er nog mee aan het worstellen, hoe dit werkt en wat er aan te doen valt .. het is nl erg paradoxaal
Mooi stukje, ik wou eerst idd iets soortgelijks typen maar heb het weer weggehaalt omdat het te aanvallend/ agressief overkwam toen ik het teruglas maar idd. En dat laatste tja daar heeft iedereen last van
"Mijn" fotoalbum...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:26:29 #292
90061 coz
pi_20609425
oh sorry btw .. ik lullen over ignorance in dit topic .. maar jullie konden niet weten dat ik al bezig was met een topic daarover ... ik hoop dat ik het wel redelijk heb uitgelegd ach iig ... daar bestaat dus nu een fatsoendelijk draadje over

Ignorantie is zalig maar het is ook zichzelf in stand houden

de monetaire matrix is het volgende verhaal
  woensdag 14 juli 2004 @ 14:11:45 #293
Nothing as it seems
pi_20618806
ignorantie? bestaat dat woord?

anyway:
quote:
Mexico attorney general gets microchip implant

Attorney General Rafael Macedo said a number of his staff had also been fitted with chips which will give them exclusive and secure access to a national, computerized database for crime investigators that went live on Monday.
Exclusief? Zoals in 'geen chip? geen toegang!' Das niet goed.

CNN - 13 juli 2004
  woensdag 14 juli 2004 @ 14:27:34 #294
33189 RM-rf
1/998001
pi_20619136
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 14:11 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:

Exclusief? Zoals in 'geen chip? geen toegang!' Das niet goed.

CNN - 13 juli 2004
Wat een vreemde en twijfelachtrige beweringen, 't is dat het CNN is, maar het komt mij enorm ongeloofwaardig over..

een standaard authenticatie RFID chip is niet bedoeld voor werkelijke lokalisatie, het bereik is juist erg klein en dat is eigenlijk ook noodzakelijk, enerzijds vanwege de beperkte stroomvoorzienig, anderszijds omdat anders teveel ruis gegenereerd wordt en het eerder lastiger wordt te meten (voor distributie-doeleinden, waarvoor RFID ontwikkeld is, is het de bedoeling dat meetpunten bijvoorbeeld door poortjes aan in- en uitgang opgezet worden, lokalisatie is dan niet zozeer werkelijke meten van de chip zelf, maar een conclusie dat een zeker ID distributiepunt A ingegaan is en er tot nu toe niet uitgekomen is)

het authoriseren tot een database op basis van een chip lijkt me helemaal twijfelachtig, deze zal altijd ook een chipreader benodigd hebben, en deze input kan makkelijker gefaked zijn of afgeluisterd worden:
de enige werkelijke beveiliging is dan ofwel door de toegang fysiek af te schermen en toegang tot een fysiek afgeschermde ruimte te regelen via een zo'n chip:
Dan betreft die chip dus enkel een toegangsmogelijkheid en eerlijk gezegd zie ik niet in waarom dat ook niet gewoon via een kaartje kan, eventueel met biometrische authentificatie (dat is ook een stuk veiliger en lastiger te omzeilen dan een ingeplante chip)

Het verhaal klinkt nogal hocus-pocus achtig, maar feitelijk weinig werkelijk; ik vermoed eerder dat het een politiek gemotiveerd verzinseltje is ter gelegenheid van de opening van het nieuwe mexicaanse "Centro Nacional de Información para la Procuración de Justicia", een IT-centrum bestemd voor de plaatselijke Justitie, en waarbij deze man wilde doen alsof ze beschikking hebben over de allernieuwste technieken.
Mij komt het eerder extra ongeloofwaardig over (of misschien zijn er vertaalfouten gemaakt)

edit...
quote:
-- Mexico's attorney general said on Monday he had had a microchip inserted under the skin of one of his arms to give him access to a new crime database and also enable him to be traced if he is ever abducted.
lijkt mogelijk af te stammen van een spaanse zin uit een persbericht:
quote:
La procuración de justicia, dijo el procurador, es una causa común y debe ser un factor de unidad nacional.

El Centro Nacional de Información para la Procuración de Justicia es considerado de alta seguridad y por ello se exige que quienes tienen acceso a esa área porten un dispositivo electrónico implantado bajo la piel.

Este microchip fue colocado al procurador general de la República, Rafael Macedo, a altos funcionarios de esa dependencia y a 160 trabajadores que operarán ese centro.

Ese dispositivo electrónico es removible, no se puede suplir y su vigencia acaba cuando la persona deja de laborar en ese lugar.
het betreft dus inderdaad een toegangs-systeem tot de fysieke locatie van dat Nationale Centrum voor Criminaliteitsbestrijding, waarschijnlijk gebaseerd op RFID chips, ik lees daar niks over lokalisering bij ontvoeringen, of toegang tot een database (mogelijk heeft dat centrum een eigen lokale databse die niet toegankelijk is buiten het gebouw zelf, maar dat is een kwestie van het netwerk zelf)
http://noticias.mx.yahoo.com/040713/40/18cbi.html

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 14-07-2004 14:40:06 ]
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:16:22 #295
Nothing as it seems
pi_20620176
quote:
(dat is ook een stuk veiliger en lastiger te omzeilen dan een ingeplante chip)
Sinds wanneer zijn deze systemen opgezet voor veiligheid? Oja, dat staat 10x in elk stukje, wat dom van mij.....
quote:
Wat een vreemde en twijfelachtrige beweringen, 't is dat het CNN is, maar het komt mij enorm ongeloofwaardig over..
owjé, niet nog meer conspiracies heh? Plz, stop the conpiracies!

Nou vooruit, speciaal voor jouw een leuke quote, RF. Omdat je zo'n conspiracy fan bent:
quote:
There are international "super-state" and "super-government" groups. In accordance with tradition, the mystical and religious components play extremely important roles in human history. One must take into account the shadow economy, shadow politics and the religious component, while predicting the development of the present financial situation.

The U.S. is engaged in a mortal economic game. The known history of civilization is merely the visible part of the iceberg. There is a shadow economy, shadow politics and also a shadow history, known to conspirologists. There are [unseen] forces acting in the world, unstoppable for [most powerful] countries and even continents.

Shadow financial actives of $300 trillion are hanging over the planet. At any moment, they could fall on any stock exchange and cause panic and crash
- Tatyana Koryagina, top adivseur president Putin. Statement made in an interview on july 12 2001, in which she warned for a big attack on the united states [by these groups] within months.

[ Bericht 13% gewijzigd door ToshitsuguTakamatsu op 14-07-2004 16:09:53 ]
  woensdag 14 juli 2004 @ 17:01:59 #296
33189 RM-rf
1/998001
pi_20622367
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:16 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:

Sinds wanneer zijn deze systemen opgezet voor veiligheid? Oja, dat staat 10x in elk stukje, wat dom van mij....
RFID is niet opgezet voor veiligheid,
het kan hooguit een rol spelen in bijvoorbeeld diefstal-preventie (la sen soort van extra anti-diefstal controle bijvoorbeeld doordat alle uitgangen bij een distributiecentrum een meetpunt hebben, en ook werknemers erdoorheen moeten).

Verdere interpretaties zijn altijd ter verantwoordelijkheid van de schrijver, en als iemand er op voorhand grote gevaren wil inzien, doet hij dat ook voor eigen rekening.
Van wat ik weet is RFID als werkelijke fraude-proof authentificatie enorm onveilig, het is redelijk eenvoudig te spoofen:

vergelijk het met barcodes, het is niet zo moeilijk om zelf barcode's te maken, en in theorie kun je die ook op stickertjes uitprinten en over producten heenplakken; het systeem is echter dusdanig opgezet dat het onmogelijk is op deze wijze een prijs van een product te beinvloeden, hooguit kun je hiermee de reader laten verwarren met een gelijkend product dat een lagere prijs heeft (bv. de 500 grams verpakking vervangen met de barcode van de 250 grams verpakking, hoogstwaarschijnlijk merken ze dat aan de kassa niet op)
quote:
owjé, niet nog meer conspiracies heh? Plz, stop the conpiracies!
Ik ben niet van mening dat men bij CNN welbewust foutieve berichten gaat posten, ik merkte het zelfs op omdat CNN toch meestal wel strengere controle heeft over wat ze posten.

wat ik wel denk is dat media vaak erg slordig kunnen werken, momenteel stijgt de druk om te publiceren zelfs steeds meer, dingen moeten sneller gepubliceerd worden en opgemerkt worden door het publiek:
wat je ziet is dat het ook redelijk makkelijk is om Hoaxes, misinterpretaties of misquotes in de media te krijgen, en die kunnen vervolgens een eigen leven gaan leiden:

wat betreft dit artikel, voor zover ik kan zien is het een toegangs-systeem;
als dit op RFID is gebaseerd, is het ontzettend kwetsbaar (zet een RFID-reader in de buurt van een persoon met toegang, lees de RFID-code uit en reproduceer zelf een transmissie-apparaat dat dezelfde code uitzend en opeens krijg je toegang in dat hoge-zekerheids-gebouw).

Ik vermoed dat het een 'politiek' verhaaltje is, dat de indruk aan het publiek moet wekken dat er in dat Centrum gewerkt wordt met de allernieuwste en baanbrekendste technieken:
binnen een democratie zijn de mensen die zulke dingen lezen ook de mensen die de vertegenwoordigers stemmen en die moeten weer goedkeuring geven aan het jaarbudget van dat Centrum, als bij de kiezers de indruk bestaat dat ze daar 'veilige' en 'nieuwe baanbrekende' technieken gebruiken is goedkeuring voor het budget makkelijker te verkrijgen is.

In werkelijkheid kan het zo zijn dat het systeem als toegangscontrole nooit functioneert en ook nooit werkelijk zal werken, enkel wordt vanuit politiek oogpunt dat nooit toegegeven (en ja, ik heb zelf gewerkt voor de overheid, en ik heb gemerkt dat de vraag of een techniek werkelijk toepasbaar is, voor de subsidie-trajecten vaak niet eens echt belangrijk is, als het maar goed verkoopbaar is aan kiezers: een geliefd voorbeeld van mij wat dat betreft is het Star Wars-project (SDI) van de amerikanen in de tachtiger jaren)
  donderdag 15 juli 2004 @ 15:09:15 #297
Nothing as it seems
pi_20643008
gedetailleerder stuk over Mexico chips:

Carlos Altamirano ismplanted with the VeriChip, a microchip that is used to confirm everything from health history to identity.

Carlos Altamirano is being scanned to show the 16 digits code of the implanted VeriChip.

Associated Press artikel
quote:
Attorney General Rafael Macedo de la Concha and 160 of his employees were implanted at a cost to taxpayers of $150 for each rice grain-sized chip.

More are scheduled to get "tagged" in coming months, and key members of the Mexican military, the police and the office of President Vicente Fox might follow suit

they could be even more popular someday if they eventually can incorporate locator capabilities. Already, global positioning system chips have become common accouterments on jewelry or clothing in Mexico.
quote:
The chip originally was developed to track livestock and wildlife and to let pet owners identify runaway animals.
Wie ziet hier ook de humor van in dit laatste?
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:21:15 #298
90061 coz
pi_20644540
pi_20652817
ik ga dus binnenkort niet meer naar de bios en discotheek ....

hoewel biometrisch ken nog net...
quote:
Om raddraaiers en drugsdealers te weren, overwegen discotheken, casino's, bioscopen, zwembaden en recreatiegebieden een supermoderne toegangspas met biometrische gegevens (gezichtsscan en/of vingerafdruk) van de bezoekers te introduceren. Met dit waterdichte systeem hopen de exploitanten het toenemend uitgaansgeweld tegen te gaan.

Bij Alcazar Pleasure Village in Puttershoek, met 4000 bezoekers per weekeinde een van de grootste discotheken van ons land, is het aantal incidenten sinds de invoering van dit systeem twee jaar geleden met ruim 70 procent afgenomen. Ook bij discotheek Kelder in Hank (Brabant) en discotheek Zaaldijk in Lemele (Overijssel) functioneert het biometrisch toegangssysteem naar grote tevredenheid. Volgens Jacob Streefkerk van Alcazar, behalve gebruiker ook leverancier van het systeem, kan deze ledenpas onmogelijk worden vervalst. "Notoire ruziezoekers die met veel drank op andere bezoekers lastigvallen, worden op een zwarte lijst gezet. Bij ernstige overlast kan het management beslissen de pas te blokkeren waarmee hem of haar verdere toegang wordt ontzegd." En dat schrikt oproerkraaiers af, zo blijkt. "Voorheen was het elke week raak, nu nog zelden", aldus Streefkerk. Inmiddels beschikken 20.000 vaste bezoekers over een biometrische toegangspas.

Voordelen
De toegangspas is niet verplicht. De leiding van Alcazar tracht zijn klanten wél op allerlei manieren te stimuleren om hun gegevens beschikbaar te stellen in ruil voor zo'n toegangsbewijs. "Houders van de pas - we noemen het een funcard - hebben tal van voordelen. Zo betalen ze een paar euro minder toegangsgeld. Op hun verjaardag ontvangen ze een kaart met daarbij twee gratis entreebewijzen. En onze zogenoemde schuimparty's zijn voor hen gratis toegankelijk. Verder krijgen ze bij 26 vestigingen van McDonald's in onze regio de cola cadeau. En in de discotheek kunnen ze gratis een Italiaans ijsje ophalen."

Streefkerk is op dit moment in gesprek met onder meer Holland Casino en een aantal zwembaden over de mogelijke introductie van een biometrisch toegangssysteem. "De belangstelling is enorm", vervolgt hij. " Een drempel wordt nog gevormd door de vrij hoge investeringskosten." Alcazar zelf heeft 60.000 euro neergelegd voor het systeem.

"Maar dat halen we er dubbel en dwars uit", laat de exploitant weten.

Volgens Esther Herben, voorzitter van de sector discotheken en zaalbedrijven bij Koninklijke Horeca Nederland, nemen steeds meer beheerders noodgedwongen de stap naar geavanceerde toegangscontrole. "We komen er niet onderuit" , meent Herben. "Er zijn tal van varianten en ieder is op zoek naar de manier die het best bij zijn of haar bedrijf past."

Respect
Fred Dias, beheerder van discotheek Hollywood Music Hall in Rotterdam (10.000 bezoekers per weekeinde) ziet niets in een pasjessysteem. "Het werkt drempelverhogend", meent hij. "Onze ervaring is dat mensen met goede bedoelingen de pas niet willen. Wij zien meer heil in duidelijke regels, overleg en goede beveiliging. We bestrijden geweld met vriendelijkheid en respect, en dat werkt uitstekend!"

bron: nieuws-platform
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:09:38 #300
90061 coz
pi_20666251
maar wat nou als je het niet wilt he die chip (ff wel ver doorgevoerd in sommige gevallen hierna zal je zeggen).. dan ben je dus niet bezig met het meewerken aan vooruitgang. het niet meehelpen aan vooruitgang is gelijk aan dat je bezig bent om de maatschappij tegen te werken. als je met meerdere mensen tegen deze vooruitgang bent dan ben georganiseerd, als je de maatschappij tegenwerkt is dat geweldpleging.. als je dus tegen deze technologie bent ..ben je een terrorist

dat is het gevaar eerder dan beveiliging ... zoals eerder gezegd ..een computer is nog niet veilig al zou je hem loskoppelen van het internet en stroom en zonder muis en toetsenbord in een blok beton mikt .. een beveiliging is altijd dat iets veilig genoeg is dat niet iedereen de beveiliging kan omzeilen behalve degene met de sleutel ...theoretisch

----edit hier verder Get chipped!! menselijke chippromo-campagne deel 2

[ Bericht 8% gewijzigd door coz op 16-07-2004 21:00:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')