Waarvoor is dit nodig? Om terroristen te bestrijden? Om criminaliteit te bestrijden? (waar de politie, politiek en schoolsysteem geen drol aan doet)quote:Eerste Kamer akkoord met identificatieplicht
Uitgegeven: 15 juni 2004 13:35
DEN HAAG - Een meerderheid van de Eerste Kamer gaat akkoord met een uitgebreide identificatieplicht. Dat houdt in dat vanaf 1 januari 2005 iedereen vanaf veertien jaar zich moet kunnen legitimeren in de openbare ruimte, als de politie, opsporingsambtenaren of toezichthouders hen daarom vragen. Doen zij dat niet, dan riskeren zij een boete van maximaal 2250 euro.
Sorry, ik vond het een beetje rare uitspraak om te stellen dat RFID geen database is. Misschien las ik het verkeerd, maar het komt op mij over als 'een rijbewijs is geen koelkast'.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:47 schreef RM-rf het volgende:
werkelijk? een 'open deur'?
Zou je aan kunnen geven wat precies vaag is? Ik weet dat het soms lastig is om dergelijke mogelijkheden over te brengen aan mensen die niet bekend zijn met het verzamelen, beheren en exploiteren van grote hoeveelheden data. Als ik te vaag ben, leg ik het graag wat dieper uit waar mogelijk. Het is niet mijn bedoeling paniek te zaaien, ik wil alleen de potentiele negative mogelijkheden ook belichten.quote:ik heb eerder het idee dat jij en meerdere andere mensen continue vage uitspraken doen, die niet definieren waarover we het exact hebben, alsom extra 'paniek' op te wekken:
Ik weet persoonlijk dat de Makro al sinds de tachtiger jaren een database gebruikt om de voorraad in bij te houden. Dat die databases niet kloppen, komt door de menselijke factor, die moeten tellen bij binnenkomst. Daarom zijn tellingen nodig, omdat in het hele proces van binnenkomen en verkopen nog veel menselijke elementen verantwoordeijk zijn voor de input. Dit is niet te wijten aan de databsae, die houdt alleen maar bij wat men invoert.quote:ik reageerde op een nogal vage posts '...dat bedrijven al gebruik maken van databases die RFID-chips zouden opleveren...';
wat complete onzin is, bedrijven gebruiken juist voor voorraadbeheer vrijwel geen enkele database, maar vaak inventarissen die een grote foutmarge hebben, ieder kwartaal moet er ofwel handmatig bijgeteld worden en meerdere bedrijven hebben een slecht zicht op hun inventaris,
Het is technisch prima te realiseren, alleen duurt het even voordat de afspraken met alle organisaties in de keten geregeld zijn. HEt digitaal traceren gaat al steeds beter door barcodes etc, en RFID is weer een verbeterstap. Toch problemen mogelijk, door bijvoorbeeld meerdere unieke RFID's op 1 product te doen, waardoor het er twee lijken.quote:het is momentel ondoenlijk om een digitale inventaris bij te houden omdat producten juist niet digitaal te traceren zijn, juist een punt dat RFID-chips kunnen ondervangen, waarna het mogelijk is op basis van een invetaris-database bestellingen samen te stellen en een voorraad bij te houden met een kleine foutmarge en zonder al te vaak deze inventaris extra te moeten controleren...
Door metale objecten kan het scannen moeilijker zijn (ruis, verzwakking signaal, etc). Gevoeligere scanners zijn imo alleen maar logischer, zodat steeds grotere partijen tegelijk gescand kunnen worden. Als je een vrachtwagen hebt met goederen, dan moet elke pallet eruit gehaald worden, omdat je bij 3 meter brede vrachtwagens nooit de binnenste pallet kan scannen bijvoorbeeld.quote:zie hier hier bv: 'totdat er gevoeligere readers komen'..
onderbouw dat eens, waarrvoor zou men gevoeligere readers willen? wat is het extra voordeel van gevoeligere readers behalve dat deze evenzeer meer ruis oppakken en een slechter gedefinieerd meetpunt hebben, onderdeel van de theorie van RFID is juist dat op specifieke distributiepunten men RFID readers inbouwt, om te traceren welke ID's binnen- en weer naar buitengaan en wanneer, daarbij hebben 'gevoeligere readers' geen enkele zin.
Ik zie het zelf meer als een bewustwording van de mogelijkheden, zodat je de negatieve zaken tegen kan houden. Het wijzen op de gevaren van dronken rijden, te hard rijden en rijden zonder gordel zijn ook niet bedoeld om mensen bang te maken voor auto rijden.quote:maar het is wel zo leuke conspirancy-opmerking, het 'luditische' idee van 'je moet vooral angst voor technische ontwikkelingen hebben...'
Ik let er best wel op in het nieuws, maar ik heb nog niemand iets horen zeggen over die mogelijkheden van de RFID chip. Het hoeft niet in een paranoide sfeer te gebeuren natuurlijk, maar de media beinvloed de mensen wel zo, dat ze negatieve berichten in dat licht gaan zien. Basicly gezegd: als je dit soort mogelijkheden belicht ben je gek'.quote:Wat mij betreft is het zeker zo dat de negatieve kanten ook uitgelicht worden, wat jij hooguit mist is eenzelfde vorm van paranoia over privacy-gerelateerde data,
Ik vraag het me serieus af. Ik denk namelijk dat het de meeste mensen geen ruk kan schelen namelijk, en dat is niet waar men mee verdient in media land. Hoeveel kritische documentaires zijn er over grote gebeurtenissen geweest ten opzichte van positieve? Denk aan zaken zoals het Enron schandaal, verkiezingen in de VS van 2000, links tussen moskeeen, ambassades en radicale groeperingen en de steun van politieke partijen aan radicale groepen. Mensen willen het imo ook niet weten, struisvogelpolitiek zeg maar.quote:onderbouw nu eens één voor welke feitelijke mogelijkheden je bang bent, wat betreft RFID chips in producten (en dus zeker geen zut over 'persoonlijke nummers' ); en men zal er graag een programma mee vullen, helaas niet met dat ongedefinieerde; 'maar het is techniek en dat is eng, en het zal allemaal nog erger worden'
hmmm toen ik dat artikel las, schrok ik me wel te pletter van het toekomstbeeld voor mensen die deze chip zullen weigeren.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:37 schreef Henoch het volgende:
Get chipped is een oefening voor het echte werk, wanneer ieder mens op aarde gechipped zal worden. Dit heeft de Apostel Johannes 2000 jaar geleden al in een visioen mogen aanschouwen. Aanwijzend naar het monetaire systeem dat zal worden verordineerd en ingevoerd door de komende antichrist, zegt hij: "En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft." (Openbaring. 13:16,17) Terecht zijn jullie bezorgd over deze ontwikkeling. Er zijn echter Christenen (zoals ik), die al jaren waarschuwen op het internet voor deze bizarre ontwikkeling van het Profetische woord. http://home.filternet.nl/~kjv/pincode.htm Maar ook de oplossing (of vlucht hier uit) geven, door het geloof.
Het zou daarom verstandig zijn u hierin te verdiepen, zodat u niet argeloos 'het teken van het Beest'zal nemen of ontvangen. Weest gewaarschuwd!
je bedoeld als de Amish in amerika, die weigeren technologische vooruitgang, en dat is hun goed recht...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:52 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
hmmm toen ik dat artikel las, schrok ik me wel te pletter van het toekomstbeeld voor mensen die deze chip zullen weigeren.
aangezien we nix kunnen kopen zullen we onder een soort van armoede grens terecht komen en tot de groep van mensen gerekend worden die evenzo geen belang hebben bij het dragen van een merkteken (maffiose, louche handel, drugsdealers)![]()
[handen over oren, ogen dicht modus]quote:Op zondag 11 juli 2004 22:12 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
tweakers
nou, dat moeten we even vieren.![]()
IDDquote:Op zondag 11 juli 2004 22:12 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
[..]
tweakers
nou, dat moeten we even vieren.![]()
quote:Op donderdag 27 mei 2004 13:40 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Gratis chippen ??
hier registreren![]()
en de bijbehorende reclame info![]()
Doe maar , de bom ...quote:laat maar vallen want het komt er toch wel van het geeft niet of je rend. ik heb jou nooit gekend wil weten wie je bent, wil weten wie je bent...
dat was een grote hit in de 80'er jaren bij hupsende tienermeisjes, 15 jaar later gingen die meisjes het door een mobiele telefoon-aanbieder gesponsorde reunie concert van die band in Ahoy, en allen waren gesettlede dertigers geworden die hun fatalisme van 15 jaar daarvoor probleemloos vergeten waren ...quote:Doe maar , de bom ...
mooi stukje ...quote:Op maandag 12 juli 2004 15:11 schreef RM-rf het volgende:
Ook dat fatalisme over die chips is je zelf gecreerde tijdsbeeld:
Dat de invoering van die chips meerdere doeleinden zal hebben ben ik met je eens. Maar in dit geval denk ik dat het frauderen ervan niet echt zal voorkomen. Kilometers registreren lijkt me ook een stuk moeilijker als het bepalen of iemand in het schoolgebouw is of niet. Daarnaast lijkt geld me een betere drijfveer voor fraude dan wegblijven tijdens een les.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:11 schreef RM-rf het volgende:
zo'n voorbeeld als die japanse school, die kiest voor RFID hoogstwaarschijnlijk om ermee aanwezigheid van leerlingen te controleren, spijbelen automatisch te registreren.
Volgens mij is zoiets een grove onderschatting, het is het toepassen van een techniek die gemaakt is voor producten, maar deze schoolkinderen zijn levende wezens en ik acht de kans zeer groot dat een dusdanige techniek simpelweg door de te registreren 'producten' (mensen) gesaboteerd zullen worden (een recentelijk soortgelijk voorbeeld vormde het duitse systeem voor vrachtwagen-tol-heffing via electronische registratie, dat had per oktober 2003 ingevoerd moeten worden, maar strandde op technisch falen, cq sabotage door de te registreren vrachtwagen, immers het systeem registreerde hun gereden kilometers en daarvoor moesten zij dan betalen, niet zo vreemd dat een overgroot deel van de meetunits te maken kregen met onvoorziene technische problemen).
Mijn stapje verder bemerk ik, is zelfs dat ze er niet alleen vanuit gaan dat het niet gelezen word maar dat er ook nog eens niet bij gedacht moet worden. Waardoor ik weer op me eigen stelling kom .. ignorantie is zalig. Maar ook zichzelf in stand houdend.quote:Ze gaan ervan uit dat je deze wetsvoorstellen niet leest
Ik ben voorstander van het (vrijwillig) registreren (chippen) van mensen -sorry voor de opruiende plaatjes-quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:00 schreef coz het volgende:
[...] het gevaar zit hem in dat deze tegenwoordig bestuurd word door de matrix, het monetaire systeem.
Het probleem is echter dat die gegevens ook opvraagbaar zijn wanneer ik niet verdacht wordt van een misdrijf.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:40 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Ps en ik denk dat tzt mensen masaal "ingeent" zullen worden net zoals dat nu met vaccinaties gebeurd (ook op vrijwillige basis) zodat als je idd onschuldig bent dat ook direct aan het licht komt omdat men kan achterhalen of jou alibi klopt met de (plaats) registratie van jou chip. Het zal dus een aanvullend middel zijn bovenop de bestaande middelen.
Inderdaad, in amerika is dat zelfs al wettelijk geregeld in de vorm van de patriot acts.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat die gegevens ook opvraagbaar zijn wanneer ik niet verdacht wordt van een misdrijf.
Dat kan nu ook al met alle adere gegevens... adresgegevens, genoten opleiding, huidige werk, salaris, ban saldo (aandelen portefeuile), pinnen (tijd + plaats), tandarts records, medisch dossier, verzekerings info, etc etc etc... En hoe vaak wordt daar nu gemiddeld per jaar misbruik van gemaakt??? en bij deze systemen is overhet algenmeen niet te achterhalen Of iemand in deze files heef gekenen en ALs het al gebeurd Wie dat is geweest (of zelfs waarneer). Als je deze bestanden aan elkaar koppelt en goed afschermd dan zouden al je gegevens juist beter beschermd moeten zijn en is dat alles wel te achtehalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat die gegevens ook opvraagbaar zijn wanneer ik niet verdacht wordt van een misdrijf.
je bent opgegroeid in de matrix die ik beschrijf, dus het is niet erg maar ik ga er toch even vet tegen inquote:Op maandag 12 juli 2004 23:28 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dat de invoering van die chips meerdere doeleinden zal hebben ben ik met je eens. Maar in dit geval denk ik dat het frauderen ervan niet echt zal voorkomen. Kilometers registreren lijkt me ook een stuk moeilijker als het bepalen of iemand in het schoolgebouw is of niet. Daarnaast lijkt geld me een betere drijfveer voor fraude dan wegblijven tijdens een les.
Toch blijft de vraag of de chips op grote schaal echt geschikt zijn voor het registreren van de plaats waar mensen zich bevinden (en wat ze doen). Ik denk dat we dat moeten afwachten.
het enige voorbeeld wat klopt is dus dat je het handig is om je eigen gegevens bij je te hebben op het moment dat je een ziekenhuis binnenrold ... dit kan toch op een kaartje .. voor mijn part op een chip zodat een pc ook direct weer de medicijnen kan aanvragen ... agree... maar dit chipje of kaartje vrijwillig bij je te hebben is al een hele andere insteek...en liever in me portomonaie dan in me lichaamquote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:40 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Ik ben voorstander van het (vrijwillig) registreren (chippen) van mensen -sorry voor de opruiende plaatjes) . Ik zie vele voordelen van het systeem en zoals eerder genoemd bestaat er geen systeem dat 100% waterdicht is. Maar al zou het maar voor 10% werken en daarmee 10% van alle onnodige vergissingen in ziekenhuizen, eerste hulp bij ongelukken, verdwijningen, moorden, diefstallen kunnen oplossen dan is dat imho een zeer goede stap in de richting!!
verder druipt ook jouw EIGEN mening van de indoctrinatiequote:De "matrix" welke hier in dit topic keer op keer genoemd word is in mijn ogen ook niet het monetaire systeem maar civilistatie in het algemeen. Dankzij civilisatie kunnen wij mensen communiceren in verschillende talen, geloof beleiden, handel drijven, discusieren, wetenschap bedrijven welke zonder civilisatie (= samenwerken + een aantal basis regels) nooit mogelijk waren geweest.
de oorzaak van diefstal ?...de oorzaak van moord ? .. in 99.9% de monetaire matrix zoals ik hem beschrijfquote:
Die dingen die juist deze samenleving (civillisatie in het algemeen niet alleen de nederlandse...) ontvrichten (moord, diefstal, etc)
waarom zou je een symptoom aanpakken ?quote:kunnen juist middels dit systeem doelmatiger worden aangepakt
dit ben je niet.. maar dat geeft niet ,het is je met de paplepel ingegotenquote:waardoor je als vrij en onschuldig persoon
schijnvrijheid ..je enige vrijheid is dan je bek houden ..lol hebben terwijl je zelf lekker meedraaid.. maar als iemand bepaald dat koffie drinken slecht is en je zit op DAT moment nog een kopje koffie te zuipen ..bepaald het systeem al dat je een gevaar voor de samenleving bentquote:meer vrijheid krijgt
wat wil je dan ...en wat doe je dan ...wat wil je nu en wat doe je nu ... bewijzen van het monetaire systeem, meedraaien ... waarschijnlijk, zoals we allemaalquote:om te doen en laten wat je wil
een crimineel die haalt zelf die chip wel uit ze arm ...ook uit die van ze slachtoffer .. en dan ?quote:. Het werkt als crimineel ook erg frustrerend als je direct na het plegen van het delict gearesteerd kan worden.
denk je dat nou zelf of is dit geindoctrineerd ? .. de mensheid IS namenlijk niet slecht .. geef ze geld en dan heb je de poppen aan het dansen... en dansen doe je ...je ziet het niet eensquote:
Ik denk dus samenvattend dat deze vorm van registratie bijdraagt aan een betere wereld waarin de zwakke in de samenleving beter beschermd kunnen worden tegen mensheid zelf.
denk er even over na ... en kom dan ajb terugquote:* my 2 cents,
Marv...
Ps en ik denk dat tzt mensen masaal "ingeent" zullen worden net zoals dat nu met vaccinaties gebeurd (ook op vrijwillige basis) zodat als je idd onschuldig bent dat ook direct aan het licht komt omdat men kan achterhalen of jou alibi klopt met de (plaats) registratie van jou chip. Het zal dus een aanvullend middel zijn bovenop de bestaande middelen.
Klopt.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:05 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
Dat kan nu ook al met alle adere gegevens... adresgegevens, genoten opleiding, huidige werk,
Deze zijn dus normaalgesproken niet opvraagbaar. Ze zijn pas opvraagbaar in geval dat er aan bepaalde financiele plichten niet wordt voldaan.quote:salaris, ban saldo (aandelen portefeuile),
Deze zijn dus slechts opvraagbaar in geval van strafrechtelijk onderzoek.quote:pinnen (tijd + plaats),
Medische dossiers zijn nooit opvraagbaar, tenzij een arts je behandelt.quote:tandarts records, medisch dossier,
Iemand moet dat echter beheren.. En is diegene wel te vertrouwen? Nu ligt alles op een andere plaats, en is het dus niet eenvoudig te koppelen zonder toestemming van tig personen en instanties te krijgen. Wanneer alles centraal is opgeslagen, hoeft er maar 1 persoon toestemming te geven, en al je gegevens zijn toegankelijk.quote:verzekerings info, etc etc etc... En hoe vaak wordt daar nu gemiddeld per jaar misbruik van gemaakt??? en bij deze systemen is overhet algenmeen niet te achterhalen Of iemand in deze files heef gekenen en ALs het al gebeurd Wie dat is geweest (of zelfs waarneer). Als je deze bestanden aan elkaar koppelt en goed afschermd dan zouden al je gegevens juist beter beschermd moeten zijn en is dat alles wel te achtehalen.
Videobewaking is ook wel even iets anders dan 24/7 weten waar iemand is.quote:En ik zie dat ik videobewaking (op straat, in winkels, banken, discotheken, vliegvelden, in flats, openbaar vervoer -bussen, metro's, treinen-.... ) nog niet eens genoemd heb.![]()
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:21 schreef coz het volgende:
[..]
[...]
denk er even over na ... en kom dan ajb terug
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:36 schreef Alicey het volgende:
[...]
Videobewaking is ook wel even iets anders dan 24/7 weten waar iemand is.
Hi, sorry ik was even lunchen...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:56 schreef coz het volgende:
ignorance is bliss though ignorance is self sustaining...
[...]
En dat is je groot recht!! Echter het is net als het hebben van een paspoort, je _hoeft_ er geen te hebben maar op het moment dat je wil reizen zul je er toch echt een oeten aanschaffen. Er zijn wel mensen die geen papieren bij zich hebben (of weggooien*) allen krijg je daar altijd meer problemen mee dan ze simpelweg bij je te hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:59 schreef Salvad0R het volgende:
no way dat ik me ooit laat chippen.
Deze wereld is net zo goed van mij als van mensen die landen regeren. Ik vind dat men vrij is om te gaan waar hij/zij wil. Het is immers ONZE wereld. Niet die van de regering.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:09 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
En dat is je groot recht!! Echter het is net als het hebben van een paspoort, je _hoeft_ er geen te hebben maar op het moment dat je wil reizen zul je er toch echt een oeten aanschaffen. Er zijn wel mensen die geen papieren bij zich hebben (of weggooien*) allen krijg je daar altijd meer problemen mee dan ze simpelweg bij je te hebben.
* Asielzoekers willen dit noggal eens doen. Wat zeer dom is want dan is het een stuk moeilijker om te achterhalen waar het persoon vandaan komt en dan beslist de AND uiteindelijk op basis van gestaafd giswerk wat je thuis is. Zit deze er echter naast TJA dan wordt je in het verkeerde land uitgezet -als je terugmoet- terwijl als we je echte land van herkomst hadden geweten dan was dit niet gebeurd _en_ had je mss kunnen blijven omdat we bijvoorbeeld tijdelijk vluchtelingen uit dat land opvangen.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:16 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Deze wereld is net zo goed van mij als van mensen die landen regeren. Ik vind dat men vrij is om te gaan waar hij/zij wil. Het is immers ONZE wereld. Niet die van de regering.
ruzie wel ...om macht (of vrouwen, ook macht)..of het nou macht of geld is ..het corrupteerd (bij onze soort)..verschil met onze collega aardbewoners is dat als er eenmaal een leider is de ruzie voorbij is...bij ons begint het dan pasquote:gewoonweg rivaliteit is tussen soortgenoten. Ruzie's, moord en doodslag, verkrachtingen vinden net zo vaak plaats in de natuur
juist dat zeg ik.. en ik vroeg om je verhaal te herzien op basis van het niet in de matrix staanquote:Geld is slechts een ruil middel wat onze handel vergelmakkelijkt.
hoe schattig .. lees die lap tekst nogmaals ... ik snap wat je bedoeld maar dit is namelijk de doctrine (zelfs hersenspoeling) die ik bedoel ... je hebt eten nodig, geld is een ruilmiddel. ik bedoelde ook niet letterlijk geld wegdenken maar probeer even buiten het systeem te denken vroeg ikquote:haal je slechts het geld uit deze vergelijking dan zijn die andere problemen er nog steeds. Alleen zal onze samenleving zoals wij die nu kennen niet kunnen voortbestaan...
klopt, dat is dan ook wel een mogelijke optie maar op het moment dat dit gebeurd moet men toch weer terug naar ouderwets speurwerk ... vanaf het plekje dat dit getriggerd word de rest van het pad volgen.. en hoe ironisch dat men stug volhoud dat dit met de chip niet nodig is ... right .. dom mensen napraten is niet handig.. zelf blijven denken is geen overbodige luxequote:kill switch
dewd ..dat weten we ook wel .. en is ook niet het probleem ..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:22 schreef stigchel het volgende:
hoop nagepraat...en enkel een paar kleine voordelen opnoemend, zonder een mogelijke negatieve kant te bekenennen
Ik deel niet je wereldbeeld en kijk optimistischer tegen de dingen aan. En idd niets is perfect maar ik denk dus dat dit systeem ons wel kan helpen. Tja en over geld en het systeem, onze samenleving draait mede dankzij geld haal geld weg en de huidige smaneleving loopt nietmeer. Echter moord doodslag was er ook al voordat er geld was. Imo is geld wel een factor maar wordt deze factor niet groter door geld maar verschuift deze naar geld.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:38 schreef coz het volgende:
[..]
ruzie wel ...om macht (of vrouwen, ook macht)..of het nou macht of geld is ..het corrupteerd (bij onze soort)..verschil met onze collega aardbewoners is dat als er eenmaal een leider is de ruzie voorbij is...bij ons begint het dan pas
[..]
juist dat zeg ik.. en ik vroeg om je verhaal te herzien op basis van het niet in de matrix staan
[..]
hoe schattig .. lees die lap tekst nogmaals ... ik snap wat je bedoeld maar dit is namelijk de doctrine (zelfs hersenspoeling) die ik bedoel ... je hebt eten nodig, geld is een ruilmiddel. ik bedoelde ook niet letterlijk geld wegdenken maar probeer even buiten het systeem te denken vroeg ik
[..]
klopt, dat is dan ook wel een mogelijke optie maar op het moment dat dit gebeurd moet men toch weer terug naar ouderwets speurwerk ... vanaf het plekje dat dit getriggerd word de rest van het pad volgen.. en hoe ironisch dat men stug volhoud dat dit met de chip niet nodig is ... right .. dom mensen napraten is niet handig.. zelf blijven denken is geen overbodige luxe
ignorance is bliss though ignorance is self sustainingquote:Don't fight the system; be(come) the system -and change it-
quote:ja we moeten bezuinigen oh trouwens ...mogen we 30% meer verdienen
eeuhm op een of andere manier krijg ik de teksten maar niet ge-edit (en er staan nogal wat typo's in -mijn excuses- had ik al gezegd dat ik een techneut wasquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
Ik deel niet je wereldbeeld en kijk optimistischer tegen de dingen aan. En idd niets is perfect maar ik denk dus dat dit systeem ons wel kan helpen. Tja en over geld en het systeem, onze samenleving draait mede dankzij geld; haal geld weg en de huidige smaneleving loopt niet meer. Echter moord & doodslag waren er ook al voordat er geld was. Imo is geld wel een factor maar wordt deze factor niet groter door geld maar verschuift deze (naar geld).
Maar hier geldt dezelfde vergelijing als met het leger; zonder legers waren er geen oorlogen!
Deze stelling gaat mank omdat het enige wat je dan nodig hebt om een ander land omver te werpen een eenmansleger is en heb je zodoende miljoenen eenmansfracties! Legers zijn er dan ook om juist die oorlogen tegen te houden...
Ik hoop dat ik je mijn visie op het geheel duidelijk heb kunnen maken en dat je mij toestaat het te gebruiken (op vrijwillige basis) op het moment dat het in NL beschikbaar komt. Ik zal het jou niet verplichten maar kun je mij het wel toestaan?? (zelfde geldt voor genetisch gemanipuleerd voedsel; ik = voorstander echter wordt die mening niet gerespecteerd of gewaardeerd...)
toppie houden zo ..je het bewijst wel toevallig de stelling ignorance is bliss though ignorance is self sustainingquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
Ik deel niet je wereldbeeld en kijk optimistischer tegen de dingen aan.
nogmaals ik zeg niet haal geld weg , geld op zich is niet het probleem... lees het ajb nogmaals ...matrix stukje ...inhoudelijker, moord,doodslag, ik kan me voorstellen tegen of door macht, wat geld ook is...wat je zelf ook zei er is wel eens sprake van ruzie in het dierenrijk , ja om een machtspositie of om voortplanten (macht houden), maargoed so be it, het ontkracht me stelling nietquote:En idd niets is perfect maar ik denk dus dat dit systeem ons wel kan helpen. Tja en over geld en het systeem, onze samenleving draait mede dankzij geld haal geld weg en de huidige smaneleving loopt nietmeer. Echter moord doodslag was er ook al voordat er geld was. Imo is geld wel een factor maar wordt deze factor niet groter door geld maar verschuift deze naar geld.
leuk he doctrine... maargoed waartegen of voor zou een eenmansleger strijden als er al _niets_ is om tegen of voor te strijden ... ( en zeg niet geldquote:Maar hier geldt dezelfde vergelijing als met het leger; zonder legers waren er geen oorlogen!
Deze stelling gaat mank omdat het enige wat je nodig hebt om een ander land omver te werpen een eenmansleger is en heb je zodoende miljoenen eenmansfracties! Legers zijn er dan ook om juist die oorlogen tegen te houden...
ik waarschuw je dat het dus niet puur JOUW visie is .. geeft niet hoor zo is iedereen opgevoed ... en ik kan het zeker toestaan (dat je een machine wil zijn).. nogmaals die chip an sich is niet erg, geld an sich is niet erg, maar niet nadenken is wel erg ... en ik zeg en waarschuw dat iedereen bestuurd word door geld tegenwoordig wat ondergeschikt is aan het doel van geld , wat ruiterlijk toegegeven word, het is immers een ruilmiddel... neen dat is het al lang niet meer het is veel triesterquote:Ik hoop dat ik je mijn visie op het geheel duidelijk heb kunnen maken en dat je mij toestaat het te gebruiken (op vrijwillige basis) op het moment dat het in NL beschikbaar komt. Ik zal het jou niet verplichten maar kun je mij het wel toestaan?? (zelfde geldt voor genetisch gemanipuleerd voedsel; ik = voorstander echter wordt die mening niet gerespecteerd.)
nogmaals lezen *checkquote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:51 schreef coz het volgende:
mensen wakker maken is ook niet het probleem
wakker houden, doorzien dat geld hebben en krijgen en materialisme niet het hoofddoel is van leven, is al een goed begin.
we zitten allemaal in de matrix ... [...] ja en van machines is het eenmaal handig om te weten waar ze zijn en wat ze doen ....[...]
Mooi stukje, ik wou eerst idd iets soortgelijks typen maar heb het weer weggehaalt omdat het te aanvallend/ agressief overkwam toen ik het teruglas maar idd. En dat laatste tja daar heeft iedereen last vanquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:43 schreef coz het volgende:
[..]
toppie houden zo ..je het bewijst wel toevallig de stelling ignorance is bliss though ignorance is self sustaining
.. niet aangevallen voelen .. zo ben ik tenslotte ook opgevoed en ik ben er nog mee aan het worstellen, hoe dit werkt en wat er aan te doen valt .. het is nl erg paradoxaal
Exclusief? Zoals in 'geen chip? geen toegang!' Das niet goed.quote:Mexico attorney general gets microchip implant
Attorney General Rafael Macedo said a number of his staff had also been fitted with chips which will give them exclusive and secure access to a national, computerized database for crime investigators that went live on Monday.
Wat een vreemde en twijfelachtrige beweringen, 't is dat het CNN is, maar het komt mij enorm ongeloofwaardig over..quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:11 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
Exclusief? Zoals in 'geen chip? geen toegang!' Das niet goed.
CNN - 13 juli 2004
lijkt mogelijk af te stammen van een spaanse zin uit een persbericht:quote:-- Mexico's attorney general said on Monday he had had a microchip inserted under the skin of one of his arms to give him access to a new crime database and also enable him to be traced if he is ever abducted.
het betreft dus inderdaad een toegangs-systeem tot de fysieke locatie van dat Nationale Centrum voor Criminaliteitsbestrijding, waarschijnlijk gebaseerd op RFID chips, ik lees daar niks over lokalisering bij ontvoeringen, of toegang tot een database (mogelijk heeft dat centrum een eigen lokale databse die niet toegankelijk is buiten het gebouw zelf, maar dat is een kwestie van het netwerk zelf)quote:La procuración de justicia, dijo el procurador, es una causa común y debe ser un factor de unidad nacional.
El Centro Nacional de Información para la Procuración de Justicia es considerado de alta seguridad y por ello se exige que quienes tienen acceso a esa área porten un dispositivo electrónico implantado bajo la piel.
Este microchip fue colocado al procurador general de la República, Rafael Macedo, a altos funcionarios de esa dependencia y a 160 trabajadores que operarán ese centro.
Ese dispositivo electrónico es removible, no se puede suplir y su vigencia acaba cuando la persona deja de laborar en ese lugar.
Sinds wanneer zijn deze systemen opgezet voor veiligheid? Oja, dat staat 10x in elk stukje, wat dom van mij.....quote:(dat is ook een stuk veiliger en lastiger te omzeilen dan een ingeplante chip)
owjé, niet nog meer conspiracies heh? Plz, stop the conpiracies!quote:Wat een vreemde en twijfelachtrige beweringen, 't is dat het CNN is, maar het komt mij enorm ongeloofwaardig over..
- Tatyana Koryagina, top adivseur president Putin. Statement made in an interview on july 12 2001, in which she warned for a big attack on the united states [by these groups] within months.quote:There are international "super-state" and "super-government" groups. In accordance with tradition, the mystical and religious components play extremely important roles in human history. One must take into account the shadow economy, shadow politics and the religious component, while predicting the development of the present financial situation.
The U.S. is engaged in a mortal economic game. The known history of civilization is merely the visible part of the iceberg. There is a shadow economy, shadow politics and also a shadow history, known to conspirologists. There are [unseen] forces acting in the world, unstoppable for [most powerful] countries and even continents.
Shadow financial actives of $300 trillion are hanging over the planet. At any moment, they could fall on any stock exchange and cause panic and crash
RFID is niet opgezet voor veiligheid,quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:16 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
Sinds wanneer zijn deze systemen opgezet voor veiligheid? Oja, dat staat 10x in elk stukje, wat dom van mij....
Ik ben niet van mening dat men bij CNN welbewust foutieve berichten gaat posten, ik merkte het zelfs op omdat CNN toch meestal wel strengere controle heeft over wat ze posten.quote:owjé, niet nog meer conspiracies heh? Plz, stop the conpiracies!
quote:Attorney General Rafael Macedo de la Concha and 160 of his employees were implanted at a cost to taxpayers of $150 for each rice grain-sized chip.
More are scheduled to get "tagged" in coming months, and key members of the Mexican military, the police and the office of President Vicente Fox might follow suit
they could be even more popular someday if they eventually can incorporate locator capabilities. Already, global positioning system chips have become common accouterments on jewelry or clothing in Mexico.
Wie ziet hier ook de humor van in dit laatste?quote:The chip originally was developed to track livestock and wildlife and to let pet owners identify runaway animals.
quote:Om raddraaiers en drugsdealers te weren, overwegen discotheken, casino's, bioscopen, zwembaden en recreatiegebieden een supermoderne toegangspas met biometrische gegevens (gezichtsscan en/of vingerafdruk) van de bezoekers te introduceren. Met dit waterdichte systeem hopen de exploitanten het toenemend uitgaansgeweld tegen te gaan.
Bij Alcazar Pleasure Village in Puttershoek, met 4000 bezoekers per weekeinde een van de grootste discotheken van ons land, is het aantal incidenten sinds de invoering van dit systeem twee jaar geleden met ruim 70 procent afgenomen. Ook bij discotheek Kelder in Hank (Brabant) en discotheek Zaaldijk in Lemele (Overijssel) functioneert het biometrisch toegangssysteem naar grote tevredenheid. Volgens Jacob Streefkerk van Alcazar, behalve gebruiker ook leverancier van het systeem, kan deze ledenpas onmogelijk worden vervalst. "Notoire ruziezoekers die met veel drank op andere bezoekers lastigvallen, worden op een zwarte lijst gezet. Bij ernstige overlast kan het management beslissen de pas te blokkeren waarmee hem of haar verdere toegang wordt ontzegd." En dat schrikt oproerkraaiers af, zo blijkt. "Voorheen was het elke week raak, nu nog zelden", aldus Streefkerk. Inmiddels beschikken 20.000 vaste bezoekers over een biometrische toegangspas.
Voordelen
De toegangspas is niet verplicht. De leiding van Alcazar tracht zijn klanten wél op allerlei manieren te stimuleren om hun gegevens beschikbaar te stellen in ruil voor zo'n toegangsbewijs. "Houders van de pas - we noemen het een funcard - hebben tal van voordelen. Zo betalen ze een paar euro minder toegangsgeld. Op hun verjaardag ontvangen ze een kaart met daarbij twee gratis entreebewijzen. En onze zogenoemde schuimparty's zijn voor hen gratis toegankelijk. Verder krijgen ze bij 26 vestigingen van McDonald's in onze regio de cola cadeau. En in de discotheek kunnen ze gratis een Italiaans ijsje ophalen."
Streefkerk is op dit moment in gesprek met onder meer Holland Casino en een aantal zwembaden over de mogelijke introductie van een biometrisch toegangssysteem. "De belangstelling is enorm", vervolgt hij. " Een drempel wordt nog gevormd door de vrij hoge investeringskosten." Alcazar zelf heeft 60.000 euro neergelegd voor het systeem.
"Maar dat halen we er dubbel en dwars uit", laat de exploitant weten.
Volgens Esther Herben, voorzitter van de sector discotheken en zaalbedrijven bij Koninklijke Horeca Nederland, nemen steeds meer beheerders noodgedwongen de stap naar geavanceerde toegangscontrole. "We komen er niet onderuit" , meent Herben. "Er zijn tal van varianten en ieder is op zoek naar de manier die het best bij zijn of haar bedrijf past."
Respect
Fred Dias, beheerder van discotheek Hollywood Music Hall in Rotterdam (10.000 bezoekers per weekeinde) ziet niets in een pasjessysteem. "Het werkt drempelverhogend", meent hij. "Onze ervaring is dat mensen met goede bedoelingen de pas niet willen. Wij zien meer heil in duidelijke regels, overleg en goede beveiliging. We bestrijden geweld met vriendelijkheid en respect, en dat werkt uitstekend!"
bron: nieuws-platform
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |