abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:05:35 #51
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_20737784
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 10:02 schreef baajguardian het volgende:

[..]

ik weet waar ik over praat , dus op dit gebied wel ja , is daar iets mis mee?
men kan zeker er tegenwoordig niet tegen als iemand een zuiverre kijk bezit en dit verwoord?
oh je weet waar je over praat, als 17-jarig middelbare scholiertje dat toevallig een paar relmarokkanen op je school hebt.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:05:36 #52
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20737785
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 09:53 schreef guidoweb5 het volgende:
wat een nutteloze domme discussie (mijn bijdrage)
ik hoopdat je zelf doorhebt dat dat niks bijdraagt , en alleen maar dom overkomt
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:06:41 #53
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20737797
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 10:05 schreef wadgem het volgende:

[..]

oh je weet waar je over praat, als 17-jarig middelbare scholiertje dat toevallig een paar relmarokkanen op je school hebt.
als ook jij niks te melden hebt , ga dan naar een ander topic..
we weten het nu wel.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:08:17 #54
95025 YoriZ
Wat nou?
pi_20737820
quote:
dat gaat mij de pet te boven en daarom ben ik overtuigd van de kracht van groepsgedrag boven dat van het individu.
je hebt het nu in een keer over het verschil in kracht, dat is iets anders dan dat individuen meer zouden leren dan een groep.

maar om er op in te gaan:

zeg maar liever de zwakte van het individu. je laten beinvloeden door een groep ook al gaat dat tegen je principes in getuigt niet van enige sterkte en getuigt ook zeker niet van iets geleerd hebben. dus individuen leren echt niet meer als een groep dan
:) :D
pi_20738184
de kracht van bij een groep willen horen zorgt ervoor dat je als individu ongewild je mee laat zuigen in het groepsgedrag.
er is een experiment geweest in de vs waar een groep van tien studenten in twee groepen werd gesplitst waarbij de ene groep de andere moest bewaken. althans dit was de opdracht die ze kregen. het draaide er uiteindelijk op uit dat de bewakende groep ipv. in opstand te komen tegen deze belachelijke opdracht als een soort kampbeulen tekeer gingen, totdat de professor ze confronteerde met hun gedrag en ze toen pas begrepen dat ze zich niet aan de opdracht hadden hoeven te houden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_20738268
baajtje, ik denk dat ik maar stop met deze discussie omdat het op een welles-nietes uitdraait en daar heb ik geen behoefte aan. jij hebt jouw standpunt, die je als een echte linkse rakker verdedigd omdat je alle argumenten wegwimpeld en denkt de waarheid in pacht te hebben en ik heb de mijne die ik op objectieve wijze helder formuleer.

Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 20 juli 2004 @ 11:15:54 #57
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20739012
1 : ik ben niet links , ik doe niet aan politiek , zou wel duidelijk moeten wezen dacht ik
2 : objectief me reet , geen een van je argumenten komt zelfs in de buurt van ...
3 : ik denk niet de waarheid in pacht te hebben , ikweet dat wat ik zeg een observatie is die klopt , dat heeft niks met de waarheid in pacht willen hebben te maken , weet je hoe vaak ik dat zinnetje heb aangehoord naar mij toe?

kan alleen maar meedelijden hebben met jou , tot nu toe.
no offence whatsoever
pi_20739948
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 07:42 schreef baajguardian het volgende:
wat ik ermee bedoelde in grote lijnen is :

dat wij ons houden aan een sprookje
we behandellen ons medemens als een vijand die zo snel mogelijk moet oprotten , omdat ze anders zijn , en niet als ons willen zijn , niet meedoen aan onze geweldige maatschappij....
we laten hun niet in hun *menselijke* waarde om dat.
mensen die vluchten worden het land maar uitgetrapt , als het ware hetzelfde als men van een toren afgooien...
we sturen ze de lichamelijke dan wel niet iig geestelijke dood in , en het interreseert ons niets , we leven in een sprookje...
snap out of it.

ik wacht op reacties.
heb je het over nederland? ik vind nederland behoorlijk tolerant tegenover buitenlanders. er worden moskeeen gebouwd, verplichting tot inburgeringscursussen zijn niet vanzelfsprekend, allochtone scholen zijn vrij normaal, ze krijgen een uitkering.....om nou te zeggen dat ze de dood in worden gestuurd...en laten ze ons in onze menselijke waarde?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:08:35 #59
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_20740156
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 08:14 schreef baajguardian het volgende:
je jan peter balkenende stokje dus teknomist

en trouwens , vind je het zelf normaal dat je mensen be-oordeeld aan economische waarde?

dit is nu precies wat ik bedoel , men word niet als mens , maar als een sprookje behandeld , een niet bestaand iets , economisch dus ,
ok, stop right turrr. afgezien van je kommagebruik heb ik een paar op en aanmerkingen. je haalt ten eerste economische gelukszoekers en oorlogsvluchtelingen door elkaar. nederland heeft altijd open gestaan voor vluchtelingen uit oorlogsgebieden of gebieden waar men geen leven kan leiden. dit kabinet staat niet minder open voor oorlogsvluchtelingen dan welk ander kabinet dan ook.
quote:
en trouwens megumi , de overheid heeft er de schuld in dat het zo is , het is niet dat ze niks hebben gedaan , in tegendeel , ze hebben er alles aan gedaan om werkers naar nederland te laten komen en dan heb ik nog een leuke voor je :er worden nu vanuit de oostbloklanden werkers naar nederland gelokt , al een tijdje , waar is het nederland is vol nu? waar blijft de men is nit geintregreerd nu? het is allemaal bs , dit is gewoon onmenselijk afrekenen met je medemens.
die oostblok werkers kennen nog maar amper engels en ze worden met bosjes hierheen gehaalt
dit is een feit , je kunt dit overal nakijken , het is zelfs in actualiteiten programmas geweest.
wrong again my friend. nederland lokt op dit moment geen arbeiders uit de tien nieuwe lidstaten (waaronder voormalige oostbloklanden). sinds de vereniging met de tien nieuwe lidstaten werd aangenomen dat mensen uit die landen het europese recht zouden gebruiken om zich te vestigen binnen de eu waar ze willen. dus ook in nederland waar ze recht zouden hebben op nederlandse banen.

achteraf valt dat aantal heel erg mee.

ook je op slaat helemaal nergens op. alsof iedereen die niet ultralinks is gelijk tegen alle buitenlanders is oid. zoals penn en teller zouden zeggen:

bullshit.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_20740833
baajguardian mooi verhaal en wil wel het volgende zeggen:
quote:
door baajguardian
het gaat hier over mensen
je zei dat het toch mensen waren met de nadruk op mensen. mensen kunnen hun 'menselijkheid' verliezen in de ogen van velen.. bepaalde acties zijn onmenselijk en daarop botzegenen mensen ook de 'onmenselijke' acties die zij gepast vinden als het rechtssysteem geen goede uitgang geeft... het is slechts een logisch gevolg en heeft te maken met de waarde die mensen aan bepaalde acties (en daardoor aan personen) toegeschrijft. als blijkt dat een bepaalde groep bepaalde acties uithaalt die negatief zijn voor de maatschappij (het geheel van de mensen) dan zullen ze dit uiteraard doorvoeren naar die gehele groep (ook diegenen die die activiteiten niet doen) en dat gaat men vervolgens vooroordelen noemen...

het heeft met de overlevingsdrang te maken en dat is niet iets wat je ligt moet nemen... de overlevingsdrang zegt nu eenmaal dat de zwakkeren (en die ook niet iets willen bijdragen) niet in de maatschappij horen... en dan vinden die oplossingen plaats waarvan jij nu probeert te stellen dat we eigenlijk gek zijn met zijn allen dat we die toepassen terwijl het puur is om de overlevingskans te vergroten... en ook slechts logisch is vanuit dat perspectief...

je kan wel blijven stellen dat het mensen zijn en dat we gelijkwaardig zijn maar gelijkwaardigheid veranderd volgens mij voor het grootste deel van de maatschappij bij een crimineel bijvoorbeeld. kan je wel zeggen dat iedereen altijd gelijkwaardig is en zal blijven omdat ze menselijk zijn maar iemand die een dergelijke actie uithaalt dat het de maatschappij tot op zekere hoogte schaadt is simpelweg al minderwaardig indien deze dat expres deed. waardes kunnen vooralsnog uitgedrukt worden in percentages en getallen... bij mensen is dat niets anders ook al willen we dat maar al te graag denken (en dat het bij mensen ook zo is merk je aan het feit dat je een zeer grote crimineel verafschuwd, want waarom zou dat zo zijn als je hem dezelfde waarde geeft als aan je moeder?).

brengt ons ook bij de economische stempel waar je ook al eerder over praatte... het is van belang dat een persoon een bepaalde economische waarde probeert te geven aan de maatschappij. indien een persoon opzettelijk profiteert van andere mensen en niet zelf doet wat hij zou kunnen doen dan vormt hij een obstakel voor de maatschappij en zal daarom ook bijvoorbeeld het land uitgezet worden (economische waarde is ook weer af te leiden van overlevingswaarde trouwens).

dus wat als ik nu als tegenstelling het volgende zou zeggen:
quote:
door baajguardian
1. we behandellen ons medemens als een vijand die zo snel mogelijk moet oprotten , omdat ze anders zijn , en niet als ons willen zijn , niet meedoen aan onze geweldige maatschappij....
2. we laten hun niet in hun *menselijke* waarde om dat mensen die vluchten worden het land maar uitgetrapt , als het ware hetzelfde als men van een toren afgooien...
3. we sturen ze de lichamelijke dan wel niet iig geestelijke dood in , en het interreseert ons niets , we leven in een sprookje...
snap out of it.
1. we behandelen de medemens niet als de vijand slechts de mensen die niet willen bijdragen aan de maatschappij en daarmee direct de overlevingskans van het groter geheel tot op zekere hoogte in gevaar brengen... het staat helemaal los van jouw formulering: "omdat ze anders zijn , en niet als ons willen zijn , niet meedoen aan onze geweldige maatschappij....". mensen mogen anders zijn en ze mogen niet meedoen aan de maatschappij, maar wanneer die 'andersheid' en 'niet meedoenheid' de maatschappij negatief beinvloeden (en ze willen niet anders) dan moeten ze eruit... dat is heel wat anders dan jouw formulering.
2. we laten hen wel in hun menselijke waarde omdat ze negatief de maatschappij beinvloeden... ga je nu zeggen dat we ze uit het land laten vertrekken zonder die reden? dat gebeurd inderdaad ook veel maar je weet zelf ook wel dat dat is omdat de oorlog voorbij is e.d. en ja als iemand zich niet wil aanpassen en profiteert dan wil de mensheid nogal eens sterke maatregelen nemen... ikzelf denk dat dat niet meer dan gepast is.
3. het interesseert ons wel maar niet zoveel omdat ze onze maatschappij negatief hebben beinvloed... overlevingskans draait het allemaal om ook al wil je dat misschien niet accepteren.

daarnaast denk ik wel dat je een verkeerde vergelijking maakt, het van een toren laten afvallen omdat iemand anders is is wel iets anders dan het land uitzetten omdat iemand dusdanig anders is dat die persoon de maatschappij negatief beinvloed en daar zelf niets aan wil doen om dat te verbeteren (en dat hij profiteert).

het asielbeleid is toch wel wat anders dan de vergelijking op de basisschool waar je nog gepest wordt omdat je grote oren hebt, anders bent, asielbeleid is meer het geval wanneer het kind opzettelijk zijn grote oren zou gebruiken om spullen te jatten, mensen in elkaar te slaan e.d. en na waarschuwingen daarmee door te gaan (rare vergelijking maar wel doeltreffend).
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:39:01 #61
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20740862
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 12:08 schreef spideyman het volgende:

wrong again my friend. nederland lokt op dit moment geen arbeiders uit de tien nieuwe lidstaten (waaronder voormalige oostbloklanden). sinds de vereniging met de tien nieuwe lidstaten werd aangenomen dat mensen uit die landen het europese recht zouden gebruiken om zich te vestigen binnen de eu waar ze willen. dus ook in nederland waar ze recht zouden hebben op nederlandse banen.

achteraf valt dat aantal heel erg mee.

ook je op slaat helemaal nergens op. alsof iedereen die niet ultralinks is gelijk tegen alle buitenlanders is oid. zoals penn en teller zouden zeggen:

bullshit.
ten eerste dat over die oostblok landen is zeker wel waar
jij bent dan echt serieus heel erg slecht op dehoogte van de zaak.

en mijn openingspost zegt nergens dat het op iedereen slaat , en al helemaal niet als hokje bedoeld naar rechts > links watever , mensen hou eens op met die onzin.
dat laatste woordje wat je neerzette past goed onder je post ja , als samenvatting ervan.
bedankt voor je mening.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:46:27 #62
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_20741009
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 12:39 schreef baajguardian het volgende:

[..]

ten eerste dat over die oostblok landen is zeker wel waar
jij bent dan echt serieus heel erg slecht op dehoogte van de zaak.
bron?

op novatv.nl is er namelijk niks over te vinden. toevallig heb ik laatst een college gevolgd van een rusland-deskundige. hij stelde dat de media het verhaal van gelukszoekers uit de voormalige oostbloklanden zwaar overtrokken. in feite komt er een verwaarloosbaar aantal mensen uit die landen hun geluk proeven in nederland. overigens, nergens noemde hij dat nederland een beleid voerde die mensen uit die landen zou moeten bewgen hier te komen werken.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:52:49 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20741148
natuurlijk worden deskundigen niet op de hoogte gebracht , lijkt me logsch , als zoiets in de massa bekend zou worden is het hele spel uit , met de reden de *allochtoon* het land uit te jagen of niet soms?

het was (niet zeker) op netwerk als het goed is
iig ook rapporten over op inet ... wederom heb ik daar gen bookmark van gemaakt destijds
dus ook geen bron , maar zoek maar wat beter , ik zuig geen dingen uit me duim.
dat zou me behoorlijk tegenwerken niet?
pi_20741186
mensen die niet wakker zijn willen niet wakker worden. ze hebben niet eens door dat ze niet wakker zijn, ze hebben vrij weinig door en concentreren zich alleen op die dingen die ze begeren. de dingen die ze begeren zijn ontstaan omdat er een gemis is aan iets beters waar ze iets mee kunnen. ze kunnen weinig met commentaar op hun levensstijl, geef ze dan iets waardoor ze begrijpen dat de dingen die ze najagen een doodlopende straat is. simpelweg een aantal dingen opnoemen die niet juist zijn (destructief) is niet genoeg want het publiek wat je probeert aan te spreken luistert daar niet naar en gaan gewoon hun begeertes voldoen. en wat jij verkoopt past daar niet in. beter milieu begint bij jezelf, er is nog genoeg voor jezelf om te leren verspil je tijd niet.

ik acht zelf de kans zeer klein dat we ooit komen op het punt dat jij voor ogen hebt (iig niet de komende millenia). eerder een wereldwijde ramp, of dat nou door oorlog is, ziekte of de leefomgeving die kapot gaat door het gedrag van de dominerende soort.

schiet me trouwens nog een leuk voorbeeldje binnen van wat ik laatst op de regionale tv omroep zag. een man die met een gitaar de stad inging en een liedje zong temidden van het consumerende publiek. zo van "jaa winkel maar lekker door, koop alles wat je hartje begeert, in irak sterven dagelijks mensen door geweld en in afrika door de honger of aids, koop nog eens een lingerie setje!"
overbodig te zeggen dat de man weldra buiten het winkelcomplex stond met dank aan de beveiligings beamte. toen ging ie verder op het stadhuis waar hij ook werd weggestuurd
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:05:39 #65
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20741401
the_shining , soms heb ik wel het gevoel dat het nieteens zo erg zou zijn als 80% van de mens uitgemoord werd door zichzelf....

aan de anderre kant is het toch ziek dat het zover moet komen dat zelfs ik zo kan denken al is het maar soms...

ergens verdient men het
aan de anderre kant is het niet nodig en zou ik er allen aan doen om het te stoppen
je word er bijna dwaas van.
pi_20741881
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 13:05 schreef baajguardian het volgende:
ergens verdient men het
aan de anderre kant is het niet nodig en zou ik er allen aan doen om het te stoppen
als je mijn verhaal hebt gelezen... wat is er dan niet nodig aan die acties? indien het niet nodig zou zijn zou men dus de maatschappij negatief laten beinvloeden (doordat men geen acties onderneemt). wat jij nu stelt (als je mijn verhaal hebt gelezen) is eigenlijk dat misdadigers geen straf mogen krijgen en dat wij ziek zijn dat we ze straf geven...
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:37:16 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20742020
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 12:52 schreef baajguardian het volgende:
natuurlijk worden deskundigen niet op de hoogte gebracht , lijkt me logsch ,
deskundigen zorgen er inderdaad zelf voor dat ze volledig op de hoogte zijn van alle feiten op grond waarvan zij een uitspraak gaan doen, daarvoor zijn het deskundigen.
pi_20742448
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 13:05 schreef baajguardian het volgende:
the_shining , soms heb ik wel het gevoel dat het nieteens zo erg zou zijn als 80% van de mens uitgemoord werd door zichzelf....
als dan maar niet de verkeerde 20% overblijft
nee het zou wel erg zijn, maar jij en ik zijn er dan wrs. niet meer om er dan zorgen om te maken.
quote:
aan de anderre kant is het toch ziek dat het zover moet komen dat zelfs ik zo kan denken al is het maar soms...
meld je aan bij de dichtsbijzijnde kliniek!
of bij het leger
quote:
ergens verdient men het
het is geen kwestie van verdienen alsof het lot een straf is imho.
het is meer wat je zaait zal je ook oogsten. op het moment is het zo dat er maar 1 akkerveld is, veel mensen zijn ervan overtuigd dat er niets anders is dan dat akkerveld en planten zoveel mogelijk zaadjes en zo veronderstellen ze dat als deze uitkomen en groeien ze geen zaadjes meer hoeven te planten.

ze hebben niet door dat er ook nog een iets is na dat akkerveld. of ze hebben het wel door, maar zijn gedesillusioneerd door de andere soorten akkerveldjes omdat die min of meer hetzelfde principe hebben. kennen ook geen andere zaden noch begrijpen ze wat de waarde is als deze uitkomen. niet realiseren dat er op een moment geen zaden meer zijn omdat ze de grond kapot bewerkt hebben. men denkt niet eens na wat er gaat gebeuren als de olie op is.

wat jij nu doet is realiseren dat de huidige methode een einde kent (en geen prettige), je bent gestopt met het planten van die zaden (neem ik aan) en je rent als een gek door het akkerveld en zegt dat de mensen moeten stoppen met zaaien, terwijl dat het enige is wat ze kennen (no offence hoor, ik vind het wel nobel ergens ). waarom zou je op dat akkerveld blijven? het klinkt cru om iedereen aan hun lot over te laten, maar daar kiezen ze zelf voor, respecteer hun keuze dan (de wereld is immers hard :') ).. laat ze lekker in hun waarde en ga voorbij de akkervelden verkennen
pi_20744105
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 08:55 schreef baajguardian het volgende:
wat dacht je van een vrije wereld orde?
oh ja, jij denkt dat dan het goede in de mens boven komt borrelen, hippie? .

ga maar weer lekker verder dromen, scholier.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_20744161
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 12:54 schreef the_shining het volgende:
schiet me trouwens nog een leuk voorbeeldje binnen van wat ik laatst op de regionale tv omroep zag. een man die met een gitaar de stad inging en een liedje zong temidden van het consumerende publiek. zo van "jaa winkel maar lekker door, koop alles wat je hartje begeert, in irak sterven dagelijks mensen door geweld en in afrika door de honger of aids, koop nog eens een lingerie setje!"
overbodig te zeggen dat de man weldra buiten het winkelcomplex stond met dank aan de beveiligings beamte. toen ging ie verder op het stadhuis waar hij ook werd weggestuurd
en terecht, dat mensen gaan maar lekker thuis zitten en moet mij niet als consument komen lastig vallen.

wat men niet moet vergeten is dat heel veel mensen in de derde wereld een enorme klap krijgen als wij zouden stoppen met consumeren.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:38:05 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20745819
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 15:20 schreef teknomist het volgende:

[..]

en terecht, dat mensen gaan maar lekker thuis zitten en moet mij niet als consument komen lastig vallen.

wat men niet moet vergeten is dat heel veel mensen in de derde wereld een enorme klap krijgen als wij zouden stoppen met consumeren.
):|
htzalme een rtzorg zijn verder maar : er bestaat geen dommer persoon als jij teknomist
ik heb me werkelijk nognooit een achterlijke als jou meegemaakt.
en ik hoop voor je dat je er niet trots op bent want dat zou het wel heel compleet maken

weet je wat er gebeurt als men ophoud met consumeren? , dan kunnen die mensen onafhankelijk van geld , zelf eten verbouwen en daarmee zichzelf voeden ipv ons..

dom achterlijke idioot dat je bent , ga jezelf wat aan doen
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:39:49 #72
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20745854
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 15:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

oh ja, jij denkt dat dan het goede in de mens boven komt borrelen, hippie? .

ga maar weer lekker verder dromen, scholier.
en trouwens , sodeflikker op uit mijn topic
ik zit al 15 jaar niet meer op school wijsneus , of nee ignorantachterlijkneus
pi_20746128
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 16:38 schreef baajguardian het volgende:

[..]

):|
htzalme een rtzorg zijn verder maar : er bestaat geen dommer persoon als jij teknomist
ik heb me werkelijk nognooit een achterlijke als jou meegemaakt.
en ik hoop voor je dat je er niet trots op bent want dat zou het wel heel compleet maken
ik ben dom omdat ik er een andere mening ophoud dan die naieve, idealistische linkse retoriek van jou? het feit dat je nu gaat flamen vat ik maar op als een teken van zwakte . mijn dagelijkse hobby is het bestuderen van de economische werkelijkheid en dan gaat een kunstenaar mij vertellen hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar zit? haha, laat me niet lachen .
quote:
weet je wat er gebeurt als men ophoud met consumeren? , dan kunnen die mensen onafhankelijk van geld , zelf eten verbouwen en daarmee zichzelf voeden ipv ons..
de derde wereld is voor een groot gedeelte afhankelijk van ons geld (denk bijvoorbeeld aan alle ontwikkelingshulp en de wereldbank) en hoe wij aan dat geld komen? doordat wij consumeren, investeren, sparen etc. etc.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:55:02 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20746179
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 16:52 schreef teknomist het volgende:

[..]

ik ben dom omdat ik er een andere mening ophoud dan die naieve, idealistische linkse retoriek van jou? het feit dat je nu gaat flamen vat ik maar op als een teken van zwakte . mijn dagelijkse hobby is het bestuderen van de economische werkelijkheid en dan gaat een kunstenaar mij vertellen hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar zit? haha, laat me niet lachen .
[..]

de derde wereld is voor een groot gedeelte afhankelijk van ons geld (denk bijvoorbeeld aan alle ontwikkelingshulp en de wereldbank) en hoe wij aan dat geld komen? doordat wij consumeren, investeren, sparen etc. etc.
verdwijn en blijf uit mijn topic , of doe jezelf wat aan aub.
nutteloos figuur
pi_20746229
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 16:39 schreef baajguardian het volgende:

[..]

jouw topic? dit topic staat anders niet op jouw server hoor.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 17:13:03 #76
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_20746551
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 16:55 schreef baajguardian het volgende:

[..]

verdwijn en blijf uit mijn land , of doe jezelf wat aan aub.
nutteloos figuur
  dinsdag 20 juli 2004 @ 17:15:38 #77
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20746615
ach jou soort vernietigd zichzelf , waar verspil ik me energie toch in godsnaam aan...
blaat maar een end weg , zolang je maar weet dat het me niet interreseert , en dat je nutteloos bent voor het al.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 17:38:07 #78
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20747088

oh btw .. ik heb van the_shining enkele wijze woorden ge-crosspost
ignorantie is zalig maar het is ook zichzelf in stand houden d

ps we zeggen dan alleen niet dat ze moeten stoppen met planten / zaaien maar wel moeten nadenken
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  dinsdag 20 juli 2004 @ 18:27:19 #79
95025 YoriZ
Wat nou?
pi_20748139
quote:
ik acht zelf de kans zeer klein dat we ooit komen op het punt dat jij voor ogen hebt (iig niet de komende millenia). eerder een wereldwijde ramp, of dat nou door oorlog is, ziekte of de leefomgeving die kapot gaat door het gedrag van de dominerende soort.
leuk dat je de toekomst zo mooi ziet

het kan me eigenlijk niets schelen hoe we eindigen, want het maakt niet uit want zoals het zal zijn zal het zijn, en daar dien ik vrede mee te hebben. en ook al moet ik je nageven dat dit het meest waarschijnlijkst iswanneer je de huidige lijn doortrekt naar de toekomst, toch heb ik het geloof dat het allemaal goed komt. ik zie wat je een utopische wereld zou noemen voor ogen. misschien is het stiekem maar een fantasie, maar geloof is krachtig...
pi_20758769
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 07:54 schreef teknomist het volgende:
overigens ben ik het ook eens met megumi dat geen mens gelijk is - zelfs niet gelijkwaardig. de één draagt bij aan de maatschappij, de ander ligt te verrotten onder een brug. we leven niet in teletubbyland ofzo.
er wordt uiteindelijk alleen onderscheid gemaakt tussen de zwakste en de slechtste.
het ligt er ook maar hoe je er zelf tegen op kijkt, ik hecht geen waarde aan materialisme en rijkdom, ik hecht meer waarde aan gezondheid en welzijn.

het uiteindelijke doel in dit leven is dat je een weg vind om gelukkig te worden, en dat is in deze maatschappij bijna niet meer mogelijk.
Niets.
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:41:10 #81
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20760175
quote:
op woensdag 21 juli 2004 09:13 schreef tha.gnome het volgende:

[..]

er wordt uiteindelijk alleen onderscheid gemaakt tussen de zwakste en de slechtste.
het ligt er ook maar hoe je er zelf tegen op kijkt, ik hecht geen waarde aan materialisme en rijkdom, ik hecht meer waarde aan gezondheid en welzijn.

het uiteindelijke doel in dit leven is dat je een weg vind om gelukkig te worden, en dat is in deze maatschappij bijna niet meer mogelijk.
ziehier , dit is nu de instelling die meer mensen mochten hebben...
hier kun je tenminste wat mee ipv alles zien als een bijdrage aan de economie of niet.

en indd het is niet meer zo mogelijk in deze maatschappij.
en daarom dat men weleens wat mag doen , zelf.
pi_20761654
ik heb zelf ook wel es discussie s als deze met vooral linkse personen. wat mij opvalt is dat ze zelf totaal niet ambitieus zijn. dat geeft ook niets, dat is tenslotte hun filosofie. wat ze echter wel vergeten, is dat degene die flink verdienen, er vaak ook hard voor werken, een dure studie voor hebben betaald, en dan flink belasting betalen. dan hebben ze toch het recht om op die manier gelukkig te worden? ikzelf heb deze manier niet, wordt zelf gelukkiger van muziek, wetenschap, vrienden etc. om te zeggen dat het bijna onmogelijk is om in deze maatschappij gelukkig te worden vind ik onzin. er zijn ook ontzettend veel kansen bij gekomen. je moet er zelf wat van maken.
wat me ook opvalt is dat ( linkse....) mensen vaak het systeem verwerpen: "de armen worden armer, de rijken worden rijker, ik moet zoveel belasting betalen etc etc". op mij komt dit over als gefrustreerd geklaag over 1 feit: de mens heeft systeem nodig, en kan niet omgaan met teveel vrijheid. en dat betekend dus tot een bepaalde leeftijd naar school, belasting betalen enzovoort. om die regelmaat er in te houden, en om de zaken op orde te hebben.
dat mensen tegenwoordig te individualistisch zijn, kan ik me in vinden. dat de maatschappij verhard ook. maar ga niet zielig doen en zeggen dat je bijna niet meer gelukkig kunt worden. maak er zelf wat van, en bel anders het riagg, of wordt kluizenaar.
pi_20761684
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 16:39 schreef baajguardian het volgende:

[..]

bel toch maar het riagg.
  woensdag 21 juli 2004 @ 12:44:41 #84
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20762834
quote:
op woensdag 21 juli 2004 11:50 schreef haushofer het volgende:
ik heb zelf ook wel es discussie s als deze met vooral linkse personen. wat mij opvalt is dat ze zelf totaal niet ambitieus zijn. dat geeft ook niets, dat is tenslotte hun filosofie. wat ze echter wel vergeten, is dat degene die flink verdienen, er vaak ook hard voor werken, een dure studie voor hebben betaald, en dan flink belasting betalen.
neem nu de topambtenaars , goh wat werken die ongelovelijk hard! , en de president van amerika dan , wat die wel niet voor goeds doet! , en direkteurtjes van banken , die schrijven en geven een toespraak , wat een rugbrekend werk , en die verdienen miljoenen
quote:
dan hebben ze toch het recht om op die manier gelukkig te worden? ikzelf heb deze manier niet, wordt zelf gelukkiger van muziek, wetenschap, vrienden etc. om te zeggen dat het bijna onmogelijk is om in deze maatschappij gelukkig te worden vind ik onzin. er zijn ook ontzettend veel kansen bij gekomen. je moet er zelf wat van maken.
veel , heel veel mensen krijgen die kansen helemaal niet dus , of interreseert afrika niet , interreseert de mens in gebieden die door onze vraatzucht onmogelijk iets voor zichzelf kan doen zonder dat wij op de schuoder tikken van mag ik ff vangen.
quote:
wat me ook opvalt is dat ( linkse....) mensen vaak het systeem verwerpen: "de armen worden armer, de rijken worden rijker, ik moet zoveel belasting betalen etc etc". op mij komt dit over als gefrustreerd geklaag over 1 feit:
wat nou linkse mensen , hou op met die hokjes
quote:
de mens heeft systeem nodig, en kan niet omgaan met teveel vrijheid.
dat is niet zo , de mens kan wel met vrijheid omgaan , maar niet binnen barrieres . vrijheid hoort niet gebonden te zijn , en daarbij men hoeft alleen maar wat bewuster te worden om te kunnen leven met alkaar in een vrije samenleving zie de counter nwo (oftewel vrije wereld orde) rotg
quote:
en dat betekend dus tot een bepaalde leeftijd naar school, belasting betalen enzovoort. om die regelmaat er in te houden, en om de zaken op orde te hebben.
dat mensen tegenwoordig te individualistisch zijn, kan ik me in vinden. dat de maatschappij verhard ook. maar ga niet zielig doen en zeggen dat je bijna niet meer gelukkig kunt worden. maak er zelf wat van, en bel anders het riagg, of wordt kluizenaar.
dus die mensen moeten maar accepteren dat ze zelf of anderren naar de klote gaan door de vraatzucht van ignorantie en machtsgeilen?
ik heb het hier niet over de mensen *die kansen hebben* * en er (volgens jou woorden) niets mee doen * (wie wil nu meewerken aan dit systeem vraag ik me af , het is wel duidelijk waar het heengaat btw....)
maar om mensen die er door getroffen worden , door ons sprookje.
  woensdag 21 juli 2004 @ 13:48:03 #85
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20764473
quote:
op woensdag 21 juli 2004 11:52 schreef haushofer het volgende:
bel toch maar het riagg.
moet je wel even zeggen waarneer jij kan
-------
terug on topic .. nog eenmaal voor de goede orde, het is niet dat bg tegen werken is, of tegen belasting is, of tegen de maatschappij is maar er gebeuren gewoon vreemde dingen in de wereld en menig mens wil het niet weten omdat het systeem zegt dat ze beter met het werken bezig kunnen zijn.. is allemaal prima hoor, en ik doe zelf ook vrolijk mee. toch hou ik wel in de gaten wat er allemaal een beetje aan het gebeuren is, en dat wil je ook echt niet weten.. zeker niet als je erbij gaat graven naar hoe en wat en waarom

en over het plezier hebben in je leven, vraag jezelf maar eens af of je gelukkig wordt dat je kan kiezen uit 100 soorten wasmiddel, terwijl er aan de andere kant bij de voedingsfabriek zo ongelovelijk veel weggeflikkerd word omdat het niet goed genoeg is voor onze perfecte maatschappij.. we zeggen ook niet dat het per definitie een fout systeem is maar dat de mensen met macht dit niet graag afstaan, geld als ruilmiddel is ook een goed systeem.. het wordt alleen al tijden gebruikt als machtsmiddel en dat is niet echt wenselijk

het is een bepaald denkveld wat men is aangeleerd om in dit systeem te denken en te blijven. probeer er eens buiten te denken. je hebt echt werkelijk alleen maar je gezondheid, familie en vrienden nodig om werkelijk rijk te zijn en werkelijk gelukkig ..

de schijn dat je gelukkig wordt van producten .. prik er eens doorheen, er gaat een wereld voor je open. a wise man once said "u can get it in every color as long as its black" .. today, there still selling you only shades of black , choose from black in that color, black in that color, black in that color or even black in that color...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_20783365
quote:
op woensdag 21 juli 2004 12:44 schreef baajguardian het volgende:

[..]

neem nu de topambtenaars , goh wat werken die ongelovelijk hard! , en de president van amerika dan , wat die wel niet voor goeds doet! , en direkteurtjes van banken , die schrijven en geven een toespraak , wat een rugbrekend werk , en die verdienen miljoenen
jij denkt dat een directeur van een bank alleen maar toespraken schrijven? .

nou dit soort domme uitspraken zegt alleen maar iets over jou... heb jij trouwens al iets bereikt in het leven? of loop je als halfbakken kunstenaar alleen maar op een ongelofelijk naieve manier je frustraties te uiten op dit forum? . jezus, man een tegen argumentatie .

ik zou inderdaad even het riagg bellen . en een cursus nederlands nemen, loser.
  donderdag 22 juli 2004 @ 11:10:33 #87
33371 DeZzL
Zie signature
pi_20783744
quote:

[..]

[..]

[..]
je preekt jezelf wel vaak tegen, ouwe linkse rakker!
Sssssst.......als ze erachter komt dan vermoordt ze me!!!
Live-Cam van m'n vriendin
pi_20783772
wat stond er ook alweer in de faq over op de man spelen?

als je bg's argumenten kul vind, zeg dan waarom ipv simpel zeggen dat er bij hem een steekje los zit. of gebruik je back button op je browser.

anyway
quote:
de schijn dat je gelukkig wordt van producten .. prik er eens doorheen, er gaat een wereld voor je open.a wise man once said "u can get it in every color as long as its black" .. today, there still selling you only shades of black , choose from black in that color, black in that color, black in that color or even black in that color...
ik begrijp wat je bedoeld maar het is juist de verscheidenheid aan kleuren die het zo ingewikkeld maakt. hoe groter de illusie, hoe langer je bezig bent met alle kleuren uitproberen en op een moment kom je erachter dat al die kleuren leeg zijn en niet hetgene is wat je ervan verwacht had (op basis van wat andere mensen zeggen, wat jij bij anderen observeert en denkt dat zij werkelijk gelukkig zijn). maar tegen die tijd is je leven alweer voorbij.
  donderdag 22 juli 2004 @ 11:17:38 #89
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_20783930
quote:
of je links ben of niet heeft niets met politiek te maken. het heeft te maken met denkbeelden, filosofie. en als dat in groepsvorm gebeurt dan pas ontstaat politiek.
ik moet toch toegeven dat je linkse denkbeelden heb baaj, hoe sterk je ook ergens tegen ben. misschien is dat juist de rede die je nog linkser maakt.
pi_20784402
quote:
op woensdag 21 juli 2004 13:48 schreef coz het volgende:

het is een bepaald denkveld wat men is aangeleerd om in dit systeem te denken en te blijven. probeer er eens buiten te denken. je hebt echt werkelijk alleen maar je gezondheid, familie en vrienden nodig om werkelijk rijk te zijn en werkelijk gelukkiger ..
zonder economische voorspoed geen goede gezondheid. hoe rijker een volk, hoe gezonder en ook gelukkig. zonder economische voorspoed heb je ook helemaal geen tijd voor familie en vrienden... zie een economie die zich in een pre-industriële fase bevindt.

geld maakt wel degelijk gelukkig. niet het geld op zich maar het functionele aspect ervan . het is ook aangetoond dat welvarende landen gezonder en gelukkiger zijn.

en over het 'arme afrika'. dat afrika over het algemeen arm is is niet de schuld van het westen. andere factoren zoals klimaat zijn hoofdzakelijk debet aan de armoede in afrika. zonder het westen was het volgens mij nog vele malen slechter gesteld met afrika.

[ Bericht 0% gewijzigd door teknomist op 22-07-2004 11:40:49 ]
pi_20784507
quote:
op donderdag 22 juli 2004 11:11 schreef the_shining het volgende:
wat stond er ook alweer in de faq over op de man spelen?
lees anders maar eens terug en kijk wie het spelletje is begonnen. gezien het feit dat de mods niet ingrijpen dat dat hier wordt getolereerd .
pi_20785594
quote:

[..]

[..]

veel , heel veel mensen krijgen die kansen helemaal niet dus , of interreseert afrika niet , interreseert de mens in gebieden die door onze vraatzucht onmogelijk iets voor zichzelf kan doen zonder dat wij op de schuoder tikken van mag ik ff vangen.
[..]

[..]

dat is niet zo , de mens kan wel met vrijheid omgaan , maar niet binnen barrieres . vrijheid hoort niet gebonden te zijn , en daarbij men hoeft alleen maar wat bewuster te worden om te kunnen leven met alkaar in een vrije samenleving zie de counter nwo (oftewel vrije wereld orde) rotg
[..]

dus die mensen moeten maar accepteren dat ze zelf of anderren naar de klote gaan door de vraatzucht van ignorantie en machtsgeilen?
ik heb het hier niet over de mensen *die kansen hebben* * en er (volgens jou woorden) niets mee doen * (wie wil nu meewerken aan dit systeem vraag ik me af , het is wel duidelijk waar het heengaat btw....)
maar om mensen die er door getroffen worden , door ons sprookje.
ja, ik zeg ook niet dat de relatie werkdruk-salaris altijd goed is. dat heeft ook met verantwoordelijkheid te maken. die vergelijking van de amerikaanse president slaat dan ook werkelijk nergens op: hij maakt beslissingen die miljoenen amerikanen beinvloeden ( en ook niet amerikanen), en bovendien: ooit het salaris van de bush gezien? dat zijn luttele miljoenen dollars ( ik meende 3-4 miljoen) dat geld vind ik dus zwaar terecht. en dan ben ik ook nog es tegen bush
ja, afrikanen hebben niet zoveel kansen, dat weet ik ook wel. dat de wereld een zooitje is ben ik wel met je eens. jij gaat vervolgens je frustraties helemaal uitleven en de indruk wekken dat geluk onmogelijk is. ik ben in dat opzicht misschien wat nuchterder.
dan die vrijheid...ik ben sterk van mening dat mensen grenzen nodig hebben: met teveel vrijheid kunnen we niet omgaan. dan gaan we gekke dingen bedenken als kinderporno, moorden, etc etc. er zal niet een perfect utopia komen, ook geen paradijs, want zo zitten we niet inmekaar. de dingen die ons instantaan genot leveren zijn sex, eten en moorden. hoewel dat laatste in de loop van de tijd wat is afgezwakt, omdat mensen zoiets als ethiek hebben geintroduceerd. en dat is kunstmatig.
over linksheid: ik weet niet of die term tegenwoordig nog zin heeft, maar ik gebruik em toch. ja, het zijn vaak erg linkse mensen die vinden dat de machtsverdeling verkeerd is. dat vinden wel meer mensen, maar linkse mensen leggen er de nadruk meer op. ook zijn ze te idealistisch. bekijk es de uitgaven voor onderwijs die de linkse partijen ( groenlinks bv) voor ogen hadden... was dat niet meer dan 10 miljard? beetje idealistisch, vind je niet?
mensen moeten inderdaad accepteren dat er altijd mensen zullen zijn die ten nadele van anderen zichzelf omhoog zullen werken, desnoods ten koste van anderen. dat "sprookje"van jou zal er dus altijd zijn. zo is de mens nou eenmaal geschapen.
pi_20785747
dit wordt zo een beetje een discussie in de trend van: hoe zwartgallig zie jij het leven?
pi_20786468
quote:
op donderdag 22 juli 2004 11:39 schreef teknomist het volgende:
lees anders maar eens terug en kijk wie het spelletje is begonnen. gezien het feit dat de mods niet ingrijpen dat dat hier wordt getolereerd .
ik heb het topic al gelezen. maar wat vind jij van "menéér hij begon!!!"? overigens begon "dezzl" het spelletje en besloot jij gewoon mee te spelen.
laat jij dan zien dat je de betere bent en de uitspraken van bg negeren, gewoon laten voor wat het is of hem op de faq wijzen in plaat van met dezzl e.a. mee te lopen.
quote:
op donderdag 22 juli 2004 12:39 schreef haushofer het volgende:
dit wordt zo een beetje een discussie in de trend van: hoe zwartgallig zie jij het leven?
m.i. sla je de spijker op zijn kop!
dit is precies de reden waarom deze problemen blijven bestaan. niemand wil er naar kijken omdat ze er depri van worden. of je ontmoet weerstand zoals in dit topic wordt gepost. wat is fok wat dat betreft ergens toch nog een reflectie van de maatschappij
  donderdag 22 juli 2004 @ 13:52:09 #95
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_20787293
zeggeh baajguardian, grapjurk...
je beweerd dat je de enige juiste observatie gedaan hebt en weet alles zo te ver... dat het in je straatje past, maar ik heb je op deze post nog niet zien reageren:
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 12:37 schreef #ANONIEM het volgende:
baajguardian mooi verhaal en wil wel het volgende zeggen:
[..]

je zei dat het toch mensen waren met de nadruk op mensen. mensen kunnen hun 'menselijkheid' verliezen in de ogen van velen.. bepaalde acties zijn onmenselijk en daarop botzegenen mensen ook de 'onmenselijke' acties die zij gepast vinden als het rechtssysteem geen goede uitgang geeft... het is slechts een logisch gevolg en heeft te maken met de waarde die mensen aan bepaalde acties (en daardoor aan personen) toegeschrijft. als blijkt dat een bepaalde groep bepaalde acties uithaalt die negatief zijn voor de maatschappij (het geheel van de mensen) dan zullen ze dit uiteraard doorvoeren naar die gehele groep (ook diegenen die die activiteiten niet doen) en dat gaat men vervolgens vooroordelen noemen...

het heeft met de overlevingsdrang te maken en dat is niet iets wat je ligt moet nemen... de overlevingsdrang zegt nu eenmaal dat de zwakkeren (en die ook niet iets willen bijdragen) niet in de maatschappij horen... en dan vinden die oplossingen plaats waarvan jij nu probeert te stellen dat we eigenlijk gek zijn met zijn allen dat we die toepassen terwijl het puur is om de overlevingskans te vergroten... en ook slechts logisch is vanuit dat perspectief...

je kan wel blijven stellen dat het mensen zijn en dat we gelijkwaardig zijn maar gelijkwaardigheid veranderd volgens mij voor het grootste deel van de maatschappij bij een crimineel bijvoorbeeld. kan je wel zeggen dat iedereen altijd gelijkwaardig is en zal blijven omdat ze menselijk zijn maar iemand die een dergelijke actie uithaalt dat het de maatschappij tot op zekere hoogte schaadt is simpelweg al minderwaardig indien deze dat expres deed. waardes kunnen vooralsnog uitgedrukt worden in percentages en getallen... bij mensen is dat niets anders ook al willen we dat maar al te graag denken (en dat het bij mensen ook zo is merk je aan het feit dat je een zeer grote crimineel verafschuwd, want waarom zou dat zo zijn als je hem dezelfde waarde geeft als aan je moeder?).

brengt ons ook bij de economische stempel waar je ook al eerder over praatte... het is van belang dat een persoon een bepaalde economische waarde probeert te geven aan de maatschappij. indien een persoon opzettelijk profiteert van andere mensen en niet zelf doet wat hij zou kunnen doen dan vormt hij een obstakel voor de maatschappij en zal daarom ook bijvoorbeeld het land uitgezet worden (economische waarde is ook weer af te leiden van overlevingswaarde trouwens).

dus wat als ik nu als tegenstelling het volgende zou zeggen:
[..]

1. we behandelen de medemens niet als de vijand slechts de mensen die niet willen bijdragen aan de maatschappij en daarmee direct de overlevingskans van het groter geheel tot op zekere hoogte in gevaar brengen... het staat helemaal los van jouw formulering: "omdat ze anders zijn , en niet als ons willen zijn , niet meedoen aan onze geweldige maatschappij....". mensen mogen anders zijn en ze mogen niet meedoen aan de maatschappij, maar wanneer die 'andersheid' en 'niet meedoenheid' de maatschappij negatief beinvloeden (en ze willen niet anders) dan moeten ze eruit... dat is heel wat anders dan jouw formulering.
2. we laten hen wel in hun menselijke waarde omdat ze negatief de maatschappij beinvloeden... ga je nu zeggen dat we ze uit het land laten vertrekken zonder die reden? dat gebeurd inderdaad ook veel maar je weet zelf ook wel dat dat is omdat de oorlog voorbij is e.d. en ja als iemand zich niet wil aanpassen en profiteert dan wil de mensheid nogal eens sterke maatregelen nemen... ikzelf denk dat dat niet meer dan gepast is.
3. het interesseert ons wel maar niet zoveel omdat ze onze maatschappij negatief hebben beinvloed... overlevingskans draait het allemaal om ook al wil je dat misschien niet accepteren.

daarnaast denk ik wel dat je een verkeerde vergelijking maakt, het van een toren laten afvallen omdat iemand anders is is wel iets anders dan het land uitzetten omdat iemand dusdanig anders is dat die persoon de maatschappij negatief beinvloed en daar zelf niets aan wil doen om dat te verbeteren (en dat hij profiteert).

het asielbeleid is toch wel wat anders dan de vergelijking op de basisschool waar je nog gepest wordt omdat je grote oren hebt, anders bent, asielbeleid is meer het geval wanneer het kind opzettelijk zijn grote oren zou gebruiken om spullen te jatten, mensen in elkaar te slaan e.d. en na waarschuwingen daarmee door te gaan (rare vergelijking maar wel doeltreffend).
en dan te bedenken dat het (een van) de betere tegenposts is.
lijkt mij dat een serieuze wereldverbeteraar die geen onzin-posts duldt (maar wel op iedere onzin-post reageerd) juist dit soort kansen aangrijpen moet om in een diepgaande discussie zijn gelijk te halen.

helaas is het onmogelijke niet haalbaar en dus het nastreven niet waard... ?

ik denk dat dit mijn enige post in dit topic wordt.
Kunst zonder trein.
pi_20789035
ik zal er wel ff wat op bedenken:
quote:
het is slechts een logisch gevolg en heeft te maken met de waarde die mensen aan bepaalde acties (en daardoor aan personen) toegeschrijft.
dan moet men gewoon geen waarde aan personen toeschrijven. niet oordelen over anderen. als men dat doet dan zou iedereen gelijk zijn, omdat er geen verschillende waarde's zijn. of dit te realiseren is is een andere vraag, maar in theorie klopt het.

wat denk je hier dan van?

ps
mijn reactie los van hetgeen waar #ANONIEM met die post op reageerd.
pi_20790393
quote:
er is geen werk nodig om gevoed te worden , dus dat kan al afgeschreven worden.
al is het alleen maar om in je eigen moestuintje je eigen eten te planten, werken moet nu eenmaal. een mens heeft alleen eten en onderdak nodig om te leven, dus de bouw en het agrarische zijn de enige 2 noodzakelijke werkzaamheden.
quote:
op dinsdag 20 juli 2004 09:24 schreef deetch het volgende:
ik ziet niet te wachten op een wo3 maar die komt nog in de komende vijftig jaar voorbij tenzij er iets grondig gaat veranderen op deze aarde.
dit vind ik de sterkste uitspraak tot nu toe... het is een globaal probleem. zou je ongewenste elementen uit de nederlands samenleving verwijderen, dan kan dat in dit geval alleen als die ongewenste elementen niet op dit stukje grond zijn geboren simpelweg omdat er grenzen bestaan. al die grenzen maakt groepjesvormen die ieder hun eigen identiteit houden en dan zullen er altijd extremen tegenover elkaar komen te staan. en in tijden van economische neergang zullen er altijd mensen zijn die een zondebok zoeken voor de problemen (waar ze zelf ook een inbreng in hebben) dat zal nooit iemand zijn uit de eigen groep. een onoplosbaar probleem.

een globale regering, een wereld zonder grenzen waarin iedereen samenwerkt en deelt zou de oplossing bieden. en afschaffen van wapenhandelaars, fabrieken e.d. het invoeren van de euro laat zien wat er dan gebeurt; rijke armen worden armer en armere landen krijgen het ietsje beter (alhoewel ik dat laatste slechts vermoed; nog niet echt veel van gehoord).
quote:
ja hoor, de oorzaak is de wil van de mens om te overleven. in de huidige situatie is de kans het grootst om te overleven als je macht of bezittingen hebt en bij een sterke groep hoort.
in arme landen is het de oorzaak die je noemt, in rijkere landen zal men zo veel mogelijk materieel bezit willen vergaren (geld) om een zo luxe mogelijk leven te leiden. de oorzaak is dus niet alleen overleven, ook het zo hoog mogelijk brengen van de levensstandaard, beiden ten koste van elkaar desnoods.

ben benieuwd wanneer "the shit will hit the fan".
en wanneer iedereen weer zo gaat van "ich habe es nicht gewuβt!" en in welke talen deze keer.
  donderdag 22 juli 2004 @ 16:31:33 #98
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_20790791
quote:
op donderdag 22 juli 2004 15:08 schreef yoriz het volgende:
ik zal er wel ff wat op bedenken:
[..]

dan moet men gewoon geen waarde aan personen toeschrijven. niet oordelen over anderen. als men dat doet dan zou iedereen gelijk zijn, omdat er geen verschillende waarde's zijn. of dit te realiseren is is een andere vraag, maar in theorie klopt het.

wat denk je hier dan van?

ps
mijn reactie los van hetgeen waar #ANONIEM met die post op reageerd.
als iedereen gelijk zou zijn, zou iedereen op hetzelfde tijdstip wakker worden, eten en werken.
praten hoeft niet meer, want iedereen denkt toch hetzelfde.

in theorie zou dus iedereen zijn mens-zijn moeten opofferen, om evenveel waard te worden.
zelfs in theorie klopt daar niets van.
Kunst zonder trein.
  donderdag 22 juli 2004 @ 17:43:11 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20792322
quote:
op donderdag 22 juli 2004 13:52 schreef mr.zed het volgende:
zeggeh baajguardian, grapjurk...
je beweerd dat je de enige juiste observatie gedaan hebt en weet alles zo te ver... dat het in je straatje past, maar ik heb je op deze post nog niet zien reageren:
[..]

en dan te bedenken dat het (een van) de betere tegenposts is.
lijkt mij dat een serieuze wereldverbeteraar die geen onzin-posts duldt (maar wel op iedere onzin-post reageerd) juist dit soort kansen aangrijpen moet om in een diepgaande discussie zijn gelijk te halen.

helaas is het onmogelijke niet haalbaar en dus het nastreven niet waard... ?

ik denk dat dit mijn enige post in dit topic wordt.
ik had die post niet gelezen , nu dus wel
wat ik er van vind is het volgende.
in theorie staat het er allemaal wel mooi , maar in praktijk gaat het compleet anders...
mensen worden niet gescanned , op hun menswaardigheid
maar op hun nut voor de economie (zoals het ook in die post staat)
dit vind ik trouwens walgelijk en ziekelijk.

als dat deze maatschappij moet zijn , schaam ik me voor de mens , bij deze.
en wens ik de mens geen overleving toe.
de mens is een virus. in dat geval.

en tegen de mensen hier die nogsteeds hamerren dat ik links zou zijn , wake up , ik ben een revolutionist , niet een links of rechs of midden , lusje , knoop , spoorweg watever onzin.

en degenen die mijn gedachten een sprookje noemen , nee laat ik er maar niet op in gaan , ik word moe van deze discussie , gooi er maar een slot op.
pi_20792447
quote:
op donderdag 22 juli 2004 17:43 schreef baajguardian het volgende:

als dat deze maatschappij moet zijn , schaam ik me voor de mens , bij deze.
en wens ik de mens geen overleving toe.
de mens is een virus. in dat geval.
historisch gezien heeft het kapitalisme het meeste voorspoed, geluk, welvaart, gezondheid én gelijke (liberale) rechten voortgebracht. mocht het een virus zijn, wat een heerlijk virus dan! .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')