oh je weet waar je over praat, als 17-jarig middelbare scholiertje dat toevallig een paar relmarokkanen op je school hebt.quote:op dinsdag 20 juli 2004 10:02 schreef baajguardian het volgende:
[..]
ik weet waar ik over praat , dus op dit gebied wel ja , is daar iets mis mee?
men kan zeker er tegenwoordig niet tegen als iemand een zuiverre kijk bezit en dit verwoord?
ik hoopdat je zelf doorhebt dat dat niks bijdraagt , en alleen maar dom overkomtquote:op dinsdag 20 juli 2004 09:53 schreef guidoweb5 het volgende:
wat een nutteloze domme discussie (mijn bijdrage)
als ook jij niks te melden hebt , ga dan naar een ander topic..quote:op dinsdag 20 juli 2004 10:05 schreef wadgem het volgende:
[..]
oh je weet waar je over praat, als 17-jarig middelbare scholiertje dat toevallig een paar relmarokkanen op je school hebt.
je hebt het nu in een keer over het verschil in kracht, dat is iets anders dan dat individuen meer zouden leren dan een groep.quote:dat gaat mij de pet te boven en daarom ben ik overtuigd van de kracht van groepsgedrag boven dat van het individu.
heb je het over nederland? ik vind nederland behoorlijk tolerant tegenover buitenlanders. er worden moskeeen gebouwd, verplichting tot inburgeringscursussen zijn niet vanzelfsprekend, allochtone scholen zijn vrij normaal, ze krijgen een uitkering.....om nou te zeggen dat ze de dood in worden gestuurd...en laten ze ons in onze menselijke waarde?quote:op dinsdag 20 juli 2004 07:42 schreef baajguardian het volgende:
wat ik ermee bedoelde in grote lijnen is :
dat wij ons houden aan een sprookje
we behandellen ons medemens als een vijand die zo snel mogelijk moet oprotten , omdat ze anders zijn , en niet als ons willen zijn , niet meedoen aan onze geweldige maatschappij....
we laten hun niet in hun *menselijke* waarde om dat.
mensen die vluchten worden het land maar uitgetrapt , als het ware hetzelfde als men van een toren afgooien...
we sturen ze de lichamelijke dan wel niet iig geestelijke dood in , en het interreseert ons niets , we leven in een sprookje...
snap out of it.
ik wacht op reacties.
ok, stop right turrr. afgezien van je kommagebruik heb ik een paar op en aanmerkingen. je haalt ten eerste economische gelukszoekers en oorlogsvluchtelingen door elkaar. nederland heeft altijd open gestaan voor vluchtelingen uit oorlogsgebieden of gebieden waar men geen leven kan leiden. dit kabinet staat niet minder open voor oorlogsvluchtelingen dan welk ander kabinet dan ook.quote:op dinsdag 20 juli 2004 08:14 schreef baajguardian het volgende:
je jan peter balkenende stokje dus teknomist
en trouwens , vind je het zelf normaal dat je mensen be-oordeeld aan economische waarde?
dit is nu precies wat ik bedoel , men word niet als mens , maar als een sprookje behandeld , een niet bestaand iets , economisch dus ,
wrong again my friend. nederland lokt op dit moment geen arbeiders uit de tien nieuwe lidstaten (waaronder voormalige oostbloklanden). sinds de vereniging met de tien nieuwe lidstaten werd aangenomen dat mensen uit die landen het europese recht zouden gebruiken om zich te vestigen binnen de eu waar ze willen. dus ook in nederland waar ze recht zouden hebben op nederlandse banen.quote:en trouwens megumi , de overheid heeft er de schuld in dat het zo is , het is niet dat ze niks hebben gedaan , in tegendeel , ze hebben er alles aan gedaan om werkers naar nederland te laten komen en dan heb ik nog een leuke voor je :er worden nu vanuit de oostbloklanden werkers naar nederland gelokt , al een tijdje , waar is het nederland is vol nu? waar blijft de men is nit geintregreerd nu? het is allemaal bs , dit is gewoon onmenselijk afrekenen met je medemens.
die oostblok werkers kennen nog maar amper engels en ze worden met bosjes hierheen gehaalt
dit is een feit , je kunt dit overal nakijken , het is zelfs in actualiteiten programmas geweest.
je zei dat het toch mensen waren met de nadruk op mensen. mensen kunnen hun 'menselijkheid' verliezen in de ogen van velen.. bepaalde acties zijn onmenselijk en daarop botzegenen mensen ook de 'onmenselijke' acties die zij gepast vinden als het rechtssysteem geen goede uitgang geeft... het is slechts een logisch gevolg en heeft te maken met de waarde die mensen aan bepaalde acties (en daardoor aan personen) toegeschrijft. als blijkt dat een bepaalde groep bepaalde acties uithaalt die negatief zijn voor de maatschappij (het geheel van de mensen) dan zullen ze dit uiteraard doorvoeren naar die gehele groep (ook diegenen die die activiteiten niet doen) en dat gaat men vervolgens vooroordelen noemen...quote:door baajguardian
het gaat hier over mensen
1. we behandelen de medemens niet als de vijand slechts de mensen die niet willen bijdragen aan de maatschappij en daarmee direct de overlevingskans van het groter geheel tot op zekere hoogte in gevaar brengen... het staat helemaal los van jouw formulering: "omdat ze anders zijn , en niet als ons willen zijn , niet meedoen aan onze geweldige maatschappij....". mensen mogen anders zijn en ze mogen niet meedoen aan de maatschappij, maar wanneer die 'andersheid' en 'niet meedoenheid' de maatschappij negatief beinvloeden (en ze willen niet anders) dan moeten ze eruit... dat is heel wat anders dan jouw formulering.quote:door baajguardian
1. we behandellen ons medemens als een vijand die zo snel mogelijk moet oprotten , omdat ze anders zijn , en niet als ons willen zijn , niet meedoen aan onze geweldige maatschappij....
2. we laten hun niet in hun *menselijke* waarde om dat mensen die vluchten worden het land maar uitgetrapt , als het ware hetzelfde als men van een toren afgooien...
3. we sturen ze de lichamelijke dan wel niet iig geestelijke dood in , en het interreseert ons niets , we leven in een sprookje...
snap out of it.
ten eerste dat over die oostblok landen is zeker wel waarquote:op dinsdag 20 juli 2004 12:08 schreef spideyman het volgende:
wrong again my friend. nederland lokt op dit moment geen arbeiders uit de tien nieuwe lidstaten (waaronder voormalige oostbloklanden). sinds de vereniging met de tien nieuwe lidstaten werd aangenomen dat mensen uit die landen het europese recht zouden gebruiken om zich te vestigen binnen de eu waar ze willen. dus ook in nederland waar ze recht zouden hebben op nederlandse banen.
achteraf valt dat aantal heel erg mee.
ook je op slaat helemaal nergens op. alsof iedereen die niet ultralinks is gelijk tegen alle buitenlanders is oid. zoals penn en teller zouden zeggen:
bullshit.
bron?quote:op dinsdag 20 juli 2004 12:39 schreef baajguardian het volgende:
[..]
ten eerste dat over die oostblok landen is zeker wel waar
jij bent dan echt serieus heel erg slecht op dehoogte van de zaak.
als je mijn verhaal hebt gelezen... wat is er dan niet nodig aan die acties? indien het niet nodig zou zijn zou men dus de maatschappij negatief laten beinvloeden (doordat men geen acties onderneemt). wat jij nu stelt (als je mijn verhaal hebt gelezen) is eigenlijk dat misdadigers geen straf mogen krijgen en dat wij ziek zijn dat we ze straf geven...quote:op dinsdag 20 juli 2004 13:05 schreef baajguardian het volgende:
ergens verdient men het
aan de anderre kant is het niet nodig en zou ik er allen aan doen om het te stoppen
je word er bijna dwaas van.
deskundigen zorgen er inderdaad zelf voor dat ze volledig op de hoogte zijn van alle feiten op grond waarvan zij een uitspraak gaan doen, daarvoor zijn het deskundigen.quote:op dinsdag 20 juli 2004 12:52 schreef baajguardian het volgende:
natuurlijk worden deskundigen niet op de hoogte gebracht , lijkt me logsch ,
als dan maar niet de verkeerde 20% overblijftquote:op dinsdag 20 juli 2004 13:05 schreef baajguardian het volgende:
the_shining , soms heb ik wel het gevoel dat het nieteens zo erg zou zijn als 80% van de mens uitgemoord werd door zichzelf....
meld je aan bij de dichtsbijzijnde kliniek!quote:aan de anderre kant is het toch ziek dat het zover moet komen dat zelfs ik zo kan denken al is het maar soms...
het is geen kwestie van verdienen alsof het lot een straf is imho.quote:ergens verdient men het
aan de anderre kant is het niet nodig en zou ik er allen aan doen om het te stoppen
je word er bijna dwaas van.
oh ja, jij denkt dat dan het goede in de mens boven komt borrelen, hippie?quote:op dinsdag 20 juli 2004 08:55 schreef baajguardian het volgende:
wat dacht je van een vrije wereld orde?
en terecht, dat mensen gaan maar lekker thuis zitten en moet mij niet als consument komen lastig vallen.quote:op dinsdag 20 juli 2004 12:54 schreef the_shining het volgende:
schiet me trouwens nog een leuk voorbeeldje binnen van wat ik laatst op de regionale tv omroep zag. een man die met een gitaar de stad inging en een liedje zong temidden van het consumerende publiek. zo van "jaa winkel maar lekker door, koop alles wat je hartje begeert, in irak sterven dagelijks mensen door geweld en in afrika door de honger of aids, koop nog eens een lingerie setje!"
overbodig te zeggen dat de man weldra buiten het winkelcomplex stond met dank aan de beveiligings beamte. toen ging ie verder op het stadhuis waar hij ook werd weggestuurd
):|quote:op dinsdag 20 juli 2004 15:20 schreef teknomist het volgende:
[..]
en terecht, dat mensen gaan maar lekker thuis zitten en moet mij niet als consument komen lastig vallen.
wat men niet moet vergeten is dat heel veel mensen in de derde wereld een enorme klap krijgen als wij zouden stoppen met consumeren.
en trouwens , sodeflikker op uit mijn topicquote:op dinsdag 20 juli 2004 15:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
oh ja, jij denkt dat dan het goede in de mens boven komt borrelen, hippie?.
ga maar weer lekker verder dromen, scholier.
ik ben dom omdat ik er een andere mening ophoud dan die naieve, idealistische linkse retoriek van jou? het feit dat je nu gaat flamen vat ik maar op als een teken van zwaktequote:op dinsdag 20 juli 2004 16:38 schreef baajguardian het volgende:
[..]
):|
htzalme een rtzorg zijn verder maar : er bestaat geen dommer persoon als jij teknomist
ik heb me werkelijk nognooit een achterlijke als jou meegemaakt.
en ik hoop voor je dat je er niet trots op bent want dat zou het wel heel compleet maken
de derde wereld is voor een groot gedeelte afhankelijk van ons geld (denk bijvoorbeeld aan alle ontwikkelingshulp en de wereldbank) en hoe wij aan dat geld komen? doordat wij consumeren, investeren, sparen etc. etc.quote:weet je wat er gebeurt als men ophoud met consumeren? , dan kunnen die mensen onafhankelijk van geld , zelf eten verbouwen en daarmee zichzelf voeden ipv ons..
verdwijn en blijf uit mijn topic , of doe jezelf wat aan aub.quote:op dinsdag 20 juli 2004 16:52 schreef teknomist het volgende:
[..]
ik ben dom omdat ik er een andere mening ophoud dan die naieve, idealistische linkse retoriek van jou? het feit dat je nu gaat flamen vat ik maar op als een teken van zwakte. mijn dagelijkse hobby is het bestuderen van de economische werkelijkheid en dan gaat een kunstenaar mij vertellen hoe de wereld daadwerkelijk in elkaar zit? haha, laat me niet lachen
.
[..]
de derde wereld is voor een groot gedeelte afhankelijk van ons geld (denk bijvoorbeeld aan alle ontwikkelingshulp en de wereldbank) en hoe wij aan dat geld komen? doordat wij consumeren, investeren, sparen etc. etc.
jouw topic? dit topic staat anders niet op jouw server hoor.quote:op dinsdag 20 juli 2004 16:39 schreef baajguardian het volgende:
[..]
en trouwens , sodeflikker op uit mijn topic
ik zit al 15 jaar niet meer op school wijsneus , of nee ignorantachterlijkneus
quote:op dinsdag 20 juli 2004 16:55 schreef baajguardian het volgende:
[..]
verdwijn en blijf uit mijn land , of doe jezelf wat aan aub.
nutteloos figuur
leuk dat je de toekomst zo mooi zietquote:ik acht zelf de kans zeer klein dat we ooit komen op het punt dat jij voor ogen hebt (iig niet de komende millenia). eerder een wereldwijde ramp, of dat nou door oorlog is, ziekte of de leefomgeving die kapot gaat door het gedrag van de dominerende soort.
er wordt uiteindelijk alleen onderscheid gemaakt tussen de zwakste en de slechtste.quote:op dinsdag 20 juli 2004 07:54 schreef teknomist het volgende:
overigens ben ik het ook eens met megumi dat geen mens gelijk is - zelfs niet gelijkwaardig. de één draagt bij aan de maatschappij, de ander ligt te verrotten onder een brug. we leven niet in teletubbyland ofzo.
ziehier , dit is nu de instelling die meer mensen mochten hebben...quote:op woensdag 21 juli 2004 09:13 schreef tha.gnome het volgende:
[..]
er wordt uiteindelijk alleen onderscheid gemaakt tussen de zwakste en de slechtste.
het ligt er ook maar hoe je er zelf tegen op kijkt, ik hecht geen waarde aan materialisme en rijkdom, ik hecht meer waarde aan gezondheid en welzijn.
het uiteindelijke doel in dit leven is dat je een weg vind om gelukkig te worden, en dat is in deze maatschappij bijna niet meer mogelijk.
bel toch maar het riagg.quote:op dinsdag 20 juli 2004 16:39 schreef baajguardian het volgende:
[..]
en trouwens , sodeflikker op uit mijn topic
ik zit al 15 jaar niet meer op school wijsneus , of nee ignorantachterlijkneus
neem nu de topambtenaars , goh wat werken die ongelovelijk hard! , en de president van amerika dan , wat die wel niet voor goeds doet! , en direkteurtjes van banken , die schrijven en geven een toespraak , wat een rugbrekend werk , en die verdienen miljoenenquote:op woensdag 21 juli 2004 11:50 schreef haushofer het volgende:
ik heb zelf ook wel es discussie s als deze met vooral linkse personen. wat mij opvalt is dat ze zelf totaal niet ambitieus zijn. dat geeft ook niets, dat is tenslotte hun filosofie. wat ze echter wel vergeten, is dat degene die flink verdienen, er vaak ook hard voor werken, een dure studie voor hebben betaald, en dan flink belasting betalen.
veel , heel veel mensen krijgen die kansen helemaal niet dus , of interreseert afrika niet , interreseert de mens in gebieden die door onze vraatzucht onmogelijk iets voor zichzelf kan doen zonder dat wij op de schuoder tikken van mag ik ff vangen.quote:dan hebben ze toch het recht om op die manier gelukkig te worden? ikzelf heb deze manier niet, wordt zelf gelukkiger van muziek, wetenschap, vrienden etc. om te zeggen dat het bijna onmogelijk is om in deze maatschappij gelukkig te worden vind ik onzin. er zijn ook ontzettend veel kansen bij gekomen. je moet er zelf wat van maken.
wat nou linkse mensen , hou op met die hokjesquote:wat me ook opvalt is dat ( linkse....) mensen vaak het systeem verwerpen: "de armen worden armer, de rijken worden rijker, ik moet zoveel belasting betalen etc etc". op mij komt dit over als gefrustreerd geklaag over 1 feit:
dat is niet zo , de mens kan wel met vrijheid omgaan , maar niet binnen barrieres . vrijheid hoort niet gebonden te zijn , en daarbij men hoeft alleen maar wat bewuster te worden om te kunnen leven met alkaar in een vrije samenleving zie de counter nwo (oftewel vrije wereld orde) rotgquote:de mens heeft systeem nodig, en kan niet omgaan met teveel vrijheid.
dus die mensen moeten maar accepteren dat ze zelf of anderren naar de klote gaan door de vraatzucht van ignorantie en machtsgeilen?quote:en dat betekend dus tot een bepaalde leeftijd naar school, belasting betalen enzovoort. om die regelmaat er in te houden, en om de zaken op orde te hebben.
dat mensen tegenwoordig te individualistisch zijn, kan ik me in vinden. dat de maatschappij verhard ook. maar ga niet zielig doen en zeggen dat je bijna niet meer gelukkig kunt worden. maak er zelf wat van, en bel anders het riagg, of wordt kluizenaar.
moet je wel even zeggen waarneer jij kanquote:op woensdag 21 juli 2004 11:52 schreef haushofer het volgende:
bel toch maar het riagg.
jij denkt dat een directeur van een bank alleen maar toespraken schrijven?quote:op woensdag 21 juli 2004 12:44 schreef baajguardian het volgende:
[..]
neem nu de topambtenaars , goh wat werken die ongelovelijk hard! , en de president van amerika dan , wat die wel niet voor goeds doet! , en direkteurtjes van banken , die schrijven en geven een toespraak , wat een rugbrekend werk , en die verdienen miljoenen
je preekt jezelf wel vaak tegen, ouwe linkse rakker!quote:op woensdag 21 juli 2004 12:44 schreef baajguardian het volgende:
[..]
neem nu de topambtenaars , goh wat werken die ongelovelijk hard! , en de president van amerika dan , wat die wel niet voor goeds doet! , en direkteurtjes van banken , die schrijven en geven een toespraak , wat een rugbrekend werk , en die verdienen miljoenen
[..]
wat nou linkse mensen , hou op met die hokjes
[..]
ik begrijp wat je bedoeld maar het is juist de verscheidenheid aan kleuren die het zo ingewikkeld maakt. hoe groter de illusie, hoe langer je bezig bent met alle kleuren uitproberen en op een moment kom je erachter dat al die kleuren leeg zijn en niet hetgene is wat je ervan verwacht had (op basis van wat andere mensen zeggen, wat jij bij anderen observeert en denkt dat zij werkelijk gelukkig zijn). maar tegen die tijd is je leven alweer voorbij.quote:de schijn dat je gelukkig wordt van producten .. prik er eens doorheen, er gaat een wereld voor je open.a wise man once said "u can get it in every color as long as its black" .. today, there still selling you only shades of black , choose from black in that color, black in that color, black in that color or even black in that color...
of je links ben of niet heeft niets met politiek te maken. het heeft te maken met denkbeelden, filosofie. en als dat in groepsvorm gebeurt dan pas ontstaat politiek.quote:op woensdag 21 juli 2004 12:44 schreef baajguardian het volgende:
zonder economische voorspoed geen goede gezondheid. hoe rijker een volk, hoe gezonder en ook gelukkig. zonder economische voorspoed heb je ook helemaal geen tijd voor familie en vrienden... zie een economie die zich in een pre-industriële fase bevindt.quote:op woensdag 21 juli 2004 13:48 schreef coz het volgende:
het is een bepaald denkveld wat men is aangeleerd om in dit systeem te denken en te blijven. probeer er eens buiten te denken. je hebt echt werkelijk alleen maar je gezondheid, familie en vrienden nodig om werkelijk rijk te zijn en werkelijk gelukkiger ..
lees anders maar eens terug en kijk wie het spelletje is begonnen. gezien het feit dat de mods niet ingrijpen dat dat hier wordt getolereerdquote:op donderdag 22 juli 2004 11:11 schreef the_shining het volgende:
wat stond er ook alweer in de faq over op de man spelen?
ja, ik zeg ook niet dat de relatie werkdruk-salaris altijd goed is. dat heeft ook met verantwoordelijkheid te maken. die vergelijking van de amerikaanse president slaat dan ook werkelijk nergens op: hij maakt beslissingen die miljoenen amerikanen beinvloeden ( en ook niet amerikanen), en bovendien: ooit het salaris van de bush gezien? dat zijn luttele miljoenen dollars ( ik meende 3-4 miljoen) dat geld vind ik dus zwaar terecht. en dan ben ik ook nog es tegen bushquote:op woensdag 21 juli 2004 12:44 schreef baajguardian het volgende:
[..]
[..]
veel , heel veel mensen krijgen die kansen helemaal niet dus , of interreseert afrika niet , interreseert de mens in gebieden die door onze vraatzucht onmogelijk iets voor zichzelf kan doen zonder dat wij op de schuoder tikken van mag ik ff vangen.
[..]
[..]
dat is niet zo , de mens kan wel met vrijheid omgaan , maar niet binnen barrieres . vrijheid hoort niet gebonden te zijn , en daarbij men hoeft alleen maar wat bewuster te worden om te kunnen leven met alkaar in een vrije samenleving zie de counter nwo (oftewel vrije wereld orde) rotg
[..]
dus die mensen moeten maar accepteren dat ze zelf of anderren naar de klote gaan door de vraatzucht van ignorantie en machtsgeilen?
ik heb het hier niet over de mensen *die kansen hebben* * en er (volgens jou woorden) niets mee doen * (wie wil nu meewerken aan dit systeem vraag ik me af , het is wel duidelijk waar het heengaat btw....)
maar om mensen die er door getroffen worden , door ons sprookje.
ik heb het topic al gelezen. maar wat vind jij van "menéér hij begon!!!"? overigens begon "dezzl" het spelletje en besloot jij gewoon mee te spelen.quote:op donderdag 22 juli 2004 11:39 schreef teknomist het volgende:
lees anders maar eens terug en kijk wie het spelletje is begonnen. gezien het feit dat de mods niet ingrijpen dat dat hier wordt getolereerd.
m.i. sla je de spijker op zijn kop!quote:op donderdag 22 juli 2004 12:39 schreef haushofer het volgende:
dit wordt zo een beetje een discussie in de trend van: hoe zwartgallig zie jij het leven?
en dan te bedenken dat het (een van) de betere tegenposts is.quote:op dinsdag 20 juli 2004 12:37 schreef #ANONIEM het volgende:
baajguardian mooi verhaal en wil wel het volgende zeggen:
[..]
je zei dat het toch mensen waren met de nadruk op mensen. mensen kunnen hun 'menselijkheid' verliezen in de ogen van velen.. bepaalde acties zijn onmenselijk en daarop botzegenen mensen ook de 'onmenselijke' acties die zij gepast vinden als het rechtssysteem geen goede uitgang geeft... het is slechts een logisch gevolg en heeft te maken met de waarde die mensen aan bepaalde acties (en daardoor aan personen) toegeschrijft. als blijkt dat een bepaalde groep bepaalde acties uithaalt die negatief zijn voor de maatschappij (het geheel van de mensen) dan zullen ze dit uiteraard doorvoeren naar die gehele groep (ook diegenen die die activiteiten niet doen) en dat gaat men vervolgens vooroordelen noemen...
het heeft met de overlevingsdrang te maken en dat is niet iets wat je ligt moet nemen... de overlevingsdrang zegt nu eenmaal dat de zwakkeren (en die ook niet iets willen bijdragen) niet in de maatschappij horen... en dan vinden die oplossingen plaats waarvan jij nu probeert te stellen dat we eigenlijk gek zijn met zijn allen dat we die toepassen terwijl het puur is om de overlevingskans te vergroten... en ook slechts logisch is vanuit dat perspectief...
je kan wel blijven stellen dat het mensen zijn en dat we gelijkwaardig zijn maar gelijkwaardigheid veranderd volgens mij voor het grootste deel van de maatschappij bij een crimineel bijvoorbeeld. kan je wel zeggen dat iedereen altijd gelijkwaardig is en zal blijven omdat ze menselijk zijn maar iemand die een dergelijke actie uithaalt dat het de maatschappij tot op zekere hoogte schaadt is simpelweg al minderwaardig indien deze dat expres deed. waardes kunnen vooralsnog uitgedrukt worden in percentages en getallen... bij mensen is dat niets anders ook al willen we dat maar al te graag denken (en dat het bij mensen ook zo is merk je aan het feit dat je een zeer grote crimineel verafschuwd, want waarom zou dat zo zijn als je hem dezelfde waarde geeft als aan je moeder?).
brengt ons ook bij de economische stempel waar je ook al eerder over praatte... het is van belang dat een persoon een bepaalde economische waarde probeert te geven aan de maatschappij. indien een persoon opzettelijk profiteert van andere mensen en niet zelf doet wat hij zou kunnen doen dan vormt hij een obstakel voor de maatschappij en zal daarom ook bijvoorbeeld het land uitgezet worden (economische waarde is ook weer af te leiden van overlevingswaarde trouwens).
dus wat als ik nu als tegenstelling het volgende zou zeggen:
[..]
1. we behandelen de medemens niet als de vijand slechts de mensen die niet willen bijdragen aan de maatschappij en daarmee direct de overlevingskans van het groter geheel tot op zekere hoogte in gevaar brengen... het staat helemaal los van jouw formulering: "omdat ze anders zijn , en niet als ons willen zijn , niet meedoen aan onze geweldige maatschappij....". mensen mogen anders zijn en ze mogen niet meedoen aan de maatschappij, maar wanneer die 'andersheid' en 'niet meedoenheid' de maatschappij negatief beinvloeden (en ze willen niet anders) dan moeten ze eruit... dat is heel wat anders dan jouw formulering.
2. we laten hen wel in hun menselijke waarde omdat ze negatief de maatschappij beinvloeden... ga je nu zeggen dat we ze uit het land laten vertrekken zonder die reden? dat gebeurd inderdaad ook veel maar je weet zelf ook wel dat dat is omdat de oorlog voorbij is e.d. en ja als iemand zich niet wil aanpassen en profiteert dan wil de mensheid nogal eens sterke maatregelen nemen... ikzelf denk dat dat niet meer dan gepast is.
3. het interesseert ons wel maar niet zoveel omdat ze onze maatschappij negatief hebben beinvloed... overlevingskans draait het allemaal om ook al wil je dat misschien niet accepteren.
daarnaast denk ik wel dat je een verkeerde vergelijking maakt, het van een toren laten afvallen omdat iemand anders is is wel iets anders dan het land uitzetten omdat iemand dusdanig anders is dat die persoon de maatschappij negatief beinvloed en daar zelf niets aan wil doen om dat te verbeteren (en dat hij profiteert).
het asielbeleid is toch wel wat anders dan de vergelijking op de basisschool waar je nog gepest wordt omdat je grote oren hebt, anders bent, asielbeleid is meer het geval wanneer het kind opzettelijk zijn grote oren zou gebruiken om spullen te jatten, mensen in elkaar te slaan e.d. en na waarschuwingen daarmee door te gaan (rare vergelijking maar wel doeltreffend).
dan moet men gewoon geen waarde aan personen toeschrijven. niet oordelen over anderen. als men dat doet dan zou iedereen gelijk zijn, omdat er geen verschillende waarde's zijn. of dit te realiseren is is een andere vraag, maar in theorie klopt het.quote:het is slechts een logisch gevolg en heeft te maken met de waarde die mensen aan bepaalde acties (en daardoor aan personen) toegeschrijft.
al is het alleen maar om in je eigen moestuintje je eigen eten te planten, werken moet nu eenmaal. een mens heeft alleen eten en onderdak nodig om te leven, dus de bouw en het agrarische zijn de enige 2 noodzakelijke werkzaamheden.quote:er is geen werk nodig om gevoed te worden , dus dat kan al afgeschreven worden.
dit vind ik de sterkste uitspraak tot nu toe... het is een globaal probleem. zou je ongewenste elementen uit de nederlands samenleving verwijderen, dan kan dat in dit geval alleen als die ongewenste elementen niet op dit stukje grond zijn geboren simpelweg omdat er grenzen bestaan. al die grenzen maakt groepjesvormen die ieder hun eigen identiteit houden en dan zullen er altijd extremen tegenover elkaar komen te staan. en in tijden van economische neergang zullen er altijd mensen zijn die een zondebok zoeken voor de problemen (waar ze zelf ook een inbreng in hebben) dat zal nooit iemand zijn uit de eigen groep. een onoplosbaar probleem.quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:24 schreef deetch het volgende:
ik ziet niet te wachten op een wo3 maar die komt nog in de komende vijftig jaar voorbij tenzij er iets grondig gaat veranderen op deze aarde.
in arme landen is het de oorzaak die je noemt, in rijkere landen zal men zo veel mogelijk materieel bezit willen vergaren (geld) om een zo luxe mogelijk leven te leiden. de oorzaak is dus niet alleen overleven, ook het zo hoog mogelijk brengen van de levensstandaard, beiden ten koste van elkaar desnoods.quote:ja hoor, de oorzaak is de wil van de mens om te overleven. in de huidige situatie is de kans het grootst om te overleven als je macht of bezittingen hebt en bij een sterke groep hoort.
als iedereen gelijk zou zijn, zou iedereen op hetzelfde tijdstip wakker worden, eten en werken.quote:op donderdag 22 juli 2004 15:08 schreef yoriz het volgende:
ik zal er wel ff wat op bedenken:
[..]
dan moet men gewoon geen waarde aan personen toeschrijven. niet oordelen over anderen. als men dat doet dan zou iedereen gelijk zijn, omdat er geen verschillende waarde's zijn. of dit te realiseren is is een andere vraag, maar in theorie klopt het.
wat denk je hier dan van?
ps
mijn reactie los van hetgeen waar #ANONIEM met die post op reageerd.
ik had die post niet gelezen , nu dus welquote:op donderdag 22 juli 2004 13:52 schreef mr.zed het volgende:
zeggeh baajguardian, grapjurk...
je beweerd dat je de enige juiste observatie gedaan hebt en weet alles zo te ver... dat het in je straatje past, maar ik heb je op deze post nog niet zien reageren:
[..]
en dan te bedenken dat het (een van) de betere tegenposts is.
lijkt mij dat een serieuze wereldverbeteraar die geen onzin-posts duldt (maar wel op iedere onzin-post reageerd) juist dit soort kansen aangrijpen moet om in een diepgaande discussie zijn gelijk te halen.
helaas is het onmogelijke niet haalbaar en dus het nastreven niet waard... ?
ik denk dat dit mijn enige post in dit topic wordt.
historisch gezien heeft het kapitalisme het meeste voorspoed, geluk, welvaart, gezondheid én gelijke (liberale) rechten voortgebracht. mocht het een virus zijn, wat een heerlijk virus dan!quote:op donderdag 22 juli 2004 17:43 schreef baajguardian het volgende:
als dat deze maatschappij moet zijn , schaam ik me voor de mens , bij deze.
en wens ik de mens geen overleving toe.
de mens is een virus. in dat geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |