quote:"De impact bij de crash van Ralf in Indianapolis leverde 78G op. Tijdens de crash van Massa in Canada was dat zelfs 113G. Zonder HANS zou Felipe's hoofd zeker het stuurwiel geraakt hebben met een kracht die 80% groter was dan de limiet voor verwondingen. Als we nu niet ingrijpen zal er echt eens iemand zwaargewond raken of zelfs de dood vinden", waarschuwde Mosley nogmaals.
De FIA-voorzitter onderbouwde zijn stelling nog door te zeggen dat sinds 1998 de rondetijden met 9 seconden gedaald waren
Dankzij jou dus geen verongelukte Massaquote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:38 schreef -Hans- het volgende:
Damn ik schrik toch wel als ik dat zo lees, nog even en het gaat echt goed mis.
Je hebt toch geen topicopenvrees?quote:Zou iemand hier zo vriendelijk willen zijn om een nieuw deel aan te maken???
Je moet in de link naar deel 1 die /11 weghalen, dan doet ie het wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:17 schreef Atreidez het volgende:
Formule 1 2004 Nieuwtjes e.d [deel 2]
En dit is de link naar deel 1 Formule 1 2004 Nieuwtjes e.d - Maar die doet t niet meer
[..]
Dankzij jou dus geen verongelukte Massa
[..]
Je hebt toch geen topicopenvrees?
ROFL! nu doet er toch nog een Hans mee in de F1.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:17 schreef Atreidez het volgende:
Formule 1 2004 Nieuwtjes e.d [deel 2]
Dankzij jou dus geen verongelukte Massa
Nee hoor.quote:Je hebt toch geen topicopenvrees?
Een kleurloos team heeft een kleurloze rijder aangetrokken, beter kan het niet.quote:Ralf geeft overstap naar Toyota toe
Een gekwetste Ralf Schumacher heeft eindelijk toegegeven dat hij volgend jaar voor Toyota aan de start komt. In een interview met een Duits weekblad geeft hij toe dat ze het bij het rechte eind hebben wanneer ze over een transfer naar Toyota schrijven. Het blijft echter wachten op een officieel bericht van Toyota, Williams of manager Weber voordat we 100% zeker zijn dat Ralf ook echt naar Keulen vertrekt.
\\\\\\\"Wanneer ik jullie informatie lees over mijn wissel naar Toyota, moet ik toegeven dat Bunte het niet helemaal fout heeft\\\\\\\", verklaarde Ralf aan het Duitse weekblad. Daarmee geeft hij voor het eerst de Toyota-geruchten toe, maar de Duitser laat wel ruimte over voor interpretatie. Voorlopig blijft het dus wachten op een officieel persbericht.
In elk geval begint het er nu wel heel sterk naar uit te zien dat Frank Williams op zoek moet naar twee nieuwe rijders. Webber en Villeneuve lijken momenteel de grootste kanshebbers om de FW27 te mogen besturen in 2005, maar ook hier betreft het voorlopig enkel nog maar geruchten.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=56449
Aldus F1 Racing.quote:Marc Gené zal ook tijdens de Grand Prix van Engeland de teamgenoot van Juan-Pablo Montoya bij Williams zijn. De Spanjaard zal op Silverstone Ralf Schumacher vervangen, die nog altijd buitenspel staat als gevolg van zijn crash op Indianapolis. Ook vorig weekend, tijdens de Franse Grand Prix, kwam Gené in actie namens Williams.
quote:Formula One cars run in London today
London’s West End will echo to the sound of Grand Prix engines this evening when eight of the ten Formula One teams take part in a demonstration run along Regent Street in the build-up to this weekend’s British Grand Prix.
Among the star names will be Britain’s two hopefuls for Sunday’s Silverstone race, BAR’s Jenson Button and McLaren’s David Coulthard. Joining them will be two British Formula One heroes from the past. 1992 World Champion Nigel Mansell returns to the cockpit for Jordan, while Grand Prix veteran come TV commentator Martin Brundle will be at the wheel for the Jaguar team.
Also in action will be Juan Pablo Montoya in the Williams, Luca Badoer for Ferrari, Toyota’s Cristiano da Matta, and Zsolt Baumgartner in the Minardi. The drivers will run one at a time along the fixed route, which will see them leave Waterloo Place, drive up Regent Street, turn right into Great Marlborough Street, left into Little Argyll Street and left again on to Regent Street, returning to Waterloo Place.
Proceedings get underway at 1800 local time, with da Matta up first, followed by Mansell, Badoer, Button, Baumgartner, Montoya, Coulthard and Brundle. Huge crowds are expected and organisers have installed additional large screens in Great Marlborough Street and nearby Hanover Square to ensure that everyone gets to see the cars.
Visitors are also advised to bring ear plugs. The cars are certain to be even louder than usual, as the noise of their engines bounces off the tall buildings along either side of the route.
In het beste geval komt ie de laatste 2 races in actie, dacht ik. 2 gebroken ruggewervels..quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:15 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:
Weet iemand wat er waar is van het gerucht dat Ralf Schumacher dit seizoen niet meer in actie zal komen?
De foto's: http://www.f1racing.nl/nl/gallery.php?catID=1414quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:20 schreef Bonobo11 het volgende:
Iemand hier foto's of beelden van:
[..]
Bron
Nu het officieel is geworden dat hij naar Toyota gaat is de kans best aanwezig dat we Ralf Schumacher dit jaar niet meer in actie zullen zien komen voor het Williams team..quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:15 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:
Weet iemand wat er waar is van het gerucht dat Ralf Schumacher dit seizoen niet meer in actie zal komen?
Je plaatje doet het niet, maar de grap ken ik alquote:Op woensdag 7 juli 2004 15:16 schreef Bonobo11 het volgende:
Ferrari test de nieuwe bolide voor 2005:
[afbeelding]
Ferrari, de rode auto met het paardje
Nee Villeneuve en Buttonquote:Op maandag 12 juli 2004 15:17 schreef __orbital-eliptoid__ het volgende:
Beter volgend jaar Webber en Button bij Williams. DAT zou pas gruwelijk zijn.
Volgens mij wordt op dit moment zo'n beetje iedere coureur met Williams in verband gebracht. Behalve hun testcoureurs zou er ook interesse zijn in Webber, Fisichella, Heidfeld, Davidson.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 12:24 schreef dazzle123 het volgende:
Het begint er steeds meer naar uit te zien dat Hakkinen volgend jaar in de Williams zit.
Nu wel.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 13:34 schreef Atreidez het volgende:
Is er nog geen Silly Season 2005 topic![]()
Leuk voor hem en Ferrari, ja, maar niet voor de sport, imhoquote:Op woensdag 28 juli 2004 13:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik hoop ook dat Schumacher volgend jaar wel slaagt om alle races van het seizoen te winnen, dat zou pas echt top zijn! Nu is het seizoen wel mooi, maar het winnen van alle races in een seizoen had wat extra cachet gegeven aan de beker.
begin 2000 was het ook stil rond jos, toen had iedereen het over Tom Coronel die toen de Arrows teste. Uiteindelijk werdt het toch Jos.quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:24 schreef k_man het volgende:
Nu het 'silly season' in volle gang is valt mij op hoe oorverdovend stil het al een hele tijd rond Jos Verstappen is. Nergens wordt hij genoemd, nergens interviews, geen nieuws. Terwijl hij aan het begin van het jaar nog aangaf goede contacten te hebben bij diverse teams en de logische keuze te zijn mocht een rijder om wat voor reden dan ook uitvallen.
Het definitieve einde van de F1 carriére van Verstappen?
Heerlijk hequote:Op donderdag 29 juli 2004 16:24 schreef k_man het volgende:
Nu het 'silly season' in volle gang is valt mij op hoe oorverdovend stil het al een hele tijd rond Jos Verstappen is. Nergens wordt hij genoemd, nergens interviews, geen nieuws. Terwijl hij aan het begin van het jaar nog aangaf goede contacten te hebben bij diverse teams en de logische keuze te zijn mocht een rijder om wat voor reden dan ook uitvallen.
Het definitieve einde van de F1 carriére van Verstappen?
Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik hoef Verstappen ook niet terug te zien in de F1 hoor.quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:05 schreef Atreidez het volgende:
Wie?
Voor mij hoeft ie niet meer terug hoor..
Daar zal ie wel geld voor willen hebben. Of zou hij ook al te dik zijn om in de race-simulator te passen?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:24 schreef k_man het volgende:
Ik wil juist dat die blaaskaak op komt draven als studiogast bij SBS6 of zo om daar toe te geven dat zijn carriére volledig in het slop zit, dat alle grote verhalen niet uitgekomen zijn.
ik vrees van wel..., ik vind het jammer ik mag da matta welquote:Op donderdag 5 augustus 2004 10:02 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Hmmm.. Het rommelt bij Toyota
Zonta vervangt per direct Da Matta
Da Matta schijnt niet tevreden te zijn met de stand van zaken en met 2 nieuwe engineers. En in het achterhoofd dat R. Schumacher komt en hoogswaarschijnlijk Trulli, moet hij op zoek naar een ander plekje. Terug naar Amerika wil hij niet, want daar heeft ie alles al bereikt. Is dit het einde voor Da Matta?
Wist je dat niet dan? Ik vond het al niet zo vriendelijk van ze dat ze na 1 jaar zomaar Salo en McNish eruit gooiden. Terwijl de een paar jaar van hun leven hebben opgeofferd om het Toyota-team F1-waardig te maken. Je bent je positie nooit zeker als je bij Toyota zit, ook al hebben ze het grootste budget van alle F1-teams.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:10 schreef twi het volgende:
Dat Toyota is me toch een vreselijk achterbaks team zeg, gatverdamme.bah...
nou.. dit is het einde kwa formule 1 volgen voor mij.. na een trouwe dienst van bijna 10 jaar zeg ik gedag. ik had de hoop op een terug keer van Villeneuve in de Williamsquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 02:28 schreef Radegast het volgende:
2005 line-up van Williams-BMW is compleet.
Jenson Button verlaat BAR-Honda en keert terug naar Williams-BMW waar hij in 2000 zijn F1-carriere begon.
http://f1.racing-live.com/en/index.html
quote:Williams signs Button for 2005
Jenson Button, British GP 2004© The Cahier Archive24-year-old Jenson Button has signed a contract to drive for Williams-BMW in 2005 and 2006.
Button became Britain's youngest driver to race in Formula 1, when he competed in the Australian GP in 2000.
Button said, "I am very pleased that I had the option to re-join the BMW WilliamsF1 Team where my Formula One career started. For the meantime, the 2004 season has my full focus and attention. Beyond this, I have every confidence that the massive investment in resources and the depth of talent at WilliamsF1 and BMW provides the best platform for my future ambitions to be a World Champion."
The British driver is currently third in the World Drivers' Championship with BAR-Honda, but has decided to quit the team and will return to the team where he began his F1 career in 2000.
With both Juan Pablo Montoya and Ralf Schumacher moving on from Williams at the end of the season, Williams has been looking to fill both seats for the 2005 season.
At the German GP the team announced the signing of Australian Mark Webber, and now the team lineup is set with the signing of Button.
Frank Williams said, "There has been a long-term relationship between the BMW WilliamsF1 Team and Jenson, indeed his Formula One career started with the team in 2000. We have maintained that relationship until the present day, and I am delighted that one of the most talented drivers in Formula One has accepted the opportunity to return to the team."
Button and Williams
The announcement that Jenson Button has gone to BMW Williams in 2005 and 2006 has come as a huge surprise for everyone in Formula 1, even team boss Frank Williams. At the start of this year Williams said that his perfect driver line-up for 2005 would be Mark Webber and Jenson Button and it looks like he has got it.
The big question is how this was achieved as it was thought that Button was already under contract to BAR for next season. A Williams insider told The Independent newspaper that "a window of contractual opportunity" opened for a very brief moment and Williams grabbed at the chance. The team has never been one to poach drivers and then try to find a settlement and so one must assume that the move was checked out for legal matters before a decision was made.
"He has been under option to his present team BAR for some time," Williams told BBC Radio last night. "The option expired recently and Button's management called us to say that the option was no longer valid and would we be interested in his services, and of course I reacted as you might expect me to. I think they probably wanted to take up the option but whether they've executed or not will come out in due course."
But BAR-Honda boss David Richards has hit back, saying that "there is absolutely no question we have a valid contract with Jenson."
Richards told The Times newspaper that the team is "utterly shaken" by what has happened.
"I have got 400 people in this factory who have worked their socks off night and day and then the guy who gets all the credit and drinks the champagne turns around and ditches them," he said. "I cannot believe that Jenson wants to leave. There is a hidden agenda here somewhere and we are determined this is not going to happen."
There has been talk that the clause used to get Button out of the contract relates to whether or not Honda has a long-term commitment to the sport. This does not sound like a good enough argument to have got past the Williams lawyers because it is only a few days since Honda announced a three-year extension to its deal with BAR.
There may be other contractual clauses which which could have come into play and given the timing, one might speculate that there was an August 1 deadline for whatever caused Button to move. He is currently third in the Drivers' World Championship and the team is third in the Constructors' title and it is inconceivable that Button's BAR contract would have offered him more than that. It could be that there has been no official communication from the team that Button's option had been taken up. This might involve the need to file the new contract with the FIA Contract Recognition Board.
We firmly believe, however, that Williams would not have taken the step unless it was clear that Button was free to move.
BAR - now what?
The loss of Jenson Button is going to be a massive blow to BAR-Honda ambitions and the team atmosphere in the team is obviously not going to be very good for the rest of the year. What is needed is a positive response so that potential sponsors will be convinced to sign on the dotted line and the morale of the team will continue on an upward path. Fighting for Button is an option but the relationship is never likely to be as good as it was and so it might be better for the team to cut its losses and look elsewhere.
David Richards clearly feels that the team has been betrayed by Button although in Formula 1 such behaviour is not unusual with many of the great champions having problems at some point or other in their early careers as they have worked their way into the top teams. It happened with the young Alain Prost when he switched from McLaren to Renault in 1981; it happened with Ayrton Senna when he switched from Toleman to Team Lotus in 1985 and it happened when Michael Schumacher decided to move from Jordan to Benetton after just one race in 1991. In recent years the FIA Contract Recognition Board has reduced such activities.
The problem for BAR-Honda is that they need a top driver to lead the team. Takuma Sato has shown himself to be very competitive on occasion but at the moment he is still making mistakes and still lacks the polish and maturity which has been seen from Button. In this respect there is not a real replacement for Button as most of the other choices have flaws. The obvious choice would be Jarno Trulli but while he can be brilliant on occasion, he has lacked consistency. David Coulthard is available and would be a safe pair of hands and perhaps would finally emerge as a strong World Championship challenger. He has shown weakness on occasion in qualifying but generally he races strongly. Olivier Panis is another safe pair of hands looking for a job and he is well known to the team. A rick would be for the team to sign up Mika Hakkinen, as the former World Champion wants to come back to Formula 1. The Finn needed very careful handling when he was at McLaren but David Richards is just the kind of team boss who would be able to get the most out of the double World Champion, a man who is also known to Honda from his days at Team Lotus. Given the past relationship between David Richards and Jacques Villeneuve it is hard to see that partnership being rekindled which means that the team will need to look further down the lists of F1 drivers or perhaps even look outside Grand Prix racing.
The team could, of course, promote its test driver Anthony Davidson, which would provide a seamless change but Davidson has not raced single-seaters since the summer of 2002 when did a couple of races with Minardi. Prior to that he has not raced single-seaters since his Formula 3 days with Carlin Motorsport in 2001.
Scanning the Drivers' Championship results for this year, the next available drivers would be Cristiano da Matta, Nick Heidfeld and Antonio Pizzonia. All have shown promise on occasion and might benefit from being in a top seat in F1.
The other option would be to go for an exceptional younger driver as Williams did when it originally signed Button in 2000. The outstanding option at the moment is Formula 3000 frontrunner Vitantonio Liuzzi. He has very limited Formula 1 experience but he might be worth a risk given not only his impressive results in Formula 3000 but also the way he has been winning. This has caused Ferrari to look seriously at him.
Ik las het gisteren op NOS txt en ik was echt ZEER verbaasd, want ik meende zelfs dat Button zijn contract had verlengd bij BAR.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 02:28 schreef Radegast het volgende:
2005 line-up van Williams-BMW is compleet.
Jenson Button verlaat BAR-Honda en keert terug naar Williams-BMW waar hij in 2000 zijn F1-carriere begon.
http://f1.racing-live.com/en/index.html
Daar zat ik gisteravond ook over te denken en het ziet er helaas niet goed voor hem uit, zelf zie ik hem niet naar Toyota gaan want daar zal Ralf wel een stokje voor steken en Jaguar lijkt mij ook niet echt een optie voor hem en BAR....quote:No Villeneuve.. No F1![]()
![]()
Echt jammer... "De verloren zoon niet naar Williams"..,diep triest.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:10 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik las het gisteren op NOS txt en ik was echt ZEER verbaasd, want ik meende zelfs dat Button zijn contract had verlengd bij BAR.
Reken maar dat BMW Williams heel diep in de buidel heeft moeten tasten maar ze hebben nu wel een heel goed duo voor 2005! Webber en Button, misschien komt er bij BAR nu ook wel een compleet nieuw rijders duo want ook de positie van Sato is niet safe.
Coulthard misschien naar BAR?? Verwacht zelf dat Trulli naar Toyota gaat
[..]
Daar zat ik gisteravond ook over te denken en het ziet er helaas niet goed voor hem uit, zelf zie ik hem niet naar Toyota gaan want daar zal Ralf wel een stokje voor steken en Jaguar lijkt mij ook niet echt een optie voor hem en BAR....
Nee, de toekomst van Villeneuve in de Formule 1 ziet er niet best uit.
Ik vind het ook wel jammer, al ben ik geen echte JV fan maar ik vind wel dat zo iemand in de Formule 1 thuis hoort mede vanwege zijn karakter en acties op de baan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:16 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Echt jammer... "De verloren zoon niet naar Williams"..,diep triest.
Die is zich helemaal rot geschrokken!quote:ik zou wel graag het gezicht van meneer DR willen zien toen die het nieuws hoorde dat zijn "Boy wonder" verkast naar Williams(leuk he? achter je rug afgezet te worden)..dat doet me wel goed als JV fan
![]()
Ferrari zou wel vet zijn jah, maar voorlopig vrees ik dat we het nog met Schumacher moeten doen en tegen de tijd dat hij stopt is JV al helemaal uit de picture verdwenen.quote:Maarja nu hoop ik dat Meneer schumacher er mee gaat stoppen.. en dat Villeneuve de opvolger wordt, en dat hij dan zo in de voetsporen gaat van zijn vader![]()
![]()
*Hoop doet leven
quote:The news broke today, less than 24-hours after BMW Williams announced that current BAR driver Jenson Button is to join their team in 2005, an announcement very much disputed by BAR’s boss Dave Richards.
The Hakkinen link to BAR was revealed today on his visit to Jyvaskyla during the Finnish World Rally Championship event. Rumour circulating at the rally service park is that he has already signed a contract with the team.
"There is no smoke without fire," Hakkinen told Finnish Television. "I don't want to say more at the moment. Suffice to say the discussions with BAR are particularly interesting."
Should Williams achieve their aim and Button does move to the team for next season, the seat alongside Takuma Sato is up for grabs. Mika Hakkinen joins the list of many drivers, including test driver Anthony Davidson, who would love a shot at driving for BAR Honda.
F1 Racing-live
en http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=59247
Mika bij BAR zou dramatisch zijn. Mika is twee klassen te groot voor een matig team als BAR. Als hij terug komt dan in een goede auto. Bij BAR verkloot hij alleen zijn reputatie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 15:53 schreef -Hans- het volgende:
hoe dan ook ik hoop dat Mika weer terugkomt, het liefst natuurlijk bij Mclaren maar BAR is ook prima!
Wat is er zo slecht aan BAR? En wat is dan wel een goede auto? (Ja Ferrari, maar anders??)quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:00 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Mika bij BAR zou dramatisch zijn. Mika is twee klassen te groot voor een matig team als BAR. Als hij terug komt dan in een goede auto. Bij BAR verkloot hij alleen zijn reputatie.
Renaul, McLaren, Williams en Ferrari. En dan houd het wel op.quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat is er zo slecht aan BAR? En wat is dan wel een goede auto? (Ja Ferrari, maar anders??)
McLaren en Williams zijn een stuk beter dit seizoen dan BAR?quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:14 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Renaul, McLaren, Williams en Ferrari. En dan houd het wel op.
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Er zijn zoveel teams geweest die incidenteel beter waren dan McLaren of Williams. Denk aan Jordan in 99. Denk aan Sauber een paar jaar terug. De teams die ik opnoemde hebben veel meer geld, veel meer ervaring, veel meer successen op hun naam staan dan een team als BAR.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:26 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
McLaren en Williams zijn een stuk beter dit seizoen dan BAR?![]()
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ook niet voor BAR, maar het zou me niet verbazen dat ze volgend jaar weer beter zijn dan Williams en McLaren.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:33 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Er zijn zoveel teams geweest die incidenteel beter waren dan McLaren of Williams. Denk aan Jordan in 99. Denk aan Sauber een paar jaar terug. De teams die ik opnoemde hebben veel meer geld, veel meer ervaring, veel meer successen op hun naam staan dan een team als BAR.
Ik denk dat de reden dat hij daarheen gaat niet zozeer is dat Williams beterzou zijn dan BAR.quote:En zelfs Button denkt er zo over, hij gaat niet voor niks naar Williams.
Het zou mij zeer verbazen als BAR volgend jaar weer zo presteert als ze nu doen. Je ziet nu al dat ze wegzakken omdat andere teams gewoon meer geld hebben, meer testen etc.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Ook niet voor BAR, maar het zou me niet verbazen dat ze volgend jaar weer beter zijn dan Williams en McLaren.
[..]
Ik denk dat de reden dat hij daarheen gaat niet zozeer is dat Williams beterzou zijn dan BAR.
Bron: www.f1racing.nlquote:FIA: Button zal in 2005 voor BAR moeten racen
De FIA Contract Recognition Board (CRB) heeft het BAR team schriftelijk laten weten dat het contract met haar rijder Jenson Button geldig is. Dat betekent dat Jenson Button volgend seizoen gewoon voor het BAR-team zal moeten uitkomen.
De FIA CRB is opgezet om te zorgen dat wanneer er tussen een team en rijder meningsverschillen zijn, die op te lossen. De uitspraak van de CRB is daarin definitief. Wanneer een rijder zich daar niets van aantrekt, loopt hij grote kans zijn superlicentie (de licentie die hij nodig heeft om in de Formule 1 te mogen rijden) te verliezen.
Dit betekent dat wanneer Jenson Button toch zal vertrekken zonder dat het BAR-team het daarmee eens is, hij kans loopt zijn licentie te verliezen.
Bron: www.f1racing.nlquote:Michael: "Button racet voor ons"
Sam Michael, technisch directeur van BMW-Williams, liet er vanochtend geen misverstand over bestaan: Jenson Button rijdt volgend seizoen in een Williams-wagen. Volgens de Australiër zal het Williams-team het pas getekende contract met Button met hand en tand verdedigen.
Michael zei tegen BBC Radio: "We zijn vol vertrouwen dat Jenson volgend seizoen voor ons zal racen. Een aantal dagen geleden werden we geïnformeerd door de vertegenwoordigers van Jenson Button dat het BAR-team geen gebruik had gemaakt van de optie die zij contractueel op Jenson hadden voor volgend seizoen en dat hij dus beschikbaar was."
Andere bronnen bevestigen dat teambaas Frank Williams geen contract zou hebben getekend als hij niet honderd procent zeker van zijn zaak zou zijn. "Wat ons betreft is het contract geldig", aldus Michael. Volgens Sam Michael zullen Jenson Button en zijn toekomstige teamgenoot Mark Webber door het Williams-team gelijkwaardig worden behandeld en krijgen beide rijders de beschikking over identiek materiaal.
Goed werk dat de FIA zich er nu duidelijk mee ' bemoeid ' in het verleden is er al vaak gezeik geweest met contracten dus ik vind het goed dat de FIA de boel nu scherp in de gaten houd, het is lullig voor Button maar zijn actie om zomaar naar BMW Williams te moven terwijl hij voor 2005 onder contract staat bij BAR vind ik zoals eerder gezegd niet netjes en het is ook niet fair na het team toe.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:15 schreef MrBadGuy het volgende:
Vanmorgen had BMW-Williams er nog hoop in:
[..]
Bron: www.f1racing.nl
Nu blijkt hij dus niet meer voor Williams te gaan rijden volgend seizoen. Zal Williams er nog stappen tegen nemen?
quote:
http://www.raceplanet.net/nieuws_show.rp?berichtid=7352quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:08 schreef Scrutinizer het volgende:
leuke soep
Dan is het meer linke soep voor Jenson. Die zal niet met een erg gerust hart in die auto stappen lijkt mij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:19 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
http://www.raceplanet.net/nieuws_show.rp?berichtid=7352
Straks weer Button / JV? dat zou wel een stunt zijn.quote:Villeneuve linked with BAR return
Silly-season getting sillier?
According to the Sun newspaper Jacques Villeneuve could be back in Formula One next season. Not only could Villeneuve be back racing, but he could be back racing with BAR Honda the newspaper claims.
Villeneuve did not have his contract renewed last summer with the team. The Canadian then missed the season finale in Japan with Takuma Sato taking over the vacated seat. Until recent events with Jenson Button and BMW Williams, no one expected the current driver lineup to change for 2005.
According to the Sun Villeneuve believes he and Dave Richards can patch up their differences from the past and start afresh. The Canadian believes that BAR is second only to Ferrari.
“I’ve spoken to David and it would be good if something can be worked out but we have to wait and see what happens to Jenson,” the Sun report Villeneuve as saying. “But I want to get back into F1 and fight at the front. I’ve been watching the races on TV this season and I’ve been training since the winter. I’m hungry for a return.”
Should Villeneuve return to BAR Honda, it would be one of the unlikeliest returns of the modern era. David Coulthard, Mika Hakkinen, Anthony Davidson and now Villeneuve are linked to Button’s seat should he move to Williams. However, anything is possible in Formula One.
http://f1.racing-live.com(...)l/040814114310.shtml
Op RTL Grandprix staat dat Albers morgen op bezoek gaat bij het team van Sauber.quote:Jacques Villeneuve bij Sauber op bezoek
(19 augustus 2004) Peter Sauber meldde reeds eerder dat er nog nooit een jaar is geweest waar hij uit zoveel coureurs kon kiezen. Volgens Sauber is er echter nog niet eens de beslissing genomen of het team een jong talent of een ervaren coureur wenst.
Eén bezoek deze week is wel heel opmerkelijk. Afgelopen dinsdag bracht Jacques Villeneuve een bezoek aan Hinwill waar hij maar liefst drie uur binnen bleef.
Peter Sauber verklaarde achteraf: "Jacques zag er keurig uit, normaal kapsel en hij was elegant gekleed." Uiteraard doelde Sauber daarbij op het extravagant karakter welk Villeneuve typeert.
Team manager Beat Zehnder van Sauber verklaarde: "Villeneuve naar Sauber is natuurlijk de grootste uitdaging aller tijden, waarschijnlijk zou het geen dag rustig blijven."
Jacques Villeneuve staat bekend als een coureur die een broertje dood heeft aan PR werk en het zijn team nogal eens lastig kan maken met absurde wensen.
Volgens Villeneuve zelf heeft hij zijn zinnen in eerste instantie op een stoeltje bij BAR gezet. In de ogen van de Canadees zou Sauber zijn tweede keuze kunnen zijn.
Verstappen.nl
Op basis van zijn resultaten tot dusver in het seizoen denk ik ook dat de kans groot is dat we Klien niet meer terug zien bij Jaguar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 12:23 schreef -Hans- het volgende:
EN Christian Klien heeft een serieus probleem want dankzij Red Bull zit hij bij Jaguar, en die zien we volgend seizoen waarschijnlijk ook niet meer terug.
Sorry, maar Jaguar is toch gewoon een onderdeel van Ford?quote:i.t.t. tot mijn eerdere reactie lijkt Ford wel degelijk geïnteresseerd te zijn om het Jaguar team over te nemen en misschien heeft het terug trekken van Red Bull hier ook wel wat mee te maken.
Overigens zou de naam Jaguar mogelijk worden vervangen door Ford, maar dat is nog niet zeker.
Ik sluit BAR toch ook niet helemaal uit, mits Button vertrekt wat ik ook nog maar moet zien gebeuren.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 02:53 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie Coulthard wel naar Jaguar gaan, iets anders kan ik me niet voorstellen als Jordan gevuld is.
Toch denk ik dat Richards Davidson niet mag negeren. Die gozer zou ik volgend jaar graag in de BAR zien, en het liefst met Button eigenlijkquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:51 schreef -Hans- het volgende:
Ik sluit BAR toch ook niet helemaal uit, mits Button vertrekt wat ik ook nog maar moet zien gebeuren.
David Coulthard schijnt toch de voorkeur te hebben boven Villeneuve en Hakkinen aangezien die al een jaar of meer niet hebben gereden en Coulthard is goed op de hoogte van de laatste technische ontwikkelingen op Formule 1 gebied.
Voor Coulthard zal het Jaguar of BAR moeten gaan worden, waar BAR zijn voorkeur is.
testrijder ofzoquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:49 schreef -Hans- het volgende:![]()
Die stempel werkt inderdaad niet in zijn voordeel, anyway BAR zou wel wat kunnen leren van de kennis die David heeft opgedaan bij Mclaren dus in dat opzichte is Coulthard wel interessant. Maar voor de rest....![]()
ze kunnen ook albers in de jordan-mercedes zettenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:06 schreef -Hans- het volgende:
uuhhm ja klopt inderdaad, Jaguar is van Ford en ik ga er toch wel vanuit dat Klien zijn plaats bij Jaguar zal verliezen want zoveel heeft hij nou ook weer niet gepresteerd dit seizoen.
Daarnaast zijn er nog altijd geruchten dat Mercedes Benz motoren aan het team van Eddie Jordan gaat leveren, en op RTL Grandprix staat dat de rijders line-up van Jordan waarschijnlijk zo goed als rond is want Heidfeld zou blijven en Timo Glock zou de tweede rijder worden, twee keer raden welke nationaliteit Timo Glock dan heeft.... (tip: Mercedes is een Duits merk, Heidfeld is een duitser nou makkelijker kan ik het niet maken) zou het antwoord zo makkelijk zijn zie ik jullie denken...
![]()
Daarnaast zou ik mij wel voor kunnen stellen dat Ford het team van Jordan wil verlaten zodat ze zich volledig op hun eigen team kunnen richten. (Jaguar/Ford)
Klopt, dat heeft hij inderdaad aangegeven al was hij in een recent interview wat positiever gestemd over het Jordan team en de geboekte vooruitgang en dat zou een teken kunnen zijn dat hij mogelijk nog een jaar bij Jordan blijft. Volgens mij heeft hij ook een contract voor twee jaar, maar dat zegt natuurlijk niet alles.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:20 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ze kunnen ook albers in de jordan-mercedes zetten
heidfeld heeft al te kennen gegeven dat die niet wil rijden meer voor jordan
Zou de ideale plek voor hem zijn.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:06 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
testrijder ofzo![]()
LOL die is inderdaad wel klaar met motorracen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:04 schreef MonoSynth het volgende:
Owjah, en Rossi rijdt volgend jaar in de Ferrari
quote:SCHUMACHER KONDIGT MORGEN NIET AFSCHEID AAN
31 augustus 2004 14:28 - Onze vermoedens over de inhoud van Michael Schumachers persconferentie van morgen blijken waar: de Duitser zal er niet zijn afscheid aankondigen.
“Ik heb de geruchten gehoord maar ze zijn niet waar”, vertelde Schumachers persdame aan Atlasf1.com. “Dit is een doodnormale persconferentie.”
Na behalen van zijn zevende wereldtitel op Spa is de Duitser nog niet in staat geweest de media afdoende te woord te staan. Vandaar ook deze bijeenkomst op het circuit van Monza.
een site die door scholiertjes wordt gemaaktquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:50 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher gaat iig nog niet stoppen
[..]
Zou mooi zijn want dan komt de nieuwe wereldkampioen uit het team van Mclaren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:32 schreef JPM01 het volgende:
ik hoop dat die gaat zeggen
"ik stop aan het einde van dit seizoen"![]()
" onze vermoedens " en waar baseren ze die vermoedens dan op?, en een " doodnormale persconferentie " wat een onzin zeg om daarvoor een extra persconferentie in te lassen waar de internationale pers op afkomt, vrijwel niemand zit te wachten op het inmiddels bekende bedank woordje van Schumacher en een dergelijk interview had ook tijdens het komende Grandprix weekend gegeven kunnen worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:50 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher gaat iig nog niet stoppen
[..]
Pizzonia op het podium, ik hoop het aangezien hij er tijdens de Grandpix @ Spa al vlakbij was.quote:Ralf rijdt niet in Monza
Het BMW-Williams team bevestigde vandaag dat Ralf Schumacher deze week niet zal testen in Monza. De Duitser zal ook de race in Monza laten schieten. Het herstel van de Duitser verloopt nog steeds goed en het team verwacht dat Ralf na de GP van Italië wel zal testen.
Intussen mag Antonio Pizzonia nogmaals invallen voor de Duitser. De Braziliaan presteerde sterk in Spa en verloor een podiumplaats omdat zijn wagen hem in de steek liet.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=61655
Zal inderdaad wel door de FIA bepaald worden, in 1996, toen MS overstapte van Benetton naar Ferrari kreeg hij het nummer 1 op de Ferrari (die tot toen altijd met de nummers 27 en 28 reden, of tenminste toch sinds het overlijden van JV Sr.) Dus niet het team, maar de wereldkampioen rijdt met de nummer 1 auto. Wanneer die er niet is, zullen er wel allerlei regels zijn die er op uit gedraaid zijn dat Hill 2 jaar met het nummer 0 rond reed.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 15:48 schreef MonoSynth het volgende:
Je hebt gelijk. Is dat een door de FIA opgelegde regel?
[afbeelding]
Helaas....quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:32 schreef JPM01 het volgende:
ik hoop dat die gaat zeggen
"ik stop aan het einde van dit seizoen"![]()
quote:Michael Schumacher blijft voorlopig nog gewoon F1-coureur. Het gerucht ging in Monza dat hij op de ingelaste persconferentie zijn afscheid zou aankondigen, maar het team wou een aantal journalisten gewoon de kans geven de wereldkampioen even te spreken. "Ik ga door zolang ik competitief ben," verzekerde Schumi.
quote:De Duitser heeft nog helemaal geen zin om zijn helm aan de wilgen te hangen. "Misschien is jullie werk als journalist niet zo leuk meer, maar mijn baan is nog steeds fantastisch. Ik zie geen enkele reden om te stoppen. Ik heb het nog heel erg naar mijn zin
F*ck Ferrari... F*ck formula one... ik d8 zeker dat Formula schumi ging stoppenquote:Op woensdag 1 september 2004 15:47 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Helaas....
Schumacher stopt nog lang niet
[..]
[afbeelding]
Dan reis je als journalist tig kilometers om de speciale extra persconferentie bij te wonen want stel je eens voor dat Schumacher bekend gaat maken dat hij stopt, en wat krijg je vervolgens te horen? nou dat Ferrari één grote familie is (het lijkt de TROS wel..) dat iedereen binnen het team geweldig is en dat zelfs de koffie jufvrouw heeft bijgedragen aan de wereldtitel....
[afbeelding]
quote:Eddie Jordan verkoopt team
Eddie Jordan heeft gisteren een deal gesloten met een groep investeerders in Dubai. De Ier verkocht zijn F1-team voor $90 miljoen dollar. Een woordvoerster in Silverstone wist van niets. Ze voegde wel toe dat Jordan natuurlijk altijd op zoek is naar partners die het team verder kunnen helpen.
De Britse krant 'Telegraph' schreef vrijdag al dat Eddie Jordan had toegegeven dat het voortbestaan van het team zou afhangen van deze deal. Jordan behoudt 15% van de aandelen in het nieuwe team en mag minimaal nog twee jaar teambaas blijven.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=61813
Begint toch wel vreemde vormen aan te nemen, als nu zelfs de achterbanden van bridgestone het gaan begeven...quote:Schumacher crasht hard op Monza
Michael Schumacher is donderdagmiddag op Monza gecrasht. De Duitser kwam met een harde impact in aanraking met de vangrail. De Ferrari F2004 was niet enorm beschadigd maar de Duitser moest wel even in het gras gaan liggen om bij te komen van de enorme impact.
Bridgestone liet weten dat de linker achterband het begaf toen Schumacher op het rechte stuk met ruim 300 kilometer per uur op de eerste chicane afging. Schumacher deelde achteraf mee dat hij in orde is en niemand zich zorgen hoeft te maken dat hij niet in Monza kan racen.
tja het blijft een zwakpunt van het totaalplaatje, ik vrees dat er met die nieuwe bandenregel dat ze op ouwe banden moeten racen er nog wel veel meer banden aan gaanquote:Op donderdag 2 september 2004 20:07 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Begint toch wel vreemde vormen aan te nemen, als nu zelfs de achterbanden van bridgestone het gaan begeven...
Volgens Bridgestone zou het mogelijk gaan om een lekke band, waarschijnlijk veroorzaakt door een scherp voorwerp op het circuit.quote:Op donderdag 2 september 2004 20:07 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Begint toch wel vreemde vormen aan te nemen, als nu zelfs de achterbanden van bridgestone het gaan begeven...
Vandaag heeft Ferrari en Mclaren een nieuwe neus getest:quote:Het was volgens Toyota een harde klap, maar Panis is in orde. De oorzaak van deze crash was waarschijnlijk een probleem met de banden. Het team wilde hier verder weinig over kwijt.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=62000
uuhm dat is dan wel lullig voor Ralf maar ik begrijp het punt van de verzekeringsmaatschappij wel/quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:39 schreef MonoSynth het volgende:
Ralf is dus wel fit, alleen zijn verzekeringsmaatschappij verplicht hem om 12 weken rust te nemen... Dus in china is hij er sowieso weer bij.
link
bron: http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=62055quote:Juan Pablo Montoya en zijn vrouw Connie zijn in blijde verwachting van hun eerste kind. Volgens het Colombiaanse radiostation Caracol is Connie op dit moment twee maanden zwanger.
Onlangs liet Montoya zich ontglippen dat hij op dit moment enkel nog kon genieten van seks met Connie. De Colombiaan is teleurgesteld over de gang van zaken dit seizoen bij BMW-Williams uitte dit op de voor hem kenmerkende wijze. Naar nu blijkt heeft zijn vrouw Connie ook haar buik vol van de malaise bij het Britse team.
bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=62417quote:Olivier Panis heeft vandaag laten weten dat hij aan het einde van het seizoen het voor gezien zal houden als Formule 1-coureur in de races. De Fransman zal wel de komende twee jaar voor het Toyota-team actief blijven, maar als testrijder en derde rijder van het team.
uuhhm tsja het zat er al een beetje aan te komen dat hij zijn stoeltje kwijt zou raken, gelukkig voor hem kan hij actief blijven bij het Toyota team. Binnenkort zal Trulli wel gepresenteerd gaan worden als tweede rijder naast Ralf Schumacher, Panis zal ik verder niet missen want het beste was er toch al vanaf.quote:Op donderdag 9 september 2004 11:50 schreef MonoSynth het volgende:
Olivier kapt ermee :
[..]
bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=62417
quote:Volgens het Britse tijdschrift Autosport staat Jacques Villeneuve op het punt om een tweejarig contract te tekenen bij Sauber. De Canadese oud-wereldkampioen zal op basis van prestaties worden betaald.
http://nu.nl/news.jsp?n=405573&c=47quote:AMSTERDAM - Christijan Albers maakt in oktober testritten voor het Formule 1-team van Sauber. De Nederlandse coureur van Mercedes doet dat op het circuit van het Spaanse Jerez de la Frontera waarschijnlijk samen met zijn DTM-collega Gary Paffett. De Zwitserse renstal zoekt voor volgend seizoen een tweede rijder naast Felipe Massa (Bra).
"Er is formeel nog geen besluit genomen, maar met het oog op de invulling van onze rijderposities voor volgend seizoen is het belangrijk te weten hoe zij het er vanaf brengen", licht Hans-Peter Brack, directeur communicatie bij Sauber, toe. "Dat helpt ons bij het maken van onze afwegingen."
Giancarlo Fisichella maakt volgend jaar de overstap van Sauber naar Renault. Albers en Paffett zijn overigens niet de enige kandidaten voor het vacante stoeltje. Ook Jacques Villeneuve (Can), Anthony Davidson (Eng), Vitantonio Liuzzi (Ita) en David Coulthard (Sch) staan op de verlanglijst van Sauber.
Nou zelf verwacht ik niet dat Ferrari halverwege het seizoen Rubens de deur zal wijzen, zeker niet na al die jaren van toch wel trouwe dienst.quote:Op donderdag 9 september 2004 16:12 schreef MonoSynth het volgende:
Misschien een jaartje testen, maar als ik dit artikel lees:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=62337
dan maak ik daar uit op dat Jean Todt op zijn minst de mogelijkheid open houdt om één van zijn huidige coureurs (Rubinho) te vervangen door een jongere coureur. Dus het kan maar zo dat Liuzzi direct bij Ferrari gaat testen, en als hij sneller is dan Rubinho dat ze hem (halverwege het jaar) in de tweede racewagen gaan zetten.....
http://nu.nl/news.jsp?n=407804&c=47quote:Ralf Schumacher mag weer racen
Uitgegeven: 13 september 2004 11:02
MONZA - De Duitse autocoureur Ralf Schumacher zal dinsdag voor het eerst sinds zijn zware crash in juni weer in een formule-1-bolide stappen. De jongere broer van zevenvoudig wereldkampioen Michael zal de BMW-Williams testen op het circuit van Silverstone en normaal gesproken weer racen in de eerstkomende Grand Prix; die van China op 26 september.
Schumacher brak 20 juni twee nekwervels bij een huiveringwekkende tuimeling in de GP van de Verenigde Staten. Hij was al fit verklaard voor de Grote Prijs van Italië afgelopen zondag, maar mocht van de verzekeraars van Williams nog niet rijden. Zodoende miste Schumacher al zes races van het wereldkampioenschap in de Formule 1.
quote:Antonio Pizzonia mag dan wel zevende geeindigd zijn in de Grote Prijs van Monza - de Braziliaan reed in zijn Williams sneller dan er ooit gereden is in de Formule 1: 369,9 kilometer per uur.
Daarmee lost Pizzonia zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher af, als 'snelste' Formule 1-rijder ooit. De Duitser behaalde eerder dit jaar tijdens een testsessie op - eveneens - Monza een snelheid van 368,8 kilometer per uur.
Volgend jaar nog erger als dit jaarquote:Op maandag 13 september 2004 11:14 schreef MonoSynth het volgende:
En wederom zit Toyota een jaar met twee omhooggevallen coureurs....
Ik heb het ook niet over halverwege het jaar, maar ik denk dat Rubens zijn contract tot 2006 niet vol gaat maken als ze voor die tijd een goede opvolger voor Schumi kunnen krijgen (Raikkonen, Liuzzi)quote:Op zaterdag 11 september 2004 19:31 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nou zelf verwacht ik niet dat Ferrari halverwege het seizoen Rubens de deur zal wijzen, zeker niet na al die jaren van toch wel trouwe dienst.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=63191quote:Woensdag Renault-test voor Villeneuve?
De kans is groot dat Jacques Villeneuve morgen (woensdag) zal terugkeren in een Formule 1-auto. De Canadees, die aan het eind van vorig seizoen aan de dijk gezet werd door British American Racing, mag hoogstwaarschijnlijk op Silverstone een testrit uitvoeren voor het team van Renault.
Villeneuve was vanochtend aanwezig in de fabriek van Renault in Enstone. Volgens diverse goed geïnformeerde bronnen paste de Canadees een stoeltje, waardoor hij helemaal klaar zou zijn voor een testrit.
Het Renault-team was op dit moment nog niet voor commentaar bereikbaar. Zo gauw het team iets van zich laat horen, laten we het u zo spoedig mogelijk weten.
ik ben niet zo'n fan van Villeneuve..quote:Op dinsdag 14 september 2004 15:41 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=63191
laten we het hopen
quote:1 R. Schumacher Williams 01:18:015 32
2 A. Wurz McLaren 01:19:088 39
<knip>
Volgens NOS txt (609) is het zeker dat Trulli exit is!!! morgen en overmorgen dus 2x Villeneuve en misschien zelfs wel meer.quote:Op dinsdag 14 september 2004 21:43 schreef TimoBasso het volgende:
It's official - Villeneuve will test tomorrow for Renault!!!
thank you god.. hier heb ik zowat een dik jaar op moeten wachten
Huldequote:Op dinsdag 14 september 2004 22:26 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Volgens NOS txt (609) is het zeker dat Trulli exit is!!! morgen en overmorgen dus 2x Villeneuve en misschien zelfs wel meer.
In de manager heeft hij mij een hoop punten gekost.quote:Op woensdag 15 september 2004 01:44 schreef twi het volgende:
Fuck op met die zakkenwasser. Geef mij Trulli maar.
Trulli is een b rijder eerste klas... man zonder ballenquote:Op woensdag 15 september 2004 01:44 schreef twi het volgende:
Fuck op met die zakkenwasser. Geef mij Trulli maar.
Inderdaad.quote:Op woensdag 15 september 2004 01:58 schreef APK het volgende:
[..]
In de manager heeft hij mij een hoop punten gekost.![]()
http://f1.racing-live.com(...)l/040915090346.shtmlquote:The Renault Formula One team have parted company with Italian driver Jarno Trulli, the French outfit said on Tuesday, with three races in the 2004 world championship still to go.
Canada's 1997 world champion Jacques Villeneuve will have two days of testing at Silverstone, England today and Thursday before a decision will be taken on whether Villeneuve or Renault test driver Frank Montagny will take Trulli's place.
"We have reached an agreement for Jacques to test for the team at Silverstone on Wednesday and Thursday," said team boss Flavio Briatore. "This test might lead to Jacques joining the team for the final three races of the season beginning next week at the Chinese Grand Prix."
Trulli, who won this year's Monaco Grand Prix, said last week that he has a contract to continue racing in Formula One next season - but refused to reveal which team has signed him up.
He is almost certain to move to Toyota, who have already signed Williams driver Ralf Schumacher for 2005 and with French driver Olivier Panis set to retire at the end of the season.
He said he was delighted to have been released from his contract. "From this evening I am part of my new team where I will begin very soon," Trulli stated Tuesday evening. "I am satisfied as Renault acquiesced with all my demands to my contract."
The places left available with the top six teams on the grid for 2005 are at BAR or Williams, depending on who wins the fight for Briton Jenson Button's services, and further down the grid at Sauber.
Trulli has become used to fighting at the front with Renault and has claimed two pole positions - including one at the last race in Belgium - and a total of 46 points this season. But signs of discord emerged after Sunday's Italian Grand Prix when Renault, who are bidding to retain their second place in the constructors' world championship this season, dropped to third three-points behind BAR- Honda.
Trulli finished a disappointing tenth in Monza after ninth in the previous race in Belgium after troubles with the handling, leading to criticism from Briatore that it was difficult to conserve their second place with just one competitive car - Spanish pilot Fernando Alonso.
Nou maar hopen dat de tests ook goed verlopen zodat hij kan knallen tijdens de race, dat kan nog leuk worden Villeneuve tijdens de start achter M. Schumacher met in het achterhoofd houdend dat de Renaults altijd f*cking goed starten.quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:59 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Hulde![]()
ik wordt er bijna emo.. van toen ik het nieuws hoorde als jv fan![]()
![]()
![]()
Bovenstaand bericht bevestigd voor mij nogmaals het vermoeden dat Trulli er inderdaad met de pet naar heeft gegooid, triest figuur die Trulli.quote:Trulli in China al aan de slag voor Toyota
Nu duidelijk werd dat Renault graag met Villeneuve wil racen in China, is de kans groot dat Jarno Trulli nog dit seizoen voor Toyota zal debuteren. De Italiaan werd zelfs al in de fabriek van het team opgemerkt en liet daar een zitje maken.
''Vanaf deze avond maak ik deel uit van een nieuw team en daar zal ik heel snel aan de slag gaan. Ik ben tevreden dat Renault al mijn eisen heeft ingewilligd", liet Trulli dinsdagavond laat weten na een gesprek met zijn ex-manager en Renault-teambaas Briatore.
Vanuit het Toyota-kamp blijft het voorlopig nog even stil. Daar zou men nog wachten op de bevestiging dat Trulli voor hen mag racen in China.
Aldus F1 Racing
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=63341quote:Sauber contracteert Jacques Villeneuve
Jacques Villeneuve keert definitief terug in de Formule 1. De wereldkampioen van 1997 zal de komende twee seizoenen uitkomen voor het team van Sauber. Deze week verricht Villeneuve op Silverstone nog een testsessie voor het Renault-team, maar zijn overgang naar Sauber is inmiddels in kannen en kruiken. De 33-jarige Villeneuve zal bij Sauber de teamgenoot worden van Felipe Massa.
Jammer dat hij bij het team gaat rijden wat Ferrari nooit en te nimmer zal gaan aanvallen, dan raken ze hun motoren kwijtquote:Op woensdag 15 september 2004 14:42 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=63341
Yazaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! F1 zonder JV is gewoon niet compleet
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:25 schreef Radegast het volgende:
Jacques Villeneuve is passé.
Die komt nooit meer terug in de F1.
Hopen dat ze het probleem nog weten te fixen!quote:Jacques Villeneuves terugkeer in de Formule 1 vandaag is misschien wel van kortere duur dan gepland. De Canadees, die vandaag test voor Renault op Silverstone, parkeerde zijn wagen in de Renault-garage vanwege een probleem met de versnellingsbak
quote:Jarno Trulli zal donderdag voor het Toyota Formule 1-team gaan testen
F1 Racing
Lijkt mij duidelijk.quote:Toyota zal donderdag bekendmaken welke coureurs volgend jaar voor de renstal gaan rijden.
RTL Grandprix
Dus waarschijnlijk toch geen Toyota voor Flavio, daar was namelijk nog even sprake van dat hij naar Toyota zou gaan.quote:Flavio Briatore zal Renault aan het einde van volgend seizoen definitief verlaten. De Italiaanse teambaas keert waarschijnlijk de Formule 1 de rug toe.
quote:Trulli racet dit jaar niet meer
Toyota maakt morgen bekend wie volgend jaar de tweede rijder wordt. Met andere woorden: Jarno Trulli wordt officieel gepresenteerd als Toyota-coureur. Aan racen komt hij dit jaar nog niet toe: Panis en Zonta maken het seizoen vol.
http://www.veronica.nl/mo(...)e=f1nieuws&sid=50482
Lekker overzichtelijkquote:Op woensdag 15 september 2004 17:31 schreef mitt het volgende:
even voor de duidelijkheid alvast..
Wat groter nieuws, zoals Trulli en Villeneuve mag in een apart topic
Schroom niet dus
Hopen op beterschap voor morgen!quote:Villeneuve nog niet overtuigend op eerste testdag
Jacques Villeneuve moet weer even wennen aan de Formule 1. De Canadees was tijdens zijn eerste test met Renault de langzaamste van de tien aanwezige coureurs op Silverstone.
Villeneuve reed op woensdag zeventig rondjes en klokte een snelste tijd van 1:18,779. Daarmee was de wereldkampioen van 1997 meer dan tweeënhalve seconde langzamer dan snelste man Kimi Räikkönen. Ook Villeneuves kersverse teamgenoot Fernando Alonso kwam niet in de buurt van Räikkönens recordtijd: de Spanjaar bleef na 37 ronden steken op 1:17,794. Daarmee was Alonso altijd nog een dikke seconde sneller dan Villeneuve. De eerste testdag van de Canadees verliep niet probleemloos. Al na een paar rondjes klaagde de coureur over een slecht passend zitje.
Tijdens de testdag waren ook beide BAR-coureurs Button en Sato aanwezig, evenals het Toyota-duo Panis en Zonta, McLaren-testrijder Pedro de la Rosa en Williams-rijders Marc Gené en Ralf Schumacher. Ook deze laatste kwam nog niet tot toptijden: met zijn 1:18,383 wist Ralf alleen Villeneuve achter zich te houden.
http://www.veronica.nl/mo(...)e=f1nieuws&sid=50486
Ik verwacht Sauber volgend jaar echt niet in staat om voor de plaatsen 1, 2, 3 en 4 te racen.. maar met villeneuve hebben ze wel een publiekstrekker.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:59 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Jammer dat hij bij het team gaat rijden wat Ferrari nooit en te nimmer zal gaan aanvallen, dan raken ze hun motoren kwijt
Maar idd, Jacques is wel zo iemand die zegt: fuck it, ik probeer het gewoon, en dan liggen ze er maar beide af
Het kan een leuk seizoen worden volgend jaar, Schumacher, Raikkonen, Villeneuve en Montoya strijdend voor de 1e 4 plaatsen
En een bron die naar meer dan alleen de tijden kijkt citeert Villeneuve:quote:Op woensdag 15 september 2004 19:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Hopen op beterschap voor morgen!![]()
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=63404quote:"We kenden een goede eerste dag, al draaide die niet om het neerzetten van snelle tijden. Onze eerste prioriteit was het vinden van een goede zitpositie in de wagen en daar hebben we bijna de hele dag aan gewerkt. Ik had het fysiek zwaarder verwacht. De wagens zijn sneller dan voorheen en Silverstone is een lastig circuit, maar ik voel me goed. De R24 lijkt ook een goede wagen en ik heb die vandaag een beetje leren kennen. Aan de afstelling hebben we niet echt gewerkt, maar we hebben toch goede vooruitgang gemaakt"
Verrassend!quote:Op donderdag 16 september 2004 09:21 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Laatste nieuwtjes:
[..]
- Trulli heeft per direct getekend bij Toyota
[..]
quote:Christijan Albers test niet voor Sauber
AMSTERDAM - Christijan Albers zal dit jaar niet testen voor Sauber. Na het aantrekken van de Canadees Jacques Villeneuve heeft de Zwitserse Formule 1-renstal de in oktober geplande oefensessie met de Nederlander afgeblazen. Eerder besloot Albers zelf al om voorlopig af te zien van een test bij Jordan, omdat hij zich wil concentreren op het DTM-kampioenschap.
Robert Doornbos daarentegen krijgt mogelijk wel de kans om zijn kunnen te tonen in een Formule 1-bolide. Volgens het tijdschrift Race Report is hij één van de kandidaten om te gaan testen bij BAR. Doornbos reed zich onlangs in de kijker door op Spa-Francorchamps een Formule 3000-wedstrijd te winnen.
achja dat heb je met een Schumacher fan, gewoon onkunde / opvoeding dat soort zaken ...quote:Op woensdag 15 september 2004 16:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
* TimoBasso is benieuwd naar de reactie van timo
En dat is wel goed gelukt want Villeneuve heeft een goede tijd neergezet tijdens de laatste testdag op Silverstone.quote:Op woensdag 15 september 2004 19:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Hopen op beterschap voor morgen!![]()
Bernoldi...quote:1 T. Sato BAR 01:17:398 81
2 K. Räikkönen McLaren 01:17:410 94
3 J. Villeneuve Renault 01:17:434 66
4 R. Schumacher Williams 01:17:725 55
5 J. Trulli Toyota 01:17:913 83
6 A. Davidson BAR 01:17:967 69
7 P. de la Rosa McLaren 01:18:405 93
8 F. Montagny Renault 01:19:136 89
9 R. Briscoe Toyota 01:19:152 84
10 E. Bernoldi BAR 01:21:351 11
Was al een tijdje bekend dat hij ging testen. Hij heeft een contract voor twee maanden en mag misschien volgend jaar als testrijder blijven.quote:Op donderdag 16 september 2004 21:12 schreef Atreidez het volgende:
What the fuck.. Bernoldi in een BARCheck die tijd dan ook
Die heeft een hoop geld meegebracht zeker..
Oops.....flinke misserquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:25 schreef Radegast het volgende:
Jacques Villeneuve is passé.
Die komt nooit meer terug in de F1.
Whahaha, hij heb zn BAR overall nog steeds!quote:Op woensdag 15 september 2004 17:29 schreef -Hans- het volgende:
wow dit is natuurlijk geweldig nieuws! echter kan Paffet en Albers een plekje bij Sauber nu wel vergeten want het ging tussen JV, Albers en Paffet maar het is dus Villeneuve geworden! misschien dat één van die twee kan gaan testen voor Sauber want ik geloof dat de positie van Massa redelijk veilig is.
[afbeelding]
Straks dus in de Sauber.
-edit-
[..]
Hopen dat ze het probleem nog weten te fixen!
Je bedoeld die Joske die bij zijn eerste test sneller was dan Senna?quote:
Sauber is Ferrari dus Herr Schumi krijgt er volgend jaar gewoon een killswitch bij mocht JV moeilijkheden veroorzakenquote:Op vrijdag 17 september 2004 08:24 schreef MonoSynth het volgende:
Of.. zou... Ferrari Villeneuve geparkeerd hebben bij Sauber om op het moment dat Schumi zijn vertrek bekend maakt (misschien toch eind dit jaar?) een nieuwe eerste coureur te hebben??
Lijkt mij heel sterk, met alle respect voor Villeneuve maar ik vermoed toch dat Ferrari kiest voor jeugdig talent.quote:Op vrijdag 17 september 2004 08:24 schreef MonoSynth het volgende:
Of.. zou... Ferrari Villeneuve geparkeerd hebben bij Sauber om op het moment dat Schumi zijn vertrek bekend maakt (misschien toch eind dit jaar?) een nieuwe eerste coureur te hebben??
Ik denk dat Ferrari zal proberen de beste coureur bij de concurrentie weg te halen. Men wil kampioen blijven. Ook als Schumi stopt, dus zal men de beste coureur van het veld willen hebben. Met een jonge coureur heb je wel de toekomst, maar die zal niet in zijn eerste seizoen kampioen worden.quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Lijkt mij heel sterk, met alle respect voor Villeneuve maar ik vermoed toch dat Ferrari kiest voor jeugdig talent.
het wil maar niet door dringen... dat het niet aan Villeneuve lag he?quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:05 schreef rubbereend het volgende:
ach het zijn maar tests.
Als JV gewoon voor hetzelfde bedrag bij BAR getekend had wat hij bij Sauber gaat vangen had hij nu gewoon steeds op t podium gestaan ipv Button
quote:Op vrijdag 17 september 2004 00:39 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Whahaha, hij heb zn BAR overall nog steeds!
quote:'Jaguar quits Formula One
Jaguar has confirmed it is pulling its team out of Formula One at the end of this season.
The company made the announcement on Friday as part of a major shake-up by parent company Ford.
The American motor giant is currently in the middle of re-thinking its motorsport strategy.
The future of the Ford world rally team, currently competing in the Wales Rally GB, is also in doubt despite a decent performance in this year's WRC.
Earlier this month, Jaguar team boss David Pitchforth insisted his outfit would have the budget to be competitive next season. '
Tsja dan kom je eigenlijk weer uit bij Kimi Raikkonen, hij is jong en hij heeft het in zich om kampioen te worden. Overigens is het natuurlijk nog maar de vraag wat de gevolgen zijn als Schumacher en de rest van het huidige Ferrari-dreamteam vertrekt, al zullen de gevolgen waarschijnlijk wel meevallen aangezien ze bij Ferrari nu al druk bezig zijn met het inwerken van de nieuwe garde.quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:57 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik denk dat Ferrari zal proberen de beste coureur bij de concurrentie weg te halen. Men wil kampioen blijven. Ook als Schumi stopt, dus zal men de beste coureur van het veld willen hebben. Met een jonge coureur heb je wel de toekomst, maar die zal niet in zijn eerste seizoen kampioen worden.
Wat een gare regel trouwens, dan mogen de teams een extra wagen inzetten terwijl die extra wagen niet mee mag doen om de punten... Ik moet ook nog maar zien of teams zoals Jordan en Minardi instaat zijn om een extra wagen in te zetten tijdens een race, testen met een extra wagen lukt ze nog wel maar het inzetten van een extra wagen tijdens een race is een ander verhaal.quote:De gevolgen van het verdwijnen van de groene bolides van de grid kunnen wel eens ingrijpender zijn dan op het eerste gezicht verwacht. Tenminste, als het team niet door een andere partij wordt gekocht. Immers, in het Concorde Agreement is opgenomen dat er met betrekking tot de televisie-rechten minimaal 20 bolides aan de start van de wedstrijd moeten verschijnen. Mocht dit niet gebeuren, dan wordt het andere teams toegestaan een 3e auto in te zetten. Deze mag dan echter weer niet meedoen om de punten.
Verstappen.nl
Klopt inderdaad, die naam duikt erg vaak op.quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:37 schreef twi het volgende:
Arden zou toch graag F1 willen gaan doen? Misschien dat die de tent van Jordan wel overnemen
Het zorgt er wel voor dat de nieuwe reglementswijzigingen nog belangrijker worden. Het moet goedkoper worden, want anders houdt je nog alleen Williams, Ferrari en McLaren en Toyota over. Ik geloof zeker dat sie Maktoum-familie een team gaat overnemen, maar die zullen zich misschien ook vergissen in hoeveel het draaiende houden van een team werkelijkk kost. Minardi zal volgend jaar in ieder geval nog met Cosworth motoren mogen blijven rijden. Jordan moet een goede tweede sponsor vinden en dan redden ze het ook nog wel een jaar. Met het vertrek van jaguar komen wel weer een paar grote sponsoren vrij op zich.quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:55 schreef -Hans- het volgende:
Het is te hopen dat er een partij is die Jaguar/Cosworth wil overnemen..
...maakt F1Racing.nl er van. Alle andere bronnen melden dat Stoddart er slechts van overtuigd is dat zijn contract waterdicht is. Ford heeft er iig nog geen uitspraak over gedaan.quote:Op vrijdag 17 september 2004 18:26 schreef mbn het volgende:
[..]
Minardi zal volgend jaar in ieder geval nog met Cosworth motoren mogen blijven rijden.
[..]
Alles is geoorlooft in de strijd om nog meer geld, vuile aasgier.quote:F1-supremo Bernie Ecclestone heeft de geluiden bevestigd dat er een serieuze kans is dat we het komend seizoen 3 Ferrari's in actie zullen zien.
De Brit is er van verzekerd dat het eventuele vertrek van zowel Jaguar als Jordan én Minardi geen effect zal hebben over de grootte van het huidige veld.
"Ik vind het echt ontzettend spijtig dat we Ford hebben moeten verliezen, echter er zit ook een positieve kant aan het verhaal."
"Door het mogelijk wegvallen van de 3 achterhoedeteams zal het voor de topteams namelijk mogelijk worden een derde wagen in te zetten. Dit zal ons 20 competitieve wagens gaan geven. Ik zie liever 3 Ferrari's, McLaren's, Renault's en Williamsen voorin strijden dan een Minardi, een Jordan en een Jaguar in het achterveld."
Het schokkend als de bekendmaking van Jaguar's terugtreding voor ons was, zo verwacht was het voor Ecclestone.
"Ik zag dit allang aankomen. Het was dan ook geen echte stok voor me. Een team als Jaguar kan het zich gewoonweg niet veroorloven om achterin mee te moeten ploeteren. In mijn ogen hadden ze dit seizoen beter helemaal niet in actie gekomen", aldus de spraakmakende Brit.
dat kunnen ze ook gedana hebben om de betrouwbaarheid zeker te stellen, zolang je wint hoef je motor niet maximaal te bellasten en is de kans op panne veel kleiner. bovendien hou je het benzie verbuik inde handquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:34 schreef MonoSynth het volgende:
We zijn genaaid door Ferrari. Pas in Monza zijn ze vol gas gaan rijden:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=63844
Als het zo moet dan hoeft het voor mij niet meer.
Het is toch lichtelijk demotiverend voor de andere teams dat het onklopbare team die luxe al die tijd ook nog eens bleek te hebben...quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat kunnen ze ook gedana hebben om de betrouwbaarheid zeker te stellen, zolang je wint hoef je motor niet maximaal te bellasten en is de kans op panne veel kleiner. bovendien hou je het benzie verbuik inde hand
ja, dit moet merken als BMW en Mercedes toch aan het denken zetten. Ferrari heeft dus op motoren gebied een enorme voorsprongquote:Op dinsdag 21 september 2004 15:50 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Het is toch lichtelijk demotiverend voor de andere teams dat het onklopbare team die luxe al die tijd ook nog eens bleek te hebben...
quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:59 schreef MonoSynth het volgende:
Glock rijdt waarschijnlijk in de tweede Jordan in China, maar Jordan moet het nog bevestigen. Een aanwijzing is iig de test die Glock in Silverstone deed 'als voorbereiding op de GP van China'. In Monza was er al sprake van een miljoen euro betalingsachterstand van Pantano.
We kunnen er dus wel vanuit gaan dat Pantano exit is, het blijft nog altijd jammer dat hij het stoeltje bij Jordan heeft weten te bemachtigen en niet "onze" Jos Verstappen.quote:Jordan geeft morgen een officiële verklaring over de rijdersbezetting in de laatste drie races van het jaar. Dit betekent waarschijnlijk dat Giorgio Pantano het veld moet ruimen ten faveure van Timo Glock.
Veronica.nl
quote:Jenson Button was er dit seizoen al een aantal keer dichtbij, maar intussen wacht BAR toch nog steeds op een eerste zege. Dat had niet zo geweest indien ze David Coulthard in hun rangen hadden gehad. De Schot beweert dat hij wel zou kunnen winnen in de BAR van Button.
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=63869
Niet zo onaardig tegen DC.quote:Op dinsdag 21 september 2004 22:55 schreef Atreidez het volgende:
Die Coulthard toch.. Nu de zitjes bij de Jaguar misschien niet meer bestaan wordt t wel heet onder ze voeten
I stand corrected.quote:Op dinsdag 21 september 2004 23:17 schreef -Hans- het volgende:
Met alle respect voor Coulthard maar 11 GP zeges in 7 seizoenen bij een team van het kaliber McLaren Mercedes is niet bijzonder goed, en dan druk ik mij nog zacht uit.
Het zou mij niets verbazen als Coulthard wel goed terecht komt bij of Williams of BAR, of misschien een jaartje testen bij Mclaren Mercedes.
-edit-
Overigens lees ik net dat Coulthard 13x een Grandprix heeft gewonnen. (bron:Mclaren.com)
Ik zie twee mooie overwinningen op Monaco!quote:Op woensdag 22 september 2004 02:02 schreef rubbereend het volgende:
Als ik DC zie ik toch steeds één bepaalde race in Monaco voor me
quote:Op woensdag 22 september 2004 02:12 schreef twi het volgende:
DC is de loser van het huidige deelnemersveld. Kom op zeg, zo'n topzitje heb je toch wel aan betere coureurs te besteden?
Ach, hoeveel punten staat hij achter ieders held Raikkonen?quote:Op woensdag 22 september 2004 02:12 schreef twi het volgende:
DC is de loser van het huidige deelnemersveld. Kom op zeg, zo'n topzitje heb je toch wel aan betere coureurs te besteden?
ierders heldquote:Op woensdag 22 september 2004 02:13 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, hoeveel punten staat hij achter ieders held Raikkonen?
Drie ofzo
Jonge mannetjes worden oud. Bij DC is dat goed te merken, in de eerste plaats aan ze rijden en overduidelijk nu ook aan ze uitsprakenquote:Op dinsdag 21 september 2004 23:02 schreef sooty het volgende:
Niet zo onaardig tegen DC.![]()
Met 11 GP-zeges achter zijn naam heeft hij slechts één rijder in de huidige F1 voor zich, die meer overwinningen in zijn actieve loopbaan heeft.
http://nu.nl/news.jsp?n=414234&c=47quote:AMSTERDAM - Christijan Albers en Robert Doornbos staan op het lijstje van Jordan als kandidaat-testrijders. De twee Nederlanders maken kans om bij de laatste drie Grands Prix van dit jaar in de Formule 1 tijdens de vrijdagtraining in de derde auto van de Britse renstal plaats te nemen. Doornbos rijdt deze week tijdens de GP van China wellicht al op vrijdag.
Gelukkig niet. Hij zou compleet ondersteboven worden gereden door Heidfeld die veel meer ervaring heeft en de auto veel beter kent. Dat zou zijn carriere in een klap kapot maken.quote:Op woensdag 22 september 2004 12:21 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
Het is een Rotterdammernu ga ik maar weer eens mn wekker zetten. Jammer dat hij niet de grand-prix zelf rijdt.
Langzamer dan Heidfeld is helemaal niet erg. Als hij een race weet uit te rijden is meer dan zat. Het is veel belangrijker dat je laat zien dat je alles op een rijtje heb dan als een mongool probeert om snelle tijden neer te zetten.quote:Op woensdag 22 september 2004 12:31 schreef kriele het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Hij zou compleet ondersteboven worden gereden door Heidfeld die veel meer ervaring heeft en de auto veel beter kent. Dat zou zijn carriere in een klap kapot maken.
Villeneuve rijdt in China, Japan en Brazilië:quote:Op woensdag 22 september 2004 13:01 schreef Nyluzzz het volgende:
Gaat Jaqcues Villeneuve nou eigenlijk de lege Renault rijden of mag Montagny ook een keer op zondag achter het stuur kruipen? Ik heb het nieuws daarover gemist geloof ik.
het heeft ook met de lichaamsbouw te maken, je kunt dan breed zijn en dan pas je moeilijk er in.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:15 schreef MonoSynth het volgende:
Nu.nl meldt dat Doornbos 1.82 meter lang is. Verstappen is volgens mij kleiner en paste niet in de Jordan? Waar een wil is.....
Verstappen was iets van 1.79 dacht ik, maar het zal idd de breedte zijn.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:15 schreef MonoSynth het volgende:
Nu.nl meldt dat Doornbos 1.82 meter lang is. Verstappen is volgens mij kleiner en paste niet in de Jordan? Waar een wil is.....
volgens mij kunnen ze bij Williams beter 2 nieuwe rijders nemen voor de laatste 2 GPsquote:Op maandag 27 september 2004 13:15 schreef MonoSynth het volgende:
Kans dat Ralf er nu helemaal uit ligt bij Williams en we Pizzonia weer in actie zien (hoe groot is de kans dat Gene en Pizzonia in Brazilië rijden? Ze zijn Montoya ook meer dan zat daar bij Williams):
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=64695
Webber heeft gelijk. Moest wel lachen toen hij die bananenschil naar Olav Mol gooidequote:En een paar statements van Mark Webber waar ik het helemaal mee eens ben:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=64688
Je mag als team maximaal vier coureurs per jaar inzetten, dus Pizzonia + Gene is de enige optie als ze niet meer met Ralf Schumacher en Montoya overweg kunnen.quote:Op maandag 27 september 2004 13:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij kunnen ze bij Williams beter 2 nieuwe rijders nemen voor de laatste 2 GPs
Een podium met Barrichello, Pizzonia en Massaquote:Op maandag 27 september 2004 17:31 schreef -Hans- het volgende:
Dumpen die Ralf en zet Pizzonia maar in de wagen, die jongen gun ik het podium wel!
(Brazilie zou mooi zijn)
Dat zou wel vet zijn, van mij mag het gebeuren.quote:Op maandag 27 september 2004 17:40 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Een podium met Barrichello, Pizzonia en Massa
quote:Op maandag 27 september 2004 13:40 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Je mag als team maximaal vier coureurs per jaar inzetten, dus Pizzonia + Gene is de enige optie als ze niet meer met Ralf Schumacher en Montoya overweg kunnen.
quote:Op woensdag 22 september 2004 13:29 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik schat robert ook hoger in dan Christijan![]()
Ben benieuwd of het bovenstaande bericht waarheid wordt, misschien zien we Klien dan ook in 2005? persoonlijk zie ik toch liever iemand anders.quote:Red Bull en Ecclestone kopen Jaguar
Red Bull was al langer een serieuze gegadigde om iets met Jaguar te gaan doen, maar Ford weigerde samen te werken met de energiedrankjesfabrikant. Nu Ford het Jaguar-team los laat is de weg vrij voor Red Bull-baas Dieter Mateschitz. Zijn mede-eigenaar van Jaguar houdt door zijn inbreng niet alleen samen met Mateschitz het team op de been maar Ecclestone krijgt gelijk meer invloed in zijn commerciële strijd met de grote Formule 1-teams.
Volgens RaceReport gaat het nieuwe Red Bull-team nauw samenwerken met Toyota, dat de motoren, versnellingsbakken en ophangingen gaat leveren.
http://www.veronica.nl/mo(...)e=f1nieuws&sid=50509
quote:Antonio Pizzonia kan niet deelnemen aan de testsessie die Williams deze week op Jerez gepland had. De testrijder verstapte zich afgelopen weekend op de trap van zijn hotel in Shanghai en verstuikte zijn enkel.
Cosworth was dacht ik ooit van Rolls Royce.quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:38 schreef knillis het volgende:
Er gaat ook al jaren het volkswagen verhaal, en volgens mij heeft volkswagen ook al enige tijd enkele banden met een andere divisie van cosworth.
Hoevaak is Raikkonen wegens technische problemen uitgevallen en hoevaak is Coulthard wegens technische problemen uitgevallen?quote:Op woensdag 22 september 2004 02:13 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, hoeveel punten staat hij achter ieders held Raikkonen?
Drie ofzo
Tuurlijk wat denk je die paar miljoenen die hij erin stopt staat in geen vergelijk hoeveel hij eraan overhoud door de televisie rechten te verkopen. Als er veel minder teams zouden zijn en ferrari met 3 auto's op plaatsen 1,2 en 3 komt te staan blijft er helemaal weinig aan tv geld over. Bernie is nog altijd zakenman met een concept wat hij ten volle uit zal buiten.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:50 schreef Nyluzzz het volgende:
Bernie heeft dit alleen gedaan zodat het team behouden blijft voor de F1 denk ik. Zonder hem was het team verdwenen denk ik. Die man heeft gewoon het beste voor met de F1.
Gelukkig nietquote:Op dinsdag 28 september 2004 12:31 schreef MonoSynth het volgende:
Glock out, Lyons in?
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=64782
Waar heb je dat gehoord?quote:Op donderdag 30 september 2004 12:32 schreef kriele het volgende:
Ik hoorde dat Cosworth nu is overgenomen door Mechachrome.
Dat heb je inderdaad goed gehoord!quote:Op donderdag 30 september 2004 12:32 schreef kriele het volgende:
Ik hoorde dat Cosworth nu is overgenomen door Mechachrome.
quote:Renault en EU kopen Cosworth
Motorenbouwer Cosworth gaat vanaf 2005 verder als Mecachrome. De motorenafdeling van Ford is met geld van Renault én de Europese Unie verkocht aan de Franse firma.
Nee, de oude Benetton-Renault motoren komen nu in de Jordan's en Minardi's te liggen, natuurlijk voor een zacht prijsje, Mecachrome had ze toch nog liggenquote:Op donderdag 30 september 2004 13:13 schreef MonoSynth het volgende:
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Jordan en Minardi met met Cosworth's expertise doorontwikkelde Renault motoren of met doorontwikkelde Cosworths? Of een combinatie van de twee?
Nuh, ik denk dat die motoren gewoon Mecachrome gaan heten, zodat niet de naam van een goedlopend merk besmeurd wordt door de matige prestaties van de achterhoedeteams. Sauber's motoren heten ook niet Ferrari, maar Petronas.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:35 schreef knillis het volgende:
Of mecachrome maakt een mooi geheel van beide en noemt ze bijvoorbeeld Nissan (wat tenslotte voor 51 % in handen is van Renault) ofzo
jos the boss is exitquote:Op donderdag 30 september 2004 15:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jos the Boss, waar ging die nou rijden? Bij BMW williams toch\?
uuhm Cosworth ontkent de overname.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:04 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad goed gehoord!
http://www.veronica.nl/mo(...)e=f1nieuws&sid=50511
[..]
Dit is vast weer een actie van die smerige Bernie Eikelsteen, die vent moet met z'n smerige poten van Silverstone afblijven! het is een super mooi circuit waar bijna altijd mooie races op te zien zijn, ik hoop maar dat ze dit besluit nog terug draaien.quote:609 Teletekst do 30 sep
De mondiale autosportfederatie (FIA)
heeft de Grand Prix op Silverstone voor
komend jaar van het programma gehaald,
meldt de BBC.
Het circuit bij Londen,waar sinds het
begin van de Formule 1 in 1950 GP-races
worden gehouden,lag vanwege verouderde
faciliteiten al langer onder vuur.
Officiëel stelt de FIA de kalender voor
komend jaar op 13 oktober vast.
Als het goed is is Brandshatch van Bernie. Of iig heeft hij heeeeeel nauwe connecties met Brandshatchquote:Op donderdag 30 september 2004 18:41 schreef MonoSynth het volgende:
Ah, vijf Britse teams (BAR, McLaren, Williams, Jaguar, Jordan) en geen Britse GP? Hoe willen ze dat uit gaan leggen, vooral als je nagaat dat Duitsland en Italië beide twee GP's hebben?
Hij had toch al getekend bij Sauberquote:Op donderdag 30 september 2004 19:51 schreef TimoBasso het volgende:
Geruchten gaan dat Villeneuve bij Renault blijft ook in 2005
We zien wel. Ik geloof het pas als ik het op BBC Sport lees. Dat is een doorgaans zeer goed geïnformeerde bron.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:47 schreef TimoBasso het volgende:
Villeneuve in 2005 bij Renault?
.....
Bron F1 Racing
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=65110quote:Officieel: Trulli rijdt laatste twee races
Het Panasonic Toyota team heeft vandaag bevestigt dat Jarno Trulli aan de Grand Prix van Japan en Brazilië zal gaan deelnemen. De Italiaan testte twee weken geleden voor het eerst voor Toyota op Silverstone en was dinsdag tot en met donderdag met het team in Jerez (Spanje) aan het testen. In Japan zal Trulli samen met Olivier Panis racen, en in Brazilië samen met Ricardo Zonta.
Vroeger reden ze nog met 22 coureurs, en daarvoor met 26.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:52 schreef MonoSynth het volgende:
Het zullen er vast wel eens meer geweest zijn. Ik tel een totaal van 25 rijders (20 + Zonta, Gene, Pizzonia, Villeneuve en Glock), maar twee coureurs die het jaar begonnen en niet afmaken (da Matta, Pantano), en alleen wissels bij Renault, Williams, Jordan en Toyota.
die goeie ouwe tijdquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:45 schreef MonoSynth het volgende:
nostalgie.... 34 auto's, prekwalificaties....
Die Jean Todt is net Britney Spears johquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:58 schreef ChatGirl het volgende:
Uit het roddel-circuit
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=65079
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 20:01 schreef Archeodude het volgende:
[..]
Die Jean Todt is net Britney Spears joh
Nee, dan Jean Todt, dat is een knapperdquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 21:10 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Wat een grate pakhuis:
[afbeelding]
het is F1 dat kan van dag tot dag veranderen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:20 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ja, wat is het nu, houden we Silverstone of niet?
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:19 schreef knillis het volgende:
Misschien een nieuw team in 2005:
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=65494
Dallara weer terug??!!
Joepie! Gary Anderson! Dan heb je het niet alleen over mobiele chicanes, maar ook over tijdelijke vaste chicanes in de vorm van rondslingerende onderdelenquote:Gary Anderson, in het verleden actief als technisch directeur bij Jordan, wordt genoemd als kandidaat om Dallara te komen versterken.
Haha ja, kan het me nog herinneren van Fisichella op Silverstone en Johnny Herbert in z'n allerlaatste race. Hatsiekiedee, vol gas op een bocht af en spontaan breekt dan de achtervleugel af. Echt gevaarlijk leip!quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:36 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
[..]
Joepie! Gary Anderson! Dan heb je het niet alleen over mobiele chicanes, maar ook over tijdelijke vaste chicanes in de vorm van rondslingerende onderdelen![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |