Z,n eigen woordenquote:This is my Ferrari 308 GTS conversion to 288 GTO look-alike project. I'm not building a GTO replica, just a nice 308 in GTO look. A step by step picture guide of trial and error, converting a 308 to GTO look in sheet metal. I'll write the how to/making of story when the car is finished, only pictures now.
quote:Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef chilipenn het volgende:
eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden
(prikkeldraad om limburg)
Niet dat het anders geen lelijke knakenbak was geweest. Maar toch.quote:Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef ShaoliN het volgende:
Best zonde.![]()
quote:Op maandag 21 juni 2004 19:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet dat het anders geen lelijke knakenbak was geweest. Maar toch.
Ik zeg het ook subtielquote:Op maandag 21 juni 2004 19:26 schreef MutZ het volgende:
TT klopt precies... Echt zonde...
Zo'n man moeten ze... Oh wacht, doodsverwensingen zijn niet toegestaan...
quote:Voor deze man is maar 1 straf. En dat is een straf die ze in de US wel kennen en hier niet.
quote:Op maandag 21 juni 2004 19:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Niet dat het anders geen lelijke knakenbak was geweest. Maar toch.
Hij heeft hem bij een kippenboer gekocht of zo?quote:Op maandag 21 juni 2004 19:31 schreef -Xerxes- het volgende:
Is dat niet die 308 die een hele tijd tegenover motorhuis-napoleon in de etalage heeft gestaan?
Ja, dat lees ik net, uit Baexem, da''s 1 dorp verder dan hier, en die had hem in een etalage staan in Haelen, das ook 1 dorp verder dan hier, maar dan de andere kant op.quote:Op maandag 21 juni 2004 19:35 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hij heeft hem bij een kippenboer gekocht of zo?
Maar het gaat niet over snel of niet snel. Het gaat er om dat het een Ferrari is. Het is gevoel liefde geluid geur. Dat is Ferrari rijden en bezitten. En dat heeft totaal NIKS te maken met snel rijden.quote:Op maandag 21 juni 2004 19:59 schreef MacroTough het volgende:
Meh, het is maar een 308 hoor... In z'n tijd al niet eens serieus genomen door de puristen:"Een V8 in een ferrari??!!" Eigenlijk alleen maar bedoeld om de Amerikaanse markt te veroveren en dat heeft ie goed gedaan.
En niet verder vertellen hoor, maar ik heb een jap in de garage staan die sneller is :-P.
En een indrukwekkend uiterlijk.quote:Op maandag 21 juni 2004 20:04 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar het gaat niet over snel of niet snel. Het gaat er om dat het een Ferrari is. Het is gevoel liefde geluid geur. Dat is Ferrari rijden en bezitten. En dat heeft totaal NIKS te maken met snel rijden.
Ow, okay, dan heb je een trage auto die snel stuk gaat... Kan je net zo goed een Alfa of Fiat gaan rijden....quote:Op maandag 21 juni 2004 20:04 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar het gaat niet over snel of niet snel. Het gaat er om dat het een Ferrari is. Het is gevoel liefde geluid geur. Dat is Ferrari rijden en bezitten. En dat heeft totaal NIKS te maken met snel rijden.
Wat maakt het uit of je auto traag isquote:Op maandag 21 juni 2004 20:06 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Ow, okay, dan heb je een trage auto die snel stuk gaat... Kan je net zo goed een Alfa of Fiat gaan rijden....
Zeker weten. En er zijn heel wat mooiere auto,s dan de 308. Ik noem een F40quote:Op maandag 21 juni 2004 20:05 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
En een indrukwekkend uiterlijk.
En dat had de 308 IMHO niet, terwijl de 288 echt bruut-laag-gemeen-dik-stoer is...
Nou, er is een Amerikaanse review tussen deze en het trager gemotoriseerde broertje van die van mij:quote:Op maandag 21 juni 2004 20:13 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je auto traag isHet gaat om alles betreft die auto. En niet alleen door snel te zijn en snel kapot gaan? Vergis je niet dat we het hier wel over een oldtimer hebben. Weet niet hoe oud die jappaner is van je.
[..]
Hee leuk stukjequote:Op maandag 21 juni 2004 20:24 schreef MacroTough het volgende:
[..]
Nou, er is een Amerikaanse review tussen deze en het trager gemotoriseerde broertje van die van mij:
http://www.webvantagepoint.com/mem.htm
Ze komen dus wel een beetje uit dezelfde tijd.
quote:Op maandag 21 juni 2004 20:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar wat ik al eerder zei. De magie die om de 308 hangt vind ik personelijk geweldig.( geld voor alle Ferrari,s ) De geur het uiterlijk het geluid het gevoel. Dat is voor mij iets waar een andere auto niet tegen op kan![]()
quote:Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef chilipenn het volgende:
eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden
(prikkeldraad om limburg)
quote:Op maandag 21 juni 2004 21:09 schreef Ballebek het volgende:
Je moet je niet zo aanstellen ook_gek
Sta ik met een 308 voor je deur vind je het niet zo'n mooie wagen...
Je deed niet eens de deur open lul
Indrukwekkend... indrukwekkend... Het is wat mij betreft gewoon zo dat de 308 de mooiste (gedeelde eerste plaats) automobiel allertijden is. Dan heb ik dus liever pure schoonheid dan een "indrukwekkend uiterlijk". Maar laten we wel wezen: Het is een voorwerp, niet eens zeldzaam of zo. Dus wat iemand met zijn bezit doet mag hij zelf weten.quote:Op maandag 21 juni 2004 20:05 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
En een indrukwekkend uiterlijk.
En dat had de 308 IMHO niet, terwijl de 288 echt bruut-laag-gemeen-dik-stoer is...
Is dit niet gewoon een Photoshop. Op de bovenste foto zijn de stoelen ineens weer wit.quote:
Sultan van Brunei heeft een 456GT stationwagon laten makenquote:Op maandag 21 juni 2004 21:41 schreef 2cv het volgende:
Het blijft een verkeersdrempel op wielen. Wanneer is er nou iemand die een fraarie neemt en er een flinke stationwagen van bouwt ?
Das mijn heldquote:Op maandag 21 juni 2004 21:46 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Sultan van Brunei heeft een 456GT stationwagon laten maken
Deze persoon is toch ook niet klaar met zijn projectje?quote:Op maandag 21 juni 2004 22:59 schreef ook_gek het volgende:
maar die heeft het goed laten doen!
Ik kreeg net een mailtje van hem, er gebeurd inderdaad nogal wat aan, en het is niet de bedoeling geweest om een kopie te maken van een 288 GTO.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:01 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dez persoon is toch ook niet klaar met zijn projectje?
Hoooo, even, voordat we verder gaan, dat is door pinifirera zelf gebeurt, en is geen plastic job, is een hele speciale productielijn voor gebouwd.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:46 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Sultan van Brunei heeft een 456GT stationwagon laten maken
Heb toch meer waardering voor origineel, maar moet idd toegeven dat ie heel wat handiger met lassen is dan ik.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:15 schreef Oosthoek het volgende:
Ik vind de beste man redelijk kundig met 't lasapparaat
zie verhaal hier bovenquote:Op maandag 21 juni 2004 23:01 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dez persoon is toch ook niet klaar met zijn projectje?
Pffft en hoe is Pininfarina ooit begonnen? En Bertone, Zagato, Touring????quote:Op maandag 21 juni 2004 23:34 schreef ook_gek het volgende:
het verschil tussen de 456 en die 308 is dat die 456 door een specialist gedaan is. En het iets nieuws is.
Dit is een domme replica maken van iets. En dan heeft het totaal geen waarde!
Die 456 wel
[..]
zie verhaal hier boven
Tuurlijk is het zijn auto. En tuurlijk mag hij zelf weten wat hij er mee doet. Maar dat houd niet in dat ik hier geen mening over mag hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:13 schreef dibro het volgende:
[..]
Pffft en hoe is Pininfarina ooit begonnen? En Bertone, Zagato, Touring????
Imo ben je gewoon jaloers!![]()
Die auto is van hem, mag -ie er mee doen wat -ie wil, en dat jij of ik hem niet mooi vinden doet niets af aan het feit dat -ie goed met plaatstaal overweg kan... Er zijn mensen genoeg die een kapitaal overhebben voor b.v. een replica Cobra, die mensen weten wat ze krijgen voor het geld en zijn er dolgelukkig mee.
Ik vind het eigenlijk net andersom.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:17 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Tuurlijk is het zijn auto. En tuurlijk mag hij zelf weten wat hij er mee doet. Maar dat houd niet in dat ik hier geen mening over mag hebben.
en zoals ik al in de OP zei. Ik heb respect voor hoe en wat hij doet. Hij kan goed overweg met het las apparaat en het is zeer kunstig wat hij doet. Kan er niks anders over zeggen.
Maar mijn mening is dat je met je poten van een Ferrari af moet blijven. Maar dat is iets wat GEEN auto freaks kennelijk niet snappen.
Ja dat dacht ik ook, hij had er voor ieder van zijn zoons 1 besteld toen der tijd geloof ik.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:20 schreef Oosthoek het volgende:
Overigens dacht ik dat er meerdere stations van de 456 waren gemaakt. Ook vraag ik me af waarom de sultan een engels kenteken zou hebben
er zijn er 3 gebouwd in totaal ja.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:35 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, hij had er voor ieder van zijn zoons 1 besteld toen der tijd geloof ik.
klopt maar dat is ook waarom ik in m,n openings post om jullie mening vraag.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:40 schreef dibro het volgende:
Ik bedoel maar: als die gast nou gelukkig wordt van z'n auto: prima toch?
ik zeg ook nee..quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:50 schreef ook_gek het volgende:
[..]
klopt maar dat is ook waarom ik in m,n openings post om jullie mening vraag.
Mijn mening is dat dit gewoon niet moet. Een schade auto kan nog. Maar een auto in deze staat zeg ik nee.
Daar heb je een goed punt.quote:Op maandag 21 juni 2004 19:25 schreef ShaoliN het volgende:
Niet dat het anders geen lelijke knakenbak was geweest. Maar toch.
Dat is zijn volgende project, die Monte Carlo heeft een opgeblazen motor...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 02:05 schreef Nachtdier het volgende:
Wat doet dat kenteken NN-58-JP op die ferrari? Deze behoort toe aan een Lancia Beta Monte Carlo...
Maar waarom dat? Het is slechts een voorwerp. Het heeft niet eens historische/technische significantie noch is het een zeldzaam ding. Wat is er mis met iemand die zijn bezit naar eigen smaak opleukt?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:17 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar mijn mening is dat je met je poten van een Ferrari af moet blijven. Maar dat is iets wat GEEN auto freaks kennelijk niet snappen.
Het gaat niet om het aantal PK het gaat om het hele geheel. Maar ik ben bang dat een NIET ferrari freak dat zal begrijpen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:50 schreef sdk het volgende:
Hulde aan z'n project
Hier is zijn verhaal: http://www.limburger.nl/I(...)38-730825-%2C00.html
Die gast heb gewoon een Ferrari die al vol met roest was en motor problemen had omgebouwd.
Die auto van hem had ook maar 215 pk
Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:57 schreef Smoonshine het volgende:
Misschien mooi gedaan, maar je gaat van een echte Ferrari toch geen namaak Ferrari maken![]()
De prins heeft er exact 7 laten maken, 6 heeft ie er gehouden en 1 ter verkoop aangeboden bij een specialist in londonquote:Op maandag 21 juni 2004 23:20 schreef Oosthoek het volgende:
Overigens dacht ik dat er meerdere stations van de 456 waren gemaakt. Ook vraag ik me af waarom de sultan een engels kenteken zou hebben
omg dat is dus écht fout een Ferrari 575m Maranello Brabusquote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:10 schreef flyguy het volgende:
als je je ferrari sneller wil stuur je hem met een zak geld naar Brabus, novitec of koenig maar je gaat niet zelf aan je ferrari knutselen!!!!
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:39 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
omg dat is dus écht fout een Ferrari 575m Maranello Brabus![]()
Klopt, ik kreeg een mailtje van hem waarom sinds 21/6 het bezoekersaantal van 15 naar 350 was gegaan. Toen heb ik hem die link ff gegeven.quote:Op woensdag 23 juni 2004 09:18 schreef Parvus het volgende:
Nu staat er op de site van Bert Kanters "Aan alle Nederlandse bezoekers: Mijn project word "besproken" op forum.fok.nl! Geef ook uw ongezouten mening of lees alleen de mening van anderen: Hoe verkracht je een Ferrari 308GTSI
hehe!
Hey, is dat zo'n Ferm megatool? Die heb ik ook...quote:
Wheheh wat fok al allemaal niet kan doenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:41 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Klopt, ik kreeg een mailtje van hem waarom sinds 21/6 het bezoekersaantal van 15 naar 350 was gegaan. Toen heb ik hem die link ff gegeven.
Hij kon wel lachen om dat gezeur hier, stond weinig nieuws tussen zei hij...
350 per dag by the wayquote:Op woensdag 23 juni 2004 19:04 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Wheheh wat fok al allemaal niet kan doen
Maar wat ik niet kan begrijpen is dat je leer gaat spuiten. Dat snap ik ECHT niet. Zou leuk zijn als de eigenaar van z,n Ferrari hier ook komt reageren![]()
Ben wel benieuwd naar zijn mening over alles. Kan nog leuk worden![]()
De sultan mag datquote:Op woensdag 23 juni 2004 19:43 schreef MegA het volgende:
dit vind ik pas ferrari verkrachten
[afbeelding]
Een sedan ervan maken.. (weer die sultan van Brunei)
bron
Hij heeft het al gezien. Sterker nog. Er staat een directe link naar dit topic op z,n sitequote:Op woensdag 23 juni 2004 19:55 schreef Hagedis het volgende:
[..]
De sultan mag dat![]()
Wie durft het trouwens aan deze man een mailtje met een link naar dit topic te sturen?
Ownee, daar kunnen we misschien maar beter mee wachten tot ie m af heeft, dan houden we immers nog een auto over.
Ik klik ook gewoon meteen door naar de plaatjesquote:Op woensdag 23 juni 2004 19:57 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hij heeft het al gezien. Sterker nog. Er staat een directe link naar dit topic op z,n site
Dat is net een omgebouwde Alfaquote:Op woensdag 23 juni 2004 19:43 schreef MegA het volgende:
dit vind ik pas ferrari verkrachten
[afbeelding]
Een sedan ervan maken.. (weer die sultan van Brunei)
bron
Ik neem aan van wel, maar dat waren Maranello's volgens mij. Of de man een dwaas is wat betreft zijn activiteiten met een Ferarri, natuurlijk ziet het auto niet uit als er een en ander aan geknutseld wordt. We kunnen pas erover oordelen als hij zijn project afgerond heeft.quote:Op woensdag 23 juni 2004 20:00 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Dat is net een omgebouwde Alfa![]()
Ik vind het er niet uitzien, als die sultan geld teveel heeft mag ie ook wel wat naar mij overmaken![]()
Is dat trouwens dezelfde sultan die indertijd 10 F50's had gekocht..?
quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:05 schreef Alfa_Boy het volgende:
456 Estate zou wel leuk zijn,RS6
![]()
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:36 schreef bert308 het volgende:
Ja, hier is dus de man zelf... hoe de al dan niet echte Ferrari liefhebbers over mijn project denken kun je hier lezen:
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=1432
Ook daar zijn de meningen verdeeld.
Ik heb nu RSI van het schuren. Nog 3 weken vakantie en dan hoop ik dat ie eindelijk een mooi strak rood kleurtje heeft. En om jullie nog een beetje meer te stangen, geen Ferrari Rosso Corsa maar Porsche Indisch rood omdat ik dat een mooie kleur vind, had ik vroeger al op mijn Alfasud, en omdat ik hiervan een flinke emmer goedkoop kon krijgen op de duitse ebay. Overigens is Porsche Indisch rood zo goed als gelijk aan Ferrari rood, dat wel.
Daar zijn de meningen over verdeeldquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:29 schreef TazDevl het volgende:
Bert jij verdiend niets anders dan lof, vind dat je een flinke bikkel moet zijn om zo een zaag in je auto te zetten en er dan ook nog iets moois van te maken
quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:29 schreef TazDevl het volgende:
Bert jij verdiend niets anders dan lof straf, vind dat je een flinke bikkel moet zijn om zo een zaag in je auto te zetten en er dan ook nog iets moois van te maken
Ik post wel een link naar een mooie foto, als ie klaar is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:19 schreef ook_gek het volgende:
[..]humor heb je wel
![]()
Ga je ook in dit topic update,s houden over je auto met plaatjes en al?
Je ziet dat de meningen verdeeld zijn. MAAAARRRR dat er toch ook veel mensen willen weten hoe dit gaat aflopen
Als hij klaar is? Nee jo gewoon linkje wanneer er weer nieuwe foto,s zijnquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:58 schreef bert308 het volgende:
[..]
Ik post wel een link naar een mooie foto, als ie klaar is.
Wrom bind je opeens zo in?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 00:01 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar 1 ding snap ik niet he. Je doet veel moeite om hem mooi te maken. Zoals je weet vind ik het zonde maar de manier waar op vind ik heel erg goed. Als ik alleen naar het werk kijk kan ik niks anders zeggen dan respect zoals jij met het matriaal om gaat.
Hahah nee hoor. Ik blijf er bij dat het een suf gerukte is die totaal geen liefde heeft voor het merk Ferrari! En dat hij ooit eens een klap van de molen heeft gehad om het geen wat hij nu doet.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 00:06 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Wrom bind je opeens zo in?![]()
Ben je bang voor Bert?![]()
feit dat hij het gedaan heeft is in mijn ogen foutquote:Op woensdag 4 augustus 2004 00:17 schreef seto het volgende:
als je op dat ferrari forum had gekeken kon je lezen dat hij ook erg twijfelde voor hij de eerste onherroepelijke verandering toebracht
ik vind hem erg mooi worden
Wat denkt je van de naam van dit topic?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 04:42 schreef Cyberdogg het volgende:
............ Ik vind die reacties in het begin van het topic dan ook zwaar overdreven, en zeker zo'n reactie van Mutz vind ik echt niet kunnen. ...............
Ik heb de naam verzonnen van dit topicquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:29 schreef patje74 het volgende:
[..]
Wat denkt je van de naam van dit topic?![]()
Of je het mooi vind of niet, hij bouwt wel een bijzondere wagen op. En ook nog netjes ook!
Persoonlijk verwacht ik dat ik het eindresultaat mooi zal vinden. In mijn ogen praat je dan niet over Ferrari-verkrachten.
Tja. Er zijn ook 'rape' filmpjes te vinden op internet, dus er zijn mensen die verkrachten lekker vinden (om te doen zowel als lijdend voorwerp te zijn) dus er zullen logischerwijs ook mensen zijn die dit autoproject machtig vinden.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:29 schreef patje74 het volgende:
[..]
Wat denkt je van de naam van dit topic?![]()
Of je het mooi vind of niet, hij bouwt wel een bijzondere wagen op. En ook nog netjes ook!
Persoonlijk verwacht ik dat ik het eindresultaat mooi zal vinden. In mijn ogen praat je dan niet over Ferrari-verkrachten.
quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:59 schreef piet_pelle het volgende:
Ik vind die Ferrari er zowieso niet uitzien dus van mijn part bouwt hij hem om tot een golf.
Ik ben een autofreak, maar ik heb zeer weinig met Ferrari. Ik vind het hele merk zwaar overrated. Zeker zo'n 308 is niet zo heel bijzonder imho.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:17 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Tuurlijk is het zijn auto. En tuurlijk mag hij zelf weten wat hij er mee doet. Maar dat houd niet in dat ik hier geen mening over mag hebben.
en zoals ik al in de OP zei. Ik heb respect voor hoe en wat hij doet. Hij kan goed overweg met het las apparaat en het is zeer kunstig wat hij doet. Kan er niks anders over zeggen.
Maar mijn mening is dat je met je poten van een Ferrari af moet blijven. Maar dat is iets wat GEEN auto freaks kennelijk niet snappen.
Ik vind hem lelijk zelfsquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:03 schreef Espantoso het volgende:
[..]
Ik ben een autofreak, maar ik heb zeer weinig met Ferrari. Ik vind het hele merk zwaar overrated. Zeker zo'n 308 is niet zo heel bijzonder imho.
dat ziet er echt niet uit..echt enorm lelijk.quote:Op maandag 9 augustus 2004 09:44 schreef DiRadical het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden eens een 'stretched ferrari' gezien.
Die was in de VS opgerekt alsof het een Lincoln of een Mercedes was![]()
Deze was het niet, maar ziet er nog slechter uit.
[afbeelding]
Deze kwam ik ook nog tegen
[afbeelding]
HEILIGSCHENNIS![]()
![]()
Je denkt toch niet echt dat ze daar daadwerkelijk een lambo voor uit elkaar hebben geslepen tochquote:Op maandag 9 augustus 2004 09:44 schreef DiRadical het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden eens een 'stretched ferrari' gezien.
Die was in de VS opgerekt alsof het een Lincoln of een Mercedes was![]()
Deze was het niet, maar ziet er nog slechter uit.
[afbeelding]
Deze kwam ik ook nog tegen
[afbeelding]
HEILIGSCHENNIS![]()
![]()
Die F50 lijkt me iig. fake want als je nagaat hoeveel z'on ding kost moet je wel gek zijn om m door te slijpen.quote:Op maandag 9 augustus 2004 15:55 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Je denkt toch niet echt dat ze daar daadwerkelijk een lambo voor uit elkaar hebben geslepen toch
F40quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:30 schreef Hagedis het volgende:
[..]
Die F50 lijkt me iig. fake want als je nagaat hoeveel z'on ding kost moet je wel gek zijn om m door te slijpen.
Bert, wil je me nooit meer zo laten schrikkenquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:43 schreef bert308 het volgende:
Dit is pas een Ferrari verkrachten:
[afbeelding]
En of dit het verkrachten van een Ferrari is, daarover verschillen, klaarblijkelijk, de meningen. Nog steeds niet rijklaar, lees op de site als het je interesseerd.
Jezus wat een loser; zo-iemand verdiend het niet eens om in een Ferrari te rijden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:09 schreef DaveMasteR het volgende:
Hoe verkracht je een ferrari?Het antwoord zit in deze link---->http://abum.com/?show_media=7447![]()
Is van een stadsgenoot die ik nog ken uit mijn wilde Alfa jaren. Mondi kostte 20 mille en is in zeer goede staat, maar niet te koop. De 308GTB die mij eerder bezocht is wel te koop, zie link op openingspagina. Zal wel ruim 25 mille moeten opbrengen denk ik.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Die mondial die op de foto,s staat is die ook van jou? Zo ja moet dat ding kosten![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:09 schreef DaveMasteR het volgende:
Hoe verkracht je een ferrari?Het antwoord zit in deze link---->http://abum.com/?show_media=7447![]()
De eigenaar is zo te zien een liefhebber van Amerikaanse auto'squote:
quote:Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef chilipenn het volgende:
eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden
(prikkeldraad om limburg)
POL is goed, om hollanders te weren. Wel een gat open laten richting duitse grens, Autobahn!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:26 schreef SpeedyRich het volgende:
eens te meer reden om lid van de stichting POL te worden
(prikkeldraad om limburg)
![]()
leuk
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:14 schreef bert308 het volgende:
[..]
POL is goed, om hollanders te weren. Wel een gat open laten richting duitse grens, Autobahn!
Is toch gewoon van the gumball. Niet echt grappig ofzo dit.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:04 schreef Des het volgende:
http://img17.imagevenue.com/img.php?loc=loc178&image=872_Gumball2005_016.jpg
deze is pas verkracht, politiekogels
je verneukt de layout een beetje...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef bert308 het volgende:
Zo kinders, en wie heeft er nu nog commentaar?
zeker een knap staaltje werk, toch doe je dit niet met een ferrari... die auto's moeten zo origineel blijven als het maar zijn kanquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:08 schreef Klonk het volgende:
ik niet, ik vind het gewoon een knap staaltje werk
ik vind van welquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:30 schreef Klonk het volgende:
Een ferrari is mooi, soms zelfs heeeeel mooi, maar niet heilig, zelfs een Ferrari is "maar" een auto
Ikquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef bert308 het volgende:
Zo kinders, en wie heeft er nu nog commentaar?
[afbeelding]<div style="width: 576px;" class="resizewarning">Deze afbeelding is 1024 * 768 pixels groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. Kijk in de <a href="http://forum.fok.nl/topic/372127/2/1" onclick="window.open(this.href);return false">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.</div>
[afbeelding]<div style="width: 576px;" class="resizewarning">Deze afbeelding is 1024 * 768 pixels groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. Kijk in de <a href="http://forum.fok.nl/topic/372127/2/1" onclick="window.open(this.href);return false">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.</div>
[afbeelding]<div style="width: 576px;" class="resizewarning">Deze afbeelding is 1024 * 768 pixels groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. Kijk in de <a href="http://forum.fok.nl/topic/372127/2/1" onclick="window.open(this.href);return false">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.</div>
Meer hier: http://home.tiscali.nl/308gto/p1024.htm en hier: www.ferrari288.com
Betaal jij het verschil ? Een 288GTO is ongeveer een 10 keer zo duur als een 308GTS, van zo'n 288GTO kan je een mooi huis kopen !quote:
So what? Je gaat geen klassieker die nog prima op te knappen is verneuken, hoe goed je ook bent met metaalbewerken. Ga dan maar in Scrapheap Challenge aan de slag. Vind ik dan.quote:Op zondag 31 juli 2005 03:09 schreef Toewan het volgende:
[..]
Betaal jij het verschil ? Een 288GTO is ongeveer een 10 keer zo duur als een 308GTS, van zo'n 288GTO kan je een mooi huis kopen !
Hier in Eindhoven heb ik trouwens een keer een echte 288GTO gezien, stond destijds bij Prominent op de Vestdijk en heb 'm ook eens over de Eindhoven - Helmondweg zien rijden.
En ook stond er een keer een F40 op een parkeerterrein bij de Kleine Berg, was erg mooi om die in het wild te zien !
Ok, kan jij vinden. Maar ik denk dat de mening misschien wat anders was wanneer niet alle foto's getoond zouden zijn. Nu zie je al het laswerk (aan een Ferrari !) en het blanke metaal aan de 308, ipv een bodykit.quote:Op zondag 31 juli 2005 03:12 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
So what? Je gaat geen klassieker die nog prima op te knappen is verneuken, hoe goed je ook bent met metaalbewerken. Ga dan maar in Scrapheap Challenge aan de slag. Vind ik dan.
Die had ik ook zien staan ja.quote:
DIe F40 kwam ook bij Prominent vandaan.quote:Op zondag 31 juli 2005 03:09 schreef Toewan het volgende:
[..]
Betaal jij het verschil ? Een 288GTO is ongeveer een 10 keer zo duur als een 308GTS, van zo'n 288GTO kan je een mooi huis kopen !
Hier in Eindhoven heb ik trouwens een keer een echte 288GTO gezien, stond destijds bij Prominent op de Vestdijk en heb 'm ook eens over de Eindhoven - Helmondweg zien rijden.
En ook stond er een keer een F40 op een parkeerterrein bij de Kleine Berg, was erg mooi om die in het wild te zien !
Ik ben geen timmerman, ik werk als perser in een dakpannenfabriek. Toen ik de auto kocht werkte ik als uitzendkracht op de lokale Philips. En als beunhaas her en der :-) Dat is de reden dat ik een echte GTO niet kan betalen en toen ik als jochie van 20 bij een echte GTO stond te kwijlen jaren 80 als Alfasud eigenaar had ik ook nooit gedacht een 308 te kunnen betalen. Een GTO is echt wel 10x zo duur want mijn 308 kostte F35000+mijn mooie '70 Alfa Spider.quote:maar wel een vette bak, de bak van bert blijft een timmermansferrari..
ik niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:05 schreef Youp het volgende:
en toch heb ik liever het origineel
dat lijkt me lochies anders doe je dit allemaal nietquote:
quote:Op zondag 31 juli 2005 15:17 schreef ThaFreak het volgende:
blijft een neppert.....
net als een sjonnie een M3 sticker op een bmw 316 plakt....
wat blaat jij dan weer....quote:Op zondag 31 juli 2005 15:19 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
![]()
Jij begrijpt het echt niet he? Dit is gewoon een totale rebuild van een Ferrari motor met een eigen design uiterlijk. Voor het plaatwerk en kennis van motortechniek heb ik zwaar respect.
Totaal niet te vergelijken met een M3-sticker ergens op plakken.
OK,quote:Op zondag 31 juli 2005 15:22 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wat blaat jij dan weer....![]()
hij probeert er een gto look aan te geven, wanabee gto dus.....
net als alle m3 sticker boeren die een M3 look aan hun bmw willen geven!
met stickers, bumpers enz enz.....
die reactie wil trouwens niet zeggen dat ik geen respect voor uw werk heb, ik vind het zeer netjes gedaan en het ziet er goed uitquote:Op zondag 31 juli 2005 15:11 schreef bert308 het volgende:
[..]
Ik ben geen timmerman, ik werk als perser in een dakpannenfabriek. Toen ik de auto kocht werkte ik als uitzendkracht op de lokale Philips. En als beunhaas her en der :-) Dat is de reden dat ik een echte GTO niet kan betalen en toen ik als jochie van 20 bij een echte GTO stond te kwijlen jaren 80 als Alfasud eigenaar had ik ook nooit gedacht een 308 te kunnen betalen. Een GTO is echt wel 10x zo duur want mijn 308 kostte F35000+mijn mooie '70 Alfa Spider.
[..]
ik niet.
[afbeelding]
Er zit een "308" plaatje achterop hoor, niet "GTO".quote:Op zondag 31 juli 2005 15:17 schreef ThaFreak het volgende:
blijft een neppert.....
net als een sjonnie een M3 sticker op een bmw 316 plakt....
Ik ookquote:Op maandag 1 augustus 2005 01:26 schreef PNG het volgende:
Ik vind het echt een puik stukje vakwerk op zich.
Geweldig mooie auto!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef bert308 het volgende:
Zo kinders, en wie heeft er nu nog commentaar?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer hier: http://home.tiscali.nl/308gto/p1024.htm en hier: www.ferrari288.com
ehm, ik neem nooit de moeite om een ferrari goed te bekijken... Zelfs een enzo niet. Om de een of andere reden heb ik wat tegen het merk. De enige mooie ferrari is in mijn optiek een dino.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:21 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Geweldig mooie auto!Heel veel respect voor de skills en de uren die je hierin hebt gestopt!
Hij is er zeker op vooruit gegaan wat uiterlijk betreft. Voor een 308 draai je niet eens je hoofd bij als die passeert, teveel moeite. Maar als een (ook al is het wannabe) GTO langskomt die er zó uitziet neem je wel even de tijd om hem uitgebreid te bekijken. Geweldig om hiermee te touren en over een willekeurige boulevard te rijden. Hij mag gezien worden, en je moet je niks aantrekken van al het commentaar hier. De helft mocht willen dat ze zo'n auto hadden staan ipv een afgetrapt Golf II GTI-tje.
Overigens. Een Jaguar uit elkaar slopen om er een Dax Tojeiro (Corba) van te bouwen is geen heiligschennis? En daar hoor je nooit commentaar over, terwijl dat gewoon een stukje glasvezel is met een Chevy 5.7 V8 erin...
Ey, niks mis met een Golf GTI he.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:21 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Geweldig mooie auto!Heel veel respect voor de skills en de uren die je hierin hebt gestopt!
Hij is er zeker op vooruit gegaan wat uiterlijk betreft. Voor een 308 draai je niet eens je hoofd bij als die passeert, teveel moeite. Maar als een (ook al is het wannabe) GTO langskomt die er zó uitziet neem je wel even de tijd om hem uitgebreid te bekijken. Geweldig om hiermee te touren en over een willekeurige boulevard te rijden. Hij mag gezien worden, en je moet je niks aantrekken van al het commentaar hier. De helft mocht willen dat ze zo'n auto hadden staan ipv een afgetrapt Golf II GTI-tje.
Tis een ferrari punt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:55 schreef Toewan het volgende:
[..]
Ey, niks mis met een Golf GTI he.(nou ja, met sommige wel idd, maar niet allemaal
)
Ik vind het zeker een geslaagde conversie. Maar zijn er delen van een originele 288GTO bij de ombouw gebruikt, bv spiegels of lichtunits + voorbumper ?
En al dat gezeur van heiligschennis. Kijk, wanneer het een meer zeldzame Ferrari zou betreffen zou ik ook m'n bedenkingen hebben. Maar met alle respect is het een 308 (zeg ik met m'n Golf), waarvan er toch vrij veel gebouwd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |