quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:45 schreef peter_griffin22 het volgende:
zo hard moeten remmen in je vw caddy dat de monitor die naast je op de passagier's stoel ligt door de voorruit gaat... telt dat ook?
het moment dat je je realiseert dat het ook echt weg is...quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:48 schreef d3am0n het volgende:
met ghost een image moeten maken op een nieuwe hdd, die precies dezelfde grootte en hetzelfde merk heeft.
data was ongelooflijk belangrijk.
na de image erachter komen dat je met 2 lege harde schijven in je hand staat....................
quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:48 schreef d3am0n het volgende:
met ghost een image moeten maken op een nieuwe hdd, die precies dezelfde grootte en hetzelfde merk heeft.
na de image erachter komen dat je met 2 lege harde schijven in je hand staat....................
oeh!quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:05 schreef keerzijde het volgende:
tijdens stage bij siemens in munchen:
geluidsfragment gedownload en proberen af te spelen op een unix systeem
met "copy *.au to ttyxxx" (of zoiets) waarbij ik de verkeerde terminal opgegeven had.
geluidsfragment was de beroemde "orgasme-scene" uit "when harry met sally"
en de terminal was bij een collega in het kantoor naast me, die toevallig net
met een klant aan de telefoon zat...
laat me raden: jouw eerste blunder was je registratie op fok?quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:09 schreef doctorb het volgende:
ik vind eigenlijk dat de blunders die je thuis hebt gemaakt niet tellen....
eigen blunders, niet die van iemand anders, das veel te makkelijk.quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:27 schreef doctorb het volgende:
eentje van de chef:
ff een applicatie server in onderhoud nemen. netjes de applicaties gestopt, server down gebracht, alleen nog ff de computerzaal op om hem daadwerkelijk uit te zetten met de schakelaar.
prompt gaat de telefoon....
de database server zat eronder in het rek.... u raadt het al. in één klap 1000 users eruit geflikkerd.
en bedankt chef!
sindsdien mag ie ook niet meer aan de machines komen...
er bestaat wel degelijk een ntfs recover progje! goed zoeken dus!quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:50 schreef blade-l----- het volgende:
op een 386:
om een spelletje aan de loop te krijgen autoexec.bat renamed naar autoexec.old en wat bestanden verplaatst.
alleen vergeten weer terug te plaatsen, zodat mijn moeder de volgende dag haar pc niet meer aan de loop kreeg en ik zodra ik uit school terug kwam gigantisch op mijn donder kreeg.
toch al wel 15 jaar terug denk ik..
en afgelopen weekend een nieuwe schijf geplaatst naast mijn ntfs-slave.
op de een of andere manier werd hij steeds verkeerd gemount, na voor de zoveelste keer hem te hebben geconverteerd naar dynamisch converteerde ik hem per ongeluk terug naar standaard en werd hij geformatteerd. alle foto's van de zwangerschap van mijn vrouw weg, geen enkel proggie te vinden dat een ntfs-partitie kan herstellen.
dat zal me leren mijn back-up media voor andere doeleinden te gebruiken...
je vraagt it blunders: thuis pc gebruik vind ik daar niet onder vallen, maar goed da's mijn mening niet de jouwe.quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:31 schreef htt-thalan het volgende:
[..]
laat me raden: jouw eerste blunder was je registratie op fok?
het gaat om blunders, iedereen mag hier ter vermaak een verhaaltje posten, ik vraag niet of jij vind dat ze tellen. maar zoals je al vaker in mijn topics al trollend hebt bewezen, voeg je nooit iets toe.
ksssst.
komt me bekent voor. even hddtje ghost van vol naar leeg. huh. dat gaat snel. rebooten en erachter komen dat je een lege hd geghost hebtquote:op dinsdag 15 juni 2004 09:48 schreef d3am0n het volgende:
ik adviseer noobs, die een digitale camera willen. ook altijd maar om een gewone camera te kopenquote:op dinsdag 15 juni 2004 09:50 schreef blade-l----- het volgende:
alle foto's van de zwangerschap van mijn vrouw weg, geen enkel proggie te vinden dat een ntfs-partitie kan herstellen.
quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:40 schreef doctorb het volgende:
[..]
je vraagt it blunders: thuis pc gebruik vind ik daar niet onder vallen, maar goed da's mijn mening niet de jouwe.
verder voeg ik met eerder genoemd voorbeeld wel iets toe, dus je commentaar slaat waarschijnlijk vooral op jezelf, en dan dat verhaaltje over de chef....... als thuis blunders wel mogen, dan mag deze ook. (want zoals je zelf zegt iedereen mag hier ter vermaak een verhaaltje posten)
ben je jaloers omdat jouw blunders misschien toch een stuk saaier zijn dan die van de meeste hier?
en persoonlijk heb ik er schijt aan wat jij wel of niet vraagt. maar goed, da's weer een ander topic.
vort fikkie!
quote:wat was jouw eerste blunder?
en om deze reden is het eerste wat ik bij een nieuwe server doe, de home directory van root wijzigen van / naar /root...quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:43 schreef z-star het volgende:
voor de unix freaks: (was een collega van me)
wilde een directory verwijderen (rm -r) en kreeg een melding dat hij geen rechten had, geen probleem... gewoon 'su' (iedereen wist het password) en nog een keer proberen. hij was alleen vergeten dat een 'su' ook een 'cd /' uitvoerd.
mooi was die tijdquote:op dinsdag 15 juni 2004 10:43 schreef doctorb het volgende:
allereerste blunder, leuk spelletje geschreven op mijn zx-81, wil ik dat pokkeding ff wat dichter bij zetten, valt de 16k geheugen extensie eraf. weg ploeterarbeid.
ik post waar ik wil. als je dat niet bevalt dan neem je dat maar op met de forum baas.quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:45 schreef htt-thalan het volgende:
@doctorb:
ik zou het simpel op willen lossen: ik post niet in jouw topics, en jij niet in de mijne.
iedereen blij.
quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:45 schreef peter_griffin22 het volgende:
[..]
mooi was die tijd
[afbeelding]
doh!quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:51 schreef lod het volgende:
op mijn eerste werkdag in gesprek met een of andere manager. ik zat zenuwachtig aan een onschuldig rood schakelaartje achter op zijn pc te frunniken waarboven de getallen 110 en 220 stonden. het was een mooie plof(en een korte arbeidshistorie
)
quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:51 schreef lod het volgende:
op mijn eerste werkdag in gesprek met een of andere manager. ik zat zenuwachtig aan een onschuldig rood schakelaartje achter op zijn pc te frunniken waarboven de getallen 110 en 220 stonden. het was een mooie plof(en een korte arbeidshistorie
)
dat heb ik ook ooit eens gehad.quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:50 schreef mhr-zip het volgende:
bij een vriend even met partition magic kloten. om ruimte te maken voor een dual boot.
we zijn nog wel steeds vrieden
tips anyone?quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:33 schreef remcodelft het volgende:
[..]
er bestaat wel degelijk een ntfs recover progje! goed zoeken dus!
je bedoeld diskette of echt floppy, dat je het plakkertje moest verwijderen?quote:op dinsdag 15 juni 2004 11:26 schreef bb-king het volgende:
ik wist niet hoe ik de beveiliging van een floppy moest halen als systeembeheerder zijnde.
hahaha.quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:41 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
ik adviseer noobs, die een digitale camera willen. ook altijd maar om een gewone camera te kopen
ik heb ze nog liggenquote:op dinsdag 15 juni 2004 11:17 schreef killer_mac het volgende:
mijn 2e blunder dat was toch wel mijn 5 1/4 floppy drive weggooien (al die mooie retrospellen)
*naar hart grijpt*quote:op dinsdag 15 juni 2004 12:51 schreef apc_ice het volgende:
haha
ik had die afstandhouders van het mainboard van een a7n8x-x laatst erin gedaan alleen had er 3 te weinig gedaan (aan de kant waar de ide kabels enzo inmoeten) .. druk ik die kabels erin: krrrrrkkk .. hehe oeps...;)
laatst met inbouwen waterkoeling:
is me radiator lek.. 1cm water in me kast (stond gelukkig uit en geeen schade)
quote:op dinsdag 15 juni 2004 11:45 schreef rido78 het volgende:
dan om het af te leren nog een foutje waar ik als slachtoffer last van had: voor een toets op school had de leraar de systeembeheerder gevraagd om te zorgen dat wij tijdelijk niet bij onze homedirs konden komen (ivm. spieken enzo). dus de systeembeheerder denkt slim te zijn en neemt de ownership over van de complete home-directory en alle onderliggende subdirs. nou, dat we niet bij onze dirs konden komen... daar is hij in geslaagd. maar de hele school kon het niet meer, en het heeft hem 2 weken gekost om alle rechten weer te herstellen!
.................................. was jij die e***l????quote:op dinsdag 15 juni 2004 13:08 schreef dalet het volgende:
op een nt4 server van een scholengemeenschap alleen administrator rechten op alle mappen (de functie replace on all sub-directories. niemand van de school (inclusief leerlingen en werknemers) konden er meer bij. had het verkeerde vinkje aangeklikt.
hmm minder...quote:op dinsdag 15 juni 2004 13:08 schreef wheelee het volgende:
het managementinformtiesysteem alhier wordt elk weekend bijgewerk dmv een scheduler die de diverse batches aftrapt.
doordeweeks is die zonder problemen uit te zetten voor onderhoud, wat ik dus op vrijdagochtend ook deed.
maandagochtend kom ik binnen, krijg ik meteen de vraag:
" wheelee..heb jij vrijdag de scheduler uitgezet?"
ik: "ehh...ja...hoezo?".
zij: "en heb je m toen ook weer aangezet voor je naar huis ging?".
ik: "aan je gezicht te zien niet."
alsnog overdag alles afgetrapt, met de extra systeembelasting vandien.
getdatabackntfs (www.runtime.org)quote:op dinsdag 15 juni 2004 11:24 schreef blade-l----- het volgende:
[..]
tips anyone?
ach, ik was allang blij dat het geen productiesysteem was dat een heel weekend uit de lucht was..nu moesten de hoge piefen alleen wat langer wachten op hun dagelijkse dosis cijfertjequote:op dinsdag 15 juni 2004 14:15 schreef cybpraetorian het volgende:
[..]
hmm minder...
...
prutserquote:op dinsdag 15 juni 2004 14:56 schreef wheelee het volgende:
ach, ik was allang blij dat het geen productiesysteem was dat een heel weekend uit de lucht was..nu moesten de hoge piefen alleen wat langer wachten op hun dagelijkse dosis cijfertje.
met hem is het goedgekomen, hij is fokker en hij leert watquote:op dinsdag 15 juni 2004 14:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
prutser
dat ze mijn belastincenten besteden aan n00bs als jij
er nog eens 1 bij de ruilwinkel gehaald voor 2 hele guldens ... schroevendraaier mee en de hele dag op school mee vermaakt ... best stevige dingenquote:op dinsdag 15 juni 2004 11:57 schreef thaduck het volgende:
[..]
ik heb ze nog liggen![]()
heb ik ook wel eens gedaan i.d.d., was een co-located hosting machine.....quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:41 schreef barbaar het volgende:
tot nu toe? init 6 in het verkeerde ssh-schermpje intikken..
quote:sindsdien gaat er bij mij nooit meer een computer open als hij nog aan staat...
en mij werd vroeger altijd verteld dat ide bedoeld was om hot-swappable te zijnquote:op dinsdag 15 juni 2004 15:37 schreef sadclown het volgende:
[..]
... ohya ... harde schijf aansluiten ... alleen vergeten dat je eigenlijk ook nog bezig bent
maar zo'n open kap ging zo makkelijk ... lekker snel ... de ide ging nog wel .. maar hij ging spontaan uit toen ik de voeding erin stopte
bak heeft het overleefd![]()
en nee die ventilator en lampjes enzo vielen niet op![]()
euj, wat doe jij in dig?quote:op dinsdag 15 juni 2004 14:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
prutser
dat ze mijn belastincenten besteden aan n00bs als jij
ooit eens in de computertotaal gelezen over het inschakelen van encryptie op je ntfs schijf in xp. ik denk dat is leukquote:op dinsdag 15 juni 2004 15:29 schreef weakling het volgende:
afijn. op het pc platform heb ik thuis een keer mijn ntfs partitie omzeep geholpen door een windows installatie af te breken en da's zo ongeveer het ergste wat ik ooit met pc's heb gehad.
dat is geen blunder....da's ontzettend knap!quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:03 schreef junkiesietze het volgende:
en keb een keer 256mb sdram verkeert om in me pc geprikt
quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef sherman het volgende:
de enigste die ik zo kan herrineren.
had een cd van een vriendje geleend en daar stond red-alert op.
en die wilde ik ook wel hebben wat deed ik dus?
alle bestanden naar diskettes kopierenmaar het bleek nog al groot te zijn dus wat deed ik toen? diskette's met me vaders back ups gebruiken
kwam er later wel achter dat er bestanden waren die niet op een diskette pasten en toen ben ik gestopt
had ik van de week ook op een server met 2 netwerkkaarten.quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:38 schreef shaowoo het volgende:
een grote blunder..
zat in een migratie project waarbij vanuit zeist alle servers in het land geupdate (met behulp van teminal connectie) moest worden. op een gegeven moment was de vestiging in bergen op zoom aan de beurt.. wij (met zo'n drieen), "hmm de tcp\ip adaptor doet een beetje raar"..."weet je wat we resetten de netwerk connectie door <disable> en dan weer te <enablen>..
quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:41 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
een meisje dat ik kende vond haar computer maar een rommel zo en heeft toen maar besloten alle bestanden in de hoofdmappen te sorteren op extensie .. exe bij exe .. dll bij dll etc etc
via googlequote:(wie het weet mag het zeggen), maar in ieder geval niet voor de joystick!
ordina bezig met migratie van............??? toevallig ???quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:38 schreef shaowoo het volgende:
een grote blunder..
zat in een migratie project waarbij vanuit zeist alle servers in het land geupdate (met behulp van teminal connectie) moest worden. op een gegeven moment was de vestiging in bergen op zoom aan de beurt.. wij (met zo'n drieen), "hmm de tcp\ip adaptor doet een beetje raar"..."weet je wat we resetten de netwerk connectie door <disable> en dan weer te <enablen>..
op het moment dat we de netwerk adaptor disablen..plop weg terminal verbinding..euh..we keken elkaar aan "f$%^(lk, we kunnen 'm niet enablen" ..errr, hebben toen een boze lokale systeem beheerder moeten bellen (was toen 23:00) hehehe..we hebben er achteraf smadelijk om moeten lachen...
hieroverheengelezen ... hij is leuk ...quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:43 schreef skinkie het volgende:
aller eerste:
10 print "hoi"
maar mama dat is toch om iets te uit te printen?
quote:quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:51 schreef lod het volgende:
op mijn eerste werkdag in gesprek met een of andere manager. ik zat zenuwachtig aan een onschuldig rood schakelaartje achter op zijn pc te frunniken waarboven de getallen 110 en 220 stonden. het was een mooie plof (en een korte arbeidshistorie )
end quote
prachtig
ik heb die fout gelukkig nog nooit gemaakt, wel een paar keer voorkomen dat mensen argeloos hun computer aan gingen zetten nadat ze 't 110-220 volt knopje hadden omgezet ("we zagen verder geen andere knopjes en we dachten dat hij het zo misschien weer zou doen")
datzelfde soort geintjes flikte commodore vroeger met de pc'squote:op dinsdag 15 juni 2004 16:29 schreef sigmund-fruit het volgende:
heden ten dage weet ik nog steeds niet waar die poort voor was (wie het weet mag het zeggen), maar in ieder geval niet voor de joystick!
toch snap ik hem niet helemaal wat je nou fout deed. subnetten boeien geen fluit als je die fout ingeeft, hooguit dat je ergens een servertje bij ziet komen. voor de productie omgeving maakt het niets uit, hooguit dat je niet meer van prod naar test kon telnetten oid.quote:op woensdag 16 juni 2004 16:24 schreef dscx het volgende:
root password testomgeving = root password productieomgeving
subnet testomgeving = 10.5.12.0
subnet productieomgeving 10.5.21.0
quote:op woensdag 16 juni 2004 17:43 schreef thaduck het volgende:
[..]
toch snap ik hem niet helemaal wat je nou fout deed.
oftewel; hij was denk ik ingelogged op de verkeerde doos (niet de testserver maar de productieserver) en had daar alles om gegooit. (dat is wat ik er van begrijpquote:op woensdag 16 juni 2004 16:24 schreef dscx het volgende:
anyway, een hele dag bezig geweest om login scripts te bakken, oude database software verplaatst (ik mocht de hele machine omgooien, en wilde 't ook doen zodat ik hem later misschien opnieuw op mocht bouwen (!)), de filesystem tab omgebouwd, etc. etc. etc.
komt me inderdaad bekent voorquote:op dinsdag 15 juni 2004 09:48 schreef d3am0n het volgende:
volgens mij worden die nog steeds niet auto. bijgeladen of wel :squote:op dinsdag 15 juni 2004 09:29 schreef htt-thalan het volgende:
omdat de bios batterij vroeger nog niet automatisch bij werd geladen, waren die meestal na een jaar of 4 op.
en volgens mij is je voedin dan niet direct dood hoor bij kotsluiting, zovaak al gehad, en hij valt dan gewoon uit. . .quote:op woensdag 16 juni 2004 19:20 schreef revision het volgende:
ventilators aansluiten en vastschroefen terwijl de pc nog aanstaat. bij de laatste fan laat ik een schroefje vallen recht op mn nieuwe videokaart, bye bye radeon8500(toen nog state of the art)
of 2 losse draadjes willen verbinden terwijl de pc nog aanstaat, perongelijk contact maken met de kast, bye bye voeding![]()
ja ik ben vaak te lui om de pc uit te zetten(doe het nogsteeds niet)
ja dat is idd ook mijn grootstequote:op woensdag 16 juni 2004 20:59 schreef captain_le_chuck het volgende:
ik gebruik windows
gelukkig zijn we niet de enigstequote:op woensdag 16 juni 2004 21:18 schreef sadclown het volgende:
[..]
ja dat is idd ook mijn grootste
op school is alleen maar gezeik.quote:op woensdag 16 juni 2004 21:53 schreef _xbox_master_ het volgende:
andere blunder zijn de systeembeheerder bij ons op school.
whehe dat heb ik keer met webby samen gedaan op school (mbo - ti). konden zeer goed opschieten met de sysadmins (we hadden eigen servertjes in serverhok enzo) en op gegeven moment om te stangen ff linux doos aangezet met dhcp en alles goed fout ingevuld express bij de linux lessenquote:op woensdag 16 juni 2004 22:28 schreef myownwindow het volgende:
-verhaal-
hehehe ja heb ik ook geregeld gehad, nu is alles gelukkig ntfsquote:op woensdag 23 juni 2004 09:58 schreef cubix het volgende:
in een dos een ntfs partitie willen formateren, maar perongeluk dus de eerst volgende fat32 leegmaken...
maw: verkeerde partitie leeg gemaak.
hahaha same here....... maar bij mij was het een server waar 250 man op aan het werk waren.........quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef anahka2309 het volgende:
heb ooit eens een server herstart overdag, bleek een terminal server waar zo'n man of 20 op aan het werk was
ben toen maar even in de server-ruimte gebleven
quote:op woensdag 16 juni 2004 19:02 schreef lodi het volgende:
pc uit mijn handen laten vallen. "wat gebeurt daar?" oh... harde schijf wissen.
been there, done thatquote:op woensdag 23 juni 2004 17:33 schreef henno het volgende:
een andere leuke was in mijn begintijd met linux een hele linux server naar de klote helpen omdat ik dacht dat rm -rf .* alleen alle verborgen bestanden en directories zou wissen in de huidige directory. maar .. (=parent directory) begint ook met .toen ik mezelf afvroeg waarom het zo lang duurde en het uiteindelijk besefte was de helft van het filesystem al weg en kon het ding alleen nog maar voor router blijven spelen tot ik de stekker eruit trok.
1 2 | rm: cannot remove `.' or `..' |
die ken ik, staat ie per abuis op 110v ipv 220v en dan doet ie boem..quote:op zaterdag 31 december 2005 11:22 schreef dr.droxz het volgende:
in het donker je voeding aan de achterkant uit willen zetten, en per ongeluk het 220 v naar 230 (ofzo?!) omzetten .. *poef, flits, rookpluim*
hup nieuwe voeding erin, en alles werkte gelukkig weer hahahah.
maat van me wist blijkbaar niet veel van pc's, ik alles ombouwen naar een nieuwe kast,
(moest nog ff zo'n kut kleppie aan de voorkant losbeuken, anders paste die cd-rom niet, schiet uit, stuk vlees enzo hangt aan mijn vinger maarja die goedkope kut kasten van tegenwoordig) ik zeg tegen hem, sluit jij alleen die stroomkabel nog ff aan om die floppy drive ... nooit gecontroleerd (fout i know), zet pc aan ... *poef, flits, rookpluim*
had hij net dat stroomkabeltje een rijtje naar links geplaatst....(dus dan steekt er nog 1 pinntje van je floppydrive uit aan de rechterkant, en links steekt die strommkabel 1 pinnetje uit)
maat van me hielp me even met het vervangen van mijn gpu en cpu cooler (had mooie nieuwe zalmans gekocht)
ej droxz, wat zit jouw pci-e poort apart vast .. *krak* beugeltje van mijn geforce 6800 gt vasthielt aan mobo afgebroken .. ik was aardig pissed!!!!!!!! (hangt nu een zalman aan, heb maar een beugeltje gemaakt van de onderkant van mijn kast, tot aan mijn geforce, moet wel anders valt dat ding bijna uit zijn pci-e poort met al dat gewicht van die zalman)
in mijn lamme bui bier over mijn toetsenbord gegooid ... onder het motto, fuck waarom doet mijn toetsenbord nou raar ..
volgende dag:
pak dat toetsenbord (trouwens net een maand oud), maat van me (ja die zelfde als hierboven !!!!) pakt een schroevendraaier, terwijl hij door die "zegel" heen ramt, ej droxz, had je nog garantie *krak door die zegel heen* op dit ramplankie? .... uh .. ja! ... o ... nu niet meer! .... toetsenbord niet meer goed werkend gekregen .... *zucht*
grapjasquote:op zaterdag 31 december 2005 11:22 schreef dr.droxz het volgende:
in mijn lamme bui bier over mijn toetsenbord gegooid ... onder het motto, fuck waarom doet mijn toetsenbord nou raar ..
volgende dag:
pak dat toetsenbord (trouwens net een maand oud), maat van me (ja die zelfde als hierboven !!!!) pakt een schroevendraaier, terwijl hij door die "zegel" heen ramt, ej droxz, had je nog garantie *krak door die zegel heen* op dit ramplankie? .... uh .. ja! ... o ... nu niet meer! .... toetsenbord niet meer goed werkend gekregen .... *zucht*
quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:49 schreef frollo het volgende:
in word 4.2 netjes op enter drukken telkens als de tekst bij de rand van het scherm dreigde te komen.
groot gebouw met 30 werknemers?quote:op zaterdag 31 december 2005 12:03 schreef pikkebaas het volgende:
ik zat achter een nt4 pdc/fileserver/sqlserver/exchange server voor een klein bedrijf. het was een proliant fulltower. en ik druk met m'n knie de aan en uit schakelaar in. hij bleef aan, maar ik moest 'm een uur ingedrukt houden terwijl ze iedereen gingen waarschuwen. toen mocht ik 'm loslaten
nee 200, er waren ook bdc's en andere servers. maar die kneuzen waren met 1 server begonnen en hadden nooit de moeite genomen om de apps te migreren. en beheren deden ze vanachter de pdc, beheren vanaf een werkstation kon volgens hun niet.quote:op zaterdag 31 december 2005 12:24 schreef het_biertje het volgende:
[..]
groot gebouw met 30 werknemers?![]()
quote:op zondag 1 januari 2006 20:09 schreef mindlesswanker het volgende:
tijdens mijn diensttijd kwam ik na de nodige ellende op kantoor terecht, alwaar ik een pc beheerde met o.a.declaraties en loonadministratie van de heren generaals. uiteraard was het tempo daar zo laag dat ik stiekem de hele dag zat te programmeren, tot ik op een dag - vlak voor vijfen - nog even een floppy wilde wissen om de sporen van mijn bezigheden te vernietigen. zoals je dat deed in dos, typte ik vlotjes del *.* /s <y><enter> en je raadt het: de prompt stond op c:\ en niet op a:\ en de complete harde schijf werd gewist. geen backups, geen undelete tools of zoiets, alles foetsie.
de norse burgerteef aan de overkant van het bureau, die technisch gezien mijn directe baas was, zag mijn aanvankelijk schrikreaktie en vroeg nog: "is er wat?", maar ik zette stoicijns de pc uit en grapte: "ja, ik heb zojuist de hele schijf gewist, hahaha". zoals gewoonlijk kon ze niet om mijn grapje lachen. ik ben niet meer teruggegaan en enkele weken later kon ik mijn spulletjes inleveren en werd ik uit de dienstplicht ontheven![]()
beetje lang kutverhaal geworden![]()
twee keer hashen bij de password check kon niet?quote:op maandag 2 januari 2006 02:08 schreef theunreal het volgende:
bij een sql database moesten bij alle gebruikers accounts de wachtwoorden worden omgezet naar een md5 hash. ik een script geschreven (php) die dat dus mooi kon doen.
voer ik per ongeluk het script 2 keer uit
uur later stond er dus op de site: alle gebruikers moeten zich opnieuw registeren...
ja dat had gekunnen, maar dan moest in de site zelf ook nog aardig wat aangepast worden. bijv op je profiel om je ww te wijzigen, forum (ook met inloggen enz.) dus leek ons dit net een betere oplossing eigenlijk...quote:op maandag 2 januari 2006 03:07 schreef henno het volgende:
[..]
twee keer hashen bij de password check kon niet?
dat vind ik wel een mooi leer moment, fout die iedereen moet kunnen maken.quote:op maandag 2 januari 2006 09:35 schreef alicey het volgende:
ik zou niet mijn eerste weten, maar het is wel een redelijk lijstje.
een leuke was in ieder geval een kill -9 -1 om al mijn processen te killen, waarbij ik er niet op had gelet dat ik als root was ingelogd.
het was een minder schadelijk leermoment geweest wanneer het geen live server 60 km verder was geweest.quote:op maandag 2 januari 2006 09:50 schreef dop het volgende:
[..]
dat vind ik wel een mooi leer moment, fout die iedereen moet kunnen maken.![]()
hoest afgelopen?quote:op maandag 2 januari 2006 09:52 schreef alicey het volgende:
[..]
het was een minder schadelijk leermoment geweest wanneer het geen live server 60 km verder was geweest.
* stonedking zelfde ervaring op stage vorig jaar, drutke altijd snel op ok als ik afsloot, omdat ie toch altijd op logoff stond. bleek dat de server die nacht een geplande herstart heeft gehad, en dat het ding dus nog op restart stond. met 72 ingelogde gebruikers.quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef anahka2309 het volgende:
heb ooit eens een server herstart overdag, bleek een terminal server waar zo'n man of 20 op aan het werk was
wp 5.1.....nostalgie ten top, geweldig programma was dat toendertijd.quote:op maandag 2 januari 2006 13:21 schreef vinnyb het volgende:
niet van mezelf, maar van een maat van me... we waren 13 jaar ofzo gok ik...
afijn. hij wilde een spelletje spelen op een dos 5.0 systeem, maar er wat te weinig conventioneel geheugen. ik hem een keer uitgelegd dattie wat in het hogere geheugen moest laden met emm386 en al dat geneuzel in config.sys en autoexec.bat. hij ging het een keer proberen, kwammie in paniek langshollen bij me thuis dat de pc niet meer werkte. ik met hem mee, start ie de pc op, opent hij autoexec.bat in wp5.1 en gaat daar vanalles aanpassen...![]()
hij vond het al zo raar dat er vage tekens in beeld kwamen bij het opstarten....
dat heb ik ook een keertje gedaanquote:op vrijdag 30 december 2005 21:43 schreef saekerhett het volgende:
gta op een diskette proberen te krijgen door er allemaal snelkoppelingen op te zetten!
"hij past!!!"
men zus had de ganse installatie map van office naar het startmenu verplaatst toen haar snelkoppelingen wegwaren. kreeg je zo'n menu dat het ganse scherm innam, en dan nog stond er een pijltje voor het vervolgquote:
zo heb ik ook ooit van iemand vernomen dat haar hele computer aan gort lag omdat ze sdram verkeerd om had in gestoken.quote:op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef murph het volgende:
maatje van mij heeft het trouwens een keer voor elkaar gekregen om een agp kaart in een isa slot te douwen, winkelier was wel zo schappelijk om hem een nieuwe te geven
dan moet ze wel heel hard geduwd hebbequote:op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef alicey het volgende:
[..]
zo heb ik ook ooit van iemand vernomen dat haar hele computer aan gort lag omdat ze sdram verkeerd om had in gestoken.
wel eens van serie en parallel gehoord ?quote:op vrijdag 30 december 2005 23:25 schreef heus het volgende:
ts verhaal klopt niet helemaal..
4 penlites = 4x 1.5volt..
ipv 1x 1.5v
uuh?
ik weet niet wat ze heeft gedaan. zelfs met een hamer zou je het er niet in krijgen, zou ik zo verwachten.quote:op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef jump het volgende:
[..]
dan moet ze wel heel hard geduwd hebbe
hehe, dat heb ik ook eens gehadquote:op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef anahka2309 het volgende:
quote:op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef jump het volgende:
[..]
men zus had de ganse installatie map van office naar het startmenu verplaatst toen haar snelkoppelingen wegwaren. kreeg je zo'n menu dat het ganse scherm innam, en dan nog stond er een pijltje voor het vervolg
was ze verbaasd (toen ze winword.exe gevonden had) dat die het niet meer deed
kan wel, vooral als je de hele dag al op koffie en kroketten leeft en 30 pcs moet bouwenquote:op maandag 2 januari 2006 16:16 schreef alicey het volgende:
[..]
ik weet niet wat ze heeft gedaan. zelfs met een hamer zou je het er niet in krijgen, zou ik zo verwachten.
het was al 1024*768 denk ikquote:op maandag 2 januari 2006 16:17 schreef djdev het volgende:
[..]![]()
-edit-
het wat trouwens zeker een 800 x 600 ingesteld schermpje
of een presentatie met aan 4 kanten "safe mode" in beeld!quote:op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef me_wesley het volgende:
hoevaak heb ik op school al geen powerpointpresentaties gezien met filmpjes (lokaal gelinked) die het niet doen.
"ja maar thuis werkte hij wel gewoon"
dat vind ik ook altijd zo idioot als er iets stuk gaat of er een storing is. "gisteren werkte alles nog gewoon". mjah?quote:op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef me_wesley het volgende:
"ja maar thuis werkte hij wel gewoon"
dooooh
ach dat is dan nog een klein plus puntjequote:op maandag 2 januari 2006 16:20 schreef jump het volgende:
[..]
het was al 1024*768 denk ikmaar dan nog
*herkent*quote:op maandag 2 januari 2006 16:39 schreef joosd het volgende:
collega: duwt de isdn stekker in de netwerk aansluiting --> isdn centrale opgeblazen
met een isdn kabeltje mol je die dingen toch? op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?quote:op dinsdag 3 januari 2006 01:35 schreef blue thunder het volgende:
oh, heb wel eens een kabeltester verneukt door een netwerkkabel erin te rammen die nog in de switch zat....
best herkenbaarquote:op dinsdag 3 januari 2006 11:14 schreef intrepidity het volgende:
de monitor van onze oude 386 stond wat verkeerd ingesteld, dus ik wou het contrast wat veranderen enzo... nergens waren van die regelaars te vinden.. achterin zaten 2 gaten met een soort plastic schroeven erin verzonken, en ik dacht dus, oh, dat zijn de stelschroevenik loop vrolijk aan dat spul te draaien.. *pang* monitor kapot
jaartje of 10 geleden denk ik
jaartje of 8 geleden een pc uit elkaar gehaald omdat ie overal onder het stof zat, ff alle onderdelen van stof ontdaan, kast helemaal schoongemaakt enz, het enige probleem is dat ik van sommige dingen geen idee meer had hoe ze aangesloten moesten worden
inmiddels wel overigens
daarom vroeg ik het dus al ja.. volgens mij is dat alleen bij isdn/adsl aansluitingen...quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
met een isdn kabeltje mol je die dingen toch? op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?
maar ik heb er dus wel eens eentje gemolt, die nog in een isdn centrale zat.
daarom moet je dus nooit zomaar op enter rammen, maar liever op spatiebalk oid...quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:19 schreef stonedking het volgende:
linux back-up server willen herstarten, init 6 intikken en vervolgens komt er een melding van iemand dat er iets met citrix mis is. nou, kvm switch overschakelen, dat probleem opgelost, en weer gauw teruggeschakeld naar lniux maar ben toen teruggeroepen voor iets anders.
heel die linux machine vergeten. back-up gaat rond een uur of 6 's avonds van start, en een collega krijgt tegelijkertijd een melding dat exchangeserver vreemd doet. die ramt dus paar keer op enter om beeld te krijgen. die kvm switch stond nog op die linux bak. met init 6 op de commandline
ik gebruik meestal ctrl o.i.d.quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:24 schreef nyny83 het volgende:
[..]
daarom moet je dus nooit zomaar op enter rammen, maar liever op spatiebalk oid...
lekker veilig, een ruimte die automatisch op slot gaat wanneer er brand is.quote:op dinsdag 3 januari 2006 10:53 schreef tomasz het volgende:
gloednieuwe serverruimte met prachtige gasblusinstallatie. die kerel staat dat zo eens te bekijken en ziet een test-knop. hij denkt: even lekker de sirene laten loeien
drukt op knop... idd sirene... uitzetten ging niet, deuren sluiten. hij net op tijd buiten, hele ruimte volgepompt met blusgas. kom je erachter wat die flesjes moeten kosten.....
isdn is een gelijkspanning van plm. 40 v naar ik meen. op isdn/adsl staat volgens mij wel een wisselspanning, getuige het feit dat het gelijktijdig aanraken van de 2 draden leidde tot een minder prettig gevoel..quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:23 schreef nyny83 het volgende:
[..]
daarom vroeg ik het dus al ja.. volgens mij is dat alleen bij isdn/adsl aansluitingen...
met die power-over-ethernet switches van tegenwoordig weet je dat ook niet meer zeker.quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?
idd... het was ook een inline power switch... daardoor komt er te veel stroom op de tester te staan (geen superduur model hoor) en brandt het doorquote:op dinsdag 3 januari 2006 11:30 schreef chibibo het volgende:
[..]
met die power-over-ethernet switches van tegenwoordig weet je dat ook niet meer zeker.
die ruimtes gaan dicht, omdat dan 1. het blusmiddel z'n werk kan doen, 2. er geen zuurstof meer bij kan, 3. je dat gas niet in de rest van het kantoor wil hebben, hoewel het tegenwoordig niet meer dodelijk is. (blijft 15% zuurstof in de ruimte achter, net genoeg om even te kunnen doorademen)quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:27 schreef chibibo het volgende:
[..]
lekker veilig, een ruimte die automatisch op slot gaat wanneer er brand is.
dat klopt, maar dan zet je toch een veer op de deur, in plaats van hem automatisch af te sluiten? dan kan iemand die zich in de ruimte bevindt altijd nog naar buiten.quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:55 schreef tomasz het volgende:
die ruimtes gaan dicht, omdat dan 1. het blusmiddel z'n werk kan doen, 2. er geen zuurstof meer bij kan, 3. je dat gas niet in de rest van het kantoor wil hebben, hoewel het tegenwoordig niet meer dodelijk is. (blijft 15% zuurstof in de ruimte achter, net genoeg om even te kunnen doorademen)
een grote klap tegen je monitor geven als in word 2003 de text bij de rand van het scherm dreigde te komen, net als bij een type-machinequote:op dinsdag 15 juni 2004 16:49 schreef frollo het volgende:
in word 4.2 netjes op enter drukken telkens als de tekst bij de rand van het scherm dreigde te komen.
en toen?quote:op dinsdag 3 januari 2006 14:28 schreef joosd het volgende:
een ip scan -a van het lokale netwerk gedaan maar een beetje zitten dromen. ipv subnet 255.255.254.0 de hele ip range van 10.x.x.x gescant (werk bij een concern met 300.000 medewerkers ww)
hoe kun je de afstandhoudertjes vergetenquote:op dinsdag 15 juni 2004 09:50 schreef bobrooney het volgende:
harde schijf op moederbord laten pleuren...die deed het niet meer, voltage switch omgooien...dont ask me why...moederbord was zwart...en de afstandhoudertjes vergeten met bouwen van pc...ook geen slimme actie..
zo heb ik bij mijn eerste werkgever een toen nog heel duur 21" crt scherm als een dobbelsteen door de laadruimte van een mercedes vito laten rollen...quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:45 schreef peter_griffin22 het volgende:
zo hard moeten remmen in je vw caddy dat de monitor die naast je op de passagier's stoel ligt door de voorruit gaat... telt dat ook?
ach nu kosten ze niks meer hequote:op dinsdag 3 januari 2006 19:17 schreef jalu het volgende:
[..]
zo heb ik bij mijn eerste werkgever een toen nog heel duur 21" crt scherm als een dobbelsteen door de laadruimte van een mercedes vito laten rollen...
ik denk dat dit heeel veeel voorkomtquote:op woensdag 4 januari 2006 00:33 schreef alf het volgende:
net een nieuwe sbs2k server geinstalleerd hebben, blijkt dat de hele c: schijf aan het vollopen is. hmm, dan toch maar eens kijken welke bestanden er allemaal groot zijn en wat er veel aanwezig is. search gedaan op *.* en filteren op grootte, zo zeg, daar staan een hoop ee(nummer).log bestanden... wat moet ik nou met allemaal log bestanden van 5,2 mb groot? hoppa... allemaal weg. even kijken of alles daarna nog werkt, dus server opnieuw opstarten.
hmmmm, waarom doet exchange het nou niet meer? gelukkig was de backup niet al te lang geleden gedraaid
quote:op woensdag 4 januari 2006 13:45 schreef viperii het volgende:
mooie althlon 2200+ naar zijn grootje.. wel netjes vervangen door de winkel
ja, maar toch erg lullig als je dit doet op een live serverquote:op woensdag 4 januari 2006 01:05 schreef blue thunder het volgende:
[..]
ik denk dat dit heeel veeel voorkomt
dat is mij regelmatig overkomen... maar ik denk dat ik super-voedingen heb want mijn pc's gingen simpelweg niet aan in zo'n geval.quote:op woensdag 4 januari 2006 19:49 schreef tackleberry het volgende:
het bekende werk dus:voedingskabel van de floppydrive verkeerd aansluiten (één pin die in het luchtledige steekt), een 'heerlijke' rooklucht als gevolg...
ik heb wel eens een verkeerde data backup gemaakt. je maakt netjes een ghost-image van de data partitie en wrot die op cd, tezamen met bootbestanden en een standaard autoexec.bat die automatisch ghost start en gaat lopen restoren naar disk 0 - partitie 0.quote:op de automatische piloot de eerste schijf formatteren tijdens de windows xp installatie (inderdaad, dat was de ide opslag en backup schijf en niet de sata schijf...)
quote:op dinsdag 3 januari 2006 14:28 schreef joosd het volgende:
een ip scan -a van het lokale netwerk gedaan maar een beetje zitten dromen. ipv subnet 255.255.254.0 de hele ip range van 10.x.x.x gescant (werk bij een concern met 300.000 medewerkers ww)
en mocht dat wel zo zijn, dan zou ik de systeembeheerder ontslaan.quote:op donderdag 5 januari 2006 06:34 schreef jera het volgende:
ten tweede lijkt het me zeer sterk dat jij ergens werkt waar ze op het lokale subnet 300.000 medewerkers hebben zitten.
blijf het raar vinden dat dat niet beveiligd is.quote:op donderdag 5 januari 2006 15:36 schreef insertcredit het volgende:
klein tikfoutje tijdens het invoeren van de standaard refreshrate voor m'n scherm onder linux.
kzzt... kzzzzzzzzt. poef.
![]()
ook weleens gehad...100 gb aan muziek bestanden pleitequote:op dinsdag 15 juni 2004 10:44 schreef leujel het volgende:
ik wist een jaar / 1.5 jaar terug dus niet dat ntfs niet herkend werd door dos.... ik met de opstart diskette opgestart (wist ook niet dat xp bootable was) en mijn c schijf geformatteerd.... dat was dus eigenlijk mijn d schijf waar al mijn data voor school en werk op stond!!!
ik heb toen ook flink zitten vloeken!!
quote:op donderdag 5 januari 2006 17:44 schreef dophertje het volgende:
vrolijk een write erase uitvoeren op een pix en er vervolgens na het intypen van reload achterkomen dat je op de verkeerde firewall bezig bent![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |