abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19901575
iedereen heeft zijn of haar begin moeten maken in de geschiedenis van ict. je eerste zelfgebouwde systeem, of programma. ook zullen daar de nodige fouten bij voorgekomen zijn.

ik zelf begon op mijn tiende levensjaar met een oude xt. later 286, en zo verder naar 386. ik begon toen ook meerdere pc's te bouwen dan alleen voor mezelf. op een gegeven moment kocht ik een aantal karkassen van 386 machines op, om compleet te maken. omdat de bios batterij vroeger nog niet automatisch bij werd geladen, waren die meestal na een jaar of 4 op. je moest een nieuwe solderen, maar wat goedkoper en makkelijker was, 4 penlites in een houder en de draden eraan solderen. dat werkte net zo goed. en je had weer een werkend systeem met een goede bios.

daar maakte ik de eerste fout: na een heleboel systemen op die manier gesoldeerd te hebben soldeerde ik de laatste foutief vast, dwz, aan de verkeerde polen op het bord. ik ging daarna naar beneden om drinken te halen, om een kwartier daarna 4 geexplodeerde penlites in de kast te vinden ...

wat was jouw eerste blunder?
Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:34:38 #2
52571 Anahka2309
I excel at not giving a fuck..
pi_19901650
heb ooit eens een server herstart overdag, bleek een terminal server waar zo'n man of 20 op aan het werk was

ben toen maar even in de server-ruimte gebleven
pi_19901746
tot nu toe? init 6 in het verkeerde ssh-schermpje intikken..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:42:52 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19901773
wel eens een schijf een aantal procenten geformateerd. maar aan een stroomstoring geweten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:44:03 #5
50298 QM84
Het Orakel
pi_19901792
mijn allereerste blunder:
de hd op mijn pa's 386 was net niet groot genoeg voor een bepaald spelletje, dus de schijf comprimeren om extra ruimte te krijgen. maar het duurde nogal lang, en jong als ik was moest ik nog op een bepaalde tijd naar bed, dus met de gedeachte "morgen ga ik wel verder" zette ik de pc uit toen die op ongeveer de helft was van het comprimeren. hd naar de klote... was m'n pa niet echt blij mee.
dat dus.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:44:20 #6
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_19901800
vergelijkbaar genre... ook leuk: helpdesk; om te lachen...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_19901831
zo hard moeten remmen in je vw caddy dat de monitor die naast je op de passagier's stoel ligt door de voorruit gaat... telt dat ook?

Op dinsdag 29 juni 2004 23:04 schreef TrenTs het volgende:
Het zit je ook allemaal niet mee hè? Eerst je geboorte, nu dit weer
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:48:00 #8
12091 Sjaakman
pi_19901892
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:45 schreef peter_griffin22 het volgende:
zo hard moeten remmen in je vw caddy dat de monitor die naast je op de passagier's stoel ligt door de voorruit gaat... telt dat ook?

dinsdag 15 juni 2004 @ 09:48:46 #9
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_19901906
mensen adviseren een nieuwe floppydisk te kopen omdat ie het niet doet en er dan later achterkomen dat de kabel niet op het mobo zat :s
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_19901907
met ghost een image moeten maken op een nieuwe hdd, die precies dezelfde grootte en hetzelfde merk heeft.
data was ongelooflijk belangrijk.
na de image erachter komen dat je met 2 lege harde schijven in je hand staat....................
-=]D3aM0n[=-
pi_19901924
stuk of 20 pc's voorzien van een clean image met altiris via het netwerk en ja die hadden allemaal pxe enabled ja dus die uit stonden booten gewoon en die waar nog mensen op zaten te werken kregen ook een nieuw image

was overigens niet mijn fout, al dachten mn collega's daar anders over. ik selecteerde 1(!!!) pc en sleepte die naar het betreffende image toe. op het moment dat ik los liet werd ineens alles geselecteerd en kreeg dus elke pc die al in het lijstje stond mooi een nieuw image
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:50:13 #12
12091 Sjaakman
pi_19901931
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:48 schreef d3am0n het volgende:
met ghost een image moeten maken op een nieuwe hdd, die precies dezelfde grootte en hetzelfde merk heeft.
na de image erachter komen dat je met 2 lege harde schijven in je hand staat....................
het moment dat je je realiseert dat het ook echt weg is...
pi_19901934
harde schijf op moederbord laten pleuren...die deed het niet meer, voltage switch omgooien...dont ask me why...moederbord was zwart...en de afstandhoudertjes vergeten met bouwen van pc...ook geen slimme actie..
pi_19901946
ik heb lang geleden de voeding van een philips 286 door laten branden...
geen idee hoe dat kwam, maar het stonk wel.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_19901948
op een 386:
om een spelletje aan de loop te krijgen autoexec.bat renamed naar autoexec.old en wat bestanden verplaatst.
alleen vergeten weer terug te plaatsen, zodat mijn moeder de volgende dag haar pc niet meer aan de loop kreeg en ik zodra ik uit school terug kwam gigantisch op mijn donder kreeg.
toch al wel 15 jaar terug denk ik..
en afgelopen weekend een nieuwe schijf geplaatst naast mijn ntfs-slave.
op de een of andere manier werd hij steeds verkeerd gemount, na voor de zoveelste keer hem te hebben geconverteerd naar dynamisch converteerde ik hem per ongeluk terug naar standaard en werd hij geformatteerd. alle foto's van de zwangerschap van mijn vrouw weg, geen enkel proggie te vinden dat een ntfs-partitie kan herstellen.
dat zal me leren mijn back-up media voor andere doeleinden te gebruiken...
pi_19901971
quote:
Doubt whom you will, but never yourself.
Christine Bovee
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:55:25 #17
64288 Bensel
Ladderzat
pi_19902042
ooit heeft m'n broer een keer een scsi format uitgevoerd op een normale ide schijf.. oeps :$ gelukkig snel genoeg achter gekomen.. waren 'maar' 40 mb van de gig kwijt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_19902064
mijn blunder als beheerder was , ik was aan het werk en had network reports aan staan , en wou die even uitzetten ipv nw reports - tcpip , deed ik nw - tcpip , en gooi dus het hele netwerk plat , waardoor printservers , terminalstations enz enz allemaal opnieuw geboot moesten worden , een kleine 45 minuten downtime .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:58:17 #19
11971 iKKe007
Ben® Kreezy
pi_19902088
door schade en schande wordt men wijs.. althans zo is het gezegde

ooit eens een floppy geprobeerd te comprimeren, vraag me niet waarom maar het gevolg was dat die pc gigantisch over ze zuiger ging en nooit meer opstartte.. jammer genoeg was dat mijn vaders pc met 'belangrijke' gegevens....

samen met mijn vader voor mijn verjaardag mijn nieuwe videokaart inbouwen, aanvankelijk past het niet omdat 'die koeler daar' in de weg zat.. *hop* los van de processor en gaan.. na 10 minuten (in die tijd werden ze niet zo snel warm ofzo..) scherm op tilt... toch maar koeler weer terug zetten en dan dus met de schroevendraaier bijna door het mobo heen gaan

tegenwoordig valt het gelukkig allemaal mee.... blijkbaar toch beetje wijzer geworden. echter willen voedingen bij mij nog steeds niet lang leven (gemiddeld: half jaar).
Blablablablabla - I'm an idiot.. Tell me something I don't know!!! -- Stats Fok!Fotospel!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:03:28 #20
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_19902189
jezus, wat een nerd-verhalen hier... dan maar gewoon mijn eerste blunder, in de categorie huis-tuin-keuken-gebruik:
ik vond al die bestanden zo los op c:\ zo'n rommeltje dat ik ze maar besloot de plaatsen in de directory c:\overig...
Decisions are made by those who show up.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:03:37 #21
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19902191
pwrdwnsys *immed ingetikt op het produktie systeem overdag terwijl ik toch echt dacht op de ontwikkelmachine bezig te zijn...... oeps.... meteen de telefoon van de haak gegooid....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_19902196
wij hadden hier op het bedrijf eerst nog een token ring netwerk. het was mogelijk om een ethernet signaal door te patchen over dat token-ring traject. moest je alleen wel goed opletten dat je de ontvangende kant eerst plaatste en dan pas de zender.

je raadt t al: ik deed dat dus een keer niet:

gevolg: klik... klik..klik... klik..klik... klik..klik... klik..klik... klik..klik... klik.. hele token ring netwerk zat vol met storing met als gevolg dat alle 250 medewerkers van het netwerk afgegooid werden
the week is a useless interruption of the weekend
visit my site: http://www.jaytd.nl
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:04:22 #23
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_19902204
op mijn eerste (2e hands) 486 dx ii 66 mhz de processor eruit gehaald om te kijken welke waarden ie had en toen 180 graden gedraaid teruggezet (ik dacht dat dat ding er maar op één manier inkon ).......
daarna heb ik zelf een amd k (nogwat) 266mhz systeem gemaakt (heel voorzichtig)
Life in the so-called space age.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:04:34 #24
38624 Flierp
A.S of U.
pi_19902211
even een nieuwe versie dos erop zetten . . (en er dan achterkomen dat er een soort van beveiliging over de schijf heen ligt die het overschrijven van bepaalde bestanden niet toelaat)

daarna booten en er dan achterkomen dat je dos-versies door elkaar heen gezet hebt (en die schijfbeveiliging liet het niet toe dat te corrigeren)

bak wou echt niet meer opstarten . .(maar er stond wel voor een half jaar meetgegevens van het bedrijf op die ze hard nodig hadden)
Religion : Mankind's worst invention !
pi_19902213
erm ... heb twee grote blunders ... een tnt2 videokaart zonder fannetje laten draaien ( nee joh dat trek die wel ... die worden niet zo heet ( doh!)) en de witte aansluit stekkertjes van een at moederbord omgewisseld .... wist ik veel dat daar een volgorde in zat ....
Hoezo dat mag niet ?!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:05:37 #26
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_19902224
tijdens stage bij siemens in munchen:

geluidsfragment gedownload en proberen af te spelen op een unix systeem
met "copy *.au to ttyxxx" (of zoiets) waarbij ik de verkeerde terminal opgegeven had.

geluidsfragment was de beroemde "orgasme-scene" uit "when harry met sally"
en de terminal was bij een collega in het kantoor naast me, die toevallig net
met een klant aan de telefoon zat...
An open mind is a joy forever!
pi_19902253
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:05 schreef keerzijde het volgende:
tijdens stage bij siemens in munchen:

geluidsfragment gedownload en proberen af te spelen op een unix systeem
met "copy *.au to ttyxxx" (of zoiets) waarbij ik de verkeerde terminal opgegeven had.

geluidsfragment was de beroemde "orgasme-scene" uit "when harry met sally"
en de terminal was bij een collega in het kantoor naast me, die toevallig net
met een klant aan de telefoon zat...
oeh!
Hoezo dat mag niet ?!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:08:33 #28
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19902283
lang geleden met een oude proliant server, zo'n staand model.
zat ik achter te werken in de serverruimte. even wat logs checken en dergelijke.
druk ik met m'n knie de powerswitch in.
niks aan de hand als je de knop maar ingedrukt houdt.
was wel de pdc/exchange server voor het hele bedrijf.....

dus iedereen maar even een mailtje sturen en de schakelaar vasttapen. tussen de middag even gefixt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:08:47 #29
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_19902289
mn aller eerste pc: gepushed door de verkoper dat een 6x cd speler puur voor bedrijven/professionals was, dus mij met een 4x cd computer naar buiten...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:09:27 #30
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19902307
ik vind eigenlijk dat de blunders die je thuis hebt gemaakt niet tellen....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_19902315
op mijn stage met het installeren van een programma waarna je er een database aan moet koppelen met behulp van een bepaald script.
nou had ik een verkeerde script gedraaid waardoor er ipv zo'n 45 man maar 5 man konden werken. om de een of andere reden waren de user licenties 'verwijderd' en zag hij er nog maar 5 in plaats van 45.. 3 afdelingen plat voor een middagje....

maar mn stagebegeleider vatte het goed op... "doorbreekt die dagelijkse sleur weer een beetje" zei hij.
Time's fun when you're having flies.
pi_19902373
del *.* (op c)

tijdens mijn 1e stage (at-tijdperk). gek genoeg starte de pc de volgende dag niet meer op
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:12:33 #33
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_19902381
ik heb ooit eens mijn d partitie (data) weggegooid.
gelukkig had ik nog een redelijk recente backup van mijn data. installatie bestanden die ook op die partitie stonden had ik binnen een paar dagen terug.

dat was overigens niet mijn eerste en zeker niet mijn laatste blunder denk ik zo (ik had laatst nog ruzie met sourcesafe dat koste ook weer een halve dag). maar het was wel mijn grootste blunder tot nu toe.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:14:51 #34
52571 Anahka2309
pi_19902427
met mijn oh-op-die-switch-zit-niemand-actie heb ik ook wel punten gescoord hier.....

ik stond dus achter de kast waar de switches in hingen...en moest dus ff de achterkanten tellen. en toen zat ik ff verkeerd
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:20:58 #35
61288 Duna
Still Going Strong
pi_19902580
goh ik heb nog nooit iets verklooid eigenlijk
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_19902694
alle bestanden die in de root stonden netjes opgeruimd en in een nieuwe dir gedaan

dit gebeurde de eerste dag dat ik een pc voor mijn neus hadt
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:27:47 #37
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19902729
eentje van de chef:
ff een applicatie server in onderhoud nemen. netjes de applicaties gestopt, server down gebracht, alleen nog ff de computerzaal op om hem daadwerkelijk uit te zetten met de schakelaar.

prompt gaat de telefoon....

de database server zat eronder in het rek.... u raadt het al. in één klap 1000 users eruit geflikkerd.

en bedankt chef!

sindsdien mag ie ook niet meer aan de machines komen...
pi_19902809
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:09 schreef doctorb het volgende:
ik vind eigenlijk dat de blunders die je thuis hebt gemaakt niet tellen....
laat me raden: jouw eerste blunder was je registratie op fok?

het gaat om blunders, iedereen mag hier ter vermaak een verhaaltje posten, ik vraag niet of jij vind dat ze tellen. maar zoals je al vaker in mijn topics al trollend hebt bewezen, voeg je nooit iets toe.

ksssst.
Laptop kopen?
pi_19902830
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:27 schreef doctorb het volgende:
eentje van de chef:
ff een applicatie server in onderhoud nemen. netjes de applicaties gestopt, server down gebracht, alleen nog ff de computerzaal op om hem daadwerkelijk uit te zetten met de schakelaar.

prompt gaat de telefoon....

de database server zat eronder in het rek.... u raadt het al. in één klap 1000 users eruit geflikkerd.

en bedankt chef!

sindsdien mag ie ook niet meer aan de machines komen...
eigen blunders, niet die van iemand anders, das veel te makkelijk.
Laptop kopen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:33:04 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_19902847
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:50 schreef blade-l----- het volgende:
op een 386:
om een spelletje aan de loop te krijgen autoexec.bat renamed naar autoexec.old en wat bestanden verplaatst.
alleen vergeten weer terug te plaatsen, zodat mijn moeder de volgende dag haar pc niet meer aan de loop kreeg en ik zodra ik uit school terug kwam gigantisch op mijn donder kreeg.
toch al wel 15 jaar terug denk ik..
en afgelopen weekend een nieuwe schijf geplaatst naast mijn ntfs-slave.
op de een of andere manier werd hij steeds verkeerd gemount, na voor de zoveelste keer hem te hebben geconverteerd naar dynamisch converteerde ik hem per ongeluk terug naar standaard en werd hij geformatteerd. alle foto's van de zwangerschap van mijn vrouw weg, geen enkel proggie te vinden dat een ntfs-partitie kan herstellen.
dat zal me leren mijn back-up media voor andere doeleinden te gebruiken...
er bestaat wel degelijk een ntfs recover progje! goed zoeken dus!
censuur :O
pi_19902881
ik kan me trouwens nog een eerdere fout herinneren, met mijn xt'tje. ik vond dat de platte bak teveel ruimte innam, en plaatste hem daarom verticaal tussen een kastje en mijn bureau in, om er daarna achter te komen dat die harde schijf nog niet verticaal konden werken zonder met de koppen over de schijf te dansen ...
Laptop kopen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:40:44 #42
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19903003
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:31 schreef htt-thalan het volgende:

[..]

laat me raden: jouw eerste blunder was je registratie op fok?

het gaat om blunders, iedereen mag hier ter vermaak een verhaaltje posten, ik vraag niet of jij vind dat ze tellen. maar zoals je al vaker in mijn topics al trollend hebt bewezen, voeg je nooit iets toe.

ksssst.
je vraagt it blunders: thuis pc gebruik vind ik daar niet onder vallen, maar goed da's mijn mening niet de jouwe.
verder voeg ik met eerder genoemd voorbeeld wel iets toe, dus je commentaar slaat waarschijnlijk vooral op jezelf, en dan dat verhaaltje over de chef....... als thuis blunders wel mogen, dan mag deze ook. (want zoals je zelf zegt iedereen mag hier ter vermaak een verhaaltje posten)
ben je jaloers omdat jouw blunders misschien toch een stuk saaier zijn dan die van de meeste hier?

en persoonlijk heb ik er schijt aan wat jij wel of niet vraagt. maar goed, da's weer een ander topic.

vort fikkie!
pi_19903009
quote:
komt me bekent voor. even hddtje ghost van vol naar leeg. huh. dat gaat snel. rebooten en erachter komen dat je een lege hd geghost hebt . uiteraard belangrijke gegevens. ffkes getdataback erover en een groot gedeelte was weer terug.

mijn eerste fout was een of andere bedrijfspc van een belangrijke klant. die starte niet meer op en kon geen back-up maken. ik netjes windows hersteld. met de cd-rw 3 back-ups gemaakt. daarna alles geformateerd en windows goed geinstalleerd. alle drivers en programma's geinstalleerd en de 3 back-up cd's erbij gepakt.

"plaats een schijf of een andere geschikt medium in station "

wtf. volgende cd. zelfde fout. omg, dit ga je niet menen. ok. kapotte cd-rw lezer. andere pc geprobeerd. zelfde fout. oei.

met lood in me schoenen de klant gebeld dat ie zijn pc op kan komen halen. zonder back-up. was ie niet zo blij mee.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:41:40 #44
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19903022
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:50 schreef blade-l----- het volgende:
alle foto's van de zwangerschap van mijn vrouw weg, geen enkel proggie te vinden dat een ntfs-partitie kan herstellen.
ik adviseer noobs, die een digitale camera willen. ook altijd maar om een gewone camera te kopen
Iemand Fien soms gezien?
pi_19903070
aller eerste:

10 print "hoi"

maar mama dat is toch om iets te uit te printen?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:43:37 #46
80587 z-star
ZZZzzz...
pi_19903077
voor de unix freaks: (was een collega van me)

wilde een directory verwijderen (rm -r) en kreeg een melding dat hij geen rechten had, geen probleem... gewoon 'su' (iedereen wist het password) en nog een keer proberen. hij was alleen vergeten dat een 'su' ook een 'cd /' uitvoerd.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:43:39 #47
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19903078
allereerste blunder, leuk spelletje geschreven op mijn zx-81, wil ik dat pokkeding ff wat dichter bij zetten, valt de 16k geheugen extensie eraf. weg ploeterarbeid.
pi_19903093
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:40 schreef doctorb het volgende:

[..]

je vraagt it blunders: thuis pc gebruik vind ik daar niet onder vallen, maar goed da's mijn mening niet de jouwe.
verder voeg ik met eerder genoemd voorbeeld wel iets toe, dus je commentaar slaat waarschijnlijk vooral op jezelf, en dan dat verhaaltje over de chef....... als thuis blunders wel mogen, dan mag deze ook. (want zoals je zelf zegt iedereen mag hier ter vermaak een verhaaltje posten)
ben je jaloers omdat jouw blunders misschien toch een stuk saaier zijn dan die van de meeste hier?

en persoonlijk heb ik er schijt aan wat jij wel of niet vraagt. maar goed, da's weer een ander topic.

vort fikkie!
quote:
wat was jouw eerste blunder?
Laptop kopen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:44:33 #49
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_19903098
ik wist een jaar / 1.5 jaar terug dus niet dat ntfs niet herkend werd door dos.... ik met de opstart diskette opgestart (wist ook niet dat xp bootable was) en mijn c schijf geformatteerd.... dat was dus eigenlijk mijn d schijf waar al mijn data voor school en werk op stond!!!

ik heb toen ook flink zitten vloeken!!
Gretsch fan
pi_19903099
ik weet niet of het mijn eerste was, maar wel een klassieke: de verkeerde partitie geselecteerd om te formatteren van fat32 naar ext3. gelukkig had ik de data net een week van te voren gebackupped, maar toch...
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:45:18 #51
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19903114
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:43 schreef z-star het volgende:
voor de unix freaks: (was een collega van me)

wilde een directory verwijderen (rm -r) en kreeg een melding dat hij geen rechten had, geen probleem... gewoon 'su' (iedereen wist het password) en nog een keer proberen. hij was alleen vergeten dat een 'su' ook een 'cd /' uitvoerd.
en om deze reden is het eerste wat ik bij een nieuwe server doe, de home directory van root wijzigen van / naar /root...
pi_19903118
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:43 schreef doctorb het volgende:
allereerste blunder, leuk spelletje geschreven op mijn zx-81, wil ik dat pokkeding ff wat dichter bij zetten, valt de 16k geheugen extensie eraf. weg ploeterarbeid.
mooi was die tijd

pi_19903124
@doctorb:

ik zou het simpel op willen lossen: ik post niet in jouw topics, en jij niet in de mijne.

iedereen blij.
Laptop kopen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:47:57 #54
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19903173
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:45 schreef htt-thalan het volgende:
@doctorb:

ik zou het simpel op willen lossen: ik post niet in jouw topics, en jij niet in de mijne.

iedereen blij.
ik post waar ik wil. als je dat niet bevalt dan neem je dat maar op met de forum baas.
pi_19903184
ben met een jaar of 10 begonnen met computers, ben nu 30 dus al een aardige history achter de rug...

mijn heftigste blunder tot nu toe was een user uit citrix proberen te trappen met de x button. ipv de user gooi ik de published desktop weg. tijdens het oh shit moment reageer ik me af door 1 keer met gebalde vuist op de muur te slaan... met een gebroken middenhands beentje als gevolg.

vervelende was dat de helpdesk medewerker die er bij stond geen ruk van mijn uitleg begreep dus ik zelf de published desktop opnieuw staan aanmaken. muizen met een gebroken hand is mega au zeg maar. achteraf viel het allemaal wel mee, de helpdesk had niet 1 call binnen gekregen over gebruikers die niet meer konden inloggen. en dat bij een klant waar 260 man werken
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:48:59 #56
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19903199
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:45 schreef peter_griffin22 het volgende:

[..]

mooi was die tijd

[afbeelding]
pi_19903216
wel eens een nieuwe amd 2600+ geinstalleerd, alles ging goed dacht ik en ik moest er zo'n koeler op zetten met van die schroefjes. in het zakje zaten verschillende plasticjes en volgens de handleiding moest ik een bepaald plasticje hebben.... was ik even vergeten te kijken welk plasticje voor welk moederbord was

dus na alles gecontroleerd te hebben ram ik die kast aan, fannetjes beginnen te draaien en er komt een collega binnen met de tekst: "wat ruikt et hier vreemd" kut!

verkeerde plasticjes en dus een milimeter tussen de core en de koeler...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:50:39 #58
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19903231
bij een vriend even met partition magic kloten. om ruimte te maken voor een dual boot.

we zijn nog wel steeds vrienden

[ Bericht 0% gewijzigd door mhr-zip op 15-06-2004 11:31:07 ]
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:51:08 #59
13250 Lod
Sapere aude!
pi_19903245
op mijn eerste werkdag in gesprek met een of andere manager. ik zat zenuwachtig aan een onschuldig rood schakelaartje achter op zijn pc te frunniken waarboven de getallen 110 en 220 stonden. het was een mooie plof (en een korte arbeidshistorie )
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 15 juni 2004 @ 10:51:45 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_19903262
ik heb een paar geleden de oude 386 van me pa letterlijk verbrand... was er een avondje mee aan het prutsten geweest om er een cd-romspeler in te bouwen, maar bij het in elkaar zetten sloot ik de voeding voor de floppydrive verkeerd aan... er waren maar 3 van de 4 pinnetjes aangesloten... idd kortsluiting. en aangezien de zekering van de voeding al een keer was vervangen door een koperdraadje kan je het resultaat wel raden...

op mn werk moest ik een keer op een zaterdagmiddag een p4 in elkaar zetten. ze waren toen net nieuw en de processor kwam op het laatste moment binnen. er was haast bij, want de pc zou om 17.00u klaar zijn en het was inmiddels al 17.45. dus ik maak iets te snel de verpakking open en jawel... 50% van de pootjes verbogen op een gloednieuwe p4...
So we just called him Fred
pi_19903315
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:51 schreef lod het volgende:
op mijn eerste werkdag in gesprek met een of andere manager. ik zat zenuwachtig aan een onschuldig rood schakelaartje achter op zijn pc te frunniken waarboven de getallen 110 en 220 stonden. het was een mooie plof (en een korte arbeidshistorie )
doh!
pi_19903356
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:51 schreef lod het volgende:
prachtig

ik heb die fout gelukkig nog nooit gemaakt, wel een paar keer voorkomen dat mensen argeloos hun computer aan gingen zetten nadat ze 't 110-220 volt knopje hadden omgezet ("we zagen verder geen andere knopjes en we dachten dat hij het zo misschien weer zou doen")
pi_19903579
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:50 schreef mhr-zip het volgende:
bij een vriend even met partition magic kloten. om ruimte te maken voor een dual boot.

we zijn nog wel steeds vrieden
dat heb ik ook ooit eens gehad.
moesten een server installeren met de partities in een bepaalde grootte die we doorgekregen hadden.
kwam een kerel overvliegen uit australie om een of ander exotisch stuk software te installeren (was om schepen te volgen via sateliet in de noordzee).
komt die kerel binnen wandelen: "goodday mates, the size of the partitions is wrong".
bleek dus dat er 1 partitie te klein was, hadden ze verkeerd doorgegeven aan ons dus niet echt onze fout, maargoed, partition magic erin in tegen die gast "no prob dude, we just resize the partitions and you'll be on the road in no time"

ja kut, liep partition magic halverwege de resize ramvast, server deed niks meer en we hadden geen tijd gehad om even een image te maken zegmaar.
dat werd dus opnieuw installeren
duur grapje om zo'n kerel een paar uur te laten wachten
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:17:49 #64
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_19903881
allereerste blunder,

eerste blunder was toen ik voor het eerst een autoexec.bat ging aanpassen.
toen nog met edlin. elke regel opnieuw tikken. 1 typfout gemaakt.
hele systeem kwam niet meer in de juiste dosmode. dus opnieuw moeten starten met floppies.
maar deze stonden te dicht bij een paperclipmagneet. die werkten dus niet meer.
na geleend van iemand anders uiteindelijk toch autoexec aangepast

mijn 2e blunder dat was toch wel mijn 5 1/4 floppy drive weggooien (al die mooie retrospellen)
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_19904026
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:33 schreef remcodelft het volgende:

[..]

er bestaat wel degelijk een ntfs recover progje! goed zoeken dus!
tips anyone?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:26:16 #66
15600 BB-King
Long live the King!
pi_19904076
ik wist niet hoe ik de beveiliging van een floppy moest halen als systeembeheerder zijnde.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:30:29 #67
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_19904184
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 11:26 schreef bb-king het volgende:
ik wist niet hoe ik de beveiliging van een floppy moest halen als systeembeheerder zijnde.
je bedoeld diskette of echt floppy, dat je het plakkertje moest verwijderen?
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_19904307
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:41 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

ik adviseer noobs, die een digitale camera willen. ook altijd maar om een gewone camera te kopen
hahaha.
ik had een back-up op een externe usb 2.0 schijf van dezelfde grootte.
alleen had ik hem laatst ergens anders voor nodig en heb ik een gedeelte eraf gehaald.
ben alleen vergeten de backup weer opnieuw erop te zetten.
alle foto's staan op cd-r behalve de zwangerschapfoto's dus.
die externe schijf is trouwens fat32, maar daar kan ik ook niks bruikbaars meer op vinden
pi_19904599
mijn eerste privé blunder....

ik had een xt... zo'n ding met 2 360kb floppiedrives, cga/mda-hercules en geen hdd. van dat ding heb ik heel wat geleerd. maar dat werken met diskettes bleef toch een pain in the *ss. kreeg ik van iemand een paar meg aan hdd (mfm of rll) incl. controller. yes!!!! ik kon mijn geluk niet te boven! dus: presenteer schroevendraaier!! heb ik die kast open, moet ik een paar brackets verplaatsen om de controller in een isa slot te kunnen doen. dus ik trek een bracket met de parallele-poort los en (luiheid zelve) laat hem even los hangen aan zijn kabeltje. controller er in en eerst de harddisk maar even testen heh... (ze zeiden wel dat ie het deed, maar toch). dus die hdd ligt op het bureau en was verbonden met de pc. pc aan... booten... mooi, fdisk ziet hem. was nogal opgewonden.... "mijn eerste harddisk! yippie!!!" dus ik buig voorover om dat ding nog even goed te bekijken, raak per ongeluk de kabel van de parallele-poort bracket aan en dat ding schiet als de gekte over de printplaat van de hdd heen....

had ik nog geen hdd!!! :-(

okay, er zijn mensen die vinden dat privé blunders niet meetellen (ookal kunnen ze net zo komisch zijn), dus ook even een zakelijke: in een sap landschap een hele stapel transporten (programma of tabelwijzigingen) in het verkeerde systeem ingespeeld. gelukkig ontbrak de betreffende functionaliteit zodat er geen schade was... maar anders hadden we een complete restore uit mogen voeren.

dan om het af te leren nog een foutje waar ik als slachtoffer last van had: voor een toets op school had de leraar de systeembeheerder gevraagd om te zorgen dat wij tijdelijk niet bij onze homedirs konden komen (ivm. spieken enzo). dus de systeembeheerder denkt slim te zijn en neemt de ownership over van de complete home-directory en alle onderliggende subdirs. nou, dat we niet bij onze dirs konden komen... daar is hij in geslaagd. maar de hele school kon het niet meer, en het heeft hem 2 weken gekost om alle rechten weer te herstellen!
Don't hurry, be crappy!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:49:07 #70
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19904724
kmoest een gebruiker killen uit een progress database. mijn collega had mooi menutje gemaakt etc alles erop en eraan.

optie 3: kill user
optie 4: kill databases

in het kort, me poot schoot uit en zonder om bevestiging te vragen werd de database omlaag geflikkerd.. met maar 500 man actief....

dat was niet leuk
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_19904981
op een warme dag tot de ontdekking komen dat die extra fan in je kast best naar buiten gericht kan worden voor wat extra koeling, ding los gehaald, half op me gericht, computer weer aan, alleen was de luchtstroom nog niet optimaal, dus ik probeer met een extra schroefje de fan aan de harde schrijf te hangen, en schiet op dat moment uit met de schroevendraaier... een grote vonk, een kapotte hd, moederbord en voeding. sindsdien gaat er bij mij nooit meer een computer open als hij nog aan staat...
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:57:08 #72
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19905004
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 11:17 schreef killer_mac het volgende:
mijn 2e blunder dat was toch wel mijn 5 1/4 floppy drive weggooien (al die mooie retrospellen)
ik heb ze nog liggen
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:01:25 #73
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19905131
owjah nog een mooie blunder!

het gebeurde met dopey, de voorganger van happy (jah, zo heten mijn servers, happy is nu actief). ik denk, ik zal die kloksnelheid is wat opschroeven, ding is zo tergend langzaam. dus ikke alles goed gezet, koeling aangepast etc. was ik ergens dipswitch vergeten die de kloksnelheid met het moederbord (fsb) regelde.. resultaat, een lege hdd.. dag websites van 25 klanten
pi_19905406
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 12:01 schreef thaduck het volgende:
dag websites van 25 klanten
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:51:38 #75
77400 ApC_IcE
nogsteeds zelfde icon
pi_19906504
haha
ik had die afstandhouders van het mainboard van een a7n8x-x laatst erin gedaan alleen had er 3 te weinig gedaan (aan de kant waar de ide kabels enzo inmoeten) .. druk ik die kabels erin: krrrrrkkk .. hehe oeps...;)

laatst met inbouwen waterkoeling:
is me radiator lek.. 1cm water in me kast (stond gelukkig uit en geeen schade)
pi_19906627
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 12:51 schreef apc_ice het volgende:
haha
ik had die afstandhouders van het mainboard van een a7n8x-x laatst erin gedaan alleen had er 3 te weinig gedaan (aan de kant waar de ide kabels enzo inmoeten) .. druk ik die kabels erin: krrrrrkkk .. hehe oeps...;)

laatst met inbouwen waterkoeling:
is me radiator lek.. 1cm water in me kast (stond gelukkig uit en geeen schade)
*naar hart grijpt*
  dinsdag 15 juni 2004 @ 13:08:21 #77
56875 dalet
zoekt altijd de grens op :)
pi_19906996
op een nt4 server van een scholengemeenschap alleen administrator rechten op alle mappen (de functie replace on all sub-directories. niemand van de school (inclusief leerlingen en werknemers) konden er meer bij. had het verkeerde vinkje aangeklikt.
If it ain't Dutch... It ain't much!
pi_19907014
het managementinformtiesysteem alhier wordt elk weekend bijgewerk dmv een scheduler die de diverse batches aftrapt.
doordeweeks is die zonder problemen uit te zetten voor onderhoud, wat ik dus op vrijdagochtend ook deed.

maandagochtend kom ik binnen, krijg ik meteen de vraag:
" wheelee..heb jij vrijdag de scheduler uitgezet?"
ik: "ehh...ja...hoezo?".
zij: "en heb je m toen ook weer aangezet voor je naar huis ging?".
ik: "aan je gezicht te zien niet ."

alsnog overdag alles afgetrapt, met de extra systeembelasting vandien .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_19908575
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 11:45 schreef rido78 het volgende:
dan om het af te leren nog een foutje waar ik als slachtoffer last van had: voor een toets op school had de leraar de systeembeheerder gevraagd om te zorgen dat wij tijdelijk niet bij onze homedirs konden komen (ivm. spieken enzo). dus de systeembeheerder denkt slim te zijn en neemt de ownership over van de complete home-directory en alle onderliggende subdirs. nou, dat we niet bij onze dirs konden komen... daar is hij in geslaagd. maar de hele school kon het niet meer, en het heeft hem 2 weken gekost om alle rechten weer te herstellen!
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 13:08 schreef dalet het volgende:
op een nt4 server van een scholengemeenschap alleen administrator rechten op alle mappen (de functie replace on all sub-directories. niemand van de school (inclusief leerlingen en werknemers) konden er meer bij. had het verkeerde vinkje aangeklikt.
.................................. was jij die e***l????
Don't hurry, be crappy!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:15:56 #80
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_19908964
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 13:08 schreef wheelee het volgende:
het managementinformtiesysteem alhier wordt elk weekend bijgewerk dmv een scheduler die de diverse batches aftrapt.
doordeweeks is die zonder problemen uit te zetten voor onderhoud, wat ik dus op vrijdagochtend ook deed.

maandagochtend kom ik binnen, krijg ik meteen de vraag:
" wheelee..heb jij vrijdag de scheduler uitgezet?"
ik: "ehh...ja...hoezo?".
zij: "en heb je m toen ook weer aangezet voor je naar huis ging?".
ik: "aan je gezicht te zien niet ."

alsnog overdag alles afgetrapt, met de extra systeembelasting vandien .
hmm minder...

weet wel een goeie it blunder van de een systeembeheerder bij me op school.
ik had ooit (waar is het nu gebleven / waarom heb ik het ooit weggegooid) een retegoed nep virus. leek net of windows totaal crashte, c helemaal aan het wissen was en daarna op een volledig scherm met allemaal onbegrijpelijke tekens kwam. leuke was dat nadat het scherm tevoorschijn was gekomen, je gewoon op esc moet drukken: even apeldoorn bellen.. haha

nu had ik dit "virus" op diskette staan, in pc gedrukt, aan gezet, diskette eruit getrokken en weggelopen, proggie liep gewoon door... toen kwam de systeem beheerder langs, ziet dat roept shit, probeert crtl-alt-del wat niet hielp omdat de disk er niet in zat, waarna hij iedereen van de pcs aftrapte en een compleet niet ghost op elke pc moest invoeren. schade een middag geen pcs meer... ik heb wel ff gelachenn..... (was trouwens 5 jaar geleden hoor )
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_19909086
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 11:24 schreef blade-l----- het volgende:

[..]

tips anyone?
getdatabackntfs (www.runtime.org)

hmm.. mijn eerste blunder zou ik me zo echt ff niet meer kunnen herinneren.. tijdje geleden wel nog voor een klant een systeem moeten installeren. primary ide zat de harddisk met os, en op de raid-controller moesten 2 harddisks aangesloten worden waarvan er op 1 al data stond. dus ik de raid-bios in, array aanmaken en mirror laten aanmaken.. pc doorgestart naar windows.. drivers voor raid-controller geinstalleerd, euhm.. waar is die data... oeps.. verkeerde schijf gekozen die gemirrored moest worden.. ik had dus niet goed gekeken welke kabel op de primary aansluiting zat van de raid-controller..
gelukkig had ik van te voren ff een backupje gemaakt op een andere harddisk.. klantje heeft er nooit iets van meegekregen..
pi_19910145
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 14:15 schreef cybpraetorian het volgende:

[..]

hmm minder...
...
ach, ik was allang blij dat het geen productiesysteem was dat een heel weekend uit de lucht was..nu moesten de hoge piefen alleen wat langer wachten op hun dagelijkse dosis cijfertje .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
pi_19910221
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 14:56 schreef wheelee het volgende:

ach, ik was allang blij dat het geen productiesysteem was dat een heel weekend uit de lucht was..nu moesten de hoge piefen alleen wat langer wachten op hun dagelijkse dosis cijfertje .
prutser

dat ze mijn belastincenten besteden aan n00bs als jij
pi_19910278
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 14:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

prutser

met hem is het goedgekomen, hij is fokker en hij leert wat

of heb je het liever in de zakken van gewetenloze uitkeringtrekkers die er bier van kopen en ps2spelletjes ...
Laptop kopen?
pi_19910548
bij een harde schijf chrash op c .. vergeten de 2e hd eruit te halen bij het naar de helpdesk sturen
c kwam in zelfde staat terug ... d was nog schoner dan c ...

en ik zat er nog aan te denken ... maar ik dacht ach zooooo dom zijn ze vast niet
er staat duidelijk op dat het de c schijf is en hij boot niet .. hint hint hint ...

hierbij een tip dus ... haal altijd je andere schijf eruit als je hem richting iemand anders doet die de ene schijf moet maken ...

een andere is dat ik dacht lekker in de tuin te gaan zitten met mijn vaders laptop....
en als ik die lucht nu zie ......
less sad then 14-6
pi_19910690
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 11:57 schreef thaduck het volgende:

[..]

ik heb ze nog liggen
er nog eens 1 bij de ruilwinkel gehaald voor 2 hele guldens ... schroevendraaier mee en de hele dag op school mee vermaakt ... best stevige dingen .. allemaal natuurlijk onder het mom van verkenning van het werkveld

ps die spoelen...en dat zijn er een paar ... daar zit best een eind draad aan

[ Bericht 11% gewijzigd door Sadclown op 15-06-2004 15:26:48 ]
less sad then 14-6
pi_19910899
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:41 schreef barbaar het volgende:
tot nu toe? init 6 in het verkeerde ssh-schermpje intikken..
heb ik ook wel eens gedaan i.d.d., was een co-located hosting machine.....
"You screw with the bull, you get the horn!"
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:29:46 #88
27648 Weakling
available in strong mint
pi_19911134
mijn echt aller aller aller eerste "it" blunder thuis was met mijn c64. ja jongens en meisjes, schaar je rond het haardvuur, want opa vertelt . op de c64 kon je door twee pootjes van een poort met elkaar te verbinden ervoor zorgen dat ie softwarematig gereset werd. alleen jammer als je je dan vergist in het pootje en vervolgens je c64 opblaast. daar ging mijn computertje die ik met zuur verdiend vakantiewerk had verdient.

afijn. op het pc platform heb ik thuis een keer mijn ntfs partitie omzeep geholpen door een windows installatie af te breken en da's zo ongeveer het ergste wat ik ooit met pc's heb gehad. qua werk heb ik nog nooit (afkloppen) in de afgelopen tien jaar iets echt ernstig mis laten gaan, da's gelukkig vooralsnog beperkt gebleven tot hele kleine blundertjes.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_19911386
quote:
sindsdien gaat er bij mij nooit meer een computer open als hij nog aan staat...
... ohya ... harde schijf aansluiten ... alleen vergeten dat je eigenlijk ook nog bezig bent
maar zo'n open kap ging zo makkelijk ... lekker snel ... de ide ging nog wel .. maar hij ging spontaan uit toen ik de voeding erin stopte

bak heeft het overleefd

en nee die ventilator en lampjes enzo vielen niet op
less sad then 14-6
pi_19911541
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 15:37 schreef sadclown het volgende:

[..]

... ohya ... harde schijf aansluiten ... alleen vergeten dat je eigenlijk ook nog bezig bent
maar zo'n open kap ging zo makkelijk ... lekker snel ... de ide ging nog wel .. maar hij ging spontaan uit toen ik de voeding erin stopte

bak heeft het overleefd

en nee die ventilator en lampjes enzo vielen niet op
en mij werd vroeger altijd verteld dat ide bedoeld was om hot-swappable te zijn

ik heb echter wel eens schijven losgehaald, ook cdromspelers, terwijl het systeem draaide. afgezien van het feit dat bij de cdromspeler windows vastsloeg, ging er niets mis.

heb wel een keer de aardlek schakelaar omgekregen toen ik mijn geforce terug in zijn agp slot wou duwen na de installatie van mijn zalmann koeler, daarbij vergeten dat er nog stroom op mijn systeem stond.

*poef*

alles donker.

schakelaar weer aan en alles was in orde
Laptop kopen?
pi_19911767
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 14:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

prutser

euj, wat doe jij in dig?
niet met dingen gaan bemoeien waar je geen verstand van hebt .

enfin, ik heb er van geleerd: zet altijd de scheduler weer aan, zet een alarmpje in je agenda/telefoon aan het einde van de dag dat je dat ding nog moet aanzetten .
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:56:49 #92
93767 Dom_Konijn
Drunken lullabie
pi_19911976
iets met command.com naar een mapje kopieren.dan was de root zo mooi leeg..

verder wel is een hd uit men klauwen laten vallen..
floppy drive opgebrand.. stekkertje net niet helemaal goed vast gestopt.
monitor laten branden/smelten, hij paste zo mooi in dat kastje (lees volledig dicht kastje zonder enige koeling)

het bekende glas cola over het tb heb ik ook al is gehad.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:00:16 #93
13250 Lod
Sapere aude!
pi_19912084
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 15:29 schreef weakling het volgende:
afijn. op het pc platform heb ik thuis een keer mijn ntfs partitie omzeep geholpen door een windows installatie af te breken en da's zo ongeveer het ergste wat ik ooit met pc's heb gehad.
ooit eens in de computertotaal gelezen over het inschakelen van encryptie op je ntfs schijf in xp. ik denk dat is leuk . maand later, helemaal vergeten en toen een nieuwe xp installatie gedaan . belangrijke documenten die ik dus van mijn leven niet meer zal lezen
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:03:15 #94
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_19912176
glas cola over het toetsenbord is me al honderden keren gebeurd en me tb werkt nog steeds
en keb een keer 256mb sdram verkeert om in me pc geprikt
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_19912335
heel vroegah , had ik eens een 1.44 mb floppy disk drive , maar 1.44 mb flopp disks waren nogal duur. dus kocht je 720kb schijfjes en perforeerde daar een mooi gaatje in. de eerste keer maakte ik een gaatje door het schuifje van de schrijfbeveiliging.

op de allereerste schooldag op de hts in aanraking komen met het novell netwerk. in hetzelfde uur dat de netwerkbeheerder uitlegt wat je niet mag doen met het novell netwerk , stuur ik een berichtje naar iedereen. (paar duizend systemen) "ja , dit mag dus niet !". ik was in 1 klap berucht.

de week daarna probeerde ik stacker uit op een pc terwijl diezelfde beheerder achter mij stond. ook daar was hij niet over te spreken.

verderop in het schooljaar introduceerde ik het ctty clock$ op een paar oude at's. dit had tot gevolg dat de bios configuraties van de machines zichzelf resetten , behalve de setup wachtwoorden. daar kwam gelukkig niemand achter.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_19912504
ow ja.. geheugenmodule geplaatst terwijl de pc aan stond (terwijl ik 100% zeker wist dat ik dus opnieuw opstarten afsluiten had gekozen..). geheugenmodule teruggestuurd naar leverancier, verder niks aan de hand..
pi_19912891
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:03 schreef junkiesietze het volgende:
en keb een keer 256mb sdram verkeert om in me pc geprikt
dat is geen blunder....da's ontzettend knap!
Time's fun when you're having flies.
pi_19912935
mijn eerste (thuis)blunder:

de eerste "echte" computer die ik had was een pcw8256, zo'n opgepoetste tekstverwerker met 3" floppies. achterin dat ding zat een poort, leek wel wat op een ide poort maar dan aan de buitenkant.

in ieder geval, ik had er wat spelletjes bij gekocht en dacht dat er op die poort vast wel een joystick zou passen, de stekkers kwamen in ieder geval wel overeen...
na de computer opnieuw te hebben opgestart kwam er een enorme knal uit het ding, en een hele grote rookwolk! ja, die was dus stuk ...

heden ten dage weet ik nog steeds niet waar die poort voor was (wie het weet mag het zeggen), maar in ieder geval niet voor de joystick!
's nachts een spons, 's ochtends een dweil.
pi_19913205
een grote blunder..
zat in een migratie project waarbij vanuit zeist alle servers in het land geupdate (met behulp van teminal connectie) moest worden. op een gegeven moment was de vestiging in bergen op zoom aan de beurt.. wij (met zo'n drieen), "hmm de tcp\ip adaptor doet een beetje raar"..."weet je wat we resetten de netwerk connectie door <disable> en dan weer te <enablen>..

op het moment dat we de netwerk adaptor disablen..plop weg terminal verbinding..euh..we keken elkaar aan "f$%^(lk, we kunnen 'm niet enablen" ..errr, hebben toen een boze lokale systeem beheerder moeten bellen (was toen 23:00) hehehe..we hebben er achteraf smadelijk om moeten lachen...
pi_19913244
de enigste die ik zo kan herrineren.

had een cd van een vriendje geleend en daar stond red-alert op.
en die wilde ik ook wel hebben wat deed ik dus?
alle bestanden naar diskettes kopieren maar het bleek nog al groot te zijn dus wat deed ik toen? diskette's met me vaders back ups gebruiken

kwam er later wel achter dat er bestanden waren die niet op een diskette pasten en toen ben ik gestopt
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_19913266
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef sherman het volgende:
de enigste die ik zo kan herrineren.

had een cd van een vriendje geleend en daar stond red-alert op.
en die wilde ik ook wel hebben wat deed ik dus?
alle bestanden naar diskettes kopieren maar het bleek nog al groot te zijn dus wat deed ik toen? diskette's met me vaders back ups gebruiken

kwam er later wel achter dat er bestanden waren die niet op een diskette pasten en toen ben ik gestopt
Laptop kopen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:41:31 #102
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_19913269
een meisje dat ik kende vond haar computer maar een rommel zo en heeft toen maar besloten alle bestanden in de hoofdmappen te sorteren op extensie .. exe bij exe .. dll bij dll etc etc
VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
pi_19913344
m'n eerste proggie wat ik moest maken was een schoningsprogramma. helaas werkte het proggie iets te goed en werd niet alleen de gewenste directory geschoond, maar eigenlijk alles vanaf de root-directory.
een andere leuke is ctrl-c in een reflection scherm, in plaats van copy doet ie dan break ... tijdens een database-conversie. de rollback duurde een uurtje of drie
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:45:55 #104
52571 Anahka2309
pi_19913380
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:38 schreef shaowoo het volgende:
een grote blunder..
zat in een migratie project waarbij vanuit zeist alle servers in het land geupdate (met behulp van teminal connectie) moest worden. op een gegeven moment was de vestiging in bergen op zoom aan de beurt.. wij (met zo'n drieen), "hmm de tcp\ip adaptor doet een beetje raar"..."weet je wat we resetten de netwerk connectie door <disable> en dan weer te <enablen>..
had ik van de week ook op een server met 2 netwerkkaarten.

ik: we disablen eerst de ene kaart en dan enablen we de andere...
ik: *klik klik*
ik:
collega:

maar gelukkig stond de server gewoon aan de andere kant van het pand....dus dat viel dan weer mee.
pi_19913435
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:41 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
een meisje dat ik kende vond haar computer maar een rommel zo en heeft toen maar besloten alle bestanden in de hoofdmappen te sorteren op extensie .. exe bij exe .. dll bij dll etc etc
Laptop kopen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:49:57 #106
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_19913498
in word 4.2 netjes op enter drukken telkens als de tekst bij de rand van het scherm dreigde te komen.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:02:51 #107
40501 Jeff21
Friendly Yan is liev!
pi_19913891
allerallerallerallerallereerste was op m'n xt-tje, zat een single speed cdrom speler in, aangesloten op een 8 bits interface kaartje. daarop zaten dip switches voor het hex adres en irq nummer en zo. deze vrolijk in een andere volgorde gezet zonder eerst de initiele instelling op te schrijven, en toen deed ie 't nie meer.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend
pi_19914677
quote:
(wie het weet mag het zeggen), maar in ieder geval niet voor de joystick!
via google

i/o ports z80 bus, parallel
less sad then 14-6
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:23:48 #109
84581 _onderhond_
Weer terug in limboland
pi_19915807
tja, niet mijn eigen blunder. maar ik wil deze toch ff hier neerzetten. van een stagiair die voor mij bij het bedrijf was.

ze waren data aan het invoeren naar een crm pakket. maar de partitie bleek halverwege het invoeren te klein. geen probleem, ff met partitoin magic aan de slag. halverwege crasht partion magic. na het opstarten kon ie geen enkele partitie meer vinden.

en nu nog het achterlijkste (je raad het al), ze maakten nooit backups.
het was me ook een behoorlijk amateuristische bende daar.

zo zijn de 2,5 maand aan invoerwerk kwijt geraakt.

mijn grootste blunder is dan wel eentje van thuis. had een systeem met een c en d partitie. op de c wou ik een nieuwe install doen. met fdisk wou ik ff de c formatteren. alleen was ik vergeten dat dos geen ntfs kan mounten en dus de letter c aan mijn data partitie had toegeken.

gelukkig met een programma genaamd unformat nogt een boel terug kunnen winnen.
Jesus Christ.... Somebody call somebody.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:49:22 #110
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_19916415
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:38 schreef shaowoo het volgende:
een grote blunder..

op het moment dat we de netwerk adaptor disablen..plop weg terminal verbinding..euh..we keken elkaar aan "f$%^(lk, we kunnen 'm niet enablen" ..errr, hebben toen een boze lokale systeem beheerder moeten bellen (was toen 23:00) hehehe..we hebben er achteraf smadelijk om moeten lachen...
ordina bezig met migratie van............??? toevallig ???
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_19917230
heb in het begin (rond 1998) eens de schakelaar achterop de pc van mijn broer van 230 volt naar iets lagers gezet (weet zo niet meer wat). dit terwijl die nog aanstond. er kwam een knal met een vonk, waardoor ik achterover tegen de muur knalde van schrik. toen ik weer keek kwam er wat rook uit en begon het te stinken... na reparatie bleek het gelukkig alleen de voeding te zijn die kapot was!
pi_19921020
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 10:43 schreef skinkie het volgende:
aller eerste:

10 print "hoi"

maar mama dat is toch om iets te uit te printen?
hieroverheengelezen ... hij is leuk ...
less sad then 14-6
pi_19921074
hij is al eerder genoemd ... 110 zal de andere stand zijn geweesd
quote:
quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:51 schreef lod het volgende:
end quote

prachtig

ik heb die fout gelukkig nog nooit gemaakt, wel een paar keer voorkomen dat mensen argeloos hun computer aan gingen zetten nadat ze 't 110-220 volt knopje hadden omgezet ("we zagen verder geen andere knopjes en we dachten dat hij het zo misschien weer zou doen")

[ Bericht 4% gewijzigd door Sadclown op 15-06-2004 23:47:20 ]
less sad then 14-6
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:29:08 #114
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_19924416
nieuwe koeler op athlon xp zetten, priegelwerkje met schroevedraaier, uitschieten met schroevedraaier op moederbord --> 2 condensatoren doormidden . "ach, misschien zijn die twee (miniscule) condensatoren helemaal niet belangrijk......*klik*.....niks.....hmmm misschien toch wel..

zonde geld natuurlijk, maar wel een les rijker .
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:46:46 #115
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19924894
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:29 schreef sigmund-fruit het volgende:
heden ten dage weet ik nog steeds niet waar die poort voor was (wie het weet mag het zeggen), maar in ieder geval niet voor de joystick!
datzelfde soort geintjes flikte commodore vroeger met de pc's zat er een 9 pins seriele aansluiting op voor de muis, dus ikke: mooi, ff seriele kabel tussen 2 pc's (die waren goedkoper dan parallel l)) en natuurlijk ging het toen roken. gelukkig met een nieuwe condensator op kunnen lossen, erin gesoldeerd en deed het weer als een trein!
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:42:43 #116
49867 Nukem_all
Je weet wat goed voor je is.
pi_19929297
haha, nou wat hier bij de holland media groep gebeurt daar kan je een boek over schrijven...of een klucht.
Koffie....2 klontjes melk en een wolkje suiker graag.
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:46:48 #117
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19929363
ctrl-v ff wat in dit topic ofzo
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:06:52 #118
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_19929723
mijn blunder is 2x een amd 1600+ laten doorfikken in 1 jaar tijd (zonder te océn), te koeler zat een paar mm scheef
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  woensdag 16 juni 2004 @ 10:20:10 #119
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_19930007
mijn enige echt grote blunder is: een firewall config maken en dan ipchains en iptables door elkaar gaan gebruiken. wat er dus in ontaarde dat iptables policy input drop kreeg, en de ipchains commando's niet door kwamen. leuk! hele server met geen mogelijkheid te bereiken.

ik dacht nog slim gefeest te zijn door de ipchains policy op accept te zetten na 3 minuten, omdat ik aan het testen was. maar dat helpt niet als je iptables policy op drop staat. (ipchains stond niet eens op de server .. )
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_19937557
kan niet echt zo 1,2,3 op een echte blunder komen en ik ben vanaf mijn 4e met een xt begonnen. als ik iets kon bedenken zou ik het wel laten weten
pi_19940015
met een schroevendraaier in de proc koeler komen als je met de klant aan het lullen ben... tijdens stage...
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:24:12 #122
84046 dscx
Bite me...
pi_19940938
lang, lang geleden, in m'n eerste unix (junior) admin job...

'k was net een jaar of 18, en deed mn best om mee te lopen met de 'grote jongens'. avond aan avond had ik alle boeken doorgelezen die ik kon vinden over svr4, en had zodoende ook een boek meegenomen naar mn (toenmalige) werk.

omdat ze daar wisten dat ik graag met unix wilde spelen kreeg ik een server toegewezen, de speeltuin zal ik maar zeggen. gewoon een ouwe unix doos waar ik met heilig respect mee omging.

anyway, een hele dag bezig geweest om login scripts te bakken, oude database software verplaatst (ik mocht de hele machine omgooien, en wilde 't ook doen zodat ik hem later misschien opnieuw op mocht bouwen (!)), de filesystem tab omgebouwd, etc. etc. etc.

uiteindelijk was ik al zo'n twee uur bezig toen ik een aantal gestresste mensen op de gang zag rennen (ik zat op een relatief afgelegen kamer (mooi was die tijd)). enfin, nog een stukje later kwam een van de seniors naar binnen rennen met de vraag waar ik mee bezig was...

nu bleek het volgende:

root password testomgeving = root password productieomgeving
subnet testomgeving = 10.5.12.0
subnet productieomgeving 10.5.21.0

sinds die tijd spring ik heeeel voorzichtig om met m'n machientjes...
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:43:08 #123
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19942899
quote:
op woensdag 16 juni 2004 16:24 schreef dscx het volgende:
root password testomgeving = root password productieomgeving
subnet testomgeving = 10.5.12.0
subnet productieomgeving 10.5.21.0
toch snap ik hem niet helemaal wat je nou fout deed. subnetten boeien geen fluit als je die fout ingeeft, hooguit dat je ergens een servertje bij ziet komen. voor de productie omgeving maakt het niets uit, hooguit dat je niet meer van prod naar test kon telnetten oid.

of je moet zo dom zijn geweest het subnet van de prod server aan te passen
  woensdag 16 juni 2004 @ 18:49:50 #124
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_19944304
quote:
op woensdag 16 juni 2004 17:43 schreef thaduck het volgende:

[..]

toch snap ik hem niet helemaal wat je nou fout deed.
quote:
op woensdag 16 juni 2004 16:24 schreef dscx het volgende:
anyway, een hele dag bezig geweest om login scripts te bakken, oude database software verplaatst (ik mocht de hele machine omgooien, en wilde 't ook doen zodat ik hem later misschien opnieuw op mocht bouwen (!)), de filesystem tab omgebouwd, etc. etc. etc.
oftewel; hij was denk ik ingelogged op de verkeerde doos (niet de testserver maar de productieserver) en had daar alles om gegooit. (dat is wat ik er van begrijp )
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  woensdag 16 juni 2004 @ 18:55:33 #125
84046 dscx
Bite me...
pi_19944450
@afwezig:

right on the money... productieserver benaderd i.p.v. de testbak...
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:02:53 #126
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_19944614
om wat ervaring op te doen zelf windows nt server installeren. uiteraard als pdc met dezelfde domeinnaam als het productienetwerk. niets aan de hand totdat iemand er een netwerkkabel inprikte zonder dat ik het door had.
150 mensen konden twee dagen niet inloggen.

pc uit mijn handen laten vallen. "wat gebeurt daar?" oh... harde schijf wissen.
Het is makkelijk om het niet te doen.
pi_19945036
ventilators aansluiten en vastschroefen terwijl de pc nog aanstaat. bij de laatste fan laat ik een schroefje vallen recht op mn nieuwe videokaart, bye bye radeon8500(toen nog state of the art)

of 2 losse draadjes willen verbinden terwijl de pc nog aanstaat, perongelijk contact maken met de kast, bye bye voeding

ja ik ben vaak te lui om de pc uit te zetten(doe het nogsteeds niet )
pi_19945198
quote:
komt me inderdaad bekent voor
*tijdelijk wonend in leuven voor de komende 6 jaar*
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:30:04 #129
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_19945282
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:29 schreef htt-thalan het volgende:
omdat de bios batterij vroeger nog niet automatisch bij werd geladen, waren die meestal na een jaar of 4 op.
volgens mij worden die nog steeds niet auto. bijgeladen of wel :s
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:37:14 #130
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_19945468
quote:
op woensdag 16 juni 2004 19:20 schreef revision het volgende:
ventilators aansluiten en vastschroefen terwijl de pc nog aanstaat. bij de laatste fan laat ik een schroefje vallen recht op mn nieuwe videokaart, bye bye radeon8500(toen nog state of the art)

of 2 losse draadjes willen verbinden terwijl de pc nog aanstaat, perongelijk contact maken met de kast, bye bye voeding

ja ik ben vaak te lui om de pc uit te zetten(doe het nogsteeds niet )
en volgens mij is je voedin dan niet direct dood hoor bij kotsluiting, zovaak al gehad, en hij valt dan gewoon uit. . .

maar bij mij een niet zo'n leuke blunder(die zijn nooit leuk:)) net nieuwste dell server binnen (10.000 euro!) en met een raid 5 config. dus ik trok (terwijl hij aanstond) een scssi hd eruit van rond de 400 eurotjes, en dus die hd dood, maar gelukkig bracht dell binnen 2 uur een nieuwe
pi_19945982
geen extreme fouten maar wel domme :
houd me al ruimte tijd bezig met pc etc maar dit sloeg alles:
pc gekocht alles netjes in de kast schroeven (met m'n pa er bij voor het geval ik iets vergat die werkt in de ict jaartje of 30)
vervolgens even snel testen..:
zet em aan en even gaan de fans draaien en lampjes branden ,voor enkele seconden, ok wij 4 opnieuw geprobeerd en na gekeken
uiteindelijk hebben we met z'n vieren (mijn pa, broer en oom) niet kunnen vinden wat het was dus wij terug nar de winkel zovan hij doet het niet met het hele verhaal..
medewerker neemt de pc mee naar achjter, komt een aantal minuten later terug met de volgende mededeling:
"je ben je busjes tussen je kast & moederbord vergeten, dus hij maakt kortsluiting"

maar das eigenlijk wel de mooiste fout die ik ooit heb gemaakt (en vast niet de eerste maar dat zal wel iets zijn van een programma verwijderen zonder hem te uninstallen..)
pi_19947558
ik gebruik windows
Nu met transparante user-icon!
pi_19947987
quote:
op woensdag 16 juni 2004 20:59 schreef captain_le_chuck het volgende:
ik gebruik windows
ja dat is idd ook mijn grootste
less sad then 14-6
pi_19949039
quote:
op woensdag 16 juni 2004 21:18 schreef sadclown het volgende:

[..]

ja dat is idd ook mijn grootste
gelukkig zijn we niet de enigste
Nu met transparante user-icon!
  woensdag 16 juni 2004 @ 21:53:11 #135
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_19949082
mijn eerste blunder was thuis.

oude 486 computer met veel spellen. opeens gaf ie bij een paar spellen de melding dat er niet genoeg conventioneel geheugen beschikbaar was. ik had in een of ander dos boekje gelezen dat je dat kan oplossen met memmaker. uitgevoerd en de computer is nooit meer opgestart. bleef hangen tijdens het laden van dos. ik wist toen nog zo ongveer niks van een computer dus ook niet van opstartdiskettes.

2e blunder was pas geleden, op een oude pentium computer de voedingsstekkers verkeerd aansluiten op het moederbord. moederbord opgeblazen en alles wat er op zat.

3e blunder:
norton antivirus 2003 instaleren. dit programma heeft bij ons nooit gewerkt. altijd als je het instaleerde starte de computer niet meer op en kon je windows opnieuw instaleren omdat er flink wat dingen beschadigd waren.
ik instaleerde het vaak opnieuw omdat ik een paar keer van os ben gewisseld. dacht dat het wel zou werken...niet dus.

verder heb ik niet zoveel gesloopt.
andere blunder zijn de systeembeheerder bij ons op school.
ze hebben het voor elkaar gekregen om een netwerk binnen een jaar compleet te verpesten.
eerste fout novell server i combinatie met win98. ik heb weinig verstand van netwerken en ik denk dat dit ook best wel goed kan lopen zolang je het maar goed configureerd.

2e fout, gratis programma's instaleren waarmee de mediatheek medewerkers ons in de gaten kunnen houden. je kunt het gewoon downloaden van downloads.com en ondertussen wordt dit programma door 1/10 deel van de leerlingen gebruikt om elkaars computer uit te zetten en om berichten te versturen.
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:19:31 #136
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19949991
quote:
op woensdag 16 juni 2004 21:53 schreef _xbox_master_ het volgende:

andere blunder zijn de systeembeheerder bij ons op school.
op school is alleen maar gezeik.

lekker half jaar op stage, niks geen gezeik. 1 keer geplande reboot van een server.

kom je op school, jaar is nog niet eens echt begonnen. dus het is nog niet eens druk. voordat ik me novell login scherm kreeg, duurde het een kwartier!!! en de rest was ook traag.

goed begin, is het halve werk........
Iemand Fien soms gezien?
pi_19950287
vorig jaar heb ik een cursus netwerkbeheerder gevolgd.
toen we bij het hoofdstukje windows 2000 server aankwamen hebben we 2 computers aan elkaar geknoopt. een als server en de ander als client. tuurlijk de dhcp gebruiken.
waren er een aantal die de sever met dhcp server aan netwerk van het opleiding- en reintregratie gebouw verbonden. kwam een tijdje later de systeembeheerder binnen en vroeg of wij "toevallig" een dhcp server aan het draaien waren. niemand kon meer het internet op. iedereen kreeg namelijk van "onze" computer een ip adres waarbij de gateway natuurlijk niet ingevuld werd.
  donderdag 17 juni 2004 @ 01:07:33 #138
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19954216
quote:
op woensdag 16 juni 2004 22:28 schreef myownwindow het volgende:
-verhaal-
whehe dat heb ik keer met webby samen gedaan op school (mbo - ti). konden zeer goed opschieten met de sysadmins (we hadden eigen servertjes in serverhok enzo) en op gegeven moment om te stangen ff linux doos aangezet met dhcp en alles goed fout ingevuld express bij de linux lessen (die ik later zelf gaf maar goed). komt op gegeven moment 1 van de admins binnen, zegt tegen docent: "er zit iemand te fucken" en gelijk met ze 2'en naar ons wijzen: "jullie weer he?" dus wij onschuldig kijken. zegtie doodleuk "zetten jullie um zo uit, anders gaan ze zeiken" en toen zijn we gezellig met de docent en sysadmin gaan roken en koffie drinken alvorens de zooi uit te zetten

maar de mooiste blik was ooit van de gebouwbeheerder toen ie bij ons in ons ict project lokaal waar wij half jaar elke dag zaten ons koffiezet apparaat vond in de kast en wij doodleuk zeiden: "oh cool! doe ons ook maar een bakkie dan!"
  woensdag 23 juni 2004 @ 09:53:27 #139
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_20114975
sillicone spray in de fan van mn voeding gespoten!

mijn gedachtegang was "wat niet goed draait, moet gesmeerd worden!"

3 mins. later vloog de voeding in de fik!
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_20115046
in een dos een ntfs partitie willen formateren, maar perongeluk dus de eerst volgende fat32 leegmaken...

maw: verkeerde partitie leeg gemaak.
  woensdag 23 juni 2004 @ 10:00:48 #141
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_20115071
quote:
op woensdag 23 juni 2004 09:58 schreef cubix het volgende:
in een dos een ntfs partitie willen formateren, maar perongeluk dus de eerst volgende fat32 leegmaken...

maw: verkeerde partitie leeg gemaak.
hehehe ja heb ik ook geregeld gehad, nu is alles gelukkig ntfs
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_20115103
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef anahka2309 het volgende:
heb ooit eens een server herstart overdag, bleek een terminal server waar zo'n man of 20 op aan het werk was

hahaha same here....... maar bij mij was het een server waar 250 man op aan het werk waren.........
  woensdag 23 juni 2004 @ 10:47:21 #143
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_20115864
ik blunder er na een jaar of 10 nog steeds lustig op los, maar de eerste is toch wel het vermelden waard:

op een test-mainframe stond een db2 tabel met ongeveer 10 jaar valutahistorie (wisselkoersen, het was bij een bank) die ik met één ongelukkig sql statement uitwiste. daar is nog overheen te komen, maar dan moet je een rollback doen, en geen commit
pi_20116367
ik ben gisteren kompleet voor niks naar een andere locatie gereden!

wat dit met it blunder te maken heeft? wel, we hebben hier een machine die heeft als ip adres x.x.x.8 en we hebben een server aan de andere kant van de stad. nu zijn de routers / firewalls (5 stuks, kortste route) zo geconfigureerd dat alleen deze client verbinding mag maken met die server.

moet ik dus later op die server zijn, blijkt dat ik geen verbinding kan maken! traceroute werkt wel, pingen ook, maar http, ssh en telnet niet. collega gevraagd... "nee geen idee, maar gisteren heb jij toch op locatie alle wachtwoorden enzo gewijzigd en een kickstart uitgevoerd van een van die nodes? misschien is daar wel een service geklapt!"

dus ik spring in de auto en tuf naar de andere kant van duesseldorf. eenmaal aangekomen, console kabel erin... services controleren (hmm... die lopen allemaal). netwerkkabel erin, webbrowser, ssh en telnet starten... werkt ook. dus weer console kabel erin en pingen naar .8... geen reply. pingen naar de voorgaande router (.1) en wel reply.

dus ik bel mijn collega. "geef die .8 eens een trap en controleer de router op .1 eens..." collega: "... .8 ... ehh.... dat is nu .13, ik moest gisteren even met mijn laptop naar die server!"

grrrrrr................
Don't hurry, be crappy!
pi_20116464
btw: nog eventjes een aanvulling op voorgaande post, maar een blunder op zich.

de reden dat die ene node gekickstart moest worden is omdat ik vorige maand het rootwachtwoord gewijzigd had. nu tik in normaalgesproken blind, en blijkbaar stond een van mijn handen niet op de juiste positie. rootwachtwoord was dus onbekend! (auw). inmiddels is de password-aging op die machine uitgeschakeld, dus behoort het maandelijks bezoeken van die locatie tot het verleden. (machine is toch een niet-productief-test-systeem)
Don't hurry, be crappy!
pi_20116721
och wel eens iets gehad met de isa server. achterin even een usb-key pluggen. kom er slecht bij, trek de kast naar voren: server plat. ooopps.

of in het maatwerk voor as/400 verkeerde data opgeven en daarna het management vrolijk verkeerde cijfers brengen.

en 1x had ik iets gedaan (weet niet meer precies wat) waardoor er 24 laptops van chauffeurs terug moesten komen
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:46:12 #147
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20117382
geen echte blunder ...

na een hd chrash .... (tenminste hij las de fat niet meer goed... en windows liep nog) .. denken ach als ik onder dos die hele shit er overheen copy doet ie het wel ... voor de grap dus gedaan terwijl windows nog draaide ... kopieren ging tijdje heel goed .. totdat ik de muis bewoog
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_20117831
quote:
op woensdag 16 juni 2004 19:02 schreef lodi het volgende:

pc uit mijn handen laten vallen. "wat gebeurt daar?" oh... harde schijf wissen.
  woensdag 23 juni 2004 @ 13:08:51 #149
74075 qizl
--just live --
pi_20120023
ook leuk een chmod doen van 775 omdat een gebruiker weg was en een andere collega zijn data moest checken. chmod volgt linken. in de homedir stond een dir met daarin linken naar onze centrale applicatie server. al die applicaties dus verkeerde permissies alle sticky bits weg etc. rood gloeiende telefoon. gelukkig was ik bezig die applicatie server met een andere te vergelijken en kon ik alles handmatig weer in een halve dag terugzetten. was wel zweten en maar afvragen waarom het toch zo lang duurde wel geleerd voortaan find te gebruiken bij dat soort acties.
boredom makes one do crazy things, and boy am i ..... !
irony is wasted on the brainless.... let alone sarcasm.
violence aint the answer.... it's the solution !!!
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:23:28 #150
52571 Anahka2309
pi_20122379
ik was net toevallig bij n bevriend bedrijf en daar stond een stagiair op het punt ram-geheugen te hot-swappen en dat op n cheap-ass servertje wat no way hot-swappen van wat dan ook ondersteunt.

heb m toch maar even op andere gedachten gebracht....

zou dat vuurwerk gegeven hebben? stond ff te twijfelen of ik iets zou zeggen
pi_20128716
mijn eerste echte blunder was het kapotflashen van de (vastgesoldeerde!) bios-chip van onze 486 bak. kon je wegpleuren. oh wat was ik toen kwaad op mezelf

een andere leuke was in mijn begintijd met linux een hele linux server naar de klote helpen omdat ik dacht dat rm -rf .* alleen alle verborgen bestanden en directories zou wissen in de huidige directory. maar .. (=parent directory) begint ook met . toen ik mezelf afvroeg waarom het zo lang duurde en het uiteindelijk besefte was de helft van het filesystem al weg en kon het ding alleen nog maar voor router blijven spelen tot ik de stekker eruit trok.
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:03:09 #152
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33556081
schop!

te leuk topic

mijn 'blunder' een e-mail server bouwen, dat doe ik zo ff!
pi_33557996
gta op een diskette proberen te krijgen door er allemaal snelkoppelingen op te zetten!

"hij past!!!"

pi_33558194
ik wilde in een 486 een andere videokaart zetten. makkie volgens de verkoper in de winkel.. eenmaal thuis, pc open, videokaart eruit en nieuwe erin. pc aan...en toen niets meer. wij met die pc naar een goede kennis. bleek dat moederbord, videokaart en geluidskaart het begeven hadden.
pi_33558383
bij een cursus programmeren in pascal de reset knop indrukken ipv de turbo. eueuh, hoelang geleden heb ik voor het laatst gesaved?
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:21:02 #156
12621 tcr
*nix 4ever
pi_33559553
met te weinig kennis van dos de bestandjes . en .. weggooien . zijn mijn oom en zijn schoonzoon nog een avondje zoet mee geweest (zelf zal ik 15 geweest zijn, op de 1e xt van mijn pa).

ook nog een keer zijn wp documenten weggegooid, was die niet zo blij mee.

op mijn werk gaat er wel eens een verkeerde machine uit, tja, kwam erachter doordat de opteron die ik erin wilde stoppen niet in een xeon socket past .

toch wel een "zeer goed" beoordeeling gekregen .
pi_33562133
eerste grote blunder: eigenhandig een softwareproject van luttele tonnen naar zijn grootje helpen. gelukkig kan ik tegenwoordig wel redelijk software ontwikkelen :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_33562603
ts verhaal klopt niet helemaal..

4 penlites = 4x 1.5volt..
ipv 1x 1.5v

uuh?
pi_33566265
de grootste die ik kan bedenken...

een klant had wat schijfruimte problemen.. windows nt met exchange 5.5. de vorige werknemer was zo aardig geweest om de c schijf als bootschijf te gebruiken en dus krap een gig. dit was ongeveer 4 jaar geleden.

echter had die slimmerik de database van exchange op c: gezet....

ik was redelijk exchange n00b en mijn collega die zich slim voordeed (wat later toch wel wat tegenviel) zei: "we gooien er wel servermagic overheen (partitionmagic voor servers) "dan maken we c wat groter en e wat kleiner...

prima....

alles ingevuld aan het einde van de werkdag om 16:45 ongeveer. en hopla starten die zooi.. dus de server gaat herstarten, laat netjes zien dattie de partities begon te verschuiven en data kopieren, affijn, je kent het wel... we gingen relaxed achterover hangen

toen kwam er een foutmelding.. en toen nog 1... en nog 1 en toen vlogen de foutmeldingen over het scherm...

om een lang verhaal iets in te korten.. heel windos + exchange verneukt en geen goeie backup van exchange (ik wist niet dat je daar een aparte module voor nodig had bij het backupprog wat ze gebruikte)

snel de server maar meegenomen naar de zaak, pizza besteld en als een gek aan de slag om windows opnieuw te installeren en de exchange te herstellen

om 02:00 waren we klaar maar bijna alle mail was pleite. echter wilde de klant om 06:00 weer draaien, dus snel naar huis, paar uurtjes slaap pakken en dan weer naar de klant toe. gelukkig hadden een aantal mensen pst files van hun mailboxen dus het leed viel mee...

blijkt later dat er in de helpfile van server magic het niet aangeraden wordt om de partite waarop je os staat opnieuw in te delen.. maar jah, de helpfile was engels en dat kon mijn (inmiddels) ex-collega niet zo heel goed....
pi_33566880
hehe, nog 1

paar maanden geleden, bij een klant die wilde een nieuwe terminal/citrix server..

hij had op dat moment een oud nt4 barrel en een xeon server met citrix ivm locatie in een andere stad.

nieuwe situatie zou worden: oude nt server blijft nog ff draaien voor de scsi cd-tower, verder niks, "oude" citrix server ombouwen tot applicatieserver met windows 2003 d.m.v herinstall, nieuwe server inzetten als citrix server.

toen kwam er een discussie. in het boek van citrix wat we hebben staat dat je citrix niet op een dc mag installeren. dus moest de citrix (waar windows 2000 op draaide) dus als werkgroep server geinstalleerd worden, dat zei diezelfde collega. zelf zei ik dat ie absoluut in het ad moest komen ivm gebruikers en dat red je alleen door em als dc erbij te hangen..

maar dat mocht niet van mijn collega en mijn baas... prima, wat hun willen, toch?

dus ik dat krot geinstalleerd, lid gemaakt van het domein (dus niet in het ad gehangen) vervolgens gingen we om 16:45 naar de klant toe om de server te plaatsen. we hadden al verwacht dat het laat zou worden dus het thuisfront was ingelicht.

ok, om 22:00 had ik ook diverse proggies al geinstalleerd op de citrix, desktop gepubliseerd enz enz. draaide als een zonnetje.. maar jah, op dat moment was de applicatieserver (incl exchange :|) klaar dus we konden inloggen... hej, geen gebruikers.. alleen anon001 tot anon016...

ff gezocht op internet... ja hoor hij moet wel als dc ingesteld worden zodat ie de gebruikers kopieert. toch nog een poging gedaan om in het ad te hangen maar helaas, helemaal verneukt..

22:30: laten we hem dan maar opnieuw installeren. dit was dus de 2e x dat ik de server ging installeren

voordat ie klaar was met installeren en alles ingesteld was zoals het hoorde (inclusief citrix enzo. printers geinstalleerd, login scripts gemaakt. office bla bla enz enz )was het 02:00....

vervolgens ongeveer 20 pakketjes installeren zodat ze de volgende dag konden werken. op een gegeven moment kwamen de 1e medewerkers al weer binnen (08:00) "goh, zijn jullie er nu al?"

"euh, nee, nog steeds :|"

12:00 - missie geslaagd. wij ff naar de zaak, nog maar een bakkie koffie en daarna naar huis....

met een goed gevoel het weekend in...

de woensdag daarna zou een softwarehuis komen om een pakket te updaten. vol goede moed aan de slag. alles geupdate, niks aan het handje werkte als een zonnetje, ik was helemaal blij. het werkte!!!! we moesten alleen nog ff rebooten.. zo gezegd, zo gedaan, server herstart, startte goed op.. ik was nog steeds gelukkig..........

totdat ik de citrix managment console opstartte.. *boem* blauw scherm.......

herstart.. ging goed. console weer starten.... blauw scherm

herstart, ging fout..... server helemaal fucked up... aaaaaarrggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. het was 16:55.. afgesproken dat ik dag later ermee verder ging...

volgende dag nog wat vruchteloze pogingen gedaan om dat ding weer werkend te krijgen, maar helaas, bleef fout gaan.

10:00 - herinstallatie server (3e keer installatie dus)
16:00 - iedereen kon weer werken.. ik was er al aardig bedreven in...

volgende dag nog wat kinderziektes eruit gehaald en daarna draaide het als een zonnetje, en toen begon ik bij een andere baas

het was mijn laatste grote project wat ik voor die werkgever heb uitgevoerd en ik denk dat ik dat mijn leven lang niet vergeet....... maar wel heel veel geleerd.
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:00:25 #161
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33571755
quote:
op woensdag 23 juni 2004 17:33 schreef henno het volgende:

een andere leuke was in mijn begintijd met linux een hele linux server naar de klote helpen omdat ik dacht dat rm -rf .* alleen alle verborgen bestanden en directories zou wissen in de huidige directory. maar .. (=parent directory) begint ook met . toen ik mezelf afvroeg waarom het zo lang duurde en het uiteindelijk besefte was de helft van het filesystem al weg en kon het ding alleen nog maar voor router blijven spelen tot ik de stekker eruit trok.
been there, done that
gelukkig is dat nu opgelost:
1
2
rm -r ..
rm: cannot remove `.' or `..'
pi_33573179
in het donker je voeding aan de achterkant uit willen zetten, en per ongeluk het 220 v naar 230 (ofzo?!) omzetten .. *poef, flits, rookpluim*
hup nieuwe voeding erin, en alles werkte gelukkig weer hahahah.

maat van me wist blijkbaar niet veel van pc's, ik alles ombouwen naar een nieuwe kast,
(moest nog ff zo'n kut kleppie aan de voorkant losbeuken, anders paste die cd-rom niet, schiet uit, stuk vlees enzo hangt aan mijn vinger maarja die goedkope kut kasten van tegenwoordig) ik zeg tegen hem, sluit jij alleen die stroomkabel nog ff aan om die floppy drive ... nooit gecontroleerd (fout i know), zet pc aan ... *poef, flits, rookpluim*
had hij net dat stroomkabeltje een rijtje naar links geplaatst....(dus dan steekt er nog 1 pinntje van je floppydrive uit aan de rechterkant, en links steekt die strommkabel 1 pinnetje uit)

maat van me hielp me even met het vervangen van mijn gpu en cpu cooler (had mooie nieuwe zalmans gekocht)
ej droxz, wat zit jouw pci-e poort apart vast .. *krak* beugeltje van mijn geforce 6800 gt vasthielt aan mobo afgebroken .. ik was aardig pissed!!!!!!!! (hangt nu een zalman aan, heb maar een beugeltje gemaakt van de onderkant van mijn kast, tot aan mijn geforce, moet wel anders valt dat ding bijna uit zijn pci-e poort met al dat gewicht van die zalman)

in mijn lamme bui bier over mijn toetsenbord gegooid ... onder het motto, fuck waarom doet mijn toetsenbord nou raar ..
volgende dag:
pak dat toetsenbord (trouwens net een maand oud), maat van me (ja die zelfde als hierboven !!!!) pakt een schroevendraaier, terwijl hij door die "zegel" heen ramt, ej droxz, had je nog garantie *krak door die zegel heen* op dit ramplankie? .... uh .. ja! ... o ... nu niet meer! .... toetsenbord niet meer goed werkend gekregen .... *zucht*
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
  FOK!fotograaf zaterdag 31 december 2005 @ 11:27:08 #163
13368 NiGeLaToR
pi_33573279
quote:
op zaterdag 31 december 2005 11:22 schreef dr.droxz het volgende:
in het donker je voeding aan de achterkant uit willen zetten, en per ongeluk het 220 v naar 230 (ofzo?!) omzetten .. *poef, flits, rookpluim*
hup nieuwe voeding erin, en alles werkte gelukkig weer hahahah.

maat van me wist blijkbaar niet veel van pc's, ik alles ombouwen naar een nieuwe kast,
(moest nog ff zo'n kut kleppie aan de voorkant losbeuken, anders paste die cd-rom niet, schiet uit, stuk vlees enzo hangt aan mijn vinger maarja die goedkope kut kasten van tegenwoordig) ik zeg tegen hem, sluit jij alleen die stroomkabel nog ff aan om die floppy drive ... nooit gecontroleerd (fout i know), zet pc aan ... *poef, flits, rookpluim*
had hij net dat stroomkabeltje een rijtje naar links geplaatst....(dus dan steekt er nog 1 pinntje van je floppydrive uit aan de rechterkant, en links steekt die strommkabel 1 pinnetje uit)

maat van me hielp me even met het vervangen van mijn gpu en cpu cooler (had mooie nieuwe zalmans gekocht)
ej droxz, wat zit jouw pci-e poort apart vast .. *krak* beugeltje van mijn geforce 6800 gt vasthielt aan mobo afgebroken .. ik was aardig pissed!!!!!!!! (hangt nu een zalman aan, heb maar een beugeltje gemaakt van de onderkant van mijn kast, tot aan mijn geforce, moet wel anders valt dat ding bijna uit zijn pci-e poort met al dat gewicht van die zalman)

in mijn lamme bui bier over mijn toetsenbord gegooid ... onder het motto, fuck waarom doet mijn toetsenbord nou raar ..
volgende dag:
pak dat toetsenbord (trouwens net een maand oud), maat van me (ja die zelfde als hierboven !!!!) pakt een schroevendraaier, terwijl hij door die "zegel" heen ramt, ej droxz, had je nog garantie *krak door die zegel heen* op dit ramplankie? .... uh .. ja! ... o ... nu niet meer! .... toetsenbord niet meer goed werkend gekregen .... *zucht*
die ken ik, staat ie per abuis op 110v ipv 220v en dan doet ie boem..
heb ik dus ook een keer gehad. verder weinig spannends, keer klantpc in pcwinkel laten kortsluiten (was blijkbaar al kaduuk, sloot hem alleen maar aan) - zat de hele winkel de rest van de dag zonder stroom
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:01:03 #164
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33574356
quote:
op zaterdag 31 december 2005 11:22 schreef dr.droxz het volgende:
volgende dag:
grapjas
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:03:27 #165
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_33574433
ik zat achter een nt4 pdc/fileserver/sqlserver/exchange server voor een klein bedrijf. het was een proliant fulltower. en ik druk met m'n knie de aan en uit schakelaar in. hij bleef aan, maar ik moest 'm een uur ingedrukt houden terwijl ze iedereen gingen waarschuwen. toen mocht ik 'm loslaten
pi_33574874
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:49 schreef frollo het volgende:
in word 4.2 netjes op enter drukken telkens als de tekst bij de rand van het scherm dreigde te komen.
ik was nog wat dommer... eerste keer achter wp en tot drie keer toe pc opnieuw opgestart omdat tekst opeens van scherm was verdwenen... toen maar even bij mede-student achter mij gekeken en die typte gewoon door en opeens had hij al zijn tekst weer terug (ofwel begon een nieuwe regel )

op een 386 wat tekort aan schijfruimte: alle bestanden in de map wp51 gewist, behalve wp51.exe, omdat dat het enige bestand was wat ik gebruikte

laatste foutje was aantal jaren terug, even serienummer van een proliant op willen schrijven, kast iets naar voren trekken, bleek de stroomkabel toch wel redelijk kort te zijn en stond het servertje opeens zonder stroom
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:24:21 #167
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33575066
quote:
op zaterdag 31 december 2005 12:03 schreef pikkebaas het volgende:
ik zat achter een nt4 pdc/fileserver/sqlserver/exchange server voor een klein bedrijf. het was een proliant fulltower. en ik druk met m'n knie de aan en uit schakelaar in. hij bleef aan, maar ik moest 'm een uur ingedrukt houden terwijl ze iedereen gingen waarschuwen. toen mocht ik 'm loslaten
groot gebouw met 30 werknemers?
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:32:51 #168
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_33575296
quote:
op zaterdag 31 december 2005 12:24 schreef het_biertje het volgende:

[..]

groot gebouw met 30 werknemers?
nee 200, er waren ook bdc's en andere servers. maar die kneuzen waren met 1 server begonnen en hadden nooit de moeite genomen om de apps te migreren. en beheren deden ze vanachter de pdc, beheren vanaf een werkstation kon volgens hun niet.
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:44:44 #169
90988 Angeren
The devil made me do it
pi_33587981
bij een bank in het zuiden van het land, tijdens het volgen van een patch kabel ben ik op een gegeven moment een andere kabel aan het volgen en deze er uitgehaald. gevoelsmatig wist ik "dit klopt niet". er hing twee weken een kabel los voordat iemand belde "ik heb geen netwerkverbinding meer".
vervolgens gelijk de patch hersteld
I am dead. As of this moment we are all dead. We go into battle to reclaim our lives. This we do gladly because we are Jem'Hadar. Remember, Victory is life."
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:50:05 #170
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33588128
toen ik nog stage liep was ik bij een klant die fucking veel spyware op zn pc had... adaware eroverheen gerost..maar nog steeds had hij een of andere porno pagina als startpagina... ik dus naar die url zoeken in het register...helemaal niets
ik url pingen.. ik ip zoeken in het register ... bingo stond hij 2x in bij prefixes.. ik dat ip weghalen.. pc gereboot.. ie aan... niets.. mmm owww wacht http:// ervoor en toen deed hij het wel (http:// was dus de standaard prefix) ik weer naar die prefix map in de registry zie ik daar 3 prefixes staan... dus heb bij alles maar http:// ervoorgezet. tsja dat was dom want invervolg wou hij alles in ie openen.. dus ook regedit.exe .
dat werd een nieuwe windows install
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33608606
tijdens mijn diensttijd kwam ik na de nodige ellende op kantoor terecht, alwaar ik een pc beheerde met o.a.declaraties en loonadministratie van de heren generaals. uiteraard was het tempo daar zo laag dat ik stiekem de hele dag zat te programmeren, tot ik op een dag - vlak voor vijfen - nog even een floppy wilde wissen om de sporen van mijn bezigheden te vernietigen. zoals je dat deed in dos, typte ik vlotjes del *.* /s <y><enter> en je raadt het: de prompt stond op c:\ en niet op a:\ en de complete harde schijf werd gewist. geen backups, geen undelete tools of zoiets, alles foetsie.

de norse burgerteef aan de overkant van het bureau, die technisch gezien mijn directe baas was, zag mijn aanvankelijk schrikreaktie en vroeg nog: "is er wat?", maar ik zette stoicijns de pc uit en grapte: "ja, ik heb zojuist de hele schijf gewist, hahaha". zoals gewoonlijk kon ze niet om mijn grapje lachen. ik ben niet meer teruggegaan en enkele weken later kon ik mijn spulletjes inleveren en werd ik uit de dienstplicht ontheven

beetje lang kutverhaal geworden
  zondag 1 januari 2006 @ 20:30:03 #172
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33609058
quote:
op zondag 1 januari 2006 20:09 schreef mindlesswanker het volgende:
tijdens mijn diensttijd kwam ik na de nodige ellende op kantoor terecht, alwaar ik een pc beheerde met o.a.declaraties en loonadministratie van de heren generaals. uiteraard was het tempo daar zo laag dat ik stiekem de hele dag zat te programmeren, tot ik op een dag - vlak voor vijfen - nog even een floppy wilde wissen om de sporen van mijn bezigheden te vernietigen. zoals je dat deed in dos, typte ik vlotjes del *.* /s <y><enter> en je raadt het: de prompt stond op c:\ en niet op a:\ en de complete harde schijf werd gewist. geen backups, geen undelete tools of zoiets, alles foetsie.

de norse burgerteef aan de overkant van het bureau, die technisch gezien mijn directe baas was, zag mijn aanvankelijk schrikreaktie en vroeg nog: "is er wat?", maar ik zette stoicijns de pc uit en grapte: "ja, ik heb zojuist de hele schijf gewist, hahaha". zoals gewoonlijk kon ze niet om mijn grapje lachen. ik ben niet meer teruggegaan en enkele weken later kon ik mijn spulletjes inleveren en werd ik uit de dienstplicht ontheven

beetje lang kutverhaal geworden
pijnlijk.
pi_33615066
we gingen het bedrijf verhuizen van rotterdam het-hartje-van-het-centrum naar de botlek. dat betekende 18 servers, een router ter waarde van 14.000 euro en weet ik het allemaal laden in 3 aparte vrachtwagens, om het risico te spreiden.

nou wisten we dat we 4 dagen lang 18 a 20 uur per dag konden gaan werken. na dag 2 zaten we er dus zo doorheen, dat enkel koffie, broodjes en liefkozende woordjes van vrouwlief zouden helpen.

de maandag zouden alle systemen om 15:30 afgesloten gaan worden, en zou alvast de router verplaatst gaan worden, om de voip-verbindingen in werking te krijgen.

om 15:00 stuurde ik een berichtje uit, dat de router over 30 minuten afgekoppeld zou gaan worden.
tevens stuurde ik op datzelfde moment mijn neef erop uit om alle kabeltjes alvast los te gaan trekken. hiermee bedoelde ik eigenlijk de utp-kabels, maar het kwaad was al geschied; alle mensen die aan de telefoon zaten, waren ineens hun klant kwijt. pijnlijk.
en dan die koppen, die mensen die echt gewoon 5 minuten doorlulden en ineens 'hello?' zaten.

vervolgens coördineerde ik de werkzaamheden in het oude pand, terwijl mijn oom de ups'es en de router alvast zou gaan aansluiten. de router werkte perfect, maar de ups'es weigerden te werken. bleek er een probleem te zijn bij de eneco. en wij maar een hele nacht in een serverhok 4 graden boven nul nadenken wat het probleem kan zijn.

vervolgens ook pijnlijk; normaal, bij het vervoeren van de servers, was het de bedoeling dat alle servers in een aparte vracht verhuisd zouden worden. moe als we waren, flikkerden we echter alle mailservers in 1 en dezelfde vrachtwagen. alle harde schijven overleden door een verkeerde hobbel, dag mail!

en gelukkig had ik die gebackupt omdat ik het niet helemaal vertrouwde. nog nooit een laptop zo dankbaar geweest.

vervolgens daar de boel aan gaan sluiten, maar ja, héél wat systemen aansluitend, op je rug liggend en kabels in kabelgoten pleurend, krijg je pijn je rug. je gaat de dingen dus afraffelen, en vergeet daardoor bijvoorbeeld overal stroomkabels aan te sluiten. niet al te handig.

het leukste verhaal is echter van een vriend van me; die stond servers te beheren, maar het was zo bloedjeheet in dat serverhok (airco kapot, die pompte ineens warme lucht naar binnen leek het wel, getuige de temperatuur van 41 graden!)

die stond al snel in zn boxer + t-shirt aan zn servers te klungelen, wachtend op het airco bedrijf, klaarstaand om ze allemaal down te brengen.

loopt er ineens een 23-jarig stage lopend blond meisje binnen; hij wist niet hoe snel hij achter een patchkast moest rennen.
pi_33616154
tellen bijna blunders ook?

ik wilde een x-servertje herstarten en tikte shutdown -r now. systeem komt doodleuk terug met: "only root can do that!". dus ik tik in: sudo shutdown -r now en tik het wachtwoord in. net als ik op enter wil gaan rammen schiet mij opeens te binnen wat voor een eikel ik ben.

die x-server draait niets lokaal en kun je dus ook niet netjes down brengen. gewoon uit en aan zetten is het enige. en ik was bezig om de belangrijkste unix-machine van de it-afdeling een schop te geven. gelukkig had ik nog niet op enter geramd.....
Don't hurry, be crappy!
  maandag 2 januari 2006 @ 02:08:47 #175
114531 TheUnreal
Zo ja, waarom niet?
pi_33616932
bij een sql database moesten bij alle gebruikers accounts de wachtwoorden worden omgezet naar een md5 hash. ik een script geschreven (php) die dat dus mooi kon doen.

voer ik per ongeluk het script 2 keer uit

uur later stond er dus op de site: alle gebruikers moeten zich opnieuw registeren...
pi_33617066
toen ik begon met websites bouwen (1998 ofzo?) wist ik niet dat je meerdere pagina's op 1 server kon zetten

ik maakte dus een pagina index.html die ik op een gratis account zette van de toenmalige dds

daarna maakt ik een andere pagina, info.html ofzo, die ik op een andere account zette van dds. deze pagina's linkte ik allemaal aan elkaar door "http://huizen.dds.nl/~meddows/index.html" enzo te gebruiken, ipv de hele zooi op 1 account te zetten

verder weinig blunders, ben niet zo'n hardware-techneut en bouw dus nooit iets zelf in... software ook weinig blunders gehad gelukkig
Nee.
pi_33617484
quote:
op maandag 2 januari 2006 02:08 schreef theunreal het volgende:
bij een sql database moesten bij alle gebruikers accounts de wachtwoorden worden omgezet naar een md5 hash. ik een script geschreven (php) die dat dus mooi kon doen.

voer ik per ongeluk het script 2 keer uit

uur later stond er dus op de site: alle gebruikers moeten zich opnieuw registeren...
twee keer hashen bij de password check kon niet?
  maandag 2 januari 2006 @ 09:25:59 #178
114531 TheUnreal
Zo ja, waarom niet?
pi_33618890
quote:
op maandag 2 januari 2006 03:07 schreef henno het volgende:

[..]

twee keer hashen bij de password check kon niet?
ja dat had gekunnen, maar dan moest in de site zelf ook nog aardig wat aangepast worden. bijv op je profiel om je ww te wijzigen, forum (ook met inloggen enz.) dus leek ons dit net een betere oplossing eigenlijk...
pi_33618946
de frequentie van m'n videokaart aanpassen van een gloednieuwe p2 233mhz, m'n monitor kon dit niet aan waardoor ik dus een soort neerwaartse spiraal op het scherm zag.
ben toen samen met m'n vader terug gegaan naar de winkel omdat de pc kapot was

uiteraard heb ik ook wel eens de c directory opgeruimt door zoveel mogelijk weg te gooien

beroepsmatig gelukkig nog nooit een grote blunder gemaakt.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 2 januari 2006 @ 09:35:40 #180
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33618968
ik zou niet mijn eerste weten, maar het is wel een redelijk lijstje.

een leuke was in ieder geval een kill -9 -1 om al mijn processen te killen, waarbij ik er niet op had gelet dat ik als root was ingelogd.
  maandag 2 januari 2006 @ 09:50:53 #181
545 dop
:copyright: dop
pi_33619109
quote:
op maandag 2 januari 2006 09:35 schreef alicey het volgende:
ik zou niet mijn eerste weten, maar het is wel een redelijk lijstje.

een leuke was in ieder geval een kill -9 -1 om al mijn processen te killen, waarbij ik er niet op had gelet dat ik als root was ingelogd.
dat vind ik wel een mooi leer moment, fout die iedereen moet kunnen maken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 2 januari 2006 @ 09:52:34 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33619126
quote:
op maandag 2 januari 2006 09:50 schreef dop het volgende:

[..]

dat vind ik wel een mooi leer moment, fout die iedereen moet kunnen maken.
het was een minder schadelijk leermoment geweest wanneer het geen live server 60 km verder was geweest.
  maandag 2 januari 2006 @ 10:00:01 #183
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33619211
quote:
op maandag 2 januari 2006 09:52 schreef alicey het volgende:

[..]

het was een minder schadelijk leermoment geweest wanneer het geen live server 60 km verder was geweest.
hoest afgelopen?
  maandag 2 januari 2006 @ 10:14:18 #184
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33619232
quote:
op maandag 2 januari 2006 10:00 schreef het_biertje het volgende:

[..]

hoest afgelopen?
ter plekke alle processen herstart en het e.e.a. op een technische storing gegooid.
pi_33619398
toen ik nog bij de housing en hostingdienst van kpn werkte, tijdens een nachtdienst per ongeluk een verkeerde server gereset.
de klant heeft uiteindelijk niets doorgehad.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_33619418
quote:

* stonedking zelfde ervaring op stage vorig jaar, drutke altijd snel op ok als ik afsloot, omdat ie toch altijd op logoff stond. bleek dat de server die nacht een geplande herstart heeft gehad, en dat het ding dus nog op restart stond. met 72 ingelogde gebruikers.
pi_33619489
op mn eerste stage van mijn it-opleiding 7 jaar terug wist ik dus niet dat je glasvezelkabels niet te ver door kon buigen, resultaat: "knap!" netwerk hele middag plat.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  maandag 2 januari 2006 @ 13:21:49 #188
13581 vinnyb
Enjoy Incubus!
pi_33623085
niet van mezelf, maar van een maat van me... we waren 13 jaar ofzo gok ik...

afijn. hij wilde een spelletje spelen op een dos 5.0 systeem, maar er wat te weinig conventioneel geheugen. ik hem een keer uitgelegd dattie wat in het hogere geheugen moest laden met emm386 en al dat geneuzel in config.sys en autoexec.bat. hij ging het een keer proberen, kwammie in paniek langshollen bij me thuis dat de pc niet meer werkte. ik met hem mee, start ie de pc op, opent hij autoexec.bat in wp5.1 en gaat daar vanalles aanpassen... hij vond het al zo raar dat er vage tekens in beeld kwamen bij het opstarten....
I dig my toes into the sand, the ocean looks like a thousand diamonds strewn across a blue blanket.
I lean against the wind, pretend that I am weightless, and in this moment I am happy...happy!
  maandag 2 januari 2006 @ 13:26:47 #189
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33623208
ik heb een hd van 100 gb.. verdeeld in 3 partities.. c was ntfs.. d en e waren nog fat32.. moest ik nog eens omzetten.. het kwam er niet van..
op d en e stond alles. van administratie van de volleybal vereniging tot verslagen, mp3's, porno en wat nog meer..

op een gegeven moment had ik een ghost van m'n c partitie die ik terug wilde zettten.
niet aan het handje dacht ik.. kan ik zo doen.. hoef geen backup te maken ,want dat zijn andere partities...

niet dus. na het terug zetten had ik alleen nog een c partitie.. en verder helemaal niets meer..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_33623497
quote:
op maandag 2 januari 2006 13:21 schreef vinnyb het volgende:
niet van mezelf, maar van een maat van me... we waren 13 jaar ofzo gok ik...

afijn. hij wilde een spelletje spelen op een dos 5.0 systeem, maar er wat te weinig conventioneel geheugen. ik hem een keer uitgelegd dattie wat in het hogere geheugen moest laden met emm386 en al dat geneuzel in config.sys en autoexec.bat. hij ging het een keer proberen, kwammie in paniek langshollen bij me thuis dat de pc niet meer werkte. ik met hem mee, start ie de pc op, opent hij autoexec.bat in wp5.1 en gaat daar vanalles aanpassen... hij vond het al zo raar dat er vage tekens in beeld kwamen bij het opstarten....
wp 5.1.....nostalgie ten top, geweldig programma was dat toendertijd.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_33623498
een xt 8086 desktop machine welke nog met pre-ide schijven werkt, op zijn zijkant op de grond zetten omdat hij dan minder ruimte inneemt.

en dan verbaasd kijken als hij moeilijk begint te doen over schijftoegang enzo.
  Lieve Belg maandag 2 januari 2006 @ 13:49:46 #192
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33623831
een 486 verkeerd in de socket steken en verbaasd zijn dat die enkel nog tuutjes kan maken

overigens al lang geleden
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33623887
meerdere f-securevensters zijn nooit handig als het om verschillende omgevingen gaat. een rc.was stop op acceptatie denken uit te voeren als het productie blijkt te zijn bijvoorbeeld. sindsdien nooit meer die fout gemaakt, wel een hele goei les geweest (en niet ontslagen )
pi_33624133
quote:
op vrijdag 30 december 2005 21:43 schreef saekerhett het volgende:
gta op een diskette proberen te krijgen door er allemaal snelkoppelingen op te zetten!

"hij past!!!"

dat heb ik ook een keertje gedaan
  Lieve Belg maandag 2 januari 2006 @ 14:00:48 #195
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33624202
quote:
op maandag 2 januari 2006 13:58 schreef djdev het volgende:

[..]

men zus had de ganse installatie map van office naar het startmenu verplaatst toen haar snelkoppelingen wegwaren. kreeg je zo'n menu dat het ganse scherm innam, en dan nog stond er een pijltje voor het vervolg

was ze verbaasd (toen ze winword.exe gevonden had) dat die het niet meer deed
pi_33624218
maatje van mij heeft het trouwens een keer voor elkaar gekregen om een agp kaart in een isa slot te douwen, winkelier was wel zo schappelijk om hem een nieuwe te geven
pi_33624229
quote:
op maandag 2 januari 2006 13:58 schreef djdev het volgende:

[..]

zo heb ik ooit uitgevonden hoe je meer dan 50 mp3tjes op een diskette krijgt
pi_33624554
hilarisch topic

ik heb niet echt grappige blunders gemaakt: meer in de trant van monitor werkt niet na aansluiten van de pc, stekker vergeten etc. (nadat ik eerst 10 minuten heb zitten zoeken en van alles heb geprobeerd en de monitor een paar klappen heb verkocht)
Vicariously I live while the whole world dies
  maandag 2 januari 2006 @ 14:12:19 #199
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33624615
quote:
op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef murph het volgende:
maatje van mij heeft het trouwens een keer voor elkaar gekregen om een agp kaart in een isa slot te douwen, winkelier was wel zo schappelijk om hem een nieuwe te geven
zo heb ik ook ooit van iemand vernomen dat haar hele computer aan gort lag omdat ze sdram verkeerd om had in gestoken.
  Lieve Belg maandag 2 januari 2006 @ 14:12:48 #200
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33624633
quote:
op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef alicey het volgende:

[..]

zo heb ik ook ooit van iemand vernomen dat haar hele computer aan gort lag omdat ze sdram verkeerd om had in gestoken.
dan moet ze wel heel hard geduwd hebbe
  maandag 2 januari 2006 @ 14:28:23 #201
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33625142
quote:
op vrijdag 30 december 2005 23:25 schreef heus het volgende:
ts verhaal klopt niet helemaal..

4 penlites = 4x 1.5volt..
ipv 1x 1.5v

uuh?
wel eens van serie en parallel gehoord ?

Neerkomen wel!
  maandag 2 januari 2006 @ 16:14:04 #202
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33628727
de harde schijf van de pc van mijn pa geformateerd. ik dacht op een of andere manier dat ik met de floppy drive bezig was denk ik.
wel binnen 2 uur dos erop gezet hebben en wp 5.1 geinstalleerd. dat waren nog eens leercurves. en zweten
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 2 januari 2006 @ 16:16:00 #203
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33628800
quote:
op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef jump het volgende:

[..]

dan moet ze wel heel hard geduwd hebbe
ik weet niet wat ze heeft gedaan. zelfs met een hamer zou je het er niet in krijgen, zou ik zo verwachten.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:17:14 #204
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_33628844
quote:

hehe, dat heb ik ook eens gehad
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_33628865
quote:
op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef jump het volgende:

[..]

men zus had de ganse installatie map van office naar het startmenu verplaatst toen haar snelkoppelingen wegwaren. kreeg je zo'n menu dat het ganse scherm innam, en dan nog stond er een pijltje voor het vervolg

was ze verbaasd (toen ze winword.exe gevonden had) dat die het niet meer deed

-edit-

het wat trouwens zeker een 800 x 600 ingesteld schermpje
  maandag 2 januari 2006 @ 16:18:47 #206
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33628896
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:16 schreef alicey het volgende:

[..]

ik weet niet wat ze heeft gedaan. zelfs met een hamer zou je het er niet in krijgen, zou ik zo verwachten.
kan wel, vooral als je de hele dag al op koffie en kroketten leeft en 30 pcs moet bouwen
  Lieve Belg maandag 2 januari 2006 @ 16:20:19 #207
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33628947
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:17 schreef djdev het volgende:

[..]

-edit-

het wat trouwens zeker een 800 x 600 ingesteld schermpje
het was al 1024*768 denk ik maar dan nog
pi_33629045
nog geen fouten gemaakt.. ja hoe is het mogelijk hé!!

maar ik moet vanavond weer een nieuwe pc afleveren. elke keer is het maar weer afwachten
pi_33629412
hoevaak heb ik op school al geen powerpointpresentaties gezien met filmpjes (lokaal gelinked) die het niet doen.
"ja maar thuis werkte hij wel gewoon"

dooooh

zelf nog niet veel blunders gemaakt, ben te voorzichtig
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 2 januari 2006 @ 16:36:30 #210
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33629547
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef me_wesley het volgende:
hoevaak heb ik op school al geen powerpointpresentaties gezien met filmpjes (lokaal gelinked) die het niet doen.
of een presentatie met aan 4 kanten "safe mode" in beeld!
  maandag 2 januari 2006 @ 16:38:59 #211
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33629624
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef me_wesley het volgende:

dooooh
dat vind ik ook altijd zo idioot als er iets stuk gaat of er een storing is. "gisteren werkte alles nog gewoon". mjah?
  maandag 2 januari 2006 @ 16:39:01 #212
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_33629626
collega: duwt de isdn stekker in de netwerk aansluiting --> isdn centrale opgeblazen
stagiaire: geheugen dimmetje er scheef in gestoken --> chipset door het midden geblazen
ik: 1 keer een koeler vergeten op een amd xp processor. in opdracht een ups doorgemeten waardoor vloerbedekking in de hens vloog en de multimeter bijna vast gelast zat. en volgens mij een keer in slaap vallen terwijl ik net ergens nieuw gedetacheerd was.
pi_33629667
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:20 schreef jump het volgende:

[..]

het was al 1024*768 denk ik maar dan nog
ach dat is dan nog een klein plus puntje
pi_33647131
wat ik opvallend vind is dat ik niet de enige ben die fuckups "technisch probleem" noemt
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:16:16 #215
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33647202
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:39 schreef joosd het volgende:
collega: duwt de isdn stekker in de netwerk aansluiting --> isdn centrale opgeblazen
*herkent*
pi_33647782
oh, heb wel eens een kabeltester verneukt door een netwerkkabel erin te rammen die nog in de switch zat....
pi_33648685
en het probleem daarbij is?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:52:28 #218
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_33652603
de voeding van een computer om 110v laten staan die via internet in amerika was gekocht, om een of andere reden. in nederland zitten we op 230v, dus dat was *klap, rook!*

.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:53:04 #219
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33652613
niet zelf gedaan, een bekende van me. maar ik wil het jullie niet onthouden:
gloednieuwe serverruimte met prachtige gasblusinstallatie. die kerel staat dat zo eens te bekijken en ziet een test-knop. hij denkt: even lekker de sirene laten loeien

drukt op knop... idd sirene... uitzetten ging niet, deuren sluiten. hij net op tijd buiten, hele ruimte volgepompt met blusgas. kom je erachter wat die flesjes moeten kosten.....
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_33652865
ghehehe geweldig. wat kostten die flesjes btw?

en dat van die voeding op 110 volt komt echt te vaak voor gewoon.
pi_33653060
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 01:35 schreef blue thunder het volgende:
oh, heb wel eens een kabeltester verneukt door een netwerkkabel erin te rammen die nog in de switch zat....
met een isdn kabeltje mol je die dingen toch? op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?

maar ik heb er dus wel eens eentje gemolt, die nog in een isdn centrale zat.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33653078
de monitor van onze oude 386 stond wat verkeerd ingesteld, dus ik wou het contrast wat veranderen enzo... nergens waren van die regelaars te vinden.. achterin zaten 2 gaten met een soort plastic schroeven erin verzonken, en ik dacht dus, oh, dat zijn de stelschroeven ik loop vrolijk aan dat spul te draaien.. *pang* monitor kapot
jaartje of 10 geleden denk ik

jaartje of 8 geleden een pc uit elkaar gehaald omdat ie overal onder het stof zat, ff alle onderdelen van stof ontdaan, kast helemaal schoongemaakt enz, het enige probleem is dat ik van sommige dingen geen idee meer had hoe ze aangesloten moesten worden
inmiddels wel overigens
pi_33653155
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:14 schreef intrepidity het volgende:
de monitor van onze oude 386 stond wat verkeerd ingesteld, dus ik wou het contrast wat veranderen enzo... nergens waren van die regelaars te vinden.. achterin zaten 2 gaten met een soort plastic schroeven erin verzonken, en ik dacht dus, oh, dat zijn de stelschroeven ik loop vrolijk aan dat spul te draaien.. *pang* monitor kapot
jaartje of 10 geleden denk ik

jaartje of 8 geleden een pc uit elkaar gehaald omdat ie overal onder het stof zat, ff alle onderdelen van stof ontdaan, kast helemaal schoongemaakt enz, het enige probleem is dat ik van sommige dingen geen idee meer had hoe ze aangesloten moesten worden
inmiddels wel overigens
best herkenbaar
en dan al die kabeltjes en kaartjes ergens inrammen
pi_33653191
linux back-up server willen herstarten, init 6 intikken en vervolgens komt er een melding van iemand dat er iets met citrix mis is. nou, kvm switch overschakelen, dat probleem opgelost, en weer gauw teruggeschakeld naar lniux maar ben toen teruggeroepen voor iets anders.

heel die linux machine vergeten. back-up gaat rond een uur of 6 's avonds van start, en een collega krijgt tegelijkertijd een melding dat exchangeserver vreemd doet. die ramt dus paar keer op enter om beeld te krijgen. die kvm switch stond nog op die linux bak. met init 6 op de commandline
pi_33653306
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

met een isdn kabeltje mol je die dingen toch? op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?

maar ik heb er dus wel eens eentje gemolt, die nog in een isdn centrale zat.
daarom vroeg ik het dus al ja.. volgens mij is dat alleen bij isdn/adsl aansluitingen...
pi_33653331
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:19 schreef stonedking het volgende:
linux back-up server willen herstarten, init 6 intikken en vervolgens komt er een melding van iemand dat er iets met citrix mis is. nou, kvm switch overschakelen, dat probleem opgelost, en weer gauw teruggeschakeld naar lniux maar ben toen teruggeroepen voor iets anders.

heel die linux machine vergeten. back-up gaat rond een uur of 6 's avonds van start, en een collega krijgt tegelijkertijd een melding dat exchangeserver vreemd doet. die ramt dus paar keer op enter om beeld te krijgen. die kvm switch stond nog op die linux bak. met init 6 op de commandline
daarom moet je dus nooit zomaar op enter rammen, maar liever op spatiebalk oid...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:26:38 #227
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33653379
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:24 schreef nyny83 het volgende:

[..]

daarom moet je dus nooit zomaar op enter rammen, maar liever op spatiebalk oid...
ik gebruik meestal ctrl o.i.d.
pi_33653395
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 10:53 schreef tomasz het volgende:
gloednieuwe serverruimte met prachtige gasblusinstallatie. die kerel staat dat zo eens te bekijken en ziet een test-knop. hij denkt: even lekker de sirene laten loeien

drukt op knop... idd sirene... uitzetten ging niet, deuren sluiten. hij net op tijd buiten, hele ruimte volgepompt met blusgas. kom je erachter wat die flesjes moeten kosten.....
lekker veilig, een ruimte die automatisch op slot gaat wanneer er brand is.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:27:35 #229
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33653401
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:23 schreef nyny83 het volgende:

[..]

daarom vroeg ik het dus al ja.. volgens mij is dat alleen bij isdn/adsl aansluitingen...
isdn is een gelijkspanning van plm. 40 v naar ik meen. op isdn/adsl staat volgens mij wel een wisselspanning, getuige het feit dat het gelijktijdig aanraken van de 2 draden leidde tot een minder prettig gevoel..
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:29:31 #230
42828 bemeall
G'day Mate!
pi_33653443
hmm laten we eens even kijken.
- pas leren te backuppen na een paar schijfcrashes.
hardnekkig he

- ghost met twee identieke schijven is niet aan te raden
helemaal niet als het data van iemand anders is en het natuurlijk verkeerd om ging
kost je een paar dagen extra aan recovery kan ik je vertellen...

- muis/keyboard verwijderen als pc aan staat.
ja ik weet het, het gaat zowat altijd goed. maar soms gaat het fout, en dan is je poort naar de knoppen

- documenteren
niks zo vervelend als software inkijken na een flinke tijd en je afvragen hoe het alweer zat. helemaal bij eigen software
documenteren is niet het fijnste werk, maar achteraf wel handig.

zo, wel weer genoeg van die blunders van mij, k vind het lijstje wel weer lang genoeg
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_33653459
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?
met die power-over-ethernet switches van tegenwoordig weet je dat ook niet meer zeker.
pi_33653833
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:30 schreef chibibo het volgende:

[..]

met die power-over-ethernet switches van tegenwoordig weet je dat ook niet meer zeker.
idd... het was ook een inline power switch... daardoor komt er te veel stroom op de tester te staan (geen superduur model hoor) en brandt het door
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:55:40 #233
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_33654153
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:27 schreef chibibo het volgende:

[..]

lekker veilig, een ruimte die automatisch op slot gaat wanneer er brand is.
die ruimtes gaan dicht, omdat dan 1. het blusmiddel z'n werk kan doen, 2. er geen zuurstof meer bij kan, 3. je dat gas niet in de rest van het kantoor wil hebben, hoewel het tegenwoordig niet meer dodelijk is. (blijft 15% zuurstof in de ruimte achter, net genoeg om even te kunnen doorademen)
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_33655138
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 11:55 schreef tomasz het volgende:
die ruimtes gaan dicht, omdat dan 1. het blusmiddel z'n werk kan doen, 2. er geen zuurstof meer bij kan, 3. je dat gas niet in de rest van het kantoor wil hebben, hoewel het tegenwoordig niet meer dodelijk is. (blijft 15% zuurstof in de ruimte achter, net genoeg om even te kunnen doorademen)
dat klopt, maar dan zet je toch een veer op de deur, in plaats van hem automatisch af te sluiten? dan kan iemand die zich in de ruimte bevindt altijd nog naar buiten.
pi_33656104
nee... daarbinnen wordt je toch geblust, dus loop je weinig gevaar. als je die deur openknalt komt er zuurstof bij het vuur en krijg je een hele grote vlam waardoor je jezelf in de fik zou steken volgens mij
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:58:49 #236
130321 twentuh9
angorageitje
pi_33656134
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:49 schreef frollo het volgende:
een grote klap tegen je monitor geven als in word 2003 de text bij de rand van het scherm dreigde te komen, net als bij een type-machine hulde aan mijn oma!
pi_33656844
jaren terug:
mijn windows bestanden opnieuw hernoemd (bij alle windows bestanden 'windows' ervoor geplaatst) zodat ik later kon zien welke bestanden erbij waren gekomen en dus verwijderd konden worden. pc starte dus niet weer op

bij het programma 'regcleaner' kon je heel veel registry keys e.d. verwijderen. heb ik ook weleens de verkeerde verwijderd, weet het gevolg niet precies meer maar pc toen ook maar opnieuw geinstalleerd.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:28:18 #238
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_33659302
een ip scan -a van het lokale netwerk gedaan maar een beetje zitten dromen. ipv subnet 255.255.254.0 de hele ip range van 10.x.x.x gescant (werk bij een concern met 300.000 medewerkers ww)
pi_33660032
geen probleem toch? duurt wellicht wat lang, maar niks ergs aan toch?
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 15:16:29 #240
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33660831
bestandje uit reg edit verwijderen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:14:54 #241
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33662734
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 14:28 schreef joosd het volgende:
een ip scan -a van het lokale netwerk gedaan maar een beetje zitten dromen. ipv subnet 255.255.254.0 de hele ip range van 10.x.x.x gescant (werk bij een concern met 300.000 medewerkers ww)
en toen?
pi_33663705
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:50 schreef bobrooney het volgende:
harde schijf op moederbord laten pleuren...die deed het niet meer, voltage switch omgooien...dont ask me why...moederbord was zwart...en de afstandhoudertjes vergeten met bouwen van pc...ook geen slimme actie..
hoe kun je de afstandhoudertjes vergeten
Signature
pi_33664186
mijn eerst blunder was;

het op een of andere mannier voor elkaarklijgen een een dvd-speler uittelaten branden terwijl ik aan het gamen wat. wat ik overhield was een vanbinnen zwart geblakerde dvd-spelen en een verhit ut cdje.
de cd deed het nadat ik de dvd-speler had vervangen nogwel
pi_33668801
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 09:45 schreef peter_griffin22 het volgende:

zo heb ik bij mijn eerste werkgever een toen nog heel duur 21" crt scherm als een dobbelsteen door de laadruimte van een mercedes vito laten rollen...
pi_33672355
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 19:17 schreef jalu het volgende:

[..]

zo heb ik bij mijn eerste werkgever een toen nog heel duur 21" crt scherm als een dobbelsteen door de laadruimte van een mercedes vito laten rollen...
ach nu kosten ze niks meer he
Signature
pi_33679874
net een nieuwe sbs2k server geinstalleerd hebben, blijkt dat de hele c: schijf aan het vollopen is. hmm, dan toch maar eens kijken welke bestanden er allemaal groot zijn en wat er veel aanwezig is. search gedaan op *.* en filteren op grootte, zo zeg, daar staan een hoop ee(nummer).log bestanden... wat moet ik nou met allemaal log bestanden van 5,2 mb groot? hoppa... allemaal weg. even kijken of alles daarna nog werkt, dus server opnieuw opstarten.

hmmmm, waarom doet exchange het nou niet meer? gelukkig was de backup niet al te lang geleden gedraaid
Yes, I eat pussy.... cats
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:52:35 #247
55360 InDenial
hmmmphf!!!!
pi_33680505
eigenlijk weinig grote blunders met klantimpact gehad.

de enige die ik me kan herinneren is, dat ik met een grafische interface probeerde een poortje dicht te zetten. de grafische interface had een bug (ik noem het een bug misschien is het wel normaal). als je een poortje selecteert met de linker muisknop en daarna een ander poortje rechtsclicked om hem dicht te zetten, zijn beide poortjes geselcteerd en gaan ze dus beiden dicht. uplink van de klant dichtgezet hierdoor van een switch ergens aan de andere kant van nederland.

verder nog een blunder die niet aan mij toe te schrijven is, maar aan iemand op lokatie. een router had een verkeerde software versie en moest geupgrade worden. aangezien het geheuigen te klein was voor twee software versies moest ik de nieuwe over de oude heenzetten en daarna de router rebooten. ik dus de oude sw versie hernoemd naar de nieuwe. en de tftp sessie gestart om de nieuwe software erop te zetten. dit zou wel even duren dus ik zeg tegen die monteur dat ik terugbel als ik klaar ben. ik ondertussen lekker een sigaretje gerookt. ik kom terug.. tftp sessie is gestopt en de router is niet meer te bereiken. had die monteur tijdens het uploaden van de nieuwe software versie de netwerkkabel losgetrokken om hem even netjes weg te werken in de kast. de monteur heeft toen via x-modem de software erop gezet. dat duurt wel effe

oh... nog een van mij. management vlan van een switch aan de andere kant van het land (groningen zit zelf in het westen) geshut. geen klantimpact maar toch stom.

waarom gebeuren dit soort dingen altijd met apparatuur die ver van je af is?
And this, too, shall pass away.
pi_33680861
quote:
op woensdag 4 januari 2006 00:33 schreef alf het volgende:
net een nieuwe sbs2k server geinstalleerd hebben, blijkt dat de hele c: schijf aan het vollopen is. hmm, dan toch maar eens kijken welke bestanden er allemaal groot zijn en wat er veel aanwezig is. search gedaan op *.* en filteren op grootte, zo zeg, daar staan een hoop ee(nummer).log bestanden... wat moet ik nou met allemaal log bestanden van 5,2 mb groot? hoppa... allemaal weg. even kijken of alles daarna nog werkt, dus server opnieuw opstarten.

hmmmm, waarom doet exchange het nou niet meer? gelukkig was de backup niet al te lang geleden gedraaid
ik denk dat dit heeel veeel voorkomt
pi_33682352
alle telefoon kabels uit een telefoon centrale halen om ze netjes op te ruimen. alleen had ik niets gelabeld. resultaat: middagje mobiel bellen
Verander hier mijn avatar !!
Forum 62 addicted
  woensdag 4 januari 2006 @ 03:13:41 #250
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_33683235
mijn eerste blunder was dat ik een packard bell kocht.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_33689180
laatste blunder: een server verplaatsen terwijl deze nog draaide, en dan uit je handen laten flikkeren.
alles werkte nog wel.

eerste blunder. iets met bestanden weggooien, en denken dat je een backup hebt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 04-01-2006 12:15:26 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:45:24 #252
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_33692825
ach ik heb er ook nog wel een paar hoor...

een molex (stroom aan sluiting) verleng kabeltje gebruiken, die losgeschoten was, en daarbij de rode en de gele kabel omgedraait in een harde schijf stoppen.. -5 en +12 volt dus omgedraait... vond de schijf niet fijn en een mooie rook wolk was ht resultaat...

c64 open geschroeft om te kijken hoe het in elkaar zat terwijl hij aan stond, en dan je schroevendraaier er in laten vallen... geluk dat alleen de zekering er uit geschoten was!

verder tijdens windows xp installatie wel eens de verkeerde schijf gepakt voor het formatteren van mijn schijf, het bekende ghost een schijf naar een lege schijf en dan inderdaad 2 lege schijven als resultaat....

op school een pc gevraagd om te kijken of we netware 5 konden installeren, en dan de netwerk kabel vergeten er uit te trekken, in een netware 3.2 netwerk, waardoor niemand meer in kon loggen...

een floppy stroom kabel er verkeerd om in stoppen met een sluiting als resultaat,

maar de mooiste blunder was van mijn collega:

een spliksplinter nieuwe pc in elkaar schoeven, de processor op het moederbord zetten, de koeler er op, maar dan vergeten het plasticje van de koeler er af te halen...

mooie althlon 2200+ naar zijn grootje.. wel netjes vervangen door de winkel

verder niet meer zo veel, behalve het vergeten van backups maken voordat je een nieuwe installatie van de webserver probeerd, en dat dat niet meer lukt
-- ViPeRII --
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:45:29 #253
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33694592
quote:
op woensdag 4 januari 2006 13:45 schreef viperii het volgende:

mooie althlon 2200+ naar zijn grootje.. wel netjes vervangen door de winkel
!

herkenbaar
pi_33694927
waarom vervangt die winkel dat?
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:58:31 #255
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_33694997
hij heeft net gedaan alsof hij van niks wist, en er werdt daar vaker gekocht
-- ViPeRII --
pi_33697539
nog een leuke blunder van een leraar van mij: mij niet geloven >evil<

de opdracht: programmeer in pascal een wachtwoord-check. na 3 foute inlogpogingen moet het de gebruiker onmogelijk gemaakt worden om in te loggen of om het programma te beeindigen.

de periode: ms-dos / windows 95.

de waarschuwing: bij het inleveren waarschuwde ik de leraar: pas op, hij hangt je pc op na 3 mislukte pogingen... dus sla alles van te voren op! ook in het programma zelf had ik van te voren een waarschuwingsvenstertje met die melding.

de fout: maargoed, de leraar was er heilig van overtuigd dat hij in de multi-tasking omgeving van dat 'suprieure' windows 95 mijn programmatje de nek wel om kon draaien, dus hij sloeg de excel-sheet met de cijfers van de programma's van mijn medeleerlingen niet op.

leraar start mijn programma, logt goed in en niets aan de hand. hij sluit het programma en start het opnieuw, nu logt hij 3x verkeerd in....... en de pc slaat vast. zodanig dat windows 95 ook niet meer reageerde. de leraar was nu alle cijfers kwijt en kon opnieuw beginnen met nakijken. (hij scheen al aardig wat gedaan te hebben).

tsja, maskeer alle interrupts en windows is vleugellam! muis en toetsenbord doen het niet meer. leraar vond dat niet leuk, maar het programma voldeed aan de specificaties die hij zelf gesteld had.

[ Bericht 0% gewijzigd door RiDo78 op 04-01-2006 16:31:42 (typo) ]
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:12:59 #257
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_33697744
@rido78

in de dos tijd snapte een leraar van mij niet dat ik zomaar een 10 haalde voor een dos-toets. als enige van de klas nog wel.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_33704907
ik weet nu in ieder geval dat ik niet alleen sta...

het bekende werk dus:
  • voedingskabel van de floppydrive verkeerd aansluiten (één pin die in het luchtledige steekt), een 'heerlijke' rooklucht als gevolg...
  • op de automatische piloot de eerste schijf formatteren tijdens de windows xp installatie (inderdaad, dat was de ide opslag en backup schijf en niet de sata schijf...)

misschien dat er nog meer 'standaard dingen' in me opkomen.
  • .
      woensdag 4 januari 2006 @ 20:33:48 #259
    42828 bemeall
    G'day Mate!
    pi_33706471
    het leuke is, de meeste blunders/fouten komen toch nooit aan het licht bij klant/leek.
    die hebben zoiets van maak het maar, hoe dat weet niemand

alleen de iter weet dan dat ie heeft zitten prutsen. niet goed voor jezelf, maar voor de ander is het vaak allemaal prima.
    In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
    pi_33718749
    quote:
    op woensdag 4 januari 2006 01:05 schreef blue thunder het volgende:

[..]

ik denk dat dit heeel veeel voorkomt
    ja, maar toch erg lullig als je dit doet op een live server (want mkb, dus daarom de sbs). ach ja.. een stroomstoring kan dan ineens een hoop verklaren
    Yes, I eat pussy.... cats
    pi_33718856
    grappig verhalen
    pi_33718883
    een tijd geleden een schijf van een stuk of 40 gig met al mijn mp3's gecrashed... gelukkig had ik nog een andere schijf liggen met een backup van 80 procent van die muziek. het eerste wat ik met mijn domme kop doe is die schijf formatteren zodat er genoeg ruimte op zat om al mijn cd's weer opnieuw te rippen en/of downloaden.
    tot ik er achter kwam dat die ruimte juist in beslag genomen werd door mijn eigen muziek... na 4% ofzo formatteren afgekapt en gelukkig alleen maar albums kwijt die ik in de kast had staan

toch stom.
    [████████████████████]100% Finished loading....
    baggeraccount, slotje!
    pi_33719734
    quote:
    op woensdag 4 januari 2006 19:49 schreef tackleberry het volgende:
    het bekende werk dus:
  • voedingskabel van de floppydrive verkeerd aansluiten (één pin die in het luchtledige steekt), een 'heerlijke' rooklucht als gevolg...
  • dat is mij regelmatig overkomen... maar ik denk dat ik super-voedingen heb want mijn pc's gingen simpelweg niet aan in zo'n geval.

zelfs mijn oude xt schakelde hoorbaar uit. zette je de schakelaar om, hoor je duidelijk de klik van de schakelaar gevolgd door een 2de klik die daar zo snel op volgde dat het een echo leek. pc weer uitzetten, storing verhelpen 10 minuten wachtten en weer inschakelen.
    quote:
  • op de automatische piloot de eerste schijf formatteren tijdens de windows xp installatie (inderdaad, dat was de ide opslag en backup schijf en niet de sata schijf...)
  • ik heb wel eens een verkeerde data backup gemaakt. je maakt netjes een ghost-image van de data partitie en wrot die op cd, tezamen met bootbestanden en een standaard autoexec.bat die automatisch ghost start en gaat lopen restoren naar disk 0 - partitie 0.

dus cd-tje fikken, verifieeren (met brandprogramma) en hoppa de kast in tot we hem nodig hebben.

een paar maanden later bleek die disk inderdaad nodig te zijn. dus ik pak die disk uit de kast en ga naar de bewuste machine toe. ik stel wat bestanden op de datapartitie veilig (systeempartitie was nog ok) ram die cd erin en start opnieuw op.... toen ghost eindelijk klaar was bleek de pc niet meer te starten. "gek, ik heb toch de datapartitie geghost?" nee dus, die pc had nu 2 datapartities, waarvan met 1 corrupte data. de systeempartitie was vakkundig weggevaagd. de datapartitie was (logischerwijs) disk 0 - partitie 1.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_33719749
    quote:
    op dinsdag 3 januari 2006 14:28 schreef joosd het volgende:
    .
    ten eerste is daar niets opvallends aan, een 'scan' doet niets of iig, niets schadelijks (zelfs niet voor netwerkverkeer - hoogstens voor dat van jou).
    ten tweede lijkt het me zeer sterk dat jij ergens werkt waar ze op het lokale subnet 300.000 medewerkers hebben zitten.
    pi_33719754
    en weer ontopic;

in een heel ver verleden (5 jaar geleden ongeveer ik was 13) heb ik betaalde overuren moeten maken bij een winkel waar ze op een werkplek internet wilden hebben. die zojuist aangeschafte en met moeite gelegde cat5-kabel werkt maar niet
    ...
    oh wacht, vier plaatjes. isdn-kabel de keer erop toch maar beter op het doosje gelet.

[ Bericht 6% gewijzigd door JeRa op 05-01-2006 06:44:34 ]
    pi_33719755
    ik hoorde "je kunt alle .bak bestanden verwijderen"

ik verwijderde alle .bak en .bat bestanden

speakertjes bij de eerste cdrom drive aan een verkeerde voeding koppelen... boem!
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      donderdag 5 januari 2006 @ 08:12:27 #267
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_33720007
    installeren van een nieuw mobo á heel veel eurootjes. teveel steunpinnetjes op mijn kast geplaatst waardoor het mobo kortsluiting maakt op twee plaatsen tegelijkertijd. zat ik mooi ff bijna te janken daar .

mobo teruggestuurd, "hij was zomaar stuk", wel mooi een nieuwe gekregen. . je zag er namelijk niks van.
    pi_33721809
    quote:
    op donderdag 5 januari 2006 06:34 schreef jera het volgende:
    ten tweede lijkt het me zeer sterk dat jij ergens werkt waar ze op het lokale subnet 300.000 medewerkers hebben zitten.
    en mocht dat wel zo zijn, dan zou ik de systeembeheerder ontslaan.
    pi_33722446
    eerder de netwerkbeheerder(s)

heb trouwens ook wel eens op een pc geprobeerd wat spyware weg te halen en per ongeluk de verkeerde registry key gedelete. startte niet meer op
    pi_33724909
    heb zelf niet echt blunders gemaakt.. wel een paar stomme dingen! bv. dat het geluid het niet deed, dus alles nakijken, sounddrivers opnieuw installeren etc etc en erachter komen dat m'n versterker gewoon uitstond..

of 2 pc's naast elkaar hebben staan, toetsenbord-muis-muis-toetsenbord, na een tijdje verbaast zijn dat de muis niet meer reageerd en na een halve minuut je pas realiseren dat je de verkeerde muis beethebt
    pi_33725289
    wat mijn eerste it blunder was weet ik niet meer, of wil ik niet meer weten. heb er tijdens mijn stages genoeg gemaakt. de "mooiste" vond ik wel die van de vallende harde schijf..

ik kom net terug van de hcc dagen, een nieuwe harde schijf gekocht. mijn oude hdd netjes uit de externe hhd-case gehaald om de nieuwe er in te stoppen. opeens springt mijn kat op het bureau. aangezien katten statische elektriciteit meebrengen, dacht ik.. die moet er van af. ik pak de kat, maar hierdoor tikte mijn hdd van het bureau af.. dag dag data..

de kinderen waarop mijn moeder past, schrokken zo erg dat ze spontaan aan het huilen sloegen. en ik kon ook wel huilen. later gewoon de hdd opgestuurd als rma, met opmerking "drive is noisy" en nog een nieuwe voor teruggekregen ook.

gisteren had ik ook zo'n mooie.
    mijn baas wou dat ik zijn pc leeg moest gooien. ik in de veronderstelling dat hij de back-up zo maken. aangezien ik het niet helemaal vertrouwde, maakte ik zelf ook maar een back-up.. alleen ik was vergeten om juist de belangrijke data te back-uppen.

dus ik alles geinstalleerd. komt me baas rennende naar me toe.. er zit geen data meer in het programma. ik ben de gehele administratie kwijt.. shit, heb ik weer. nou bleek dat het programma (priva) automatisch een back-up maakt. gelukkig dat was een probleem opgelost. mijn baas blij, en ik heel blij
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_33729549
    de eerste die ik me kan herrinneren.

was op mijn eerste stage plek bezig bij een bedrijf dat apple computers repareerden. was nog in mijn eerste week en ik pakte een defecte apple mee... en nam deze naar een plek waar ik hem dacht te kunnen repareren.

ik plekje gevonden. shit, geen vrije stroomaansluitingen meer. hmm.. ik haal er eentje uit, want ik zag geen andere computers (of andere apparaten die er aan zouden kunnen zitten) en ik dus verder met repareren van de apple computer. hoor ik na paar minuutjes op de achtergrond... "ik kom niet meer op de server".... "hee.. ik ook niet.. " "en ik ook niet"..

een collega gaat kijken.. " he.. hij staat uit"... ik oeps...

de baas komt niet al te vrolijk naar mij toe... weet jij er iets van..

verder zal ik vast nog wel wat meer blunders hebben gemaakt.. ben ze alleen vergeten..
    Yes Yes, een bottle is een fles.
      donderdag 5 januari 2006 @ 15:09:10 #273
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_33729650
    ook een leuke is in plaats van de stroom van een console de stroom van een masterswitch er uit trekken.
    pi_33730832
    klein tikfoutje tijdens het invoeren van de standaard refreshrate voor m'n scherm onder linux.

kzzt... kzzzzzzzzt. poef.

donderdag 5 januari 2006 @ 17:34:52 #275
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_33735851
    quote:
    op donderdag 5 januari 2006 15:36 schreef insertcredit het volgende:
    klein tikfoutje tijdens het invoeren van de standaard refreshrate voor m'n scherm onder linux.

kzzt... kzzzzzzzzt. poef.

blijf het raar vinden dat dat niet beveiligd is.
    www.bttf.com
    I hate mornings
    pi_33736204
    vrolijk een write erase uitvoeren op een pix en er vervolgens na het intypen van reload achterkomen dat je op de verkeerde firewall bezig bent
    pi_33736304
    quote:
    op dinsdag 15 juni 2004 10:44 schreef leujel het volgende:
    ik wist een jaar / 1.5 jaar terug dus niet dat ntfs niet herkend werd door dos.... ik met de opstart diskette opgestart (wist ook niet dat xp bootable was) en mijn c schijf geformatteerd.... dat was dus eigenlijk mijn d schijf waar al mijn data voor school en werk op stond!!!

ik heb toen ook flink zitten vloeken!!
    ook weleens gehad...100 gb aan muziek bestanden pleite .
    pi_33736538
    niet echt een blunder, maar wel erg stom. na meer dan een jaar een hd gebruikt te hebben ineens te weten komen dat je nog 40 gigabyte ongepartitioneerde ruimte op je hd hebt...
    .
      donderdag 5 januari 2006 @ 18:37:17 #279
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_33737727
    quote:
    op donderdag 5 januari 2006 17:44 schreef dophertje het volgende:
    vrolijk een write erase uitvoeren op een pix en er vervolgens na het intypen van reload achterkomen dat je op de verkeerde firewall bezig bent
    heb ik ook eens gehad ja.....
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')