twee keer hashen bij de password check kon niet?quote:op maandag 2 januari 2006 02:08 schreef theunreal het volgende:
bij een sql database moesten bij alle gebruikers accounts de wachtwoorden worden omgezet naar een md5 hash. ik een script geschreven (php) die dat dus mooi kon doen.
voer ik per ongeluk het script 2 keer uit
uur later stond er dus op de site: alle gebruikers moeten zich opnieuw registeren...
ja dat had gekunnen, maar dan moest in de site zelf ook nog aardig wat aangepast worden. bijv op je profiel om je ww te wijzigen, forum (ook met inloggen enz.) dus leek ons dit net een betere oplossing eigenlijk...quote:op maandag 2 januari 2006 03:07 schreef henno het volgende:
[..]
twee keer hashen bij de password check kon niet?
dat vind ik wel een mooi leer moment, fout die iedereen moet kunnen maken.quote:op maandag 2 januari 2006 09:35 schreef alicey het volgende:
ik zou niet mijn eerste weten, maar het is wel een redelijk lijstje.
een leuke was in ieder geval een kill -9 -1 om al mijn processen te killen, waarbij ik er niet op had gelet dat ik als root was ingelogd.
het was een minder schadelijk leermoment geweest wanneer het geen live server 60 km verder was geweest.quote:op maandag 2 januari 2006 09:50 schreef dop het volgende:
[..]
dat vind ik wel een mooi leer moment, fout die iedereen moet kunnen maken.![]()
hoest afgelopen?quote:op maandag 2 januari 2006 09:52 schreef alicey het volgende:
[..]
het was een minder schadelijk leermoment geweest wanneer het geen live server 60 km verder was geweest.
* stonedking zelfde ervaring op stage vorig jaar, drutke altijd snel op ok als ik afsloot, omdat ie toch altijd op logoff stond. bleek dat de server die nacht een geplande herstart heeft gehad, en dat het ding dus nog op restart stond. met 72 ingelogde gebruikers.quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef anahka2309 het volgende:
heb ooit eens een server herstart overdag, bleek een terminal server waar zo'n man of 20 op aan het werk was
ben toen maar even in de server-ruimte gebleven
wp 5.1.....nostalgie ten top, geweldig programma was dat toendertijd.quote:op maandag 2 januari 2006 13:21 schreef vinnyb het volgende:
niet van mezelf, maar van een maat van me... we waren 13 jaar ofzo gok ik...
afijn. hij wilde een spelletje spelen op een dos 5.0 systeem, maar er wat te weinig conventioneel geheugen. ik hem een keer uitgelegd dattie wat in het hogere geheugen moest laden met emm386 en al dat geneuzel in config.sys en autoexec.bat. hij ging het een keer proberen, kwammie in paniek langshollen bij me thuis dat de pc niet meer werkte. ik met hem mee, start ie de pc op, opent hij autoexec.bat in wp5.1 en gaat daar vanalles aanpassen...![]()
hij vond het al zo raar dat er vage tekens in beeld kwamen bij het opstarten....
dat heb ik ook een keertje gedaanquote:op vrijdag 30 december 2005 21:43 schreef saekerhett het volgende:
gta op een diskette proberen te krijgen door er allemaal snelkoppelingen op te zetten!
"hij past!!!"
men zus had de ganse installatie map van office naar het startmenu verplaatst toen haar snelkoppelingen wegwaren. kreeg je zo'n menu dat het ganse scherm innam, en dan nog stond er een pijltje voor het vervolgquote:
zo heb ik ook ooit van iemand vernomen dat haar hele computer aan gort lag omdat ze sdram verkeerd om had in gestoken.quote:op maandag 2 januari 2006 14:01 schreef murph het volgende:
maatje van mij heeft het trouwens een keer voor elkaar gekregen om een agp kaart in een isa slot te douwen, winkelier was wel zo schappelijk om hem een nieuwe te geven
dan moet ze wel heel hard geduwd hebbequote:op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef alicey het volgende:
[..]
zo heb ik ook ooit van iemand vernomen dat haar hele computer aan gort lag omdat ze sdram verkeerd om had in gestoken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |