abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33689180
laatste blunder: een server verplaatsen terwijl deze nog draaide, en dan uit je handen laten flikkeren.
alles werkte nog wel.

eerste blunder. iets met bestanden weggooien, en denken dat je een backup hebt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 04-01-2006 12:15:26 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:45:24 #252
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_33692825
ach ik heb er ook nog wel een paar hoor...

een molex (stroom aan sluiting) verleng kabeltje gebruiken, die losgeschoten was, en daarbij de rode en de gele kabel omgedraait in een harde schijf stoppen.. -5 en +12 volt dus omgedraait... vond de schijf niet fijn en een mooie rook wolk was ht resultaat...

c64 open geschroeft om te kijken hoe het in elkaar zat terwijl hij aan stond, en dan je schroevendraaier er in laten vallen... geluk dat alleen de zekering er uit geschoten was!

verder tijdens windows xp installatie wel eens de verkeerde schijf gepakt voor het formatteren van mijn schijf, het bekende ghost een schijf naar een lege schijf en dan inderdaad 2 lege schijven als resultaat....

op school een pc gevraagd om te kijken of we netware 5 konden installeren, en dan de netwerk kabel vergeten er uit te trekken, in een netware 3.2 netwerk, waardoor niemand meer in kon loggen...

een floppy stroom kabel er verkeerd om in stoppen met een sluiting als resultaat,

maar de mooiste blunder was van mijn collega:

een spliksplinter nieuwe pc in elkaar schoeven, de processor op het moederbord zetten, de koeler er op, maar dan vergeten het plasticje van de koeler er af te halen...

mooie althlon 2200+ naar zijn grootje.. wel netjes vervangen door de winkel

verder niet meer zo veel, behalve het vergeten van backups maken voordat je een nieuwe installatie van de webserver probeerd, en dat dat niet meer lukt
-- ViPeRII --
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:45:29 #253
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33694592
quote:
op woensdag 4 januari 2006 13:45 schreef viperii het volgende:

mooie althlon 2200+ naar zijn grootje.. wel netjes vervangen door de winkel
!

herkenbaar
pi_33694927
waarom vervangt die winkel dat?
Vicariously I live while the whole world dies
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:58:31 #255
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_33694997
hij heeft net gedaan alsof hij van niks wist, en er werdt daar vaker gekocht
-- ViPeRII --
pi_33697539
nog een leuke blunder van een leraar van mij: mij niet geloven >evil<

de opdracht: programmeer in pascal een wachtwoord-check. na 3 foute inlogpogingen moet het de gebruiker onmogelijk gemaakt worden om in te loggen of om het programma te beeindigen.

de periode: ms-dos / windows 95.

de waarschuwing: bij het inleveren waarschuwde ik de leraar: pas op, hij hangt je pc op na 3 mislukte pogingen... dus sla alles van te voren op! ook in het programma zelf had ik van te voren een waarschuwingsvenstertje met die melding.

de fout: maargoed, de leraar was er heilig van overtuigd dat hij in de multi-tasking omgeving van dat 'suprieure' windows 95 mijn programmatje de nek wel om kon draaien, dus hij sloeg de excel-sheet met de cijfers van de programma's van mijn medeleerlingen niet op.

leraar start mijn programma, logt goed in en niets aan de hand. hij sluit het programma en start het opnieuw, nu logt hij 3x verkeerd in....... en de pc slaat vast. zodanig dat windows 95 ook niet meer reageerde. de leraar was nu alle cijfers kwijt en kon opnieuw beginnen met nakijken. (hij scheen al aardig wat gedaan te hebben).

tsja, maskeer alle interrupts en windows is vleugellam! muis en toetsenbord doen het niet meer. leraar vond dat niet leuk, maar het programma voldeed aan de specificaties die hij zelf gesteld had.

[ Bericht 0% gewijzigd door RiDo78 op 04-01-2006 16:31:42 (typo) ]
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:12:59 #257
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_33697744
@rido78

in de dos tijd snapte een leraar van mij niet dat ik zomaar een 10 haalde voor een dos-toets. als enige van de klas nog wel.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_33704907
ik weet nu in ieder geval dat ik niet alleen sta...

het bekende werk dus:
  • voedingskabel van de floppydrive verkeerd aansluiten (één pin die in het luchtledige steekt), een 'heerlijke' rooklucht als gevolg...
  • op de automatische piloot de eerste schijf formatteren tijdens de windows xp installatie (inderdaad, dat was de ide opslag en backup schijf en niet de sata schijf...)

misschien dat er nog meer 'standaard dingen' in me opkomen.
  • .
      woensdag 4 januari 2006 @ 20:33:48 #259
    42828 bemeall
    G'day Mate!
    pi_33706471
    het leuke is, de meeste blunders/fouten komen toch nooit aan het licht bij klant/leek.
    die hebben zoiets van maak het maar, hoe dat weet niemand

alleen de iter weet dan dat ie heeft zitten prutsen. niet goed voor jezelf, maar voor de ander is het vaak allemaal prima.
    In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
    pi_33718749
    quote:
    op woensdag 4 januari 2006 01:05 schreef blue thunder het volgende:

[..]

ik denk dat dit heeel veeel voorkomt
    ja, maar toch erg lullig als je dit doet op een live server (want mkb, dus daarom de sbs). ach ja.. een stroomstoring kan dan ineens een hoop verklaren
    Yes, I eat pussy.... cats
    pi_33718856
    grappig verhalen
    pi_33718883
    een tijd geleden een schijf van een stuk of 40 gig met al mijn mp3's gecrashed... gelukkig had ik nog een andere schijf liggen met een backup van 80 procent van die muziek. het eerste wat ik met mijn domme kop doe is die schijf formatteren zodat er genoeg ruimte op zat om al mijn cd's weer opnieuw te rippen en/of downloaden.
    tot ik er achter kwam dat die ruimte juist in beslag genomen werd door mijn eigen muziek... na 4% ofzo formatteren afgekapt en gelukkig alleen maar albums kwijt die ik in de kast had staan

toch stom.
    [████████████████████]100% Finished loading....
    baggeraccount, slotje!
    pi_33719734
    quote:
    op woensdag 4 januari 2006 19:49 schreef tackleberry het volgende:
    het bekende werk dus:
  • voedingskabel van de floppydrive verkeerd aansluiten (één pin die in het luchtledige steekt), een 'heerlijke' rooklucht als gevolg...
  • dat is mij regelmatig overkomen... maar ik denk dat ik super-voedingen heb want mijn pc's gingen simpelweg niet aan in zo'n geval.

zelfs mijn oude xt schakelde hoorbaar uit. zette je de schakelaar om, hoor je duidelijk de klik van de schakelaar gevolgd door een 2de klik die daar zo snel op volgde dat het een echo leek. pc weer uitzetten, storing verhelpen 10 minuten wachtten en weer inschakelen.
    quote:
  • op de automatische piloot de eerste schijf formatteren tijdens de windows xp installatie (inderdaad, dat was de ide opslag en backup schijf en niet de sata schijf...)
  • ik heb wel eens een verkeerde data backup gemaakt. je maakt netjes een ghost-image van de data partitie en wrot die op cd, tezamen met bootbestanden en een standaard autoexec.bat die automatisch ghost start en gaat lopen restoren naar disk 0 - partitie 0.

dus cd-tje fikken, verifieeren (met brandprogramma) en hoppa de kast in tot we hem nodig hebben.

een paar maanden later bleek die disk inderdaad nodig te zijn. dus ik pak die disk uit de kast en ga naar de bewuste machine toe. ik stel wat bestanden op de datapartitie veilig (systeempartitie was nog ok) ram die cd erin en start opnieuw op.... toen ghost eindelijk klaar was bleek de pc niet meer te starten. "gek, ik heb toch de datapartitie geghost?" nee dus, die pc had nu 2 datapartities, waarvan met 1 corrupte data. de systeempartitie was vakkundig weggevaagd. de datapartitie was (logischerwijs) disk 0 - partitie 1.
    Don't hurry, be crappy!
    pi_33719749
    quote:
    op dinsdag 3 januari 2006 14:28 schreef joosd het volgende:
    een ip scan -a van het lokale netwerk gedaan maar een beetje zitten dromen. ipv subnet 255.255.254.0 de hele ip range van 10.x.x.x gescant (werk bij een concern met 300.000 medewerkers ww)
    .
    ten eerste is daar niets opvallends aan, een 'scan' doet niets of iig, niets schadelijks (zelfs niet voor netwerkverkeer - hoogstens voor dat van jou).
    ten tweede lijkt het me zeer sterk dat jij ergens werkt waar ze op het lokale subnet 300.000 medewerkers hebben zitten.
    pi_33719754
    en weer ontopic;

in een heel ver verleden (5 jaar geleden ongeveer ik was 13) heb ik betaalde overuren moeten maken bij een winkel waar ze op een werkplek internet wilden hebben. die zojuist aangeschafte en met moeite gelegde cat5-kabel werkt maar niet
    ...
    oh wacht, vier plaatjes. isdn-kabel de keer erop toch maar beter op het doosje gelet.

[ Bericht 6% gewijzigd door JeRa op 05-01-2006 06:44:34 ]
    pi_33719755
    ik hoorde "je kunt alle .bak bestanden verwijderen"

ik verwijderde alle .bak en .bat bestanden

speakertjes bij de eerste cdrom drive aan een verkeerde voeding koppelen... boem!
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      donderdag 5 januari 2006 @ 08:12:27 #267
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_33720007
    installeren van een nieuw mobo á heel veel eurootjes. teveel steunpinnetjes op mijn kast geplaatst waardoor het mobo kortsluiting maakt op twee plaatsen tegelijkertijd. zat ik mooi ff bijna te janken daar .

mobo teruggestuurd, "hij was zomaar stuk", wel mooi een nieuwe gekregen. . je zag er namelijk niks van.
    pi_33721809
    quote:
    op donderdag 5 januari 2006 06:34 schreef jera het volgende:
    ten tweede lijkt het me zeer sterk dat jij ergens werkt waar ze op het lokale subnet 300.000 medewerkers hebben zitten.
    en mocht dat wel zo zijn, dan zou ik de systeembeheerder ontslaan.
    pi_33722446
    eerder de netwerkbeheerder(s)

heb trouwens ook wel eens op een pc geprobeerd wat spyware weg te halen en per ongeluk de verkeerde registry key gedelete. startte niet meer op
    Vicariously I live while the whole world dies
    pi_33724909
    heb zelf niet echt blunders gemaakt.. wel een paar stomme dingen! bv. dat het geluid het niet deed, dus alles nakijken, sounddrivers opnieuw installeren etc etc en erachter komen dat m'n versterker gewoon uitstond..

of 2 pc's naast elkaar hebben staan, toetsenbord-muis-muis-toetsenbord, na een tijdje verbaast zijn dat de muis niet meer reageerd en na een halve minuut je pas realiseren dat je de verkeerde muis beethebt
    pi_33725289
    wat mijn eerste it blunder was weet ik niet meer, of wil ik niet meer weten. heb er tijdens mijn stages genoeg gemaakt. de "mooiste" vond ik wel die van de vallende harde schijf..

ik kom net terug van de hcc dagen, een nieuwe harde schijf gekocht. mijn oude hdd netjes uit de externe hhd-case gehaald om de nieuwe er in te stoppen. opeens springt mijn kat op het bureau. aangezien katten statische elektriciteit meebrengen, dacht ik.. die moet er van af. ik pak de kat, maar hierdoor tikte mijn hdd van het bureau af.. dag dag data..

de kinderen waarop mijn moeder past, schrokken zo erg dat ze spontaan aan het huilen sloegen. en ik kon ook wel huilen. later gewoon de hdd opgestuurd als rma, met opmerking "drive is noisy" en nog een nieuwe voor teruggekregen ook.

gisteren had ik ook zo'n mooie.
    mijn baas wou dat ik zijn pc leeg moest gooien. ik in de veronderstelling dat hij de back-up zo maken. aangezien ik het niet helemaal vertrouwde, maakte ik zelf ook maar een back-up.. alleen ik was vergeten om juist de belangrijke data te back-uppen.

dus ik alles geinstalleerd. komt me baas rennende naar me toe.. er zit geen data meer in het programma. ik ben de gehele administratie kwijt.. shit, heb ik weer. nou bleek dat het programma (priva) automatisch een back-up maakt. gelukkig dat was een probleem opgelost. mijn baas blij, en ik heel blij
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_33729549
    de eerste die ik me kan herrinneren.

was op mijn eerste stage plek bezig bij een bedrijf dat apple computers repareerden. was nog in mijn eerste week en ik pakte een defecte apple mee... en nam deze naar een plek waar ik hem dacht te kunnen repareren.

ik plekje gevonden. shit, geen vrije stroomaansluitingen meer. hmm.. ik haal er eentje uit, want ik zag geen andere computers (of andere apparaten die er aan zouden kunnen zitten) en ik dus verder met repareren van de apple computer. hoor ik na paar minuutjes op de achtergrond... "ik kom niet meer op de server".... "hee.. ik ook niet.. " "en ik ook niet"..

een collega gaat kijken.. " he.. hij staat uit"... ik oeps...

de baas komt niet al te vrolijk naar mij toe... weet jij er iets van..

verder zal ik vast nog wel wat meer blunders hebben gemaakt.. ben ze alleen vergeten..
    Yes Yes, een bottle is een fles.
      donderdag 5 januari 2006 @ 15:09:10 #273
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_33729650
    ook een leuke is in plaats van de stroom van een console de stroom van een masterswitch er uit trekken.
    pi_33730832
    klein tikfoutje tijdens het invoeren van de standaard refreshrate voor m'n scherm onder linux.

kzzt... kzzzzzzzzt. poef.

donderdag 5 januari 2006 @ 17:34:52 #275
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_33735851
    quote:
    op donderdag 5 januari 2006 15:36 schreef insertcredit het volgende:
    klein tikfoutje tijdens het invoeren van de standaard refreshrate voor m'n scherm onder linux.

kzzt... kzzzzzzzzt. poef.

blijf het raar vinden dat dat niet beveiligd is.
    www.bttf.com
    I hate mornings
    pi_33736204
    vrolijk een write erase uitvoeren op een pix en er vervolgens na het intypen van reload achterkomen dat je op de verkeerde firewall bezig bent
    pi_33736304
    quote:
    op dinsdag 15 juni 2004 10:44 schreef leujel het volgende:
    ik wist een jaar / 1.5 jaar terug dus niet dat ntfs niet herkend werd door dos.... ik met de opstart diskette opgestart (wist ook niet dat xp bootable was) en mijn c schijf geformatteerd.... dat was dus eigenlijk mijn d schijf waar al mijn data voor school en werk op stond!!!

ik heb toen ook flink zitten vloeken!!
    ook weleens gehad...100 gb aan muziek bestanden pleite .
    pi_33736538
    niet echt een blunder, maar wel erg stom. na meer dan een jaar een hd gebruikt te hebben ineens te weten komen dat je nog 40 gigabyte ongepartitioneerde ruimte op je hd hebt...
    .
      donderdag 5 januari 2006 @ 18:37:17 #279
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_33737727
    quote:
    op donderdag 5 januari 2006 17:44 schreef dophertje het volgende:
    vrolijk een write erase uitvoeren op een pix en er vervolgens na het intypen van reload achterkomen dat je op de verkeerde firewall bezig bent
    heb ik ook eens gehad ja.....
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')