wel eens van serie en parallel gehoord ?quote:op vrijdag 30 december 2005 23:25 schreef heus het volgende:
ts verhaal klopt niet helemaal..
4 penlites = 4x 1.5volt..
ipv 1x 1.5v
uuh?
ik weet niet wat ze heeft gedaan. zelfs met een hamer zou je het er niet in krijgen, zou ik zo verwachten.quote:op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef jump het volgende:
[..]
dan moet ze wel heel hard geduwd hebbe
hehe, dat heb ik ook eens gehadquote:op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef anahka2309 het volgende:
heb ooit eens een server herstart overdag, bleek een terminal server waar zo'n man of 20 op aan het werk was
ben toen maar even in de server-ruimte gebleven
quote:op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef jump het volgende:
[..]
men zus had de ganse installatie map van office naar het startmenu verplaatst toen haar snelkoppelingen wegwaren. kreeg je zo'n menu dat het ganse scherm innam, en dan nog stond er een pijltje voor het vervolg
was ze verbaasd (toen ze winword.exe gevonden had) dat die het niet meer deed
kan wel, vooral als je de hele dag al op koffie en kroketten leeft en 30 pcs moet bouwenquote:op maandag 2 januari 2006 16:16 schreef alicey het volgende:
[..]
ik weet niet wat ze heeft gedaan. zelfs met een hamer zou je het er niet in krijgen, zou ik zo verwachten.
het was al 1024*768 denk ikquote:op maandag 2 januari 2006 16:17 schreef djdev het volgende:
[..]![]()
-edit-
het wat trouwens zeker een 800 x 600 ingesteld schermpje
of een presentatie met aan 4 kanten "safe mode" in beeld!quote:op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef me_wesley het volgende:
hoevaak heb ik op school al geen powerpointpresentaties gezien met filmpjes (lokaal gelinked) die het niet doen.
"ja maar thuis werkte hij wel gewoon"
dat vind ik ook altijd zo idioot als er iets stuk gaat of er een storing is. "gisteren werkte alles nog gewoon". mjah?quote:op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef me_wesley het volgende:
"ja maar thuis werkte hij wel gewoon"
dooooh
ach dat is dan nog een klein plus puntjequote:op maandag 2 januari 2006 16:20 schreef jump het volgende:
[..]
het was al 1024*768 denk ikmaar dan nog
*herkent*quote:op maandag 2 januari 2006 16:39 schreef joosd het volgende:
collega: duwt de isdn stekker in de netwerk aansluiting --> isdn centrale opgeblazen
met een isdn kabeltje mol je die dingen toch? op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?quote:op dinsdag 3 januari 2006 01:35 schreef blue thunder het volgende:
oh, heb wel eens een kabeltester verneukt door een netwerkkabel erin te rammen die nog in de switch zat....
best herkenbaarquote:op dinsdag 3 januari 2006 11:14 schreef intrepidity het volgende:
de monitor van onze oude 386 stond wat verkeerd ingesteld, dus ik wou het contrast wat veranderen enzo... nergens waren van die regelaars te vinden.. achterin zaten 2 gaten met een soort plastic schroeven erin verzonken, en ik dacht dus, oh, dat zijn de stelschroevenik loop vrolijk aan dat spul te draaien.. *pang* monitor kapot
jaartje of 10 geleden denk ik
jaartje of 8 geleden een pc uit elkaar gehaald omdat ie overal onder het stof zat, ff alle onderdelen van stof ontdaan, kast helemaal schoongemaakt enz, het enige probleem is dat ik van sommige dingen geen idee meer had hoe ze aangesloten moesten worden
inmiddels wel overigens
daarom vroeg ik het dus al ja.. volgens mij is dat alleen bij isdn/adsl aansluitingen...quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
met een isdn kabeltje mol je die dingen toch? op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?
maar ik heb er dus wel eens eentje gemolt, die nog in een isdn centrale zat.
daarom moet je dus nooit zomaar op enter rammen, maar liever op spatiebalk oid...quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:19 schreef stonedking het volgende:
linux back-up server willen herstarten, init 6 intikken en vervolgens komt er een melding van iemand dat er iets met citrix mis is. nou, kvm switch overschakelen, dat probleem opgelost, en weer gauw teruggeschakeld naar lniux maar ben toen teruggeroepen voor iets anders.
heel die linux machine vergeten. back-up gaat rond een uur of 6 's avonds van start, en een collega krijgt tegelijkertijd een melding dat exchangeserver vreemd doet. die ramt dus paar keer op enter om beeld te krijgen. die kvm switch stond nog op die linux bak. met init 6 op de commandline
ik gebruik meestal ctrl o.i.d.quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:24 schreef nyny83 het volgende:
[..]
daarom moet je dus nooit zomaar op enter rammen, maar liever op spatiebalk oid...
lekker veilig, een ruimte die automatisch op slot gaat wanneer er brand is.quote:op dinsdag 3 januari 2006 10:53 schreef tomasz het volgende:
gloednieuwe serverruimte met prachtige gasblusinstallatie. die kerel staat dat zo eens te bekijken en ziet een test-knop. hij denkt: even lekker de sirene laten loeien
drukt op knop... idd sirene... uitzetten ging niet, deuren sluiten. hij net op tijd buiten, hele ruimte volgepompt met blusgas. kom je erachter wat die flesjes moeten kosten.....
isdn is een gelijkspanning van plm. 40 v naar ik meen. op isdn/adsl staat volgens mij wel een wisselspanning, getuige het feit dat het gelijktijdig aanraken van de 2 draden leidde tot een minder prettig gevoel..quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:23 schreef nyny83 het volgende:
[..]
daarom vroeg ik het dus al ja.. volgens mij is dat alleen bij isdn/adsl aansluitingen...
met die power-over-ethernet switches van tegenwoordig weet je dat ook niet meer zeker.quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
op een gewone netwerkkabel die in een switch zit, zit toch geen spanning?
idd... het was ook een inline power switch... daardoor komt er te veel stroom op de tester te staan (geen superduur model hoor) en brandt het doorquote:op dinsdag 3 januari 2006 11:30 schreef chibibo het volgende:
[..]
met die power-over-ethernet switches van tegenwoordig weet je dat ook niet meer zeker.
die ruimtes gaan dicht, omdat dan 1. het blusmiddel z'n werk kan doen, 2. er geen zuurstof meer bij kan, 3. je dat gas niet in de rest van het kantoor wil hebben, hoewel het tegenwoordig niet meer dodelijk is. (blijft 15% zuurstof in de ruimte achter, net genoeg om even te kunnen doorademen)quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:27 schreef chibibo het volgende:
[..]
lekker veilig, een ruimte die automatisch op slot gaat wanneer er brand is.
dat klopt, maar dan zet je toch een veer op de deur, in plaats van hem automatisch af te sluiten? dan kan iemand die zich in de ruimte bevindt altijd nog naar buiten.quote:op dinsdag 3 januari 2006 11:55 schreef tomasz het volgende:
die ruimtes gaan dicht, omdat dan 1. het blusmiddel z'n werk kan doen, 2. er geen zuurstof meer bij kan, 3. je dat gas niet in de rest van het kantoor wil hebben, hoewel het tegenwoordig niet meer dodelijk is. (blijft 15% zuurstof in de ruimte achter, net genoeg om even te kunnen doorademen)
een grote klap tegen je monitor geven als in word 2003 de text bij de rand van het scherm dreigde te komen, net als bij een type-machinequote:op dinsdag 15 juni 2004 16:49 schreef frollo het volgende:
in word 4.2 netjes op enter drukken telkens als de tekst bij de rand van het scherm dreigde te komen.
en toen?quote:op dinsdag 3 januari 2006 14:28 schreef joosd het volgende:
een ip scan -a van het lokale netwerk gedaan maar een beetje zitten dromen. ipv subnet 255.255.254.0 de hele ip range van 10.x.x.x gescant (werk bij een concern met 300.000 medewerkers ww)
hoe kun je de afstandhoudertjes vergetenquote:op dinsdag 15 juni 2004 09:50 schreef bobrooney het volgende:
harde schijf op moederbord laten pleuren...die deed het niet meer, voltage switch omgooien...dont ask me why...moederbord was zwart...en de afstandhoudertjes vergeten met bouwen van pc...ook geen slimme actie..
zo heb ik bij mijn eerste werkgever een toen nog heel duur 21" crt scherm als een dobbelsteen door de laadruimte van een mercedes vito laten rollen...quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:45 schreef peter_griffin22 het volgende:
zo hard moeten remmen in je vw caddy dat de monitor die naast je op de passagier's stoel ligt door de voorruit gaat... telt dat ook?
ach nu kosten ze niks meer hequote:op dinsdag 3 januari 2006 19:17 schreef jalu het volgende:
[..]
zo heb ik bij mijn eerste werkgever een toen nog heel duur 21" crt scherm als een dobbelsteen door de laadruimte van een mercedes vito laten rollen...
ik denk dat dit heeel veeel voorkomtquote:op woensdag 4 januari 2006 00:33 schreef alf het volgende:
net een nieuwe sbs2k server geinstalleerd hebben, blijkt dat de hele c: schijf aan het vollopen is. hmm, dan toch maar eens kijken welke bestanden er allemaal groot zijn en wat er veel aanwezig is. search gedaan op *.* en filteren op grootte, zo zeg, daar staan een hoop ee(nummer).log bestanden... wat moet ik nou met allemaal log bestanden van 5,2 mb groot? hoppa... allemaal weg. even kijken of alles daarna nog werkt, dus server opnieuw opstarten.
hmmmm, waarom doet exchange het nou niet meer? gelukkig was de backup niet al te lang geleden gedraaid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |