quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef sherman het volgende:
de enigste die ik zo kan herrineren.
had een cd van een vriendje geleend en daar stond red-alert op.
en die wilde ik ook wel hebben wat deed ik dus?
alle bestanden naar diskettes kopierenmaar het bleek nog al groot te zijn dus wat deed ik toen? diskette's met me vaders back ups gebruiken
kwam er later wel achter dat er bestanden waren die niet op een diskette pasten en toen ben ik gestopt
had ik van de week ook op een server met 2 netwerkkaarten.quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:38 schreef shaowoo het volgende:
een grote blunder..
zat in een migratie project waarbij vanuit zeist alle servers in het land geupdate (met behulp van teminal connectie) moest worden. op een gegeven moment was de vestiging in bergen op zoom aan de beurt.. wij (met zo'n drieen), "hmm de tcp\ip adaptor doet een beetje raar"..."weet je wat we resetten de netwerk connectie door <disable> en dan weer te <enablen>..
quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:41 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
een meisje dat ik kende vond haar computer maar een rommel zo en heeft toen maar besloten alle bestanden in de hoofdmappen te sorteren op extensie .. exe bij exe .. dll bij dll etc etc
via googlequote:(wie het weet mag het zeggen), maar in ieder geval niet voor de joystick!
ordina bezig met migratie van............??? toevallig ???quote:op dinsdag 15 juni 2004 16:38 schreef shaowoo het volgende:
een grote blunder..
zat in een migratie project waarbij vanuit zeist alle servers in het land geupdate (met behulp van teminal connectie) moest worden. op een gegeven moment was de vestiging in bergen op zoom aan de beurt.. wij (met zo'n drieen), "hmm de tcp\ip adaptor doet een beetje raar"..."weet je wat we resetten de netwerk connectie door <disable> en dan weer te <enablen>..
op het moment dat we de netwerk adaptor disablen..plop weg terminal verbinding..euh..we keken elkaar aan "f$%^(lk, we kunnen 'm niet enablen" ..errr, hebben toen een boze lokale systeem beheerder moeten bellen (was toen 23:00) hehehe..we hebben er achteraf smadelijk om moeten lachen...
hieroverheengelezen ... hij is leuk ...quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:43 schreef skinkie het volgende:
aller eerste:
10 print "hoi"
maar mama dat is toch om iets te uit te printen?
quote:quote:op dinsdag 15 juni 2004 10:51 schreef lod het volgende:
op mijn eerste werkdag in gesprek met een of andere manager. ik zat zenuwachtig aan een onschuldig rood schakelaartje achter op zijn pc te frunniken waarboven de getallen 110 en 220 stonden. het was een mooie plof (en een korte arbeidshistorie )
end quote
prachtig
ik heb die fout gelukkig nog nooit gemaakt, wel een paar keer voorkomen dat mensen argeloos hun computer aan gingen zetten nadat ze 't 110-220 volt knopje hadden omgezet ("we zagen verder geen andere knopjes en we dachten dat hij het zo misschien weer zou doen")
datzelfde soort geintjes flikte commodore vroeger met de pc'squote:op dinsdag 15 juni 2004 16:29 schreef sigmund-fruit het volgende:
heden ten dage weet ik nog steeds niet waar die poort voor was (wie het weet mag het zeggen), maar in ieder geval niet voor de joystick!
toch snap ik hem niet helemaal wat je nou fout deed. subnetten boeien geen fluit als je die fout ingeeft, hooguit dat je ergens een servertje bij ziet komen. voor de productie omgeving maakt het niets uit, hooguit dat je niet meer van prod naar test kon telnetten oid.quote:op woensdag 16 juni 2004 16:24 schreef dscx het volgende:
root password testomgeving = root password productieomgeving
subnet testomgeving = 10.5.12.0
subnet productieomgeving 10.5.21.0
quote:op woensdag 16 juni 2004 17:43 schreef thaduck het volgende:
[..]
toch snap ik hem niet helemaal wat je nou fout deed.
oftewel; hij was denk ik ingelogged op de verkeerde doos (niet de testserver maar de productieserver) en had daar alles om gegooit. (dat is wat ik er van begrijpquote:op woensdag 16 juni 2004 16:24 schreef dscx het volgende:
anyway, een hele dag bezig geweest om login scripts te bakken, oude database software verplaatst (ik mocht de hele machine omgooien, en wilde 't ook doen zodat ik hem later misschien opnieuw op mocht bouwen (!)), de filesystem tab omgebouwd, etc. etc. etc.
komt me inderdaad bekent voorquote:op dinsdag 15 juni 2004 09:48 schreef d3am0n het volgende:
met ghost een image moeten maken op een nieuwe hdd, die precies dezelfde grootte en hetzelfde merk heeft.
data was ongelooflijk belangrijk.
na de image erachter komen dat je met 2 lege harde schijven in je hand staat....................
volgens mij worden die nog steeds niet auto. bijgeladen of wel :squote:op dinsdag 15 juni 2004 09:29 schreef htt-thalan het volgende:
omdat de bios batterij vroeger nog niet automatisch bij werd geladen, waren die meestal na een jaar of 4 op.
en volgens mij is je voedin dan niet direct dood hoor bij kotsluiting, zovaak al gehad, en hij valt dan gewoon uit. . .quote:op woensdag 16 juni 2004 19:20 schreef revision het volgende:
ventilators aansluiten en vastschroefen terwijl de pc nog aanstaat. bij de laatste fan laat ik een schroefje vallen recht op mn nieuwe videokaart, bye bye radeon8500(toen nog state of the art)
of 2 losse draadjes willen verbinden terwijl de pc nog aanstaat, perongelijk contact maken met de kast, bye bye voeding![]()
ja ik ben vaak te lui om de pc uit te zetten(doe het nogsteeds niet)
ja dat is idd ook mijn grootstequote:op woensdag 16 juni 2004 20:59 schreef captain_le_chuck het volgende:
ik gebruik windows
gelukkig zijn we niet de enigstequote:op woensdag 16 juni 2004 21:18 schreef sadclown het volgende:
[..]
ja dat is idd ook mijn grootste
op school is alleen maar gezeik.quote:op woensdag 16 juni 2004 21:53 schreef _xbox_master_ het volgende:
andere blunder zijn de systeembeheerder bij ons op school.
whehe dat heb ik keer met webby samen gedaan op school (mbo - ti). konden zeer goed opschieten met de sysadmins (we hadden eigen servertjes in serverhok enzo) en op gegeven moment om te stangen ff linux doos aangezet met dhcp en alles goed fout ingevuld express bij de linux lessenquote:op woensdag 16 juni 2004 22:28 schreef myownwindow het volgende:
-verhaal-
hehehe ja heb ik ook geregeld gehad, nu is alles gelukkig ntfsquote:op woensdag 23 juni 2004 09:58 schreef cubix het volgende:
in een dos een ntfs partitie willen formateren, maar perongeluk dus de eerst volgende fat32 leegmaken...
maw: verkeerde partitie leeg gemaak.
hahaha same here....... maar bij mij was het een server waar 250 man op aan het werk waren.........quote:op dinsdag 15 juni 2004 09:34 schreef anahka2309 het volgende:
heb ooit eens een server herstart overdag, bleek een terminal server waar zo'n man of 20 op aan het werk was
ben toen maar even in de server-ruimte gebleven
quote:op woensdag 16 juni 2004 19:02 schreef lodi het volgende:
pc uit mijn handen laten vallen. "wat gebeurt daar?" oh... harde schijf wissen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |