vooralsnogquote:Maria Mena is a singer/songwriter/performer with a rare and precious gift. Her songs come directly from her heart and her experience, are written with candor, clarity and purpose, and are performed with a disarming guileless charm. That she is 18 years old makes her talent all the more remarkable and all the more vital. She gives voice to the roiling emotions of adolescence and to those deeper emotions we never outgrow.
"I've always tried to be really honest and really direct and not hide anything," she says. "I just write songs that I would want to listen to. One song can create one emotion or several."
White Turns Blue serves as the perfect introduction to the music of Maria Mena. Taking its title from a poem written by a close friend of Maria's, White Turns Blue brings together 12 of her songs, from buoyant pop tunes to heartfelt ballads, each illuminating a different aspect of her psyche. "I've always looked at music as an emotional thing," she says, "something that has to do with feelings, whether it's happy or sad. I had never been able to explain to my friends or my family how I felt until I started writing songs. You know how there's that one song that you put on when you feel really bad, when you're having a bad day and it makes everything better?" White Turns Blue is a showcase full of just that kind of song.
In a song like "You're The Only One," Maria captures the intoxicating exhilarating rush of young love in finely-wrought details, awkward moments boldly stated. The dazzling hook-dappled tune finds her prankishly teasing her boyfriend while admitting the fears and self-doubt underlying her affection. It's a post-modern update of classic teen pop songs and feels completely real and gloriously unaffected. Every girl has felt exactly this way about a guy and every guy wants a girl to feel exactly this way about him.
"After I wrote 'You're The Only One,'" Maria says, "I realized I wanted it to be the first single." Toward that end, she traveled to Iceland to lens a video for the song, which promises to be her breakout track.
"Blame It On Me," on the other hand, puts a new melodic spin on the age-old theme of teenage defiance. "As a kid," Maria confesses, "I was very rebellious. This song is about my dad, written from his perspective."
Maria's father, a professional drummer, was instrumental in helping Maria get her start in the music business. When she was 11, Maria and her dad were riding a city bus and she started humming a tune. Her father asked her if it was a track she'd learned from MTV and was both surprised and delighted when she told him it was a song she'd made up on her own.
On a lark, they decided to cut a demo of that song, "My Lullaby," which Maria had written at age 11 to express her feelings of pain and loss surrounding her parent's divorce. "My Lullaby," with its haunted melody, plaintive lyrics, and unadorned vocals, touched a nerve and became a national hit in Norway. (Maria, since her mom and dad split up, lives with her father, a New Yorker. She also has family in Florida.) "'My Lullaby' became a big thing," she says. "They had never heard a teenager sing so openly about divorce before."
In 2002, she recorded her first Norwegian album, Another Phase. "Everything was about when I went to junior high school," she says. "The whole album is about not fitting in. I don't fit in anywhere and I've come to embrace that. I like it because I'm odd, I'm weird, I'm hard-to-get. I think all artists are misfits. It takes something extra to be able to explore yourself like that, to give so much of yourself." Another Phase became a platinum album in Norway, leading to live shows in front of thousands of fans, national television appearances, and nominations for three Spellemannpriser Awards (the Norwegian equivalent of the Grammys).
"People really got to know me and really liked me for me and that was really fun," Maria says of her first blush of success. "I had a lot of fans, young girls who basically needed someone to relate to. I gave a lot of myself and I had a lot of fun."
But, as she was maturing as a artist, Maria was also growing up as an individual. "Suddenly," she says, "my real life was catching up with me. I had so many things I had to address, like friends. Basically, I had a normal life, I went to school, but people didn't know how to act around me because they'd seen me on TV and it's weird when your friend becomes a TV and music star. I do not blame them at all because I'd probably react the same way. When you're that young, you're still developing, you're still becoming a person. I took a lot of time to just get to know myself. I had always been insecure, about everything teenage girls are insecure about, but I had to go through that in the public eye."
For Maria Mena, it always comes back to the music. "Have you ever hummed a melody that you just made up?," she asks. "That's how I do it, though it's more intense, on a more conscious level. I collect words and I collect sentences until I get a song, then I put them down together. I've learned to use that gift." She works with producer Arvid Solvang to create her arrangements. "I sing for him, hum the melody, and he puts chords to it," she says. "I have this sound in my head. Within pop, you have little boundaries, but I can do whatever I want: I can do jazz, soul, and R&B, but all within pop. Music keeps on breaking boundaries, it keeps on pushing those limits and that is what makes everything so universal and so amazing and I don't think we should explain it. Just leave it at that and basically see where it takes us next."
Het is hier in Noorwegen al enkele weken op de radio en TV, en het nummer komt inderdaad mijn neus alweer uitquote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeh wat een fris geluid op de nederlandse radio... eindelijk weer eens een fruitig liedje. Wel een beetje voor de hand liggend dus waarschijnlijk komt het over een paar weekjes mn neus weer uit maar toch.
ik heb het dus over het liedje "You're the only one"
meer te vinden op de site van deze dame www.mariamenamusic.com
biotje van de site
[..]
vooralsnogleuk
Jups * Bosbeetle tipt dit als de zomerhitquote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het is hier in Noorwegen al enkele weken op de radio en TV, en het nummer komt inderdaad mijn neus alweer uit
Ze maakt best leuke muziek, maar dit nummer is een beetje TE simpel. Leuk om een paar keer te horen, maar daar houdt het ook mee op (maar da's nou dat wat verkoopt in de zomer blijkbaar).
quote:Op maandag 14 juni 2004 15:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
Check!
Leuk nummer!.
Het doet me denken aan Alanis.
zoals het er nu uitziet ...niksquote:Op woensdag 14 juli 2004 23:42 schreef Fen het volgende:
ik ben benieuwd wat nederland hiermee gaat doen,
Dat is blijkbaar haar nieuwe single, zie de clip steeds vaker voorbijkomen, hoorde hem al op 3fm.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:46 schreef mrsj het volgende:
Mooie muziek..
Just Hold Me vind ik erg mooi..
De melodie kon mij alleen het eerste couplet boeien, daarna vond ik het vervelend worden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:12 schreef dwerg het volgende:
Ze heeft een lieve stem, maar dat nummer was ik na twee minuten alweer vergeten.
ik gaquote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:55 schreef blue_heron het volgende:
Ze staat 29 sept in Tivoli Oudegracht. 12 euro voor een kaartje, lijkt me zeker de moeite waard. Gaan er nog meer van hier?
Dacht ik eerst ook, maar als je de tekst goed luistert, wordt ie erg schrijnend... Dat vind ik dus met al haar liedjes, haar gebrek aan eigenwaarde klinkt er zo doorheen. Maar het blijft mooi, dat wel.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:48 schreef Vava het volgende:
Ik vind Lose control erg leuk, klinkt lekker vrolijk
Our battles inderdaad!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:12 schreef Toeps het volgende:
Ik luister vaak naar haar CD's, ik heb zowel White Turns Blue als Apparently Unaffected (Our Battles). Maar steeds als ik luister denk ik ook: "She's sick!" Die teksten, daar word je bijna instant depri van. Maar nou las ik ook dat ze last heeft gehad van depressies en eetstoornissen (Just a little bit gaat daar bijvoorbeeld over, mooi verwoord
).
bullshit ik heb vanavond nog kaartjes besteld:quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:00 schreef roooosje het volgende:
kaartjes zijn allang uitverkocht..
ik vind t echt een chickquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:56 schreef NrSiX het volgende:
Zeker leuke muziek, ik luister de muziek al een tijdje maar het blijft mooi.
[afbeelding]
Blijft een irritant nummer.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:30 schreef Baserunner het volgende:
Dat heet een refrein pik, dat hoort meerdere malen terug te komen in een nummer.
Dat is een meningquote:
Arme jij!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:46 schreef Baserunner het volgende:
[..]
Dat is een meningEn een redelijk goeie ook, want als iedereen het mooi zou vinden dan zou ik haar nu niet voor 12 euri zien
quote:
oh en wat hij zegtquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:07 schreef justchristian het volgende:
Blijven proberen, deed elke dag eventjes kijken op ticketservice. en dan zijn er weer een paar te koop, die voorheen onbereikbaar leken.
Goede tip, ga ik zo ook weer proberen dan. Het leek mij ook uitverkocht, en daar baalde ik al behoorlijk van.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:07 schreef justchristian het volgende:
Blijven proberen, deed elke dag eventjes kijken op ticketservice. en dan zijn er weer een paar te koop, die voorheen onbereikbaar leken.
ik heb ze al voor 25 euro zwart gekochtquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:14 schreef blue_heron het volgende:
[..]
Goede tip, ga ik zo ook weer proberen dan. Het leek mij ook uitverkocht, en daar baalde ik al behoorlijk van.
Was allang weg.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:17 schreef Baserunner het volgende:
[..]
Scheer je weg uit dit topic, patser![]()
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:07 schreef roooosje het volgende:
[..]
Doe maar rustig.
Er zijn 500 nieuwe kaarten uitgegeven. En zonder copy-paste gebeuren had ik je ook wel geloofd
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
sorry als het bullshit wat agressief overkwam.... was iig niet de bedoeling... maar het was gewoon niet uitverkocht....
die hele dag al niet aangezien er ook fokkers waren die sochtens kaarten hadden gehaalt
Just a Little Bit vind k ook erg goed.. ofcourse Just Hold Me ook!! Moet nog steeds haar hele cd luisteren maar dat staat nu met stip op 1 in mijn thing to do listquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:25 schreef Ruuub het volgende:
[..]
![]()
en ze is origineel en niet zoals de rest van de top 40
en dr haar is tof![]()
cd hebbe?quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:42 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Just a Little Bit vind k ook erg goed.. ofcourse Just Hold Me ook!! Moet nog steeds haar hele cd luisteren maar dat staat nu met stip op 1 in mijn thing to do list
thanks but already got them both..quote:
In ieder geval, naast dat ze in September in ons land is, is ze Woensdag voor Q-Music ook in Nederland voor een acoustisch concert samen met Stacie Orrico. Hoelaat ze dat concert gaat geven is bij mij ook niet bekend. Op de site van Q-Music, zie http://www.qmusic.nl/page/q-for_you/175 is er nog steeds de mogelijkheid om tickets te winnen voor het concert Woensdag.quote:a little bird told me that we´ve already sold 790 tickets for utrecht in september! my godness it´s a really wierd feeling this one... how did this happend? oh well... i can´t begin to explain how excited we are to play for you all!
quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:43 schreef Tazmaniac het volgende:
heeft iemand trouwens een link of torrent voor me waar ik White turns blue kan downloaden?? had er eerst een maar die was totaal verneukt om de een of andere reden...
w00t vind je het schandalig dat mensen illigaal muziek verkrijgen??quote:
[hypocrietmode]JAH! FOEI! DAT DOE JE TOCH NIET!![/hypocrietmode]quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:12 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
w00t vind je het schandalig dat mensen illigaal muziek verkrijgen??
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:15 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
[hypocrietmode]JAH! FOEI! DAT DOE JE TOCH NIET!![/hypocrietmode]
Maargoed om nou een cd te KOPEN van Maria Mena is ook weer een drastische move natuurlijk, wat dat betreft snap ik je wel.![]()
Meestal moet je bij paradiso altijd lidmaatschap betalen, per maand. Ga je in december nog naar een concert in paradiso, dan hoe je geen lidmaatschap meer te betalen. Ik zou het kaartje met lidmaatschap kopen, zo voorkom je lange wachttijden bij de kassa.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:15 schreef Sharapova het volgende:
heyy guys.. ik heb ff een vraagje. ik wil graag kaartjes kopen voor haar concert in december... nou kan je kiezen uit normale kaartjes van 15 ¤ en uit kaartjes inclusief lidmaatschap, van 18¤ maar ik kan nergens vinden wat het lidmaatschap inhoud. hier iemand enig idee?
quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:46 schreef ijsmeis het volgende:
Met dank aan BaraCuda wat liedjes gedownload.
Toffe muziek wel.
Katie kan mooier zingen idd...en heeft ook niet zo'n verschrikkelijk accent itt MM.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef regularjoe het volgende:
Naar mijn mening zijn Maria Mena/Gnarls Barkly de most overrated artiesten van dit seizoen!
Ik vind haar overigens niet altijd even zuiver zingen.. (denk aan het nummer I'm sorry -or whatever it''s called)
Nee.. geef mij dan maar Katie melua!! (die is mooier en zingt beter) :p
Zag hem vandaag voor maar 7 euro bij de Plato in Utrecht liggen. Dus kopen is net zo makkelijk.quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:43 schreef Tazmaniac het volgende:
heeft iemand trouwens een link of torrent voor me waar ik White turns blue kan downloaden?? had er eerst een maar die was totaal verneukt om de een of andere reden...
thanks for the tipquote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:53 schreef blue_heron het volgende:
[..]
Zag hem vandaag voor maar 7 euro bij de Plato in Utrecht liggen. Dus kopen is net zo makkelijk.
Helaas uitverkochtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:54 schreef Tokus het volgende:
Woensdag 28 februari 2007
Vredenburg - Utrecht
Meer info: www.vredenburg.nl <http://www.vredenburg.nl/>
Kaartverkoop door Ticket Service via de grotere postkantoren, Free Record Shops, VVV's en GWK's, 0900-300.1250 (EUR0,45 p.m.), www.ticketservice.nl, de bekende voorverkoopadressen en kassa zaal.
Ik weet het, maar ik zat vanmiddag al ff te kijken naar hoe ik moet reizen enzo.quote:Op zondag 17 december 2006 17:26 schreef Costigan het volgende:
Zijn nog wel kaartjes voor 1 maart @ effenaar voor als je heel graag wil gaan
Uhu, ze heeft inderdaad hele goede teksten. Ik had tijdje terug een filmpje van iemand gekregen waarin ze een gast optreden deed bij Jensen. Ik denk dat ze live nog beter is dan vanaf cd.quote:Op zondag 17 december 2006 20:10 schreef vencodark het volgende:
Eigenlijk lijkt het mij ook wel wat. Ze heeft zulke mooie nummers en is heel sterk in teksten schrijven. Wil dr live misschien ook weleens zien maar wie moet ik in godsnaam meenemen.![]()
Ken het probleem. Als er kaartjes waren voor Vredenburg, was ik met een goeie vriend van me gegaan. Maar Eindhoven is voor ons beide net iets te ver weg.quote:Op zondag 17 december 2006 20:53 schreef vencodark het volgende:
Nee dat is het juist. Heb ook niet bergen vol vrienden dus veel keus is er niet.![]()
De heenreis is opzich geen probleem. Maar ik ga uit dat het optreden anderhalf uur duurt. Laatste trein die uit eindhoven naar Almelo vertrekt is volgens mij rond half 11. Dus dat is al een beetje een risico, vindt ik zelf. Vanuit almelo moet ik nog in Vroomshoop zien te komenquote:Op maandag 18 december 2006 01:25 schreef Costigan het volgende:
ai dat is wel minder inderdaad, kom je er niet uit ivm treinen of zo?.. ik ga wel woon niet heel ver van de effenaar gelukkig.. had in eerste instantie kaartjes gekocht voor mijn vriendin, omdat zij haar goed vind, maar begin het zelf ook wel steeds meer goed te vinden zeg maar
Dat krijg je als je in een klein(beetje afgelegen) dorpje woont. Het treintje wat hierzo rijdt...die stopt er al om half 8 ofzo mee. Dus daar heb ik dan ook weer weinig aanquote:Op maandag 18 december 2006 15:53 schreef Costigan het volgende:
Ja ik begrijp je, het is ook weer zoiets om eerder weg te gaan.. half 11 is trouwens best vroeg voor de laatste trein!
Bij mij is het ook sinds een paar dagen bekend.quote:Op maandag 18 december 2006 22:41 schreef liquid-orange het volgende:
Sinds wanneer was bekend dat ze in Vredenburg en Eindhoven op zou treden? Ik lees dit nu pas. Ik ben naar haar concert in Groningen geweest en zou graag nog een keer gaan. Maar niet naar Eindhoven, da's te ver.
Is er nog kans op meer concerten?
Dat is al best een tijd bekend, ik geloof in oktober al.quote:Op maandag 18 december 2006 22:41 schreef liquid-orange het volgende:
Sinds wanneer was bekend dat ze in Vredenburg en Eindhoven op zou treden? Ik lees dit nu pas. Ik ben naar haar concert in Groningen geweest en zou graag nog een keer gaan. Maar niet naar Eindhoven, da's te ver.
Is er nog kans op meer concerten?
Zekers voor herhaling vatbaar.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:29 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat is al best een tijd bekend, ik geloof in oktober al.
En ja ze zal best nog wel vaker komen want tot nu toe zijn de concerten die geweest zijn steeds uitverkocht geweest waardoor er steeds weer nieuwe geplanned werden.
Ik ga ook naar die van Utrecht, ben ook in Groningen geweest en Paradiso. Best voor herhaling vatbaar.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:59 schreef Ang3l het volgende:Ik ga naar het Effenaar-concert
(Verkapte TVP)
quote:
Hahaha ja? Dat is me dus echt niet opgevallen. En ik kijk toch bijna elke dag GTST (quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:38 schreef jmac het volgende:
Als je Maria Mena wil horen kan je ook ONM en GTST kijken. De rec.comp. heeft volgens mij een bepaald bedrag aan de makers ervan gestort want ze is al een maand lang dagelijks in die soaps te horen.![]()
Niet?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:06 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Hahaha ja? Dat is me dus echt niet opgevallen. En ik kijk toch bijna elke dag GTST ()
Ja al paar weken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:27 schreef Ang3l het volgende:
Ik zag dat de Effenaar uitverkocht is....
Hahaha ik zal het morgen eens checkenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef jmac het volgende:
[..]
Niet?let maar eens op. ELKE keer in de Koning staat Maria Mena op. missch al 1,5 maand ofzo.
hahah het viel mij ook op inderdaad. hoezo reclamequote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef jmac het volgende:
[..]
Niet?let maar eens op. ELKE keer in de Koning staat Maria Mena op. missch al 1,5 maand ofzo.
Vandaag nog!
Ik 10, maar met dit kloteweer is dat genoeg om zeikesnat te regenenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:16 schreef jmac het volgende:
Ben benieuwdHandig dat ik 5minuten van de effenaar woon.
![]()
Tis droog hoor in Eindhovenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik 10, maar met dit kloteweer is dat genoeg om zeikesnat te regenen
Uh. Nee. Hier niet.quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Uh. Nee. Hier niet.
Dan is het wel een hele erg plaatselijke bui, want ik kom nt thuis en het regende erg hard. De ruitenwisser kon het amper aan
Hier ook centrumquote:Op donderdag 1 maart 2007 18:04 schreef jmac het volgende:
[..]
![]()
I guess so. Geldropseweg hier dus centrum en d'r is niets te zien
![]()
Nee volgens mij nietquote:Er is geen voorprogramma trouwens.. Of wel?
Ik loop hier om half 8 aan, dan ben ik zo rond kwart voor 8 zeker daar. Jasje ophangen en hoepla, gaan met die banaanquote:Anders ga ik wel rond 8 uur. Geen zin om te wachten en te moeten vechten met 13-jarige meisjes om first row te staan![]()
Weinig. Maar als je er niet te ver vanaf woont kun je het allicht proberen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:10 schreef Feitosa het volgende:
Was godomme te laat met het kopen van kaarten.
Zou er nog een kans zijn niet opgehaalde kaarten te krijgen?
Je koopt kaarten toch vantevoren @ ticketservice of @effenaar zelf. Je kan toch geen kaarten 'reserveren' en de dag zelf ophalen? Of is dat iets nieuws?quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:10 schreef Feitosa het volgende:
Was goddomme te laat met het kopen van kaarten.
Zou er nog een kans zijn niet opgehaalde kaarten te krijgen?
Ja de geluidstechnici moesten de zang van Maria nog even op orde brengen omdat ze overstemd werd... maar da's welvaker zo...quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:47 schreef Sharapova het volgende:
jaaa was echt super! de eerste twee nummer vond ik minder, maar de rest echt wel goed!!
Dat heet een waardeloos klotenummerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 09:30 schreef Baserunner het volgende:
Dat heet een refrein pik, dat hoort meerdere malen terug te komen in een nummer.
Was het geluid nu wel goed dan? In de Oosterpoort in Groningen (5 december) was Maria echt heel slecht te horen en ze deden ook niet veel om het aan te passen dus ik had het idee dat kwam omdat we vooraan stonden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:59 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Ja de geluidstechnici moesten de zang van Maria nog even op orde brengen omdat ze overstemd werd... maar da's welvaker zo...
quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:08 schreef Numbie het volgende:
Het was een gemixt publiek idd. Van skyradioluisteraars, tot huppeltutjes en rockfans. Divers dus.![]()
Ik vraag me altijd bij elk concert waar ik ben (en dat zijn er veel), of een artiest nou elke dag 't zelfde verhaal verteld. En bijvoorbeeld bij dat verhaal over die jongen die haar niet leuk vond, blabla. Dan komt er zo'n voorspelbare reactie van 't publiek. Na 40x moet je daar toch genoeg van hebbenquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:58 schreef Ang3l het volgende:
De eerste 2 nummers had ik zoiets van "Kut... ik hoor d'r liever op cd" maar daarna was het echt heel mooi gelukkig. En Our Battle in de encore
Leuk die achtergrond info bij vrijwel ieder nummer
En dat ene nr dat speciaal voor Nederland was was in Duitsland vast speciaal voor Duitsland. En bitterballen en heineken werd daar gewoon braadworst en bierquote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:21 schreef jmac het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd bij elk concert waar ik ben (en dat zijn er veel), of een artiest nou elke dag 't zelfde verhaal verteld. En bijvoorbeeld bij dat verhaal over die jongen die haar niet leuk vond, blabla. Dan komt er zo'n voorspelbare reactie van 't publiek. Na 40x moet je daar toch genoeg van hebben![]()
En dat van : in duitsland vonden ze 't niet grappig. Denk ik altijd: zou ze in duitsland dat over nederland zeggen
*misschien denk ik teveel*![]()
![]()
Ik weet nog wel dat toen bij de Oosterpoort ze iets zei in de trant van dat ze op moest passen dat ze de volgende dag niet het zelfde ging vertellen want die, die en die (ik denk haar vaste die-hard fans) zouden er de volgende dag ook zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:21 schreef jmac het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd bij elk concert waar ik ben (en dat zijn er veel), of een artiest nou elke dag 't zelfde verhaal verteld. En bijvoorbeeld bij dat verhaal over die jongen die haar niet leuk vond, blabla. Dan komt er zo'n voorspelbare reactie van 't publiek. Na 40x moet je daar toch genoeg van hebben![]()
En dat van : in duitsland vonden ze 't niet grappig. Denk ik altijd: zou ze in duitsland dat over nederland zeggen
*misschien denk ik teveel*![]()
![]()
En toch heb jij de moeite gedaan om het topic te openen en een berichtje te tikken over diezelfde kutzangeres waarbij ik dan weer de vraag stel: als je iemand kut vind, waarom besteed je er aandacht aan en hoe komt het dat jij op de hoogte bent van haar populariteit?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:29 schreef regularjoe het volgende:
Ik blijf haar een kutzangeres vinden en ben blij dat ze niet meer de populariteit geniet die ze bij het openen van deze topic genoot!
quote:Op zondag 13 mei 2007 16:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze treedt ook op op pinkpop!!
Our battles is haar nieuwste single.. echt heerlijk nummer!
Zoals de rest van haar cd natuurlijk
en 3 november in Paard van Troje in Den Haagquote:Op zondag 12 oktober 2008 20:36 schreef jmac het volgende:
Over 2 weken in paradiso en Utrecht/Groningen!
Mee eens ja. Live is ze een stuk pittiger.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:33 schreef BobbyB het volgende:
Ze is live echt super goed. Je hoort mensen zeggen dat zij echt voor Sky Radio publiek is, maar live merk je daar helemaal niks van... verre van saai.
Klopt, ik ga 4 nov in Paradisoquote:Op zondag 12 oktober 2008 20:36 schreef jmac het volgende:
Over 2 weken in paradiso en Utrecht/Groningen!
Zeker verre van saai. Live was ze beter dan ik had verwacht inderdaad!quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:33 schreef BobbyB het volgende:
Ze is live echt super goed. Je hoort mensen zeggen dat zij echt voor Sky Radio publiek is, maar live merk je daar helemaal niks van... verre van saai.
Er staan weer een paar schitterende nummers op idd!quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind der nieuwe cd wel oke!
Nieuwe cd/single nog niet gehoord, maar dat van die hook is inderdaad echt een 'pop-single' ding. Was de gouden regel dat die niet binnen 30 seconden moest komen o.i.d.?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:00 schreef sinadO het volgende:
Goed, tijd voor mijn mening hierzo.
Ik vond dat nieuwe nummer van d'r eerst echt heel mooi. Ik dacht echt, zo dat is nog eens wat anders tussen alle radio3 eenheidsworst. Maar helaas, ik had het nog niet echt goed gehoord. Vandaag kwam het er weer eens op en zette ik de radio wat harder.
Fout.
Blijkt dus toch dat dat liedje perfect past op radio3, het is gewoon een bubblegumpop liedje met nutteloze opvulwoorden in de tekst (iets waar ik echt van gruwel), uiteraard de standaard opbouw met onder andere het 'korte couplet' omdat ze (de managers, producenten en tekstschrijvers oftewel broodschrijvers) heul erg graag zo vaak mogelijk de 'hook', in dit geval in het refrein, erin willen hebben, enzovoort enzovoort. Tuurlijk, ze kan mooi zingen (dat dan weer wel) maar mijn god wat viel dat liedje door de mand.
Je zal niet teleurgesteld worden door d'rquote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:32 schreef Sengha het volgende:
Ik ga 7 november in Groningen, ik ben heel benieuwd.
22:00 ongeveer. Ze heeft anderhalf uur opgetreden, het begon om 20:30.quote:Op woensdag 5 november 2008 00:46 schreef jmac het volgende:
Hoelaat was 't concert in Paradiso afgelopen Bobby?
Have fun!quote:
vind je..... ik ben 1 a 2 jaar geleden naar tivoli geweest (utrecht) en ik vond dat van de 90% vrouwen er 80% tutjes warenquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:33 schreef BobbyB het volgende:
Morgen Groningenquote:Op woensdag 5 november 2008 23:56 schreef detoardin het volgende:
vandaag en gisteren geweest in paradiso. top avonden gehad!
Wat heeft dat met het wel of niet saai zijn van het optreden te maken? Ik had het over het optreden zelf, niet zozeer over het aanwezige publiek. Met Sky Radio publiek bedoelde ik ook meer dat die artiesten als saai worden bestempeld.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
vind je..... ik ben 1 a 2 jaar geleden naar tivoli geweest (utrecht) en ik vond dat van de 90% vrouwen er 80% tutjes waren
Gister gelukkig geen last van irritante mensen gehad, dinsdag wel. Toen gingen er ineens twee irritante breezersletten voor me staan die het ook nog eens nodig vonden een hoop kabaal te maken.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:07 schreef jmac het volgende:
Oh ja: een vrouw is ten huwelijk gevraagd op 't podium door haar vriend.
*ik stond trouwens naast 6 13-jarige tokio hotel fans* Maar dat mocht de pret niet drukken.
en wat is dan de link naar sky radioquote:Op donderdag 6 november 2008 09:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
vind je..... ik ben 1 a 2 jaar geleden naar tivoli geweest (utrecht) en ik vond dat van de 90% vrouwen er 80% tutjes waren
Dat blikje bier trouwens in z'n handenquote:Op donderdag 6 november 2008 12:17 schreef MariaMena het volgende:
Dit sloeg echt alles gisteravond!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee dat heeft ze zeker niet!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:09 schreef jmac het volgende:
[..]
Je zal niet teleurgesteld worden door d'r
ik vond het super! En ja, ze is schattigquote:Op vrijdag 7 november 2008 23:43 schreef Sengha het volgende:
[..]
Nee dat heeft ze zeker niet!
Ik ben net terug van het concert in Groningen, ik vond het heel erg mooi. Ik ga niet vaak naar concerten dus ik weet niet wat normaal is, maar ik vond het erg speciaal. Ze was echt goed live, en soms zó.. nouja, schattig gewoon.
Uiteraard meteen gekochtquote:Op donderdag 13 november 2008 19:56 schreef jmac het volgende:
Ah kaartjes voor Utrecht gaan morgen om 10:00 al in de verkoop!
Same here!quote:
Niet meerquote:Op woensdag 3 december 2008 19:15 schreef detoardin het volgende:
Tivoli is al uitverkocht. Gaat goed met deze dame!
ah wat liefquote:Op donderdag 6 november 2008 12:17 schreef MariaMena het volgende:
Dit sloeg echt alles gisteravond!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En daar is 15 december bijgekomen! Ik denk dat ik wel kaartjes ga halen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:18 schreef BobbyB het volgende:
Voor de mensen die het nog niet wisten; Maandag 14 december staat ze in Paradiso.
In andere landen is ze niet populair/bekend. Naast Nederland/Duitsland/beetje italie komt ze volgens mij bijna nergens (naast scandinavie dan).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:35 schreef Bosbeetle het volgende:
ze komt wel heel vaak in nederland trouwens
Ik was er alleen de 14e. Was wel een leuke show.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:06 schreef NelsonWandelaar het volgende:
15 December Paradiso, wie was er bij?
Niet echt. Volgens mij hetzelfde als november 2008.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:09 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Moeha.. verder nog verrassingen in de setlist of.. ?
Ik kan zowel haar verschijning als muziek waarderenquote:Op zondag 10 januari 2010 21:14 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hehe.. vanwege haar muziek of..?
Het is ook werkelijk wel een schatje om te zien.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik kan zowel haar verschijning als muziek waarderen
Zal 2011 worden waarschijnlijk. Ze zei dat ze nu een jaar niet zou komen.quote:Op zondag 24 januari 2010 12:49 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Graag in 2010 weer eens van dichtbij bekijken. Zij is.
Die keer bedoelde ik het ook inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:44 schreef detoardin het volgende:
[..]
In ieder geval in Paradiso de laatste x. Geen idee waar ze het verder nog heeft geroepen
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:49 schreef NelsonWandelaar het volgende:
???
Doe eens verslag voor de thuisblijvers svp?
quote:
quote:Jep, staat volgens mij al 1 nieuw nummer onlineOp vrijdag 29 oktober 2010 23:26 schreef N-E-R-D het volgende:
Is ze met een nieuwe album bezig dan? Maar nog steeds:
[..]
quote:Ja, volgens mij wel. Denk dat we die in 2011 wel te horen krijgen.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:26 schreef N-E-R-D het volgende:
Is ze met een nieuwe album bezig dan? Maar nog steeds:
[..]
quote:Moet je zeker een keer doen als je de kans krijgt. De sfeer is altijd super bij haar concerten.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef N-E-R-D het volgende:
Ik wil haar iig nog wel een keer live meemaken.
Nou hier is je kans. Ze komt 23 november in Paradiso.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als ze weer komt ga ik ook echt eens naar een concert. Vond haar muziek altijd al mooi, maar het kwam er nooit van naar een concert te gaan. Toen ik haar vorig jaar op Pinkpop zag vond ik dr echt ontroerend.
ik heb iid ook echt een zwak voor haar stem alles wat ze maakt vind ik leuk!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het gewoon weer een leuk nummer ik heb echt een zwak voor haar stem, het is wel een vrij rustig nummer ik vind de meer uptempo nummers vaak leuker.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dit is het origineel
ook leuk
Die liedjes van maria mena en anderen zijn promo's voor TV waar het programma mitt lille land op uitgezonden werd/word door die Ole Paus.
[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 23-06-2011 11:05:34 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
De vorige twee albums waren ook rond die tijdsduur, dus vind kort nog wel meevallenquote:Op donderdag 29 september 2011 23:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeetje het hele album duurt maar 35 minuten... Dat vind ik wel extreem kort....
Ik weet het nog niet!
Haha ze had altijd zo'n blog waar ze per dag zo'n 5 fotos op postte...quote:Ik waak ervoor dat ik mijn persoonlijke leven voor mezelf houd'
was erg leukquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:30 schreef zeebeschuit het volgende:
Luister zaterdag 1 oktober tussen 18.00 en 20.00 uur naar That's Live met Eric Corton met Maria Mena.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |