idem voor mijquote:Op donderdag 10 juni 2004 23:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Bon, ik doe het niet 'even snel uit het hoofd', dus ik ga er binnenkort maar even hard over nadenken, al zittend voor mijn cd-rekje.
In ieder geval leuk, en volgens mij gigantisch veel werk.
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:00 schreef igist het volgende:
1. A Perfect Circle - Thirteenth Step
2. Deftones - Deftones
3. Dreadlock Pussy - Sharp Instead
4. System Of A Down - Toxicity
5. Slipknot - Iowa
6. In Flames -REROUTE To Remain
7. Nigthwish - Wishmaster
8. Deftones - Adrenaline
9. Fear Factory - Obsolete
10. E Nomine - Das Testament
Nu wil ik niet zeuren, maar ik zie niet echt veel wat ik Metal noemquote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:39 schreef monipony het volgende:
1. Songs for the deaf - queens of the stone age
2. Toxicity - System of a down
3. Make yourself - Incubus
4. How to measure a planet - The Gathering
5. three dollar bill y'all - Limp Bizkit
6. Rage against the machine - Rage against the machine
7. Mandylion - The Gathering
8. Full Circle - Pennywise
9. Judgement Night soundtrack - Judgement Night
10. Korn - Korn
Bedoel je daarmee dat er nog albums bijkomen?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:53 schreef robinvreuls het volgende:
en nog is de lijst niet af.
Ehm, ik neem aan dat je er nog een rangorde in aan gaat geven?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:04 schreef 40BelowSummer het volgende:
75 Albums.....kon er ff nie meer bedenke
nummer 101 t/m 200 allemaal 0 puntenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:09 schreef Seborik het volgende:
Als je dan ook tips hebt om ze te tellen.
Nee hoor, ik laat het daar bij. Anders gaat ik de nacht door en staat daar straks elk album dat ik heb. Dat is dan ook niet echt een notering van de beste albumsquote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:57 schreef Seborik het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee dat er nog albums bijkomen?
Ah ok, prima.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:17 schreef robinvreuls het volgende:
[..]
Nee hoor, ik laat het daar bij. Anders gaat ik de nacht door en staat daar straks elk album dat ik heb. Dat is dan ook niet echt een notering van de beste albums.
dat heb ik ook als ik de andere lijstjes bekijk. maar idd, jammer dan. het bovenste deel klopt toch wel ongeveer.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 02:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En ik zie nu al in de lijst van Tokus dat ik er weer een aantal vergeten ben.....naja, jammer dan
ach er staat in een van de eerste posts ook E nomine, das meer dance als Metal...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 02:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[knip]
Dit is 'm dan min of meer, met de aantekening dat ik bands als bv. GN'R, RATM en QOTSA maar wat lager heb gezet dan ze eigenlijk verdienen in het kader van metal boven "twijfelachtig of dit nou echt metal is".
Is Load of S&M dan wel metal?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 08:28 schreef CybPraetorian het volgende:
Mijn top 10:
1. Metallica Black Album
2. Metallica Master Of Puppets
3. Metallica Kill Em All
4. Metallica …And Justice For All
5. Metallica Load
6. Metallica Reload
7. Metallica Ride The Lightning
8. Metallica S&M (2CD)
9. Metallica Live Shit: Binge And Purge
10. Metallica St. Anger
There can be only one![]()
(heb ff garage inc maar niet meegerekend omdat daar nogal wat covers op staan)
btw: ik zag dat vorig jaar Linkin Park - Meteora ook in de lijst stond. Dat staat bij mij niet in het boekje als metal...kvind ze wel goed, maar in dit geval vind ik niet dat zij hier tussen kunnen...
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:33 schreef Ozz-Works het volgende:
25 Spinal Tap - Break Like The Wind![]()
Heel Metallica staat bij mij niet in het boekje qua metal dus wat is je punt?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 08:28 schreef CybPraetorian het volgende:
There can be only one![]()
(heb ff garage inc maar niet meegerekend omdat daar nogal wat covers op staan)
btw: ik zag dat vorig jaar Linkin Park - Meteora ook in de lijst stond. Dat staat bij mij niet in het boekje als metal...kvind ze wel goed, maar in dit geval vind ik niet dat zij hier tussen kunnen...
Dat iedereen zit te wachten op jouw top 100.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:18 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Heel Metallica staat bij mij niet in het boekje qua metal dus wat is je punt?
idd ben benieuwd...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:21 schreef Seborik het volgende:
[..]
Dat iedereen zit te wachten op jouw top 100.
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:02 schreef Michel676 het volgende:
Komt ie dan !!
.
.
.
7. Brutal Trut-Need to control.
.
.
.
Pennywise is toch echt punkrock.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:39 schreef monipony het volgende:
1. Songs for the deaf - queens of the stone age
2. Toxicity - System of a down
3. Make yourself - Incubus
4. How to measure a planet - The Gathering
5. three dollar bill y'all - Limp Bizkit
6. Rage against the machine - Rage against the machine
7. Mandylion - The Gathering
8. Full Circle - Pennywise
9. Judgement Night soundtrack - Judgement Night
10. Korn - Korn
Er staat geeneens metal tussen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:48 schreef Seborik het volgende:
[..]
Pennywise is toch echt punkrock.
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:19 schreef CharlesBronson het volgende:
En dan zet je er zelf maar 1 in?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:30 schreef killswitch het volgende:
killswitch is voor meer testament in de lijst, waldrock here i come![]()
k' zou het niet weten denk het niet..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:44 schreef Djaser het volgende:
Mogen lijstjes van 10 met elke keer de zelfde band ook mee doen?
Nouja, ik ben wel benieuwd, op pagina 1 onderaan staat er een.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:15 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
k' zou het niet weten denk het niet..
Dan krijg je veel te veel discussie over wat gothic nou wel en niet is en waarom Nightwish daar niet bijhoort of dat gothic eigenlijk niks met metal te maken heeft enzo. Niet zo handig...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:30 schreef GeitO_o het volgende:
Overigens, zou een gothic top zoveel lijst ook vrij interessant zijn...
Dat heeft het ook nietquote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:40 schreef ranja het volgende:
Dan krijg je veel te veel discussie over wat gothic nou wel en niet is en waarom Nightwish daar niet bijhoort of dat gothic eigenlijk niks met metal te maken heeft enzo. Niet zo handig...
de gothic-snob-brigade zou er in ieder geval gelijk over vallen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:40 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan krijg je veel te veel discussie over wat gothic nou wel en niet is en waarom Nightwish daar niet bijhoort of dat gothic eigenlijk niks met metal te maken heeft enzo. Niet zo handig...
Dan heb je iig wel weer een goeie rel.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:39 schreef Tokus het volgende:
[..]
de gothic-snob-brigade zou er in ieder geval gelijk over vallen.
Ja, maar mijn top 50 is wel serieus. Ik denk dat het wel een teken aan de wand is als mensen 5 albums van 1 band in hun top 10 zetten o.i.d.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:32 schreef Kamphuys het volgende:
Kunnen we de lijstje niet gewoon beperken tot 10 ofzo? Nu gaan mensen gewoon echt bagger opgeven om die lijstjes maar vol te krijgen. Graveland's 'Thousand Swords', ik heb veel slechte black metal albums in mijn bezit gehad maar dit sloeg toch wel alles. Dit kun je gewoon niet serieus menen, dat je DAT goed vindt. En hem dan ook nog eens hoger zetten dan WEL klasse albums als 'Sun of Tipharet' En The Somberlain.![]()
Thousand Swords is een superalbum. Hardstikke sfeervol met mooi, subtiel gebruik van keyboards en originele songstructuren. Enige minpuntje is dat de drums hadden wel iets strakker hadden gemogen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:32 schreef Kamphuys het volgende:
Kunnen we de lijstje niet gewoon beperken tot 10 ofzo? Nu gaan mensen gewoon echt bagger opgeven om die lijstjes maar vol te krijgen. Graveland's 'Thousand Swords', ik heb veel slechte black metal albums in mijn bezit gehad maar dit sloeg toch wel alles. Dit kun je gewoon niet serieus menen, dat je DAT goed vindt. En hem dan ook nog eens hoger zetten dan WEL klasse albums als 'Sun of Tipharet' En The Somberlain.![]()
ranja? Jij hier?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 22:21 schreef ranja het volgende:
Dit jaar hou ik het op een top 25.
Je mag blijven.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:58 schreef Verenjano het volgende:
1. Slayer - Reign In Blood
Zo, m'n eerste post op het forum staat er![]()
DAT HEB JE NOOIT TEGEN MIJ GEZEGDquote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je mag blijven.
Dat zet je aan het denken, niet?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 00:04 schreef Graveland het volgende:
[..]
DAT HEB JE NOOIT TEGEN MIJ GEZEGD
Ik wacht nog rustig een paar dagen af met het plaatsen van m'n lijstje. Even kijken tot hoever de grenzen van de metal worden opgerektquote:Op zaterdag 12 juni 2004 01:03 schreef Beathoven het volgende:
02. King Crimson - Three of a Perfect Pair
11. King Crimson - The Power to Believe
Sinds wanneer is dit metal?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:39 schreef grunge-metal het volgende:
Mijn top 25:
6.Placebo - Sleeping With Ghosts
14.Muse - Absolution
21.Guano Apes - Proud Like A God
tja, als die eerste mag wil ik mijn lijst wel even aanpassenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 09:56 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dit metal?![]()
Wel grappig dat een jonger iemand als ik toch veel in jouw lijstje zie wat ik zelf ook leuk vind, ook wel mindere dingen, maar toch.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:16 schreef Balthar het volgende:
Zo, alle metal/hard rock genres zitter er wel tussen. Dit zijn mijn favoriete albums.
Ik ben bijna 40 en ben ooit begonnen met bands als : Black Sabbath, Kiss en Motorhead ( mijn favoriet onder de oudjes).
Nu luister ik veel naar Gothic Metal en Death Metal, favorieten: Tristania, Opeth, After Forever, Bolt Thrower etc.
Het maakt me niet uit welk genre, als het maar Metal of Rock is.
Zo zie je maar weer dat muziek tijdloos is.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Wel grappig dat een jonger iemand als ik toch veel in jouw lijstje zie wat ik zelf ook leuk vind, ook wel mindere dingen, maar toch.
Nah, doe Placebo maar niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:48 schreef placebeau het volgende:
[..]
tja, als die eerste mag wil ik mijn lijst wel even aanpassen
Volgende week nieuwe Motörhead, moet je zeker halen. Erg goed.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:56 schreef Balthar het volgende:
Ik vind het ook leuk om te zien dat jongere Metalheads nog steeds Motorhead of Black Sabbath goed vinden.
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:38 schreef Seborik het volgende:
Hey, Summoning 2 plekken gezakt.
2003quote:Summoning;Minas Morgul;50;1;50;Summoner
Summoning;Dol Guldur;50;2;49;Summoner
Summoning;Let Mortal Heroes Sing Your Fame;50;3;48;Summoner
Emperor;Prometheus; The Discipline of Fire & Demise;50;4;47;Summoner
Blind Guardian;Nightfall in Middle Earth;50;5;46;Summoner
Summoning;Stronghold;50;6;45;Summoner
Abigor;Nachthymnen (From the Twilight Kingdom);50;7;44;Summoner
Blind Guardian;A Night at the Opera;50;8;43;Summoner
Haggard;Awaking the Centuries;50;9;42;Summoner
Mayhem;De Mysteriis Dom Sathanas;50;10;41;Summoner
quote:Summoning;Minas Morgul;50;1;50;Summo
Summoning;Dol Guldur;50;2;49;Summo
Blind Guardian;Nightfall in Middle Earth;50;3;48;Summo
Emperor;In the Nightside Eclipse;50;4;47;Summo
Maudlin of the Well;Bath;50;5;46;Summo
Maudlin of the Well;Leaving Your Body Map;50;6;45;Summo
Katatonia;Last Fair Deal Gone Down;50;7;44;Summo
Darkthrone;A Blaze in the Northern Sky;50;8;43;Summo
Mayhem;De Mysteriis Dom Sathanas;50;9;42;Summo
Abigor;Supreme Immortal Art;50;10;41;Summo
Ja, of 1000, dan kun je al je albums erin proppen.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:45 schreef Summoner het volgende:
Volgende keer ook een top200 mogelijk, sebbo?
Ah leuk om dat terug te zien. Maar ik had dit jaar in de album top100 van menjo voor het eerst MotW op de eerste en tweede plaats ipv Summoning.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:46 schreef Seborik het volgende:
Het viel me op, die heb je al 2 jaar bovenaan.
1000. Metallica - St. Angerquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:47 schreef Seborik het volgende:
Ja, of 1000, dan kun je al je albums erin proppen.
is toch industrial metal?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geldt NIN eigenlijk als een vorm van metal? Want dan zou ik die wel in m'n top 10 zetten (wat ik nu niet gedaan heb)
Daar hebben we vorig jaar een hele discussie over gehad. het is natuurlijk Industrial. Vorig jaar had ik ze er wel in, beetje op laten fokken, dit jaar niet aangezien ik het toch geen metal/hardrock vind.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geldt NIN eigenlijk als een vorm van metal? Want dan zou ik die wel in m'n top 10 zetten (wat ik nu niet gedaan heb)
Ik vind het meer industrial rock. Bij een Ministry of een Marilyn Manson hoor ik nog wel metal, bij NIN niet echt (enkel Broken misschien). Niet dat het wat uitmaakt, het was maar een vraag.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:43 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
is toch industrial metal?
Volgens mij is het gewoon het beste als je zelf besluit of je het metal vind. Ik niet, dus in mijn lijst staan ze niet (meer). Anderen wel, nou, leuk voor hunquote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het meer industrial rock. Bij een Ministry of een Marilyn Manson hoor ik nog wel metal, bij NIN niet echt (enkel Broken misschien). Niet dat het wat uitmaakt, het was maar een vraag.
En reken maar dat ik die haal.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:14 schreef Seborik het volgende:
[..]
Volgende week nieuwe Motörhead, moet je zeker halen. Erg goed.
prima albumsquote:Op zaterdag 12 juni 2004 18:57 schreef rotje het volgende:
65 the Exploited:beat the bastards
66 Dead Kennedy's:fresh fruit for rotting vegetables
94 Suicidal tendencies:suicidal tendencies
Jah, tuurlijk, maar ST is begonnen als punkband, en die eerste plaat van hun is IMO een 100% punkalbum. ST is pas later de metalkant opgegaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 22:56 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Suicidal Tendensies kan toch prima bij de metal?
Ik ben er mee bezig, maar zit ook met veel van die grensgevallen, vandaar mijn opmerking.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:27 schreef Seborik het volgende:
Berkery, maak je ook een lijstje?
(Als je er al eentje gepost hebt, spijt het me vreselijk van deze uiterst domme vraag).
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:36 schreef Summoner het volgende:
Deze schatten haalden het dit jaar net niet:
116. Slayer - Reign in Blood
Dat vind ik dan nog wel met afstand de slechtste CD van Fear Factory eigelijk...quote:19. Fear Factory - Digimortal
Al die agressie!quote:
Grote mond, klein hartje.quote:Op zondag 13 juni 2004 02:25 schreef Graveland het volgende:
[..]
Al die agressie!
zou altijd kunnen hoor...quote:Op zondag 13 juni 2004 10:18 schreef Djaser het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor Summoner, Slayer haalt de top 100 idd absoluut niet.
IMO dan, in de totale uitslag zal de cd jammer genoeg hoog scoren, maar dat is mijn mening.quote:Op zondag 13 juni 2004 10:30 schreef grunge-metal het volgende:
[..]
zou altijd kunnen hoor...
bij mij staat Slayer ook niet in de lijst volgens mij, vind het best een goeie plaat en het is echt wel een klassieker maar als ik ga kijken hoe vaak ik hem luister dan is dat maar weinig. Daarom staat die er bij mij niet in en waarschijnlijk bij hem ook op 116quote:Op zondag 13 juni 2004 00:12 schreef _nWo_ het volgende:
[..]
![]()
Sinds wanneer is dat een album?quote:Op zondag 13 juni 2004 01:42 schreef Delph het volgende:
6. Nightwish - Bless The Child
welke cd is dat?quote:Op zondag 13 juni 2004 11:23 schreef Metal_drums het volgende:
17. Megadeth - Kings of Metal
Ha, daar ben je!!!!!quote:Op zondag 13 juni 2004 11:31 schreef TheIncantation het volgende:
01. Opeth - Deliverance
02. Old Man's Child - Ill-Natured Spiritual Invasion
03. Bloodbath - Resurrection Through Carnage
04. Metallica - ...And Justice For All
05. Iron Maiden - Powerslave
06. Old Man's Child - In Defiance Of Existence
07. Nevermore - Dreaming Neon Black
08. Celtic Frost - Vanity/Nemesis
09. Opeth - Morningrise
10. Emperor - IX Equilibrium
11. In Flames - The Jester Race
12. Queensrÿche - Operation: Mindcrime
13. Sanctuary - Refuge Denied
14. Metallica - Kill 'Em All
15. Yngwie Malmsteen - Trilogy
16. Arch Enemy - Anthems Of Rebellion
17. Bloodbath - Breeding Death
18. Celtic Frost - To Mega Therion
19. Cradle Of Filth - Bitter Suites To Succubi
20. Iron Maiden - Dance Of Death
zal wel een cd zijn die alleen via kazaa te krijgen is ofzoquote:Op zondag 13 juni 2004 11:48 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
welke cd is dat?
moet dat niet manowar zijn ofzo?
Dat is het precies.quote:Op zondag 13 juni 2004 10:51 schreef _Etter_ het volgende:
bij mij staat Slayer ook niet in de lijst volgens mij, vind het best een goeie plaat en het is echt wel een klassieker maar als ik ga kijken hoe vaak ik hem luister dan is dat maar weinig. Daarom staat die er bij mij niet in en waarschijnlijk bij hem ook op 116
Dankzij ondergetekendequote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:48 schreef Seborik het volgende:
Vorig jaar stond die plaat op 562
Wat doet The Somberlain dan in jouw lijstje, als je het zelf overschat vindt?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:08 schreef Manji het volgende:
[..]
Thousand Swords is een superalbum. Hardstikke sfeervol met mooi, subtiel gebruik van keyboards en originele songstructuren. Enige minpuntje is dat de drums hadden wel iets strakker hadden gemogen.
En The Somberlain is overschat![]()
Ik vind het al moeilijk om naar 1 blackmetal plaat te luisteren. Laat staan naar honderden.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:42 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Wat doet The Somberlain dan in jouw lijstje, als je het zelf overschat vindt?
Ik heb echt honderden blackmetal albums gehad en Graveland's Thousand Swords is toch echt wel het slechtste wat ik ooit heb gehoord. Destijds waren al mijn blackmetal kameraden het trouwens roerend met me eens. We hebben ons echt een kriek gelachen om dat album.
Maar ieder zijn meug hoor
Ik zie de onmogelijlkheid niet zo van een album goed vinden en daarbij de kanttekening dat het een overschat album is. Dat kan makkelijk samen.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:42 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Een leertechnische onregelmatigheid...........poeh heej, tis weekend hoor.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:12 schreef Seborik het volgende:
Nee, ik vind juist zeer goed.
Het is altijd goed om de cognitieve dissonantie te trotseren.
Die term is ook nogal in de mode geloof he, om het minste of geringste word je om je oren geslagen met 'cognitieve dissonantie'quote:Op zondag 13 juni 2004 19:12 schreef Seborik het volgende:
Nee, ik vind juist zeer goed.
Het is altijd goed om de cognitieve dissonantie te trotseren.
quote:1 MetallicA - Master Of Puppets
2 Slayer - Reign In Blood
3 Machine Head - Burn My Eyes
4 MetallicA - And Justice For All
5 Machine Head - Through The Ashes Of Empires
6 Shadows Fall - The Art OF Balance
7 MetallicA - Ride The Lightning
8 MetallicA - Kill'em All
9 Iced Earth - Burnt Offerings
10 Slayer - Seasons in the Abyss
11 MetallicA - Black Album
12 Children Of Bodom - Follow The Reaper
13 Slipknot - Slipknot
14 Machine Head - The More Things Change
15 Fear Factory - Obsolete
16 Deicide - Once Upon The Cross
17 Slayer - God Hates Us All
18 Shadows Fall - Of One Blood
19 Children Of Bodom - Hatebreeder
20 Arch Enemy - Anthems Of Rebellion
21 Iced Earth - Something Wicked This Way Comes
22 Slayer - Diabolus In Musica
23 Fear Factory - Demanufacture
24 Children Of Bodom - Hate Crew Deathrol
25 Slipknot - Vol. 3, Subliminal Verses
26 MetallicA - Load
27 Slayer - South Of Heaven
28 Fear Factory - Digimortal
29 Deicide - Serpents of the Light
30 Hypocrisy - The Final Chapter
31 Iced Earth - Night of the Stormrider
32 Deicide - Scars From The Crucifix
33 Disturbed - The Sickness
34 Hypocrisy - The Fourth Dimension
35 Aborted - Goremageddon
36 Cryptopsy - And Then You'll Beg
37 Metallica - Reload
38 Callenish Circle - My Passion Your Pain
39 Slayer - Divine Intervention
40 Sepultura - Chaos A.D.
41 Nile - In Their Darkened Shrines
42 Malevolent Creation - The Ten Comandments
43 System Of A Down - Toxicity
44 Destruction - The Antichrist
45 Halford - Resurrection
46 Vital Remains - Dechristianize
47 Fragments Of Unbecoming - A Sylphe's Ascension
48 Callenish Circle - Flesh Power Dominion
49 MetallicA - St. Anger
50 Altar - Provoke
51 Arch Enemy - Burning Bridges
52 Iced Earth - Horror Show
53 Children Of Bodom - Something Wild
54 Iced Earth - The Glorious Burden
55 Angel Corpse - The Inexorable
56 Hypocrisy - Abducted
57 Cryptopsy - Whisper Supremacy
58 Canniball Corpse - Live Cannibalism
59 Iced Earth - Iced Earth
60 Behemoth - Antichristian Phenomenon
61 Slipknot - Iowa
62 Iced Earth - The Dark Saga
63 Sepultura - Roots
64 Benediction - Organised Chaos
65 Do Or Die - The Meaning Of Honor
66 Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia
67 Arch Enemy - Wages Of Sin
68 Zyklon - Aeon
69 Dark Funeral - Secrets Of The Black Art
70 Deicide - When satan lives
71 Immortal - Sons of Northern Darkness
72 Carcass - Wake Up and Smell the Carcass
73 Dimmu Borgir - Spiritual Black Dimensions
74 Dream Theater - Master Of Puppets ( Live Barcelona )
75 Crematory - Believe
76 Deicide - Incineratehymn
77 Green Day - Dookie
78 Agresion - Sur
79 Ensferum - Iron
80 Hypocrisy - The Arrival
81 Iced Earth - Alive In Athens
82 Iniquity - Grime
83 Cradle Of Filth - Cruelty And The Beast
84 Judast Priest - Jugulator
85 Six Feet Under - Warpath
86 Dark Funeral - Vobiscium Satanas
87 MetallicA - Garage Inc
88 Rammstein - Herzeleid
89 Sepultura - Morbid Visions
90 Sepultura - Beneath The Remains
91 Kittie - Spit
92 Hypocrisy - Catch 22
93 Deicide - Legion
94 Dissection - The Somberlain
95 Immortal - Battles in the North
96 Mudvayne - LD50
97 Kreator - Violent Revolution
98 Nile - Black Seeds Of Vengeance
99 Slayer - Undisputed Attitude
100 Summoning - Stronghold
Dig was een single....album heet LD 50quote:Op zondag 13 juni 2004 19:33 schreef metallicattim het volgende:
96 Mudvayne - Dig
Shit jah, klopt, ik was het me nog het bedenken of dat wel de naam was, ma kben het vergeten off op te zoeken, thx!quote:Op zondag 13 juni 2004 20:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dig was een single....album heet LD 50
Leertechnische onregelmatigheid?quote:Op zondag 13 juni 2004 19:15 schreef Marczilla het volgende:
[..]
Een leertechnische onregelmatigheid...........poeh heej, tis weekend hoor.
maar je hebt wel gelijk.
Ow, dat wist ik niet. Vast door mensen die nog nooit één regel van Festinger gelezen hebben.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:21 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Die term is ook nogal in de mode geloof he, om het minste of geringste word je om je oren geslagen met 'cognitieve dissonantie'
Ik heb (nog) geen lijstjequote:Op zondag 13 juni 2004 17:42 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Ik heb echt honderden blackmetal albums gehad en Graveland's Thousand Swords is toch echt wel het slechtste wat ik ooit heb gehoord. Destijds waren al mijn blackmetal kameraden het trouwens roerend met me eens. We hebben ons echt een kriek gelachen om dat album.
Maar ieder zijn meug hoor
Mag dat?quote:Op zondag 13 juni 2004 22:42 schreef TwztId het volgende:
02. A Perfect Circle - Thirteenth Step
07. A Perfect Circle - Mer de Noms
Nee, dat is punkrock.quote:Op zondag 13 juni 2004 21:40 schreef metallicattim het volgende:
mag Green Day uberhaupt wel?
Het is toch niet zo dat die CD zeldzaam is geworden ofzo, ik heb hem toen gewoon weggeflikkerd, niet dat ik daar nu opeens veel geld voor had kunnen krijgen ofzoquote:Op zondag 13 juni 2004 21:39 schreef Manji het volgende:
[..]
Ik heb (nog) geen lijstje![]()
Graveland had laatst trouwens een poll op z'n site waar mensen konden kiezen wat ze z'n beste album vinden. Thousands Swords won overduidelijk en Graveland wordt door veel mensen gezien als een van de beste bands. Over smaak valt niet te twisten blijkt maar weer.
Ik heb er ook nogal moeite mee dat mensen Queens of the Stone Age in een metal lijst zetten.quote:Op zondag 13 juni 2004 23:59 schreef Seborik het volgende:
Nee, dat is punkrock.
metal/hardrock toch? als het alleen metal mag zijn zouden ook ac/dc en girlschool afvallen bijvoorbeeld... en als qotsa niet mag dan sabbath ook niet zeker?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:22 schreef Summoner het volgende:
[..]
Ik heb er ook nogal moeite mee dat mensen Queens of the Stone Age in een metal lijst zetten.
Nu nog maar dat boeit me niet. De muziek vind ik te goed om links te laten liggen vanwege zijn denkbeelden. Als die communist was geweest had ik het ook geluisterd.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:09 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Het is toch niet zo dat die CD zeldzaam is geworden ofzo, ik heb hem toen gewoon weggeflikkerd, niet dat ik daar nu opeens veel geld voor had kunnen krijgen ofzo
Als je je teksten gaat vullen met verhalen over hoe je Moslims wilt afslachten, dan maak je je ook niet echt populair mee bij mij. Sowieso was Graveland toen nogal populair in neo-nazi hoeken.
Ja, bovendien krijg je dan bij ieder lijstje een discussie over albums die er niet in zouden horen. Een striktere onderverdeling is wel prettig, maar hij moet ook werkbaar zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:34 schreef Summoner het volgende:
Sabbath is de oermetalband.
Wat betreft 'hardrock' heb je wel gelijk. Ik heb het zelf dit jaar uitsluitend op metal gehouden en zou liever een iets striktere interpretatie willen zien van metal en hardrock, maar goed dan zou er ook minder animo voor zijn.
quote:Op zondag 13 juni 2004 17:03 schreef Berkery het volgende:
Nog iets wat me opvalt; er stond vorig jaar en in 2002 geen Thin Lizzy in de lijst![]()
*Berkery luistert naar 'Jailbreak'
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 08:44 schreef Mark het volgende:
41 Thin Lizzy - Live and dangerous
Wasda? Dacht dat ik de meeste metalcds van je wel konquote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:19 schreef _Etter_ het volgende:
43. Wolverine - Cold light of monday
Weinig ouwe lullen hier dus...quote:Op maandag 14 juni 2004 10:38 schreef Wodan het volgende:
Thin Lizzy was wel ingestuurd de afgelopen jaren, maar haalde niet genoeg punten om een plekje in de 666 te veroveren.
dat best rustige prog... wel een twijfel of dat nog metal was of prog rock maar hun eerste is wel pure prog metal dus dit is gewoon rustige prog metal danquote:Op maandag 14 juni 2004 11:44 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Wasda? Dacht dat ik de meeste metalcds van je wel kon
Goed lijstje verder!
Mja..luister vaker naar die cd van Death dan naar Mastodon laatste tijd, en Symbolic vind ik wat meer 'klassieker' dan Remissionquote:Op maandag 14 juni 2004 17:46 schreef _Etter_ het volgende:
zat te kijken dat je gewoon death op 2 had staan. Had daar eerder Mastodon verwacht..
Ik ben niet zo dol op Metallica, hoewel ik zelf wel wat albums heb liggen. Vooral de oudste paar en Black Album vind ik goed.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:28 schreef TransAtlantic het volgende:
Ben benieuwd of Metallica weer mag winnen. Is er niemand die ze wil straffen voor de laatste 14 jaar bagger?![]()
De mateloze populairiteit en overschatting van MetallicA is idd zwaar irritant. Ik heb dit keer wel goede hoop dat Iron Maiden gaat stijgen als ik de lijstjes zo zie.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:32 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ik ben niet zo dol op Metallica, hoewel ik zelf wel wat albums heb liggen. Vooral de oudste paar en Black Album vind ik goed.
Iedere keer hebben ze nu Maiden al verslagen.
mooie lijst hoor! alleen jammer dat je de beste death schijf zo laag heb staan (en dat voor een gitaargek (zo te zien aan je lijst) toch wel een beetje vreemd, paul z'n solo's moet je toch wel meer kunnen waarderen)quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:29 schreef TransAtlantic het volgende:
Mjah, nu met de lijst dus: lang leve chuckie!
...
53. death - human
100. theory in practice - colonizing the sun
quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:09 schreef Manji het volgende:
01 Nokturnal Mortum - Goat Horns
02 Graveland - Thousand Swords
03 Drudkh - Autumn Aurora
04 Immortal - At The Heart Of Winter
05 Falkenbach - Magni Blandinn Ok Megintiri
06 Moonsorrow - Voimasta Ja Kunniasta
07 Woodtemple - The Call From The Pagan Woods
08 Temnozor - Horizons
09 Bathory - Twilight Of The Gods
10 Manegarm - Dodsfart
11 Amon Amarth - Once Sent From The Golden Hall
12 Marduk - Panzer Division Marduk
13 Dimmu Borgir - Stormblast
14 Slayer - Reign In Blood
15 Black Sabbath - Paranoid
ben je zo verzot op (niet altijd even goeie) covers?quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:58 schreef Clowntj3 het volgende:
9. Iced Earth - Tribute To The Gods
10. Helloween - Metal Jukebox
Eindelijk eens een fatsoenlijke lijst. Alleen jammer van Dummy Burger.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:09 schreef Manji het volgende:
01 Nokturnal Mortum - Goat Horns
02 Graveland - Thousand Swords
03 Drudkh - Autumn Aurora
04 Immortal - At The Heart Of Winter
05 Falkenbach - Magni Blandinn Ok Megintiri
06 Moonsorrow - Voimasta Ja Kunniasta
07 Woodtemple - The Call From The Pagan Woods
08 Temnozor - Horizons
09 Bathory - Twilight Of The Gods
10 Manegarm - Dodsfart
11 Amon Amarth - Once Sent From The Golden Hall
12 Marduk - Panzer Division Marduk
13 Dimmu Borgir - Stormblast
14 Slayer - Reign In Blood
15 Black Sabbath - Paranoid
Ketter, Stormblast heerstquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:01 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Eindelijk eens een fatsoenlijke lijst. Alleen jammer van Dummy Burger.![]()
Ik wacht op jouw lijst die rechtstreeks afkomstig is van de heidense goden uit het Walhalla.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:01 schreef OphiOn het volgende:
[..]
Eindelijk eens een fatsoenlijke lijst. Alleen jammer van Dummy Burger.![]()
De beste lijstjes komen altijd op het laatst.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:33 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ik wacht op jouw lijst die rechtstreeks afkomstig is van de heidense goden uit het Walhalla.
waarom zou dat niet kunnen? Over 3 maanden zijn ze vast nergens meer in je top 10 te bekennen, als je weer wat anders ontdekt hebt?quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:41 schreef Man_Made_God het volgende:
Gezien mijn avatar kon ik natuurlijk geen andere top 2 kiezen
Als ik dat zou denken, had ik de platen in eerste instantie al niet goed genoeg gevonden voor de 1ste en 2de plaats. Het zijn gewoon mijn favorieten. Dus staan ze op 1 & 2.quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:56 schreef Tokus het volgende:
[..]
waarom zou dat niet kunnen? Over 3 maanden zijn ze vast nergens meer in je top 10 te bekennen, als je weer wat anders ontdekt hebt?
Yep geweldige plaat!quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:27 schreef Graveland het volgende:
[..]
Ketter, Stormblast heerst
Je bedoelt denk the Truth Hurts?quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:35 schreef Coolgoza het volgende:
Mijn top 100. heeft even geduurt voor ik echt wist wat ik er in wilde hebben, maar nu toch: Metal(core) go!
87 Pro Pain - Make War not love
Goeie lijst, ik heb zelf nog rustig aan gedaan met de hoeveelheid hardcore, maar dis ok wel vetquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:35 schreef Coolgoza het volgende:
Mijn top 100. heeft even geduurt voor ik echt wist wat ik er in wilde hebben, maar nu toch: Metal(core) go!
....
Damn, die had ik er ook in willen zetten, maar ik kon niet op de naam komen en ik had de cd niet thuisquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:21 schreef SMIDSY het volgende:
5. Bruce Dickinson - The Chemical Wedding
Leuke albums voor zover ik ze ken maar jij houd niet van After Forever?quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:41 schreef Sunjammer het volgende:
Ok, mijn top 10.
1. Dream Theater - Scenes From A Memory
2. Opeth - Blackwater Park
3. Symphony X - Twilight At Olympus
4. Tristania - Beyond The Veil
5. Theatre of Tragedy - Aégis
6. Opeth - Damnation
7. Nightwish - Century Child
8. Sirenia - At Sixes And Sevens
9. Within Temptation - Enter
10. Epica - The Phantom Agony
![]()
After Forever? Zekers... Invisible Circles is echt zwaar okquote:Op donderdag 17 juni 2004 15:04 schreef Djaser het volgende:
[..]
Leuke albums voor zover ik ze ken maar jij houd niet van After Forever?
Moonspell - Wolfheart dusquote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:
14. Wolfheart – Moonspell
Dat zeg ik jaquote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:38 schreef Black_Tulip het volgende:
Moonspell - Wolfheart dus
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:39 schreef Seborik het volgende:
Het luistert heel nauw hoor, je moest eens weten hoe vaak ik al op mezelf heb zitten vloeken dat er weer een fout in de lijst is gekomen.
Something Wicked This Way Comes dus... Weet trouwens iemand waar het vandaan komt? Het is namelijk grammaticaal fout Engels (voor degene die dat niet doorhad), ik vermoed dat iemand dat ooit zo als een spreuk gezegd heeft omdat het zo veel cooler en ouderwetser klinktquote:Iced Earth - Something Wicked Comes This Way
Tsja, toen wel jaquote:Op donderdag 24 juni 2004 16:06 schreef Tokus het volgende:
Shakespear. MacBeth, dacht ik zo.
En best kans dat het toen hij dat schreef wel goed zat met de grammatica.
klopt:quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:06 schreef Tokus het volgende:
Shakespear. MacBeth, dacht ik zo.
En best kans dat het toen hij dat schreef wel goed zat met de grammatica.
Leuk dat er meer mensen zijn die Motorhead goed vinden.quote:Op donderdag 24 juni 2004 13:51 schreef buachaille het volgende:
Ik geef toe, niet bijster origineel, maar wel genieten. Ik heb wel een lijst nummers van verschillende lp's/cd's naar MP3 geconverteerd. Echt genieten, beetje jaren 70/80 metal. Is wel goed he!
Motorhead - (I Won't) Pay Your Price.mp3
Motorhead - Ace of Spades.mp3
Motorhead - Iron Fist.mp3
Een kenner! Een van mijn favoriete concerten ooit, Suffocation in het voorprogramma van Deicide in de Effenaar.... man wat was dat vet. Aardige gasten ook, nog een hele tijd backstage gezeten. Verschrikkelijk onderschatte band, echt jammer is dat. Bestaan ze nog??quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:48 schreef rajackar het volgende:
1 Suffocation - despise ths sun
2 Judgement day - 40 minutes to impact
3 Dissection - storm of the lights bane
4 At the gates - Slaughter of the soul
5 Orphanage - By time alone
6 Slayer - Reign in blood
7 Cannibal corpse - live cannibalism
8 Iron Maiden - Piece of mind
9 Kind diamond - Abigail
10 Immolation - close to a world below
11 Sepultura - Beneath the remains
12 Death - Human
13 Suffocation - pierced from within
14 Limbonic Art - In Abhorrence Dementia
15 Emperor - Anthems to the welkin at dusk
16 Bolt thrower - honour valour pride
17 Cryptopsy - and then you'll beg
18 monstrosity - dark purity
Suffocation heeft onlangs een come-back album gemaakt.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:39 schreef Kamphuys het volgende:
Bestaan ze nog??
The Who is nou niet echt metal.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:11 schreef Dionysus007281 het volgende:
1 - The Who - Tommy
2 - The Who - Who's Next
3 - Iron Maiden - Killers
4 - AC/DC - Bon's Ultimate Volts
5 - Manowar - The Triumph of Steel
6 - Iron Maiden - Live After Death
7 - Iron Maiden - Rock in Rio
8 - Iron Maiden - The X-Factor
9 - Iron Maiden - Dance of Death
10 - Carnivore - Retaliation![]()
En afgelopen vrijdag speelden ze op Graspop..en hoe!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:50 schreef Summoner het volgende:
[..]
Suffocation heeft onlangs een come-back album gemaakt.
[afbeelding]
zo heel veel wordt er niet in gerapt overigens.quote:Op maandag 28 juni 2004 16:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Bodycount valt in de hiphopscene onder rap-metal, dus wmb kan het zeker wel
Ha, Harvey Milk... dat ik die hier nog mag tegenkomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 00:52 schreef DePinguin het volgende:
069 Harvey Milk "Courtesy And Good Will Toward Men"
Dank jequote:Op dinsdag 29 juni 2004 02:32 schreef Summoner het volgende:
[..]
Ha, Harvey Milk... dat ik die hier nog mag tegenkomen.
Mooie lijst trouwens.
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 00:52 schreef DePinguin het volgende:
091 Pyogenesis "Twinaleblood"
wat voor stijl is dat?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:16 schreef DePinguin het volgende:
[..]
Dank jeTja, Harvey Milk is het prototype cult band. Geliefd bij enkelen, onbekend bij velen.
experimentele sludge/doom metalquote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:39 schreef bartrid het volgende:
[..]
wat voor stijl is dat?
ah dan ga ik dat eens checken, klinkt goed. Thx!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:45 schreef DePinguin het volgende:
[..]
experimentele sludge/doom metal
Zit wel wat van sludge in af en toe, maar ik vind het over de gehele linie meer de noiserock kant op gaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:45 schreef DePinguin het volgende:
experimentele sludge/doom metal
Suffocation op Graspop gezien, en heeft echt een indruk op me achter gelaten, super vette riffjes speelde die gast, damn. ga er zeker wat meer in verdiepen!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:50 schreef Summoner het volgende:
[..]
Suffocation heeft onlangs een come-back album gemaakt.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |