de wetenschap weet nog geen eens wat zwarte materie is laat staan dat we het kunnen detecteren!?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 05:06 schreef NorthernStar het volgende:
Een grote wolk zwarte materie is ons zonnestelsel binnengedrongen. De uiterste randen van de wolk hebben ons langzaam bereikt en sindsdien is de concentratie 'gruis' in de ruimte gestaag toegenomen.
Ik vraag me af waarom die Aussie Bloke zo bang is voor zijn leven, als de wereld toch een maandje later vergaat. Zo zeker is hij dus zelf ook niet van zijn zaak.quote:Uit het artikel van Bushcountry.org
Like I asked you to do in the last article I sent you, please keep my name off this article as individuals who have leaked this information have had their lives threatened.
Volgens Ausie Bloke kun je ze niet zien vanwege die dust-cloud met een gemiddelde huis-tuin en keuken telescoop. typische vrijdagdrukte hier op het werk, dus tijd genoeg gehad om zijn mailings te lezenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:58 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ehm die meteoren zou je toch wel zien aankomen?? Ik bedoel een ervaren hobby-astroloog zou toch wel wat opmerken?? Of gaan die meteoren met halve lichtsnelheid??
En wat is het belangrijkste bij een Apocalypse is ?????......................
De Helm
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:58 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ehm die meteoren zou je toch wel zien aankomen?? Ik bedoel een ervaren hobby-astroloog zou toch wel wat opmerken?? Of gaan die meteoren met halve lichtsnelheid??
En wat is het belangrijkste bij een Apocalypse is ?????......................
De Helm
Die cloud zou allemaal andere sterren moeten verduisteren, of niet? Anders is t maar een mietjescloud.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:09 schreef Chewie het volgende:
Volgens Ausie Bloke kun je ze niet zien vanwege die dust-cloud met een gemiddelde huis-tuin en keuken telescoop. typische vrijdagdrukte hier op het werk, dus tijd genoeg gehad om zijn mailings te lezen
het lijkt me vooral dat de persoon een beetje bewust een relletje wil creeren, de meeste posts beginnen met opmerkingen als 'I've got soms people's attention', en 'I've got some things stirred up'.quote:Oh yes....one little interesting fact I forgot to mention here. 25 years ago I was at an astronomer’s convention in Canberra and we were discussing the possible effects of the debris cloud of the crab nebula passing through our solar system in 2000 to 2005. I wonder if this may have something to do with all the "stories" and such about nibiru and other similar stuff?? Something to ponder. And by the way....don’t go expecting me to give technical details and other rubbish like that.
Deze Bloke zegt dat je met een normale telescoop alleen zwart ziet, dus ik neem aan dat hij bedoeld dat deze wolk sterren verduisterd, hij meld ook nog dat door deze wolk de zon ook minder licht geeft. Deze wolk is alleen te zien in het diepe zuiden volgens Aussie Blokequote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:18 schreef Rasing het volgende:
[..]
[..]
Die cloud zou allemaal andere sterren moeten verduisteren, of niet? Anders is t maar een mietjescloud.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 05:06 schreef NorthernStar het volgende:
Omdat in de aanloop van de komst van de wolk, en de verdikking van de materie in het zonnestelsel, er steeds meer effecten op aarde merkbaar zouden worden (zoals weersveranderingen, afbraak van hoge luchtlagen en het dimmen van het zonlicht) werden alternatieve 'verklaringen' bedacht om het publiek bezig te houden.
Mwoah, als je een witte dwerg hebt die in een binair stelsel bestaat, waarvan de partner niet even masssief is, dan kan het zijn dat onder invloed van de partner een witte dwerg op een gegeven moment geen gravitationeel tegengas kan geven, en rare dingen gaat doen. Zeker als die partnerster op een gegeven moment naar een superzware massa valt zoals een pulsar of zwart gat. Dan kan zo'n witte dwerg uit elkaar gereten worden door het gravitationele geweld van de partner. Een witte dwerg heeft een enorm dichte kern, maar om het nou diamant te noemen, neuh. Het zal eerder richting de ijzer gaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:43 schreef Mr-Mackey het volgende:
Wat een bull....
Een witte dwerg explodeert niet, hoor. Een ster gaat nova, stoot materie uit en gaat samentrekken.
Afhankelijk van de massa, zal er een heliumflis komen (He-fusie ipv H) en uitendelijk sterft de ster.
Vervolgens koelt de massa af: witte dwerg --> bruine dwerg.
Bij zwaardere sterren zal er zich geen witte dwerg vormen, maar een neutronenster en de echt reusachtige sterren zullen uiteindelijk een zwart gat vormen.
Dat de aarde dus door een stuk witte dwerg geraakt zal worden (niet eens een zwarte of bruine, maar een heuse witte!) slaat absoluut nergens op.
Hoe bedoel je de ultieme katerquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:32 schreef Proxymusje het volgende:
potdomme, zijn net de examens voorbij, hebben we nog maar 4 dagen om te zuipen...![]()
En dit zou dan moeten gaan over afgelopen nacht of de nacht ervoor aangezien het vannacht is gepost door iemand (weet niet waar ie woont en wanneer het bij hem nacht is).quote:Hi,
Our madcap moon seems intent on keeping to an itinerary that would do justice to a French train schedule! Here is a wagontrain packed plumb full of current data for my latitude!
Using a stationary landmark as a point of reference, last night's moonrise was marked at 110 degrees E of N on the compass. Tonight, (read'em and weep, Tea lovers!) That old hollow hellraiser kicked up dust at 123 degrees E of North.
Now, even allowing for an error margin of 2 or three degrees.... Houston...We have a problem!
As earlier so eloquently pointed out, 13 or so degrees is to be expected in forward motion of the moon in the course of two consecutive rises...13 degrees EAST, that is... take a look at a compass and you will see that the moon rose 13 degrees farther WEST...Let me repeat that for those who have both hands over their ears or eyes...WEST>>>WEST^^^WEST~~~ (!)
Sorry, Charlie! Wouldn't 19th century Newspaper man Horace Greeley be proud to see how prophetic his advice really was!
-CliffMickelson
hmm, die verwijzing naar Horace Greeley zou je aan het denken moeten zettenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:59 schreef Haspel33 het volgende:
Hoaxes zijn er onderhand al zolang de mensheid bestaat, maar een slotverwijzing in de post van die schrijver (Mickelson) naar Greeley (aldanniet geplaatst met een knipoog, of misschien bedoeld Mickelson dat Greeley's eerdere hoax na ruim 150 jaar een verlate onbedoelde waarheid was) is nou niet direct een definiitef antwoord op de vraag of hij, Mickelson, nou wel of niet last heeft van een fantasievol brein danwel ondeugdelijke meet-apparatuur.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hmm, die verwijzing naar Horace Greeley zou je aan het denken moeten zetten
http://www.museumofhoaxes.com/moonhoax.html
In 1835 werd een artikel gepubliceerd in de New York Sun over waanzinnige astronomische ontdekkingen door een astronoom Herschell.
deze had echter geen enkele kennis van wat geschreven werd.
het is nooit duidelijk geworden wie de verhalen bedacht en geschreven heeft, maar over het algemeen werd alles wel degelijk zeer positief ook door andere tijdschriften beoordeeld, het had entertainment-waarde en was zeer onderhoudzaam opgezet.
de Sun verkocht veel extra kranten in de tijd dat de hoax liep.
Greeley was daar zelf niet bij betrokken maar werd later door een andere hoax (de 'miscegenation'-hoax gedwongen door zijn tegenstander om uitlating te doen over zaken waar hij zeer veel spijt van kreeg)http://www.museumofhoaxes.com/miscegenation.html
Het lijkt me erg aannemelijk dat dit gewoon waar is en geen "contra propaganda"quote:Posted By: Shiffee
posted on 2-6-2004 at 05:53 PM Post Number: 568940 (post id: 589634)
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread51056/pg38
You are all to be commended for your exemplary performance these past several weeks. Your unwitting participation in BLIND SKIES has proven most informative, and quite frankly entertaining to many project members. To say that it got out of hand would be an exercise in understatement. We picked GLP precisely because it was out of the way, off the beaten path of usual internet surfers. It suited our needs perfectly. Unmoderated. Anonymous posting. We couldn´t have asked for a better testbed unless we had built it ourselves.
Rest assured, Elaine is in no way part of this. She is/was as unaware of the true nature of our experiment as the rest of you.
Our initial hypothesis was straightforward enough: Given the barest minimum of verifiable evidence, ordinary citizens of average to above-average intelligence could be duped into wholesale belief in a catastrophe scenario, provided there was ample corroboration from equally ambiguous, non-credible sources.
We never anticipated the myth spreading beyond the confines of GLP. When the conservative website, Bushcountry, picked up the story, we realized that our initial models had failed miserably to account for the ´word-of-mouth´ potential inherent in the internet. At most, we thought perhaps a few other fringe sites might get on board, but it´s obvious to us now that it´s only a matter of time before a mainstream media outlet syndicates this content, at which point the story will explode into something far beyond our ability to control.
In fact, it may already be there.
We should have spoken up sooner. This all moved so quickly, we just weren´t prepared to adapt to the monster we had unleashed.
For our own protection, because it´s becoming abundantly clear that civil/criminal litigation may result from this experiment, we cannot and will not identify ourselves, nor will we reveal any details that might readily be traced to us. We´re confident that using IP logs will prove frustrating for you, at best.
Because of the overwhelming success of this project, we will not be apologizing. You all behaved exactly as we had predicted, falling into 2 camps on either side of the issue. The believers held fast to every scrap of datum, whether it was credible or not. The non-believers grew frustrated and angry as their attempts to apply logic and reason were ignored. Anger and dissent grew and grew, and ultimately the entire story devolved into an unintelligible mass of contradictory assertions and accusations. We are acutely aware that even our own admission in this forum will be viewed as yet more hoax material, albeit more cleverly crafted and well-thought out than standard fare for these pages.
BLIND SKIES began with an idea. The now-legendary SNOWBALL INTERCEPT provided the impetus we had been looking for, the final piece of a puzzle that had been confounding us for the past 14 months. It was the perfect backstory for a disaster scenario that would be easily accepted. Few people have any real knowledge of astronomy. Fewer still know much about the socio-political environment that modern astronomers operate within, and when one of our members suggested using an invented Australian astronomer to further muddy the waters, we knew it was time to release.
To be honest, we have no knowledge of the validity and/or credibility of the so-called SNOWBALL INTERCEPT. We have no affiliation with it whatsoever. We only used its existence to further our agenda. That current world events have proceeded in such a way as to lend perceived credibility to our fiction is by no means our fault. Many of you fail to appreciate the power of coincidence. While we had anticipated that at least some activity in current events would affect the outcome of the project, we never expected nor modelled the possibility of so many "dots", as some of you have called them, coming together around our story.
We planted the seeds with NOTED & WARNED. Just enough credibility to whet your appetites. We did hire an astronomer to assist us with the final stages of BLIND SKIES, so that we could craft messages containing sufficient truth to warrant further investigation. Following up with AUSSIE BLOKE, we added fuel to the fire in the form of a fictional, curmudgeonly astronomer whose conscience had finally moved him to reveal the details of an impending catastrophe to a select group of forum visitors on an obscure website.
Some of you saw through the veil. Some of you, even after reading this, will continue to insist upon the reality of ´AB´. While we predicted that some people would continue to believe even beyond the scope of the project, we did not anticipate the enormous numbers involved. Because so many people remain convinced (and will continue to remain convinced, even after reading this), we elected to release this message as a means of covering our collective behinds from whatever legal fallout remains ahead of us.
We´ve told you it´s not real. We´ve provided you a credible, logical explanation as to why it isn´t real and given you some insight as to what its true purpose was. In our eyes, we have absolved ourselves of at least some of the guilt that is surely to be laid at our feet in the coming days and weeks.
AUSSIE BLOKE has taken on a life of his own here. Our last use of him was the ´vacation´ message. Similarly, NOTED & WARNED has not been used by us for several weeks, and yet forum messages continue to appear, ostensibly implying that they are from these purely fictional characters.
Many of you picked up on the PLANET X elements in our story, and that was intended, as well. There are already many believers in this (we are not among them), and they provided a reliable base group that we could reasonably expect to buy into our story relatively early on.
BLIND SKIES is not, as many have claimed, a ´PSY OP´. Although we have an affiliation with the government, our mandate was not intended to be any sort of disinformation campaign, mass brainwashing, or subliminal manipulation. We conducted a serious experiment to study the panic reflexes of a virtual community, and quite frankly the experiment ran away from us. AUSSIE BLOKE has now become our Frankenstein´s Monster.
We applaud the efforts of so many of you to find the ´facts´ behind the fiction. We were impressed by the fact that many people realized their lack of astronomical knowledge, and sought to follow AB´s advice and LOOK TO THE SKIES, and INVESTIGATE FOR YOURSELVES! We cannot say that we aren´t pleased with our role in inspiring a new renaissance in the field of astronomy.
Near Earth Objects are a threat to our planet, and someday perhaps there will be a scenario that closely matches what we created for BLIND SKIES. However, that day is not today.
We will continue to monitor these forums, along with many others, and we will continue to collect the data regarding your responses. Even the release of this message was factored into the experiment, however as we have already stated, we never anticipated releasing it to such a broad audience.
One interesting result that we had not considered was the various religous and prophetic threads that have spawned as a result of our experiment. One project member commented that it was encouraging to see that faith is not dead in the world.
And so, to you believers, I say be careful in what, and in whom, you place your faith and your trust. And, to you non-believers I say, continue to keep up the fight for truth and reason, because you are logic´s last line of defense.
With regards,
The Monitors
hmm, Colin Powell in de veiligheidsraad en Bush met zijn uranium in Nigeria was toch ook enkel dat ...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:00 schreef iteejer het volgende:
Bijeffect kan natuurlijk wel zijn dat men niets meer serieus neemt.
Het heeft tot gevolg dat informatie steeds meer opgevat gaat worden als entertainment. Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen.
Als het waar is en zij achter de verhalen van de OP zitten, dan vind ik het maar honden. Iedereen die bewust doem-hoaxes creert vanuit een standpunt dat zij beschrijven als "test" kan niet echt op mijn respect rekenen, zeker niet zoals zij zichzelf presenteren in dit stukje. De vraag die uit die post rijst : wie denken ze wel niet dat ze zijn? Ze hebben trouwens wel gelijk dat er enorm veel mensen zonder kennis en een gedegen kritisch verstand ronddwalen die makkelijk manipuleerbaar zijn, dat bewijst dit wel, vooral in de New Age-scene.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:53 schreef The_Agency het volgende:
Er is nieuws... iemand of een groep stelt zich verantwoordelijk voor de postings van deze "aussie bloke" en heeft/hebben het volgende te melden:
[..]
Het lijkt me erg aannemelijk dat dit gewoon waar is en geen "contra propaganda".
Interessante test die die gasten uitgevoerd hebben.. kan niet anders zeggen.
Deep Impact was vorige week te zien bij zowel Veronica als de BBC.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:43 schreef Chewie het volgende:
Ik vind dit verhaal van Aussie Bloke eigenlijk een beetje een mix tussen dit verhaal en films als Deep Impact, wat ik wel grappig is dat deze bloke in zijn mailing probeert uit te leggen waarom we juist nu dit soort films krijgen.
Oei wel heel toevallig dat die film vorige week te zien wasquote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:14 schreef csar het volgende:
[..]
Deep Impact was vorige week te zien bij zowel Veronica als de BBC.
Brrrrr....
Als dat geen diepere betekenis heeft![]()
Ik had gedacht dat jij nu wel aardig in je element zou zijn met die geheime Bilderbergconferentie.quote:hoop dat het waar is...
dan gebeurt er weer eens wat..
het begint behoorlijk saai te worden tegenwoordig op het forum
kunnen we weer ergens over praten.
(in de laatste minuten maar ok)
Het spelen met de werkelijkheid en de feiten heeft idd het gevaar dat het kind met het badwater wordt weggegooid, aan de andere kant kan het wel een eye-opener zijn hoe gemakkelijk de werkelijkheid te manipuleren is. Van wat we dagelijks te horen krijgen is er zo vreselijk weinig wat we zelf kunnen verifieren dat we geen keus hebben dan maar geloven dat het allemaal waar (of niet-waar) is. Als zoiets de mensen daarvan iets bewuster maakt (en men dus iets sceptischer wordt ten opzichte van The Powers That Be zoals Aussie Bloke het noemt) is dat positief imo.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:00 schreef iteejer het volgende:
Bijeffect kan natuurlijk wel zijn dat men niets meer serieus neemt. Milieu-verontreiniging? Ach, zal wel overdreven zijn. Oorlog in irak, mensen op de maan? allemaal niet waar, propaganda.
Het heeft tot gevolg dat informatie steeds meer opgevat gaat worden als entertainment. Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met dat soort dingen.
Ik ben er nu helemaal van overtuigd dat je in je eigen wereld leeft, en je nauwelijks enige rekenschap geeft van andere mensen op deze wereld.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:10 schreef BaajGuardian het volgende:
hoop dat het waar is...
dan gebeurt er weer eens wat..
het begint behoorlijk saai te worden tegenwoordig op het forum
kunnen we weer ergens over praten.
(in de laatste minuten maar ok)
Ik heb mijn uitzet op Ebay staan... er heeft al iemand 20 euro voor mijn bank en eethoek geboden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:02 schreef APK het volgende:
Verdomme.
Heb ik voor niks al mijn spaargeld opgenomen en aan bergen drugs uitgegeven om nog een beetje lol te hebben die laatste weken.![]()
Had je je immer zeurende partner gedumpt vanwege dit verhaal?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:10 schreef NorthernStar het volgende:
Ik heb mijn uitzet op Ebay staan... er heeft al iemand 20 euro voor mijn bank en eethoek geboden.
Als ze hier zes maanden geleden mee waren begonnen had het best behoorlijke gevolgen kunnen hebben. Een hele mix van elementen (natuurramp, regeringen met geheime agenda's, voorspellingen, de problemen van klimaatsverandering en het gekke gedrag van de zon etc.) dat best redelijk in elkaar zat.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:15 schreef APK het volgende:
[..]
Had je je immer zeurende partner gedumpt vanwege dit verhaal?
Ik schrok toch wel even van dit topic.
Mooie hoax.
t was een hoax eh? ;oquote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:13 schreef Tha.Gnome het volgende:
Hmm, ik weet het niet, maar als je al een beetje om je heen kijkt, kun je zelf ook wel tot de conclusie komen dat dit niet langer door kan blijven gaan.
Volgens Aussie Bloke onderdeel van de 'crowd controll' om mensen in slaap te wiegen. Cry Wolf.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:50 schreef Childsplay het volgende:
Vallen jullie ook in slaap bij het lezen van zo'n bericht? hoeveelste keer ishet nou dat de wereld gaat vergaan sinds de milleniumwisseling? ik ben de tel kwijtgeraakt bij 43....
Jammer dat een moderator zo reageert. Stel dat het bericht waar is, wat het niet is denk ik, dan zaaien reacties zoals deze paniek. Maak je niet druk man...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:03 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik ben er nu helemaal van overtuigd dat je in je eigen wereld leeft, en je nauwelijks enige rekenschap geeft van andere mensen op deze wereld.
Toch fijn dat je ons allemaal de dood in wenst.
Wellicht dat je dat soort kreten voortaan beter voor je kan houden..?
And that's the real danger.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:56 schreef NorthernStar het volgende:
Na elke dreiging die niet uitkomt zijn mensen meer wat minder bereid om naar de volgende te luisteren, zodat men uiteindelijk wanneer klokkenluiders als AB met het echte verhaal komen, men het niet meer serieus neemt.
net of je dat nog merkt ?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:53 schreef Sorella het volgende:
De de 28ste juni wordt ik 39 en de 29ste juni wordt mijn man 50 jaar, we zouden er iets leuks van maken maar ik doe nu maar helemaal niets, want het heeft toch geen nut als die meteoor op ons hoofd valt en scheelt me een hoop geld ook
hoezo geheime conferentie?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:17 schreef Chewie het volgende:
Ik had gedacht dat jij nu wel aardig in je element zou zijn met die geheime Bilderbergconferentie.
Maar mag die Apocalypse dan wel iets minder zijn? Heb je tenminste iets om aan je kleinkinderen te vertellen.
Ok ik had "geheime" tussen haakjes moeten zetten zo spraken ze er over op het nieuws en andere programma'squote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:24 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hoezo geheime conferentie?
die conferences worden al tijden lang gehouden...
zoveel stelt de bilderberg echt niet voor hoor.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:42 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
heheik geloof er al helemaal niks van
we zijn er weer lekker ingetuind
* TheWilliedockSaints denkt met weemoed terug aan 8 march 2003![]()
Volgens Aussie Bloke zouden we dingen zien als dat de vloten uit zouden varen en militairen en veiligheidstroepen (onder een of ander voorwendsel) in paraatheid worden gebracht.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 20:30 schreef Maanvis het volgende:
Wat doen al die links in de openingspost die er niks mee te maken hebben? Kun je die niet gewoon weghalen?
iddquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:41 schreef got.rice het volgende:
alleen als ik het op journaal zie, dan geloof ik het pas...
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread48424/pg1quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:05 schreef Haspel33 het volgende:
[..]
Als het waar is en zij achter de verhalen van de OP zitten, dan vind ik het maar honden. Iedereen die bewust doem-hoaxes creert vanuit een standpunt dat zij beschrijven als "test" kan niet echt op mijn respect rekenen, zeker niet zoals zij zichzelf presenteren in dit stukje. De vraag die uit die post rijst : wie denken ze wel niet dat ze zijn? Ze hebben trouwens wel gelijk dat er enorm veel mensen zonder kennis en een gedegen kritisch verstand ronddwalen die makkelijk manipuleerbaar zijn, dat bewijst dit wel, vooral in de New Age-scene.
Intussen heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag of de Maan/Aarde uit balans is, want dat stuk gaat meer over de doem-verhalen van de OP zover ik kan lezen.
gebeurd elke maandquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:15 schreef Digi23 het volgende:
Een twee dagen terug of zo was de maan er in de middag al. Kan toch gebeuren... volgens mij zie ik dat wel vaker.
Zwaar overdreven door de pers.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:26 schreef wickie het volgende:
Maar hoe it het nu met de giant pinda die 29 september op 4 maanafstanden de aarde zal passeren?? Dat is veel leuker! Het is toch veel leuker om ten onder te gaan door een oversizede, genetisch gemanipuleerde pinda!!
Die berichtjes zijn gewoon voor beveiliging van nato-bijeenkomsten, niets bijzonders dus. Dat doen ze toch altijd?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Volgens Aussie Bloke zouden we dingen zien als dat de vloten uit zouden varen en militairen en veiligheidstroepen (onder een of ander voorwendsel) in paraatheid worden gebracht.
Ik heb zomaar wat berichtjes uit het nieuws gehaald die daar bij aansluiten. Vandaar.
ja dat weet ik ook wel maar het klinkt zo komisch die pindaquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zwaar overdreven door de pers.
Die passeert de aarde met de afstand 4X aarde-maan
Zie ik ook vaak genoeg.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:15 schreef Digi23 het volgende:
Een twee dagen terug of zo was de maan er in de middag al. Kan toch gebeuren... volgens mij zie ik dat wel vaker.
Klopt, en in die zin zijn het totaal ongerelateerde gebeurtenissen. Maar voor de uitleg die Aussie Bloke er aan geeft komt het allemaal in een heel ander licht te staan en wordt het wel relevant.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die berichtjes zijn gewoon voor beveiliging van nato-bijeenkomsten, niets bijzonders dus. Dat doen ze toch altijd?
Waaromquote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:34 schreef Malach het volgende:
Ik vind het echt een aanfluiting voor fok dat ze dit soort berichtgeving op de frontpage toe te laten.
waarom? omdat je de echte berichten mixed met dit soort paniek berichten..Er zijn veel soorten lezers van fok. Veel mensen die dit soort berichten gaan geloven. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat kinderen van 10 of mensen die het verschil tussen fictie en non-fictie niet zo goed kunnen zien hiermee op te zadelen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:36 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom
Een hoop mensen houden zich met dit soort dingen bezig.
Dat is 'des Internets'
Je moet op de FP bijhouden wat er speelt, toch
Uhm..... kan aan mij liggen, maar meestal als ik iets niet geloof of er geen interesse voor heb....... dan .... lees ik het ook niet ...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:34 schreef Malach het volgende:
Ik vind het echt een aanfluiting voor fok dat ze dit soort berichtgeving op de frontpage toe te laten.
Als je even verder had gezocht had je het volgende gevonden:quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:53 schreef The_Agency het volgende:
Er is nieuws... iemand of een groep stelt zich verantwoordelijk voor de postings van deze "aussie bloke" en heeft/hebben het volgende te melden:
[..]
Het lijkt me erg aannemelijk dat dit gewoon waar is en geen "contra propaganda".
Interessante test die die gasten uitgevoerd hebben.. kan niet anders zeggen.
Het is dus totaal niet bewezen dat dit cht een hoax is.. ik wil zelf niet gaan beweren dat dit allemaal 100% waar is, maar iedereen lult maar een eind in de ruimte...quote:In less than 24 hours, you have all embraced an entirely fake post that offered NO corroborative evidence and NO verifiable proof of anything.
Like many of you, I was on the fence regarding AB, N&W, and even Lyros to some extent. Part of me remains convinced that an intelligent person, or group, can easily construct a plausible scenario that many people will believe in, simply because it SOUNDS good.
I could have left "The Monitors" (which, by the way, was taken from an old Space: Above and Beyond episode, for those of you who remember that awesome TV show), but I´m really not interested in sending people into mental institutions or home foreclosure, because they lost their minds over something they read on the internet.
This should clearly illustrate to you all that you NEED to improve your BS filters when you read something on the net. There are organized groups operating even now that will generate a hoax just for the bragging rights of doing it. If AB/N&W is a hoax, they are right now patting themselves on the backs and congratulating each other.
Honestly, I don´t know if it´s real, if any of it´s real, but I had to throw "The Monitors" into the mix to prove a point that MANY other posters have been shouting at you ever since this began.
It took me all of 15 minutes to write the "Monitors" message. If someone REALLY wanted to do their homework, ask some questions, and take some notes, they could create a story that most of us would be hard-pressed to refute. (...)
So there you have it. Spread the word. "The Monitors" are fake. If the moderators of this forum ever bothered to look at the IP logs, they´d see that this post originates from the same place. And yes, I really AM a registered member who posts occasionally under a different name.
precies..fok is dus door dit soort berichten minder interessant geworden voor mij.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 02:11 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Uhm..... kan aan mij liggen, maar meestal als ik iets niet geloof of er geen interesse voor heb....... dan .... lees ik het ook niet ...
kom op zeg; de grond in boren? Daar hebben dit soort berichten echt geen hulp voor nodig van buitenaf...Kunnen ze makkelijk zelf.quote:Wel een aanfluiting dat mensen uit verveling maar topics die voor andere mensen wl interessant zijn 'de grond in boren' ....
[off]quote:Op zaterdag 5 juni 2004 02:17 schreef Malach het volgende:
kom op zeg; de grond in boren? Daar hebben dit soort berichten echt geen hulp voor nodig van buitenaf...Kunnen ze makkelijk zelf.
Ben ik het met je over eens. Hoewel het meestal wel grappige en aparte postings zijn, hoef ik maar een blik te werpen op de persoon die het gepost heeft (te weten Gerson) en dan is het weer duidelijk dat deze nieuwsposting met een grote korrel zout moet worden genomen. Fok is een nieuwssite met nieuws en interessante nieuwtjes. Niet complete bullshit die niet geverifierd is. Als je dan toch een beetje professioneel wilt overkomen, ga dan ook journalistiek bedrijven en verifier voordat je post. Of neem alleen nieuws over van bronnen die wel de moeite doen hun nieuws te verifiren.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:34 schreef Malach het volgende:
ik hoop dat mensen die dit soort shit posten, zoals gerson op de frontpage regelmatig doet (en ook dit keer weer deed met dit bericht) ook zo zijn om zometeen toe te geven dat het WEER niet klopt. En dan ook misschien doorkrijgen dat het misschien beter is om te stoppen met posten.
Moet ik me nu ook aangesproken voelen?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:34 schreef Malach het volgende:
ik hoop dat mensen die dit soort shit posten...
Het is nooit goed of het deugt niet, what else is new...quote:Ik vind het echt een aanfluiting voor fok dat ze dit soort berichtgeving op de frontpage toe te laten.
Ik vind de post wel waardig voor Fok! Ik kan deze wel waarderen. Het gaat er ook niet zo om of het echt gaat gebeuren. Dat weet je met zoiets nooit. Het is wel eens "leuk" om erover te fantaseren. Net zoals b.v. een film kijkenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 04:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Moet ik me nu ook aangesproken voelen?
En waarom zou het "beter zijn om te stoppen met posten"? Om jouw tere zieltje te sparen?
Ik kwam het tegen en vond het wel een aardig verhaal dus post ik dat in TRU wat (voor zover ik weet) er de goeie plek voor is. Daarna mag ieder er mee doen wat hem of haar goeddunkt. En als je er niet tegen kunt moet je zulke dingen wellicht gewoon niet gaan lezen in plaats van anderen gaan lopen vertellen wat ze wel en niet mogen posten.
[..]
Het is nooit goed of het deugt niet, what else is new...
Precies. Een soort van infotainment.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 06:00 schreef FTL_Maverick het volgende:
[..]
Ik vind de post wel waardig voor Fok! Ik kan deze wel waarderen. Het gaat er ook niet zo om of het echt gaat gebeuren. Dat weet je met zoiets nooit. Het is wel eens "leuk" om erover te fantaseren. Net zoals b.v. een film kijken
ja, uiteindelijk gaan we allemaal doodquote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:44 schreef N_I_ het volgende:
Gaan we nou nog dood of niet?
Ik bedoel nog deze maand.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:44 schreef N_I_ het volgende:
Gaan we nou nog dood of niet?
Kan geregeld worden. Cash graag en vooruit betalen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:20 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Ik bedoel nog deze maand.
quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:13 schreef The_Shining het volgende:
[..]
ja, uiteindelijk gaan we allemaal dood
Gewoon ff 15 minuten de adem inhoudenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:20 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Ik bedoel nog deze maand.
quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:29 schreef Eveli het volgende:
Ik zou graag willen dat er eens echt werd bepaald of het nep of echt is. Waarschijnlijk nep.
lekker samenhangend verhaalquote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:23 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Typical deze Thread.
ik draag de geloofsovertuiging dat Moeder Aarde al meerdere malen beschermd is door wezens met een veel hoger bewustzijn. Niet specifiek om ons, maar meer om Gaia : zij is net zoals wij een fysieke levensvorm met een zeer hoog bewustzijn.
Je hoeft totaal geen Einstein te zijn om van te voren te weten : de 'outcome' qua reacties
Jullie reageren allemaal even ge-conditioneerd zoals 2000 jaar geleden voorspeld is.
Er wordt nl al 2000 jaar verteld dat we overspoelt zullen worden met HOAX (and who cares who does it) Maar daarnaast is er ook nog eens werkelijk wat aan de hand. Het Aquarius-tijdperk nadert nl. En zoals meerdere malen gezegd door de grotere wijzen : natuurlijk mag je je ogen ervoor sluiten, neemt niet weg dat het toch op je 'dak' zal vallen.
Maar hoe dan NU onderscheidt maken tusen wat echt is en wat niet? Hoewel ik antwoord onderhand wel weet, stel ik mij deze vraag nog steeds dagelijks. Ik bedoel we zitten er al midden in en spiritueel hoog ontwikkelen doe je niet 1-2-3.
Welnu: 2000 jaar geleden en tot op de dag van vandaag wordt gewaarschuwd voor dit tijdperk in het byzonder. De berichtgeveingen zullen steeds meer, heviger & verwarrender worden : persoonlijk denk ik dat het nu echt goed z'n intrede aan het doen is in de wereld en wij met z'n allen binnen enkele maanden al veel en veel meer zullen merken van de vorderende 'weirde' wereld zaken.
We zijn al ettelijke malen door info van onze ZEER SLIMME leiders misleid, dat we bijna niet meer weten wat nou de juiste richting is(gelukkig hebben we een ziel, waarin veel opgeslagen ligt):
- de geloofsleren die ze hebben bewerkt met nonsens
- oorlogen die worden gevoerd onder valse voorwendselen (je wil niet weten hoe het met die Amerikaanse jonge soldaten gaat)
- geheime kern proeven waarbij de Aarde meer dan ernstig beschadigd is, maar wat ons nooit verteld is
enz. enz. enz.
Alsof wij, Noachs v/d laatste grote Cataclysme, deze stofwolk nodig hebben om de Aarde te vernietigen. Zijn al onze wateren niet aan het sterven door jou en mijn toedoen? Beschikken onze leiders niet reeds lang over de technologien om Moeder Aarde met 1 druk op de knop te vernietigen? (zonder dat jij en ik werkelijk de moeite hebben genomen om uit te zoeken wat die mensen nou werkelijk aan het beslissen zijn over onze levens en moeder Aarde) Is die Joden & Islam Haat niet indeed aan het oplaaien, worden de gloednieuwe concentratie-kampen niet gevonden in de VS??? Is de voedsel keten niet aan het uitdrogen door de immer expanderende bevolking??? Wat zeg je Gen-voedsel??? Wat zeg je menselijk chips??? :
zoals al meer dan 30 jaren geschreeuwd wordt door de bewusten omdat zij weten dat dit de eerste visuele tekenen zullen zijn van het ingezette plan van onze wereldleiders voor verval & slavernij van de mensheid thans op Aarde.
Liever maken we ons druk om die gemanipuleerde goddenlijke wezens (ook jij bent goddelijk) die de leugens verspreiden dan ons bezig te houden met de realiteit en de op hande zijnde veranderingen.
Jaja...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:23 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Typical deze Thread.
ik draag de geloofsovertuiging dat Moeder Aarde al meerdere malen beschermd is door wezens met een veel hoger bewustzijn. Niet specifiek om ons, maar meer om Gaia : zij is net zoals wij een fysieke levensvorm met een zeer hoog bewustzijn.
Je hoeft totaal geen Einstein te zijn om van te voren te weten : de 'outcome' qua reacties
Jullie reageren allemaal even ge-conditioneerd zoals 2000 jaar geleden voorspeld is.
Er wordt nl al 2000 jaar verteld dat we overspoelt zullen worden met HOAX (and who cares who does it) Maar daarnaast is er ook nog eens werkelijk wat aan de hand. Het Aquarius-tijdperk nadert nl. En zoals meerdere malen gezegd door de grotere wijzen : natuurlijk mag je je ogen ervoor sluiten, neemt niet weg dat het toch op je 'dak' zal vallen.
Maar hoe dan NU onderscheidt maken tusen wat echt is en wat niet? Hoewel ik antwoord onderhand wel weet, stel ik mij deze vraag nog steeds dagelijks. Ik bedoel we zitten er al midden in en spiritueel hoog ontwikkelen doe je niet 1-2-3.
Welnu: 2000 jaar geleden en tot op de dag van vandaag wordt gewaarschuwd voor dit tijdperk in het byzonder. De berichtgeveingen zullen steeds meer, heviger & verwarrender worden : persoonlijk denk ik dat het nu echt goed z'n intrede aan het doen is in de wereld en wij met z'n allen binnen enkele maanden al veel en veel meer zullen merken van de vorderende 'weirde' wereld zaken.
We zijn al ettelijke malen door info van onze ZEER SLIMME leiders misleid, dat we bijna niet meer weten wat nou de juiste richting is(gelukkig hebben we een ziel, waarin veel opgeslagen ligt):
- oorlogen die worden gevoerd onder valse voorwendselen (je wil niet weten hoe het met die Amerikaanse jonge soldaten gaat)
- geheime kern proeven waarbij de Aarde meer dan ernstig beschadigd is, maar wat ons nooit verteld is
enz. enz. enz.
Alsof wij, Noachs v/d laatste grote Cataclysme, deze stofwolk nodig hebben om de Aarde te vernietigen. Zijn al onze wateren niet aan het sterven door jou en mijn toedoen? Beschikken onze leiders niet reeds lang over de technologien om Moeder Aarde met 1 druk op de knop te vernietigen? (zonder dat jij en ik werkelijk de moeite hebben genomen om uit te zoeken wat die mensen nou werkelijk aan het beslissen zijn over onze levens en moeder Aarde) Is die Joden & Islam Haat niet indeed aan het oplaaien, worden de gloednieuwe concentratie-kampen niet gevonden in de VS??? Is de voedsel keten niet aan het uitdrogen door de immer expanderende bevolking??? Wat zeg je Gen-voedsel??? Wat zeg je menselijk chips??? :
zoals al meer dan 30 jaren geschreeuwd wordt door de bewusten omdat zij weten dat dit de eerste visuele tekenen zullen zijn van het ingezette plan van onze wereldleiders voor verval & slavernij van de mensheid thans op Aarde.
Liever maken we ons druk om die gemanipuleerde goddenlijke wezens (ook jij bent goddelijk) die de leugens verspreiden dan ons bezig te houden met de realiteit en de op hande zijnde veranderingen.
even offtopic...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:23 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Typical deze Thread.
Nah ik geloof er niks van mja je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:49 schreef The_Shining het volgende:
Zullen we een Fok! weddenschap houden? Ik gok dat we er niet aan gaan met inzet van 100. Graag je inzet op mijn bankrekening storten: 13.66.7677.
Maar goed :p mij maakt het niks meer uit.quote:Op woensdag 12 november 2003 14:16 schreef Dragon1976 het volgende:
Van de andere kant kun je een glimp van een "mogelijke" toekomst zien.
Dan kan het beter nu komen!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 19:55 schreef 2Faced het volgende:
Die catastrofe is toch wel op tijd he? Ik heb er een hekel aan als rampen te laat komen!
ik weet niet waar die rampen vandaan komen, maar als ze daar geprivatiseerd zijn kan het wel even durenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 19:55 schreef 2Faced het volgende:
Die catastrofe is toch wel op tijd he? Ik heb er een hekel aan als rampen te laat komen!
Boeie!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 20:27 schreef 2Faced het volgende:
Als het maar komt. Anders zit ik zwaar in de problemen. Ik heb gisteren na het lezen van die thread al mijn vijanden een teringgeiintje gefikt![]()
Ja een kleintje regelrecht op het witte huis zou best welkom zijnquote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:15 schreef Clerick het volgende:
zou opzich wel leuk zijn als een komeet op washington insloeg, (niet al te grote he) maarja, dat de hele wereld vergaat zou wel kut zijn, iedereen zegt: ja de wereld is toch naar de klote.
het ging me meer om de frontpage..niet het forum.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 04:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Moet ik me nu ook aangesproken voelen?
En waarom zou het "beter zijn om te stoppen met posten"? Om jouw tere zieltje te sparen?
Ik kwam het tegen en vond het wel een aardig verhaal dus post ik dat in TRU wat (voor zover ik weet) er de goeie plek voor is. Daarna mag ieder er mee doen wat hem of haar goeddunkt. En als je er niet tegen kunt moet je zulke dingen wellicht gewoon niet gaan lezen in plaats van anderen gaan lopen vertellen wat ze wel en niet mogen posten.
[..]
Het is nooit goed of het deugt niet, what else is new...
De mensheid heeft de eerste ijstijd ook overleefd.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 22:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar over 100den misschien wel 1000den jaren later dan?
Komt er nieuw leven?? of blijft de aarde dan 1 kaal water/land of hoe het nu is maar dan zonder leven.
Als de aarde een klomp van 100 km breed ontmoet hebben we anders toch echt een serieus probleem hoor. Maar ja dan hebben de wezens na ons iets om zich over te buigen, de vraag waarom de mensheid uitgestorven was.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
De mensheid heeft de eerste ijstijd ook overleefd.
Mocht het gebeuren, dan zullen er ook dit keer mensen zijn die het overleven.
En als we 1 ding hebben bewezen, dan is het wel het feit dat we heel goed kunnen fokken
De mensheid is niet zo makkelijk uit te roeien
Probeer in ieder geval NIET als maagd te sterven...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:52 schreef Demon-X het volgende:
als ik voor m'n 18e sterf ga ik echt heel heel kwaad worden
Wat "Oo-blackgirl-oO " hier neerpent is een gedachte die vanuit het 'New-Age' denken komt.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 15:23 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Typical deze Thread.
enz. enz. enz.
Ja lachen.quote:Op zondag 6 juni 2004 02:07 schreef Flying_nomad het volgende:
Dus het einde ? Nee, nu nog niet.........wel steeds dichterbij......, alleen in feite geen eind, maar een nieuw begin !
Idd ik zag de maanlicht wel door de wolken maar waar die pssies was, ik weet het niet, paar dagen terug zag ik em ook heel groot en laag, hmmz ik weer niet.quote:Op zondag 6 juni 2004 11:43 schreef DemonRage het volgende:
Goh... zover ik weet trekt alleen de planeet Venus voor de zon langs. Die schijnt btw net als een komeet een flinke staart te hebben die tot aan ons planeetje reikt
Zie: http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=3217
(weer met zo'n typische theorie er omheen)
Let trouwens ook op de reacties... die lijken voor dit topic ook best relevant.
Krijgen we strax elke nacht duizenden vallende sterren te zien... lijkt me een leuk aanzicht om een enorme "starfield simulation screensaver" als nachtelijk decoor te hebbenquote:Op zondag 6 juni 2004 13:38 schreef FatalException het volgende:
http://www.space.com/scienceastronomy/dust_storm_030814.html
"Our solar system's natural defenses are down and a vigorous cosmic dust storm is blowing through, according to a new study. The forecast calls for a prolonged and increasing blizzard of small interstellar bits."
<.. knip ..>
We gaan nu die G-Cloud in dus.
Ja dat zou kunnen maar we gaan niet 1 x in de 22 jaar door de G cloud heen. De laatste keer dat we door dat drukke stukje melkweg kwamen was ongeveer rond de tijd dat de dino's uitstierven.quote:Op zondag 6 juni 2004 13:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Fatalexception, als ik zo lees wordt het magnetische veld van de zon elke 22 jaar zwakker?
Dan zouden we toch al heel wat keer geraakt kunnen zijn.
De dino's waren al langer aan het uitsterven dan slechts die komeet van 65 mil jaar geleden.quote:Op zondag 6 juni 2004 14:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen maar we gaan niet 1 x in de 22 jaar door de G cloud heen. De laatste keer dat we door dat drukke stukje melkweg kwamen was ongeveer rond de tijd dat de dino's uitstierven.
Yup.quote:Op zondag 6 juni 2004 14:23 schreef mechatronics het volgende:
En waarom zou een meteorenstorm nou gelijk fataal zijn? Voor zover ik weet geen woord gezien van kometen maar een stofwolk met grote stofdeeltjs, bij een komeet waarvan NASA of ESA zegt dat die hier gaat inslaan ga ik pas poepen. Er stort wel eens meer een meteoor neer, maar t minder leuke is al die "stofdeeltjes" waarvan de meeste wel verbranden in de atmosfeer, die kleine, die knallen wel mooi al die dure satellietjes uit de ruimte en dan kan je dag zeggen tegen je gps, dat zou wel jammer zijn. Maar stel nou dat het echt een grotere concentratie is, met grote blokken, dan kan het dus wel zou zijn dat er een hele auto/stad/provincie/staat van de kaart gemaaid wordt, maarja , wat doe je eraan, overmorgen weet ik et
En met die 3 grote inpact'en snap ik ook geen moer van.quote:Op zondag 6 juni 2004 14:23 schreef mechatronics het volgende:
En waarom zou een meteorenstorm nou gelijk fataal zijn? Voor zover ik weet geen woord gezien van kometen maar een stofwolk met grote stofdeeltjs, bij een komeet waarvan NASA of ESA zegt dat die hier gaat inslaan ga ik pas poepen. Er stort wel eens meer een meteoor neer, maar t minder leuke is al die "stofdeeltjes" waarvan de meeste wel verbranden in de atmosfeer, die kleine, die knallen wel mooi al die dure satellietjes uit de ruimte en dan kan je dag zeggen tegen je gps, dat zou wel jammer zijn. Maar stel nou dat het echt een grotere concentratie is, met grote blokken, dan kan het dus wel zou zijn dat er een hele auto/stad/provincie/staat van de kaart gemaaid wordt, maarja , wat doe je eraan, overmorgen weet ik et
Dan kan ook, ze willen aandacht hebben, miss hebben ze die te kort, nou mijn aandacht krijgen ze niet, ik hou me rustig en als het toch gebeurd nou ja jammer dan.quote:Op zondag 6 juni 2004 14:34 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Yup.
Ik denk dat het waarschijnlijk een soort van aandachtstrekkerij is, die Aussie Bloke typt iets t schreeuwerig voor 'your average 65 year old'.
Er is ondertussen een e-mail opgedoken van de echte Dr. Cartrell. 1 Grote hoax dus... (zoals te verwachten was)quote:Op zondag 6 juni 2004 14:34 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Yup.
Ik denk dat het waarschijnlijk een soort van aandachtstrekkerij is, die Aussie Bloke typt iets t schreeuwerig voor 'your average 65 year old'.
...en dat wisten we 2 dagen geleden alquote:Op zondag 6 juni 2004 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is ondertussen een e-mail opgedoken van de echte Dr. Cartrell. 1 Grote hoax dus... (zoals te verwachten was)
Waarop dit bericht weer volgde (staat ook in deze thread)quote:Op zondag 6 juni 2004 17:07 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
...en dat wisten we 2 dagen geleden al
*ff verder terug in deze thread*
Maar nu is er dus een e-mail opgedoken:quote:In less than 24 hours, you have all embraced an entirely fake post that offered NO corroborative evidence and NO verifiable proof of anything.
Like many of you, I was on the fence regarding AB, N&W, and even Lyros to some extent. Part of me remains convinced that an intelligent person, or group, can easily construct a plausible scenario that many people will believe in, simply because it SOUNDS good.
I could have left "The Monitors" (which, by the way, was taken from an old Space: Above and Beyond episode, for those of you who remember that awesome TV show), but I´m really not interested in sending people into mental institutions or home foreclosure, because they lost their minds over something they read on the internet.
This should clearly illustrate to you all that you NEED to improve your BS filters when you read something on the net. There are organized groups operating even now that will generate a hoax just for the bragging rights of doing it. If AB/N&W is a hoax, they are right now patting themselves on the backs and congratulating each other.
Honestly, I don´t know if it´s real, if any of it´s real, but I had to throw "The Monitors" into the mix to prove a point that MANY other posters have been shouting at you ever since this began.
It took me all of 15 minutes to write the "Monitors" message. If someone REALLY wanted to do their homework, ask some questions, and take some notes, they could create a story that most of us would be hard-pressed to refute. (...)
So there you have it. Spread the word. "The Monitors" are fake. If the moderators of this forum ever bothered to look at the IP logs, they´d see that this post originates from the same place. And yes, I really AM a registered member who posts occasionally under a different name.
Opzich was deze hoax best geslaagd, ik heb erg moeten lachen.quote:I just receive this response email from Grant Gartrell
A few days ago I emailed Marie Chio, an associate of Grant Gartrell. I received this email today just moments ago. In it, Mr. Gartrell denies any connection to AB.
I know this email is real because it is in response to my email to Ms. Choi who forwarded it to Dr. Gartrell.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Marie Choi kindly forwarded your email to me. I have prepared the following response to a situation I was not even aware of until a few hours ago, when I returned home from a week away caving to find my email inbox bursting at the seams.
“Several people have recently contacted me, and thus have drawn my attention to claims being made in my name concerning the prediction of imminent cataclysmic cometary impacts.
Please be advised that I have no knowledge of the identity of the person “Aussie Bloke” who claims to be me.
I am very displeased to be caught up in a hoax in this way, and while I do not regard myself as a vindictive person, I do not think that I would be too upset at this moment if a small “personal sized” heavenly body fell out of the sky and flattened “Aussie Bloke”, or at least knocked some integrity into him.
I am one of the authors of an article on meteors which appeared in the Australian Journal of Physics in 1975, but, although still interested in it, have not worked actively in that field much since that time. I am currently a berry grower with a serious interest in cave exploration, cave science and cave tourism development and management, as well as the landcare movement and the promotion of sustainable agriculture and horticulture.
There are a number of claims made by “Aussie Bloke” in his hi-jacking of my persona that are plainly incorrect and make it quite clear that he does not know me as well as he would like others to believe.
I would like to state categorically that while I have no doubt that over geologically significant periods of time there have been significant impacts on earth by space debris, and that there is no reason to suppose that similar events will not occur from time to time in the future, I have no knowledge whatsoever of any such immediate or imminent threat, or any related conspiracy. I have never even met Chicken Little, and I have already started planning travel arrangements for conferences I expect to attend in several years time.”
Kind regards,
Grant Gartrell
quote:Op zondag 6 juni 2004 17:30 schreef AchJa het volgende:
I am very displeased to be caught up in a hoax in this way, and while I do not regard myself as a vindictive person, I do not think that I would be too upset at this moment if a small “personal sized” heavenly body fell out of the sky and flattened “Aussie Bloke”, or at least knocked some integrity into him.
Kind regards,
Grant Gartrell
Briljante hoax dus?quote:Op zondag 6 juni 2004 17:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]![]()
Noouu... ik zou voor de zekerheid toch de paraplu maar bij de hand houden!quote:Op zondag 6 juni 2004 17:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Briljante hoax dus?
Helm niet vergeten.quote:Op zondag 6 juni 2004 17:48 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Noouu... ik zou voor de zekerheid toch de paraplu maar bij de hand houden!
Idd, die ouwe heeft best wel humor.quote:Op zondag 6 juni 2004 17:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]![]()
Engelse taal kan zo lekker droog zijn.quote:Op zondag 6 juni 2004 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, die ouwe heeft best wel humor.
Dat het om dr. Grant Gartrell zou gaan was eigenlijk een aanname van andere mensen, dat heeft Aussie Bloke zelf nooit beweerd.quote:Ok...here it is. I AM DR GARTREL. Happy now? As for what I know....I've already told you. You want bloody details....you have them already. You want to know what will happen?...read the above posts. You don't believe me?...YOUR problem! YOU have brains...USE THEM....as I've encouraged you all to do all along!!! READ THE BLOODY SIGNS
Leuke woordspeling inderdaad.quote:Op zondag 6 juni 2004 18:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Engelse taal kan zo lekker droog zijn.
quote:Op maandag 7 juni 2004 08:07 schreef ganz_Anderz het volgende:
http://www.rense.com/general53/gar.htm
de humor waarmee dit alles gepresenteerd wordt is wel van een hemels niveauquote:I do not think that I would be too upset at this moment if a small "personal sized" heavenly body fell out of the sky and flattened "Aussie Bloke", or at least knocked some integrity into him.
dank je wel voor de verhelderende inkijk in je denkwereld;quote:Op zondag 6 juni 2004 18:15 schreef FatalException het volgende:
Van http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&threadid=860550
Blijft nu het originele bericht dan nog overeind?
Niet zeker te zeggen. Stel dat het wel waar is. Zou de overheid dit dan openbaar maken? Ze zullen wellicht een afweging maken:
1) Eerlijk vertellen wat de wereld te wachten staat met als gevolg vrijwel zeker chaos en paniek.
2) Om totale chaos te voorkomen het nieuws niet openbaar maken en alleen een sellecte groep mensen informeren.
Als we het midden van juli halen kunnen we zeker zeggen dat dit een hoax was. En feit staat vast: Aussie Bloke heeft ons wel wakker geschud en bewust gemaakt dat we in een kwetsbare wereld leven.
Allemaal heel leuk, maar hoe zit het nu dan met het nieuws van de Marine die massaal de zee opgaat, de Britse militairen die met allerlei apparatuur in Mexico betrapt worden, het vreemde onderschepte radiobericht en het een verhoogd aantal asteroiden die de laatste week gemeld zijn?
Feit is wel dat er een zogenaamd G-Cloud is die wl gevaarlijk is voor de aarde. Volgens Markus Landgraf van de European Space Agency is het onbekend wanneer de aarde dit gebied zal betreden. (Bron: http://www.space.com/scienceastronomy/dust_storm_030814.html)
So you want proof !!!!quote:Op maandag 7 juni 2004 10:58 schreef RM-rf het volgende:
dank je wel voor de verhelderende inkijk in je denkwereld;
je gelooft werkelijk dat alles wat gebeurt overheidsgeplande desinformatie-offensieven zijn h鿍
heb je ooit wel eens bedacht dat de angst voor vallende gesteentes uit de hemel gewoon een angst is die elke cultuur kent? of dit nu in Jesaja staat (cultureel hoogstaande onheilsprofetieen), of de kelten beloofden dat Tatouatis de hemel op hun hoofd zou gooien...
De reden dat Religie en Goden (als cultureel concept) voornamelijk bestaan is omdat een gemeenschap ook bijeen gehouden kan worden door een ongespecificeerde angst, angst voor een groot gevaar van buitenaf, die de gemeenschap verwoesten kan.
zodra mensen bijeen komen, onderling praten kunnen ook de onheilsprofetieen makkelijk ontstaan, de 'voorspeller' kan opeens een hoog aanzien krijgen, iedereen luistert naar hem:
of dit nu Jesaja was in vroeger tijden, Savonarola in Florence in 1492, nostradamus...
interessant is het juist ook te kijken naar welke omstandigheden er zijn dat een publiek opeens gewillig wordt voor zulke profetieen, vaak gaat dit gepaard met sociale en economische wendingen, een tijd van onzekerheid voor mensen.
Iedere profetie komt uit, als je het maar lang genoeg de kans geeft om uit te komen en er maar genoeg waarde aan hecht.quote:Op maandag 7 juni 2004 11:58 schreef Flying_nomad het volgende:
Dit zijn er dan enkele, om eens aan te geven dat Bijbelse profetieen wel uitkomen.........iets om ever na te denken wellicht.........
Feitelijk kun je altijd Jesaja lezen en er lering uit trekken, zijn veroordeling van de corrupte politici, ongelovige Joden, die begeren het Loof van de buurman en daarvoor gestraft worden door god die zowel hen als hun vijanden tezamen zal uitroeien, die weigert nog lamsoffers aan te nemen maar een groter offer verlangt het bloed van eerstgeborenen ...quote:6 Er zal een stem van een groot rumoer uit de stad zijn, een stem uit den tempel, de stem des HEEREN, Die Zijn vijanden de verdiensten vergeldt.
7 Eer zij barensnood had, heeft zij gebaard, eer haar smart overkwam, zo is zij van een knechtje verlost.
8 Wie heeft ooit zulks gehoord? Wie heeft dergelijks gezien? Zou een land kunnen geboren worden op een enigen dag? Zou een volk kunnen geboren worden op een enige reize? Maar Sion heeft weeen gekregen, en zij heeft haar zonen gebaard.
In mijn optiek heb jij wat taalfouten intrepetateis, daarnaast is er ook nog wat mis met jouw gramatica ?!quote:Op maandag 7 juni 2004 12:45 schreef Basp1 het volgende:
Het ligt maar aan je interpetatie van die oude geschriften. Ten eerste is het al zoals je het brengt in het nederlands, daardoor zijn er dus al vele intrepetateis geweest, alleen maar om de vertalingen te maken.
In mijn optiek net zo waardevol of waardeloos als nostradamus en ander profeten.
To believe, or not to believe, that's the question.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:06 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
In mijn optiek heb jij wat taalfouten intrepetateis, daarnaast is er ook nog wat mis met jouw gramatica ?!
In ieder geval begrijp jij denk ik niet (tegen willens en wetens in waarschijnlijk) dat de vertalingen als oorsprong de originele hebreeuwse en griekse grondteksten hebben. Ik wil daar echter niemand mee lastig vallen............toch ! Zeker niet, als 'gramatica' al niet je sterkste punt is..........
believe or not believe........that's the question.............![]()
daar hoef je geen nostradamus voor te zijn, om dr achter te komenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:07 schreef marq het volgende:
wij gaan dood![]()
Op deze manier op de man spelen is een zwaktebod. En uiterst onchristelijk. In ieder geval is het on-Truth-s.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:06 schreef Flying_nomad het volgende:
In mijn optiek heb jij wat taalfouten intrepetateis, daarnaast is er ook nog wat mis met jouw gramatica ?!
....
.. Ik wil daar echter niemand mee lastig vallen............toch ! Zeker niet, als 'gramatica' al niet je sterkste punt is..........
Gut, dit is al de zoveelste keer. Ik zeg slechts 2 dingen:quote:Op maandag 7 juni 2004 21:08 schreef Eveli het volgende:
Morgen is het zover !!Ben benieuwd. Je hoort er niks vna in de media dus 't zal wel weer niet waar zijn.
kan me nog wel herinneren dat jij mensen als ons waanzinnigen noemde...quote:Op maandag 7 juni 2004 19:06 schreef iteejer het volgende:
[..]
Op deze manier op de man spelen is een zwaktebod. En uiterst onchristelijk. In ieder geval is het on-Truth-s.
Flying_nomad, je moet niet met stenen gooien in een glazen huisquote:Op maandag 7 juni 2004 17:06 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
In ieder geval begrijp jij denk ik niet (tegen willens en wetens in waarschijnlijk) dat de vertalingen als oorsprong de originele hebreeuwse en griekse grondteksten hebben. Ik wil daar echter niemand mee lastig vallen............toch ! Zeker niet, als 'gramatica' al niet je sterkste punt is..........
believe or not believe........that's the question.............![]()
Snurkquote:Op maandag 7 juni 2004 23:18 schreef ganz_Anderz het volgende:
ik zie nog nix
Jochie (of meisje) !!! Luister, ik heb zijn / haar spelling gekopieerd, logisch dat het niet klopt, daarom was het ook VET benadrukt.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Flying_nomad, je moet niet met stenen gooien in een glazen huis![]()
Het is namelijk interpretaties , en grammatica schrijf je met 2x een m![]()
Maar dit is geen taalles, dus ik zal verder geen spijkers op laag water zoeken.
Vanaf 8 juni dudequote:Op dinsdag 8 juni 2004 00:25 schreef RuudGullit het volgende:
Nou nog niks aan de hand..
Mijn honden liggen te slapen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er komt niks hoor anders zou je er nu al wat van merken, b.v dat de dieren vreemd gaan doen.
lol moet je wel een goed stevige hebbenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:45 schreef YourGuardian het volgende:
Dat puntje voor de zon vandaag is eigenlijk een enorme meteoriet!
Nog een paar uurtjes en dan knalt ie door de dampkring!!!
Ik duik alvast onder de tafel!![]()
LOL...!!!!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:03 schreef Clerick het volgende:
[..]
lol moet je wel een goed stevige hebben
1tje van 100 jaar oud, zo'n ding van 100 kilo
- Watersnoodramp. Hij dreefquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:10 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
LOL...!!!!![]()
het is er eentje van mijn oma, zo'n zware, foei-lelijke eikenhouten uit de jaren 70, die werkelijk elke natuurramp overleeft die je maar kunt bedenken!
![]()
Nee, 'mensen als jullie' heb ik nooit gebruikt, en de term waanzinigen ook al niet. Ik heb jou persoonlijk toegevoegd dat ik weinig gelukkig was met de veelal ongefundeerde en overtrokken verhalen die je hier neerzet. Ook heb jou toegevoegd dat het in alle ernst hopen dat we idd een dergelijke ramp te verwerken krijgen wat mij betreft erop duidt dat je nogal in een eigen wereldje leeft, geen rekening houdend met anderen.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:36 schreef BaajGuardian het volgende:
kan me nog wel herinneren dat jij mensen als ons waanzinnigen noemde...
is dat ook niet een vorm van op de man spelen?
En nu ook deze reactie weer. Ik kan niet zeggen dat Truth als forum er nou erg op vooruit gaat met dergelijke reacties. Ik vraag je serieus en dringend om dat postgedrag te veranderen, zowel op het inhoudelijke vlak als op de manier van presenteren.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:48 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ben te moe om het einde van de wereld mee te maken mensen , ik ga nu slapen...
hele nacht doorgehaalt om dat verrekte klote stipje te zien , nou , wat was het ontzettend speciaal zeg!!!
pfff..
btw ;: http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=93076
hehe.
end of de wurld me reet.
Bullshit gehalte gestegen naar 25%quote:8 Juni, De grote stofwolk bereikt de aarde, verduistering van de lucht
18 juni, inslag van het eerste object
24 juni, inslag van het tweede object
27 juni, inslag van het derde (nog onbekende) object.
Ze willen dat je denkt dat het een hoax is!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:24 schreef Keromane69 het volgende:
Dit was een hoax.
ik kan ook werkelijk NIKS neerzetten of jij gebruikt het meteen om me op de MAN ja , te bashen hequote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:57 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee, 'mensen als jullie' heb ik nooit gebruikt, en de term waanzinigen ook al niet. Ik heb jou persoonlijk toegevoegd dat ik weinig gelukkig was met de veelal ongefundeerde en overtrokken verhalen die je hier neerzet. Ook heb jou toegevoegd dat het in alle ernst hopen dat we idd een dergelijke ramp te verwerken krijgen wat mij betreft erop duidt dat je nogal in een eigen wereldje leeft, geen rekening houdend met anderen.
En over herinnering gesproken, er staat me vaag iets bij van een paar mailtjes die je ooit es naar Fok gestuurd hebt, vol met allerlei woorden als 'kanker' en 'kut', slaand op het forum...
[..]
En nu ook deze reactie weer. Ik kan niet zeggen dat Truth als forum er nou erg op vooruit gaat met dergelijke reacties. Ik vraag je serieus en dringend om dat postgedrag te veranderen, zowel op het inhoudelijke vlak als op de manier van presenteren.
Wij zijn geen kermis-forum waar eenieder maar een beetje rond kan lallen. Dit forum is voor mensen die serieus geinteresseerd zijn in het spirituele. Het is geen plek om kritiekloos de meest wilde inzichten te dumpen.
De dag is nog niet voorbijquote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bullshit gehalte gestegen naar 25%
Op naar 18 juni
Wil je dan dat ik een ander aanspreek op jouw woorden? Als je hierop wilt antwoorden, laten we dan naar Truth Feedback gaan, dan hoeven we dit topic niet te vervuilen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:05 schreef BaajGuardian het volgende:
ik kan ook werkelijk NIKS neerzetten of jij gebruikt het meteen om me op de MAN ja , te bashen he
sneu figuur , gatverdamme.
Op een discussie-forum mag je discussieren. Maar je mening opdringen is niet de bedoeling. Een discussie-forum is een ontmoetingsplaats, geen bekerings-instituut.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:13 schreef TheChosenOne het volgende:
HEY ITEEJER
Als je iets niet begrijpt post dan niks, je weet maar 1% van de 1000%, uw hersenen kunnen dat niet aan om het te begrijpen, zo'n soort mensen zijn bestemd om te leven zoals normale mensen en hoeven niet te veel weten. Accepteer het simpele leven, tenzij je wat wijzer bent geworden kom je maar rustig eens terug op dit forum. LEER LEER LEER. Kennis is macht!!!!!! Dan heb je het recht om te argumenteren, anders niet.
en nu moet je zelf het zand zwart verven?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik godverdomme speciaal een zandbak aangeschaft voor al het zwarte ruimtestof
Uberhaupt eerst aan zand komenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
en nu moet je zelf het zand zwart verven?
18 juni maar ff afwachten voordat ik met grote zakken ga slepenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uberhaupt eerst aan zand komen
je kunt ook naar iran verhuizen, daar hebben hullie een hele grote zandbakquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
18 juni maar ff afwachten voordat ik met grote zakken ga slepen
Wie zegt dat de mods dat geloofden? Ik geloof dat jouw zicht op de realiteit niet al te juist is. Inderdaad, de mening van de mods hier is iets dat niet uit bv een wiskundige formule volgt. En is die mening daarmee variabel, dus in te vullen door je eigen fantasie?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:05 schreef Ghostbuster het volgende:
Onvoorstelbaar dat zulke onzin op een F.P terecht komt,en ook dat sommige moderators dit nog geloven ook,ik neem het Truth gedeelte nooit meer serieus.
Volgens mij is een zakkie zand bij de Gamma halen toch NET iets eenvoudigerquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
je kunt ook naar iran verhuizen, daar hebben hullie een hele grote zandbak
het hangt af van de overige omstandigheden. een ticket iran hoeft ook niet moeilijker te zijn, en je hebt er veel langer plezier van dan een zakkie zand van de gamma. bovendien hoef je de zandbak niet meer aan te leggen, want hij legt er alquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij is een zakkie zand bij de Gamma halen toch NET iets eenvoudiger
"wie niet in wonderen gelooft", sprak de geest zeer beslist, "is geen realist"quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:11 schreef iteejer het volgende:
[..]
Wie zegt dat de mods dat geloofden? Ik geloof dat jouw zicht op de realiteit niet al te juist is. Inderdaad, de mening van de mods hier is iets dat niet uit bv een wiskundige formule volgt. En is die mening daarmee variabel, dus in te vullen door je eigen fantasie?
In de Truth willen we toch wel iets meer binding hebben met de realiteit dan slechts jouw fantasie, ik denk dus dat je idd te zweverig bent voor dit forum.
Maar dat zulke onzin op een frontpage terecht komt,ben je het wel mee eens?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:11 schreef iteejer het volgende:
[..]
Wie zegt dat de mods dat geloofden? Ik geloof dat jouw zicht op de realiteit niet al te juist is. Inderdaad, de mening van de mods hier is iets dat niet uit bv een wiskundige formule volgt. En is die mening daarmee variabel, dus in te vullen door je eigen fantasie?
In de Truth willen we toch wel iets meer binding hebben met de realiteit dan slechts jouw fantasie, ik denk dus dat je idd te zweverig bent voor dit forum.
quote:Caught in a comet's tale
By SAMELA HARRIS
A RETIRED Adelaide physicist has been dragged into an Internet hysteria – about a comet hitting Earth – by an imposter who has cast him as a doomsayer.
The drama has been unfolding around the world for a month, but has only just come to the attention of an angry Dr Grant Gartrell, a victim of identity theft and, as a result, the man credited with the end-of-the-world predictions.
"I am very displeased to be caught up in a hoax," he said.
Dr Gartrell's name has been widely published on the Internet as the originator of a prediction that comets were heading for Earth.
The 60-year-old, who now runs a blueberry farm at Mt Compass, has written a thesis on comets, but says that's where the connection ends.
Returning on Saturday from a caving conference in Tasmania, he found his telephone message bank and his e-mail crammed with messages from overseas – including one from a US journalist keen to break the comet story.
The person posing as Dr Gartrell first posted messages on Internet sites from "Aussie Bloke". He then identified himself as Dr Gartrell.
According to the hoaxer, the world does not have long to go and, tomorrow ,"the first dust cloud reaches earth", with a "darkening of skies".
>>verder
Mooi, das dan duidelijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Jep , venus was het toch ?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:39 schreef mazaru het volgende:
Hoax of niet, er zat wat voor de zon
[afbeelding]
Of je leest verder en dan zie je dat het een hoax was.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:22 schreef Vogelbekdier het volgende:*op klok kijkt* ben ik nou nog niet dood? Tering, die mega-apocalypsen laten wel op zich wachten zeg...zat al met popcorn klaar, maar nee... *zucht*
Wees blij dat het nep is/lijktquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:41 schreef Eveli het volgende:
MAar 't is toch vast wel weer nep.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:51 schreef MUUS het volgende:
[..]
Of je leest verder en dan zie je dat het een hoax was..
Nieuws nieuws!quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:37 schreef Vogelbekdier het volgende:
[..]
Sorry mod, 'k zal het er de volgende keer even een grote 'sarcasme' sticker bij stickeren.
Maar, wat ik dus wou zeggen, is dat dit al de zoveelste keer is, hoax of niet, dat de wereld 'vergaat'. Maar 't kwam dus niet zo best over blijkbaarwoei! Kan gebeuren.
Back on track...ik ben benieuwd wat ze de volgende keer gaan verzinnen.
Ik snap wel dat het sarcastisch bedoeld was heur.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:37 schreef Vogelbekdier het volgende:
[..]
Sorry mod, 'k zal het er de volgende keer even een grote 'sarcasme' sticker bij stickeren.
Maar, wat ik dus wou zeggen, is dat dit al de zoveelste keer is, hoax of niet, dat de wereld 'vergaat'. Maar 't kwam dus niet zo best over blijkbaarwoei! Kan gebeuren.
Gewoon meteorieten, want die doen het altijd leuk.quote:Back on track...ik ben benieuwd wat ze de volgende keer gaan verzinnen.
Eigenlijk wel, ja....quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Wees blij dat het nep is/lijkt [afbeelding]
Goed stuk!quote:.
"End of the World" Narrowly Averted
The last few days have felt like I'm living through an extended version of the infamous 1938 radio broadcast of "The War of the Worlds."
Someone with the signature "Aussie Bloke" has had thousands of people worried that large comets or asteroids will be colliding with Earth this month. Aussie Bloke knows enough science and astronomy to be believable. He has posted at BushCountry.org a series of messages detailing his work over the years as an astronomer, and warning of the impacts to come this month: "18th-20th June:Impact 1; 24-25th June Impact 2; 26th-27th June "anomaly." He has included supposed computer printouts that look convincingly like computations of object tracking and estimated time of arrival information. He has woven together a tale of governmental cover-up and intimidation, and has warned everyone to get their affairs in order, for the end is near.
While all this sounds outright unbelievable, he has been so convincing that my own family and friends have awakened me in the middle of the night with a list of evidences for me to refute. I even put a web page on the internet to address the scientific holes in his arguments, and I'm sure professional astronomers will find even more.
volledige artikel
quote:Even as you read this, though, thousands of people are still unaware of this latest development, and are still watching the skies.
Als je hem op je hoofd krijgt vrij snelquote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:15 schreef r00d het volgende:
Hoe zou het zijn om dood te gaan door de rampen die wereldvernietigende meteorieten veroorzaken??? Zou dat snel gaan? Zou je het echt meekrijgen?
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:55 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Als je hem op je hoofd krijgt vrij snel
Kan dat niet die Venus-Overgang geweest zijnquote:8 Juni, De grote stofwolk bereikt de aarde, verduistering van de lucht
Als het gebeurt hoop ik dat ut hardstikke snel gaat, lijkt me geen fijn gevoel om iets op je kop te krijgen size meteoriet, of te stikken in een vloedgolf of what ever.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:15 schreef r00d het volgende:
Hoe zou het zijn om dood te gaan door de rampen die wereldvernietigende meteorieten veroorzaken??? Zou dat snel gaan? Zou je het echt meekrijgen?
Wat een verduistering was dat zeg....quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:03 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Kan dat niet die Venus-Overgang geweest zijn![]()
![]()
quote:So what became of "Aussie Bloke"? Well, first he revealed his "true identity," giving the name of a real Australian astronomer. This only helped the credibility of his story. It turns out, though, that there is now one very angry ex-astronomer (now a blueberry farmer) in Australia that wishes a small asteroid would fall on "Aussie Bloke" for hijacking his identity and perpetrating this hoax. Even as you read this, though, thousands of people are still unaware of this latest development, and are still watching the skies.
Beetje suggestief, hij wil het niet, maar hij zou er geen bezwaar tegen hebben.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:28 schreef Beerik het volgende:
[..]
bron: http://techcentralstation.com/060904H.html
Hmneej dat niet, kzeg ook niet dat ut een verduistering was. Ik vroeg of het dat niet kon zijn wat er bedoeld werdquote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:24 schreef frensz het volgende:
[..]
Wat een verduistering was dat zeg....
Misschien is dat wel weer een conpiracy om de mensen weer gerust te stellenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 14:28 schreef Beerik het volgende:
[..]
bron: http://techcentralstation.com/060904H.html
Holie fuk.... zo had ik het nog niet bekeken ....quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:28 schreef r00d het volgende:
[..]
Misschien is dat wel weer een conpiracy om de mensen weer gerust te stellen![]()
en bij ieder nieuw bericht wordt toch weer gerefereerd aan deze hoax.... totdat het natuurlijk -zonder slag of stoot- 30 juni is geworden...quote:
Even as you read this, though, thousands of people are still unaware of this latest development, and are still watching the skies.
Dat is ergens (even opzoeken) door zowel de NASA als de ESA (laatste weet ik niet zeker) ook bevestigd. Wat zij ook hebben bevestigd is dat de kans op een daadwerkelijke inslag nihil is. Het gruis wat zich in de stofwolk bevindt heeft ongeveer de maximale grootte van een voetbal, en zal de aarde nooit bereiken (verbrand volledig in de dampkring).quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:53 schreef DaOverclocker het volgende:
Volgens mij zitten we nu wel in die stofwolk, zullen geen grote stenen inzitten maar toch af en toen wel een meteoor. Meldingen op fok getuigen hiervan
ook een diamant ter grootte van een voetbal?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:59 schreef Beerik het volgende:
[..]
Dat is ergens (even opzoeken) door zowel de NASA als de ESA (laatste weet ik niet zeker) ook bevestigd. Wat zij ook hebben bevestigd is dat de kans op een daadwerkelijke inslag nihil is. Het gruis wat zich in de stofwolk bevindt heeft ongeveer de maximale grootte van een voetbal, en zal de aarde nooit bereiken (verbrand volledig in de dampkring).
Volgens mij maakt het kwa materiaal niet zo heel veel uit (in dit soort 'kleine' formaten). Alleen onder een bepaalde hoek en onder een bepaalde snelheid is de 'schade' te beperken: de manier waarop ruimtecapsules de dampkring binnenkomen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:00 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ook een diamant ter grootte van een voetbal?
volgens mij zou die best wat schade aan kunnen richten..
Het is nu wachten op de 18de iddquote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:18 schreef klappernoot2000 het volgende:
11 juni, en er is nog steeds niets geapocalyptyseerd.Ik ben er nog steeds
Klopt niet met de 'voorspellingen' en met ongeplande meteorieten kunnen we niks natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:14 schreef r00d het volgende:
Neerstortende meteoriet boven Nieuw-Zeeland
Vanmorgen werden een groot aantal mensen wakker door een enorme mysterieuze explosie boven Wairoa, Nieuw-Zeeland. Ook in de districten Mahia, Otemaori, Lake Waikaremoana werd de knal gehoord.
Volgens sergeant Chris Flood van de politie van Wairoa was de knal te horen rond 3:40 's ochtends. Verschillende mensen uit het hele district belden verschrikt de politie. "Ze hoorden een luide explosie en zagen de hele lucht oplichten.", zegt Flood. Een functionaris van de Department of Conservation Aniwaniwa dacht dat het een LPG fles was die explodeerde. "Ik weet dat het geen geweersschot was. Het was een grote knal.". Andere mensen dachten dat het een aardbeving was.
Astronoom Kay Leather van het Carter observatorium zegt dat de knal waarschijnlijk van een meteoriet kwam die de atmosfeer binnenkwam. "De afgelopen dagen zijn er verschillende meldingen geweest van vuurballen in het noordelijk halfrond, waaronder boven Washington en Portugal. Ook vannacht zijn er zowel uit het noordelijk halfrond als het zuidelijk halfrond verschillende meldingen geweest van neerstortende meteorieten", aldus Leather.
Meteorieten zijn kleine asteroden, ruimterotsblokken, die de atmosfeer binnendringen. Neerstortende meteorieten veroorzaken een knal omdat ze de geluidsbarrire doorbreken. Door wrijving met de atmosfeer kunnen ze de gehele lucht oplichten.
"Hoi, ik ben M.Eteoriet. Mag ik even binnenvallen?"quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:38 schreef MUUS het volgende:
[..]
Klopt niet met de 'voorspellingen' en met ongeplande meteorieten kunnen we niks natuurlijk..
Lach jij maar om 0:00.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:24 schreef LaTeX het volgende:
Woej, nog een weekje dus .. Leuk die hoaxjes .. Je leeft gewoon na die dagen toe om vervolgens keihard te lachen als het 00:00 (lees: 19 Juni) is
Ik lees nog steeds June 18-20.quote:* June 8-9 Dust Cloud begins to reach the Earth and darkening of the skies.
* June 18-20 1st impact
* June 24-25 2nd impact
* June 27-28 3rd impact of the "anomaly"
Mss is het een afgebroken brokstuk van de echte meteorietquote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:38 schreef MUUS het volgende:
Klopt niet met de 'voorspellingen' en met ongeplande meteorieten kunnen we niks natuurlijk..
en op welke basis hecht jij kennelijk wl geloofwaardigheid aan die voorspelling?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:26 schreef Refragmental het volgende:
Niet dat ik het allemaal geloof ofzo... maar dit soort opmerkingen vind ik gewoon "niet slim".
Ik geloof niks van dit soort dingen die op internet te vinden zijn. Ik volg ze wel en vind het heel leuk om te lezen, maar geloven.... nah. Daarvoor is het internet veel te anoniem en het feit dat gegevens vaak bij dit soort dingen niet te checken zijn maakt het niet ongeloofwaardig, maar ook niet meteen geloofwaardig. Ik kijk het liever aan en ben zeer benieuwd naar de 18-20ste, wie weet heeft ie straks nog gelijk ook... spannend, maar verder doe ik er niks mee, ik maak er grapjes over tijdens het eten. "In juni vergaat de wereld", standaard reactie van m'n vader e.d is dan meteen... "alweer?", omdat ik dit soort dingen nu eenmaal graag lees en rondvertel.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en op welke basis hecht jij kennelijk wl geloofwaardigheid aan die voorspelling?
gewoon omdat het een vaag verhaal is met wat suggestieve conspirac-toevoegingen en pseudo-kloppende beweringen?
'Aussie Bloke' is al aantoonbaar op leugens omtrend zijn bewijsvoering ontdekt en op zijn minst heeft hij bepaalde gegevens vervalst of overdreven om geloofwaardiger over te komen.
Op welk moment hecht jij geen waarde meer aan die voorspelling? na de 21e, of pas nadat de laatste datum voorbij is, of blijf je dan ook van mening dat dit een desinformatie-complot is van de regering '...om de reacties van de mensen te testen'.
Zou jij het idee kunnen accepteren dat die vent gewoon een grote Hoax opgezet heeft en iedereen in zijn val heeft gelokt, net als bv. John Titor: een eenling die een hele massa mensen weet te 'entertainen'?
En welke conclusie trek je op zo'n moment ook over je eigen reactie en van veel mensen, omtrend goedgelovigheid en schijnbetrouwbaarheid van zulke (pseudo-)wetenschappelijke beweringen?
op die laatste halve zin na, ben ik het ook met je eens, ik vond John Titor ook erg leuk; deze is wat lastiger te volgen omdat het verhaal erg gefragmentiseerd is en redelijk vaag (ik krijg bijna het idee dat er 3 of 4 Aussie Blokes door elkaar lopen die het verhaal op verschillende fora doorverteld hebben, en er telkens nav. de response dingen aan toe- of weggehaald hebben {zo iemand bv als 'The Monitors' die dit ook deed, het verhaal probeerde te kapen})quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:54 schreef Refragmental het volgende:
... omdat ik dit soort dingen nu eenmaal graag lees en rondvertel.
Voor mij is het allemaal entertainment. Maar zodra ook maar blijkt dat een voorspelling waar is ben je er tenminste ook een beetje op voorbereid.
14 dacht ik?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Lach jij maar om 0:00.
[..]
Ik lees nog steeds June 18-20.
En dan ook nog eens het feit dat je om 0:00 lacht
Nee nederland is niet het middelpunt van de aarde! Als het in nederland 0:00 zijn er nog altijd landen waar het nog 13 uur lang 18 Juni zal zijn.
Dus lach maar
Niet dat ik het allemaal geloof ofzo... maar dit soort opmerkingen vind ik gewoon "niet slim".
Nou wat ongeloofwaardigquote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:51 schreef Calvino het volgende:
Hoezo ongeloofwaardig...![]()
Dat weet de gewone leek toch nietquote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:38 schreef -Beestje- het volgende:
er slaan wel vaker meteorieten in alleen niet zo vaak op een huis.
BRONquote:Op zaterdag 12 juni 2004 20:01 schreef P4nic het volgende:
blijf het raar vinden, als je een beetje van meteorietinslagen weet, heeft dit echt niet de kenmerken van een meteoriet, maarja zal wel waar zijn zeker... blijf bedenkingen hebben.
Lol doet me denken aan The Time Machine (2002) hadden ze de maan opgeblazen en gingen ze onder de grond levenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 22:28 schreef nozem het volgende:
Reuzeboeiend allemaal en niks onwaarschijnlijks aan. Het gebeurt sowieso een keer echt en dan is het ook ECHT voorbij met de mensheid.
En ach, waarom niet over een paar dagen? De aarde manouvreert inderdaad naar een gevaarlijke zone met op zijn zachtst gezegd veel rondvliegend puin.
Ja en sinterklaas schijn ook te komen dan,en de kerstman op een straaljagerquote:Op zondag 13 juni 2004 12:53 schreef Eveli het volgende:
Over 5 dagen meot er dan nog een meteoriet inslaan op aarde (wel een wat grotere).
Idd mijn examens die over zijn danquote:Op zondag 13 juni 2004 12:53 schreef Eveli het volgende:
Over 5 dagen meot er dan nog een meteoriet inslaan op aarde (wel een wat grotere).
Bulshit!quote:Op zondag 13 juni 2004 12:53 schreef Eveli het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |