abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1389435
Ik heb gisteren beide platen van Joy Division gekocht (á fl. 20 gulden per stuk, leve de Plato

Ik vind het hele interessante muziek. De muziek zit heel simpel in elkaar eigenlijk en het klinkt ontzettend, euh, hoekig qua speelwijze. Toch heeft het wel een bepaalde aantrekkingskracht op me. Met name door de mooie donkere stem van de zanger. Ik kende er nog niet veel van, maar voor 20 piek per stuk kon ik de cd's niet laten liggen.

Zijn hier nog meer mensen die deze muziek kunnen waarderen?

Hoe zit het overigens met de band New Order die een spin-off is van deze band. Ik ken hier alleen Blue Monday van en dat vind ik een heel goed nummer. Zijn er nog cd's van deze band die aan te raden zijn?

Hmmzz....
pi_1389704
De zanger van Joy Division, Ian Curtis, verhing zichzelf. De drie overige leden van JD, Bernard Sumner, Peter Hook en Stephen Morris gingen verder onder de naam New Order. Toetsniste Gilian Gilbert vulde het trio aan tot het kwartet dat het nu nog is. Op het moment is New Order bezig met de promotie van de nieuwe cd. Gilian Gilbert is niet mee op tour, haar kind is ernstig ziek. Billy Corgan voorheen Pumpkins is mee als extra gitarist. Als je de cd's Substance deel 1 & 2 koopt, heb je meteen het meeste werk van New Order te pakken. Republic was hun vorige cd, minder gitaar, meer synth. Monaco is het hobbyproject van bassist Peter Hook.

Zie ook New Order

I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 17:55:09 #3
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_1389766
Eén van de mooiste hoezen allertijden:

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_1389776
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 17:55 schreef Juan Zueco het volgende:

[afbeelding]

J.

Inderdaad, de hoes van "Unknown Pleasures": "The intergalactic scream of a dying star"
pi_1389961
Thanx for de info. Ga dinsdag eerst eens bij de cd-uitleen kijken. Kan ik het ff op mijn gemak thuis wat New Order dingen luisteren en daarna eventueel kopen/ kopieren.

Van new Order hebben ze deze cd's. Zit er nog iets bij wat ik absoluut moet hebben?:

NEW ORDER
CP18304 BBC RADIO 1 LIVE IN CONCERT
CP17422 REST OF + BONUS CD: BLUE MONDAY MIXES ALBUM
CP15949 BEST OF
CP12450 REPUBLIC
CP5812 ROUND & ROUND
CP5762 WORLD IN MOTION (12")
CP3340 TECHNIQUE
CP2305 BLUE MONDAY 1988 (12")
CP2230 PEEL SESSIONS (1-6-82) (12")
CP1411 SUBSTANCE
CP527 BROTHERHOOD
CP416 MOVEMENT
CP339 POWER, CORRUPTION & LIES
CP139 LOW-LIFE

Ze hebben ook nog wel wat interessant materiaal van Joy Division zag ik:
JOY DIVISION
CP29839 LES BAINS DOUCHES - LIVE
CP27441 COMPLETE RADIO ONE RECORDINGS
CP22950 PRESTON 28 FEBRUARY 1980
CP20888 HEART & SOUL -BOX-
CP17345 PERMANENT - BEST OF (REMIXED)
CP16103 WARSAW
CP8383 UNKNOWN PLEASURES
CP5130 STILL
CP3411 PEEL SESSIONS 2 (26-11-79) (12")
CP2681 SUBSTANCE 1977-1980
CP314 CLOSER
VP10035 BOX FILE
Joy Division Tribute
CP17493 MEANS TO AN END; -> TRI / JOY

Tips welkom

Hmmzz....
pi_1390354
Zo intens als Joy Division was, zijn maar weinig bands. Luister maar eens naar de live-albums (vooral de BBC-opnames en Les Baines Douches); hard, rauw en soms vals en uit de maat maar wel dwars door de ziel heen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 20:29:12 #7
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_1390637
Ben ik met je eens MuadDib. De stem van Curtis gaat bij mij door merg en been. Ik ben het wel eens met Wepeel dat de muziek vrij elementair klinkt. Dat vind ik toch ook wel hun kracht, de zang komt er daardoor ook beter uit.
Mocht je je verder in Joy Division willen verdiepen dan zou je de Heart & Soul boxset kunnen kopen. Vier cd's met outtakes, live-materiaal etc etc. Prachtig document, alleen al om het majesteuze boekwerk dat erbij zit. Luister ik nog regelmatig.

En ik heb vandaag ook de nieuwe New Order gekregen trouwens, Get Ready. Nou, Ready ben ik zeker. Scherpe plaat, echt een geslaagde comeback. Het is iets rockier, en dat kan door Billy Corgan's spel komen, maar het klinkt toch ook erg fris en 'nieuw'.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_1390674
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:29 schreef bogus het volgende:

Ik ben het wel eens met Wepeel dat de muziek vrij elementair klinkt. Dat vind ik toch ook wel hun kracht, de zang komt er daardoor ook beter uit.

Om het nog ff over Neu! te hebben; dat elementaire spel van JD klinkt behoorlijk geinspireerd door Neu! (of hoor ik nu dingen die er niet zijn?)
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 23:01:05 #9
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_1391830
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:34 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Om het nog ff over Neu! te hebben; dat elementaire spel van JD klinkt behoorlijk geinspireerd door Neu! (of hoor ik nu dingen die er niet zijn?)

Ik weet niet of je dingen hoort die er niet zijn...

Maar die link kan ik ook wel leggen ja. Neu! pionierde op het gebied van strakke beats (naast andere dingen natuurlijk). Zoals het nummer Hallogallo bv (neu!-1).
Joy Division speelde eigenlijk ook heel strak en puntig. Dus qua muziek wel, maar qua sfeer, emotie en gevoel niet denk ik.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  zondag 12 augustus 2001 @ 02:20:09 #10
13973 ranja
image means nothing
pi_1393108
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik heb gisteren beide platen van Joy Division gekocht
Dat betekent dat je er zowiezo eentje niet hebt, want ze hebben er 3 (Unknown pleasures, Still en Closer).
Warsaw is hooe de band heette voor ze joy divison werden en is zeker een aanrader.
Ik heb zelf net de lp 'live at Preston' gekocht en die is erg goed...
pi_1394413
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:54 schreef MuadDib het volgende:
Zo intens als Joy Division was, zijn maar weinig bands. Luister maar eens naar de live-albums (vooral de BBC-opnames en Les Baines Douches); hard, rauw en soms vals en uit de maat maar wel dwars door de ziel heen.
Intens, dat vind ik nou het goede woord voor deze muziek. En het snijdt inderdaad dwars door je ziel.
Dan ook geen muziek om zomaar bij elke gelegenheid te draaien, maar soms zo mooi..

En Wepeel2, ik kan je van het rijtje dat je noemt zeker Substance aanraden. Wel een mooi overzichtsalbum.

pi_1394754
quote:

[afbeelding]

J.

Joy Division’s debut was first issued as FACT 10, and contained a message in the run-off groove which reads "This is the way" (A) and "Step inside" (B) from the song "Atrocity Exhibition". The American edition, FACTUS 1, reads "I’ve been looking for a guide" (B) (a variation on the lyric to "Disorder"). The sleeve of Unknown Pleasures was Peter Saville’s stark design (Fig. 20) which contradicted many proper design principles and was the better for it. ‘Everything on Factory is designed, as opposed to decorated" (Saville, Sep 79). Record sleeves usually evolve from ideas supplied by the band themselves — the graphic on Unknown Pleasures being suggested by Bernard’s discovery of the intergalactic scream of a dying star. The group had originally suggested a white cover with a black inner sleeve but agreed with Saville that the image would be stronger with a black cover. Having an "inside" and an "outside" to the album "was a purely arbitrary design decision which had to do with my having a black label on one side of the record and a white label on the other side" (Saville, Sep 82). The photograph on the inner sleeve was given to Saville by the band who had cut it from a book, and it wasn’t until two years later that Saville found that it was really a very famous picture by Ralph Gibson.
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_1397157
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat betekent dat je er zowiezo eentje niet hebt, want ze hebben er 3 (Unknown pleasures, Still en Closer).

Still is geloof ik een cd met unreleased materiaal en wat live dingen toch? Althans, zo werd hij vermeld in de discografie van een site die ik bezocht heb.

Ik ga deze week of volgende week wel even op zoek naar wat leuk materiaal van Joy Division. Eerst wil ik even deze platen wat beter kennen.

Hmmzz....
  maandag 13 augustus 2001 @ 22:31:53 #14
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1406184
ook een ander hobby project vanuit de new order hoek is heel interessant, Electronic (samen met Johnny Marr, voorheen Smiths).

New Orders allerbeste (ben de titel weer kwijt) is het nummer dat de officiele tune was voor het engelse voetbalelftal (jaaral ook kwijt, geheugen laat me in de steek).

Joy Division, Atmospheres en Love will tear us apart geven me nog steeds kippenvel.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 13 augustus 2001 @ 23:16:56 #15
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1406542
Joy Division is i.m.o. een band die tijdloze muziek maakt. Zó ragfijn en "net op het randje" dat je de muziek wel kunt eten. De producties waar Martin Hannett zich mee bemoeit zijn altijd van zo'n soort vreemde schoonheid (zo heeft hij ook sommige nummers van "Magazine" geproduced en dat is duidelijk te horen: ook zo'n ijzige syntheziser).
Waar mijn bloed van gaat koken zijn nummers als Decades en Heart and Soul (Closer).
Ach, het kan nog veel erger
  dinsdag 14 augustus 2001 @ 00:25:49 #16
13973 ranja
image means nothing
pi_1407127
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 19:19 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Still is geloof ik een cd met unreleased materiaal en wat live dingen toch? Althans, zo werd hij vermeld in de discografie van een site die ik bezocht heb.

Klopt, maar dat maakt 'm niet minder essentieel. Evenals de Warsaw lp/cd eigenlijk (pre joy division)
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 augustus 2001 @ 00:40:45 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_1407257
Het mooie is ook dat bij vrijwel iedere cover, de nummers rechtop blijven staan. Het is dus niet alleen de zang en de sfeer van Joy Division maar ook de nummers zelf. En vergeet Anton Corbijn niet, heeft geweldige clips en foto's gemaakt, een gedeelte van het cult-imago is aan hem te danken.

Luister eens naar het nummer transmission van LOW, staat als een huis.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_1425391
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:40 schreef tong80 het volgende:
Het mooie is ook dat bij vrijwel iedere cover, de nummers rechtop blijven staan.
Des te groter is de prestatie van Paul Young die "Love will tear us apart" ongelooflijk wist te verkrachten
pi_1425412
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 20:34 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Des te groter is de prestatie van Paul Young die "Love will tear us apart" ongelooflijk wist te verkrachten

Oe!
Dat klinkt eng!
Zoiets zou bij voorbaat al verboden moeten worden
pi_1430648
En wat te denken van het prachtige nummer Atmosphere?
Bootleg tip: Form and Substance (het zwarte + witte album!!!)
And we're changing our ways, taking different roads
pi_5109513
Kheb het ook ontdekt (of eerder: )

Wazig dat Curtis zich al had opgehangen voordat ik geboren was, en ik nu nog de donkere atmosfeer voel als ik naar zijn muziek luister. Ik ga zo naar de stad, ik hoop dat de albums niet zo duur zijn (ik heb echt weinig geld).

Geweldige nummers vind ik Disorder, Isolation, 24 Hours, Atrocity Exhibition, Heart and Soul, en uiteraard Love Will Tear Us Apart (eigenlijk is mijn JD opleving ook een soort voortvloeisel van de geweldige soundtrack van de geweldige film Donnie Darko)

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_5110952
ik inmiddels ook... schitterend
pi_5110967
¤ 12 per stuk waren ze, dat kan goedkoper, maar goed

Anyway, de stem van Ian Curtis doet me wel een beetje aan Jim Morrison denken, al is de muziek toch zeker anders.

De naam Joy Division (al zullen de meesten dat wel weten) komt van de vrouwen die in nazi kampen gespaard werden van de gaskamer, om als seks slaven te dienen, zij zaten dan in de zogenaamde 'joy division'

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_5111870
quote:
Op maandag 22 juli 2002 15:51 schreef MadScientist het volgende:
¤ 12 per stuk waren ze, dat kan goedkoper, maar goed

Anyway, de stem van Ian Curtis doet me wel een beetje aan Jim Morrison denken, al is de muziek toch zeker anders.

Ik heb vandaag m'n Closer CD maar weer even uit de kast getrokken naar aanleiding van dit topic. Moet ik vanavond wel weer vrolijke dingen gaan doen om niet in een depressie te vallen.
Op dit moment staat Heart and soul op. Prachtig nummer. Eén van de mooiste nummers van het album.

De gelijkenis met Jim Morrison hoor ik niet echt. Ik vind dat de zanger van Joy Division veel meer z'n teksten opzegt/declameert (niet van die moeilijke woorden gaan gebruiken Sander want dan ga je weer twijfelen of je het wel goed schrijft ) en Jim Morrison toch een meer zangerige stem heeft.

Ik heb de cd's overigens voor Fl.20,- per stuk gekocht. Maar dat had ik geloof ik hier al ergens boven vermeld. Ik wil alleen die verzamelaar nog een keer hebben, want daar staan nog wat andere nummers op en ook Love will tear us apart.

Oja, kippenvel (uit Twenty four hours):
I never realized the lengths
I'd have to go
All the darkest corners of a sense
I didn't know
Just for one moment -
hearing someone call
Looked beyond the day in hand
There's nothing there at all

Now that I've realized how it's
all gone wrong
Got to find some therapy -
this treatment takes too long
Deep in the heart of where
sympathy held sway
Got to find my destiny before
it gets too late

Het enge is dat sommige teksten bijna van mij afkomstig zouden kunnen zijn. Zegt toch iets over mijn gemoedstoestand waarin ik soms verkeer.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 22-07-2002 17:18]

Hmmzz....
  maandag 22 juli 2002 @ 17:25:19 #25
17183 batje
met vleugeltjes
pi_5112016
Er zijn erg weinig bands/nmrs die mij zo diep kunnen raken als (o.a.)Love will tear us apart van Joy Division.

Kan niet uitleggen waarom, maar elke keer als ik zijn stem hoor krijg ik kippenvel..

pi_5112364
Ik heb het al eens in een eerder topic gezegd: De man zingt vals, heeft geen bereik en een zeer slechte timing (luister maar eens naar de live-opnames), maar er zijn maar weinig stemmen die me meer doen dan Ian Curtis. Hij heeft een directe lijn naar je hart zeg maar...
pi_5112587
quote:
Op maandag 22 juli 2002 17:11 schreef -Wepeel2- het volgende:

De gelijkenis met Jim Morrison hoor ik niet echt. Ik vind dat de zanger van Joy Division veel meer z'n teksten opzegt/declameert (niet van die moeilijke woorden gaan gebruiken Sander want dan ga je weer twijfelen of je het wel goed schrijft ) en Jim Morrison toch een meer zangerige stem heeft.

Kweenie, beetje die zweverige, lage stem, misschien dat ik alleen van het stukje 'Bird of Prey' van Jim die gelijkenis in mijn hoofd heb zitten (dat zit ook in dat Fatboy Slim nummer uiteraard)
quote:
Op maandag 22 juli 2002 18:12 schreef MuadDib het volgende:
...maar er zijn maar weinig stemmen die me meer doen dan Ian Curtis. Hij heeft een directe lijn naar je hart zeg maar...
Als je ook dat gezicht van hem ziet, met die grote holle ogen, en je bedenkt hoe jong hij nog was, brrr wazig.
Hij stoeide ook met epilepsie, de laatste tour was enorm zwaar voor hem (of was er maar 1 tour?)
pi_5123870
quote:
Op maandag 22 juli 2002 18:51 schreef MadScientist het volgende:
Als je ook dat gezicht van hem ziet, met die grote holle ogen, en je bedenkt hoe jong hij nog was, brrr wazig.
Ja echt freaky om te zien. Ik heb hier zo'n videoband van Zander (die ik al lang had moeten terugsturen) en daar bleek ook een nummer van Joy Division op te staan. In het begin zie je die zanger dus heel normaal zingen. Ik dacht nog "wat een rustig jongen eigenlijk". Maar gedurende het nummer gaat ie opeens echt heel raar en spastische bewegingen maken tijdens het zingen. Of hij helemaal onder de drugs zit ofzo. Zat hij waarschijnlijk dan ook.

Je hebt van die bands waarbij teksten eigenlijk niet zo belangrijk zijn. Waar het echt om de muziek draait. Je hebt ook bands waar de muziek en teksten eigenlijk niet zonder elkaar zouden kunnen bestaan. Ik denk dat Joy Division zo'n band is. Het vult elkaar zo ontzettend mooi aan.

Even zonder zo'n klote poll, maar wat is nou eigenlijk jullie favoriete Joy Division plaat:
- Closer
- Unknow pleasures
- Warsaw (wat natuurlijk meer een voorloper was)

Ik heb dus vandaag ook weer veel Joy Division geluisterd en ik merk gewoon dat Closer mij echt tot in het diepste van mijn ziel raakt. De toon is wat dramatischer. Het is ook een ontzettend slepend album.
Gisteren had ik de cd ook in de auto opstaan en tijdens het draaien van The Eternal kreeg ik echt bijna tranen in m'n ogen. Ik reed 's avonds over de A1. Snelweg bijna verlaten. Vooal veel leegte om je heen. En dan dat nummer op je boxen. Was eigenlijk een heel raar, maar ook heel mooi moment.

Mijn favoriete album is dus Closer.

Hmmzz....
  dinsdag 23 juli 2002 @ 17:24:52 #29
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_5123886
Veel meer keuze is er ook niet. Maar ik ga ook voor Closer, mede voor het magistrale 24 hours en Decades
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_5130233
Joy Division is erg mooi inderdaad, maar ik kan New Order nog net even wat meer waarderen. Bizarre Love Triangle, Kiss of Death en Temptation zijn briljante nummers. Ook het nieuwe album Get Ready vinnik erg goed.

En als we dan toch over Joy Division spreken moet ik even kwijt dat Killing Joke rulez!

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated - Mahatma Gandhi (1869-1948)
pi_5136273
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 02:28 schreef kokosmakroon het volgende:
Joy Division is erg mooi inderdaad, maar ik kan New Order nog net even wat meer waarderen. Bizarre Love Triangle, Kiss of Death en Temptation zijn briljante nummers. Ook het nieuwe album Get Ready vinnik erg goed.

En als we dan toch over Joy Division spreken moet ik even kwijt dat Killing Joke rulez!

Ik heb van New Order alleen Republic. Die plaat kan ik zeker wel waarderen. Ik heb ook de Substance cd van ze thuis gehad van de cd-uitleen.
Ik vind het allemaal wel goed, maar echt vaak luisteren doe ik het niet iig.

En Killing Joke ken ik niet. Bega ik nu een hele erge zonde?

Hmmzz....
pi_5140163
Ik zou ook voor Closer gaan, idd om 24 hours en Isolation. Al vind ik Disorder van UP ook een enorm mooi begin van de CD

Hm ik denk niet dat ie onder de drugs zat... vergeet niet dat ie epileptisch was en dat men vaak het verschil niet wist tussen een epileptische aanval en zijn bekende 'dead fly' dance (die jij dus op videoband hebt gezien). Daar stond ie ook om bekend nl.

pi_5145062
JD: prachtmuziek, van het krasserige Warsaw-geluid tot het hoge drama van The Eternal. Wrang genoeg zal deze muziek nooit gedateerd worden, juist vanwege die vroege zelfmoord van Curtis. Er is nooit de kans geweest voor de band om slechte platen te gaan maken, of voor Curtis om een vervelende dikke ouwe zak te worden.
Aanrader: het boek van Curtis' weduwe, Deborah. "Touching from a Distance", om de man en zijn muziek beter te vatten.

NO: ook heel mooi, in het begin heel dicht bij Joy Division, later steeds vrolijker maar altijd goed. Ik schaar NO onder mijn 3 favoriete bands aller tijden. Beste NO-albums: Power Corruption and Lies (aan het openingsnummer ontleen ik mij username) en Technique (de ideale versmelting van gitaarpop en dansritmes).

Blij dat er nog steeds mensen zijn die -jong als ze zijn- in deze muziek duiken.

pi_5148489
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 13:12 schreef AgeOfConsent het volgende:
Blij dat er nog steeds mensen zijn die -jong als ze zijn- in deze muziek duiken.
Dat vind ik ook wel leuk, dat je nog vrienden hebt die je op zulke bands kunt wijzen en die het dan ook kunnen waarderen omdat ze dezelfde smaak hebben, ook al is de muziek eigenlijk van voor onze tijd (al is muziek soms tijdloos). Dat je af en toe een band kunt 'ontdekken' decennia nadat hun muziek populair was...
pi_5152870
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 18:38 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel leuk, dat je nog vrienden hebt die je op zulke bands kunt wijzen en die het dan ook kunnen waarderen omdat ze dezelfde smaak hebben, ook al is de muziek eigenlijk van voor onze tijd (al is muziek soms tijdloos). Dat je af en toe een band kunt 'ontdekken' decennia nadat hun muziek populair was...

Wat weer als voordeel heeft dat de hele catalogus vaak al compleet is, dus het makkelijk is om te bepalen waar je in wilt stappen wat de band betreft. En dan kan je later gemakkelijk op basis van verschillende recensies/artikelen je collectie uitbreiden. Indien gewenst uiteraard.

Nadeel is denk ik wel weer dat je toch niet dat overrompelende gevoel hebt bij een nieuwe release. Het gevoel dat je echt iets nieuws ontdekt en de hele wereld wilt laten weten hoe goed het is. Bij die oude bands weet de hele wereld dat namelijk meestal al.
maar in je vriendengroep zijn altijd wel mensen te overtuigen inderdaad

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 26-07-2002 01:09]

Hmmzz....
pi_5153061
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 00:26 schreef -Wepeel2- het volgende:
Het gevoel dat je echt iets nieuws ontdekt en de hele wereld wilt laten weten hoe goed het is.
Het Spinvis-gevoel

Hebt U vandaag uw spinvis-gevoel al gehad?

pi_5159484
Er wordt zomaar een topic over Joy Division naar boven geschopt. Goed bezig mensen. Over die poll: Ik mis wel een portie albums waar ik uit mag kiezen.
Dan even kort (proberen) te vertellen hoe Joy Division op verschillende momenten in mijn leven naar boven kwam drijven.

Begin jaren '90 kreeg ik van een toenmalige klasgenoot 2 cd's te leen. 'Ten' van de toen nog onbekende band Pearl Jam en 'Warsaw' van Joy Division. Beide albums meteen op een bandje gezet en helemaal grijs gedraaid de jaren die daar op volgde. Zo rond 1995 had ik al een aanzienlijke collectie cd's bij elkaar (een tiental) behalve de in mijn ogen beste cd 'Warsaw', mijn eerste kennismaking met JD.

Op Pinkpop '96 stond een standje met t-shirts. Tot mijn grote verbijstering en blijheid lag er ook een shirt van Joy Division in met daarop een foto van een stervende/gestorven ballerina en daarboven de tekst 'Love will tear us apart'. Gelijk gekocht uiteraard.

Een paar maanden later liep ik er mijn stamkroeg mee binnen. Binnen een mum van tijd stond één van de andere klanten (een jaar of 5 ouder dan ik) voor mijn neus met de vraag waar ik het shirt vandaan had. Bleek ook al jaren fan te zijn en een afspraak was gemaakt. Hij had/heeft dus alle lp's (vinyl) van JD. Mijn ogen vielen eruit. Ik kende hem al, maar wist niet dat hij ook JD fan was. Goeie ontwikkeling.

Eind 1998 stond ik in dezelfde stamkroeg een biertje te drinken toen daar die klasgenoot van de middelbare school binnen kwam. Na zeker 1 minuut idle chitchat kon ik mezelf niet langer inhouden en vroeg ik hem of hij 'Warsaw' van JD nog had. YES! Hij had hem nog. Na een heel zielig verhaal van mijn kant vroeg ik hem of ik hem mocht kopen. De deal werd gesloten en zo had ik na 8 jaar zoeken eindelijk DE cd van JD weer in mijn bezit. Later bleek dat het een illegaal in Duitsland in elkaar gedraaide cd bleek met vooral de nummers uit de tijd dat ze nog Warsaw heetten. Ik vermoed dat er maar weinig mensen zijn in NL die deze cd hebben.

In 1999 liep ik in London tegen de Heart and Soul box aan (die tot die tijd nog niet onder mijn aandacht was gekomen) en de collectie werd uitgebreid.

En vorig jaar zomer was ik in Darmstadt en vond daar de heruitgebrachte 2 live cd's van Les Baines Douches en de andere (waar ik even de naam van kwijt ben). Mijn tot nu toe laatste aankopen.

Ik ben benieuwd wanneer ik weer onverwacht geconfronteerd wordt met deze (in mijn ogen) beste band ooit.

sorry voor het lange verhaal. Het was ook voor mij 'a trip down memory lane' Ik hoop boeiend genoeg

I used to be indecisive, now I'm not so sure...
  vrijdag 26 juli 2002 @ 16:19:47 #38
32997 criticaljoe
ook niet nodig
pi_5159626
Niet te geloven om zomaar weer 's zoveel over Joy Division te lezen. Joy Division heeft me in de eerste jaren van 80 zo geraakt dat er nu grote weer stukken tekst komen bovenborrelen.
Mijn favoriete plaat is absoluut Unknown Pleasure om zijn donkere agressieve sfeer en het imho hoogtepunt van Joy Division: New Dawn Fades (Heart and Soul en 24 hours zijn overigens ook niet mis....).
I've walked on water, danced trough fire, can't seem to feel it anymore.
niet nodig
  vrijdag 26 juli 2002 @ 16:36:23 #39
5663 superbam
faatfanaat
pi_5159804
de meeste commentaren kan ik eik alleen maar beantwoorden met een hartgrondig mee eens...

maar heeft iemand van jullie de cover van Love will tear us apart door de Swans wel eens gehoord?
Onder het motto, kijk Paul Young, zó doe je dat!

Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
pi_5161614
Ik heb wel een live opname van Nada Surf waarin ze hun eigen nummer Stalemate laten overgaan in Love will tear us apart...
klinkt wel ok, vooral leuk voor Nada Surf fans (ze komen naar Nederland hoi hoi)
  zaterdag 27 juli 2002 @ 00:11:57 #41
13973 ranja
image means nothing
pi_5164078
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 16:05 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
En vorig jaar zomer was ik in Darmstadt en vond daar de heruitgebrachte 2 live cd's van Les Baines Douches en de andere (waar ik even de naam van kwijt ben). Mijn tot nu toe laatste aankopen.
Preston... die heb ik op lp, roze vinyl
Zo ontzettend goed... vooral 'The eternal' staat er in een ongelovelijk briljante versie op.
Ik maakte de stomme fout op het moment dat ikbeide lp's zag staan te kiezen welke ik wilde, en kocht dus Preston... waarom niet gewoon allebeide?
Heb jij een andere Warsaw dan de gewone dan? Je kent neem ik aan wel de cd welke een heruitgave is van de elpee 'Warsaw' met een aantal extra nummers... ook al zo goed...
  zaterdag 27 juli 2002 @ 00:13:32 #42
13973 ranja
image means nothing
pi_5164095
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 16:36 schreef superbam het volgende:
maar heeft iemand van jullie de cover van Love will tear us apart door de Swans wel eens gehoord?
Onder het motto, kijk Paul Young, zó doe je dat!
Ik kende de versie van Paul eerder dan die van Joy division heeft echt jaren geduurd ook nog... en ik was in die tijd echt fan van Paul Young... onder andere... tja.
pi_5165262
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een live cd aan ga schaffen van Joy Division. Ik heb sowieso de behoefte aan meer en ik zag Les Baines Douches volgens mij voor 9 Euro liggen bij de Plato.

Maar die Warsaw cd is dus ook officieel uitgebracht inmiddels? Hebben!!!

Hmmzz....
  zaterdag 27 juli 2002 @ 01:47:45 #44
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5165308
Ik heb Unknown Pleasures al wel in mijn collectie, maar die had ik tegelijk aangeschaft met 5 andere CD's, dus die CD heeft nog niet mijn volle aandacht gekregen... Zal 'm wel meer tijd gunnen dit weekend.
pi_5169199
Ik heb gisteren Live at Preston Warehouse geluisterd...

Viel tegen. Er waren zoveel technische mankementen dat het halve concert storend is om naar te luisteren. Volgens mij hebben ze die alleen maar op CD uitgebracht omdat het het laatste concert was voordat Ian Curtis zelfmoord pleegde (of in ieder geval het laatste geregistreerde concert). Dan lijkt mij Les Bains Douches een betere live CD, dat hoor je van verschillende kanten dat ie beter is.

pi_5171637
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:47 schreef MadScientist het volgende:

Viel tegen. Er waren zoveel technische mankementen dat het halve concert storend is om naar te luisteren. Volgens mij hebben ze die alleen maar op CD uitgebracht omdat het het laatste concert was voordat Ian Curtis zelfmoord pleegde (of in ieder geval het laatste geregistreerde concert).

En vanuit dat oogpunt is hij natuurlijk wel weer essentieel te noemen. Toch een stukje cultureel erfgoed.
Hmmzz....
pi_5171691
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 14:47 schreef MadScientist het volgende:

Volgens mij hebben ze die alleen maar op CD uitgebracht omdat het het laatste concert was voordat Ian Curtis zelfmoord pleegde (of in ieder geval het laatste geregistreerde concert

Het laatste concert van JD is uitgebracht als het live-gedeelte op "Still".
Volgens mij is "Preston" uitgebracht omdat er veel bootlegs van dat concert in omloop waren.

Trouwens, veel info is hier te vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 27-07-2002 21:08]

pi_5184554
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 20:46 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Het laatste concert van JD is uitgebracht als het live-gedeelte op "Still".
Volgens mij is "Preston" uitgebracht omdat er veel bootlegs van dat concert in omloop waren.

Trouwens, veel info is hier te vinden.

Interessante pagina.
Maar hoe zit dat nu met die eerste Warsaw opnamen? Er staat dat ze daar niet tevreden over waren omdat er synthesizer was toegevoegd in de eindmix om het geheel wat moderner te laten klinken. Vervolgens zijn die opnamen afgekeurd. Op de uiteindelijke versie van Unknow Pleasures zijn echt ook wel synthesizers te horen. Evenals op Closer. Hoe zit dit precies en wie speelt dit instrument? Gebruikten ze het live ook?
Hmmzz....
pi_5190966
Even voor de duidelijkheid:
Je hebt dus het albuw Warsaw van Warsaw. CD hoesje staat een close-up van een babygezicht op. Erg goede cd
Je hebt dus het album Warsaw van Joy Division. Voor zover ik weet een illegale compilatie samengesteld door een duits underground ietsje. Beter als bovenstaande en op het hoesje prijkt een soort van rotstekening van een Romeinse wagen met paarden. In mijn 28 jarige leven heb ik er 1 (lees: één) gezien en die heb ik.

Indien gewenst kan ik één dezer dagen de tracklists nog wel even posten.

Moderator maandag 29 juli 2002 @ 16:46:49 #50
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5191219
BTW: hoewel de stem van Ian Curtis natuurlijk ontbreekt, is de eerste plaat van New Order heel erg JD-achtig: MOVEMENT.
Het heeft het zelfde "dreigende en tegelijkertijd melancholieke" sfeertje dat JD zo kenmerkt.
Er staat ook een nummer op dat live op STILL voorkomt: Ceremony ("I'll break them down, no mercy shown")
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 30 juli 2002 @ 09:02:50 #51
32997 criticaljoe
ook niet nodig
pi_5198980
quote:
Op maandag 29 juli 2002 16:46 schreef Gert het volgende:
BTW: hoewel de stem van Ian Curtis natuurlijk ontbreekt, is de eerste plaat van New Order heel erg JD-achtig: MOVEMENT.
Het heeft het zelfde "dreigende en tegelijkertijd melancholieke" sfeertje dat JD zo kenmerkt.
Er staat ook een nummer op dat live op STILL voorkomt: Ceremony ("I'll break them down, no mercy shown")
Absoluut meesterlijke plaat. Alleen staat Cermony er niet op. Da's de eerste singel die New Order uitgebracht heeft, nog voor Movement. A en b kant zijn allebei nog JD nummers.
Voor mij trouwens de topper van new Order samen met de compilatie (die op Factory US verschenen is) van alle singles van New Order na Movement maar voor Blue Monday. Staat Procession op. Als je nog eens iets schitterends, melancholisch wil horen.....
(hmm, de meeste van die nummers staan ook op Substance maar de versie van Temptation is op Substabce een stuk minder)
niet nodig
  Moderator dinsdag 30 juli 2002 @ 10:49:42 #52
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5199828
WTF... je hebt gelijk zeg. Chronologisch had het ook wel geklopt, maar Ceremony staat inderdaad niet op Movement.

Die dreinerige synth in Procession vink heerlijk ja.

Wat ik me trouwens afvraag: hoeveel van die teksten op Movement zijn niet eigenlijk nog van Curtis? Als je dit leest, dan wordt er toch een directe toespeling gemaakt op zelfmoord, of interpreteer ik het nou verkeerd? (uit 'Truth'):

Oh, it's a strange day, in such a lonely way
I saw some children dance, I watched my life in a trance
And the people around me seem glad to be there
Will my time pass so slowly on the day that I fear?

And the noise that surrounds me grows so loud in my head
From the promise I made once to the lies that I said
Oh, it's such a strange day in such a lonely way
Some people look down on me, I hope they like what they see

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 30 juli 2002 @ 11:01:16 #53
32997 criticaljoe
ook niet nodig
pi_5199933
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 10:49 schreef Gert het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: hoeveel van die teksten op Movement zijn niet eigenlijk nog van Curtis?
Tja, ik denk dat de rest van JD wel behoefte had om een en ander van zich af te schrijven en dat dus een hoop teksten in de verte (of direct zoals Ian Curtis Burried) wel met de zelfmoord van Ian te maken hebben.
Vind je nu ook dat na Blue Monday New Order behoorlijke bagger heeft geproduceert (op een enkele uitzondering na zoals True Faith) of ben ik de enige hiero? Dieptepunt vond ik wel dat nummer voor het EK in Engeland. Sorry voor diegene die ergens schreef dat dat z'n hoogtepunt was.....
niet nodig
  Moderator dinsdag 30 juli 2002 @ 11:18:11 #54
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5200087
Nah, denk dat velen zich daar wel in kunnen vinden, met name de echt JD-adepten.
Ik vind Get Ready wél een lekkere plaat trouwens. En out of control van de Chemical Brothers.
pi_5201941
*kuch* * -Wepeel2- herhaalt eerdere vraag.

Maar hoe zit dat nu met die eerste Warsaw opnamen? Er staat dat ze daar niet tevreden over waren omdat er synthesizer was toegevoegd in de eindmix om het geheel wat moderner te laten klinken. Vervolgens zijn die opnamen afgekeurd. Op de uiteindelijke versie van Unknow Pleasures zijn echt ook wel synthesizers te horen. Evenals op Closer. Hoe zit dit precies en wie speelt dit instrument? Gebruikten ze het live ook?

Hmmzz....
  Moderator dinsdag 30 juli 2002 @ 14:49:10 #56
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_5202577
Gitarist Bernard Sumner speelde live met JD ook keyboard. Maar hoe dat bij die eerste plaat zat, weet ik niet.
pi_5597048
Ik heb vandaag de Les Bains Douches liveplaat gehaald. Erg mooi en direct klinkt dat Joy Division live.

Maar bij nr. 3 (Insight) zit er op 1:08 een hapering. Er zit geen kras op de cd, dus waarschijnlijk zal het wel in de originele concertopname zitten. Bij het woord 'but' blijft hij even haken.

Kan even mij misschien vertellen of dit in de orignele opname ook zo is of dat ik beter even terug kan gaan met mijn cd.

Hmmzz....
pi_5598268
Even ter inleiding: mijn bovenstaande post is al beantwoord, maar het antwoord is door de crash verloren gegaan.

Mijn Joy Division collectie is gisteren uitgebreid met de Warsaw cd. Verassend om te horen dat ze nog zulke pure seventies punk hebben gemaakt. Zit heel sterk materiaal tussen, hoewel ik de voorkeur geef aan de tergende en slepende sound van Joy Division.
Binnenkort ga ik zeker ook nog de BBC cd kopen.
De Les Bains Douches live-cd vind ik erg sterk. Erg mooie versie van Joy Division. Dat zenuwachtige keyboardje erin af en toe tegen het valse aanklinkt en die prachtige, getergde zang. Ook de live versies van Day of the lords en Transmission zijn prachtig.

Maar nu dus mijn vraag: ik zit eraan te denken de Heart&Soul box te kopen. Volgens mij staat daarop al het relevante materiaal wat ook op Substance staat, plus meer. Ik zag dat er op de 3e cd zelfs nog wat alternatieve takes opstaan van de Warsaw nummers.
Is de box een beetje mooi vormgegeven en de moeite waard? Hij kost minstens 60 euro, en dat is voor mij toch veel geld.

Ik ben ook wel zeer geinteresseerd in de twee reguliere cd's die uitgebreid zijn met rare tracks uit het tijdperk van de betreffende cd's. Hebben deze cd's ook nog aparte cd-boekjes/nieuw artwork?

De box lijkt me een mooie aanvulling op mijn collectie en ik zit serieus te overwegen om hem dus aan te schaffen.

Hmmzz....
pi_5598654
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 14:54 schreef -Wepeel2- het volgende:
De box lijkt me een mooie aanvulling op mijn collectie en ik zit serieus te overwegen om hem dus aan te schaffen.
Ik weet niet waar je woont maar in Amsterdam bij Concerto zag ik hem tweedehands liggen voor 40 euro. Of 'ie helemaal compleet en in goede staat is zou ik niet weten.
  maandag 2 september 2002 @ 19:33:53 #60
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_5627302
vanavond closer in de luistersessie
pi_5646875
[offtopic]
Wat zuigt het toch dat je niet kan reageren en tegelijkertijd de huidige thread kan in zien
[/offtopic]
Even weg geweest, maar ik kom jullie weer lastig vallen
-Wepeel2-: Ik heb zelf een jaar of 4 geleden de Heart And Soul box in London gekocht voor een zooitje ponden. Hij is (vind ik) erg mooi uitgevoerd met een mooi boekje erbij met foto's en stukken tekst van diverse mensen. Ook zijn alle teksten van de 83 aanwezige (sommige dubbel) tracks in het boekje opgenomen. Als je alle andere officieel uitgegeven cd's al hebt koop je met deze cd niet echt veel nieuwe nummers. Maar een echte fan zal deze box aanschaffen vanwege het perfecte overzicht die deze box geeft van de ontwikkeling van Warsaw/Joy Division.

Dan nog even over de (in mijn ogen) beste cd/compilatie van Joy Division. Bestrijkt mijns inziens vooral het oudere werk van de beginjaren van Joy Division en Warsaw zit er nog vers in zeg maar.

Artiest: Joy Division
Titel: Warsaw

1. All of this for you
2. They walked in line
3. Failures
4. Ice age
5. Interzone
6. Warsaw
7. Transmission
8. Shadowplay
9. Leaders of men
10. Novelty
11. No love lost
12. Exercise one
13. Insight
14. She's lost control
15. Transmission
16. You're no good for me

Meer mensen die deze compilatie kennen/hebben?

pi_5647950
quote:
Op woensdag 04 september 2002 00:19 schreef Even weg geweest, maar ik kom jullie weer lastig vallen
[b]-Wepeel2-
: Ik heb zelf een jaar of 4 geleden de Heart And Soul box in London gekocht voor een zooitje ponden. Hij is (vind ik) erg mooi uitgevoerd met een mooi boekje erbij met foto's en stukken tekst van diverse mensen. Ook zijn alle teksten van de 83 aanwezige (sommige dubbel) tracks in het boekje opgenomen. Als je alle andere officieel uitgegeven cd's al hebt koop je met deze cd niet echt veel nieuwe nummers. Maar een echte fan zal deze box aanschaffen vanwege het perfecte overzicht die deze box geeft van de ontwikkeling van Warsaw/Joy Division.
Er staan veel tracks op de cd die ik nog niet heb. Ik ben namelijk niet in het bezit van Still en Substance. Ik zit er dus aan te denken om in plaats van die cd's gewoon deze box aan te schaffen. Dan heb ik ook alles (afgezien van het live gedeelte van Still) + nog wat ander spul. De Warsaw demo's heb ik inmiddels wel gekocht, omdat die dus niet compleet in de box zaten en ik dat wel vrij essentieel materiaal vond (cd overigens 2e hand gevonden in perfecte staat voor 8 euro ).
Het feit dat de eerste albums ook in de box zitten, met bonustracks nog wel vind ik ook wel een aantrekkelijk idee.

Hoe dan ook, ik wil deze box gewoon graag in mijn bezit hebben en zal hem op korte termijn dan ook wel aanschaffen.

Ik las trouwens op Amazon.com ergens een review van een klant die beweerde dat na de eerste cd de stem van Ian Curtis erg achteruit zou zijn gegaan. Ik heb dit verhaal nog nooit eerder gehoord, en ik moet zeggen dat het me zelf ook in het geheel niet is opgevallen. Afgezien van de vaak onvaste zang tijdens liveperformances, maar volgens mij is dat nooit beter geweest.

Hmmzz....
pi_5648089
quote:
Op woensdag 04 september 2002 00:19 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
[offtopic]
Wat zuigt het toch dat je niet kan reageren en tegelijkertijd de huidige thread kan in zien
[/offtopic]
dat kan wél. Ga naar instellingen, en vink 'Thread bij reageren en wijzigen laten zien' eens aan.
quote:
[quote]Op zaterdag 31 augustus 2002 14:54 schreef -Wepeel2- het volgende:
De Les Bains Douches live-cd vind ik erg sterk. Erg mooie versie van Joy Division. Dat zenuwachtige keyboardje erin af en toe tegen het valse aanklinkt en die prachtige, getergde zang. Ook de live versies van Day of the lords en Transmission zijn prachtig.
Het tweede deel zijn opnames in de Effenaar (Eindhoven). Dat schijnt inderdaad een legendarisch concert geweest te zijn. Alleen al omdat, naar verluid (maar de romantiek kan hier genadeloos toeslaan), de sfeer toen erg gespannen was. Buiten stonden namelijk een zooi mensen die graag wilden rellen met de mensen binnen. Kan me voortellen dat die chaos een weerslag op de muziek had (althans ik hoor hte erin).

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 04-09-2002 06:41]

pi_5649248
quote:
Op woensdag 04 september 2002 06:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat kan wél. Ga naar instellingen, en vink 'Thread bij reageren en wijzigen laten zien' eens aan.
[..]
Hoei! Beter. Kan wel zien dat ik hier niet zo vaak kom.
pi_5678068
Ik heb de Joy Division box besteld. Duurt waarschijnlijk nog wel 2 tot 3 weken voor hij binnen is. Ik ben benieuwd.
Hmmzz....
  donderdag 5 september 2002 @ 23:31:28 #66
20619 Type
O positief...
pi_5678341
quote:

[afbeelding]

J.

100 % mee eens...
"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
pi_5703932
quote:
Op woensdag 04 september 2002 00:19 schreef Mysterious_Mobster het volgende:

1. All of this for you
2. They walked in line
3. Failures
4. Ice age
5. Interzone
6. Warsaw
7. Transmission
8. Shadowplay
9. Leaders of men
10. Novelty
11. No love lost
12. Exercise one
13. Insight
14. She's lost control
15. Transmission

Ik heb ook een Joy Division - Warsaw compilatie met dit verschil dat het eerste nummer officieel The Drawback is (alhoewel "All of this for you" wel in het refrein voorkomt). Misschien komt je de hoes bekend voor???

[Dit bericht is gewijzigd door eskimos_zijn_cool op 08-09-2002 02:34]

alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_5786123
Yep that's him! Je bent de 2e persoon ter wereld die ik ken die hem heeft. Hij roeleert echt de pan uit (in mijn opinie). Maar die titel van het eerste nummer heb ik rechtstreeks van de hoes (of de cd) overgenomen volgens mij.

2 stuks in omloop dus al

vrijdag 13 september 2002 @ 15:14:48 #69
13973 ranja
image means nothing
pi_5786158
Volgens mij heb ik die wel eens zien staan, maar veel te duur om te kopen Ik zal er in elk geval extra opletten in het vervolg... handig dat ik nu weet hoe de hoes er uit ziet.
pi_5803891
Kennen jullie ook de band Interpol?
Ze hebben onlangs hun debuut cd "Turn On The Bright Lights"
uitgebracht en hun muziek is sterk Joy Division georiënteerd. Lees deze recensie maar en download eens wat muziek van hun. Zo heeft het nummer "Roland" nl een heel bekend introotje
pi_5803908
Heb op aanraden van Sellars de cd van Interpol maar eens gedownload om te previewen, heb hem jammergenoeg nog niet in z'n geheel kunnen luisteren maar de paar nummers die ik gehoord heb klinken erg goed.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_5941824
quote:
Op zaterdag 14 september 2002 19:56 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb op aanraden van Sellars de cd van Interpol maar eens gedownload om te previewen, heb hem jammergenoeg nog niet in z'n geheel kunnen luisteren maar de paar nummers die ik gehoord heb klinken erg goed.
Nu heel de week al vaste prik in m'n MD/CD-spelers!

Geweldig album!

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_5942168
quote:
Op maandag 23 september 2002 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nu heel de week al vaste prik in m'n MD/CD-spelers!

Geweldig album!

Toch maar eens luisteren dus.

Overigens komt deze week mijn boxset van Joy Division binnen.

Hmmzz....
pi_6576745
Interpol

wow, klinkt echt goed, ze hangen echt sterk naar Joy Division maar ze zijn toch geen flauwe na-aap band... dat zie je niet vaak, zeker niet bij een alom geprezen band als Joy Division met zijn eigen sound.... chapeau!

pi_6594795
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 20:30 schreef MadScientist het volgende:
Interpol

wow, klinkt echt goed, ze hangen echt sterk naar Joy Division maar ze zijn toch geen flauwe na-aap band... dat zie je niet vaak, zeker niet bij een alom geprezen band als Joy Division met zijn eigen sound.... chapeau!

Grappig, ik zag dit topic en ik dacht, ik ga al deze mensen even kennis laten maken met Interpol, maar je men was mij voor... Ik heb ze twee weken geleden gezien in de kleine zaal in de Paradiso, was echt een fantastisch concert, ze speelden heel strak. En ze waren in "jaren 80 pakken", met stropdas enzo. Ga eens luisteren zou ik zeggen!
Aldus.
pi_6595189
quote:
Op zondag 3 november 2002 01:04 schreef Z het volgende:

[..]

Grappig, ik zag dit topic en ik dacht, ik ga al deze mensen even kennis laten maken met Interpol, maar je men was mij voor... Ik heb ze twee weken geleden gezien in de kleine zaal in de Paradiso, was echt een fantastisch concert, ze speelden heel strak. En ze waren in "jaren 80 pakken", met stropdas enzo. Ga eens luisteren zou ik zeggen!

Ja ik vind het ook een leuke plaat. Heb hem een maandje geleden aangeschaft. Staat een aantal absolute topnummers op.

En meer ontopic: ik heb vorige week eindelijk mijn Joy Division box ontvangen. Was nogal vertraagd. Erg mooi vormgegeven geheel. Heb nog geen tijd gehad om er echt voor te gaan zitten.

Hmmzz....
pi_6596514
quote:
Op zondag 3 november 2002 01:04 schreef Z het volgende:
twee weken geleden? damn ik ontdek bands vaak als ze net langsgeweest zijn in NL....
pi_6596610
* nog steeds heel blij is met de 12"
pi_6681355
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 20:30 schreef MadScientist het volgende:
Interpol

Heb hem gisteren gekocht en ik vind het een prachtplaat! Hulde!!!
Een goede plaat te danken aan Fok!
pi_6686843
quote:
Op donderdag 7 november 2002 18:15 schreef MuadDib het volgende:
Een goede plaat te danken aan Fok!
ik ben nog steeds erg blij dat ik op een mooie dag eens een login heb aangemaakt hier
pi_6723018
Op www.humo.be vond ik nog een oude recensie uit 1979 van de eerste plaat van Joy Division. Grappig om te lezen
quote:
Joy Division: 'Unknown Pleasures'

(Humo 2037, 20 september 1979)
Dat de aankomende grootmeesters van de afterpunk uit Manchester komen kan amper een verrassing heten. De nauwe verwantschap tussen deze muzikale beweging en de industriesteden werd al een tijdje geleden vastgesteld, ondermeer naar aanleiding van de korte hoogbloei van de Akronmuziek; en de talloze onafhankelijke platenlabels in Manchester (New Hormones, Factory Records, Object Music) hebben jonge groepen steeds aangemoedigd om een nieuw en eigen geluid te kreëren, wat bij grotere firma's nooit voor een kontrakt in aanmerking zou komen. De Joy Division, dus!
Deze groep, die ooit Warsaw heette en het toen klaarspeelde binnen 24 uur een langspeelplaat op te nemen, te miksen, in de hoezen te droppen en bij de platenboeren aan huis te bestellen, heeft nu volle twee jaar nodig gehad om 'Unknown Pleasures' klaar te krijgen. 'Unknown Pleasures' is vooral het werk geworden van Ian Curtis, zanger en komponist van de Joy Division, die voor deze schijf al zijn fobieën en neuroses op rijm zette en daar de muziek bij verzon, die wel de angstaanjagende, dreigende en obsederende sfeer benadert van wat The Doors tijdens 'The End' en John Cale met 'Fear' klaarmaakten, maar nauwelijks de enkels van deze ouwe heren haalt. Goed, 'Day of the Lords' houdt je een tijdlang in een indrukwekkende wurggreep en 'Inside' kan een boeiend technisch eksperiment zijn en 'Shadowplay' lijkt verdacht veel op muziek, maar Magazine maakte twee jaar terug in dit genre al een langspeelplaat die tienmaal sterker klonk dan wat de Joy Division ooit zal bereiken.

Zolang echter sommige mensen genialiteit blijven verwarren met elitaire toestanden en onverstaanbare eksperimenten zullen groepen als de Joy Division het doen bij het keurkorps intellektuele muziekliefhebbers.Die vinden dit immers niet prettig om naar te luisteren, maar wel Ongemeen Boeiend. (Jan Theys)

Hmzz.

Hmmzz....
  zondag 17 november 2002 @ 16:35:50 #82
13973 ranja
image means nothing
pi_6850717
Gister een leuke lp gescoord van Warsaw, zoals bekend de voorloper van Joy division. De lp heet 'An ideal for killing" en bevat opnamen uit de allervroegste Warsaw periode. Er staat ook een korte beschrijving in van de diverse periodes van de band.

Tracklist:

A
1. Inside the line
2. Gutz
3. At a later date
4. The kill
5. You're no good for me
6. At a later date - live
7. Novelty
B
1. Warsaw
2. No love lost
3. Leaders of men
4. Faillures
5. Ice age
6. Walked in line
7. The kill (2)

Als Warsaw:
A 1-5 demosessie "The ideal beginning", juli 1977
A 6 live in Manchester, oct. 1977
B 1-4 opname voor de eerste 7", dec. 1977

Als Joy division:
A 7 + B 5-6 opnames voor de 'Warsaw' lp, mei 1978
B 7 opname voor 'Unknown pleasures', april 1979

Ook erg gaaf: een aantal stukjes uit recensies van de Warsaw optredens

"Stiff kittens a.k.a. Warsaw a.k.a. whatever-they're-called-next-week rate zero on my Mary Whitehouse odorometer. The guitarist must be some refigee from a public school, the neatest thing about the bassist is his headgear and the singer has no impact whatsoever. By the fith number or so they can just about put together a coherent riff, but I don't think even the most demented headbanger could get off to this. Someone tells me this is their first gig. So let's pass over to the rest. Next, please"

"Warsaw are one of many recent new wave functional bands, easy digestible, dommed maybe to eternal suppport spots. Whether they will find a style of their own is questionable, but probably not important. Their instinctive energy often compensates for the lameness of their songs, but they seem unaware of the audience when performing"

En nog een paar, sommige wat postiever maar niet echt lyrisch.

pi_6857758
grappig hoe al die reviews toen zo negatief waren.

kewle plaat zo te zien btw!

pi_7330060
Whaaaaaaaaaa die Swans versie van Love Will Tear us Apart is gooooeeed!!!!!!

(ik zal maar niet zeggen 'wellicht beter dan het origineel' want dan vallen er nogal wat mensen over mij heen volgens mij)

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_7330123
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 12:29 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Whaaaaaaaaaa die Swans versie van Love Will Tear us Apart is gooooeeed!!!!!!

(ik zal maar niet zeggen 'wellicht beter dan het origineel' want dan vallen er nogal wat mensen over mij heen volgens mij)

Idd.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_7363218
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
--knip--

Hoe zit het overigens met de band New Order die een spin-off is van deze band. Ik ken hier alleen Blue Monday van en dat vind ik een heel goed nummer. Zijn er nog cd's van deze band die aan te raden zijn?

9 december is er een boxsetje gereleased aan de andere kant van de grote plas:
NEW ORDER - 'RETRO' (LONDON RECORDS)
http://www.dotmusic.com/reviews/Albums/December2002/reviews27643.asp
Zal mij benieuwen wanneer het hier te koop is.
salva cum reverentia
pi_7450575
Luister als jullie Joy Division goed vinden ook eens naar "Movement" van New Order (hun eerste Lp); zeeer ontroerend album, vol verwijzingen naar de overleden Ian Curtis qua titels(The Him, ICB(betekent: Ian Curtis Buried)en qua teksten("No reason ever was given", "I tried to understand him, i tried so hard" etc.)

Echt van een beklemmende schoonheid!!

vrijdag 20 december 2002 @ 16:18:10 #88
13973 ranja
image means nothing
pi_7450696
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 16:09 schreef PHETEP het volgende:
Luister als jullie Joy Division goed vinden ook eens naar "Movement" van New Order (hun eerste Lp); zeeer ontroerend album, vol verwijzingen naar de overleden Ian Curtis qua titels(The Him, ICB(betekent: Ian Curtis Buried)en qua teksten("No reason ever was given", "I tried to understand him, i tried so hard" etc.)

Echt van een beklemmende schoonheid!!

Zeker erg goed!
  donderdag 2 januari 2003 @ 17:26:47 #89
13973 ranja
image means nothing
pi_7669160
quote:
Op woensdag 4 september 2002 00:19 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
Dan nog even over de (in mijn ogen) beste cd/compilatie van Joy Division. Bestrijkt mijns inziens vooral het oudere werk van de beginjaren van Joy Division en Warsaw zit er nog vers in zeg maar.

Ik heb 'm nu ook Op vinyl naturlijk Inderdaad een erg goeie verzameling, al zitten de verschillen met de Warsaw en Joydivision albums vooral in details natuurlijk... maar goed een verzamelaar moet natuurlijk alles hebben
  donderdag 2 januari 2003 @ 17:31:18 #90
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7669232
quote:
Op maandag 16 december 2002 11:07 schreef hoppe het volgende:

[..]

9 december is er een boxsetje gereleased aan de andere kant van de grote plas:
NEW ORDER - 'RETRO' (LONDON RECORDS)
http://www.dotmusic.com/reviews/Albums/December2002/reviews27643.asp
Zal mij benieuwen wanneer het hier te koop is.

Hij is hier (Parijs) al te koop hoor, voor 45 euro heb ik 'm aangeschaft. Erg goede box.

Op cd 1 staan voornamelijk hits, op cd 2 wat minder hits maar wel een mooi overzicht, op cd 3 remixes en op cd 4 live uitvoeringen. Hetgeen wordt gecompleteerd door een dik booklet met foto's en uitleg van ieder nummer.

quote:
DISC 1 MIRANDA SAWYERS SELECTION

'Fine Time'
'Temptation'
'True Faith'
'The Perfect Kiss'
'Ceremony
'Regret'
'Crystal
'Bizarre Love Triangle'
'Confusion'
'Round and Round'
'Blue Monday
'Brutal'
'Slow Jam'
'Everyone Everywhere'

DISC 2 JOHN McCREADYS SELECTION

'Elegia
'In a Lonely Place
'All Day Long
'Your Silent Face
'Sunrise
'Broken Promise
'Dreams Never End
'Cries and Whispers
'Chosen Time
'Ecstasy
'Sooner Than You Think
'Leave Me Alone
'Lonesome Tonight
'Every Little Counts
'Run Wild

DISC 3 - MIKE PICKERINGS SELECTION

'Confusion (Koma & Bones Mix with Bernards new vocal)
'Paradise (Robert Racic Mix)
'Regret (Sabres Slow 'N Low Mix)
'Bizarre Love Triangle (Shep Pettibone Mix)
'Shell Shock (John Robie Mix)
'Fine Time (Steve 'Silk Hurley Mix)
'1963 Arthur Baker Mix
'Touched by the Hand of God (Original Version)
'Everythings Gone Green (Original)
'Blue Monday (Jam & Spoon Manuela Mix)
'World in Motion (Pickering/Parke Mix)
'Here to Stay (Chemical Brothers Remix)
'Crystal (Lee Coombs Remix)

DISC 4 - BOBBY GILLESPIE (LIVE TRACKS)

'Ceremony (Studio 54, Barcelona on 7 July 1984)
'Procession (Sunderland 15 August 1984)
'Everythings Gone Green (Tolworth Rec. Centre, Kingston, London 6 Dec 1985)
'In a Lonely Place Glastonbury Festival 20/06/81
'Age of Consent (Spectrum Arena, Warrington 1 March 1986)
'This Time of Night (Fulcrum Centre, Slough 7 Dec 1985)
'The Perfect Kiss (Fulcrum Centre, Slough 7 Dec 1985)
'Fine Time (Hoffman Estates, Chicago 30 June 1989)
'World (Starplex Amphitheatre, Dallas 21 July 1983)
'Regret Reading Festival 31 August 1993)
'As It Is When It Was (Reading Festival 31 August 1993)
ALAN WISES INTRODUCTION (Olympia, Paris 12 November 2001)
'Crystal (Big Day Out, Gold Coast 20 January 2002)
'Turn My Way (Olympia, Liverpool 18 July 2001)
'Temptation (Academy, Brixton 10 October 2001)

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 6 januari 2003 @ 12:33:43 #91
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7735276
Gisteren aangeschaft: "Joy Division - Heart and soul 4 cd box"

Tracklist:

quote:
1. Digital
2. Glass
3. Disorder
4. Day Of The Lords
5. Candidate
6. Insight
7. New Dawn Fades
8. She's Lost Control
9. Shadowplay
10. Wilderness
11. Interzone
12. I Remember Nothing
13. Ice Age
14. Exercise One
15. Transmission
16. Novelty
17. Kill
18. Only Mistake
19. Something Must Break
20. Autosuggestion
21. From Safety To Where...?
22. Sound Of Music
23. Atmoshpere
24. Dead Souls
25. Komakino
26. Incubation
27. Atrocity Exhibition
28. Isolation
29. Passover
30. Colony
31. Means To An End
32. Heart And Soul
33. Twenty Four Hours
34. Eternal
35. Decades
36. Love Will Tear Us Apart
37. These Days
38. Warsaw
39. No Love Lost
40. Leaders Of Men
41. Failures
42. Drawback
43. Interzone
44. Shadowplay
45. Exercise One
46. Insight
47. Glass
48. Transmission
49. Dead Souls
50. Something Must Break
51. Ice Age
52. Walked In Line
53. These Days
54. Candidate
55. ONLY MISTAKE, The
56. Chance (Atmosphere
57. Love Will Tear Us Apart
58. Colony
59. As You Said
60. Ceremony
61. In A Lonely Place (Detail
62. Dead Souls
63. Only Mistake
64. Insight
65. Candidate
66. Wilderness
67. She's Lost Control
68. Disorder
69. Interzone
70. Atrocity Exhibition
71. Novelty
72. Autosuggestion
73. I Remember Nothing
74. Colony
75. These Days
76. Incubation
77. Eternal
78. Heart And Soul
79. Isolation
80. She's Lost Control
quote:
The most complete collection of Joy Division's studio recordings ever, compiled by the surviving band members and Jon Savage. Both studio LP's are included along with all singles, obscure tracks and hard to find tracks. The 4th disc includes previously unreleased live tracks for the faithful. Not to mention the fact that all the tracks were digitally remastered, so they sound better than ever.

[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 06-01-2003 12:39]

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 7 januari 2003 @ 22:08:13 #92
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7765634
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 23:16 schreef hoogl298 het volgende:
Joy Division is i.m.o. een band die tijdloze muziek maakt. Zó ragfijn en "net op het randje" dat je de muziek wel kunt eten. De producties waar Martin Hannett zich mee bemoeit zijn altijd van zo'n soort vreemde schoonheid (zo heeft hij ook sommige nummers van "Magazine" geproduced en dat is duidelijk te horen: ook zo'n ijzige syntheziser).
Waar mijn bloed van gaat koken zijn nummers als Decades en Heart and Soul (Closer).
Decades(van closer) is mijn absolute favoriet.Dat nummer lijkt op helemaal geen andere nummers die ik ken. Absoluut uniek!
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  dinsdag 7 januari 2003 @ 22:17:38 #93
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7765879
quote: Dan nog even over de (in mijn ogen) beste cd/compilatie van Joy Division. Bestrijkt mijns inziens vooral het oudere werk van de beginjaren van Joy Division en Warsaw zit er nog vers in zeg maar.

1. All of this for you
2. They walked in line
3. Failures
4. Ice age
5. Interzone
6. Warsaw
7. Transmission
8. Shadowplay
9. Leaders of men
10. Novelty
11. No love lost
12. Exercise one
13. Insight
14. She's lost control
15. Transmission

[/quote]

Ik ken die compi.Ik vind um echt kut,(net als substance van new order)behalve shadow play, she lost control en transmission dan. Het oude werk van Joy Division is meer standaard punk en helemaal niet bijzonder.Dat is de cd closer wel.Die is uniek.De beste joydi. compi is volgens mij "permanent" uit 1995. Met het unieke laatste werk en ook de nummers die ik in dit verhaaltje al noemde en love will tear us apart.Die onmisbaar natu.

dinsdag 7 januari 2003 @ 22:23:44 #94
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_7766041
ik heb pas een paar videoclips van hen gevonden , transmission, atmosphere, decades, love will tear us apart en shadowplay... heel leuk als je alle muziek al hebt maar ze nog nooit gezien hebt
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  dinsdag 7 januari 2003 @ 22:25:43 #95
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_7766095
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:33 schreef Elegy het volgende:
geweldig ding. heb ik ook.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  dinsdag 7 januari 2003 @ 22:38:42 #96
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7766544
quote:
Ik heb "Low Life" "Electronique" "Republic" en "Get Ready. Die vind ik allevier geweldig.Ik heb Substance ook geluisterd maar dat vin ik een kut verzamelaar: veel slechte remixen, al zijn nummers als"true faith" en"1963" geniaal en alleen op die plaat. Get ready is de rockende new order, republic de vioolmieterige(maar wel mooi:niet kitch) =meer depeche mode. Low Life is het emotioneelst.Vooral van nummertje 3 krijg ik een brok in mijn keeltje. Low life en get ready zijn volges mij de meesterwerken=aanraders. Brotherhood ken ik ook=sterk af te rade.
pi_7766597
Goh...gaaf dat er nog zoveel mensen naar joy division luisteren...Al heel erg lang een van mijn favorieten. Ik was ook al erg lang op zoek naar beeldmateriaal van joy division, zoveel is er niet uitgebracht van hun...en sinds vorige week ben ik dan de gelukkige eigenaar van Factory release 37...here are the young men...de video is uit 1982...en zowel de beelden van live registraties zijn niet echt denderend, alsmede dat de band natuurlijk uit 1982 is..ga hem nu snel omzetten naar mpeg4 en naar dvd...maar me nou wel happy (met onder andere opnames van hun concert in eindhoven http://members.aol.com/lwtua/hatym.htm).

Aanradertje, volgende maand gaat in rotterdam op het filmfestival "24 hour party people" in premiere..Gaat over Tony Wilson, van Factory records en beschrijft een stuk britse music geschiedenis vanaf Sex pistols, Joy Division, New Order richting de manchester sound (happy mondays) en de opkomst van de hyacienda...ik heb 'm vorig jaar al in belfast gezien..en op dvd besteld. Leuke film, met joy division muziek en clips erin.

oh, veel bootlegs en live concerten vind je via soulseek, slsk.org.

Frank

punk Oi! rockabilly reggae dub ska rocksteady gothic wave ebm eighties techpop minimal techno synthpop electro ambient classical and jazz..
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 januari 2003 @ 22:41:44 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_7766639
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:23 schreef modestus het volgende:
ik heb pas een paar videoclips van hen gevonden , transmission, atmosphere, decades, love will tear us apart en shadowplay... heel leuk als je alle muziek al hebt maar ze nog nooit gezien hebt
Volgens mij allemaal geregiseerd door Anton Corbijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7798924
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:33 schreef Elegy het volgende:
Gisteren aangeschaft: "Joy Division - Heart and soul 4 cd box"

[afbeelding]

Mooi is hij he.
Ik heb hem ook pas aangeschaft. Erg mooi vormgegeven en zitten een aantal erg mooie nummers als bonus bij. Of wel een aantal die ik al had (De Warsaw opnames dan voornamelijk).
Hmmzz....
  donderdag 9 januari 2003 @ 15:45:32 #100
13973 ranja
image means nothing
pi_7799062
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:17 schreef thesoundfan het volgende:
Ik ken die compi.Ik vind um echt kut,(net als substance van new order)behalve shadow play, she lost control en transmission dan. Het oude werk van Joy Division is meer standaard punk en helemaal niet bijzonder.Dat is de cd closer wel.Die is uniek.De beste joydi. compi is volgens mij "permanent" uit 1995. Met het unieke laatste werk en ook de nummers die ik in dit verhaaltje al noemde en love will tear us apart.Die onmisbaar natu.
Helemaal niet meer eens. Warsaw is bijna evengoed als Joy Division en hoe meer versies je van de nummers hoort, hoe beter je de ontwikkeling ook hoort.
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:38 schreef thesoundfan het volgende:

Ik heb Substance ook geluisterd maar dat vin ik een kut verzamelaar: veel slechte remixen, al zijn nummers als"true faith" en"1963" geniaal en alleen op die plaat.

En ook hier ben ik het niet mee eens, overigens zijn het volgens mij de orginele 12" versies van de nummers zoals Blue monday en Perfect kiss.

Ik mis nog Movement in je lijst, dat is echt een essentiele New order lp, daar klinken ze nog een beetje als Joy division. Je mist Ian natuurlijk wel, maar de nummers zijn wel heerlijk donker.

donderdag 9 januari 2003 @ 16:19:21 #101
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7799771
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:38 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Mooi is hij he.
Ik heb hem ook pas aangeschaft. Erg mooi vormgegeven en zitten een aantal erg mooie nummers als bonus bij. Of wel een aantal die ik al had (De Warsaw opnames dan voornamelijk).

aan jou en aan Arma_Angelus: Waar hebben jullie die box gekocht?

Ik heb hem bij een afdeling van de Virgin gekocht, en dat kostte me dus 62 treuro. (maar het geld meer dan waard overginds) In andere platenzaken heb ik hem nog nooit zien staan. En in Nederland zijn de zogenaamde"longboxen" vaak ook nergens te vinden.

Ze hebben hier trouwens ook zo'n box van Echo & The Bunnymen.

Alleen ken ik vrijwel niets van ze. Is het de moeite waard?

En van Velvet Underground is er ook zoiets:

Is dat de moeite waard?

Trouwste user 2022 donderdag 9 januari 2003 @ 16:41:19 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_7800195
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 16:19 schreef Elegy het volgende:

Ze hebben hier trouwens ook zo'n box van Echo & The Bunnymen.
[afbeelding]

Alleen ken ik vrijwel niets van ze. Is het de moeite waard?

[afbeelding]

Is dat de moeite waard?

Beiden hebben mooie albums gemaakt.

Als ik jou was zou ik 'ocean rain' van Echo and the bunnymen proberen.

Van VU het befaamde bananen album : 'Velvet underground & Nico'

Succes.

pi_7801851
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:41 schreef tong80 het volgende:

Volgens mij allemaal geregiseerd door Anton Corbijn.

haal je nu niet Depeche Mode en Joy Division door elkaar
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:35:34 #104
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7801937
[quote]Op donderdag 9 januari 2003 15:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Helemaal niet meer eens. Warsaw is bijna evengoed als Joy Division en hoe meer versies je van de nummers hoort, hoe beter je de ontwikkeling ook hoort.
[..]

Ik zeg dat die oude nummers standaard punk zijn en niet zo uniek-nuwave-sferisch als closer en daarom vind ik ze kut.Maar dat zegt niks over de kwaliteit.Ik begrijp best dat jij het wel goed vind.Wat je zei over die ontwikkeling die je goed hoort vind ik heel interresant.Ze hebben opnames gemaakt van voor unknown pleasures die ze mislukt vonden omdat de producer hun niet begreep en het daardoor niet werkte.Dat hoort ook bij hun ontwikkeling.Vind ik heel interesant.Ik vind vooral warsaw veel minder omdat het latere werk de ritmiek "disco" was en bij warsaw niet.DE uniekheid het eclectisme (moeilijk woord zeg!)=disco ritme met rocknuwave sound,ontbreekt.Een nummer als warsaw is gewoon veel saaier dan bijvoorbeeld decades.

donderdag 9 januari 2003 @ 18:39:15 #105
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7801999
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 16:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Beiden hebben mooie albums gemaakt.

Als ik jou was zou ik 'ocean rain' van Echo and the bunnymen proberen.

Van VU het befaamde bananen album : 'Velvet underground & Nico'

Succes.

Thanx voor de tips
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:46:50 #106
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7802132
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:45 schreef ranja het volgende:

[..]
Ik mis nog Movement in je lijst, dat is echt een essentiele New order lp, daar klinken ze nog een beetje als Joy division. Je mist Ian natuurlijk wel, maar de nummers zijn wel heerlijk donker.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens... Movement is wel een aardige plaar maar: luister eerst naar die onzekere plaat(slechte zang!) en dan naar het nummer 60 miles an hour( geiale keyboardsolo!!!) van get ready en je word weggeblazen!! als movement essential is dan zijn brotherhood en corruption lies power dinges ook essentieel: eigenlijk alle neworder platen wel! Je moet wel kritisch zijn!!!
  donderdag 9 januari 2003 @ 22:59:05 #107
13973 ranja
image means nothing
pi_7808148
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:46 schreef thesoundfan het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens... Movement is wel een aardige plaar maar: luister eerst naar die onzekere plaat(slechte zang!) en dan naar het nummer 60 miles an hour( geiale keyboardsolo!!!) van get ready en je word weggeblazen!! als movement essential is dan zijn brotherhood en corruption lies power dinges ook essentieel: eigenlijk alle neworder platen wel! Je moet wel kritisch zijn!!!

Ik ben zeker wel kritisch maar heb net een andere smaak dan jij blijkbaar Ik heb niks tegen Get ready, misschien wel het op een na beste New order album... maar Movement blijft bij mij bovenaan staan. Na de 3 officiele Joy division albums en het semi-officiele Warsaw album dan.
  donderdag 9 januari 2003 @ 23:03:47 #108
13973 ranja
image means nothing
pi_7808320
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:35 schreef thesoundfan het volgende:

Ik zeg dat die oude nummers standaard punk zijn en niet zo uniek-nuwave-sferisch als closer en daarom vind ik ze kut.Maar dat zegt niks over de kwaliteit.Ik begrijp best dat jij het wel goed vind.Wat je zei over die ontwikkeling die je goed hoort vind ik heel interresant.Ze hebben opnames gemaakt van voor unknown pleasures die ze mislukt vonden omdat de producer hun niet begreep en het daardoor niet werkte.Dat hoort ook bij hun ontwikkeling.Vind ik heel interesant.Ik vind vooral warsaw veel minder omdat het latere werk de ritmiek "disco" was en bij warsaw niet.DE uniekheid het eclectisme (moeilijk woord zeg!)=disco ritme met rocknuwave sound,ontbreekt.Een nummer als warsaw is gewoon veel saaier dan bijvoorbeeld decades.

Je doet iets vaags met quoten

Maar goed, Warsaw standaard punk noemen vind ik erg ver gaan hoor... nummers als They walked in line of de eerste versies van Transmission en Leaders of men heeft erg weinig met de punk te maken die ik 'standaard' noem. Maar ik heb het idee dat jij meer van de electronische kant van de wave houdt en ik meer de donkere (laat ik geen gothic zeggen) kant... met name JD nummers als The eternal, No love lost, 24 hours, etc...

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 09-01-2003 23:09]

vrijdag 10 januari 2003 @ 21:12:12 #109
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7827969
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 23:03 schreef ranja het volgende:

[..]

Je doet iets vaags met quoten

Maar goed, Warsaw standaard punk noemen vind ik erg ver gaan hoor... nummers als They walked in line of de eerste versies van Transmission en Leaders of men heeft erg weinig met de punk te maken die ik 'standaard' noem. Maar ik heb het idee dat jij meer van de electronische kant van de wave houdt en ik meer de donkere (laat ik geen gothic zeggen) kant... met name JD nummers als The eternal, No love lost, 24 hours, etc...

Laten we niet meer lullen over wat we het best vinden maar gewoon nog eens de plaat die wij zelf het geweldigst vinden opzetten!
pi_7833929
quote:

[..]

aan jou en aan Arma_Angelus: Waar hebben jullie die box gekocht?

Ik heb hem bij een afdeling van de Virgin gekocht, en dat kostte me dus 62 treuro. (maar het geld meer dan waard overginds) In andere platenzaken heb ik hem nog nooit zien staan. En in Nederland zijn de zogenaamde"longboxen" vaak ook nergens te vinden.

Ik heb hem speciaal moeten bestellen. Ik heb het bij een klein platenzaakje in Deventer gedaan (Bep Dylan). Hij was 60 euro. Dus ik denk dat die prijs wel aardig vaststaat.
Ik heb hem zelf ook nooit ergens 'zomaar' zien staan.
Hmmzz....
pi_7833954
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 02:52 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ik heb hem speciaal moeten bestellen. Ik heb het bij een klein platenzaakje in Deventer gedaan (Bep Dylan). Hij was 60 euro. Dus ik denk dat die prijs wel aardig vaststaat.
Ik heb hem zelf ook nooit ergens 'zomaar' zien staan.

Tweedehands bij Concerto voor 40 eurootjes...
  zaterdag 11 januari 2003 @ 02:59:33 #112
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_7833996
ik heb de box gekocht bij uhm: plato in enschede, overlaten komen uit apeldoorn
kosten: 64 euro.
pi_7836570
quote:

Is dat de moeite waard?

Ik heb hem hier op mp3 staan. Nog nooit naar geluistert eigenlijk. Zo'n box heb ik overigens ook van The Police(4 cd's) en die is zeker de moeite waard.

Geert

I am a drinker with writing problems
pi_7857473
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:39 schreef Elegy het volgende:

[..]

Thanx voor de tips

De beste Bunnymen-albums zijn: Crocodilles(1980)=goed!, Heaven up here(1981)=zeer goed, de ontroerendste!, Porcupine(1983)vol Indiase/psychedelische vioolgeluiden, zeer mooi, 1 van de beste! en Ocean Rain(1984) Orchestraal en psychedelisch; heel indrukwekkend, ook 1 van de besten, daarna maakten ze nog het album Echo&The bunnymen in 1987, maar dat is een slap en vrij glad album, daarna gingen ze uit elkaar en kwamen weer bijelkaar(minus de overleden drummer Pete DeFreitas) midden jaren 90, maar die albums heb ik niet, dus daar kan ik ook geen oordeel over vellen!

Van de Velvet Underground zijn THE Velvet Underground&Nico(1967) en THE VELVET UNDERGROUND uit 1969 de beste (dat 2e album uit 1968 heb ik niet, wel eens gehoord bij iemand, maar vondt het niet zoveel aan) Op die elpee uit 1969 doen Nico en John Cale niet meer mee, staan veel goeie nummers op (o.a. Beginning to see the light, The story of my life, Afterhours, Jesus)

maandag 13 januari 2003 @ 10:28:26 #115
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7868907
Nog meer tips, nog meer tips Danku danku danku

Van de week ens kijken bij de Virgin en Fnac hier

maandag 13 januari 2003 @ 10:45:33 #116
13973 ranja
image means nothing
pi_7869134
quote:
Op zondag 12 januari 2003 17:20 schreef PHETEP het volgende:

Van de Velvet Underground zijn 'the Velvet Underground&Nico'(1967) en 'The velvet undergound' uit 1969 de beste (dat 2e album uit 1968 heb ik niet, wel eens gehoord bij iemand, maar vondt het niet zoveel aan) Op die elpee uit 1969 doen Nico en John Cale niet meer mee, staan veel goeie nummers op (o.a. Beginning to see the light, The story of my life, Afterhours, Jesus)

Niet mee eens, ik zou White light white heat nog maar eens een keer luisteren... die is echt super... niet in de laatste plaats door het 18 minuten durende Sister ray.
Die 3e vind ik dus wel minder, ik hoor dan liever wat latere uitgaven van outtakes en rarities zoals VU en Another view...
pi_7871332
quote:
Op maandag 13 januari 2003 10:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Niet mee eens, ik zou White light white heat nog maar eens een keer luisteren... die is echt super... niet in de laatste plaats door het 18 minuten durende Sister ray.
Die 3e vind ik dus wel minder, ik hoor dan liever wat latere uitgaven van outtakes en rarities zoals VU en Another view...

Ja, misschien als ik die 2e plaat weer eens beluister, vindt ik hem wel goed(dat ik die plaat beluisterd heb bij iemand anders is ook al weer zo'n 12 jaar geleden)- Ik heb wel een verzamel-elpee gehad waar een paar nummers van die 2e op stonden (White light/white heat, The box) en Sister Ray ken ik mede van de cover door Joy Division!
  maandag 13 januari 2003 @ 14:36:49 #118
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_7873293
Ik zag die Joy Division box laatst bij de plaatboef in Rotterdam voor 45 euro, volgens mij wassie nog nieuw ook (hij zat nog in het plastic en zag er ongebruikt uit). Het is dat ik meer dan de helft van wat erop staat al op cd heb, anders had ik'm zeker meegnomen.
pi_11099215
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:36 schreef menjo het volgende:
Ik zag die Joy Division box laatst bij de plaatboef in Rotterdam voor 45 euro, volgens mij wassie nog nieuw ook (hij zat nog in het plastic en zag er ongebruikt uit). Het is dat ik meer dan de helft van wat erop staat al op cd heb, anders had ik'm zeker meegnomen.
Ja, dat is een mooie box, van een ge-wel-dige band!

Shadowplay roeleert nog steeds zwaar!

pi_11100122
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 00:29 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Ja, dat is een mooie box, van een ge-wel-dige band!

Shadowplay roeleert nog steeds zwaar!

Die jongens zijn ook leuk doorgegaan als New Order toen Ian Curtis vond dat hij lang genoeg aanwezig was op de aardbol.
salva cum reverentia
pi_11101694
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 01:34 schreef hoppe het volgende:

[..]
blablabla New Order blablabla

Off-topic!
pi_16331079
Ik heb een hele Joy Division revival.

Zwaar onderschatte muziek.

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16334120
Ik las een tijd terug op PFM dat Factory Records een compilatie van JD nummers zou uitbrengen met een t-shirt en nog wat extra's.... is dat nog doorgegaan
pi_16339466
Ondanks dat Joy Division (te) kort aan bod komt, is "24 hour party people" een interessante documentaire over het ontstaan van de Manchester-scene onder aanvoering van Tony Wilson. Aanrader.

Ik denk dat de kracht van Joy Division is/was dat ze, in tegenstelling tot de duizenden druilerige gothic-bands van tegenwoordig die vooral beroepsmatig depressief zijn, integer waren en je dit terug hoort in de muziek.

pi_18934366
Absoluut
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:11:42 #126
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_18934676
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:26 schreef Kolkus het volgende:
Ondanks dat Joy Division (te) kort aan bod komt, is "24 hour party people" een interessante documentaire over het ontstaan van de Manchester-scene onder aanvoering van Tony Wilson. Aanrader.

Ik denk dat de kracht van Joy Division is/was dat ze, in tegenstelling tot de duizenden druilerige gothic-bands van tegenwoordig die vooral beroepsmatig depressief zijn, integer waren en je dit terug hoort in de muziek.
JD heeft zichzelf ook nooit als zijnde "goff" geprofileerd. Het was hun authentieke neerslachtigheid waardoor ze worden gezien als grondleggers van wat nu gothic is. Muzikaal gezien zitten ze denk ik meer in de buurt van post-punk of hele vroege wave?

24hour partypeople wil ik zeker nog eens gaan zien. Heb hier wel de cd ervan
pi_18936040
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:11 schreef Elegy het volgende:

[..]

Muzikaal gezien zitten ze denk ik meer in de buurt van post-punk of hele vroege wave?
Joy Division is in mijn optiek een Postpunk band in de meest letterlijke zin van het woord; een band die in navolging van de punk-golf haar eigen variant op deze stijl bracht, waarin kenmerkend is dat de teksten geen aanklachten waren tegen maatschappij naar binnen waren gericht ("positive-punk").

De term postpunk dekt de lading het beste, andere bands (niet geheel toevallig zijn dit ook mijn favoriete bands) binnen de goth/wave-hoek die onder de Postpunk-hoed vallen:
- Wire
- The Sound
- Gang of Four
- Pere Ubu
e.a.
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:18:44 #128
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_18936068
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:17 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Joy Division is in mijn optiek een Postpunk band in de meest letterlijke zin van het woord; een band die in navolging van de punk-golf haar eigen variant op deze stijl bracht, waarin kenmerkend is dat de teksten geen aanklachten waren tegen maatschappij naar binnen waren gericht ("positive-punk").

De term postpunk dekt de lading het beste, andere bands (niet geheel toevallig zijn dit ook mijn favoriete bands) binnen de goth/wave-hoek die onder de Postpunk-hoed vallen:
- Wire
- The Sound
- Gang of Four
- Pere Ubu
e.a.
Hee, bedankt voor de namen. Ik ga daar eens wat meer van op zoeken. Zou Boudisque daar wat van hebben liggen?
pi_18936186
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:18 schreef Elegy het volgende:

[..]

Hee, bedankt voor de namen. Ik ga daar eens wat meer van op zoeken. Zou Boudisque daar wat van hebben liggen?
'
Die kun je ook gewoon bij Plato halen hoor, meestal voor nog geen 8 euri p.s..

Nog een paar namen:
- The Fall
- Theatre of hate
- The Chameleons
- Suicide
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:30:36 #130
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_18936288
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:24 schreef Kolkus het volgende:

[..]

'
Die kun je ook gewoon bij Plato halen hoor, meestal voor nog geen 8 euri p.s..

Nog een paar namen:
- The Fall
- Theatre of hate
- The Chameleons
- Suicide
Dankje. Moet morgen toch naar Den Haag, ga ik daar eens wat rondstruinen
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:35:18 #131
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_18936371
[

Ik houd van New Order, vooral van de oude. Mijn favoriete album is Power, Corruption and Lies, super dansbaar, en toch nog lekker donker.
A spoonful of sugar...
pi_20360561
LOL, in een Brits muziekblad las ik net dat Love Will Tear Us Apart de beste single ooit is (volgens dat blad zelf dan) met een heel mooi stukje erbij.

Ik heb daar geen enkel probleem mee .

Edit: het is Q Magazine
quote:
1. Joy Division – Love Will Tear Us Apart
2. Nirvana – Smells Like Teen Spirit
3. Radiohead – Creep
4. Grandmaster Flash & Melle Mel – White Lines (Don’t Do It)
5. The Stone Roses – Fools Gold
6. The Specials – Ghost Town
7. Eminem – My Name Is
8. Massive Attack – Unfinished Sympathy
9. New Order – Blue Monday
10. Underworls – Born Slippy

[ Bericht 50% gewijzigd door RichardQuest op 02-07-2004 16:14:08 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20360813
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 02:20 schreef ranja het volgende:
Warsaw is hooe de band heette voor ze joy divison werden en is zeker een aanrader.
Ik heb zelf net de lp 'live at Preston' gekocht en die is erg goed...
Still is een verzamelaar, volgens mij uit '81. Overigens vind ik dat een matige verzamelaar, half ge-edit en wat live opnames.

Substance daarentegen

En voor Warsaw heetten ze de Stiff Kittens
pi_21186563
Mooi topic want Joy Division rools!

Weet iemand of de "Here are the Young Men"-video (FACT 37) op DVD uit is/komt? Heb de video (slechte kwaliteit opnames maar uiteraard legendarisch) al in m'n bezit gelukkig
pi_21187407
Lieve mensen, probeer ook eens The Sound en The Chameleons..
Als je van JD houdt dan kun je bijna geen hekel hebben aan deze bands.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21187506
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:38 schreef RichardQuest het volgende:
LOL, in een Brits muziekblad las ik net dat Love Will Tear Us Apart de beste single ooit is (volgens dat blad zelf dan) met een heel mooi stukje erbij.

Ik heb daar geen enkel probleem mee .

Edit: het is Q Magazine
[..]
Peter Hook en zijn maatjes kunnen verrukt zijn als ze dit lezen. 2 van de 10 beste singles komt van hun hand.

Smells Like Teen Spirit, Unfinished Sympathy en Blue Monday horen er volgens mij wel in thuis. Radiohead heeft betere nummers gemaakt. Net zoals Stone Roes.
pi_21187594
Het basspel van meneer Hook is sowieso briljant, zelfs The Cure heeft het gekopieerd. (Ik noem een "In Between days")
pi_21189522
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 18:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Peter Hook en zijn maatjes kunnen verrukt zijn als ze dit lezen. 2 van de 10 beste singles komt van hun hand.

Smells Like Teen Spirit, Unfinished Sympathy en Blue Monday horen er volgens mij wel in thuis. Radiohead heeft betere nummers gemaakt. Net zoals Stone Roes.
Radiohead betere nummers...? Ik hoop dat je beter als in beter dan Wham! bedoelt ofzo...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21189710
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:00 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Radiohead betere nummers...? Ik hoop dat je beter als in beter dan Wham! bedoelt ofzo...
Anders ga jij even samen met Tong80 in een hoekje zitten
pi_21190232
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 18:40 schreef nozem het volgende:
Lieve mensen, probeer ook eens The Sound en The Chameleons..
Als je van JD houdt dan kun je bijna geen hekel hebben aan deze bands.
En The Sisters Of Mercy uiteraard

En The Mission, en The Jam, wellicht DAF (Duitse neue welle)
pi_21190281
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:00 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dan 'Creep' denk ik dat hij bedoelt, wat ook zo is.
pi_21192759
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:35 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dan 'Creep' denk ik dat hij bedoelt, wat ook zo is.
Ik onthoud me wijselijk van commentaar. Het is tenslotte een topic voor een uberband
pi_21192872
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 18:07 schreef Fastcruiser het volgende:
Mooi topic want Joy Division rools!

Weet iemand of de "Here are the Young Men"-video (FACT 37) op DVD uit is/komt? Heb de video (slechte kwaliteit opnames maar uiteraard legendarisch) al in m'n bezit gelukkig
Ik heb 'm op de computer staan (VHS-kwaliteit). Ongelofelijk hoe Ian Curtis danst
pi_21192880
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik onthoud me wijselijk van commentaar. Het is tenslotte een topic voor een uberband
pi_21192967
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik heb 'm op de computer staan (VHS-kwaliteit). Ongelofelijk hoe Ian Curtis danst
Hij had niet voor niets epilepsie (hoe schrijf je dat eigenlijk )...

Gozer ging echt totaal op in z'n muziek.
pi_21193473
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:13 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Hij had niet voor niets epilepsie (hoe schrijf je dat eigenlijk )...

Gozer ging echt totaal op in z'n muziek.
Inderdaad, nog nooit iemand zo zien dansen
  woensdag 11 augustus 2004 @ 16:26:46 #147
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_21210353
Voor de geïnteresseerden (en mensen met een grote beurs), bij Lalaland in Den Haag verkopen ze een Joy Division box
pi_21212110
Ik vind zelf Leaders of Men, She's lost Control , They Walked in Line en Transmission erg sterk. Het is zeker niet de meest complexe muziek die ik ooit gehoord heb en Ian Curtis is technisch geen top-zanger, maar wat hij zingt is wel gemeend.

Heel anders dan een zanger van Linkin Park die beweerd dat hij "wounds" heeft "that won't heal" en persoonlijk nog niks meegemaakt heeft wat z'n tekst kracht bijzet.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 20:53:37 #149
pi_21216523
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind zelf Leaders of Men, She's lost Control , They Walked in Line en Transmission erg sterk. Het is zeker niet de meest complexe muziek die ik ooit gehoord heb en Ian Curtis is technisch geen top-zanger, maar wat hij zingt is wel gemeend.

Heel anders dan een zanger van Linkin Park die beweerd dat hij "wounds" heeft "that won't heal" en persoonlijk nog niks meegemaakt heeft wat z'n tekst kracht bijzet.
weet iemand eigenlijk wat Ian Curtis behalve zijn eigen verhanging heeft meegemaakt? Als het goed zal het wel in die nieuwe film over hun ter sprake komen. Maar ik wil het nu weten. Ik hoop voor Ian dat ie een behoorlijk rotjeugd gehad heeft anders ga ik hun muziek ook verwerpen!
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21221131
Het zou natuurlijk een prestatie op zich zijn wanneer de heer Curtis een gelukzalige jeugd had gehad en dan toch nog zulke muziek maakte.

Maar komop, de band is ontstaan in de arbeiderswijken van Manchester, die jongens hadden geen enkel toekomstperspectief, en dat hoor je terug in hun muziek. (al is New Order jaren later heel wat vrolijkere deuntjes gaan produceren..)
pi_21221445
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:53 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

weet iemand eigenlijk wat Ian Curtis behalve zijn eigen verhanging heeft meegemaakt?
Geen idee, maar ik weet wel dat zijn weduwe een jaar of wat geleden een boek heeft geschreven: Touching from a Distance: Ian Curtis and "Joy Division" - en de recencies waren goed.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_21235637
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:30 schreef Beathoven het volgende:
Het is dan ook juist de puurheid die de kracht van Joy Division is... niets mooit, geen gadgets... eerlijke muziek.
pi_21236347
Het is trouwens ook fascinerend om te beluisteren welke verandering van stijl New Order door heeft gemaakt in de jaren '80. De dubbelaar Substance leent zich daar erg goed voor, van nummers compleet in Joy Division stijl (de eerste paar nummers van cd2) tot vrolijke dancepopdeuntjes als Bizarre Love Triangle, Shellshock en State of the Nation.

Overigens is de dancepop van New Order soms op het randje, maar nooit te cheesy, het behoudt altijd een zekere geloofwaardigheid.
pi_21236613
Ik vind New Order 10x zo slap als Joy Division, maar dat zal wel aan mij liggen....
pi_21236675
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:13 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind New Order 10x zo slap als Joy Division, maar dat zal wel aan mij liggen....
De bekende nummers van New Order komen bijna allemaal uit hun vrolijke synthpop tijd (vanaf 1984 ongeveer..) en die kan niet elke Joy Division fan waarderen nee.
pi_21236734
Get Ready is wel een geinig album, niet meer en niet minder, trouwens.
pi_21236806
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:18 schreef RichardQuest het volgende:
Get Ready is wel een geinig album, niet meer en niet minder, trouwens.
Omdat ze daar weer meer een rockbenadering hanteren natuurlijk, dat kun je van Technique of Republic niet zeggen, terwijl ik dat ook prima albums vind.

Ik denk dat jouw interesse meer ligt in het rauwe postpunkgeluid van Joy Division en dat je gladde synthpop mijdt als de ziekte?

Overigens is het misschien niet goed om New Order in te delen in het Synthpop-hokje, daar doe je ze tekort mee denk ik.
pi_21236981
Ik krijg op den duur genoeg van de synthbliepjes, af en toe zet ik wel 's een album van Depeche Mode of Soft Cell op, maar ik luister liever naar de industrial-scene van de jaren 80....Maar inderdaad, de postpunk is mijn ding .

Klinkt misschien bot, maar als Ian Curtis niet stierf, was JD denk ik met Ian Curtis en al het synthpad op gegaan. In het begin verfoeiden ze de synthesiser (ze weigerder de Warsaw-LP uit te brengen omdat er een synthesiser aan toegevoegd was) en bij hun laatste single nam het meer de overhand...volgens mij was dat helemaal fout gegaan als Curtis een soort Gahan was geworden .
pi_21239048
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:28 schreef RichardQuest het volgende:
Ik krijg op den duur genoeg van de synthbliepjes, af en toe zet ik wel 's een album van Depeche Mode of Soft Cell op, maar ik luister liever naar de industrial-scene van de jaren 80....Maar inderdaad, de postpunk is mijn ding .

Klinkt misschien bot, maar als Ian Curtis niet stierf, was JD denk ik met Ian Curtis en al het synthpad op gegaan. In het begin verfoeiden ze de synthesiser (ze weigerder de Warsaw-LP uit te brengen omdat er een synthesiser aan toegevoegd was) en bij hun laatste single nam het meer de overhand...volgens mij was dat helemaal fout gegaan als Curtis een soort Gahan was geworden .
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.
Het is trouwens nog altijd mozart of bach vergeleken bij de trance/houseshit waar we nu mee zitten
pi_21239328
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef kamagurka het volgende:
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.
Het is trouwens nog altijd mozart of bach vergeleken bij de trance/houseshit waar we nu mee zitten
:Y:Y:Y

Violator bijvoorbeeld is weinig mis mee.

En de zooi van tegenwoordig kan je bijna geen muziek meer noemen
pi_21239448
Depeche Mode is gewoon geniaal. Zeker hun midden tot eind jaren '80 werk.
pi_21239827
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:08 schreef nozem het volgende:
Depeche Mode is gewoon geniaal. Zeker hun midden tot eind jaren '80 werk.
Shaking the disease of blasphemous rumours
pi_21239977
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:24 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Shaking the disease of blasphemous rumours
Ja precies, de dingen van Some great Reward, Black Celebration, Music for the Masses en Violator.. en natuurlijk de live cd uit 1988, veel betere muziek vind je niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door nozem op 12-08-2004 19:44:07 ]
pi_21240851
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:30 schreef nozem het volgende:

[..]

Ja precies, de dingen van Some great Reward, Black Celebration, Music for the Masses en Violator.. en natuurlijk de live cd uit 1988, veel betere muziek vind je niet.
Music for the masses is een onovertroffen meesterwerk zelfs
pi_21241266
music for the masses, black celebration, violator en songs of faith and devotion zijn mijn favorieten.
Exciter doet mij helemaal, maar dan ook helemaal niets.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21241447
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nou, ik bedoelde dat het bij mij gaat vervelen...
pi_21241449
Maargoed, het gaat natuurlijk over Joy Division. Gelukkig zijn er bands zoals Joy Division, Depeche Mode en The Smiths, maakt het leven heel wat draaglijker..
pi_21241504
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:18 schreef bartrid het volgende:
music for the masses, black celebration, violator en songs of faith and devotion zijn mijn favorieten.
Exciter doet mij helemaal, maar dan ook helemaal niets.
Die heb ik niet eens

Ik heb geloof ik ooit Ultra nog ns op cassette gehad (jaja, pubers, uit de pre-historie!). Daar stonden wel aardige nummers op, maar het merendeel was erg matig.
Faith and devotion is idd een klapper! Heel anders en toch onmiskenbaar depeche
pi_21241570
En t ging idd over Joy Division, maar die hebben weinig meer uitgebracht recentelijk
pi_21241595
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:29 schreef kamagurka het volgende:
En t ging idd over Joy Division, maar die hebben weinig meer uitgebracht recentelijk
Toch wel een paar pagina's over geluld.
pi_21241603
sofad is wel typisch zo'n plaat die een tweedeling veroorzaakt, of je vindt hem fantastisch of ongelofelijk kut.
Ultra vind ik op zich wel ok, maar niet echt veel bijzonders. Duidelijk te merken dat Alan Wilder weg is.
pi_21241606
Ik blijf bij Violator als zijnde hun meesterwerk. Door dat album ben ik ook in aanraking gekomen met de band, mijn neef draaide het toendertijd helemaal stuk (net als ie met Anne clark, The Smiths en the Cure deed..)

Bedankt neef..
pi_21241667
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:30 schreef bartrid het volgende:
sofad is wel typisch zo'n plaat die een tweedeling veroorzaakt, of je vindt hem fantastisch of ongelofelijk kut.
Ultra vind ik op zich wel ok, maar niet echt veel bijzonders. Duidelijk te merken dat Alan Wilder weg is.
Songs of faith and devotion is mijn meest gedraaide schijf denk ik zelfs, maar dat komt met name omdat mijn vriendin hem ontdekte en nog veel vaker opzette dan mij eigenlijk lief was

Ik hou niet zo van het grijsdraaien van muziek, het moet zijn magie kunnen behouden..
pi_21241717
Joy Division!
pi_21241876
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:35 schreef RichardQuest het volgende:
Joy Division!
Als ze nu nog hadden bestaan was het een britse boyband geworden met de naam Boy Division!!
pi_21241924
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:42 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als ze nu nog hadden bestaan was het een britse boyband geworden met de naam Boy Division!!
Scheert u weg, gij duivel!
pi_21242090
Boy Division Hadden een mooie cover hè
pi_21242203
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:52 schreef RichardQuest het volgende:
Boy Division Hadden een mooie cover hè
Zo'n lekker vrolijk swingend niemandalletje, "love love will tear us apart again, everybody in tha house y'all!"
pi_21242287
Ik zal 'm weer 's opzetten
pi_21242422
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:57 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zo'n lekker vrolijk swingend niemandalletje, "love love will tear us apart again, everybody in tha house y'all!"
De eerste de beste geflipte eurohouse-homo die daar een remix van maakt ga ik vermoorden denk ik..
pi_21242470
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:05 schreef nozem het volgende:

[..]

De eerste de beste geflipte eurohouse-homo die daar een remix van maakt ga ik vermoorden denk ik..
China Touch!
pi_21242529
  donderdag 12 augustus 2004 @ 21:26:08 #183
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_21242899
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:57 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Helemaal da shiznitz ya know weetje? rechtstreeks uit amsterdam oost met de homies uit de ghetto! Woord omhoog neger! Show me tha bling bling!

Het wordt tijd voor meer stropdassen op tv Wellicht zou Von Trohnstahl een clip kunnen maken van hun coverversie van "We walked in line". (note: dus niet they walked in line. Bespeur de fijne nuance )
Compleet met tanks en marcherende geuniformde legionnairs die al kampfend gegen dat arrenbaggerplebs fier door de straten stampen Kunnen we het ook weer Freude Division noemen
pi_21249500
De naam "Joy Division" heeft een vrij zieke betekenis trouwens, maar dat wisten jullie vast al..
pi_21251400
Prachtig toch .
pi_21251561
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:05 schreef nozem het volgende:

[..]

Hoe heette ook die 80's-zanger die het nummer gecoverd had?... met drie dansende mannetjes op de achtergrond

Maar idd... ook hier zal vast wel een foute en goedkope remix op komen, zoals op heel veel goede nummers
pi_21255983
China Touch heeft er al een eurodance-remix van gemaakt.

Bedoel je trouwens Paul Young?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:48:44 #188
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_21257564
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 01:17 schreef nozem het volgende:
De naam "Joy Division" heeft een vrij zieke betekenis trouwens, maar dat wisten jullie vast al..
ehm toevallig weet ik het niet.. maar ik zag in 24 hour party people dat er Nazi's aantrok. Zal wel iets met WO 2 te maken hebben... denk ik.
Don't love if you want to die in peace.
pi_21257751
Joy Divisions waren groepen Joodse vrouwen die door nazi's als hoeren seksslaven gebruikt werden...
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:56:59 #190
46794 Berkery
Fat bastard
pi_21257755
They chose the new name from a harrowing account of life in a concentration camp during World War 2. This book, The House Of Dolls by Karol Cetinsky, is quoted by Ian in a spoken insert to the song No Love Lost. The Joy Division was the corps of young women kept in the camp for the pleasure of Nazi officers on leave.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 14:01:29 #191
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_21257856
hmmm ok. aparte naamkeuze idd
pi_21257990
Dat wordt trouwens ook 2x gezegd in 24 hour party people.
pi_21259686
quote:
[b]They chose the new name from a harrowing account of life in a concentration camp during World War 2. This book, The House Of Dolls by Karol Cetinsky, is quoted by Ian in a spoken insert to the song No Love Lost. The Joy Division was the corps of young women kept in the camp for the pleasure of Nazi officers on leave.
Daar wist ik eigenlijk helemaal niks vanaf, dat gedeelte hebben we nooit gehad bij geschiedenis.. maar het was natuurlijk te verwachten met de nazi-zwijnen uit die tijd
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 17:44:22 #195
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_21263345
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:07 schreef RichardQuest het volgende:
Dat wordt trouwens ook 2x gezegd in 24 hour party people.
Jah.. ik hoorde dat het iets met Nazi's was maar ik zat even niet op te letten
pi_21267947
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 12:40 schreef RichardQuest het volgende:
Bedoel je trouwens Paul Young?

Ja dus
pi_21537681
Vandaag Live in Preston gehaald, viel tegen vanwege alle technische mankementen en het soms ronduit valse gitaarspel, ik had eigenlijk die andere moeten hebben, Les Bains Douches..
pi_21553336
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:38 schreef nozem het volgende:
Vandaag Live in Preston gehaald, viel tegen vanwege alle technische mankementen en het soms ronduit valse gitaarspel, ik had eigenlijk die andere moeten hebben, Les Bains Douches..
Ik vind ze beide niet best.

Beste om aan te schaffen zijn de BBC/John Peel-sessions.
pi_21555289
Ik heb ze allemaal op MP3 Alleen de albums (en Still en Substance) heb ik origineel

Ik had laatst de Warsaw-bootleg op een platenbeurs gespot, maar was 25 euro
pi_21555371
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb ze allemaal op MP3 Alleen de albums (en Still en Substance) heb ik origineel

Ik had laatst de Warsaw-bootleg op een platenbeurs gespot, maar was 25 euro
Dat album van Warsaw kun je gewoon in de winkel kopen, Kroese heeft em voor 10 euro. Ik heb nu Unknown Pleasures, Closer, Substance, Warsaw en Live in Preston.
pi_21555390
Ja, maar het was wel vinyl
pi_22155321
quote:
Joy Division tribute
In "De Sjors" in de gemeente Roggel (Limburg) speelt op 16 oktober een Joy Division tribute band.
Ghehe, dit lijkt me best geinig om te zien .
pi_22157984
Ben benieuwd hoe dat dan klinkt.
  donderdag 23 september 2004 @ 19:49:58 #204
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_22158429
ik hoop toch als een epileptische roggelende spast die helemaal opgaat in de muziek van zijn bandgenoten...
pi_22159966
Bij de premiere van 24 Hour Party People trad er in de Melkweg een Joy Division-cover band op.
Zij konden de nummers en sfeer van Joy Division op zeer indrukwekkende wijze oproepen.

Er is dus hoop!
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:17:14 #206
89892 Lo-lo-lo-LOLA
tastes just like cherry-cola
pi_22708246
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:08 schreef thesoundfan het volgende:
Decades(van closer) is mijn absolute favoriet.Dat nummer lijkt op helemaal geen andere nummers die ik ken. Absoluut uniek!
Enkele minuten geleden luisterde ik dit nummer nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.

En ik ben geen type jankwijf.

Mocht deze semi-sentimentele topickick niet in goede aarde vallen; mijn welgemeende excuses.

Oh..let's bomb the factory that makes all the wannabe's! Let's burst all the bubbles that brainwash the masses!
pi_22709790
Jawel hoor, hoef ik het niet te doen Dat coverbandje treedt namelijk deze zaterdag op (week uitgesteld)....
pi_22709794
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:

[..]

Enkele minuten geleden luisterde ik dit nummer nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.

En ik ben geen type jankwijf.

Mocht deze semi-sentimentele topickick niet in goede aarde vallen; mijn welgemeende excuses.

Oh my god, it's alive!

Mooi he, Joy Division
pi_22709865
Here are the young men
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:01:42 #210
89892 Lo-lo-lo-LOLA
pi_22729676
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef nozem het volgende:

[..]

Oh my god, it's alive!

Mooi he, Joy Division
Nozem!

Ik heb nog anderhalve drukke week voor de boeg.
Daarna ben ik weer all yours.

Oh..let's bomb the factory that makes all the wannabe's! Let's burst all the bubbles that brainwash the masses!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:24:10 #211
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22731633
We walked in line
pi_22732355
They, toch?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:56:49 #213
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22732577
"We" is de uitvoering van Von Thronstahl eigenlijk nog beter dan het origineel
pi_22740387
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:01 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:

[..]

Nozem!

Ik heb nog anderhalve drukke week voor de boeg.
Daarna ben ik weer all yours.

Ik dacht al dat je het druk had. Ik heb dat ook, het verschil tussen ons is dat jij écht prioriteiten kunt stellen en dat ik van de ene in de andere verleiding val (drank, vrouwen, pikzwarte wave etc )
pi_22740441
Goed, ik slinger "Substance" er weer eens in, en wat een heerlijke muziek, en hoeveel echter dan bands als Interpol of The Faint...
  woensdag 20 oktober 2004 @ 09:12:14 #216
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22741887
Zeker echter, maar Interpol en The Faint zijn zeker niet slecht, vooral niet als je kijkt naar hetgeen wat dagelijks over ons wordt uitgestort
pi_22742947
Vooral de stem van de heer Paul Banks doet me ergens aan denken
pi_22745211
Ik zit toevallig naar Dead Souls te luistren... mooie liedjes toch
pi_22864388
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef RichardQuest het volgende:
Jawel hoor, hoef ik het niet te doen Dat coverbandje treedt namelijk deze zaterdag op (week uitgesteld)....
Elke fan moet ze echt gaan bekijken, als je je ogen dicht deed stond daar gewoon Joy Division te spelen Dead Souls heten ze....
pi_24514319
Ja ja, Ian is 25 jaar dood en dat gaat weer wat moois opleveren:

Anton Corbijn regisseert Joy Division film:

http://www.cinema.nl/cinema/magazines/news/index.jsp?portals=3142294&magazines=5268514&news=20763291
pi_24514994
Dat nieuws stond zelfs twee keer in het Limburgs Dagblad. Onnozelaars, aldaar!
pi_24522520
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:21 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:

Anton Corbijn regisseert Joy Division film
Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.

Aan de andere kant vond ik dat 24 hour party people best een goed, zij het wat "luchtig", beeld van Joy Division gaf en kan ik me ook niet veel voorstellen bij Anton Corbijn als reggiseur.

Desondanks ben ik erg benieuwd.
pi_24529257
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:24 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.

Aan de andere kant vond ik dat 24 hour party people best een goed, zij het wat "luchtig", beeld van Joy Division gaf en kan ik me ook niet veel voorstellen bij Anton Corbijn als reggiseur.

Heb je ooit zijn video van Atmosphere gezien? Filmen kan ie!
pi_24534754
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Heb je ooit zijn video van Atmosphere gezien? Filmen kan ie!
Stom van me, hij heeft natuurlijk schitterende videos gemaakt voor, naast Joy Division, Depeche Mode, U2 etc..

Spike Jonze ed. hebben uitgewezen dat de stap van videoclip naar film regisseren succesvol kan zijn, dus nog meer reden om naar de film uit te kijken.
pi_27005546
Closer net weer eens opgezet, ik ben nu bij Decades. Het is lang geleden dat ik zoveel kippevel van muziek heb gehad. Wat een enorm meeslepende plaat..

Ik geloof niet dat ik het aankan hem nog een keer te beluisteren..
pi_27029865
Unknown Pleasures doet mij persoonlijk meer dan Closer.
Bij Closer vind ik die synth-tapijten iets te veel van het goede.

Daarnaast vind ik het eerste nummer, Atrocity Exhibition uit mijn hoofd, te grillig en ronduit irritant.

Maar goed, een nummer als Decades daarentegen
pi_27030386
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:24 schreef Kolkus het volgende:

[..]

HMV heeft hem erg goedkoop en ik meen dat ze ook wel naar NL versturen:
http://www2.hmv.co.uk/hmvweb/simpleSearch.do?pGroupID=-1&simpleSearchString=touching+distance&primaryID=-1
  zondag 15 mei 2005 @ 23:21:27 #228
46794 Berkery
Fat bastard
pi_27040126
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:01 schreef Kolkus het volgende:

Daarnaast vind ik het eerste nummer, Atrocity Exhibition uit mijn hoofd, te grillig en ronduit irritant.
Mee eens, ik heb dat ook met 'Isolation'. Ik heb ook nooit begrepen waarom Therapy? juist dat JD-nummer kozen om te coveren
pi_27051232
Isolation Wat is daar grillig aan?
pi_27051299
Ik kende Joy Division niet, dus ik heb er gister even een aantal nummmers van opgezocht, maar deze klinken gewoon bijna allemaal ronduit vals...

Mis ik nou iets, of is dat nou juist de charme van deze band?
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_27051415
Het waren niet de meest getalenteerde muzikanten, maar de charme is wel een beetje de holle drums, de basgitaar die als gitaar wordt bespeeld en de stem van Curtis. Echt vals vind ik het niet, op welke liedjes doel je?
pi_27055536
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:22 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik kende Joy Division niet, dus ik heb er gister even een aantal nummmers van opgezocht, maar deze klinken gewoon bijna allemaal ronduit vals...

Mis ik nou iets, of is dat nou juist de charme van deze band?
Vals? Welke nummers inderdaad?
pi_27056433
Decades om maar eens een voorbeeldje te noemen, maar het zal wel de bedoeling zijn dat het zo klinkt...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_27112467
vandaag 25 jaar geleden dat Ian Curtis zelfmoord heeft gepleegd....
pi_27113097
Dan gooi ik straks Closer maar weer eens op m'n platenspeler.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27113228
Die draait hier nu ook.
pi_27127615
Het is vandaag Joy Division dag op StuBru ( http://www.stubru.be/ ), omdat het 25 jaar geleden is. Nu is een interview over JD met Girls Against Boys ,die She's Lost Control coverde voor de compilatie-CD van tien jaar geleden.

Ze draaien dus de hele dag om de zoveel liedjes Joy Division.

[ Bericht 11% gewijzigd door RichardQuest op 18-05-2005 20:25:34 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 18 mei 2005 @ 20:25:38 #238
7889 tong80
Spleenheup
pi_27127874
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:15 schreef bartrid het volgende:
vandaag 25 jaar geleden dat Ian Curtis zelfmoord heeft gepleegd....
Ik wilde het net posten.

Trouwste user 2022 woensdag 18 mei 2005 @ 20:26:12 #239
7889 tong80
Spleenheup
pi_27127899
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:17 schreef RichardQuest het volgende:
Het is vandaag Joy Division dag op StuBru ( http://www.stubru.be/ ), omdat het 25 jaar geleden is. Nu is een interview over JD met Girls Against Boys ,die She's Lost Control coverde voor de compilatie-CD van tien jaar geleden.

Ze draaien dus de hele dag om de zoveel liedjes Joy Division.
Die doen dus waar we in Nederland in falen.

pi_27128088
Kink FM draaide net She's Lost Control. En radio 3 heeft nog nooit van de beste man gehoord.

Ik vind het okee dat er mensen zijn die erbij stilstaan. Het is een legende.
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:35:48 #241
pi_27128206
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kink FM draaide net She's Lost Control. En radio 3 heeft nog nooit van de beste man gehoord.

herstel Toffe! 3fm draaide vannacht iets van Joy Division. Was wel VPRO...
[/quote]
  Trouwste user 2022 woensdag 18 mei 2005 @ 20:36:51 #242
7889 tong80
Spleenheup
pi_27128242
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ik luisterde ook naar KINK-FM. Iets dat ik als het zo blijft niet meer doe. Wat een gelul en zelf ingenomen geouwehoer. De lul de behanger kreeg het er nog net uit dat de zanger 25 jaar was overleden. De naam vermelde hij niet eens.

pi_27128245
Ik heb Love Will Tear Us Apart ook wel 's door Claudia De Breij horen draaien, maar dat mag geen naam hebben.
  Trouwste user 2022 woensdag 18 mei 2005 @ 20:38:57 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_27128302
Gisteren was het KANE-dag op radio-3. Die heben niks met muziek alleen met geld.

pi_27128955
Met Kane vergelijken is net zoiets als met de holocaust; not done. .
pi_27129555
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef RichardQuest het volgende:
Het waren niet de meest getalenteerde muzikanten, maar de charme is wel een beetje de holle drums, de basgitaar die als gitaar wordt bespeeld en de stem van Curtis. Echt vals vind ik het niet, op welke liedjes doel je?
idd

Als een perfecte band het speelt dan kan het ook net zo goed in een bejaardencentrum uitgevoerd worden. Deze muziek hoort niet 'mooi' te klinken
pi_27134168
ik heb gehoord dat bloc party geinspireerd is op joy division ?
lijkt het er een beetje op ?
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
pi_27134564
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:01 schreef MuseMuse het volgende:
ik heb gehoord dat bloc party geinspireerd is op joy division ?
lijkt het er een beetje op ?
Ik zou zeggen: test het zelf en zet Sudio Brussel op. Zometeen speelt een overtuigende JD-coverband (de band waar ik het eerder dit topic ook over had)
pi_27140722
Verder denk ik persoonlijk dat Gang Of Four, Wire, P.I.L., Fischer-Z en Talking Heads meer overeenkomsten hebben met Bloc Party.
pi_27141767
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:33 schreef RichardQuest het volgende:
Verder denk ik persoonlijk dat Gang Of Four, Wire, P.I.L., Fischer-Z en Talking Heads meer overeenkomsten hebben met Bloc Party.
Tja...moeilijk te zeggen.
Een hoop overeenkomsten met bands uit die periode.
Leuke muziek, maar ik heb toch altijd het idee dat ik het allemaal al een keer gehoord heb.

O/T: goede band, Joy Division. Ookal heb ik persoonlijk Bauhaus altijd beter gevonden
pi_27189353
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:13 schreef cafca het volgende:

[..]

O/T: goede band, Joy Division. Ookal heb ik persoonlijk Bauhaus altijd beter gevonden
Ieder zijn smaak, ik vind dat Bauhaus iets teveel leentjebuur bij Bowie speelde, terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
pi_27197368
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Kolkus het volgende:

[..]

...... leentjebuur bij Bowie speelde, .......
Daarom spraken ze mij ook wel aan natuurlijk
quote:
terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
Dat is ontegenzeggelijk waar. Niks tegen in te brengen.
pi_27228741
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ieder zijn smaak, ik vind dat Bauhaus iets teveel leentjebuur bij Bowie speelde, terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
De stem van Peter Murphy heeft misschien wat weg van Bowie, maar verder vind ik Bauhaus een uniek eigen geluid hebben al was Murphy zeker een fan van Bowie.De cover van Ziggy Stardust is natuurlijk wel erg goed
pi_27237477
:edit:

[ Bericht 46% gewijzigd door RichardQuest op 22-05-2005 12:53:47 ]
pi_27264354
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:56 schreef nozem het volgende:

[..]

De stem van Peter Murphy heeft misschien wat weg van Bowie, maar verder vind ik Bauhaus een uniek eigen geluid hebben al was Murphy zeker een fan van Bowie.De cover van Ziggy Stardust is natuurlijk wel erg goed
En dat was ook wel hel duidelijk in de muziek te horen, hoor.
Natuurlijk had Bauhaus een eigen geluid, maar de Bowie invloed is toch wel sterk aanwezig
maar dit is een Joy Division topic, en geen Bauhaus topic
  zondag 20 november 2005 @ 05:51:54 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32418708
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan ) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32426955
quote:
Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan ) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
Moet je toch ns luisteren naar the church - under the milky way of tears for fears met pale shelter, of het hele echo & the bunnymen oeuvre... de meest prachtige en warme nummers en typisch 80
pi_32427119
Ik vind joy division wel degelijk minimalistisch en afstandelijk, maar tegelijk ook erg kwetsbaar en introvert... muziek waar je niet gemakkelijk in komt. Maar zeker een grondlegger van een hele nieuwe muzikale waaier die erna kwam, en beïnvloeders van nick cave t/m radiohead (helaas ).
pi_34491577
Maar wat vinden jullie het beste nummer van Joy Division? Ik ben verliefd op Novelty
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:48:39 #260
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_34491905
Ik ben op het moment helemaal weg van Atrocity Exhibition
pi_34495969
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:38 schreef ThomYorke het volgende:
Maar wat vinden jullie het beste nummer van Joy Division? Ik ben verliefd op Novelty
24 hours.
pi_34508295
Kan bij hun niet echt één nummer kiezen, ik draai ook nooit losse nummers van ze, dan kan het nog wel eens monotoon overkomen. Het is de sfeer en expressie op een heel album die ze zo bijzonder maakt.

Dus.........
pi_34512779
Het laatste nummer van Closer is toch wel 1 van de meest deprimerende nummers aller tijden, maar zo mooi
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34555620
Means to an End en Shadowplay
pi_34556072
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:20 schreef keijz het volgende:
Shadowplay
Die gitaar in dat nummer, wow! Word er elke keer weer wild van.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:21:44 #266
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34562817
Dead Souls is een briljant nummer.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 29 januari 2006 @ 00:57:54 #267
pi_34568422
transmission en love will tear us apart, maar die zijn natuurlijk te voor de hand liggend, daarom noem ik ze ook.

Kijk als je nu echt een cool nr. wilt noemen moet je IN A LONELY PLACE roepen. zowat erg onbekend...
[/quote]
  zondag 29 januari 2006 @ 01:07:38 #268
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34568664
Ik was altijd erg voor Heart and Soul. Heerlijk uniforme en bijna geestverdovende basloop en drumpartij. Tegenwoordig neig ik meer naar Twenty Four Hours en New Dawn Fades.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34577841
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Dead Souls is een briljant nummer.
pi_34589120
New dawn fades, Transmission, Love will tear us apart, Dead souls, Atmosphere, Decades etc.
  zondag 29 januari 2006 @ 22:30:39 #271
81831 Capa
is cool.
pi_34596767
She's lost control
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_34598117
En passover niet te vergeten.
pi_34598987
Atmosphere, the eternal...
  maandag 30 januari 2006 @ 01:39:44 #274
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34602767
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:38 schreef nozem het volgende:
Les Bains Douches..
Briljant! Ik hoor hem nu voor het eerst, terwijl ik al jaren en jaren JD luister. Day of the Lords:
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35367027
*Kick. Kom op, er moet in zeven jaar fok toch wel een topic over joy disivion volgeluld kunnen worden?
pi_35367032
Wanneer komt hun nieuwe album uit?
pi_35367137
Ja, wanneer komen ze eens met nieuw materiaal?
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_35367474
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:23 schreef Intxaurraga het volgende:
Wanneer komt hun nieuwe album uit?
Intieme sessie uitgegeven
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:32:29 #279
pi_35424170
Leuk de makers hebben zeker nooit begrepen waar de naam 'Joy Division' eigenlijk vandaan komt
[/quote]
pi_35424395
Zullen de vrouwen leuk vinden om te weten .
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:43:48 #281
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35424592
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden kreeg ik eens een cassettebandje van iemand met daarop JD. Het was toen echt een muzikaal uitstapje voor me omdat ik zoiets nog nooit had gehoord en ook met heel andere muziek bezig was. Maar ik het het wel geluisterd en het is me altijd bijgebleven, het heeft wel iets.Vooral love will tear us apart . . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 16 april 2006 @ 10:24:04 #282
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_36999326
quote:
Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Zo dacht, en denk, ik er ook nog steeds over. Beetje enge vervreemdende muziek. (als ik bauhaus luister denk ik ook altijd aan verlaten vochtige kraakpanden vol verslaafde punkers ). Maar Joy Division klinkt zo speciaal, de stem van Ian Curtis legt echt gewicht op je hart.
pi_37001221
heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.

Even een vraagje. Zijn er nederlandstalige boeken te vinden over Joy Division/Ian Curtis?
pi_37010215
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:

heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.

Even een vraagje. Zijn er nederlandstalige boeken te vinden over Joy Division/Ian Curtis?
Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.
  zondag 16 april 2006 @ 17:27:16 #285
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_37010612
Joy Division is een van de bands waarvan ik na het stuk draaien van de lp's en maxi's en singles nog steeds de bibbers krijg, vooral van She Lost Control Again en walk in line... echt.. die lui waren zo strak. me pa heeft ze zelf live gezien toen ze in paradiso speelde, de lucky bastard.
overigens is 24 hour party people wel ene toffe film die deels over Joy DIvision gaat. De film is gaat over hun platen producer die de ontwikkeling van pistols tot techno doormaakte, zeker een aanraker.

over boeken weeti kniet zo veel af omtrent Joy Division maar er moet wel wat te krijgen zijn lijkt mij?
  zondag 16 april 2006 @ 18:41:48 #286
89892 Lo-lo-lo-LOLA
pi_37012495
Decades.
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
Enkele minuten geleden luisterde ik [Decades] nog op de fiets.
pi_37034451
The support act for OMD's forthcoming tour will be the reformed Joy Division.

Joy Division were the legendary Manchester band that achieved cult status on the Factory label and had also played live with OMD in the early days. The band's life was tragically cut short with the death of singer Ian Curtis in 1980 and the remaining members formed New Order.

Now however, Bernard Sumner, Peter Hook and Steve Morris of New Order have decided to reform Joy Division for a series of live performances. Their support role for OMD will be as part of a series of warm-up gigs

Echt gaaf,hoop dat ze ook hier in Holland komen.Ben zelf groot OMD fan maar met hun in het voorprogramma zal helemaal kik zijn.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  maandag 17 april 2006 @ 17:05:29 #288
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_37036114
Ik heb altijd veel waardering gehad voor de keuze om de naam Joy Division niet meer te gebruiken na de dood van Curtis, en onder een andere naam door te gaan. Beetje jammer dat dat na 25 jaar blijkbaar toch anders moet ......

Dat New Order af en toe een aantal Joy Division nummers speelt lijkt me prima, maar wat mij betreft liever niet onder de naam Joy Division.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_37036577
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:05 schreef fripper het volgende:

Dat New Order af en toe een aantal Joy Division nummers speelt lijkt me prima, maar wat mij betreft liever niet onder de naam Joy Division.
I agree, maar mochten ze in de buurt komen, dan zal de verleiding te groot zijn om er toch heen te gaan.
  maandag 17 april 2006 @ 18:48:52 #290
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_37038866
Ben het ook eens met bovenstaande. De stem van Ian Curtis was nu eenmaal kenmerkend voor JD.
pi_37038967
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:07 schreef chelloboy het volgende:
The support act for OMD's forthcoming tour will be the reformed Joy Division.

Joy Division were the legendary Manchester band that achieved cult status on the Factory label and had also played live with OMD in the early days. The band's life was tragically cut short with the death of singer Ian Curtis in 1980 and the remaining members formed New Order.

Now however, Bernard Sumner, Peter Hook and Steve Morris of New Order have decided to reform Joy Division for a series of live performances. Their support role for OMD will be as part of a series of warm-up gigs

Echt gaaf,hoop dat ze ook hier in Holland komen.Ben zelf groot OMD fan maar met hun in het voorprogramma zal helemaal kik zijn.
laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.html

Beetje naief ook om zoiets serieus te nemen. Alsof New Order/Joy Division in het voorprogramma van OMD ( ) gaat staan.
  maandag 17 april 2006 @ 18:53:34 #292
6536 dwerg
chagrijn
pi_37038995
Orchestral Manoeuvres in the Dark.
  maandag 17 april 2006 @ 18:54:43 #293
6536 dwerg
chagrijn
pi_37039024
Wauw, dat was mijn tweede post in dit topic. En er zat slechts 4,5 jaar tussen beide posts.
pi_37437041
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:52 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.html

Beetje naief ook om zoiets serieus te nemen. Alsof New Order/Joy Division in het voorprogramma van OMD ( ) gaat staan.
30th April 2006
Thanks to all those that expressed an interest in the previous story regarding Joy Division supporting OMD. We have to confess now of course that it was purely an April Fool's joke ;-)

Heb je toch gelijk,had het eerst niet in de gaten dat het wel een 1 April grap zou zijn.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_39799681
De opname's van de film Control zijn begonnen zie persbericht: http://www.lwtua.free-online.co.uk/jd/FInalPressRelease.doc en http://www.neworderonline.com/News/News.aspx?NewsID=1244

De website: http://www.controlthemovie.com/

Ook is er recent een documentaire verschenen over Factory records genaamd Shadowplayers, meer info hier: http://www.cerysmaticfactory.info/ltmdvd2391.html

Tevens zit er een Joy Division documentaire en een Joy Divison dvd met live materiaal in de pijplijn, aangekondigd door Hooky in het volgende interview: http://www.neworderonline.com/News/News.aspx?NewsID=1231
pi_39801178
Ik kijk zo uit he naar die film! Ben echt benieuwd wat Corbijn er van gaat maken. (hij is in zwart-wit )
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:17:44 #297
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39802530
Dat zit er met Corbijn al snel in. Kijk ook uit naar deze film. Twee films over muziekhelden vlak achter elkaar (de ander is natuurlijk Jeff Buckley).
I don't really come from outer space || Last.fm
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:29:06 #298
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39802971
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:27 schreef punkjunk het volgende:
me pa heeft ze zelf live gezien toen ze in paradiso speelde, de lucky bastard.
Volgens mij heb ik daar een tijdje terug nog eens een bootleg van gekregen, op een cd met allerlei andere leuke muziek. Ik heb de cd alleen nog niet zo goed beluisterd, of eigenlijk nog niet goed bekeken wat er zoal op staat.

Als ik Joy Division wil horen zet ik toch meestal Unknown Pleasures op. Ik heb Heart & Soul ook, maar die luister ik toch minder vaak.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39900889
Ik blijf New Dawn Fades een van de mooiste nummers vinden. En helemaal omdat John Frusciante het een keer akoestisch gecovered heeft. Super nummer!
pi_39949381
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:15 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.
dit boek heb ik gelezen, je komt tot de conclusie dat ian curtis een heel naar mannetje is geweest. met name hoe hij zijn vrouw heeft bedonderd met het hebben van een maitresse (een belgische dame, Annick Honoré). muziek is en blijft geniaal in mijn ogen... het boek is zeker een aanrader en leest gemakkelijk weg.
"Jazz is the last refuge of the untalented. Jazz musicians enjoy themselves more than anyone listening to them does." Tony Wilson, found of Factory Records, Manchester UK.
pi_39949653
en nu is het afgelopen met Joy Division
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')