abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35367032
Wanneer komt hun nieuwe album uit?
pi_35367137
Ja, wanneer komen ze eens met nieuw materiaal?
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_35367474
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:23 schreef Intxaurraga het volgende:
Wanneer komt hun nieuwe album uit?
Intieme sessie uitgegeven
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:32:29 #279
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_35424170
Leuk de makers hebben zeker nooit begrepen waar de naam 'Joy Division' eigenlijk vandaan komt
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_35424395
Zullen de vrouwen leuk vinden om te weten .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:43:48 #281
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35424592
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden kreeg ik eens een cassettebandje van iemand met daarop JD. Het was toen echt een muzikaal uitstapje voor me omdat ik zoiets nog nooit had gehoord en ook met heel andere muziek bezig was. Maar ik het het wel geluisterd en het is me altijd bijgebleven, het heeft wel iets.Vooral love will tear us apart . . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 16 april 2006 @ 10:24:04 #282
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_36999326
quote:
Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan ) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
Zo dacht, en denk, ik er ook nog steeds over. Beetje enge vervreemdende muziek. (als ik bauhaus luister denk ik ook altijd aan verlaten vochtige kraakpanden vol verslaafde punkers ). Maar Joy Division klinkt zo speciaal, de stem van Ian Curtis legt echt gewicht op je hart.
pi_37001221
heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.

Even een vraagje. Zijn er nederlandstalige boeken te vinden over Joy Division/Ian Curtis?
pi_37010215
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:

heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.

Even een vraagje. Zijn er nederlandstalige boeken te vinden over Joy Division/Ian Curtis?
Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.
  zondag 16 april 2006 @ 17:27:16 #285
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_37010612
Joy Division is een van de bands waarvan ik na het stuk draaien van de lp's en maxi's en singles nog steeds de bibbers krijg, vooral van She Lost Control Again en walk in line... echt.. die lui waren zo strak. me pa heeft ze zelf live gezien toen ze in paradiso speelde, de lucky bastard.
overigens is 24 hour party people wel ene toffe film die deels over Joy DIvision gaat. De film is gaat over hun platen producer die de ontwikkeling van pistols tot techno doormaakte, zeker een aanraker.

over boeken weeti kniet zo veel af omtrent Joy Division maar er moet wel wat te krijgen zijn lijkt mij?
  zondag 16 april 2006 @ 18:41:48 #286
89892 Lo-lo-lo-LOLA
tastes just like cherry-cola
pi_37012495
Decades.
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
Enkele minuten geleden luisterde ik [Decades] nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.
Oh..let's bomb the factory that makes all the wannabe's! Let's burst all the bubbles that brainwash the masses!
pi_37034451
The support act for OMD's forthcoming tour will be the reformed Joy Division.

Joy Division were the legendary Manchester band that achieved cult status on the Factory label and had also played live with OMD in the early days. The band's life was tragically cut short with the death of singer Ian Curtis in 1980 and the remaining members formed New Order.

Now however, Bernard Sumner, Peter Hook and Steve Morris of New Order have decided to reform Joy Division for a series of live performances. Their support role for OMD will be as part of a series of warm-up gigs

Echt gaaf,hoop dat ze ook hier in Holland komen.Ben zelf groot OMD fan maar met hun in het voorprogramma zal helemaal kik zijn.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  maandag 17 april 2006 @ 17:05:29 #288
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_37036114
Ik heb altijd veel waardering gehad voor de keuze om de naam Joy Division niet meer te gebruiken na de dood van Curtis, en onder een andere naam door te gaan. Beetje jammer dat dat na 25 jaar blijkbaar toch anders moet ......

Dat New Order af en toe een aantal Joy Division nummers speelt lijkt me prima, maar wat mij betreft liever niet onder de naam Joy Division.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_37036577
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:05 schreef fripper het volgende:

Dat New Order af en toe een aantal Joy Division nummers speelt lijkt me prima, maar wat mij betreft liever niet onder de naam Joy Division.
I agree, maar mochten ze in de buurt komen, dan zal de verleiding te groot zijn om er toch heen te gaan.
  maandag 17 april 2006 @ 18:48:52 #290
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_37038866
Ben het ook eens met bovenstaande. De stem van Ian Curtis was nu eenmaal kenmerkend voor JD.
pi_37038967
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:07 schreef chelloboy het volgende:
The support act for OMD's forthcoming tour will be the reformed Joy Division.

Joy Division were the legendary Manchester band that achieved cult status on the Factory label and had also played live with OMD in the early days. The band's life was tragically cut short with the death of singer Ian Curtis in 1980 and the remaining members formed New Order.

Now however, Bernard Sumner, Peter Hook and Steve Morris of New Order have decided to reform Joy Division for a series of live performances. Their support role for OMD will be as part of a series of warm-up gigs

Echt gaaf,hoop dat ze ook hier in Holland komen.Ben zelf groot OMD fan maar met hun in het voorprogramma zal helemaal kik zijn.
laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.html

Beetje naief ook om zoiets serieus te nemen. Alsof New Order/Joy Division in het voorprogramma van OMD ( ) gaat staan.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 17 april 2006 @ 18:53:34 #292
6536 dwerg
chagrijn
pi_37038995
Orchestral Manoeuvres in the Dark.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 17 april 2006 @ 18:54:43 #293
6536 dwerg
chagrijn
pi_37039024
Wauw, dat was mijn tweede post in dit topic. En er zat slechts 4,5 jaar tussen beide posts.
I intend to live forever, or die trying.
pi_37437041
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:52 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.html

Beetje naief ook om zoiets serieus te nemen. Alsof New Order/Joy Division in het voorprogramma van OMD ( ) gaat staan.
30th April 2006
Thanks to all those that expressed an interest in the previous story regarding Joy Division supporting OMD. We have to confess now of course that it was purely an April Fool's joke ;-)

Heb je toch gelijk,had het eerst niet in de gaten dat het wel een 1 April grap zou zijn.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_39799681
De opname's van de film Control zijn begonnen zie persbericht: http://www.lwtua.free-online.co.uk/jd/FInalPressRelease.doc en http://www.neworderonline.com/News/News.aspx?NewsID=1244

De website: http://www.controlthemovie.com/

Ook is er recent een documentaire verschenen over Factory records genaamd Shadowplayers, meer info hier: http://www.cerysmaticfactory.info/ltmdvd2391.html

Tevens zit er een Joy Division documentaire en een Joy Divison dvd met live materiaal in de pijplijn, aangekondigd door Hooky in het volgende interview: http://www.neworderonline.com/News/News.aspx?NewsID=1231
pi_39801178
Ik kijk zo uit he naar die film! Ben echt benieuwd wat Corbijn er van gaat maken. (hij is in zwart-wit )
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:17:44 #297
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39802530
Dat zit er met Corbijn al snel in. Kijk ook uit naar deze film. Twee films over muziekhelden vlak achter elkaar (de ander is natuurlijk Jeff Buckley).
I don't really come from outer space || Last.fm
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:29:06 #298
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39802971
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:27 schreef punkjunk het volgende:
me pa heeft ze zelf live gezien toen ze in paradiso speelde, de lucky bastard.
Volgens mij heb ik daar een tijdje terug nog eens een bootleg van gekregen, op een cd met allerlei andere leuke muziek. Ik heb de cd alleen nog niet zo goed beluisterd, of eigenlijk nog niet goed bekeken wat er zoal op staat.

Als ik Joy Division wil horen zet ik toch meestal Unknown Pleasures op. Ik heb Heart & Soul ook, maar die luister ik toch minder vaak.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39900889
Ik blijf New Dawn Fades een van de mooiste nummers vinden. En helemaal omdat John Frusciante het een keer akoestisch gecovered heeft. Super nummer!
pi_39949381
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:15 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.
dit boek heb ik gelezen, je komt tot de conclusie dat ian curtis een heel naar mannetje is geweest. met name hoe hij zijn vrouw heeft bedonderd met het hebben van een maitresse (een belgische dame, Annick Honoré). muziek is en blijft geniaal in mijn ogen... het boek is zeker een aanrader en leest gemakkelijk weg.
"Jazz is the last refuge of the untalented. Jazz musicians enjoy themselves more than anyone listening to them does." Tony Wilson, found of Factory Records, Manchester UK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')