Intieme sessie uitgegevenquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:23 schreef Intxaurraga het volgende:
Wanneer komt hun nieuwe album uit?
Zo dacht, en denk, ik er ook nog steeds over. Beetje enge vervreemdende muziek. (als ik bauhaus luister denk ik ook altijd aan verlaten vochtige kraakpanden vol verslaafde punkersquote:Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.quote:Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:
heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.
Even een vraagje. Zijn er nederlandstalige boeken te vinden over Joy Division/Ian Curtis?
quote:Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:
heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.
quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
Enkele minuten geleden luisterde ik [Decades] nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.
I agree, maar mochten ze in de buurt komen, dan zal de verleiding te groot zijn om er toch heen te gaan.quote:Op maandag 17 april 2006 17:05 schreef fripper het volgende:
Dat New Order af en toe een aantal Joy Division nummers speelt lijkt me prima, maar wat mij betreft liever niet onder de naam Joy Division.
laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.htmlquote:Op maandag 17 april 2006 16:07 schreef chelloboy het volgende:
The support act for OMD's forthcoming tour will be the reformed Joy Division.
Joy Division were the legendary Manchester band that achieved cult status on the Factory label and had also played live with OMD in the early days. The band's life was tragically cut short with the death of singer Ian Curtis in 1980 and the remaining members formed New Order.
Now however, Bernard Sumner, Peter Hook and Steve Morris of New Order have decided to reform Joy Division for a series of live performances. Their support role for OMD will be as part of a series of warm-up gigs
Echt gaaf,hoop dat ze ook hier in Holland komen.Ben zelf groot OMD fan maar met hun in het voorprogramma zal helemaal kik zijn.
30th April 2006quote:Op maandag 17 april 2006 18:52 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.html
Beetje naief ook om zoiets serieus te nemen. Alsof New Order/Joy Division in het voorprogramma van OMD () gaat staan.
Volgens mij heb ik daar een tijdje terug nog eens een bootleg van gekregen, op een cd met allerlei andere leuke muziek. Ik heb de cd alleen nog niet zo goed beluisterd, of eigenlijk nog niet goed bekeken wat er zoal op staat.quote:Op zondag 16 april 2006 17:27 schreef punkjunk het volgende:
me pa heeft ze zelf live gezien toen ze in paradiso speelde, de lucky bastard.
dit boek heb ik gelezen, je komt tot de conclusie dat ian curtis een heel naar mannetje is geweest. met name hoe hij zijn vrouw heeft bedonderd met het hebben van een maitresse (een belgische dame, Annick Honoré). muziek is en blijft geniaal in mijn ogen... het boek is zeker een aanrader en leest gemakkelijk weg.quote:Op zondag 16 april 2006 17:15 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |