abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21235637
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind zelf Leaders of Men, She's lost Control , They Walked in Line en Transmission erg sterk. Het is zeker niet de meest complexe muziek die ik ooit gehoord heb en Ian Curtis is technisch geen top-zanger, maar wat hij zingt is wel gemeend.
Het is dan ook juist de puurheid die de kracht van Joy Division is... niets mooit, geen gadgets... eerlijke muziek.
pi_21236347
Het is trouwens ook fascinerend om te beluisteren welke verandering van stijl New Order door heeft gemaakt in de jaren '80. De dubbelaar Substance leent zich daar erg goed voor, van nummers compleet in Joy Division stijl (de eerste paar nummers van cd2) tot vrolijke dancepopdeuntjes als Bizarre Love Triangle, Shellshock en State of the Nation.

Overigens is de dancepop van New Order soms op het randje, maar nooit te cheesy, het behoudt altijd een zekere geloofwaardigheid.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21236613
Ik vind New Order 10x zo slap als Joy Division, maar dat zal wel aan mij liggen....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21236675
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:13 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind New Order 10x zo slap als Joy Division, maar dat zal wel aan mij liggen....
De bekende nummers van New Order komen bijna allemaal uit hun vrolijke synthpop tijd (vanaf 1984 ongeveer..) en die kan niet elke Joy Division fan waarderen nee.
pi_21236734
Get Ready is wel een geinig album, niet meer en niet minder, trouwens.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21236806
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:18 schreef RichardQuest het volgende:
Get Ready is wel een geinig album, niet meer en niet minder, trouwens.
Omdat ze daar weer meer een rockbenadering hanteren natuurlijk, dat kun je van Technique of Republic niet zeggen, terwijl ik dat ook prima albums vind.

Ik denk dat jouw interesse meer ligt in het rauwe postpunkgeluid van Joy Division en dat je gladde synthpop mijdt als de ziekte?

Overigens is het misschien niet goed om New Order in te delen in het Synthpop-hokje, daar doe je ze tekort mee denk ik.
pi_21236981
Ik krijg op den duur genoeg van de synthbliepjes, af en toe zet ik wel 's een album van Depeche Mode of Soft Cell op, maar ik luister liever naar de industrial-scene van de jaren 80....Maar inderdaad, de postpunk is mijn ding .

Klinkt misschien bot, maar als Ian Curtis niet stierf, was JD denk ik met Ian Curtis en al het synthpad op gegaan. In het begin verfoeiden ze de synthesiser (ze weigerder de Warsaw-LP uit te brengen omdat er een synthesiser aan toegevoegd was) en bij hun laatste single nam het meer de overhand...volgens mij was dat helemaal fout gegaan als Curtis een soort Gahan was geworden .
pi_21239048
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:28 schreef RichardQuest het volgende:
Ik krijg op den duur genoeg van de synthbliepjes, af en toe zet ik wel 's een album van Depeche Mode of Soft Cell op, maar ik luister liever naar de industrial-scene van de jaren 80....Maar inderdaad, de postpunk is mijn ding .

Klinkt misschien bot, maar als Ian Curtis niet stierf, was JD denk ik met Ian Curtis en al het synthpad op gegaan. In het begin verfoeiden ze de synthesiser (ze weigerder de Warsaw-LP uit te brengen omdat er een synthesiser aan toegevoegd was) en bij hun laatste single nam het meer de overhand...volgens mij was dat helemaal fout gegaan als Curtis een soort Gahan was geworden .
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.
Het is trouwens nog altijd mozart of bach vergeleken bij de trance/houseshit waar we nu mee zitten
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21239328
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef kamagurka het volgende:
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.
Het is trouwens nog altijd mozart of bach vergeleken bij de trance/houseshit waar we nu mee zitten
:Y:Y:Y

Violator bijvoorbeeld is weinig mis mee.

En de zooi van tegenwoordig kan je bijna geen muziek meer noemen
pi_21239448
Depeche Mode is gewoon geniaal. Zeker hun midden tot eind jaren '80 werk.
pi_21239827
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:08 schreef nozem het volgende:
Depeche Mode is gewoon geniaal. Zeker hun midden tot eind jaren '80 werk.
Shaking the disease of blasphemous rumours
pi_21239977
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:24 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Shaking the disease of blasphemous rumours
Ja precies, de dingen van Some great Reward, Black Celebration, Music for the Masses en Violator.. en natuurlijk de live cd uit 1988, veel betere muziek vind je niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door nozem op 12-08-2004 19:44:07 ]
pi_21240851
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:30 schreef nozem het volgende:

[..]

Ja precies, de dingen van Some great Reward, Black Celebration, Music for the Masses en Violator.. en natuurlijk de live cd uit 1988, veel betere muziek vind je niet.
Music for the masses is een onovertroffen meesterwerk zelfs
pi_21241266
music for the masses, black celebration, violator en songs of faith and devotion zijn mijn favorieten.
Exciter doet mij helemaal, maar dan ook helemaal niets.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21241447
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nou, ik bedoelde dat het bij mij gaat vervelen...
pi_21241449
Maargoed, het gaat natuurlijk over Joy Division. Gelukkig zijn er bands zoals Joy Division, Depeche Mode en The Smiths, maakt het leven heel wat draaglijker..
pi_21241504
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:18 schreef bartrid het volgende:
music for the masses, black celebration, violator en songs of faith and devotion zijn mijn favorieten.
Exciter doet mij helemaal, maar dan ook helemaal niets.
Die heb ik niet eens

Ik heb geloof ik ooit Ultra nog ns op cassette gehad (jaja, pubers, uit de pre-historie!). Daar stonden wel aardige nummers op, maar het merendeel was erg matig.
Faith and devotion is idd een klapper! Heel anders en toch onmiskenbaar depeche
pi_21241570
En t ging idd over Joy Division, maar die hebben weinig meer uitgebracht recentelijk
pi_21241595
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:29 schreef kamagurka het volgende:
En t ging idd over Joy Division, maar die hebben weinig meer uitgebracht recentelijk
Toch wel een paar pagina's over geluld.
pi_21241603
sofad is wel typisch zo'n plaat die een tweedeling veroorzaakt, of je vindt hem fantastisch of ongelofelijk kut.
Ultra vind ik op zich wel ok, maar niet echt veel bijzonders. Duidelijk te merken dat Alan Wilder weg is.
pi_21241606
Ik blijf bij Violator als zijnde hun meesterwerk. Door dat album ben ik ook in aanraking gekomen met de band, mijn neef draaide het toendertijd helemaal stuk (net als ie met Anne clark, The Smiths en the Cure deed..)

Bedankt neef..
pi_21241667
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:30 schreef bartrid het volgende:
sofad is wel typisch zo'n plaat die een tweedeling veroorzaakt, of je vindt hem fantastisch of ongelofelijk kut.
Ultra vind ik op zich wel ok, maar niet echt veel bijzonders. Duidelijk te merken dat Alan Wilder weg is.
Songs of faith and devotion is mijn meest gedraaide schijf denk ik zelfs, maar dat komt met name omdat mijn vriendin hem ontdekte en nog veel vaker opzette dan mij eigenlijk lief was

Ik hou niet zo van het grijsdraaien van muziek, het moet zijn magie kunnen behouden..
pi_21241717
Joy Division!
pi_21241876
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:35 schreef RichardQuest het volgende:
Joy Division!
Als ze nu nog hadden bestaan was het een britse boyband geworden met de naam Boy Division!!
pi_21241924
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:42 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als ze nu nog hadden bestaan was het een britse boyband geworden met de naam Boy Division!!
Scheert u weg, gij duivel!
pi_21242090
Boy Division Hadden een mooie cover hč
pi_21242203
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:52 schreef RichardQuest het volgende:
Boy Division Hadden een mooie cover hč
Zo'n lekker vrolijk swingend niemandalletje, "love love will tear us apart again, everybody in tha house y'all!"
pi_21242287
Ik zal 'm weer 's opzetten
pi_21242422
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:57 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zo'n lekker vrolijk swingend niemandalletje, "love love will tear us apart again, everybody in tha house y'all!"
De eerste de beste geflipte eurohouse-homo die daar een remix van maakt ga ik vermoorden denk ik..
pi_21242470
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:05 schreef nozem het volgende:

[..]

De eerste de beste geflipte eurohouse-homo die daar een remix van maakt ga ik vermoorden denk ik..
China Touch!
pi_21242529
  donderdag 12 augustus 2004 @ 21:26:08 #183
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_21242899
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:57 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Helemaal da shiznitz ya know weetje? rechtstreeks uit amsterdam oost met de homies uit de ghetto! Woord omhoog neger! Show me tha bling bling!

Het wordt tijd voor meer stropdassen op tv Wellicht zou Von Trohnstahl een clip kunnen maken van hun coverversie van "We walked in line". (note: dus niet they walked in line. Bespeur de fijne nuance )
Compleet met tanks en marcherende geuniformde legionnairs die al kampfend gegen dat arrenbaggerplebs fier door de straten stampen Kunnen we het ook weer Freude Division noemen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le męme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_21249500
De naam "Joy Division" heeft een vrij zieke betekenis trouwens, maar dat wisten jullie vast al..
pi_21251400
Prachtig toch .
pi_21251561
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 21:05 schreef nozem het volgende:

[..]

Hoe heette ook die 80's-zanger die het nummer gecoverd had?... met drie dansende mannetjes op de achtergrond

Maar idd... ook hier zal vast wel een foute en goedkope remix op komen, zoals op heel veel goede nummers
pi_21255983
China Touch heeft er al een eurodance-remix van gemaakt.

Bedoel je trouwens Paul Young?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:48:44 #188
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_21257564
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 01:17 schreef nozem het volgende:
De naam "Joy Division" heeft een vrij zieke betekenis trouwens, maar dat wisten jullie vast al..
ehm toevallig weet ik het niet.. maar ik zag in 24 hour party people dat er Nazi's aantrok. Zal wel iets met WO 2 te maken hebben... denk ik.
Don't love if you want to die in peace.
pi_21257751
Joy Divisions waren groepen Joodse vrouwen die door nazi's als hoeren seksslaven gebruikt werden...
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:56:59 #190
46794 Berkery
Fat bastard
pi_21257755
They chose the new name from a harrowing account of life in a concentration camp during World War 2. This book, The House Of Dolls by Karol Cetinsky, is quoted by Ian in a spoken insert to the song No Love Lost. The Joy Division was the corps of young women kept in the camp for the pleasure of Nazi officers on leave.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 14:01:29 #191
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_21257856
hmmm ok. aparte naamkeuze idd
pi_21257990
Dat wordt trouwens ook 2x gezegd in 24 hour party people.
pi_21259686
quote:
[b]They chose the new name from a harrowing account of life in a concentration camp during World War 2. This book, The House Of Dolls by Karol Cetinsky, is quoted by Ian in a spoken insert to the song No Love Lost. The Joy Division was the corps of young women kept in the camp for the pleasure of Nazi officers on leave.
Daar wist ik eigenlijk helemaal niks vanaf, dat gedeelte hebben we nooit gehad bij geschiedenis.. maar het was natuurlijk te verwachten met de nazi-zwijnen uit die tijd
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 17:44:22 #195
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_21263345
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:07 schreef RichardQuest het volgende:
Dat wordt trouwens ook 2x gezegd in 24 hour party people.
Jah.. ik hoorde dat het iets met Nazi's was maar ik zat even niet op te letten
pi_21267947
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 12:40 schreef RichardQuest het volgende:
Bedoel je trouwens Paul Young?

Ja dus
pi_21537681
Vandaag Live in Preston gehaald, viel tegen vanwege alle technische mankementen en het soms ronduit valse gitaarspel, ik had eigenlijk die andere moeten hebben, Les Bains Douches..
pi_21553336
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:38 schreef nozem het volgende:
Vandaag Live in Preston gehaald, viel tegen vanwege alle technische mankementen en het soms ronduit valse gitaarspel, ik had eigenlijk die andere moeten hebben, Les Bains Douches..
Ik vind ze beide niet best.

Beste om aan te schaffen zijn de BBC/John Peel-sessions.
pi_21555289
Ik heb ze allemaal op MP3 Alleen de albums (en Still en Substance) heb ik origineel

Ik had laatst de Warsaw-bootleg op een platenbeurs gespot, maar was 25 euro
pi_21555371
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb ze allemaal op MP3 Alleen de albums (en Still en Substance) heb ik origineel

Ik had laatst de Warsaw-bootleg op een platenbeurs gespot, maar was 25 euro
Dat album van Warsaw kun je gewoon in de winkel kopen, Kroese heeft em voor 10 euro. Ik heb nu Unknown Pleasures, Closer, Substance, Warsaw en Live in Preston.
pi_21555390
Ja, maar het was wel vinyl
pi_22155321
quote:
Joy Division tribute
In "De Sjors" in de gemeente Roggel (Limburg) speelt op 16 oktober een Joy Division tribute band.
Ghehe, dit lijkt me best geinig om te zien .
pi_22157984
Ben benieuwd hoe dat dan klinkt.
  donderdag 23 september 2004 @ 19:49:58 #204
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_22158429
ik hoop toch als een epileptische roggelende spast die helemaal opgaat in de muziek van zijn bandgenoten...
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_22159966
Bij de premiere van 24 Hour Party People trad er in de Melkweg een Joy Division-cover band op.
Zij konden de nummers en sfeer van Joy Division op zeer indrukwekkende wijze oproepen.

Er is dus hoop!
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:17:14 #206
89892 Lo-lo-lo-LOLA
tastes just like cherry-cola
pi_22708246
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:08 schreef thesoundfan het volgende:
Decades(van closer) is mijn absolute favoriet.Dat nummer lijkt op helemaal geen andere nummers die ik ken. Absoluut uniek!
Enkele minuten geleden luisterde ik dit nummer nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.

En ik ben geen type jankwijf.

Mocht deze semi-sentimentele topickick niet in goede aarde vallen; mijn welgemeende excuses.

Oh..let's bomb the factory that makes all the wannabe's! Let's burst all the bubbles that brainwash the masses!
pi_22709790
Jawel hoor, hoef ik het niet te doen Dat coverbandje treedt namelijk deze zaterdag op (week uitgesteld)....
pi_22709794
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:

[..]

Enkele minuten geleden luisterde ik dit nummer nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.

En ik ben geen type jankwijf.

Mocht deze semi-sentimentele topickick niet in goede aarde vallen; mijn welgemeende excuses.

Oh my god, it's alive!

Mooi he, Joy Division
pi_22709865
Here are the young men
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:01:42 #210
89892 Lo-lo-lo-LOLA
pi_22729676
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef nozem het volgende:

[..]

Oh my god, it's alive!

Mooi he, Joy Division
Nozem!

Ik heb nog anderhalve drukke week voor de boeg.
Daarna ben ik weer all yours.

Oh..let's bomb the factory that makes all the wannabe's! Let's burst all the bubbles that brainwash the masses!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:24:10 #211
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22731633
We walked in line
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le męme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_22732355
They, toch?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:56:49 #213
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22732577
"We" is de uitvoering van Von Thronstahl eigenlijk nog beter dan het origineel
pi_22740387
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:01 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:

[..]

Nozem!

Ik heb nog anderhalve drukke week voor de boeg.
Daarna ben ik weer all yours.

Ik dacht al dat je het druk had. Ik heb dat ook, het verschil tussen ons is dat jij écht prioriteiten kunt stellen en dat ik van de ene in de andere verleiding val (drank, vrouwen, pikzwarte wave etc )
pi_22740441
Goed, ik slinger "Substance" er weer eens in, en wat een heerlijke muziek, en hoeveel echter dan bands als Interpol of The Faint...
  woensdag 20 oktober 2004 @ 09:12:14 #216
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22741887
Zeker echter, maar Interpol en The Faint zijn zeker niet slecht, vooral niet als je kijkt naar hetgeen wat dagelijks over ons wordt uitgestort
pi_22742947
Vooral de stem van de heer Paul Banks doet me ergens aan denken
pi_22745211
Ik zit toevallig naar Dead Souls te luistren... mooie liedjes toch
pi_22864388
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef RichardQuest het volgende:
Jawel hoor, hoef ik het niet te doen Dat coverbandje treedt namelijk deze zaterdag op (week uitgesteld)....
Elke fan moet ze echt gaan bekijken, als je je ogen dicht deed stond daar gewoon Joy Division te spelen Dead Souls heten ze....
pi_24514319
Ja ja, Ian is 25 jaar dood en dat gaat weer wat moois opleveren:

Anton Corbijn regisseert Joy Division film:

http://www.cinema.nl/cinema/magazines/news/index.jsp?portals=3142294&magazines=5268514&news=20763291
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_24514994
Dat nieuws stond zelfs twee keer in het Limburgs Dagblad. Onnozelaars, aldaar!
pi_24522520
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:21 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:

Anton Corbijn regisseert Joy Division film
Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.

Aan de andere kant vond ik dat 24 hour party people best een goed, zij het wat "luchtig", beeld van Joy Division gaf en kan ik me ook niet veel voorstellen bij Anton Corbijn als reggiseur.

Desondanks ben ik erg benieuwd.
pi_24529257
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:24 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.

Aan de andere kant vond ik dat 24 hour party people best een goed, zij het wat "luchtig", beeld van Joy Division gaf en kan ik me ook niet veel voorstellen bij Anton Corbijn als reggiseur.

Heb je ooit zijn video van Atmosphere gezien? Filmen kan ie!
pi_24534754
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Heb je ooit zijn video van Atmosphere gezien? Filmen kan ie!
Stom van me, hij heeft natuurlijk schitterende videos gemaakt voor, naast Joy Division, Depeche Mode, U2 etc..

Spike Jonze ed. hebben uitgewezen dat de stap van videoclip naar film regisseren succesvol kan zijn, dus nog meer reden om naar de film uit te kijken.
pi_27005546
Closer net weer eens opgezet, ik ben nu bij Decades. Het is lang geleden dat ik zoveel kippevel van muziek heb gehad. Wat een enorm meeslepende plaat..

Ik geloof niet dat ik het aankan hem nog een keer te beluisteren..
pi_27029865
Unknown Pleasures doet mij persoonlijk meer dan Closer.
Bij Closer vind ik die synth-tapijten iets te veel van het goede.

Daarnaast vind ik het eerste nummer, Atrocity Exhibition uit mijn hoofd, te grillig en ronduit irritant.

Maar goed, een nummer als Decades daarentegen
pi_27030386
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:24 schreef Kolkus het volgende:

[..]

HMV heeft hem erg goedkoop en ik meen dat ze ook wel naar NL versturen:
http://www2.hmv.co.uk/hmvweb/simpleSearch.do?pGroupID=-1&simpleSearchString=touching+distance&primaryID=-1
  zondag 15 mei 2005 @ 23:21:27 #228
46794 Berkery
Fat bastard
pi_27040126
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:01 schreef Kolkus het volgende:

Daarnaast vind ik het eerste nummer, Atrocity Exhibition uit mijn hoofd, te grillig en ronduit irritant.
Mee eens, ik heb dat ook met 'Isolation'. Ik heb ook nooit begrepen waarom Therapy? juist dat JD-nummer kozen om te coveren
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_27051232
Isolation Wat is daar grillig aan?
pi_27051299
Ik kende Joy Division niet, dus ik heb er gister even een aantal nummmers van opgezocht, maar deze klinken gewoon bijna allemaal ronduit vals...

Mis ik nou iets, of is dat nou juist de charme van deze band?
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_27051415
Het waren niet de meest getalenteerde muzikanten, maar de charme is wel een beetje de holle drums, de basgitaar die als gitaar wordt bespeeld en de stem van Curtis. Echt vals vind ik het niet, op welke liedjes doel je?
pi_27055536
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:22 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik kende Joy Division niet, dus ik heb er gister even een aantal nummmers van opgezocht, maar deze klinken gewoon bijna allemaal ronduit vals...

Mis ik nou iets, of is dat nou juist de charme van deze band?
Vals? Welke nummers inderdaad?
pi_27056433
Decades om maar eens een voorbeeldje te noemen, maar het zal wel de bedoeling zijn dat het zo klinkt...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_27112467
vandaag 25 jaar geleden dat Ian Curtis zelfmoord heeft gepleegd....
pi_27113097
Dan gooi ik straks Closer maar weer eens op m'n platenspeler.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27113228
Die draait hier nu ook.
pi_27127615
Het is vandaag Joy Division dag op StuBru ( http://www.stubru.be/ ), omdat het 25 jaar geleden is. Nu is een interview over JD met Girls Against Boys ,die She's Lost Control coverde voor de compilatie-CD van tien jaar geleden.

Ze draaien dus de hele dag om de zoveel liedjes Joy Division.

[ Bericht 11% gewijzigd door RichardQuest op 18-05-2005 20:25:34 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 18 mei 2005 @ 20:25:38 #238
7889 tong80
Spleenheup
pi_27127874
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:15 schreef bartrid het volgende:
vandaag 25 jaar geleden dat Ian Curtis zelfmoord heeft gepleegd....
Ik wilde het net posten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 18 mei 2005 @ 20:26:12 #239
7889 tong80
Spleenheup
pi_27127899
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:17 schreef RichardQuest het volgende:
Het is vandaag Joy Division dag op StuBru ( http://www.stubru.be/ ), omdat het 25 jaar geleden is. Nu is een interview over JD met Girls Against Boys ,die She's Lost Control coverde voor de compilatie-CD van tien jaar geleden.

Ze draaien dus de hele dag om de zoveel liedjes Joy Division.
Die doen dus waar we in Nederland in falen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_27128088
Kink FM draaide net She's Lost Control. En radio 3 heeft nog nooit van de beste man gehoord.

Ik vind het okee dat er mensen zijn die erbij stilstaan. Het is een legende.
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:35:48 #241
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_27128206
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kink FM draaide net She's Lost Control. En radio 3 heeft nog nooit van de beste man gehoord.

herstel Toffe! 3fm draaide vannacht iets van Joy Division. Was wel VPRO...
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  Trouwste user 2022 woensdag 18 mei 2005 @ 20:36:51 #242
7889 tong80
Spleenheup
pi_27128242
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ik luisterde ook naar KINK-FM. Iets dat ik als het zo blijft niet meer doe. Wat een gelul en zelf ingenomen geouwehoer. De lul de behanger kreeg het er nog net uit dat de zanger 25 jaar was overleden. De naam vermelde hij niet eens.

pi_27128245
Ik heb Love Will Tear Us Apart ook wel 's door Claudia De Breij horen draaien, maar dat mag geen naam hebben.
  Trouwste user 2022 woensdag 18 mei 2005 @ 20:38:57 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_27128302
Gisteren was het KANE-dag op radio-3. Die heben niks met muziek alleen met geld.

pi_27128955
Met Kane vergelijken is net zoiets als met de holocaust; not done. .
pi_27129555
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef RichardQuest het volgende:
Het waren niet de meest getalenteerde muzikanten, maar de charme is wel een beetje de holle drums, de basgitaar die als gitaar wordt bespeeld en de stem van Curtis. Echt vals vind ik het niet, op welke liedjes doel je?
idd

Als een perfecte band het speelt dan kan het ook net zo goed in een bejaardencentrum uitgevoerd worden. Deze muziek hoort niet 'mooi' te klinken
pi_27134168
ik heb gehoord dat bloc party geinspireerd is op joy division ?
lijkt het er een beetje op ?
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
pi_27134564
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:01 schreef MuseMuse het volgende:
ik heb gehoord dat bloc party geinspireerd is op joy division ?
lijkt het er een beetje op ?
Ik zou zeggen: test het zelf en zet Sudio Brussel op. Zometeen speelt een overtuigende JD-coverband (de band waar ik het eerder dit topic ook over had)
pi_27140722
Verder denk ik persoonlijk dat Gang Of Four, Wire, P.I.L., Fischer-Z en Talking Heads meer overeenkomsten hebben met Bloc Party.
pi_27141767
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:33 schreef RichardQuest het volgende:
Verder denk ik persoonlijk dat Gang Of Four, Wire, P.I.L., Fischer-Z en Talking Heads meer overeenkomsten hebben met Bloc Party.
Tja...moeilijk te zeggen.
Een hoop overeenkomsten met bands uit die periode.
Leuke muziek, maar ik heb toch altijd het idee dat ik het allemaal al een keer gehoord heb.

O/T: goede band, Joy Division. Ookal heb ik persoonlijk Bauhaus altijd beter gevonden
pi_27189353
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:13 schreef cafca het volgende:

[..]

O/T: goede band, Joy Division. Ookal heb ik persoonlijk Bauhaus altijd beter gevonden
Ieder zijn smaak, ik vind dat Bauhaus iets teveel leentjebuur bij Bowie speelde, terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
pi_27197368
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Kolkus het volgende:

[..]

...... leentjebuur bij Bowie speelde, .......
Daarom spraken ze mij ook wel aan natuurlijk
quote:
terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
Dat is ontegenzeggelijk waar. Niks tegen in te brengen.
pi_27228741
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ieder zijn smaak, ik vind dat Bauhaus iets teveel leentjebuur bij Bowie speelde, terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
De stem van Peter Murphy heeft misschien wat weg van Bowie, maar verder vind ik Bauhaus een uniek eigen geluid hebben al was Murphy zeker een fan van Bowie.De cover van Ziggy Stardust is natuurlijk wel erg goed
pi_27237477
:edit:

[ Bericht 46% gewijzigd door RichardQuest op 22-05-2005 12:53:47 ]
pi_27264354
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:56 schreef nozem het volgende:

[..]

De stem van Peter Murphy heeft misschien wat weg van Bowie, maar verder vind ik Bauhaus een uniek eigen geluid hebben al was Murphy zeker een fan van Bowie.De cover van Ziggy Stardust is natuurlijk wel erg goed
En dat was ook wel hel duidelijk in de muziek te horen, hoor.
Natuurlijk had Bauhaus een eigen geluid, maar de Bowie invloed is toch wel sterk aanwezig
maar dit is een Joy Division topic, en geen Bauhaus topic
  zondag 20 november 2005 @ 05:51:54 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32418708
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan ) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32426955
quote:
Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan ) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
Moet je toch ns luisteren naar the church - under the milky way of tears for fears met pale shelter, of het hele echo & the bunnymen oeuvre... de meest prachtige en warme nummers en typisch 80
pi_32427119
Ik vind joy division wel degelijk minimalistisch en afstandelijk, maar tegelijk ook erg kwetsbaar en introvert... muziek waar je niet gemakkelijk in komt. Maar zeker een grondlegger van een hele nieuwe muzikale waaier die erna kwam, en beďnvloeders van nick cave t/m radiohead (helaas ).
pi_34491577
Maar wat vinden jullie het beste nummer van Joy Division? Ik ben verliefd op Novelty
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:48:39 #260
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_34491905
Ik ben op het moment helemaal weg van Atrocity Exhibition
pi_34495969
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:38 schreef ThomYorke het volgende:
Maar wat vinden jullie het beste nummer van Joy Division? Ik ben verliefd op Novelty
24 hours.
pi_34508295
Kan bij hun niet echt één nummer kiezen, ik draai ook nooit losse nummers van ze, dan kan het nog wel eens monotoon overkomen. Het is de sfeer en expressie op een heel album die ze zo bijzonder maakt.

Dus.........
pi_34512779
Het laatste nummer van Closer is toch wel 1 van de meest deprimerende nummers aller tijden, maar zo mooi
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34555620
Means to an End en Shadowplay
pi_34556072
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 18:20 schreef keijz het volgende:
Shadowplay
Die gitaar in dat nummer, wow! Word er elke keer weer wild van.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:21:44 #266
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34562817
Dead Souls is een briljant nummer.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 29 januari 2006 @ 00:57:54 #267
pi_34568422
transmission en love will tear us apart, maar die zijn natuurlijk te voor de hand liggend, daarom noem ik ze ook.

Kijk als je nu echt een cool nr. wilt noemen moet je IN A LONELY PLACE roepen. zowat erg onbekend...
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  zondag 29 januari 2006 @ 01:07:38 #268
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34568664
Ik was altijd erg voor Heart and Soul. Heerlijk uniforme en bijna geestverdovende basloop en drumpartij. Tegenwoordig neig ik meer naar Twenty Four Hours en New Dawn Fades.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34577841
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Dead Souls is een briljant nummer.
pi_34589120
New dawn fades, Transmission, Love will tear us apart, Dead souls, Atmosphere, Decades etc.
  zondag 29 januari 2006 @ 22:30:39 #271
81831 Capa
is cool.
pi_34596767
She's lost control
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_34598117
En passover niet te vergeten.
pi_34598987
Atmosphere, the eternal...
  maandag 30 januari 2006 @ 01:39:44 #274
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34602767
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:38 schreef nozem het volgende:
Les Bains Douches..
Briljant! Ik hoor hem nu voor het eerst, terwijl ik al jaren en jaren JD luister. Day of the Lords:
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35367027
*Kick. Kom op, er moet in zeven jaar fok toch wel een topic over joy disivion volgeluld kunnen worden?
pi_35367032
Wanneer komt hun nieuwe album uit?
pi_35367137
Ja, wanneer komen ze eens met nieuw materiaal?
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_35367474
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:23 schreef Intxaurraga het volgende:
Wanneer komt hun nieuwe album uit?
Intieme sessie uitgegeven
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:32:29 #279
pi_35424170
Leuk de makers hebben zeker nooit begrepen waar de naam 'Joy Division' eigenlijk vandaan komt
[/quote]
pi_35424395
Zullen de vrouwen leuk vinden om te weten .
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:43:48 #281
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_35424592
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden kreeg ik eens een cassettebandje van iemand met daarop JD. Het was toen echt een muzikaal uitstapje voor me omdat ik zoiets nog nooit had gehoord en ook met heel andere muziek bezig was. Maar ik het het wel geluisterd en het is me altijd bijgebleven, het heeft wel iets.Vooral love will tear us apart . . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 16 april 2006 @ 10:24:04 #282
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_36999326
quote:
Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Zo dacht, en denk, ik er ook nog steeds over. Beetje enge vervreemdende muziek. (als ik bauhaus luister denk ik ook altijd aan verlaten vochtige kraakpanden vol verslaafde punkers ). Maar Joy Division klinkt zo speciaal, de stem van Ian Curtis legt echt gewicht op je hart.
pi_37001221
heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.

Even een vraagje. Zijn er nederlandstalige boeken te vinden over Joy Division/Ian Curtis?
pi_37010215
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:

heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.

Even een vraagje. Zijn er nederlandstalige boeken te vinden over Joy Division/Ian Curtis?
Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.
  zondag 16 april 2006 @ 17:27:16 #285
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_37010612
Joy Division is een van de bands waarvan ik na het stuk draaien van de lp's en maxi's en singles nog steeds de bibbers krijg, vooral van She Lost Control Again en walk in line... echt.. die lui waren zo strak. me pa heeft ze zelf live gezien toen ze in paradiso speelde, de lucky bastard.
overigens is 24 hour party people wel ene toffe film die deels over Joy DIvision gaat. De film is gaat over hun platen producer die de ontwikkeling van pistols tot techno doormaakte, zeker een aanraker.

over boeken weeti kniet zo veel af omtrent Joy Division maar er moet wel wat te krijgen zijn lijkt mij?
  zondag 16 april 2006 @ 18:41:48 #286
89892 Lo-lo-lo-LOLA
pi_37012495
Decades.
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
Enkele minuten geleden luisterde ik [Decades] nog op de fiets.
pi_37034451
The support act for OMD's forthcoming tour will be the reformed Joy Division.

Joy Division were the legendary Manchester band that achieved cult status on the Factory label and had also played live with OMD in the early days. The band's life was tragically cut short with the death of singer Ian Curtis in 1980 and the remaining members formed New Order.

Now however, Bernard Sumner, Peter Hook and Steve Morris of New Order have decided to reform Joy Division for a series of live performances. Their support role for OMD will be as part of a series of warm-up gigs

Echt gaaf,hoop dat ze ook hier in Holland komen.Ben zelf groot OMD fan maar met hun in het voorprogramma zal helemaal kik zijn.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  maandag 17 april 2006 @ 17:05:29 #288
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_37036114
Ik heb altijd veel waardering gehad voor de keuze om de naam Joy Division niet meer te gebruiken na de dood van Curtis, en onder een andere naam door te gaan. Beetje jammer dat dat na 25 jaar blijkbaar toch anders moet ......

Dat New Order af en toe een aantal Joy Division nummers speelt lijkt me prima, maar wat mij betreft liever niet onder de naam Joy Division.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_37036577
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:05 schreef fripper het volgende:

Dat New Order af en toe een aantal Joy Division nummers speelt lijkt me prima, maar wat mij betreft liever niet onder de naam Joy Division.
I agree, maar mochten ze in de buurt komen, dan zal de verleiding te groot zijn om er toch heen te gaan.
  maandag 17 april 2006 @ 18:48:52 #290
146683 Scummy
Teenage kicks!
pi_37038866
Ben het ook eens met bovenstaande. De stem van Ian Curtis was nu eenmaal kenmerkend voor JD.
pi_37038967
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:07 schreef chelloboy het volgende:
The support act for OMD's forthcoming tour will be the reformed Joy Division.

Joy Division were the legendary Manchester band that achieved cult status on the Factory label and had also played live with OMD in the early days. The band's life was tragically cut short with the death of singer Ian Curtis in 1980 and the remaining members formed New Order.

Now however, Bernard Sumner, Peter Hook and Steve Morris of New Order have decided to reform Joy Division for a series of live performances. Their support role for OMD will be as part of a series of warm-up gigs

Echt gaaf,hoop dat ze ook hier in Holland komen.Ben zelf groot OMD fan maar met hun in het voorprogramma zal helemaal kik zijn.
laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.html

Beetje naief ook om zoiets serieus te nemen. Alsof New Order/Joy Division in het voorprogramma van OMD ( ) gaat staan.
  maandag 17 april 2006 @ 18:53:34 #292
6536 dwerg
chagrijn
pi_37038995
Orchestral Manoeuvres in the Dark.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 17 april 2006 @ 18:54:43 #293
6536 dwerg
chagrijn
pi_37039024
Wauw, dat was mijn tweede post in dit topic. En er zat slechts 4,5 jaar tussen beide posts.
I intend to live forever, or die trying.
pi_37437041
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:52 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.html

Beetje naief ook om zoiets serieus te nemen. Alsof New Order/Joy Division in het voorprogramma van OMD ( ) gaat staan.
30th April 2006
Thanks to all those that expressed an interest in the previous story regarding Joy Division supporting OMD. We have to confess now of course that it was purely an April Fool's joke ;-)

Heb je toch gelijk,had het eerst niet in de gaten dat het wel een 1 April grap zou zijn.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_39799681
De opname's van de film Control zijn begonnen zie persbericht: http://www.lwtua.free-online.co.uk/jd/FInalPressRelease.doc en http://www.neworderonline.com/News/News.aspx?NewsID=1244

De website: http://www.controlthemovie.com/

Ook is er recent een documentaire verschenen over Factory records genaamd Shadowplayers, meer info hier: http://www.cerysmaticfactory.info/ltmdvd2391.html

Tevens zit er een Joy Division documentaire en een Joy Divison dvd met live materiaal in de pijplijn, aangekondigd door Hooky in het volgende interview: http://www.neworderonline.com/News/News.aspx?NewsID=1231
pi_39801178
Ik kijk zo uit he naar die film! Ben echt benieuwd wat Corbijn er van gaat maken. (hij is in zwart-wit )
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:17:44 #297
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_39802530
Dat zit er met Corbijn al snel in. Kijk ook uit naar deze film. Twee films over muziekhelden vlak achter elkaar (de ander is natuurlijk Jeff Buckley).
I don't really come from outer space || Last.fm
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:29:06 #298
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39802971
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:27 schreef punkjunk het volgende:
me pa heeft ze zelf live gezien toen ze in paradiso speelde, de lucky bastard.
Volgens mij heb ik daar een tijdje terug nog eens een bootleg van gekregen, op een cd met allerlei andere leuke muziek. Ik heb de cd alleen nog niet zo goed beluisterd, of eigenlijk nog niet goed bekeken wat er zoal op staat.

Als ik Joy Division wil horen zet ik toch meestal Unknown Pleasures op. Ik heb Heart & Soul ook, maar die luister ik toch minder vaak.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39900889
Ik blijf New Dawn Fades een van de mooiste nummers vinden. En helemaal omdat John Frusciante het een keer akoestisch gecovered heeft. Super nummer!
pi_39949381
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:15 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.
dit boek heb ik gelezen, je komt tot de conclusie dat ian curtis een heel naar mannetje is geweest. met name hoe hij zijn vrouw heeft bedonderd met het hebben van een maitresse (een belgische dame, Annick Honoré). muziek is en blijft geniaal in mijn ogen... het boek is zeker een aanrader en leest gemakkelijk weg.
"Jazz is the last refuge of the untalented. Jazz musicians enjoy themselves more than anyone listening to them does." Tony Wilson, found of Factory Records, Manchester UK.
pi_39949653
en nu is het afgelopen met Joy Division
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')