Het is dan ook juist de puurheid die de kracht van Joy Division is... niets mooit, geen gadgets... eerlijke muziek.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind zelf Leaders of Men, She's lost Control , They Walked in Line en Transmission erg sterk. Het is zeker niet de meest complexe muziek die ik ooit gehoord heb en Ian Curtis is technisch geen top-zanger, maar wat hij zingt is wel gemeend.
De bekende nummers van New Order komen bijna allemaal uit hun vrolijke synthpop tijd (vanaf 1984 ongeveer..) en die kan niet elke Joy Division fan waarderen nee.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:13 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind New Order 10x zo slap als Joy Division, maar dat zal wel aan mij liggen....
Omdat ze daar weer meer een rockbenadering hanteren natuurlijk, dat kun je van Technique of Republic niet zeggen, terwijl ik dat ook prima albums vind.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:18 schreef RichardQuest het volgende:
Get Ready is wel een geinig album, niet meer en niet minder, trouwens.
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:28 schreef RichardQuest het volgende:
Ik krijg op den duur genoeg van de synthbliepjes, af en toe zet ik wel 's een album van Depeche Mode of Soft Cell op, maar ik luister liever naar de industrial-scene van de jaren 80....Maar inderdaad, de postpunk is mijn ding.
Klinkt misschien bot, maar als Ian Curtis niet stierf, was JD denk ik met Ian Curtis en al het synthpad op gegaan. In het begin verfoeiden ze de synthesiser (ze weigerder de Warsaw-LP uit te brengen omdat er een synthesiser aan toegevoegd was) en bij hun laatste single nam het meer de overhand...volgens mij was dat helemaal fout gegaan als Curtis een soort Gahan was geworden.
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef kamagurka het volgende:
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.
Het is trouwens nog altijd mozart of bach vergeleken bij de trance/houseshit waar we nu mee zitten
Shaking the disease of blasphemous rumoursquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:08 schreef nozem het volgende:
Depeche Mode is gewoon geniaal. Zeker hun midden tot eind jaren '80 werk.
Ja precies, de dingen van Some great Reward, Black Celebration, Music for the Masses en Violator.. en natuurlijk de live cd uit 1988, veel betere muziek vind je niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:24 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Shaking the disease of blasphemous rumours![]()
Music for the masses is een onovertroffen meesterwerk zelfsquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:30 schreef nozem het volgende:
[..]
Ja precies, de dingen van Some great Reward, Black Celebration, Music for the Masses en Violator.. en natuurlijk de live cd uit 1988, veel betere muziek vind je niet.
Nou, ik bedoelde dat het bij mij gaat vervelen...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.
Die heb ik niet eensquote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:18 schreef bartrid het volgende:
music for the masses, black celebration, violator en songs of faith and devotion zijn mijn favorieten.
Exciter doet mij helemaal, maar dan ook helemaal niets.
Toch wel een paar pagina's over geluld.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:29 schreef kamagurka het volgende:
En t ging idd over Joy Division, maar die hebben weinig meer uitgebracht recentelijk
Songs of faith and devotion is mijn meest gedraaide schijf denk ik zelfs, maar dat komt met name omdat mijn vriendin hem ontdekte en nog veel vaker opzette dan mij eigenlijk lief wasquote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:30 schreef bartrid het volgende:
sofad is wel typisch zo'n plaat die een tweedeling veroorzaakt, of je vindt hem fantastisch of ongelofelijk kut.
Ultra vind ik op zich wel ok, maar niet echt veel bijzonders. Duidelijk te merken dat Alan Wilder weg is.
Als ze nu nog hadden bestaan was het een britse boyband geworden met de naam Boy Division!!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:35 schreef RichardQuest het volgende:
Joy Division!
Scheert u weg, gij duivel!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:42 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als ze nu nog hadden bestaan was het een britse boyband geworden met de naam Boy Division!!![]()
Zo'n lekker vrolijk swingend niemandalletje, "love love will tear us apart again, everybody in tha house y'all!"quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:52 schreef RichardQuest het volgende:
Boy DivisionHadden een mooie cover hč
De eerste de beste geflipte eurohouse-homo die daar een remix van maakt ga ik vermoorden denk ik..quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zo'n lekker vrolijk swingend niemandalletje, "love love will tear us apart again, everybody in tha house y'all!"
China Touch!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:05 schreef nozem het volgende:
[..]
De eerste de beste geflipte eurohouse-homo die daar een remix van maakt ga ik vermoorden denk ik..
Helemaal da shiznitz ya know weetje? rechtstreeks uit amsterdam oost met de homies uit de ghetto! Woord omhoog neger! Show me tha bling bling!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zo'n lekker vrolijk swingend niemandalletje, "love love will tear us apart again, everybody in tha house y'all!"
Hoe heette ook die 80's-zanger die het nummer gecoverd had?... met drie dansende mannetjes op de achtergrondquote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:05 schreef nozem het volgende:
[..]
De eerste de beste geflipte eurohouse-homo die daar een remix van maakt ga ik vermoorden denk ik..
ehm toevallig weet ik het niet.. maar ik zag in 24 hour party people dat er Nazi's aantrok. Zal wel iets met WO 2 te maken hebben... denk ik.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 01:17 schreef nozem het volgende:
De naam "Joy Division" heeft een vrij zieke betekenis trouwens, maar dat wisten jullie vast al..
Daar wist ik eigenlijk helemaal niks vanaf, dat gedeelte hebben we nooit gehad bij geschiedenis.. maar het was natuurlijk te verwachten met de nazi-zwijnen uit die tijdquote:[b]They chose the new name from a harrowing account of life in a concentration camp during World War 2. This book, The House Of Dolls by Karol Cetinsky, is quoted by Ian in a spoken insert to the song No Love Lost. The Joy Division was the corps of young women kept in the camp for the pleasure of Nazi officers on leave.
Jah.. ik hoorde dat het iets met Nazi's was maar ik zat even niet op te lettenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:07 schreef RichardQuest het volgende:
Dat wordt trouwens ook 2x gezegd in 24 hour party people.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:40 schreef RichardQuest het volgende:
Bedoel je trouwens Paul Young?
Ik vind ze beide niet best.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:38 schreef nozem het volgende:
Vandaag Live in Preston gehaald, viel tegen vanwege alle technische mankementen en het soms ronduit valse gitaarspel, ik had eigenlijk die andere moeten hebben, Les Bains Douches..
Dat album van Warsaw kun je gewoon in de winkel kopen, Kroese heeft em voor 10 euro. Ik heb nu Unknown Pleasures, Closer, Substance, Warsaw en Live in Preston.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
Ik heb ze allemaal op MP3Alleen de albums (en Still en Substance) heb ik origineel
![]()
Ik had laatst de Warsaw-bootleg op een platenbeurs gespot, maar was 25 euro
Ghehe, dit lijkt me best geinig om te zienquote:Joy Division tribute
In "De Sjors" in de gemeente Roggel (Limburg) speelt op 16 oktober een Joy Division tribute band.
Enkele minuten geleden luisterde ik dit nummer nog op de fiets.quote:Op dinsdag 7 januari 2003 22:08 schreef thesoundfan het volgende:
Decades(van closer) is mijn absolute favoriet.Dat nummer lijkt op helemaal geen andere nummers die ik ken. Absoluut uniek!
Oh my god, it's alive!quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
[..]
Enkele minuten geleden luisterde ik dit nummer nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.
En ik ben geen type jankwijf.
Mocht deze semi-sentimentele topickick niet in goede aarde vallen; mijn welgemeende excuses.
Nozem!quote:Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef nozem het volgende:
[..]
Oh my god, it's alive!
![]()
Mooi he, Joy Division
Ik dacht al dat je het druk had. Ik heb dat ook, het verschil tussen ons is dat jij écht prioriteiten kunt stellen en dat ik van de ene in de andere verleiding val (drank, vrouwen, pikzwarte wave etcquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:01 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
[..]
Nozem!
Ik heb nog anderhalve drukke week voor de boeg.
Daarna ben ik weer all yours.
quote:Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef RichardQuest het volgende:
Jawel hoor, hoef ik het niet te doenDat coverbandje treedt namelijk deze zaterdag op (week uitgesteld)....
Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:21 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Anton Corbijn regisseert Joy Division film
Heb je ooit zijn video van Atmosphere gezien? Filmen kan ie!quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:24 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.
Aan de andere kant vond ik dat 24 hour party people best een goed, zij het wat "luchtig", beeld van Joy Division gaf en kan ik me ook niet veel voorstellen bij Anton Corbijn als reggiseur.
Desondanks ben ik erg benieuwd.
Stom van me, hij heeft natuurlijk schitterende videos gemaakt voor, naast Joy Division, Depeche Mode, U2 etc..quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heb je ooit zijn video van Atmosphere gezien? Filmen kan ie!
HMV heeft hem erg goedkoop en ik meen dat ze ook wel naar NL versturen:quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:24 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.
Aan de andere kant vond ik dat 24 hour party people best een goed, zij het wat "luchtig", beeld van Joy Division gaf en kan ik me ook niet veel voorstellen bij Anton Corbijn als reggiseur.
Desondanks ben ik erg benieuwd.
Mee eens, ik heb dat ook met 'Isolation'. Ik heb ook nooit begrepen waarom Therapy? juist dat JD-nummer kozen om te coverenquote:Op zondag 15 mei 2005 17:01 schreef Kolkus het volgende:
Daarnaast vind ik het eerste nummer, Atrocity Exhibition uit mijn hoofd, te grillig en ronduit irritant.
Vals? Welke nummers inderdaad?quote:Op maandag 16 mei 2005 13:22 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik kende Joy Division niet, dus ik heb er gister even een aantal nummmers van opgezocht, maar deze klinken gewoon bijna allemaal ronduit vals...
Mis ik nou iets, of is dat nou juist de charme van deze band?
Ik wilde het net posten.quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:15 schreef bartrid het volgende:
vandaag 25 jaar geleden dat Ian Curtis zelfmoord heeft gepleegd....
Die doen dus waar we in Nederland in falen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:17 schreef RichardQuest het volgende:
Het is vandaag Joy Division dag op StuBru ( http://www.stubru.be/ ), omdat het 25 jaar geleden is. Nu is een interview over JD met Girls Against Boys ,die She's Lost Control coverde voor de compilatie-CD van tien jaar geleden.
Ze draaien dus de hele dag om de zoveel liedjes Joy Division.
herstel Toffe! 3fm draaide vannacht iets van Joy Division. Was wel VPRO...quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kink FM draaide net She's Lost Control. En radio 3 heeft nog nooit van de beste man gehoord.
Ik vind het okee dat er mensen zijn die erbij stilstaan. Het is een legende.
Ik luisterde ook naar KINK-FM. Iets dat ik als het zo blijft niet meer doe. Wat een gelul en zelf ingenomen geouwehoer. De lul de behanger kreeg het er nog net uit dat de zanger 25 jaar was overleden. De naam vermelde hij niet eens.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kink FM draaide net She's Lost Control. En radio 3 heeft nog nooit van de beste man gehoord.
Ik vind het okee dat er mensen zijn die erbij stilstaan. Het is een legende.
iddquote:Op maandag 16 mei 2005 13:28 schreef RichardQuest het volgende:Het waren niet de meest getalenteerde muzikanten, maar de charme is wel een beetje de holle drums, de basgitaar die als gitaar wordt bespeeld en de stem van Curtis. Echt vals vind ik het niet, op welke liedjes doel je?
Ik zou zeggen: test het zelf en zet Sudio Brussel op. Zometeen speelt een overtuigende JD-coverband (de band waar ik het eerder dit topic ook over had)quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:01 schreef MuseMuse het volgende:
ik heb gehoord dat bloc party geinspireerd is op joy division ?
lijkt het er een beetje op ?
Tja...moeilijk te zeggen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:33 schreef RichardQuest het volgende:
Verder denk ik persoonlijk dat Gang Of Four, Wire, P.I.L., Fischer-Z en Talking Heads meer overeenkomsten hebben met Bloc Party.
Ieder zijn smaak, ik vind dat Bauhaus iets teveel leentjebuur bij Bowie speelde, terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:13 schreef cafca het volgende:
[..]
O/T: goede band, Joy Division. Ookal heb ik persoonlijk Bauhaus altijd beter gevonden
Daarom spraken ze mij ook wel aan natuurlijkquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Kolkus het volgende:
[..]
...... leentjebuur bij Bowie speelde, .......
Dat is ontegenzeggelijk waar. Niks tegen in te brengen.quote:terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
De stem van Peter Murphy heeft misschien wat weg van Bowie, maar verder vind ik Bauhaus een uniek eigen geluid hebben al was Murphy zeker een fan van Bowie.De cover van Ziggy Stardust is natuurlijk wel erg goedquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ieder zijn smaak, ik vind dat Bauhaus iets teveel leentjebuur bij Bowie speelde, terwijl Joy Division een muzikale revolutie heeft veroorzaakt die tot op de dag van vandaag voortduurd.
En dat was ook wel hel duidelijk in de muziek te horen, hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:56 schreef nozem het volgende:
[..]
De stem van Peter Murphy heeft misschien wat weg van Bowie, maar verder vind ik Bauhaus een uniek eigen geluid hebben al was Murphy zeker een fan van Bowie.De cover van Ziggy Stardust is natuurlijk wel erg goed
Moet je toch ns luisteren naar the church - under the milky way of tears for fears met pale shelter, of het hele echo & the bunnymen oeuvre... de meest prachtige en warme nummers en typisch 80quote:Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
24 hours.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:38 schreef ThomYorke het volgende:
Maar wat vinden jullie het beste nummer van Joy Division? Ik ben verliefd op Novelty
Die gitaar in dat nummer, wow! Word er elke keer weer wild van.quote:
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Dead Souls is een briljant nummer.
Briljant! Ik hoor hem nu voor het eerst, terwijl ik al jaren en jaren JD luister. Day of the Lords:quote:Op woensdag 25 augustus 2004 17:38 schreef nozem het volgende:
Les Bains Douches..
Intieme sessie uitgegevenquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:23 schreef Intxaurraga het volgende:
Wanneer komt hun nieuwe album uit?
Zo dacht, en denk, ik er ook nog steeds over. Beetje enge vervreemdende muziek. (als ik bauhaus luister denk ik ook altijd aan verlaten vochtige kraakpanden vol verslaafde punkersquote:Op zondag 20 november 2005 05:51 schreef Ringo het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik die typische jaren 80 muziek afschuwelijk vond klinken: de cleane, doodse, inktige sound van gedeprimeerde postpunk kids die zongen over despair en resentment, brr mij niet gezien.
Toch eens een cd van Joy Division geleend (ook al zo'n enge onheilspellende naam, met die lugubere etymologie) en wat blijkt: prachtige muziek, jarenlang ten onrechte verguisd (door mij dan) Na Unknown Pleasures ook maar es Closer beluisteren, ben benieuwd
Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.quote:Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:
heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.
Even een vraagje. Zijn er nederlandstalige boeken te vinden over Joy Division/Ian Curtis?
quote:Op zondag 16 april 2006 11:59 schreef fretclick het volgende:
heel vreemd, laatst zat ik in de trein en ik luisterde naar het nummer Decades. En ik kreeg het op de één of andere manier helemaal benauwd van. Dat mooie nummers zulke dingen met je kunnen doen.
quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
Enkele minuten geleden luisterde ik [Decades] nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.
I agree, maar mochten ze in de buurt komen, dan zal de verleiding te groot zijn om er toch heen te gaan.quote:Op maandag 17 april 2006 17:05 schreef fripper het volgende:
Dat New Order af en toe een aantal Joy Division nummers speelt lijkt me prima, maar wat mij betreft liever niet onder de naam Joy Division.
laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.htmlquote:Op maandag 17 april 2006 16:07 schreef chelloboy het volgende:
The support act for OMD's forthcoming tour will be the reformed Joy Division.
Joy Division were the legendary Manchester band that achieved cult status on the Factory label and had also played live with OMD in the early days. The band's life was tragically cut short with the death of singer Ian Curtis in 1980 and the remaining members formed New Order.
Now however, Bernard Sumner, Peter Hook and Steve Morris of New Order have decided to reform Joy Division for a series of live performances. Their support role for OMD will be as part of a series of warm-up gigs
Echt gaaf,hoop dat ze ook hier in Holland komen.Ben zelf groot OMD fan maar met hun in het voorprogramma zal helemaal kik zijn.
30th April 2006quote:Op maandag 17 april 2006 18:52 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
laat maar, dit is dus 1 april op hun site gepost.. http://www.omd.uk.com/html/news.html
Beetje naief ook om zoiets serieus te nemen. Alsof New Order/Joy Division in het voorprogramma van OMD () gaat staan.
Volgens mij heb ik daar een tijdje terug nog eens een bootleg van gekregen, op een cd met allerlei andere leuke muziek. Ik heb de cd alleen nog niet zo goed beluisterd, of eigenlijk nog niet goed bekeken wat er zoal op staat.quote:Op zondag 16 april 2006 17:27 schreef punkjunk het volgende:
me pa heeft ze zelf live gezien toen ze in paradiso speelde, de lucky bastard.
dit boek heb ik gelezen, je komt tot de conclusie dat ian curtis een heel naar mannetje is geweest. met name hoe hij zijn vrouw heeft bedonderd met het hebben van een maitresse (een belgische dame, Annick Honoré). muziek is en blijft geniaal in mijn ogen... het boek is zeker een aanrader en leest gemakkelijk weg.quote:Op zondag 16 april 2006 17:15 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Je hebt hebt het boek van zijn vrouw Deborah Curtis, engelse titel Touching from a distance, maar heb geen idee of die in het Nederlands is vertaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |