gokje, om dat die keuze er niet bij staatquote:op donderdag 20 mei 2004 13:28 schreef menesis het volgende:
waarom kan ik niet op vuurvliegjes stemmen?
hmmm... mothra!quote:op donderdag 20 mei 2004 13:36 schreef menesis het volgende:
waarom niet!?het meest logische is toch echt een formatie chernobyl-reuze-vuurvliegen...
zo was godzilla ook groot geworden
haha inderdaad, ze gaan niet meer via de tunnels richting de vs maar via de lucht.quote:op donderdag 20 mei 2004 13:41 schreef toeps het volgende:
ik denk geheime vliegtuigen, van drugssmokkel of zo.
quote:op donderdag 20 mei 2004 14:41 schreef drwolffenstein het volgende:
het enige wat we nu nog kunnen doen is in paniek raken.
dat zeg ik, ga een schuilkelder metselen. over enkele dagen gaat de paraatheid van het amerikaanse leger naar defcon-3.quote:op donderdag 20 mei 2004 14:43 schreef nonneke het volgende:
uhuh ik denk het ook, totale massahisterie !!!
![]()
![]()
![]()
![]()
groot gelijk heb jequote:op donderdag 20 mei 2004 14:46 schreef drwolffenstein het volgende:
[..]
dat zeg ik, ga een schuilkelder metselen. over enkele dagen gaat de paraat van het amerikaanse leger naar defcon-3.
ik woon al in een bunker sinds het begin van de koude oorlog.quote:op donderdag 20 mei 2004 14:48 schreef nonneke het volgende:
groot gelijk heb je! ik ben al bezig
! heb bob de bouwer net gebelt om me te helpen
![]()
goedzo laat je niet op je kop zitten door een paar aliens !!!quote:op donderdag 20 mei 2004 14:50 schreef drwolffenstein het volgende:
[..]
ik woon al in een bunker sinds het begin van de koude oorlog.
met jou kan ik praten.quote:op donderdag 20 mei 2004 14:51 schreef nonneke het volgende:
[..]
goedzo laat je niet op je kop zitten door een paar aliens !!!![]()
hihihahahoho, all those nice men in white coats from the happy farmquote:op donderdag 20 mei 2004 14:31 schreef nonneke het volgende:
they're coming to take us away haha !!![]()
![]()
doet me denken aan de juichende hippies in dacht ik de film independence day, die met open armen onder de dodelijke straal van het ruimte schip gingen staan.quote:op donderdag 20 mei 2004 19:05 schreef hidden_horror het volgende:
ik ben iig klaar voor 'first-contact'.
laat maar komen die wezens, deze wereld kan er alleen maar beter op worden!
whahaha, roflquote:op donderdag 20 mei 2004 21:56 schreef b.r.i.n.k.y. het volgende:
t zijn opgewaardeerde turboir muggen, zeker weten
zoals jij zelf ook bliksems goed weet, is nog lang niet alles over bolbliksems bekend, dus beweren dat exact te bewijzen is bij welke weersomstandigheid welke bolbliksems kan optreden en wat de karakteristieken zijn, is kolder. van gewone bliksem is 1000x meer bekend en begrijpen ze nog niet eens alles. wie zegt dat er geen infrarood versies van bolbliksems zijn? minstens zo vergezocht als dat is dat het buitenaardse levensvormen zijn dus beide blijven mogelijk.quote:op donderdag 20 mei 2004 23:08 schreef sovereign het volgende:
interessant dat meer dan 70% denkt dat de film machines afbeeldt.
amusant dat meer dan 10% het toeschrijft aan bolbliksem; klaarblijkelijk hebben deze mensen geen kennis paraat omtrent de karakteristieken van bolbliksem noch moeite genomen om te lezen dat de weersomstandigheden niet gunstig waren voor deze optie.
los van de tijdsduur .. en dat het rond een vliegtuig zweeft .... hebben jouw meteorieten geen last van zwaartekrachtquote:op zaterdag 22 mei 2004 00:28 schreef mike_another het volgende:
[..]
zoals jij zelf ook bliksems goed weet, is nog lang niet alles over bolbliksems bekend, dus beweren dat exact te bewijzen is bij welke weersomstandigheid welke bolbliksems kan optreden en wat de karakteristieken zijn, is kolder. van gewone bliksem is 1000x meer bekend en begrijpen ze nog niet eens alles. wie zegt dat er geen infrarood versies van bolbliksems zijn? minstens zo vergezocht als dat is dat het buitenaardse levensvormen zijn dus beide blijven mogelijk.
in de pol mis ik de meteoriet mogelijkheid. als je puur naar de beelden kijkt die zijn vrijgegeven, dan is niets raars te zien wat een uiteengevallen meteoriet uitsluit. dat is consistent met eerst een paar objecten en daarna meer. en het feit dat ze op ongeveer dezelfde hoogte zitten en allemaal exact dezelfde richting lijken te volgen met exact dezelfde snelheid en met verschillende grootte/intensiteit. als het kleine maar hete fragmenten zijn zou dat een verklaring kunnen zijn dat ze met het blote oog vanaf die afstand niet te zien waren maar infrarood het wel oppikt. tevens zouden de fragmenten dan op de radar te zien zijn. het lijkt zelfs een beetje op de shoemacher-levy-9 meteoriet die in negen stukken insloeg op jupiter.
jatogquote:op donderdag 20 mei 2004 15:00 schreef drwolffenstein het volgende:
[..]
met jou kan ik praten.
ja zoiets ging die tekst iddquote:op donderdag 20 mei 2004 15:42 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
hihihahahoho, all those nice men in white coats from the happy farm
correctiequote:op zaterdag 22 mei 2004 02:57 schreef nonneke het volgende:
(offtopic)[snip](/offtopic)
ook heel frappant lollig dat het nog niemand gelukt is een bolbliksem te maken, en als je die video eens kijkt ipv alleen maar fotos van de video dan zie je dat ze op gegeven moment om het vliegtuig heen cirkelen en dan ineens wegschieten.quote:op donderdag 20 mei 2004 23:08 schreef sovereign het volgende:
interessant dat meer dan 70% denkt dat de film machines afbeeldt.
amusant dat meer dan 10% het toeschrijft aan bolbliksem; klaarblijkelijk hebben deze mensen geen kennis paraat omtrent de karakteristieken van bolbliksem noch moeite genomen om te lezen dat de weersomstandigheden niet gunstig waren voor deze optie.
kijk dat is tenminste een zinnige rectiequote:op zaterdag 22 mei 2004 04:20 schreef mechatronics het volgende:
[..]
ook heel frappant lollig dat het nog niemand gelukt is een bolbliksem te maken, en als je die video eens kijkt ipv alleen maar fotos van de video dan zie je dat ze op gegeven moment om het vliegtuig heen cirkelen en dan ineens wegschieten.
dat het met een ir camera is opgenomen betekend alleen maar dat je daarmee hitte (straling) kan zien, niet meer , niet minder.
een ir bol is dus wel iets waar ik nog nooit van gehoord heb.
wat het wel is, weet ik veel...![]()
meteorieten kunnen makkelijk zo lang zichtbaar zijn, daar zijn videoopnames met bewijs voor.quote:op zaterdag 22 mei 2004 01:03 schreef coz het volgende:
los van de tijdsduur ..
zoals ik zei: in de vrijgegeven beelden kan je dat niet zien. je moet vertrouwen op vage verklaringen, want exact hoe ze waar om het vliegtuig zaten wordt niet verteld. ik ga voor het gemak uit van de beelden dat is een berouwbaardere getuige dan ooggetuigen.quote:en dat het rond een vliegtuig zweeft ....
dat zie je inderdaad verkeerd, er zijn opnames van meteorieten bekend (en de natuurkundige berekening is kinderlijk simpel) die zelfs uiteindelijk afketsen op de atmosfeer van de aarde en weer terug de ruimte ingaan, uitsluitend gebaseerd op natuurkundige wetten (invalshoek, snelheid, massa) en zonder er een vliegende schotel voor te zijn. langdurig langs een rechte lijn langs de hemel vliegen is voor het menselijk oog heel goed mogelijk en voor korte tijd ook op apparatuur.quote:hebben jouw meteorieten geen last van zwaartekracht
of zie ik dat verkeerd ...
ik ook niet dat het een meteoriet was, ik zeg slechts dat het ook een mogelijkheid is als je uitsluitend beelden bekijkt. ik vind het vreemd dat "venus" wel als mogelijkheid in de poll staat maar "meteoriet" niet. venus lijkt door gerson te zijn neergezet om te zeggen "verklaar dit maar eens weg met venus, zoals jullie "ongelovigen" vaak proberen te doen". beetje flauw venus is niet met z'n achten, dat kunnen we in dit geval wel uitsluiten.quote:maar wees gerust hoor niemand zegt ook dat het aliens zijn ...
nee, jij wel voor een van de andere mogelijkheden? zoals ik zei, ik opperde een mogelijkheid die niet uit te sluiten is net zo min als de andere.quote:maar heb jij bewijs voor deze zwevende meteorieten ?
kortstondige bolbliksems zijn wel degelijk in laboratoriums nagebootst.quote:op zaterdag 22 mei 2004 04:20 schreef mechatronics het volgende:
ook heel frappant lollig dat het nog niemand gelukt is een bolbliksem te maken,
dat blijft iedereen maar roepen, waar zie jij dat in de video? dat kan je er niet uit opmaken. je kan niet zien wanneer de camera bewogen wordt en wanneer ze zelf bewegen. als je ze achter wolken ziet langsschieten, en je dus echt een goed referentiekader hebt, dan bewegen ze gewoon in een rechte lijn. tenminste ik zeg niet dat ze dat doen maar dat je uit de video niet kan zien dat ze het niet doen. maar misschien heb ik een andere filmpje gezien dan jij, geef maar een link svp, ik dacht dat ze steeds zeiden dat ze uitendelijk al het materiaal zouden releasen, dus ik weet niet zeker of ik het uiteindelijk filmpje nou gezien heb.quote:en als je die video eens kijkt ipv alleen maar fotos van de video dan zie je dat ze op gegeven moment om het vliegtuig heen cirkelen en dan ineens wegschieten.
dus geen optie? omdat je nog geen overtuigend bewijs ervan gezien hebt? (nou ja misschien dit filmpje wel?) vliegende schotel theorien zijn toch minstens zo wild? daar is toch ook nog geen enkel bewijs van? ik zeg niet dat ir bollen bestaan maar dat je alle opties moet openhouden, zeker als bv vliegende schotel theorieen ook serieus overwogen worden.quote:een ir bol is dus wel iets waar ik nog nooit van gehoord heb.
amusant dat 47% het aan buitenaardse/tijd schepen toeschrijft, klaarblijkelijk hebben deze mensen kennis paraat omtrent de karakteristieken van buitenaardse schepen waarvan uberhaupt het bestaan nog nooit bewezen is laat staan dat ze er zelf ervaring mee hebben.quote:op donderdag 20 mei 2004 23:08 schreef sovereign het volgende:
meteorieten die in de dampkring verbranden stralen ook licht uit in het zichtbare spectrum. aangezien deze objecten dat niet deden, is het zeer onwaarschijnlijk dat het meteorieten betrof.quote:op zondag 23 mei 2004 02:05 schreef mike_another het volgende:
[..]
meteorieten kunnen makkelijk zo lang zichtbaar zijn, daar zijn videoopnames met bewijs voor.
[..]
zoals ik zei: in de vrijgegeven beelden kan je dat niet zien. je moet vertrouwen op vage verklaringen, want exact hoe ze waar om het vliegtuig zaten wordt niet verteld. ik ga voor het gemak uit van de beelden dat is een berouwbaardere getuige dan ooggetuigen.
[..]
dat zie je inderdaad verkeerd, er zijn opnames van meteorieten bekend (en de natuurkundige berekening is kinderlijk simpel) die zelfs uiteindelijk afketsen op de atmosfeer van de aarde en weer terug de ruimte ingaan, uitsluitend gebaseerd op natuurkundige wetten (invalshoek, snelheid, massa) en zonder er een vliegende schotel voor te zijn. langdurig langs een rechte lijn langs de hemel vliegen is voor het menselijk oog heel goed mogelijk en voor korte tijd ook op apparatuur.
[..]
ik ook niet dat het een meteoriet was, ik zeg slechts dat het ook een mogelijkheid is als je uitsluitend beelden bekijkt. ik vind het vreemd dat "venus" wel als mogelijkheid in de poll staat maar "meteoriet" niet. venus lijkt door gerson te zijn neergezet om te zeggen "verklaar dit maar eens weg met venus, zoals jullie "ongelovigen" vaak proberen te doen". beetje flauw venus is niet met z'n achten, dat kunnen we in dit geval wel uitsluiten.
[..]
nee, jij wel voor een van de andere mogelijkheden? zoals ik zei, ik opperde een mogelijkheid die niet uit te sluiten is net zo min als de andere.
volgens de woordvoerder was een vliegtuig vanaf die afstand gewoon te zien geweest.quote:op zondag 23 mei 2004 02:14 schreef mike_another het volgende:
het werpt namelijk ook een ander licht op het feit dat het niet met het blote oog te zien was, hoeveel voorwerpen zijn van die afstand wel met het blote oog te zien?
mike kent nog steeds het verschil niet tussen "evidence" en "proof". helaas.quote:filmpje wel?) vliegende schotel theorien zijn toch minstens zo wild? daar is toch ook nog geen enkel bewijs van?
nog een voorbeeld van pseudo-logica. om "buitenaardse schepen" te kunnen herkennen moeten we ze eerst "bewijzen". maar om ze te "bewijzen" zal je bepaalde waarnemingen eerst onder die definitie ("buitenaarse schepen") moeten kunnen brengen. volgens jouw logica is het dan ook nooit mogelijk om te bewijzen of buitenaarse schepen bestaan. we weten immers niet hoe ze eruit zien, dus alle waarnemingen die we ook maken kunnen niet onder die definitie worden gebracht.quote:op zondag 23 mei 2004 02:18 schreef mike_another het volgende:
amusant dat 47% het aan buitenaardse/tijd schepen toeschrijft, klaarblijkelijk hebben deze mensen kennis paraat omtrent de karakteristieken van buitenaardse schepen waarvan uberhaupt het bestaan nog nooit bewezen is laat staan dat ze er zelf ervaring mee hebben.
mike levert geen kritiek op gelijkdenkenden, never bite one of your own is hun motto.quote:op zondag 23 mei 2004 09:17 schreef fatalexception het volgende:
meteorieten die in de dampkring verbranden stralen ook licht uit in het zichtbare spectrum. aangezien deze objecten dat niet deden, is het zeer onwaarschijnlijk dat het meteorieten betrof.
wel heeel kortstondig, en die foto, dat lijkt meer op een lasapparaat.quote:op zondag 23 mei 2004 02:14 schreef mike_another het volgende:
[..]
kortstondige bolbliksems zijn wel degelijk in laboratoriums nagebootst.
mij hoor je het ook niet zeggen hoor dat het geen 11 meteorietfragmenten zijnquote:op zondag 23 mei 2004 02:05 schreef mike_another het volgende:
meteorieten kunnen makkelijk zo lang zichtbaar zijn, daar zijn videoopnames met bewijs voor.
zoals ik zei: in de vrijgegeven beelden kan je dat niet zien. je moet vertrouwen op vage verklaringen, want exact hoe ze waar om het vliegtuig zaten wordt niet verteld. ik ga voor het gemak uit van de beelden dat is een berouwbaardere getuige dan ooggetuigen.
dat zie je inderdaad verkeerd, er zijn opnames van meteorieten bekend (en de natuurkundige berekening is kinderlijk simpel) die zelfs uiteindelijk afketsen op de atmosfeer van de aarde en weer terug de ruimte ingaan, uitsluitend gebaseerd op natuurkundige wetten (invalshoek, snelheid, massa) en zonder er een vliegende schotel voor te zijn. langdurig langs een rechte lijn langs de hemel vliegen is voor het menselijk oog heel goed mogelijk en voor korte tijd ook op apparatuur.
ik ook niet dat het een meteoriet was, ik zeg slechts dat het ook een mogelijkheid is als je uitsluitend beelden bekijkt. ik vind het vreemd dat "venus" wel als mogelijkheid in de poll staat maar "meteoriet" niet. venus lijkt door gerson te zijn neergezet om te zeggen "verklaar dit maar eens weg met venus, zoals jullie "ongelovigen" vaak proberen te doen". beetje flauw venus is niet met z'n achten, dat kunnen we in dit geval wel uitsluiten.
nee, jij wel voor een van de andere mogelijkheden? zoals ik zei, ik opperde een mogelijkheid die niet uit te sluiten is net zo min als de andere.
tjonge , weer een voorbeeld van een? , inderdaad ,quote:op zaterdag 29 mei 2004 17:17 schreef whosvegas het volgende:
dat er nog mensen zijn die gelijk geloven dat als er iets onverklaarbaars waargenomen wordt, het buitenaardsen zijn. blijkbaar willen sommige geloven dat we door buitenaardsen worden bezocht. wake up.
of meteorieten zichtbaar licht uitstralen is afhankelijk van het materiaal waar ze uit bestaan. bovendien zei ik in mijn post dat de enorme afstand, die verzwegen wordt in je post op fok, makkelijk ervoor kan zorgen als de meteorieten zelf klein genoeg zijn, dat het niet met blote oog te zien is maar wel eventueel via infrarood als de hitte hoog genoeg is. je suggereert wederom dat de waarnemers in het vliegtuig op enkele meters afstand langs de objecten vlogen en het dus wel onzichtbaar geweest moet zijn, terwijl we het over 3.2 kilometer hebben.quote:op zondag 23 mei 2004 09:17 schreef fatalexception het volgende:
meteorieten die in de dampkring verbranden stralen ook licht uit in het zichtbare spectrum. aangezien deze objecten dat niet deden, is het zeer onwaarschijnlijk dat het meteorieten betrof.
als het je uitkomt noem je opeens wel de enorme afstand waarop ze zich bevonden. maar helaas ga je ervan uit dat alle meteorieten dezelfde enorme snelheid hebben, wat helemaal niet het geval is. snel tot langzaam komt voor, afhankelijk van onder welke hoek ze de dampkring binnenkomen en of dezelfde richting als de aarde binnenkomen of tegengesteld (beweging van de aarde rond de zon alsmede de rotatie van de aarde)quote:tevens zouden de meteorieten, gezien de afstand waarvan ze zich van het vliegtuig bevonden binnen no-time verdwenen moeten zijn omdat deze veel sneller gaan dan het vliegtuig waarmee de militairen vlogen.
precies wat ik zei: venus lijkt door gerson te zijn neergezet om te zeggen "verklaar dit maar eens weg met venus, zoals jullie "ongelovigen" vaak proberen te doen". beetje flauw venus is niet met z'n achten, dat kunnen we in dit geval wel uitsluiten.quote:ik had er venus bijgezet omdat dit ten allen tijde door sceptici aangehaald word, ook al bewegen de objecten (zie de iran-case) en zijn er meerdere zichtbaar. dus voor die mensen stond de optie er bij.
zoals ik al zei, maar waar je halstarrig niet op ingaat: op 3.2 km afstand is het niet vreemd dat je sommige objecten niet ziet, terwijl als ze erg heet zijn infrarood ze wel toont.quote:feiten die uit de nieuwsberichten te halen zijn:
1. niet met het blote oog te zien, wel via infrarood
dus? wat bewijst dat?quote:2. het lijken 11 bollen te zijn
zoals ik duidelijk in mijn post zei, dat zijn verklaringen. ik zei alleen maar dat als je je op de feitelijke beschikbare -objectieve- beelden baseert, je dat helemaal niet kunt zien. dat betekent niet dat het niet waar is maar bewijs buiten ooggetuigenverklaringen is er niet, dat is het enige dat ik wou zeggen.quote:3. toen de achtervolging ingezet werd omsingelden de bollen het vliegtuig.
heel goed mogelijk dat sommige objecten wel zichtbaar zijn op radar door meer massa maar niet door minder hitte via infrarood, afhankelijk van het materiaal waar het uit bestaat.quote:4. op radar verschenen echter 3 objecten (dus 3 objecten met in totaal 11 hittepunten?)
dat bestrijd ik toch ook niet? maar bewijs van iets buitenaards zijn die beelden niet, alleen dat er iets interessants aan de hand was.quote:5. de mexicaanse overheid heeft aan reuters bevestigd dat de beelden echt zijn.
en dat bewijst wat precies?quote:6. de objecten vliegen op een hoogte van 3500 meter.
wat wil je nou precies, gelijk krijgen of de waarheid onderzoeken, ongeacht de uitkomst? je laat jezelf een beetje kennen nu. "debunking"? het enige dat ik doe is alternatieven voorstellen zonder iets uit te sluiten en zonder anderen uit te lachen en te roepen "hier heb je niet van terug" jammer dat jij niet hetzelfde kan doen. je laat duidelijk blijken dat je een persoonlijk punt te bewijzen hebt ipv objectief en wetenschappelijk geinteresseerd te zijn in onderzoek naar waarnemingen. wat ben ik precies aan het "debunken" volgens jou? dat het aliens zijn? als het geen meteoriet is of iets anders "bekends" dan staat nog steeds niet vast dat het aliens zijn, maar je laat hier duidelijk blijken dat zolang niet te bewijzen is dat iets niet buitenaards is dat het het dan wel moet zijn. weinig objectief, het zou andersom moeten zijn.quote:zo mike_another nu heb ik je eindelijk! hier heb je niet van terug met je oneindige gedebunk!moehahahahaha!!!
maar iets kleiners dan een vliegtuig niet, zoals bv een meteoriet of een klein vliegtuig. daar had ik het over als je goed gelezen had.quote:op zondag 23 mei 2004 10:37 schreef sovereign het volgende:
volgens de woordvoerder was een vliegtuig vanaf die afstand gewoon te zien geweest.
ik begrijp niet precies wat je bedoelt. van het bestaan van vliegende schotels is evidence noch proof. maar ik reageerde met mijn opmerking op iemand die zei dat een ir bol een belachelijk idee was omdat hij daar nog nooit van gehoord had, wat ik niet vond duiden op een open mind. omdat je van een natuurkundig verschijnsel nog niet van gehoord hebt of het nog niet ontdekt is, is het een belachelijk voorstel, maar als het een buitenaardse suggestie is niet?quote:mike kent nog steeds het verschil niet tussen "evidence" en "proof". helaas.
niet zo algemeen praten, concreet zeggen wat ik ten onrechte met verkeerde argumenten tegenspreek. ik spreek zelden iets zomaar tegen, ik draag slechts alternatieven aan. maar dat schijnt vloeken in de kerk te zijn bij mensen die al overtuigd zijn van wat een bepaalde waarneming wel geweest moet zijn.quote:ik vind het jammer dat je soms wel eens wat goede punten naar voren brengt, maar die verzuip je zelf weer in je doorgedreven motivatie om zowat alles tegen te spreken.
ik ben met je eens dat er veel onverbeterlijke ontkenners zijn, maar steek je hand in eigen boezem: dat kun je net zo goed zeggen van de "believers"-hoek. ik distantieer mij van iedereen die zonder redelijk argumenten iets claimt of wil tegen spreken.quote:kritiek op twijfelachtige "sceptische" verklaringen zie ik je evenzo nooit geven, niet echt verwonderlijk. sceptici zijn uitermate gevoelig voor kritiek uit eigen gelederen, als dat voorkomt is het al een zeldzaamheid.
doe niet zo flauw, jij stelt dat je het amusant vindt dat mensen voor bolbliksem kiezen terwijl ze daar waarschijnlijk niks van afweten, ik stel dat mensen die voor buitenaardse verklaringen er al helemaal niks van kunnen afweten. of denk je soms dat die 47% zelf allemaal al eerder een ruimteschip hebben gezien? over "pseudo-logica" gesproken: natuurlijk kunnen we nooit bewijzen dat iets een buitenaards ruimteschip is, voordat we weten of ze bestaan en hoe ze eruit zien?quote:op zondag 23 mei 2004 10:43 schreef sovereign het volgende:
nog een voorbeeld van pseudo-logica. om "buitenaardse schepen" te kunnen herkennen moeten we ze eerst "bewijzen". maar om ze te "bewijzen" zal je bepaalde waarnemingen eerst onder die definitie ("buitenaarse schepen") moeten kunnen brengen. volgens jouw logica is het dan ook nooit mogelijk om te bewijzen of buitenaarse schepen bestaan. we weten immers niet hoe ze eruit zien, dus alle waarnemingen die we ook maken kunnen niet onder die definitie worden gebracht.
essentieel verschil, ik heb moeite met de bewijzen dat er feitelijk sprake was van buitenaardse schepen. nogmaals, ik geloof dat heel goed mogelijk is dat buitenaards leven bestaat en ons zelfs wellicht bezoekt, maar de waarnemingen die nu voorhanden zijn, zijn geen bewijs daarvoor. ook al zouden het echte ruimteschepen zijn.quote:jouw argument vraagt kennis op voorhand om identificatie mogelijk te maken, dat is een onmogelijkheid. de realiteit is dat je "karakteristieken van buitenaardse schepen" alleen zou kunnen afleiden van feitelijke observaties. laat dat nu net die observaties zijn waarmee mike moeite heeft.
waar komt dat toch wij en zij denken vandaan? je geeft duidelijk aan sceptici als de "vijand" te zien. ik draag mijn persoonlijke visie aan, ik snap niet waarom je mijn meteoriet stuk aanhaalt om te zeggen dat ik gelijkdenkende niet zou aanvallen? dat was namelijk mijn eigen post? of ben ik niet kritisch genoeg als ik mezelf niet aanval?quote:op zondag 23 mei 2004 10:46 schreef sovereign het volgende:
mike levert geen kritiek op gelijkdenkenden, never bite one of your own is hun motto.![]()
vreemd genoeg heb ik en vele anderen geen problemen om kritiek te leveren op pro-ufo aannames.
zoals ik al zei, dat kan best zo zijn, maar is niet op te maken uit de voorhanden beelden. verder kunnen meteorieten ook uiteindelijk terguketsen op de atmosfeer, dat is geen tovenarij, dat is bewezen.quote:op woensdag 26 mei 2004 23:42 schreef coz het volgende:
mij hoor je het ook niet zeggen hoor dat het geen 11 meteorietfragmenten zijn
die dus eerst een tijdje op 3500 km zweven
en dan terugbouncen
![]()
je geeft goed aan hoe er met iemand die andere suggesties aandraagt wordt omgegaan: uitgelachen op vermeende persoonlijke gronden, zonder ook maar één argument aan te dragen die tegen die suggestie ingaat.quote:op zondag 23 mei 2004 12:40 schreef 2nutz het volgende:
omg is die mike ff geowned hier, wijo en hard ook nog!![]()
ik dacht aan een andere vorm van dimensiesquote:op zaterdag 29 mei 2004 18:59 schreef baajguardian het volgende:
multi dimensionalisme
werelden in werelden.
voor me gevoel ga je hier ergens scheef maar ik ben geen natuurkundige dus ik weet niet precies waar. dat er meerdere dimensies kunnen bestaan ben ik volledig met je eens hoor. ik heb nu een deel van die link gelezen maar ook over die tekst heb ik gemengde gevoelens. zal wel komen door het prekerige hoofdlettergebruik hetgeen me aan de inhoud doet twijfelen. iemand die er meer van weet?quote:dimensie in frequentie
stel , elk materie heeft zijn afgestemde waarde
zoals ieder electrisch is , materie bestaat uit samengeperste energie zo afgestemd dat wij het kunnen waarnemen.
zo kan op anderre frequentie van waarde ook materie aanwezig zijn die wij alleen met anderre middelen kunnen waarnemen.
omdat iets theoretisch kan (als het al kan) wil het nog niet zeggen dat het "meest waarschijnlijk" is. geheime vliegtuigen of een natuurverschijnsel lijken me persoonlijk waarschijnlijker.quote:hiermee is dus al aan te tonen dat het zeer mogelijk tot bijna meest waarschijnlijk is dat het schepen uit een anderre dimensie zijn , of dus frequentie.
groet.
sceptici als vijand? welnee, hoe kan dat nu als ik scepsis zelf noodzakelijk acht voor het wetenschapsproces? waar ik tegen ageer is het pseudo-scepticisme: http://www.ufoskeptic.org/truzzi.htmlquote:op maandag 31 mei 2004 03:36 schreef mike_another het volgende:
waar komt dat toch wij en zij denken vandaan? je geeft duidelijk aan sceptici als de "vijand" te zien. ik draag mijn persoonlijke visie aan, ik snap niet waarom je mijn meteoriet stuk aanhaalt om te zeggen dat ik gelijkdenkende niet zou aanvallen? dat was namelijk mijn eigen post? of ben ik niet kritisch genoeg als ik mezelf niet aanval?
luister sovereign, ik schat jou hoog in als ik je vergelijk met anderen die elke "kritische" opmerking meteen met de grond gelijk maken op elke (persoonlijke) grond die maar te bedenken is zolang ze maar niet feitelijk op de argumenten hoeven in te gaan. "je weet er minder van, dus ik discussieer niet met je" is vrijwel altijd de eerste verdedigingstactiek.quote:op maandag 31 mei 2004 20:03 schreef sovereign het volgende:
sceptici als vijand? welnee, hoe kan dat nu als ik scepsis zelf noodzakelijk acht voor het wetenschapsproces? waar ik tegen ageer is het pseudo-scepticisme: http://www.ufoskeptic.org/truzzi.html
gewone (niet noodzakelijkwijs weer-) ballonnen die meegezogen worden door het vliegtuig. bv een groep mensen met ballonnen die worden opgelaten: welke komt het verst.quote:op vrijdag 4 juni 2004 15:08 schreef coz het volgende:
?
en daarnaast ook in formatie
en zoals je zelf al zei .. vliegtuig ...
imo zijn ballonnen niet zo snel
--edit .. er waren ook geen weerballonnen opgelaten in die regio door officiele instanties ... (en die doen dat ook niet met 11 tegelijk ) --
quote:ze waren onzichtbaar voor het blote oog, maar ze waren zeker aanwezig. ze hadden energie en ze vlogen in de buurt."
de jet stopte de achtevolging .. dus meezuigen lijkt me niet .. (wat de formatie natuurlijk ook direct kan verstoren als ze wel werden meegezogen) .. verder zat er een ruime afstand tussenquote:. "toen de jets stopten de objecten te achtervolgen, verdwenen de objecten", aldus vazquez.
opzich zou ik je nu willen uitschelden , maar dan word mijn post verwijderd.quote:op vrijdag 4 juni 2004 15:29 schreef yosomite het volgende:
[..]
gewone (niet noodzakelijkwijs weer-) ballonnen die meegezogen worden door het vliegtuig. bv een groep mensen met ballonnen die worden opgelaten: welke komt het verst.
ik zoek veel meer in het meest voor de hand liggende, en lukt het niet dan wordt het voor mij ook unidentified, of unclarified.
en op die manier is die grote boeing 777 met zn ronde vorm ook van de zijkant bijna niet op de radar te zien, das wel bullshit, een voetbal op 1 km afstand kunnen ze nog op dat type radar zien.quote:op vrijdag 4 juni 2004 13:23 schreef yosomite het volgende:
omdat de bollen o.a. zichtbaar waren in ir, zouden het nog heel goed gewone ballonnen kunnen zijn. met wat warme lucht erin. door electrostatische krachten zullen ze naar het vliegtuig getrokken worden. wrijf over een ballon en je kunt hem aan het plafond plakken.
en aangezien de ballonnen rond zijn, zijn ze moeilijk te zien op radars (de gereflecteerde bundel gaat niet terug naar de schotelantenne).
...quote:op dinsdag 8 juni 2004 01:15 schreef -crash- het volgende:
a dat... was het alweer vergeten.
lijkt mij een asteroide die in stukken
breekt, terwijl ie door de atmosfeer schiet.
sterker nog, de jetstream zit niet op de hoogte waar de ufos (en het vliegtuig) vlogen. suggereren dat dit ballonnen waren is erg ondoordacht.quote:op maandag 7 juni 2004 23:42 schreef coz het volgende:
ik las iig in het draadje waar het plaatje met ballon vandaan komt dat een ballon ongeveer 120 km zou gaan in jetstream ..... is maar 30 keer kleiner dan jouw tot nu toe gevonden snelheid![]()
(100 * 60 * 60)/1000 = 360 km/uquote:op maandag 7 juni 2004 23:19 schreef yosomite het volgende:
dus snelheid circa 100 m/s oftewel 3600 km / u
asteroiden zie ik nog wel die snelheid halen hoor. maar in het filmpje lijken het meer voertuigen. aan de vorm te zien lijken het soms balonnen. stel dat de berekening niet geheel klopt maar dat het 200 km/u moet zijn ofzo dan zou het mss nog kunnen. geen idee eigenlijkquote:op dinsdag 8 juni 2004 14:20 schreef coz het volgende:
dan zat hij er nog 90% naast ook...
maarja ... ik ken iig weinig ballonnen die 360 km/u gaan
en ook weinig asteroiden met die snelheid
correct me if im wrong
mmm ok. dan zou een astroide in eerste instantie niet recht op de aarde af moeten komen maar er net naast zodat deze wel door de dampkring gaat. hierna stort hij neer of "vliegt" verder. zwaartekracht trekt aan dat ding maar als ie snel genoeg gaat zal je daar weinig van merken.quote:op dinsdag 8 juni 2004 14:29 schreef coz het volgende:
bedoelde dus asteroiden die horizontaal bewegen zonder last te hebben van zwaartekracht
quote:this is great news, however in 1991 belgium f16's caught a ufo(pulling of extreme manuveres) on radar, this moved the belguim airforce to call a press confernce and let everyone know that anomolous objsects are flying around the sky in belgium.
that conference seems o have been ignored, it wouldnt surprise me if this news will be as well.
it will probably take something to actualy land in the middle of new york before people take note
je had de fout ook al gevonden.quote:op dinsdag 8 juni 2004 14:06 schreef livelived het volgende:
[..]
(100 * 60 * 60)/1000 = 360 km/u
le foutico typo cruciale![]()
project mogul !! tijdens de roswell crash periode !! 1947 dusquote:hmmm veel ufo's waren gewoon van die amerikaanse superduperballonnen die ergens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hoog vlogen in de atmosfeer, ze vervoerden apparatuur om naar kernproeven van de russen te kunnen luisteren, en het zou me niets verbazen als die dingen nog rondvliegen om kernproeven uit israël en dat ene illegale communistische landje dat zich niets aantrekt van die regelementen mbt kernwapens
op mogul als verklaring voor roswell is heel wat af te dingen.quote:op woensdag 9 juni 2004 19:26 schreef merlin693 het volgende:
project mogul !! tijdens de roswell crash periode !! 1947 dus
wellicht vlogen die dingen in 1947 rond gezien de toenmalige stand der techniek, maar in 2004?quote:op woensdag 9 juni 2004 17:28 schreef ratt het volgende:
en het zou me niets verbazen als die dingen nog rondvliegen
ik beweer ook niet dat ik het geloof....heb aardig overtuigende lezingen meegemaakt van stanton friedmannquote:op mogul als verklaring voor roswell is heel wat af te dingen.
quote:dan klinkt een groepje smokkelaars nog meer aannemelijker als een cluster geheime superballonnen
je bent pas neutraal voor de media als je geen mening hebt, maar ufo's uitsluit, omdat dat een raar idee is. feiten die meningen ontkrachten mag je negeren als het idee genoeg buiten de mainstream ideeen ligt.quote:op woensdag 9 juni 2004 14:55 schreef coz het volgende:
als ik tijd kan vinden ga ik een anti doofpot topic starten ....
met zo veel mogelijk feiten
zo veel mogelijk stellingen wat het niet kan zijn en waarom niet ... en wat er van die stellingen wel en niet klopt
en zo veel mogelijk stellingen wat het wel kan zijn en waarom wel ..en wat er van die stellingen wel en niet klopt ...
dit zat namelijk al in de doofpot voordat het bekend werd (zo ongeveer)
ik heb heel lang over het nieuwsbericht gedacht (zie video)
"in mexico zien zij ze vliegen ... letterlijk dus"
... niet echt neutraal of ben ik dan gek (understatement :: neutraal)
quote:"in mexico zien zij ze vliegen ... letterlijk dus"
... niet echt neutraal of ben ik dan gek (understatement :: neutraal)
quote:je bent pas neutraal voor de media als je geen mening hebt, maar ufo's uitsluit, omdat dat een raar idee is. feiten die meningen ontkrachten mag je negeren als het idee genoeg buiten de mainstream ideeen ligt.
persoonlijk vind ik dit dus een geweldige case om vrolijk over te "speculeren" maar ik denk dat het zonde is om deze gegevens te laten verdwijnen ..quote:op zondag 13 juni 2004 16:48 schreef coz het volgende:
ok iets minder lang dus
van ir naar zichtbaar licht .. naar ir
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik denk niet dat er veel te speculeren valt.quote:op zondag 13 juni 2004 19:18 schreef coz het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik dit dus een geweldige case om vrolijk over te "speculeren" maar ik denk dat het zonde is om deze gegevens te laten verdwijnen ..
beetje hetzelfde als "de boom in het bos die omvalt vraag"
als iedereen dit negeert is het dan nog gebeurt ?
yep, gezien.quote:op zondag 13 juni 2004 20:25 schreef coz het volgende:
heb je er ook al veel gezien die door een defensie van een land zijn vrijgegeven met kwaliteit die het kwadraat is van alle tot dan toe beschikbare filmpjes bij elkaar ?
heb je uberhaubt de moeite ook genomen om ff op het linkje te klikken ?
geeft verder niet en niets persoonlijks enzo .. heb zulke reacties al veel te vaak gehoord ..
maar al staan ze morgen op de dam met bea handje te schudden geloofd men het nog net
en neerknallen zeg ik ff niets over
snipquote:voice d: i'm almost losing it on the radar, it's almost off the
screen.
snipquote:voice d: i don't have it on the screen but the radar is still
marking the distance at 37 miles.
en daar zit meer zoom op dan op jouw huistuinkeukencameraquote:voice f: what's that? let's see. try to focus.
voice c: it's at maximum.
voice f: okay, don't let them leave you behind.
hoever kan jij ook alweer zoomen ?quote:voice b: okay, the one that we have at 1 from our position, i have
it at 19 miles, at 1 o'clock from our position, going
at 52 knots.
ik snap werkelijk niet dat dit zo snel uit beeld is ...quote:quote:
“ originally posted by skinwalker
the whole story from mexico has the appearance of people seeking the limelight. ”
end quote
this is even more absurd than the balloon theory.
you debunkers have really outdone yourselves on this one.
the researcher who reported this was contacted by the mexican air force. this story comes from them and no one else. are you telling me the mexican af concocted this whole scenario to "seek the limelight?"
totally ridiculous.
en daarom word er ook op gelockt terwijl de plaatjes in zichtbaar licht zijn.. zie opquote:vergeet niet dat het een ir-camera is. en die worden gebruikt als nachtkijker, en zijn gevoelig voor ir licht.
ja ik wil ook wel vragen of dit een sticky mag worden hoorquote:op maandag 14 juni 2004 11:55 schreef 2nutz het volgende:
anders spam je ff je eigen thread vol
het is vrijgegeven als lichtbollen op flir zichtbaar ... verder wilden ze niet gaan.. bewijs gaan we niet krijgen waarschijnlijk...en dit mag je zelf interpreterenquote:op maandag 14 juni 2004 11:58 schreef bart_simpson het volgende:
tja airforce materiaal of niet.
welk bewijs moet ik zien als "dit zijn buitenaardse wezens?".
de radar in het vliegtuig en op de grond en de flir...en het target-ing systeem... toevallig allemaal zodanig kapot dat ze iets waarnemenquote:misschien is die radar wel kapot.
verhalen ja ... beelden van een defensie neequote:tja, dit soort verhalen zijn ook al zo oud als mijn oma: piloten die ufo's waarnemen.
lichtbollen op de flir .. objecten op de radar .. niet zichtbaar ... ik concludeer ook niet graag ruimteschepen maar ik houd daar graag de mogenlijkheid van openquote:hell, daar komt die term vandaan. maar om nou te zeggen dat we hier te maken hebben met 'ruimteschepen'.
de laatste alinea kan ik ook niet rijmen met een kapotte radar en flir en geheime vliegtuigen en vele andere uitleggen ... maar hiervan kan je wel zeggen dat je niet kan zeggen of aliens dit wel of niet kunnen .. dit bekijk je namelijk vanuit het menselijke kunnen....quote:kijk, geeft die snelheid niet te denken? die dingen kunnen ook 90 graden draaien in een split second. met die snelheden die ze hebben, praten we over immense g krachten. ik denk niet dat aliens dat trekken. en dan nog......stel ze hebben een systeem zodat ze die krachten niet voelen, waarom zou je dan zo haaks vliegen.
ik weet het niet......maar ik denk dat dit gewoon wat anders is, dan ruimteschepen.
ja poepiedikkiemoosie, da's juist om een slotje te voorkomen. mergen houdt in dat dit hele topic in dat andere topic wordt geplakt, schnappie? geen slotje en een stuk meer uservriendelijk.quote:op maandag 14 juni 2004 18:00 schreef coz het volgende:
ik vond het wel een eigen topicje waard ... maar leef je uit ..
maar was wel vergeten om hiernaar toe te linken..
maar laat je hem wel open ? .. ik haat slotjes
quote:op vrijdag 18 juni 2004 14:55 schreef yosomite het volgende:
fakkels?
ben jij werner walterquote:http://www.gva.be/nieuws/(...)5-bbff-23d7365847db}
17/06 ufo's in mexico waren fakkels van olieveld
de ufo's die de mexicaanse luchtmacht op 5 maart voor de kust van de golf van mexico op video vastlegde, waren waarschijnlijk fakkels van een olieveld.
de zeldzame objecten bevonden zich namelijk precies in de richting van het olieveld "cantarell" in de golf van mexico, zo deelde de duitse ufo-expert werner walter donderdag mee. de hete fakkels werden op de warmtecamera's en satellietbeelden als bijzonder schrille en platte vlekken geregistreerd. de beelden van de luchtmacht haalden wereldwijd de televisie.
quote:waren waarschijnlijk
yup .. maar er is veel meer vrijgegeven dan dat er over gesproken wordt hoor ...quote:op woensdag 23 juni 2004 10:48 schreef mr.lovalova het volgende:
het blijft flauw dat ze niet meer vrijgeven dan dit magoed zal ook wel weer n reden voor zijn
*meeeeeeep* fout...quote:op woensdag 23 juni 2004 08:18 schreef nicket het volgende:
in mexico waren het toch uiteindelijk fakkels....
dat doen ze zelf alquote:mocht er inderdaad te veel naar buiten komen zijn er genoeg manieren om de aandacht van het volk op een nieuw probleem te richten
quote:op dinsdag 8 juni 2004 13:38 schreef coz het volgende:
erg jammer dat ronde archief iig (tenminste voor dit soort zaken)
![]()
nope .. dat niet beargumenteren ... dat is pas domquote:op dinsdag 29 juni 2004 18:13 schreef mat_herben het volgende:
als je in aliens gelooft ben je dom.
het is niet de bedoeling dat je foto's gaat posten van stukjes glas in de hoop dat users denken dat het een ufo is. ga lekker je vriendjes in de maling nemen, het is hier geen speeltuin.quote:op donderdag 1 juli 2004 22:28 schreef d-mixxx het volgende:
btw...
ik stond net buiten te praten, en in het noorden zag ik met 2 andere jongens een redelijke groot licht. iets groter als bij een vliegtuig.
ik zeg dat zo en we kijken er na. onze conclusie was na 2 sec gauw gemaakt. het is geen vliegtuig, het is een apart wit licht en knipperd niet. sec later zeiden we alle 3 tegelijk 'satteliet'. maar opeens verdween het licht. het 'draaide' weg. het was onbewolkt...toen keken we elkaar apart aan. iemand ook gezien??? was rond 10 uur savonds.
......omg....quote:op donderdag 1 juli 2004 22:28 schreef d-mixxx het volgende:
btw...
ik stond net buiten te praten, en in het noorden zag ik met 2 andere jongens een redelijke groot licht. iets groter als bij een vliegtuig.
ik zeg dat zo en we kijken er na. onze conclusie was na 2 sec gauw gemaakt. het is geen vliegtuig, het is een apart wit licht en knipperd niet. sec later zeiden we alle 3 tegelijk 'satteliet'. maar opeens verdween het licht. het 'draaide' weg. het was onbewolkt...toen keken we elkaar apart aan. iemand ook gezien??? was rond 10 uur savonds.
dit soort dingen heb ik ook reelmatig gezien hier in t noorden....quote:op donderdag 8 juli 2004 08:31 schreef baajguardian het volgende:
[..]
......omg....
dat heb ik ook gezien , ff geen gein.
het was zo groot als de poolster , maar vloog gewoon (witte bal)
ik stond met 2 vrienden van me ergens aan de waterkant en opeens zag ik het ook
ik wees naar boven en riep hun ..
dat ding vloog over en opeens vervaagde het langzaam tot het weg was...
het was geen komeet , geen vliegtuig (knipperde ook niet )
even later zagen we nog een kleinere , niet knipperende , stilstaande ster (dachten we)
en opeens begon die ster te vliegen , dat was echt abnormaal gezicht
(mods , dit meen ik serieus ik loop niet te kutten , dat zweer ik , wat ik vertel heb ik echt gezien)
dat ding vloog eerst richting het noorden , en even later kwam dat ding weer naar het zuiden toe...
verder heb ik het niet gezien want toen ging ik naar huis terug...
al was die kleine het meest freaky (omdat die eerst stilstond als een ster...)
die grote witte bol , ongeveer size van de poolster ,
het was zeker weten geen satteliet trouwens
hoe ik dat weet? , sattelieten vervagen niet bij helderre lucht tot er niks overblijft...
en een ballon was het ook niet.
daar ging dat ding veel te snel voor en was het te hoog voor.
die bol was niet normaal .
(p.s. zelfde tijd zelfde dag , rond 10 uur ,)
ga nou maar verder met het doodzwijgen van deze gebeurtenis ....quote:op woensdag 7 juli 2004 22:02 schreef muus het volgende:
[..]
het is niet de bedoeling dat je foto's gaat posten van stukjes glas in de hoop dat users denken dat het een ufo is. ga lekker je vriendjes in de maling nemen, het is hier geen speeltuin.
en voor je verhaal hierboven zijn er zat andere topics en desnoods open je je eigen topic. niet vanalles door elkaar gaan posten, want dan wordt het te onoverzichtelijk en snapt niemand ene hout meer van dit topic.
hulde ... 2 hele stemmen extra vandaagquote:poll: wat denk jij dat het zijn?bolbliksems weerballonnen moerasgas venus geheime vliegtuigen buitenaardse schepen tijdsreizende schepen onbekende levensvormen
ja, ik quote toch ff een reactie van heel lang geleden, omdat het complete kolder is. die meerdere dimensies zijn alles behalve bewezen. die massa met hun dikkoppigheid hebben iets wat niet-wetenschappelijke mensen niet hebben: een kritische blik. en ja, dan kun je mooi zeggen dat realtiteit optioneel is, maar dat slaat dan ook nergens op: die realiteit bestaat immers niet, alleen modellen bestaan.quote:op donderdag 20 mei 2004 14:51 schreef baajguardian het volgende:
het zijn multi dimensionale schepen...
dat er meerderre dimensies zijn voor matierie is allang wetenschappelijk bewezen , de massa met hun dik-koppigheid wil dit gewoon niet aannemen omdat het zou betekenen dat hun realiteit helemaal niet juist is , niet getreurd , realiteit is zowieso optioneel.
ik doelde eigenlijk op het idee dat er meer dan 3 ruimtelijke dimensies waren, dat leek me wel duidelijk. die andere dimensies boven op die 3 zijn nooit aangetoond, en alleen ingevoerd voor mathematische estethiek. en dat is iets anders dan aantonen.quote:coz:
interessante reactie
3 dimensies is toch echt wel meerdere dimensies
en of er dan nog meer zijn laat ik in het midden
en een kritische blik is goed maar dan zeggen dat het kolder is dat is alles behalve kritisch zijn
dat is gewoon bij voorbaat verwerpen
quote:door krukru - vrijdag 16 juli 2004 @ 00:30
mmm... 'k had niks te doen, ff een mirror opgezet:
http://www.sjoerddeboer.com/files/mexicododstream.wmv
even terug naar die mexican ufo case hequote:waar zijn de keiharde videobeelden, met gedetailleerde opnames, contacten enzovoort? zoals ik al zei: heel veel beelden zijn naderhand prima te verklaren als natuurverschijnsel of militair object. die overige paar procent van het materiaal blijft een raadsel. totdat de wetenschap weer een stapje verder is.
quote:op woensdag 28 juli 2004 16:18 schreef #ANONIEM het volgende:
hoe groot is de kans dat 11 bolbliksems (binnen een straal van 50 km.) zich op 2,5 kilometer hoogte bevinden? kan iemand me daar antwoord op geven?
dat kun je ook uitrekenen.
het belangrijkste gegeven/ veronderstelling is: stel er is 1 bolbliksem per jaar en de gemiddelde levensduur van zo'n bolbliksem is 10 sec. en dat zijn helemaal niet zo'n gekke veronderstellingen. dit soort aannames zijn noodzakelijk omdat kansen op zich dimensieloze grootheden zijn.
in de vraag beschouw je een oppervlakte, een cirkel met een straal van 50 km, en deze is 2,5 km boven de aarde.
1. de kans dat daar op een gegeven moment iets is, is gelijk aan die oppervlakte gedeeld door de totale mogelijke opppervlakte. de totale mogelijke oppervlakte is die van de aarde (op 2,5 km hoogte).
2. de kans dat er een bolbliksem ergens is, (in het totale gebied waar ze kunnen optreden) is de totale levensduur van zo’n bolbliksem gedeeld door gemiddelde tijd tussen twee bolbliksems.
3. je wilt er 11 tegelijk hebben, dat geeft een factor 1/11.
totale kans: (1) x (2) x (3)
opp. beschouwde cirkel: pi x 50 x 50 = 7,85x103 km2
opp. aarde op 2,5 km hoogte: = pi x (6400+2,5)2 = 1,29 x 108 km2
(1) = 6,10 x 10-5
tijd: 10 / (60 x 60 x 24 x 365)
(2) = 3,17 x 10-7
totale kans is = 6,10 x 10-5 x 3,17 x 10-7 / 11 = 1,76 x 10-12
die kans is dus niet zo groot.
ziet iemand ook het verschil tussen de tijd bij de gemiddelde bolbliksem 10 secondenquote:op woensdag 28 juli 2004 21:12 schreef #ANONIEM het volgende:
kans op bolbliksem zoals die beschreven is in mexico:
[..]
ben je serieus? als je het fimpje bekijkt dan hoor je dat ze zelf zeggen dat ze hier naar luna (de maan) kijken. dat is ook te berekenen aan de hand van wat op de opname staat (de positie is geregistreerd op het scherm) en waar de maan die avond stond.quote:op zaterdag 17 juli 2004 22:15 schreef coz het volgende:
![]()
![]()
ballonnen ..*proest*
in infrarood
[afbeelding]
in kleur
[afbeelding]
en weer in infrarood
[afbeelding]
diegene die dit filmpje ontkent ziet ze vliegen.. wat het dan wel is laat ik in het midden
verder ..maan .. overdagquote:op donderdag 12 augustus 2004 00:50 schreef coz het volgende:
en 11 manen is niet appart?
.. en of ze nou op 100 km of op op 30 km omsingeld werden .. doh
ben je zelf ook serieus ?
quote:luna
(spanish)
lu·na
f.
1. - moon
2. (vidrio) - plate glass
3. (espejo) - mirror
4. (lente) - lens
5. (capricho) - notion, wild idea
estar de buena (mala) luna - to be in a good (bad) mood
estar en la luna - to be daydreaming
luna creciente - crescent moon
luna de miel - honeymoon
luna llena - full moon
luna menguante - waning moon
luna nueva - new moon
media luna
quote:...
omfg
en die apen geloven het ook nog
zie ze nemen een gedachte , het klopt op één punt , maar van de logica weten ze niks
het is dat verhaal met de dronken man die zn sleutels zoekt onder de lantaarn paal omdat daar licht is
of hij ze daar nu heeft verloren of niet![]()
dus .. na de zin dat is coz .. hij heeft wel een beetje vreemde humorquote:waarom moest je nou lachen dan
* dat uberhaubt een legereenheid zoiets vrijgeeft ipv het in het ronde archief dumpen ?
* je nu inziet dat dit toch een op ze minst interessante film is ?
* je het beter weet ?
* coz drukt op send
dan zeg ik dus .. stel nou eens dat het je wel boeit en je er over na zou denkenquote:(dat ik) aankwam met filmpje over bolletjes. en dan vraagt ie daarna ook nog wat ik ervan vind, maar het boeit me gewoon niet
..quote:dan nog boeit het me niet
ik weet wel zeker dat er genoeg bewijs is om de andere partij te intrigerenquote:op zondag 15 augustus 2004 19:06 schreef wombcat het volgende:
hey, ik zeg niet dat het bolbliksems waren, dat vind ik ook nogal een vaag verhaal. ik zeg alleen maar dat niemand het nog met zekerheid weet. of althans nog niet met voldoende zekerheid om andere partijen te overtuigen.
quote:een bolbliksem heeft iets weg van een ufo: ooggetuigen genoeg, maar een wetenschappelijke verklaring is er niet. een bolbliksem doet zich alleen voor bij onweer, vooral als het onweer zwaar is. als dichtbij de bliksem inslaat blijft soms seconden lang een helder oplichtend object zichtbaar
quote:de grootte is vrij gering, ongeveer vergelijkbaar met de omvang van een tennisbal en slechts zelden zo groot als een voetbal.
http://www.knmi.nl/voorl/nader/bolbliksem.htmquote:zeker is dat het hoogstens een bijverschijnsel is van een inslag.
heb je er ook al veel gezien die door een defensie van een land zijn vrijgegeven met kwaliteit die het kwadraat is van alle tot dan toe beschikbare filmpjes bij elkaar ?quote:ik denk niet dat er veel te speculeren valt.
ufo's of niet. ik heb al zoveel van dit soort video's gezien, dat ik eigenlijk zoiets heb van: pas als ze voor mijn deur landen, zal ik aan ze vragen of ze echt zijn.
en anders hoop ik dat ze er eentje neerknallen, en effe e.t eruit slepen......en dan vragen of hij hier komt vanwege de airmiles.
maar in ieder geval leuk dat je de moeite genomen hebt om die screens te maken.
laat ik maar verder gaanquote:yep, gezien.
ik kan niet anders dan zeggen dat dit video #4333 is, die ik gezien heb.
vergeet niet dat het een ir-camera is. en die worden gebruikt als nachtkijker, en zijn gevoelig voor ir licht.
dit wil niet meteen zeggen dat we hier naar ruimteschepen zitten te kijken van aliens. het zou ook een natuurverschijnsel kunnen zijn. en wederom blijven het 'bolletjes'. waarom is er nou nog nooit iemand in geslaagd een fuckin' close-up te maken? ik wil verdomme de klinknagels in de deur van het ruimteschip kunnen tellen, voordat ik geloof dat we te maken hebben met een alien ruimteschip.
de stand van de flir is uit te lezen onder het filmpje. er staat een gatel, bv. -176,6'az dit is het aantal graden dat de flir afwijkt van de lengteas van het vliegtuig. -176,6' is dus naar achteren, -130 (hoek tijdens "contact" is dus links achter.quote:op dinsdag 17 augustus 2004 05:39 schreef coz het volgende:
[...]
fakkels door een olieveld
nou die camera kan dus 360 graden draaien
de 30 minuten tape begint naar beneden gemikt
gaat dan naar achteren ..
nog eens richting de zijkant en naar voren
quote:waar is dat olieveld dan
niet op een zwart-wit flir. daar zie je alleen maar grijstintenquote:en als het al vlammen zijn van zo'n veld .. dan zouden het rode punten zijn
zie de kaart.. ze vlogen lamgs de kust met de flir richting zee.. je ziet dat er vlak voor het "contact"extreem wordt ingezoomd. je hebt dus geen enkel idee over welke afstand je zit te kijken. de afstand tot de olievelden is, zoals ik al heb gezegd, ong 110-120 mijl.quote:ps olievelden staan nooit zo dicht in bewoond gebied
ik analyseer de rest nog wel maar ?quote:op woensdag 18 augustus 2004 18:32 schreef the_stranger het volgende:
zie de kaart.. ze vlogen lamgs de kust met de flir richting zee.. je ziet dat er vlak voor
deze beelden zijn toch net op het moment van "contact"??quote:op woensdag 18 augustus 2004 18:44 schreef coz het volgende:
[..]
ik analyseer de rest nog wel maar ?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waar de neuck zie je kust in dat gehele filmpje
dus hoe kan je dan die zooi zien die buiten de kust ligtquote:op woensdag 18 augustus 2004 18:51 schreef the_stranger het volgende:
de flir is dus niet richting de kust gericht. het derde beeld is bijna loodrecht omlaag (zie de -85'el), dus ook niet richting kust..
ok, ik leg het rustig uit... pak even een glaasje cola o.i.d. en ga er even rustig voor zitten...quote:op woensdag 18 augustus 2004 20:52 schreef coz het volgende:
[..]
dus hoe kan je dan die zooi zien die buiten de kust ligt
bedoel je de zin:"image manipulated to fit satelite data..."?quote:op woensdag 18 augustus 2004 21:08 schreef coz het volgende:
wat denk je trouwens van die zin die op dat plaatje staat
image modified
doel je op de bollen die op de sateliet foto te zien zijn? dat zijn de vlammen van de fakkels. de sateliet foto is zeker niet van die nacht, dus de specifieke lichten die je op de satelietfoto ziet, hoeven per definitie niet meteen de exacte bollen te zijn op de flir. ze hebben wel dezelfde bron, namelijk de fakkelsquote:en dat die nacht sataliet foto's idd bolletjes zijn beslist andere bolletjes dan door die flir
namelijk infrarood of zichtbaar licht
reken daar maar niet op. ten eerste kost dat vrij veel geld en ik denk dat het standpunt van de regering van mexico een medewerking van die regering uitsluit..quote:maargoed .. ze hadden toegezegd om nog eens onder vergelijkbare omstandigheden dat pad te volgen en dan de beelden ook vrij te geven ..
nogmaals met die theory is helemaal geen probleemquote:op woensdag 18 augustus 2004 21:36 schreef novus_crucio het volgende:
film dat ding duurt 30 min ofzo
in mijn verklaring, die van oliefakkels, wordt het feit dat het niet optisch zichtbaar is, verklaart door het feit dat het simpelweg te ver was om te kunnen zien met het blote oog.. het menselijk oog is niet gevoelig genoeg om op die afstand de fakkels te zien. in de film blijkt ook duidelijk dat er extreem ingezoomd wordt. zelfs extreem ingezoomd is een bolletje op de film nog vrij klein.quote:op woensdag 18 augustus 2004 21:36 schreef novus_crucio het volgende:
ik weet ook niet wat het is.ik heb dit filmpje al een tijdje op me pc.en ik heb hier over gediscuseedr.en dat ze optish onzichbaar zijn is gewoon zeer bizar.dit omdat er geen menselijke technologie is die dit mogelijk maakt,voor zover wij weten.
ik vind die olievelden een leuke theorie,maar dit zal betekenen dat we meer van dit soort filmpjes moeten hebben.en zoals ik gezegd heb, heb ik dat fillmpje gezien en het is echt iets in de lucht volgens mij. [edit]filmpje= film dat ding duurt 30 min ofzo
quote:op woensdag 18 augustus 2004 18:44 schreef coz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waar de neuck zie je kust in dat gehele filmpje
oke zoals ik al zei het is een leuke verklaring maar hij komt er bij mij niet in omdat die dingen gewoon op wolken hoogte vliegen in en door de wolken.ja ik zeg vliegen want wat ik in het filmpje zie,is dat ze duidelijk bewegen.dus vliegende fakkels ? ook denk ik dat die mannen van deze film wel vaker dit werk doen en dan vast wel vaker wat olie fakkels tegen komen.quote:n mijn verklaring, die van oliefakkels, wordt het feit dat het niet optisch zichtbaar is, verklaart door het feit dat het simpelweg te ver was om te kunnen zien met het blote oog.. het menselijk oog is niet gevoelig genoeg om op die afstand de fakkels te zien. in de film blijkt ook duidelijk dat er extreem ingezoomd wordt. zelfs extreem ingezoomd is een bolletje op de film nog vrij klein.
dat wat onzichtbaar is?? ik snap nu niet meer waar je het over hebt..quote:op woensdag 18 augustus 2004 22:14 schreef coz het volgende:
en je negeert dat ze hier ook onzichtbaar zijn
[..]
de objecten zitten niet verder dan 50 mijl het vliegtuig vliegt namelijk op 2 km hoogte en detecteerd ook iets onder hemquote:op woensdag 18 augustus 2004 23:41 schreef bramiozo2002 het volgende:
coz: een afstandbereik op een infrarood moet je niet letterlijk opvatten (er zit geen zwart gat achter die 50 mijl en afhankelijk van intensiteit zou een object ook buiten dat bereik gezien kunnen worden) en een waargenomen vlammend of gloeiend object zal in het infraroodspectrum groter zijn. de beweging is niet zo duidelijk, de exacte stand ten opzichte van de horizon is onbekend en als de voorwerpen zich op grote afstand bevinden zullen ze inderdaad ogenschijnlijk meebewegen. wat de theorie die the_stranger in ieder geval duidelijk maakt is dat relatieve beweging cruciaal is.
herhaal maar zo vaak je wilt ..je hebt werkelijk net als stranger die video niet gezien hequote:wat bepaald moet worden is of een soortgelijke waarneming herhaalt kan worden. het kan voorspelt worden door te kijken naar de hoekverandering van het waargenome ten opzichte van de vliegrichting op basis van de vlucht- en cameragegevens, dit zou overeen moeten komen met de hoekverandering op basis van de vliegsnelheid, de vliegrichting, de coordinaten van het vliegtuig en de coordinaten van de oliebranders.
behalve de indicatoren die het systeem gebruikt ..quote:op woensdag 18 augustus 2004 23:46 schreef bramiozo2002 het volgende:
coz, jouw post van 18:44, op die foto's zijn toch echt geen objecten te zien en er is ook geen indicatie dat het systeem iets heeft gelockt of wel ?
dankquote:http://www.pixcells.dk/mexico/mexicododstream.wmv veel plezier
geef me maar het beeld waar jij het over hebt.quote:op donderdag 19 augustus 2004 00:28 schreef coz het volgende:
[..]
de objecten zitten niet verder dan 50 mijl het vliegtuig vliegt namelijk op 2 km hoogte en detecteerd ook iets onder hem
[..]
ik heb de hele film (die van 33 minuten 2x in zijn geheel gezien en een aantal keer fragmenten terug gezochtquote:herhaal maar zo vaak je wilt ..je hebt werkelijk net als stranger die video niet gezien he
[..]
geef dan eens aan op die beelden wat /waar er iets te zien is..quote:behalve de indicatoren die het systeem gebruikt ..
omfg je zou eens werkelijk die beelden moeten zien .. en dan terugkomen en zeggen dat je nog steeds 110% gelooft in die olievelden bullshit
nogmaals ik heb 'm al een aantal keer gezien.. beetje een zwaktebod om niet met bewijs te komen en dan maar andere beschuldigen van het niet bekijken van de bronnen..quote:ik doe je een plezier en stranger en zal zelfs nogmaals de link pakken ipv dat die moet zoeken in dit topic
hoe weet je dat ze te ver liggen om opgepikt te worden...quote:op woensdag 18 augustus 2004 22:34 schreef coz het volgende:
nee omdat je het filmpje nog nooit met twee ogen open en onbevooroordeeld hebt bekeken
enkel de punten zoeken die overeen komen met die oliebronnen schiet ook niet op
[quote]
jammer.. iets concluderen omdat ik geloof dat dit geval verklaard kan worden met een aardse reden
[quote]
je zegt het zijn bollen van oliefabriek op zee in infrarood
ligt dus te ver weg om opgepikt te worden
laat maar zien.. geef me di beelden waar je het over hebt en geef dan aan waar die ufo"s dan te zien zijn in dat beeld..quote:je geeft zelf toe dat er delen inzitten die absoluut niet richting zee kijken
maar op die punten gaat het nog steeds over dezelfde sighting
je hebt werkelijk geen flauw idee van de systemen in zo'n vliegtuig he??quote:die bollen in infrarood zijn onzichtbaar in het normale spectrum maar daar wordt op gelockt door de weapon lock (thank god heeft dat c26je idd geen weapons maar wel een lock ..is ook handig bij het spotten van smokkelaars) nou kijk eens naar die film
ik kom er nu mee terug..quote:volg die weapon lock eens en wees dan eens een grote jongen en kom hier dan nog eens terug met die olieveld bullshit
ten eerste zie je tijdens het "contact" de bollen nooit voor de wolken gaan.quote:op woensdag 18 augustus 2004 22:20 schreef novus_crucio het volgende:
[..]
oke zoals ik al zei het is een leuke verklaring maar hij komt er bij mij niet in omdat die dingen gewoon op wolken hoogte vliegen in en door de wolken.ja ik zeg vliegen want wat ik in het filmpje zie,is dat ze duidelijk bewegen.dus vliegende fakkels ? ook denk ik dat die mannen van deze film wel vaker dit werk doen en dan vast wel vaker wat olie fakkels tegen komen.
en danvallen al die kruisjes niet op .. ?quote:flir. dat heeft wel een locking mode (zij noemen dat een autotracker in het datasheet) deze lockingmode lockt zich op infraroodbronnen, nogal lochisch gezien het een flir is (ir=infrarood..)
quote:geef mij een beeldje waarop de betreffende ufo's te zien zijn. ik weet dan zeker dat ik je kan bewijzen dat ze richting de olievelden kijken....
bolletjes .. plusjes .. kruisjes .. its all therequote:flir. dat heeft wel een locking mode (zij noemen dat een autotracker in het datasheet) deze lockingmode lockt zich op infraroodbronnen, nogal lochisch gezien het een flir is(ir=infrarood..)
al je de specificaties van de flir opzoekt en uitrekent waar de olievelden zijn, dan kunnen het nog steeds ufo's zijn, maar dan wel op exact dezelfde posities als waar oilflares zijn.quote:op woensdag 18 augustus 2004 22:34 schreef coz het volgende:
je zegt het zijn bollen van oliefabriek op zee in infrarood
ligt dus te ver weg om opgepikt te worden
weapon lock? de kruisjes volgen voorpwerpen die door de flir geregistreerd worden. heb je zelf al uitgrekend hoe bij de nrx2 inzoom optie de afstanden tussen de objecten zouden zijn? vind je het niet toevallig dat het exact overeenkomt met de olievelden? als je de berekening exact wil weten moet je het maar zeggen, maar je hebt zelf ook internet...quote:die bollen in infrarood zijn onzichtbaar in het normale spectrum maar daar wordt op gelockt door de weapon lock (thank god heeft dat c26je idd geen weapons maar wel een lock ..is ook handig bij het spotten van smokkelaars) nou kijk eens naar die film
volg die weapon lock eens en wees dan eens een grote jongen en kom hier dan nog eens terug met die olieveld bullshit
verder die opnames zijn redelijk overdag opgenomen .. ik lach me slap over die maan theoriequote:luna
(spanish)
lu·na
f.
1. - moon
2. (vidrio) - plate glass
3. (espejo) - mirror
4. (lente) - lens
5. (capricho) - notion, wild idea
estar de buena (mala) luna - to be in a good (bad) mood
estar en la luna - to be daydreaming
luna creciente - crescent moon
luna de miel - honeymoon
luna llena - full moon
luna menguante - waning moon
luna nueva - new moon
media luna
dat van ms paint heb je knap gedaan en ik zal niet claimen dat je er iets in ge-ms-paint hebt... dat hoeg ik ook niet, want heb je die betreffende beelden wel eens op full-screen gekeken?quote:op donderdag 19 augustus 2004 23:59 schreef coz het volgende:
[afbeelding]
de eerste 30 frames van het filmpje wat ik hier heb
en nou niet schreeuwen fotosoep
mspaint
ik denk dat iets later deze ook wel een keer langs komt
[afbeelding]
nou ben ik geen vliegtuigspotter he .. maaruh ..
[..]
bolletjes .. plusjes .. kruisjes .. its all there
en daar heb ik dus geen onscheid in aangebracht
maar dat zou imo wel een discussie waard zijn in die groep der ufologen
quote:op donderdag 19 augustus 2004 00:32 schreef wombcat het volgende:
even gewoon praktisch gezien. die cijfers rechtsonder in die beelden, dat is toch de tijd van de beelden? dan is het toch idd zo dat de kleurbeelden van andere tijdstippen zijn dan de flir beelden en niet echt veel met elkaar te maken hebben?
(ik heb het nu dus op die plaatjes die hier gepost zijn en niet over de stream).
plusjes puntjes/kleine bolletjes en kruisjesquote:op vrijdag 20 augustus 2004 17:27 schreef the_stranger het volgende:
maar jij kan er ook wat van. jij komt met argumenten waarbij je geen enkel idee hebt waar je over praat. jij weet niet hoe dat systeem werkt,, echter je interpreteert kruisjes als bewijs voor ufo'squote:maar al staan ze morgen op de dam met bea handje te schudden geloofd men het nog net
quote:* een tot nu toe onbekend aards fenomeen
* geheime vliegtuigen
* ufo=ifo's=afo's of dimensie gebeuren ...iig niet natuurlijk en niet van deze tijd/ruimte (aarde 2004)
vind je het een bekend natuurfenomeen ofzo dan ?quote:op zaterdag 21 augustus 2004 08:39 schreef the_stranger het volgende:
ik vind dit een beetje een zinloze discussie worden. jij hebt gezegd:
mijn woorden verdraaien is ook een vak .. ik zei niet dat ik het interpreteer als ufo .. want het maakt me geen fuck uit wat het is en van die plusjes / kruisjes / bolletjes (en die komen op behoorlijk wat frames terug) zeg je zelf,quote:maar jij kan er ook wat van. jij komt met argumenten waarbij je geen enkel idee hebt waar je over praat. jij weet niet hoe dat systeem werkt,, echter je interpreteert kruisjes als bewijs voor ufo's
quote:flir. dat heeft wel een locking mode (zij noemen dat een autotracker in het datasheet) deze lockingmode lockt zich op infraroodbronnen, nogal lochisch gezien het een flir is(ir=infrarood..)
als je hem fatsoendelijk bewijst als dat het niet is, of wat het wel is ... dan kun je me overhalen , maar dan moet je idd goed je best doenquote:als jij wilt blijven geloven dat het
ik vind na 3 dagen een stelling die gezien wordt als afdoende, en een compleet andere enige tijd later , en een andere , omdat al die onderdelen de feiten tegenspreken ook niet al te logischquote:zijn, ga je gang. ik ben hier niet om jou te overtuigen, echter om een andere, aardse, mogelijkheid bekend te maken en het gebruik van onlogische en onwetenschappelijke denkwijze tegen te gaan.
interviews..30 seconde beelden..5 minuten beelden .. 30 min beelden.. plaatjes .. alle voors en tegens, en nee ik heb er idd niet zelf een foto van gemaakt, ik was er niet bij dus het kan ook fotosoep zijn , enzquote:van mij mag je krampachtig vastblijven houden aan de ufo verklaring, echter je hebt daar geen greintje hard bewijs voor
ik ga idd op me gevoel af .. en dat ik niet weet hoe zo'n ding werkt omdat ik zeg "weapon lock" omdat het daar op lijkt, wat mijn onkunde aantoont niet bepaald overtuigend om op de man te spelenquote:(sterker nog, elk stukje hard bewijs komt door het feit dat je niet weet hoe het flir systeem werkt en daar maar over gaat gissen)
ik zei niet dat er geen momenten zijn die niet die kant uit kijkenquote:de theorie over de olievelden kan ik ook niet 100% bewijzen, echter ik heb wel harde bewijzen aan mijn kant, namelijk positie/richting van het vliegtuig en flir
dat die velden bestaan geloof ik wel .maar vind ik geen bewijsquote:geografische positie van de olievelden
het gaat toch niet om of het past, daar beschuldig je mij net nog vanquote:etc.. echter ook met mijn theorie blijven er vragen open, maar al met al denk ik dat mijn theorie meer past dan jou verhaal.
quote:maar nogmaals, je mag geloven wat je wilt...
en deze vraag staat nog steeds open (volgens mij).quote:op vrijdag 20 augustus 2004 20:15 schreef wombcat het volgende:
op donderdag 19 augustus 2004 00:32 schreef wombcat het volgende:
even gewoon praktisch gezien. die cijfers rechtsonder in die beelden, dat is toch de tijd van de beelden? dan is het toch idd zo dat de kleurbeelden van andere tijdstippen zijn dan de flir beelden en niet echt veel met elkaar te maken hebben?
(ik heb het nu dus op die plaatjes die hier gepost zijn en niet over de stream).
de tijd is inderdaad de echte lokale tijd. en de kleurenbeelden zijn inderdaad op een andere tijd gemaakt dan die van de flir.quote:op dinsdag 24 augustus 2004 12:26 schreef wombcat het volgende:
[..]
en deze vraag staat nog steeds open (volgens mij).
ik post 'm nog eens, omdat 'ie volgens mij wel essentieel is. als de kleurbeelden namelijk enkele uren eerder gemaakt zijn, dan hebben ze dus niets met de sightings te maken, of het vliegtuig is urenlang aan het achtervolgen geweest.
afgeleid van het feit dat in een eerdere compilatie ook 1 seconde kleurbeelden zichtbaar warenquote:op dinsdag 24 augustus 2004 12:26 schreef wombcat het volgende:
en deze vraag staat nog steeds open (volgens mij).
ik post 'm nog eens, omdat 'ie volgens mij wel essentieel is. als de kleurbeelden namelijk enkele uren eerder gemaakt zijn, dan hebben ze dus niets met de sightings te maken, of het vliegtuig is urenlang aan het achtervolgen geweest.
quote:op dinsdag 24 augustus 2004 12:47 schreef the_stranger het volgende:
[..]
de tijd is inderdaad de echte lokale tijd. en de kleurenbeelden zijn inderdaad op een andere tijd gemaakt dan die van de flir.
coz denkt echter dat al in het begin iets te zien is en dat leidt hij af van de verspringende kruisjes en puntjes op de beelden. dat hij geen idee heeft wat die kruisjes nu betekenen, gaat hij voorbij.
vooral ook het feit dat de crew op dat punt nog niets vreemds ziet, doet vermoeden dat het ook niets met de sightings te maken heeft
wat betekenen ze volgen jou dan ?quote:flir. dat heeft wel een locking mode (zij noemen dat een autotracker in het datasheet) deze lockingmode lockt zich op infraroodbronnen, nogal lochisch gezien het een flir is(ir=infrarood..)
in een compilatie is geknipt en gesneden, de cijfers geven de lokale tijd aan. waarom die beelden ertussen staan is dan een interessante vraag, maar aangezien er geen sprake van is dat het vliegtuig 4 uur lang die ufo's aan het achtervolgen was, hebben die beelden dus niets met die sighting met die 11 bollen te maken, maar zijn hooguit een andere sighting. die bollen kunnen naar mijn idee inmiddels goed verklaard door flares.quote:op dinsdag 24 augustus 2004 13:04 schreef coz het volgende:
[..]
afgeleid van het feit dat in een eerdere compilatie ook 1 seconde kleurbeelden zichtbaar waren
weet ik vrijwel zeker dat het hoort bij de sighting.
ps sorry voor de late reactie
quote:the opinion of a flir specialist:
from: santiago yturria
to: ufoupdates@virtuallystrange.net
date: wed, 19 may 2004 00:53:55 -0500
sujet: mexico's flir rep on af ufo case
as part of the investigation, the flir representative for mexico, mr. gilberto rocha, was interviewed by jaime maussan regarding the images recorded by the flir star safire ii aboard the mexican air force merlin airplane during the march 5, 2004 incident over the campeche area.
note: the comments and opinions expresed by mr. gilberto rocha are his own, based on his experience and knowledge of the flir star safire ii operational functions and do not necesarely represent flir systems, inc.'s opinion and points of view.
question: mr. rocha, you just have reviewed some images recorded by the air force during an anti-narcotics operation over campeche on march 5, 2004. what is your opinion about them?
answer: these are interesting images because they are not common. i will try to explain myself. the human eye perceives certain light frequencies that the sun emits. beyond these frequencies the human eye doesn't have the capacity to perceive those images. the infrared source or the infrared rays can only be detected with the flir or with special cameras that can detect infrared radiation.
the equipment the air force is using has the capacity to detect visible images and infrared images. the images that we saw from the air force footage correspond to objects that emit temperature - they are emitting heat and they are emitting radiation to the exterior and the camera is reading this.
these images may have low resolution because of the distance that we are measuring, but represent round-shaped objects that cannot be compared to any known object that we have been looking for in our air space.
question: could these have been any kind of conventional aircraft?
answer: no, because conventional aircraft have very well defined temperature in their turbines and in front where friction is registered, therefore they could not be seen as rounded lights.
if we had a closer image of the objects, perhaps we could have a better definition of the shape of these objects but due to the information we have, these objects are round-shaped and we cannot consider them as airplanes.
question: any possibility of the objects being a helicopter?
answer: no, it's the same case: the turbine and blades would be the point of highest temperature defining the shape of the helicopter and it would be always a known shape not a round- shaped object.
question: if these objects are not any known aircraft what do you think they are?
answer: in the strict sense of the word, avoiding any distortion or confusion, these are objects that fly and we cannot identify.
question: is it possible that the flir could have been giving us false information, that these high temperature readings were non-existent?
answer: negative, because in the images we are seeing clouds that have a higher temperature than the ambient average temperature, and we can see the cloud silhouettes because the flir is detecting their infrared frequency.
the objects that we are seeing are the points of higest temperature there. personally, i have never seen anything like this. my experience with these cameras is completely industrial, we analyse a whole variety of industrial appliances as well as for the electrical industry, but for me the case of the mexican air force is very unusual.
dat leid ik zelf af. als namelijk een vliegtuig 4 uur lang ufo (als in ongeïdentificeerde vliegende voorwerpen) volgt, zonder het te kunnen identificeren, dan wordt het hoog tijd om wat meer luchtmacht erop af te sturen. een stel f-16s bijvoorbeeld (of wat de mexicanen ook hebben om hun luchtruim te verdedigen).quote:op dinsdag 24 augustus 2004 13:50 schreef coz het volgende:
waarom is er geen sprake van dat het vliegtuig 4 uur die ufo's achtervolgd
omdat ze niet vertellen wat er in die paar uur is gebeurd of omdat je die conclusie trekt ?
dat het voor de flare theorie was geschreven, is idd duidelijk. het leek mij alleen wel interessant om hem eens met die theorie te confronteren.quote:op dinsdag 24 augustus 2004 14:16 schreef coz het volgende:
aan de datum kun je zien dat het ver voor de flare theorie is geschreven
er was idd iets met f16's ,die zouden ze normaal al oproepen als het smokkelaars zijn.
maar daar kan ik momenteel even geen uitspraak over doen waarom die niet zijn opgeroepen
(behalve dan dat officieel geen enkele luchtmacht zich bezighoud met ufo's)
(als je niet kan bepalen of het vriendelijk of vijandig is en je het gevoel hebt omsingeld te zijn, wat niet gezien hoeft te worden als een bedreiging, hoef je zelf natuurlijk ook geen agresieve stelling in te nemen , (als het echt aliens zijn vind ik dat niet een onlogische gedachte iig))
(en waar wil je ze op afsturen.. we zien iets op het scherm ..maar buiten zien we niets .. op de flir zien we puntjes .. dan zeggen die collega's ook .. joh je ziet ze vliegen)
maar dan blijft het nog steeds onbekend
die flare theorie zit niet compleet ondoordacht in elkaar, maar enkel 's avonds die kant uitkijkend vind ik ook weer niet voldoende
quote:op dinsdag 24 augustus 2004 14:47 schreef wombcat het volgende:
[..]
dat het voor de flare theorie was geschreven, is idd duidelijk. het leek mij alleen wel interessant om hem eens met die theorie te confronteren.
f-16 oproepen hoeft niet meteen een agressieve houding te betekenen. f-16 zijn namelijk een stuk sneller en wendbaarder dan het vliegtuig dat de sighting had, en kan dus sneller reageren.
als dat vliegtuig 4 uur lang iets aan het volgen is, dan neem ik toch aan dat ze contact hebben jmet hun basis, die ze opdrachten geeft om op een bepaalde manier te reageren. die basis kan dan ook de hulp van de f-16 oproepen (of die mischien zelfs wel rechtstreeks aanroepen).
uit het feit dat er kennelijk geen f-16s de lucht zijn ingestuurd om het object te onderscheppen (wat dus niet neerschieten hoeft te betekenen, maar simpelweg er naar toe vliegen en visueel contact maken en het begeleiden) leid ik af dat ze het kennelijk korter gevolgd hebben.
zelfs als er niets op het scherm is te zien, maar wel op de flir en dat 4 uur lang, volgens jou volgt datgene het vliegtuig een tijdje, en schiet het alle kanten op. dan lijkt dat me toch wel voldoende om er iets meer op af te sturen dan alleen een vliegtuig dat bedoeld is om drugsmokkelaars op te sporen.
die flare theorie is wel een stuk beter onderbouwd dan "enkel 's avonds die kant opkijkend". de readings van de flir blijken er namelijk volledig mee overeen te stemmen.
niet...quote:op dinsdag 24 augustus 2004 15:23 schreef coz het volgende:
@the stranger
nogmaals .. hoe verklaar je die overdag kruisjes(en plusjes en puntjes) .. die dus ook rondom de bollen in infrarood 's middags/avonds zichtbaar zijn
waarom wil je dat niet als bewijs zien? omdat dat je theorie in gevaar brengt?quote:ik wil reacties als het juist wel of juist niet inschakelen van f16's graag niet zien als bewijs
waarom wil je dat niet als bewijs zien? omdat dat je theorie in gevaar brengt?quote:op dinsdag 24 augustus 2004 18:51 schreef the_stranger het volgende:
[..]
niet...
nou kijkquote:op dinsdag 24 augustus 2004 18:51 schreef the_stranger het volgende:
waarom wil je dat niet als bewijs zien? omdat dat je theorie in gevaar brengt?
idd als er een onzichtbare ufo langskomt kan dat normaal gedrag zijnquote:op dinsdag 24 augustus 2004 18:51 schreef the_stranger het volgende:
maar ik denk de beelden die je ziet, normaal gedrag van de flir tonen.
soms heb ik het idee dat men deze case helemaal niet serieus wil nemenquote:op dinsdag 24 augustus 2004 20:11 schreef coz het volgende:
maaruh .. als je nou die overdag beelden als dezelfde sighting zou kunnen rekenen
dan vervalt die hele flare theorie he ?
de "niet" sloeg op het feit dat ik het niet kan verklaren.. ik wil het wel verklaren, maar ik weet niet precies hoe de flir werkt, dus ik kan niet zeggen waarom het zo op beeld staat.quote:op dinsdag 24 augustus 2004 18:51 schreef the_stranger het volgende:
[..]
niet...
waarom wil je dat niet als bewijs zien? omdat dat je theorie in gevaar brengt?
ok, hier snap ik even niet vanquote:op dinsdag 24 augustus 2004 20:11 schreef coz het volgende:
[..]
nou kijk
voorbeeld
ik zet een doos op tafel en daar komt een klein kaboutertje uitkruipen met volledige visuitrusting. je mag het kaboutertje bekijken in kleur en in infrarood mogen we wel stellen dat het bestaan van deze kabouter aangetoont is.
andersom kan whoever niet bewijzen dat als jij je vrienden niet roept om te kijken naar mijn kaboutertje het kaboutertje niet bestaatbedankt voor het typwerk
![]()
maaruh .. als je nou die overdag beelden als dezelfde sighting zou kunnen rekenen
dan vervalt die hele flare theorie he ?
er is wel een verschil tussen ons..quote:op dinsdag 24 augustus 2004 20:27 schreef coz het volgende:
[..]
idd als er een onzichtbare ufo langskomt kan dat normaal gedrag zijn
denk aan je eigen quote dat flir lockt op warmte
ps vriendelijk verzoek als je zelf ook niet weet hoe zoiets werkt dan niet de ander wil beschuldigen dat ie geen verstand heeft van flir
wie neemt het niet serieus??quote:op woensdag 25 augustus 2004 07:49 schreef coz het volgende:
[..]
soms heb ik het idee dat men deze case helemaal niet serieus wil nemen
![]()
(sorry dat dit op de man af lijkt maar)quote:op woensdag 25 augustus 2004 10:32 schreef the_stranger het volgende:
[..]
er is wel een verschil tussen ons..
jij probeert het gedrag van de flir, waar jij en ik dus niet veel van af weten, aan te voeren als bewijs, of beter nog, een sighting. jij leidt af van het feit dat er een aantal kruisjes over het beeld dansen, dat er een onzichtbare ufo te "zien" is.. ik verklaar alleen de lichtbollen.
velen mensen nietquote:op woensdag 25 augustus 2004 10:33 schreef the_stranger het volgende:
wie neemt het niet serieus??
en waarom denk je dat??
met dank aan de mediaquote:op woensdag 25 augustus 2004 10:29 schreef the_stranger het volgende:
al veel van de ufo pagina's met deze sighting gaan over de bekende lichtbollen later in de film
ik heb nooit gezegd dat het flares zijn, ik heb gezegd dat het waarschijnlijk flares zijn. daarmee verklaar is dus wel die bollen. verder kun je de bewijzen die anderen dan verzonne hebben, allemaal nalopen. het feit dat het ook "vliegende schotels" zouden kunnen zijn, heeft ook iemand anders verzonnen. als de crew meteen had gezegd: o, dat zijn ballonnen, fakkels, bolbliksem, dan had je de hele film niet eens gezien...quote:op woensdag 25 augustus 2004 11:12 schreef coz het volgende:
[..]
(sorry dat dit op de man af lijkt maar)
je verklaarde de lichtbollen dus niet
je geeft de optie dat de flare theorie waar is
en ondersteund het met bewijs die anderen voor je bedacht hebben
waardoor je zegt het _zijn_ flares, waar je dus nu al weer langzaam vanaf stapt, terecht want het is een optie.
het feit dat het niet overeenkomt met het gevoel vande crew, zegt niets over de aard van de sighting. ten eerste kan het menselijk oog op die afstand de fakkels niet zien. de flir is veel nauwkeuriger ( en dat kan je opzoeken) en kan ze dus wel zien. verder is het gevoel van achtervolging ook te verklaren door het feit dat ze zich niet echt gemakkelijk voelden bij deze sighting. ik zou me ook niet happy voelen als ik dingen wel op mijn scherm zie, maar niet in het echt. ik kan op de film geen bewijs vinden dat ze ook daadwerkelijk omsingeld werden.quote:( ik zeg ook wel het _zijn_ ufo's .. maar dat is tnt correct .. imho .. als je die plusjes kruisjes bolletjes bekijkt van overdag dan lijkt dit op iig ufs (unidentified flying something
) wat in spreektaal gewoon ufo is .(dito voor 's avonds). verder doordat het niet bewezen is als iets anders .. desondanks dat de flare theorie iig nog een beetje onderbouwd is .. het heeft grote gaten .. (en het is dat ik absoluut nog geen tijd en zin gehad heb om het na te rekenen maar daar hoop ik nog wel eens aan toe te komen ) het komt op veel punten niet overeen met de statements van de inzittenden .. behalve omsingeld gevoel ..tot onzichtbaar (laten we even veronderstellen dat ze dat idd niet claimen als het donker is
)
heeft de dod geen verklaring omdat ze niet weten wat het is, of hebben ze geen verklaring omdat ze geen verklaring willen geven (om welke reden dan ook)quote:verder is het niet _mijn_ sighting, maar is het iets waar de dod geen verklaring voor had,
gestaafd met deze beelden.. wat idd semi-correct in het nieuws komt als dod ziet ufo's
ik was me niet bewust dat ik op de man speelde..quote:vanaf nu wil ik liever niet meer op de man spelen
zullen we dat allebei even niet doen, ik ben namelijk al blij dat er mensen meedenken
hoe erg onwaarschijnlijk ik de verklaring mag vinden los daarvan![]()
nogmaals, ik beschouw de eerste beelden helemaal niet als een sighting. waarop basseer jij in hemelsnaam dat het een sighting is?quote:maar je bent het er dus mee eens dat als die overdag bolletjes plusjes en kruisjes horen bij die andere sighting die flare theorie heel diep begraven mag worden ?
[/uote]
nee, ik ben het daarmee helemaal niet eens. ik ben het wel eens dat het niet bij de sighting hoort waar het de lichtbollen betrof, maar ik zeg absoluut niet dat het een sighting betreft. ik denk dat het een kwestie is van normaal gedrag van de flir
[quote]
als je het als een andere sighting wil zien ook best hoor
nog grappiger .. een vliegtuig wat 2 sightings van iets op 1 dag heeft
ik dacht dat sightings zeldzaam waren nl
dan heb ik wellicht heel vaak over die waarschijnlijk heen gelezenquote:op woensdag 25 augustus 2004 11:36 schreef the_stranger het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat het flares zijn, ik heb gezegd dat het waarschijnlijk flares zijn. daarmee verklaar is dus wel die bollen. verder kun je de bewijzen die anderen dan verzonne hebben, allemaal nalopen. het feit dat het ook "vliegende schotels" zouden kunnen zijn, heeft ook iemand anders verzonnen. als de crew meteen had gezegd: o, dat zijn ballonnen, fakkels, bolbliksem, dan had je de hele film niet eens gezien...
en als je nou die fakkels even loslaat .. just for the fun of it .. het gevoel van de crew .. lijkt me behoorlijk lauw als enkel die flir beelden maakt van een olieveld .. hoe raar het er uit mag zien op flir tochquote:[..]
het feit dat het niet overeenkomt met het gevoel vande crew, zegt niets over de aard van de sighting. ten eerste kan het menselijk oog op die afstand de fakkels niet zien. de flir is veel nauwkeuriger ( en dat kan je opzoeken) en kan ze dus wel zien. verder is het gevoel van achtervolging ook te verklaren door het feit dat ze zich niet echt gemakkelijk voelden bij deze sighting. ik zou me ook niet happy voelen als ik dingen wel op mijn scherm zie, maar niet in het echt. ik kan op de film geen bewijs vinden dat ze ook daadwerkelijk omsingeld werden.
en welke statements komen dan niet overeen met de fakkel theorie?
[..]
maar ik kom mss nog wel eens terug met wat rekenwerkquote:question: how did the objects surround the airplane?
answer: the radar had objects on the front, slightly to the right and on the back. the flir had several objects on the left so we could say that we were surrounded.
legerinstellingen kennen geen ufo's .. punt .. met moeite is het met toestemming doorgespeeldquote:heeft de dod geen verklaring omdat ze niet weten wat het is, of hebben ze geen verklaring omdat ze geen verklaring willen geven (om welke reden dan ook)
lol .. nouja ik haal wat ik zei ff niet wegquote:het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat ze op dit moment nog geen idee hebben wat het is. maar het zou even goed kunnen dat ze er al wel achter zijn wat het is, maar daaar geen verklaring meer over geven. de policy van meeste landen is dat ze geen officiele verklaringen geven over ufo's en dergelijke.
geeft niet .. heb ik ook gedaan wss. .en ik zal er niet mee zitten ik heb de meeste zooi al naar me hoofd gehad (totaan irl en nou je bek houden of ik sla hem dichtquote:ik was me niet bewust dat ik op de man speelde..
ik vraag me af of het zo goed sluitend is .. het past op een paar punten ..maar laat veel open .. of ik mis iets ..(het lijstje punten) .. but afaikquote:hoe onwaarschijnlijk jij de verklaring vindt, moet je zelf weten. ik ben ook niet van plan jou te gaa overtuigen. die hoop (als ik die al had) heb ik al lang niet meer. ik geef gewoon een alternatieve optie, onderbouwd met een heleboel bewijzen, al dan niet door anderen gevonden. jij gaat er steeds op in en blijft vragen stellen.. daar geef ik dan weer antwoord op, maar of jij nu wel of niet het gaat geloven, mij maakt het niet uit.. het gaat erom dat ik voor mijzelf een goed sluitende theorie heb en wie daar dan ook in geloofd, maakt mij niet uit.
omdat het niet normaal flir gedrag isquote:nogmaals, ik beschouw de eerste beelden helemaal niet als een sighting. waarop basseer jij in hemelsnaam dat het een sighting is?
zoals je zelf zei .. het mikt op irquote:op woensdag 25 augustus 2004 12:12 schreef coz het volgende:
omdat het niet normaal flir gedrag is
weerballlonnen hebben geen mandje...quote:op woensdag 25 augustus 2004 14:42 schreef classpc het volgende:
het lijken mij weerballonnen.
als je goed kijkt zie je een bol met een mandje erboven.
je ziet het tussen 00:38 en 00:43 als je deze link gebruikt.
quote:op woensdag 25 augustus 2004 15:21 schreef the_stranger het volgende:
he coz, we zijn het eindelijk een keertje met elkaar eens
[poll] wat denk jij dat de ufo's in mexico waren? (2)quote:op woensdag 25 augustus 2004 15:25 schreef coz het volgende:
tnx
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |