quote:
2) ik persoonlijk vind dat het bewijs nog steeds veel te mager is om puur en alleen maar op getuigenverklaringen af te gaan. zodra er echt goed beeldmateriaal uit een betrouwbare bron voorhanden is dan pas ga ik misschien twijfelen of het inderdaad wel echt is
ik snap wat je bedoeld. ik ben een zogenaamde 'believer' (hou niet echt van het woord, maargoed), en zelfs ik ben nog niet 100% overtuigd, misschien 99%. maar er is goed beeldmateriaal! maar denk nou eens na, er zijn zoveel mensen die vreemde objecten ed. hebben gezien. een paar procent liegt, een paar procent zag een weerballon, een paar procent verbeeld het, maar denk je serieus dat iedereen die iets zag liegt? of een weerballon zag? sommige sightings zijn zo 'buitenaards', dat het geen weerballon of moerasgas kan zijn. als je sowizo al aanneemt dat de meeste de boel staan te bedriegen, tja, dan is niets serieus te nemen natuurlijk.
quote:
helemaal uitgesloten is het niet nee. maar je kunt ook niet uitsluiten dat er roze olifanten op de noordpool leven die kunnen vliegen. ben jij ooit op de noordpool geweest? nou dan.
ik zei serieuze reacties. je snapt hopelijk zelf wel dat dit geen argument is.
quote:
die berichten worden op de fp allemaal door gerson gepost, tja, dan kan ik het nou eenmaal echt niet meer serieus nemen.
als ik tegenwoordig zie dat een artikel door hem gesubmit is lees ik het niet eens meer, omdat het telkens gewoon een grote hoop bagger blijkt te zijn.
gerson = fatalexception?
hij haalt de meeste berichten van up en andere sites. dus het heeft niets met hem zelf te maken. wat bedoel je dan met bagger? verhalen over ufo's in het algemeen?
quote:
persoonlijk denk ik dat als je 100% non-believer/believer bent dat je iets niet goed doet vanwege geslotenheid ten opzichte van users met andere ideeen.
precies, dat is precies wat ik ook vindt. maar, als je zelf iets vreemds ziet, dan kan ik me voorstellen dat je 100% believer wordt. er zijn zat sceptische mensen, die ufo's ed. onzin vonden, maar zijn bekeerd omdat ze iets hebben meegemaakt. maar aangezien ik nog nooit echt iets heel vreemds heb gezien, hoor ik nog niet bij die 100% believers. maar ik neem genoegen met al het andere bewijs, dat de meeste niet willen zien omdat dat zou verklaren dat er wel meer is.
quote:
zijn er al zaken dan waarin het 100% zeker is dat het een vliegend marsmannetje in een vliegend ruimteschip? nee, die zijn er totaal niet.
er zijn wel enorm veel zaken die altijd iets anders laten zien.
oftewel, blijf geloven, je zal nooit wat echts vinden.
er zijn zaken waarin het 100% zeker is dat er iets intelligents bezig was! en hoe weet jij zo zeker dat die er 100% niet zijn? zou ik wel eens van jou willen weten. alleen omdat het niet op het nieuws komt?
quote:
idioten? mensen die hun mening klaar hebben voordat ze er ook maar enigszins wat van af weten, dat zijn pas idioten.
"als er iets vliegt wat je niet kan herkennen", meneer is expert in reductionistisch denken?
mensen die een mening klaar hebben over onderwerpen zonder er iets vanaf te weten noem ik ook idioten. waar slaat die laatste zin van jou eigenlijk op?
quote:
en over je ufoplaza. laatst was er toch zo'n koe die de sloot uit werd geleid. foto: koe in de sloot met een witte 'paint'stip, photoshop niet eens nodig.
ik denk ik kijk eens naar de reacties, nou 1-2 kritische tussen alle i-wanna-believe! reacties.
jij gaat er al vanuit dat het nep is. je maakt het meteen belachelijk. weet jij hoe lichtbollen eruit zien? weet jij hoe lichtbollen eruit zien als ze worden gefotografeerd (als dat mogelijk is)? ik denk het niet. is het een argument als je zegt dat het ook met paint kan worden gemaakt? nee. iets kan meerdere oorzaken hebben, waarom sluit je dit op voorhand uit? wat die reacties betreft. het verschil tussen jij en mij, is dat jij er vanuit gaat dat het nep is, wij gaan ervan uit dat het 'kan'. sommige mensen die er meer verstand van hebben, doen het het misschien eerder van de hand, of geloven het eerder. ik heb er geen verstand van, en ik kan ook niets opmaken uit die foto. ik vind het er ook 'nep' uitzien. maar dat zegt niets! (in dit geval)
quote:
nieuws is nieuws, en hoezeer je het ook amusant wilt brengen, ik geloof dat fok! poogt om in ieder geval geen leugens te brengen. maar bij bijna elk ufo-gerelateerd item op de frontpage (exclusief gepost door gerson, as usual) gaat het weer om een sensatieverhaal dat als je het nader beschouwt geen andere basis heeft dan een speculatie die voor waar wordt aangenomen
"ik geloof in aliens, en die koe kwam ineens naar boven en er was een wit stipje op de foto. dat moet wel een ufo geweest zijn!"
terwijl het net zo goed een wit wief, een toevallige omkering van de zwaartekracht kan zijn geweest.
in de zin dat als je zomaar dingen gaat aannemen je _alles_ zomaar kunt gaan aannemen.
het kan ook, realistisch blijvend, een dode pixel kunnen zijn geweest, een fout in de film, op de lens, of een idioot die aan photoshop doet.
die titel was ook slecht gekozen, gezien de associtatie van ufo's met buitenaardse wezens. maar je deelt ook mijn mening. ik zeg ook constant dat ik niets uit die foto kan opmaken. maar ik ben geen expert, dus zou het onlogsich zijn om er een conclusie van te geven.
jullie verwachten allemaal 100% zeker bewijs. dat is er niet! dat is er bijna nooit! maar er zijn zat indicaties, sterke indicaties van ander intelligent leven. van mij mag je er niet in geloven, maar post dan ook niets. ik heb zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat ik me in een discussie mengde met een onderwerp waar ik weinig vanaf wist. ik wekte alleen maar irritatie op bij andere mensen.