quote:
GENEVA - Tegen Ruud Lubbers, de hoge commissaris van de Verenigde Naties voor vluchtelingen, is een klacht ingediend wegens ongewenste intimiteiten. Lubbers verklaarde dinsdag zelf dat er een onderzoek naar hem loopt, nadat een medewerker van de vluchtelingenorganisatie de klacht indiende.
"Ik heb me niet ongepast gedragen", verklaarde Lubbers. Hij zei dat de klacht op 27 april was ingediend en over een ontmoeting gaat in zijn kantoor op 18 december vorig jaar. Daarbij waren ook vijf andere medewerkers aanwezig.
Een woordvoerder van de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties verklaarde alleen dat de zaak wordt onderzocht.
Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_aanranding.html
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:45 schreef Isabeau het volgende:
Lijkt me helemaal niks voor Lubbers, da's zo'n stijve herk...
En hoe kan je hem nou aanklagen als er 5 anderen bij in de kamer waren en er niets is gebeurd?
Als die 5 anderen zich ook hebben misdragenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:45 schreef Isabeau het volgende:
En hoe kan je hem nou aanklagen als er 5 anderen bij in de kamer waren en er niets is gebeurd?
Georganiseerde gangbang. Op de een of andere manier zie ik Ruud Lubbers toch niet helemaal in dat plaatje passen.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als die 5 anderen zich ook hebben misdragen![]()
Geloof je alles wat de telegraaf schrijft?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:47 schreef Meki het volgende:
dat schrijft Telegraaf
Denk het ook. Geile donder hoor die ruud! Tuut tuut tuut, m'n prostaat is nog lang niet kaduuk.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:54 schreef splendor het volgende:
hij zal haar wel in haar kont geknepen hebben ofzo
neeh Telegraaf liegtquote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:54 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Geloof je alles wat de telegraaf schrijft?
jaaaaaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:51 schreef 8op het volgende:
Ruud???
Medewerker, en geen medewerkster???
Was Angelina Jolie ook niet ambassadrice van de VN voor vluchtelingen???
de Telegraaf liegt altijdquote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:56 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh Telegraaf liegt
Van die Balkenende kunnen we op dat vlak ook nog heel wat verwachtenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:04 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Lubbers.....CDA......katholiek(?)........incest.......onzedelijk gedrag.....'t klopt eigenlijk wel![]()
Behalve als het over buitenlanders gaatquote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:54 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Geloof je alles wat de telegraaf schrijft?
Een opmerking ?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:28 schreef kLowJow het volgende:
Dus.. over watvoor ongewenste intimiteiten hebben we het nu precies?
Als we Theo van Gogh Aad Hulscher moeten geloven niet alleen Maria Henneman:quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:22 schreef voyeur het volgende:
Overigens had Lubbers in Den Haag ook al de reputatie rokjes te jagen. Zijn affaire met Maria Hennemans (toen politiek verslaggeefster namens journaal, nu Netwerk bazin) was een soort publiek geheim.
http://www.theovangogh.nl/hulscher_1.htmlquote:De politicus als ideale schoonzoon c.q. dochter? Om de bekende beerput eens open te trekken, wat dacht u hiervan? Thijs Wöltgens die tegenover het Binnenhof een appartement huurde en zijn bed afwisselend met partijgenotes Eveline Herfkens, Jeltje van Nieuwenhoven en Elske ter Veld deelde. Deze combi kreeg de bijnaam Jetskelientje. Ad Melkert die scharrelde met de vrouw van Wim Meyer – het leverde hem een blauw oog op – en zijn affaire met fractiemedewerkster Gerdie Verbeet. Oud staatssecretaris Willem Vermeend die zijn woordvoerster op de motorkap van zijn auto nam, het bewijs hiervan leverde de band van de bewakingscamera's. Ruud 'de stier van Kralingen' Lubbers met journaliste Maria Henneman, griffier Carla Pauw en zakenvrouw Sylvia Toth. Ria begon van ellende maar 'n affaire met fotograaf Vincent Mentzel. Wat dichter bij huis is er de verhouding van burgemeester Job Cohen met Judith Belinfante, voormalig directrice van het Joods Historisch Museum.
ja maar die geloof ikd an ook bij voorbaat al liever nietquote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:40 schreef freako het volgende:
[..]
Als we Theo van Gogh moeten geloven niet alleen Maria Henneman:
[..]
http://www.theovangogh.nl/hulscher_1.html
Hoe weten die mensen van jou dat?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:48 schreef MrBean het volgende:
Ik ken mensen die me verteld hebben hoe het ging. In de zaal beneden hield Ruud Lubbers een toespraak in het Engels over politieke vluchtelingen "around the globe". Hij merkte een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd op die tijdens de speech alvast naar boven liep, naar de koffiekamer. Waarschijnlijk vindt ze het saai, dacht Ruud. Wanneer hij zijn laatste woorden heeft gezegd van het eerste gedeelte van de speech, neemt de hele zaal pauze en gaat hij met het hele gezelschap naar boven om straks de toespraak door te zetten. In de koffiekamer op de bovenverdieping vraagt Lubbers de dame in kwestie of ze beneden helemaal "uitgelubberd" is, wat verkeerd werd begrepen.
Ik denk dat het een grapje was.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:54 schreef 8op het volgende:
[..]
heb ik wat gemist?
Dat waren de vijf andere medewerkers.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:52 schreef 8op het volgende:
[..]
Hoe weten die mensen van jou dat?
Ah...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik denk dat het een grapje was.
Mabel Wisse Smit deed toch ook wat in dat wereldje?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:09 schreef SeLang het volgende:
Zou hij zo'n VN sletje onzedelijk hebben betast ?
Het ging in dit geval om een hete dame van in de 40.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:55 schreef Alessandro het volgende:
Ouwe mannen worden gewoon super geil als ze jonge strakke, natte meiden zien. Niets aan te doen.
Niet alleen oude mannen hoor..quote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:55 schreef Alessandro het volgende:
Ouwe mannen worden gewoon super geil als ze jonge strakke, natte meiden zien. Niets aan te doen.
Theo van Gogh? het stuk is geschreven door Aad Hulscher hoor!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:40 schreef freako het volgende:
Als we Theo van Gogh moeten geloven niet alleen Maria Henneman:
Gangbang?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:01 schreef Nyluzzz het volgende:
Vijf getuigen erbij en da zou lubbers een beetje hebben zitten te jeweetwellen. Dit nieuws heeft wel een heel erg hoog telegraafgehalte, ik geloof er dan ook werkelijk geen donder van.
Je hebt volkomen gelijk. Overheen gelezen.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:05 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Theo van Gogh? het stuk is geschreven door Aad Hulscher hoor!
Inderdaad. Want als we er nou eens over fantaseren wat er gebeurd kan zijn in een ruimte met zes anderen. Ik denk dat het dan in de verbale sfeer moet zijn geweest. Hoe grof moet hij zijn geweest dat het een klacht rechtvaardigt?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:29 schreef milagro het volgende:
Ruud is best een charmeur , hoor
Maar ach, sommige vrouwen vinden een blik hun kant op al aanranding of een complimentje zien ze als een ongewenst intiem
Bij mij op werk ging een vrouwelijke collega al flippen over een op de schouder gelegde hand, de man over haar schouder heen kijkend naar het pc schermquote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. Want als we er nou eens over fantaseren wat er gebeurd kan zijn in een ruimte met zes anderen. Ik denk dat het dan in de verbale sfeer moet zijn geweest. Hoe grof moet hij zijn geweest dat het een klacht rechtvaardigt?
Nee - dat is de spijker op zijn kop. Ik krijg echt een sik van dat soort geleuter. Waarschijnlijk was het een vrouw die graag iets met Ruud wilde maar afgewezen werd.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:05 schreef milagro het volgende:
maar dás natuurlijk erg vrouwonvriendelijk gedacht zeker.
Kijk, een directeur bij mij op het werk stelde voor mijn kleding te sponsorenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - dat is de spijker op zijn kop. Ik krijg echt een sik van dat soort geleuter. Waarschijnlijk was het een vrouw die graag iets met Ruud wilde maar afgewezen werd.
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Bij mij op werk ging een vrouwelijke collega al flippen over een op de schouder gelegde hand, de man over haar schouder heen kijkend naar het pc scherm
Ook daar zaten collega's bij, maar ja niet gewenst is niet gewenst, hè ...
Meestal zijn het vrouwen waarvan ik denk "wees blij dat je überhaupt eindelijk eens aandacht krijgt"..
maar dás natuurlijk erg vrouwonvriendelijk gedacht zeker.
neuh ze was léeeeeeelukquote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:33 schreef Chadi het volgende:
[..]jezus had ze smetvrees of zo
![]()
Oei, wat verschrikkelijk mooi.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:37 schreef milagro het volgende:
[..]
NU HIER HARD EN DROOG tussen de kasten...
Nee ga doorquote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:37 schreef milagro het volgende:
[..]
neuh ze was léeeeeeeluk
dat soort wijven vertrouwt zichzelf gewoon niet, denk ik dan...
gaan helemaal los als ze zich niet zo opstellen... NU HIER HARD EN DROOG tussen de kasten...
sorry
doet me denken aan die Clarence Thomas/ Anita Hill zaak destijds... ook zo iets weerquote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - dat is de spijker op zijn kop. Ik krijg echt een sik van dat soort geleuter. Waarschijnlijk was het een vrouw die graag iets met Ruud wilde maar afgewezen werd.
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:44 schreef milagro het volgende:
[..]
, maar ik haat dat soort wijven..
Wat zou er dan waar zijn? Dat hij "je hebt een verrekte mooie kont" tegen dat mens heeft gezegd? Ik kan niet bedenken wat er nou zo erg kan zijn. Hij heeft d'r niet verkracht of aangerand - met 5 andere mannen in die ruimte, dus wat dan?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:36 schreef Plato1980 het volgende:
Als het waar is is in één klap een grootste carrière van 40 jaar om zeep geholpen, want dan zal Lubbers altijd aan deze ene zaak herinnerd worden.
Gatverdamme.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:40 schreef freako het volgende:
en zijn bed afwisselend met partijgenotes Eveline Herfkens, Jeltje van Nieuwenhoven en Elske ter Veld deelde.
Alledrie tegelijk was nog smeriger geweest.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:48 schreef Bayer het volgende:
[..]
Gatverdamme.
Los van elkaar vind ik het al übergoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Alledrie tegelijk was nog smeriger geweest.
mauahahaahahahahahaquote:Op dinsdag 18 mei 2004 12:55 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Denk het ook. Geile donder hoor die ruud! Tuut tuut tuut, m'n prostaat is nog lang niet kaduuk.
En dat is wel zo walgelijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 21:59 schreef Bijsmaak het volgende:
Seksuele intimidatie hoeft niet aanranding te zijn. Ik denk dat Lubbers per ongeluk iets verkeerd zei.
Grote tieten of zo.
Jeltje van Nieuwenhoven naakt in je bed.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 21:06 schreef Bayer het volgende:
[..]
Los van elkaar vind ik het al übergoor.
Dat kan ook gewoon een observatie zijnquote:Op dinsdag 18 mei 2004 21:59 schreef Bijsmaak het volgende:
Seksuele intimidatie hoeft niet aanranding te zijn. Ik denk dat Lubbers per ongeluk iets verkeerd zei.
Grote tieten of zo.
Tja - dat hoort er ook bij in dit soort gevallen, dat sneeuwbaleffect. Zegt niks over het waarheidsgehalte maar ik vrees dat de positie van Lubbers al snel onhoudbaar zal worden.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:32 schreef Loedertje het volgende:
En morgen komt er nog een stukje van dezelfde journaliste in de NewYorkTimes.
Er zou sprake zijn van meerdere aangiftes jegens Dhr Lubbers.
quote:Ria lacht om aanklacht Ruud
Seksuele intimidatie? Ria Lubbers moet hartelijk lachen. "Ik ken Ruud. Die kan heel amicaal zijn, slaat spontaan een arm om iemand heen."
"Lieve vrouwen vinden dat heerlijk. Vrouwen die te nauw in hun velletje zitten en feministisch zijn, niet." De hoge commissaris voor de vluchtelingen Ruud Lubbers is door een medewerkster beschuldigd van ongewenste intimiteiten. Volgens Lubbers betreft de klacht een vergadering in zijn kantoor op 18 december vorig jaar met vijf mannelijke stafleden. Het incident zou na afloop van de vergadering hebben plaatsgevonden, toen iedereen het kantoor verliet. De oud-premier ontkent alle vormen van 'onbetamelijk gedrag'. De VN is een onderzoek begonnen.
Ria Lubbers blijft er koeltjes onder. "Het interesseert me geen moer", zegt ze. Maar tegelijkertijd vindt ze het 'heel verdrietig en vervelend'. Voor Ruud, en voor haar zelf. "Op een dag dat zoiets naar buiten komt, heb ik geen zin naar buiten te gaan. Al die vragen en meewarige gezichten." Ook voor de kinderen is het niet fijn. "Maar als het achter de rug is, maken zij er geweldige grappen over."
Ruud had gisterochtend vanuit Amerika gebeld om haar te waarschuwen. Al snel wist Ria toen genoeg. "Dit hebben we al zo vaak meegemaakt."
Als de klacht gegrond verklaard wordt zal VN-chef Kofi Annan zich over de zaak buigen.
"Ruud is er ook van beschuldigd dat hij ergens een kind van 52 jaar heeft rondlopen. Terwijl hij zelf 65 jaar is", aldus Ria Lubbers.De recente beschuldiging is volgens haar helemaal niet waar. Afgaand op wat haar man heeft verteld, probeert het slachtoffer wraak te nemen op Lubbers. "De vrouw had bij Ruud gesolliciteerd op een voor haar veel te hoge functie. Ruud heeft haar verteld dat ze daar nog niet aan toe was en haar een andere baan gegeven. Tijdens een kerstborrel vorig jaar met enkele collega's sloeg Ruud spontaan een arm om haar heen en zei zoiets als 'Goh, wat doe je het goed'."Haar man vertrok daarna; de vrouw bleef achter met een collega. Die zou tegen de dame in kwestie hebben gezegd 'dat de commissaris haar wel aardig vond'. Ria Lubbers moet weer lachen. "Ik zie het helemaal voor me hoe Ruud op zo'n moment doet. Die pakt iemand zo beet, is heel warm. Van die warmte ben ik juist gaan houden."Maar ze weet dat niet iedereen het gedrag van haar man waardeert. "Ik heb wel eens gezegd: 'Denk erom, niet alle vrouwen vinden het leuk wat jij doet. Zeker feministische vrouwen niet, of vrouwen die niet zo sterk in hun schoenen staan." Dat gold volgens Ria Lubbers ook voor deze vrouw. "Ze moest gewoon haar gram halen omdat ze een baan is misgelopen."Maar het zou toch kunnen dat er wel degelijk meer aan de hand is? "Misschien heeft hij haar wel in de billen geknepen. Maar nee, zo vulgair is hij niet." Volgens haar 'vangen hoge bomen nu eenmaal veel wind' en waait de kwestie wel over'. "En zo niet, dan komt 'ie lekker naar huis." Het is niet eerder voorgekomen dat een zo hoge functionaris van de volkenorganisatie werd beschuldigd van ongewenste intimiteiten. Lubbers termijn van drie jaar werd vorig jaar verlengd tot 31 december 2005.In de CDA-gelederen in Den Haag is het nieuws over de voormalige premier en oud-partijleider met gefronste wenkbrauwen ontvangen. Als de feiten kloppen, zo valt te beluisteren, is dat ernstig. Officieel commentaar geeft de partij liever niet.
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1084856701451.html
Clinton is wel een heel andere persoon dan Lubbers.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:53 schreef Pokkehontas het volgende:
Bill Clinton (en Hillary in zijn kielzog) ontkenden de affaire met Monica Lewinsky ook in alle toonaarden. We zullen het wel zien, het heeft niet zoveel zin om nu al te vinden dat de klacht onterecht is.
Zolang het een roddel is mag ik hopen van niet.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Deze roddel zou hem best weleens z'n functie kunnen kosten...
Ja en?quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:53 schreef Pokkehontas het volgende:
Bill Clinton (en Hillary in zijn kielzog) ontkenden de affaire met Monica Lewinsky ook in alle toonaarden.
Waarom niet, het ligt eraan wat er onder verstaan wordt.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:49 schreef Steijn het volgende:
Wat vervelend voor Lubbers deze zaak. Ik kan me niet voorstellen dat het waar is. Het is denk ik een misverstand.
Ik mag hopen dat men zijn gedrag in het dagelijkse perspectief plaatst.quote:Op woensdag 19 mei 2004 02:03 schreef milagro het volgende:
Als een arm om iemand heen slaan al als sexuele intimidatie gezien wordt of een opmerking over iemands uiterlijk (prachtige blouse, nieuw?)..dan is hij dus "schuldig"
Bij mij in ieder geval niet. Ik hoop dat dat zeikwijf keihard op haar bek gaat, ik kan me hier echt over opwinden. Als het verhaal onwaar is mag Lubbers wat mij betreft een dijk van een schadevergoeding van haar eisen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 02:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik zie Ruud er ook niet voor aan, maar z'n goede reputatie is nu al flink geschonden...
tja...quote:Op woensdag 19 mei 2004 02:07 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat men zijn gedrag in het dagelijkse perspectief plaatst.
Mischien wilde Thijs destijds wat vaste supporters op weg naar het lijsttrekkerschap voordat hij door Adje geparkeerd werd in Kerkrade en het sprookje over was...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:17 schreef MrBean het volgende:
[..]
Jeltje van Nieuwenhoven naakt in je bed.
Je zou haast denken dat het een nieuwe Friese spoortunnel is.
Nou ja,quote:Op woensdag 19 mei 2004 02:19 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is iniedergeval geen knul maar een volwassen vrouw, dat scheelt alweer.
Dat zou de titel hebben moeten zijn van dit topic, aanranding is een graad erger en zeker voorlopig niet aan de orde.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:16 schreef SCH het volgende:
Het staat ook op het ANP - wel goed dat ie het zelf bekend heeft gemaakt:
Lubbers beschuldigd van ongewenste intimiteiten
(...)
hmz dit doet me akelig veel aan zo'n andere Ruud denken die ook zo graag wilde knuffelen ... wie was dat ook alweerquote:Op woensdag 19 mei 2004 01:31 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Orgie? Gang Bang?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:32 schreef Loedertje het volgende:
Er zou sprake zijn van meerdere aangiftes jegens Dhr Lubbers.
Kinkyquote:Op woensdag 19 mei 2004 01:31 schreef Kozzmic het volgende:
Ria lacht om aanklacht
[..}Vrouwen die te nauw in hun velletje zitten[..]
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1084856701451.html
quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:58 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Kinky
Gewenningquote:Ruud had gisterochtend vanuit Amerika gebeld om haar te waarschuwen. Al snel wist Ria toen genoeg. "Dit hebben we al zo vaak meegemaakt."
Ria is een Leugenaarquote:Op woensdag 19 mei 2004 11:58 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Kinky
En als het verhaal waar is mag Steijn zijn mening over deze dame bijstellen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 02:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Bij mij in ieder geval niet. Ik hoop dat dat zeikwijf keihard op haar bek gaat, ik kan me hier echt over opwinden. Als het verhaal onwaar is mag Lubbers wat mij betreft een dijk van een schadevergoeding van haar eisen.
Daar kan ik nog wel een politieke draai aan geven.quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:57 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Het verbaast me dat er hier en daar al zo snel een beeld ontstaat van dat het om een zeer onschuldige opmerking zou gaan aan het adres van een "te nauw in haar velletje stekende" gefrustreerde uglie. Deze vrouw klaagt wel het opperhoofd van de UNHCR aan en dat lijkt me geen makkie. Als je 20 jaar in Geneve werkt voor zo'n organisatie en je komt op vergaderingen met Ruud cs in contact, zul je ook wel geen lullig baantje/leven hebben. Dat zet ze wel op het spel.
Aan de andere kant, inherent aan dat soort functies is dat ze in de regel vergeven worden aan mensen op wie in een later stadium geen karaktermoord gepleegd hoeft te worden...quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:04 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Daar kan ik nog wel een politieke draai aan geven.
Ruudje Lubbers is niet heel geliefd bij de amerikaanse overheid; zeurt veel over mensenrechten en Irak.
Is nogal 'sociaal' geworden na zijn premierschap en heeft nu wel wat in de melk te brokkelen.
quote:***************************************
"Lubbers greep vrouw bij billen"
NEW YORK De Hoge Commissaris voor de
Vluchtelingen bij de Verenigde Naties,
Ruud Lubbers,heeft de vrouw die hem
beschuldigd van seksuele intimidatie
"bij haar achterste gegrepen".Dat meldt
The New York Times op basis van
anonieme bronnen rond het VN-onderzoek.
Het incident deed zich voor in december
vorig jaar in het kantoor van Lubbers
in Genève.De betrokken vrouw zou pas na
langdurig overleg met haar collega's,in
april hebben besloten aangifte te doen.
Volgens de krant zijn er bij de UNHCR
meer vrouwen die dergelijke ervaringen
met Lubbers hebben.Uit angst hun baan
te verliezen,zouden ze hebben gezwegen.
wat een domme praatjes. ik denk niet dat je positie wordt verlengd als je het slecht doet. wat heb jij gedaan waardoor jij je onbenullige uitspraken mag doen? je cv graag...quote:Op woensdag 19 mei 2004 20:05 schreef My_Way het volgende:
Die Ruud.. ga 't nu nog bijna geloven ook. Maar goed.. zn politieke optredens zijn toch om te huilen en ik hoop dat daar zo snel mogelijk een eind aan komt
Hij is al 65 hoorquote:Op donderdag 20 mei 2004 09:03 schreef Disorder het volgende:
Dat gezeur om dit soort incidenten. Ik kan me best voorstellen dat iemand hier niet van gediend is, maar om er nou zo'n probleem van te maken. De volgende keer mag Ruudje van mij heel vlug een heipaal in haar krappe kontje laten glijden.
quote:VN-topman Annan roept Lubbers op het matje
NEW YORK - De topman van de Verenigde Naties, Annan, heeft VN-commissaris Lubbers op het matje geroepen wegens aantijgingen van seksuele intimidatie. Lubbers spreekt zijn baas donderdag in New York, aldus een VN-woordvoerster woensdagavond.
Het dagblad The New York Times meldde eerder woensdag op basis van anonieme bronnen dat de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen de vrouw die hem beschuldigt van seksuele intimidatie, ,,bij haar achterste'' zou hebben gegrepen. De betrokken vrouw zou pas na langdurige raadpleging van onder anderen collega's hebben besloten aangifte te doen.
Bovendien, zo berichtte de Amerikaanse krant, zijn er meer vrouwen bij de vluchtelingenorganisatie Unhcr die soortgelijke ervaringen met Lubbers zouden hebben gehad. Maar uit angst hun baan te verliezen zouden ze dat niet publiek willen maken.
Lubbers sprak dinsdag ten stelligste tegen dat hij zich schuldig maakte aan ongepast gedrag. Eerder die dag meldde The New York Times al dat de vrouw een klacht tegen de 65-jarige Lubbers had ingediend.
Geschokt en verbijsterd
Volgens de Amerikaanse krant heeft de klaagster tegen andere Unhcr-werknemers gezegd ,,geschokt en verbijsterd'' te zijn over het incident dat plaats zou hebben gevonden tijdens het einde van een bijeenkomst in december 2003. Twee leden van de interne dienst van de VN die belast zijn met dergelijke zaken, onderzoeken de klacht.
,,Mensen die bekend zijn met de beschuldiging'' zeiden woensdag dat het incident niet tijdens het overleg plaatshad maar na afloop toen alle betrokkenen de zaal verlieten.
Lubbers was van 1982 tot 1994 premier van Nederland. In oktober 2000 werd hij benoemd tot Hoge Commissaris bij de Unhcr, als opvolger van de Japanse Sadako Ogata. Zijn termijn is vorig jaar verlengd en loopt eind 2005 af.
ANP
Bron: LC
Je zou nog best eens gelijk kunnen hebben. De beschuldiging werd gedaan vlak nadat Lubbers in Washington was geweest en de amerikanen over Irak de oren had gewassen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:04 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Daar kan ik nog wel een politieke draai aan geven.
Ruudje Lubbers is niet heel geliefd bij de amerikaanse overheid; zeurt veel over mensenrechten en Irak.
Is nogal 'sociaal' geworden na zijn premierschap en heeft nu wel wat in de melk te brokkelen.
Waarom geen karaktermoord plegen? Zijn cv zal altijd een smetje houden en zijn geloofwaardigheid ondermijnen (dit soort tactieken zijn niet ongebruikelijk). Een aanklacht door een amerikaanse senior VN medewerkster (met die achtergrond lijkt ze geloofwaardiger).
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan wel een mogelijkheid zijn.
Het zal met een sisser aflopen, maar Lubbers z'n internationale carriëre en geloofwaardigheid loopt zo wel een deukje op.
Daarnaast kan het natuurlijk ook waar zijn. Maar, gezien de omstandigheden lijkt me dat onwaarschijnlijk. Kans is ook groot dat de amerikaanse erg overspannen reageert. Zeg maar een soort van cultuurverschil.
3x zoenen ipv 2x ofzoiets
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 02:47 schreef ria-lubbers het volgende:
WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Blijf in Godsnaam van mijn Ruud af, hij is onschuldig!![]()
Hij kan nog geen erectie krijgen in bed, laat staan dat hij naar een ander durft te kijken, zelfs Viagra kan de klus nog niet klaren :'(
Inderdaad, held!quote:Op vrijdag 21 mei 2004 11:58 schreef Harry_Sack het volgende:
die ouwe Lubbers... een billenknijper, wie had dat gedacht?
Dis akjoeseesjen was faailt on eepril ssseffentient, aaI hef no kilt on maai part.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:19 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Inderdaad, held!
quote:vr 21 mei 2004, 18:10
Wereldomroep: nieuwe aanklachten tegen Lubbers
RIJSWIJK - Tegen hoge VN-commissaris voor de vluchtelingen Lubbers zijn volgens de Wereldomroep vier tot vijf nieuwe aanklachten wegens seksuele intimidatie ingediend. Ze zijn afkomstig van stafleden van Lubbers bij de Unhcr, de vluchtelingenorganisatie van de VN.
Dat heeft de correspondent van de Wereldomroep in Genève, waar de Unhcr is gevestigd, vrijdag gemeld. Hij beroept zich op bronnen rond VN-chef Kofi Annan. Een woordvoerder van de Unhcr wilde desgevraagd geen enkele mededeling doen.
Lubbers, oud-premier van Nederland, is er al eerder door een medewerkster van beschuldigd dat hij haar zou hebben lastiggevallen. Lubbers heeft tot dusver die beschuldiging ontkend. Donderdag had hij in New York een gesprek met Kofi Annan, waarbij de kwestie ter sprake kwam.
Het GgggristenKontenBeestquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Lubbers is een Beest!
Wat heeft die kerel toch een enge kopquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:28 schreef Slam het volgende:
[afbeelding]
volgens mij had zij er geen problemen mee anders![]()
Precies, Jane.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 09:40 schreef Jane het volgende:
Ik heb verder helemaal niks met Lubbers, maar ik vind dit toch wel triest eigenlijk. Zoals ik het nu interpreteer zal er wel sprake zijn geweest van een soort 'bemoedigend tikje op de billen' of zo. Het kan best dat je daar niet van gediend bent, maar dan zeg je dat dus gewoon tegen die persoon en dan is daarmee de kous af. Een aanklacht indienen is totaal buiten alle proporties.
Het ergste vind ik nog dat vrouwen die echt ernstige dingen hebben meegemaakt en een aanklacht indienen hierdoor bij voorbaat in een kwaad daglicht gesteld worden.
Nou ja, we zullen zien wat er verder nog naar buiten komt en hoe het gaat aflopen...
he...waarom nou weer een darkroom. hij was ook zo beleefd om te laten zien wie er kneep.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:46 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik stel voor dat we Lubbers vast binden in de darkroom van een discotheek en hem ff flink in de kont laten "knijpen".
Omdat ik denk dat Pim het zo gewild zou hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:48 schreef zoalshetis het volgende:
he...waarom nou weer een darkroom. hij was ook zo beleefd om te laten zien wie er kneep.
lol. geinige tekst om te zeggen tegen je vriendin een keer als je géén zin hebt.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:33 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat Pim het zo gewild zou hebben.![]()
Waarom niet, de mannelijke daadkracht dendert tot op hoge leeftijd door. Bovendien heeft Ruud de nodige oud - testamentische voorbeelden zoals Isaäc en Sara. Ook was Noach niet bepaald een groentje toen hij zijn zonen Sem - Cham - Japhet verwekte. Of dit allen ná bilknijperij gebeurde vermeld de Schrift niet.quote:Op donderdag 20 mei 2004 09:05 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Hij is al 65 hoor![]()
Kweet niet of dat nog kan.
Kortom: dat wijf is gewoon een hysterische teef.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 09:43 schreef Koobus het volgende:
Lubbers slaat terug
'Ik wilde een hartelijk gebaar maken'
van onze redactie buitenland
2004-05-29
AMSTERDAM - De van seksuele intimidatie beschuldigde Ruud Lubbers wilde alleen een 'vriendelijk en hartelijk gebaar' maken. Hij betreurt het dat dit anders is opgevat.
Dat schrijft Lubbers, Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties, in een brief aan al zijn UNHCR-medewerkers. Lubbers haalt hard uit naar het bureau dat de klacht over onoorbaar gedrag aan zijn adres onderzoekt. Het Office of Internal Oversight Services van de VN zou hem niet 'tijdig en juist' hebben geïnformeerd terwijl de pers wel werd ingelicht.
Over het incident schrijft Lubbers dat hij de vrouw die zegt dat zij door hem 'bij haar achterste is gegrepen' na een gemoedelijke vergadering vriendelijk en hartelijk uitliet. ,,Ik geloof dat zij dit verkeerd heeft begrepen en dat misverstand betreur ik. Het staat buiten kijf dat indien ik op dat moment zou hebben beseft dat een vriendschappelijk gebaar van mij zou kunnen worden gevoeld als ongepast, ik mij van dat vriendschappelijke gebaar had onthouden. Kortom: dat spijt mij zeer.''
Inmiddels heeft Ruudje ietwat loszittende handjes toegegeven.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:53 schreef Kwark het volgende:
[..]
Kortom: dat wijf is gewoon een hysterische teef.
Hear hear.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:53 schreef Kwark het volgende:
[..]
Kortom: dat wijf is gewoon een hysterische teef.
Is dat zo? Ik heb zeker iets gemist.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:42 schreef Sater het volgende:
[..]
Inmiddels heeft Ruudje ietwat loszittende handjes toegegeven.![]()
quote:Lubbers: dit is roddel en laster
Uitgegeven: 4 juni 2004 16:53
Laatst gewijzigd: 4 juni 2004 20:42
AMSTERDAM - VN-Hoge Commissaris voor de vluchtelingen Ruud Lubbers heeft vrijdagavond gezegd dat roddel en laster het VN-rapport over zijn vermeende seksuele intimidaties omgeven. Hij reageerde op een publicatie in NRC Handelsblad van vrijdag.
Volgens de krant velt de VN-afdeling die de beschuldiging aan het adres van de Unhcr-topman heeft onderzocht, een kritisch oordeel over de voormalige premier. NRC schrijft dat het rapport "kritisch getoonzet is" en een "negatief oordeel" uitspreekt over Lubbers.
Lubbers aanwezig bij de opening van de 57e editie van het Holland Festival: "Er is een Nederlandse journalist die kennelijk toegang had tot de onderzoekscommissie. Hij dikte de zaak aan met roddel en laster. Dit is niet gebaseerd op de onderzoekscommissie. Roddel en laster zijn geen zaak van Kofi Annan, maar van Nederland zelf."
"Mijn land, mijn vrouw en mijn gezin hebben mij uitgeleend aan de vluchtelingen", aldus de Hoge Commissaris. "Ik heb beloofd tot eind 2005 bij de Unhcr te blijven en die belofte zal ik nakomen. Wie eenmaal een vluchteling in de ogen heeft gezien, laat ze niet meer in de steek." Over de affaire zelf zei Lubbers: "Alles is natuurlijk erg zwaar. In de eerste plaats voor mijn vrouw en mijn gezin."
quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:42 schreef Sater het volgende:
[..]
Inmiddels heeft Ruudje ietwat loszittende handjes toegegeven.![]()
precies.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:03 schreef Loedertje het volgende:
Vrouwen gebruiken ook flirttechnieken als machtsmiddel..
Beken flirten met mijn examinator muziekgeschiedenis.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:03 schreef Loedertje het volgende:
Vrouwen gebruiken ook flirttechnieken als machtsmiddel..
quote:Lubbers: '15 kilo lichter'
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM/NEW YORK - Ruud Lubbers, Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de VN, denkt nog lang niet aan opstappen. Vrijdagavond zei hij in Amsterdam dat zijn mandaat pas in 2005 eindigt. 'En aan die belofte houd ik mij.'
Lubbers' uitspraak volgde een dag nadat Kofi Annan, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, van zijn interne dienst de resultaten had ontvangen van een 'voorafgaand onderzoek' naar vermeende misdragingen van Lubbers. De oud-premier wordt er door een medewerkster van beschuldigd dat hij haar onzedelijk heeft betast. Lubbers zelf meent dat een 'amicaal gebaar' wordt verward met seksuele intimidatie.
Dat het onderzoek 'voorafgaand' (preliminary) wordt genoemd, is volgens bronnen in New York betekenisvol. Kennelijk gaat het eerder om een inventarisatie van feiten en interpretaties dan om een regelrecht oordeel.
Een 'voorafgaand onderzoek' kan in de huisregels van de VN worden gevolgd door een formeel onderzoek. Dan is in feite de teerling geworpen en zijn de feiten kennelijk zodanig dat de aanklacht inzake seksuele intimidatie gegrond wordt gevonden. In VN-kring wordt aangenomen dat Lubbers zelf zijn consequenties trekt en aftreedt indien het tot een formeel onderzoek komt. Maar vooralsnog heeft Kofi Annan geen conclusies getrokken en heeft hij Lubbers om een weerwoord gevraagd.
Zonder op de details in te gaan, verweerde de Unhcr-topman zich gisteravond al in de Amsterdamse Beurs van Berlage. Voorafgaand aan de voorstelling The Children of Herakles, de opening van het Holland Festival, nam Lubbers deel aan een debat over vluchtelingen. Daarbij reageerde hij ook op de beschuldigingen van seksuele intimidatie. De affaire valt hem, zijn vrouw en zijn gezin buitengewoon zwaar. 'Ik ben er 15 kilo lichter door geworden.'
Volgens Lubbers wordt een deel van de berichtgeving beheerst door laster. Zo zou in het onderzoeksrapport met geen woord worden gerept over 'een man die zijn handen niet thuis kan houden', zei hij in het tv-programma Netwerk. Na afloop van zijn verklaring in de Beurs van Berlage beloonden de toeschouwers Lubbers met een langdurig applaus.
volkskrant 5-6-04
heeft annan al iets laten horen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:18 schreef Meki het volgende:
Nog wat Niuews over Lubbers
tot nu toe niksquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heeft annan al iets laten horen?
die is even bezig met de Koffi juffrouwquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heeft annan al iets laten horen?
Chantage ook al.quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:40 schreef schatje het volgende:
Lubbers heeft de vrouw verzocht om de aanklacht in te trekken. Hij wil er voor zorgen dat haar carrière niet verpest wordt. (NOS TeleTekst)
zwart met veel suiker?quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:29 schreef milagro het volgende:
[..]
die is even bezig met de Koffi juffrouw
ben jij niet benieuwd wie die nederlandse journalist is? ik ben niet alleen benieuwd naar zijn naam, maar ook zijn politieke agenda.quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Chantage ook al.
De ware CDA'er komt weer boven drijven.
grrr-dubbelquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Chantage ook al.
De ware CDA'er komt weer boven drijven.
Als is gebleken uit onderzoek dat de aangifte niet juist is wordt je natuurlijk wel het pispaaltje van de politiek en kan je je carriere ook gedag zeggenquote:Op donderdag 8 juli 2004 17:23 schreef Sater het volgende:
Parool 08 - 07 - '04: Lubbers oefende druk uit na klacht seksuele intimidatie. Als klaagster inbond zou ze beschermd worden. Aldus berichtgeving in de New York Times. [einde samenvatting]
Ruud [b]lijkt schuld te [h]erkennen. Waartoe anders aanbod aan klaagster?
Nee hoor.quote:Op donderdag 8 juli 2004 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
ze doen er alles aan om lubbers uit zijn functie te ontheffen.
(AD)quote:Kofi Anan spreekt Ruud Lubbers vrij
Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties heeft Unhcr-topman Ruud Lubbers vandaag vrijgepleit van seksuele intimidatie.
Annan heeft echter wel zijn zorgen uitgesproken over de manier waarop Lubbers de klacht heeft behandeld.
,,Hoewel ik de klacht tegen de heer Lubbers ongegrond acht, heb ik hem schriftelijk in de sterkste bewoordingen mijn zorgen overgebracht over het incident en over de daarop volgende gebeurtenissen.'' Dit schreef Annan aan kaderpersoneel van de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen.
Naar de 65-jarige Nederlandse oud-premier liep sinds mei een onderzoek van het Bureau voor Intern Toezicht van de VN. Dat gebeurde na een klacht van een Amerikaans vrouwelijk staflid van de Unhcr in Genève. Zij beschuldigde Lubbers van seksuele intimidatie. Volgens Lubbers ging het om een 'vriendschappelijk gebaar'.
gekkiequote:Op donderdag 15 juli 2004 19:25 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
(AD)
Wat is er zo erg aan die brief? Voor zover ik weet, vroeg hij haar gewoon niet door te gaan met de procedure. Er is niets mis met een conversatie tussen twee mensen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:50 schreef HarigeKerel het volgende:
En toch had hij moeten opstappen IMHO nav het sturen van die brief.
Het was ongepast, ook volgens mijn oude idool koffie.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:53 schreef Monidique het volgende:
Wat is er zo erg aan die brief? Voor zover ik weet, vroeg hij haar gewoon niet door te gaan met de procedure. Er is niets mis met een conversatie tussen twee mensen.
Wie was die Nederlandse acteur ook al weer die zichzelf ontvoerde en met hakenkruizen bekraste? Juist ja, Jules Croisset. Bovengenoemd incident kopie van deze actie?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Het is psychologisch wel te verklaren.
Vrouwen die weinig aandacht krijgen van hun omgeving doen zoiets.
Mannen ook wel.
Kijk maar naar het incident in Parijs (vrouw en kinderwagen).
Schijnt een risico van herhaling in zich te hebben.
quote:Onderzoekscommissie vond Lubbers wel schuldig
NEW YORK - Ruud Lubbers was volgens een intern onderzoeksbureau van de Verenigde Naties wel degelijk schuldig aan seksuele intimidatie van een 51-jarige collega bij de vluchtelingenorganisatie Unhcr. VN-secretaris-generaal Kofi Annan negeerde de mening van het Bureau voor Intern Toezicht echter en sprak de 65-jarige Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen in juli vrij.
Foto: ANP
Dat blijkt uit een rapport van het interne bureau dat deze week onder journalisten bij de VN in New York is verspreid. Het integriteitsbureau raadde Annan daarin aan om "gepaste maatregelen" te nemen.
De hoogste VN-baas besloot echter dat de aantijgingen onhoudbaar waren, aldus zijn woordvoerder Fred Eckhard. Dat gebeurde nadat Annan het rapport " zorgvuldig" had gelezen, met Lubbers had gesproken en juridisch advies had ingewonnen. "Hij zei niet dat er geen bewijs was. Hij zei dat de beschuldigingen niet werden gedragen door een wettige basis."
De klacht vanwege seksuele intimidatie komt van een Amerikaans vrouwelijk staflid van de Unhcr in Genève. Lubbers zou haar in de billen hebben geknepen, toen zij na een vergadering met stafleden Lubbers' kantoor verliet, kort voor Kerstmis 2003. De vrouw diende de klacht in april in.
Lubbers zelf heeft steeds ontkend iets verkeerd te hebben gedaan. Volgens de Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen ging het om een " vriendschappelijk gebaar".
Annan sprak Lubbers in juli vrij omdat de aanklacht volgens hem niet te bewijzen viel. Hij berispte de voormalige premier van Nederland wel over de manier waarop die de klacht behandelde. "Hoewel ik de klacht tegen de heer Lubbers ongegrond acht, heb ik hem schriftelijk in de sterkste bewoordingen mijn zorgen overgebracht over het incident en de daarop volgende gebeurtenissen tijdens het onderzoek", aldus Annan in een brief aan het kaderpersoneel van de Unhcr.
lijkt mij ookquote:Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef SeLang het volgende:
Ik vind die aanklacht te gek voor woorden.
Die Lubbers bezit vele miljoenen. Als het hem echt om sex te doen was dan had hij wel een lekker jong grietje gepakt en en niet een oud wijf van 55
Gozer, wij waren er niet bij, die nico swinkels had zich ook aan een 'wijf' vergrepen waar ik mijn hond nog zou aftrappen. Smaken verschillen nou eenmaal.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef SeLang het volgende:
Ik vind die aanklacht te gek voor woorden.
Die Lubbers bezit vele miljoenen. Als het hem echt om sex te doen was dan had hij wel een lekker jong grietje gepakt en en niet een oud wijf van 55
Die miljoenen plus de status die hij als hoge commisaris en ex-premier heeft zeggen genoeg over zijn mogelijkheden om een mooie 18-jarige deerne aan de haak te slaan. Er is geen enkele reden om genoegen te nemen met zo'n oude gerimpelde hysterische Amerikaanse feeks.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:19 schreef JohnDope het volgende:
En dat lubbers miljoenen heeft zegt niks er lopen genoeg(lees: teveel) schoften met miljoenen rond.
Zolang de echter hem nie schuldig verklaard, is hij niet schuldig. Een of ander VN-bureau kan veel zeggen, maar heeft weinig te vertellen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:09 schreef Meki het volgende:
hij is wel schuldig bevonden
Mooi zoquote:VN-medewerkster trekt klacht tegen Lubbers in
Uitgegeven: 12 november 2004 15:46
Laatst gewijzigd: 12 november 2004 15:47
GENEVE/DEN HAAG - De Amerikaanse VN-medewerkster die Ruud Lubbers van seksuele intimidatie beschuldigde, heeft haar beroep tegen de vrijspraak van Lubbers door VN-chef Kofi Annan ingetrokken.
Dat blijkt uit een verklaring die VN-Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen Lubbers vrijdag heeft vrijgegeven.
Er is alleen bewezen dat hij veel geld heeft, de rest zijn insinuaties.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:52 schreef multatuli het volgende:
Handig als je prive nog aardig wat geld hebt; kan je nog eens vergrijpen.
Weet jij ook wat het inhoudelijk betekent als je de grenzen overschreden hebt qua sexuele intimidatie (zeker omdat het Amerikaans grondgebied heeft plaatsgevonden bij een Amerikaanse)?quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:58 schreef multatuli het volgende:
Er is volgens het VN-rapport ook bewezen dat hij de grenzen overtreden heeft. Kofi Annan heeft die conclusie echter opzij geschoven om politieke en/of juridische redenen.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Er is alleen bewezen dat hij veel geld heeft, de rest zijn insinuaties.
Lijkt me wel duidelijk dus dat er wat aan de hand was.quote:US Asks Why Harassment Finding Vs UN Official Overruled
DOW JONES NEWSWIRES
November 3, 2004 6:48 p.m.
UNITED NATIONS (AP)--The U.S. demanded Wednesday that U.N. Secretary-General Kofi Annan explain why he overruled an internal finding that the world body's refugee chief sexually harassed a female employee.
The U.N. watchdog agency had found that refugee chief Ruud Lubbers, a former Dutch prime minister, harassed the 51-year-old American woman last year. It recommended "appropriate action" be taken.
But after reviewing the evidence, Annan concluded that the allegations didn't hold up and said Lubbers would not be punished.
In a statement to the U.N. administrative budget committee, Tom Repasch, a U.S adviser to the U.N. General Assembly, asked Annan to explain the contradiction.
"On the one hand, the investigation found the allegations to be true, on the other hand the secretary-general believed the evidence did not substantiate them and closed the matter," Repasch said later. "We just need more information."
U.S. Ambassador John Danforth said the discrepancy between the report's findings and Annan's decision begged clarification.
"It's not something that I think would be just out of the blue to say that there is a difference between the conclusions made in the investigation and the conclusions reached by the secretary-general," Danforth said. "We don't understand the basis for that disjuncture, and we'd be interested in learning more."
Lubbers was traveling in Spain and unavailable for comment.
His spokesman in Geneva, Ron Redmond, said the refugee chief stood by comments he made to The Associated Press last week, when he called the report by the Office of Internal Oversight Services "miserable" and "not well-founded." He insisted that he had been cleared by Annan.
Lubbers said in a statement in May that the case was filed April 27 and related to a Dec. 18, 2003, meeting in his office that also was attended by five other staff members. He had acknowledged making "a friendly gesture," which he said the woman misunderstood.
Precies, de vrouwen daar zijn immers vogelvrij voor iedereen met een VN badge.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:38 schreef CeeJee het volgende:
Lubbers kan beter de missie in Congo gaan leiden zo te zien.
Je moeder vond het wel lekker dus ze ging niet zeiken?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Vreemd dat het alleen met amerikaanse vrouwen gebeurt.
Ze hebben zeker niks anders te doen dan klagen en procederen.
Maar als het ze uitkomt gedragen ze zich als hoeren.
Het verbaast me dat Lubbers zijn termijn uit mag blijven zitten.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:41 schreef multatuli het volgende:
Volgens het OIOS-rapport probeerde Lubbers vervolgens de uitkomst van het onderzoek te beïnvloeden. De oud-CDA-leider "misbruikte zijn gezag als hoge commissaris door zijn intense, diepgaande en intimiderende pogingen de uitkomst van het onderzoek te beïnvloeden". Zo verstuurde Lubbers intern een vernietigende brief over de klaagster, benaderde hij getuigen persoonlijk en nam hij een advocaat in de arm die moest zorgen dat de kwestie binnenskamers bleef.
Here's Your Signquote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Nee, Ruud is een rokkenjager. Die niets anders te doen heeft dan besturen. Alleen als hij verveeld is, dan grijpt hij naar het zitwerk van de niet-zo-strakke billetjes van de 50 jarige collegae.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Die vrouwen pakken het wat slimmer aan: dit hele gezeik is aardig wat vervelender dan een pets.quote:Op zondag 20 februari 2005 09:26 schreef nokwanda het volgende:
Ik snap alleen de angst van die vrouwen niet zo goed. Als ie dat bij mij gedan zou hebben zou ik accuut lawaai hebben gemaakt en hem gelijk een pets hebben gegeven.
Wedden dat ie dat nooit meer bij mij geflikt zou hebben!
Bron: Teletekst.quote:VN Ruud Lubbers treedt af als Hoge
Commissaris voor de Vluchtelingen van
de Verenigde Naties,meldt persbureau
Reuters.Lubbers werd beschuldigd van
seksuele intimidatie.Hij zou een VN-
medewerkster hebben lastiggevallen.
quote:Ruud Lubbers weg als VN-commissaris
VN Ruud Lubbers treedt af als Hoge
Commissaris voor de Vluchtelingen van
de Verenigde Naties,melden Amerikaanse
persbureaus.Lubbers zou zijn vertrek
schriftelijk hebben bekendgemaakt.
Volgens de voormalige CDA-premier had
de VN nog te weinig vertrouwen in hem
om naar behoren te kunnen functioneren.
Lubbers wordt beschuldigd van seksuele
intimidatie.Hij zou vorig jaar een
VN-medewerkster hebben lastiggevallen.
Zelf heeft Lubbers steeds ontkend dat
hij de vrouw onzedelijk heeft betast.
Vrijdag zei de VN-commissaris nog dat
hij niet zou opstappen.Hij deed dat na
een gesprek met VN-chef Kofi Annan.
Onzin. Het zijn de medewerkers van de VN die dit hebben gedaan, die hebben het rapport laten lekken.quote:Op maandag 21 februari 2005 04:46 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zo zie je maar hoe de media mensen kapot maakt...
Niet zo vreemd. Amerikaanse vrouwen [b]lijken door Bush te zijn ingezet. Verhouding VN - VS van ouidsher moeizaam. Afgetreden hoge commissaris UNHCR Lubbers [b]lijkt middel te zijn om S.G. Kofi Anan tot aftreden te dwingen. [hetgeen de schuldvraag onverlet laat]quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik zie niet in waarom het slim is om iemands leven te verwoesten voor een hand op mijn kont. OKay..... in geval van schadevergoeding kunnen ze er knap rijk van worden maar dat is het toch niet waard. Als ik zo aan mijn geld moet komen, dan laat maar.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:29 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Die vrouwen pakken het wat slimmer aan: dit hele gezeik is aardig wat vervelender dan een pets.
Hahahahahaha, wat een meesterlijke complottheorie :-) Dolkomisch. Bush tegen zijn secretaresse: "you know, I'll send you to some high UN official, you make him grab your butt, and then SUE HIM!", HAHAHAHAHA!!! Als Lubbers daar in zou trappen dan snap ik niet wat hij om te beginnen op een hoge VN post te zoeken heeft.quote:Niet zo vreemd. Amerikaanse vrouwen [b]lijken door Bush te zijn ingezet. Verhouding VN - VS van ouidsher moeizaam. Afgetreden hoge commissaris UNHCR Lubbers [b]lijkt middel te zijn om S.G. Kofi Anan tot aftreden te dwingen. [hetgeen de schuldvraag onverlet laat]
Er gaan in Amerika stemmen op om zich uit de Verenigde Naties terug te trekken.
Ik vind het jammer en onbegrijpelijk dat Lubbers er naar alle waarschijnlijkheid andere 'omgangsvormen' op na hield dan van een dergelijke functie binnen een derdelijk orgaan verwacht mag worden.quote:Op maandag 21 februari 2005 11:00 schreef SCH het volgende:
Wat heeft hij volgens jou dan precies gedaan Bassie?
Ik zie vooralsnog geen bewijzen van echt kwalijke praktijken, behalve en pijnlijke affaire binnen de slangenkuil die VN heet.
De grootste slachtoffers van deze affaire zijn de vluchtelingen.
Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat -zoals beschreven in de Volkskrant van afgelopen weekend- wanneer iemand (Lubbers) zich van achter tegen je aandrukt en dat gedrag wordt herhaald door nog iemand (collega van Lubbers) die het allemaal wel grappig vindt, dat je je dan behoorlijk geïntimideerd kunt voelen. Daarnaast weet je ook dat, wanneer je dit aanhangig maakt, er een beerput zal opengaan en je door sommigen zult worden afgeschilderd als slet/machtswellustelinge/ geldwolf / spion. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat je alleen staat en dat alles ontkend zal worden, kan ik me voorstellen dat je dit in eerste instantie probeert te vergeten.quote:Op maandag 21 februari 2005 12:06 schreef milagro het volgende:
Lastig.
Maar dat iemand pas na maaaaaaaanden aan de bel trekt, na jaren, tja ik blijf het vreemd vinden, juiist omdat ik weet dat als er iets aan de hand is, dat de situatie zo goed als onhoudbaar wordt en je dus wel aan de bel moet trekken meteen, en dat ook zelf wilt, hoe bang je ms ook bent.
We hebben het hier niet over verkrachting maar 'gewone' ongewenste 'intimiteiten', tenslotte.
In het eerste geval kan ik me de angst en ms zelfs schaamte voorstellen, maar bij dit?
Ik zeg dan ook niet dat ik die angst niet begriip en dat je dat niet als intimiderend mag opvatten, ik snap haar handelen zo laat na het gebeuren niet en in dit geval vind ik de repressailles en de gevolgen daarvan totaal niet in verhouding staan, deze dame leek zeer gebeten haar gram te halen.quote:Op maandag 21 februari 2005 12:35 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat -zoals beschreven in de Volkskrant van afgelopen weekend- wanneer iemand (Lubbers) zich van achter tegen je aandrukt en dat gedrag wordt herhaald door nog iemand (collega van Lubbers) die het allemaal wel grappig vindt, dat je je dan behoorlijk geïntimideerd kunt voelen. Daarnaast weet je ook dat, wanneer je dit aanhangig maakt, er een beerput zal opengaan en je door sommigen zult worden afgeschilderd als slet/machtswellustelinge/ geldwolf / spion. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat je alleen staat en dat alles ontkend zal worden, kan ik me voorstellen dat je dit in eerste instantie probeert te vergeten.
Al moet ik wel zeggen dat ik in zo'n geval onmiddellijk op zoek zou gaan naar een andere baan, vanwege die onhoudbaarheid. Maar ja, de waarheid en wat er allemaal verder speelt zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Oké, maar er zijn nu wel meer dames die met een dergelijk verhaal komen, het is er niet slechts één die moeilijk doet over een eenmalige hand op bil. Ik kan verder ook niet beoordelen in hoeverre deze dames gelijk hebben of overdrijven (héél kort door de bocht: Amerikanen zijn soms wat star en Lubbers is een katholiek en die zijn vaak (ook lichamelijk) wat amicaler - in de goede zin van het woord). Het zou erg bitter zijn wanneer Lubbers onterecht wordt aangeklaagd.quote:Op maandag 21 februari 2005 13:07 schreef milagro het volgende:
Ik zeg dan ook niet dat ik die angst niet begriip en dat je dat niet als intimiderend mag opvatten, ik snap haar handelen zo laat na het gebeuren niet en in dit geval vind ik de repressailles en de gevolgen daarvan totaal niet in verhouding staan, deze dame leek zeer gebeten haar gram te halen.
Had desnoods zijn vrouw opgebeld, een gedragen slipje in zijn jaszak gefrommeld weet ik wat, maar dit vind ik, juist ook omdat het na maanden pas aanhangig gemaakt werd, dubieus.
Je mag je gram halen als je vindt dat je eerbaarheid, of je werkplezier in gedrang gekomen is door een hand op je bil, of vluchtige piemelpressure , maar mijn hemel om iemand hele carriere om zeep te helpen als het na die ene keer niet meer voorgevallen is?
Gebaseerd op wat? Omdat een triest gestoord wijf even wat nonsense over hem lult?quote:Op maandag 21 februari 2005 21:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is ook een afschuwelijk enge kerel, ik schaam mij er echt voor dat hij een Nederlander is![]()
Dat zeg ik dan ook nietquote:Op maandag 21 februari 2005 14:45 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Het gaat toch te ver dat, wanneer zij in haar recht staat (??), ze dit maar niet aanhangig maakt wanneer het iemand als Lubbers betreft, maar wel wanneer het gaat om Pietje Puk uit het magazijn?
assassinatequote:Op maandag 21 februari 2005 12:06 schreef milagro het volgende:
Tja, zijn reputatie was genoeg naar de klote om op te moeten stappen.
Maar wat de man nu precies gedaan zou hebben, ik weet het niet wat ik daar van moet denken.
Ik blijf het vreemd vinden dat iemand na zo lange tijd pas aan de bel trekt.
Privacy is ook doorgeslagen binnen de VN. Als ze overigens bekendheid wilde zou de stap naar een krant snel gemaakt zijn. Is het daar nagelaten überhaupt wel intressant om de naam te weten van de medewerk(st)er?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 02:15 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wie is dat op geld beluste VN-vrouwtje eigenlijk?
Waarom is haar identiteit niet bekend
Uit de verhalen gisteren in NOVA viel i.i.g. duidelijk op te maken dat Ruud heel anders om gaat met vrouwen als met mannen. Een groot hart noemde eentje het ... zulke voorzichtig gekozen bewoordingen zeggen genoeg dunkt me.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 02:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Iedereen wil weten wie dat enge VN-vrouwtje is, we weten alleen dat ze een jaar of 50 is maar verder niks
Iemand moet toch weten wie deze op geld beluste bitch is?
Ik meende het ergens gelezen te hebben, maar dat klopt idd niet, sorryquote:
Het lijkt idd allemaal wat overtrokken. Echter, iets wat er op papier onbenullig uitziet, kan in werkelijkheid heel intimiderend zijn, het hangt allemaal af van de manier waarop. Wij weten m.i. te weinig om zo sterk te oordelen als in dit topic gebeurt. En ik weet ook niet waarom zij dit pas na een paar maanden aan de kaak stelt, maar op voorhand insinueren dat ze daarom liegt (zoals sommigen –niet jij- in dit topic doen) lijkt me wat voorbarig. Misschien heeft ze het wel in eerste instantie proberen te vergeten (want: wie gelooft je en wat een gedoe en dan ook nog al die pers enzo), maar kon ze vervolgens niet meer slapen en is ze bozer en bitterder geworden, wat vervolgens tot een uitbarsting heeft geleid. En dat is (mits onbenullig) natuurlijk geen excuus en vergoelijking voor haar gedrag nu, maar misschien wel een verklaring.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:37 schreef milagro het volgende:
De dame die hem aangeklaagd heeft zou ik meer kunnen begrijpen als dit gedrag herhaaldelijk voorgekomen was, en na enkele duidelijke waarschuwingen van haar niet gestopt werd door meneer.
Maar iemand vanwege 1 keer (ik heb tenminste de indruk gekregen uit de berichtgeving dat het maar een eenmalige 'aanvaring' was) een hand op de onderrug, of bil of een piemelpress voor mijn part, maanden na die gebeurtenis nog aanklagen en dan heus wel wetende wat de gevolgen kunnen zijn , ik weet het niet.
En of het dan de baan kost van een Lubbers of de blaadjesprikker, doet er niet toe.
Ik vind het vreemd dat je iemand zo terugpakt dat hij zijn baan kwijt raakt, reputatie naar de klote voor iets ongewensts maar relatief onschuldig toch, wat ook nog eens slechts 1 maal gebeurd is, en dan nog eens maanden geleden.
Ik heb ook niet begrepen dat hij daarna, na haar afwijzende reactie (als die er was) er niet van gediend te zijn, hij haar dwars is gaan zitten, zijn gram is gaan halen als afgewezene en op zijn nummer gezet zijnde.
Volgens mij is dat niet gebeurd.
Ja, ik ken het nokwanda; ben zelf ook klein en weet dat veel (maar niet alles) van je houding afhangt. En als iemand echt gekke fratsen met mij uithaalt, verlies ik meteen mijn respect voor die persoon (zo ik dat had) en kan ik erg onderkoeld maar duidelijk reageren. Ik denk dan ook dat dit gedoe mij niet zo veel zou doen. Maar zij lijkt mij ook niet heel bangig en kwetsbaar, want dan ga je niet als Amerikaanse naar Geneve en doe je niet het werk wat zij doet.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:34 schreef nokwanda het volgende:
Dat laatste is ook wel waar, femmeChantal. Maar verzonnen of niet, en ik ga er nu vanuit dat het niet verzonnen is, veel vrouwen stellen zich erg bangig en kwetsbaar op. Ik ben zelf een klein vrouwmens waarvan mannen vaak denken dat je daar makkelijk misbruik van kunt maken. Dat beeld kan ik zelf heel makkelijk rechtzetten. Daar heb ik geen sterke hand voor nodig. Afgezien van wettelijke achterstanden in grote delen van de wereld ben je als vrouw sociaal vaak zo sterk als je je opsteld. Dat is tenminste mijn ervaring. Lubje kan dan wel een hooggeplaatste gast zijn maar ik zou hier als vrouw toch wel boven staan.
quote:Van het gebaar dat Lubbers voordeed (het fragment was op de TV te zien afgelopen week), de hand op de onderkant van de rug leggen, kan ik me goed voorstellen dat het in de USA als sexueel getint wordt gezien.
Lubbers kan best beweren dat het wat hem betreft geen sexuele intimidatie was (en misschien is een groot deel van Nederland het wel met hem eens), hij had moeten weten dat het in sommige landen wel als sexuele intimidatie wordt gezien.
Iemand op zo'n hoge positie in de VN als Lubbers had, moet weten dat er culturele verschillen op dit punt zijn.
Zou die willen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:04 schreef Re het volgende:
Lubbers is goed genaaid in ieder geval, de terminologie die wordt gebruikt is zo overdreven dat het gewoon lachwekkend is
nu.nlquote:Top en medewerkers Unhcr blijven Lubbers steunen
Uitgegeven: 23 februari 2005 10:39
Laatst gewijzigd: 23 februari 2005 10:39
GENEVE - De top van de Unhcr "betreurt" het dat Ruud Lubbers is afgetreden als Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen. In een brief aan VN-baas Kofi Annan hebben afdelingshoofden geschreven dat zijn vertrek de VN-vluchtelingenorganisatie berooft van een "creatief en moedig leider".
Ook honderden medewerkers hebben inmiddels een steunbetuiging voor Lubbers ondertekend. In de brief die het management maandag verstuurde, spreken de Unhcr-bestuurders hun "blijvende steun" uit aan Lubbers en roemen zij diens "onvermoeibare inzet" voor de organisatie en zijn "sterk en praktisch leiderschap".
De voormalig premier van Nederland trad zondag af, nadat een uitgelekt rapport over seksuele intimidatie zijn positie aan de top van de vluchtelingenorganisatie onhoudbaar had gemaakt.
Mening
Lubbers heeft verder "een omgeving gecreëerd waarin medewerkers op elk niveau zich vrij voelen om hun mening te uiten, hoe verschillend ook", aldus het management. "We hopen dat dit alles, en niet het gelekte onderzoeksrapport over een klacht die volgens u niet onderbouwd kon worden, zal worden gezien als de erfenis van zijn tijd als hoge commissaris."
Geschokt
In een tweede brief, opgesteld door medewerkers van de Unhcr, schrijven zij "geschokt" te zijn over het aftreden van hun baas. Onder de stafleden van de Unhcr leeft een gevoel dat het "zeer ernstig" is wat er is gebeurd, bevestigde een woordvoerder woensdag. "Ik zie dat de brief veel rondgaat. Het is ook tragisch."
Lubbers is dinsdag in het Unhcr-hoofdkwarter in het Zwitserse Genève weer aan het werk gegaan. Hij blijft de VN-organisatie leiden, totdat secretaris-generaal Annan een nieuwe Hoge Commissaris heeft gevonden. De VN-baas zegde dinsdag toe dat een opvolger voor de 65-jarige Lubbers er zo snel mogelijk komt.
Van z'n medewerkers opvallend veel lof!!quote:Staande ovatie voor Lubbers bij afscheid Unhcr
Uitgegeven: 24 februari 2005 20:14
GENEVE - Tijdens een emotionele bijeenkomst in Genève heeft Ruud Lubbers donderdag afscheid genomen als Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties. Zijn toespraak voor enkele honderden stafleden van de Unhcr in het atrium van het hoofdkwartier leverde hem een minuten durende staande ovatie op.
Lubbers zei in zijn afscheidsrede dat hij als Unhcr-topman veel ellende had gezien, maar ook dat hij een "geweldige tijd" heeft gehad. Hij noemde het een voorrecht dat hij vijftig maanden leiding mocht geven aan de inspanningen van de Unhcr om hulp en bescherming te bieden aan miljoenen vluchtelingen. De Nederlandse oud-premier sprak over zijn functie als Hoge Commissaris als "de mooiste baan die er in de wereld is".
Dankbaarheid
Lubbers' woorden waren bestemd voor alle circa 6000 medewerkers van de Unhcr over de hele wereld. Die bedankte hij voor hun steun in de moeilijke periode van de laatste tien maanden. Hij zei niet te vertrekken met een gevoel van woede, maar met een gevoel van dankbaarheid.
Bewaken
De vertrekkende Hoge Commissaris heeft de voorlopige leiding over de organisatie overgedragen aan plaatsvervangend Hoge Commissaris Wendy Chamberlin en assistent Hoge Commissaris Kamel Morjane. Aan het slot van zijn toespraak zei Lubbers blij te zijn dat hij de leiding kon overdragen aan "mijn twee geweldige collega's. Zij zullen het fort bewaken en jullie stimuleren tot de komst van een nieuwe Hoge Commissaris".
Chamberlin en Morjane dankten Lubbers en beloofden zijn werk voort te zetten. "U brengt ons de bescheidenheid en inspiratie, net zoals u vele, vele vluchtelingen in de hele wereld hebt geïnspireerd", zei Chamberlin.
Award
Vervolgens kreeg Lubbers uit handen van Chamberlin de eerste jaarlijkse Unhcr Achievement Award voor zijn bijdrage aan het bestaan van miljoenen vluchtelingen over de hele wereld. "Het zal voor ons heel moeilijk zijn, maar we beloven u één ding", zei ze. "En dat is dat we ons solidair zullen verenigen om uw nalatenschap, de Ruud Lubbers-nalatenschap, uit te dragen en voort te zetten", zei zijn tijdelijke opvolgster.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |