abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 20 februari 2005 @ 21:21:55 #226
7889 tong80
Spleenheup
pi_25184150
Lubers is een gladde carriere politicus.

Maar dit is waanzin.Had de indruk dat ie op z'n plaats zat nu. Maar door ongefundeerde aantijgingen kan ie op z'n Amerikaans gaan wiebelen.

Niks bewezen en niks aangetoond.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25184242
Bijzonder kwalijk dat een kundig en bekwaam politicus en diplomaat als Lubbers
door laster en acherklap het optimaal functioneren onmogelijk is gemaakt in zijn topfunctie.
Deze politicus is zeker mijn kleur niet, maar dit vindt ik toch wel een uitermate trieste gang
van zaken, maar ik heb wel waardering en respect voor deze weloverwogen beslissing
van hem. Ruud het ga je verder goed!
  zondag 20 februari 2005 @ 21:33:46 #228
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25184347
Toch jammer, nouja hij was toch al aan zijn pensioen toe.
pi_25184430
Jammer dat het zo afloopt.

De vluchtelingen zijn de dupe zullen we maar zeggen.
pi_25185058
Laster en achterklap? Meneer is door een aantal verschillende onderzoekscommissies ondubbelzinnig schuldig bevonden. Hij heeft gewoon van zijn macht misbruik gemaakt om in een geile bui wat van zijn medewerksters te betasten. Niks zwartmakerij, hij is gewoon een ranzige vent, en dat nota bene op een post als hoge commissaris voor de vluchtelingen. Koffi Annan heeft zich ook wel laten kennen door de beschuldigingen weg te moffelen. Vrouwenrechten? Prima, zolang het maar niet over de top van de VN gaat, die mogen alles... En dan nog schijnheilig doen over "roddel en achterklap".

"De vrouw die Lubbers beschuldigde ging daarop in hoger beroep, maar liet haar aanklacht later vallen. Ondanks een onderzoeksrapport naar de kwestie waaruit bleek dat Lubbers wel schuldig was, leek de zaak voorbij.

Rapport
Tot afgelopen vrijdag, toen de Britse krant The Independent een ander, geheim rapport uit mei 2004 publiceerde, waarin Lubbers beschuldigd wordt van nog vier andere gevallen van seksuele intimidatie en van machtsmisbruik.

Zo zou hij een medewerkster bij hem thuis hebben uitgenodigd, en haar 'op seksuele wijze' hebben betast. De vier vrouwen wilden uit angst voor represailles anoniem blijven, en dienden nooit een officiële aanklacht in.

Daarnaast zou Lubbers volgens het geheime rapport stelselmatig misbruik hebben gemaakt van zijn macht. Over de enige officiële klaagster stuurde hij intern een vernietigende brief, hij benaderde getuigen persoonlijk, en probeerde via een advocaat ervoor te zorgen dat de kwestie binnenskamers bleef. "

(van http://www.elsevier.nl/ni(...)versie/1/index.html)
  zondag 20 februari 2005 @ 22:18:55 #231
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_25185090
Zonde dat iemand door laster (ik ga ervan uit dat het laster is, zolang het tegendeel bewezen is!) wordt gedwongen om af te treden...
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_25188694
Hij zal toch niet zomaar aftreden. Er kan wel altijd geroepen worden, ach, die arme man heeft niets misdaan, maar ik weet het zo net nog niet
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_25188839
Sommige vrouwen kicken er gewoon op om mannen met status, die veel bereikt hebben in hun leven, te gaan beschuldigen van allerlei dingen. Het is denk ik een minderwaardigheidscomplex waar ze aan lijden. Bovendien is het een veilige manier van werken, je hebt zelf niets te verliezen en als het over seksuele aantijgen gaat kiest de media toch wel jouw kant (de kan van het 'slachtoffer')

Normaal gesproken vind ik dat vooral lachwekkend en niet zo zeer irritant, maar nu blijkt dat die vrouwen ook nog een resultaat boeken en die mannen dus toch kunnen beschadigen en dat is buitengewoon triest natuurlijk
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 21 februari 2005 @ 04:27:18 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25189576
Alsof een rijk (multi-miljoenair) en machtig man als Lubbers een 55-jarige vrouw gaat betasten
Die kan toch gemakkelijk een leuk jong meisje krijgen. Ik vind het dus een onwaarschijnlijk verhaal.

Daarnaast is het jammer dat een vluchtelingen organisatie een competetent bestuurder verliest die geen salaris vroeg. Zie dat maar weer eens te vinden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 21 februari 2005 @ 04:37:21 #235
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25189592
het is voorbij. ze hebben gewonnen. veel succes.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25189610
Zo zie je maar hoe de media mensen kapot maakt...
pi_25190112
quote:
Op maandag 21 februari 2005 04:46 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zo zie je maar hoe de media mensen kapot maakt...
Onzin. Het zijn de medewerkers van de VN die dit hebben gedaan, die hebben het rapport laten lekken.
pi_25190185
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Vreemd dat het alleen met amerikaanse vrouwen gebeurt.
Ze hebben zeker niks anders te doen dan klagen en procederen.
Maar als het ze uitkomt gedragen ze zich als hoeren.
Niet zo vreemd. Amerikaanse vrouwen [b]lijken door Bush te zijn ingezet. Verhouding VN - VS van ouidsher moeizaam. Afgetreden hoge commissaris UNHCR Lubbers [b]lijkt middel te zijn om S.G. Kofi Anan tot aftreden te dwingen. [hetgeen de schuldvraag onverlet laat]
Er gaan in Amerika stemmen op om zich uit de Verenigde Naties terug te trekken.

Bron VPRO - de Ochtenden 21 - 02 0 '05
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25190267
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:29 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Die vrouwen pakken het wat slimmer aan: dit hele gezeik is aardig wat vervelender dan een pets.
Ik zie niet in waarom het slim is om iemands leven te verwoesten voor een hand op mijn kont. OKay..... in geval van schadevergoeding kunnen ze er knap rijk van worden maar dat is het toch niet waard. Als ik zo aan mijn geld moet komen, dan laat maar.

Als het is zoals hierboven werd beweerd, dat de dames zijn ingezet om Annan en de relatie VS/VN te laten ploffen, dan lijkt mij dat ook niet slim. Dat zijn smerige praktijken en daar zou ik me niet mee inlaten.

Al met al.......Dan maar iets minder slim.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  † In Memoriam † maandag 21 februari 2005 @ 09:08:26 #240
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25190274
Twee topics over hetzelfde.

Doe maar verder in deze -> [update] Lubbers niet meer aangeklaagd voor ong intimiteiten
pi_25190674
quote:
Niet zo vreemd. Amerikaanse vrouwen [b]lijken door Bush te zijn ingezet. Verhouding VN - VS van ouidsher moeizaam. Afgetreden hoge commissaris UNHCR Lubbers [b]lijkt middel te zijn om S.G. Kofi Anan tot aftreden te dwingen. [hetgeen de schuldvraag onverlet laat]
Er gaan in Amerika stemmen op om zich uit de Verenigde Naties terug te trekken.
Hahahahahaha, wat een meesterlijke complottheorie :-) Dolkomisch. Bush tegen zijn secretaresse: "you know, I'll send you to some high UN official, you make him grab your butt, and then SUE HIM!", HAHAHAHAHA!!! Als Lubbers daar in zou trappen dan snap ik niet wat hij om te beginnen op een hoge VN post te zoeken heeft.

Ik vind het wel diep triest dat men (zoals altijd) gelijk weer de kant van de vent kiest en de vrouw zwartmaakt, tenzij hij iemand bruut verkracht heeft. De vrouw in kwestie zal "zich wel aangesteld hebben" of op geld uit zijn ofzo. Vind je het gek dat het moeilijk is met zoiets naar buiten te komen? Want immers "Lubbers, nee, dat kant toch niet?". En vervolgens worden door vrijwel heel de wereld de vrouwen in kwestie als slet/geldwolf/hoer/spion van de VS gezien, en Lubbers als het onschuldige slachtoffer. Wat een jammerlijke toestand.
pi_25191546
Wat heeft hij volgens jou dan precies gedaan Bassie?

Ik zie vooralsnog geen bewijzen van echt kwalijke praktijken, behalve en pijnlijke affaire binnen de slangenkuil die VN heet.

De grootste slachtoffers van deze affaire zijn de vluchtelingen.
pi_25191957
quote:
Op maandag 21 februari 2005 11:00 schreef SCH het volgende:
Wat heeft hij volgens jou dan precies gedaan Bassie?

Ik zie vooralsnog geen bewijzen van echt kwalijke praktijken, behalve en pijnlijke affaire binnen de slangenkuil die VN heet.

De grootste slachtoffers van deze affaire zijn de vluchtelingen.
Ik vind het jammer en onbegrijpelijk dat Lubbers er naar alle waarschijnlijkheid andere 'omgangsvormen' op na hield dan van een dergelijke functie binnen een derdelijk orgaan verwacht mag worden.
Behalve dat hij nu is afgetreden, heeft dit nog verdere gevolgen voor hem?

Ik denk dat zijn werkzaamheden wel zijn overgenomen door anderen, dus ik ga ervanuit dat de vluchtelingen (als je er zo over mag spreken) er niet de dupe van worden of was hij een goeroe op dat gebied?

Nu dat er de laatste tijd toch al zo veel kritiek is op de VN en haar 'nobele uitstraling' kwam dit absoluut ongelegen natuurlijk.

Ook vind ik het omgaan met (ongewenste) avances en het omgaan met de lichte seksuele benadering van Lubbers door de betreffende dames niet bepaald getuigen van relativeringsvermogen, maar volgens de letter der wet hebben ze nu eenmaal gelijk.
Yeah baby Yeah!
pi_25192092
De vluchtelingen zijn gebaat bij een VN organisatie waarin corruptie en machtsmisbruik niet de normaalste zaak van de wereld zijn. Als de baas eraan meedoet en door Annan weer de hand boven het hoofd zou worden gehouden zou dat de vluchtelingen juist enorm schaden.
  maandag 21 februari 2005 @ 11:55:25 #245
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_25192115
De man is geofferd in de slangenkuil van de VN. Misschien heeft hij zich af en toe niet even subtiel uitgelaten over vrouwen, en is hij daarvan de dupe geworden.
Die anonieme aanklachten kan ik me al helemaal niet voorstellen; waarom stappen die vrouwen niet naar voren als het echt zo ernstig is? Vanwege hun baan? Dan is het kennelijk niet te erg om er mee te blijven werken. Ik poep echt op die anonieme laster. Het maakt namelijk voor zijn reputatie helemaal niks meer uit of het waar is of niet; het kwaad is al geschied.

Ik heb overigens uit vrij betrouwbare bron vernomen dat de enige officiële klaagster nogal labiel was op het moment dat ze de aanklacht indiende. Haar dochter zou vlak ervoor zelfmoord gepleegd hebben, en financieel zou ze aan de grond zitten. Ik ben nog op zoek naar meer bronnen hiervoor.

Maar dat Lubbers dit niet verdient, staat voor mij als een paal boven water.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_25192247
Tja, zijn reputatie was genoeg naar de klote om op te moeten stappen.
Maar wat de man nu precies gedaan zou hebben, ik weet het niet wat ik daar van moet denken.
Ik blijf het vreemd vinden dat iemand na zo lange tijd pas aan de bel trekt.
Sexuele intimidatie is terecht maar ook helaas een subjectief iets.
Een hand op de rug kan al te ver gaan voor sommigen, iemand mee uitvragen gaat te ver voor een ander.

Ik moet steeds denken aan die Anita Hill vs Clarence Thomas zaak.
Het is voor een vrouw heel makkelijk een man en zijn carriere compleet naar de filistijnen te helpen en tegelijkertijd besef ik , uit eigen ervaring ook, hoe het is als je als vrouw níet geloofd wordt terwijl er wel degelijk wat aan de hand is.

Lastig.
Maar dat iemand pas na maaaaaaaanden aan de bel trekt, na jaren, tja ik blijf het vreemd vinden, juiist omdat ik weet dat als er iets aan de hand is, dat de situatie zo goed als onhoudbaar wordt en je dus wel aan de bel moet trekken meteen, en dat ook zelf wilt, hoe bang je ms ook bent.
We hebben het hier niet over verkrachting maar 'gewone' ongewenste 'intimiteiten', tenslotte.
In het eerste geval kan ik me de angst en ms zelfs schaamte voorstellen, maar bij dit?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25192587
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:06 schreef milagro het volgende:
Lastig.
Maar dat iemand pas na maaaaaaaanden aan de bel trekt, na jaren, tja ik blijf het vreemd vinden, juiist omdat ik weet dat als er iets aan de hand is, dat de situatie zo goed als onhoudbaar wordt en je dus wel aan de bel moet trekken meteen, en dat ook zelf wilt, hoe bang je ms ook bent.
We hebben het hier niet over verkrachting maar 'gewone' ongewenste 'intimiteiten', tenslotte.
In het eerste geval kan ik me de angst en ms zelfs schaamte voorstellen, maar bij dit?
Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat -zoals beschreven in de Volkskrant van afgelopen weekend- wanneer iemand (Lubbers) zich van achter tegen je aandrukt en dat gedrag wordt herhaald door nog iemand (collega van Lubbers) die het allemaal wel grappig vindt, dat je je dan behoorlijk geïntimideerd kunt voelen. Daarnaast weet je ook dat, wanneer je dit aanhangig maakt, er een beerput zal opengaan en je door sommigen zult worden afgeschilderd als slet/machtswellustelinge/ geldwolf / spion. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat je alleen staat en dat alles ontkend zal worden, kan ik me voorstellen dat je dit in eerste instantie probeert te vergeten.

Al moet ik wel zeggen dat ik in zo'n geval onmiddellijk op zoek zou gaan naar een andere baan, vanwege die onhoudbaarheid. Maar ja, de waarheid en wat er allemaal verder speelt zullen we waarschijnlijk nooit weten.
pi_25192802
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:35 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat -zoals beschreven in de Volkskrant van afgelopen weekend- wanneer iemand (Lubbers) zich van achter tegen je aandrukt en dat gedrag wordt herhaald door nog iemand (collega van Lubbers) die het allemaal wel grappig vindt, dat je je dan behoorlijk geïntimideerd kunt voelen. Daarnaast weet je ook dat, wanneer je dit aanhangig maakt, er een beerput zal opengaan en je door sommigen zult worden afgeschilderd als slet/machtswellustelinge/ geldwolf / spion. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat je alleen staat en dat alles ontkend zal worden, kan ik me voorstellen dat je dit in eerste instantie probeert te vergeten.

Al moet ik wel zeggen dat ik in zo'n geval onmiddellijk op zoek zou gaan naar een andere baan, vanwege die onhoudbaarheid. Maar ja, de waarheid en wat er allemaal verder speelt zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Ik zeg dan ook niet dat ik die angst niet begriip en dat je dat niet als intimiderend mag opvatten, ik snap haar handelen zo laat na het gebeuren niet en in dit geval vind ik de repressailles en de gevolgen daarvan totaal niet in verhouding staan, deze dame leek zeer gebeten haar gram te halen.

Had desnoods zijn vrouw opgebeld, een gedragen slipje in zijn jaszak gefrommeld weet ik wat, maar dit vind ik, juist ook omdat het na maanden pas aanhangig gemaakt werd, dubieus.

Je mag je gram halen als je vindt dat je eerbaarheid, of je werkplezier in gedrang gekomen is door een hand op je bil, of vluchtige piemelpressure , maar mijn hemel om iemand hele carriere om zeep te helpen als het na die ene keer niet meer voorgevallen is?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25193273
quote:
Op maandag 21 februari 2005 13:07 schreef milagro het volgende:
Ik zeg dan ook niet dat ik die angst niet begriip en dat je dat niet als intimiderend mag opvatten, ik snap haar handelen zo laat na het gebeuren niet en in dit geval vind ik de repressailles en de gevolgen daarvan totaal niet in verhouding staan, deze dame leek zeer gebeten haar gram te halen.

Had desnoods zijn vrouw opgebeld, een gedragen slipje in zijn jaszak gefrommeld weet ik wat, maar dit vind ik, juist ook omdat het na maanden pas aanhangig gemaakt werd, dubieus.

Je mag je gram halen als je vindt dat je eerbaarheid, of je werkplezier in gedrang gekomen is door een hand op je bil, of vluchtige piemelpressure , maar mijn hemel om iemand hele carriere om zeep te helpen als het na die ene keer niet meer voorgevallen is?
Oké, maar er zijn nu wel meer dames die met een dergelijk verhaal komen, het is er niet slechts één die moeilijk doet over een eenmalige hand op bil. Ik kan verder ook niet beoordelen in hoeverre deze dames gelijk hebben of overdrijven (héél kort door de bocht: Amerikanen zijn soms wat star en Lubbers is een katholiek en die zijn vaak (ook lichamelijk) wat amicaler - in de goede zin van het woord). Het zou erg bitter zijn wanneer Lubbers onterecht wordt aangeklaagd.

Ik ben het met je eens dat de repressailles in dit geval fors zijn en waarschijnlijk ook buiten proportie, maar in principe is de 'strafmaat' niet iets waar deze dame rekening mee hoeft te houden, maar is dat iets wat Lubbers vooraf had moeten bedenken. Ze mag de positie van iemand best laten meewegen, maar ze is er niet toe verplicht; als er inderdaad iets behoorlijks gebeurd is, dan heeft hij dat gedaan en niet zij. Het gaat toch te ver dat, wanneer zij in haar recht staat (??), ze dit maar niet aanhangig maakt wanneer het iemand als Lubbers betreft, maar wel wanneer het gaat om Pietje Puk uit het magazijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door femmeChantal op 22-02-2005 12:04:49 (nuance die niets toe toevoegt weggehaald) ]
pi_25195448
Is Annan de weg kwijt?
Hij benoemd de oud president van de USA Clinton tot coordinator voor de tsumani-hulp.
Clinton speelde met sigaar in M. Lowinski en liet vlekken achter in een jurk.
Deze feiten zijn bewezen bevonden.
Een maand later stuurt hij Lubbers weg.
Lubbers aaide een dame over de bol en kneep zachtjes in iemands bil.
Bij Lubbers zijn het alleen maar verdachtmakingen.
Dames die zoals inzake Lubbers na maanden pas met verdachtmakingen komen zijn volgens mij niet mondig genoeg.
1e keer: direct omdraaien, zeggen dat je dat niet wenst.
2e keer: direct omdraaien knie-tje en klap op het oog.
3e keer: die komt er dan heus niet.
Na maanden pas klagen, reden voor ontslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')