Er is alleen bewezen dat hij veel geld heeft, de rest zijn insinuaties.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:52 schreef multatuli het volgende:
Handig als je prive nog aardig wat geld hebt; kan je nog eens vergrijpen.
Weet jij ook wat het inhoudelijk betekent als je de grenzen overschreden hebt qua sexuele intimidatie (zeker omdat het Amerikaans grondgebied heeft plaatsgevonden bij een Amerikaanse)?quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:58 schreef multatuli het volgende:
Er is volgens het VN-rapport ook bewezen dat hij de grenzen overtreden heeft. Kofi Annan heeft die conclusie echter opzij geschoven om politieke en/of juridische redenen.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Er is alleen bewezen dat hij veel geld heeft, de rest zijn insinuaties.
Lijkt me wel duidelijk dus dat er wat aan de hand was.quote:US Asks Why Harassment Finding Vs UN Official Overruled
DOW JONES NEWSWIRES
November 3, 2004 6:48 p.m.
UNITED NATIONS (AP)--The U.S. demanded Wednesday that U.N. Secretary-General Kofi Annan explain why he overruled an internal finding that the world body's refugee chief sexually harassed a female employee.
The U.N. watchdog agency had found that refugee chief Ruud Lubbers, a former Dutch prime minister, harassed the 51-year-old American woman last year. It recommended "appropriate action" be taken.
But after reviewing the evidence, Annan concluded that the allegations didn't hold up and said Lubbers would not be punished.
In a statement to the U.N. administrative budget committee, Tom Repasch, a U.S adviser to the U.N. General Assembly, asked Annan to explain the contradiction.
"On the one hand, the investigation found the allegations to be true, on the other hand the secretary-general believed the evidence did not substantiate them and closed the matter," Repasch said later. "We just need more information."
U.S. Ambassador John Danforth said the discrepancy between the report's findings and Annan's decision begged clarification.
"It's not something that I think would be just out of the blue to say that there is a difference between the conclusions made in the investigation and the conclusions reached by the secretary-general," Danforth said. "We don't understand the basis for that disjuncture, and we'd be interested in learning more."
Lubbers was traveling in Spain and unavailable for comment.
His spokesman in Geneva, Ron Redmond, said the refugee chief stood by comments he made to The Associated Press last week, when he called the report by the Office of Internal Oversight Services "miserable" and "not well-founded." He insisted that he had been cleared by Annan.
Lubbers said in a statement in May that the case was filed April 27 and related to a Dec. 18, 2003, meeting in his office that also was attended by five other staff members. He had acknowledged making "a friendly gesture," which he said the woman misunderstood.
Precies, de vrouwen daar zijn immers vogelvrij voor iedereen met een VN badge.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:38 schreef CeeJee het volgende:
Lubbers kan beter de missie in Congo gaan leiden zo te zien.
Je moeder vond het wel lekker dus ze ging niet zeiken?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Vreemd dat het alleen met amerikaanse vrouwen gebeurt.
Ze hebben zeker niks anders te doen dan klagen en procederen.
Maar als het ze uitkomt gedragen ze zich als hoeren.
Het verbaast me dat Lubbers zijn termijn uit mag blijven zitten.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:41 schreef multatuli het volgende:
Volgens het OIOS-rapport probeerde Lubbers vervolgens de uitkomst van het onderzoek te beïnvloeden. De oud-CDA-leider "misbruikte zijn gezag als hoge commissaris door zijn intense, diepgaande en intimiderende pogingen de uitkomst van het onderzoek te beïnvloeden". Zo verstuurde Lubbers intern een vernietigende brief over de klaagster, benaderde hij getuigen persoonlijk en nam hij een advocaat in de arm die moest zorgen dat de kwestie binnenskamers bleef.
Here's Your Signquote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Nee, Ruud is een rokkenjager. Die niets anders te doen heeft dan besturen. Alleen als hij verveeld is, dan grijpt hij naar het zitwerk van de niet-zo-strakke billetjes van de 50 jarige collegae.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Die vrouwen pakken het wat slimmer aan: dit hele gezeik is aardig wat vervelender dan een pets.quote:Op zondag 20 februari 2005 09:26 schreef nokwanda het volgende:
Ik snap alleen de angst van die vrouwen niet zo goed. Als ie dat bij mij gedan zou hebben zou ik accuut lawaai hebben gemaakt en hem gelijk een pets hebben gegeven.
Wedden dat ie dat nooit meer bij mij geflikt zou hebben!
Bron: Teletekst.quote:VN Ruud Lubbers treedt af als Hoge
Commissaris voor de Vluchtelingen van
de Verenigde Naties,meldt persbureau
Reuters.Lubbers werd beschuldigd van
seksuele intimidatie.Hij zou een VN-
medewerkster hebben lastiggevallen.
quote:Ruud Lubbers weg als VN-commissaris
VN Ruud Lubbers treedt af als Hoge
Commissaris voor de Vluchtelingen van
de Verenigde Naties,melden Amerikaanse
persbureaus.Lubbers zou zijn vertrek
schriftelijk hebben bekendgemaakt.
Volgens de voormalige CDA-premier had
de VN nog te weinig vertrouwen in hem
om naar behoren te kunnen functioneren.
Lubbers wordt beschuldigd van seksuele
intimidatie.Hij zou vorig jaar een
VN-medewerkster hebben lastiggevallen.
Zelf heeft Lubbers steeds ontkend dat
hij de vrouw onzedelijk heeft betast.
Vrijdag zei de VN-commissaris nog dat
hij niet zou opstappen.Hij deed dat na
een gesprek met VN-chef Kofi Annan.
Onzin. Het zijn de medewerkers van de VN die dit hebben gedaan, die hebben het rapport laten lekken.quote:Op maandag 21 februari 2005 04:46 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zo zie je maar hoe de media mensen kapot maakt...
Niet zo vreemd. Amerikaanse vrouwen [b]lijken door Bush te zijn ingezet. Verhouding VN - VS van ouidsher moeizaam. Afgetreden hoge commissaris UNHCR Lubbers [b]lijkt middel te zijn om S.G. Kofi Anan tot aftreden te dwingen. [hetgeen de schuldvraag onverlet laat]quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik zie niet in waarom het slim is om iemands leven te verwoesten voor een hand op mijn kont. OKay..... in geval van schadevergoeding kunnen ze er knap rijk van worden maar dat is het toch niet waard. Als ik zo aan mijn geld moet komen, dan laat maar.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:29 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Die vrouwen pakken het wat slimmer aan: dit hele gezeik is aardig wat vervelender dan een pets.
Hahahahahaha, wat een meesterlijke complottheorie :-) Dolkomisch. Bush tegen zijn secretaresse: "you know, I'll send you to some high UN official, you make him grab your butt, and then SUE HIM!", HAHAHAHAHA!!! Als Lubbers daar in zou trappen dan snap ik niet wat hij om te beginnen op een hoge VN post te zoeken heeft.quote:Niet zo vreemd. Amerikaanse vrouwen [b]lijken door Bush te zijn ingezet. Verhouding VN - VS van ouidsher moeizaam. Afgetreden hoge commissaris UNHCR Lubbers [b]lijkt middel te zijn om S.G. Kofi Anan tot aftreden te dwingen. [hetgeen de schuldvraag onverlet laat]
Er gaan in Amerika stemmen op om zich uit de Verenigde Naties terug te trekken.
Ik vind het jammer en onbegrijpelijk dat Lubbers er naar alle waarschijnlijkheid andere 'omgangsvormen' op na hield dan van een dergelijke functie binnen een derdelijk orgaan verwacht mag worden.quote:Op maandag 21 februari 2005 11:00 schreef SCH het volgende:
Wat heeft hij volgens jou dan precies gedaan Bassie?
Ik zie vooralsnog geen bewijzen van echt kwalijke praktijken, behalve en pijnlijke affaire binnen de slangenkuil die VN heet.
De grootste slachtoffers van deze affaire zijn de vluchtelingen.
Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat -zoals beschreven in de Volkskrant van afgelopen weekend- wanneer iemand (Lubbers) zich van achter tegen je aandrukt en dat gedrag wordt herhaald door nog iemand (collega van Lubbers) die het allemaal wel grappig vindt, dat je je dan behoorlijk geïntimideerd kunt voelen. Daarnaast weet je ook dat, wanneer je dit aanhangig maakt, er een beerput zal opengaan en je door sommigen zult worden afgeschilderd als slet/machtswellustelinge/ geldwolf / spion. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat je alleen staat en dat alles ontkend zal worden, kan ik me voorstellen dat je dit in eerste instantie probeert te vergeten.quote:Op maandag 21 februari 2005 12:06 schreef milagro het volgende:
Lastig.
Maar dat iemand pas na maaaaaaaanden aan de bel trekt, na jaren, tja ik blijf het vreemd vinden, juiist omdat ik weet dat als er iets aan de hand is, dat de situatie zo goed als onhoudbaar wordt en je dus wel aan de bel moet trekken meteen, en dat ook zelf wilt, hoe bang je ms ook bent.
We hebben het hier niet over verkrachting maar 'gewone' ongewenste 'intimiteiten', tenslotte.
In het eerste geval kan ik me de angst en ms zelfs schaamte voorstellen, maar bij dit?
Ik zeg dan ook niet dat ik die angst niet begriip en dat je dat niet als intimiderend mag opvatten, ik snap haar handelen zo laat na het gebeuren niet en in dit geval vind ik de repressailles en de gevolgen daarvan totaal niet in verhouding staan, deze dame leek zeer gebeten haar gram te halen.quote:Op maandag 21 februari 2005 12:35 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat -zoals beschreven in de Volkskrant van afgelopen weekend- wanneer iemand (Lubbers) zich van achter tegen je aandrukt en dat gedrag wordt herhaald door nog iemand (collega van Lubbers) die het allemaal wel grappig vindt, dat je je dan behoorlijk geïntimideerd kunt voelen. Daarnaast weet je ook dat, wanneer je dit aanhangig maakt, er een beerput zal opengaan en je door sommigen zult worden afgeschilderd als slet/machtswellustelinge/ geldwolf / spion. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat je alleen staat en dat alles ontkend zal worden, kan ik me voorstellen dat je dit in eerste instantie probeert te vergeten.
Al moet ik wel zeggen dat ik in zo'n geval onmiddellijk op zoek zou gaan naar een andere baan, vanwege die onhoudbaarheid. Maar ja, de waarheid en wat er allemaal verder speelt zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Oké, maar er zijn nu wel meer dames die met een dergelijk verhaal komen, het is er niet slechts één die moeilijk doet over een eenmalige hand op bil. Ik kan verder ook niet beoordelen in hoeverre deze dames gelijk hebben of overdrijven (héél kort door de bocht: Amerikanen zijn soms wat star en Lubbers is een katholiek en die zijn vaak (ook lichamelijk) wat amicaler - in de goede zin van het woord). Het zou erg bitter zijn wanneer Lubbers onterecht wordt aangeklaagd.quote:Op maandag 21 februari 2005 13:07 schreef milagro het volgende:
Ik zeg dan ook niet dat ik die angst niet begriip en dat je dat niet als intimiderend mag opvatten, ik snap haar handelen zo laat na het gebeuren niet en in dit geval vind ik de repressailles en de gevolgen daarvan totaal niet in verhouding staan, deze dame leek zeer gebeten haar gram te halen.
Had desnoods zijn vrouw opgebeld, een gedragen slipje in zijn jaszak gefrommeld weet ik wat, maar dit vind ik, juist ook omdat het na maanden pas aanhangig gemaakt werd, dubieus.
Je mag je gram halen als je vindt dat je eerbaarheid, of je werkplezier in gedrang gekomen is door een hand op je bil, of vluchtige piemelpressure , maar mijn hemel om iemand hele carriere om zeep te helpen als het na die ene keer niet meer voorgevallen is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |