abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23270454
Handig als je prive nog aardig wat geld hebt; kan je je nog eens vergrijpen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_23270464
[quote]Op vrijdag 12 november 2004 16:16 schreef milagro het volgende:

[..]

Mooi zo
[/quote

Hoe je het went of keert, een van de twee zal moeten verkassen, want de gezonde arbeidsrelatie is weg.
Ik vraag me wel af of mevrouw de mogelijke consequenties van haar aanklacht had voorzien, omdat nu de aanklacht verworpen wordt, blijft Lubbers dit wel als ballast meedragen.

Iemand een foto van de kenau?
Yeah baby Yeah!
pi_23270503
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:52 schreef multatuli het volgende:
Handig als je prive nog aardig wat geld hebt; kan je nog eens vergrijpen.
Er is alleen bewezen dat hij veel geld heeft, de rest zijn insinuaties.
Yeah baby Yeah!
pi_23270624
Er is volgens het VN-rapport ook bewezen dat hij de grenzen overtreden heeft. Kofi Annan heeft die conclusie echter opzij geschoven om politieke en/of juridische redenen.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_23270826
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:58 schreef multatuli het volgende:
Er is volgens het VN-rapport ook bewezen dat hij de grenzen overtreden heeft. Kofi Annan heeft die conclusie echter opzij geschoven om politieke en/of juridische redenen.
Weet jij ook wat het inhoudelijk betekent als je de grenzen overschreden hebt qua sexuele intimidatie (zeker omdat het Amerikaans grondgebied heeft plaatsgevonden bij een Amerikaanse)?
lijkt me niet.
Ik denk zelf dat Koffi het om politieke redenen verworpen is, als het juridische zouden zijn zou mevrouw meteen op moeten hoepelen wegens smaad en laster.
Yeah baby Yeah!
pi_23272384
Ik weet dat zeker wel, daarom vermoed ik dat er nu een rijke Amerikaanse ex-medewerker van de UHCR is.

Je kan natuurlijk zoveel denken Elgigante, maar je kan het toch veel beter nalezen. De OIOS (het interne onderzoeksbureau van de VN) heeft haar jaarlijkse rapport t/m juli 2004 al uitgebracht.
"In the revised version, the watchdog (OIOS) "submitted a report to the secretary general supporting the allegations and recommended that appropriate actions be taken accordingly." en
"He (Annan) did not say there was no evidence. He said he found the evidence unsustainable on a legal basis," Mr Eckhard said. "

(Eckhard is woordvoerder UN in deze zaak. Bron o.a. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3963639.stm. LIjkt me dus duidelijk.
Je kan ook zelf paragraaf 87 van dat rapport lezen op http://www.un.org/Depts/oios/annual_reports.htm
pi_23273481
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:54 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Er is alleen bewezen dat hij veel geld heeft, de rest zijn insinuaties.
quote:
US Asks Why Harassment Finding Vs UN Official Overruled

DOW JONES NEWSWIRES
November 3, 2004 6:48 p.m.

UNITED NATIONS (AP)--The U.S. demanded Wednesday that U.N. Secretary-General Kofi Annan explain why he overruled an internal finding that the world body's refugee chief sexually harassed a female employee.

The U.N. watchdog agency had found that refugee chief Ruud Lubbers, a former Dutch prime minister, harassed the 51-year-old American woman last year. It recommended "appropriate action" be taken.

But after reviewing the evidence, Annan concluded that the allegations didn't hold up and said Lubbers would not be punished.

In a statement to the U.N. administrative budget committee, Tom Repasch, a U.S adviser to the U.N. General Assembly, asked Annan to explain the contradiction.

"On the one hand, the investigation found the allegations to be true, on the other hand the secretary-general believed the evidence did not substantiate them and closed the matter," Repasch said later. "We just need more information."

U.S. Ambassador John Danforth said the discrepancy between the report's findings and Annan's decision begged clarification.

"It's not something that I think would be just out of the blue to say that there is a difference between the conclusions made in the investigation and the conclusions reached by the secretary-general," Danforth said. "We don't understand the basis for that disjuncture, and we'd be interested in learning more."

Lubbers was traveling in Spain and unavailable for comment.

His spokesman in Geneva, Ron Redmond, said the refugee chief stood by comments he made to The Associated Press last week, when he called the report by the Office of Internal Oversight Services "miserable" and "not well-founded." He insisted that he had been cleared by Annan.

Lubbers said in a statement in May that the case was filed April 27 and related to a Dec. 18, 2003, meeting in his office that also was attended by five other staff members. He had acknowledged making "a friendly gesture," which he said the woman misunderstood.
Lijkt me wel duidelijk dus dat er wat aan de hand was.
pi_25144268
Een intern onderzoek van de Verenigde Naties naar Unhcr-topman Ruud Lubbers oordeelde vorig jaar vernietigend over het optreden van de Nederlandse ex-premier. De 65-jarige Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen maakte zich volgens het Bureau voor Intern Toezicht (OIOS) schuldig aan seksuele intimidatie en machtsmisbruik. Klachten van anonieme medewerksters "duiden op een patroon van seksuele kwelling door Lubbers".

Dat heeft de Britse krant The Independent, die als eerste inzicht heeft gekregen in het geheime rapport, vrijdag gemeld. In het verslag van mei 2004 staan naast details over de aanklacht, die een 51-jarige medewerkster van de VN-vluchtelingenorganisatie in april van dat jaar tegen Lubbers indiende, anonieme beschuldigingen van andere vrouwen.

<...>

Kruis

De klaagster, een Amerikaanse, stelde volgens The Independent tegen de onderzoekers dat Lubbers na een vergadering in Genève op 18 december 2003 zijn handen op haar heupen plaatse, haar van achter tegen zich aantrok en korte tijd zijn kruis tegen haar achterste duwde.

Volgens het OIOS-rapport probeerde Lubbers vervolgens de uitkomst van het onderzoek te beïnvloeden. De oud-CDA-leider "misbruikte zijn gezag als hoge commissaris door zijn intense, diepgaande en intimiderende pogingen de uitkomst van het onderzoek te beïnvloeden". Zo verstuurde Lubbers intern een vernietigende brief over de klaagster, benaderde hij getuigen persoonlijk en nam hij een advocaat in de arm die moest zorgen dat de kwestie binnenskamers bleef.

Seksuele intimidatie

Medewerkers van het interne toezichtsbureau spraken tijdens het onderzoek naar nu blijkt nog met vier andere vrouwen die klaagden over seksuele intimidatie. Zij wilden uit vrees voor "vergelding en publieke vernedering" alleen anoniem aan het onderzoek meedoen en dienden uiteindelijk geen officiële klacht in.

De eerste van deze klaagsters, in het rapport aangeduid als Mevrouw A, vertelde dat ze eens in Lubbers huis was uitgenodigd voor een werkbespreking met collega's. In plaats daarvan bleek Lubbers alleen te zijn, praatte hij uitsluitend over persoonlijke zaken en betastte de Nederlandse ex-politicus haar "op seksuele wijze". Bang geworden ontvluchtte de vrouw daarop het huis.

Geschokt

De tweede Unhcr-medewerkster stelde dat Lubbers haar had vastgepakt en omhelsd, waarbij hij zijn lichaam tegen haar had aangedrukt. Geschokt en verward had zij hem daarop weggeduwd, aldus het rapport.

'Mevrouw C.' vertelde dat Lubbers eens had geprobeerd haar te betasten, waarna zij had gedreigd hem te slaan als hij het nog eens zou proberen. De vierde klaagster zei dat Lubbers ongewenste avances maakte en haar vroeg naar zijn hotel te komen. Volgens deze 'mevrouw D.' voelde Lubbers zich eenzaam.

bron
pi_25145101
Lubbers kan beter de missie in Congo gaan leiden zo te zien.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 14:45:49 #210
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25145203
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:38 schreef CeeJee het volgende:
Lubbers kan beter de missie in Congo gaan leiden zo te zien.
Precies, de vrouwen daar zijn immers vogelvrij voor iedereen met een VN badge.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25155411
Lijkt me leuk als ie dat bij mij zou proberen.
(gemene grijns)
Ik ben behoorlijk klein en mijn ellebogen zitten dus ook erg laag.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_25159495
Vreemd dat het alleen met amerikaanse vrouwen gebeurt.
Ze hebben zeker niks anders te doen dan klagen en procederen.
Maar als het ze uitkomt gedragen ze zich als hoeren.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_25164811
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 12:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Je moeder vond het wel lekker dus ze ging niet zeiken?
pi_25165372
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:41 schreef multatuli het volgende:

Volgens het OIOS-rapport probeerde Lubbers vervolgens de uitkomst van het onderzoek te beïnvloeden. De oud-CDA-leider "misbruikte zijn gezag als hoge commissaris door zijn intense, diepgaande en intimiderende pogingen de uitkomst van het onderzoek te beïnvloeden". Zo verstuurde Lubbers intern een vernietigende brief over de klaagster, benaderde hij getuigen persoonlijk en nam hij een advocaat in de arm die moest zorgen dat de kwestie binnenskamers bleef.
Het verbaast me dat Lubbers zijn termijn uit mag blijven zitten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 19 februari 2005 @ 18:53:28 #215
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25165531
quote:
Here's Your Sign

pi_25169247
Pijnlijk voor Ruud, ik zou niet in z'n schoenen willen staan...
pi_25173382
quote:
Nee, Ruud is een rokkenjager. Die niets anders te doen heeft dan besturen. Alleen als hij verveeld is, dan grijpt hij naar het zitwerk van de niet-zo-strakke billetjes van de 50 jarige collegae.
pi_25175412
Ik snap alleen de angst van die vrouwen niet zo goed. Als ie dat bij mij gedan zou hebben zou ik accuut lawaai hebben gemaakt en hem gelijk een pets hebben gegeven.
Wedden dat ie dat nooit meer bij mij geflikt zou hebben!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_25177506
Die vrouwen laten zich maar al te graag betasten.
Dan hebben ze wat te klagen.
pi_25177671
quote:
Op zondag 20 februari 2005 09:26 schreef nokwanda het volgende:
Ik snap alleen de angst van die vrouwen niet zo goed. Als ie dat bij mij gedan zou hebben zou ik accuut lawaai hebben gemaakt en hem gelijk een pets hebben gegeven.
Wedden dat ie dat nooit meer bij mij geflikt zou hebben!
Die vrouwen pakken het wat slimmer aan: dit hele gezeik is aardig wat vervelender dan een pets.
pi_25183355
quote:
VN Ruud Lubbers treedt af als Hoge
Commissaris voor de Vluchtelingen van
de Verenigde Naties,meldt persbureau
Reuters.Lubbers werd beschuldigd van
seksuele intimidatie.Hij zou een VN-
medewerkster hebben lastiggevallen.
Bron: Teletekst.

Nou....... dus tóch.....

Naja, dit keer knijpt hij er tussenuit, zullen we maar zeggen.
pi_25183440
En ietsje meer:
quote:
Ruud Lubbers weg als VN-commissaris

VN Ruud Lubbers treedt af als Hoge
Commissaris voor de Vluchtelingen van
de Verenigde Naties,melden Amerikaanse
persbureaus.Lubbers zou zijn vertrek
schriftelijk hebben bekendgemaakt.

Volgens de voormalige CDA-premier had
de VN nog te weinig vertrouwen in hem
om naar behoren te kunnen functioneren.
Lubbers wordt beschuldigd van seksuele
intimidatie.Hij zou vorig jaar een
VN-medewerkster hebben lastiggevallen.

Zelf heeft Lubbers steeds ontkend dat
hij de vrouw onzedelijk heeft betast.
Vrijdag zei de VN-commissaris nog dat
hij niet zou opstappen.Hij deed dat na
een gesprek met VN-chef Kofi Annan.
pi_25183444
pi_25183507
Hij is best een goede politicus, jammer dat hij het op deze manier verpest.
pi_25183693
Annan is ook lekker bezig dat hij mensen laat zitten waar zo'n rapport over verschijnt.
  Trouwste user 2022 zondag 20 februari 2005 @ 21:21:55 #226
7889 tong80
Spleenheup
pi_25184150
Lubers is een gladde carriere politicus.

Maar dit is waanzin.Had de indruk dat ie op z'n plaats zat nu. Maar door ongefundeerde aantijgingen kan ie op z'n Amerikaans gaan wiebelen.

Niks bewezen en niks aangetoond.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25184242
Bijzonder kwalijk dat een kundig en bekwaam politicus en diplomaat als Lubbers
door laster en acherklap het optimaal functioneren onmogelijk is gemaakt in zijn topfunctie.
Deze politicus is zeker mijn kleur niet, maar dit vindt ik toch wel een uitermate trieste gang
van zaken, maar ik heb wel waardering en respect voor deze weloverwogen beslissing
van hem. Ruud het ga je verder goed!
  zondag 20 februari 2005 @ 21:33:46 #228
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25184347
Toch jammer, nouja hij was toch al aan zijn pensioen toe.
pi_25184430
Jammer dat het zo afloopt.

De vluchtelingen zijn de dupe zullen we maar zeggen.
pi_25185058
Laster en achterklap? Meneer is door een aantal verschillende onderzoekscommissies ondubbelzinnig schuldig bevonden. Hij heeft gewoon van zijn macht misbruik gemaakt om in een geile bui wat van zijn medewerksters te betasten. Niks zwartmakerij, hij is gewoon een ranzige vent, en dat nota bene op een post als hoge commissaris voor de vluchtelingen. Koffi Annan heeft zich ook wel laten kennen door de beschuldigingen weg te moffelen. Vrouwenrechten? Prima, zolang het maar niet over de top van de VN gaat, die mogen alles... En dan nog schijnheilig doen over "roddel en achterklap".

"De vrouw die Lubbers beschuldigde ging daarop in hoger beroep, maar liet haar aanklacht later vallen. Ondanks een onderzoeksrapport naar de kwestie waaruit bleek dat Lubbers wel schuldig was, leek de zaak voorbij.

Rapport
Tot afgelopen vrijdag, toen de Britse krant The Independent een ander, geheim rapport uit mei 2004 publiceerde, waarin Lubbers beschuldigd wordt van nog vier andere gevallen van seksuele intimidatie en van machtsmisbruik.

Zo zou hij een medewerkster bij hem thuis hebben uitgenodigd, en haar 'op seksuele wijze' hebben betast. De vier vrouwen wilden uit angst voor represailles anoniem blijven, en dienden nooit een officiële aanklacht in.

Daarnaast zou Lubbers volgens het geheime rapport stelselmatig misbruik hebben gemaakt van zijn macht. Over de enige officiële klaagster stuurde hij intern een vernietigende brief, hij benaderde getuigen persoonlijk, en probeerde via een advocaat ervoor te zorgen dat de kwestie binnenskamers bleef. "

(van http://www.elsevier.nl/ni(...)versie/1/index.html)
  zondag 20 februari 2005 @ 22:18:55 #231
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_25185090
Zonde dat iemand door laster (ik ga ervan uit dat het laster is, zolang het tegendeel bewezen is!) wordt gedwongen om af te treden...
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_25188694
Hij zal toch niet zomaar aftreden. Er kan wel altijd geroepen worden, ach, die arme man heeft niets misdaan, maar ik weet het zo net nog niet
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_25188839
Sommige vrouwen kicken er gewoon op om mannen met status, die veel bereikt hebben in hun leven, te gaan beschuldigen van allerlei dingen. Het is denk ik een minderwaardigheidscomplex waar ze aan lijden. Bovendien is het een veilige manier van werken, je hebt zelf niets te verliezen en als het over seksuele aantijgen gaat kiest de media toch wel jouw kant (de kan van het 'slachtoffer')

Normaal gesproken vind ik dat vooral lachwekkend en niet zo zeer irritant, maar nu blijkt dat die vrouwen ook nog een resultaat boeken en die mannen dus toch kunnen beschadigen en dat is buitengewoon triest natuurlijk
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 21 februari 2005 @ 04:27:18 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25189576
Alsof een rijk (multi-miljoenair) en machtig man als Lubbers een 55-jarige vrouw gaat betasten
Die kan toch gemakkelijk een leuk jong meisje krijgen. Ik vind het dus een onwaarschijnlijk verhaal.

Daarnaast is het jammer dat een vluchtelingen organisatie een competetent bestuurder verliest die geen salaris vroeg. Zie dat maar weer eens te vinden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 21 februari 2005 @ 04:37:21 #235
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25189592
het is voorbij. ze hebben gewonnen. veel succes.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25189610
Zo zie je maar hoe de media mensen kapot maakt...
pi_25190112
quote:
Op maandag 21 februari 2005 04:46 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zo zie je maar hoe de media mensen kapot maakt...
Onzin. Het zijn de medewerkers van de VN die dit hebben gedaan, die hebben het rapport laten lekken.
pi_25190185
quote:
Niet zo vreemd. Amerikaanse vrouwen [b]lijken door Bush te zijn ingezet. Verhouding VN - VS van ouidsher moeizaam. Afgetreden hoge commissaris UNHCR Lubbers [b]lijkt middel te zijn om S.G. Kofi Anan tot aftreden te dwingen. [hetgeen de schuldvraag onverlet laat]
Er gaan in Amerika stemmen op om zich uit de Verenigde Naties terug te trekken.

Bron VPRO - de Ochtenden 21 - 02 0 '05
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25190267
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:29 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Die vrouwen pakken het wat slimmer aan: dit hele gezeik is aardig wat vervelender dan een pets.
Ik zie niet in waarom het slim is om iemands leven te verwoesten voor een hand op mijn kont. OKay..... in geval van schadevergoeding kunnen ze er knap rijk van worden maar dat is het toch niet waard. Als ik zo aan mijn geld moet komen, dan laat maar.

Als het is zoals hierboven werd beweerd, dat de dames zijn ingezet om Annan en de relatie VS/VN te laten ploffen, dan lijkt mij dat ook niet slim. Dat zijn smerige praktijken en daar zou ik me niet mee inlaten.

Al met al.......Dan maar iets minder slim.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † maandag 21 februari 2005 @ 09:08:26 #240
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25190274
Twee topics over hetzelfde.

Doe maar verder in deze -> [update] Lubbers niet meer aangeklaagd voor ong intimiteiten
pi_25190674
quote:
Niet zo vreemd. Amerikaanse vrouwen [b]lijken door Bush te zijn ingezet. Verhouding VN - VS van ouidsher moeizaam. Afgetreden hoge commissaris UNHCR Lubbers [b]lijkt middel te zijn om S.G. Kofi Anan tot aftreden te dwingen. [hetgeen de schuldvraag onverlet laat]
Er gaan in Amerika stemmen op om zich uit de Verenigde Naties terug te trekken.
Hahahahahaha, wat een meesterlijke complottheorie :-) Dolkomisch. Bush tegen zijn secretaresse: "you know, I'll send you to some high UN official, you make him grab your butt, and then SUE HIM!", HAHAHAHAHA!!! Als Lubbers daar in zou trappen dan snap ik niet wat hij om te beginnen op een hoge VN post te zoeken heeft.

Ik vind het wel diep triest dat men (zoals altijd) gelijk weer de kant van de vent kiest en de vrouw zwartmaakt, tenzij hij iemand bruut verkracht heeft. De vrouw in kwestie zal "zich wel aangesteld hebben" of op geld uit zijn ofzo. Vind je het gek dat het moeilijk is met zoiets naar buiten te komen? Want immers "Lubbers, nee, dat kant toch niet?". En vervolgens worden door vrijwel heel de wereld de vrouwen in kwestie als slet/geldwolf/hoer/spion van de VS gezien, en Lubbers als het onschuldige slachtoffer. Wat een jammerlijke toestand.
pi_25191546
Wat heeft hij volgens jou dan precies gedaan Bassie?

Ik zie vooralsnog geen bewijzen van echt kwalijke praktijken, behalve en pijnlijke affaire binnen de slangenkuil die VN heet.

De grootste slachtoffers van deze affaire zijn de vluchtelingen.
pi_25191957
quote:
Op maandag 21 februari 2005 11:00 schreef SCH het volgende:
Wat heeft hij volgens jou dan precies gedaan Bassie?

Ik zie vooralsnog geen bewijzen van echt kwalijke praktijken, behalve en pijnlijke affaire binnen de slangenkuil die VN heet.

De grootste slachtoffers van deze affaire zijn de vluchtelingen.
Ik vind het jammer en onbegrijpelijk dat Lubbers er naar alle waarschijnlijkheid andere 'omgangsvormen' op na hield dan van een dergelijke functie binnen een derdelijk orgaan verwacht mag worden.
Behalve dat hij nu is afgetreden, heeft dit nog verdere gevolgen voor hem?

Ik denk dat zijn werkzaamheden wel zijn overgenomen door anderen, dus ik ga ervanuit dat de vluchtelingen (als je er zo over mag spreken) er niet de dupe van worden of was hij een goeroe op dat gebied?

Nu dat er de laatste tijd toch al zo veel kritiek is op de VN en haar 'nobele uitstraling' kwam dit absoluut ongelegen natuurlijk.

Ook vind ik het omgaan met (ongewenste) avances en het omgaan met de lichte seksuele benadering van Lubbers door de betreffende dames niet bepaald getuigen van relativeringsvermogen, maar volgens de letter der wet hebben ze nu eenmaal gelijk.
Yeah baby Yeah!
pi_25192092
De vluchtelingen zijn gebaat bij een VN organisatie waarin corruptie en machtsmisbruik niet de normaalste zaak van de wereld zijn. Als de baas eraan meedoet en door Annan weer de hand boven het hoofd zou worden gehouden zou dat de vluchtelingen juist enorm schaden.
  maandag 21 februari 2005 @ 11:55:25 #245
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_25192115
De man is geofferd in de slangenkuil van de VN. Misschien heeft hij zich af en toe niet even subtiel uitgelaten over vrouwen, en is hij daarvan de dupe geworden.
Die anonieme aanklachten kan ik me al helemaal niet voorstellen; waarom stappen die vrouwen niet naar voren als het echt zo ernstig is? Vanwege hun baan? Dan is het kennelijk niet te erg om er mee te blijven werken. Ik poep echt op die anonieme laster. Het maakt namelijk voor zijn reputatie helemaal niks meer uit of het waar is of niet; het kwaad is al geschied.

Ik heb overigens uit vrij betrouwbare bron vernomen dat de enige officiële klaagster nogal labiel was op het moment dat ze de aanklacht indiende. Haar dochter zou vlak ervoor zelfmoord gepleegd hebben, en financieel zou ze aan de grond zitten. Ik ben nog op zoek naar meer bronnen hiervoor.

Maar dat Lubbers dit niet verdient, staat voor mij als een paal boven water.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_25192247
Tja, zijn reputatie was genoeg naar de klote om op te moeten stappen.
Maar wat de man nu precies gedaan zou hebben, ik weet het niet wat ik daar van moet denken.
Ik blijf het vreemd vinden dat iemand na zo lange tijd pas aan de bel trekt.
Sexuele intimidatie is terecht maar ook helaas een subjectief iets.
Een hand op de rug kan al te ver gaan voor sommigen, iemand mee uitvragen gaat te ver voor een ander.

Ik moet steeds denken aan die Anita Hill vs Clarence Thomas zaak.
Het is voor een vrouw heel makkelijk een man en zijn carriere compleet naar de filistijnen te helpen en tegelijkertijd besef ik , uit eigen ervaring ook, hoe het is als je als vrouw níet geloofd wordt terwijl er wel degelijk wat aan de hand is.

Lastig.
Maar dat iemand pas na maaaaaaaanden aan de bel trekt, na jaren, tja ik blijf het vreemd vinden, juiist omdat ik weet dat als er iets aan de hand is, dat de situatie zo goed als onhoudbaar wordt en je dus wel aan de bel moet trekken meteen, en dat ook zelf wilt, hoe bang je ms ook bent.
We hebben het hier niet over verkrachting maar 'gewone' ongewenste 'intimiteiten', tenslotte.
In het eerste geval kan ik me de angst en ms zelfs schaamte voorstellen, maar bij dit?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25192587
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:06 schreef milagro het volgende:
Lastig.
Maar dat iemand pas na maaaaaaaanden aan de bel trekt, na jaren, tja ik blijf het vreemd vinden, juiist omdat ik weet dat als er iets aan de hand is, dat de situatie zo goed als onhoudbaar wordt en je dus wel aan de bel moet trekken meteen, en dat ook zelf wilt, hoe bang je ms ook bent.
We hebben het hier niet over verkrachting maar 'gewone' ongewenste 'intimiteiten', tenslotte.
In het eerste geval kan ik me de angst en ms zelfs schaamte voorstellen, maar bij dit?
Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat -zoals beschreven in de Volkskrant van afgelopen weekend- wanneer iemand (Lubbers) zich van achter tegen je aandrukt en dat gedrag wordt herhaald door nog iemand (collega van Lubbers) die het allemaal wel grappig vindt, dat je je dan behoorlijk geïntimideerd kunt voelen. Daarnaast weet je ook dat, wanneer je dit aanhangig maakt, er een beerput zal opengaan en je door sommigen zult worden afgeschilderd als slet/machtswellustelinge/ geldwolf / spion. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat je alleen staat en dat alles ontkend zal worden, kan ik me voorstellen dat je dit in eerste instantie probeert te vergeten.

Al moet ik wel zeggen dat ik in zo'n geval onmiddellijk op zoek zou gaan naar een andere baan, vanwege die onhoudbaarheid. Maar ja, de waarheid en wat er allemaal verder speelt zullen we waarschijnlijk nooit weten.
pi_25192802
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:35 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat -zoals beschreven in de Volkskrant van afgelopen weekend- wanneer iemand (Lubbers) zich van achter tegen je aandrukt en dat gedrag wordt herhaald door nog iemand (collega van Lubbers) die het allemaal wel grappig vindt, dat je je dan behoorlijk geïntimideerd kunt voelen. Daarnaast weet je ook dat, wanneer je dit aanhangig maakt, er een beerput zal opengaan en je door sommigen zult worden afgeschilderd als slet/machtswellustelinge/ geldwolf / spion. Zeker wanneer je het gevoel hebt dat je alleen staat en dat alles ontkend zal worden, kan ik me voorstellen dat je dit in eerste instantie probeert te vergeten.

Al moet ik wel zeggen dat ik in zo'n geval onmiddellijk op zoek zou gaan naar een andere baan, vanwege die onhoudbaarheid. Maar ja, de waarheid en wat er allemaal verder speelt zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Ik zeg dan ook niet dat ik die angst niet begriip en dat je dat niet als intimiderend mag opvatten, ik snap haar handelen zo laat na het gebeuren niet en in dit geval vind ik de repressailles en de gevolgen daarvan totaal niet in verhouding staan, deze dame leek zeer gebeten haar gram te halen.

Had desnoods zijn vrouw opgebeld, een gedragen slipje in zijn jaszak gefrommeld weet ik wat, maar dit vind ik, juist ook omdat het na maanden pas aanhangig gemaakt werd, dubieus.

Je mag je gram halen als je vindt dat je eerbaarheid, of je werkplezier in gedrang gekomen is door een hand op je bil, of vluchtige piemelpressure , maar mijn hemel om iemand hele carriere om zeep te helpen als het na die ene keer niet meer voorgevallen is?
pi_25193273
quote:
Op maandag 21 februari 2005 13:07 schreef milagro het volgende:
Ik zeg dan ook niet dat ik die angst niet begriip en dat je dat niet als intimiderend mag opvatten, ik snap haar handelen zo laat na het gebeuren niet en in dit geval vind ik de repressailles en de gevolgen daarvan totaal niet in verhouding staan, deze dame leek zeer gebeten haar gram te halen.

Had desnoods zijn vrouw opgebeld, een gedragen slipje in zijn jaszak gefrommeld weet ik wat, maar dit vind ik, juist ook omdat het na maanden pas aanhangig gemaakt werd, dubieus.

Je mag je gram halen als je vindt dat je eerbaarheid, of je werkplezier in gedrang gekomen is door een hand op je bil, of vluchtige piemelpressure , maar mijn hemel om iemand hele carriere om zeep te helpen als het na die ene keer niet meer voorgevallen is?
Oké, maar er zijn nu wel meer dames die met een dergelijk verhaal komen, het is er niet slechts één die moeilijk doet over een eenmalige hand op bil. Ik kan verder ook niet beoordelen in hoeverre deze dames gelijk hebben of overdrijven (héél kort door de bocht: Amerikanen zijn soms wat star en Lubbers is een katholiek en die zijn vaak (ook lichamelijk) wat amicaler - in de goede zin van het woord). Het zou erg bitter zijn wanneer Lubbers onterecht wordt aangeklaagd.

Ik ben het met je eens dat de repressailles in dit geval fors zijn en waarschijnlijk ook buiten proportie, maar in principe is de 'strafmaat' niet iets waar deze dame rekening mee hoeft te houden, maar is dat iets wat Lubbers vooraf had moeten bedenken. Ze mag de positie van iemand best laten meewegen, maar ze is er niet toe verplicht; als er inderdaad iets behoorlijks gebeurd is, dan heeft hij dat gedaan en niet zij. Het gaat toch te ver dat, wanneer zij in haar recht staat (??), ze dit maar niet aanhangig maakt wanneer het iemand als Lubbers betreft, maar wel wanneer het gaat om Pietje Puk uit het magazijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door femmeChantal op 22-02-2005 12:04:49 (nuance die niets toe toevoegt weggehaald) ]
pi_25195448
Is Annan de weg kwijt?
Hij benoemd de oud president van de USA Clinton tot coordinator voor de tsumani-hulp.
Clinton speelde met sigaar in M. Lowinski en liet vlekken achter in een jurk.
Deze feiten zijn bewezen bevonden.
Een maand later stuurt hij Lubbers weg.
Lubbers aaide een dame over de bol en kneep zachtjes in iemands bil.
Bij Lubbers zijn het alleen maar verdachtmakingen.
Dames die zoals inzake Lubbers na maanden pas met verdachtmakingen komen zijn volgens mij niet mondig genoeg.
1e keer: direct omdraaien, zeggen dat je dat niet wenst.
2e keer: direct omdraaien knie-tje en klap op het oog.
3e keer: die komt er dan heus niet.
Na maanden pas klagen, reden voor ontslag.
  maandag 21 februari 2005 @ 21:05:47 #251
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25195522
Het is ook een afschuwelijk enge kerel, ik schaam mij er echt voor dat hij een Nederlander is
pi_25198539
quote:
Op maandag 21 februari 2005 21:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is ook een afschuwelijk enge kerel, ik schaam mij er echt voor dat hij een Nederlander is
Gebaseerd op wat? Omdat een triest gestoord wijf even wat nonsense over hem lult?
Voor mij is iemand onschuldig tot zijn schuld bewezen is, zo wordt er ook binnen de Nederlandse wet gehandeld. Het is echt ongelofelijk hoeveel mensen blindelings geloven wat dat wijf loopt te roddelen.
Maar ja, als het gaat over seksuele intimidatie enzo, kiest men altijd al snel de kant van de zwakste, van de vrouw dus. En het is altijd leuk om een beroemd persoon met status aan te vallen, die is tenminste kwetsbaar, want die heeft veel te verliezen, zoals we hebben gezien. Een diep trieste situatie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_25198651
quote:
Op maandag 21 februari 2005 14:45 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Het gaat toch te ver dat, wanneer zij in haar recht staat (??), ze dit maar niet aanhangig maakt wanneer het iemand als Lubbers betreft, maar wel wanneer het gaat om Pietje Puk uit het magazijn?
Dat zeg ik dan ook niet
De dame die hem aangeklaagd heeft zou ik meer kunnen begrijpen als dit gedrag herhaaldelijk voorgekomen was, en na enkele duidelijke waarschuwingen van haar niet gestopt werd door meneer.
Maar iemand vanwege 1 keer (ik heb tenminste de indruk gekregen uit de berichtgeving dat het maar een eenmalige 'aanvaring' was) een hand op de onderrug, of bil of een piemelpress voor mijn part, maanden na die gebeurtenis nog aanklagen en dan heus wel wetende wat de gevolgen kunnen zijn , ik weet het niet.

En of het dan de baan kost van een Lubbers of de blaadjesprikker, doet er niet toe.
Ik vind het vreemd dat je iemand zo terugpakt dat hij zijn baan kwijt raakt, reputatie naar de klote voor iets ongewensts maar relatief onschuldig toch, wat ook nog eens slechts 1 maal gebeurd is, en dan nog eens maanden geleden.

Ik heb ook niet begrepen dat hij daarna, na haar afwijzende reactie (als die er was) er niet van gediend te zijn, hij haar dwars is gaan zitten, zijn gram is gaan halen als afgewezene en op zijn nummer gezet zijnde.
Volgens mij is dat niet gebeurd.
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2005 @ 00:55:07 #254
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25198991
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:06 schreef milagro het volgende:
Tja, zijn reputatie was genoeg naar de klote om op te moeten stappen.
Maar wat de man nu precies gedaan zou hebben, ik weet het niet wat ik daar van moet denken.
Ik blijf het vreemd vinden dat iemand na zo lange tijd pas aan de bel trekt.
assassinate

as·sas·si·nate

destroy or damage seriously, as of someone's reputation; "He assassinated his enemy's character"

Dit is pure karaktermoord. Imho dan hé. En de daders moeten imo gezocht worden in de Atlantische hoek. Twee redenen. Lubbers gedroeg zich te onafhankelijk en zei dingen die niet bij iedereen in goede aarde vielen (bijvoorbeeld zijn stellingname tegen de oorlog in Irak). Als tweede is men uit op Annans hoofd en met deze affaire is weer een poot onder zijn stoel weggezaagd.

Al dat lekken gebeurd opzettelijk en niet zomaar door een stagiaire of zo. En deze vrouw of vrouwen zullen er wel een flinke zak poen aan over hebben gehouden. Op dit niveau gebeuren dingen niet 'zomaar'.
pi_25200016
Wie is dat op geld beluste VN-vrouwtje eigenlijk?
Waarom is haar identiteit niet bekend
pi_25200173
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 02:15 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wie is dat op geld beluste VN-vrouwtje eigenlijk?
Waarom is haar identiteit niet bekend
Privacy is ook doorgeslagen binnen de VN. Als ze overigens bekendheid wilde zou de stap naar een krant snel gemaakt zijn. Is het daar nagelaten überhaupt wel intressant om de naam te weten van de medewerk(st)er?
pi_25200270
Iedereen wil weten wie dat enge VN-vrouwtje is, we weten alleen dat ze een jaar of 50 is maar verder niks
Iemand moet toch weten wie deze op geld beluste bitch is?
pi_25200725
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 02:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Iedereen wil weten wie dat enge VN-vrouwtje is, we weten alleen dat ze een jaar of 50 is maar verder niks
Iemand moet toch weten wie deze op geld beluste bitch is?
Uit de verhalen gisteren in NOVA viel i.i.g. duidelijk op te maken dat Ruud heel anders om gaat met vrouwen als met mannen. Een groot hart noemde eentje het ... zulke voorzichtig gekozen bewoordingen zeggen genoeg dunkt me.
pi_25203134
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 00:37 schreef milagro het volgende:
Dat zeg ik dan ook niet
Ik meende het ergens gelezen te hebben, maar dat klopt idd niet, sorry
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 00:37 schreef milagro het volgende:
De dame die hem aangeklaagd heeft zou ik meer kunnen begrijpen als dit gedrag herhaaldelijk voorgekomen was, en na enkele duidelijke waarschuwingen van haar niet gestopt werd door meneer.
Maar iemand vanwege 1 keer (ik heb tenminste de indruk gekregen uit de berichtgeving dat het maar een eenmalige 'aanvaring' was) een hand op de onderrug, of bil of een piemelpress voor mijn part, maanden na die gebeurtenis nog aanklagen en dan heus wel wetende wat de gevolgen kunnen zijn , ik weet het niet.

En of het dan de baan kost van een Lubbers of de blaadjesprikker, doet er niet toe.
Ik vind het vreemd dat je iemand zo terugpakt dat hij zijn baan kwijt raakt, reputatie naar de klote voor iets ongewensts maar relatief onschuldig toch, wat ook nog eens slechts 1 maal gebeurd is, en dan nog eens maanden geleden.

Ik heb ook niet begrepen dat hij daarna, na haar afwijzende reactie (als die er was) er niet van gediend te zijn, hij haar dwars is gaan zitten, zijn gram is gaan halen als afgewezene en op zijn nummer gezet zijnde.
Volgens mij is dat niet gebeurd.
Het lijkt idd allemaal wat overtrokken. Echter, iets wat er op papier onbenullig uitziet, kan in werkelijkheid heel intimiderend zijn, het hangt allemaal af van de manier waarop. Wij weten m.i. te weinig om zo sterk te oordelen als in dit topic gebeurt. En ik weet ook niet waarom zij dit pas na een paar maanden aan de kaak stelt, maar op voorhand insinueren dat ze daarom liegt (zoals sommigen –niet jij- in dit topic doen) lijkt me wat voorbarig. Misschien heeft ze het wel in eerste instantie proberen te vergeten (want: wie gelooft je en wat een gedoe en dan ook nog al die pers enzo), maar kon ze vervolgens niet meer slapen en is ze bozer en bitterder geworden, wat vervolgens tot een uitbarsting heeft geleid. En dat is (mits onbenullig) natuurlijk geen excuus en vergoelijking voor haar gedrag nu, maar misschien wel een verklaring.
En of het onbenullig is of niet weet ik ook niet. Ook al heeft ze op sommige punten de schijn tegen zich, ze staat niet alleen in haar klachten.

Stukje van Multatuli gekopieerd over toestand ná de aanklacht:

Dat van die advocaat kan ik me wel voorstellen, maar als dit van die brief klopt (want hé, het blijft media), dan heeft Lubbers wel degelijk geprobeerd haar na de aanklacht dwars te zitten. Als iemand dit na de aanklacht doet, lijkt het logischer dat hij dat voor de aanklacht ook heeft geprobeerd (of zou hebben geprobeerd indien ze wat stennis zou hebben geschopt) dan dat hij dat niet heeft gedaan, ook al kennen wij de feiten op dit gebied verder niet.

Even in het algemeen en niet mbt deze dame:
Ik begrijp niet zo goed waarom vrouwen met ‘iets onduidelijks’ zo gebashed worden op dit forum, en dan niet alleen door het merendeel van de mannen maar ook door het merendeel van de vrouwen. Natuurlijk zijn er vrouwen die zoiets verzinnen of die zoiets sterk overdrijven voor aandacht of wat dan ook, en dat is erg wrang voor de vrouwen die wél iets ergs is overkomen. Echter, m.i. verzinnen/ overdrijven de meeste vrouwen niet zo, althans, ik zie ze nauwelijks in mijn omgeving. Ik zie eerder het omgekeerde
pi_25204766
Dat laatste is ook wel waar, femmeChantal. Maar verzonnen of niet, en ik ga er nu vanuit dat het niet verzonnen is, veel vrouwen stellen zich erg bangig en kwetsbaar op. Ik ben zelf een klein vrouwmens waarvan mannen vaak denken dat je daar makkelijk misbruik van kunt maken. Dat beeld kan ik zelf heel makkelijk rechtzetten. Daar heb ik geen sterke hand voor nodig. Afgezien van wettelijke achterstanden in grote delen van de wereld ben je als vrouw sociaal vaak zo sterk als je je opsteld. Dat is tenminste mijn ervaring. Lubje kan dan wel een hooggeplaatste gast zijn maar ik zou hier als vrouw toch wel boven staan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_25209887
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:34 schreef nokwanda het volgende:
Dat laatste is ook wel waar, femmeChantal. Maar verzonnen of niet, en ik ga er nu vanuit dat het niet verzonnen is, veel vrouwen stellen zich erg bangig en kwetsbaar op. Ik ben zelf een klein vrouwmens waarvan mannen vaak denken dat je daar makkelijk misbruik van kunt maken. Dat beeld kan ik zelf heel makkelijk rechtzetten. Daar heb ik geen sterke hand voor nodig. Afgezien van wettelijke achterstanden in grote delen van de wereld ben je als vrouw sociaal vaak zo sterk als je je opsteld. Dat is tenminste mijn ervaring. Lubje kan dan wel een hooggeplaatste gast zijn maar ik zou hier als vrouw toch wel boven staan.
Ja, ik ken het nokwanda; ben zelf ook klein en weet dat veel (maar niet alles) van je houding afhangt. En als iemand echt gekke fratsen met mij uithaalt, verlies ik meteen mijn respect voor die persoon (zo ik dat had) en kan ik erg onderkoeld maar duidelijk reageren. Ik denk dan ook dat dit gedoe mij niet zo veel zou doen. Maar zij lijkt mij ook niet heel bangig en kwetsbaar, want dan ga je niet als Amerikaanse naar Geneve en doe je niet het werk wat zij doet.

Ach, misschien neem ik het wel meer voor haar op dan de rest hier omdat ik gelezen heb dat het van achter tegen je aandrukken werd herhaald door een collega van Lubbers die het allemaal wel grappig vond. Dat herhalen gebeurt m.i. niet zonder intimidatie/ raar sfeertje. Alleen vind ik dát voorval nou net weer nergens terug.

PS: dit vond ik wel nog van iemand:
quote:
Van het gebaar dat Lubbers voordeed (het fragment was op de TV te zien afgelopen week), de hand op de onderkant van de rug leggen, kan ik me goed voorstellen dat het in de USA als sexueel getint wordt gezien.

Lubbers kan best beweren dat het wat hem betreft geen sexuele intimidatie was (en misschien is een groot deel van Nederland het wel met hem eens), hij had moeten weten dat het in sommige landen wel als sexuele intimidatie wordt gezien.

Iemand op zo'n hoge positie in de VN als Lubbers had, moet weten dat er culturele verschillen op dit punt zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door femmeChantal op 23-02-2005 06:52:49 (ps toegevoegd) ]
  woensdag 23 februari 2005 @ 09:04:10 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_25210539
Lubbers is goed genaaid in ieder geval, de terminologie die wordt gebruikt is zo overdreven dat het gewoon lachwekkend is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_25211629
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:04 schreef Re het volgende:
Lubbers is goed genaaid in ieder geval, de terminologie die wordt gebruikt is zo overdreven dat het gewoon lachwekkend is
Zou die willen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_25211732
Het is wel een kleine geruststelling te merken dat niet alle vormen van corruptie en machtsmisbruik (na bijvoorbeeld het olie-voor-voedsel-schandaal wat gek genoeg alweer spoorloos uit de pers verdwenen is) binnen de VN ongestoord hun gang kunnen gaan.
pi_25211844
quote:
Top en medewerkers Unhcr blijven Lubbers steunen

Uitgegeven: 23 februari 2005 10:39
Laatst gewijzigd: 23 februari 2005 10:39

GENEVE - De top van de Unhcr "betreurt" het dat Ruud Lubbers is afgetreden als Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen. In een brief aan VN-baas Kofi Annan hebben afdelingshoofden geschreven dat zijn vertrek de VN-vluchtelingenorganisatie berooft van een "creatief en moedig leider".

Ook honderden medewerkers hebben inmiddels een steunbetuiging voor Lubbers ondertekend. In de brief die het management maandag verstuurde, spreken de Unhcr-bestuurders hun "blijvende steun" uit aan Lubbers en roemen zij diens "onvermoeibare inzet" voor de organisatie en zijn "sterk en praktisch leiderschap".

De voormalig premier van Nederland trad zondag af, nadat een uitgelekt rapport over seksuele intimidatie zijn positie aan de top van de vluchtelingenorganisatie onhoudbaar had gemaakt.

Mening

Lubbers heeft verder "een omgeving gecreëerd waarin medewerkers op elk niveau zich vrij voelen om hun mening te uiten, hoe verschillend ook", aldus het management. "We hopen dat dit alles, en niet het gelekte onderzoeksrapport over een klacht die volgens u niet onderbouwd kon worden, zal worden gezien als de erfenis van zijn tijd als hoge commissaris."

Geschokt

In een tweede brief, opgesteld door medewerkers van de Unhcr, schrijven zij "geschokt" te zijn over het aftreden van hun baas. Onder de stafleden van de Unhcr leeft een gevoel dat het "zeer ernstig" is wat er is gebeurd, bevestigde een woordvoerder woensdag. "Ik zie dat de brief veel rondgaat. Het is ook tragisch."

Lubbers is dinsdag in het Unhcr-hoofdkwarter in het Zwitserse Genève weer aan het werk gegaan. Hij blijft de VN-organisatie leiden, totdat secretaris-generaal Annan een nieuwe Hoge Commissaris heeft gevonden. De VN-baas zegde dinsdag toe dat een opvolger voor de 65-jarige Lubbers er zo snel mogelijk komt.
nu.nl
pi_25212336
Is ons richting S.G. - V.N. Kofi Anan enig krachtdadig verdedigen door Balkenende van partijgenoot Lubbers opgevallen?
pi_25212447
Ja, vreemd. Uitgerekend hij heeft het altijd zo over waarden en normen. Vraag me af wat het verhaal erachter is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:04:57 #268
102469 BoomBoom
Can you hear me?
pi_25240894
nu.nl
quote:
Staande ovatie voor Lubbers bij afscheid Unhcr

Uitgegeven: 24 februari 2005 20:14

GENEVE - Tijdens een emotionele bijeenkomst in Genève heeft Ruud Lubbers donderdag afscheid genomen als Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties. Zijn toespraak voor enkele honderden stafleden van de Unhcr in het atrium van het hoofdkwartier leverde hem een minuten durende staande ovatie op.

Lubbers zei in zijn afscheidsrede dat hij als Unhcr-topman veel ellende had gezien, maar ook dat hij een "geweldige tijd" heeft gehad. Hij noemde het een voorrecht dat hij vijftig maanden leiding mocht geven aan de inspanningen van de Unhcr om hulp en bescherming te bieden aan miljoenen vluchtelingen. De Nederlandse oud-premier sprak over zijn functie als Hoge Commissaris als "de mooiste baan die er in de wereld is".

Dankbaarheid

Lubbers' woorden waren bestemd voor alle circa 6000 medewerkers van de Unhcr over de hele wereld. Die bedankte hij voor hun steun in de moeilijke periode van de laatste tien maanden. Hij zei niet te vertrekken met een gevoel van woede, maar met een gevoel van dankbaarheid.

Bewaken

De vertrekkende Hoge Commissaris heeft de voorlopige leiding over de organisatie overgedragen aan plaatsvervangend Hoge Commissaris Wendy Chamberlin en assistent Hoge Commissaris Kamel Morjane. Aan het slot van zijn toespraak zei Lubbers blij te zijn dat hij de leiding kon overdragen aan "mijn twee geweldige collega's. Zij zullen het fort bewaken en jullie stimuleren tot de komst van een nieuwe Hoge Commissaris".

Chamberlin en Morjane dankten Lubbers en beloofden zijn werk voort te zetten. "U brengt ons de bescheidenheid en inspiratie, net zoals u vele, vele vluchtelingen in de hele wereld hebt geïnspireerd", zei Chamberlin.

Award

Vervolgens kreeg Lubbers uit handen van Chamberlin de eerste jaarlijkse Unhcr Achievement Award voor zijn bijdrage aan het bestaan van miljoenen vluchtelingen over de hele wereld. "Het zal voor ons heel moeilijk zijn, maar we beloven u één ding", zei ze. "En dat is dat we ons solidair zullen verenigen om uw nalatenschap, de Ruud Lubbers-nalatenschap, uit te dragen en voort te zetten", zei zijn tijdelijke opvolgster.
Van z'n medewerkers opvallend veel lof!!
pi_25249163
Zou collega rokkenjager Rob Oudkerk [PvdA] een waardig opvolger kunnen zijn?
pi_25268937
Vreselijk wat Lubbers is overkomen.
Beschadigd worden terwijl je onschuldig bent.
Dat hangt de meeste mannen boven het hoofd als vrouwen kwaad willen.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:56:51 #271
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25269798
Misschien dat hij bij Feyenoord aan de slag kan als Ruud Gullit opstapt?
pi_25342246
Mevr. Fitzpatrick voormalig VS - ambassadeur bij de VN erkent dat Lubbers slachtoffer is geworden van Amerikaanse spelletjes. De grootste lidstaat doet er alles aan om de
Verenigde Naties in diskrediet te brengen.
Netwerk 02 - 03 - '05.

Is de VS daarom achter met de contributie? Is er enig verband met het niet erkennen door de VS van het, in Nederland gevestigde, Internationaal Strafhof. Zogenaamd seksueel geïntimideerde Amerikaanse medewerkster speelde spelletje mee? Wat levert het haar op?
  donderdag 3 maart 2005 @ 08:30:41 #273
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25342302
Ja gelukkig was onze katholieke staats-tv er als de kippen bij om de voormalige opper katholiek Lubbers te steunen en alle schuld op de VS te schuiven

Neen, ik geloof wel dat hij zijn handjes niet kon thuis houden.
Dat zie je wel meer bij op macht beluste personen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')