Gebaseerd op wat? Omdat een triest gestoord wijf even wat nonsense over hem lult?quote:Op maandag 21 februari 2005 21:05 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is ook een afschuwelijk enge kerel, ik schaam mij er echt voor dat hij een Nederlander is![]()
Dat zeg ik dan ook nietquote:Op maandag 21 februari 2005 14:45 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Het gaat toch te ver dat, wanneer zij in haar recht staat (??), ze dit maar niet aanhangig maakt wanneer het iemand als Lubbers betreft, maar wel wanneer het gaat om Pietje Puk uit het magazijn?
assassinatequote:Op maandag 21 februari 2005 12:06 schreef milagro het volgende:
Tja, zijn reputatie was genoeg naar de klote om op te moeten stappen.
Maar wat de man nu precies gedaan zou hebben, ik weet het niet wat ik daar van moet denken.
Ik blijf het vreemd vinden dat iemand na zo lange tijd pas aan de bel trekt.
Privacy is ook doorgeslagen binnen de VN. Als ze overigens bekendheid wilde zou de stap naar een krant snel gemaakt zijn. Is het daar nagelaten überhaupt wel intressant om de naam te weten van de medewerk(st)er?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 02:15 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wie is dat op geld beluste VN-vrouwtje eigenlijk?
Waarom is haar identiteit niet bekend
Uit de verhalen gisteren in NOVA viel i.i.g. duidelijk op te maken dat Ruud heel anders om gaat met vrouwen als met mannen. Een groot hart noemde eentje het ... zulke voorzichtig gekozen bewoordingen zeggen genoeg dunkt me.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 02:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Iedereen wil weten wie dat enge VN-vrouwtje is, we weten alleen dat ze een jaar of 50 is maar verder niks
Iemand moet toch weten wie deze op geld beluste bitch is?
Ik meende het ergens gelezen te hebben, maar dat klopt idd niet, sorryquote:
Het lijkt idd allemaal wat overtrokken. Echter, iets wat er op papier onbenullig uitziet, kan in werkelijkheid heel intimiderend zijn, het hangt allemaal af van de manier waarop. Wij weten m.i. te weinig om zo sterk te oordelen als in dit topic gebeurt. En ik weet ook niet waarom zij dit pas na een paar maanden aan de kaak stelt, maar op voorhand insinueren dat ze daarom liegt (zoals sommigen –niet jij- in dit topic doen) lijkt me wat voorbarig. Misschien heeft ze het wel in eerste instantie proberen te vergeten (want: wie gelooft je en wat een gedoe en dan ook nog al die pers enzo), maar kon ze vervolgens niet meer slapen en is ze bozer en bitterder geworden, wat vervolgens tot een uitbarsting heeft geleid. En dat is (mits onbenullig) natuurlijk geen excuus en vergoelijking voor haar gedrag nu, maar misschien wel een verklaring.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:37 schreef milagro het volgende:
De dame die hem aangeklaagd heeft zou ik meer kunnen begrijpen als dit gedrag herhaaldelijk voorgekomen was, en na enkele duidelijke waarschuwingen van haar niet gestopt werd door meneer.
Maar iemand vanwege 1 keer (ik heb tenminste de indruk gekregen uit de berichtgeving dat het maar een eenmalige 'aanvaring' was) een hand op de onderrug, of bil of een piemelpress voor mijn part, maanden na die gebeurtenis nog aanklagen en dan heus wel wetende wat de gevolgen kunnen zijn , ik weet het niet.
En of het dan de baan kost van een Lubbers of de blaadjesprikker, doet er niet toe.
Ik vind het vreemd dat je iemand zo terugpakt dat hij zijn baan kwijt raakt, reputatie naar de klote voor iets ongewensts maar relatief onschuldig toch, wat ook nog eens slechts 1 maal gebeurd is, en dan nog eens maanden geleden.
Ik heb ook niet begrepen dat hij daarna, na haar afwijzende reactie (als die er was) er niet van gediend te zijn, hij haar dwars is gaan zitten, zijn gram is gaan halen als afgewezene en op zijn nummer gezet zijnde.
Volgens mij is dat niet gebeurd.
Ja, ik ken het nokwanda; ben zelf ook klein en weet dat veel (maar niet alles) van je houding afhangt. En als iemand echt gekke fratsen met mij uithaalt, verlies ik meteen mijn respect voor die persoon (zo ik dat had) en kan ik erg onderkoeld maar duidelijk reageren. Ik denk dan ook dat dit gedoe mij niet zo veel zou doen. Maar zij lijkt mij ook niet heel bangig en kwetsbaar, want dan ga je niet als Amerikaanse naar Geneve en doe je niet het werk wat zij doet.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:34 schreef nokwanda het volgende:
Dat laatste is ook wel waar, femmeChantal. Maar verzonnen of niet, en ik ga er nu vanuit dat het niet verzonnen is, veel vrouwen stellen zich erg bangig en kwetsbaar op. Ik ben zelf een klein vrouwmens waarvan mannen vaak denken dat je daar makkelijk misbruik van kunt maken. Dat beeld kan ik zelf heel makkelijk rechtzetten. Daar heb ik geen sterke hand voor nodig. Afgezien van wettelijke achterstanden in grote delen van de wereld ben je als vrouw sociaal vaak zo sterk als je je opsteld. Dat is tenminste mijn ervaring. Lubje kan dan wel een hooggeplaatste gast zijn maar ik zou hier als vrouw toch wel boven staan.
quote:Van het gebaar dat Lubbers voordeed (het fragment was op de TV te zien afgelopen week), de hand op de onderkant van de rug leggen, kan ik me goed voorstellen dat het in de USA als sexueel getint wordt gezien.
Lubbers kan best beweren dat het wat hem betreft geen sexuele intimidatie was (en misschien is een groot deel van Nederland het wel met hem eens), hij had moeten weten dat het in sommige landen wel als sexuele intimidatie wordt gezien.
Iemand op zo'n hoge positie in de VN als Lubbers had, moet weten dat er culturele verschillen op dit punt zijn.
Zou die willen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:04 schreef Re het volgende:
Lubbers is goed genaaid in ieder geval, de terminologie die wordt gebruikt is zo overdreven dat het gewoon lachwekkend is
nu.nlquote:Top en medewerkers Unhcr blijven Lubbers steunen
Uitgegeven: 23 februari 2005 10:39
Laatst gewijzigd: 23 februari 2005 10:39
GENEVE - De top van de Unhcr "betreurt" het dat Ruud Lubbers is afgetreden als Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen. In een brief aan VN-baas Kofi Annan hebben afdelingshoofden geschreven dat zijn vertrek de VN-vluchtelingenorganisatie berooft van een "creatief en moedig leider".
Ook honderden medewerkers hebben inmiddels een steunbetuiging voor Lubbers ondertekend. In de brief die het management maandag verstuurde, spreken de Unhcr-bestuurders hun "blijvende steun" uit aan Lubbers en roemen zij diens "onvermoeibare inzet" voor de organisatie en zijn "sterk en praktisch leiderschap".
De voormalig premier van Nederland trad zondag af, nadat een uitgelekt rapport over seksuele intimidatie zijn positie aan de top van de vluchtelingenorganisatie onhoudbaar had gemaakt.
Mening
Lubbers heeft verder "een omgeving gecreëerd waarin medewerkers op elk niveau zich vrij voelen om hun mening te uiten, hoe verschillend ook", aldus het management. "We hopen dat dit alles, en niet het gelekte onderzoeksrapport over een klacht die volgens u niet onderbouwd kon worden, zal worden gezien als de erfenis van zijn tijd als hoge commissaris."
Geschokt
In een tweede brief, opgesteld door medewerkers van de Unhcr, schrijven zij "geschokt" te zijn over het aftreden van hun baas. Onder de stafleden van de Unhcr leeft een gevoel dat het "zeer ernstig" is wat er is gebeurd, bevestigde een woordvoerder woensdag. "Ik zie dat de brief veel rondgaat. Het is ook tragisch."
Lubbers is dinsdag in het Unhcr-hoofdkwarter in het Zwitserse Genève weer aan het werk gegaan. Hij blijft de VN-organisatie leiden, totdat secretaris-generaal Annan een nieuwe Hoge Commissaris heeft gevonden. De VN-baas zegde dinsdag toe dat een opvolger voor de 65-jarige Lubbers er zo snel mogelijk komt.
Van z'n medewerkers opvallend veel lof!!quote:Staande ovatie voor Lubbers bij afscheid Unhcr
Uitgegeven: 24 februari 2005 20:14
GENEVE - Tijdens een emotionele bijeenkomst in Genève heeft Ruud Lubbers donderdag afscheid genomen als Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties. Zijn toespraak voor enkele honderden stafleden van de Unhcr in het atrium van het hoofdkwartier leverde hem een minuten durende staande ovatie op.
Lubbers zei in zijn afscheidsrede dat hij als Unhcr-topman veel ellende had gezien, maar ook dat hij een "geweldige tijd" heeft gehad. Hij noemde het een voorrecht dat hij vijftig maanden leiding mocht geven aan de inspanningen van de Unhcr om hulp en bescherming te bieden aan miljoenen vluchtelingen. De Nederlandse oud-premier sprak over zijn functie als Hoge Commissaris als "de mooiste baan die er in de wereld is".
Dankbaarheid
Lubbers' woorden waren bestemd voor alle circa 6000 medewerkers van de Unhcr over de hele wereld. Die bedankte hij voor hun steun in de moeilijke periode van de laatste tien maanden. Hij zei niet te vertrekken met een gevoel van woede, maar met een gevoel van dankbaarheid.
Bewaken
De vertrekkende Hoge Commissaris heeft de voorlopige leiding over de organisatie overgedragen aan plaatsvervangend Hoge Commissaris Wendy Chamberlin en assistent Hoge Commissaris Kamel Morjane. Aan het slot van zijn toespraak zei Lubbers blij te zijn dat hij de leiding kon overdragen aan "mijn twee geweldige collega's. Zij zullen het fort bewaken en jullie stimuleren tot de komst van een nieuwe Hoge Commissaris".
Chamberlin en Morjane dankten Lubbers en beloofden zijn werk voort te zetten. "U brengt ons de bescheidenheid en inspiratie, net zoals u vele, vele vluchtelingen in de hele wereld hebt geïnspireerd", zei Chamberlin.
Award
Vervolgens kreeg Lubbers uit handen van Chamberlin de eerste jaarlijkse Unhcr Achievement Award voor zijn bijdrage aan het bestaan van miljoenen vluchtelingen over de hele wereld. "Het zal voor ons heel moeilijk zijn, maar we beloven u één ding", zei ze. "En dat is dat we ons solidair zullen verenigen om uw nalatenschap, de Ruud Lubbers-nalatenschap, uit te dragen en voort te zetten", zei zijn tijdelijke opvolgster.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |