Het editten van lange posts lukt niet echt... maar ik ga het via een modje proberen.quote:Op maandag 17 mei 2004 16:51 schreef Pizzaman het volgende:
Ah leuk dat hier ook een topic loopt.
Er zit alleen een klein foutje in de startpost bij het eerste puntje.
Omdat ik dacht dat niemand m'n post gelezen had, heb ik em ge-herpost (moderators: laat em ajb toch staan, denk niet dat er veel mensen terugkijken naar oude topics).quote:Op maandag 17 mei 2004 16:53 schreef sweek het volgende:
[..]
Waar zie je die?
Ow, en cv2.. ik kom er nooit, maar het zou heel goed kunnen dat ik ook dat gevoel zou hebben als ik even wat foto's bekijk ja....
Haha, ja! Nu je het zegt!quote:Op maandag 17 mei 2004 17:06 schreef Klonk het volgende:
Venlo is ook niet echt een schoonheid
[afbeelding]
Centraal gaat nog wel, maar ik vindt Schiedam ook een gruwel omdat ik op 1 of andere manier misselijk word van lage plafonds (bij wijze van spreken dan) en dat gecombineerd met een hoop zwart + een uitgelefd uiterlijkquote:Op maandag 17 mei 2004 17:03 schreef sweek het volgende:
Ow, en gruweldingen in Nederland... tja, ik hou wel van moderne stations.
Ik vind vooral Rotterdam Centraal echt lelijk, zeker voor een station van zo'n grote stad moet het veel beter kunnen.
Voor de rest ken ik niet zo snel een echt lelijk station... alhoewle ieder klein stationnetje nou niet echt mooi is, maar dat hoeft ook niet...
O, en leuke foto weer Klonk!.
Ik zie trouwens nog wel wat foutjes... kan ze dus alleen niet verbeteren. (bij het Koplopergedeelte > uur moet half uur zijn, het NS linkje onderaan en het spoorjargonlinkje)
Vanaf deze zomer gaan ze beginnen met een ongeveer compleet nieuw Rotterdam Centraal. Niet erg prestigeus (erfenis van Pim), maar alles is beter dan wat er nu staat. Even kijken of ik een impressie kan vinden.quote:Op maandag 17 mei 2004 17:03 schreef sweek het volgende:
Ow, en gruweldingen in Nederland... tja, ik hou wel van moderne stations.
Ik vind vooral Rotterdam Centraal echt lelijk, zeker voor een station van zo'n grote stad moet het veel beter kunnen.
Nou ja, impressie, meer dan een plattegrond is het niet. Maar het geeft een idee. Één dezer dagen moeten er echte schetsen komen. De informatievoorziening hieromheen is SLECHT.quote:Op maandag 17 mei 2004 18:10 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Vanaf deze zomer gaan ze beginnen met een ongeveer compleet nieuw Rotterdam Centraal. Niet erg prestigeus (erfenis van Pim), maar alles is beter dan wat er nu staat. Even kijken of ik een impressie kan vinden.
Nee maar, ze gaan hem nog aansluiten ook!quote:ARNHEM Duitsland begint in 2008 met de
aanleg van een goederenspoorlijn tussen
Emmerich en Oberhausen.Dat hebben
bestuurders van de Duitse deelstaten
die aan Overijssel,Gelderland en
Limburg grenzen,in Arnhem meegedeeld.
De aansluiting op de Betuwelijn moet
in 2010 klaar zijn.Tot die tijd zullen
goederentreinen uit Rotterdam bij
Zevenaar moeten wachten als het druk is
op het bestaande spoor.Duitsland vond
tot dusver de twee spoorlijnen voor het
goederenverkeer voldoende.
De Nederlandse bestuurders zijn,aldus
de Gelderse commissaris van de koningin
Kamminga,verheugd over de beslissing.
Dat wordt het niet, plan is jaren geleden al afgekeurd (voornamelijk door Leefbaar Rotterdam, die trouwens een groot fan zijn van het huidige station. Ze willen het het liefste bewaren als monument). Alsopquote:Op maandag 17 mei 2004 18:26 schreef Larry101 het volgende:
Als dit het nieuwe rotterdam CS moet worden, dan vind ik het een beetje erg futurischtisch...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Afaik is het 3e spoor al lang in aanleg hoor.quote:Op maandag 17 mei 2004 18:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nee maar, ze gaan hem nog aansluiten ook!
De aanlstuiting ligt er al, de Duitsers wilden alleen niet investeren in nieuwe sporen als het nog niet nodig zou zijn. De capaciteit is voldoende om het verwachte verkeer aan te kunnen (in andere woorden: overcapaciteit betuweroute), en er was gezegd dat de uitbreiding zou komen op het moment dat de verwachte vraag de capaciteit zou gaan overschrijden.quote:Op maandag 17 mei 2004 18:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nee maar, ze gaan hem nog aansluiten ook!
De rest van nederland wel. Mijn god, wat een kutstation is dat. En ook nog waaaaaaay te klein.quote:Op maandag 17 mei 2004 19:14 schreef 2cv het volgende:
Ik wordt er iig niet 'depressief 'van
Aha, ik heb natuurlijk maar weer half gezocht..quote:Op maandag 17 mei 2004 19:10 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Dat wordt het niet, plan is jaren geleden al afgekeurd (voornamelijk door Leefbaar Rotterdam, die trouwens een groot fan zijn van het huidige station. Ze willen het het liefste bewaren als monument). Alsop
Ik heb er andere gevoelens bi, namelijk dat ze daar niet goed om kunnen gaan met plakband.quote:Op maandag 17 mei 2004 19:36 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
De rest van nederland wel. Mijn god, wat een kutstation is dat. En ook nog waaaaaaay te klein.
Gelukkig? Helaas. Dit was een wereldplan, had Rotterdam echt op de kaart gezet. Nu wordt het echt KUT. Het budget is nog niet de helft van wat het eerst was. Het wordt het zoveelste kut-station in Nederland.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:36 schreef Larry101 het volgende:
[..]
Aha, ik heb natuurlijk maar weer half gezocht..
Gelukkig wordt dit het niet, ben benieuwd hoe het uiteindelijke ontwerp er van voren uit ziet.
Dat heet cross-platform.quote:Doordat je cross-transfer (op het andere perron)
Dat kunnen ze niet.quote:VIRM: De nieuwe bakken hebben een nieuw interieur, en de treinen kunnen alvast een spanning van 25.000 volt aan.
Waar haal je dat vandaan? Met die problemen valt het mee en als ze na de zomer buiten dienst gaan heeft dat niks te maken met opduikende problemen.quote:SM '90: De kans is groot dat deze treinen deze zomer niet meer gaan gebruikt worden omwille van de nog steeds aanwezige problemen.
Er zijn zo'n tachtig DD-AR'en, waarvan zo'n vijftig met loc.quote:Plan V/T: Er zijn al heel vaak plannen voor geweest om deze treinen te vervangen, maar door tekort aan materieel zijn ze nog steeds te zien.
Mwa... dat heeft weer andere redenen.
[quote]Er zijn een vijftigtal van deze treinstellen, en zo'n 80 DD-AR'en met locomotief.
1800'en verschillend qua techniek behoorlijk van 1700'en. Ze worden niet gebruikt voor DD-AR (daar kunnen ze níet mee rijden), maar voor stammen DDM1. Er zijn er 35 van.quote:Zowel qua uiterlijk als technisch verschillen ze niet al te veel met 1700'en.
1800'en worden vooral gebruikt om dubbeldekstreinstellen te vormen. (DD-AR) Er zijn er 58 van in dienst.
316, waarvan één koninklijk rijtuig.quote:ICR: Er zijn er zo'n 250 van in dienst in totaal, waarvan een groot deel al is omgevormd tot ICRm.
Dat is in de eerste klas.quote:ICK: In de tweede klas heb je ook rijtjes met drie stoelen, zonder een scheiding met een "hokje van zes" ernaast.
150.quote:ICK: De NS heeft er zo'n 140 van.
Niet waarschijnlijk, maar zeker.quote:BDs-stuurstandrijtuigen zijn ICRm rijtuigen met dus een extra cabine. Ze worden gebruikt tussen Roosendaal en Zwolle op dit moment, maar in de toekomst waarschijnlijk ook van Haarlem naar Heerlen en Maastricht. Deze rijtuigen zijn nog niet zo oud, ze zijn pas in 2003 in dienst gegaan.
Dat is geen DDM1-stuurstandrijtuig, dat is een DD-AR.quote:Een stuurstandrijtuig in Rhenen, straks weer vertrekkend naar Utrecht als stoptrein
DDM1-stuurstandrijtuigen worden alleen in combinatie met andere DDM1-rijtuigen gebruikt. DDM1 en DD-AR heeft, afgezien van het feit dat het dubbeldekkers zijn, niks met elkaar te maken. Het is ook niet "DD-AR én mDDM-stammen", maar "DD-AR, waarvan een aantal mDDM-stammen".quote:DDM-stuurstandrijtuigen zijn gebaseerd op de DDM-rijtuigen, en worden alleen gebruikt in combinatie met louter andere DDM-rijtuigen, dus bij DD-AR en mDDM-stammen.
Dat is een Bs, een tweede klasse stuurstandrijtuig. Een BKD-stuurstandrijtuig, een BKDs zou dan dan zijn, bestaat niet.quote:Een BKD-stuurstandrijtuig in de internationale trein naar Brussel-Zuid
Nogal logisch, het zíjn ICR'en.quote:Deze stuurstandrijtuigen met ICR interieur (tweede klasse)
Zie hierboven.quote:Benelux:gevolgd door Nederlandse ICR en ICRm-rijtuigen. Ze worden afgesloten met een BKD-stuurstandrijtuig.
Niet waarschijnlijk, maar zeker.quote:De IC's Haarlem - Heerlen / Maastricht zijn de series 800 en 900, en bestaan uit een 1700 of 1800 loc en DDM, ICR en ICRm-rijtuigen. In de toekomst wordt er waarschijnlijk ook gebruik gemaakt van een BDs-stuurstandrijtuig.
Treinserie 3600.quote:De sneltrein naar Roosendaal in Etten-Leur[/sup]
Deze sneltreinen (serie 2600)
Treinstellen.quote:bestaan uit een 1700 of 1800 loc, ICR en ICRm rijtuigen, en een stuurstand BDs-rijtuig.
Óf 1700 + ICR A/B/AB + ICR BDs, óf 1700 + ICR A/B/AB + 1700. 1800'en kunnen niet met BDs'en rijden en horen niet in de 3600 thuis.
[quote]De NS heeft hiervan 4 rijtuigen
Twee.quote:Thalys: De NS heeft vier van deze treinen
Heerlen - Stolberg Altstadtquote:Talenten zijn Duitse dieseltreinstellen die op twee grenslijnen gebruikt worden, namelijk Enschede - Munster en Heerlen - Gronau.
Dat gebeurt nu, er rijden ook gereviseerde stellen naar Mt.quote:AM62: Ze zijn erg oud, en aan het interieur te zien ook niet al te vaak gereviseerd.
City Nightline.quote:CityNightLiner (CNL)
Keep on the good work!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:50 schreef sweek het volgende:
Hmm, dan zijn er blijkbaar heel wat sites met verkeerde info die ik vertrouwde.... Zitten ook wel een paar gewone typfoutjes tussen, denk ik.
Maar bedankt, het is verbeterd... nu maar hopen dat de veranderingen ook in de openingspost kunnen worden toegepast.
Inderdaad zo'n 80 stuks DD-AR, maar waarvan 50 met mABk (de 7701-7750) ipv loc; en zijn er "maar" 30 met een loc (1701-1730)quote:[quote]Er zijn een vijftigtal van deze treinstellen, en zo'n 80 DD-AR'en met locomotief.
Er zijn zo'n tachtig DD-AR'en, waarvan zo'n vijftig met loc.
Er zijn 79 DD-AR Bvk's, en er zijn 50 mDDM's en 30 1700'en beschikbaar als trekkracht. Er zullen dus ook nooit 79 "treinstellen" DD-AR op de baan zijn i.v.m. defecten, ruimte in de materieelomloop, etc.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:57 schreef JMT het volgende:
[..]
Inderdaad zo'n 80 stuks DD-AR, maar waarvan 50 met mABk (de 7701-7750) ipv loc; en zijn er "maar" 30 met een loc (1701-1730)
Oe! Foto's!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:51 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga morgen lekker biertjes spotten op het terras.
Over spotten gesproken:quote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:51 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga morgen lekker biertjes spotten op het terras.
Extreem stoer treintje met die carbon-wagens aan de loc!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:21 schreef CasB het volgende:
Een aantal foto's van vandaag, bij ddzd, samen met RubberDuckey wezen spotten
[afbeelding]
De overcapaciteit hoeft niet per sé op de betuweroute te liggen, die kan ook aan de Duitse zijde aanwezig zijn.quote:Op maandag 17 mei 2004 19:20 schreef MREn het volgende:
[..]
De aanlstuiting ligt er al, de Duitsers wilden alleen niet investeren in nieuwe sporen als het nog niet nodig zou zijn. De capaciteit is voldoende om het verwachte verkeer aan te kunnen (in andere woorden: overcapaciteit betuweroute), en er was gezegd dat de uitbreiding zou komen op het moment dat de verwachte vraag de capaciteit zou gaan overschrijden.
Op een bepaald moment waren we met z`n vijven op die plek, later met z`n tweeën.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 23:20 schreef Lucske het volgende:
Stond er de vorige week in Ddzd nog iemand bij, een wat oudere man?
Stond er een wat oudere man bij?quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:39 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Op een bepaald moment waren we met z`n vijven op die plek, later met z`n tweeën.
ja dusquote:Op woensdag 19 mei 2004 17:06 schreef Lucske het volgende:
[..]
Stond er een wat oudere man bij?
Baardje, beetje kaal? Hehe, leuk, zal 'm eens vragen. Is ook hier uit 't dorp.quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:26 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
ja dus
Nee, jij vindt het mooie foto's. Ga eens kijken op bijvoorbeeld de Yahoogroup SWFML, of blader eens in enkele treinenbladen. Dáár staan, ook met uitzondering, mooie foto's in. Foute zonnestand, palen en andere zaken hinderlijk in beeld, horen m.i. niet thuis op "mooie foto's".quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:12 schreef Klonk het volgende:
mooie foto's
dan moet jij uit Echt komen.......quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:11 schreef Lucske het volgende:
[..]
Baardje, beetje kaal? Hehe, leuk, zal 'm eens vragen. Is ook hier uit 't dorp.
Inderdaad.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:47 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
dan moet jij uit Echt komen.......
Nee, maar ik stond gisteren nog met 'm te vertellen & ff meegereden vanaf de haven in Born na daar wat te hebben geplaat en toen ging het nog even over Ddzd en wat 'ie vorige keer gezien had (bijna-kruising ACTS met Strukton o.i.d.) en nu zie ik de dingen die hij beschreef hier verschijnen, zodoende.quote:Was je bezig met spotters spotten?
En met wat meer omgeving in beeld kan dat er zo uitzien:quote:Op woensdag 19 mei 2004 22:39 schreef WernerVonPinky het volgende:
Tussen Heerlen en Stolberg Altstad rijden tegenwoordig 2 maal een tweebak, ipv één driebak:
[afbeelding]
[afbeelding]
Fraeyen plaet!quote:Op woensdag 19 mei 2004 23:40 schreef Lucske het volgende:
[..]
En met wat meer omgeving in beeld kan dat er zo uitzien:
[afbeelding]
quote:Tussen Zwolle en Kampen rijd trouwens ook een diesel , die staat er ook niet bij.
Niet iedere dag hetzelfde stel.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:41 schreef thatsme het volgende:
Tussen Zwolle en Kampen rijden trouwens ook diesels
fok.nl:quote:Gewonden bij botsing treinen Amsterdam CS
Uitgegeven: 21 mei 2004 19:26
AMSTERDAM - Aan de oostzijde van het Centraal Station in Amsterdam is vrijdagavond omstreeks half zeven een intercity met passagiers op een wissel in de zijkant van een leeg treinstel gereden. Dat heeft de railverkeersleiding meegedeeld. Volgens eerste, onzekere berichten van de spoorwegpolitie zijn er tien tot vijftien gewonden gevallen.
De intercity kwam uit de richting Utrecht en was op weg naar Haarlem. De spanning is van de bovenleiding gehaald. Er is geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Centraal en Weesp en tussen Amsterdam Centraal en Breukelen. Een traumahelikopter en meerdere ambulances zijn ter plaatse.
De eerste intercitywagon is door de botsing over de locomotief geschoven en steekt de lucht in.
quote:Aan de oostzijde van het station Amsterdam Centraal zijn rond 18:30 uur een intercity en een leeg treinstel op elkaar gebotst. De intercity kwam uit de richting Utrecht en was op weg naar Haarlem. De lege trein was aan het rangeren.
Na het ongeluk is de spanning van de bovenleiding gehaald en is het Centraal Station inclusief omgeving geheel ontruimd. Het treinverkeer van en naar Amsterdam Centraal is stilgelegd.
Update 19:20 uur
Zojuist werd bekend dat het eerste treinstel achter de locomotief van de intercity door de kracht van de botsing over de locomotief zelf heen geduwd is.
Update 19:40 uur
Volgens de laatste onbevestigde berichten zouden er twee doden en 20 gewonden gevallen zijn.
Update 20:03 uur
Volgens het NOS Journaal "valt het nog mee". Er zijn veel mensen met lichte verwondingen zoals een tand door de lip en lichte bloedingen. Twee andere mensen zijn ernstig gewond. Er zit nog een vrouw bekneld in het treinstel.
Tsja, hoe kan dat nou gebeuren?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:08 schreef sweek het volgende:
Ik hoorde het, ja.... Wat kun je er over zeggen?
De precieze oorzaak weet ik ook niet hoor, maar onder de 40 km/u werkt de Automatische Treinbeïnvloeding niet... in ieder geval niet de eerste generatie, zoals daar.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:11 schreef Razzerr het volgende:
[..]
Tsja, hoe kan dat nou gebeuren?![]()
Treinbotsing Amsterdam Centraal Deel 2quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:48 schreef MutZ het volgende:
Omdat dit ongeluk redelijk belangrijk nieuws is, open ik hier even een apart topic over
Voor zover ik kan zien is de trein toch van de voorkant geraakt?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:03 schreef Lucske het volgende:
Inderdaad, maar of je daar zo gelukkig mee moet zijn bij een zijdelingse aanrijding?
Door de loc zelf, langs het stuk van de motor(en) (waar je buiten die zwarte roosters ziet)?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:27 schreef VOR het volgende:
De machinist kan aan de zijkant van de loc ook nog lopen.
Ja, daar kan je lopen. Er is daar een soort gang langs die zwarte roosters, waardoor je bij de motoren kan komen. Die gang is verbonden met de cabine waar de machinist zit.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:00 schreef ROG het volgende:
[..]
Door de loc zelf, langs het stuk van de motor(en) (waar je buiten die zwarte roosters ziet)?
http://finance.groups.yahoo.com/group/OVL/quote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:34 schreef Aquila het volgende:
Maar is er dan ergens online ook een tabel te vinden van die eerste twee nummers? Want ik ben namelijk bezig met het maken van een applicatie waarbij ik wil filteren op routes.
Ik had echt geen problemen met het station...quote:Op zondag 23 mei 2004 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:
om nog even terug te komen op de neit zo fijne stations: wat vinden jullie van station Rijswijk? Die vind ik eng :| Van buiten ziethet er leuk uit, maar als je er binnen komt, brrrr
Hier bij Prorailquote:Op zaterdag 22 mei 2004 11:34 schreef Aquila het volgende:
Maar is er dan ergens online ook een tabel te vinden van die eerste twee nummers? Want ik ben namelijk bezig met het maken van een applicatie waarbij ik wil filteren op routes.
Frontpagequote:De spoorlijnen op de Hofpleinlijn tussen Rotterdam en Den Haag, de Zoetermeerlijn, de lijn Arnhem-Tiel en Geldermalsen-Dordrecht worden vanaf april 2005 niet meer door de NS bediend. Het spoorbedrijf wil dat binnenkort aan staatssecretaris Melanie Schultz laten weten. Honderden banen staan nu op de tocht.
De lijnen zijn volgens NS te duur. In een brief aan het personeel schrijft directievoorzitter Pamela Boumeester van NS Reizigers dat slechts een klein aantal reizigers gebruik maakt van de laatste twee lijnen. Eerder al vroeg NS extra geld van de staatssecretaris om de lijnen in stand te houden. Maar hier ging Schultz niet op in.
De ondernemingsraad moet nog een advies uitbrengen over de afstoting, maar die zou in meerderheid al voor zijn.
De 1300'en zijn alweer een jaar of vier van NS Reizigers maar komen niet in dienst. Zeker niet met het grote loccenoverschot van nu.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:27 schreef Pizznix het volgende:
Wie weet trouwens wat er met de 1300-serie locs gaat gebeuren? Deze zouden tochterug naar NS-Reizigers gaan? Zou wel leuk zijn want het is nu wat saai op het spoor met feitelijk 1 type e-loc.![]()
Stoppen die HSL treinen niet meer in Roosendaal?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:37 schreef sweek het volgende:
http://www.ns.nl/pers/actueeltjes.cgi?529
Geen woord over de shuttles naar Den Haag...?
Dat doet de Thalys zelfs nu al niet meer, hoor...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:04 schreef Razzerr het volgende:
[..]
Stoppen die HSL treinen niet meer in Roosendaal?![]()
160quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:52 schreef Larry101 het volgende:
Volgens mij is 250 het maximum dat ze in NL mogen rijden....
Als je er om vraagt:quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:51 schreef sweek het volgende:
Heb je nog commentaar op die foto's van mij van Ddzd eigenlijk?
Le-zen! Het gaat om de nieuw bestelde treinen die op de HSL 250 km/h gaan rijden, niet om de Thalys'n die nu op bestaand spoor 160 km/h rijden.quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:57 schreef MREn het volgende:
[..]
160
Hmmja ik weet het, maar daar in de buurt was echt geen betere plek...naja dan maar een keer om 7.00 's ochtends daar foto's makenquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:44 schreef Lucske het volgende:
Schitterend! Uitmuntend! Wat een klasse! Eerste prijs in de Fok! Treinfoto-categoriën bewogen, foute kleurbalans, foute zonnestand en hinderlijke voorwerpen in beeld.
Het is idd één van de eerste koplopers geweest (4001-4007) en dit was de 4005, alleen nu zonder AB-bak (naar Stentor). Rest: sloopquote:Op donderdag 27 mei 2004 00:07 schreef Dichterbijer het volgende:
Ey vraagje aan jullie, misschien dat jullie het weten. Op het rangeer terrein van Amersfoort staat zo'n koploper. (twee stellen, beide kop) Volgens mij staat ie op een spoor zonder bovenleiding. De naam bordjes ding zit boven een zitplaats van de passagiers.
Is dit de eerste koploper van de NS geweest? En ik meen nog meer van dit soort types op een andere plek te hebben gezien, volgens mij bij die reperatie werkplaats vlakbij haren (gr).
Kan iemand mij iets meer vertellen over dit type?
Hij staat meestal achter een aantal goederentreinen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:11 schreef sweek het volgende:
Ik weet niet wat er in Amersfoort staat, maar bij Haren staan inderdaad de allereerste Koplopers (ICM0), die een prototype waren voor degenen die we nu hebben.
http://mercurio.iet.unipi(...)ICM/4001-07/pix.html
Kleine series zijn relatief duur in onderhoud, deze serie is namelijk nogal afwijkend van de drie andere ICM-series. Echt oud zijn ze niet (26jaar), revisietermijn in wel verlopen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 00:18 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Hij staat meestal achter een aantal goederentreinen.
Maar waarom worden deze treinen uit bedrijf gehaald? Of zijn ze gewoon te oud geworden...
Mwah, valt wel mee. Om 25 stellen Plan V te kunnen afvoeren is een aantal treinen moedwillig verkleind, naar het schijnt. Om dat nou een materieeloverschot te noemen...quote:Op donderdag 27 mei 2004 09:06 schreef thatsme het volgende:
niet meer er is nu een materieel overschot...
Ik meen me te herrinderen dat er een aantal van deze stellen bij een militair rangeerterein nabij Amerersfoort staan. Kan me vergissen, zal proberen volgende week vrijdag als ik met de trein ga mijn fototoestel mee te nemen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee. Om 25 stellen Plan V te kunnen afvoeren is een aantal treinen moedwillig verkleind, naar het schijnt. Om dat nou een materieeloverschot te noemen...![]()
Ach so... Het blijkt maar weer hoe lastig het is om een goede lange-termijn planning te maken qua materieel. Een paar jaar geleden was er nog een schreeuwend mat-tekort, en brachten ICK en vIRM opluchting, en nu mag ICK wellicht alweer gedeeltelijk in de mottenballen. Volgens mij is dat toch een vorm van kapitaalvernietiging.quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:30 schreef Lucske het volgende:
Die zijn verkleind maar zijn recentelijk in de omloop weer gewoon aangevuld. Er is wel degelijk een mat. overschot.
Absoluut, maar waarom zetten ze dit materiaal niet in op de trajecten met oudere treinstellen?quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ach so... Het blijkt maar weer hoe lastig het is om een goede lange-termijn planning te maken qua materieel. Een paar jaar geleden was er nog een schreeuwend mat-tekort, en brachten ICK en vIRM opluchting, en nu mag ICK wellicht alweer gedeeltelijk in de mottenballen. Volgens mij is dat toch een vorm van kapitaalvernietiging.
geld verspilling is het zeker, en wie hebben we het te danken, aan de staat, een tijdje heeft de NS geen nieuwe materieel aangeschaf omdat er totaal geen zekerheid over de toekomst na het privatiseren van het spoorwegnet. Nu ze dat wel weten hebben ze vollop nieuw spul gekocht.quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ach so... Het blijkt maar weer hoe lastig het is om een goede lange-termijn planning te maken qua materieel. Een paar jaar geleden was er nog een schreeuwend mat-tekort, en brachten ICK en vIRM opluchting, en nu mag ICK wellicht alweer gedeeltelijk in de mottenballen. Volgens mij is dat toch een vorm van kapitaalvernietiging.
Dit is de nieuwe. Een verbouwde ICR geloof ik. De oude koninklijke trein was vooroorlogs o.i.d.quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:30 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Owja, is dit de oude of de nieuwe koninklijke treinstel
[afbeelding]
Omdat dat niet zo makkelijk gaat als menigeen denkt. Sowieso zijn er nauwelijks treinstellen die je kunt kwalificeren als achterhaald en waar ICK een kwaliteitsverbetering oplevert, hoogstens plan V. In die diensten ICK inzetten heeft echter geen nut: weinig deuren, smalle deuren, smalle gangpaden. ICK is ook niet gebouwd voor korte-afstandsverkeer. Daarnaast, maar nu zal dat met een paar rijtuigen wel meevallen, moet je ook rekening houden met de rijkarakteristieken. Een loc met twaalf rijtuigen trekt niet zo snel op als een paar stellen plan V.quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Absoluut, maar waarom zetten ze dit materiaal niet in op de trajecten met oudere treinstellen?
Ik heb vaak genoeg in een koploper gezeten of in een oude hondekop die kuren had.
Maar ja, ben nog een beetje een n00b op dit gebied en mijn intresse is de laatste paar maand aangezwengeld omdat ik steeds vaker met de trein van Groningen naar het westen moet.
En dan kijk ik uit het raampje en zie ik op de verschillende rangeersporen weer giga veel materiaal staan.
shit ik ben slecht, zit ik 80% hier te lezen en ook nog eens die grote openingspost zie ik dat geeneens! Lag er aan dat ik dit topic gister heb doorgelezen en daarna pas die foto is gepostquote:Op donderdag 27 mei 2004 17:31 schreef Lucske het volgende:
Mocht je deze vraag serieus bedoelen: kijk verder dan je neus lang is (zo'n zestien posts hoger).
Vind ik ook niet, thnxquote:Mocht je deze vraag grappig bedoelen: er is niks grappigs aan.
Jij kwatsjt wat veelquote:Op donderdag 27 mei 2004 00:16 schreef MREn het volgende:
Het is idd één van de eerste koplopers geweest (4001-4007) en dit was de 4005, alleen nu zonder AB-bak (naar Stentor). Rest: sloop
Hmm, daar vraag je me watquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:18 schreef Lucske het volgende:
Ook daar. Heb je toevallig wat treinen gezien die omloopmatig met drie stellen rijden of zo.
oud = zie plaatje eerder (dingen zijn uit '79 geloof ik)quote:Op vrijdag 28 mei 2004 00:22 schreef Camickaeze het volgende:
Heeft iemand duidelijke foto's van nieuwe en "oude" koplopers? Want hoelang gaat die serie al wel niet rond in Nederland?!
En dat ze heerlijk wiegden, meer dan de andere stellen. Dat tezamen met de temperatuur maakte ze heerlijk om in te slapen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:27 schreef MREn het volgende:
Enig voelbare verschil is dat het in de proto's altijd een stuk warmer was dan in de andere stellen.
Vroegah!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:15 schreef Duvel het volgende:
En dat ze heerlijk wiegden, meer dan de andere stellen. Dat tezamen met de temperatuur maakte ze heerlijk om in te slapen.
Volgens mij ging het alleen om de ICM'squote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:03 schreef 456 het volgende:
Ik neem aan dat je idd echt treinSTELLEN bedoelt, immers, de 6400 reeks is ook voorzien van namen.
owwwwwquote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:19 schreef rubinio het volgende:
[..]
Volgens mij ging het alleen om de ICM's![]()
Yep.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:03 schreef 456 het volgende:
Ik neem aan dat je idd echt treinSTELLEN bedoelt, immers, de 6400 reeks is ook voorzien van namen.
Omdat ze een soort van zand op de rails strooien om meer grip te hebben bij het remmen, bij gladde sporen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:51 schreef Fence het volgende:
Waarom heten eigenlijk de Zandlopers "Zandlopers"?
Hoe zijn ze begrensd dan? Door de techniek, dus bijvoorbeeld bij snelheid groter dan 140 de snelschakelaar open, of door het seinwezen (ATB: geen code voor >140)?quote:Op maandag 31 mei 2004 11:07 schreef Lucske het volgende:
1600/1700/1800 zijjn toegelaten voor 160 km/h, maar begrensd op 140.
Dat laatste.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 08:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe zijn ze begrensd dan? Door de techniek, dus bijvoorbeeld bij snelheid groter dan 140 de snelschakelaar open, of door het seinwezen (ATB: geen code voor >140)?
Voordeel is dat je de overweg hoort een 100 meter of minder verder op, je weet dus wanneer er iets komt. Je kan ook de seinen in de gaten blijven houden natuurlijk als je goed staat.quote:Op het station zelf kan je foto`s maken, maar als je richting Arnhem gaat lopen kom je een hele mooie plek tegen. Je volgt gewoon het spoor en gaat steeds met de weg mee. Je komt dan een bos tegen en aan je linkerhand heb je meteen een metalen hek. Als je hier doorheen gaat heb je een hele brede strook langs het spoor waar je kan lopen.
Deze plek kan voor de gehele dag goed zijn om foto`s te maken.
Euh, ik bedoel Wolfheze... sorry.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij Wolvega komen alleen maar koplopers en tweemaal daag de containertrein....
Op de 1 of andere manier zijn veel foto`s verwijderd en is het fotoalbum ff k*t.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:59 schreef sweek het volgende:
He, bedankt RubberDuckey..
Leuke site ook.
Je kan daar mooi op een dijk naast het spoor staan net zoals op doe foto hierboven bij ede.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:52 schreef Larry101 het volgende:
Tussen Apeldoorn en Amersfoort kun je terhoogte van Halte Assel ook hele mooie foto's maken van treinen in de bossen/hei... is er nog nooit van gekomen, maar wil ik wel nog een keer doen...
Kom nu niet aan met die kwatsj. Alles boven de 30000 is niet de normale reizigersdienst. Wel: cargo, meetspul, werkspul, museum, locritten, overbrengingen, ledig mat.-ritten, reizigers bij calamiteiten, extra's e.d. Bij Prorail staat ergens een overzicht van treinnummerreeksen. Reguliere cargo vind je tussen 40xxx en 60xxx zo ongeveer.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:43 schreef RubberDuckey het volgende:
Tip: treinnummers met 5 cijfers zijn meestal goederentreinen.
Tussen Oosterbeek en Wolfheze ligt een mooie strook bos, als je goed je best doet kun je daar mischien foto's maken. Tussen Arnhem en Oosterbeek gaan de treinen door een geul, dat lijkt me nog beter, het lijkt daar op de foto van RubberDuckey.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:34 schreef sweek het volgende:
[..]
Euh, ik bedoel Wolfheze... sorry..
Ik zeg dan ook meestal, en volgens mij staat er in somda niet de extra treinen, maar alleen de reguliere dienstregelingen. De extra dienstregelingen staan op het voorblad.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:15 schreef Lucske het volgende:
[..]
Kom nu niet aan met die kwatsj. Alles boven de 30000 is niet de normale reizigersdienst. Wel: cargo, meetspul, werkspul, museum, locritten, overbrengingen, ledig mat.-ritten, reizigers bij calamiteiten, extra's e.d. Bij Prorail staat ergens een overzicht van treinnummerreeksen. Reguliere cargo vind je tussen 40xxx en 60xxx zo ongeveer.
Le-zenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:15 schreef Lucske het volgende:
[..]
Kom nu niet aan met die kwatsj. Alles boven de 30000 is niet de normale reizigersdienst. Wel: cargo, meetspul, werkspul, museum, locritten, overbrengingen, ledig mat.-ritten, reizigers bij calamiteiten, extra's e.d. Bij Prorail staat ergens een overzicht van treinnummerreeksen. Reguliere cargo vind je tussen 40xxx en 60xxx zo ongeveer.
Beter zoeken, de gesplitste IC's op de Noordoost krijgen een 10 of 12 voor het treinnummer, bijvoordbeeld de IC Lw-Gvc is tot Zl de 125xx en daarna de 5xx.quote:Op woensdag 2 juni 2004 00:00 schreef RubberDuckey het volgende:
Ff nog een toevoeging, het ging dus in m`n post om Wolfheze.
Ik heb de passeerlijst van somda erbij gezocht en ik zie daar geen enkele reizigerstrein met 5 cijfers.....
Bij de reguliere dienstregeling waar ik het dus over had.
Dus volgens mij lul ik hier geen "kwatsj".
Wolfhezequote:Op woensdag 2 juni 2004 01:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Beter zoeken, de gesplitste IC's op de Noordoost krijgen een 10 of 12 voor het treinnummer, bijvoordbeeld de IC Lw-Gvc is tot Zl de 125xx en daarna de 5xx.
Lw-Asd krijgt een 10 voor het nummer, en aldus: 5 cijfers.
Huh sinds wanneer komt de IC van Asd naar Lw door Wolfheze?quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Beter zoeken, de gesplitste IC's op de Noordoost krijgen een 10 of 12 voor het treinnummer, bijvoordbeeld de IC Lw-Gvc is tot Zl de 125xx en daarna de 5xx.
Lw-Asd krijgt een 10 voor het nummer, en aldus: 5 cijfers.
Nee, dat is onzin. 5-cijferig bevat gewoon reguliere diensten, zowel reizigers, als cargo. Het aantal cijfers zegt nu net niks over de soort trein.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:52 schreef CasB het volgende:
[..]
Le-zen
De reguliere treinen zitten tussen de 2 en 5 cijfers. Dus als je een 5-cijferige dienst tegenkomt heb je grote kans dat het niet-regulier is...
Lucske ga nu eens ff de passeerlijst van Wf erbij pakken aub.quote:Op woensdag 2 juni 2004 07:11 schreef Lucske het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. 5-cijferig bevat gewoon reguliere diensten, zowel reizigers, als cargo. Het aantal cijfers zegt nu net niks over de soort trein.
Voor de laatste keer: Het gaat hier om de treinen die langsquote:Op woensdag 2 juni 2004 07:11 schreef Lucske het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. 5-cijferig bevat gewoon reguliere diensten, zowel reizigers, als cargo. Het aantal cijfers zegt nu net niks over de soort trein.
Dan moet je dat er maar duidelijker bij zeggen. Achteraan ergens "tip: blabla" zetten geeft niet aan dat je het alleen over een bepaald baanvak hebt. Nu even wachten op werkzaamheden rond Ut en hé, reizigerstreinen met vijf-cijferige treinnummers!quote:Op woensdag 2 juni 2004 08:59 schreef CasB het volgende:
[..]
Voor de laatste keer: Het gaat hier om de treinen die langsWolfheze
komen.
En daar rijden dus GEEN pasagierstreinen met 5 cijfers.
Kijk nog eens goed, ik heb het voor je vetgedrukt en onderstreept wat ik bij m`n eerste post heb gezegd.quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:49 schreef Lucske het volgende:
Dan moet je dat er maar duidelijker bij zeggen. Achteraan ergens "tip: blabla" zetten geeft niet aan dat je het alleen over een bepaald baanvak hebt. Nu even wachten op werkzaamheden rond Ut en hé, reizigerstreinen met vijf-cijferige treinnummers!
Ik heb het daarna nog een keer gepost, en dan beweert iemand dat de treinen vanaf Zwolle via Wolfheze naar Leeuwarden gaan....quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:43 schreef RubberDuckey het volgende:
Over Wolfheze ff, hier rijden dezelfde treinen volgens mij die Ede ook voorbij komen.
Op www.somda.nl kan je als je je inschrijft een passeerlijst opzoeken en dan weet je dus welke treinen er voorbij komen en hoe laat. Je moet alleen wel ff zelf uitzoeken wat voor trein het is.
Tip: treinnummers met 5 cijfers zijn meestal goederentreinen.
laterz
Onoverzichtelijk zeg ik al desginer in opleidingquote:Op woensdag 2 juni 2004 16:07 schreef Frederic het volgende:
Effe melden dat de site van de NMBS volledig vernieuwd is, met meer info over de aankoop van nieuwe treinen: 320 nieuwe dubbeldekkers, GEN-treinen, zelfs HST-treinen i.s.m. de NS...
Er staan ook heel wat foto's op van de oude en nieuwe treinen, van de stations....
www.nmbs.be
Wat heeft die tip daar dan mee te maken? Ik kan ook wel iets achter een ander stukje plakken, dan hoort het nog niet automatisch bij dat speficieke stuk.quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:53 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed, ik heb het voor je vetgedrukt en onderstreept wat ik bij m`n eerste post heb gezegd.
[..]
Dat kwam doordat er eerst Wolvega i.p.v. Wolfheze stond.quote:Ik heb het daarna nog een keer gepost, en dan beweert iemand dat de treinen vanaf Zwolle via Wolfheze naar Leeuwarden gaan....
Een werkmachine op een station met veel te veel palen (1), scheef (2), een halvetrein, interessant (3), niet goed belicht (4) en de scherpte is niet geweldig (5).quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's genomen op station Nijmegen, vanuit de trein.
Luckske: je mag zeggen wat je van de foto's vind
Goh..je avatar...een halve trein...quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:55 schreef Lucske het volgende:
[..]
Een werkmachine op een station met veel te veel palen (1), scheef (2), een halvetrein, interessant (3), niet goed belicht (4) en de scherpte is niet geweldig (5).
Sinds wanneer is een avatar bedoeld om het vastgelegde onderwerp aan iemand te laten zien? M.i. valt dan onder een simpele "versiering" van je posts en foto's toch echt niet. Maar waarom sta je daar nu tegen de muur te springen? Er werd gevraagd om kritiek te geven, dan geef je je opmerkingen erover en dan is het weer niet goed? Altijd wat hè, die hollanders daar...!quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:51 schreef CasB het volgende:
[..]
Goh..je avatar...een halve trein...
Zal best en moet je zelf weten, ander punt is of het het waard is om te publicerenquote:Op donderdag 3 juni 2004 00:04 schreef Alexxxxx het volgende:
1, 3, 4 en 5 ben ik het helemaal mee eensAllen over puntje 3: dat was juist de bedoeling. Ik wilde de aandacht leggen op de specifieke punten die ik dus heb gefotografeerd
Ha die zag ik gistermorgen nog tegen tienen in de boog naar Haarlem bij Sloterdijk. Is weer eens wat andersquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:42 schreef sweek het volgende:
Wilde de CityNightLine nog fotograferen gisteren, maar ik had dan nog enkele uren moeten wachten in Asd of Ut. Denk dat ik hem 's ochtendsvroeg maar ga proberen te fotograferen, alhoewel dat wel erg vroeg opstaan gaat worden dan..
Reed 'ie daar of stond 'ie daar opgesteld? Want ik heb hem nog nooit ergens zien staan bij Centraal.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:02 schreef Bleh het volgende:
[..]
Ha die zag ik gistermorgen nog tegen tienen in de boog naar Haarlem bij Sloterdijk. Is weer eens wat anders
Wat is dat voor trein? Er gaat geen lampje bij mij brandenquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:42 schreef sweek het volgende:
Wilde de CityNightLine nog fotograferen gisteren, maar ik had dan nog enkele uren moeten wachten in Asd of Ut. Denk dat ik hem 's ochtendsvroeg maar ga proberen te fotograferen, alhoewel dat wel erg vroeg opstaan gaat worden dan..
Nachttrein naar het zuiden van Duitsland, en één keer per week ook naar Zwitserland geloof ik.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:39 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Wat is dat voor trein? Er gaat geen lampje bij mij branden![]()
Hij reed daar. Opzich niet veel te zoeken richting Hlm.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:22 schreef sweek het volgende:
[..]
Reed 'ie daar of stond 'ie daar opgesteld? Want ik heb hem nog nooit ergens zien staan bij Centraal.
Iedere rijdag komt het ding naar Haarlem.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:20 schreef Bleh het volgende:
[..]
Hij reed daar. Opzich niet veel te zoeken richting Hlm.
Ik zie hem rond die tijd idd ook nog wel es in Arnhem staan...quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:42 schreef sweek het volgende:
[..]
Nachttrein naar het zuiden van Duitsland, en één keer per week ook naar Zwitserland geloof ik.
Rijdt 1 keer per dag, vertrekt rond 20.30 in Amsterdam.
http://www.ns.nl/internat(...)reinen/CityNightLine
Wat doen ze er dan daar mee?quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:54 schreef Lucske het volgende:
[..]
Iedere rijdag komt het ding naar Haarlem.
Kopmaken en terugrijden naar de Meer.quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:30 schreef Bleh het volgende:
[..]
Wat doen ze er dan daar mee?
Er is er ook maar één. Waar heb je die gezien?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:11 schreef Dichterbijer het volgende:
En onderweg een tweestels koploper tegen gekomen. Ik dacht dat er maar 1 was en dat die gerangeerd stond in Amersfoort.
In Amersfoort? Logisch dan.quote:En veel materiaal wat gewoon niet reed. Volledige dubbeldekkers die bij terugkomst er nog stonden. Beetje apart....
Ah zo. Och, 't kan.... Verwonderlijk is het niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:04 schreef Dichterbijer het volgende:
Nee Zwolle.... de nieuwste versie van de dubbeldekkers...
Dan heb je toch niet goed gekeken.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:04 schreef Dichterbijer het volgende:
En die koploper kwam ik onderweg tegen....
Hm, stond dat ding op een trailer ofzoquote:Op woensdag 9 juni 2004 21:45 schreef Cootz het volgende:
"Trein botst op boot in Groningen"
"BEDUM EN STEDUM - Een trein heeft woensdagmiddag rond half twee tussen de Groningse plaatsen Bedum en Stedum een botsing gehad met een schip." (bron)
Hmm, dat hoor je nou niet vaak. Dat er regelmatig vanalles in de weg ligt op het spoor weten we allemaal... maar een boot?![]()
quote:Geramde woonboot blijft voorlopig in het Boterdiep liggen
Tjitske Ypma
bedum - Voorlopig blijft de nieuwe woonboot van Jacques Tersteeg en zijn vrouw Fenny waar hij is: in het Boterdiep in Bedum. De schrik zit hen na het ongeluk van woensdagmiddag behoorlijk in de benen. Toen reed een trein over de spoorbrug waar hun woonboot tegenaan dobberde en ramde het vaartuig.
Ze hadden speciaal met de gemeente Bedum geregeld dat de Gele Klap omhoog getakeld werd, zodat zij hun boot naar het nieuwe stekje konden varen, ondanks de vertraging die is opgetreden in de restauratie van de brug.
Dat ging al niet echt soepel: de geïmproviseerde kademuur lag in de weg. Maar met duwen en trekken lukte het de boot de bocht door te krijgen. Drie bruggen verder bleek de spoorbrug net niet ver genoeg omhoog te kunnen: de boot dreigde bekneld te raken. Het woonschip werd een eindje teruggetrokken, waar de schoorsteen en een stuk dakleer verwijderd werden. Ondertussen zouden er twee treinen passeren.
Brugwachter Jeroen Spaan draaide de brug daarom weer naar beneden. Een windvlaag blies de boot tegen de brug, terwijl de spoorbomen aan het einde van de Wilhelminalaan al naar beneden gingen en de bellen begonnen te rinkelen. Tersteeg en zijn vrouw en twee vrienden probeerden met touwen vanaf de wal de boot terug te trekken, maar die lag al over dwars in het water en ving volop wind.
Even later was het raak. Met schreeuwen breng je een trein niet tot stilstand, dus het gele gevaarte ramde de boot voluit. Er vloog een stuk van de voorkant van het schip, maar verder bleef het 15 ton wegende gevaarte liggen op de plek waar het lag.
De bumper van de trein raakte zwaar beschadigd en een van de laatste treden van een van de wagons brak af. De machinist stopte een eindje verderop. Hij had de schrik ook goed te pakken: een collega reed de trein terug naar Groningen, waar een nieuw treinstel werd gehaald om de rit te vervolgen.
De politie heeft uitgebreid proces-verbaal opgemaakt. Tersteeg hoopt dat zijn verzekering de schade aan de trein vergoedt. De schade aan zijn boot schat hij op enkele honderden euro's.
Bron: http://www.dvhn.nl
Wat is daar speciaal aan? Dat komt wel vaker voor.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:21 schreef tiepvaut het volgende:
gisteren op Rotterdam CS nog wat speciaals gezien. een zandloper gekoppeld met de Mendini. Had helaas geen tijd om een foto te maken.
Zullen we een poll openen om te onderzoeken wie nog meer op deze reactie zaten te wachten en wie voorspeld had dat het ook deze user zou zijn die hem zou plaatsen?quote:Op donderdag 10 juni 2004 17:09 schreef Lucske het volgende:
[..]
Wat is daar speciaal aan? Dat komt wel vaker voor.
Zullen we een poll openen wie nog meer besluit om door het irritante gezanik van sommigen bepaalde zaken maar niet meer kenbaar te maken, als in: niet meer de moeite nemen om dingen uit te zoeken?quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zullen we een poll openen om te onderzoeken wie nog meer op deze reactie zaten te wachten en wie voorspeld had dat het ook deze user zou zijn die hem zou plaatsen?![]()
De smileyquote:Op donderdag 10 juni 2004 19:02 schreef Lucske het volgende:
[..]
Zullen we een poll openen wie nog meer besluit om door het irritante gezanik van sommigen bepaalde zaken maar niet meer kenbaar te maken, als in: niet meer de moeite nemen om dingen uit te zoeken?
Als je je verstand eens zou gebruiken zou je snappen dat daar niks speciaals aan kán zijn, daar beide stellen geen gesloten omloop hebben en elkaar dus gewoon zullen tegenkomen. Maar ja, in plaats van na te denken moet je weer interessant onzinberichten plaatsen, waar je overigens jezelf alleen maar mee hebt.
Ga overigens je gang en open die poll. Eens kijken wat je allemaal van plan bent.
Ik zie het anders. Ik vraag waarom dat dan speciaal is en ben benieuwd naar het verhaal erachter. Dan kun je daarna aangeven waar een denkfout gemaakt wordt. Ik vraag me dan af waarom jij je er mee moet bemoeien en dan zeker door met je onnozele, uitlokkende bericht aan te komen. Iets zinnigs heb je blijkbaar niet te melden.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
De smileyis je blijkbaar vreemd. Natuurlijk is het mogelijk om die stellen gekoppeld aan te treffen. Er zijn drie Zandlopers of zo, en één Mendini. 't Zou leuk zijn om eens uit te rekenen hoe groot de kans is dat je de Mendini gekoppeld met een Zandloper tegenkomt, juist op Rotterdam. Ik zou ook zoiets hebben van: "Oh, grappig."
Je zult toch vroeg of laat moeten accepteren dat er mensen zijn die bezig zijn met het opbouwen van kennis over hun beginnende hobby. Een mens kan niet alles weten, en leren is een groot goed. Om iedere keer een demotiverende post te plaatsen als iemand iets beweert dat volgens jou "irritant gezanik" is, lijkt me geen juiste manier van met elkaar omgaan, zeker niet omdat het hier alleen om geschreven tekst gaat waar de nuance snel verloren gaat.
Overigens nodig ik je van harte uit om de door jou voorgestelde poll te openen. Verder hoop ik dat je ook ooit in zult zien dat dit géén forum is dat alleen maar wordt bezocht door doorgewinterde hobbyisten.
Ik vind dat in mijn bovenstaande post genoeg zinnigs staat wat je eventueel ter harte kunt nemen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:19 schreef Lucske het volgende:
[..]
Iets zinnigs heb je blijkbaar niet te melden.
Wat jij vindt interesseert mij niet bepaaldquote:Op donderdag 10 juni 2004 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind dat in mijn bovenstaande post genoeg zinnigs staat wat je eventueel ter harte kunt nemen.
'Oi, als dit al een discussie is....quote:Lucske: discussie gesloten.
...begin ik me af te vragen wat jij een discussie vindt.....quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:42 schreef Lucske het volgende:
[..]
Wat jij vindt interesseert mij niet bepaald.
[..]
'Oi, als dit al een discussie is....
Ben maar niet bang, daar ga ik me de tijd ook niet aan verdoen. Het gaat hier over treintjes, niet over onzin.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:47 schreef contra het volgende:
[..]
...begin ik me af te vragen wat jij een discussie vindt.....
neuh, hoef geen voorbeeld
Leuke foto, zo laag genomen! Ben je er speciaal voor gaan liggen of stond je al laag?quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:26 schreef sweek het volgende:
Paar foto'tjes, licht zat niet echt mee jammergenoeg...
[afbeelding]
Allemaal in de buurt van Wolfheze, laatste in Sittard... gewoon, omdat Koplopers daar niet zo veel voorkomen normaalgezien.
Het liep nogal stijl bergaf, zoals je kunt zien opquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuke foto, zo laag genomen! Ben je er speciaal voor gaan liggen of stond je al laag?
Voor deze ben ik wel even door de knieën gegaan:
[afbeelding]
En voor de "metro" van Den Haag naar Rotterdam toch? Eerst nog even een tunneltje gravenquote:Op donderdag 10 juni 2004 22:57 schreef sweek het volgende:
De lightraildingetjes voor de Zoetermeerstadslijn
[afbeelding]
Vast wel ja.... waar moet dat tunneltje dan precies komen? Want er loopt toch op zich al een spoor R'dam Kleiweg naar Centraal? Willen ze het verder de stad in laten lopen?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 07:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
En voor de "metro" van Den Haag naar Rotterdam toch? Eerst nog even een tunneltje graven![]()
De verbinding van de HSL ligt iets dichter bij 't Centraal. De Sint-Fransiscusdriehoek is opgebroken omdat op die plaats de tunnelboormachine de grond in moet.quote:Op zondag 13 juni 2004 20:16 schreef QyRoZ het volgende:
De verbindingsboog Kleiweg-Centraal is al opgebroken. Ik geloof voor de aansluiting van de HSL op die plek.
Dat moet er wel gaan komen inderdaad, en het heet daar Randstadspoor. D'r komen allerlei haltes rondom Utrecht. Ik had er laatst iets over gelezen, maar weet helaas niet meer precies waar en hoe...quote:Op maandag 14 juni 2004 23:14 schreef Crocidura-Russula het volgende:
Gaan ze eigenlijk ook zo'n randstadrail-net rond Utrecht aanleggen? Ik heb er wel eens wat over gehoord maar ik geloof dat het nog niet zo opschiet.
In onderzoek: Utrechts Majella en Lage Weide.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moet er wel gaan komen inderdaad, en het heet daar Randstadspoor. D'r komen allerlei haltes rondom Utrecht. Ik had er laatst iets over gelezen, maar weet helaas niet meer precies waar en hoe...
Nog foto's gemaakt?quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:15 schreef sweek het volgende:
[..]
Ga trouwens morgen naar Parijs, maak daar ook wel een paar foto'tjes denk ik..
Tiel???quote:Op woensdag 16 juni 2004 01:02 schreef MREn het volgende:
[..]
In onderzoek: Utrechts Majella en Lage Weide.
Er worden zeven stations gebouwd dan wel uitgebreid: Tiel Passewaaij, Amersfoort Vathorst, Utrecht Zuilen, Houten Castellum, Utrecht Terwijde, Utrecht Leidsche Rijn en Utrecht Vaartsche Rijn.
Ja, wel een paar.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:51 schreef USS-Spectre het volgende:
[..]
Nog foto's gemaakt?
Gare du Nord?
Hmm, waarom doet die witte vanaf de bovenkant mij zoveel denken aan een boeing 747quote:http://homepages.cwi.nl/~dik/nederlands/openbaar_vervoer/plaatjes/icm14012.jpg
...quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:36 schreef Fence het volgende:
Vanavond deze locomotief gespot op rangeerterrein Waalhaven Zuid in Rotterdam.
[afbeelding]
Helaas is daar de bovenleidingportaaldichtheid zo groot, dat er geen mooi staatsieportret van deze loc gemaakt kon worden.
Vanmiddag had ik de loc, de BR 185 in Rail4Chem-outfit uitgedost, al zien rangeren samen met een loc van Shortlines.
Iemand een idee met welke doeleinden deze loc hier in de Waalhaven was?
dat worden de nieuwe trams in den haag or...quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:57 schreef sweek het volgende:
De lightraildingetjes voor de Zoetermeerstadslijn
[afbeelding]
Persbericht IE onlyquote:Twee doden bij werkzaamheden aan spoor in Hoeven (NB.)
Bij onderhoudswerkzaamheden aan de bovenleiding in de gemeente Hoeven (Noord-Brabant) zijn vannacht twee medewerkers van spooraannemer Strukton Railinfra België omgekomen. Om 0.38 uur botste de intercity vanuit Amsterdam in de buurt van een spoorwegovergang in Hoeven op de ladderwagen van de onderhoudswerkers. ProRail betreurt het ongeval ten zeerste.
De Inspectie Verkeer & Waterstaat (IVW, divisie Rail) stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval. De Raad voor de Transportveiligheid is een verkennend onderzoek begonnen. ProRail is inmiddels ook een intern onderzoek gestart en een onderzoeksteam samengesteld.
Rond 10.00 uur vanochtend is het treinverkeer op het baanvak Roosendaal – Dordrecht hervat.
Euh, ook ja... de Zoetermeerlijn gaat gewoon verder de stad in rijden.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat worden de nieuwe trams in den haag or...
Ik hoorde het, ja...quote:
Geen idee, de exacte details aan de hand waarvan je het zou kunnen zeggen worden niet vermeld...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:02 schreef sweek het volgende:
[..]
Ik hoorde het, ja....
Hoor je zo'n IC niet aankomen en kun je dan niet wegspringen ofzo?
IJs-Thee?? Wat is de ICE-T?quote:Op maandag 28 juni 2004 22:17 schreef Camickaeze het volgende:
Van het weekend voor het eerste een ICE-T gezien IRL.. Wat een mooie trein zeg!!
En ik maar denken dat de ICE's wit zijn...quote:
Deze moeten ze eens schoonmaken.quote:Op maandag 28 juni 2004 22:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de ICE's wit zijn...![]()
Neenee, het is terrine, met dubbel r en zonder n!quote:Op maandag 28 juni 2004 22:52 schreef mvt het volgende:
terinenplaatjes
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister zo'n lightraildinggeval zien rijden vlak buiten Gouda.. wist niet dat die al in het wild rondreden... helaas geen foto kunnen maken, zat zelf in een rijdende trein
Wat een mooie openingspost he?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Hmm.. ik merk dat ik een domme opmerking heb gemaakt?
Ik om niet zo vaak in gouda en omstreken, dus ik wist niet dat ze al reden.
quote:Op maandag 17 mei 2004 16:49 schreef sweek het volgende:
A32 Lightrail (Gouda - Alphen aan den Rijn)
Een A32-lightrailstel, net aangekomen in Alphen aan den Rijn uit Gouda (de display is nog niet aangepast)
Deze half in Stockholm, half in Wenen gebouwde trams zijn aangekocht door de HTM, die ze in samenwerking met de NS laat rijden tussen Gouda en Alphen aan den Rijn, als proef om ze te gaan gebruiken op de Zoetermeerstadslijn en de Hofpleinlijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |