ach er zijn natuurlijk tal van andere manieren om hem snel te zien te krijgenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:00 schreef Mike het volgende:
Ik zit al een tijdje op deze documentaire te wachten, maar hij gaat deze week pas in premiere in Amerika, dus het kan nog wel even duren voor we 'm zien.
Sowieso zal 'ie hier wel niet in de bios komen.
Als of dat veel verschil zal makenquote:The documentary premiered at Sundance in January, 2004. Less than two months later, McDonalds announced that it will no longer sell any of their menu items in "Super Size".
quote:Story:
After hearing about the two high school girls who sued McDonalds over their obesity, Morgan Spurlock decided to become his own test subject in an experiment to discover if the food is really as bad they claimed. Eating only McDonalds' food for three meals a day for a month, Spurlock enlisted the aid of three different doctors and a nutritionist to document the effects of the McDonald's only diet on his body and mind. The results are shocking.
Analysis:
Despite being made in less than a year, Super Size Me is a lofty project and a top-notch documentary, as Morgan Spurlock eagerly takes the reins from noted documentarian, Michael (Bowling For Columbine) Moore. Over the course of the month-long experiment, Spurlock shot over 250 hours of footage and traveled to different cities across the cities, but Super Size Me is not just a document of Spurlock's seemingly insane mission, but an intensive study about fast food and the causes of obesity in the United States. The amount of research put into getting the facts is as thorough as any episode of 20/20, and the information and statistics are backed by interviews from many experts in the fields of nutrition, American culture, and marketing. Some of the interviews are a bit lighter like the guy known as Big Mac, because he had literally eaten thousands of them over his lifetime.
As interesting and informative that data is, it's not nearly as powerful as watching Spurlock's own struggle to meet the challenge he has put on himself. The rules are fairly simple: he can only eat food offered over the counter at McDonald's, he must eat three meals a day, and if they ask him to "super size" it, he must accept. At first, he seems to enjoy the chance to gorge on fast food, but Spurlock's demeanor changes along with his physique over the course of the movie. In a matter of weeks, he has gained over twenty pounds, his cholesterol has skyrocketed, and he has put himself in danger of liver failure. The addictive nature of the food causes him severe depression, causing his girlfriend-a Vegan chef, no less!-to worry about the permanent damage he is doing to his body and health with the experiment. As the doctors warn him to stop his crusade, you wish that you can reach into the movie and shake him out of his insistence on finishing his crusade.
Although the topic is fairly serious, the movie is amusing due to Spurlock's good-natured sense of humor, keeping things light despite what his body is being put through. The animations and graphics used to depict Spurlock's data are as entertainig as they are informative, right down to the kitschy clown paintings Spurlock uses to introduce each segment of the film. Spurlock's sense of humor even carries over to his choice of music, opening the movie with Queen's "Fat Bottom Girls" and introducing the section on the addictive qualities of fast food with Curtis Mayfield's "Pusherman." Showing an actual gastric bypass operation to the tune of the "Blue Danube Waltz", while a bit gross to watch, borders on pure genius.
Sadly, the data Spurlock gathered doesn't help with the original lawsuit. It's also a shame that he was never was able to reach a spokesman for McDonalds, as that would have been the perfect capper for the movie. Of course, he also doesn't resort to any of the guerilla tactics used by Michael Moore to get into so many doors.
Still, Spurlock's plan seemingly worked, because six weeks after the movie's high profile debut at the Sundance Film Festival, McDonalds discontinued their "Super Size" program. Of course, the company denied that it had anything to do with Spurlock's film, but a few weeks later, McDonalds' CEO died of a heart attack, making one think that the decision came a little too late.
The Bottom Line:
Funny, entertaining and educational all at once, Super Size Me is on its way to being one of the best documentaries of the year, a brilliant movie that should not be seen on an empty stomach…or a full one, for that matter. Obviously, the McDonalds Corporation won't want you to see it at all, as the chances of you eating their food after seeing it is fairly slim. Most of all, the movie makes it clear that Spurlock is a filmmaker to watch, because whatever topic he chooses to cover next should be as insightful and creative as this one.
Deed ik vroeger ook wel eens hoorquote:Op zondag 4 juli 2004 12:00 schreef Timo20 het volgende:
deze ga ik ook zeker kijken.
Werk zelf al bijna 3 jaar bij Burger King en bij ons is t nog erger als wat rena hier boven me beschrijft. Bij ons komen sommige lui echt serieus 3 x per dag eten![]()
4 whoppers??quote:Op zondag 4 juli 2004 17:04 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Deed ik vroeger ook wel eens hoor
Moest gisteren voor m'n vrijgezellenfeest 4 Whoppers kanen
[afbeelding]
woordvoerders zijn per defenitie gladpraters...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 20:50 schreef FoXje het volgende:
Net gezien bij Netwerk, wat een gladjanus die woordvoerder van de Mac!
De Big King XXLquote:Op zondag 4 juli 2004 21:06 schreef Skull-splitter het volgende:
4 whoppers is nog niet zo moeilijk, 4x dat grote monster (kan niet op de naam komen) is pas ramp
quote:Op zondag 4 juli 2004 17:04 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nee hoor, nog nietquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:06 schreef Sai het volgende:. Kinky is getrouwd? En gaat elke avond in het kader van romantisch met zijn geliefde naar The Beyond kijken?
Gefeliciteerd, indien dat het geval is..
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 21:36 schreef MrData het volgende:
[..]
De Big King XXL![]()
Maar je vergeet er voor het gemak maar ff bij te vertellen dat je na de 2 hapjes! van je vierde Whopper gestopt bent met eten...quote:Op zondag 4 juli 2004 17:04 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hij had vast al die super size menu's zo naar binnen kunnen werken, maar om nou zo'n lekkere vetzak een docu te laten maken over het eetbeleid van de amerikanen en daar commentaar op te leveren.....quote:Op maandag 19 juli 2004 11:01 schreef frizzel het volgende:
of juist heel goed:)
hij zou kunnen zeggen:quote:Op maandag 19 juli 2004 11:03 schreef Hare het volgende:
[..]
Hij had vast al die super size menu's zo naar binnen kunnen werken, maar om nou zo'n lekkere vetzak een docu te laten maken over het eetbeleid van de amerikanen en daar commentaar op te leveren.....
nou nee
En dat komt door Bush!quote:Op maandag 19 juli 2004 11:06 schreef frizzel het volgende:
[..]
hij zou kunnen zeggen:
"Ik was al slachtoffer geworden van de amerikaanse eet cultuur"
de saudi's bezitten tig % van de fast food markt!quote:Op maandag 19 juli 2004 11:08 schreef Hare het volgende:
[..]
En dat komt door Bush!![]()
quote:Op maandag 19 juli 2004 12:13 schreef Japis_backup het volgende:
Echt een domme Amerikaanse docu maker. VAn niemand moet je elke dag bij de mac eten. Staat ook niet in de ads. En te veel eten blijft te veel eten.
Omdat je het resultaat al weet, kijk naar al die dikke Amerikanen en tegenwoordig ook Nederlanders.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:22 schreef Hare het volgende:
[..]
Hij kijkt wat het met je doet als je eet zoals veel mensen in Amerika doen.
Die mensen die dat doen zijn misschien dom, maar waarom hij dat nu is mag jij me eens uitleggen
Nee, dat weet ik niet. Ik wist niet dat je er bijvoorbeeld ook depressief van werd. En verder is een docu misschien een goede manier om die dikke amerikanen eens te confronteren met hetgeen ze mee bezig zijn. Om tv/film te kijken hoeven ze toch niks te doen en daar houden ze nogal vanquote:Op maandag 19 juli 2004 12:31 schreef Japis_backup het volgende:
[..]
Omdat je het resultaat al weet, kijk naar al die dikke Amerikanen en tegenwoordig ook Nederlanders.
Tis vragen naar de bekende weg. Jij gaat toch ook geen docu maken om je af te vragen wat er met je gebeurd als je elke dag 3x bij een snackbar vette hap eet??
Dan weet je toch al wat er met je gebeurd?
Grappig, ik ben nog geen mensen tegen gekomen die niet wisten dat je van vet eten en niet bewegen dik wordt.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:35 schreef Hare het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Ik wist niet dat je er bijvoorbeeld ook depressief van werd. En verder is een docu misschien een goede manier om die dikke amerikanen eens te confronteren met hetgeen ze mee bezig zijn. Om tv/film te kijken hoeven ze toch niks te doen en daar houden ze nogal van
lekker slimme opmerkingquote:Op maandag 19 juli 2004 16:26 schreef Duiveltja het volgende:
De docu is GEEN aanklacht tegen MC Donalds.
De maker zegt toch zelf dat het geen aanklacht is?quote:Op maandag 19 juli 2004 16:34 schreef frizzel het volgende:
[..]
lekker slimme opmerking
Het gaat over een man die helemaal ziek/misselijk/dik wordt door Mc. Donalds. En de film heet ook nog Super Size Me, en hoe heet je menu opgraden bij mcdonalds?
Als je de link van IMDB gevolgd had die in de OP staat, en vervolgens op release-dates had geklikt had je kunnen zien dat ie 12 augustus in premiere komt in Nederland. In Duitsland draait ie nu al (vanaf de 15de) en onze zuiderburen moeten nog even wachtten tot 15 september.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:00 schreef Mike het volgende:
Ik zit al een tijdje op deze documentaire te wachten, maar hij gaat deze week pas in premiere in Amerika, dus het kan nog wel even duren voor we 'm zien.
Sowieso zal 'ie hier wel niet in de bios komen.
ik kan ook zeggen dat een basketbal vierkant isquote:Op maandag 19 juli 2004 16:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
De maker zegt toch zelf dat het geen aanklacht is?
proficiat alvast.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:20 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Nee hoor, nog niet
ps ze vind me idioot dat ik films als THE BEYOND leuk vind...
ik krijg haar maar met moeite aan films als HELLBOY
![]()
waar heb jij hem gezien dan?quote:Op donderdag 29 juli 2004 23:54 schreef SCH het volgende:
Ik heb hem gezien en ik was erg onder de indruk. ...
Dat lijkt me niet. Ik vind het ook allemaal niet echt overtuigend. Als je een maand lang hetzelfde eet lijkt me dat sowieso niet goed. Stel dat je een maand lang alleen brood eet en water drinkt (en dus geen groenten, fruit, etc.) Minder slecht dan McDonald's ongetwijfeld maar ook niet echt goed.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:03 schreef frizzel het volgende:
maar ik denk dat weinig mensen in nederland leven van fast food, maar iedereen eet wel eens een hamburgertje of iets dergelijks bij de mac, zou dit ook zo schadelijk zijn?
quote:Op maandag 19 juli 2004 12:13 schreef Japis_backup het volgende:
Echt een domme Amerikaanse docu maker. VAn niemand moet je elke dag bij de mac eten. Staat ook niet in de ads. En te veel eten blijft te veel eten.
Kan ik ook wel een docu maken over mijn lotgevallen als ik elke dag bij de snackbar van ome Joep kom eten als vervanging van mijn normale eten.
Of mijn belevenissen als ik mijn drinken vervang voor Jonny Walker, dat moet kunnen, want wat is nu met mate drinken. Erg onduidelijke omschrijving...
quote:Op maandag 19 juli 2004 12:31 schreef Japis_backup het volgende:
[..]
Omdat je het resultaat al weet, kijk naar al die dikke Amerikanen en tegenwoordig ook Nederlanders.
Tis vragen naar de bekende weg. Jij gaat toch ook geen docu maken om je af te vragen wat er met je gebeurd als je elke dag 3x bij een snackbar vette hap eet??
Dan weet je toch al wat er met je gebeurd?
Is het niet de verantwoordelijkheid van de mensen zelf maar van anderen volgens jou?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:34 schreef drowned het volgende:
En om enkele mensen voor te zijn, die louter naar het eetgedrag kijken van hem en daarop de docu bekritiseren...
Spurlock geeft zelf al aan dat het een extreem 'dieet' is, het gaat er niet alleen om, dat als je een maand lang enkel bij McDonalds eet, je dit resultaat krijgt.Maar dat de leefomgeving, de media, gewoontes, opvoeding, aangeboden keuzes etc.. oorzaken zijn.
In The Grand in Kopenhagen. Draait ie nog niet in Nederland dan?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 08:02 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
waar heb jij hem gezien dan?
De maker heeft het dan ook niet zozeer over schuld en verantwoordelijkheid maar legt bepaalde mechanismen bloot en laat zien hoe het werkt. En natuurlijk begint het bij de mensen zelf. Maar er is ook een rol van de reclame, van de kantines op school etc.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 08:17 schreef girllover het volgende:
[..]
Is het niet de verantwoordelijkheid van de mensen zelf maar van anderen volgens jou?
Je kan beter eerst de documentaire bekijken voordat je dit soort dingen gaat roepen. In Nederland zijn wij veel bewuster met koken, maar in Amerika niet. Zo hebben veel Amerikanen geeneens een gasstel bijvoorbeeld omdat ze niet gewend zijn zelf te koken.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:13 schreef Japis_backup het volgende:
Kan ik ook wel een docu maken over mijn lotgevallen als ik elke dag bij de snackbar van ome Joep kom eten als vervanging van mijn normale eten.
Of mijn belevenissen als ik mijn drinken vervang voor Jonny Walker, dat moet kunnen, want wat is nu met mate drinken. Erg onduidelijke omschrijving...
nou nou, maar 1 school? dat vind ik wel overdreven. of het is precies de (prive-)school waar een vriendin van me de catering doet! (elke dag vers, geen normaal high school voedsel)quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:39 schreef 303 het volgende:
Er is nog maar 1 school in Amerika die wel sportonderwijs geeft en zelf het eten klaarmaakt zonder al te veel vet (publieke scholen, private scholen hebben beter eten).
ben je wel eens in de states geweest? ja in NYC eten heel erg veel mensen buiten de deur. maar wat dacht je van de rest van het land?quote:Zo hebben veel Amerikanen geeneens een gasstel bijvoorbeeld omdat ze niet gewend zijn zelf te koken.
Ben alleen in NYC geweest, maar dat is dus niet hetzelfde als de rest van het land?quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:04 schreef granuaile het volgende:
ben je wel eens in de states geweest? ja in NYC eten heel erg veel mensen buiten de deur. maar wat dacht je van de rest van het land?
Na het zien van de film wil je het niet eens meer. Je gaat je net zo misselijk voelen als de documentaire maker. De eerste hamburger die ik weer ga eten zal mij ook sterk doen terugdenken aan de film. Ze verkopen daar trouwens double quanterpounder with cheese menu's, dus een menu met 2 hamburgers erin! Dat is wel wat voor mijquote:wel goed idee van de film: nee, je hoeft niet elke dag bij McDonalds te eten. maar wat doet te veel van dit soort voedsel met je.
ik ga wel kijken!
Nee, New York is echt een verhaal apart binnen de States. NY lijkt nog het meest op Europa en heeft een heel ander karakter, andere sfeer, andere uitstraling, ander soort mensen etc. De multiculturele sfeer van NY is niet te vergelijken met de meeste andere plekken in de States, en ook niet met de meeste andere grote steden.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:08 schreef 303 het volgende:
[..]
Ben alleen in NYC geweest, maar dat is dus niet hetzelfde als de rest van het land?
Nou - veel Amerikanen hebben dat blijkbaar toch niet in de gaten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:20 schreef schatje het volgende:
Ja, nogal wiedes dat je flink aankomt en last van je hart krijgt als je een maand lang drie keer op een dag en zeven dagen per week Mc Donald's eet![]()
.
.
Vreemd eigenlijk, je hoeft daar op staat maar om je heen te kijken en je ziet de resultaten van 'American cuisine'.. Wat me daar altijd opvalt is dat vooral die kinderen zo allejezus vet zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:21 schreef SCH het volgende:
Nou - veel Amerikanen hebben dat blijkbaar toch niet in de gaten.
Ja, dat snap ik ook wel. Maar mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid. Je kunt de schuld niet volledig op McDonald's afschuiven. En volgens onderstrepen zij ook de slogan dat men gevarieerd en verantwoord moet eten. Het is dan aan de mensen zelf om daar wat mee te doenquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou - veel Amerikanen hebben dat blijkbaar toch niet in de gaten.
Bekijk de documentaire nou maar even. De schuld wordt ook helemaal niet op McDonalds afgeschoven.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook wel. Maar mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid. Je kunt de schuld niet volledig op McDonald's afschuiven. En volgens onderstrepen zij ook de slogan dat men gevarieerd en verantwoord moet eten. Het is dan aan de mensen zelf om daar wat mee te doen.
ja dat zien ze wel maar er zijn er niet veel (lees: geen 1) die dat wat uitmaakt. en das echt erg. Neem t maar van mij aan, ik kan t weten. kwerk zelf in n Burger KIng met Amerikanen. je wilt soms niet weten hoe dik die gasten zijnquote:Op maandag 2 augustus 2004 10:26 schreef Bayer het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk, je hoeft daar op staat maar om je heen te kijken en je ziet de resultaten van 'American cuisine'.. Wat me daar altijd opvalt is dat vooral die kinderen zo allejezus vet zijn.
Dat zien die ouders/leraren/coaches toch ook?
sommige scholen laten zich sponsoren wat hun keuken betreft. maandag McDonald's, dinsdag Burger King, woensdag Taco Bell, donderdag Pizza Hut, vrijdag Wendy's. echt waar! en tuuuuurlijk zien de docenten dat wel. en de ouders weten het ook wel. maar ja. geld he. money makes the world go around. en zeker wanneer je je in achterstands wijken of in de minder druk bevolkte gebieden bent waar veel werkloosheid heerst.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:26 schreef Bayer het volgende:
Vreemd eigenlijk, je hoeft daar op staat maar om je heen te kijken en je ziet de resultaten van 'American cuisine'.. Wat me daar altijd opvalt is dat vooral die kinderen zo allejezus vet zijn.
Dat zien die ouders/leraren/coaches toch ook?
Scholen zijn bang om het contract te verliezen en er dan helemaal alleen voor te staan. Maar bovenstaande klinkt wel als de droom van iedere puberquote:Op maandag 2 augustus 2004 23:12 schreef granuaile het volgende:
yeah! NYC is niet zoals USA. I love NYC![]()
[..]
sommige scholen laten zich sponsoren wat hun keuken betreft. maandag McDonald's, dinsdag Burger King, woensdag Taco Bell, donderdag Pizza Hut, vrijdag Wendy's. echt waar!
er is in de USA ook een verhaal bekend van een vrouw die heel veel is afgevallen door salades van McDonalds te eten. maar dan nog: dan koop je toch lekker vers bij Trader Joe's http://www.traderjoes.com/?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:02 schreef 303 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom hij in de hele film maar 1 salade eet? Ik zie hem alleen maar hamburgers, friet en fris nuttigen en als ik een maand op mac donaldsvoedsel moest leven had ik wel veel salades en sapjes genomen (maar dat was natuurlijk minder interessant om uit te zenden?). Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik ga denken dat dit doelbewust is gedaan om het effect schokkender te maken.
Ja. Want salade is gezond.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:52 schreef granuaile het volgende:
[..]
er is in de USA ook een verhaal bekend van een vrouw die heel veel is afgevallen door salades van McDonalds te eten.
quote:en er is een man die giga is afgevallen doordat hij alleen maar (!) subs at van subway.
amerikanen reageren nu nog als: ja maar.. je eet toch niet elke dag daar? dan zeg ik: ja maar: jullie zijn wel vet! *lol*quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Ja. Want salade is gezond.
Ik wil de documentaire vooral zien omdat die kerel gewoon een totale idioot is als je dit doet.Iedereen kan je toch vertellen dat als je dit elke dag eet dat je ongezond wordt. En dat heeft echt niet alleen met McDonalds eten te maken, dus als hij het in de docu (die ik eerst nog moet zien) ook nog gaat lanceren als een aanval op de Mac dan vind ik het wel wat flauw.
een sub is een broodje. hehe. belegd brood maar dan als *wacht plaatje zoeken!* zoals dit: website van Subway. het opend met de man die is afgevallen.quote:Wat zijn subs?
Wat Tijn zegt, zou ik ook gezegd hebben...dus dan maar een quote.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:37 schreef Tijn het volgende:
Ik heb 'em net gekeken. Bizar wel. Wat ik eigenlijk het schokkendst vind is dat er zelfs op scholen geen fatsoenlijke maaltijd te krijgen is en dat vaak de enige speelplaats voor kinderen die van de Mac is. Tel daar de verslavende werking bij op van al die fastfood & softdrink-producten en dan is het niet zo gek dat mensen er zo vaak zitten.
En ook best schokkend dat die vent zo aftakelt trouwens. Dat je er dikker van wordt, a la. Maar hij krijgt ook allerlei andere shit zoals hoofdpijn en depressies enzo en z'n seksleven gaat er op achteruit. Dat is heftiger dan ik had gedacht.
goed zo mike, pak hem aan die kneusquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:17 schreef MikeyMo het volgende:
-edit: geen downloadpraat-
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:24 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
goed zo mike, pak hem aan die kneus
Dat gebeurt toch ook? Je ziet alleen dat er verslavingseffecten optreden. Hij wordt depressief en landerig maar klaart weer op als hij mag eten.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:34 schreef Tijn het volgende:
Een van de vaagste dingen van z'n hele experiment vind ik ook eigenlijk dat 'ie er overduidelijk ziek van wordt, maar toch blijft genieten van het McDo-voer. In het begin kan ik me voorstellen dat het leuk is, maar na een tijdje zouden die burgers toch je neus uit komen.
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:36 schreef furanku het volgende:
Vrijdagavond even kijken onder het genot van een quarter pounder menu![]()
Ja, maar dat had ik dus compleet niet verwacht. Ik dacht dat 'ie zichzelf met tegenzin die tent weer in zou moeten slepen, maar hij werd er juist heel opgewekt van.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook? Je ziet alleen dat er verslavingseffecten optreden. Hij wordt depressief en landerig maar klaart weer op als hij mag eten.
ach dat 3x per dag Mac eten een maand lang is natuurlijk om in afzienbare tijd te laten zien wat dat spul met je llichaam kan doen. Zoals enkelen in de docu al aangaven: men eet soms meerdere malen per week fast food en doen in veel gevallen aan net zoveel of nog minder beweging dan de documaker...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:08 schreef Matamoros het volgende:
Ja kunst.
Als je 3 keer per dag bij een 3-sterren restaurant gevulde hertereet als ontbijt, middag- en avondeten gaan verorberen dan kom je ook 12 kg aan en voel je je ook niet top.
Nogal een open deur inkoppen dit, en vrij nietszeggend.
Zal ik ook een onderzoek gaan doen?
He mensen: kijken hoe ik me voel als ik de hele dag op bier leef, 's ochtends bier, 's middags bier en 's avonds bier en dat dan 3 maanden lang
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:13 schreef MikeyMo het volgende:
Wat zag dat veganistische vreten van z'n vriendin er werkelijk walgelijk uit zeg...
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:08 schreef Matamoros het volgende:
Ja kunst.
Als je 3 keer per dag bij een 3-sterren restaurant gevulde hertereet als ontbijt, middag- en avondeten gaan verorberen dan kom je ook 12 kg aan en voel je je ook niet top.
He mensen: kijken hoe ik me voel als ik de hele dag op bier leef, 's ochtends bier, 's middags bier en 's avonds bier en dat dan 3 maanden lang
Er zijn alleen veel meer mensen die naar de Mac gaan dagelijks dan naar een 3 sterrenrestaurant. Plus dat de Mac velen malen betaalbaarder is...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:08 schreef Matamoros het volgende:
Ja kunst.
Beetje teleurstelling dusquote:Ja, leuk experiment, maar vond de docu wel erg langdradig, was op het eind blij dat het voorbij was. Al dat gedoe buiten het experiment om vond ik niks aan, dat weet ik iig al wel, als je het niet weet, ok dan kan het wel interessant zijn.
Verder weten we natuurlijk allemaal dat het ongezond is, maar vond het wel leuk om te zien wat er allemaal met hem gebeurde en wat de doktors ervan zeiden. Hadden ze het gewoon lekker bij moeten laten.
nee johquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:52 schreef SYCO het volgende:
flutfilm, niks met de realiteit te maken lijkt het.
Aan het einde van de film ZEGT de maker notabene dat het natuurlijk bijna niet gebeurd dat iemand 3x per dag naar de Mac gaat, maar dat het zo wel duidelijk is wat het voedsel met je doet o.i.dquote:zoals eerder aangekaart, wie gaat nou op
een dag 3x naar de mac :s
Heeft juist wel met de realiteit te maken... misschien zijn eetgewoonten niet, maar de rest wel. Mensen worden bijna gedwongen om vet te eten op high schools bijvoorbeeld. Ook krijg je cijfers van hoevaak mensen naar de Mac gaan.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 11:52 schreef SYCO het volgende:
flutfilm, niks met de realiteit te maken lijkt het. zoals eerder aangekaart, wie gaat nou op
een dag 3x naar de mac :s
wat me wel opviel was dat alles belachelijk goedkoop geprijsd is in amerika.
Maar volgens mij ook:quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:03 schreef granuaile het volgende:
zondag de film gezien.
in de uitspraak van de rechter (in de zaak aangespannen door de twee dikke meisjes) stond:
je mag alleen McDonalds aanklagen als je kan aantonen dat 3 maaltijden per dag bij McDonalds nuttigen schadelijk is voor de gezondheid.
Ja. Een acute hartaanval na 3 maanden enzo.quote:en hij doet het in een maand om te laten zien wat er gebeurd. kijk, als hij het over een jaar gaat uitspreiden kan je het niet aantonen want dan heb je bijkomende omstandigheden en zo.
quote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
McDonalds
Voor zijn documentaire 'Super Size Me' at regisseur Morgan Spurlock dertig dagen lang uitsluitend bij McDonald's. Spurlock kwam 12 kilo aan, kreeg leverproblemen en veel publiciteit. Na de commotie in de VS deed AD-journalist Wim Meij hetzelfde. NOVA volgde hem tijdens de laatste dagen van zijn beproeving.
Ach, die gast van Supersize Me at ook salades. Hij at namelijk alles wat ze op het menu hadden (waar 'ie na 9 dagen al doorheen was).quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Het experiment bij Nova is wel anders want deze Nederlandse journalist heeft niet meer gegeten dan normaal plus zijn maaltijden zijn zoveel mogelijk uitgebalanceerd (dus niet 3 burgermenu's maar ook salades etc.).
Hij wisselde het aanbod af, zo eerlijk is hij wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, die gast van Supersize Me at ook salades. Hij at namelijk alles wat ze op het menu hadden (waar 'ie na 9 dagen al doorheen was).
Hoe kan je nou een fles cola van 1.5 liter in een keer opdrinken, en dan ook nog eten erbijquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:10 schreef Horrible het volgende:
Als je m'n nog niet gezien hebt, lees dan maar niet, ik vertel wel erg veel.
Heb 'm ook gezien, damn werd meteen healthfreak. Die kerel werd helemaal gek van dat voer, lui, depressief, geen zin in sex en allemaal kwaaltjes, en dat al binnen een week. Ook ziek als je weet wat voor een formaten ze daar krijgen: een supersize cola is 0.5 Gallon = 1.9 L dat is zonder ijs nog steeds iets van 1.5 L, een complete fles!!! En de al eerder genoemde double quarterpounder is 226 gr aan vlees alleen al, één burger is complete maaltijd.
De docu bekritiseerd voornamelijk de Amerikanen zelf omdat ze niet op hun eten letten en te weinig met bewegen, ze doen alles met de auto en eten te veel vette rotzooi, een drive-thru is niet voor niks een amerikaanse uitvinding.
MacD wordt bekritiseerd op de manier dat ze reclame maken, gericht op kinderen, denk aan die clown van ze, de spotjes in Nederland (Pa tegen kinderen: "Kijk wat een hoog gebouw" als ze net langs de mac rijden), de speeltuinen/ballenbakken en de cadeautjes. Ook het eten zelf is uitgekiend, zo houden mensen van vet eten, dus zit er veel vet in, de kaas is van het type dat het meest verslaafd, super veel cola (en ander fris) met veel suiker (ook verslavend), zelfs in de salades zit ook erg veel suiker. Het eten werkt ook verslavend in de zin dat je steeds meer nodig hebt. Tevens is de voorlichting over de voedingswaarden vaak erg slecht.
Het eten op de scholen is vaak ook niet in orde, vaak erg vet, zelden zelf gekookt, meestal opgewarmd en weinig verse spullen. Ook de limonade bevat net zoveel suiker als cola, terwijl die gezonder zou zijn. De scholen verweren zich met: "We geven ze de keus". Gym is vaak maar 1 uur per week tgv bezuinigingen. De docu laat zien dat het ook anders kan, zowel het eten als de gym.
De hele docu laat zien waarom Ameikanen het dikste volk ter wereld is, en hoe gevaarlijk dat is.
Vind je Nana Mouskouri echt lekker??quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:18 schreef pberends het volgende:
Het wordt smullen die rapportage!!
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Vind je Nana Mouskouri echt lekker??
whaha, was ik maar producer van NOVA.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Lijkt me meesterlijk dat Jeroen Pauw na de rapportage snel een slok uit een McDonalds-milkshake neemt.
Joh.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:25 schreef granuaile het volgende:
NU @ Nova, NLD 3!
net NOVA gezien. jongejonge. om mezelf eten te quoten van 3 augustus: ja hallo! dat had een amerikaan toch ook gedaan? het gaat om de keuzes die je maakt. en dit geeft de maker van SSM ook toen. maar hij zegt erbij: de meeste mensen maken niet een slimme beslissing. en eten meer dan ze nodig hebben. en bewegen te weinig.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 19:52 schreef granuaile het volgende:
er is in de USA ook een verhaal bekend van een vrouw die heel veel is afgevallen door salades van McDonalds te eten.
en er is een man die giga is afgevallen doordat hij alleen maar (!) subs at van subway. hij is nu spokesman. ik las het laatst in een vliegtuigblaadje denk ik
over hoe dun zijn portemonnee was werd niets gezegdquote:192 Teletekst di 10 aug
**********************EN DAN DIT... ***
Journalist valt af bij McDonald's
HILVERSUM De AD-journalist Wim Meij die
dertig dagen uitsluitend bij McDonald's
heeft gegeten,is in die periode 6 kilo
afgevallen.Zijn bloeddruk is gedaald.
Zijn bevindingen,die morgen in het AD
staan,contrasteren met die van Morgan
Spurlock,die over zijn maand McDonald's
de film Super Size Me maakte.Murlock
groeide 12 kilo en kreeg leverproblemen
en een hoger cholesterolgehalte.
Meij nuttigde 1900 calorieën per dag.
Hij at veel salades en nam slechts af
en toe een Big Mac.Spurlock propte 5000
calorieën per dag naar binnen.In Nova
zegt hij dat hij niet McDonald's,maar
"this al American way of life" aanvalt.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:48 schreef Wepeel2 het volgende:
As ik elke dag één frietje eet bij de Mac val ik ook af.
De grootste cola bij McDonald's in de VS is 2 liter??quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:39 schreef 303 het volgende:
Ik heb hem net gezien (dvd screener gedownload voor de geinteresseerden) en het is echt de moeite waard om te zien. Ik zal niet teveel verklappen, maar je wilt echt geen fast food meer hebben na het zien van de ellende die er van kan komen.
En McDonald's op de gezonde toer? Laat me niet lachen. In de documentaire laten ze zien dat in de nieuwe kipsalade van McDonald meer vet en calorieen zit dan in een big mac!
Het is en blijft wel een Amerikaanse documentaire en ook bij deze documentaire blijkt wel dat de Amerikanen toch anders zijn dan wij Europeanen. Vooral de super size maaltijden (hij mocht deze alleen eten als ze het hem aanboden en hij gaat ook de 1e keer over zijn nek omdat hij alles moet opeten) zijn absurd. Het is allemaal pouds en gallons en dat is een beetje lastig omrekenen als je ook de film probeerd te volgen, maar bij zo'n supersize menu zit maar liefst 2 liter frisdrank! Grappig is wel dat ook een Franse vrouw langdurig geinterviewd wordt zodat je duidelijk het verschil tussen de Europeanen en Amerikanen ziet. Zo zegt de vrouw: jullie kleine kindercola is bij ons de grootste volwassenencola!
quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:20 schreef schatje het volgende:
Ja, nogal wiedes dat je flink aankomt en last van je hart krijgt als je een maand lang drie keer op een dag en zeven dagen per week Mc Donald's eet![]()
.
.
submarine sandwiches: stokbroodjes met beleg (omdat ze op onderzeeërs lijken)quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 20:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat zijn subs?
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:08 schreef Matamoros het volgende:
Ja kunst.
Heehee true true...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
over hoe dun zijn portemonnee was werd niets gezegd
idd. 2 verschillende doelen hadden ze allebei.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:56 schreef sweek het volgende:
De twee gingen nogal langs elkaar heen.
Het gaat er Morgan niet om dat je ook gezond kan eten bij MacDonald's, het gaat er om dat de meesten dat niet echt niet doen. Als je een heel dieet er van gaat maken en je goed aan de calorien gaat houden kun je zeker afvallen met gezond MacDonald's eten. Het gaat er net om dat verreweg de meesten dat niet doen, er heel wat eten en niet genoeg beweging hebben. Bovendien zijn de porties hier gelukkig niet zo ontzettend groot als in de VS.
Ja, ik heb 'em gedownload, Isaquote:Op woensdag 11 augustus 2004 02:51 schreef Isabeau het volgende:
Waar kan je deze documentaire zien dan? Of downloaden jullie hem ergens.
Zijn deplorabele (psychische) staat bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 03:19 schreef Tijn het volgende:
Want er komen ook veel andere aspecten behalve het experiment aan bod, die wat mij betreft de film juist de moeite waard maken.
Ik heb hem niet gezien, maar ik snap wel wat je bedoelt.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 03:19 schreef Tijn het volgende:
Heb je 'em wel gezien, Calella? Want er komen ook veel andere aspecten behalve het experiment aan bod, die wat mij betreft de film juist de moeite waard maken.
Hij stelt ook andere fastfoodketens aan de kaak en zelfs de menu's die kinderen op scholen voorgeschoteld krijgen passeren de revue. Maar voor McDo wordt gekozen omdat ze de grootsten zijn en zich als geen ander op kinderen richten. De documentairemaker zegt op een gegeven moment dat er in sommige wijken van New York geen speelplaats te vinden is, behalve die van McDonald's.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 03:57 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik snap niet dat dit tegen McDonalds gericht is, hij zou dit ook in de publiciteit moeten zeggen als een protest en waarschuwing tegen een levensstijl, en niet tegen een restaurantsketen, dat doet hij al in interviews.
Het viel heel erg mee.quote:Na de commotie in de Verenigde Staten at ook Algemeen Dagblad- journalist Wim Meij dertig dagen lang bij McDonalds. In tegenstelling tot Spurlock at hij niet meer dan normaal. Samen met een internist en een diëtist stelde hij uit het assortiment van McDonald's een evenwichtig menu samen. Vandaag kreeg hij de uitslag van zijn lichamelijke toestand. NOVA was daarbij.
12 augustius draait hij in de bios.. maar de dvd screeners draaien al een tijdje op suprnovaquote:Op woensdag 11 augustus 2004 02:51 schreef Isabeau het volgende:
Waar kan je deze documentaire zien dan? Of downloaden jullie hem ergens.
lees eens terug in het topicquote:Op woensdag 11 augustus 2004 06:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het AD voor me liggen en de Nederlandse Super Sizer Wim Meij is met een maand MacD 6,3 kg afgevallenEn zijn gezondheid is licht verbeterd. Ook hij nam gewoon alles van het menu (dat staat tenminste in het artikel "het gehele assortiment kwam geregeld op het bord").
Dus hoe kan het verschil zo groot zijn? Ik lees verder
Eerst kijken voor je commentaar levertquote:Op woensdag 11 augustus 2004 03:57 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik heb hem niet gezien, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Het probleem is nu juist, dat het massa publiek niet te horen krijgt dat die man 5000 calorieën per dag eet. Mensen gaan nu denken dat McDonalds eten vergif is, en dat klopt niet. De maker van de docu moest SUPERSIZE menu's eten als die er waren, 3 KEER PER DAG. 3 Supersize menus, dat is ongeveer hetzelfde als drie driegangendiner's, en daar word je veels te dik en ongezond van.
Ik snap niet dat dit tegen McDonalds gericht is, hij zou dit ook in de publiciteit moeten zeggen als een protest en waarschuwing tegen een levensstijl, en niet tegen een restaurantsketen, dat doet hij al in interviews.
Wetenschappelijk is de documentaire echt niets waard, het bewijst niks.
Deze at ook gevarieerder. Dus ook de salades en jus d'orange, ipv alleen Big Macs en Shakes.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 06:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het AD voor me liggen en de Nederlandse Super Sizer Wim Meij is met een maand MacD 6,3 kg afgevallenEn zijn gezondheid is licht verbeterd. Ook hij nam gewoon alles van het menu (dat staat tenminste in het artikel "het gehele assortiment kwam geregeld op het bord").
Dus hoe kan het verschil zo groot zijn? Ik lees verder
Jep, ik heb zelfs de CAM gezien met duitse ondertitelsquote:Op woensdag 11 augustus 2004 03:19 schreef Tijn het volgende:
Heb je 'em wel gezien, Calella? Want er komen ook veel andere aspecten behalve het experiment aan bod, die wat mij betreft de film juist de moeite waard maken.
hah, ik heb gewoon een rip van een screener gedownload. lijkt me toch net iets beter!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:40 schreef Calella het volgende:
[..]
Jep, ik heb zelfs de CAM gezien met duitse ondertitels![]()
En hij geeft zelf ook heel duidelijk aan dat hij het niet zoekt in de nuance. Hij wil weten wat er gebeurt als je elke dag die 'troep' naar binnen werkt, omdat er dus genoeg mensen zijn die dat doen. Op deze manier ontstaat er een duidelijk beeld hoe slecht het voor je is. Hij heeft de Mac wel zover gekregen om bewuster over hun productaanbod na te denken.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 11:03 schreef Visitor.Q het volgende:
Spurlock zijn punt is niet alleen dat het eten van de Mc slecht is maar dat Amerikanen veel te dik worden door hun eetgewoontes. En door deze docu hoopt ie dat ze dat zich realiseren. En het experiment van dhr Meij van het AD, tja, zoals (ws) gezegd hebben ze in Amerika liters cola, enorme frites en bigger better burgers dus het is eigenlijk een totaal ander experiment. Tuurlijk overdrijft Spurlock (dat doet Michael Moore ook om zijn punt te maken) en het blijft natuurlijk een Amerikaan, oftewel er moet geld verdiend worden en dat kan niet met een halve docu.
dus jij heb het beter begrepenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:47 schreef BurzumRadio het volgende:
[..]
hah, ik heb gewoon een rip van een screener gedownload. lijkt me toch net iets beter!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:49 schreef Wepeel2 het volgende:
Vanmorgen was die kerel van het AD trouwens nog bij Giel op de radio. Wat een elitaire bal zeg.Hij ging zelfs met mes en vork eten bij de Mac anders kreeg hij zijn burgertje niet weg.
![]()
omgquote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:49 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Vanmorgen was die kerel van het AD trouwens nog bij Giel op de radio. Wat een elitaire bal zeg.Hij ging zelfs met mes en vork eten bij de Mac anders kreeg hij zijn burgertje niet weg.
![]()
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:49 schreef Wepeel2 het volgende:
![]()
Ja dat snap ik wel, dat zeg ik ook, maar voor het massa publiek die het film niet ziet wordt de clou van de film gebracht zoals ik het zeg. De 'leefstijl' komt amper naar voren in de publiciteit, maar eigenlijk alleen een aanval op mcdonalds dat het eten daar vergif is.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 08:47 schreef Ketama9 het volgende:
[..]
Eerst kijken voor je commentaar levert![]()
Er wordt wel degelijk gezegd hoeveel calorieën hij eet per dag.
En als je de documentaire kijkt snap je ook waarom het tegen McDonalds gericht is.
Hij waarschuwt in de documentaire de hele tijd tegen de 'leefstijl' en in het bijzonder tegen McDonalds. Dus eerst kijken wijsneus![]()
ff later in het interview:quote:„Ik breng mijn boodschap nu over de wereld. Vandaag Amsterdam, morgen Parijs, overmorgen Barcelona. Ik wil dat iedereen mijn film ziet!” zegt hij gedreven. Maar wat is nu eigenlijk toch die woede tegen McDonald’s? „Ze vergiftigen de wereld. Hun McNuggets worden gemaakt van kippen die geen eieren meer kunnen leggen.” Dat lijkt ernstig inderdaad, maar bij nader inzien kun je je afvragen wat er mis mee is. Kippen met of zonder eieren smaken toch gewoon als kip. „Het zijn beesten die ziek zijn.”
Noem dan ook gelijk Burger King, Wendy's, KFC, TacoBells etc etc gelijk bij de naam.quote:Het gaat me niet om McDonald’s of om welke andere multinational ook. Zij zijn alleen maar geïnteresseerd in de massa.
die worden dan ook allemaal genoemd in de docuquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:00 schreef schatje het volgende:
Spurlock spreekt zichzelf toch wat tegen. In een interview met de Telegraaf:
[..]
ff later in het interview:
[..]
Noem dan ook gelijk Burger King, Wendy's, KFC, TacoBells etc etc gelijk bij de naam.
Ook voor het geval dat de Amerikanen gaan denken dat het eten daar niet vet is.![]()
.
Ik bedoelde in het interview.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die worden dan ook allemaal genoemd in de docu
Als hij al meldt dat het ook om andere multinational-fastfood-restauranten gaat hoef je daar niet zo nodig nog wat namen bij te plaatsen toch? Bekijk anders ook even de documentaire zelf, daarin maakt hij ook duidelijk waarom hij voor McDonald's gaat. (veruit de grootste, richten zich veel op kinderen)quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik bedoelde in het interview.![]()
![]()
Allemaal op noemen gaat wat ver natuurlijk, maar noem dan ook BK aangezien die hier ook bekend is.
Ja, irritant is dat he. Daar kan ik me nou ook aan ergeren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:46 schreef Ketama9 het volgende:
Sjongejonge al die lui hier met hun commentaar terwijl ze de docu niet eens hebben gezien
Nee, hij weerlegt helemaal niks. Hij probeert Spurlock iets in de mond te leggen, wat hij helemaal niet wil beweren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:57 schreef nielsie het volgende:
hij (van het AD) weerlegt het niet representatieve van spurlocks onderzoek
Gewoon het adres kopieren naar je postquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:47 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Slechte journalistiek dus. Zie het topic in nieuws en achtergronden over het AD stuk. Hoe maak je in een post trouwens een verwijzing naar een ander topic?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 22:48 schreef Wepeel2 het volgende:
Ja natuurlijk kan je afvallen bij de Mac. Als ik elke dag één frietje eet bij de Mac val ik ook af. En na 2 maanden kunnen ze waarschijnlijk koppen "jongen sterft door voedselgebrek ondanks elke dag bezoek aan Mac".
zeg nou zelf... een gezond denkend mens weet beter. en jah ik weet dat de gemiddelde amerikaan niet al te slim is maar ook als is ie dat niet hij weet heus wel dat JUNKFOOD JUNKFOOD is en dat daar bijna geen verschil tussen zit, net als een tijger weet dat een zebra vlees is en een hert vlees is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:00 schreef schatje het volgende:
Spurlock spreekt zichzelf toch wat tegen. In een interview met de Telegraaf:
[..]
ff later in het interview:
[..]
Noem dan ook gelijk Burger King, Wendy's, KFC, TacoBells etc etc gelijk bij de naam.
Ook voor het geval dat de Amerikanen gaan denken dat het eten daar niet vet is.![]()
.
LOLquote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:31 schreef HAL9000S het volgende:
Gisteren gezien en ik kreeg er eerlijk gezegd alleen maar honger van
Meteen daarna ook maar gelijk naar de mac gegaan, het was eerder reclame dan een 'shockerende' docu voor mij.
Heb je de docu zelf gezien?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:29 schreef peristilius het volgende:
Heb een keer een stuk erover gezien bij netwerk
Nee niet helemaal, maar wel stukken eruit en duidelijke uitleg van de maker enz. enz.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je de docu zelf gezien?
Misschien moet je 'em dan eens helemaal kijken voordat je er een mening over vormt. Nadat ik 'em had gekeken kwam "Mac-bashen" niet eens bij me op.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
Nee niet helemaal, maar wel stukken eruit en duidelijke uitleg van de maker enz. enz.
Hij genoot idd duidelijk van z'n double QP's supersize menu ...ook op de 28ste dag...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nadat ik 'em had gekeken kwam "Mac-bashen" niet eens bij me op.
Het is meer de combinatie documentaire/interviews en trouwens om de hele tijd te zien dat een persoon zich kut voelt nadat hij weer bij een van jouw restaurants heeft gegeten is nou niet echt goede reclame.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien moet je 'em dan eens helemaal kijken voordat je er een mening over vormt. Nadat ik 'em had gekeken kwam "Mac-bashen" niet eens bij me op.
nee oke, maar over wat voor een uiterste hebben we het hier? 30 dagen straight, 's morgens, 's middags en 's avonds...niet gek dat ie zich op een gegeven moment kut voelt. Dan heb je ook nog een of andere Big-Mac verslaafde die honderden van die dingen per jaar naar binnen drukt en zich daar niet kut bij voelt.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is meer de combinatie documentaire/interviews en trouwens om de hele tijd te zien dat een persoon zich kut voelt nadat hij weer bij een van jouw restaurants heeft gegeten is nou niet echt goede reclame.
Kijk 'em nou maar eerst.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is meer de combinatie documentaire/interviews en trouwens om de hele tijd te zien dat een persoon zich kut voelt nadat hij weer bij een van jouw restaurants heeft gegeten is nou niet echt goede reclame.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 01:45 schreef hoM3r het volgende:
. En het is natuurlijk weer prachtig om te zien hoe dom Amerikanen mensen zijn.
Dit vind ik de grote boodschap van de documentaire. Heel erg om te zienquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:27 schreef Aventura het volgende:
*Knip*
Vond het ronduit schandalig om de zien hoe kinderen in feite gemanipuleerd worden om junkfood te eten. Kinderen worden op zeer jonge leeftijd naar junkfoodrestaurants gelokt, omdat er ballenbadjes staan en clowns en speeltoestellen.
*Knip*
Ook die lunchkantines schokten me. Het is belachelijk dat kinderen door de week als lunch patat, cakejes, snoep en cola eten.
*Knip*
Ja, ik ookquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:46 schreef hoM3r het volgende:
Ik ben trouwens wel onmiddelijk een Big Mac gaan halen na het zien van die docu, god wat krijg je daar een honger van zeg.
En ouders liever een pizza bellen of friet halen dan een behoorlijk bord vreten klaar maken....quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:23 schreef Aventura het volgende:
Maar het wordt ouders wel heel erg moeilijk gemaakt kinderen weg te houden van fastfood als het al in de lunchkantine aangeboden wordt en als er op elke straathoek een of andere keten zit en elke 10 seconden ergens een vrolijke commercial wordt uitgezonden.
Het is niet zo relevant om een directe schuldige aan te wijzen. Die ligt in eerste instantie bij mensen zelf maar Sprulock laat wel goed zien hoe sommige dingen kunnen werken, via reclame en de schoolkantine en allerlei mechanismen van beinvloeding. De Mac maar ook anderen spelen daar een grote rol in - en moeten aangesproken worden op de fouten die ze maken (oneerlijke en onjuiste voorlichting bv.) en aan het gedoe op scholen zou een eind moeten komen - maar voor de rest zijn het gewoon commereciele organisaties die het slim uitspelen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Fout ligt niet bij Macdonalds, fout ligt bij ouders als de kinderen te dik zijn..
Wel veel variatiequote:Op maandag 2 augustus 2004 23:12 schreef granuaile het volgende:
yeah! NYC is niet zoals USA. I love NYC![]()
[..]
sommige scholen laten zich sponsoren wat hun keuken betreft. maandag McDonald's, dinsdag Burger King, woensdag Taco Bell, donderdag Pizza Hut, vrijdag Wendy's. echt waar! en tuuuuurlijk zien de docenten dat wel. en de ouders weten het ook wel. maar ja. geld he. money makes the world go around. en zeker wanneer je je in achterstands wijken of in de minder druk bevolkte gebieden bent waar veel werkloosheid heerst.
hmm, misschien wijk jij af van de norm. Tenminste, als je alle hype rondom deze film een beetje hebt gevolgd had je daar toch uit kunnen opmaken dat het in Amerika wel degelijk zo werkt? Volgens mij is het voor heel veel Amerikanen WEL heel moeilijk om een langs fastfoodrestaurant te lopen zonder iets te 'moeten' eten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 00:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan urenlang door een stad lopen en desnoods 100 macdonalds' tegenkomen en er nog steeds niet naar binnen gaan of er zin in hebben. Dus de verleiding wordt heus niet groter als je er veel ziet. Jeetje, als je elk fastfoodrestaurant (of gewoon restaurant) niet eens voorbij kan lopen zonder er iets te willen eten dan is er iets goed mis met je![]()
Misschien vat ik dit verkeerd op, maar in Amerika staat buitens huis eten niet gelijk aan bij de Mac eten, je kan daar gewoon heel normaal naar een restaurant ala Applebees of Outback Steakhouse. Tuurlijk gaan er ook genoeg naar die fastfood restaurants. Maar goed ik blijf erbij dat je erzelf bij bent als je naar de Mac gaat, je wordt niet opgesloten of afgeschoten als je er niet naar toe gaat.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:04 schreef Aventura het volgende:
In de USA is het heel anders dan hier, dat klopt wel. Daar is buiten de deur eten ook veel normaler, in Nederland eet men meestal thuis en bij hoge uitzondering buitneshuis, meestal als traktatie. Dus zo'n vaart zal het hier ook niet lopen.
Taco Bell!!quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zou je van Taco Bell ook dik worden? Dat vraag ik me af. In tegenstelling tot bij McDonald's vind ik het eten daar namelijk heerlijk.
Tacos en burritos die, druipend van het vet, zijn gevuld met een pond gehakt en overgoten met klodders zure room en gesmolten cheddarkaas? Nee hoor, hartstikke goed voor je juistquote:Op maandag 30 augustus 2004 18:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zou je van Taco Bell ook dik worden? Dat vraag ik me af. In tegenstelling tot bij McDonald's vind ik het eten daar namelijk heerlijk.
quote:Op maandag 30 augustus 2004 21:28 schreef Aventura het volgende:
[..]
Tacos en burritos die, druipend van het vet, zijn gevuld met een pond gehakt en overgoten met klodders zure room en gesmolten cheddarkaas? Nee hoor, hartstikke goed voor je juist![]()
Als er een God is.. en ik geloof dat.. moge Hij dan dit verhinderen..quote:Op maandag 30 augustus 2004 22:21 schreef Aventura het volgende:
En dan ziet elke stad in de hele wereld er net zo uit als een willekeurig dorp in de USA...
oeh, en dan het liefst bij mij om de hoekquote:Op maandag 30 augustus 2004 22:21 schreef Aventura het volgende:
<knip>
straks krijgen we ook nog Dunkin'Donuts en Wendy's.
<knip>
Hmmmm... anti-globalistentopic? Ben er ook geen fan van hoor, maar anti-amerika zijn is zooooooo makkelijk....quote:Op maandag 30 augustus 2004 22:21 schreef Aventura het volgende:
Ja Taco Bell is op zich wel te eten, gewoon een andere junkfood-variatie, dat wel. Ik zou het eigenlijk niet toejuichen. Subway komt hier ook al (okay, dat vind ik wel ok), Starbucks gaat uitbreiden in europa, straks krijgen we ook nog Dunkin'Donuts en Wendy's. En dan ziet elke stad in de hele wereld er net zo uit als een willekeurig dorp in de USA...
is toch de enige opmerking die enigszins in die richting gaat?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:19 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Hmmmm... anti-globalistentopic? Ben er ook geen fan van hoor, maar anti-amerika zijn is zooooooo makkelijk....
Starbucks probeert uit te breiden, maar krijgen op het vasteland van europe het erg moeilijk. KarstadtQuelle concern wil van zijn deelneming af bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 augustus 2004 22:21 schreef Aventura het volgende:
Ja Taco Bell is op zich wel te eten, gewoon een andere junkfood-variatie, dat wel. Ik zou het eigenlijk niet toejuichen. Subway komt hier ook al (okay, dat vind ik wel ok), Starbucks gaat uitbreiden in europa, straks krijgen we ook nog Dunkin'Donuts en Wendy's. En dan ziet elke stad in de hele wereld er net zo uit als een willekeurig dorp in de USA...
Maar ze hebben wel frappachino'squote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind trouwens starbucks 3 keer niks, koffie is vooral veel, maar niet goed.
Dat is wel heel toevalligquote:Op vrijdag 17 september 2004 00:37 schreef Scheepschroef het volgende:
Ik heb m net gekeken.
Op zich zo slecht nog niet.quote:Op maandag 30 augustus 2004 22:21 schreef Aventura het volgende:
Zoals in de documantaire wel blijkt zijn een groot deel van de Amerikanen niet al te bijster slim, ik moet daarbij ook even denken aan de vraag op straat wat een calorie isquote:Op vrijdag 17 september 2004 02:26 schreef existenz het volgende:
Dit was een totaal nutteloze docu die alleen dingen bewijst, die wij Nederlanders allang en breed wisten, maar de amerikanen blijkbaar niet.
Wat weten Nederlanders wat Amerikanen niet weten? Men wist best dat je je vetpercentage omhoog zou werken maar het feit dat je andere functies van je lichaam zo snel negatief kreeg dat was een shock. Maar goed als je bedenkt dat het gewoon te veel suiker, caffeine en te veel vet is dat je lichaam binnen is het ook niet gek dat je een zekere verslaving ontwikkeld.quote:Op vrijdag 17 september 2004 02:26 schreef existenz het volgende:
Dit was een totaal nutteloze docu die alleen dingen bewijst, die wij Nederlanders allang en breed wisten, maar de amerikanen blijkbaar niet.
Je kunt deze docu alleen NIET vergelijken met Fahrenheit 9/11. Fahrenheit 9/11 is een politieke docu, Super Size Me totaal niet, wat betekent dat Fahrenheit het er zeker de "feiten" (of ze dat zijn of niet laat ik in het midden, daar gaat het niet over) dikker op, voor Super Size Me maakt het niet veel uit en zou dat zelfs tegen werken.
Maar zoals gezegd, ik vond hem zwaar tegen vallen, vertelde niets nieuws en ik had na 40/50 minuten kijken toch echt iets van: "Ja, goh daar was je een paar daar terug nog niet achter"?
Dat hadden Tijn en ik nou ookquote:Op zondag 17 september 2006 20:27 schreef Aibmi het volgende:
Ik ga 'm ook weer kijken. Heb 'm toen met een vriend gezien in de Lux in Nijmegen. Daarna flink wezen eten bij de mcdonalds natuurlijk![]()
Waarom is dit belachelijk en wat is er mis met die stemquote:Op zondag 17 september 2006 20:50 schreef rubbereend het volgende:
belachelijke docu natuurlijkbovendien is de stemv an de maker verschrikkelijk vervelend.
Ja idd, belachelijke docu en hele domme stemquote:Op zondag 17 september 2006 20:50 schreef rubbereend het volgende:
belachelijke docu natuurlijkbovendien is de stemv an de maker verschrikkelijk vervelend.
al die tijd hetzelfde eten zou bij alles slecht zijn. Ga eens maanden bij dezelfde pizeria eten. bovendien heeft een Nederlandse journalist hetzelfde gedaan en werd er eigenlijk alleen maar gezonder opquote:Op zondag 17 september 2006 20:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Waarom is dit belachelijk en wat is er mis met die stem
Die at dan ook nog enigszins verantwoord, met een hoop salades i.p.v. elke dag drie emmers vet.quote:Op zondag 17 september 2006 20:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
al die tijd hetzelfde eten zou bij alles slecht zijn. Ga eens maanden bij dezelfde pizeria eten. bovendien heeft een Nederlandse journalist hetzelfde gedaan en werd er eigenlijk alleen maar gezonder op
Beter dingen lezen voordat je onzin uitkraamt, die man at veel meer salades dan in deze documantaire. En volgens mij at de Nederlandse journalist veel minder van alles dan de Amerikaanse versie, niet te vergelijken dusquote:Op zondag 17 september 2006 20:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
al die tijd hetzelfde eten zou bij alles slecht zijn. Ga eens maanden bij dezelfde pizeria eten. bovendien heeft een Nederlandse journalist hetzelfde gedaan en werd er eigenlijk alleen maar gezonder op
maar dan lig het niet aan McD, maar aan de mate van het gebruik ervanquote:Op zondag 17 september 2006 20:58 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Beter dingen lezen voordat je onzin uitkraamt, die man at veel meer salades dan in deze documantaire. En volgens mij at de Nederlandse journalist veel minder van alles dan de Amerikaanse versie, niet te vergelijken dus![]()
dat bedoel ik. Als je 5 keer per week over schrikdraad gaat pissen geef je toch niet de stroom de schuld van de pijnquote:Op zondag 17 september 2006 21:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
maar dan lig het niet aan McD, maar aan de mate van het gebruik ervan
Buiten dat dit een totaal zinloze vergelijking is, mis je denk ik het hele punt van deze documentaire. Het is niet zozeer een aanklacht tegen de McDonald's, maar meer tegen de algehele vetzucht in Amerika en hoe fastfoodbedrijven (zoals McDonald's) daar een zeer grote rol in spelen. Hij had natuurlijk ook bij een van de andere grote fastfoodketens kunnen gaan eten, maar het is bijna een feit dat 99% van de mensen fastfood meteen associëert met McDonald's.quote:Op zondag 17 september 2006 21:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat bedoel ik. Als je 5 keer per week over schrikdraad gaat pissen geef je toch niet de stroom de schuld van de pijn
Dat was er eentje, maar het is wel opvallend dat er geen een wist wie het moest voorstellenquote:Op zondag 17 september 2006 21:19 schreef Ricky_ het volgende:
Die kinderen denken dat Jezus George Bush is.
Het was er maar één ja, maar het is wel tekenend.quote:Op zondag 17 september 2006 21:20 schreef MadMac het volgende:
[..]
Dat was er eentje, maar het is wel opvallend dat er geen een wist wist het moest voorstellen
Tja dat lijkt me toch logisch als je iedere dag dit eet en dan ook nog een paar keer per dagquote:Op zondag 17 september 2006 21:51 schreef alwaysleft het volgende:
Toch ongelofelijk wat je ervan krijgt als je iedere dag zou eten bij de Mac. Had het wel erg verwacht, maar echt je hele lichaam gaat gewoon naar de klote![]()
Ik heb een tijd zo'n beetje elke dag bij McDonald's 'gelunched' en nee, erg fit word je er niet vanquote:Op zondag 17 september 2006 21:51 schreef alwaysleft het volgende:
Toch ongelofelijk wat je ervan krijgt als je iedere dag zou eten bij de Mac. Had het wel erg verwacht, maar echt je hele lichaam gaat gewoon naar de klote![]()
Ik ookquote:Op zondag 17 september 2006 22:21 schreef jp84 het volgende:
ik was ook van plan in me auto te stappen en naar de mac te gaan
ik schrik daar best een beetje van eig...
Ach bij ons op school liggen rond 11 uur de frikandellen en kroketten ook al klaar. Maar op zich moeten de mensen die dik zijn en gelijk hun vinger naar fastfood wijzen maar zelf eerst eens na denken. Je weet dat fastfood niet goed voor je is en vandaag de dag geeft de mac zelfs aan hoeveel calorien er in alles zit. Verder werk ik 2 dagen per week bij een shell en rond spits uur springen alle dikke zeekoeien in de auot naar huis en gaan de file in, maar voor ze de file in gaan komen ze wel eerst bij mij lang voor sigaretten en een mars/kitkat junky king size + zakje chips etc.quote:Op zondag 17 september 2006 22:10 schreef RijstNatie het volgende:
dat ze zoveel troep verkopen op de scholen is nog het ergste, friet en pizza om 12uur s middags..
WTF is dat met die schoolleiding man?
die kinderen zijn 10 jaar ofso, die nemen natuurlijk allemaal friet
En vanaf waar is dat?quote:Op zondag 17 september 2006 22:29 schreef Lexiun het volgende:
[..]
Ach bij ons op school liggen rond 11 uur de frikandellen en kroketten ook al klaar. Maar op zich moeten de mensen die dik zijn en gelijk hun vinger naar fastfood wijzen maar zelf eerst eens na denken. Je weet dat fastfood niet goed voor je is en vandaag de dag geeft de mac zelfs aan hoeveel calorien er in alles zit. Verder werk ik 2 dagen per week bij een shell en rond spits uur springen alle dikke zeekoeien in de auot naar huis en gaan de file in, maar voor ze de file in gaan komen ze wel eerst bij mij lang voor sigaretten en een mars/kitkat junky king size + zakje chips etc.
Tijdens mijn werk is de meest gevraagde weg wel die naar de mac donalds2e links 2e recht 1e recht 1e rechts 1e links
![]()
Daar hebben die Amerikanen veel aanquote:Op zondag 17 september 2006 22:29 schreef Lexiun het volgende:
[..]
Ach bij ons op school liggen rond 11 uur de frikandellen en kroketten ook al klaar. Maar op zich moeten de mensen die dik zijn en gelijk hun vinger naar fastfood wijzen maar zelf eerst eens na denken. Je weet dat fastfood niet goed voor je is en vandaag de dag geeft de mac zelfs aan hoeveel calorien er in alles zit. Verder werk ik 2 dagen per week bij een shell en rond spits uur springen alle dikke zeekoeien in de auot naar huis en gaan de file in, maar voor ze de file in gaan komen ze wel eerst bij mij lang voor sigaretten en een mars/kitkat junky king size + zakje chips etc.
Tijdens mijn werk is de meest gevraagde weg wel die naar de mac donalds2e links 2e recht 1e recht 1e rechts 1e links
![]()
Ik weet ook wel wat een calorie is, maar zou het zo niet 123 kunnen beschrijven. Ze wisten allemaal wel ongeveer wat het was.quote:Op zondag 17 september 2006 22:44 schreef Ricky_ het volgende:
"What's a calorie?"
"Uhh.."
"It's bad, right?"
"Something which makes you fat."
Ik ga die Amerikanen steeds dommer vinden.
Was dat niet uitgelegd? Lobbyisten zeggen tegen de mensen in het congres e.d. dat als ze tegen een bepaalde beperkende wetgeving stemmen, dat het bedrijf dat ze vertegenwoordigen (McDonalds bijv.) hun volgende verkiezingscampagne gaat sponsoren en dat soort dingen. In principe gewoon omkoperij dus.quote:Op zondag 17 september 2006 22:26 schreef pberends het volgende:
Het is wel verbaaswekkend dat de Amerikaanse overheid niets doet. Dat ze geen reclame-inperkingen willen is dat daar aan toe, maar waarom verhogen ze de regels voor chemische middelen in dat voedsel niet? Het werkt uiteindelijk alleen maar in het nadeel van Amerika. Dommere en ongezondere kinderen, hoge zorgkosten enzovoorts.
Was dat niet een Nederlander?quote:Op zondag 17 september 2006 22:28 schreef Niek. het volgende:
Na die film heeft een amerikaanse onderzoeker hetzelfde gedaan, een maand lang bij de mac eten, hij koos echter voor gevarieerd en ook gezond eten en is afgevallen, het ligt er dus ook aan wat je eet bij de mac...
Ben even op zoek gegaan:quote:Op zondag 17 september 2006 23:15 schreef Symer het volgende:
[..]
Was dat niet uitgelegd? Lobbyisten zeggen tegen de mensen in het congres e.d. dat als ze tegen een bepaalde beperkende wetgeving stemmen, dat het bedrijf dat ze vertegenwoordigen (McDonalds bijv.) hun volgende verkiezingscampagne gaat sponsoren en dat soort dingen. In principe gewoon omkoperij dus.
[..]
Was dat niet een Nederlander?
Dat een kilocalorie nodig is voor het opwarmen van 1000 cc water(1 liter dus), is ook niet heel belangrijk. Dat je niet weet dat het staat voor een energetische waarde vind ik dan wel weer een beetje gek. Die Amerikanen zouden het verschil tussen een koolhydraat en een (kilo)calorie nog niet weten.quote:Op zondag 17 september 2006 23:11 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Ik weet ook wel wat een calorie is, maar zou het zo niet 123 kunnen beschrijven. Ze wisten allemaal wel ongeveer wat het was.
ik kreeg er ook al honger vanquote:Op zondag 17 september 2006 22:21 schreef jp84 het volgende:
ik was ook van plan in me auto te stappen en naar de mac te gaan
ik schrik daar best een beetje van eig...
Dat was wel apart ja. Die gast eet iets van drie Big Mac's per dag, en hij is nog aardig slank.quote:Op maandag 18 september 2006 10:43 schreef bladibladibla het volgende:
De man die al meer dan 19.000 (hij zal nu al wel over de 20.000 zitten) Big Mac's naar binnen gewerkt heeft vind ik dan wel heel grappig, zeker omdat hij er zo goed uit zag ivm de meeste 'super heavy users'.
En misschien waren er wel 50 die het wel wisten, maar dat is natuurlijk een stuk minder leuk om te laten zien.quote:Op zondag 17 september 2006 21:20 schreef MadMac het volgende:
[..]
Dat was er eentje, maar het is wel opvallend dat er geen een wist wie het moest voorstellen
Hij was laatst bij Oprah en daar liet hij zien hoe het is om een maand lang rond te komen met het minimumloon.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:33 schreef Brumski het volgende:
De maker van deze docu doet nu trouwens ook andere dingen, zo zat hij laatst 30 dagen in de gevangenis dit werd ook op film gezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |