Dat is nou typisch iets wat ik nog een keer wil proberenquote:
Op onze trek door Nepal was er een hele fanatieke kok mee (een Nepalese kok dus) die elke middag na de wandeling een hartige snack serveerde. Een van de dagen kwam er een hoop Nepalees gevloek uit de keuken-tent, gevolgd door een gigantisch POPOPOPOPOPOPOPOPOPOPOPOP en een fontein van popcorn die naar buiten vloog. Die middag hadde we kroepoek als snack...quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Is niet echt een blunder van mij maar van mijn broertje. Ik was bezig popcorn aan het maken in een pan op het vuur hij komt binnen en wil kijken waar ik mee bezig ben en trek zo de deksel van de pan.
De popcorn vloog echt door de hele keuken![]()
De waterrekening viel dat kwartaal érg hoog uit?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:29 schreef rashudo het volgende:
Deciliters en centiliters verwisselen en dan eindigen met troebele olie in plaats van mayonaise.
Zelf een pizza willen maken en eindigen met een bloederige (ketchup) vleestoren.
Soep maken van spaanse pepers. Toen was ik nog heel jong..
Waarom post je danquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:41 schreef golfer het volgende:
Leuk topic en ik peins me rot, maar kan me geen echt culinaire blunders van mijzelf herinneren.
Soms moet je iets, i.p.v. een tvp posten.quote:
quote:Kruisje aan de bovenkant
Dat zijn dus van die kut geintjes, voor net nieuwe stagaires, zo hebben we ooit iemand een uur laten zoeken naar de gele paprikapoeder, hebben we iemand de HELE stad doorgestuurd op zoek naar de uitgeleende doperwtenvuller (alle restaurants in de stad kennen dat spelletje en spelen het allemaal mee, zo gaat de betreffende persoon van het ene restaurant naar het andere), en de topper was nog de dodo die 2 levende kreeften in de stromende regen heeft uitgelaten (stikdonker, zeikregen), toen kwam de maitre/eigenaar aangereden in zijn auto, die werd helemaal witheet, rende op de knul af en gaf die 2 kreeften een schop zodat ze aan de andere kant van de tuin lagen, die dodo wist niet was hij meemaakte, en zat net niet jankend bij te komen in de keuken
hmm, komt me een beetje te bekend voorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:48 schreef Euc- het volgende:
Net in Piet zijn topic gepost, maar hoort ook wel een beetje hier thuis, gelukkig niet van mezelf
Het ging over een kruisje aan de bovenkant van spruitjes
[..]
Ja..maar volgens het woudlopershandboek krijg je dan van de B.A.R.O.E.G. je V.L.A.F.L.I.P. penning nietquote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:41 schreef Jordy-B het volgende:
Da's geen blunder, golfer...
Da's gewoon vindingrijk en schattig, enzo...
die paarse is een auberginequote:Op woensdag 25 januari 2006 11:02 schreef amarena het volgende: Die paarse is toch courgettee...offe was het nu andersom. Inmiddels weet ik het nog steeds niet.....![]()
naja, het kan altijd mis gaan... Zo ook met rijst als je even geen vergiet bij je hebt. Deksel worrdt opeens best wel warm en bam, weg rijst...quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:51 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
die paarse is een auberginecourgette lijkt nog een beetje op een komkommer.
en dat je moeder geen spaghetti kan afgieten in de pan zeg. dat lukt mij zelfs nog![]()
Mijn pa haalt die twee altijd door elkaar. Qua naam dan. Grappig.quote:Op donderdag 26 januari 2006 01:52 schreef krakkemieke het volgende:
Met een kerstdiner van jaren geleden: Wat ruikt die nootmuskaat vreemd op de kip?
Was dus kaneel, maar het viel mee, aangezien er vruchten bij de kip hoorden.....![]()
Herkenbaarquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:14 schreef Tasje het volgende:
Ik had pas mijn nieuwe combi-magnetron, dus ik helemaal fanatiek en kocht een grote ovenschaal om een ovenschotel in te maken. Alles voorbereid, en helemaal netjes alles in de ovenschaal geladen. Wil ik hem erin zetten, past ie er niet in!![]()
Dus toen heb ik het allemaal maar in 2 schaaltjes waarvan ik dacht dat het wel in de oven kon geladen... Maar toen zat alles dus door elkaar![]()
whehehe... Heb ik wel eens met de laatste frieten uit een zak gedaan die al een paar keer de vriezer in-en-uit geweest was...quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:41 schreef arithaterhorst het volgende:
De laatste bitterballen in de pan doen door de zak waar ze in zaten boven de pan om te draaien![]()
Het leek zo handig![]()
quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:41 schreef arithaterhorst het volgende:
De laatste bitterballen in de pan doen door de zak waar ze in zaten boven de pan om te draaien![]()
Het leek zo handig![]()
Wat is daar mis mee dan? Het borrelt alleen wat meer dan normaal door het ijs, maar echt spectaculair wil ik het niet noemenquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:41 schreef arithaterhorst het volgende:
Het leek zo handig![]()
Als ze er in plonzen, in het de hete frituurpan, dan wil het nog wel eens spetterenquote:Op donderdag 26 januari 2006 17:26 schreef Palomar het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Het borrelt alleen wat meer dan normaal door het ijs, maar echt spectaculair wil ik het niet noemen
Al dat losse bitterbalgruis is niet echt bevoordelijke voor je frituurvet...quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:26 schreef Palomar het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Het borrelt alleen wat meer dan normaal door het ijs, maar echt spectaculair wil ik het niet noemen
Dat was inderdaad het punt....quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Al dat losse bitterbalgruis is niet echt bevoordelijke voor je frituurvet...
Een glas bier.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, bij deze is mijn eerste blunder van 2008 een feit.
Koriander in plaats van peterselie door een lekkere linzensalade gooien.
En ik veracht, haat, gruwel van verse koriander.
Erg slim, ooit ontdekt dat ik het niet lekker vind, toch het plantje bewaard, en dan krijg je dit. Stomkop.
Nu ben ik misselijk, kon ik m'n salade weggooien en heb ik meteen alle koriander uit huis gebannen.
Iemand tips tegen misselijkheid?
quote:Op maandag 7 januari 2008 12:08 schreef sanger het volgende:
Ik mag hier wel posten namens mijn vriendin neem ik aan
Vorige week was ze hachee aan het maken. Volgens het recept moest ze 1.5 DL water toevoegen. Heel even twijfelde ze nog, maar vervolgens pakte ze 1.5 liter water en kiept dat ering
Dat werd het uiteindelijk ookquote:Op maandag 7 januari 2008 12:24 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Heel herkenbaar.
Ik word altijd zo chagerijnig van dat soort dingen dat we op zulke avonden dan maar pizza bestellen.
bevroren vis een nachtje in de koelkast laten ontdooien en de volgende dag ontdekken dat er toch nog best veel smeltwater vanaf komt...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:21 schreef FleshWound het volgende:
Een kwarktaart maken en vervolgens om hem te beschermen tegen de katten op de kast zetten, maar vergeten dat zo'n kwarktaart nogal kan uitlekken. De hele bovenkant van de kast lag vol met kwarkwater![]()
De taart zelf was niet eens zo lekker
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
bevroren vis een nachtje in de koelkast laten ontdooien en de volgende dag ontdekken dat er toch nog best veel smeltwater vanaf komt...
Lekker, die vislucht als je de koelkast opent...
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Jordy-B het volgende:
Toen we hier begonnen om op inductie te koken hebben we de eerste week alleen maar aangebrand voedsel gegeten...
Standje 12 is dus echt alleen maar geschikt om water aan de kook te brengen...
Hier ook gebeurt met oud en nieuwquote:Op maandag 7 januari 2008 13:32 schreef Jordy-B het volgende:
bevroren vis een nachtje in de koelkast laten ontdooien en de volgende dag ontdekken dat er toch nog best veel smeltwater vanaf komt...
Lekker, die vislucht als je de koelkast opent...
Da's voor een hazenpeper of goulash dan wel weer erg lekker..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:12 schreef Palomar het volgende:
Zo heb ik ook es speculaaskruiden op een biefstuk gedaan....
Peterseliequote:Op donderdag 3 januari 2008 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Erg slim, ooit ontdekt dat ik het niet lekker vind, toch het plantje bewaard, en dan krijg je dit. Stomkop.
Nu ben ik misselijk, kon ik m'n salade weggooien en heb ik meteen alle koriander uit huis gebannen.
Ik woon in een studentenhuis dus ik zat in mijn kamer met de deuren verder dicht.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:19 schreef Bluezz het volgende:
Pfffffff dat ruik je toch
(ik had het tegen signe trouwens)
Vooral als je je bedenkt dat die dingen meestal van legbatterijkippen worden gemaaktquote:
en zo leer je ok nog eens watquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:34 schreef Black_Tulip het volgende:
In de Indische keuken heb je iets grappigs genaamd sereh, ofwel citroengrasstengel. Die dingen worden vaak gebruikt bij stoofschotels. Alleen moet je het uiteinde van de stengel wel eerst even breken voordat je het in de pan bij het vlees gooit, anders sta je dus net als ik voor jan lul een grasstengel met je voer mee te koken.
als je een goede anti-aanbaklaag hebt dan kan dat primaquote:Op donderdag 10 maart 2005 20:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Die past in de categorie van je afvragen waarom je water maar niet warm wordt en er dan na 5 minuten achterkomen dat de stekker van de waterkoker naast het stopcontact ligt.
Iemand die ik ken heeft wel eens een omelet geprebeerd te bakken zonder boter of olie, dat was dus ook niet zo'n succes. Zwart ei en weg anti-aanbaklaag van de koekenpan.
suiker in je koffiekopje doen en vervolgens de koffie in de suikerpot schenken...quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:28 schreef _Arual_ het volgende:
Zakje poeder om saus mee te makenopenscheuren
Inhoud van het zakje in de prullenbak kieperen,
Zakje in de pan gooien.
We have a winner!quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij het maken van Panna Cotta gebruik je gelatineblaadjes. Nog nooit geprobeerd, dus altijd even lezen hoe het moet.
'Even laten weken in water, en dan uitknijpen'. Ok tof, dat lukt wel. Na drie velletjes uitknijpen en er werkelijk niets uitkrijgen, de velletjes weg te doen, toch maar afvragen wat de bedoeling er nu van is.
Daarnet erachter gekomen dat je gewoon het velletje er in op moet laten lossen en het water er 'uitknijpen'; niet de gelatine. Beetje jammer.
Dan heb je twee blunders in een klap gemaakt, want normaal gesproken moet je het gerecht na het toevoegen van alcohol flink doorwarmen, zodat de alchohol verdampt en je alleen de smaak over houdt. Als je teut wordt van je gerecht dan heb je het niet goed gedaan! Hihi........quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:24 schreef fruityloop het volgende:
Ooit es stroganoff gemaakt waar als kooktip "een scheutje wodka" bij stond. Ik schoot wat uit, en was vervolgens echt teut toen ik aan het toetje toe was.
Dat van het (door)koken weet ik wel, maar het was zoveel dat het nog een dag had geduurd voordat al die alcohol verdampt zou zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:34 schreef Tezz het volgende:
[..]
Dan heb je twee blunders in een klap gemaakt, want normaal gesproken moet je het gerecht na het toevoegen van alcohol flink doorwarmen, zodat de alchohol verdampt en je alleen de smaak over houdt. Als je teut wordt van je gerecht dan heb je het niet goed gedaan! Hihi........
quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij het maken van Panna Cotta gebruik je gelatineblaadjes. Nog nooit geprobeerd, dus altijd even lezen hoe het moet.
'Even laten weken in water, en dan uitknijpen'. Ok tof, dat lukt wel. Na drie velletjes uitknijpen en er werkelijk niets uitkrijgen, de velletjes weg te doen, toch maar afvragen wat de bedoeling er nu van is.
Daarnet erachter gekomen dat je gewoon het velletje er in op moet laten lossen en het water er 'uitknijpen'; niet de gelatine. Beetje jammer.
Bron: Kassaquote:Kassa ging op zoek naar echte mannen en die vonden we bij een groot bouwproject. Een heel legioen bouwvakkers werkt daar aan het nieuwe onderkomen voor de archieven en de Media Experience voor beeld en geluid, dat volgend jaar zomer klaar moet zijn.
Maar tot die tijd wordt er nog keihard gewerkt, wat rond één uur een kantine vol hongerige mannen oplevert. Zij kregen van ons een bord met vier stukken ‘vlees’; twee stukken gepaneerde Valess, en twee stukken kipschnitzel, gekocht in verschillende supermarkten.
Alles zit in een krokant jasje, maar in de kipschnitzel zit kip, terwijl de Valess gemaakt is van zuivel en zeewierextract. Dat verklaart ook meteen het verschil met andere vleesvervangers; die zijn plantaardig, en niet gemaakt van zuivel.
Het resultaat van de steekproef was opmerkelijk. Alhoewel de bouwvakkers de smaak niet altijd helemaal thuis konden brengen, gaven de meeste bouwvakkers toch de voorkeur aan Valess boven de echte kipschnitzel. Het meest gehoorde argument was dat de kipschnitzel te vet was, daarom vonden ze Valess lekkerder.
Toen ze te horen kregen wat ze eigenlijk gegeten hadden waren ze oprecht verrast dat er een vegetarisch product tussen zat.
Vreselijk, ik heb het ook een keer meegemaakt!quote:Op woensdag 9 januari 2008 07:45 schreef Tezz het volgende:
Oh ik had laatst ook nog een blunder. Ik was de hele middag bezig geweest met het maken van een heerlijke, maar bewerkelijke pastasschotel. Zelf tagiatelle gemaakt, gehaktballetjes er bij, een saus met nogal wat ingredienten, kortom: veul werk. Sta ik alles op bordjes te scheppen en als top doe ik er een lepel zure room overheen.........Bij de laatste lepel dacht ik, heej, wat ruikt het raar! Is die room dus niet meer goed!!!!!!! Bleek er een klein scheurtje in de verpakking te hebben gezeten......................grrrr........................gerecht kon de kliko in!
En wat hebben we nu geleerd????: altijd eerst even proeven voordat het op het bord gaat.
Klinkt erg lekker, heb je een recept?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:30 schreef Melusine het volgende:
Had ik een heerlijke pan zelfgemaakte soep opstaan (gelukkig wel van een blokje, anders was het helemaal zonde) met heel veel broccoli, aardappels, prei en knoflook enzo, rook zalig.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
suiker in je koffiekopje doen en vervolgens de koffie in de suikerpot schenken...
Zelf kruidnootjes maken en niet weten dat ze met een theelepeltje de afgestreken variant bedoelden... De kruidnoten gierden je door de keel, man.
quote:Op zondag 16 maart 2008 17:17 schreef Haijo het volgende:
tvp
quote:Op woensdag 2 april 2008 18:35 schreef Lushy het volgende:
1 uur voordat er 30 gasten zouden komen voor mijn housewarming feest, 'nog even snel' bananen bakken voor het eten. Om vervolgens in de haast de pan met een halve liter loeiend hete olie onder de koude kraan te houden. Waarom? Waarom? Waarom? Ik weet het tot op de dag van vandaag niet. Vlaag van verstandsverbijstering denk ik.
Ontploffingen, spuitende, kolkende fonteinen van zonnebloemolie, geruïneerde feestoutfit, brandwonden, hysterie, mijn pas gesausde plafond onder de olie, spekgladde vloeren....Kortom: een en al drama, ik zal jullie de details besparen.
Yep, hier ben ik ook schuldig aan. Alleen was het met verse friet en ging het al mis bij het voorbakken (ik had de friet niet goed drooggemaakt en er hing dus nogal wat water aan). Wat een teringbende was dat zeg......Ik ben gaan schoonmaken en mijn man is ondertussen naar de friettent gelopen. Daaaaag verse frietjes, hallo snackbar friet!quote:Op zaterdag 5 april 2008 09:26 schreef sieske het volgende:
Mij is dat ook een keer gebeurt, nou niet zo erg dan, toen ik de frietpan net gevuld had met nieuw vet en mijn vriend gooide de zak aardappelkroketjes erin. Aangezien die al eerder open was geweest en weer ingevroren zat er ± een halve liter ijsgruis in die zak en hij kieperde m zo erin!! Vet over het gasfornuis, over de vloer. Veel erger was het niet, maar een grote ellende om alles weer schoon te krijgen.
bell peppers zeg je dan meestalquote:Op donderdag 10 maart 2005 08:42 schreef Psychotic het volgende:
Ben er ooit op pijnlijke wijze achter gekomen dat peppers geen pepers zijn maar paprika's...![]()
voordeel is dat je kan zeggen dat het van de zoute soep komt.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:30 schreef Kajalevi het volgende:
Ik woone nog op kamers met een vriendin. Was ik lekkere Minestrone soep aan het maken maar het zout moest er nog bij in. Giet ik rechtstreeks vanuit het pak het zout in de soep, je raad het al.........boink.....halve pak zout erin.
Ik heb het vuur uit gezet en ben maar uit eten gegaan en lekker gaan stappen.
Vriendin komt midden in de nacht met vriendje straalbezopen thuis...........ahaaaaaaa lekker soepie.......lekker aan t eten.........hebben er met hun zatte koppen niets van gemerkt........totdat ze de volgende dag wakker werden en vergingen van de dorst en niet een klein beetje ook............
KORIANDER LEREN ETEN MET JE ZIELquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gruwel van koriander, elk spoortje koriander en het hele gerecht hoef ik niet meer. Is helaas geen kwestie van doorzetten en leren eten bij mij.quote:Op zondag 6 april 2008 18:08 schreef Leef het volgende:
[..]
KORIANDER LEREN ETEN MET JE ZIEL
je hebt toch ook ooit bier moeten leren drinken?
It's an acquired taste..
Ik vond het vroeger ook vies en nu heerlijk.
don't.. pleasequote:[b]Op woensdag 2 april 2008 18:35
Ontploffingen, spuitende, kolkende fonteinen van zonnebloemolie, geruïneerde feestoutfit, brandwonden, hysterie, mijn pas gesausde plafond onder de olie, spekgladde vloeren....Kortom: een en al drama, ik zal jullie de details besparen.
ja.. m'n neus..quote:
Het smaakt voor mij alsof er veel groene zeep overheen gemikt is, ook als er maar 3 blaadjes koriander doorheen zit.quote:Op zondag 6 april 2008 18:35 schreef Leef het volgende:
[..]
ja.. m'n neus..
je kan het ook willen leren eten. Bier heeft me een jaar gekost, koriander een paar jaar. Enzymen en proteinen het zal wel, je kunt het ook gewoon proberen, of proberen te proberen.
Ja het is een rare en sterke en uitgesproken smaak maar geloof me, het kan ook heel lekker zijn.
Genetische oorzaak, jaja mammaloe
Ome Henkquote:Op zondag 6 april 2008 18:40 schreef Mr-Coffee het volgende:
de plaatselijke snackbarharses
I second that.quote:Op zondag 6 april 2008 18:42 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Het smaakt voor mij alsof er veel groene zeep overheen gemikt is, ook als er maar 3 blaadjes koriander doorheen zit.
Tonijn vind ik niet te kanen, maar kan ik uit beleefdheid wel eten.
Bier hetzelfde.
Maar koriander krijg ik echt niet weg, proberen of niet.
Ik had het overigens niet over proteïnen, die zitten voor zover ik weet ook helemaal niet in koriander...
Ik ontwijk het dus en als het toch in mijn eten zit laat ik dat eten lekker staan, ongeacht wat jij er van vindt, want dat kan me eigenlijk geen reet schelen
ja joh.. probeer het nog isquote:Op zondag 6 april 2008 18:42 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ontwijk het dus en als het toch in mijn eten zit laat ik dat eten lekker staan, ongeacht wat jij er van vindt, want dat kan me eigenlijk geen reet schelen
Mijn vriend (korianderverslaafd) heeft het weleens geprobeerd bij me met hele kleine hoeveelheden door het eten en dan niets zeggen.quote:Op zondag 6 april 2008 18:58 schreef Farenji het volgende:
Ik ken inderdaad mensen die normaal echt niet moeilijk zijn met eten maar bij het aantreffen van een beetje koriander in het eten echt in een stuip schieten omdat ze dat echt met geen mogelijkheid wegkrijgen. Dat zit niet tussen de oren - zelfs als je een miniem flintertje volkomen onzichtbaar in het eten verwerkt merken ze het en gaan ze bijna over hun nek. Onbegrijpelijk voor mij, ik vind het heerlijk, maar blijkbaar geen aanstellerij.
Ik heb dat met sla en een maat van me heeft dat met komkommer.quote:Op zondag 6 april 2008 18:58 schreef Farenji het volgende:
Ik ken inderdaad mensen die normaal echt niet moeilijk zijn met eten maar bij het aantreffen van een beetje koriander in het eten echt in een stuip schieten omdat ze dat echt met geen mogelijkheid wegkrijgen. Dat zit niet tussen de oren - zelfs als je een miniem flintertje volkomen onzichtbaar in het eten verwerkt merken ze het en gaan ze bijna over hun nek. Onbegrijpelijk voor mij, ik vind het heerlijk, maar blijkbaar geen aanstellerij.
Eindelijk iemand die ook niet tegen sla kan! Ik kan het écht niet hebben, en ik baal er ontzettend van. Al heeft er een klein blaadje op een broodje gezeten en het is er al af gehaald, ik ga zowat over mijn nek als ik het proef... En ik proef het echt bij ieder klein stukje. Veel mensen vinden het aanstellerij "want het heeft geen smaak"quote:Op zondag 6 april 2008 20:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb dat met sla en een maat van me heeft dat met komkommer.
Mensen beweren dat sla en komkommer geen smaak heeft ofzo. Maar dat is natuurlijk dikke onzin.
Als je iets heeel erg vies vindt, dan is de smaak heel sterk. Dat heeft niets met aanstellerij te maken.
ik las ergens op internet dat de verpakte gesneden sla gewassen wordt met bleek......... om het langer houdbaaar te houdenquote:Op maandag 7 april 2008 00:20 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die ook niet tegen sla kan! Ik kan het écht niet hebben, en ik baal er ontzettend van. Al heeft er een klein blaadje op een broodje gezeten en het is er al af gehaald, ik ga zowat over mijn nek als ik het proef... En ik proef het echt bij ieder klein stukje. Veel mensen vinden het aanstellerij "want het heeft geen smaak"![]()
Zeer irritant, ik wou dat ik eens lekker een maaltijdsalade kon pakken als avondeten!
Een partner in crimequote:Op maandag 7 april 2008 00:20 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die ook niet tegen sla kan! Ik kan het écht niet hebben, en ik baal er ontzettend van. Al heeft er een klein blaadje op een broodje gezeten en het is er al af gehaald, ik ga zowat over mijn nek als ik het proef... En ik proef het echt bij ieder klein stukje. Veel mensen vinden het aanstellerij "want het heeft geen smaak"![]()
Zeer irritant, ik wou dat ik eens lekker een maaltijdsalade kon pakken als avondeten!
om het houdbaar te maken. 14 dagen na de oogst. deze sla kocht ik toch al nooit, maar dit is een reden om die zooi nooit te kopen.quote:Op maandag 7 april 2008 01:06 schreef Bluezz het volgende:
Hè nee, er staat toch altijd in ijswater gewassen ?
Alle sla. Voor de liefhebber zit er veel verschil in, voor de hater niet.quote:Op maandag 7 april 2008 01:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar hebben jullie dat dan met alle soorten sla of alleen huis-tuin-en-keukensla?
Frisee, veldsla, rucola, eikenbladsla, er zit echt heel veel verschil in.
Ik probeer me voor te stellen welk smaakje van de sla het dan precies is dat je niet lekker vind. Volgens mij ben ik erachter maar omschrijven kan ik het niet echt. Een beetje... metalig?quote:Op maandag 7 april 2008 01:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Alle sla. Voor de liefhebber zit er veel verschil in, voor de hater niet.
quote:Hetzelfde geld voor mij met whisk(e)y. Die smaken voor mij allemaal hetzelfde: vies. Maar een whisk(ey)drinker zal zeker het verschil proeven.
Ik ben ook geen fan van (warme) augurk maar dat heb ik dus nog nooit meegemaakt. Ik krijg altijd een verse, speciaal voor mij gemaakte burger. Bijkomend voordeel is dat hij dan ook goed warm is i.t.t. die broodjes die al een tijdje onder de warme lamp liggen.quote:Op maandag 7 april 2008 01:48 schreef SiGNe het volgende:
Bij de Mac en de Burger King vraag ik ook altijd of ze m'n burger zonder augurk kunnen maken, maar dan wordt ook gewoon vaak de augurk eraf gepakt ipv. dat je een verse krijgt.
Tuurlijkquote:Op maandag 7 april 2008 00:55 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ik las ergens op internet dat de verpakte gesneden sla gewassen wordt met bleek......... om het langer houdbaaar te houden
Ik ben er nog niet zo lang geleden achter gekomen dat ik dat dus juist best wel lekker vindquote:Op maandag 7 januari 2008 16:53 schreef Palomar het volgende:
Ik ben er onlangs ook achter gekomen dat je geen pindakaas op een warm broodje moet doen dat net uit de oven komt...........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |