abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2005 @ 22:55:02 #102
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_25481289
Ik had eens een keer het briljante idee om een of andere Mexicaanse schotel uit zo'n potje of pakje nu eens echt goed heet te maken. Uit de supermarkt een hele zooi rawitt-pepertjes en madame jeanettes meegenomen.

De lol begon al toen ik tijdens het snijden eens een keertje met mijn hand in mijn ogen wreef. Ongeveer na een uur was ik weer enigszins in staat verder te koken.

Eindelijk was het moment daar dat ik mijn fantastische Mexicaanse gerecht kon uit proberen... Gelukkig had ik nog wat afbakbroodjes in huis.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 19:52:32 #103
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25493547
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 22:55 schreef Zelva het volgende:
Ik had eens een keer het briljante idee om een of andere Mexicaanse schotel uit zo'n potje of pakje nu eens echt goed heet te maken. Uit de supermarkt een hele zooi rawitt-pepertjes en madame jeanettes meegenomen.

De lol begon al toen ik tijdens het snijden eens een keertje met mijn hand in mijn ogen wreef. Ongeveer na een uur was ik weer enigszins in staat verder te koken.

Eindelijk was het moment daar dat ik mijn fantastische Mexicaanse gerecht kon uit proberen... Gelukkig had ik nog wat afbakbroodjes in huis.
Ik heb het eens voor elkaar gekregen om tijdens het snijden van een berg pepers naar de WC te gaan voor een plasje. Ik had mijn handen (dacht ik) goed gewassen van te voren (ja, ook achteraf) maar toen ik pipi beetpakte om te richten was dat een pijnlijke ervaring... Heeft nog een uurtje gebrand, daarna was het zonder schade over.

Volgende keer let ik beter op...
pi_25493743
Zoveelste peper-blunder: kennis zou even gaan vrijen met vriendin, na het snijden van pepers.......
Er was iets dat de hete rommel niet oplost in water toch?
PS: Capsacaine (Wat het hete veroorzaakt) lost niet op in water, wel in vet.

[ Bericht 20% gewijzigd door krakkemieke op 12-03-2005 20:18:14 ]
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 14 maart 2005 @ 22:55:47 #105
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25514571
Gelukkig niet erg veel meegemaakt, behalve wat slagroom vergeten uit te zetten, tegen een stagair die de eerste dag aan het werk was zeggen dat ie de slagroom in een spuitzak moet doen wat ie ook netjes doet en vervolgens erg mooie rosets op de desserts spuit. Nog geen minuut nadat ze doorgegeven waren kwamen ze alweer terug. Was tot boter geslagen

[ Bericht 3% gewijzigd door Euc- op 15-03-2005 11:44:53 (Ik was er niet helemaal bij :+) ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_25517115
huh? die begrijp ik niet helemaal euc-
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_25517172
Ik woone nog op kamers met een vriendin. Was ik lekkere Minestrone soep aan het maken maar het zout moest er nog bij in. Giet ik rechtstreeks vanuit het pak het zout in de soep, je raad het al.........boink.....halve pak zout erin.
Ik heb het vuur uit gezet en ben maar uit eten gegaan en lekker gaan stappen.
Vriendin komt midden in de nacht met vriendje straalbezopen thuis...........ahaaaaaaa lekker soepie.......lekker aan t eten.........hebben er met hun zatte koppen niets van gemerkt........totdat ze de volgende dag wakker werden en vergingen van de dorst en niet een klein beetje ook............
  dinsdag 15 maart 2005 @ 09:31:01 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25517583
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 08:19 schreef knuppelhout het volgende:
huh? die begrijp ik niet helemaal euc-
Eerste twee keer slagroom ipv boter lezen...
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 11:44:15 #109
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25519095
oh verrek Is al aangepast
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_25519192
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 19:52 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik heb het eens voor elkaar gekregen om tijdens het snijden van een berg pepers naar de WC te gaan voor een plasje. Ik had mijn handen (dacht ik) goed gewassen van te voren (ja, ook achteraf) maar toen ik pipi beetpakte om te richten was dat een pijnlijke ervaring... Heeft nog een uurtje gebrand, daarna was het zonder schade over.

Volgende keer let ik beter op...
Volgende keer handschoentjes dragen....
Ik ben dan wel een vrouw, maar trok toch een zuur gezichtje bij dit verhaal....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25519676
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 20:04 schreef krakkemieke het volgende:
Zoveelste peper-blunder: kennis zou even gaan vrijen met vriendin, na het snijden van pepers.......
Er was iets dat de hete rommel niet oplost in water toch?
PS: Capsacaine (Wat het hete veroorzaakt) lost niet op in water, wel in vet.
kennis sure
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:59:20 #112
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_25522738
Een ei koken, gaan computeren en je na een half uur afvragen waarom de keuken zo zwart ziet.

Een pizza uit de oven op je bordje pleuren, en meteen ff zonder handschoenen het ovenrekje bij de afwas willen zetten. Het was een prachtig litteken.

Jus maken van bouillonblokjes.

Het gas de hele nacht open laten staan (niet goed uitgedraaid na het koken) en de volgende ochtend tot de ontdekking komen dat het wel heeel erg naar gas ruikt in huis .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_25522791
Groot en vies blunder: een recept nagekookt uit het kookboek. En daar moest bouillon in (zoveel dl)en vissaus (aantal theelepels). Heb toen per ongeluk de maten omgewisseld, dus aantal dl vissaus en een aantal theelepels bouillon. Errug smerig!
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 20:59:26 #114
7074 moussy
kuttekop
pi_25573680
Ik heb er weer 1 een héle verse!!

Ik hang aan de foon met mijn vechtgenoot over wat voor een saus hij mee moet nemen, zie ik in eens rook in de keuken terwijl de magnetron aan staat. Dus ik gil nog dat ie op moet schieten want ik moet de magnetron naar buiten flikkeren, daar kwam het vandaan!! Ik veeg alle troep van de magnetron, flikker het op de grond en zie dat het water kookt in de waterkoker die ik per ongeluk aan gedrukt heb
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_25573780
Het is echt alweer al jaren geleden, maar mijn toenmalige jeugdliefde wilde lasagna maken
Lekker zou je denken
Ik neem een hap en denk OMG wat proef ik!!?? Had hij er rozijntjes door gedaan
Dat moest toch zij hij op zijn allerliefst! Tuurlijk hoor, die horen er in!

Ben benieuwd of hij nu nog lasagna met rozijntjes maakt
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 18 maart 2005 @ 23:37:21 #116
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25577178
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:59 schreef MaLo het volgende:
Een pizza uit de oven op je bordje pleuren, en meteen ff zonder handschoenen het ovenrekje bij de afwas willen zetten. Het was een prachtig litteken.
Pijnlijke herinneringen komen boven...

Ik heb eens een lege pan op een heeeeeeeeeeel klein gaspitje laten staan, een paar uur lang. Toen kwam het moment dat ik de afwasser ging inladen.

De rest van de avond heb ik doorgebracht met mijn hand in een bak water, je ziet er nu niets meer van (van de verbranding dus, de bak heb ik nog steeds)
  vrijdag 18 maart 2005 @ 23:39:41 #117
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_25577237
ik post me handen maar niet.
zien er uit als die man uit amsterdammed
  vrijdag 18 maart 2005 @ 23:44:47 #118
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25577368
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef karper het volgende:
ik post me handen maar niet.
zien er uit als die man uit amsterdammed
Meer werk-gerelateerd dan culi-gerelateerd: ik heb ooit eens een heel vervelend ongelukje gehad met nitreuze damp (die bruine wolken die onder sommige omstandigheden van salpeterzuur kunnen afkomen). Ik heb toen nog even een carriere in het 'gore' segment van de 'horror' industrie overwogen. 't vel lag over behoorlijke stukken van mijn handen af, net of ik biefstukken aan het einde van mijn armen had zitten waar normaal duimen en wijsvingers horen... Ook dit is wonderbaarlijk goed genezen!
pi_25577493
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Meer werk-gerelateerd dan culi-gerelateerd: ik heb ooit eens een heel vervelend ongelukje gehad met nitreuze damp (die bruine wolken die onder sommige omstandigheden van salpeterzuur kunnen afkomen). Ik heb toen nog even een carriere in het 'gore' segment van de 'horror' industrie overwogen. 't vel lag over behoorlijke stukken van mijn handen af, net of ik biefstukken aan het einde van mijn armen had zitten waar normaal duimen en wijsvingers horen... Ook dit is wonderbaarlijk goed genezen!
Auw...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 23:50:08 #120
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_25577508
laat ik nou net in de culinaire branche werken
maar blijven bedrijfs ongelukjes maar ach gewoon door gaan.

heb zelf's een keer binnengekomen met handen die compleet open laggen na een val party met me race fiets. toen ben ik naar huis gestuurd door me chef.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 00:12:02 #121
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25578135
Ooit eens iemand een steamer die op 180 graden stond uit zien zetten, om hem direct daarna met een nat (koud) vaatdoekje van de binnenkant te gaan poetsen.

Ambulance was er best snel
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 19 maart 2005 @ 00:29:05 #122
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25578538
dat probeer ik ook altijd met mn oven als er weer eens wat over is gelopen van een of ander ovenschotel. Met wisselend succes....
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_25579088
Een goedkoop fluitketeltje zonder geisoleerd handvat optillen van je fornuis......als het water kookt

AU!! Brandblaren!
pi_25579239
Maaltijdje met doperwten opwarmen in de magnetron...magnetronfolie erover tegen het ontploffen van de erwten....folie eraf halen als het klaar is en vervolgens je vingers en je gezicht bijna verbranden door de vrijkomende gloeiende stoom
  zaterdag 19 maart 2005 @ 01:16:11 #125
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_25579517
Zin hebben in friet samen met je buurmeisje en een paar flessen olijfolie leeggieten in een pan, verwarmen tot dodelijke hitte, drie grofgesneden ongeschilde piepers erin gooien (met gevaar voor eigen leven) , een halfuur gaan nintendo-en en daarna de piepers afgieten in een plastic vergiet boven de gootsteen.....
Ben te zaai voor een signature
  zaterdag 19 maart 2005 @ 02:10:46 #126
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25580227
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 01:16 schreef Roache_ het volgende:
Zin hebben in friet samen met je buurmeisje en een paar flessen olijfolie leeggieten in een pan, verwarmen tot dodelijke hitte, drie grofgesneden ongeschilde piepers erin gooien (met gevaar voor eigen leven) , een halfuur gaan nintendo-en en daarna de piepers afgieten in een plastic vergiet boven de gootsteen.....
zowiezo geluk dat het de fik niet is ingegaan..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_25581385
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 02:10 schreef Euc- het volgende:

[..]

zowiezo geluk dat het de fik niet is ingegaan..
Zowiezo heel erg geluk dat er niks is mis gegaan... (afgezien van een vergiet die er niet meer is, en mislukte frites...
pi_25582430
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:59 schreef moussy het volgende:
Ik heb er weer 1 een héle verse!!

Ik hang aan de foon met mijn vechtgenoot over wat voor een saus hij mee moet nemen, zie ik in eens rook in de keuken terwijl de magnetron aan staat. Dus ik gil nog dat ie op moet schieten want ik moet de magnetron naar buiten flikkeren, daar kwam het vandaan!! Ik veeg alle troep van de magnetron, flikker het op de grond en zie dat het water kookt in de waterkoker die ik per ongeluk aan gedrukt heb
hahahaha dit is echt hilarisch
  zondag 20 maart 2005 @ 10:52:37 #129
110414 _Flame_
Allemaal gelul
pi_25605723
Ik was toen denk ik een jaar of 6, mijn moeder haalde net een pan van het vuur en had het gas uitgedraaid. Ik zag haar altijd de pitjes schoonmaken, dus ik wou helpen. Niet wetende dat je de pitjes eerst af moet laten koelen voordat je ze met je blote handjes eraf kan pakken wonder boven wonder is er nu niks meer van te zien

Zelf iets van chocolade mousse oid willen maken, ingredienten in een kom, staafmixer erin......resultaat weinig chocolade mouse maar wel een bruine keuken, echt alles zat onder
Ik hoor alleen maar bla bla bla
pi_25616646
Ow heb ook nog zo'n fijne. Mijn man wilde zelf een keertje patat bakken, had hij nog nooit gedaan.
affijn frittuurpan aangezet, en hij wachten totdat de olie heet was.
De simpele ziel dacht dat als je er wat water ingooid en het gaat sissen dat t dan wel heet genoeg
zou zijn....

Zo gezegd, zo gedaan. Resultaat, een steekvlam en de keuken in de fik

Gelukkig had hij wel verstand van brandjes blussen en pannen naar buiten
smijten enzo...
  zondag 20 maart 2005 @ 19:11:05 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25616815
FF voor alle Duidelijkheid
NOOIT EEN BRANDENDE FRITUURPAN MET WATER PROBEREN TE BLUSSEN
een deksel op de pan doen, en de warmtebron wegnemen, dus stekker eruit of vuur onder de pan uit.
Als je water er in gooit, dan veranderd dat water direct in stoom, en verneveld het brandende frituurvet door de keuken, dat geeft bijzonder grote steekvlammen ongeveer het effect of iemand met een napalmspuit in je keuken staat te vlammen.
Dat wat ze in de tweede wereldoorlog met bunkers deden zeg maar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25616867
oh en als je aan het vlamberen bent, je afzuigkap uitzetten...

Laatst, was niet eens de bedoeling...
In 1 seconde had ik de afzuiger af staan, mede dankzijn de info die ik heb verkregen hier bij CUL..

Goed he?
  zondag 20 maart 2005 @ 19:18:02 #133
45206 Pietverdriet
pi_25616953
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:13 schreef Oblivion het volgende:
oh en als je aan het vlamberen bent, je afzuigkap uitzetten...

Laatst, was niet eens de bedoeling...
In 1 seconde had ik de afzuiger af staan, mede dankzijn de info die ik heb verkregen hier bij CUL..

Goed he?
Ken een restaurant waar men de afzuiginstallatie niet erg goed schoon hield, en lekker gingen flamberen onder de afzuigkap.
Vlam in de pijp en weg was het weer.
Men werkte lekker verder in de keuken, toen de chef vroeg waar die herrie vandaan kwam.
Ze hadden een schoorsteenbrand in de afzuiginstallatie, van buiten spoten de vlam meters hoog uit de pijp.
Het lawaai deed denken aan een straalmotor en het restaurant brande tot de bodem af.
  zondag 20 maart 2005 @ 19:55:46 #134
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25617801
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
FF voor alle Duidelijkheid
NOOIT EEN BRANDENDE FRITUURPAN MET WATER PROBEREN TE BLUSSEN
Ik heb ooit zo'n voorlichtingsfilmpje gezien van de brandweer, waarin een kopje water in een brandende frituurpan werd gegooid. Het kopje zat aan een stok van een meter of twee vast, niet geheel onverstandig.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_25621586
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:55 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik heb ooit zo'n voorlichtingsfilmpje gezien van de brandweer, waarin een kopje water in een brandende frituurpan werd gegooid. Het kopje zat aan een stok van een meter of twee vast, niet geheel onverstandig.
Had mijn man dat filmpje ooit maar gezien..... voor onze keuken is het echter al te laat
pi_25623938
quote:
Op zondag 20 maart 2005 22:16 schreef Kajalevi het volgende:

[..]

Had mijn man dat filmpje ooit maar gezien..... voor onze keuken is het echter al te laat
Jemig, dat is wel heel erg
pi_34249998
Topic-kick, is het flauw om een blunder van iemand anders te vertellen?
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:05:49 #138
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34250053
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken een restaurant waar men de afzuiginstallatie niet erg goed schoon hield, en lekker gingen flamberen onder de afzuigkap.
Men werkte lekker verder in de keuken, toen de chef vroeg waar die herrie vandaan kwam.
Ze hadden een schoorsteenbrand in de afzuiginstallatie, van buiten spoten de vlam meters hoog uit de pijp.
Het lawaai deed denken aan een straalmotor en het restaurant brande tot de bodem af.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_34250082
Oh ja van mezelf:

Op vrijdagmiddag een appeltaart bakken om in het weekend naar huis te nemen voor mijn moeder en nog lekker warm in een tas gedaan. De tas niet helemaal recht gehouden, wat wil zeggen: gewoon op de zijkant gezet

Appeltaart volledig in elkaar gezakt als een grote appeltaartmoes
pi_34250117
Van een vriend tijdens het studeren:

Hartige spinazietaart maken. Na drie kwartier in de oven haalt hij hem eruit en begint te mopperen dat hij nog lang niet gaar is. Ik meekijken en zie tot mijn grote verbijstering dat er 2 hele eieren in de schaal indrijven.

"Er moesten 2 eieren bij volgens het recept", zegt hij doodleuk en is boos als ik bijna niet meer bijkom
pi_34250203
Met schil en al? Zo niet, alsnog:
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:10:36 #142
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34250236
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:07 schreef SCH het volgende:
Van een vriend tijdens het studeren:

Hartige spinazietaart maken. Na drie kwartier in de oven haalt hij hem eruit en begint te mopperen dat hij nog lang niet gaar is. Ik meekijken en zie tot mijn grote verbijstering dat er 2 hele eieren in de schaal indrijven.

"Er moesten 2 eieren bij volgens het recept", zegt hij doodleuk en is boos als ik bijna niet meer bijkom
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34250398
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:09 schreef LostFormat het volgende:
Met schil en al? Zo niet, alsnog:
Nee echt waar - ik zweer het je - ik heb het verhaal al honderd keer verteld en nog altijd krijg ik tranen in de ogen van de herinnering.
  Trouwste user 2022 donderdag 19 januari 2006 @ 19:16:05 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_34250473
Briljant

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 19 januari 2006 @ 19:19:11 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_34250615
Ik zal er één over mezelf zeggen. Ging eind jaren 80 op mezelf wonen en had nog nooit boodschappen gedaan. Paar tips van ma meegekregen. Waaronder dat ik een staafje paté moest kopen, blijft lang goed enzo en de andere worstsoorten komen dan wel. Ik naar de slager meneer de slager mag ik van u een staafpaté ? Schrok me dood zo'n staaf was zeker 30 centimeter lang.

Heb een maandlang Paté gegeten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34250666
Zo'n hele staaf? Je was ook meteen door je maandbudget heen?
  Trouwste user 2022 donderdag 19 januari 2006 @ 19:22:05 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_34250721
Ik vond het ook zo raar. Maar moeders hebben gelijk dat weet je. Dus ik dacht het zal wel goed zijn.

Nooit meer paté gegeten daarna.

donderdag 19 januari 2006 @ 19:23:48 #148
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34250809
Het is niet echt een blunder, maar toch post ik het maar even.

Als we bij ons thuis pannenkoeken eten, dan bakken we ze omstebeurt, dus gewoon degene die er een wil bakt er een.
Nou bakte ik dus als tweede een pannenkoek. De pan was nog heet enzo, dus ik wat boter in de pan, even warm laten worden en het beslag erin. Het schoot allemaal maar niet op. Na minuten lang leek er nog niets gebeurd te zijn met het beslag.
Maar dat was ook nogal logisch, want het gas van 't fornuis was dichtgedraaid.

Niet echt een blunder, maar voor mijn keukenspendeer-uurtjes is dit toch wel hetgeen wat het meest bij een blunder in de buurt komt. .
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:57:54 #149
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_34254383
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lang geleden had ik als dessert een geflambeerd iets. Ober verhitte de drank (weet niet meer wat) in een pannetje, stak het aan en goot mis... Tafel in de hens...

De goede man was niet onder de indruk, sloeg de vlammen uit met een doek en begon gewoon overnieuw. Was wel apart: de koffie werd uiteindelijk op een geblakerd tafellaken geserveerd...
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:13:49 #150
45206 Pietverdriet
pi_34255020
Als scholier werkte ik in een pannekoekhuis, in de bediening. Op een dag kwam tot mij schrik mijn leraar Frans binnen met het mooiste meisje van school, die in mijn klas zat. Ik was als de dood om hun bestelling uit te serveren, maar mijn collega die de bestelling had aangenomen was weg. Een aannemer die vaker bij ons kwam begreep het wel en bracht de pannenkoek en de flamberende crepé. De man was toch wat zenuwachtig en de brandende crepe belande in haar schoot. Hij twijfelde geen seconde en goot de bloemenvaas in haar schoot leeg. Zij was te verbaasd om te gillen, maar de Leraar wond zich vreselijk op.
De aannemer in kwestie zei, ach vader, wind je niet op, je hebt haar toch nog een vlammend kruis bezorgt, en ze is helemaal nat, dus wat wil je nog meer...
pi_34255095

pi_34255229
Ronduit geniaal.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_34255842
Eerste keer slakken eten, jaaaaren geleden... toen ik nog een eigenwijs meisje was.

Ik wilde indruk maken op mijn tafelgenoot, deed net of ik het al jaaaaaaaren at.... klemde het eerste de beste beest in de slakkentang, waar het meteen knalhard uitschoot, naar een ander tafeltje gelanceerd werd, tegen een vrouw haar hoofd aan en belandde op haar bord

donderdag 19 januari 2006 @ 21:34:55 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34256080
slakken
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:36:56 #155
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34256170
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:34 schreef Nembrionic het volgende:
slakken
Dat is nou typisch iets wat ik nog een keer wil proberen .
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:40:43 #156
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34256363
Is niet echt een blunder van mij maar van mijn broertje. Ik was bezig popcorn aan het maken in een pan op het vuur hij komt binnen en wil kijken waar ik mee bezig ben en trek zo de deksel van de pan.

De popcorn vloog echt door de hele keuken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:42:57 #157
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34256469
Over iets wat door de kamer vloog heb ik er ook nog één.

Mijn moeder was schnitzels aan het platmeppen met een houten vleeshamer. Blijkbaar ging het nogal intens want op een gegeven moment vloog de kop van de hamer eraf en de kamer door. Levensgevaarlijk, maar gelukking werd niemand geraakt. .
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:55:18 #158
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_34257032
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Is niet echt een blunder van mij maar van mijn broertje. Ik was bezig popcorn aan het maken in een pan op het vuur hij komt binnen en wil kijken waar ik mee bezig ben en trek zo de deksel van de pan.

De popcorn vloog echt door de hele keuken
Op onze trek door Nepal was er een hele fanatieke kok mee (een Nepalese kok dus) die elke middag na de wandeling een hartige snack serveerde. Een van de dagen kwam er een hoop Nepalees gevloek uit de keuken-tent, gevolgd door een gigantisch POPOPOPOPOPOPOPOPOPOPOPOP en een fontein van popcorn die naar buiten vloog. Die middag hadde we kroepoek als snack...
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:29:22 #159
83951 rashudo
project 2501
pi_34264082
Deciliters en centiliters verwisselen en dan eindigen met troebele olie in plaats van mayonaise.
Zelf een pizza willen maken en eindigen met een bloederige (ketchup) vleestoren.
Soep maken van spaanse pepers. Toen was ik nog heel jong..
Their eyes opaque.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:40:14 #160
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_34264422
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:29 schreef rashudo het volgende:
Deciliters en centiliters verwisselen en dan eindigen met troebele olie in plaats van mayonaise.
Zelf een pizza willen maken en eindigen met een bloederige (ketchup) vleestoren.
Soep maken van spaanse pepers. Toen was ik nog heel jong..
De waterrekening viel dat kwartaal érg hoog uit?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:41:06 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34264447
Leuk topic en ik peins me rot, maar kan me geen echt culinaire blunders van mijzelf herinneren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 januari 2006 @ 00:44:38 #162
7889 tong80
Spleenheup
pi_34264540
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:41 schreef golfer het volgende:
Leuk topic en ik peins me rot, maar kan me geen echt culinaire blunders van mijzelf herinneren.
Waarom post je dan

vrijdag 20 januari 2006 @ 00:46:42 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34264615
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:44 schreef tong80 het volgende:

Waarom post je dan
Soms moet je iets, i.p.v. een tvp posten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:48:31 #164
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_34264663
Net in Piet zijn topic gepost, maar hoort ook wel een beetje hier thuis, gelukkig niet van mezelf

Het ging over een kruisje aan de bovenkant van spruitjes
quote:
Kruisje aan de bovenkant

Dat zijn dus van die kut geintjes, voor net nieuwe stagaires, zo hebben we ooit iemand een uur laten zoeken naar de gele paprikapoeder, hebben we iemand de HELE stad doorgestuurd op zoek naar de uitgeleende doperwtenvuller (alle restaurants in de stad kennen dat spelletje en spelen het allemaal mee, zo gaat de betreffende persoon van het ene restaurant naar het andere), en de topper was nog de dodo die 2 levende kreeften in de stromende regen heeft uitgelaten (stikdonker, zeikregen), toen kwam de maitre/eigenaar aangereden in zijn auto, die werd helemaal witheet, rende op de knul af en gaf die 2 kreeften een schop zodat ze aan de andere kant van de tuin lagen, die dodo wist niet was hij meemaakte, en zat net niet jankend bij te komen in de keuken
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_34265200
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:48 schreef Euc- het volgende:
Net in Piet zijn topic gepost, maar hoort ook wel een beetje hier thuis, gelukkig niet van mezelf

Het ging over een kruisje aan de bovenkant van spruitjes
[..]
hmm, komt me een beetje te bekend voor
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:11:19 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34265321
Oké, diepgraven in geheugen. Picture this:

Jamboree ca. 1968 (?) in Wales met Padvinderij
Ik was groepskok van de Nederlandse afvaaardiging.
We zouden die avond kip gaan eten. Maar.... die moest eerst op een plaatselijke boerderij zelf gevangen worden en dan hoogstpersoonlijk zelf geslacht en ontveert en bereid worden.
Ik kon het beessie niet eigenhandig de nek om draaien (nog steeds niet trouwens) en ben uiteindelijk naar het volgende dorp gelopen om daar bij de plaatstelijke poelier een gegrilld haantje op te halen (van zakgeld betaald).
Mede-padvinders hadden het niet door, totdat Hopman in de gaten kreeg dat kippetje dus een haantje bleek te zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_34265952
Da's geen blunder, golfer...

Da's gewoon vindingrijk en schattig, enzo...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_34269225
Mijn moeder bewaart al jaren de plastic zakken in de oven.

Tot ze hem een keertje aanzetten......
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:46:00 #169
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_34274742
hmm 1 keer wel een domme actie gehad. ovenschotel maken en het bladerdeeg in de schaal doen. alles mooi klaar enzo en bij het opscheppen maar afvragen waar dat plastic vandaan komt:? ja wist ik veel dat er een plastic laagje op bladerdeeg zit
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:48:44 #170
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34274831
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:41 schreef Jordy-B het volgende:
Da's geen blunder, golfer...

Da's gewoon vindingrijk en schattig, enzo...
Ja..maar volgens het woudlopershandboek krijg je dan van de B.A.R.O.E.G. je V.L.A.F.L.I.P. penning niet
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:49:20 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34274849
Twintig jaar geleden op vakantie in Italië voor het eerst lasagne gegeten. Na thuiskomst in Nederland wilde ik dat ook wel eens zelf maken. Maar ja, lasagnebladen, wat zijn dat? Hm. Bladerdeeg, zou het daar ook mee kunnen?

The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:54:34 #172
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_34275028
Ik heb zelf nog geen blunders, maar ik ga over een paar weken op kamers, dus dat komt ongetwijfeld.
En als ik nu het topic doorlees heb ik bij sommige dingen ook de grap niet door, als in, ik snap niet waarom dat fout gaat.
Kom ik vanzelf achter denk ik zo
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_34367732
hehe, supertopic Ik heb er ook 1, was een keer gaan koken hier met een vriendin en had ondertussen een dvd'tje aangezet, die behoorlijk hard stond. Naja geen probleem, wij beginnen emt koken en ik wil de timer die we op onze toenmalige magnetron hadden aanzetten. Alles prima, tot we een enorme ranzige lucht van verbrand plastic ruiken. Dus wij verbaast tegen elkaar, "waar komt die lucht nou vandaan?", overal kijken, naja de magnetron deed "piep-piep" dus het eten was klaar, ik schep het op, we gaan aan tafel, ruiken nog even aan het eten, maar er blijkt niks mis mee te zijn en het smaakte ook prima. De rest van de avond hebben we ons nog zitten afvragen waar die lucht nou vandaan kwam..

Tot ik dus de dag erna wat in de magnetron wil gooien en een Enorme zwarte verbrande plek in de magnetron aantref, die dus gelijk kapot was. Had ik dus de magnetron zelf aangezet ipv de timer en omdat die DVD nogal hard stond hoorden we het geluid van de magnetron niet (het lampje vanbinnen was ook kapot, dus daar konden we het ook niet aan zien). Was m'n moeder niet blij mee
pi_34395853
Nou, dan maar 1tje van mij... (net gebeurd)

Ik wil pannetone maken (linkje) en ik doe dus alvast de eerste stap, maak een soort gistdeeg papje met de gedroogde gist. Zo gezegd zo gedaan, heb dta mooi gemaakt, en dr staat dek het af... Dus ik dek het af met deksel... En ik zet het daarna op de verwarming. (dat doet iedereen met gistdeeg neem ik aan) Kom ik na een uur of 2 weer terug, en ja hoor, de deksel is eraf geknald, de verwarming, de parketvloer en ook de gordijnen zitten onder de smurrie, die al langzaam hard geworden is door de hite van de verwarming

Dus dat was net ff flink schoonmaken
Cooking!
pi_34398211
Oeps
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:02:37 #176
105435 amarena
Just curious
pi_34440044
Ik heb wel eens gehad dat ik de verkeerde ingrediënten voor een recept heb gebruikt. Denk aan peterselie ipv bieslook of aubergines in plaats van courgette gebruiken en dan na twee happen vervolgens denken... shit..
Die laatste twee groenten haalde ik trouwens al door elkaar toen ik vroeger achter de kassa zat en je sommige groenten handmatig moest invoeren. Die paarse is toch courgettee...offe was het nu andersom. Inmiddels weet ik het nog steeds niet.....

Ik kan me ook wel een leuke campingblunder herinneren. Wij met familie en vrienden op de camping in Frankrijk (hoe burgelijk) en mams die geen vergiet bij zich heeft om de spaghetti af te gieten. Zou voor een doorgewinterde kokkerin toch geen probleem moeten zijn, dus dan maar zonder vergiet, hoppa pannetje ondersteboven in een hoekje naast de caravan.... en 1 seconde later ligt vervolgens alle spaghetti in het gras..... dat werd dus maar patat die avond

Laatste: ik en vriendlief hebben ons opgeofferd om het toetje te bereiden voor het kerstdiner... Alles keurig voorbereid en vriend hoeft alleen maar de slagroom te kloppen.... "Niet te lang he?" "Nee.. dat komt goed" Paar seconden later: huh, wat een rare slagroom... Nouja zonder slagroom was het best te eten.
Veni vidi vici
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:51:05 #177
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_34441503
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:02 schreef amarena het volgende: Die paarse is toch courgettee...offe was het nu andersom. Inmiddels weet ik het nog steeds niet.....
die paarse is een aubergine courgette lijkt nog een beetje op een komkommer.

en dat je moeder geen spaghetti kan afgieten in de pan zeg. dat lukt mij zelfs nog
pi_34442823
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:51 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

die paarse is een aubergine courgette lijkt nog een beetje op een komkommer.

en dat je moeder geen spaghetti kan afgieten in de pan zeg. dat lukt mij zelfs nog
naja, het kan altijd mis gaan... Zo ook met rijst als je even geen vergiet bij je hebt. Deksel worrdt opeens best wel warm en bam, weg rijst...
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:34:14 #179
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_34444915
Culinaire blunders, hmmm
Heerlijk een gerecht bereiden en bij het opdienen denken hmm waar is toch eigenlijk het hoofdingredient. Of met een pakje knorr wereldgerechten er achteraf achterkomen dat er nog een zakje in het doosje zit.
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:35:10 #180
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34448892
Mijn blunders beperken zich tot een kruidnageltje teveel gebruiken ofso...gelukkig
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:06:09 #181
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_34450040
we hadden net een nieuwe keuken incl magnetron
(ik had nog nooit een magnetron gebruikt en de gebruiksaanwijzing niet gelezen)
Ik wilde een oliebol opwarmen ... 4/5 minuten moet genoeg zijn dacht ik zo
Ik achter de computer.... opeens ruikt het raar dus ik draai me om, staat de keuken blank met gele rook
Oliebol was kei zwart....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_34469735
Met een kerstdiner van jaren geleden: Wat ruikt die nootmuskaat vreemd op de kip?
Was dus kaneel, maar het viel mee, aangezien er vruchten bij de kip hoorden.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_34469824
Ik ging een keer arretjescake maken, maar ik was de cacao vergeten in het beslag te doen. Toen ik het eindresultaat zag had ik zoiets van, die kleur kon niet goed zijn.. botercake
hula
  donderdag 26 januari 2006 @ 02:25:07 #184
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34470102
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 01:52 schreef krakkemieke het volgende:
Met een kerstdiner van jaren geleden: Wat ruikt die nootmuskaat vreemd op de kip?
Was dus kaneel, maar het viel mee, aangezien er vruchten bij de kip hoorden.....
Mijn pa haalt die twee altijd door elkaar. Qua naam dan. Grappig.
pi_34470161
Ik wijt het aan het aperitief en de zenuwen, niet goed op de naam gelet......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_34476972
Laatst wilde ik es een biefstuk bakken. Ik zag in de kast nog een potje 'vleeskruiden' liggen, dus ik dacht "laat ik dat er eens op strooien". Daarna pan op het vuur, boter, goed heet laten worden en biefstuk erin. Toen liep ik even snel naar boven om iets op te halen. Kom ik 30 seconden later terug staat de hele keuken, trapgat, bovenverdieping blauw van de rook Ik weet niet waar het nou door kwam, maar ik verdenk die 'vleeskruiden' ervan. Misschien dat je die pas na het bakken erop moest doen ofzo De biefstuk was overigens ook helemaal zwart aan 1 kant, maar ik heb het zwarte eraf gesneden en opnieuw gebakken zonder vleeskruiden (niet voordat ik de pan had ontdaan van de ontstane, doffe aslaag...)

Verder ook een keer tijdens het frituren onbewust een stuk plastic van de patatzak in het vet laten vallen. Ik had eerst niks door, totdat het gigantisch begon te borrelen. Ook toen ik de frituur uitzette. Leek wel of ie ging ontploffen. Toen ontdekte ik dat er een stuk van de verpakking miste.......
pi_34478354
Ik had pas mijn nieuwe combi-magnetron, dus ik helemaal fanatiek en kocht een grote ovenschaal om een ovenschotel in te maken. Alles voorbereid, en helemaal netjes alles in de ovenschaal geladen. Wil ik hem erin zetten, past ie er niet in!
Dus toen heb ik het allemaal maar in 2 schaaltjes waarvan ik dacht dat het wel in de oven kon geladen... Maar toen zat alles dus door elkaar
pi_34478417
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:14 schreef Tasje het volgende:
Ik had pas mijn nieuwe combi-magnetron, dus ik helemaal fanatiek en kocht een grote ovenschaal om een ovenschotel in te maken. Alles voorbereid, en helemaal netjes alles in de ovenschaal geladen. Wil ik hem erin zetten, past ie er niet in!
Dus toen heb ik het allemaal maar in 2 schaaltjes waarvan ik dacht dat het wel in de oven kon geladen... Maar toen zat alles dus door elkaar
Herkenbaar

Alleen paste mijn ovenschaal er nog net wel in
pi_34479331
De laatste bitterballen in de pan doen door de zak waar ze in zaten boven de pan om te draaien

Het leek zo handig
pi_34479805
ik wil alleen nog wel es de creme freche vergeten als ik een saus maak, waardoor de saus waterig is, maar meer kan ik ff niet bedenken

[ Bericht 31% gewijzigd door _Hestia_ op 26-01-2006 16:16:32 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 januari 2006 @ 14:18:27 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34480667
Mijn moeder, als jong beginnend huisvrouwtje, bakt twee karbonades. Vlam in de pan, moeder in paniek, rent met de pan het balkon op en smijt pan plus karbonades naar beneden.

Bijna op het hoofd van mijn vader, die net thuiskwam

Zelf weinig meer gepresteerd dan het droogkoken van een pan of wat...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:25:57 #192
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_34480953
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:41 schreef arithaterhorst het volgende:

De laatste bitterballen in de pan doen door de zak waar ze in zaten boven de pan om te draaien

Het leek zo handig
whehehe... Heb ik wel eens met de laatste frieten uit een zak gedaan die al een paar keer de vriezer in-en-uit geweest was...
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:04:27 #193
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34484627
quote:

Het leek zo handig
pi_34485056
Iik heb wel es een stokbrood gebakken in de oven en toen was ik vergeten om de temperatuur in te stellen Dus toen ik na 10 minuten beneden kwam was ie nog ijskoud

En toen ik jonger was en me moeder vroeg of ik even wilde kijken of het water in een pan al kookte ik me vinger erin steken om te voelen
pi_34487437
quote:

Het leek zo handig
Wat is daar mis mee dan? Het borrelt alleen wat meer dan normaal door het ijs, maar echt spectaculair wil ik het niet noemen
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:31:00 #196
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34487590
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:26 schreef Palomar het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan? Het borrelt alleen wat meer dan normaal door het ijs, maar echt spectaculair wil ik het niet noemen
Als ze er in plonzen, in het de hete frituurpan, dan wil het nog wel eens spetteren .
Hoogachtend,
Erik.
pi_34488777
oja das idd wel naar
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:11:41 #198
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34488850
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:26 schreef Palomar het volgende:

[..]

Al dat losse bitterbalgruis is niet echt bevoordelijke voor je frituurvet...
pi_34507341
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Al dat losse bitterbalgruis is niet echt bevoordelijke voor je frituurvet...
Dat was inderdaad het punt.... Frituurvet kon ik weggooien.

Kijk maar eens onder in een zak met bitterballen, daar zit nog behoorlijk wat gruis. Als je dat allemaal door je frituurvet mikt....

Maargoed, het was mijn eerste keer frituren, en de ballen waren lekker
pi_55752888
Okee, bij deze is mijn eerste blunder van 2008 een feit .

Koriander in plaats van peterselie door een lekkere linzensalade gooien .
En ik veracht, haat, gruwel van verse koriander .

Erg slim, ooit ontdekt dat ik het niet lekker vind, toch het plantje bewaard, en dan krijg je dit. Stomkop .
Nu ben ik misselijk, kon ik m'n salade weggooien en heb ik meteen alle koriander uit huis gebannen.

Iemand tips tegen misselijkheid ?
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:38:31 #201
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55752947
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, bij deze is mijn eerste blunder van 2008 een feit .

Koriander in plaats van peterselie door een lekkere linzensalade gooien .
En ik veracht, haat, gruwel van verse koriander .

Erg slim, ooit ontdekt dat ik het niet lekker vind, toch het plantje bewaard, en dan krijg je dit. Stomkop .
Nu ben ik misselijk, kon ik m'n salade weggooien en heb ik meteen alle koriander uit huis gebannen.

Iemand tips tegen misselijkheid ?
Een glas bier.
pi_55843643
Ik heb ook weleens een ei willen breken en in plaats van de schaal, de inhoud in het afvalbakje gegooid.
Stond ik daar met een eierschaal in mijn handen zo van "wat wilde ik hier ook alweer mee?"
Are you pondering what I'm pondering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')