Een glas bier.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, bij deze is mijn eerste blunder van 2008 een feit.
Koriander in plaats van peterselie door een lekkere linzensalade gooien.
En ik veracht, haat, gruwel van verse koriander.
Erg slim, ooit ontdekt dat ik het niet lekker vind, toch het plantje bewaard, en dan krijg je dit. Stomkop.
Nu ben ik misselijk, kon ik m'n salade weggooien en heb ik meteen alle koriander uit huis gebannen.
Iemand tips tegen misselijkheid?
quote:Op maandag 7 januari 2008 12:08 schreef sanger het volgende:
Ik mag hier wel posten namens mijn vriendin neem ik aan
Vorige week was ze hachee aan het maken. Volgens het recept moest ze 1.5 DL water toevoegen. Heel even twijfelde ze nog, maar vervolgens pakte ze 1.5 liter water en kiept dat ering
Dat werd het uiteindelijk ookquote:Op maandag 7 januari 2008 12:24 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Heel herkenbaar.
Ik word altijd zo chagerijnig van dat soort dingen dat we op zulke avonden dan maar pizza bestellen.
bevroren vis een nachtje in de koelkast laten ontdooien en de volgende dag ontdekken dat er toch nog best veel smeltwater vanaf komt...quote:Op maandag 7 januari 2008 13:21 schreef FleshWound het volgende:
Een kwarktaart maken en vervolgens om hem te beschermen tegen de katten op de kast zetten, maar vergeten dat zo'n kwarktaart nogal kan uitlekken. De hele bovenkant van de kast lag vol met kwarkwater![]()
De taart zelf was niet eens zo lekker
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
bevroren vis een nachtje in de koelkast laten ontdooien en de volgende dag ontdekken dat er toch nog best veel smeltwater vanaf komt...
Lekker, die vislucht als je de koelkast opent...
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:30 schreef Jordy-B het volgende:
Toen we hier begonnen om op inductie te koken hebben we de eerste week alleen maar aangebrand voedsel gegeten...
Standje 12 is dus echt alleen maar geschikt om water aan de kook te brengen...
Hier ook gebeurt met oud en nieuwquote:Op maandag 7 januari 2008 13:32 schreef Jordy-B het volgende:
bevroren vis een nachtje in de koelkast laten ontdooien en de volgende dag ontdekken dat er toch nog best veel smeltwater vanaf komt...
Lekker, die vislucht als je de koelkast opent...
Da's voor een hazenpeper of goulash dan wel weer erg lekker..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:12 schreef Palomar het volgende:
Zo heb ik ook es speculaaskruiden op een biefstuk gedaan....
Peterseliequote:Op donderdag 3 januari 2008 19:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, bij deze is mijn eerste blunder van 2008 een feit.
Koriander in plaats van peterselie door een lekkere linzensalade gooien.
En ik veracht, haat, gruwel van verse koriander.
Erg slim, ooit ontdekt dat ik het niet lekker vind, toch het plantje bewaard, en dan krijg je dit. Stomkop.
Nu ben ik misselijk, kon ik m'n salade weggooien en heb ik meteen alle koriander uit huis gebannen.
Iemand tips tegen misselijkheid?
Ik woon in een studentenhuis dus ik zat in mijn kamer met de deuren verder dicht.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:19 schreef Bluezz het volgende:
Pfffffff dat ruik je toch
(ik had het tegen signe trouwens)
Vooral als je je bedenkt dat die dingen meestal van legbatterijkippen worden gemaaktquote:
en zo leer je ok nog eens watquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:34 schreef Black_Tulip het volgende:
In de Indische keuken heb je iets grappigs genaamd sereh, ofwel citroengrasstengel. Die dingen worden vaak gebruikt bij stoofschotels. Alleen moet je het uiteinde van de stengel wel eerst even breken voordat je het in de pan bij het vlees gooit, anders sta je dus net als ik voor jan lul een grasstengel met je voer mee te koken.
als je een goede anti-aanbaklaag hebt dan kan dat primaquote:Op donderdag 10 maart 2005 20:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Die past in de categorie van je afvragen waarom je water maar niet warm wordt en er dan na 5 minuten achterkomen dat de stekker van de waterkoker naast het stopcontact ligt.
Iemand die ik ken heeft wel eens een omelet geprebeerd te bakken zonder boter of olie, dat was dus ook niet zo'n succes. Zwart ei en weg anti-aanbaklaag van de koekenpan.
suiker in je koffiekopje doen en vervolgens de koffie in de suikerpot schenken...quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:28 schreef _Arual_ het volgende:
Zakje poeder om saus mee te makenopenscheuren
Inhoud van het zakje in de prullenbak kieperen,
Zakje in de pan gooien.
We have a winner!quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij het maken van Panna Cotta gebruik je gelatineblaadjes. Nog nooit geprobeerd, dus altijd even lezen hoe het moet.
'Even laten weken in water, en dan uitknijpen'. Ok tof, dat lukt wel. Na drie velletjes uitknijpen en er werkelijk niets uitkrijgen, de velletjes weg te doen, toch maar afvragen wat de bedoeling er nu van is.
Daarnet erachter gekomen dat je gewoon het velletje er in op moet laten lossen en het water er 'uitknijpen'; niet de gelatine. Beetje jammer.
Dan heb je twee blunders in een klap gemaakt, want normaal gesproken moet je het gerecht na het toevoegen van alcohol flink doorwarmen, zodat de alchohol verdampt en je alleen de smaak over houdt. Als je teut wordt van je gerecht dan heb je het niet goed gedaan! Hihi........quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:24 schreef fruityloop het volgende:
Ooit es stroganoff gemaakt waar als kooktip "een scheutje wodka" bij stond. Ik schoot wat uit, en was vervolgens echt teut toen ik aan het toetje toe was.
Dat van het (door)koken weet ik wel, maar het was zoveel dat het nog een dag had geduurd voordat al die alcohol verdampt zou zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 09:34 schreef Tezz het volgende:
[..]
Dan heb je twee blunders in een klap gemaakt, want normaal gesproken moet je het gerecht na het toevoegen van alcohol flink doorwarmen, zodat de alchohol verdampt en je alleen de smaak over houdt. Als je teut wordt van je gerecht dan heb je het niet goed gedaan! Hihi........
quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij het maken van Panna Cotta gebruik je gelatineblaadjes. Nog nooit geprobeerd, dus altijd even lezen hoe het moet.
'Even laten weken in water, en dan uitknijpen'. Ok tof, dat lukt wel. Na drie velletjes uitknijpen en er werkelijk niets uitkrijgen, de velletjes weg te doen, toch maar afvragen wat de bedoeling er nu van is.
Daarnet erachter gekomen dat je gewoon het velletje er in op moet laten lossen en het water er 'uitknijpen'; niet de gelatine. Beetje jammer.
Bron: Kassaquote:Kassa ging op zoek naar echte mannen en die vonden we bij een groot bouwproject. Een heel legioen bouwvakkers werkt daar aan het nieuwe onderkomen voor de archieven en de Media Experience voor beeld en geluid, dat volgend jaar zomer klaar moet zijn.
Maar tot die tijd wordt er nog keihard gewerkt, wat rond één uur een kantine vol hongerige mannen oplevert. Zij kregen van ons een bord met vier stukken ‘vlees’; twee stukken gepaneerde Valess, en twee stukken kipschnitzel, gekocht in verschillende supermarkten.
Alles zit in een krokant jasje, maar in de kipschnitzel zit kip, terwijl de Valess gemaakt is van zuivel en zeewierextract. Dat verklaart ook meteen het verschil met andere vleesvervangers; die zijn plantaardig, en niet gemaakt van zuivel.
Het resultaat van de steekproef was opmerkelijk. Alhoewel de bouwvakkers de smaak niet altijd helemaal thuis konden brengen, gaven de meeste bouwvakkers toch de voorkeur aan Valess boven de echte kipschnitzel. Het meest gehoorde argument was dat de kipschnitzel te vet was, daarom vonden ze Valess lekkerder.
Toen ze te horen kregen wat ze eigenlijk gegeten hadden waren ze oprecht verrast dat er een vegetarisch product tussen zat.
Vreselijk, ik heb het ook een keer meegemaakt!quote:Op woensdag 9 januari 2008 07:45 schreef Tezz het volgende:
Oh ik had laatst ook nog een blunder. Ik was de hele middag bezig geweest met het maken van een heerlijke, maar bewerkelijke pastasschotel. Zelf tagiatelle gemaakt, gehaktballetjes er bij, een saus met nogal wat ingredienten, kortom: veul werk. Sta ik alles op bordjes te scheppen en als top doe ik er een lepel zure room overheen.........Bij de laatste lepel dacht ik, heej, wat ruikt het raar! Is die room dus niet meer goed!!!!!!! Bleek er een klein scheurtje in de verpakking te hebben gezeten......................grrrr........................gerecht kon de kliko in!
En wat hebben we nu geleerd????: altijd eerst even proeven voordat het op het bord gaat.
Klinkt erg lekker, heb je een recept?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:30 schreef Melusine het volgende:
Had ik een heerlijke pan zelfgemaakte soep opstaan (gelukkig wel van een blokje, anders was het helemaal zonde) met heel veel broccoli, aardappels, prei en knoflook enzo, rook zalig.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
suiker in je koffiekopje doen en vervolgens de koffie in de suikerpot schenken...
Zelf kruidnootjes maken en niet weten dat ze met een theelepeltje de afgestreken variant bedoelden... De kruidnoten gierden je door de keel, man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |