quote:Noleen voorvork, Rst lucht achterdemper, Shimano Deore / XT afgemonteerd, Magura HS33 sid blue, Rigida Zac19 velgen, nieuwe ketting en tandwielen
Zo'n full suspension heb je in Nederland niet echt veel aan, gaat ontzettend veel kracht verloren in die achterveer..quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:03 schreef Rekkie het volgende:
En hier verder:
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een 2e hands Stevens F5 mountainbike met de volgende specificaties:
[..]
[afbeelding]
Van Herwerden is wel aardig (Voorburg) geloof ik. Mammoet (Den Haag) vind ik bagger (slechte service, duur, maar dat was 3 jaar geleden). Als je de moeite wilt nemen om even met de trein te gaan kan je ook naar Bike2Build in Vlaardingen, maar daar is niet zo heel veel te zien in de winkel (gaat vnl. via internet).quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:02 schreef s9601694 het volgende:
[..]
Zo'n full suspension heb je in Nederland niet echt veel aan, gaat ontzettend veel kracht verloren in die achterveer..
Weet iemand een goede, in mbt gespecialiseerde, zaak in de buurt van Delft/Den Haag?
Dit is inderdaad een meer downhill-georienteerde bike. Een beetje too much voor de Nederlandse omstandigheden.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:02 schreef s9601694 het volgende:
[..]
Zo'n full suspension heb je in Nederland niet echt veel aan, gaat ontzettend veel kracht verloren in die achterveer..
van Herwerden inderdaad, zit in Voorburg. Niet goedkoop, maar goeie lui en goeie service. Heb ik ook m'n racefiets en mtb gekocht. De rest vind ik maar zuigen, zeker Mammoet .quote:Weet iemand een goede, in mbt gespecialiseerde, zaak in de buurt van Delft/Den Haag?
Ik heb trouwens mijn fiets gekocht in Zwanenburg, vlakbij Amsterdam. Daar zit ene supergrote zaak (ik ben alleen de naam even kwijt) die alleen maar modellen van vorig jaar heeft. Wel goed inlezen voordat je gaat zodat je weet waar je het over hebt want die gasten zijn dus alles behalve behulpzaam.. Maar wel goedkoop!quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:03 schreef Rekkie het volgende:
En hier verder:
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een 2e hands Stevens F5 mountainbike met de volgende specificaties:
[..]
[afbeelding]
Van Herwerden dus, daar ga ik dan binnenkort maar eens langs voor zadel advies... THANKS!quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:30 schreef Trainspotter het volgende:
van Herwerden inderdaad, zit in Voorburg. Niet goedkoop, maar goeie lui en goeie service. Heb ik ook m'n racefiets en mtb gekocht. De rest vind ik maar zuigen, zeker Mammoet .
Na ja, het is meer het gevoel dat ze zelf nooit op de fiets zitten en ze maar wat met je meelullen om maar zo snel mogelijk zaken te kunnen doen. Meer een ordinaire fietsenwinkel die toevallig wat meer mountainbikes verkopen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:36 schreef Modus het volgende:
Mammoet slechte service?
Als je toch alleen maar af en toe het bos ingaat heb je sowieso niets aan die dubbele vering en aan een schijfrem. Die vering en schijfrem zijn bovendien zo goedkoop dat het onmogelijk iets kan zijn. Voor een schijfrem die beter is dan de gemiddelde v-brake betaal je al gauw evenveel als die hele Matra-bike. De onderdelen die op die fiets zitten zijn simpelweg niet goed genoeg om een keer met modder in aanraking te laten komen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:22 schreef niksweerd het volgende:
Zijn die Matra fietsen niet goed genoeg om af en toe een het bos in te duiken, ik ga er niet elke dag op fietsen???
Ik ben er een aantal keer geweest en de mensen die ik er gesproken heb zeggen allemaal zelf ook te rijden, waarvan 1 ook wedstrijden. En als je die zaak zo bekijkt, dan is het toch wel meer dan een gewone fietsenzaak met 'toevallig' wat meer MTB's. Maar goed, ik ga veel geld besteden aan een fiets, dan verwacht ik ook de bijbehorende service.quote:Op woensdag 28 april 2004 09:51 schreef Trainspotter het volgende:
Na ja, het is meer het gevoel dat ze zelf nooit op de fiets zitten en ze maar wat met je meelullen om maar zo snel mogelijk zaken te kunnen doen. Meer een ordinaire fietsenwinkel die toevallig wat meer mountainbikes verkopen.
De foto klopt niet meer met de rest van je bericht. Vreemde combinatie trouwens, het frame lijkt beetje enduro-achtig, crankstel met bashguard (of zie ik dat verkeerd?), zit een riserbar in en schijfremmen op, en dan wel een SID voorvork en redelijk smalle velgenquote:Op dinsdag 27 april 2004 13:03 schreef Rekkie het volgende:
En hier verder:
Ik heb mijn oog nu laten vallen op een 2e hands Stevens F5 mountainbike met de volgende specificaties:
[..]
[afbeelding]
Tja de foto is veranderd zie ik nu ineensquote:Op woensdag 28 april 2004 20:34 schreef FHR het volgende:
[..]
De foto klopt niet meer met de rest van je bericht. Vreemde combinatie trouwens, het frame lijkt beetje enduro-achtig, crankstel met bashguard (of zie ik dat verkeerd?), zit een riserbar in en schijfremmen op, en dan wel een SID voorvork en redelijk smalle velgen
7 en 8 augustus. 31 juli is er ook nog een regiowestrijd.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:54 schreef Mute_Me het volgende:
Wanner is de NK in Zoetermeer? dan wil ik zeker even gaan kijken
Die 'saaie' schelpenpaden liggen vooral achterin het Buytenpark en in het Westerpark. In het gebied rond de skiheuvel en de bult tegenover de Intratuin lopen ook veel technische klimmetjes en afdalingen over singletracks. Het wedstrijdparcours is nu zelfs volledig over zulke paadjes, maar een deel daarvan is bijna niet te rijden.quote:Kan iemand me trouwens wat er zo spectaculair in zoetermeer is? beetje saaie schelpenpaden die vrij stijl lopen..
hmmm dan moet ik wat meer op de route letten denk ik, ik weet een stukje waarbij je geen schelpen heb (vanaf de hoogste berg, met aan het einde 5 meter om af te remmen)quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:43 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
7 en 8 augustus. 31 juli is er ook nog een regiowestrijd.
[..]
Die 'saaie' schelpenpaden liggen vooral achterin het Buytenpark en in het Westerpark. In het gebied rond de skiheuvel en de bult tegenover de Intratuin lopen ook veel technische klimmetjes en afdalingen over singletracks. Het wedstrijdparcours is nu zelfs volledig over zulke paadjes, maar een deel daarvan is bijna niet te rijden.
Echt spectaculair is het natuurlijk niet, maar voor Nederlandse begrippen mogen we toch niet klagen. Het is lekker compact, waardoor het voor het publiek aantrekkelijk is.
Cannondale en Trek maken ook specifieke dames fietsen. Specialized heeft meestal toch wat betere prijs/kwaliteitsverhouding dan Dale, dus Dale valt af. Trek is ook wel aardig, maar meestal worden Spesh's beter getest en die Spesh heeft schijfremmen itt de Trek, ook wel een voordeel.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 09:49 schreef Trainspotter het volgende:
Als ze ook te klein is voor 17" wordt de keuze wel een beetje beperkt ja. 1,56m......
Volgens mij is Specialized zo'n beetje de enige fabrikant die ook fietsen met een speciale damesgeometrie produceert. De Epic, Stumpjumper en Rockhopper heb je ook in een damesversie.
[knip]
Wat mij betreft hoeft ze niet bang te zijn dat ze een te goeie fiets voor haar capaciteiten koopt, want de meeste mannen rijden ook op een fiets die totaal niet strookt met hun kwaliteiten, .
Ik vind trouwens wel dat je het best leert fietsen op een hardtail. Fullies zijn zo vergevingsgezind dat je zo'n beetje alles kunt fietsen zonder ook maar een beetje met je lichaam te moeten werken.
Heb je een tetanus-injectie gehaald? Ik ben een paar jaar geleden in Frankrijk door een boerderijhond in m'n been gebeten. Sindsdien let ik altijd heel erg op! Kutbeesten zijn dat. In Nederland meestal meer last van de eigenaar dan van de hond (midden op fietsroute lopen/zitten/staan, schreeuwen, beest roepen zodat 'ie 't pad gaat oversteken etc).quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:08 schreef Trainspotter het volgende:
[knip]
Gisteren in Montferland in mijn kuit gebeten door een opgefokte Fifi-hond.
[knip]
.
Nee, maar zo'n prik moet ik nog wel eens halen ter preventie. Ik ga ook nogal eens op mijn bek met fietsen (vorige week zelfs gewoon op een vlak recht stuk singletrack, ), waarna het bloed rijkelijk vloeit. Het wondje van mijn hondenbeet is overigens keurig genezen. Het viel ook wel mee met de schade. Wandelaars en mountainbikers zullen wel nooit vrienden worden. Dat ligt uiteraard niet aan ons, maar aan het feit dat wandelaars hun verstand en zintuigen thuislaten tijdens een wandeling, .quote:Op zondag 16 mei 2004 20:44 schreef FHR het volgende:
[..]
Heb je een tetanus-injectie gehaald? Ik ben een paar jaar geleden in Frankrijk door een boerderijhond in m'n been gebeten. Sindsdien let ik altijd heel erg op! Kutbeesten zijn dat. In Nederland meestal meer last van de eigenaar dan van de hond (midden op fietsroute lopen/zitten/staan, schreeuwen, beest roepen zodat 'ie 't pad gaat oversteken etc).
Nee, ik ben niet zo van de wedstrijden. Misschien ook maar 's vaker gaan fietsen zodat ik betere conditie heb en dan 's mee gaan doen voor de gein in fun-klasse ofzo.quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:15 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Doen er nog mensen mee met die coole wedstrijd op 6 juni in Arnhem? Ik heb me ingeschreven voor de 75 minuten.
Ik doe vooralsnog ook funklasse en daar hoef je niet zo heel getalenteerd voor te zijn om aardig mee te kunnen rijden. Gewoon eens proberen en kijken waar je staat. In Arnhem start trouwens alles door elkaar. Licenties en niet-licenties rijden dezelfde wedstrijd. Dan zal ik ook wel ergens achterin eindigen, maar dat boiet niet. Ik vind alleen het meedoen al leuk.quote:Op donderdag 27 mei 2004 10:35 schreef FHR het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet zo van de wedstrijden. Misschien ook maar 's vaker gaan fietsen zodat ik betere conditie heb en dan 's mee gaan doen voor de gein in fun-klasse ofzo.
Specialized gaat heel hard dit jaar. Het schijnt dat er geen Epic meer te koop is. Mooie bike die FSR XC P W D. Zal ze vast veel plezier van hebben.quote:M'n vriendin heeft die Spesh trouwens besteld (FSR XC Pro Woman Disc, small (een hele mond vol)). Was nog heel gedoe omdat die dingen overal uitverkocht zijn, maar gelukkig was er nog één onderweg naar Specialized Nederland, dus hij wordt halverwege juni geleverd!
Dat is iets wat mij had kunnen overkomen, . En ik ben ook nog eens superonhandig met sleutelen. Moet ik toch eens wat aan doen, want nu rij ik elke keer naar mijn neef als ik weer gezeik heb met mijn fiets. Pas heb ik wel eigenhandig een spaak aangedraaid, . (die er dus ook al bijna helemaal was uitgetrild).quote:Oh ja, nog even iets doms (misschien kan je erom lachen). Ik was pas lekker paar rondjes aan 't rijden over parcours in Oldenzaal, en ik zat de hele tijd beetje te kutten met mn voorderailleur, ketting wilde niet goed op grootste blad. Ik dus met afstellingen klooien en balen dat ik nog geen nieuwe ketting had gehaald (die is aan vervanging toe). Kom ik thuis, ga later m'n bike schoonmaken, kom ik er achter dat die boutjes waarmee 't grooste en middelste blad vast horen te zitten er half uit liggen Dus 't grootste blad kon flink wiebelen. Nou zijn de gaatjes in 't grootste blad een beetje uitgelubberd, maar ja, was toch al van plan een nieuw crankstel te bestellen (nee, nog steeds niet gedaan!).
Die heb ik, . Superstijf. De eerste geile cranks voor dit systeem komen nu ook op de markt. FSA heeft dacht ik een carbon-versie in de pijplijn. Monteren weet ik niet, ik heb het laten doen. Het schijnt wel een secuur werkje te zijn. Als ie ook maar een beetje scheef zit, loopt de boel hopeloos vast. En je hebt er natuurlijk weer extra sleutels voor nodig.quote:BTW iemand al ervaring met 2004 XT crankstel? En dan met name met 't monteren (en gebruik natuurlijk).
als ik jou was zal ik nog maar even gaan sparen! voor een fiets van 300 euro heb je nooit lang plezier. Als je een beetje leuke mountainbike wilt hebben die niet direct uit elkaar valt zit je al gauw rond de 700 euro. Mountainbikes zijn duurquote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:24 schreef erwinverweij het volgende:
Ik wil een nieuwe mountainbike kopen...
Het is voor de lol en wil er niet te veel geld aan uitgeven, eigenlijk niet meer dan 300 euro.
Wat kan ik het beste kopen?
- Target Montona
- Kenosha Calgary
- .........
Brand maar los!
Inderdaad, ik heb dit al vaker gezegd in de centrale MTB topics en zal 't waarschijnlijk nog vaker moeten zeggen, maar voor deze prijs kan je geen goede fiets kopen. Als je er alleen maar mee op de weg gaat rijden met mooi weer, dan kan het nog wel, maar als je er echt mee het bos, de heuvels en de modder in wilt, zal je hier niet lang plezier van hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:10 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
als ik jou was zal ik nog maar even gaan sparen! voor een fiets van 300 euro heb je nooit lang plezier. Als je een beetje leuke mountainbike wilt hebben die niet direct uit elkaar valt zit je al gauw rond de 700 euro. Mountainbikes zijn duur
sla dit verhaaltje ook gelijk ff op voor de honderd volgende slimmeriken die een aldi fiets aanwillen schaffen dan hoef je alleen maar te kopiere/ plakkequote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:34 schreef FHR het volgende:
[..]
verhaaltje
Succes!
Vast staat een trektocht van een week door de Franse Alpen in september en nog niet zeker is een week in de Oostenrijkse Alpen in juli. Deze herfst hoogstwaarschijnlijk weer een of ander middelgebergte. Eiffel lijkt me wel eens leuk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:25 schreef FHR het volgende:
Gaat er deze zomer nog iemand in het buitenland fietsen? Lekker in de Alpen, Eifel, Dolomieten of zelfs in de Rockies (Whistler schijnt toch wel erg cool te zijn).
Vooral naar beneden, of niet?quote:
Ik heb afgelopen herfst een week rond Winterberg gefietst. Dat ligt 25 kilometer verderop. Het gaat vooral over de bekende gravelpaden, technisch wordt 't bijna nergens. Vooral erg relaxed fietsen en genieten van de mooie omgeving. We zijn ook een dag in Willingen geweest. De permanente freerideafdaling is echt super! De routes waren destijds ontzettend slecht aangegeven, dus het is zaak dat je een goede kaart koopt. Al zul je nooit echt verdwalen, want je komt altijd wel weer in een of ander dorpje uit. Je hebt vast deze site al eens bekeken.quote:Nou ben ik zelf nog niet in Willingen geweest. Is het beetje leuk fietsen daar en zijn de routes goed aangegeven? En campingtips zijn ook welkom!
Welke plaatsen in Franse en Oostenrijkse Alpen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:52 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Vast staat een trektocht van een week door de Franse Alpen in september en nog niet zeker is een week in de Oostenrijkse Alpen in juli. Deze herfst hoogstwaarschijnlijk weer een of ander middelgebergte. Eiffel lijkt me wel eens leuk.
[..]
Jep, maar ook wel lange tochten waarbij er handig gebruikt wordt gemaakt van de liften maar ook omhoog wordt gefietst.quote:Vooral naar beneden, of niet?
[..]
Hmm ja, ik had al gehoord over Winterberg dat daar de routes slecht aangegeven waren, hoopte dat 't bij Willingen beter zou zijn. Nou ja, we redden ons vast wel (GPSje doet wonderen hopen we dan maar). Klinkt in ieder geval wel als lekkere omgeving om beetje in te komen. En misschien 's vaker 'tussendoor' naar toe te gaan. En die site had ik nog niet gezien, thanx!quote:Ik heb afgelopen herfst een week rond Winterberg gefietst. Dat ligt 25 kilometer verderop. Het gaat vooral over de bekende gravelpaden, technisch wordt 't bijna nergens. Vooral erg relaxed fietsen en genieten van de mooie omgeving. We zijn ook een dag in Willingen geweest. De permanente freerideafdaling is echt super! De routes waren destijds ontzettend slecht aangegeven, dus het is zaak dat je een goede kaart koopt. Al zul je nooit echt verdwalen, want je komt altijd wel weer in een of ander dorpje uit. Je hebt vast deze site al eens bekeken.
fotoooquote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:11 schreef Mute_Me het volgende:
Iemand nog intresse in een specialized bighit DH 99'' frame? zit een scheurtje in de achterbrug (achterbrug verkrijgbaar bij dealer).
Ik ga zelf weer naar een ht om wat meer te kunnen streeten.
de moeite waard is het altijd, mooie natuur enzoquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:45 schreef Cootz het volgende:
Ik zit eraan te denken om binnenkort eens een weekendje te gaan mountainbiken in Limburg.
Alleen, ik heb geen mountainbike. En ik weet geen routes.
Zijn er een beetje fatsoenlijke mountainbikes te huur daar? En dan ook nog tegen een beetje redelijke prijs?
En ik heb op www.mtbroutes.nl wel een aantal routes gevonden in Limburg. Er zijn daar geloof ik 8 bewegwijzerde mountainbikeroutes die samen een netwerk vormen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Is het de moeite waard om daar een weekend heen te gaan?
Tja, voor een eigen mountainbike heb ik momenteel wat te weinig geld en gelegenheid om er actief gebruik van te gaan maken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:34 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
de moeite waard is het altijd, mooie natuur enzo
Mountainbikes huren is altijd minder dan een eigen mountainbike. Vaak is het materiaal gewoon afgeragd en word het alleen schoongespoten, beetje afgesteld thats it.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:32 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
fotooo
Zeker de moeite waard. Je kunt bij elk vvv-kantoor daar een kaart kopen waarop de routes mooi staan aangegeven. De paaltjes wijzen je ook goed de weg, maar er wil er wel eens ontbreken / overgroeid zijn / te missen zijn. Dan kun je op de kaart kijken welke kant je uit moet. Ik ken zelf de Mechelenroute, Vijlenroute en de Gulpenroute. De Gulpenroute is het leukst, de Vijlenroute heeft de stoerste afdaling en op de Mechelenroute is het lekker inrijden. De Margratenroute schijnt ook wel aardig te zijn.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:45 schreef Cootz het volgende:
En ik heb op www.mtbroutes.nl wel een aantal routes gevonden in Limburg. Er zijn daar geloof ik 8 bewegwijzerde mountainbikeroutes die samen een netwerk vormen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Is het de moeite waard om daar een weekend heen te gaan?
Kost i ?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:43 schreef nostra het volgende:
Ik was op slot gegooid.
Nu je fiscaal nog wat voordeel daarmee kan halen, wil ik maar eens een fiets kopen. mijn oog was gevallen op de Giant GCR SE:
[afbeelding]
Heeft iemand enige ervaring met deze fiets? Het is een nieuw model dus weinig over te vinden. De fietsenhandelaar bestelt hem alvast voor me en dan mag ik er op proefrijden.
De bedoeling ermee is voornamelijk recreatief gebruik, in sportieve zin, snelheid is niet het primaire doel, regelmatige minitochtjes van een kilometer of 20-30.
Anyone? En tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een fiets?
599 geloof ik.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:00 schreef ikookhier het volgende:
Kost i ?
200 maar daar valt over pratenquote:Op woensdag 23 juni 2004 23:59 schreef Rekkie het volgende:
[..]
quanta costa???
ik dacht dat het een complete fiets was, maar het is alleen een frame.quote:Op zondag 27 juni 2004 04:30 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
200 maar daar valt over praten
Ik wacht to midden aug op mn nieuwe frame en dan ga ik weer. nu eerst maar t nieuwe huis verven enzo..quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:04 schreef hellmondunited het volgende:
word er niet meer gefietst ofzo?
wat voor frame?quote:Op zondag 11 juli 2004 17:45 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Ik wacht to midden aug op mn nieuwe frame en dan ga ik weer. nu eerst maar t nieuwe huis verven enzo..
quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:34 schreef FHR het volgende:
Iemand anders nog leuke vakantie-verhalen/foto's?
Ik vertrek donderdag voor een week naar het Kleinwalsertal in Oostenrijk. Hopelijk kan ik daar nog een Moser Bike Guide voor het gebied op de kop tikken, want op internet is ie nergens meer leverbaar. En anders maar een goeie kaart kopen. Ik hoop wel dat het weer iets gaat verbeteren want de laatste week sneeuwde het steeds boven 2000 meter.quote:Op donderdag 8 juli 2004 14:04 schreef hellmondunited het volgende:
word er niet meer gefietst ofzo?
een tank.quote:Op zondag 11 juli 2004 18:57 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
wat voor frame?
meneer gaat de stuntman uithangen?quote:Op maandag 12 juli 2004 23:54 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
een tank.
[afbeelding]
past niet echt tussen jullie
moah misschien.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:13 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
meneer gaat de stuntman uithangen?
Bij Oldenzaal in recreatiegebied "Hulsbeek" is een MTB route (zie ook http://www.mtbroutes.nl). Is best aardig, niet echt zwaar (geen hoogteverschil), maar er zitten stukjes in die je lekker snel kan neemenen doordat een groot deel van de route is uitgegraven. Hierdoor kan je je bike lekker in de bocht hangen. Kaart heb je niet nodig (hooguit om er te komen), als je eenmaal op de route zit, kan je 'em eigenlijk niet meer kwijt raken.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:21 schreef pietpaaltjens het volgende:
Weet iemand of er in de omgeving van Enschede wat goeie MB routes zijn ?
Is dat toevallig deze Big Hit: [TK] Downhill Mountainbike?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:03 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
moah misschien.
Heb nu een specialized bighit maar daar kan je niet zo veel mee op straat (wat toch het leukste is op 17 jarige leeftijd en geen auto)
Ok dan, bedankt! Zal wel ff wennen worden dan. Woon zelf in Malden, vlakbij Groesbeek. Wel een mooi parcours met hoogteverschillen. Rijd 't nu zo ongeveer iedere dag omdat veel vrienden weg zijn en er weinig te doen is. Effe lekker aan m'n conditie werken, en het gaat ook duidelijk met de dag beter en sneller.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 21:03 schreef FHR het volgende:
[..]
Bij Oldenzaal in recreatiegebied "Hulsbeek" is een MTB route (zie ook http://www.mtbroutes.nl). Is best aardig, niet echt zwaar (geen hoogteverschil), maar er zitten stukjes in die je lekker snel kan neemenen doordat een groot deel van de route is uitgegraven. Hierdoor kan je je bike lekker in de bocht hangen. Kaart heb je niet nodig (hooguit om er te komen), als je eenmaal op de route zit, kan je 'em eigenlijk niet meer kwijt raken.
Ik heb voor mezelf ook een lange route in elkaar geknutseld. Gewoon een gedetailleerde kaart van de omgeving gepakt en gekeken wat er leuk uit ziet. Aanraders zijn oa de Lonnekerberg (bij het vliegveld), de Paasberg en Tankenberg (bij Oldenzaal).
Ik raad je aan nog even mijn post van 8 juni te lezen in dit topic. Ik ben zelf geen grote fan van Giant en Be One (maar ja, dat is persoonlijk). Tweedehands fiets lijkt mij zelf niks, je weet immers niet precies wat er mee gebeurd is. Als je wel voor 2e hands gaat, neem dan niét een fiets die eigenlijk iets te groot is omdat 'ie zo goedkoop is, dat is echt zonde van je geld en moeite.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:20 schreef Marsmellow het volgende:
[knip]
Dit zijn allemaal fietsen van rond de 500 euro en ik denk dat ik daar prima mee uit de voeten kan!
Hebben jullie misschien ervaring met een van deze fietsen of raden jullie mij een andere betere 2e handse fiets aan om mee te beginnen?
[knip]
Hebben jullie wel is een mtb gekocht via het i-net?
Om nog even terug te komen op het hele verhaal rond de fiets voor m'n vriendin: die is er nooit gekomen. Er zou dus nog één FSR XC P W D naar Nederland komen, maar dat ging niet door. We moesten dus wachten op de fietsen van 2005 . Maar gelukkig heeft ze wel tot dan een leenfiets gekregen van van Herwerden (Santos SCC01 frame, Marz. luchtvorkje met ETA (weet even niet meer welke), Deore rond om). Wel even de zadelpen afgezaagd en de Schwalbe Skinny Jim banden vervangen door Tioga Factory DH 2.1. Best goede service imho. En nu maar hopen dat de 2005 fietsen een beetje leuk zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:33 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Specialized gaat heel hard dit jaar. Het schijnt dat er geen Epic meer te koop is. Mooie bike die FSR XC P W D. Zal ze vast veel plezier van hebben.
[..]
Van Herwerden is zeker ok. Daar houdt de service tenminste niet op bij de deur. Ik ga ervan uit dat de fietsen voor 2005 nog weer mooier zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:00 schreef FHR het volgende:
[..]
Om nog even terug te komen op het hele verhaal rond de fiets voor m'n vriendin: die is er nooit gekomen. Er zou dus nog één FSR XC P W D naar Nederland komen, maar dat ging niet door. We moesten dus wachten op de fietsen van 2005 . Maar gelukkig heeft ze wel tot dan een leenfiets gekregen van van Herwerden (Santos SCC01 frame, Marz. luchtvorkje met ETA (weet even niet meer welke), Deore rond om). Wel even de zadelpen afgezaagd en de Schwalbe Skinny Jim banden vervangen door Tioga Factory DH 2.1. Best goede service imho. En nu maar hopen dat de 2005 fietsen een beetje leuk zijn.
Oh, dat valt me dan weer mee. Ik moet hem binnenkort ook eens openmaken, want er begint al het een en ander te kraken. Al heb ik nog een gratis servicebeurt bij van H. te goed, .quote:Ik had trouwens de XT crank nog gekocht voor vakantie (met de sleutels). Erin zetten viel me mee, makkelijker dan een normaal crankstel + trapas. Demonteren is ook een stuk makkelijker. Hij is een stuk beter dan de Specialized Strongarm II die erin zat, een stuk stijver en ik kom niet meer met de zijkant van m'n voet tegen de crank.
Tsja, fullies...quote:Nou moet ik alleen nog een keer het lager uit het hoofdscharnierpunt (bij trapas) vervangen. Niet echt veel zin in, vervelend werkje vrees ik
Daar zal ik dus echt nooit aan beginnen he. Zou het knap vinden als het lukt.quote:. Oh ja en een nieuw achterwiel bouwen, ook al zo'n rotklus......
Allereerst: zo te zien heb jij je dit jaar al goed vermaakt. Mooie foto's. Ik krijg er al weer zin in. Ik ben zelf ook al een weekje weggeweest. Verslag kun je lezen op http://www.rvdb.nl/news_005.htmquote:PS: hellmondunited en Trainspotter, hebben jullie nog in 't buitenland gebiked?
Ach wiel bouwen is niet zo heel moeilijk, het is alleen redelijk veel (uitzoek)werk. Goed opletten dat je de juiste lengte spaak op de goede plek doet en dat je ze netjes kruist.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:48 schreef Trainspotter het volgende:
[knipperdeknip]
Daar zal ik dus echt nooit aan beginnen he. Zou het knap vinden als het lukt.
[..]
Allereerst: zo te zien heb jij je dit jaar al goed vermaakt. Mooie foto's. Ik krijg er al weer zin in. Ik ben zelf ook al een weekje weggeweest. Verslag kun je lezen op http://www.rvdb.nl/news_005.htm
En ik ga over twee weken nog een trektocht doen in de Franse Alpen.
http://www.mtbroutes.nl/index.htmquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:19 schreef Gio het volgende:
Mijn nieuwe fiets is binnen, dus ik kan binnenkort lekker de paden op
Maar ik ken de routes hier in de buurt (Hilversum) nog niet echt, dus weet iemand nog enkele leuke routes in de buurt van Hilversum?
Iets meer info is misschien wel handig: hoe oud is de fiets, hoe goed is 'ie onderhouden, hoe goed zijn de banden en ketting nog? En welke XT versie is het (welk jaar)? Prijs vind ik altijd moeilijk, hangt er ook vanaf hoe goed de fiets nog is (deuken, lak etc). En ik heb zelf niet zoveel ervaring met 2e hands mountainbikes, dus vind het moeilijk om zomaar een prijs te noemen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:01 schreef Lortnoc het volgende:
He allemaal,
Heb op dit moment een fiets te leen en fiets er bijna elke dag mee, misschien kan ik 'm overnemen dus ik ben benieuwd wat jullie denken dat een goede prijs is voor deze fiets:
Cannondale CAAD 2
volledig Shimano Deore XT afgemonteerd
Mavic 221 UB control velgen
Headshox DD 50 voorvering
Michelin Gripmaster banden
Beter n goeie 2e hands kopen voor dat geldquote:Op woensdag 15 september 2004 22:19 schreef BBX het volgende:
Gewoon eerlijk zeggen
Mooi dat je het leuk vindt. Ik zou dan ook wat meer in een nieuwe fiets investeren zodat je het ook leuk blijft vindenquote:Op woensdag 15 september 2004 22:19 schreef BBX het volgende:
Beste mensen,
even een vraagje. Ik ben nu 2,5 maanden bezig met mountainbiken, en het bevalt me heel erg goed. Vind het zo leuk dat ik nu een wat beter fiets wil gaan kopen. Wat vinden jullie hiervan?
[knip]
Zo'n RST Capa voorvork is niet echt veel soeps, is absoluut niet 'plush'. En waarschijnlijk zal 'ie ook nooit de opgegeven 'travel' halen. Mechanische schijfremmen zijn (zeker in deze prijsklasse) slechter dan redelijke V-brakes, dus die moet je iig niet nemen. Kortom: ik denk dat je je ¤350 weggooit als je deze fiets koopt.quote:Ik raad je aan nog even mijn post van 8 juni te lezen in dit topic. Ik ben zelf geen grote fan van Giant en Be One (maar ja, dat is persoonlijk). Tweedehands fiets lijkt mij zelf niks, je weet immers niet precies wat er mee gebeurd is. Als je wel voor 2e hands gaat, neem dan niét een fiets die eigenlijk iets te groot is omdat 'ie zo goedkoop is, dat is echt zonde van je geld en moeite.
werk heb je altijd wel aan een mountainbikequote:Op zondag 10 oktober 2004 12:03 schreef heksehiel het volgende:
Hey bedankt voor de reacties, alhoewel ik niet echt antwoord heb gekregen welke van twee geschikter is haha. Ik ben 1.78 dus lengte is niet echt een probleem. Ik kan wel doorlinken naar Specialized site het is trouwens de rockhopper voor vrouwen. Ben helemaal verliefd op de kleuren van dat frame, maar goed daar moet ik me maar even over heen zetten. Ben ook niet zo'n poetser dus zo minmogelijk werk bevalt mij het beste
niuet echt veel mtbers hier, maar daarvoor moet je naar dirty pages gaan ofzoquote:Op zondag 10 oktober 2004 15:01 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
werk heb je altijd wel aan een mountainbike
maar een rockhopper is een leuke fiets om te beginnen!
damn ben net wezen fietsen.. ff de razob op.. mn versnellingen stonden niet goed afgesteld en ik trapte dus door.. wil ik terug schakelen, ook die werkte niet meer.. flikker ik kei hard van die razob af
(voor de mtb-ers die niet weten wat de razob is.. tis een zeer stijle heuvel tussen helmond en nuenen in)
denk dat de specilialized het leukste is, kwa geometrie speciaal voor vrouwen...quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:03 schreef heksehiel het volgende:
Hey bedankt voor de reacties, alhoewel ik niet echt antwoord heb gekregen welke van twee geschikter is haha. Ik ben 1.78 dus lengte is niet echt een probleem. Ik kan wel doorlinken naar Specialized site het is trouwens de rockhopper voor vrouwen. Ben helemaal verliefd op de kleuren van dat frame, maar goed daar moet ik me maar even over heen zetten. Ben ook niet zo'n poetser dus zo minmogelijk werk bevalt mij het beste
een jaar geleden kwamen hier nog wel redelijk wat mtb-ers, mja nu niet meerquote:Op zondag 10 oktober 2004 17:09 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
niuet echt veel mtbers hier, maar daarvoor moet je naar dirty pages gaan ofzo
en kut afgestelde versnellingen zijn echt
kijk daar is al een van de trouwe mtb fokkers terugquote:Op maandag 11 oktober 2004 16:58 schreef FHR het volgende:
Beetje jammer inderdaad dat dit topic een beetje dooiig is! Wat vinden jullie van de nieuwe Specialized Enduro's? Ik vind het nieuwe frame minder mooi en volgens mij zijn ook nog duurder geworden! Die Fox 36 vork is wel erg vet trouwens.
En m'n vriendin heeft eindelijk haar langverwachte fiets op kunnen halen. Het is de Specialized FSR XC Pro Women Disc in maatje S. De fiets is echt zooo klein! Als ik een bochtje probeer te maken, raak ik met mn kniën het stuur Maar hij is wel de goede maat voor m'n vriendin, ze zit er stukken beter op dan op haar oude fiets (ze is 1meter56). Nog niet echt veel kunnen fietsen, maar bevalt erg goed!
En afgelopen zondag en maandag in La Roche geweest. Het was supergoed weer, dus bijna alle routes gereden. Had alleen op de eerste dag een spaak gebroken (geultje over het hoofd gezien) in m'n achterwiel dus dinsdag meteen even nieuwe velg en spaken besteld (nieuwe velg was toch al nodig).
Ze zijn alleen wel bezig met de routes rond La Roche te vernieuwen volgens mij. De oude bordjes worden niet echt meer onderhouden en ontbreken zo hier en daar compleet (ach ja, we kenden de routes toch al). En er hangen stapels nieuwe bordjes die deels wel dezelfde route volgden. Als ik er weer ben maar 's een nieuwe routekaart kopen en uitproberen!
ik weet t weer!quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Coo, dat is toch richting Spa enzo? Ik bedoel iig La Roche-en-Ardenne, toch wel een bekende MTB-stek dacht ik zo. Ligt tussen Marche-en-Famenne en Houffalize in (dus ten noord-westen van Houffalize). Ik vind het een erg leuk gebied met lekker afwisselende routes die gelukkig weinig over asfalt gaan (en als ze over asfalt gaan is er meestal wel een off-road variatie te vinden).
En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsen Link 1 en Link 2.quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:24 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik ga morgen hier in de buurt nog maar eens trainen, hopen dat ik dan wel heelhuids de razob op en af kom :')
quote:Lees je reactie aub zorgvuldig door voordat je hem verstuurd. Alle reacties worden na goedkeuring geplaatst.
wat vervelend nou..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:02 schreef FHR het volgende:
[..]
En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsen Link 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen
PS: quote van die 2e link:
[..]
Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'. En de rijstijl van de tubelessen was nu niet bepaald agressief te noemen. De gids die daar elke zomer een stuk of tien fietsweken organiseert vertelde ook dat het weinig uitmaakte. Ik rij ook gewoon met een biba overigens.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:50 schreef FHR het volgende:
Als je veel snakebites rijdt, kan je ook tubeless gaan rijden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt toch wel erg goed te werken......
Ik doe ook mee. Heb er eigenlijk geen ene reet zin in, maar het is hier nu eenmaal in de buurt en je moet alle soorten wedstrijden toch een keer gedaan hebben. De week erop ben ik Valkenburg te vinden, waar de eerste Nederlandse mtb-marathon wordt georganiseerd. 102 km bikkelen in de heuvels, daar kan ik me dan weer wel enorm op verheugen, .quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:55 schreef hellmondunited het volgende:
nog iemand die volgende week mee doet aan scheveningen - katwijk - scheveningen? en de week er op een tourtocht hier achter in de tuin
Apart, ik lees vaak in bladen (met name in de MBr) dat ze met tubeless minder lek reden. Misschien omdat die gasten er vaak ook van die plaksmurrie in gooien en doornen, glas etc er gewoon in laten zitten.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'.
[..]
Met die smurrie erin schijnt inderdaad wel goed te werken. Maar dan rij je dus wel met banden rond van bijna een kilo. Als dat je niet boeit wellicht toch het proberen waard.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:28 schreef FHR het volgende:
[..]
Apart, ik lees vaak in bladen (met name in de MBr) dat ze met tubeless minder lek reden. Misschien omdat die gasten er vaak ook van die plaksmurrie in gooien en doornen, glas etc er gewoon in laten zitten.
Waar ben je geweest in de Franse Alpen?
Ziet er goed uit, misschien komende zomer ook maar 's naar toe gaan. Les Arcs staat voor zomer 2005 al op de planning, maar daar hoef ik geen 3 weken te zijn (denk ik). Wat een gaaf paadje is dit trouwens: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_19.html. En deze foto lijkt bijna gefotosoept: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_05.html (hele vreemde belichting). Mooie foto's!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:48 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik ben in de buurt van Briancon geweest. Foto's op http://home.wanadoo.nl/vdbos/champcella/
hey bedankt voor je reactie! zie dat t topic ondertusse al flink is gevuld!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:02 schreef FHR het volgende:
[..]
En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsen Link 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen
PS: quote van die 2e link:
[..]
hey cool man!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'. En de rijstijl van de tubelessen was nu niet bepaald agressief te noemen. De gids die daar elke zomer een stuk of tien fietsweken organiseert vertelde ook dat het weinig uitmaakte. Ik rij ook gewoon met een biba overigens.
[..]
Ik doe ook mee. Heb er eigenlijk geen ene reet zin in, maar het is hier nu eenmaal in de buurt en je moet alle soorten wedstrijden toch een keer gedaan hebben. De week erop ben ik Valkenburg te vinden, waar de eerste Nederlandse mtb-marathon wordt georganiseerd. 102 km bikkelen in de heuvels, daar kan ik me dan weer wel enorm op verheugen, .
Nog mensen in Gieten gereden afgelopen zondag?
Ach volgens mij kan je sommige bochtjes best afsnijdenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:36 schreef hellmondunited het volgende:
leuke afdaling waren daarna de remmen niet half op?
hmm deed met mn oude fiets nooit lang met remblokken, zal dadelijk eens kijken wat er eigenlijk nu op zit, heb er nog niet eens naar gekekenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:59 schreef FHR het volgende:
[..]
Ach volgens mij kan je sommige bochtjes best afsnijden
Ik heb 't in Frankrijk een keer gepresteerd om een set schijfremblokjes in 2 dagen tot op het metaal op te krijgen. Ik kan je verzekeren, dat klinkt niet lekker! Gelukkig schijf niet al te erg beschadigd. Tip: neem geen extra-zachte DH blokken! Remt niet veel beter, slijt wel veeeel harder.
Thanks! Paadje is vooral erg fotogeniek . Sommige afdalingen door de bossen waren nog een paar tikkies leuker, maar op deze foto kun je mooi het hele verloop zien. Dit pad hebben we op eigen gelegenheid ontdekt. We waren al op de plaats van bestemming (was een trektocht) toen we vanuit een luie stoel in de zon mensen zigzaggend naar beneden zagen komen lopen. Toen werden we erg nieuwsgierig en zijn we met een paar man nog even omhoog gereden. Dat bleek geen verspilde moeite .quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:05 schreef FHR het volgende:
Wat een gaaf paadje is dit trouwens: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_19.html. En deze foto lijkt bijna gefotosoept: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_05.html (hele vreemde belichting). Mooie foto's!
www.valkenbike.nl Ik hoop voor je dat er nog plek is, want de wedstrijd is gelimitteerd tot 300 deelnemers.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:34 schreef hellmondunited het volgende:
hey cool man!
heb je toevallig die site voor die marathon in valkenburg? hoorde er van de week ook nog iets over, ff kijken of ik me nog kan inschrijven
Nee dat viel wel mee, want hij was niet echt steil. Op andere afdalingen had ik aan het eind wel last van zere onderarmen van het remmen, maar dat kan ook te maken hebben met m'n toen niet al te beste v-brakes en remkabels. Nu heb ik nokon-kabels, dat remt echt een heel stuk lichter.quote:leuke afdaling waren daarna de remmen niet half op?
Tip voor degelijke remblokken: die van BBB met drie soorten compound. Remkracht is onder normale omstandigheden ietsje minder, in de modder remmen ze juist weer relatief heel goed. Ze gaan superlang mee: overleven zelfs moddertochten. Na Frankrijk (gelukkig helemaal droog gebleven) waren ze nog niet half versleten, terwijl ze er alweer een maand opzaten.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:06 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hmm deed met mn oude fiets nooit lang met remblokken, zal dadelijk eens kijken wat er eigenlijk nu op zit, heb er nog niet eens naar gekeken
*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:13 schreef Trainspotter het volgende:
Op andere afdalingen had ik aan het eind wel last van zere onderarmen van het remmen, maar dat kan ook te maken hebben met m'n toen niet al te beste v-brakes en remkabels.
Tsja, dat vind ik een beetje not-done voor een Nederlands xc-rijdertje als ik ;;). En ik heb net al een nieuw setje wielen gekocht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:22 schreef FHR het volgende:
*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*
In de bagger is het altijd fijn als je remmen het goed blijven doen inderdaad (nog een argument voor schijfremmen ). Een vriend van mij gebruikt de Jagwire remblokken (XT V's), daar was 'ie ook wel tevreden over geloof ik. Behalve toen het pinnetje er niet goed in zat en het remblok er was geschoten bij een crash. En later op de dag nog een keer, toen hij een stukje achteruit rolde met de rem erop . Het zijn iig de donkergroene van Jagwire, weet niet hoe ze heten. Jagwire heeft trouwens ook een speciaal blok voor alle omstandigheden, heeft 3 verschillende oppervlaktes, dat zal wel net zoiets zijn als dat blok van BBB. Plaatje ervan:quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Tip voor degelijke remblokken: die van BBB met drie soorten compound. Remkracht is onder normale omstandigheden ietsje minder, in de modder remmen ze juist weer relatief heel goed. Ze gaan superlang mee: overleven zelfs moddertochten. Na Frankrijk (gelukkig helemaal droog gebleven) waren ze nog niet half versleten, terwijl ze er alweer een maand opzaten.
Als je net nieuwe wielen hebt gekocht, is het beetje zinloos idd. Maar ook voor XC in Nederland zijn schijfremmen erg fijn: veel remkracht, ook als het baggerig/nat/sneeuw/etc is (de remkracht blijft dus altijd zo goed als gelijk) en een lichte bediening. En je kan een lichtere (of stijvere) velg nemen waardoor het traagheidsmoment van je wiel afneemt. En de huidige schijfremmen zijn niet veel zwaarder dan V-brakes (de Magura Martha SL is zelfs lichter geloof ik).quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:27 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Tsja, dat vind ik een beetje not-done voor een Nederlands xc-rijdertje als ik ;;). En ik heb net al een nieuw setje wielen gekocht.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:22 schreef FHR het volgende:
[..]
*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*
(gelukkig valt de prijs tegenwoordige reuze mee!)
Rij jij voor HPC?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:49 schreef hellmondunited het volgende:
erg gaaf nieuws voor het holland pro cycling team
het amateuristische nishiki mag niet meer hoofdsponsor worden van het HPCteam, Be one wordt de nieuwe hoofdsponsor voor maarliefst 4 jaar!
daarbij komt ook nog een 3 voudig belgisch kampioen naar het holland cycling team (naam ben ik even kwijt) en, jawel, Bas de Bever (!!) gaat voor t teampie rijden
UIteraad, ik ga vrijdag. Die ochtend heb ik eerst m'n sportmedische test. Volgend jaar wil ik bij de amateurs gaan rijden.quote:nog iemand die naar bikemotion gaat?
Ik ben geen officiele renner van het Holland Pro Cycling team, maar ben een soort van stage renner daar. Ken Ralf van Heugten en mechanichien edo van steenhoven persoonlijk en ben via hun daar terecht gekomen. Bas de bever is nog niet gestopt, de andere rijder weet ik nu ook. T is geen Paulissen maar Nico Vink, hij is downhiller en komt evenals de bever van het be one team af.quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:17 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Rij jij voor HPC?
Nishiki stelt onderhand weinig meer voor inderdaad. In Duitsland hebben ze volgend jaar al geen importeur meer. Terecht, dat hele 29"-gedoe moet zo hard mogelijk worden afgestraft. Ik heb altijd een beetje medelijden gehad met de gasten die voor dat team rijden, ze rijden elke wedstrijd best een beetje voor lul vind ik, . Bas de Bever was toch gestopt? Of wordt ie soms coach? Die Belg: Paulissen misschien?
[..]
UIteraad, ik ga vrijdag. Die ochtend heb ik eerst m'n sportmedische test. Volgend jaar wil ik bij de amateurs gaan rijden.
De Beachclassic heb ik toch maar niet gereden. Ik merkte gisteren dat parallel aan het dit jaar toegenomen trapvermogen, het vermogen tot het verwerken van veel bier dramatisch is gedaald. Ben nu pas een beetje hersteld van de biertjes van vrijdag.
Haha daar geloof ik niks van!quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:29 schreef hellmondunited het volgende:
ken je trouwens micha de vries? hij gaat volgend jaar stoppen met mountainbiken/ veldrijden en gaat waarschijnlijk als hij er uit komt met rabobank, voor de rabobank rijden op de weg!
nee dat verzin ik ff!quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:56 schreef Bartolomew het volgende:
[..]
Haha daar geloof ik niks van!
tja komt omdat op de weg, het echte geld te verdienen is he..quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:14 schreef Trainspotter het volgende:
Als hij net zo goed is op de weg als Thijs Al geef ik hem best kansen. Toch jammer dat er op deze manier weer een mountainbiker 'verloren' gaat aan het asfalt. Zo wordt de nationale top steeds smaller. En die was al niet bepaald breed. Maar goed, in de wielrennerij vallen nu eenmaal een paar centjes meer te verdienen.
Hellmond, ga je nog naar valkenbike? De inschrijving zit nog lang niet vol, dus 't kan in elk geval nog wel.
zoals ik al vertelde en nu ook al half naar buiten is gekomenquote:Stichting Holland Pro Cycling, is een begrip in de Nederlandse mountainbike wereld, heeft een grote belgische sponsor gevonden voor de komende vier jaar. Het team zal de naam dragen van de nieuwe sponsor, waardoor er volgend jaar geen Holland Pro Cycling Team meer zal zijn.
Het nieuwe team zal actief zijn op alle “off road” wielerdisciplines, dat wil zeggen dat naast Cross Country, Cyclo Cross en Marathon het team nu ook actief zal zijn in de Downhill, 4x en Freeride wedstrijden.
“We zijn ontzettend blij met de nieuwe sponsor”, vertelt Ralf van Heugten. “Voor ons betekent dit dat we binnen 4 jaar door kunnen groeien naar een team op wereld niveau, met als hoogste doel de kwalificatie voor de olympische spelen in Peking 2008.”
Stichting Holland Pro Cycling nodigt iedereen uit om op zaterdag 23 oktober om 15:00u aanwezig te zijn bij de presentatie van het nieuwe team. De presentatie vindt plaats op onze stand tijdens de Bike Motion in de Jaarbeurshallen in Utrecht. Alle renners en vertegenwoordigers van de nieuwe hoofdsponsor zullen aanwezig zijn om u te woord te staan.
blijkbaar niet dan he. Ik lul geen onzin man, zit zelf bij dat team en lijkt me sterk als EN micha EN ralf van heugten (team manager) dat tegen me zegtquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 20:11 schreef Bartolomew het volgende:
Rabobank (continental team) heeft de ploeg namelijk al rond voor volgend jaar...
Ja oke ik vind het prima hoor, maar als je op de website van rabobank kijkt, staat dat het continental team al helemaal rond is voor 2005. Ze hebben vandaag ook al publiciteitsfoto's gemaakt in de nieuwe kleding. Daar komt morgen wel meer over bekend.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:03 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
blijkbaar niet dan he. Ik lul geen onzin man, zit zelf bij dat team en lijkt me sterk als EN micha EN ralf van heugten (team manager) dat tegen me zegt
heel t weekend.. morgen weerquote:Op zondag 24 oktober 2004 20:04 schreef Apoc2003 het volgende:
Iemand nog naar bike motion geweest ??
Ik zelf ben donderdag en gisteren geweest, donderdag helpen met het opbouwen van de stand van Intersens (vlak bij die van shimano) en gisteren op eigen gelegenheid wezen kijken (heb ongeveer 3 kilo aan folders gescoord ).
Ik heb me wel vermaakt in iederer geval
Sta je op een stand ofzo ? En via wie heb jij je uitnodiging, aangezien morgen de zogenaamde "vakdag" is ?quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:25 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
heel t weekend.. morgen weer
als ik op een stand sta hoef ik me niet uit te nodigenquote:Op zondag 24 oktober 2004 21:54 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Sta je op een stand ofzo ? En via wie heb jij je uitnodiging, aangezien morgen de zogenaamde "vakdag" is ?
True maar ik wist nog niet OF je wel op een stand stond natuurlijkquote:Op zondag 24 oktober 2004 22:32 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
als ik op een stand sta hoef ik me niet uit te nodigen
HPCteam sta ik bij en morgen zou ik eventueel met Profile Ronald Breeman er heen kunnen mja hpcteam kaarten
Ik ben 2 jaar geleden ofzo een keer op B.M. geweest en vond het inderdaad een beetje tegenvallen. Alleen B1 was toen leuk omdat Bas de Bever daar stond en die was goede muziek aan het draaien. Nog even met hem staan babbelen (en een stapel gesigneerde posters ontvangen ). Weinig lekker extreme dingen stonden er toen. OK, de markt daarvoor is natuurlijk ook niet zo groot in Nederland, maar toch zijn dat wel de aandachtstrekkers lijkt mij zo.quote:Op maandag 25 oktober 2004 19:57 schreef hellmondunited het volgende:
ik vond geen een stand echt gaaf. alleen die van B1 sprong er boven uit. rest was zo standaard.. mja alle mountainbikes zijn onderhand hetzelfde. je verdronk overigens ook in al het carbon op de motion
was dit keer dus weer hetzelfde geval. b1 is gewoon top! er stonden nog wel wat andere freeride en downhill merken, maar t was echt niet veel dit keer. ook onze stand viel erg tegen (omdat het meeste toch al bij B1 stond)quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:19 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaar geleden ofzo een keer op B.M. geweest en vond het inderdaad een beetje tegenvallen. Alleen B1 was toen leuk omdat Bas de Bever daar stond en die was goede muziek aan het draaien. Nog even met hem staan babbelen (en een stapel gesigneerde posters ontvangen ). Weinig lekker extreme dingen stonden er toen. OK, de markt daarvoor is natuurlijk ook niet zo groot in Nederland, maar toch zijn dat wel de aandachtstrekkers lijkt mij zo.
quote:HPC-team strikt Belgische sponsor.
Het Belgische merk Merlan Duo wordt de hoofdsponsor van de Stichting Holland Pro Cycling. In de toekomst zal dit nieuwe team, het Merlan Duo powered by Be One Team, kortweg Merlan Duo-B1 team, actief zijn in alle off-road disciplines. De Belgische firma Merlan, geleid door Peter Van Bostraeten, verkoopt gezond slaapcomfort onder de naam Merlan Duo in België, Nederland, Frankrijk en Spanje.
“De samenwerking met het mountainbiketeam is ingegeven door de vele raakpunten tussen team en bedrijf”, vertelt Peter Van Bostraeten. “Zowel bedrijf als team is groeiend, ambitieus en wordt geleid door ambitieuze mensen die vooruit willen.”
Merlan Duo en Be One Bikes gaan samen het team voor 4 jaar ondersteunen. Dit is het fundament waarop de ploeg kan bouwen om het uiteindelijke hoofddoel te bereiken: de Olympische Spelen 2008 in Peking.
Ondanks het feit dat de werkelijke team presentatie pas in februari zal plaats vinden, werden er op de Bike Motion al een aantal renners bekend gemaakt. Bij de Elite zullen Jelmer Pietersma (NL), Micha de Vries (NL) en Bram van der Wal (NL) voor het team rijden. Bij de Beloften zijn dat: Rudi van Houts (NL), Bjorn Brems (B) en Sander Bouwens (NL). Bij de Junioren zal Tim Wijnants (B) starten. Nico Vink zal Downhill en Freeride wedstrijden voor het team gaan rijden. Als gast renster zal Marianne Vos voor het team blijven rijden en ook Bas de Bever zal als gast renner 4x gaan rijden.
beetje bossen dus..quote:Op zaterdag 27 november 2004 17:44 schreef zBus het volgende:
Voorlopig alleen nog hier in de buurt (oost nederland/deventer)
Jazeker. Laatste maand nogal wat blessureleed gehad, maar de meeste weekenden heb ik nog wel lekkere moddergevechten gehouden. Morgen de afsluiter van het wedstrijdseizoen met een cyclo van 55 km in Apeldoorn.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Wordt er nog gefietst?
Zo min mogelijk. Meestal alleen een beetje teflon van een afstandje op de draaiende delen en op mijn remkabels. Zou wel eens alles uit elkaar willen halen, maar ik ben bang dat ik het nooit meer fatsoenlijk in elkaar krijg allemaal .quote:Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar, schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
Sjee, best heftig. Wel een voordeel van stadcrossen is dat de hulp snel ter plaatse kan zijn. Ga je nu lekker veilig boscrossen? Of toch maar dammen?quote:Op vrijdag 26 november 2004 21:38 schreef Mute_Me het volgende:
zie mij
voorlopig dammen (gitaar spelen) later idd het bos in, dat is iets veiliger denk ik zo.quote:Op zaterdag 27 november 2004 22:03 schreef Trainspotter het volgende:
Sjee, best heftig. Wel een voordeel van stadcrossen is dat de hulp snel ter plaatse kan zijn. Ga je nu lekker veilig boscrossen? Of toch maar dammen?
vorige week mn fietsje nog ff helemaal uit elkaar gesloopt merk daarna wel het verschil met fietsen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Wordt er nog gefietst? Hier op het ogenblik niet echt. Toen mijn wiel eindelijk in elkaar zat (duurde even voor ik een cassette-afnemer en bok ter beschikking had) besloot ik dat het eigenlijk wel eens tijd was voor een grote onderhoudsbeurt, dus m'n fiets ligt nu in brokstukken op m'n kamer . Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar (voor zover mogelijk, ik ga niet m'n achterderailleur ontleden bijvoorbeeld), schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
AUW! Sterkte en beterschap! Maar waarom verkoop je je fiets meteen? Of ga je overstappen naar in het bos rijden? Daar kan je ook flink auw krijgen hoorquote:Op vrijdag 26 november 2004 21:38 schreef Mute_Me het volgende:
ik doe mn fiets weg na een hevige crash..
De fiets is er helemaal goed uitgekomen ik wat minder :-{ (gebroken pols, tand er half uit, gezicht open)
zie mij
[afbeelding]
quote:Koop bij de boekhandel/bladen-shop/Bruna de MTB Guide 04. Hier staan alle richtprijzen in, als je op internet goed zoekt, kan je hier vaak wat onder (bij Bike-Fun geven ze 10% korting op alle fietsen die je via internet bestelt en bij van Herwerden geven ze 12,5% als je geen service wilt). Ook kan je kijken naar een fiets van vorig jaar, hier kan je vaak wel redelijke korting op krijgen. MAAR laat je geen fiets aansmeren die eigenlijk te groot/klein is omdat 'ie zo goedkoop is. Ook als je via internet wilt bestellen, probeer dan eerst ergens een proefritje te krijgen.
Als je voor een wat duurdere fiets gaat, wil je eigenlijk op z'n allerminst Alivio maar liever Deore-spul (of beter natuurlijk )van Shimano erop hebben en een Marzocchi voorvork (Rockshox en Manitou zijn ook goed, maar Marz. is wat meer vertegenwoordigd in de lagere prijsklasse heb ik 't idee). Staar je niet blind op het achterderailleur trouwens. Natuurlijk, hoe duurder hoe beter (over het algemeen) maar veel fabrikanten doen er een duurder achterderailleur op om de hele fiets beter te laten lijken en dan een heel goedkope voorvork/voorderailleur/crankstel etc.
Wat ik zelf erg goede beginners-fietsen vind, zijn de Specialized Hardrocks, niet te duur, goed frame (wordt altijd goed getest), goede prijs-kwaliteit verhouding etc. Cube (oa bij Bike2Build) heeft ook goedkopere fietsen in hun gamma, daar hoor ik ook wel redelijk wat goeds over, zelf geen ervaring mee. En Trek heeft ook wel leuke fietsjes. 't Voordeel van dit soort fietsen is ook dat je een beter frame hebt dan van zo'n 300 euro fiets. Als je het echt leuk vindt, kan je dan altijd gaan upgraden.
hmm, geen idee.. nog nooit met achterbruggetjes zitten klooien. Mocht het voor morgen niet lukken dan vraag ik het wel op mijn werk na.quote:Op maandag 29 november 2004 13:40 schreef FHR het volgende:
Zoals ik al had gemeld, ben ik bezig m'n fiets een grote beurt te geven. En nu ben ik toegekomen aan de achterbrug. Echter, ik krijg de 'main pivot' (bij bottombracket) niet uit elkaar. De as wil er niet uit, iemand tips? Het gaat om een 2000 Specialized FSR XC.
uhh ik had het 99 model hier geloof ik, maar ik zou niet meer weten hoe ik dier eraf heb gekregen..quote:Op maandag 29 november 2004 13:40 schreef FHR het volgende:
Zoals ik al had gemeld, ben ik bezig m'n fiets een grote beurt te geven. En nu ben ik toegekomen aan de achterbrug. Echter, ik krijg de 'main pivot' (bij bottombracket) niet uit elkaar. De as wil er niet uit, iemand tips? Het gaat om een 2000 Specialized FSR XC.
Leuk gebakje. Ik vind alleen wielen op die manier gespaakt voor een FR fiets toch wel apart. Boezemt geen vertrouwen in, zeg maar. OK, er zitten ook 32 spaken in (geloof ik) maar toch.....al die gaten!quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:59 schreef hellmondunited het volgende:
collega van me kwam gister met deze bak aanzetten:
[afbeelding]
hij heeft zulke wielen er gelukkig ook niet inzitten, zelf durfde hij daarmee ook niet vol vertrouwen naar beneden te raggequote:Op dinsdag 30 november 2004 16:13 schreef FHR het volgende:
[..]
Leuk gebakje. Ik vind alleen wielen op die manier gespaakt voor een FR fiets toch wel apart. Boezemt geen vertrouwen in, zeg maar. OK, er zitten ook 32 spaken in (geloof ik) maar toch.....al die gaten!
Mijns inziens is het die ¤100 wel waard.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:06 schreef zBus het volgende:
Dus het zou die 100 euro wel waard zijn, het verschil tussen de 4400 en de 4500 zit namelijk alleen in de vork, de voorderaileur, de casette, en de crank mc20 bij 4400 en m430 bij 4500, allebei shimano. (als ik het zo na lees nog aardig wat )
Insoppen, afspuiten en afdrogen. Ketting, tandbladen en achterderailleur krijgen nog wat extra aandacht. Met die enorme modderzooi in de winter moet ik nu ook bijna elke keer m'n kabels smeren, maar dat komt ook omdat bij mij de kabels onderdoor lopen.quote:Op zondag 5 december 2004 10:30 schreef zBus het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk na het rijden als de fiets een beetje onder de modder zit even afspuiten of gewoon zo de garage in?
Hoi, welkom! Mag ik vragen waarom je nog van die (enge) toeclips met straps gebruikt? Die dingen vond ik vroeger doodeng, had ook meteen het bandje eraf gesloopt.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:00 schreef MasterDisaster het volgende:
he dit topic had ik nog niet gezien iig ik rij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Giant NRS3 2005 en Giant ATX830 2000
Hoi Die toe-clips zijn er dus ook al af. vooral met de bladeren tegenwoordig idd gevaarlijk. Ook zijn mijn banden met nat weer een uitdaging om mee te fietsen op de wegquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:40 schreef FHR het volgende:
[..]
Hoi, welkom! Mag ik vragen waarom je nog van die (enge) toeclips met straps gebruikt? Die dingen vond ik vroeger doodeng, had ook meteen het bandje eraf gesloopt.
www.bike-fun.nlquote:
Ja, je hebt een 'shockpomp' nodig voor je voorvork. Dit is een zelfde soort pompje als voor achterdempers (alleen werken de meeste voorvorken tegenwoordig op een veel lagere druk). Een gewone (hoge-druk)pomp werkt niet, die heeft een te grote kamer en de aansluiting past meestal niet op het ventiel van je vork. Zo'n shockpompje heb je inderdaad wel nodig, niet alleen omdat de vork een beetje lekt, maar ook om de druk aan te passen op je eigen gewicht, rijstijl etc en als je de vork gaat onderhouden. Ook de buitentemperatuur heeft natuurlijk invloed. Een shockpomp is te krijgen bij de (grotere) fietsenwinkel. Helaas zijn ze soms nogal duur. De meeste pompjes zijn trouwens ook dezelfde alleen met een ander merkje erop . Welke voorvork heb je precies? En welke fiets eigenlijk?quote:Op maandag 13 december 2004 21:56 schreef zBus het volgende:
[knip]
Maar nu hoorde ik iets over een pomp voor je voorvork omdat er na een poos wat lucht uit gaat en je er nieuwe lucht in moet pompen ofzo, kan iemand me hier iets over vertellen. Ik zoek ook nog een paar handschoenen omdat die takken tegen je handen ook niet altijd even lekker zijn.
Kan niet, heb geen brake-bosses op m'n vork en bovendien zou ik niet meer terug WILLEN . Ik ga morgen even bellen of een Shimano Saint remklauw werkt met mijn schijf.quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:52 schreef zBus het volgende:
Terug naar v-brakes . Ik zou het niet weten .
Reflectors uit je wielen!quote:Hier nog wel ff foto van me fiets.
[afbeelding]
Harder fietsen!quote:Vandaag nog een km of 30 gefietst was alleen btje onaangenaam koud buiten.
Natuurlijk is mijn NRS3 beter daarom gebruik ik deze alleen nog voor stadsverkeerquote:Frame Giant ATX 830 Materiaal Aluxx 6061
Modeljaar 2000 Framemaat 21.5
Voorvork SR Suntour 8030
Naven Formula
Snelspanners Formula
Velgen Hoopster
Crankset Shimano Alivio
Kettingbladen Shimano Alivio
Voorderailleur Shimano Alivio
Achterderailleur Shimano Deore
Shifters Shimano Acera
Remmen Tektro
Remhendels Shimano Deore
Nieuwprijs ¤ 771 Gewicht 13,1 kg
Was toch afgelopen zondag? Ik ken iemand die zondag mee is geweest. Ze waren met z'n 6en en 5 ervan waren super getraind (2 deden mee aan de Ironman etc). De 6e was niet getraind en had een goedkope Giant (rest hadden vette Cannondales etc). Raden welke persoon het was die ik kende.....juist die niet-getrainde. Die ging voor de gein mee, dacht dat het een gezellig dagje fietsen zou worden, lekker beetje rondkarren. Nou dat was dus redelijk bikkelen voor hemquote:Op donderdag 16 december 2004 21:17 schreef MasterDisaster het volgende:
Hebben jullie dat gelezen op got van hun MTB tocht ? misschien een idee om dat met fokkers ook tedoen? (Als het niet tever weg is)
hehe hij had ook een roestige ketting las ikquote:
ROFL, ja! Hij moest de avond ervoor die fiets nog 'schoonmaken' dus dat was een beetje een haast klusje. Kan je de link even geven?quote:Op donderdag 16 december 2004 22:00 schreef MasterDisaster het volgende:
[..]
hehe hij had ook een roestige ketting las ik
En hij is niet eens van jou zelf!quote:Op donderdag 16 december 2004 22:08 schreef Mindstructure het volgende:
HIer is de jongen met die goedkope giant.
Bekijk het positief het was geen aldi "bike"quote:
Hier geen sneeuwquote:Op dinsdag 28 december 2004 14:00 schreef FHR het volgende:
Dat was leuk vanochtend lekker de sneeuw fietsen! Nog meer mensen naar buiten gegaan?
Ik laat ze er ook op totdat ze versleten zijn, Daarna koop ik beter Overigens was ik vandaag na 6/8km al compleet gaar maar dat komt door gister. Vorige week heb ik lekker gefietst Zaterdag 20km en zondag24km met leuke gemiddelde snelheid das wel leuker dan gaar op de fiets zittenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:36 schreef juliusbackpacking het volgende:
Ik ben vandaag ook nog even oppat geweest met mijn superia cyclocrosser, was heerlijk weer. Lekker in de modder
@MasterDisaster >> Wat is er mis met alivio bladen/crank? Ze slijten misschien wat sneller maar totdat ze versleten zijn zou ik er lekker mee blijven fietsen.
Nog maar even afreageren dan. Mijn fietsgroepje had die dag een paar rondjes Zeddam gepland. Wij komen uit het westen. Vooraf had ik al gezegd dat je 's ochtends niet uit je eigen raam moest kijken om te beoordelen of het fietsweer was, maar op het weerbericht moest vertrouwen en we in Zeddam lekker in de sneeuw zouden rijden. Daar had ik ze van overtuigd. Dacht ik.quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:00 schreef FHR het volgende:
Dat was leuk vanochtend lekker de sneeuw fietsen! Nog meer mensen naar buiten gegaan?
Maandje geleden was er een meeting van www.mountainbike.nl bij snowworld.quote:Op zondag 2 januari 2005 13:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
@Trainspotter >> Jij komt uit nootdorp? Wel eens in zoetermeer of bergschenhoek te vinden?
* juliusbackpacking woont in zoetermeer
Yep, Zoetermeer is mijn vaste trainingsrondje. In de winter wat minder, maar in de zomer ben ik er toch minstens twee avonden per week te vinden. Bergschenhoek kom ik ook wel eens, maar da's eigenlijk net te ver om 's avonds heen te fietsen en niet interessant genoeg om in het weekend naar toe te gaan.quote:Op zondag 2 januari 2005 13:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
@Trainspotter >> Jij komt uit nootdorp? Wel eens in zoetermeer of bergschenhoek te vinden?
Oh ja, daar was een keer sprake van. Volgens mij had ik me daar ook nog min of meer voor aangemeld. Helemaal vergeten...quote:Op zondag 2 januari 2005 13:30 schreef Mute_Me het volgende:
Maandje geleden was er een meeting van www.mountainbike.nl bij snowworld.
Dat was gezellig
Ik zou dan eerder voor een stevens S-8 Elite gaan. Zeer mooie fiets voor een hele scherpe prijs.quote:Op zondag 2 januari 2005 17:54 schreef -Splash- het volgende:
Hmm, ik ben een beginnende MTB-er met wel wat recreatieve ervaring op een oude zonder vering, en wou wat actiever het gaan doen en ik dacht aan deze:
http://www.trekbikes.com/bikes/2005/mountain/6500e.jsp
Zou dat geschikt zijn voor een beginnend iemand die graag de wereld van het MTB-en wil verkennen ?
Mijn max budget is +- 1000 euro.
, .quote:Op maandag 3 januari 2005 11:52 schreef FHR het volgende:
Foto's gemaakt op dinsdag 27 december, bij Wageningen-Hoog in de buurt.
Hmmm, Zoetermeer is sinds een jaar of twee toch niet echt eentonig te noemen. Er zijn klimmetjes bij die niet iedereen haalt en afdalingen die sommige mensen niet durven nemen. Al zegt dat meer over hen wellicht, . Het Elsburgerbos vind ik ook wel leuk, maar toch minder dan Z'meer. Wordt bovendien ook slecht onderhouden. En ik heb er vorig jaar mijn regiocompetitie verkloot, . Bergschenhoek heeft ook leuke stukkies. Maar Zoetermeer blijft voor mij het leukste dicht bij huis.quote:Ik heb een poos in het westen des lands gewoont en toen ging ik regelmatig in Rijswijk (Elsburgerbos) rijden. Beetje kort rondje en in een soort park, dus redelijk veel verhard, maar best aardig door de (kleine) klimmetjes. Zoetermeer ben ik maar 1 keer geweest maar viel toen tegen (eentonig). Bergschenhoek ben ik al een poos niet meer geweest, maar vond ik altijd wel leuk. Vooral het stuk bij de klimmuur door de kombochtjes en drop-offs daar.
Pfff, nu alweer een nieuwe halen? De nieuwe S-Works is ook wel weer erg fraai. Samen met de Scott Scale toch wel weer de lekkerste hardtail van dit jaar.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:37 schreef hellmondunited het volgende:
ff spemmen
[TK] Specialized S-works (alleen frame mag ook)
Ik wil dus ook overstappen naar een fully vandaarquote:Op maandag 3 januari 2005 21:21 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Pfff, nu alweer een nieuwe halen? De nieuwe S-Works is ook wel weer erg fraai. Samen met de Scott Scale toch wel weer de lekkerste hardtail van dit jaar.
Maar goed, ik doe het voorlopig nog een jaartje met z'n kleine broertje, de M4. Stumpjumper Comp is het origineel, maar er is al zoveel aan verbouwd dat je hem nog nauwelijks zo kunt noemen.
[afbeelding]
Wellicht dit jaar nog een fully aanschaffen, want ik wil wat meer marathons gaan rijden, en wellicht zelfs wel de Transalp.
same as this onequote:Op woensdag 5 januari 2005 22:24 schreef Benjamos het volgende:
uhuh... ik ben daar bekend als BBX.
Afgezien van de wat technische problemen.... is het een superforum!
Was je nick?
mwa voor af en toe is het wel oke, maar meer niet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:12 schreef CrackerJack het volgende:
owkay ook even dit topic omhoog duwen met een paar vragen.
Ik ben op zoek naar een fiets, maar weet nog niet goed wat. Ik was zowat aan het uitkijken naar een koersfiets met recht stuur, type Giant CRS SE (moet niet speciaal Giant zijn, is maar om een voorbeeld te geven). Maar nu dat ik in de fietsenwinkel ben gaan kijken, is mijn oog weer gevallen op vanalles anders . wat ziet dat er allemaal goed uit i.t.t. een foto! Ik zag bv een Scott Voltage, Giant Terrago enz.
Maar meestal zijn die afgewerkt met Shimano Alivio/Altus/Acera... Ik ga er wel bijzeggen dat de fiets bedoeld is om aan de conditie te werken, niet dat dat mijn hoofdhobby is of wordt. Moet ik dan dat soort groepen vermijden, of zeg je: dat is wel ok voor een leek?
Klinkt meer als een klusje voor een cyclocrosserquote:Op maandag 24 januari 2005 22:13 schreef CrackerJack het volgende:
wat zouden jullie er van vinden als ik op een koersfiets een mountainbike-groep laat monteren? Dit omdat de fiets ook nog wel eens een veldwegje moet aankunnen, maar zeker geen ruw werk. Als ik een gewone koersgroep laat monteren zoals een Tiara, dan zal ik nooit noppenbanden kunnen gebruiken door de opbouw van de remmen. Maar met een Deore groep op een koerskader zou dat wel gaan. niet?
bedankt voor de tips, het is nu een stuk duidelijker. Als leek weet ik wel niet wat je bedoelt als je zegt dat v-brakes niet lekker zijn icm racevelgen. Als ik de rest lees dan zal ik maar afstappen van het idee koersfiets met mtb-groep. De cyclo-cross kader die de fietsenhandelaar voorstelde was te groot, dus daar houdt het op. Dan maar alleen op de baan...quote:Op maandag 24 januari 2005 23:14 schreef FHR het volgende:
Lijkt me sowieso niet echt lekker, V-brakes in combinatie met met racefiets velgen En je moet even kijken of het goed gaat met het voorderailleur (grootte van de tandwielen en max. bereik van derailleur). Zo zullen er vast nog wel wat andere probleempjes zijn (grootte van de bevestigingsklemmen, shifter/stuur etc). Ik weet al die maten van racefietsen niet, maar dit zijn iig wat dingen waar je op moet letten lijkt me zo. Succes in ieder geval!
Dan laat je hem toch een andere bestellen?quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:36 schreef CrackerJack het volgende:
De cyclo-cross kader die de fietsenhandelaar voorstelde was te groot, dus daar houdt het op.
ok, maar ik heb een kleine kader nodig, bedoeling was deze: http://www.ridley-bikes.com/nl/index.php?p=cataloog2005/tritonsquote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dan laat je hem toch een andere bestellen?
Je moet je echt geen fiets laten aansmeren die je fietsenboer graag kwijt wil maar die niet perfect is voor jou.
Maar jij hébt een cross frame, ik zou het andersom doen; een mtb-groep op een race-frame...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 12:49 schreef juliusbackpacking het volgende:
verder rij ik met mijn cyclo gewoon op racevelgjes, waarom zou dat niks met v-brakes zijn?? Zitten avid shorty's op, werkt perfect met racegrepen. Continental Twister(modder) en vredestijn sprint(semislick) en ik kom overal. MTB is soms beter omdat je dan meer controle hebt, maar het lukt wel
Klopt, maar ik moest zaterdagavond toch in Arnhem zijn, dus dan maar meteen het aangename met het aangename combineren.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:53 schreef juliusbackpacking het volgende:
zeddam?? dat is nogal een eind uit de buurt
ik dacht dat dit een mountainbike topic wasquote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:59 schreef juliusbackpacking het volgende:
OMG, een spatbord, een slot en een REFLECTOR IN JE WIEL!!!!!!!!
Als je 's nachts in de duinen smeris achter je aan heb is een REFLECTOR idd niet handig... (maar dat is 5 jaar geleden!)quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik dacht dat dit een mountainbike topic was
Euh ik was diegene op die NRS3 niet die terrago met slot etcquote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik dacht dat dit een mountainbike topic was
Je moet je fietsmaten natuurlijk wel een beetje opvoeden. Dat kan natuurlijk echt niet, zelfs niet op een terrago uit het jaar nul.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:22 schreef MasterDisaster het volgende:
[..]
Euh ik was diegene op die NRS3 niet die terrago met slot etc
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:38 schreef Veelkeuzeiserniet het volgende:
Ik heb respect voor mensen die stug met wijde broeken door blijven fietsen...
met gevaar voor eigen leven... als je broek tussen je ketting komt!
Het is natuurlijk niet het materiaal wat de prestaties levert maar die terrago is wel aardig aan gort. overal speling schakelmechanisme aardig verrot. deore LX maar tandwielen waren ver heen. de deraileur wieltjes waren zo goed als rond er zaten geen puntjes meer opquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:57 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Je moet je fietsmaten natuurlijk wel een beetje opvoeden. Dat kan natuurlijk echt niet, zelfs niet op een terrago uit het jaar nul.
hee ik ken jouquote:Op maandag 31 januari 2005 22:52 schreef Benjamos het volgende:
dan heb ik jou zo lopen uitschelden op mtb.nl vanwege die buttspatborden !
Ik hoef je ook niet te vertellen dat je je tandwielen goed moet schoonmaken als je in het zand heb gefietst...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:32 schreef MasterDisaster het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet het materiaal wat de prestaties levert maar die terrago is wel aardig aan gort. overal speling schakelmechanisme aardig verrot. deore LX maar tandwielen waren ver heen. de deraileur wieltjes waren zo goed als rond er zaten geen puntjes meer op
Hopelijk komt mijn deoreXT deraileur snel binnen
Hehe.. dat kan best ja Had ik niet een mooi Easton stuurtje overgenomen?quote:
easton stuurtje? ik weet van niksquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:15 schreef Benjamos het volgende:
[..]
Hehe.. dat kan best ja Had ik niet een mooi Easton stuurtje overgenomen?
al wcrollen aan het sparen?
Als mijn XT binnen is heb ik LX voor en XT achter, shifters zijn deore.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:13 schreef Veelkeuzeiserniet het volgende:
[..]
Ik hoef je ook niet te vertellen dat je je tandwielen goed moet schoonmaken als je in het zand heb gefietst...
Ik ben trouwens erg blij met mijn Deore voorderaileur, nu achter nog...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |