quote:HPC-team strikt Belgische sponsor.
Het Belgische merk Merlan Duo wordt de hoofdsponsor van de Stichting Holland Pro Cycling. In de toekomst zal dit nieuwe team, het Merlan Duo powered by Be One Team, kortweg Merlan Duo-B1 team, actief zijn in alle off-road disciplines. De Belgische firma Merlan, geleid door Peter Van Bostraeten, verkoopt gezond slaapcomfort onder de naam Merlan Duo in België, Nederland, Frankrijk en Spanje.
“De samenwerking met het mountainbiketeam is ingegeven door de vele raakpunten tussen team en bedrijf”, vertelt Peter Van Bostraeten. “Zowel bedrijf als team is groeiend, ambitieus en wordt geleid door ambitieuze mensen die vooruit willen.”
Merlan Duo en Be One Bikes gaan samen het team voor 4 jaar ondersteunen. Dit is het fundament waarop de ploeg kan bouwen om het uiteindelijke hoofddoel te bereiken: de Olympische Spelen 2008 in Peking.
Ondanks het feit dat de werkelijke team presentatie pas in februari zal plaats vinden, werden er op de Bike Motion al een aantal renners bekend gemaakt. Bij de Elite zullen Jelmer Pietersma (NL), Micha de Vries (NL) en Bram van der Wal (NL) voor het team rijden. Bij de Beloften zijn dat: Rudi van Houts (NL), Bjorn Brems (B) en Sander Bouwens (NL). Bij de Junioren zal Tim Wijnants (B) starten. Nico Vink zal Downhill en Freeride wedstrijden voor het team gaan rijden. Als gast renster zal Marianne Vos voor het team blijven rijden en ook Bas de Bever zal als gast renner 4x gaan rijden.
beetje bossen dus..quote:Op zaterdag 27 november 2004 17:44 schreef zBus het volgende:
Voorlopig alleen nog hier in de buurt (oost nederland/deventer)
Jazeker. Laatste maand nogal wat blessureleed gehad, maar de meeste weekenden heb ik nog wel lekkere moddergevechten gehouden. Morgen de afsluiter van het wedstrijdseizoen met een cyclo van 55 km in Apeldoorn.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Wordt er nog gefietst?
Zo min mogelijk. Meestal alleen een beetje teflon van een afstandje op de draaiende delen en op mijn remkabels. Zou wel eens alles uit elkaar willen halen, maar ik ben bang dat ik het nooit meer fatsoenlijk in elkaar krijg allemaalquote:Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar, schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
Sjee, best heftig. Wel een voordeel van stadcrossen is dat de hulp snel ter plaatse kan zijn. Ga je nu lekker veilig boscrossen? Of toch maar dammen?quote:Op vrijdag 26 november 2004 21:38 schreef Mute_Me het volgende:
zie mij
voorlopig dammenquote:Op zaterdag 27 november 2004 22:03 schreef Trainspotter het volgende:
Sjee, best heftig. Wel een voordeel van stadcrossen is dat de hulp snel ter plaatse kan zijn. Ga je nu lekker veilig boscrossen? Of toch maar dammen?
vorige week mn fietsje nog ff helemaal uit elkaar geslooptquote:Op vrijdag 26 november 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Wordt er nog gefietst? Hier op het ogenblik niet echt. Toen mijn wiel eindelijk in elkaar zat (duurde even voor ik een cassette-afnemer en bok ter beschikking had) besloot ik dat het eigenlijk wel eens tijd was voor een grote onderhoudsbeurt, dus m'n fiets ligt nu in brokstukken op m'n kamer. Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar (voor zover mogelijk, ik ga niet m'n achterderailleur ontleden bijvoorbeeld), schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
AUW! Sterkte en beterschap! Maar waarom verkoop je je fiets meteen? Of ga je overstappen naar in het bos rijden? Daar kan je ook flink auw krijgen hoorquote:Op vrijdag 26 november 2004 21:38 schreef Mute_Me het volgende:
ik doe mn fiets weg na een hevige crash..
De fiets is er helemaal goed uitgekomenik wat minder :-{ (gebroken pols, tand er half uit, gezicht open)
zie mij
[afbeelding]
quote:Koop bij de boekhandel/bladen-shop/Bruna de MTB Guide 04. Hier staan alle richtprijzen in, als je op internet goed zoekt, kan je hier vaak wat onder (bij Bike-Fun geven ze 10% korting op alle fietsen die je via internet bestelt en bij van Herwerden geven ze 12,5% als je geen service wilt). Ook kan je kijken naar een fiets van vorig jaar, hier kan je vaak wel redelijke korting op krijgen. MAAR laat je geen fiets aansmeren die eigenlijk te groot/klein is omdat 'ie zo goedkoop is. Ook als je via internet wilt bestellen, probeer dan eerst ergens een proefritje te krijgen.
Als je voor een wat duurdere fiets gaat, wil je eigenlijk op z'n allerminst Alivio maar liever Deore-spul (of beter natuurlijk )van Shimano erop hebben en een Marzocchi voorvork (Rockshox en Manitou zijn ook goed, maar Marz. is wat meer vertegenwoordigd in de lagere prijsklasse heb ik 't idee). Staar je niet blind op het achterderailleur trouwens. Natuurlijk, hoe duurder hoe beter (over het algemeen) maar veel fabrikanten doen er een duurder achterderailleur op om de hele fiets beter te laten lijken en dan een heel goedkope voorvork/voorderailleur/crankstel etc.
Wat ik zelf erg goede beginners-fietsen vind, zijn de Specialized Hardrocks, niet te duur, goed frame (wordt altijd goed getest), goede prijs-kwaliteit verhouding etc. Cube (oa bij Bike2Build) heeft ook goedkopere fietsen in hun gamma, daar hoor ik ook wel redelijk wat goeds over, zelf geen ervaring mee. En Trek heeft ook wel leuke fietsjes. 't Voordeel van dit soort fietsen is ook dat je een beter frame hebt dan van zo'n 300 euro fiets. Als je het echt leuk vindt, kan je dan altijd gaan upgraden.
hmm, geen idee.. nog nooit met achterbruggetjes zitten klooien. Mocht het voor morgen niet lukken dan vraag ik het wel op mijn werk na.quote:Op maandag 29 november 2004 13:40 schreef FHR het volgende:
Zoals ik al had gemeld, ben ik bezig m'n fiets een grote beurt te geven. En nu ben ik toegekomen aan de achterbrug. Echter, ik krijg de 'main pivot' (bij bottombracket) niet uit elkaar. De as wil er niet uit, iemand tips? Het gaat om een 2000 Specialized FSR XC.
uhh ik had het 99 model hier geloof ik, maar ik zou niet meer weten hoe ik dier eraf heb gekregen..quote:Op maandag 29 november 2004 13:40 schreef FHR het volgende:
Zoals ik al had gemeld, ben ik bezig m'n fiets een grote beurt te geven. En nu ben ik toegekomen aan de achterbrug. Echter, ik krijg de 'main pivot' (bij bottombracket) niet uit elkaar. De as wil er niet uit, iemand tips? Het gaat om een 2000 Specialized FSR XC.
Leuk gebakje. Ik vind alleen wielen op die manier gespaakt voor een FR fiets toch wel apart. Boezemt geen vertrouwen in, zeg maar. OK, er zitten ook 32 spaken in (geloof ik) maar toch.....al die gaten!quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:59 schreef hellmondunited het volgende:
collega van me kwam gister met deze bak aanzetten:
[afbeelding]
hij heeft zulke wielen er gelukkig ook niet inzitten, zelf durfde hij daarmee ook niet vol vertrouwen naar beneden te raggequote:Op dinsdag 30 november 2004 16:13 schreef FHR het volgende:
[..]
Leuk gebakje. Ik vind alleen wielen op die manier gespaakt voor een FR fiets toch wel apart. Boezemt geen vertrouwen in, zeg maar. OK, er zitten ook 32 spaken in (geloof ik) maar toch.....al die gaten!
Mijns inziens is het die ¤100 wel waard.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:06 schreef zBus het volgende:
Dus het zou die 100 euro wel waard zijn, het verschil tussen de 4400 en de 4500 zit namelijk alleen in de vork, de voorderaileur, de casette, en de crank mc20 bij 4400 en m430 bij 4500, allebei shimano. (als ik het zo na lees nog aardig wat)
Insoppen, afspuiten en afdrogen. Ketting, tandbladen en achterderailleur krijgen nog wat extra aandacht. Met die enorme modderzooi in de winter moet ik nu ook bijna elke keer m'n kabels smeren, maar dat komt ook omdat bij mij de kabels onderdoor lopen.quote:Op zondag 5 december 2004 10:30 schreef zBus het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk na het rijden als de fiets een beetje onder de modder zit even afspuiten of gewoon zo de garage in?
Hoi, welkom! Mag ik vragen waarom je nog van die (enge) toeclips met straps gebruikt? Die dingen vond ik vroeger doodeng, had ook meteen het bandje eraf gesloopt.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:00 schreef MasterDisaster het volgende:
he dit topic had ik nog niet gezieniig ik rij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Giant NRS3 2005 en Giant ATX830 2000
Hoiquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:40 schreef FHR het volgende:
[..]
Hoi, welkom! Mag ik vragen waarom je nog van die (enge) toeclips met straps gebruikt? Die dingen vond ik vroeger doodeng, had ook meteen het bandje eraf gesloopt.
www.bike-fun.nlquote:
Ja, je hebt een 'shockpomp' nodig voor je voorvork. Dit is een zelfde soort pompje als voor achterdempers (alleen werken de meeste voorvorken tegenwoordig op een veel lagere druk). Een gewone (hoge-druk)pomp werkt niet, die heeft een te grote kamer en de aansluiting past meestal niet op het ventiel van je vork. Zo'n shockpompje heb je inderdaad wel nodig, niet alleen omdat de vork een beetje lekt, maar ook om de druk aan te passen op je eigen gewicht, rijstijl etc en als je de vork gaat onderhouden. Ook de buitentemperatuur heeft natuurlijk invloed. Een shockpomp is te krijgen bij de (grotere) fietsenwinkel. Helaas zijn ze soms nogal duur. De meeste pompjes zijn trouwens ook dezelfde alleen met een ander merkje eropquote:Op maandag 13 december 2004 21:56 schreef zBus het volgende:
[knip]
Maar nu hoorde ik iets over een pomp voor je voorvork omdat er na een poos wat lucht uit gaat en je er nieuwe lucht in moet pompen ofzo, kan iemand me hier iets over vertellen. Ik zoek ook nog een paar handschoenen omdat die takken tegen je handen ook niet altijd even lekker zijn.
Kan niet, heb geen brake-bosses op m'n vork en bovendien zou ik niet meer terug WILLENquote:Op dinsdag 14 december 2004 16:52 schreef zBus het volgende:
Terug naar v-brakes. Ik zou het niet weten
.
Reflectors uit je wielen!quote:Hier nog wel ff foto van me fiets.
[afbeelding]
Harder fietsen!quote:Vandaag nog een km of 30 gefietst was alleen btje onaangenaam koud buiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |