kijk daar is al een van de trouwe mtb fokkers terugquote:Op maandag 11 oktober 2004 16:58 schreef FHR het volgende:
Beetje jammer inderdaad dat dit topic een beetje dooiig is! Wat vinden jullie van de nieuwe Specialized Enduro's? Ik vind het nieuwe frame minder mooi en volgens mij zijn ook nog duurder geworden! Die Fox 36 vork is wel erg vet trouwens.
En m'n vriendin heeft eindelijk haar langverwachte fiets op kunnen halen. Het is de Specialized FSR XC Pro Women Disc in maatje S. De fiets is echt zooo klein! Als ik een bochtje probeer te maken, raak ik met mn kniën het stuurMaar hij is wel de goede maat voor m'n vriendin, ze zit er stukken beter op dan op haar oude fiets (ze is 1meter56). Nog niet echt veel kunnen fietsen, maar bevalt erg goed!
En afgelopen zondag en maandag in La Roche geweest. Het was supergoed weer, dus bijna alle routes gereden. Had alleen op de eerste dag een spaak gebroken (geultje over het hoofd gezien) in m'n achterwiel dus dinsdag meteen even nieuwe velg en spaken besteld (nieuwe velg was toch al nodig).
Ze zijn alleen wel bezig met de routes rond La Roche te vernieuwen volgens mij. De oude bordjes worden niet echt meer onderhouden en ontbreken zo hier en daar compleet (ach ja, we kenden de routes toch al). En er hangen stapels nieuwe bordjes die deels wel dezelfde route volgden. Als ik er weer ben maar 's een nieuwe routekaart kopen en uitproberen!
ik weet t weer!quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Coo, dat is toch richting Spa enzo? Ik bedoel iig La Roche-en-Ardenne, toch wel een bekende MTB-stek dacht ik zo. Ligt tussen Marche-en-Famenne en Houffalize in (dus ten noord-westen van Houffalize). Ik vind het een erg leuk gebied met lekker afwisselende routes die gelukkig weinig over asfalt gaan (en als ze over asfalt gaan is er meestal wel een off-road variatie te vinden).
En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsenquote:Op maandag 11 oktober 2004 17:24 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik ga morgen hier in de buurt nog maar eens trainen, hopen dat ik dan wel heelhuids de razob op en af kom :')
quote:Lees je reactie aub zorgvuldig door voordat je hem verstuurd. Alle reacties worden na goedkeuring geplaatst.
wat vervelend nou..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:02 schreef FHR het volgende:
[..]
En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsenLink 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen![]()
PS: quote van die 2e link:
[..]
Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'. En de rijstijl van de tubelessen was nu niet bepaald agressief te noemen. De gids die daar elke zomer een stuk of tien fietsweken organiseert vertelde ook dat het weinig uitmaakte. Ik rij ook gewoon met een biba overigens.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:50 schreef FHR het volgende:
Als je veel snakebites rijdt, kan je ook tubeless gaan rijden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt toch wel erg goed te werken......
Ik doe ook mee. Heb er eigenlijk geen ene reet zin in, maar het is hier nu eenmaal in de buurt en je moet alle soorten wedstrijden toch een keer gedaan hebben. De week erop ben ik Valkenburg te vinden, waar de eerste Nederlandse mtb-marathon wordt georganiseerd. 102 km bikkelen in de heuvels, daar kan ik me dan weer wel enorm op verheugen,quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:55 schreef hellmondunited het volgende:
nog iemand die volgende week mee doet aan scheveningen - katwijk - scheveningen? en de week er op een tourtocht hier achter in de tuin
Apart, ik lees vaak in bladen (met name in de MBr) dat ze met tubeless minder lek reden. Misschien omdat die gasten er vaak ook van die plaksmurrie in gooien en doornen, glas etc er gewoon in laten zitten.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'.
[..]
Met die smurrie erin schijnt inderdaad wel goed te werken. Maar dan rij je dus wel met banden rond van bijna een kilo. Als dat je niet boeit wellicht toch het proberen waard.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:28 schreef FHR het volgende:
[..]
Apart, ik lees vaak in bladen (met name in de MBr) dat ze met tubeless minder lek reden. Misschien omdat die gasten er vaak ook van die plaksmurrie in gooien en doornen, glas etc er gewoon in laten zitten.
Waar ben je geweest in de Franse Alpen?
Ziet er goed uit, misschien komende zomer ook maar 's naar toe gaan. Les Arcs staat voor zomer 2005 al op de planning, maar daar hoef ik geen 3 weken te zijn (denk ik). Wat een gaaf paadje is dit trouwens: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_19.html. En deze foto lijkt bijna gefotosoept: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_05.html (hele vreemde belichting). Mooie foto's!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:48 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik ben in de buurt van Briancon geweest. Foto's op http://home.wanadoo.nl/vdbos/champcella/
hey bedankt voor je reactie! zie dat t topic ondertusse al flink is gevuld!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 00:02 schreef FHR het volgende:
[..]
En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsenLink 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen![]()
PS: quote van die 2e link:
[..]
hey cool man!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'. En de rijstijl van de tubelessen was nu niet bepaald agressief te noemen. De gids die daar elke zomer een stuk of tien fietsweken organiseert vertelde ook dat het weinig uitmaakte. Ik rij ook gewoon met een biba overigens.
[..]
Ik doe ook mee. Heb er eigenlijk geen ene reet zin in, maar het is hier nu eenmaal in de buurt en je moet alle soorten wedstrijden toch een keer gedaan hebben. De week erop ben ik Valkenburg te vinden, waar de eerste Nederlandse mtb-marathon wordt georganiseerd. 102 km bikkelen in de heuvels, daar kan ik me dan weer wel enorm op verheugen,.
Nog mensen in Gieten gereden afgelopen zondag?
Ach volgens mij kan je sommige bochtjes best afsnijdenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:36 schreef hellmondunited het volgende:
leuke afdalingwaren daarna de remmen niet half op?
hmm deed met mn oude fiets nooit lang met remblokken, zal dadelijk eens kijken wat er eigenlijk nu op zit, heb er nog niet eens naar gekekenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:59 schreef FHR het volgende:
[..]
Ach volgens mij kan je sommige bochtjes best afsnijden
Ik heb 't in Frankrijk een keer gepresteerd om een set schijfremblokjes in 2 dagen tot op het metaal op te krijgen. Ik kan je verzekeren, dat klinkt niet lekker! Gelukkig schijf niet al te erg beschadigd. Tip: neem geen extra-zachte DH blokken! Remt niet veel beter, slijt wel veeeel harder.
Thanks! Paadje is vooral erg fotogeniekquote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:05 schreef FHR het volgende:
Wat een gaaf paadje is dit trouwens: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_19.html. En deze foto lijkt bijna gefotosoept: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_05.html (hele vreemde belichting). Mooie foto's!
www.valkenbike.nl Ik hoop voor je dat er nog plek is, want de wedstrijd is gelimitteerd tot 300 deelnemers.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:34 schreef hellmondunited het volgende:
hey cool man!
heb je toevallig die site voor die marathon in valkenburg? hoorde er van de week ook nog iets over, ff kijken of ik me nog kan inschrijven
Nee dat viel wel mee, want hij was niet echt steil. Op andere afdalingen had ik aan het eind wel last van zere onderarmen van het remmen, maar dat kan ook te maken hebben met m'n toen niet al te beste v-brakes en remkabels. Nu heb ik nokon-kabels, dat remt echt een heel stuk lichter.quote:leuke afdalingwaren daarna de remmen niet half op?
Tip voor degelijke remblokken: die van BBB met drie soorten compound. Remkracht is onder normale omstandigheden ietsje minder, in de modder remmen ze juist weer relatief heel goed. Ze gaan superlang mee: overleven zelfs moddertochten. Na Frankrijk (gelukkig helemaal droog gebleven) waren ze nog niet half versleten, terwijl ze er alweer een maand opzaten.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:06 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hmm deed met mn oude fiets nooit lang met remblokken, zal dadelijk eens kijken wat er eigenlijk nu op zit, heb er nog niet eens naar gekeken
*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:13 schreef Trainspotter het volgende:
Op andere afdalingen had ik aan het eind wel last van zere onderarmen van het remmen, maar dat kan ook te maken hebben met m'n toen niet al te beste v-brakes en remkabels.
Tsja, dat vind ik een beetje not-done voor een Nederlands xc-rijdertje als ik ;;). En ik heb net al een nieuw setje wielen gekocht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:22 schreef FHR het volgende:
*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*![]()
In de bagger is het altijd fijn als je remmen het goed blijven doen inderdaad (nog een argument voor schijfremmenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Tip voor degelijke remblokken: die van BBB met drie soorten compound. Remkracht is onder normale omstandigheden ietsje minder, in de modder remmen ze juist weer relatief heel goed. Ze gaan superlang mee: overleven zelfs moddertochten. Na Frankrijk (gelukkig helemaal droog gebleven) waren ze nog niet half versleten, terwijl ze er alweer een maand opzaten.
Als je net nieuwe wielen hebt gekocht, is het beetje zinloos idd. Maar ook voor XC in Nederland zijn schijfremmen erg fijn: veel remkracht, ook als het baggerig/nat/sneeuw/etc is (de remkracht blijft dus altijd zo goed als gelijk) en een lichte bediening. En je kan een lichtere (of stijvere) velg nemen waardoor het traagheidsmoment van je wiel afneemt. En de huidige schijfremmen zijn niet veel zwaarder dan V-brakes (de Magura Martha SL is zelfs lichter geloof ik).quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:27 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Tsja, dat vind ik een beetje not-done voor een Nederlands xc-rijdertje als ik ;;). En ik heb net al een nieuw setje wielen gekocht.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:22 schreef FHR het volgende:
[..]
*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*![]()
(gelukkig valt de prijs tegenwoordige reuze mee!)
Rij jij voor HPC?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:49 schreef hellmondunited het volgende:
erg gaaf nieuws voor het holland pro cycling team
het amateuristische nishiki mag niet meer hoofdsponsor worden van het HPCteam, Be one wordt de nieuwe hoofdsponsor voor maarliefst 4 jaar!
daarbij komt ook nog een 3 voudig belgisch kampioen naar het holland cycling team (naam ben ik even kwijt) en, jawel, Bas de Bever (!!) gaat voor t teampie rijden![]()
UIteraad, ik ga vrijdag. Die ochtend heb ik eerst m'n sportmedische test. Volgend jaar wil ik bij de amateurs gaan rijden.quote:nog iemand die naar bikemotion gaat?
Ik ben geen officiele renner van het Holland Pro Cycling team, maar ben een soort van stage renner daar. Ken Ralf van Heugten en mechanichien edo van steenhoven persoonlijk en ben via hun daar terecht gekomen. Bas de bever is nog niet gestopt, de andere rijder weet ik nu ook. T is geen Paulissen maar Nico Vink, hij is downhiller en komt evenals de bever van het be one team af.quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:17 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Rij jij voor HPC?
Nishiki stelt onderhand weinig meer voor inderdaad. In Duitsland hebben ze volgend jaar al geen importeur meer. Terecht, dat hele 29"-gedoe moet zo hard mogelijk worden afgestraft. Ik heb altijd een beetje medelijden gehad met de gasten die voor dat team rijden, ze rijden elke wedstrijd best een beetje voor lul vind ik,. Bas de Bever was toch gestopt? Of wordt ie soms coach? Die Belg: Paulissen misschien?
[..]
UIteraad, ik ga vrijdag. Die ochtend heb ik eerst m'n sportmedische test. Volgend jaar wil ik bij de amateurs gaan rijden.
De Beachclassic heb ik toch maar niet gereden. Ik merkte gisteren dat parallel aan het dit jaar toegenomen trapvermogen, het vermogen tot het verwerken van veel bier dramatisch is gedaald. Ben nu pas een beetje hersteld van de biertjes van vrijdag.
Haha daar geloof ik niks van!quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:29 schreef hellmondunited het volgende:
ken je trouwens micha de vries? hij gaat volgend jaar stoppen met mountainbiken/ veldrijden en gaat waarschijnlijk als hij er uit komt met rabobank, voor de rabobank rijden op de weg!
nee dat verzin ik ff!quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:56 schreef Bartolomew het volgende:
[..]
Haha daar geloof ik niks van!
tja komt omdat op de weg, het echte geld te verdienen is he..quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:14 schreef Trainspotter het volgende:
Als hij net zo goed is op de weg als Thijs Al geef ik hem best kansen. Toch jammer dat er op deze manier weer een mountainbiker 'verloren' gaat aan het asfalt. Zo wordt de nationale top steeds smaller. En die was al niet bepaald breed. Maar goed, in de wielrennerij vallen nu eenmaal een paar centjes meer te verdienen.
Hellmond, ga je nog naar valkenbike? De inschrijving zit nog lang niet vol, dus 't kan in elk geval nog wel.
zoals ik al vertelde en nu ook al half naar buiten is gekomenquote:Stichting Holland Pro Cycling, is een begrip in de Nederlandse mountainbike wereld, heeft een grote belgische sponsor gevonden voor de komende vier jaar. Het team zal de naam dragen van de nieuwe sponsor, waardoor er volgend jaar geen Holland Pro Cycling Team meer zal zijn.
Het nieuwe team zal actief zijn op alle “off road” wielerdisciplines, dat wil zeggen dat naast Cross Country, Cyclo Cross en Marathon het team nu ook actief zal zijn in de Downhill, 4x en Freeride wedstrijden.
“We zijn ontzettend blij met de nieuwe sponsor”, vertelt Ralf van Heugten. “Voor ons betekent dit dat we binnen 4 jaar door kunnen groeien naar een team op wereld niveau, met als hoogste doel de kwalificatie voor de olympische spelen in Peking 2008.”
Stichting Holland Pro Cycling nodigt iedereen uit om op zaterdag 23 oktober om 15:00u aanwezig te zijn bij de presentatie van het nieuwe team. De presentatie vindt plaats op onze stand tijdens de Bike Motion in de Jaarbeurshallen in Utrecht. Alle renners en vertegenwoordigers van de nieuwe hoofdsponsor zullen aanwezig zijn om u te woord te staan.
blijkbaar niet dan he. Ik lul geen onzin man, zit zelf bij dat team en lijkt me sterk als EN micha EN ralf van heugten (team manager) dat tegen me zegtquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 20:11 schreef Bartolomew het volgende:
Rabobank (continental team) heeft de ploeg namelijk al rond voor volgend jaar...
Ja oke ik vind het prima hoor, maar als je op de website van rabobank kijkt, staat dat het continental team al helemaal rond is voor 2005. Ze hebben vandaag ook al publiciteitsfoto's gemaakt in de nieuwe kleding. Daar komt morgen wel meer over bekend.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:03 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
blijkbaar niet dan he. Ik lul geen onzin man, zit zelf bij dat team en lijkt me sterk als EN micha EN ralf van heugten (team manager) dat tegen me zegt
heel t weekend.. morgen weerquote:Op zondag 24 oktober 2004 20:04 schreef Apoc2003 het volgende:
Iemand nog naar bike motion geweest ??
Ik zelf ben donderdag en gisteren geweest, donderdag helpen met het opbouwen van de stand van Intersens (vlak bij die van shimano) en gisteren op eigen gelegenheid wezen kijken (heb ongeveer 3 kilo aan folders gescoord).
Ik heb me wel vermaakt in iederer geval
Sta je op een stand ofzo ? En via wie heb jij je uitnodiging, aangezien morgen de zogenaamde "vakdag" is ?quote:Op zondag 24 oktober 2004 21:25 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
heel t weekend.. morgen weer![]()
als ik op een stand sta hoef ik me niet uit te nodigenquote:Op zondag 24 oktober 2004 21:54 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Sta je op een stand ofzo ? En via wie heb jij je uitnodiging, aangezien morgen de zogenaamde "vakdag" is ?
True maar ik wist nog niet OF je wel op een stand stond natuurlijkquote:Op zondag 24 oktober 2004 22:32 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
als ik op een stand sta hoef ik me niet uit te nodigen
HPCteam sta ik bij en morgen zou ik eventueel met Profile Ronald Breeman er heen kunnen mja hpcteam kaarten
Ik ben 2 jaar geleden ofzo een keer op B.M. geweest en vond het inderdaad een beetje tegenvallen. Alleen B1 was toen leuk omdat Bas de Bever daar stond en die was goede muziek aan het draaien. Nog even met hem staan babbelen (en een stapel gesigneerde posters ontvangenquote:Op maandag 25 oktober 2004 19:57 schreef hellmondunited het volgende:
ik vond geen een stand echt gaaf. alleen die van B1 sprong er boven uit. rest was zo standaard.. mja alle mountainbikes zijn onderhand hetzelfde. je verdronk overigens ook in al het carbon op de motion
was dit keer dus weer hetzelfde geval. b1 is gewoon top! er stonden nog wel wat andere freeride en downhill merken, maar t was echt niet veel dit keer. ook onze stand viel erg tegen (omdat het meeste toch al bij B1 stond)quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:19 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaar geleden ofzo een keer op B.M. geweest en vond het inderdaad een beetje tegenvallen. Alleen B1 was toen leuk omdat Bas de Bever daar stond en die was goede muziek aan het draaien. Nog even met hem staan babbelen (en een stapel gesigneerde posters ontvangen). Weinig lekker extreme dingen stonden er toen. OK, de markt daarvoor is natuurlijk ook niet zo groot in Nederland, maar toch zijn dat wel de aandachtstrekkers lijkt mij zo.
quote:HPC-team strikt Belgische sponsor.
Het Belgische merk Merlan Duo wordt de hoofdsponsor van de Stichting Holland Pro Cycling. In de toekomst zal dit nieuwe team, het Merlan Duo powered by Be One Team, kortweg Merlan Duo-B1 team, actief zijn in alle off-road disciplines. De Belgische firma Merlan, geleid door Peter Van Bostraeten, verkoopt gezond slaapcomfort onder de naam Merlan Duo in België, Nederland, Frankrijk en Spanje.
“De samenwerking met het mountainbiketeam is ingegeven door de vele raakpunten tussen team en bedrijf”, vertelt Peter Van Bostraeten. “Zowel bedrijf als team is groeiend, ambitieus en wordt geleid door ambitieuze mensen die vooruit willen.”
Merlan Duo en Be One Bikes gaan samen het team voor 4 jaar ondersteunen. Dit is het fundament waarop de ploeg kan bouwen om het uiteindelijke hoofddoel te bereiken: de Olympische Spelen 2008 in Peking.
Ondanks het feit dat de werkelijke team presentatie pas in februari zal plaats vinden, werden er op de Bike Motion al een aantal renners bekend gemaakt. Bij de Elite zullen Jelmer Pietersma (NL), Micha de Vries (NL) en Bram van der Wal (NL) voor het team rijden. Bij de Beloften zijn dat: Rudi van Houts (NL), Bjorn Brems (B) en Sander Bouwens (NL). Bij de Junioren zal Tim Wijnants (B) starten. Nico Vink zal Downhill en Freeride wedstrijden voor het team gaan rijden. Als gast renster zal Marianne Vos voor het team blijven rijden en ook Bas de Bever zal als gast renner 4x gaan rijden.
beetje bossen dus..quote:Op zaterdag 27 november 2004 17:44 schreef zBus het volgende:
Voorlopig alleen nog hier in de buurt (oost nederland/deventer)
Jazeker. Laatste maand nogal wat blessureleed gehad, maar de meeste weekenden heb ik nog wel lekkere moddergevechten gehouden. Morgen de afsluiter van het wedstrijdseizoen met een cyclo van 55 km in Apeldoorn.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Wordt er nog gefietst?
Zo min mogelijk. Meestal alleen een beetje teflon van een afstandje op de draaiende delen en op mijn remkabels. Zou wel eens alles uit elkaar willen halen, maar ik ben bang dat ik het nooit meer fatsoenlijk in elkaar krijg allemaalquote:Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar, schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
Sjee, best heftig. Wel een voordeel van stadcrossen is dat de hulp snel ter plaatse kan zijn. Ga je nu lekker veilig boscrossen? Of toch maar dammen?quote:Op vrijdag 26 november 2004 21:38 schreef Mute_Me het volgende:
zie mij
voorlopig dammenquote:Op zaterdag 27 november 2004 22:03 schreef Trainspotter het volgende:
Sjee, best heftig. Wel een voordeel van stadcrossen is dat de hulp snel ter plaatse kan zijn. Ga je nu lekker veilig boscrossen? Of toch maar dammen?
vorige week mn fietsje nog ff helemaal uit elkaar geslooptquote:Op vrijdag 26 november 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Wordt er nog gefietst? Hier op het ogenblik niet echt. Toen mijn wiel eindelijk in elkaar zat (duurde even voor ik een cassette-afnemer en bok ter beschikking had) besloot ik dat het eigenlijk wel eens tijd was voor een grote onderhoudsbeurt, dus m'n fiets ligt nu in brokstukken op m'n kamer. Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar (voor zover mogelijk, ik ga niet m'n achterderailleur ontleden bijvoorbeeld), schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
AUW! Sterkte en beterschap! Maar waarom verkoop je je fiets meteen? Of ga je overstappen naar in het bos rijden? Daar kan je ook flink auw krijgen hoorquote:Op vrijdag 26 november 2004 21:38 schreef Mute_Me het volgende:
ik doe mn fiets weg na een hevige crash..
De fiets is er helemaal goed uitgekomenik wat minder :-{ (gebroken pols, tand er half uit, gezicht open)
zie mij
[afbeelding]
quote:Koop bij de boekhandel/bladen-shop/Bruna de MTB Guide 04. Hier staan alle richtprijzen in, als je op internet goed zoekt, kan je hier vaak wat onder (bij Bike-Fun geven ze 10% korting op alle fietsen die je via internet bestelt en bij van Herwerden geven ze 12,5% als je geen service wilt). Ook kan je kijken naar een fiets van vorig jaar, hier kan je vaak wel redelijke korting op krijgen. MAAR laat je geen fiets aansmeren die eigenlijk te groot/klein is omdat 'ie zo goedkoop is. Ook als je via internet wilt bestellen, probeer dan eerst ergens een proefritje te krijgen.
Als je voor een wat duurdere fiets gaat, wil je eigenlijk op z'n allerminst Alivio maar liever Deore-spul (of beter natuurlijk )van Shimano erop hebben en een Marzocchi voorvork (Rockshox en Manitou zijn ook goed, maar Marz. is wat meer vertegenwoordigd in de lagere prijsklasse heb ik 't idee). Staar je niet blind op het achterderailleur trouwens. Natuurlijk, hoe duurder hoe beter (over het algemeen) maar veel fabrikanten doen er een duurder achterderailleur op om de hele fiets beter te laten lijken en dan een heel goedkope voorvork/voorderailleur/crankstel etc.
Wat ik zelf erg goede beginners-fietsen vind, zijn de Specialized Hardrocks, niet te duur, goed frame (wordt altijd goed getest), goede prijs-kwaliteit verhouding etc. Cube (oa bij Bike2Build) heeft ook goedkopere fietsen in hun gamma, daar hoor ik ook wel redelijk wat goeds over, zelf geen ervaring mee. En Trek heeft ook wel leuke fietsjes. 't Voordeel van dit soort fietsen is ook dat je een beter frame hebt dan van zo'n 300 euro fiets. Als je het echt leuk vindt, kan je dan altijd gaan upgraden.
hmm, geen idee.. nog nooit met achterbruggetjes zitten klooien. Mocht het voor morgen niet lukken dan vraag ik het wel op mijn werk na.quote:Op maandag 29 november 2004 13:40 schreef FHR het volgende:
Zoals ik al had gemeld, ben ik bezig m'n fiets een grote beurt te geven. En nu ben ik toegekomen aan de achterbrug. Echter, ik krijg de 'main pivot' (bij bottombracket) niet uit elkaar. De as wil er niet uit, iemand tips? Het gaat om een 2000 Specialized FSR XC.
uhh ik had het 99 model hier geloof ik, maar ik zou niet meer weten hoe ik dier eraf heb gekregen..quote:Op maandag 29 november 2004 13:40 schreef FHR het volgende:
Zoals ik al had gemeld, ben ik bezig m'n fiets een grote beurt te geven. En nu ben ik toegekomen aan de achterbrug. Echter, ik krijg de 'main pivot' (bij bottombracket) niet uit elkaar. De as wil er niet uit, iemand tips? Het gaat om een 2000 Specialized FSR XC.
Leuk gebakje. Ik vind alleen wielen op die manier gespaakt voor een FR fiets toch wel apart. Boezemt geen vertrouwen in, zeg maar. OK, er zitten ook 32 spaken in (geloof ik) maar toch.....al die gaten!quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:59 schreef hellmondunited het volgende:
collega van me kwam gister met deze bak aanzetten:
[afbeelding]
hij heeft zulke wielen er gelukkig ook niet inzitten, zelf durfde hij daarmee ook niet vol vertrouwen naar beneden te raggequote:Op dinsdag 30 november 2004 16:13 schreef FHR het volgende:
[..]
Leuk gebakje. Ik vind alleen wielen op die manier gespaakt voor een FR fiets toch wel apart. Boezemt geen vertrouwen in, zeg maar. OK, er zitten ook 32 spaken in (geloof ik) maar toch.....al die gaten!
Mijns inziens is het die ¤100 wel waard.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:06 schreef zBus het volgende:
Dus het zou die 100 euro wel waard zijn, het verschil tussen de 4400 en de 4500 zit namelijk alleen in de vork, de voorderaileur, de casette, en de crank mc20 bij 4400 en m430 bij 4500, allebei shimano. (als ik het zo na lees nog aardig wat)
Insoppen, afspuiten en afdrogen. Ketting, tandbladen en achterderailleur krijgen nog wat extra aandacht. Met die enorme modderzooi in de winter moet ik nu ook bijna elke keer m'n kabels smeren, maar dat komt ook omdat bij mij de kabels onderdoor lopen.quote:Op zondag 5 december 2004 10:30 schreef zBus het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk na het rijden als de fiets een beetje onder de modder zit even afspuiten of gewoon zo de garage in?
Hoi, welkom! Mag ik vragen waarom je nog van die (enge) toeclips met straps gebruikt? Die dingen vond ik vroeger doodeng, had ook meteen het bandje eraf gesloopt.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:00 schreef MasterDisaster het volgende:
he dit topic had ik nog niet gezieniig ik rij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Giant NRS3 2005 en Giant ATX830 2000
Hoiquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:40 schreef FHR het volgende:
[..]
Hoi, welkom! Mag ik vragen waarom je nog van die (enge) toeclips met straps gebruikt? Die dingen vond ik vroeger doodeng, had ook meteen het bandje eraf gesloopt.
www.bike-fun.nlquote:
Ja, je hebt een 'shockpomp' nodig voor je voorvork. Dit is een zelfde soort pompje als voor achterdempers (alleen werken de meeste voorvorken tegenwoordig op een veel lagere druk). Een gewone (hoge-druk)pomp werkt niet, die heeft een te grote kamer en de aansluiting past meestal niet op het ventiel van je vork. Zo'n shockpompje heb je inderdaad wel nodig, niet alleen omdat de vork een beetje lekt, maar ook om de druk aan te passen op je eigen gewicht, rijstijl etc en als je de vork gaat onderhouden. Ook de buitentemperatuur heeft natuurlijk invloed. Een shockpomp is te krijgen bij de (grotere) fietsenwinkel. Helaas zijn ze soms nogal duur. De meeste pompjes zijn trouwens ook dezelfde alleen met een ander merkje eropquote:Op maandag 13 december 2004 21:56 schreef zBus het volgende:
[knip]
Maar nu hoorde ik iets over een pomp voor je voorvork omdat er na een poos wat lucht uit gaat en je er nieuwe lucht in moet pompen ofzo, kan iemand me hier iets over vertellen. Ik zoek ook nog een paar handschoenen omdat die takken tegen je handen ook niet altijd even lekker zijn.
Kan niet, heb geen brake-bosses op m'n vork en bovendien zou ik niet meer terug WILLENquote:Op dinsdag 14 december 2004 16:52 schreef zBus het volgende:
Terug naar v-brakes. Ik zou het niet weten
.
Reflectors uit je wielen!quote:Hier nog wel ff foto van me fiets.
[afbeelding]
Harder fietsen!quote:Vandaag nog een km of 30 gefietst was alleen btje onaangenaam koud buiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |