abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 oktober 2004 @ 16:58:30 #101
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22556410
Beetje jammer inderdaad dat dit topic een beetje dooiig is! Wat vinden jullie van de nieuwe Specialized Enduro's? Ik vind het nieuwe frame minder mooi en volgens mij zijn ook nog duurder geworden! Die Fox 36 vork is wel erg vet trouwens.

En m'n vriendin heeft eindelijk haar langverwachte fiets op kunnen halen. Het is de Specialized FSR XC Pro Women Disc in maatje S. De fiets is echt zooo klein! Als ik een bochtje probeer te maken, raak ik met mn kniën het stuur Maar hij is wel de goede maat voor m'n vriendin, ze zit er stukken beter op dan op haar oude fiets (ze is 1meter56). Nog niet echt veel kunnen fietsen, maar bevalt erg goed!

En afgelopen zondag en maandag in La Roche geweest. Het was supergoed weer, dus bijna alle routes gereden. Had alleen op de eerste dag een spaak gebroken (geultje over het hoofd gezien) in m'n achterwiel dus dinsdag meteen even nieuwe velg en spaken besteld (nieuwe velg was toch al nodig).

Ze zijn alleen wel bezig met de routes rond La Roche te vernieuwen volgens mij. De oude bordjes worden niet echt meer onderhouden en ontbreken zo hier en daar compleet (ach ja, we kenden de routes toch al). En er hangen stapels nieuwe bordjes die deels wel dezelfde route volgden. Als ik er weer ben maar 's een nieuwe routekaart kopen en uitproberen!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:02:59 #102
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22556516
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 16:58 schreef FHR het volgende:
Beetje jammer inderdaad dat dit topic een beetje dooiig is! Wat vinden jullie van de nieuwe Specialized Enduro's? Ik vind het nieuwe frame minder mooi en volgens mij zijn ook nog duurder geworden! Die Fox 36 vork is wel erg vet trouwens.

En m'n vriendin heeft eindelijk haar langverwachte fiets op kunnen halen. Het is de Specialized FSR XC Pro Women Disc in maatje S. De fiets is echt zooo klein! Als ik een bochtje probeer te maken, raak ik met mn kniën het stuur Maar hij is wel de goede maat voor m'n vriendin, ze zit er stukken beter op dan op haar oude fiets (ze is 1meter56). Nog niet echt veel kunnen fietsen, maar bevalt erg goed!

En afgelopen zondag en maandag in La Roche geweest. Het was supergoed weer, dus bijna alle routes gereden. Had alleen op de eerste dag een spaak gebroken (geultje over het hoofd gezien) in m'n achterwiel dus dinsdag meteen even nieuwe velg en spaken besteld (nieuwe velg was toch al nodig).

Ze zijn alleen wel bezig met de routes rond La Roche te vernieuwen volgens mij. De oude bordjes worden niet echt meer onderhouden en ontbreken zo hier en daar compleet (ach ja, we kenden de routes toch al). En er hangen stapels nieuwe bordjes die deels wel dezelfde route volgden. Als ik er weer ben maar 's een nieuwe routekaart kopen en uitproberen!
kijk daar is al een van de trouwe mtb fokkers terug

la roche. is dat niet bij coo in de buurt? in ieder geval mogen ze in coo ook wel eens de bordjes gaan vernieuwen

Ik vind de gehele nieuwe specialized serie wel erg vet! de epics zijn weer om te smullen
OJAAJOH?
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:10:25 #103
33800 FHR
pi_22556676
Coo, dat is toch richting Spa enzo? Ik bedoel iig La Roche-en-Ardenne, toch wel een bekende MTB-stek dacht ik zo. Ligt tussen Marche-en-Famenne en Houffalize in (dus ten noord-westen van Houffalize). Ik vind het een erg leuk gebied met lekker afwisselende routes die gelukkig weinig over asfalt gaan (en als ze over asfalt gaan is er meestal wel een off-road variatie te vinden).
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:24:45 #104
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22556980
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Coo, dat is toch richting Spa enzo? Ik bedoel iig La Roche-en-Ardenne, toch wel een bekende MTB-stek dacht ik zo. Ligt tussen Marche-en-Famenne en Houffalize in (dus ten noord-westen van Houffalize). Ik vind het een erg leuk gebied met lekker afwisselende routes die gelukkig weinig over asfalt gaan (en als ze over asfalt gaan is er meestal wel een off-road variatie te vinden).
ik weet t weer!

ik ga morgen hier in de buurt nog maar eens trainen, hopen dat ik dan wel heelhuids de razob op en af kom
OJAAJOH?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 00:02:34 #105
33800 FHR
pi_22610887
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:24 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

ik ga morgen hier in de buurt nog maar eens trainen, hopen dat ik dan wel heelhuids de razob op en af kom :')
En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsen Link 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen

PS: quote van die 2e link:
quote:
Lees je reactie aub zorgvuldig door voordat je hem verstuurd. Alle reacties worden na goedkeuring geplaatst.
pi_22611022
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 00:02 schreef FHR het volgende:

[..]

En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsen Link 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen

[..]

wat vervelend nou..
Morgen gaan weer is wat spulletjes kopen

-nieuwe binnenbandjes 2.4 - 2.75 2.25mm dik
-nieuwe hookworm voor achter
-nieuwe remleiding voor mn louise

hopelijk geen snakebites voor mij meer (wel mn fiets 3 kilo zwaarder )
en kan ik mn weirwolfs sparen voor een keertje bergschenhoek
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 08:50:39 #107
33800 FHR
pi_22614549
Als je veel snakebites rijdt, kan je ook tubeless gaan rijden (kost wat, heb je ook wat). Tegenwoordig komen er steeds meer tubeless DH/DS/street/dirt velgen en banden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt toch wel erg goed te werken......
  donderdag 14 oktober 2004 @ 09:20:33 #108
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_22614796
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:50 schreef FHR het volgende:
Als je veel snakebites rijdt, kan je ook tubeless gaan rijden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt toch wel erg goed te werken......
Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'. En de rijstijl van de tubelessen was nu niet bepaald agressief te noemen. De gids die daar elke zomer een stuk of tien fietsweken organiseert vertelde ook dat het weinig uitmaakte. Ik rij ook gewoon met een biba overigens.
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 22:55 schreef hellmondunited het volgende:
nog iemand die volgende week mee doet aan scheveningen - katwijk - scheveningen? en de week er op een tourtocht hier achter in de tuin
Ik doe ook mee. Heb er eigenlijk geen ene reet zin in, maar het is hier nu eenmaal in de buurt en je moet alle soorten wedstrijden toch een keer gedaan hebben. De week erop ben ik Valkenburg te vinden, waar de eerste Nederlandse mtb-marathon wordt georganiseerd. 102 km bikkelen in de heuvels, daar kan ik me dan weer wel enorm op verheugen, .

Nog mensen in Gieten gereden afgelopen zondag?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 09:28:19 #109
33800 FHR
pi_22614893
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'.
[..]
Apart, ik lees vaak in bladen (met name in de MBr) dat ze met tubeless minder lek reden. Misschien omdat die gasten er vaak ook van die plaksmurrie in gooien en doornen, glas etc er gewoon in laten zitten.

Waar ben je geweest in de Franse Alpen?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 10:48:25 #110
2764 Trainspotter
pi_22616050
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:28 schreef FHR het volgende:

[..]

Apart, ik lees vaak in bladen (met name in de MBr) dat ze met tubeless minder lek reden. Misschien omdat die gasten er vaak ook van die plaksmurrie in gooien en doornen, glas etc er gewoon in laten zitten.

Waar ben je geweest in de Franse Alpen?
Met die smurrie erin schijnt inderdaad wel goed te werken. Maar dan rij je dus wel met banden rond van bijna een kilo. Als dat je niet boeit wellicht toch het proberen waard.

Ik ben in de buurt van Briancon geweest. Foto's op http://home.wanadoo.nl/vdbos/champcella/
  donderdag 14 oktober 2004 @ 10:50:16 #111
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:05:02 #112
33800 FHR
pi_22616262
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 10:48 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik ben in de buurt van Briancon geweest. Foto's op http://home.wanadoo.nl/vdbos/champcella/
Ziet er goed uit, misschien komende zomer ook maar 's naar toe gaan. Les Arcs staat voor zomer 2005 al op de planning, maar daar hoef ik geen 3 weken te zijn (denk ik). Wat een gaaf paadje is dit trouwens: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_19.html. En deze foto lijkt bijna gefotosoept: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_05.html (hele vreemde belichting). Mooie foto's!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:32:07 #113
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22622069
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 00:02 schreef FHR het volgende:

[..]

[..]

hey bedankt voor je reactie! zie dat t topic ondertusse al flink is gevuld!
ben net wéér wezen fietsen! fietsje is nu goed afgesteld en heb de razob vandaag en dinsdag zon 10x gehad ofzo haha. natuurlijk ook nog verder wezen fietsen
zolang je nog buiten kunt fietsen, geniet er van! voor je t weet gaat t stortregenen
OJAAJOH?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:34:32 #114
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22622115
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'. En de rijstijl van de tubelessen was nu niet bepaald agressief te noemen. De gids die daar elke zomer een stuk of tien fietsweken organiseert vertelde ook dat het weinig uitmaakte. Ik rij ook gewoon met een biba overigens.
[..]

Ik doe ook mee. Heb er eigenlijk geen ene reet zin in, maar het is hier nu eenmaal in de buurt en je moet alle soorten wedstrijden toch een keer gedaan hebben. De week erop ben ik Valkenburg te vinden, waar de eerste Nederlandse mtb-marathon wordt georganiseerd. 102 km bikkelen in de heuvels, daar kan ik me dan weer wel enorm op verheugen, .

Nog mensen in Gieten gereden afgelopen zondag?
hey cool man!
heb je toevallig die site voor die marathon in valkenburg? hoorde er van de week ook nog iets over, ff kijken of ik me nog kan inschrijven
OJAAJOH?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:36:48 #115
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22622159

leuke afdaling waren daarna de remmen niet half op?
OJAAJOH?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:59:42 #116
33800 FHR
pi_22622411
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:36 schreef hellmondunited het volgende:

Ach volgens mij kan je sommige bochtjes best afsnijden

Ik heb 't in Frankrijk een keer gepresteerd om een set schijfremblokjes in 2 dagen tot op het metaal op te krijgen. Ik kan je verzekeren, dat klinkt niet lekker! Gelukkig schijf niet al te erg beschadigd. Tip: neem geen extra-zachte DH blokken! Remt niet veel beter, slijt wel veeeel harder.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 16:06:07 #117
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22622518
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:59 schreef FHR het volgende:

[..]

Ach volgens mij kan je sommige bochtjes best afsnijden

Ik heb 't in Frankrijk een keer gepresteerd om een set schijfremblokjes in 2 dagen tot op het metaal op te krijgen. Ik kan je verzekeren, dat klinkt niet lekker! Gelukkig schijf niet al te erg beschadigd. Tip: neem geen extra-zachte DH blokken! Remt niet veel beter, slijt wel veeeel harder.
hmm deed met mn oude fiets nooit lang met remblokken, zal dadelijk eens kijken wat er eigenlijk nu op zit, heb er nog niet eens naar gekeken
OJAAJOH?
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:13:07 #118
2764 Trainspotter
pi_22635655
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:05 schreef FHR het volgende:
Wat een gaaf paadje is dit trouwens: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_19.html. En deze foto lijkt bijna gefotosoept: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_05.html (hele vreemde belichting). Mooie foto's!
Thanks! Paadje is vooral erg fotogeniek . Sommige afdalingen door de bossen waren nog een paar tikkies leuker, maar op deze foto kun je mooi het hele verloop zien. Dit pad hebben we op eigen gelegenheid ontdekt. We waren al op de plaats van bestemming (was een trektocht) toen we vanuit een luie stoel in de zon mensen zigzaggend naar beneden zagen komen lopen. Toen werden we erg nieuwsgierig en zijn we met een paar man nog even omhoog gereden. Dat bleek geen verspilde moeite .

Eigenlijk alle foto's zijn nog een beetje nabewerkt. Bij deze kan ik me herinneren dat ik de schaduw uit m'n gezicht een beetje heb proberen weg te halen. Onder zo'n helm zie je vaak alleen maar een donkere vlek. Knap opgemerkt hoor, .
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:34 schreef hellmondunited het volgende:
hey cool man!
heb je toevallig die site voor die marathon in valkenburg? hoorde er van de week ook nog iets over, ff kijken of ik me nog kan inschrijven
www.valkenbike.nl Ik hoop voor je dat er nog plek is, want de wedstrijd is gelimitteerd tot 300 deelnemers.
quote:
Nee dat viel wel mee, want hij was niet echt steil. Op andere afdalingen had ik aan het eind wel last van zere onderarmen van het remmen, maar dat kan ook te maken hebben met m'n toen niet al te beste v-brakes en remkabels. Nu heb ik nokon-kabels, dat remt echt een heel stuk lichter.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:20:35 #119
2764 Trainspotter
pi_22635741
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 16:06 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

hmm deed met mn oude fiets nooit lang met remblokken, zal dadelijk eens kijken wat er eigenlijk nu op zit, heb er nog niet eens naar gekeken
Tip voor degelijke remblokken: die van BBB met drie soorten compound. Remkracht is onder normale omstandigheden ietsje minder, in de modder remmen ze juist weer relatief heel goed. Ze gaan superlang mee: overleven zelfs moddertochten. Na Frankrijk (gelukkig helemaal droog gebleven) waren ze nog niet half versleten, terwijl ze er alweer een maand opzaten.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:22:38 #120
33800 FHR
pi_22635750
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:13 schreef Trainspotter het volgende:

Op andere afdalingen had ik aan het eind wel last van zere onderarmen van het remmen, maar dat kan ook te maken hebben met m'n toen niet al te beste v-brakes en remkabels.
*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*

(gelukkig valt de prijs tegenwoordige reuze mee!)
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:27:48 #121
2764 Trainspotter
pi_22635789
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:22 schreef FHR het volgende:

Tsja, dat vind ik een beetje not-done voor een Nederlands xc-rijdertje als ik ;;). En ik heb net al een nieuw setje wielen gekocht.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:30:55 #122
33800 FHR
pi_22635800
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Tip voor degelijke remblokken: die van BBB met drie soorten compound. Remkracht is onder normale omstandigheden ietsje minder, in de modder remmen ze juist weer relatief heel goed. Ze gaan superlang mee: overleven zelfs moddertochten. Na Frankrijk (gelukkig helemaal droog gebleven) waren ze nog niet half versleten, terwijl ze er alweer een maand opzaten.
In de bagger is het altijd fijn als je remmen het goed blijven doen inderdaad (nog een argument voor schijfremmen ). Een vriend van mij gebruikt de Jagwire remblokken (XT V's), daar was 'ie ook wel tevreden over geloof ik. Behalve toen het pinnetje er niet goed in zat en het remblok er was geschoten bij een crash. En later op de dag nog een keer, toen hij een stukje achteruit rolde met de rem erop . Het zijn iig de donkergroene van Jagwire, weet niet hoe ze heten. Jagwire heeft trouwens ook een speciaal blok voor alle omstandigheden, heeft 3 verschillende oppervlaktes, dat zal wel net zoiets zijn als dat blok van BBB. Plaatje ervan:

Ik zelf ben van EBC maar weer teruggestapt naar Shimano (XT discs). Die EBC remden minder goed, sleten harder en stonken ontzettend als ze net nieuw waren (en dan remden ze voor geen meter). En de originele Shimano blokken zijn nog goedkoper ook!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:31:24 #123
33800 FHR
pi_22635804
.....oops per ongeluk 2 keer gepost
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:41:08 #124
33800 FHR
pi_22635873
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:27 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Tsja, dat vind ik een beetje not-done voor een Nederlands xc-rijdertje als ik ;;). En ik heb net al een nieuw setje wielen gekocht.
Als je net nieuwe wielen hebt gekocht, is het beetje zinloos idd. Maar ook voor XC in Nederland zijn schijfremmen erg fijn: veel remkracht, ook als het baggerig/nat/sneeuw/etc is (de remkracht blijft dus altijd zo goed als gelijk) en een lichte bediening. En je kan een lichtere (of stijvere) velg nemen waardoor het traagheidsmoment van je wiel afneemt. En de huidige schijfremmen zijn niet veel zwaarder dan V-brakes (de Magura Martha SL is zelfs lichter geloof ik).

Hmmmm ik klink als een verkoper! Nadelen: duurder, nieuwe naven nodig, bevestiging op je frame nodig, frame en voorvork worden zwaarder belast.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 16:22:35 #125
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22642032
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:22 schreef FHR het volgende:

[..]

(gelukkig valt de prijs tegenwoordige reuze mee!)

zooooo relax
OJAAJOH?
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 16:34:49 #126
33800 FHR
pi_22642312
Hmmm kreeg net een mailtje dat ze m'n bestelde remblokken pas maandag binnenkrijgen en dat de Ice Wax niet meer leverbaar was in de grote fles...... Krijg nu een kleine (factuur wordt ook aangepast). Vandaar dat m'n pakketje er nog steeds niet was, het wordt pas begin komende week opgestuurd

En voor de mensen die dit weekend gaan biken: veel plezier/succes en hopelijk blijft het een beetje droog! Ik ga naar m'n vriendin, misschien spring ik daar ook nog even op de fiets (m'n (oude) Cannondale staat daar in de schuur)
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:49:16 #127
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22663684
erg gaaf nieuws voor het holland pro cycling team

het amateuristische nishiki mag niet meer hoofdsponsor worden van het HPCteam, Be one wordt de nieuwe hoofdsponsor voor maarliefst 4 jaar!

daarbij komt ook nog een 3 voudig belgisch kampioen naar het holland cycling team (naam ben ik even kwijt) en, jawel, Bas de Bever (!!) gaat voor t teampie rijden

ect relax
OJAAJOH?
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:08:35 #128
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22672047
nog iemand die naar bikemotion gaat?
OJAAJOH?
  zondag 17 oktober 2004 @ 19:17:43 #129
2764 Trainspotter
pi_22685325
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:49 schreef hellmondunited het volgende:
erg gaaf nieuws voor het holland pro cycling team

het amateuristische nishiki mag niet meer hoofdsponsor worden van het HPCteam, Be one wordt de nieuwe hoofdsponsor voor maarliefst 4 jaar!

daarbij komt ook nog een 3 voudig belgisch kampioen naar het holland cycling team (naam ben ik even kwijt) en, jawel, Bas de Bever (!!) gaat voor t teampie rijden
Rij jij voor HPC?

Nishiki stelt onderhand weinig meer voor inderdaad. In Duitsland hebben ze volgend jaar al geen importeur meer. Terecht, dat hele 29"-gedoe moet zo hard mogelijk worden afgestraft. Ik heb altijd een beetje medelijden gehad met de gasten die voor dat team rijden, ze rijden elke wedstrijd best een beetje voor lul vind ik, . Bas de Bever was toch gestopt? Of wordt ie soms coach? Die Belg: Paulissen misschien?
quote:
nog iemand die naar bikemotion gaat?
UIteraad, ik ga vrijdag. Die ochtend heb ik eerst m'n sportmedische test. Volgend jaar wil ik bij de amateurs gaan rijden.

De Beachclassic heb ik toch maar niet gereden. Ik merkte gisteren dat parallel aan het dit jaar toegenomen trapvermogen, het vermogen tot het verwerken van veel bier dramatisch is gedaald. Ben nu pas een beetje hersteld van de biertjes van vrijdag.
  zondag 17 oktober 2004 @ 19:29:14 #130
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22685527
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 19:17 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Rij jij voor HPC?

Nishiki stelt onderhand weinig meer voor inderdaad. In Duitsland hebben ze volgend jaar al geen importeur meer. Terecht, dat hele 29"-gedoe moet zo hard mogelijk worden afgestraft. Ik heb altijd een beetje medelijden gehad met de gasten die voor dat team rijden, ze rijden elke wedstrijd best een beetje voor lul vind ik, . Bas de Bever was toch gestopt? Of wordt ie soms coach? Die Belg: Paulissen misschien?
[..]

UIteraad, ik ga vrijdag. Die ochtend heb ik eerst m'n sportmedische test. Volgend jaar wil ik bij de amateurs gaan rijden.

De Beachclassic heb ik toch maar niet gereden. Ik merkte gisteren dat parallel aan het dit jaar toegenomen trapvermogen, het vermogen tot het verwerken van veel bier dramatisch is gedaald. Ben nu pas een beetje hersteld van de biertjes van vrijdag.
Ik ben geen officiele renner van het Holland Pro Cycling team, maar ben een soort van stage renner daar. Ken Ralf van Heugten en mechanichien edo van steenhoven persoonlijk en ben via hun daar terecht gekomen. Bas de bever is nog niet gestopt, de andere rijder weet ik nu ook. T is geen Paulissen maar Nico Vink, hij is downhiller en komt evenals de bever van het be one team af.

het HPCteam groeit echt als een gek! nog geen 3 jaar oud en nu al zoveel goeie renners voor het team!

wat scheveningen betreft heb je niet veel gemist, was niet veel aan. Dan kun je maar beter wat biertjes laten uit werken, weet je zeker dat je meer plezier hebt gehad haha

ik ga vrijdag en maandag naar de bikemotion, HPCteam is geloof ik als enige team aanwezig op de bikemotion, denk alleen dat er nog niks van Be one te merken is omdat het eigenlijk nog geheim is

ken je trouwens micha de vries? hij gaat volgend jaar stoppen met mountainbiken/ veldrijden en gaat waarschijnlijk als hij er uit komt met rabobank, voor de rabobank rijden op de weg!
OJAAJOH?
pi_22701401
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 19:29 schreef hellmondunited het volgende:

ken je trouwens micha de vries? hij gaat volgend jaar stoppen met mountainbiken/ veldrijden en gaat waarschijnlijk als hij er uit komt met rabobank, voor de rabobank rijden op de weg!
Haha daar geloof ik niks van!
  maandag 18 oktober 2004 @ 16:55:48 #132
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22703948
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:56 schreef Bartolomew het volgende:

[..]

Haha daar geloof ik niks van!
nee dat verzin ik ff!

t is zo, of je me gelooft of niet!
OJAAJOH?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:14:07 #133
2764 Trainspotter
pi_22718811
Als hij net zo goed is op de weg als Thijs Al geef ik hem best kansen. Toch jammer dat er op deze manier weer een mountainbiker 'verloren' gaat aan het asfalt. Zo wordt de nationale top steeds smaller. En die was al niet bepaald breed. Maar goed, in de wielrennerij vallen nu eenmaal een paar centjes meer te verdienen.

Hellmond, ga je nog naar valkenbike? De inschrijving zit nog lang niet vol, dus 't kan in elk geval nog wel.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 11:29:10 #134
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22720065
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:14 schreef Trainspotter het volgende:
Als hij net zo goed is op de weg als Thijs Al geef ik hem best kansen. Toch jammer dat er op deze manier weer een mountainbiker 'verloren' gaat aan het asfalt. Zo wordt de nationale top steeds smaller. En die was al niet bepaald breed. Maar goed, in de wielrennerij vallen nu eenmaal een paar centjes meer te verdienen.

Hellmond, ga je nog naar valkenbike? De inschrijving zit nog lang niet vol, dus 't kan in elk geval nog wel.
tja komt omdat op de weg, het echte geld te verdienen is he..

ik baal er van maar kan waarschijnlijk niet bij valkenbike zijn, omdat wij heel t weekend op bikemotion staan
OJAAJOH?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:45:02 #135
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22722961
quote:
Stichting Holland Pro Cycling, is een begrip in de Nederlandse mountainbike wereld, heeft een grote belgische sponsor gevonden voor de komende vier jaar. Het team zal de naam dragen van de nieuwe sponsor, waardoor er volgend jaar geen Holland Pro Cycling Team meer zal zijn.
Het nieuwe team zal actief zijn op alle “off road” wielerdisciplines, dat wil zeggen dat naast Cross Country, Cyclo Cross en Marathon het team nu ook actief zal zijn in de Downhill, 4x en Freeride wedstrijden.

“We zijn ontzettend blij met de nieuwe sponsor”, vertelt Ralf van Heugten. “Voor ons betekent dit dat we binnen 4 jaar door kunnen groeien naar een team op wereld niveau, met als hoogste doel de kwalificatie voor de olympische spelen in Peking 2008.”

Stichting Holland Pro Cycling nodigt iedereen uit om op zaterdag 23 oktober om 15:00u aanwezig te zijn bij de presentatie van het nieuwe team. De presentatie vindt plaats op onze stand tijdens de Bike Motion in de Jaarbeurshallen in Utrecht. Alle renners en vertegenwoordigers van de nieuwe hoofdsponsor zullen aanwezig zijn om u te woord te staan.
zoals ik al vertelde en nu ook al half naar buiten is gekomen
OJAAJOH?
pi_22731307
Rabobank (continental team) heeft de ploeg namelijk al rond voor volgend jaar...
  woensdag 20 oktober 2004 @ 18:03:39 #137
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22752534
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:11 schreef Bartolomew het volgende:
Rabobank (continental team) heeft de ploeg namelijk al rond voor volgend jaar...
blijkbaar niet dan he. Ik lul geen onzin man, zit zelf bij dat team en lijkt me sterk als EN micha EN ralf van heugten (team manager) dat tegen me zegt
OJAAJOH?
pi_22769222
Nadat mij Specialized Hardrock Pro is gejat, heb ik nu eindelijk weer een nieuwe
Het is deze keer een Cannondale m400 geworden. Heerlijke fiets vergeleken met die specialiized.
Veel stijfer frame. Hij is alleen nog helemaal standaard afgewerkt, maar binnen een paar weken krijg ik zo'n 700 euro terug van wat aardige mensen, dus maar even wat nieuwe onderdelen kopen Iemand nog leuke tips voor leuke onderdelen?
I think, therefore I am.... confused....
pi_22781721
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:03 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

blijkbaar niet dan he. Ik lul geen onzin man, zit zelf bij dat team en lijkt me sterk als EN micha EN ralf van heugten (team manager) dat tegen me zegt
Ja oke ik vind het prima hoor, maar als je op de website van rabobank kijkt, staat dat het continental team al helemaal rond is voor 2005. Ze hebben vandaag ook al publiciteitsfoto's gemaakt in de nieuwe kleding. Daar komt morgen wel meer over bekend.
  zondag 24 oktober 2004 @ 20:04:02 #140
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_22848473
Iemand nog naar bike motion geweest ??
Ik zelf ben donderdag en gisteren geweest, donderdag helpen met het opbouwen van de stand van Intersens (vlak bij die van shimano) en gisteren op eigen gelegenheid wezen kijken (heb ongeveer 3 kilo aan folders gescoord ).
Ik heb me wel vermaakt in iederer geval
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zondag 24 oktober 2004 @ 21:25:31 #141
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22850553
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 20:04 schreef Apoc2003 het volgende:
Iemand nog naar bike motion geweest ??
Ik zelf ben donderdag en gisteren geweest, donderdag helpen met het opbouwen van de stand van Intersens (vlak bij die van shimano) en gisteren op eigen gelegenheid wezen kijken (heb ongeveer 3 kilo aan folders gescoord ).
Ik heb me wel vermaakt in iederer geval
heel t weekend.. morgen weer
OJAAJOH?
  zondag 24 oktober 2004 @ 21:54:42 #142
58060 Apoc2003
pi_22851363
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 21:25 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

heel t weekend.. morgen weer
Sta je op een stand ofzo ? En via wie heb jij je uitnodiging, aangezien morgen de zogenaamde "vakdag" is ?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zondag 24 oktober 2004 @ 22:32:03 #143
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22852433
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 21:54 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Sta je op een stand ofzo ? En via wie heb jij je uitnodiging, aangezien morgen de zogenaamde "vakdag" is ?
als ik op een stand sta hoef ik me niet uit te nodigen

HPCteam sta ik bij en morgen zou ik eventueel met Profile Ronald Breeman er heen kunnen mja hpcteam kaarten
OJAAJOH?
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:07:04 #144
58060 Apoc2003
pi_22853387
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 22:32 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

als ik op een stand sta hoef ik me niet uit te nodigen

HPCteam sta ik bij en morgen zou ik eventueel met Profile Ronald Breeman er heen kunnen mja hpcteam kaarten
True maar ik wist nog niet OF je wel op een stand stond natuurlijk

Wat vond jij de mooiste stand trouwens ?? Wij hebben nog wel een paar foto's gemaakt, zal ff kijken of ik er een stuk of wat online kan zetten
-Rudyard Kipling
  maandag 25 oktober 2004 @ 19:57:05 #145
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22869153
ik vond geen een stand echt gaaf. alleen die van B1 sprong er boven uit. rest was zo standaard.. mja alle mountainbikes zijn onderhand hetzelfde. je verdronk overigens ook in al het carbon op de motion
OJAAJOH?
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:19:25 #146
33800 FHR
pi_22869659
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 19:57 schreef hellmondunited het volgende:
ik vond geen een stand echt gaaf. alleen die van B1 sprong er boven uit. rest was zo standaard.. mja alle mountainbikes zijn onderhand hetzelfde. je verdronk overigens ook in al het carbon op de motion
Ik ben 2 jaar geleden ofzo een keer op B.M. geweest en vond het inderdaad een beetje tegenvallen. Alleen B1 was toen leuk omdat Bas de Bever daar stond en die was goede muziek aan het draaien. Nog even met hem staan babbelen (en een stapel gesigneerde posters ontvangen ). Weinig lekker extreme dingen stonden er toen. OK, de markt daarvoor is natuurlijk ook niet zo groot in Nederland, maar toch zijn dat wel de aandachtstrekkers lijkt mij zo.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 00:03:31 #147
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22877112
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 20:19 schreef FHR het volgende:

[..]

Ik ben 2 jaar geleden ofzo een keer op B.M. geweest en vond het inderdaad een beetje tegenvallen. Alleen B1 was toen leuk omdat Bas de Bever daar stond en die was goede muziek aan het draaien. Nog even met hem staan babbelen (en een stapel gesigneerde posters ontvangen ). Weinig lekker extreme dingen stonden er toen. OK, de markt daarvoor is natuurlijk ook niet zo groot in Nederland, maar toch zijn dat wel de aandachtstrekkers lijkt mij zo.
was dit keer dus weer hetzelfde geval. b1 is gewoon top! er stonden nog wel wat andere freeride en downhill merken, maar t was echt niet veel dit keer. ook onze stand viel erg tegen (omdat het meeste toch al bij B1 stond)

dat batavus daar met muffe standsfietsen staat interesseerd me echt geen ruk
OJAAJOH?
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 01:02:07 #148
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_22878419
He gasten.. misschien vertel ik oud nieuws..
maar in de ardennen kun je best leuk biken..
ben er 2 dagen wezen biken rond theux.. ligt vlak bij spa..
maar voor de mensen die daar ook eens willen genieten kan ik je een wereld tip geven..
en dat is www.ccr.nl dat is een supernette, relaxe, goed geregelde overnachtings plaats vlak bij een route of 5 in de buurt dus je moet ff 2-3 km fietsen over asfalt en dan kan je je route beginnen..
Ik heb zelf theux-rood en blauw(gedeeltelijk) gereden.. en zijn erg mooie routes.. zit weinig asfalt bij 10% ofso
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 01:04:02 #149
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_22878448
owja.. ben ook nog naar B M geweest.. misschien ben ik wat breder geinterreseerd maar ik heb ook nog een fotootje of 130 gemaakt (onderandere voor een vriend van mij)
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 08:57:03 #150
2764 Trainspotter
pi_22880224
De Bike Motion vond ik ook niet echt ontzettend interessant. Weinig goodies gezien eigenlijk. Een paar retestrakke carbon hardtails en dat was het dan wel.

Valkenbike was daarentegen wel erg geslaagd. Het was mijn eerste marathon. 3x34 kilometer doorjakkeren is toch wel effe iets anders dan een uurtje knallen in een xc-wedstrijdje. Maar wel super! De eerste ronde ging erg goed. Lekker in een groepje van vier gereden, waarin iedereen goed z'n werk deed. Halverwege de tweede ronde hoorde ik dat we, inmiddels met z'n drieën, op de 11e plek reden. Dat vond ik natuurlijk geweldig, maar daarna ging de lamp uit en moest ik lossen. Vanaf toen heb ik echt vreselijk afgezien. Nog ingehaald door drie langeafstandbikkels. Uiteindelijk nog de sprint gewonnen om de volgens mij 16e plaats (van de 180 deelenemers).

In de eerste ronde maakte ik nog wel een lelijke schuivert. Schaafwonden op knie, dij, elleboog en schouder. 's avonds onder de douche bleek de schaafwond bij m'n knie een vleeswond te zijn van een centimeter diep. Moest eigenlijk gehecht worden, maar dat moet binnen zes uur en ik was pas vanochtend bij de dokter. Ik mag nu eigenlijk twee weken niet fietsen.

Maar al met al toch erg mooi dat nu ook Nederland zijn eigen marathon heeft. Mooie omgeving, best veel klim- en daalwerk, superweer, perfecte sfeer en voor mij persoonlijk een zeer goede klassering.

[edit] Ik zie net dat ik zelfs 15e ben geworden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Trainspotter op 26-10-2004 09:02:18 ]
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 15:21:45 #151
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22885994
well done trainspotter
OJAAJOH?
  dinsdag 2 november 2004 @ 12:17:12 #152
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23020258
quote:
HPC-team strikt Belgische sponsor.

Het Belgische merk Merlan Duo wordt de hoofdsponsor van de Stichting Holland Pro Cycling. In de toekomst zal dit nieuwe team, het Merlan Duo powered by Be One Team, kortweg Merlan Duo-B1 team, actief zijn in alle off-road disciplines. De Belgische firma Merlan, geleid door Peter Van Bostraeten, verkoopt gezond slaapcomfort onder de naam Merlan Duo in België, Nederland, Frankrijk en Spanje.

“De samenwerking met het mountainbiketeam is ingegeven door de vele raakpunten tussen team en bedrijf”, vertelt Peter Van Bostraeten. “Zowel bedrijf als team is groeiend, ambitieus en wordt geleid door ambitieuze mensen die vooruit willen.”

Merlan Duo en Be One Bikes gaan samen het team voor 4 jaar ondersteunen. Dit is het fundament waarop de ploeg kan bouwen om het uiteindelijke hoofddoel te bereiken: de Olympische Spelen 2008 in Peking.

Ondanks het feit dat de werkelijke team presentatie pas in februari zal plaats vinden, werden er op de Bike Motion al een aantal renners bekend gemaakt. Bij de Elite zullen Jelmer Pietersma (NL), Micha de Vries (NL) en Bram van der Wal (NL) voor het team rijden. Bij de Beloften zijn dat: Rudi van Houts (NL), Bjorn Brems (B) en Sander Bouwens (NL). Bij de Junioren zal Tim Wijnants (B) starten. Nico Vink zal Downhill en Freeride wedstrijden voor het team gaan rijden. Als gast renster zal Marianne Vos voor het team blijven rijden en ook Bas de Bever zal als gast renner 4x gaan rijden.
OJAAJOH?
  vrijdag 26 november 2004 @ 17:10:49 #153
33800 FHR
pi_23590407
Wordt er nog gefietst? Hier op het ogenblik niet echt. Toen mijn wiel eindelijk in elkaar zat (duurde even voor ik een cassette-afnemer en bok ter beschikking had) besloot ik dat het eigenlijk wel eens tijd was voor een grote onderhoudsbeurt, dus m'n fiets ligt nu in brokstukken op m'n kamer . Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar (voor zover mogelijk, ik ga niet m'n achterderailleur ontleden bijvoorbeeld), schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
pi_23596108
ik doe mn fiets weg na een hevige crash..
De fiets is er helemaal goed uitgekomen ik wat minder :-{ (gebroken pols, tand er half uit, gezicht open)
gaat om een:

azonic ds1
trailpimp velgen, xt naven, dt spaken.
marzochi dj 3 2003
single speed setup
magura louise (moet gemaakt worden)
enzenz..

¤900,-

zie mij

pi_23597631
Ik wil zelf ook beginnen met biken, maar ik weet absoluut niet wat voor bike ik zou moeten nemen. Als iemand btje advies kwijt kan graag. Lijkt me een echt te gave sport om te be-oefen. Maar wat voor maat zou ik naar moeten kijken? ben 2 meter lang dus een redelijk groot frame lijkt me wel handig . budget is een euro of 500
pi_23602974
waar wil je biken?
pi_23610639
Voorlopig alleen nog hier in de buurt (oost nederland/deventer)
pi_23612813
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:44 schreef zBus het volgende:
Voorlopig alleen nog hier in de buurt (oost nederland/deventer)
beetje bossen dus..

voor 650 heb je een goede nieuwe.. daaronder zou ik 2e hands kijken.
  zaterdag 27 november 2004 @ 22:03:01 #159
2764 Trainspotter
pi_23616753
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Wordt er nog gefietst?
Jazeker. Laatste maand nogal wat blessureleed gehad, maar de meeste weekenden heb ik nog wel lekkere moddergevechten gehouden. Morgen de afsluiter van het wedstrijdseizoen met een cyclo van 55 km in Apeldoorn.
quote:
Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar, schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
Zo min mogelijk. Meestal alleen een beetje teflon van een afstandje op de draaiende delen en op mijn remkabels. Zou wel eens alles uit elkaar willen halen, maar ik ben bang dat ik het nooit meer fatsoenlijk in elkaar krijg allemaal .
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 21:38 schreef Mute_Me het volgende:
zie mij
Sjee, best heftig. Wel een voordeel van stadcrossen is dat de hulp snel ter plaatse kan zijn. Ga je nu lekker veilig boscrossen? Of toch maar dammen?
pi_23624709
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 22:03 schreef Trainspotter het volgende:

Sjee, best heftig. Wel een voordeel van stadcrossen is dat de hulp snel ter plaatse kan zijn. Ga je nu lekker veilig boscrossen? Of toch maar dammen?
voorlopig dammen (gitaar spelen) later idd het bos in, dat is iets veiliger denk ik zo.
pi_23628153
500 is wel een btje de limiet dus dat wordt kijken voor een 2e hands ofzo... wat zijn een btje goede merken voor bos crossen?
  zondag 28 november 2004 @ 19:00:45 #162
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23630828
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Wordt er nog gefietst? Hier op het ogenblik niet echt. Toen mijn wiel eindelijk in elkaar zat (duurde even voor ik een cassette-afnemer en bok ter beschikking had) besloot ik dat het eigenlijk wel eens tijd was voor een grote onderhoudsbeurt, dus m'n fiets ligt nu in brokstukken op m'n kamer . Zijn er nog meer mensen die dit soort praktijken wel eens uitvoeren? Alles uit elkaar (voor zover mogelijk, ik ga niet m'n achterderailleur ontleden bijvoorbeeld), schoon maken, invetten, in elkaar en afstellen etc?
vorige week mn fietsje nog ff helemaal uit elkaar gesloopt merk daarna wel het verschil met fietsen.
OJAAJOH?
pi_23635147
http://www.dirty-pages.net/navigation/left.html?menu=1

kijk eens bij bedrijfjes in duitsland naar 2004 modellen, moet je wel wat kunnen vinden.
bel anders bike2build of ze 2004 modellen in de aanbieding hebben.
  maandag 29 november 2004 @ 08:55:22 #164
33800 FHR
pi_23637337
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 21:38 schreef Mute_Me het volgende:
ik doe mn fiets weg na een hevige crash..
De fiets is er helemaal goed uitgekomen ik wat minder :-{ (gebroken pols, tand er half uit, gezicht open)

zie mij

[afbeelding]
AUW! Sterkte en beterschap! Maar waarom verkoop je je fiets meteen? Of ga je overstappen naar in het bos rijden? Daar kan je ook flink auw krijgen hoor

En voor zBus:
quote:
Koop bij de boekhandel/bladen-shop/Bruna de MTB Guide 04. Hier staan alle richtprijzen in, als je op internet goed zoekt, kan je hier vaak wat onder (bij Bike-Fun geven ze 10% korting op alle fietsen die je via internet bestelt en bij van Herwerden geven ze 12,5% als je geen service wilt). Ook kan je kijken naar een fiets van vorig jaar, hier kan je vaak wel redelijke korting op krijgen. MAAR laat je geen fiets aansmeren die eigenlijk te groot/klein is omdat 'ie zo goedkoop is. Ook als je via internet wilt bestellen, probeer dan eerst ergens een proefritje te krijgen.

Als je voor een wat duurdere fiets gaat, wil je eigenlijk op z'n allerminst Alivio maar liever Deore-spul (of beter natuurlijk )van Shimano erop hebben en een Marzocchi voorvork (Rockshox en Manitou zijn ook goed, maar Marz. is wat meer vertegenwoordigd in de lagere prijsklasse heb ik 't idee). Staar je niet blind op het achterderailleur trouwens. Natuurlijk, hoe duurder hoe beter (over het algemeen) maar veel fabrikanten doen er een duurder achterderailleur op om de hele fiets beter te laten lijken en dan een heel goedkope voorvork/voorderailleur/crankstel etc.

Wat ik zelf erg goede beginners-fietsen vind, zijn de Specialized Hardrocks, niet te duur, goed frame (wordt altijd goed getest), goede prijs-kwaliteit verhouding etc. Cube (oa bij Bike2Build) heeft ook goedkopere fietsen in hun gamma, daar hoor ik ook wel redelijk wat goeds over, zelf geen ervaring mee. En Trek heeft ook wel leuke fietsjes. 't Voordeel van dit soort fietsen is ook dat je een beter frame hebt dan van zo'n 300 euro fiets. Als je het echt leuk vindt, kan je dan altijd gaan upgraden.
  maandag 29 november 2004 @ 13:40:01 #165
33800 FHR
pi_23642391
Zoals ik al had gemeld, ben ik bezig m'n fiets een grote beurt te geven. En nu ben ik toegekomen aan de achterbrug. Echter, ik krijg de 'main pivot' (bij bottombracket) niet uit elkaar. De as wil er niet uit, iemand tips? Het gaat om een 2000 Specialized FSR XC.
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:59:47 #166
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23665375
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:40 schreef FHR het volgende:
Zoals ik al had gemeld, ben ik bezig m'n fiets een grote beurt te geven. En nu ben ik toegekomen aan de achterbrug. Echter, ik krijg de 'main pivot' (bij bottombracket) niet uit elkaar. De as wil er niet uit, iemand tips? Het gaat om een 2000 Specialized FSR XC.
hmm, geen idee.. nog nooit met achterbruggetjes zitten klooien. Mocht het voor morgen niet lukken dan vraag ik het wel op mijn werk na.

collega van me kwam gister met deze bak aanzetten:

OJAAJOH?
pi_23666136
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:40 schreef FHR het volgende:
uhh ik had het 99 model hier geloof ik, maar ik zou niet meer weten hoe ik dier eraf heb gekregen..
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:13:43 #168
33800 FHR
pi_23671273
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:59 schreef hellmondunited het volgende:

collega van me kwam gister met deze bak aanzetten:

[afbeelding]
Leuk gebakje. Ik vind alleen wielen op die manier gespaakt voor een FR fiets toch wel apart. Boezemt geen vertrouwen in, zeg maar. OK, er zitten ook 32 spaken in (geloof ik) maar toch.....al die gaten!
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:36:27 #169
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23671901
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 16:13 schreef FHR het volgende:

[..]

Leuk gebakje. Ik vind alleen wielen op die manier gespaakt voor een FR fiets toch wel apart. Boezemt geen vertrouwen in, zeg maar. OK, er zitten ook 32 spaken in (geloof ik) maar toch.....al die gaten!
hij heeft zulke wielen er gelukkig ook niet inzitten, zelf durfde hij daarmee ook niet vol vertrouwen naar beneden te ragge
OJAAJOH?
pi_23675297
vandaag ook maar ff info ingewonne bij de lokale fietsenboer. Stond een leuke fiets in mijn ogen. http://www.trekbikes.com/bikes/2004/mountain/4400e.jsp#largerview Trek Hardtail 4400 , VERING RST Omega T4 WIELEN Alloy F, Shimano C201 R hub; Matrix 750 rims AANDRIJVING: crankstel Shimano MC20 42/32/22 achter-derailleur Shimano Deore. Lijkt mij wel een redelijk leuke fiets om mee te beginnen, niet al te duur en toch redelij goed afgemonteerd in mijn ogen, of zijn er mensen die er slechte ervaringen mee hebben?
  dinsdag 30 november 2004 @ 19:31:25 #171
33800 FHR
pi_23676097
Hoeveel moet 'ie kosten? Hoeveel heb je voor een fiets over? Trek is over 't algemeen wel goed, maar ik ben zelf niet zo'n fan van RST vorken. Nou ja, kan je altijd nog een keer upgraden als je 't echt leuk vindt, je hebt iig een goed frame.

Had je trouwens m'n post van maandag 29 november 2004 @ 08:55 gelezen?
pi_23676926
Ja heb ik gelezen, daar ben ik ook een beetje van uit gegaan ivm afmontering enzo, maar de fiets kost iets van 500 euro wat dus ook mijn bedrag was dat ik maximaal wou uitgeven. Qua voorvork kan ik nog wel voor een rockshox gaan maar dat brengt het bedrag van de fiets weer met 100 eruo omhoog en daar zit ik niet zo op te wachten. Is overigens de 4500 van Trek die een rockshox voorvork heeft.

[edit] die 4500 heeft overigens wel een Shimano Alivio voor deraileur, ik weet niet wat beter is qua voor deraileurs de Alivio of de Shimano Acera, als die van de 4500 beter is dan vindt ik het nog wel het overwegen waard. Kan je ook misschien even je mening onderbouwen waarom die rockshox vering beter is dan die andere? [/edit]
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:25:06 #173
33800 FHR
pi_23679144
Alivio is een stapje hoger op de ladder van Shimano, dus ook wel beter. Waarom RockShox beter is dan RST? Tja, dat is gewoon zo RockShox is ook een 'duurder' merk, RST is een budget-merk. De enige RST-vorken waar ik ervaring mee heb, hielden al snel op met werken. Ze werden stroef en deden dan bijna niks meer.
pi_23682570
Dus het zou die 100 euro wel waard zijn, het verschil tussen de 4400 en de 4500 zit namelijk alleen in de vork, de voorderaileur, de casette, en de crank mc20 bij 4400 en m430 bij 4500, allebei shimano. (als ik het zo na lees nog aardig wat )
  dinsdag 30 november 2004 @ 23:16:38 #175
33800 FHR
pi_23682942
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:06 schreef zBus het volgende:
Dus het zou die 100 euro wel waard zijn, het verschil tussen de 4400 en de 4500 zit namelijk alleen in de vork, de voorderaileur, de casette, en de crank mc20 bij 4400 en m430 bij 4500, allebei shimano. (als ik het zo na lees nog aardig wat )
Mijns inziens is het die ¤100 wel waard.
pi_23688283
Mjah, en laat ik nu net nog me over uren uit betaald krijgen... maar das alleen aan het eind van de maand pas 25ste ofzo
pi_23774191
Wat doen jullie eigenlijk na het rijden als de fiets een beetje onder de modder zit even afspuiten of gewoon zo de garage in?
  maandag 6 december 2004 @ 08:58:39 #178
2764 Trainspotter
pi_23793203
quote:
Op zondag 5 december 2004 10:30 schreef zBus het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk na het rijden als de fiets een beetje onder de modder zit even afspuiten of gewoon zo de garage in?
Insoppen, afspuiten en afdrogen. Ketting, tandbladen en achterderailleur krijgen nog wat extra aandacht. Met die enorme modderzooi in de winter moet ik nu ook bijna elke keer m'n kabels smeren, maar dat komt ook omdat bij mij de kabels onderdoor lopen.
pi_23800766
Ah, k dus wel ff verzorgen als je em net door de blubber hebt gehaalt .
Vrijdag kan ik btw me fiets ophalen, dan in het weekend maar eens even een stukkie gaan fietsen.
pi_23848883
he dit topic had ik nog niet gezien iig ik rij:

Een Giant NRS3 2005 en Giant ATX830 2000
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:40:13 #181
33800 FHR
pi_23884006
quote:
Op donderdag 9 december 2004 09:00 schreef MasterDisaster het volgende:
he dit topic had ik nog niet gezien iig ik rij:

[afbeelding]
[afbeelding]
Een Giant NRS3 2005 en Giant ATX830 2000
Hoi, welkom! Mag ik vragen waarom je nog van die (enge) toeclips met straps gebruikt? Die dingen vond ik vroeger doodeng, had ook meteen het bandje eraf gesloopt.

BTW, ben er gisteren achter gekomen dat m'n voorrem lekt. Dat verklaart waarom 'ie het de laatste tijd zo slecht deed. Het is maar een heeeeel klein beetje, vandaar dat ik 't nog niet eerder had opgemerkt. Nou maar hopen dat er gewoon wat stof/zand tussen is gekomen en dat niet het rubbertje stuk is. Die rubbertjes kan je nl. niet los krijgen, dus zal ik een nieuwe remklauw moeten regelen, maar mijn model is niet meer te koop en mijn remhendel is niet compatible met de nieuwere remmen. Dat wordt dus misschien wel een hele nieuwe rem Wel de Magura Louise FR dan natuurlijk
pi_23907106
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:40 schreef FHR het volgende:

[..]

Hoi, welkom! Mag ik vragen waarom je nog van die (enge) toeclips met straps gebruikt? Die dingen vond ik vroeger doodeng, had ook meteen het bandje eraf gesloopt.
Hoi Die toe-clips zijn er dus ook al af. vooral met de bladeren tegenwoordig idd gevaarlijk. Ook zijn mijn banden met nat weer een uitdaging om mee te fietsen op de weg
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zondag 12 december 2004 @ 17:47:16 #183
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23923459
nog iemand die een s-works frame zoekt?
OJAAJOH?
  zondag 12 december 2004 @ 19:04:27 #184
108269 Siem83
Stone Island Wetog
pi_23924984
ey mensuh

ik doe ook erg vaak aan DownHill en Freeride en eXtreme Cross heb zelf een Gaint XTC 2 Model 2002 t is een oudje ik weet t maar hij doet t perfect. Heb toen ik m kocht gelijk andere spullen op gegooit zoals nieuwe velgen Mavic Crosslink en Magura HS-33 en heb meteen andere banden gekocht waar ik mee al heel lang mee rijd. Michelin nog wat een rode in elk geval, die gebruik ik altijd in de bossen en de blubber. En heb voor t asfalt en voor een beetje veldrijden andere banden (Vredestein).

Ik zoek eigenlijk nog maar 1 ding dat is een Bodyprotection. En die heb ik echt nodig ik ben ongeveer een half jaar geleden heel erg hard ten val gekomen ik zal niet t hele verhaal vertellen maar in ellk geval ik had me;

Sleutelbeen zeer lelijk gebroken (steeds goed zichtbaar)
klaplong
Gekneusde ribben en schouder

't is allemaal gebeurd op de Posbank waar ik vaak aan t fietsen ben. Maar ik zoek eigenlijk dus body protection en niet een simpel dingetje van fox of zo maar echt een goeie die ook nog een beetje lekker zit, want ik vind de bodyprotection van fox niet echt fijn.

Weet een van jullie btw een winkel waar ik bodyprotection kan kopen?

Alvast bedankt

M.v.gr. Siem
  zondag 12 december 2004 @ 19:05:39 #185
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23925015
je gaat toch zeker niet met die giant xtc downhillen he?
OJAAJOH?
  maandag 13 december 2004 @ 12:15:56 #186
33800 FHR
pi_23938857
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:04 schreef Siem83 het volgende:

[knip]
www.bike-fun.nl
www.dainese.be

Dat zijn twee (online) winkels die Dainese body-armours verkopen (Dainese is HET merk voor bescherming). Sommige motorzaken verkopen ook Dainese-spul voor moutainbiken (Hans van Wijk in Zoetermeer bijvoorbeeld). Ik heb zelf meerdere beschermstukken van Dainese en die bevallen erg goed. Je moet de body-armour wel even passen. Hoe strakker hoe beter (maar moet natuurlijk niet je aderen afknellen). Ik vind zelf de Safety Jacket erg lekker zitten. Je moet het trouwens ook ONDER je kleding aantrekken, anders gaat het schuiven als je valt.

www.barracuda.be verkoopt ook de Pressure Suit van 661. Die schijnt ook erg goed te zijn. Is ook wat goedkoper geloof ik.
pi_23942550
Dainese is niet echt HET merk, vooral HET DURE merk. Rockgardn is heel betaalbaar en zit uitstekend. Zweten doe je altijd in zo'n pak. 661 zit niet bij iedereen lekker, en SUGA is vooral goed voor vrouwen en smallere mannen.

Veel goeie deals doe ik bij chainreactioncycles.com trouwens.

Downhillen op een XTC dat is zulk dun alu, vragen om problemen! MAAR je sleutelbeen bescherm je zo goed als niet met een bodyprotectie...
  maandag 13 december 2004 @ 17:20:03 #188
33800 FHR
pi_23945480
Ik bedoelde met 'HET merk' niet dat Dainese per se het beste/enige merk is, maar het is wel het meest gedragen voor wat betreft de (complete) body-armours. Dainese heeft veel ervaring en wordt ook altijd goed getest. Maar ja, uiteindelijk gaat het toch om persoonlijke voorkeur en vooral pasvorm (en budget, alhoewel ik geen fan ben van bezuinigen op veiligheid).

En @Siem83: een fullface-helm is ook geen overbodige luxe, bijna nog belangrijker dan een body-armour....
  maandag 13 december 2004 @ 18:29:45 #189
108269 Siem83
Stone Island Wetog
pi_23947068
nee downhill gaat me xtc zeker niet reden ik leen dan een fiets van ieen kennis en trail daar heb ik een andere fietsje voor ik gebruik de Xtc (NRS) puur voor eXtreme Cross.

Dus rustig maar zo dom ben ik ook nie

Voor bescherming heb ik eigenlijk alles wel zo'n beetje behalve een bodyprotection pak ik kan die gewoon nergen vinden. Ik wil gewoon ernstige verwondingen kunnen voorkomen. Ik weet bijna zeker dat als ik de body protection toen had sinds die ongeluk, dat ik dan al veel minder schade heb als dat ik nu heb. Het is al een half jaar gelden en heb er nog steeds last van. En ik durf minder sinds dien.

Nu durf ik eigenlijk haast niet meer te downhillen nu zit ik alleen maar te eXtreme Crossen . Ook erg leuk natuurlijk , maar ik mis soms de spanning van DownHill . En ik hoop dat ik meer durf als ik die bodyprotection aan heb. Ik geef wel toe dat t me niet 100% zal helpen maar toch..

M. V. Gr. Siem
pi_23953767
Ik heb me bike ook binnen, afgelopen zaterdag auto gepakt en naar Holterberg gegaan en daar een aardig eind gereden. Moet toch zeggen dat het afstellen van die voorvork een groot verschil kan uitmaken als je de berg op rijd. Naar beneden is ook wel leuk lekker snel zoefen . Maar nu hoorde ik iets over een pomp voor je voorvork omdat er na een poos wat lucht uit gaat en je er nieuwe lucht in moet pompen ofzo, kan iemand me hier iets over vertellen. Ik zoek ook nog een paar handschoenen omdat die takken tegen je handen ook niet altijd even lekker zijn.
  maandag 13 december 2004 @ 22:34:58 #191
33800 FHR
pi_23954754
quote:
Op maandag 13 december 2004 21:56 schreef zBus het volgende:
[knip]
Maar nu hoorde ik iets over een pomp voor je voorvork omdat er na een poos wat lucht uit gaat en je er nieuwe lucht in moet pompen ofzo, kan iemand me hier iets over vertellen. Ik zoek ook nog een paar handschoenen omdat die takken tegen je handen ook niet altijd even lekker zijn.
Ja, je hebt een 'shockpomp' nodig voor je voorvork. Dit is een zelfde soort pompje als voor achterdempers (alleen werken de meeste voorvorken tegenwoordig op een veel lagere druk). Een gewone (hoge-druk)pomp werkt niet, die heeft een te grote kamer en de aansluiting past meestal niet op het ventiel van je vork. Zo'n shockpompje heb je inderdaad wel nodig, niet alleen omdat de vork een beetje lekt, maar ook om de druk aan te passen op je eigen gewicht, rijstijl etc en als je de vork gaat onderhouden. Ook de buitentemperatuur heeft natuurlijk invloed. Een shockpomp is te krijgen bij de (grotere) fietsenwinkel. Helaas zijn ze soms nogal duur. De meeste pompjes zijn trouwens ook dezelfde alleen met een ander merkje erop . Welke voorvork heb je precies? En welke fiets eigenlijk?

En voor handschoenen: ik gebruik zelf al jaren handschoenen met volledige vingers (ook in de zomer). Is erg fijn bij stukken met veel takken (met name bramen), maar biedt ook meer bescherming. Ik zelf vind de handschoenen van Fox erg fijn (Sidewinder oid). Helaas zijn deze redelijk aan de prijs, maar ja, mountainbiken is nou eenmaal geen goedkope hobby. Troy Lee Designs heeft ook wat lichtere handschoenen voor XC-rijders met hele vingers, die schijnen ook erg fijn te zijn.

Veel plezier met je nieuwe fiets! Ennuh, foto?
pi_23954880
Haha, foto's komen er aan (morgen ofzo, eerst sochtends een stukkie fietsen), maar de voorvork is een rockshox judy tt (standaard op Trek 4500). Ik was ook al van plan om een handschoen te halen die me hele hand beschermt omdat ik het verdomd pijnlijk vindt om een tik op me bovenste vingerkootje te krijgen. Waar heb je die sidewinders van fox vandaan, heb ze ook ff opgezocht zien er wel relaxt uit.
  dinsdag 14 december 2004 @ 07:05:57 #193
33800 FHR
pi_23960450
Ik heb mijn Sidewinders een keertje gekocht bij Burnside (indoor skatebaan in Deventer) omdat ik tijdens het BMXen een handschoen gesloopt had. Kijk even op www.barracuda.be, www.bike-fun.nl, www.bike2build.nl etc, daar hebben ze ze vast wel.

Net fietsje die Trek. Maar volgens mij zit er helemaal geen lucht in die Judy TT (maar een veer + elastomeer, volgens www.rockshox.com), dus heb je ook geen pompje nodig. Kijk nog maar eens goed of er wel een ventiel op te vinden is

[ Bericht 33% gewijzigd door FHR op 14-12-2004 07:11:23 ]
pi_23960676
Ohw, als je em in Deventer hebt gekocht is dat geen probleem. Ik werk namelijk nog geen km van burnside af dus kan ik daar wel een keer langs huppelen.
Hmm ik dacht toch echt dat die TT een luchtgeveerd geval was, maar ach scheelt weer in de aanschaf .
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:35:08 #195
33800 FHR
pi_23967287
M'n voorrem is afgeschreven. Heb 'em helemaal schoongemaakt etc, maar hij blijft lekken. En rubbertje is niet los te krijgen een losse remklauw (van dit type) ook niet. De nieuwe types remklauwen van Shimano schijnen wel aan de hendel+leiding te kunnen. Maar eens kijken wat ik ga doen...... Iemand nog suggesties?
pi_23970059
Terug naar v-brakes . Ik zou het niet weten .

Hier nog wel ff foto van me fiets.

Vandaag nog een km of 30 gefietst was alleen btje onaangenaam koud buiten.
  dinsdag 14 december 2004 @ 17:02:17 #197
33800 FHR
pi_23970259
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 16:52 schreef zBus het volgende:
Terug naar v-brakes . Ik zou het niet weten .
Kan niet, heb geen brake-bosses op m'n vork en bovendien zou ik niet meer terug WILLEN . Ik ga morgen even bellen of een Shimano Saint remklauw werkt met mijn schijf.
quote:
Hier nog wel ff foto van me fiets.
[afbeelding]
Reflectors uit je wielen!
quote:
Vandaag nog een km of 30 gefietst was alleen btje onaangenaam koud buiten.
Harder fietsen!
pi_23970330
Ja I know about die reflector zooi, nog niet aan toe gekomen. Vindt ut d'r ook niet uit zien. Zo maar ff doen dan he :p, en morgen even bij burnside langs kijken voor handschoenen.
pi_23973744
Watvoor onderdelen zitten daar nou op zBus ? toch wel allemaal Deore of hoger
pi_23975590
Nee, helaas niet, dit is wat er wel op zit.
SCHAKELAARS: Shimano Alivio
VOOR-DERAILLEUR: Shimano Alivio
ACHTER-DERAILLEUR: Shimano Deore
voor hele lijst hier kijken http://www.trekbikes.com/bikes/2004/mountain/4500e.jsp
Ik kan altijd nog upgraden als ik echt veel ga rijden en het spul begint te slijten. Ben nog maar een beginner, dus vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')