abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23990850
Lijkt een beetje op de onderdelen van mijn atx830. Zolang je een deore achterderaileur hebt valt het nog wel aardig mee als dat ook in de alivo/altus zooi zit ben je best zuur. Goed afstellen en smeren helpt een hoop.
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_24010818
Wat zit er allemaal op je atx830 dan?
Ben vandaag ook even bij Burnside langs geweest, maar ze hadden die fox sidewinders niet, en ook geen andere handschoenen in mijn maat. Alleen maar Medium, en ik moet xxl hebben voor die kolenschoppen van mij.
pi_24011462
quote:
Frame Giant ATX 830 Materiaal Aluxx 6061
Modeljaar 2000 Framemaat 21.5
Voorvork SR Suntour 8030
Naven Formula
Snelspanners Formula
Velgen Hoopster
Crankset Shimano Alivio
Kettingbladen Shimano Alivio
Voorderailleur Shimano Alivio
Achterderailleur Shimano Deore
Shifters Shimano Acera
Remmen Tektro
Remhendels Shimano Deore
Nieuwprijs ¤ 771 Gewicht 13,1 kg
Natuurlijk is mijn NRS3 beter daarom gebruik ik deze alleen nog voor stadsverkeer
Ik heb btw vingerhandschoentjes van AGU met zachte binnenkant wat schokken opvangt zal wel eens foto maken
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_24015067
Ik zat zelf meer te zoeken naar full finger gloves omdat ik het heel irritant vind om takken tegen me vingers te krijgen.

Die vondt ik zelf wel mooi, is ook Fox Sidewinder.

[edit] Ik heb ze nu ook maar bestelt omdat ik ze dan snel geleverd kon krijgen via Bike-fun. Even wat heen en weer gemaild en dan konden ze ook snel over komen uit frankrijk.[/edit]

[ Bericht 28% gewijzigd door zBus op 16-12-2004 16:49:43 ]
  donderdag 16 december 2004 @ 16:42:43 #205
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_24015429
Die verkopen ze iig bij Barracuda (internetshop). Daar hebben ze ook een wat lichtere handschoen van Fox nu in de aanbieding. Sidewinder is nl rond de 40 euro
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_24015761
Mjah die fox dingen kosten overal ongeveer het zelfde (45euro) Het fijne aan die fox dingen lijken me die wijs-en middelvinger die wat steviger zijn, vandaar dat ik die maar heb bestelt .
pi_24021595
Hebben jullie dat gelezen op got van hun MTB tocht ? misschien een idee om dat met fokkers ook tedoen? (Als het niet tever weg is)
  donderdag 16 december 2004 @ 21:47:35 #208
33800 FHR
pi_24022343
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:17 schreef MasterDisaster het volgende:
Hebben jullie dat gelezen op got van hun MTB tocht ? misschien een idee om dat met fokkers ook tedoen? (Als het niet tever weg is)
Was toch afgelopen zondag? Ik ken iemand die zondag mee is geweest. Ze waren met z'n 6en en 5 ervan waren super getraind (2 deden mee aan de Ironman etc). De 6e was niet getraind en had een goedkope Giant (rest hadden vette Cannondales etc). Raden welke persoon het was die ik kende.....juist die niet-getrainde. Die ging voor de gein mee, dacht dat het een gezellig dagje fietsen zou worden, lekker beetje rondkarren. Nou dat was dus redelijk bikkelen voor hem

Het is misschien wel aardig om een Fok!-MTB-tocht te gaan organiseren. Moet ik alleen wel even gaan trainen En ik heb nu helemaal geen fiets meer hier (staan allebei bij m'n vriendin, waarvan 1 met lekker voorrem......).
pi_24022723
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:47 schreef FHR het volgende:

[..]

Was toch afgelopen zondag?
hehe hij had ook een roestige ketting las ik
  donderdag 16 december 2004 @ 22:04:12 #210
33800 FHR
pi_24022788
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:00 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

hehe hij had ook een roestige ketting las ik
ROFL, ja! Hij moest de avond ervoor die fiets nog 'schoonmaken' dus dat was een beetje een haast klusje. Kan je de link even geven?
pi_24022906
HIer is de jongen met die goedkope giant. Ik was inderdaad de pauper van het hele stel. Mijn fiets was helemaal brak en mijn conditie niet op peil. Maar toch een gezellig dag gehad!
  donderdag 16 december 2004 @ 22:09:29 #212
33800 FHR
pi_24022928
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:08 schreef Mindstructure het volgende:
HIer is de jongen met die goedkope giant.
En hij is niet eens van jou zelf!
pi_24029688
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/962826 , daar heb je ut topic.
Zag er uit als een leuk fiets tochtje met een paar hoogst fanatieke mensen
wel een verdomd mooie fiets http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/tweakers/2.jpg die cannondale
pi_24066030
quote:
Op donderdag 16 december 2004 22:09 schreef FHR het volgende:

[..]

En hij is niet eens van jou zelf!
Bekijk het positief het was geen aldi "bike"

offtopic: Wat een kloteweer
  zondag 19 december 2004 @ 13:36:07 #215
109833 Benjamos
Screw u guys... Im goin home!
pi_24079801
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=40490

Mensen, that's me. Ik ben al een poosje bezig op mountainbike.nl maar ik dacht dat het best wel leuk kon zijn om mij, of iig mijn fiets, hier ook eens voor te stellen

Hierboven staat mijn fietsje (letten jullie ook op dat jasje , dat al vanaf 1985 trouw zijn dienst doet ). Ik heb deze fiets voor 350 euro gekocht bij matra. Ja, ik was toen helemaal niet bekend in de atbwereld, maar die fiets leek me wel een leuk begin. Hij was vrij basic afgemonteerd, met compleet alivio en naamloos spul. Dat ben ik dus echt wel aan het veranderen, omdat het niet fijn is dat je fiets niet meer wil schakelen als het een beetje vies wordt

Dit heb ik er aan veranderd:
voorderrailleur is nu een nieuwe Deore LX, achterder een Deore XT (wat echt geweldig schakelt). De ketting heb ik vervangen door een sram PC68 ketting. Vandaag heb ik ook mijn promax vremmetjes vervangen door de XT varianten, wat al een heel stuk beter staat. en een heeeel stuk beter remt.

Op mijn lijstje voor zeer binnenkort staat nog een nieuwe crankset, namelijk de XT hollowtech2 variant, waar ik voor een zeer nette prijs aan kan komen. Op zich zijn deze bladen niet op, maar ik vind/denk dat mijn trapas niet stijf genoeg is. Als ik namelijk goed kracht zet, als ik ga staan en ik zet aan, dan duw ik het grootste blad tegen mn voorderrailleur aan. Ik ben al een hele poos bezig geweest met het correct afstellen van mn voorder, maar scherper kan ie echt niet meer. Ik zie ook dat er te veel ruimte ontstaat wanneer ik ga staan. Ik hoop dat ik dat met een nieuwe as/cranks op kan lossen.

Mja... wat hou je dan nog over... mn wielen. Shimano RM40 naven met DT swiss spaken en rigida zac19 velgen. En natuurlijk mijn lowbudget voorvork van RST, een capa T4. Kzit er over na te denken om die (als ik hem echt opgereden heb) van de zomer ofzo te vervangen door een Skareb of een SID. Maar das nogal vervooruitgekeken.

Tot zover.

Schijnen jullie je licht eens over mijn fietsje ? en laat is weten wat je er van vind en wat ik misschien beter kan doen?

Yours sincerely,

Benjamos

[ Bericht 3% gewijzigd door Benjamos op 19-12-2004 18:58:34 ]
pi_24104682
Wel leuk fietsje erg jammer van die voorvork, Durf je nog wel een stoppie tedoen hoe zwaar is ie ?
  maandag 20 december 2004 @ 20:59:08 #217
109833 Benjamos
pi_24108219
Ja, die vork is nogal jammer. Magoed, zoals ik al zei gaat ie waarschijnlijk van de zomer de deur uit. Een stoppie? wat bedoel je daarmee?

(kzag mn vork laatst voor 80 euro in de winkel liggen )

[ Bericht 1% gewijzigd door Benjamos op 20-12-2004 21:36:33 ]
pi_24108291
Stoppie is voorrem hard inknijpen en dan met je achterwiel omhoog tot stil stand komen
  dinsdag 21 december 2004 @ 11:10:13 #219
109833 Benjamos
pi_24115323
aha, dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar denk dat ik dat met mijn spdtjes wel laat
pi_24123276
Dat lijkt me ook wel redelink want je kan dan niet ff snel je voet aan de grond zetten ofzo. Mij is het ook nog niet zo vaak gelukt met me fiets, (waarschijnlijk omdat ik er nog niks van bak) ik veer telkens erg ver in als ik het prbeer.
pi_24123320
tijdje geleden een no footed stoppie gemaakt, beetje onverwacht maar dat zag er wel heer vet uit
Gewoon je rem blokkeren en als je genoeg rempower heb lukt t dan zittend. anders beetje naar voren leunen.. wel voorzichtig natuurlijk
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  dinsdag 28 december 2004 @ 14:00:48 #222
33800 FHR
pi_24255536
Dat was leuk vanochtend lekker de sneeuw fietsen! Nog meer mensen naar buiten gegaan?
  woensdag 29 december 2004 @ 01:17:03 #223
109833 Benjamos
pi_24268393
Jazeker! gewoon goed ingepakt het bos in Heb met mijn Kenda Klaw XT's geen last gehad van glijpartijen of iets dergelijks....

Twas eigenlijk gewoon prima weer
pi_24295413
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:00 schreef FHR het volgende:
Dat was leuk vanochtend lekker de sneeuw fietsen! Nog meer mensen naar buiten gegaan?
Hier geen sneeuw
  vrijdag 31 december 2004 @ 17:15:29 #225
109833 Benjamos
pi_24323478
lekker toch... kun je tenminste doorfietsen!

Wat een K*tweer vandaag zeg...

(iedereen alvast gelukkig nieuwjaar! )
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:15:24 #226
109833 Benjamos
pi_24339539
*probeert topic wat leven in te schoppen*

Vandaag weer gefietst.. maar sjeez wat ging dat zwaar zeg.... Zo zompig, drassig en nat... ik voelde me net een een....... (jullie weten wat ik bedoel )

Hopen op betere tijden
pi_24344574
Ik ga iig een XT achterderaileur kopen en monteren en later misschien meerdere dingen vervangen zoals mijn voortandwielen (alivo ) En later ook mijn banden, levensgevaarlijk nu om een noodstop temaken op de weg. Offroad zijn ze goed. Eerst maar stukrijden dan Swalbe Racing ralphs eronder

Dus sparen voor
-XT achterderaileur
-Voortandwielen/cranks etc
-Banden

Ik heb nu nog:
-Deore achterderaileur
-LX voor
-MPH discs
-Deore shifters
-Alivo voortandwielen
pi_24346639
Ik ben vandaag ook nog even oppat geweest met mijn superia cyclocrosser, was heerlijk weer. Lekker in de modder

@MasterDisaster >> Wat is er mis met alivio bladen/crank? Ze slijten misschien wat sneller maar totdat ze versleten zijn zou ik er lekker mee blijven fietsen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_24347096
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:36 schreef juliusbackpacking het volgende:
Ik ben vandaag ook nog even oppat geweest met mijn superia cyclocrosser, was heerlijk weer. Lekker in de modder

@MasterDisaster >> Wat is er mis met alivio bladen/crank? Ze slijten misschien wat sneller maar totdat ze versleten zijn zou ik er lekker mee blijven fietsen.
Ik laat ze er ook op totdat ze versleten zijn, Daarna koop ik beter Overigens was ik vandaag na 6/8km al compleet gaar maar dat komt door gister. Vorige week heb ik lekker gefietst Zaterdag 20km en zondag24km met leuke gemiddelde snelheid das wel leuker dan gaar op de fiets zitten
  zondag 2 januari 2005 @ 11:11:10 #230
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_24351751
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:00 schreef FHR het volgende:
Nog maar even afreageren dan. Mijn fietsgroepje had die dag een paar rondjes Zeddam gepland. Wij komen uit het westen. Vooraf had ik al gezegd dat je 's ochtends niet uit je eigen raam moest kijken om te beoordelen of het fietsweer was, maar op het weerbericht moest vertrouwen en we in Zeddam lekker in de sneeuw zouden rijden. Daar had ik ze van overtuigd. Dacht ik.

's Ochtends (om zeven uur) regende het dus gruwelijk hard bij ons, zoals voorspeld. Niet erg, dacht ik, dus ik ging m'n bed uit, douchen, ontbijten en naar buiten om m'n fiets op de drager te zetten en de anderen op te halen. Ik word gebeld:

- Heb je al naar buiten gekeken?
-- Daar sta ik nu en ik regen nat, dus?
- O ja. Nou, ik blijf lekker in bed liggen. Anderen hebben ook al afgebeld.
-- ....

Toen ben ik maar naar m'n werk gegaan. Pas toen ik daar eenmaal was bedacht ik me dat ik net zo goed in m'n eentje had kunnen gaan, maar toen was het al te laat eigenlijk. 's Middags kreeg ik foto's opgestuurd van iemand uit Arnhem, die daar dus lekker in een dik pak sneeuw had gebanjerd.

Afijn: nee, ik heb niet in de sneeuw gereden.

pi_24353637
@Trainspotter >> Jij komt uit nootdorp? Wel eens in zoetermeer of bergschenhoek te vinden?

* juliusbackpacking woont in zoetermeer
pi_24353980
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
@Trainspotter >> Jij komt uit nootdorp? Wel eens in zoetermeer of bergschenhoek te vinden?

* juliusbackpacking woont in zoetermeer
Maandje geleden was er een meeting van www.mountainbike.nl bij snowworld.
Dat was gezellig
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zondag 2 januari 2005 @ 17:54:53 #233
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_24357296
Hmm, ik ben een beginnende MTB-er met wel wat recreatieve ervaring op een oude zonder vering, en wou wat actiever het gaan doen en ik dacht aan deze:

http://www.trekbikes.com/bikes/2005/mountain/6500e.jsp

Zou dat geschikt zijn voor een beginnend iemand die graag de wereld van het MTB-en wil verkennen ?

Mijn max budget is +- 1000 euro.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  zondag 2 januari 2005 @ 18:13:11 #234
2764 Trainspotter
pi_24357608
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
Yep, Zoetermeer is mijn vaste trainingsrondje. In de winter wat minder, maar in de zomer ben ik er toch minstens twee avonden per week te vinden. Bergschenhoek kom ik ook wel eens, maar da's eigenlijk net te ver om 's avonds heen te fietsen en niet interessant genoeg om in het weekend naar toe te gaan.
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:30 schreef Mute_Me het volgende:
Maandje geleden was er een meeting van www.mountainbike.nl bij snowworld.
Dat was gezellig
Oh ja, daar was een keer sprake van. Volgens mij had ik me daar ook nog min of meer voor aangemeld. Helemaal vergeten...

Tijd voor een Fok! Zoetermeermountainbikemeeting?
pi_24361152
quote:
Op zondag 2 januari 2005 17:54 schreef -Splash- het volgende:
Hmm, ik ben een beginnende MTB-er met wel wat recreatieve ervaring op een oude zonder vering, en wou wat actiever het gaan doen en ik dacht aan deze:

http://www.trekbikes.com/bikes/2005/mountain/6500e.jsp

Zou dat geschikt zijn voor een beginnend iemand die graag de wereld van het MTB-en wil verkennen ?

Mijn max budget is +- 1000 euro.
Ik zou dan eerder voor een stevens S-8 Elite gaan. Zeer mooie fiets voor een hele scherpe prijs.
http://www.vanherwerden.nl/stevensprijslijst.html

@Trainspotter >> Goed idee!
  maandag 3 januari 2005 @ 11:52:27 #236
33800 FHR
pi_24369412
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Foto's gemaakt op dinsdag 28 december, bij Wageningen-Hoog in de buurt.

Ik heb een poos in het westen des lands gewoont en toen ging ik regelmatig in Rijswijk (Elsburgerbos) rijden. Beetje kort rondje en in een soort park, dus redelijk veel verhard, maar best aardig door de (kleine) klimmetjes. Zoetermeer ben ik maar 1 keer geweest maar viel toen tegen (eentonig). Bergschenhoek ben ik al een poos niet meer geweest, maar vond ik altijd wel leuk. Vooral het stuk bij de klimmuur door de kombochtjes en drop-offs daar.

Tegenwoordig woon ik in 't Oasten en daar ga ik meestal bij Oldenzaal (Hulsbeek) fietsen. Parcours daar is best aardig, alleen niet echt veel hoogteverschil. Het parcours is wel speciaal aangelegd voor mountainbikers, dat is wel relaxed (geen voetgangers en zo goed als helemaal off-road). Of ik ga een beetje 'at random' over de Lonnekerberg, Paasberg en Tankenberg crossen.

En ik het weekend ga ik vaak met m'n vriendin en haar broer fietsen (omgeving Ede-Wageningen). Dat is wel een mooie omgeving en paar leuke stukken (Ginkelse Heide, Wageningse Berg, Amerongen, Doorwerth, Wolfheze). Voor komende zaterdag staat Zeddam (Montferland) op de planning, hopen dat het een beetje redelijk weer wordt.

@Splash: die Trek ziet er wel netjes uit. Een voordeel ervan is dat 'ie schijfremmen heeft, maar die Stevens heeft wel een duurdere/lichtere (en dus ws. ook betere) voorvork. Ik denk dat een proefritje handig zou zijn om een keuze te maken.

--edit: even typfoutje weggehaald, dinsdag was natuurlijk de 28e en niet de 27e

[ Bericht 5% gewijzigd door FHR op 03-01-2005 16:26:33 ]
  maandag 3 januari 2005 @ 12:39:27 #237
2764 Trainspotter
pi_24370249
quote:
Op maandag 3 januari 2005 11:52 schreef FHR het volgende:
Foto's gemaakt op dinsdag 27 december, bij Wageningen-Hoog in de buurt.
, .
quote:
Ik heb een poos in het westen des lands gewoont en toen ging ik regelmatig in Rijswijk (Elsburgerbos) rijden. Beetje kort rondje en in een soort park, dus redelijk veel verhard, maar best aardig door de (kleine) klimmetjes. Zoetermeer ben ik maar 1 keer geweest maar viel toen tegen (eentonig). Bergschenhoek ben ik al een poos niet meer geweest, maar vond ik altijd wel leuk. Vooral het stuk bij de klimmuur door de kombochtjes en drop-offs daar.
Hmmm, Zoetermeer is sinds een jaar of twee toch niet echt eentonig te noemen. Er zijn klimmetjes bij die niet iedereen haalt en afdalingen die sommige mensen niet durven nemen. Al zegt dat meer over hen wellicht, . Het Elsburgerbos vind ik ook wel leuk, maar toch minder dan Z'meer. Wordt bovendien ook slecht onderhouden. En ik heb er vorig jaar mijn regiocompetitie verkloot, . Bergschenhoek heeft ook leuke stukkies. Maar Zoetermeer blijft voor mij het leukste dicht bij huis.

Zeddam is heel erg leuk.
  maandag 3 januari 2005 @ 17:37:58 #238
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24375227
nog de beste wensen mannen!

ff spemmen

[TK] Specialized S-works (alleen frame mag ook)

t frame is misschien al verkocht, over losse onderdelen mag ook altijd gecorrespondeerd worden
OJAAJOH?
  maandag 3 januari 2005 @ 21:21:54 #239
2764 Trainspotter
pi_24378901
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:37 schreef hellmondunited het volgende:
ff spemmen

[TK] Specialized S-works (alleen frame mag ook)
Pfff, nu alweer een nieuwe halen? De nieuwe S-Works is ook wel weer erg fraai. Samen met de Scott Scale toch wel weer de lekkerste hardtail van dit jaar.

Maar goed, ik doe het voorlopig nog een jaartje met z'n kleine broertje, de M4. Stumpjumper Comp is het origineel, maar er is al zoveel aan verbouwd dat je hem nog nauwelijks zo kunt noemen.

Wellicht dit jaar nog een fully aanschaffen, want ik wil wat meer marathons gaan rijden, en wellicht zelfs wel de Transalp.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:35:01 #240
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24391900
quote:
Op maandag 3 januari 2005 21:21 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Pfff, nu alweer een nieuwe halen? De nieuwe S-Works is ook wel weer erg fraai. Samen met de Scott Scale toch wel weer de lekkerste hardtail van dit jaar.

Maar goed, ik doe het voorlopig nog een jaartje met z'n kleine broertje, de M4. Stumpjumper Comp is het origineel, maar er is al zoveel aan verbouwd dat je hem nog nauwelijks zo kunt noemen.

[afbeelding]

Wellicht dit jaar nog een fully aanschaffen, want ik wil wat meer marathons gaan rijden, en wellicht zelfs wel de Transalp.
Ik wil dus ook overstappen naar een fully vandaar
Aangezien ik buiten die s-works nog een hardtail heb is het een beetje overbodig aan het worden. Ik rij toch geen competitie meer in het nieuwe seizoen.

Die stumpjumper vind ik zo gaaf! staat bij ons ook nog in de winkel (de 2003 en 2004) jammer dat er zo weinig vraag na is, t is zon super fiets!

Daar in tegen verkopen de epics wel weer heel erg goed.. dat snap ik dan dus weer niet.
OJAAJOH?
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:19:27 #241
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24415210
Zitten hier trouwens ook mannen op t forum van mountainbike.nl?
Ik zit daar nu net 1 dag op en heb gelijk een magura julie schijfremmen set verpatst evenals een LX voor + achter Derailleur! Wordt echt flink gehandeld daar
OJAAJOH?
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:24:34 #242
109833 Benjamos
pi_24420243
uhuh... ik ben daar bekend als BBX.

Afgezien van de wat technische problemen.... is het een superforum!

Was je nick?
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:01:40 #243
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24440429
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:24 schreef Benjamos het volgende:
uhuh... ik ben daar bekend als BBX.

Afgezien van de wat technische problemen.... is het een superforum!

Was je nick?
same as this one
OJAAJOH?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:14:56 #244
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24463707
Zou iemand mij even uitkunnen leggen hoe ik mijn voorvork het beste schoon kan maken? (keer goed uit elkaar halen) Het gaat om de fox F80

OJAAJOH?
pi_24463889
pi_24552836
Beste vork :p
Ik ga denk ik binnen kort ook maar eens kijken of hier in de buurt nog een leuke tourtocht is waar ik aan mee kan doen. Kijken hoe mijn conditie is in vergelijking met anderen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:10:27 #247
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24578445
Tip: Camelbak kloon voor weinig (8,95 voor de kleinste tot 15,95 voor de grootste geloof ik) bij de Xenos
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:12:27 #248
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_24650079
owkay ook even dit topic omhoog duwen met een paar vragen.
Ik ben op zoek naar een fiets, maar weet nog niet goed wat. Ik was zowat aan het uitkijken naar een koersfiets met recht stuur, type Giant CRS SE (moet niet speciaal Giant zijn, is maar om een voorbeeld te geven). Maar nu dat ik in de fietsenwinkel ben gaan kijken, is mijn oog weer gevallen op vanalles anders . wat ziet dat er allemaal goed uit i.t.t. een foto! Ik zag bv een Scott Voltage, Giant Terrago enz.
Maar meestal zijn die afgewerkt met Shimano Alivio/Altus/Acera... Ik ga er wel bijzeggen dat de fiets bedoeld is om aan de conditie te werken, niet dat dat mijn hoofdhobby is of wordt. Moet ik dan dat soort groepen vermijden, of zeg je: dat is wel ok voor een leek?
  donderdag 20 januari 2005 @ 15:36:49 #249
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24652347
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:12 schreef CrackerJack het volgende:
owkay ook even dit topic omhoog duwen met een paar vragen.
Ik ben op zoek naar een fiets, maar weet nog niet goed wat. Ik was zowat aan het uitkijken naar een koersfiets met recht stuur, type Giant CRS SE (moet niet speciaal Giant zijn, is maar om een voorbeeld te geven). Maar nu dat ik in de fietsenwinkel ben gaan kijken, is mijn oog weer gevallen op vanalles anders . wat ziet dat er allemaal goed uit i.t.t. een foto! Ik zag bv een Scott Voltage, Giant Terrago enz.
Maar meestal zijn die afgewerkt met Shimano Alivio/Altus/Acera... Ik ga er wel bijzeggen dat de fiets bedoeld is om aan de conditie te werken, niet dat dat mijn hoofdhobby is of wordt. Moet ik dan dat soort groepen vermijden, of zeg je: dat is wel ok voor een leek?
mwa voor af en toe is het wel oke, maar meer niet.
als je echt aan je conditie wil werken, adviseer ik je een fiets te pakken die afgemonteerd is met LX. Is iets duurder, maar gaat langer mee dus haal je er ook meer uit.
LX kwalitatief echt stukken beter, maar ook weer niet zo duur zoals XT of XTR.
OJAAJOH?
pi_24729139
Het hangt idd een btje vanaf hoeveel je wilt gaan rijden. Deore is in mijn ogen ook nog wel goed genoeg maar toch wel weer een stuk minder als LX als ik de verhalen zo hoor.
  maandag 24 januari 2005 @ 22:13:11 #251
101909 CrackerJack
pi_24731272
wat zouden jullie er van vinden als ik op een koersfiets een mountainbike-groep laat monteren? Dit omdat de fiets ook nog wel eens een veldwegje moet aankunnen, maar zeker geen ruw werk. Als ik een gewone koersgroep laat monteren zoals een Tiara, dan zal ik nooit noppenbanden kunnen gebruiken door de opbouw van de remmen. Maar met een Deore groep op een koerskader zou dat wel gaan. niet?
  maandag 24 januari 2005 @ 23:14:00 #252
33800 FHR
pi_24732591
Zitten de remnokken wel op de goede plek? De remnokken op een racefiets zitten toch boven de velg als het ware? Die van een mountainbike zitten er iig onder. Houd ook rekening met de velg, het remopp. is misschien wat lager bij een racefiets. Lijkt me sowieso niet echt lekker, V-brakes in combinatie met met racefiets velgen En je moet even kijken of het goed gaat met het voorderailleur (grootte van de tandwielen en max. bereik van derailleur). Zo zullen er vast nog wel wat andere probleempjes zijn (grootte van de bevestigingsklemmen, shifter/stuur etc). Ik weet al die maten van racefietsen niet, maar dit zijn iig wat dingen waar je op moet letten lijkt me zo. Succes in ieder geval!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 09:35:18 #253
109065 sungaMsunitraM
pi_24737154
quote:
Op maandag 24 januari 2005 22:13 schreef CrackerJack het volgende:
wat zouden jullie er van vinden als ik op een koersfiets een mountainbike-groep laat monteren? Dit omdat de fiets ook nog wel eens een veldwegje moet aankunnen, maar zeker geen ruw werk. Als ik een gewone koersgroep laat monteren zoals een Tiara, dan zal ik nooit noppenbanden kunnen gebruiken door de opbouw van de remmen. Maar met een Deore groep op een koerskader zou dat wel gaan. niet?
Klinkt meer als een klusje voor een cyclocrosser
Gewone racegroep monteren, met, afhankelijk van wat je er verder nog mee wilt een tripletje, of een aangepast dubbel crankstel voor: 34-42 of 36-42 of 36-44 (compact) of 38-42 of 39-44 oid.

Als remmen: speciale korte v-brakes voor raceremgrepen:

speciale cantilevers voor CX:

of mooie retro froglegs:

Deze remmen passen dus niet op een gewoon raceframe, je moet een cyclocrossframe hebben met nokjes voor de remmen die ik hierboven liet zien. Verder heeft een cyclocrossframe wat meer ruimte voor dikke banden etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door sungaMsunitraM op 25-01-2005 11:27:13 ]
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:36:00 #254
101909 CrackerJack
pi_24738873
quote:
Op maandag 24 januari 2005 23:14 schreef FHR het volgende:
Lijkt me sowieso niet echt lekker, V-brakes in combinatie met met racefiets velgen En je moet even kijken of het goed gaat met het voorderailleur (grootte van de tandwielen en max. bereik van derailleur). Zo zullen er vast nog wel wat andere probleempjes zijn (grootte van de bevestigingsklemmen, shifter/stuur etc). Ik weet al die maten van racefietsen niet, maar dit zijn iig wat dingen waar je op moet letten lijkt me zo. Succes in ieder geval!
bedankt voor de tips, het is nu een stuk duidelijker. Als leek weet ik wel niet wat je bedoelt als je zegt dat v-brakes niet lekker zijn icm racevelgen. Als ik de rest lees dan zal ik maar afstappen van het idee koersfiets met mtb-groep. De cyclo-cross kader die de fietsenhandelaar voorstelde was te groot, dus daar houdt het op. Dan maar alleen op de baan...

sunga... : bedankt!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:42:50 #255
109065 sungaMsunitraM
pi_24738961
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:36 schreef CrackerJack het volgende:
De cyclo-cross kader die de fietsenhandelaar voorstelde was te groot, dus daar houdt het op.
Dan laat je hem toch een andere bestellen?
Je moet je echt geen fiets laten aansmeren die je fietsenboer graag kwijt wil maar die niet perfect is voor jou.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 12:04:24 #256
101909 CrackerJack
pi_24739261
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Dan laat je hem toch een andere bestellen?
Je moet je echt geen fiets laten aansmeren die je fietsenboer graag kwijt wil maar die niet perfect is voor jou.
ok, maar ik heb een kleine kader nodig, bedoeling was deze: http://www.ridley-bikes.com/nl/index.php?p=cataloog2005/tritons
omdat daar een XS in is.

dan deze cyclocross fiets:
http://www.ridley-bikes.c(...)rossbowflathandlebar

die is pas verkrijgbaar vanaf maat 52, dus geen optie voor mij. Ik denk dat het een Tiagra groep gaat worden op dat eerste model dat ik aangeef.

edit: als je bij de maten kijkt zie je dat deze ook verkrijgbaar is vanaf maat 48, maar da's niet gemeten van het midden vd as tot bovenkant buis. Ik ga dus verder op lijn B bij de geometrie.
pi_24739891
kijk ook eens naar een stevens cyclocrosser. hele mooie bike, als ik zelf geen superia zou hebben zou ik hem kopen

verder rij ik met mijn cyclo gewoon op racevelgjes, waarom zou dat niks met v-brakes zijn?? Zitten avid shorty's op, werkt perfect met racegrepen. Continental Twister(modder) en vredestijn sprint(semislick) en ik kom overal. MTB is soms beter omdat je dan meer controle hebt, maar het lukt wel

hoe klein ben je eigenlijk? ik bedoel 52cm voor een man te klein, dan ben je echt heel klein van stuk(of je LBS kan niet meten).
  dinsdag 25 januari 2005 @ 12:59:30 #258
545 dop
:copyright: dop
pi_24740029
een race frame is voor 28" een crossframe is 26"
race heeft geen nokken en kan dus geen atb groep op
cross heeft wel nokken en word vaak met een atb groep geleverd
een cross kader is vaak zelfs iets kleiner
ik ben zelf van mening dat je met een gewoone koersfiets makkelijk ook een stukje de modder in kunt
een lichte profiel band is vaak al voldoende om een grasveldje over te komen, en daar heb je geen apparte remmen voor nodig
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:02:10 #259
101909 CrackerJack
pi_24740084
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:49 schreef juliusbackpacking het volgende:
verder rij ik met mijn cyclo gewoon op racevelgjes, waarom zou dat niks met v-brakes zijn?? Zitten avid shorty's op, werkt perfect met racegrepen. Continental Twister(modder) en vredestijn sprint(semislick) en ik kom overal. MTB is soms beter omdat je dan meer controle hebt, maar het lukt wel
Maar jij hébt een cross frame, ik zou het andersom doen; een mtb-groep op een race-frame...
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:16:29 #260
545 dop
:copyright: dop
pi_24740338
een race frame is voor 28" een crossframe is vaak 26"
race heeft geen nokken en kan dus geen atb groep op
cross heeft wel nokken en word vaak met een atb groep geleverd
een cross kader is vaak zelfs iets kleiner
ik ben zelf van mening dat je met een gewoone koersfiets makkelijk ook een stukje de modder in kunt
een lichte profiel band is vaak al voldoende om een grasveldje over te komen, en daar heb je geen apparte remmen voor nodig
de volgende plaatjes geven de knelpunten aan van een noppenband
en dat is zeker niet alleen de remhoeven

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 25-01-2005 14:37:26 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:13:02 #261
109065 sungaMsunitraM
pi_24741353
X-cuze me..... een cyclocrosser heeft bijna altijd 28 inch (700C, ETRTO 622) wielen hoor, en een echte crosser is afgemonteerd met race onderdelen, behalve:
-buitenste kettingblad: meestal een 42 of 44
-Remmen: canti's dus.
-pedalen: mountainbikepedalen
-banden / tubes

En wat de tire clearance van een racefiets betreft: op mijn '03 Trek 2300 met 23 mm bandjes zit er tussen de achterband en de rem iets van 7 millimeter, en tussen de band en de binnenkant van de liggende achtervork aan beide kanten ongeveer 6 mm. Erg dikke sloffen kun je daarin echt niet kwijt dus...

Kijk dit is dus een echte 100% cyclocrossfiets
BTW, Jezus, kan je nóg meer Mavic stickers kwijt op dat achterwiel?

[ Bericht 23% gewijzigd door sungaMsunitraM op 25-01-2005 14:31:15 ]
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:32:11 #262
101909 CrackerJack
pi_24741654
knappe fiets, ook maar een kleine kader toch?
pi_24741664
Cyclocross is een racefiets voor het terein, dus een 28" frame met nokjes op de achtervork, en wat extra wielruimte.

Mijn superia heeft normale shimano STI grepen voor op de racefiets, speciale cantilevers(avid shorty 6) om nog genoeg remkracht te houden met die racegrepen(trekken minder aan de kabel dan een MTB hendel). mtb crankstel(44/32/kleinste blad eraf) en voor en achter XT derailleurs(had ik nog liggen).

Net even gekeken maar mijn conti twinster bandjes komen net een klein beetje tegen mijn voorvork aan als ik hem in mijn racefietse zet. Dus een semislick zal het net wel halen denk ik, maar ik ga nu geen bandje wisselen om te uit te zoeken

Nogmaals, hoe klein ben je, wat ik vind het moeilijk te geloven dat 52cm te groot is
Heb je al een raceframe?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:39:45 #264
101909 CrackerJack
pi_24741771
hehe, wat vind je daar moeilijk aan te geloven? Als je een cataloog openslaat zie je toch ook dat er maten zijn als 48 (of kleiner). Er zijn ook kleine mensen hoor.
Ik heb nog niets kwa materiaal, maar had nu mijn zinnen al gezet op die ridley kader die ik aangaf in de link hoger. Maar da's dus geen cyclo. Eens kijken of ik nog een ander merk vind.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:42:15 #265
109065 sungaMsunitraM
pi_24741817
http://www.ridley-bikes.c(...)rossbowflathandlebar

deze 'cyclocrosser-met-recht-stuur-en-mountainbike-groep' zou ik eerder een ultrasportieve crosshybride willen noemen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:44:55 #266
101909 CrackerJack
pi_24741865
dat vond ik ook een interessante fiets, maar kijk eens bij de geometrie daarboven (tekening rode fietskader). Volgens mij begint de maat pas vanaf 52, als je lijn B volgt.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:50:00 #267
109065 sungaMsunitraM
pi_24741945
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sungaMsunitraM op 25-01-2005 14:52:00 (oeps) ]
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:50:53 #268
109065 sungaMsunitraM
pi_24741952
Hart trapas - bovenkant zadelpenlug gemeten 52 cm idd.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:54:50 #269
101909 CrackerJack
pi_24742022
klopt, en die Ridley Triton S kun je dus krijgen in XS = 48cm, en da's toch 4 cm verschil.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:45:39 #270
2764 Trainspotter
pi_24812336
Zo, eindelijk weer eens een mooi mtb-weekend in het vooruitzicht. Straks twee rondjes Zeddam, morgen een tocht van 90 kilometer rond Lemelerveld.

pi_24812418
zeddam?? dat is nogal een eind uit de buurt
  zondag 30 januari 2005 @ 19:05:16 #272
2764 Trainspotter
pi_24837438
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:53 schreef juliusbackpacking het volgende:
zeddam?? dat is nogal een eind uit de buurt
Klopt, maar ik moest zaterdagavond toch in Arnhem zijn, dus dan maar meteen het aangename met het aangename combineren.

Het parcours in Zeddam was zaterdag nog een beetje bevroren, dus daar kon je lekker doorrijden. Vandaag in Lemelerveld was het ene grote zuigende bende. Best afgezien, maar uiteindelijk toch wel weer een voldaan gevoel.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:14:52 #273
109833 Benjamos
pi_24847472
Nou, ik werd mijn RST vork dusdanig zat dat ik maar is op de tweedehandsmarkt ben gaan kijken. Marktplaats was niet zo heel veel te vinden waar ik wat mee kon, de nederlandse ebay is ook niet echt vol ofzo, dus ben ik maar gaan shoppen op de Duitse variant. En wat nu, ik heb een RS Duke XC uit 2003 gekocht. Voor 145 euro ligt ie bij mij op de deurmat ! Niet verkeerd toch?

Zodra ik hem in huis heb en hem gemonteerd heb, volgen er fotos

Hier een paar foto's van de verkoper:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=388322
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=388324
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=388323
pi_24849000
Op ebay duitsland kan je idd best goede koopjes vandaan slepen.
  maandag 31 januari 2005 @ 15:05:48 #275
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24851260
nog iemand die ik met een s-works frame, crossmax sl, stuur(pen) fox f80x ofzo blij kan maken?

ik moet van die spullen af, om mn nieuwe fiets te kunnen verwezelijken
OJAAJOH?
pi_24853286
En hier foto's van zondag ze zijn al op got gepost maar hier nu dus ook

Fietspad :/

modderig

duinen enz

En lopen

En boven, en ook verrot

Downhill B) ik ging daar niet op me plaat hij wel

Op het strand rijden

bird
Ik weet dat me kleding lomp is totaal was het 24km.
  maandag 31 januari 2005 @ 22:52:05 #277
109833 Benjamos
pi_24854842
dan heb ik jou zo lopen uitschelden op mtb.nl vanwege die buttspatborden !
pi_24857785
Dat klopt. maar in deze situatie was het uiterst handig
pi_24858527
OMG, een spatbord, een slot en een REFLECTOR IN JE WIEL!!!!!!!!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:00:19 #280
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24858531
wat heb je met die vogel gedaan?
OJAAJOH?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 10:00:53 #281
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24858539
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:59 schreef juliusbackpacking het volgende:
OMG, een spatbord, een slot en een REFLECTOR IN JE WIEL!!!!!!!!
ik dacht dat dit een mountainbike topic was
OJAAJOH?
pi_24858559
Even een ongetwijfeld stomme vraag over fietskleding, maar ik sta liever hier voor lul dan bij een sportzaak. Ik ben eigenlijk een echter mooi weer fietser. Alleen als de temperatuur boven de 15 graden uitkomt haal ik mijn fiets uit de kelder. Nu zit ik er de laatste tijd over te denken om ook bij wat koudere temperaturen te gaan fietsen. Ik heb al even staan kijken bij de lokale sportzaak, maar ik vond eigenlijk alleen lange broeken zonder zeem. Is dat gebruikelijk? Draag je die dan over je gewone koersbroek? of bestaan ze wel degelijk en moet ik gewoon beter zoeken?
Zu hause ist alles besser
pi_24858647
Ze bestaan wel, ik heb er laatst ook 1 gekocht bij me LBS. Gewoon even wat beter zoeken :p.
pi_24858704
Ze bestaan beide, voordeel van een broek zonder zeem is dat hij vrij kan bewegen. Lange broek wil nog wel een iets gaan kruipen, en dan trekt hij het zeem dus mee.

draag eerst je koersbroek, daarna lange broek zonder zeem en je hebt daar geen last van, + extra laagje stof(tegen de kou).

is geen gekke vraag hoor, heb die nu al zovaak gehoord
pi_24859019
Ok bedankt, ga maar eens proberen wat het lekkerste zit.
Zu hause ist alles besser
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:23:00 #286
109065 sungaMsunitraM
pi_24859800
Je kan beter een lange broek zonder zeem kopen en daar een koersbroek onder dragen.
Broek met zeem moet je namelijk vaak wassen en als je 1 lange broek met zeem hebt is dat niet handig.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 11:42:57 #287
109833 Benjamos
pi_24860215
Uhuh... werkt het beste. Gewoon een korte broek (met of zonder bretels) met zeem en daar de lange broek met zeem onderaantrekken. Is nog lekker warm ook

Ik fiets nu al een poosje in die Kruitvat broek Nog nie een keer koud gehad.. en ik fiets eigenlijk bij elke weersomstandigheid wel
pi_24861533

[ Bericht 100% gewijzigd door Veelkeuzeiserniet op 01-02-2005 13:00:00 ]
pi_24861551

[ Bericht 100% gewijzigd door Veelkeuzeiserniet op 01-02-2005 13:00:44 ]
pi_24861559
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:00 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Als je 's nachts in de duinen smeris achter je aan heb is een REFLECTOR idd niet handig... (maar dat is 5 jaar geleden!)

En dat slot en die spatborden...
pi_24861657
blegh, word ook weer eens tijd dat ik ga mountainbiken
heb het n paar jaar gedaan en dan vooral in de ardennen en
in het zuiden van limburg, landgraaf en dan starten bij de
sterrenwacht was me favo route

me atb toen: klein adapt met de nodige aanpassingen

pi_24862006
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 10:00 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Euh ik was diegene op die NRS3 niet die terrago met slot etc
pi_24862334
Ik heb respect voor mensen die stug met wijde broeken door blijven fietsen...

met gevaar voor eigen leven... als je broek tussen je ketting komt!
pi_24862694
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:22 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Euh ik was diegene op die NRS3 niet die terrago met slot etc
Je moet je fietsmaten natuurlijk wel een beetje opvoeden. Dat kan natuurlijk echt niet, zelfs niet op een terrago uit het jaar nul.
pi_24863284
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:38 schreef Veelkeuzeiserniet het volgende:
Ik heb respect voor mensen die stug met wijde broeken door blijven fietsen...

met gevaar voor eigen leven... als je broek tussen je ketting komt!
pi_24863328
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:57 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Je moet je fietsmaten natuurlijk wel een beetje opvoeden. Dat kan natuurlijk echt niet, zelfs niet op een terrago uit het jaar nul.
Het is natuurlijk niet het materiaal wat de prestaties levert maar die terrago is wel aardig aan gort. overal speling schakelmechanisme aardig verrot. deore LX maar tandwielen waren ver heen. de deraileur wieltjes waren zo goed als rond er zaten geen puntjes meer op

Hopelijk komt mijn deoreXT deraileur snel binnen
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:37:09 #297
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24868558
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:52 schreef Benjamos het volgende:
dan heb ik jou zo lopen uitschelden op mtb.nl vanwege die buttspatborden !
hee ik ken jou
OJAAJOH?
pi_24873062
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:32 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet het materiaal wat de prestaties levert maar die terrago is wel aardig aan gort. overal speling schakelmechanisme aardig verrot. deore LX maar tandwielen waren ver heen. de deraileur wieltjes waren zo goed als rond er zaten geen puntjes meer op

Hopelijk komt mijn deoreXT deraileur snel binnen
Ik hoef je ook niet te vertellen dat je je tandwielen goed moet schoonmaken als je in het zand heb gefietst...

Ik ben trouwens erg blij met mijn Deore voorderaileur, nu achter nog...
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:15:35 #299
109833 Benjamos
pi_24879814
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:37 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

hee ik ken jou
Hehe.. dat kan best ja Had ik niet een mooi Easton stuurtje overgenomen?

al wcrollen aan het sparen?
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:15:35 #300
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24880982
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:15 schreef Benjamos het volgende:

[..]

Hehe.. dat kan best ja Had ik niet een mooi Easton stuurtje overgenomen?

al wcrollen aan het sparen?
easton stuurtje? ik weet van niks
OJAAJOH?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')