Inderdaad, in Eindhoven was dat. Ging nergens over.quote:Op donderdag 22 april 2004 21:57 schreef Biggs het volgende:
Erg opvallend vind ik ook die ploegentijdrit. Weliswaar een wedstrijd extra in Nederland, maar is dat niet gebasseerd op een eerder mislukt plan.
Polen is een nieuwe markt. Hein houdt van nieuwe markten.quote:Ook de ronde van Polen vind ik vreemd. Een land als polen met 8 koersdagen en een wielerland als belgie met evenveel.
inderdaad, in belgie zijn ze daar niet blij meequote:Op donderdag 22 april 2004 22:56 schreef Wombcat het volgende:
Waar ze in België ook helemaal niet blij zijn, is het beperkte aantal ééndagswedstrijden tegen het grote aantal rondes. Ik geloof 14 eendagswedsstrijden en iets van 140 wedstrijddagen in rondes.
Inderdaad een erg scheve verhouding. Heel veel belgische leuke eendagswedstrijden zullen opeens een veel minder interessant deelnemersveld trekken.
Misschien dat er in de loop van de jaren verandering in komt ne dat wedstrijden als omloop het volk later in de pro tour worden opgenomen.quote:Op donderdag 22 april 2004 23:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
inderdaad, in belgie zijn ze daar niet blij mee
vooral die laatste alinea vind ik onrustwekkend, het moeten blijkbaar allemaal all-rounders zijn, en jongeren af en toe eens een kans geven zit er ook al niet in.quote:"België krijgt 5 races op de kalender",
zei Verbruggen nog op Radio 1. "Dat is
het meeste van alle landen. België komt
er beter uit dan ooit tevoren." Kwaad:
"Hou op met die onzinnige argumenten."
De UCI wil in 2005 al 18 ploegen, later
20. Er doen vier Italiaanse, Spaanse en
Franse teams mee, twee Belgische en
Duitse en één team uit Denemarken,
Nederland, Zwitserland en de VS.
De ploegen "moeten" alle races met hun
beste renners rijden. Een verplichting
is dat niet, maar op het einde van het
jaar wordt alles geëvalueerd. Wie de
code brak, krijgt een sanctie opgelegd.
zoals je ziet, de nadruk ligt volledig op de tour. En dan vooral de einduitslag, met een ritoverwinning ben je bijna geen reet.quote:Punten in de Pro Tour:
Tour de France: 100 voor de winnaar en
punten tot de 20e in de eindstand.
Vuelta en Giro: 85 voor de winnaar en
punten tot de 20e in eindstand. Net als
in de Tour 3 punten voor een ritwinnaar
en 1 punt voor de leider in de stand.
M-Sanremo, R.v.Vlaanderen, P-Roubaix,
L-B-L, R.v.Lombardije en de andere rit-
tenkoersen: 50 voor de winnaar & punten
tot de 10e. 1 punt voor de ritwinnaars.
Andere eendagskoersen: 40 voor de win-
naar & punten tot de 10e in de uitslag.
WK: 50 voor de winnaar en punten tot de
tiende in de uitslag.
volgens VRT Teletekst, hoewel ik vrees dat dit niet helemaal klopt, want dan zou vanpetegem opt wk maar vier punten gehaald hebben met een vierde plaatsquote:1 A.Vinokoerov (Kaz) 235 punten
2 T.Hamilton (VS) 180
3 P.Bettini (Ita) 174
4 L.Armstrong (VS) 158
5 J.Ullrich (Dui) 154
6 I.Mayo (Spa) 150
7 R.Heras (Spa) 120
8 M.Boogerd (Ned) 118
9 I.Astarloa (Spa) 112
10 P.VAN PETEGEM 104
hmm, daar gaat mijn redenatie (in een ander topic)quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
vooral die laatste alinea vind ik onrustwekkend, het moeten blijkbaar allemaal all-rounders zijn, en jongeren af en toe eens een kans geven zit er ook al niet in.
of omgekeerd, zullen we in kleinere koersen nogg wel eens een grote renner tegenkomen?
quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:09 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ik denk dat, dat wel mee zal vallen. Alle teams moeten dan de drie grote rondes rijden. Nu doet niemand dat eigenlijk. In geval van de ronde van Italië zou bijvoorbeeld de Rabobank een relatief jongere ploeg heen kunnen sturen om ervaring te krijgen.
Voordeel is, dat de koers niet te veel devalueerd, omdat het voor de Italiaanse ploegen (en met de Vuelta, de Spaanse) het wel een hele belangrijke koers is, waardoor die teams zowiezo de sterkste afvaardigingen blijven sturen.
Dat er iets moest veranderen in het wilerennen was duidelijk, maar volgens mij hebben ze dat op een totaal verkeerde manier gedaan. Ook die puntenverdeling begrijp ik niet helemaal. Ze kunnen beter ook punten geven voor de continentale wedstrijden. En drie punten voor etappewinst in de tour. Is dat niet een beetje weinig?quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:33 schreef Chepke het volgende:
Ik vind het op zich wel goed dat ze een Pro tour opzetten. Maar de manier waarop ze het nu doen is idd niet helemaal perfect. Maar als de UCI een beetje kritisch naar zichzelf is, kunnen ze het nog wel wat veranderen.
toch kan het niet helemaal kloppenquote:Op vrijdag 23 april 2004 12:46 schreef The_Hives het volgende:
hmm, daar gaat mijn redenatie (in een ander topic)
Ik zie vooral in het najaar veel etappe wedstrijden die vlak na elkaar verreden worden met tussendoor nog een aantal wb wedstrijden. Dan heb je denk ik toch wel een team met meer dan 25 renners nodig. En zeker aangezien je ook altijd rekening dient te houden met geblesseerde renners.quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:40 schreef placebeau het volgende:
[..]
toch kan het niet helemaal kloppen
want de ronde van het baskenland en gent-wevelgem worden bijvoorbeeld tegelijk gereden.
dat was allanger duidelijk dat ze na 2004 stoptenquote:Op vrijdag 23 april 2004 14:02 schreef Poepoog het volgende:
De Bankgiroloterij stopt al als sponser
Was op reactie van poster voor mijquote:Op vrijdag 23 april 2004 15:49 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat was allanger duidelijk dat ze na 2004 stopten
Ik ook niet overigens (vergat ik even te zeggen in mijn vorige post).quote:Op donderdag 22 april 2004 23:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
inderdaad, in belgie zijn ze daar niet blij mee
ah ja had ik nog niet eens gezien, sorryquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:36 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Was op reactie van poster voor mij
Dat kun je redelijkerwijs niet verlangen van een menselijk lichaam.quote:De ploegen "moeten" alle races met hun
beste renners rijden. Een verplichting
is dat niet, maar op het einde van het
jaar wordt alles geëvalueerd. Wie de
code brak, krijgt een sanctie opgelegd.
Och. Nog meer dopingszaken dusquote:Op vrijdag 23 april 2004 21:08 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat kun je redelijkerwijs niet verlangen van een menselijk lichaam.
heb even wat verbetering aan gebracht zoals ik het begrepen hebquote:Op vrijdag 23 april 2004 22:04 schreef Aars_Koek het volgende:
Ik moet het allemaal nog gaan zien of het allemaal zo geweldig wordt als ze zeggen. Het is nu net of het Wielrennen nu enkel nog uit deze 18 20 deelnemende ploegen gaat bestaan automatisch gestartrechtigde ploegen gaat bestaan en dat de rest niet meer interessant is.
Nu zullen zoals dus al gezegt de kleinere ploegjes in grote wedstrijden niet meer aan kunnen treden [ Is niet geheel waar, want er zullen altijd wild-cards uitgedeeld worden om aan een totaal van 23-24 ploegen te komen ] terwijl door zulke ploegen de wedstrijd wel aantrekkelijker wordt gemaakt. Neem onze Ludo van Landbouwcrediet Colnago [ zolang Landbouwkrediet zorgt bij de 20 beste ploegen te behoren aan het einde van het seizoen is er niks aan de hand ], deze ploeg zal dus van het hoogste toneel verdwijnen want die 2 belgische ploegen zullen wel Quick step en Lotto Domo zijn.
Nu weet ik wel dat er niet echt naar 1 renner van een ploeg moet worden gekeken wantja als ik naar de vlaamse klassiekers kijk is Dierxsens ook maar de enige van die ploeg die ook daadwerkelijk zich van voren heeft laten zien maar ik vindt zulke renners toch bij een koers horen.
Klinkt gelijkt een stuk beter zo jaquote:Op zaterdag 24 april 2004 12:51 schreef Bartoli het volgende:
[..]
heb even wat verbetering aan gebracht zoals ik het begrepen heb
Pro-tour lijkt me zeker okay, mits ze de wereldbeker zoals die nu bestaat blijven aanhouden.Ook zou het mooi zijn als de eindoverwinning in de pro-tour meer aanzien zou krijgen dan bijvoorbeeld alleen de grote rondes, zodat voorkomen wordt dat de beste renners zich enkel daarop gaan richten.quote:Op zaterdag 24 april 2004 11:54 schreef Trainspotter het volgende:
Een nadeel vind ik dat niet wordt erkend dat je nu eenmaal renners hebt die alleen goed zijn in eendagswedstrijden, maar daarin wel voor het spektakel zorgen. Bettini, Di Luca, Boogerd, Dekker... Wat is er mis met specialisatie? Er wordt nu eigenlijk verlangd dat iedereen een Vinokourov is. Ik zou meer voelen voor een overall-klassement van eendagskoersen (wat mankeert er aan de wereldbeker?) en een klassement voor meerdaagse wedstrijden.
nogal vaag dusquote:De ploegen "moeten" alle races met hun
beste renners rijden. Een verplichting
is dat niet, maar op het einde van het
jaar wordt alles geëvalueerd. Wie de
code brak, krijgt een sanctie opgelegd.
Het sterkste team is het team waar 2 (of 3 dat weet ik niet meer) van de 5 renners in zitten die de hoogste uci raqnking hebben van die ploeg.quote:Op woensdag 19 mei 2004 14:19 schreef Wombcat het volgende:
Ja nogal, hoe willen ze bepalen wie de beste renners zijn? Stand UCI? Prestaties vorig voorjaar? Prestaties afgelopen wedstrijden? Rebellin bv. is nu ook al lang niet meer zo goed als eind april.
Bron: Telegraaf.nlquote:Hoewel er nog geen definitieve kalender is en de licentiecommissie van de internationale wielrenunie UCI zich nog over de voordracht buigt, is het vrijwel zeker dat de gemeente Eindhoven op 19 juni het decor is van een ploegentijdrit in het kader van de Pro Tour.
De nieuwe serie topwielerwedstrijden begint in 2005 en de KNWU heeft de Brabantse stad voorgedragen nadat eerder ook onder andere Den Bosch zich kandidaat had gesteld. Dat heeft een woordvoerder van de wielerbond donderdag bevestigd.
De ploegentijdrit, over 51 kilometer met Helmond als keerpunt, moet de tweede puur Nederlandse wedstrijd worden op de Pro-Tourkalender naast de Amstel Gold Race. In augustus wordt naar alle waarschijnlijkheid ook nog de Ronde van de Benelux verreden. Ook voor die koers ligt een licentieaanvraag bij de UCI. "Binnen twee, drie weken doet die commissie uitspraak" , aldus een woordvoerder van de UCI.
Hoe willen ze dit trouwens toepassen in grote rondes? Worden de teams kleiner (bijvoorbeeld 8 in plaats van 9 renners per ploeg in de Tour), aangezien een peloton van 216 renners toch te gevaarlijk is gebleken wat valpartijen betreft?quote:Nu zullen zoals dus al gezegt de kleinere ploegjes in grote wedstrijden niet meer aan kunnen treden [ Is niet geheel waar, want er zullen altijd wild-cards uitgedeeld worden om aan een totaal van 23-24 ploegen te komen
Maar wat is daar het voordeel van? Ploegen/renners die helemaal geen zin hebben om te starten worden gedwongen, terwijl anderen, die er honderd procent voor zouden gaan, niet mogen starten en dan maar ergens anders een kleiner wedstrijdje moeten gaan rijden waar zij ook geen zin in hadden..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:24 schreef Grobbel het volgende:
Tja, ik weet het niet. Ik denk dat de Protour vooral een middel is om wat meer grotere ploegen of renners te lokken naar bepaalde wedstrijden, waar deze eerder vaak zouden afzeggen.
Wat is beste?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:54 schreef placebeau het volgende:
Er moet minstens een van de drie beste renners van de ploeg deelnemen per wedstrijd, dus rijdt hij er best ook wat mee.
Ik snap het ook niet. Wat is bijvoorbeeld in de Giro het voordeel als ploegen als US Postal, Rabobank, Iles Baleares, T-Mobile met een B-ploeg komen, maar de enthousiaste kleinere teams uit Italië niet mogen starten?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar wat is daar het voordeel van? Ploegen/renners die helemaal geen zin hebben om te starten worden gedwongen, terwijl anderen, die er honderd procent voor zouden gaan, niet mogen starten en dan maar ergens anders een kleiner wedstrijdje moeten gaan rijden waar zij ook geen zin in hadden..
Puik idee.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:55 schreef mitt het volgende:
[..]
Wat is beste?
op de ranglijst?
tsk, zeker van een mod zou je verwachten dat die een topic een beetje leestquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:12 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Het sterkste team is het team waar 2 (of 3 dat weet ik niet meer) van de 5 renners in zitten die de hoogste uci raqnking hebben van die ploeg.
Dus als bijvoorbeeld: freire, boogert, dekker, rasmussen en leipheimer de 5 renners van Rabo zijn met de hoogste ranking, moeten er 2 of 3 van deze groep meedoen.
Dit kan dus ook wisselen. Als in het begin van het seizoen hunter veel punten pakt, en hij komt in plaats van 1 van deze 5, mogen ze hem ook in zetten en kan een topper rust krijgen.
Inderdaad. En 't is ook zo dat de "groten" en hun ploegen, wanneer ze met mekaar geconfronteerd worden, vaak bang zijn van mekaar en blijven afwachten. Het zijn de kleintjes die vaak de wedstrijd openbreken en voor de verrassing zorgen. Zo neem je het risico een hoop suffe wedstrijden te krijgen (zoals de meeste WK's), waar alles pas begint op 20 kilometer van 't einde.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:02 schreef Wombcat het volgende:
Verhaal
Idd. Wat ik ook enorm jammer vind, is dat in bergetappes wordt gewacht tot de laatste klim. Terwijl we al een aantal jaar achter elkaar hebben kunnen zien dat Armstrong op die laatste klim ongenaakbaar is. Alleen in de laatste beretappe van de Tour 2000 viel Pantani vroeg aan, en kreeg Armstrong het moeilijk op de laatste klim. Hongerklop was het excuus, volgens mij was hij moegereden. Opvallend die etappe was vooral dat je zag dat na die aanval van Pantani het peloton slonk tot een renner of 25-30, en dat er (bijna) niemand meer terugkwam in de afdalingen!! Terwijl je anders vaak met 70-100 man aan de laatste klim begint. Je zag dat ook al een beetje in deze Tour, toen Ullrich eens vroeg aanviel. Er kwam weinig volk terug.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Inderdaad. En 't is ook zo dat de "groten" en hun ploegen, wanneer ze met mekaar geconfronteerd worden, vaak bang zijn van mekaar en blijven afwachten. Het zijn de kleintjes die vaak de wedstrijd openbreken en voor de verrassing zorgen. Zo neem je het risico een hoop suffe wedstrijden te krijgen (zoals de meeste WK's), waar alles pas begint op 20 kilometer van 't einde.
Van Heeswijkquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:07 schreef mitt het volgende:
19 mei was ik op vakantie
De nummer 2 & 3 van US Postal zullen het dus druk krijgen na de Tour
Ja idd. Die ploegen krijgen het wss dan ook moeilijker om sponsoren te vinden.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:43 schreef Nyluzzz het volgende:
Eigenlijk is het toch gewoon hartstikke zonde voor de kleine ploegen. Die komen never nooit meer in de pro tour terecht. Ook ambitieuze nieuwe ploegen zullen er waarschijnlijk niet zomaar tussen komen, best jammer.
En dat moet je eigenlijk niet hebben. Ik denk dat het niveau van die ploege er flink op achteruit zal gaan en dat lijkt me op de lange termijn toch niet goed voor het wielrennen.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja idd. Die ploegen krijgen het wss dan ook moeilijker om sponsoren te vinden.
Zou leuk zijn als Armstrong eens wat meer ging fietsen... Basso is inderdaad een goeie.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:48 schreef placebeau het volgende:
Wie wint er volgens jullie volgend jaar het Pro Tour klassement?
Ik denk dat Valverde, Cunego, Bettini en Basso wel een goede kans maken Ze kunnen allevier uit hun voeten in een grote ronde en in de gewone klassiekers
Ja, lang leven Hein Verbruggenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:57 schreef placebeau het volgende:
Tja, en de renners die eigenlijk goed genoeg zijn om die wedstrijden aan te kunnen...
Het peloton wordt veel kleiner dankzij de Pro Tour
Bettini doet 't niet goed genoeg in de grote rondes, maar misschien wel in de kleine.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:48 schreef placebeau het volgende:
Wie wint er volgens jullie volgend jaar het Pro Tour klassement?
Ik denk dat Valverde, Cunego, Bettini en Basso wel een goede kans maken Ze kunnen allevier uit hun voeten in een grote ronde en in de gewone klassiekers
Je komt elke keer dezelfde namen tegen en niet meer de onbekende namen van die kleine teams die je alleen in klassiekers in hun eigen land ziet.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 11:57 schreef placebeau het volgende:
Tja, en de renners die eigenlijk goed genoeg zijn om die wedstrijden aan te kunnen...
Het peloton wordt veel kleiner dankzij de Pro Tour
De kleine Spaanse en Italiaanse ploegen van resp. Cardenas & Figueras zullen we ook moeten missenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 12:15 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Je komt elke keer dezelfde namen tegen en niet meer de onbekende namen van die kleine teams die je alleen in klassiekers in hun eigen land ziet.
zoals een Perez Guapioquote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:33 schreef Nyluzzz het volgende:
Dat was juist zo leuk. Dat je dan ineens renners zag die normaal nooit ziet maar die toch verdomde goed blijken te kunnen fietsen.
Kut-protour, ik vind het nu al klote![]()
Perez Cuapio bedoel jequote:Op woensdag 20 oktober 2004 13:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
zoals een Perez Guapio
quote:Het ziet er niet naar uit dat de Tour de France wil bijdraaien en deel wil uitmaken van de Pro Tour. "We hebben geen argumenten om de Tour te overtuigen", zegt Pat McQuaid, zo goed als zeker UCI-preses vanaf september 2005.
"Giro en Vuelta hebben wel baat bij de Pro Tour. Het geeft ze zekerheid over deelname van de beste ploegen. Maar de Tour heeft die beste ploegen sowieso."
"En wij kunnen de Tour geen extra wildcards geven om meer Franse ploegen uit te nodigen als we dat niet doen met de andere grote rondes. Het is oorlog maar als Ier ben ik dat gewend. Ik hoop nog."
die fransen van ASO zijn gewoon pikken. Ze doen dat omdat er anders 20 ploegen meedoen waarvan een aantal die ze al een paar jaar weigeren (o.a Lampre). Die fransen willen die gewoon blijven weigeren in de Tour omdat ze oude koeien uit de sloot willen blijven halen (lees: Rumsas affaire). En ja ze hebben dan 20 ploegen en kunnen er nog een 2/3 tal met een wildcard toelaten dat worden dan dus automatisch Bouygues Telecom, Agritubel en AG2r. Dus zie probleem niet want de beste fransen ploegen zitten verder toch in de Pro-Tour.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:31 schreef PjotrOegromov het volgende:
Het is gewoon dom dat ze met zoveel ploegen in de ProTour starten. Ze hadden er niet meer dan 16 toe moeten laten. Dan zou elke ronde nog voldoende locale ploegen kunnen opstellen, en alleen de echte 'top'ploegen zouden in de ProTour zitten. Ook de Tour had dan denk ik wel meegedaan, aangezien de 16 beste ploegen altijd toch wel in de Tour zitten.
22 ploegen in de Tour? Da's dan 198 renners (met ploegen van 9 man). Mwah, moet kunnen eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:22 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die fransen van ASO zijn gewoon pikken. Ze doen dat omdat er anders 20 ploegen meedoen waarvan een aantal die ze al een paar jaar weigeren (o.a Lampre). Die fransen willen die gewoon blijven weigeren in de Tour omdat ze oude koeien uit de sloot willen blijven halen (lees: Rumsas affaire). En ja ze hebben dan 20 ploegen en kunnen er nog een 2/3 tal met een wildcard toelaten dat worden dan dus automatisch Bouygues Telecom, Agritubel en AG2r. Dus zie probleem niet want de beste fransen ploegen zitten verder toch in de Pro-Tour.
Eens.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:31 schreef PjotrOegromov het volgende:
Het is gewoon dom dat ze met zoveel ploegen in de ProTour starten. Ze hadden er niet meer dan 16 toe moeten laten. Dan zou elke ronde nog voldoende locale ploegen kunnen opstellen, en alleen de echte 'top'ploegen zouden in de ProTour zitten. Ook de Tour had dan denk ik wel meegedaan, aangezien de 16 beste ploegen altijd toch wel in de Tour zitten.
niet eens is niet leuk als je in de Tour 16 ploegen toelaat en de rest 2 wildcards voor teams buiten frankrijk en de rest voor franse (profs) "amateurs" ploegenquote:Op zondag 24 oktober 2004 15:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Eens.
Als de Tour zich niet aansluit bij de ProTour kan het daar ook op uitdraaien.quote:Op zondag 24 oktober 2004 15:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niet eens is niet leuk als je in de Tour 16 ploegen toelaat en de rest 2 wildcards voor teams buiten frankrijk en de rest voor franse (profs) "amateurs" ploegen
die kans zit er wel dik in dan. Dan is het zelfs zo dat we een Tour krijgen zonder de meeste ProTour ploegen. Aangezien de Tour dan een evenement wordt wat niet bij de ProTour hoort en dus toegankelijk wordt voor ploegen als MrBookmaker, Barloworld, Colombia Selle-Italia enzoquote:Op zondag 24 oktober 2004 15:35 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als de Tour zich niet aansluit bij de ProTour kan het daar ook op uitdraaien.
En terecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:53 schreef Bartoli het volgende:
http://sport.fok.nl/wielrennen/nieuws/10097
Phonak (voorlopig) geweerd
Figueras is nog niet zeker. Figueras 1e optie is Lampre-Caffita. Maar aangezien daar iets mis is met de contracten (lees dat de contracten van o.a Glomser, Figueras, Bertagnolli ineens niet meer kloppen) is Acqua & Sapone de 2e optie.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu wordt Aqua & Sapone blijkbaar genoemd als mogelijke kandidaat voor de Pro-Tour om het dopingplekje van Phonak op te nemen.
Je weet wel , Aqua & Sapone is die ploeg waar volledig dopingvrije renners als Rumsas , Figueras en Hamburger volgend jaar gaan rondrijden
quote:1. Quick Step (Bel)
2. Davitamon-Lotto (Bel)
3. CSC (Den)
4. Illes Balears (Spa)
5. Liberty Seguros
6. Euskaltel-Euskadi (Bel)
7. Sanier Duval-Prodir (Fra)
8. Cofidis (Fra)
9. Bouygues Telecom (Fra)
10. FDJeux.com (Fra)
11. Crédit Agricole (Fra)
12. Gerolsteiner (Dui)
13. T-Mobile (Dui)
14. Domina Vacanze (Ita)
15. Liquigas (Ita)
16. Lampre-Caffita (Ita)
17. Fassa Bortolo (Ita)
18. RABOBANK
19. Discovery Channel (VS)
ja en Euskaltel is niet Belgischquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:34 schreef MrJonez het volgende:
Saunier Duval is toch Spaans? Met een Zwitsers tintje?
als kopman voor de Giroquote:Op woensdag 1 december 2004 13:10 schreef Zwansen het volgende:
Beloki dus wel te zien in de Pro Tour.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen hebben de organisatoren van de Grote Rondes terug afgehaakt bij de Pro-Tour ?
Het lijkt er toch meer en meer op dat Heintje en zijn bende gaan mogen inbinden voor hun eisen ...
Met die Franse teams heeft het volgens mij weinig te maken , want op AG2R na zitten ze toch allemaal in de Pro-Tour.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:54 schreef Bartoli het volgende:
Ze doen voor 2005 wel mee lijkt me maar voor 2006 nog niet aangezien ze (ASO) meer te zeggen wil hebben. Het ligt niet zozeer aan Heintje en de ProTour maar aan de gemierenneuks van de ASO. Want op die manier verliezen ze hun recht om de wild-cards toe te kennen aan de Franse ploegen.
dus ASO![]()
Ag2r, RAGT, Agritubel zijn allemaal PCT's en dan heb ik het nog niet over de continentale teams maar goed die mogen sowieso geen wildcard krijgen voor een Grote Ronde. Maar goed er zijn nu 19 ProTour ploegen + 3 te vergeven wild-cads dus dan zou de ASO nog die 3 kunnen uitnodigen ipv Phonak, Barloworld of een ander team. Dus in dat opzicht zie ik het probleem niet zo.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met die Franse teams heeft het volgens mij weinig te maken , want op AG2R na zitten ze toch allemaal in de Pro-Tour.
Volgens mij is het de ASO veel meer te doen om de rol van de UCI in het wielrennen ...
Inderdaad, het zou mij zo al sterk lijken dat ze pakweg Agritubel al zouden uitnodigen hoor , misschien nog net RAGT (ag2r zeker natuurlijk)quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:12 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ag2r, RAGT, Agritubel zijn allemaal PCT's en dan heb ik het nog niet over de continentale teams maar goed die mogen sowieso geen wildcard krijgen voor een Grote Ronde. Maar goed er zijn nu 19 ProTour ploegen + 3 te vergeven wild-cads dus dan zou de ASO nog die 3 kunnen uitnodigen ipv Phonak, Barloworld of een ander team. Dus in dat opzicht zie ik het probleem niet zo.
Agritubel en RAGT zijn bij voorbaat nog niet uitgenodigd maar als die macht weer komt te liggen bij de ASO natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad, het zou mij zo al sterk lijken dat ze pakweg Agritubel al zouden uitnodigen hoor , misschien nog net RAGT (ag2r zeker natuurlijk)
Volgens mij heeft heel dit protest véél meer te maken met uitspraken en pogingen van Heintje waardoor de commerciele positie van de wedstrijdorganisatoren in handen van de UCI zou komen.
De UCI zou maar al te graag hun Pro-Tour laten sponseren en de tv rechten ed gezamelijk verkopen zoals de Uefa met de Champions league doet ...
Zo wordt een ronde weer een ronde en niet meerdere eendaagse wedstijden achter elkaar. Het winnen van een ronde moet ook belangrijker zijn het winnen van etappes in een ronde. Het moet niet zo zijn dat iemand die drie etappes wint in de tour meer punten krijgt dan de winnaar van de tour. Etappes zijn nou eenmaal van ondegeschikt belang in een ronde.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De puntentelling van de ProTour is bekendgemaakt !
Ik snap niet dat iemand die het wielrennen een beetje volgt zoiets kan verzinnen. 9 ritten winnen in de Giro levert minder op dan een 4e plaats in Milaan-Sanremo. Ritwinst in Rv Zwitserland levert minder op dan een 9e plaats in de GP Plouay.
Ja kijk , je hebt nu eenmaal spurters in het peleton hé , en dat is nu eenmaal ook een kwaliteit als wielrenner.quote:Op zondag 19 december 2004 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nu vind ik wel dat etappe-overwinningen in bijvoorbeeld de Tour een beetje overroepen werden. Voor sommigen is de profcarrière blijkbaar meteen geslaagd omdat ze er een ritje hebben gewonnen. Degelijke, maar niet echt bijzondere renners die wel een tourrit wonnen, worden plots gekatapulteerd tot outsiders in de zwaardere wedstrijden, terwijl ze nog steeds niet erg bijzonder zijn (bij ons Belgen bijvoorbeeld een Baguet).
Anderzijds is 3 puntjes wel bijzonder weinig. Zo zal je maar zoals Petacchi 15 ritten winnen in grote rondes, wat toch indrukwekkend is, en toch beteken je weinig in een Pro-Tourklassement.
Je moet nu ook niet gaan overdrijven hé , met de huidige UCI puntentelling moest een sprinter OOK al 8 ritten winnen om meer punten te hebben dan de winnaar van een grote ronde.quote:Op zondag 19 december 2004 10:39 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Zo wordt een ronde weer een ronde en niet meerdere eendaagse wedstijden achter elkaar. Het winnen van een ronde moet ook belangrijker zijn het winnen van etappes in een ronde. Het moet niet zo zijn dat iemand die drie etappes wint in de tour meer punten krijgt dan de winnaar van de tour. Etappes zijn nou eenmaal van ondegeschikt belang in een ronde.
helemaal mee eens. In het continentale circuit verdienen ze in verhouding nog meer punten vlgs mijquote:Op zondag 19 december 2004 14:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet nu ook niet gaan overdrijven hé , met de huidige UCI puntentelling moest een sprinter OOK al 8 ritten winnen om meer punten te hebben dan de winnaar van een grote ronde.
Maar het is vooral de verschrikkelijke onderwaardering tov de klassiekers die zo slecht is ...
Klopt en mannen als Boonen, Freire en Bettini zullen zeker starten in één van de grote rondes want dat is egl min of meer een verplichting nu ze in alle 3 de grote rondes moeten starten, de teams dan. En Bettini heeft al laten weten de Giro te willen rijden en die andere 2 die je noemde willen goed rijden in de Tour. Daarnaast gaat het ook niet steeds om de punten maar ook om zeges. Zeges kunnen publicitair aantrekkelijker zijn dan zo'n debiele ranking want dat is egl toch maar subjectief en niet objectief.quote:Op zondag 19 december 2004 14:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om eerlijk te zijn , ik denk dat dit eigenlijk een "laffe streek" is van de UCI om af te rekenen met de organisatoren van de grote rondes.
Met deze puntentelling is het quasi zeker dat toprenners als Boonen , Freire , Bettini, ... niet meer in de grote rondes zullen verschijnen. Ze kunnen er toch geen punten meer pakken , en de teams zullen liever nog een helper extra meenemen om het klassement van de klassementsrijder te verzekeren. (want daar liggen de punten) , dus zullen ze zich concentreren op de eendagswedstrijden ...
Overigens is dat klassement eigenlijk écht belachelijk. Bekijk dat van 2004 maar eens , renners als Backstedt of Hoste die we maar in 1 koers dit jaar gezien hebben staan er zowat evenhoog als mannen die 20 wedstrijden wonnen als Petacchi en Boonen.
Ik denk dat het enkel een kwestie van tijd is vooraleer het publicitaire gekoppeld wordt aan de puntentelling hoor.quote:Op zondag 19 december 2004 14:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Klopt en mannen als Boonen, Freire en Bettini zullen zeker starten in één van de grote rondes want dat is egl min of meer een verplichting nu ze in alle 3 de grote rondes moeten starten, de teams dan. En Bettini heeft al laten weten de Giro te willen rijden en die andere 2 die je noemde willen goed rijden in de Tour. Daarnaast gaat het ook niet steeds om de punten maar ook om zeges. Zeges kunnen publicitair aantrekkelijker zijn dan zo'n debiele ranking want dat is egl toch maar subjectief en niet objectief.
Ik vrees van niet want nogmaals etappezeges in de Giro/Vuelta tellen ook. Al krijg je er maar 3 punten voor als je een etappe pakt. Publicitair kan het voor zo'n renner wel belangrijk zijn voor eventueel een nieuw contract of niet. Mijns inziens boeit zo'n puntenranking niet zoveel. Het is leuk om het te winnen maar das ook alles. Als iedereen voor zo'n ranking zou gaan moesten ze alleen de WB opnemen en de rest niet.quote:Op zondag 19 december 2004 14:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik denk dat het enkel een kwestie van tijd is vooraleer het publicitaire gekoppeld wordt aan de puntentelling hoor.
Dat hebben we met de Wereldbeker ook gezien , in het begin was ook niemand geinsteresseerd in die kunstmatig toegevoegde wedstrijden als Hamburg, Montreal , zelfs de Amstel , ...
maar na enkele jaren begon men dat klassement voor de WB toch interessant te vinden , ook al door de invoering van de UCI ranking waardoor je daar veel punten mee kon pakken , en zie je dat toppers toch de tour ed laten schieten om daarin te gaan presteren.
Zul je bij de Pro-Tour ook wel gaan zien , denk ik.
De Tour zal er misschien nog zoveel niet onder gaan lijden , maar voor de Giro en de Vuelta is dit een catastrofe ...
Die Pro Tour punten maken ook niet alles uit inderdaad. Een etappezege in de Tour is publicitair nog altijd interessanter als een 4e plek in de massasprint in Milaan-San Remo.quote:Op zondag 19 december 2004 15:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik vrees van niet want nogmaals etappezeges in de Giro/Vuelta tellen ook. Al krijg je er maar 3 punten voor als je een etappe pakt. Publicitair kan het voor zo'n renner wel belangrijk zijn voor eventueel een nieuw contract of niet. Mijns inziens boeit zo'n puntenranking niet zoveel. Het is leuk om het te winnen maar das ook alles. Als iedereen voor zo'n ranking zou gaan moesten ze alleen de WB opnemen en de rest niet.
En dan vooral de Spaanse ploegen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zoals voorspeld waren er ook wedstrijden waarin sommige ploegen duidelijk tegen hun zin moesten starten.
Het zou wel fijn zijn indien de Spaanse en Italiaanse ploegen dan eens een collectief middelvingertje aan Hein toonden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De UCI dreigt nu tijdens de Giro en Vuelta van volgend jaar, andere wedstrijden te laten plaatsvinden, waar verplicht de ProTour-ploegen aan mee moeten doen.
Mooi zo, kan ik eindelijk beginnen denken aan wedstrijden op een gesloten parcours waar we toegangsticketjes voor kunnen verkopen /Hein Verbruggenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:44 schreef Ambrosius het volgende:
Er blijft weinig over op deze manier, als de volgende koersen afvallen (zoals het er nu naar uitziet):
- Giro
- Tour
- Vuelta
- Milaan-San Remo
- Parijs-Roubaix
- Luik-Bastenaken-Luik
- Parijs-Nice
- Tirreno Adriatico
- Parijs-Tours
- Ronde van Lombardije
je vergeet de Waalse-Pijlquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:44 schreef Ambrosius het volgende:
Er blijft weinig over op deze manier, als de volgende koersen afvallen (zoals het er nu naar uitziet):
- Giro
- Tour
- Vuelta
- Milaan-San Remo
- Parijs-Roubaix
- Luik-Bastenaken-Luik
- Parijs-Nice
- Tirreno Adriatico
- Parijs-Tours
- Ronde van Lombardije
Saiz kan misschien wel een grote mond opzetten over die prijzengelden , maar in welke mate zal zijn Spaanse sponsor kunnen lachen als hij niet meer in de Vuelta wil/gaat starten. Idem voor de Italiaanse sponsoren in de Giro. Per slot van rekening ligt hun commerciele doelgroep nog altijd grotendeels in het land zelf en willen ze vooral daar in beeld komen ...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:48 schreef mbn het volgende:
Het zijn nu dus de ploegen die op de crisis in de ProTour aansturen blijkbaar. De ploegen zijn het zat dat de Giro en de Vuelta hun zaakjes niet op orde hebben (denk ook aan de bijna staking vanwege de prijzengelden voor de Giro en aan het beperkte aantal landen waar de Giro werd uitgezonden op tv), maar wel veel macht binnen het wielrennen opeisen. Als een man als Saiz zich werkelijk in dit conflict meldt dan zou het best eens een grmmige strijd in de wielerwereld kunnen worden volgend jaar.
Da's wel een logische actie, heb je problemen met de ASO, pak dan de Giro en Vuelta aan. Wat een eikel is die Verbruggen toch.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De UCI dreigt nu tijdens de Giro en Vuelta van volgend jaar, andere wedstrijden te laten plaatsvinden, waar verplicht de ProTour-ploegen aan mee moeten doen. Er wordt gedacht aan een Ronde van Duitsland, een Ronde van 'Europa' of zelfs de Vredeskoers. Tijdens het Tour de France zal er geen concurrerende wedstrijd worden gehouden, daar is het aanzien van de Franse ronde te groot voor.
"Ik ben klaar met ASO (Amaury Sport Organisation)", sprak UCI-voorzitter Hein Verbruggen. "Hun bemoeienis is nu voorbij. Ik ben blij dat ik er niets meer mee heb te maken. Met de arrogantie waarmee ASO iedereen tegemoet treedt, valt niets te beginnen."
Dat lijkt me wel een aardig idee. Als ze dat doen, dan heeft de UCI meteen het nakijken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij trouwens af wat hij zou doen als de ASO en de andere 2 organisatoren nu eens zelf een "puntensysteem" aan HUN kalender zouden hangen , eentje die op zijn minst evenwaardig is aan de UCI , want zij hebben de wedstrijden én de sponsors ...
Die staking om de prijzengelden vind ik geëmmer, want de ploegen halen het grootste deel van hun inkomen uit de sponsoren, en die betalen echt wel genoeg. Ze mogen best in de wedstrijden ook wat verdienen, maar dan vind ik dat als ze dat niet genoeg vinden, dat ze dan maar niet meer meedoen (wat niet kan bij de Protou natuurlijk, maar stuur dan maar wat renners die er wél zin in hebben).quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:48 schreef mbn het volgende:
Het zijn nu dus de ploegen die op de crisis in de ProTour aansturen blijkbaar. De ploegen zijn het zat dat de Giro en de Vuelta hun zaakjes niet op orde hebben (denk ook aan de bijna staking vanwege de prijzengelden voor de Giro en aan het beperkte aantal landen waar de Giro werd uitgezonden op tv), maar wel veel macht binnen het wielrennen opeisen. Als een man als Saiz zich werkelijk in dit conflict meldt dan zou het best eens een grmmige strijd in de wielerwereld kunnen worden volgend jaar.
De andere wedstrijden van de Giro organisatie :quote:Op zondag 7 augustus 2005 09:20 schreef Wombcat het volgende:
Dat lijkt me wel een aardig idee. Als ze dat doen, dan heeft de UCI meteen het nakijken.
Heeft de organisatie van de Giro nog meer wedstijden? Ik dacht van wel, want op de site van de Gazetta dello Sport staan meer wedstrijden, maar dat kan ook vanuit nieuwsoogpunt zijn natuurlijk.
Waaraan dachten de FIFA-stemgerechtigden toen ze opperkwal Blatter verkozen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De vraag is alleen aan wat de UCI stemgerechtigden zullen denken, aan hun portemonnee of aan de toekomst van het wielrennen ...
Tuurlijk, maar aan de andere kant zag je dat de IOC stemgerechtigden wél hun "verstand" gebruikten toen ze Rogge kozen boven die corrupte Koreaan ...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waaraan dachten de FIFA-stemgerechtigden toen ze opperkwal Blatter verkozen?
je zult een verdeling krijgen. Sommige die terecht voor de sport kiezen en sommige die hun eigen beurs willen vullen. De vraag is van welke groep heb je dan de meerderheid?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De vraag is alleen aan wat de UCI stemgerechtigden zullen denken, aan hun portemonnee of aan de toekomst van het wielrennen ...
Aanvallers ook. Als hun aanval slaagt tenminstequote:Op maandag 10 oktober 2005 10:08 schreef Bartoli het volgende:
Sprinters worden bevoordeeld rest blijft voorlopig hetzelfde in puntensysteem
Zeg nu zelf Di Luca is een klassiek renner die anders de WB ook wel had gewonnenquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:55 schreef placebeau het volgende:
[..]
Aanvallers ook. Als hun aanval slaagt tenminste
Nu moeten ze ook nog de wereldbeker terug starten, want zeg nu zelf, we hebben het allemaal gemist.
Ik (en niet alleen ik) spreek nog altijd in termen van "volgende week weer een wereldbekerwedstrijd". Of de zevende "wereldbekerzege" van Zabel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zeg nu zelf Di Luca is een klassiek renner die anders de WB ook wel had gewonnen![]()
Moet die daarom terug![]()
Ik weet het voor hetzelfde geld was het een klassementsrenner die won en dan zei ik mss wat anders
Maar ff serieus het maakt mij niet veel uit of de WB wel of niet terugkomt. Als ze de ProTour langszaam aan verbeteren hoor je mij ook niet meer klagen.
En onder de wereldbeker bleef iedereen van de klassiekers spreken en waren de andere wb-wedstrijden minder waard. Zo zal het altijd gaan, de wereldbeker werd pas in de laatste jaren meer gewaardeerd en dan nog vooral in België en Nederland.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:22 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik (en niet alleen ik) spreek nog altijd in termen van "volgende week weer een wereldbekerwedstrijd". Of de zevende "wereldbekerzege" van Zabel.
En ik weet niet zo zeker of het Di Luca zou geweest zijn die won, en niet Boonen
Op die manier worden dat soort koersen helemaal gedevalueerd. Dan komt het zwaartepunt helemaal in het voorjaar te liggen samen met de tour. Ik denk dat het goed is om ook na de tour nog koersen te hebben die er toe doen. Misschien dat ze nu nog niet de uitstraling hebben van bijvoorbeeld De Ronde van Vlaanderen of Parijs-Nice, maar door ze te devalueren wordt het natuurlijk nooit wat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:08 schreef Zwansen het volgende:
Ah, goed nieuws. Nu koersen als Hamburg, ENECO, Polen enz. nog een beetje devalueren en het is mooi. 50 voor ENECO, Polen is veel te veel, net zoals de 40 voor Hamburg. Maak daar maar 40 en 30 van ofzo.
Dat ligt het nu ook al hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:33 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Op die manier worden dat soort koersen helemaal gedevalueerd. Dan komt het zwaartepunt helemaal in het voorjaar te liggen samen met de tour.
San Sebastian, Parijs-Tours en Lombardije. Toch 3 mooie koersen.quote:Ik denk dat het goed is om ook na de tour nog koersen te hebben die er toe doen. Misschien dat ze nu nog niet de uitstraling hebben van bijvoorbeeld De Ronde van Vlaanderen of Parijs-Nice, maar door ze te devalueren wordt het natuurlijk nooit wat.
quote:Ook BWB begraaft ProTour
De Belgische Wielrijdersbond sluit zich aan bij de nationale wielerfederaties van Frankrijk, Spanje en Italië,die vorige zondag een communiqué uitgaven waarin ze stellen dat de ProTour moet begraven worden. ,,Ook wij vinden dat er een nieuw en open systeem moet komen binnen de UCI voor de bovenlaag onder de profploegen, maar de ProTour is een doodgeboren kind'', aldus BWB-voorzitter Laurent De Backer. De drie grote ronden (Tour, Giro en Vuelta) verklaarden eerder al dat de breuk met de ProTour definitief is.(HC)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |