abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31328223
Nieuw puntensysteem voor ProTour leuk nieuws voor Boonen en McEwen

De ProTour-toekomst oogt mooi voor mensen als wereldkampioen Tom Boonen en Robbie McEwen die nu welgeteld drie punten kregen voor een ritzege in de Tour. Dat wordt allemaal aangepast en officieel gemaakt volgende week maandag.

Vanaf volgend seizoen krijgt een renner tien punten voor een Touretappe en acht voor een ritzege in de Vuelta of de Giro. Een overwinning in een etappe van de andere ProTour-rittenkoersen zal met drie punten worden gehonoreerd. Dit seizoen was dat b.v. één schamel punt. Wie de Ronde van Vlaanderen wint, krijgt er net als dit jaar vijftig. Nu was de wanverhouding tussen de ronderenners en de rest van het peloton veel te groot.

sportwereld

Sprinters worden bevoordeeld rest blijft voorlopig hetzelfde in puntensysteem
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:11:32 #152
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:55:42 #153
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_31329123
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:08 schreef Bartoli het volgende:
Sprinters worden bevoordeeld rest blijft voorlopig hetzelfde in puntensysteem
Aanvallers ook. Als hun aanval slaagt tenminste

Nu moeten ze ook nog de wereldbeker terug starten, want zeg nu zelf, we hebben het allemaal gemist.
pi_31329549
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:55 schreef placebeau het volgende:

[..]

Aanvallers ook. Als hun aanval slaagt tenminste

Nu moeten ze ook nog de wereldbeker terug starten, want zeg nu zelf, we hebben het allemaal gemist.
Zeg nu zelf Di Luca is een klassiek renner die anders de WB ook wel had gewonnen

Moet die daarom terug

Ik weet het voor hetzelfde geld was het een klassementsrenner die won en dan zei ik mss wat anders

Maar ff serieus het maakt mij niet veel uit of de WB wel of niet terugkomt. Als ze de ProTour langszaam aan verbeteren hoor je mij ook niet meer klagen.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:22:35 #155
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_31329736
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:13 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Zeg nu zelf Di Luca is een klassiek renner die anders de WB ook wel had gewonnen

Moet die daarom terug

Ik weet het voor hetzelfde geld was het een klassementsrenner die won en dan zei ik mss wat anders

Maar ff serieus het maakt mij niet veel uit of de WB wel of niet terugkomt. Als ze de ProTour langszaam aan verbeteren hoor je mij ook niet meer klagen.
Ik (en niet alleen ik) spreek nog altijd in termen van "volgende week weer een wereldbekerwedstrijd". Of de zevende "wereldbekerzege" van Zabel.
En ik weet niet zo zeker of het Di Luca zou geweest zijn die won, en niet Boonen
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:28:20 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31329872
Het systeem zit gewoon (voorlopig) niet goed in mekaar. De derde en de vierde uit de Pro Tour-stand (Ullrich en Armstrong) hebben we dit seizoen nauwelijks gezien. Zoiets zou niet mogen, zo'n stand zou juist moeten tonen wie er een heel seizoen staat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31329929
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:22 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik (en niet alleen ik) spreek nog altijd in termen van "volgende week weer een wereldbekerwedstrijd". Of de zevende "wereldbekerzege" van Zabel.
En ik weet niet zo zeker of het Di Luca zou geweest zijn die won, en niet Boonen
En onder de wereldbeker bleef iedereen van de klassiekers spreken en waren de andere wb-wedstrijden minder waard. Zo zal het altijd gaan, de wereldbeker werd pas in de laatste jaren meer gewaardeerd en dan nog vooral in België en Nederland.

Laat de ProTour zich maar wat ontwikkelen. Nieuwe puntentelling is al een stap vooruit. Misschien nog wat van de mindere wedstrijden van de kalender schrappen (Gent-Wevelgem, Ronde van Polen, ploegentijdrit) en je houdt een harstikke mooi wielerseizoen over . Di Luca is al een mooie winnaar voor de eerste keer de ProTour. Voor volgend jaar zou het mooi zijn als ook mannen als Basso, Cunego, Boonen, Freire en Valverde zich wat meer op het klassement zouden richten.
pi_31330013
Je kan er in ieder geval niet omheen dat Di Luca, Boonen en Petacchi die ook vrij hoog staan niet gepresteerd hebben. Wat betreft Ullrich en Lance ben ik het wel met je eens maja als je alleen in Dauphine/Tour scoort zoals Lance en Zwitserland/Tour zoals Ullrich en je rijdt beide keren podium dan sta je automatisch hoog. Kijk maar naar een Freire die nog vrij hoog staat omdat die Tirreno won en in Milaan-SanRemo nog 4e of 5e werd.

Het puntensysteem rammelt misschien nog wel een beetje maar geef ze bij de UCI gewoon de tijd omdat nog aan te passen. Met die puntenverdeling nu wat betreft de ritten ben ik het wel mee eens. De rittenkoersen mbt eindrangschikkingen en eendagskoersen komen mss nog.

Hoe je het ook wend of keert de eerste editie van de veel beladen ProTour (ook al vind ik het initiatief nog steeds goed als ze de verbeteringen blijven doorvoeren) is verdiend gewonnen door de killer van spoltore.
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:18:03 #159
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_31340985
Ik ben blij dat ze de puntentelling gaan herzien.
Op deze manier had de ProTour namelijk helemaal geen waarde.
Een vijfde plaats in Hamburg of de Ronde van Polen leverde een stuk meer op dan 5 etappes in grote rondes.
Dat wordt nu in ieder geval al een beetje recht getrokken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:08:18 #160
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31357400
Ah, goed nieuws. Nu koersen als Hamburg, ENECO, Polen enz. nog een beetje devalueren en het is mooi. 50 voor ENECO, Polen is veel te veel, net zoals de 40 voor Hamburg. Maak daar maar 40 en 30 van ofzo.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:33:07 #161
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_31357808
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:08 schreef Zwansen het volgende:
Ah, goed nieuws. Nu koersen als Hamburg, ENECO, Polen enz. nog een beetje devalueren en het is mooi. 50 voor ENECO, Polen is veel te veel, net zoals de 40 voor Hamburg. Maak daar maar 40 en 30 van ofzo.
Op die manier worden dat soort koersen helemaal gedevalueerd. Dan komt het zwaartepunt helemaal in het voorjaar te liggen samen met de tour. Ik denk dat het goed is om ook na de tour nog koersen te hebben die er toe doen. Misschien dat ze nu nog niet de uitstraling hebben van bijvoorbeeld De Ronde van Vlaanderen of Parijs-Nice, maar door ze te devalueren wordt het natuurlijk nooit wat.

Als je dan toch verschillende gradaties van wedstrijden wilt hebben zou ik pleiten voor een systeem dat nu bij tennis wordt gebruikt. Veel wedstrijden met een verschillend aantal punten voor de winnaar. De topploegen zouden van verplicht moeten deelnemen aan een aantal grote wedstrijden en voor de rest moeten ze zelf maar uitzoeken waar ze willen rijden waarbij de topploegen voorrang krijgen boven kleine ploegen. Betekend wel dat er meer wedstrijden op de kalender komen maar ook dat er meer ploegen nodig zijn.
Everytime she sneezes I believe it's love
pi_31379527
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:33 schreef vluggejapie het volgende:

[..]

Op die manier worden dat soort koersen helemaal gedevalueerd. Dan komt het zwaartepunt helemaal in het voorjaar te liggen samen met de tour.
Dat ligt het nu ook al hoor.
quote:
Ik denk dat het goed is om ook na de tour nog koersen te hebben die er toe doen. Misschien dat ze nu nog niet de uitstraling hebben van bijvoorbeeld De Ronde van Vlaanderen of Parijs-Nice, maar door ze te devalueren wordt het natuurlijk nooit wat.
San Sebastian, Parijs-Tours en Lombardije. Toch 3 mooie koersen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_31379844
Ronde van Polen, GP Plouay, TTT Eindhoven enzo zijn niet bepaald gedevalueerd door de ProTour. Sterker nog als je naar de deelnemers kijkt en kijkt naar de uitslagen zijn er zeker een hoop renners die er wat van gaan maken. Tuurlijk ligt het Zwaartepunt t/m de Tour maar de koersen na de Tour zijn ook allemaal zwaar genoeg om ze niet zomaar uit de PT te smijten.

En ach dat akkefietje in de Eneco Tour het is dat het daar om een PT koers gaat maar dat gebeurd wekelijks wel ergens. Dat zal volgend jaar ook niet meer gebeuren.

De renners klagen wel dat de kalender te vol zit kan ook allemaal wel maar ze kunnen dat zelf plannen wat ze wel en niet rijden. Zo'n Voigt die het hardste klaagt is het min of meer zelf schuld die houdt van het koersen dus die start in alles wat er bestaat. Dan vind ik het niet gek dat je vermoeid bent met nog goed 1,5 mnd te koersen. Ik zou tegen Jens zeggen beter plannen en minder rijden dan is dat geklaag ook snel weg.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:02:49 #164
67640 SaintOfKillers
pi_40293736
quote:
Ook BWB begraaft ProTour

De Belgische Wielrijdersbond sluit zich aan bij de nationale wielerfederaties van Frankrijk, Spanje en Italië,die vorige zondag een communiqué uitgaven waarin ze stellen dat de ProTour moet begraven worden. ,,Ook wij vinden dat er een nieuw en open systeem moet komen binnen de UCI voor de bovenlaag onder de profploegen, maar de ProTour is een doodgeboren kind'', aldus BWB-voorzitter Laurent De Backer. De drie grote ronden (Tour, Giro en Vuelta) verklaarden eerder al dat de breuk met de ProTour definitief is.(HC)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:37:09 #165
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40294260
Zonde. Maar goed het ProTour-systeem had ook een promotie-degradatie-regeling moeten hebben en wat koersen konden wel weggelaten worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:41:28 #166
67640 SaintOfKillers
pi_40294335
De bonden en een hoop organisatoren zijn dus al tegen en als ze een promotie/degradatie-systeem gaan gebruiken, dan gaan ze ook al de grote ploegen tegen zich krijgen, want die deden vooral mee omdat ze de zekerheid hadden dat ze vier jaar mochten meedoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')