Aanvallers ook. Als hun aanval slaagt tenminstequote:Op maandag 10 oktober 2005 10:08 schreef Bartoli het volgende:
Sprinters worden bevoordeeld rest blijft voorlopig hetzelfde in puntensysteem
Zeg nu zelf Di Luca is een klassiek renner die anders de WB ook wel had gewonnenquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:55 schreef placebeau het volgende:
[..]
Aanvallers ook. Als hun aanval slaagt tenminste
Nu moeten ze ook nog de wereldbeker terug starten, want zeg nu zelf, we hebben het allemaal gemist.
Ik (en niet alleen ik) spreek nog altijd in termen van "volgende week weer een wereldbekerwedstrijd". Of de zevende "wereldbekerzege" van Zabel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Zeg nu zelf Di Luca is een klassiek renner die anders de WB ook wel had gewonnen![]()
Moet die daarom terug![]()
Ik weet het voor hetzelfde geld was het een klassementsrenner die won en dan zei ik mss wat anders
Maar ff serieus het maakt mij niet veel uit of de WB wel of niet terugkomt. Als ze de ProTour langszaam aan verbeteren hoor je mij ook niet meer klagen.
En onder de wereldbeker bleef iedereen van de klassiekers spreken en waren de andere wb-wedstrijden minder waard. Zo zal het altijd gaan, de wereldbeker werd pas in de laatste jaren meer gewaardeerd en dan nog vooral in België en Nederland.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:22 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik (en niet alleen ik) spreek nog altijd in termen van "volgende week weer een wereldbekerwedstrijd". Of de zevende "wereldbekerzege" van Zabel.
En ik weet niet zo zeker of het Di Luca zou geweest zijn die won, en niet Boonen
Op die manier worden dat soort koersen helemaal gedevalueerd. Dan komt het zwaartepunt helemaal in het voorjaar te liggen samen met de tour. Ik denk dat het goed is om ook na de tour nog koersen te hebben die er toe doen. Misschien dat ze nu nog niet de uitstraling hebben van bijvoorbeeld De Ronde van Vlaanderen of Parijs-Nice, maar door ze te devalueren wordt het natuurlijk nooit wat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:08 schreef Zwansen het volgende:
Ah, goed nieuws. Nu koersen als Hamburg, ENECO, Polen enz. nog een beetje devalueren en het is mooi. 50 voor ENECO, Polen is veel te veel, net zoals de 40 voor Hamburg. Maak daar maar 40 en 30 van ofzo.
Dat ligt het nu ook al hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:33 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Op die manier worden dat soort koersen helemaal gedevalueerd. Dan komt het zwaartepunt helemaal in het voorjaar te liggen samen met de tour.
San Sebastian, Parijs-Tours en Lombardije. Toch 3 mooie koersen.quote:Ik denk dat het goed is om ook na de tour nog koersen te hebben die er toe doen. Misschien dat ze nu nog niet de uitstraling hebben van bijvoorbeeld De Ronde van Vlaanderen of Parijs-Nice, maar door ze te devalueren wordt het natuurlijk nooit wat.
quote:Ook BWB begraaft ProTour
De Belgische Wielrijdersbond sluit zich aan bij de nationale wielerfederaties van Frankrijk, Spanje en Italië,die vorige zondag een communiqué uitgaven waarin ze stellen dat de ProTour moet begraven worden. ,,Ook wij vinden dat er een nieuw en open systeem moet komen binnen de UCI voor de bovenlaag onder de profploegen, maar de ProTour is een doodgeboren kind'', aldus BWB-voorzitter Laurent De Backer. De drie grote ronden (Tour, Giro en Vuelta) verklaarden eerder al dat de breuk met de ProTour definitief is.(HC)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |