abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29467687
De Tour de France is gewoon een insituut. Net zoals de Giro, Vuelta en de voorjaarsklassiekers dat zijn.

Verbruggen is met zijn vernieuwingsdrang gewoon niet bestand tegen de traditie van het wielrennen.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:37:01 #127
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29468086
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De UCI dreigt nu tijdens de Giro en Vuelta van volgend jaar, andere wedstrijden te laten plaatsvinden, waar verplicht de ProTour-ploegen aan mee moeten doen.
Het zou wel fijn zijn indien de Spaanse en Italiaanse ploegen dan eens een collectief middelvingertje aan Hein toonden.

Verder is 't uiteraard hilarisch dat uitgerekend Verbruggen anderen arrogantie verwijt .

Hein, jij incompetente zak, kruip gewoon terug onder je steen. Je weet wel, die steen waar je onder zat te bibberen toen de wielerwereld je nodig had tijdens al die dopingklappen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29468149
Wat een bagger kalender is het zo .
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:41:54 #129
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29468175
Ik kan mij echt niet voorstellen dat al die ploegen met belangen in Spanje en Italië even met hun sterkste bezetting de Ronde van Duitsland of Polen zouden gaan rijden ...
Om nog maar te zwijgen over de Italiaanse en Spaanse renners bij de andere ploegen zelf ...

Jah, Gilberto Simoni zal bij Quick-step wel even de "Vredeskoers" gaan rijden in plaats van de Giro ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:43:08 #130
pi_29468207
Ik vraag mij trouwens af wat hij zou doen als de ASO en de andere 2 organisatoren nu eens zelf een "puntensysteem" aan HUN kalender zouden hangen , eentje die op zijn minst evenwaardig is aan de UCI , want zij hebben de wedstrijden én de sponsors ...
pi_29468237
Er blijft weinig over op deze manier, als de volgende koersen afvallen (zoals het er nu naar uitziet):

- Giro
- Tour
- Vuelta
- Milaan-San Remo
- Parijs-Roubaix
- Luik-Bastenaken-Luik
- Parijs-Nice
- Tirreno Adriatico
- Parijs-Tours
- Ronde van Lombardije
sig verwijderd door FA
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:44:58 #132
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29468249
Verbruggen is wel goed met dreigementen. Hij zou ook al eens alle Belgische koersen schrappen wegens een onenigheid.

Trouwens, de ronde van Catalonië is al tijdens de giro en de ronde van polen tijdens de vuelta.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:54:02 #133
pi_29468410
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:44 schreef Ambrosius het volgende:
Er blijft weinig over op deze manier, als de volgende koersen afvallen (zoals het er nu naar uitziet):

- Giro
- Tour
- Vuelta
- Milaan-San Remo
- Parijs-Roubaix
- Luik-Bastenaken-Luik
- Parijs-Nice
- Tirreno Adriatico
- Parijs-Tours
- Ronde van Lombardije
Mooi zo, kan ik eindelijk beginnen denken aan wedstrijden op een gesloten parcours waar we toegangsticketjes voor kunnen verkopen /Hein Verbruggen
pi_29474923
Het zijn nu dus de ploegen die op de crisis in de ProTour aansturen blijkbaar. De ploegen zijn het zat dat de Giro en de Vuelta hun zaakjes niet op orde hebben (denk ook aan de bijna staking vanwege de prijzengelden voor de Giro en aan het beperkte aantal landen waar de Giro werd uitgezonden op tv), maar wel veel macht binnen het wielrennen opeisen. Als een man als Saiz zich werkelijk in dit conflict meldt dan zou het best eens een grmmige strijd in de wielerwereld kunnen worden volgend jaar.
pi_29474977
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:44 schreef Ambrosius het volgende:

- Giro
- Tour
- Vuelta
- Milaan-San Remo
- Parijs-Roubaix
- Luik-Bastenaken-Luik
- Parijs-Nice
- Tirreno Adriatico
- Parijs-Tours
- Ronde van Lombardije
je vergeet de Waalse-Pijl
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 23:18:32 #136
pi_29475509
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 22:48 schreef mbn het volgende:

Het zijn nu dus de ploegen die op de crisis in de ProTour aansturen blijkbaar. De ploegen zijn het zat dat de Giro en de Vuelta hun zaakjes niet op orde hebben (denk ook aan de bijna staking vanwege de prijzengelden voor de Giro en aan het beperkte aantal landen waar de Giro werd uitgezonden op tv), maar wel veel macht binnen het wielrennen opeisen. Als een man als Saiz zich werkelijk in dit conflict meldt dan zou het best eens een grmmige strijd in de wielerwereld kunnen worden volgend jaar.
Saiz kan misschien wel een grote mond opzetten over die prijzengelden , maar in welke mate zal zijn Spaanse sponsor kunnen lachen als hij niet meer in de Vuelta wil/gaat starten. Idem voor de Italiaanse sponsoren in de Giro. Per slot van rekening ligt hun commerciele doelgroep nog altijd grotendeels in het land zelf en willen ze vooral daar in beeld komen ...
pi_29481848
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De UCI dreigt nu tijdens de Giro en Vuelta van volgend jaar, andere wedstrijden te laten plaatsvinden, waar verplicht de ProTour-ploegen aan mee moeten doen. Er wordt gedacht aan een Ronde van Duitsland, een Ronde van 'Europa' of zelfs de Vredeskoers. Tijdens het Tour de France zal er geen concurrerende wedstrijd worden gehouden, daar is het aanzien van de Franse ronde te groot voor.

"Ik ben klaar met ASO (Amaury Sport Organisation)", sprak UCI-voorzitter Hein Verbruggen. "Hun bemoeienis is nu voorbij. Ik ben blij dat ik er niets meer mee heb te maken. Met de arrogantie waarmee ASO iedereen tegemoet treedt, valt niets te beginnen."
Da's wel een logische actie, heb je problemen met de ASO, pak dan de Giro en Vuelta aan. Wat een eikel is die Verbruggen toch.
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij trouwens af wat hij zou doen als de ASO en de andere 2 organisatoren nu eens zelf een "puntensysteem" aan HUN kalender zouden hangen , eentje die op zijn minst evenwaardig is aan de UCI , want zij hebben de wedstrijden én de sponsors ...
Dat lijkt me wel een aardig idee. Als ze dat doen, dan heeft de UCI meteen het nakijken.
Heeft de organisatie van de Giro nog meer wedstijden? Ik dacht van wel, want op de site van de Gazetta dello Sport staan meer wedstrijden, maar dat kan ook vanuit nieuwsoogpunt zijn natuurlijk.

Op zich vind ik de Protour trouwens nog niet zo slecht, maar wel met wat wijzigingen: terug naar max. 18 teams. Met een promotie/degradatieregeling (waarbij bv. de slechtste twee afzakken naar continental niveau, en andersom). En een betere puntenverdeling, want die van nu is bagger.
pi_29481870
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 22:48 schreef mbn het volgende:

Die staking om de prijzengelden vind ik geëmmer, want de ploegen halen het grootste deel van hun inkomen uit de sponsoren, en die betalen echt wel genoeg. Ze mogen best in de wedstrijden ook wat verdienen, maar dan vind ik dat als ze dat niet genoeg vinden, dat ze dan maar niet meer meedoen (wat niet kan bij de Protou natuurlijk, maar stuur dan maar wat renners die er wél zin in hebben).

En wat de TV betreft: ook de Dauphine is niet overal op TV (vrijwel nergens zelfs) en da's ook een belangrijke wedstrijd.
Dat zenders de Giro niet uit willen zenden, ligt meer aan dat ze er niet voor willen betalen.
Trouwens: Eurosport zendt véél wielrennen uit, dus is het wel in vrijwel heel Europa te zien.
  zondag 7 augustus 2005 @ 12:15:55 #139
pi_29483839
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 09:20 schreef Wombcat het volgende:

Dat lijkt me wel een aardig idee. Als ze dat doen, dan heeft de UCI meteen het nakijken.
Heeft de organisatie van de Giro nog meer wedstijden? Ik dacht van wel, want op de site van de Gazetta dello Sport staan meer wedstrijden, maar dat kan ook vanuit nieuwsoogpunt zijn natuurlijk.
De andere wedstrijden van de Giro organisatie :

Pro Tour:
Milaan - San Remo
Tirreno - Ardriatico
Giro della Lombardia

Niet in de Pro Tour:
Milaan - Turijn
Giro della Provincia di Lucca
Giro della Provincia di Reggio Calabria
Giro del Lazio
Giro del Piemonte

Andere wedstrijden van de Vuelta Organisator:

Trofeo Luis Puig
Ronde van Valencia
Semana Catalana
Ronde van Murcia
Ronde van Aragon
Clasica Alcobendas
  zondag 7 augustus 2005 @ 19:03:13 #140
pi_29489872
Ik hoorde vandaag de organisator van de E3-Prijs op Sporza Radio, ze zouden al door de ASO benaderd zijn om zich in een groepering van organisatoren aan te sluiten om een alternatieve wielerkalender voor te leggen en daar sponsors voor gaan zoeken om een klassement (zoals de Pro-Tour van dit jaar of de uci lijst vroeger) daarvoor te gaan sponsoren. "En dan eens zien waar de ploegen gaan willen starten"
pi_29579476
Lijkt me een ramp voor het wielrennen als ze het zo hoog op gaan spelen (in ieder geval voor de korte termijn). Wielrennen is toch een belangrijk deel historie van de wedstrijden.

Overigens las ik welke veranderingen de ASO voorstelt, en dat zijn nu precies de veranderingen die ik ook wil, namelijk 18 ploegen en promotie/degradatie regeling.
pi_29585701
Okee, het is officieel. De teams vormen een front tegen de wedstrijdorganisatoren.

Nu zitten die gasten echten met een probleem.
pi_29586695
Ik snap het punt niet. UCI wil geleidelijk aan terug naar 18 PT teams met degradatieregeling dat is nu net wat de 3 GT ook willen. Maar nu gaat dat pact niet door omdat het hun zeker niet te snel gaat.

Aan de andere kant de meeste teams willen van het plicht af om in alle 3 de GT te starten wat weer min of meer neerkomt op het feit van 18 PT + 4 wildcards.

Dus ergens klopt het niet
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:13:57 #144
pi_29588060
Als ze het even "slim" spelen kunne ze het met de 3 grote ronden ook nog zo spelen dat de teams die niet in hun andere wedstrijden willen starten ook niet naar de Tour mogen ...
Want ik wil nog wel eens zien hoelang hun "Front" stand gaat houden met de Tour in het vooruitzicht hoor ... Zeker al bij de Franse teams,

en laat staan de renners zelf , kun jij het voorstellen dat iemand als Gibo Simoni in wat een van zijn laatste seizoen op topniveau moet worden niet in de Giro zal willen starten ? Of Ullrich in de Tour ?
Straks komen er nog processen van renners tegen de teams omdat "ze hun beroep niet mogen uitvoeren van hun werkgever" , we hebben het reeds in andere sporten gezien waar een "team" een atleet verbood aan een bepaalde meeting deel te nemen
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:17:45 #145
pi_29588148
Waar het overigens vooral allemaal om draait zal wel de voorzittersverkiezing van de UCI zijn. Hein Verbrugghen wil McQuaid , ASO wil die vooral niet en will Moreno , iemand die dicht staat bij de Vueltaorganisatoren

Mijn prognose ? Straks wordt Moreno gekozen , is het probleem "Verbruggen" van de baan en komen ze snel tot een akkoord tussen UCI en ASO ...
pi_29588682
Die kans zit er dik in ja Joost dat het Moreno dan gaat worden. Dan kan de ProTour idd door in de huidige vorm qua wedstrijden maar dan met 18 PT ploegen en de mogelijkheid tot het uitdelen van max 4 wildcards.

McQuaid is de evenknie van Hein dus dan gaat dat vooral niet door.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:47:18 #147
pi_29588923
De vraag is alleen aan wat de UCI stemgerechtigden zullen denken, aan hun portemonnee of aan de toekomst van het wielrennen ...
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:49:49 #148
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29588979
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De vraag is alleen aan wat de UCI stemgerechtigden zullen denken, aan hun portemonnee of aan de toekomst van het wielrennen ...
Waaraan dachten de FIFA-stemgerechtigden toen ze opperkwal Blatter verkozen?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:14:16 #149
pi_29589569
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waaraan dachten de FIFA-stemgerechtigden toen ze opperkwal Blatter verkozen?
Tuurlijk, maar aan de andere kant zag je dat de IOC stemgerechtigden wél hun "verstand" gebruikten toen ze Rogge kozen boven die corrupte Koreaan ...
pi_29599159
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
je zult een verdeling krijgen. Sommige die terecht voor de sport kiezen en sommige die hun eigen beurs willen vullen. De vraag is van welke groep heb je dan de meerderheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')