Zo wordt een ronde weer een ronde en niet meerdere eendaagse wedstijden achter elkaar. Het winnen van een ronde moet ook belangrijker zijn het winnen van etappes in een ronde. Het moet niet zo zijn dat iemand die drie etappes wint in de tour meer punten krijgt dan de winnaar van de tour. Etappes zijn nou eenmaal van ondegeschikt belang in een ronde.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De puntentelling van de ProTour is bekendgemaakt !
Ik snap niet dat iemand die het wielrennen een beetje volgt zoiets kan verzinnen. 9 ritten winnen in de Giro levert minder op dan een 4e plaats in Milaan-Sanremo. Ritwinst in Rv Zwitserland levert minder op dan een 9e plaats in de GP Plouay.
Ja kijk , je hebt nu eenmaal spurters in het peleton hé , en dat is nu eenmaal ook een kwaliteit als wielrenner.quote:Op zondag 19 december 2004 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nu vind ik wel dat etappe-overwinningen in bijvoorbeeld de Tour een beetje overroepen werden. Voor sommigen is de profcarrière blijkbaar meteen geslaagd omdat ze er een ritje hebben gewonnen. Degelijke, maar niet echt bijzondere renners die wel een tourrit wonnen, worden plots gekatapulteerd tot outsiders in de zwaardere wedstrijden, terwijl ze nog steeds niet erg bijzonder zijn (bij ons Belgen bijvoorbeeld een Baguet).
Anderzijds is 3 puntjes wel bijzonder weinig. Zo zal je maar zoals Petacchi 15 ritten winnen in grote rondes, wat toch indrukwekkend is, en toch beteken je weinig in een Pro-Tourklassement.
Je moet nu ook niet gaan overdrijven hé , met de huidige UCI puntentelling moest een sprinter OOK al 8 ritten winnen om meer punten te hebben dan de winnaar van een grote ronde.quote:Op zondag 19 december 2004 10:39 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Zo wordt een ronde weer een ronde en niet meerdere eendaagse wedstijden achter elkaar. Het winnen van een ronde moet ook belangrijker zijn het winnen van etappes in een ronde. Het moet niet zo zijn dat iemand die drie etappes wint in de tour meer punten krijgt dan de winnaar van de tour. Etappes zijn nou eenmaal van ondegeschikt belang in een ronde.
helemaal mee eens. In het continentale circuit verdienen ze in verhouding nog meer punten vlgs mijquote:Op zondag 19 december 2004 14:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je moet nu ook niet gaan overdrijven hé , met de huidige UCI puntentelling moest een sprinter OOK al 8 ritten winnen om meer punten te hebben dan de winnaar van een grote ronde.
Maar het is vooral de verschrikkelijke onderwaardering tov de klassiekers die zo slecht is ...
Klopt en mannen als Boonen, Freire en Bettini zullen zeker starten in één van de grote rondes want dat is egl min of meer een verplichting nu ze in alle 3 de grote rondes moeten starten, de teams dan. En Bettini heeft al laten weten de Giro te willen rijden en die andere 2 die je noemde willen goed rijden in de Tour. Daarnaast gaat het ook niet steeds om de punten maar ook om zeges. Zeges kunnen publicitair aantrekkelijker zijn dan zo'n debiele ranking want dat is egl toch maar subjectief en niet objectief.quote:Op zondag 19 december 2004 14:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om eerlijk te zijn , ik denk dat dit eigenlijk een "laffe streek" is van de UCI om af te rekenen met de organisatoren van de grote rondes.
Met deze puntentelling is het quasi zeker dat toprenners als Boonen , Freire , Bettini, ... niet meer in de grote rondes zullen verschijnen. Ze kunnen er toch geen punten meer pakken , en de teams zullen liever nog een helper extra meenemen om het klassement van de klassementsrijder te verzekeren. (want daar liggen de punten) , dus zullen ze zich concentreren op de eendagswedstrijden ...
Overigens is dat klassement eigenlijk écht belachelijk. Bekijk dat van 2004 maar eens , renners als Backstedt of Hoste die we maar in 1 koers dit jaar gezien hebben staan er zowat evenhoog als mannen die 20 wedstrijden wonnen als Petacchi en Boonen.
Ik denk dat het enkel een kwestie van tijd is vooraleer het publicitaire gekoppeld wordt aan de puntentelling hoor.quote:Op zondag 19 december 2004 14:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Klopt en mannen als Boonen, Freire en Bettini zullen zeker starten in één van de grote rondes want dat is egl min of meer een verplichting nu ze in alle 3 de grote rondes moeten starten, de teams dan. En Bettini heeft al laten weten de Giro te willen rijden en die andere 2 die je noemde willen goed rijden in de Tour. Daarnaast gaat het ook niet steeds om de punten maar ook om zeges. Zeges kunnen publicitair aantrekkelijker zijn dan zo'n debiele ranking want dat is egl toch maar subjectief en niet objectief.
Ik vrees van niet want nogmaals etappezeges in de Giro/Vuelta tellen ook. Al krijg je er maar 3 punten voor als je een etappe pakt. Publicitair kan het voor zo'n renner wel belangrijk zijn voor eventueel een nieuw contract of niet. Mijns inziens boeit zo'n puntenranking niet zoveel. Het is leuk om het te winnen maar das ook alles. Als iedereen voor zo'n ranking zou gaan moesten ze alleen de WB opnemen en de rest niet.quote:Op zondag 19 december 2004 14:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik denk dat het enkel een kwestie van tijd is vooraleer het publicitaire gekoppeld wordt aan de puntentelling hoor.
Dat hebben we met de Wereldbeker ook gezien , in het begin was ook niemand geinsteresseerd in die kunstmatig toegevoegde wedstrijden als Hamburg, Montreal , zelfs de Amstel , ...
maar na enkele jaren begon men dat klassement voor de WB toch interessant te vinden , ook al door de invoering van de UCI ranking waardoor je daar veel punten mee kon pakken , en zie je dat toppers toch de tour ed laten schieten om daarin te gaan presteren.
Zul je bij de Pro-Tour ook wel gaan zien , denk ik.
De Tour zal er misschien nog zoveel niet onder gaan lijden , maar voor de Giro en de Vuelta is dit een catastrofe ...
Die Pro Tour punten maken ook niet alles uit inderdaad. Een etappezege in de Tour is publicitair nog altijd interessanter als een 4e plek in de massasprint in Milaan-San Remo.quote:Op zondag 19 december 2004 15:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik vrees van niet want nogmaals etappezeges in de Giro/Vuelta tellen ook. Al krijg je er maar 3 punten voor als je een etappe pakt. Publicitair kan het voor zo'n renner wel belangrijk zijn voor eventueel een nieuw contract of niet. Mijns inziens boeit zo'n puntenranking niet zoveel. Het is leuk om het te winnen maar das ook alles. Als iedereen voor zo'n ranking zou gaan moesten ze alleen de WB opnemen en de rest niet.
En dan vooral de Spaanse ploegen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zoals voorspeld waren er ook wedstrijden waarin sommige ploegen duidelijk tegen hun zin moesten starten.
Het zou wel fijn zijn indien de Spaanse en Italiaanse ploegen dan eens een collectief middelvingertje aan Hein toonden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De UCI dreigt nu tijdens de Giro en Vuelta van volgend jaar, andere wedstrijden te laten plaatsvinden, waar verplicht de ProTour-ploegen aan mee moeten doen.
Mooi zo, kan ik eindelijk beginnen denken aan wedstrijden op een gesloten parcours waar we toegangsticketjes voor kunnen verkopen /Hein Verbruggenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:44 schreef Ambrosius het volgende:
Er blijft weinig over op deze manier, als de volgende koersen afvallen (zoals het er nu naar uitziet):
- Giro
- Tour
- Vuelta
- Milaan-San Remo
- Parijs-Roubaix
- Luik-Bastenaken-Luik
- Parijs-Nice
- Tirreno Adriatico
- Parijs-Tours
- Ronde van Lombardije
je vergeet de Waalse-Pijlquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:44 schreef Ambrosius het volgende:
Er blijft weinig over op deze manier, als de volgende koersen afvallen (zoals het er nu naar uitziet):
- Giro
- Tour
- Vuelta
- Milaan-San Remo
- Parijs-Roubaix
- Luik-Bastenaken-Luik
- Parijs-Nice
- Tirreno Adriatico
- Parijs-Tours
- Ronde van Lombardije
Saiz kan misschien wel een grote mond opzetten over die prijzengelden , maar in welke mate zal zijn Spaanse sponsor kunnen lachen als hij niet meer in de Vuelta wil/gaat starten. Idem voor de Italiaanse sponsoren in de Giro. Per slot van rekening ligt hun commerciele doelgroep nog altijd grotendeels in het land zelf en willen ze vooral daar in beeld komen ...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:48 schreef mbn het volgende:
Het zijn nu dus de ploegen die op de crisis in de ProTour aansturen blijkbaar. De ploegen zijn het zat dat de Giro en de Vuelta hun zaakjes niet op orde hebben (denk ook aan de bijna staking vanwege de prijzengelden voor de Giro en aan het beperkte aantal landen waar de Giro werd uitgezonden op tv), maar wel veel macht binnen het wielrennen opeisen. Als een man als Saiz zich werkelijk in dit conflict meldt dan zou het best eens een grmmige strijd in de wielerwereld kunnen worden volgend jaar.
Da's wel een logische actie, heb je problemen met de ASO, pak dan de Giro en Vuelta aan. Wat een eikel is die Verbruggen toch.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De UCI dreigt nu tijdens de Giro en Vuelta van volgend jaar, andere wedstrijden te laten plaatsvinden, waar verplicht de ProTour-ploegen aan mee moeten doen. Er wordt gedacht aan een Ronde van Duitsland, een Ronde van 'Europa' of zelfs de Vredeskoers. Tijdens het Tour de France zal er geen concurrerende wedstrijd worden gehouden, daar is het aanzien van de Franse ronde te groot voor.
"Ik ben klaar met ASO (Amaury Sport Organisation)", sprak UCI-voorzitter Hein Verbruggen. "Hun bemoeienis is nu voorbij. Ik ben blij dat ik er niets meer mee heb te maken. Met de arrogantie waarmee ASO iedereen tegemoet treedt, valt niets te beginnen."
Dat lijkt me wel een aardig idee. Als ze dat doen, dan heeft de UCI meteen het nakijken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij trouwens af wat hij zou doen als de ASO en de andere 2 organisatoren nu eens zelf een "puntensysteem" aan HUN kalender zouden hangen , eentje die op zijn minst evenwaardig is aan de UCI , want zij hebben de wedstrijden én de sponsors ...
Die staking om de prijzengelden vind ik geëmmer, want de ploegen halen het grootste deel van hun inkomen uit de sponsoren, en die betalen echt wel genoeg. Ze mogen best in de wedstrijden ook wat verdienen, maar dan vind ik dat als ze dat niet genoeg vinden, dat ze dan maar niet meer meedoen (wat niet kan bij de Protou natuurlijk, maar stuur dan maar wat renners die er wél zin in hebben).quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:48 schreef mbn het volgende:
Het zijn nu dus de ploegen die op de crisis in de ProTour aansturen blijkbaar. De ploegen zijn het zat dat de Giro en de Vuelta hun zaakjes niet op orde hebben (denk ook aan de bijna staking vanwege de prijzengelden voor de Giro en aan het beperkte aantal landen waar de Giro werd uitgezonden op tv), maar wel veel macht binnen het wielrennen opeisen. Als een man als Saiz zich werkelijk in dit conflict meldt dan zou het best eens een grmmige strijd in de wielerwereld kunnen worden volgend jaar.
De andere wedstrijden van de Giro organisatie :quote:Op zondag 7 augustus 2005 09:20 schreef Wombcat het volgende:
Dat lijkt me wel een aardig idee. Als ze dat doen, dan heeft de UCI meteen het nakijken.
Heeft de organisatie van de Giro nog meer wedstijden? Ik dacht van wel, want op de site van de Gazetta dello Sport staan meer wedstrijden, maar dat kan ook vanuit nieuwsoogpunt zijn natuurlijk.
Waaraan dachten de FIFA-stemgerechtigden toen ze opperkwal Blatter verkozen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De vraag is alleen aan wat de UCI stemgerechtigden zullen denken, aan hun portemonnee of aan de toekomst van het wielrennen ...
Tuurlijk, maar aan de andere kant zag je dat de IOC stemgerechtigden wél hun "verstand" gebruikten toen ze Rogge kozen boven die corrupte Koreaan ...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waaraan dachten de FIFA-stemgerechtigden toen ze opperkwal Blatter verkozen?
je zult een verdeling krijgen. Sommige die terecht voor de sport kiezen en sommige die hun eigen beurs willen vullen. De vraag is van welke groep heb je dan de meerderheid?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De vraag is alleen aan wat de UCI stemgerechtigden zullen denken, aan hun portemonnee of aan de toekomst van het wielrennen ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |