abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22842325
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 15:33 schreef Bartoli het volgende:

[..]

niet eens is niet leuk als je in de Tour 16 ploegen toelaat en de rest 2 wildcards voor teams buiten frankrijk en de rest voor franse (profs) "amateurs" ploegen
Als de Tour zich niet aansluit bij de ProTour kan het daar ook op uitdraaien.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22842652
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 15:35 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Als de Tour zich niet aansluit bij de ProTour kan het daar ook op uitdraaien.
die kans zit er wel dik in dan. Dan is het zelfs zo dat we een Tour krijgen zonder de meeste ProTour ploegen. Aangezien de Tour dan een evenement wordt wat niet bij de ProTour hoort en dus toegankelijk wordt voor ploegen als MrBookmaker, Barloworld, Colombia Selle-Italia enzo aangevuld met een aantal ProTour ploegen ja. Althans als ze de regels dan naleven
pi_23327505
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 14:53 schreef Bartoli het volgende:
http://sport.fok.nl/wielrennen/nieuws/10097

Phonak (voorlopig) geweerd
En terecht natuurlijk.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 17 november 2004 @ 21:55:19 #80
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_23388395
Nu wordt Aqua & Sapone blijkbaar genoemd als mogelijke kandidaat voor de Pro-Tour om het dopingplekje van Phonak op te nemen.

Je weet wel , Aqua & Sapone is die ploeg waar volledig dopingvrije renners als Rumsas , Figueras en Hamburger volgend jaar gaan rondrijden
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_23390057
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu wordt Aqua & Sapone blijkbaar genoemd als mogelijke kandidaat voor de Pro-Tour om het dopingplekje van Phonak op te nemen.

Je weet wel , Aqua & Sapone is die ploeg waar volledig dopingvrije renners als Rumsas , Figueras en Hamburger volgend jaar gaan rondrijden
Figueras is nog niet zeker. Figueras 1e optie is Lampre-Caffita. Maar aangezien daar iets mis is met de contracten (lees dat de contracten van o.a Glomser, Figueras, Bertagnolli ineens niet meer kloppen) is Acqua & Sapone de 2e optie.

Ow ja en Rumsas en Hamburger hebben daarna nooit meer EPO gebruikt (naja nooit op betrapt meer).

En als je zo gaat redeneren joost dan zet ploegen als o.a Davitamon-Lotto (o.a Mattan), Q-Step (o.a Zanini), Cofidis (al hebben die de dopingzondaars eruit gezet op Vasseur na) enzo ook maar eruit. Dat gaat dus niet lukken en het zou ook niet fair zijn.

Ik vind dus dat ze renners die doping gebruikt hebben moet straffen en als de straf erop zit zijn ze gewoon weer gelijkwaardig aan andere. Totdat ze zich weer vergrijpen.
  dinsdag 30 november 2004 @ 10:44:07 #82
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_23663959
De knoop is eindelijk doorgehakt:

After over two months of stubborn negotiations, the organisers of the three Grand Tours (Giro d'Italia, Tour de France and Vuelta a España) have agreed to become part of the UCI's ProTour when it launches next season. The Amaury Sport Organisation (ASO), which runs the Tour de France, stated that it wanted "to prevent a crisis in cycling that is not good for anyone and to allow the [ProTour] teams to prepare for the new road season with total calm."

That means that the three Grand Tours, along with other important races such as Milan-San Remo, Paris-Roubaix, Liege-Bastogne-Liege, Flèche Wallonne, Paris-Tours, Giro di Lombardia, Tirreno-Adriatico and Paris-Nice will all be on the ProTour calendar next season. The withdrawal of these races threatened to scupper the ProTour before it started, as most of the big ProTour team sponsors want to guarantee their presence in the major races. Without these, the ProTour would have had a small fraction of the impact that it was supposed to.

Although organisers ASO, RCS and Unipublic have joined the UCI's reform, it's clear that not all the problems between the two parties have been resolved yet. The negotiations will likely continue into the next season.

Het oorspronkelijke plan gaat dus door.
pi_23664156
en Phonak definitef geweigerd voor de ProTour. Vandaag was de deadline. Ook Ag2r en MrBookmaker komen er niet in. aantal blijft bij 19.
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:25:56 #84
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23664734
Ik droomde vannacht dat Erik Dekker weer de wereldbeker won...

Maar dat kan helemaal niet meer...
  dinsdag 30 november 2004 @ 11:56:31 #85
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_23665303
Dan maar de Pro Tour, hé
pi_23666060
Ontslag van Hamilton heeft dus niks gebaat.

De definieve lijst
quote:
1. Quick Step (Bel)
2. Davitamon-Lotto (Bel)
3. CSC (Den)
4. Illes Balears (Spa)
5. Liberty Seguros
6. Euskaltel-Euskadi (Bel)
7. Sanier Duval-Prodir (Fra)
8. Cofidis (Fra)
9. Bouygues Telecom (Fra)
10. FDJeux.com (Fra)
11. Crédit Agricole (Fra)
12. Gerolsteiner (Dui)
13. T-Mobile (Dui)
14. Domina Vacanze (Ita)
15. Liquigas (Ita)
16. Lampre-Caffita (Ita)
17. Fassa Bortolo (Ita)
18. RABOBANK
19. Discovery Channel (VS)
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_23673321
Saunier Duval is toch Spaans? Met een Zwitsers tintje?
Digital Drivel.com - Talking your kind of rubbish
pi_23673637
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:34 schreef MrJonez het volgende:
Saunier Duval is toch Spaans? Met een Zwitsers tintje?
ja en Euskaltel is niet Belgisch
pi_23691613
Ik heb het gewoon van NOS Teletekst geplukt.
  woensdag 1 december 2004 @ 13:10:59 #90
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23692149
Beloki dus wel te zien in de Pro Tour.
pi_23693110
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:10 schreef Zwansen het volgende:
Beloki dus wel te zien in de Pro Tour.
als kopman voor de Giro
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:20:49 #92
pi_23752161
En ondertussen hebben de organisatoren van de Grote Rondes terug afgehaakt bij de Pro-Tour ?

Het lijkt er toch meer en meer op dat Heintje en zijn bende gaan mogen inbinden voor hun eisen ...
pi_23756708
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen hebben de organisatoren van de Grote Rondes terug afgehaakt bij de Pro-Tour ?

Het lijkt er toch meer en meer op dat Heintje en zijn bende gaan mogen inbinden voor hun eisen ...

After over two months of stubborn negotiations, the organisers of the three Grand Tours (Giro d'Italia, Tour de France and Vuelta a España) have agreed to become part of the UCI's ProTour when it launches next season.

Volgens mij doen ze juist nu wel mee.....
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:06:10 #94
pi_23756897
Vanop Cyclingnews :

ProTour saga continues

On Wednesday, December 1, the International Cycling Union announced a deal between the three Grand Tour organisers and the UCI with respect to the inclusion of Tour de France, Giro and Vuelta as well as other important World Cup races. After months of negotiation, the remaining 11 races were finally included in the ProTour, next year's professional road racing calendar, which will therefore count 27 races in total. But on Thursday, French daily Le Parisien quoted the director of Tour de France organiser ASO, Patrice Clerc, as saying, "We have not become part of the ProTour," indicating that a real agreement still hasn't been reached. Le Parisien went as far as saying that UCI president Hein Verbruggen bluffed by publishing the notice, while Patrice Clerc explained that the meaning of the announcement can be interpreted in different ways.

"Real differences still exist between us, especially on ethical and doping questions, which prevent us from reaching an agreement on the concept of the ProTour," Clerc stated, adding, "Of course, the international calendar will be called the UCI ProTour in 2005. I can't stop Verbruggen from calling it that." The new-found settlement therefore seems to be a matter of names, since the UCI's World Cup will cease to exist.

"We took into account the legitimate teams' and organisers' concerns, which could not continue in this uncertainty any longer. There just had to be a calendar. It's a provisional solution for 2005. The situation is unblocked, but we're far from being ready. On October 1, for example, we decided to engage in an ethical code. Two months later, this code is still not written."
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:22:12 #95
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23757169
Ik begin die hele Pro-Tour al beu te worden voordat hij begonnen is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23757747
Ze doen voor 2005 wel mee lijkt me maar voor 2006 nog niet aangezien ze (ASO) meer te zeggen wil hebben. Het ligt niet zozeer aan Heintje en de ProTour maar aan de gemierenneuks van de ASO. Want op die manier verliezen ze hun recht om de wild-cards toe te kennen aan de Franse ploegen.

dus ASO
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:41:02 #97
pi_23758597
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:54 schreef Bartoli het volgende:
Ze doen voor 2005 wel mee lijkt me maar voor 2006 nog niet aangezien ze (ASO) meer te zeggen wil hebben. Het ligt niet zozeer aan Heintje en de ProTour maar aan de gemierenneuks van de ASO. Want op die manier verliezen ze hun recht om de wild-cards toe te kennen aan de Franse ploegen.

dus ASO
Met die Franse teams heeft het volgens mij weinig te maken , want op AG2R na zitten ze toch allemaal in de Pro-Tour.
Volgens mij is het de ASO veel meer te doen om de rol van de UCI in het wielrennen ...
pi_23760288
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Met die Franse teams heeft het volgens mij weinig te maken , want op AG2R na zitten ze toch allemaal in de Pro-Tour.
Volgens mij is het de ASO veel meer te doen om de rol van de UCI in het wielrennen ...
Ag2r, RAGT, Agritubel zijn allemaal PCT's en dan heb ik het nog niet over de continentale teams maar goed die mogen sowieso geen wildcard krijgen voor een Grote Ronde. Maar goed er zijn nu 19 ProTour ploegen + 3 te vergeven wild-cads dus dan zou de ASO nog die 3 kunnen uitnodigen ipv Phonak, Barloworld of een ander team. Dus in dat opzicht zie ik het probleem niet zo.
  zaterdag 4 december 2004 @ 17:26:34 #99
pi_23760570
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:12 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ag2r, RAGT, Agritubel zijn allemaal PCT's en dan heb ik het nog niet over de continentale teams maar goed die mogen sowieso geen wildcard krijgen voor een Grote Ronde. Maar goed er zijn nu 19 ProTour ploegen + 3 te vergeven wild-cads dus dan zou de ASO nog die 3 kunnen uitnodigen ipv Phonak, Barloworld of een ander team. Dus in dat opzicht zie ik het probleem niet zo.
Inderdaad, het zou mij zo al sterk lijken dat ze pakweg Agritubel al zouden uitnodigen hoor , misschien nog net RAGT (ag2r zeker natuurlijk)

Volgens mij heeft heel dit protest véél meer te maken met uitspraken en pogingen van Heintje waardoor de commerciele positie van de wedstrijdorganisatoren in handen van de UCI zou komen.

De UCI zou maar al te graag hun Pro-Tour laten sponseren en de tv rechten ed gezamelijk verkopen zoals de Uefa met de Champions league doet ...
pi_23762139
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Inderdaad, het zou mij zo al sterk lijken dat ze pakweg Agritubel al zouden uitnodigen hoor , misschien nog net RAGT (ag2r zeker natuurlijk)

Volgens mij heeft heel dit protest véél meer te maken met uitspraken en pogingen van Heintje waardoor de commerciele positie van de wedstrijdorganisatoren in handen van de UCI zou komen.

De UCI zou maar al te graag hun Pro-Tour laten sponseren en de tv rechten ed gezamelijk verkopen zoals de Uefa met de Champions league doet ...
Agritubel en RAGT zijn bij voorbaat nog niet uitgenodigd maar als die macht weer komt te liggen bij de ASO natuurlijk wel.

EN verder heeft het ook deels met de commercie te maken maar dan nog, ik vindt dat de UCI daar ook recht toe heeft.

Zoals de ASO er nu onderuit probeert te komen is niet goed voor de sport natuurlijk maar aan de andere kant vind ik ook dat de UCI mss nog een jaar had moeten wachten met de invoering van de ProTour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')