Als de Tour zich niet aansluit bij de ProTour kan het daar ook op uitdraaien.quote:Op zondag 24 oktober 2004 15:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niet eens is niet leuk als je in de Tour 16 ploegen toelaat en de rest 2 wildcards voor teams buiten frankrijk en de rest voor franse (profs) "amateurs" ploegen
die kans zit er wel dik in dan. Dan is het zelfs zo dat we een Tour krijgen zonder de meeste ProTour ploegen. Aangezien de Tour dan een evenement wordt wat niet bij de ProTour hoort en dus toegankelijk wordt voor ploegen als MrBookmaker, Barloworld, Colombia Selle-Italia enzoquote:Op zondag 24 oktober 2004 15:35 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als de Tour zich niet aansluit bij de ProTour kan het daar ook op uitdraaien.
En terecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:53 schreef Bartoli het volgende:
http://sport.fok.nl/wielrennen/nieuws/10097
Phonak (voorlopig) geweerd
Figueras is nog niet zeker. Figueras 1e optie is Lampre-Caffita. Maar aangezien daar iets mis is met de contracten (lees dat de contracten van o.a Glomser, Figueras, Bertagnolli ineens niet meer kloppen) is Acqua & Sapone de 2e optie.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu wordt Aqua & Sapone blijkbaar genoemd als mogelijke kandidaat voor de Pro-Tour om het dopingplekje van Phonak op te nemen.
Je weet wel , Aqua & Sapone is die ploeg waar volledig dopingvrije renners als Rumsas , Figueras en Hamburger volgend jaar gaan rondrijden
quote:1. Quick Step (Bel)
2. Davitamon-Lotto (Bel)
3. CSC (Den)
4. Illes Balears (Spa)
5. Liberty Seguros
6. Euskaltel-Euskadi (Bel)
7. Sanier Duval-Prodir (Fra)
8. Cofidis (Fra)
9. Bouygues Telecom (Fra)
10. FDJeux.com (Fra)
11. Crédit Agricole (Fra)
12. Gerolsteiner (Dui)
13. T-Mobile (Dui)
14. Domina Vacanze (Ita)
15. Liquigas (Ita)
16. Lampre-Caffita (Ita)
17. Fassa Bortolo (Ita)
18. RABOBANK
19. Discovery Channel (VS)
ja en Euskaltel is niet Belgischquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:34 schreef MrJonez het volgende:
Saunier Duval is toch Spaans? Met een Zwitsers tintje?
als kopman voor de Giroquote:Op woensdag 1 december 2004 13:10 schreef Zwansen het volgende:
Beloki dus wel te zien in de Pro Tour.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ondertussen hebben de organisatoren van de Grote Rondes terug afgehaakt bij de Pro-Tour ?
Het lijkt er toch meer en meer op dat Heintje en zijn bende gaan mogen inbinden voor hun eisen ...
Met die Franse teams heeft het volgens mij weinig te maken , want op AG2R na zitten ze toch allemaal in de Pro-Tour.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:54 schreef Bartoli het volgende:
Ze doen voor 2005 wel mee lijkt me maar voor 2006 nog niet aangezien ze (ASO) meer te zeggen wil hebben. Het ligt niet zozeer aan Heintje en de ProTour maar aan de gemierenneuks van de ASO. Want op die manier verliezen ze hun recht om de wild-cards toe te kennen aan de Franse ploegen.
dus ASO![]()
Ag2r, RAGT, Agritubel zijn allemaal PCT's en dan heb ik het nog niet over de continentale teams maar goed die mogen sowieso geen wildcard krijgen voor een Grote Ronde. Maar goed er zijn nu 19 ProTour ploegen + 3 te vergeven wild-cads dus dan zou de ASO nog die 3 kunnen uitnodigen ipv Phonak, Barloworld of een ander team. Dus in dat opzicht zie ik het probleem niet zo.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met die Franse teams heeft het volgens mij weinig te maken , want op AG2R na zitten ze toch allemaal in de Pro-Tour.
Volgens mij is het de ASO veel meer te doen om de rol van de UCI in het wielrennen ...
Inderdaad, het zou mij zo al sterk lijken dat ze pakweg Agritubel al zouden uitnodigen hoor , misschien nog net RAGT (ag2r zeker natuurlijk)quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:12 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ag2r, RAGT, Agritubel zijn allemaal PCT's en dan heb ik het nog niet over de continentale teams maar goed die mogen sowieso geen wildcard krijgen voor een Grote Ronde. Maar goed er zijn nu 19 ProTour ploegen + 3 te vergeven wild-cads dus dan zou de ASO nog die 3 kunnen uitnodigen ipv Phonak, Barloworld of een ander team. Dus in dat opzicht zie ik het probleem niet zo.
Agritubel en RAGT zijn bij voorbaat nog niet uitgenodigd maar als die macht weer komt te liggen bij de ASO natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad, het zou mij zo al sterk lijken dat ze pakweg Agritubel al zouden uitnodigen hoor , misschien nog net RAGT (ag2r zeker natuurlijk)
Volgens mij heeft heel dit protest véél meer te maken met uitspraken en pogingen van Heintje waardoor de commerciele positie van de wedstrijdorganisatoren in handen van de UCI zou komen.
De UCI zou maar al te graag hun Pro-Tour laten sponseren en de tv rechten ed gezamelijk verkopen zoals de Uefa met de Champions league doet ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |