Nee, zo flauw ben ik niet...quote:Op woensdag 14 april 2004 22:15 schreef Lucske het volgende:Jammer dat je een loc ziet . Voordat we zometeen van die flauwe onzin krijgen als "een benelux-A", ook dat is een ICR.
ken de typenaam niet, maar dat is die getrokken omgebouwde duitse intercityquote:Op woensdag 14 april 2004 22:48 schreef sweek het volgende:
Nou, raden maar... redelijk makkelijk hoor..
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze zijn niet allebei van dezelfde trein.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:57 schreef mvt het volgende:
[..]
ken de typenaam niet, maar dat is die getrokken omgebouwde duitse intercity
oh, ik zie DCP_1036.jpg nietquote:Op woensdag 14 april 2004 23:05 schreef sweek het volgende:
[..]
Ze zijn niet allebei van dezelfde trein..
Ow...quote:Op woensdag 14 april 2004 23:09 schreef mvt het volgende:
[..]
oh, ik zie DCP_1036.jpg niet
zag nieteens dat er een 2e plaatje was, mozilla laat dat neit zien
Dat kan niet, want dan zou je aan het einde van de coupe geen licht kunnen zien.quote:Op donderdag 15 april 2004 11:10 schreef thatsme het volgende:
nog ff over de fotovraag van het interieur bij topic nr 5, is dat niet de eerste klas in het extra 1e klas rijtuig in de 4444? dit omdat er 4 stoelen eerste klas naast elkaar staan
Nee.quote:Op donderdag 15 april 2004 11:10 schreef thatsme het volgende:
nog ff over de fotovraag van het interieur bij topic nr 5, is dat niet de eerste klas in het extra 1e klas rijtuig in de 4444? dit omdat er 4 stoelen eerste klas naast elkaar staan
Die heb ik samen met DD-AR op een hoop gegooit,l maar ik kan er wel int. foto's van bij plaatsen in topic 7.quote:Op donderdag 15 april 2004 10:34 schreef sweek het volgende:
Mooi gemaakt, die startpost!.
Mis trouwens wel nog de dubbeldeksrijtuigen...
Maar helaas kan ik niet meet editten, zal dan voor het volgende topic worden. Ziequote:Hier heb je een foto van een AM86 (Maastricht - Luik)
http://users.pandora.be/sweek/misc/treinen/Woerden/DCP_1297.jpg
En heb ook nog wel interieur van die trams voor je
http://users.pandora.be/s(...)stellum/DSC00668.jpg
http://users.pandora.be/s(...)g
Schijnt vooralsnog een bug te zijn waar ook mods tegenaan lopen. Ik heb het DDM-1 verhaal wat uitgebreid, en je foto's van Maastricht-Luik en de beide tram int.'s toegevoegd.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:24 schreef sweek het volgende:
Hoop dat een modje het nog kan gaan regelen....
Als je enigszins verstand hebt doe je dat niet, maar ja...quote:Op donderdag 15 april 2004 18:21 schreef 2cv het volgende:
Laatst stond er een goederentrein stil aan een perron van Utrecht CS. Zijn er nou veel mensen die in zo'n situatie op 1 van de wagons klimmen en zoo mee rijden. Ik had n.l. die neiging een beetje.
Rijtuig dus. En ICR en ICM heeft rookcoupe's in de coupe's. Stond al eerder vermeld. Ik weet het ook niet, maar ik ben geen rijtuigen-kenner.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Is dat wel het balkon vraag ik me af? En misschen staan de deuren open? Want ik herken er een 1e klas koploper stel in... Zeker als je naar de raampjes en tafeltjes kijkt...
Euh, ja, zo laat was het inderdaad.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoelaat heb je die foto gemaakt in Venlo??? volgens mij heb ik je dan gezien was namelijk iemand rond 9.05 bezig een foto te maken van de stoptrein naar Hamm.
De lift van de catering.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:07 schreef Roy het volgende:
Ik vraag me nu al een hele tijd af wat er nu voor'n sleutelgat in de dubbeldeks (DD-IRM) treinstellen aan de achterkant van sommige stoelen zitten, zie onderstaande foto (sorry voor slechte kwaliteit):
[afbeelding]
Waar dient dit sleutelgat voor?
Welke rijtuigtypes precies hier zijn toegelaten weet ik niet, in ieder geval staat hier wel wat tussen:quote:Op donderdag 15 april 2004 20:45 schreef sweek het volgende:
Kan iemand hier trouwens de rijtuigen die gebruikt worden naar Berlijn en die naar Hamm uithalen?
http://mercurio.iet.unipi(...)l
Dank u, eindelijk duidelijkheidquote:Op donderdag 15 april 2004 21:29 schreef Lucske het volgende:
[..]
De lift van de catering.
Men kan de instroom van IRM best aan. Vooral de benodigde revisies in geval van in dienst houden zijn de oorzaak.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:20 schreef MREn het volgende:
Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kan gezet danwel gesloopt omdat men anders de nieuwe IRM-instroom niet aankan.
Allemaal dezelfde kleur geel.quote:Plan V rijdt rond in vele kleuren
naar Berlijn is Amvzquote:Op donderdag 15 april 2004 20:45 schreef sweek het volgende:
Kan iemand hier trouwens de rijtuigen die gebruikt worden naar Berlijn en die naar Hamm uithalen?
http://mercurio.iet.unipi(...)l
qua interieur natuurlijk...zal het ff aanpassenquote:Op donderdag 15 april 2004 22:01 schreef Lucske het volgende:
Allemaal dezelfde kleur geel.
Het was een ex-BNL AB-bakquote:Op donderdag 15 april 2004 20:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar de 1eklas stellen in de 4444 zijn de twee middelste stellen, niet de koppen
Laat maar ik geef het op..
Kan je er op kijkenquote:Op donderdag 15 april 2004 23:04 schreef sweek het volgende:
Volgens mij is het dan Aimz tussen Venlo en Hamm. Bedankt..
Ga morgen trouwens een stukje daarmee reizen, naar Monchengladbach.
Een ICR dus, nog steeds BNL AB trouwens.quote:Op donderdag 15 april 2004 22:53 schreef MREn het volgende:
[..]
Het was een ex-BNL AB-bakDus geen coupe's.
Waarom niet? Je zit redelijk beschut. Het is alleen wat koud, lijkt me.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je enigszins verstand hebt doe je dat niet, maar ja...
(...)
Vooral doen inderdaad. Het leukste is als je naar Utrecht Centraal moet en de trein gaat rechtsaf richting Amersfoort, dan zit je daar.quote:Op vrijdag 16 april 2004 10:53 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waarom niet? Je zit redelijk beschut. Het is alleen wat koud, lijkt me.
Het is er niet voor gemaakt en er zijn dus ook geen veiligheidsvoorzieningen voor reizigers.quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:38 schreef 2cv het volgende:
Het gaat er mij niet om waar ik heen wil, maar of het veilig genoeg is e.d.
HC ATB, dat betekënt "hoofdconducteur, dit was een ATB-remming." De ATB (automatische treinbeïnvloeding) bewaakt de snelheid en het remgedrag en wanneer daar iets fout gaat grijpt deze in en zet een noodremming in.quote:Op vrijdag 16 april 2004 19:27 schreef Dizzee het volgende:
vandaag weer kutdag voor NS.
vertrek ik om half 3 uit Amsterdam CS, om pas om kwart over 5 aan de komen in Deventer?!?!?!
volgens conducteur veel storingen.
wat betekent trouwens : HC ACB ofzo....trein maakte volgens mij een noodstop, toen ik dit door de intercom hoorde. trein reed na 10/15 sec. wel weer gewoon verder
Of je eindigt op een immens rangeerterrein van Hoogovens Corusquote:Op vrijdag 16 april 2004 12:17 schreef Lucske het volgende:
[..]
Vooral doen inderdaad. Het leukste is als je naar Utrecht Centraal moet en de trein gaat rechtsaf richting Amersfoort, dan zit je daar.
Dat is niet erg, dan kom je wel gewoon via Utrechtquote:Op vrijdag 16 april 2004 19:56 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Of je eindigt op een immens rangeerterrein van Hoogovens Corus.
Ja dat had ik gister ook. Alleen was het ons niet gegund om na 10-15 seconden weer weg te rijden. Bleven 20 minuten staan. 2 minuten van station Arnhem af!quote:Op vrijdag 16 april 2004 19:27 schreef Dizzee het volgende:
vandaag weer kutdag voor NS.
vertrek ik om half 3 uit Amsterdam CS, om pas om kwart over 5 aan de komen in Deventer?!?!?!
volgens conducteur veel storingen.
wat betekent trouwens : HC ACB ofzo....trein maakte volgens mij een noodstop, toen ik dit door de intercom hoorde. trein reed na 10/15 sec. wel weer gewoon verder
viel me al op dat die trein wel erg snel reedquote:Op vrijdag 16 april 2004 19:56 schreef Lucske het volgende:
[..]
HC ATB, dat betekënt "hoofdconducteur, dit was een ATB-remming." De ATB (automatische treinbeïnvloeding) bewaakt de snelheid en het remgedrag en wanneer daar iets fout gaat grijpt deze in en zet een noodremming in.
Dat kan, is een reden voor de ATB om in te grijpen. Gebeurd hier op weg naar Enschede ook wel eens: daar liggen de snelheden wat lager omdat het een kopstation is.quote:Op vrijdag 16 april 2004 23:48 schreef Dizzee het volgende:
[..]
viel me al op dat die trein wel erg snel reed![]()
wie regelt de snelheid dan?quote:Op zaterdag 17 april 2004 01:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kan, is een reden voor de ATB om in te grijpen. Gebeurd hier op weg naar Enschede ook wel eens: daar liggen de snelheden wat lager omdat het een kopstation is.
De machinist inderdaad, totdat hij harder rijdt dan op een bepaald traject is toegestaan, dan grijpt de trein (door middel van ATB) zelf in.quote:Op zaterdag 17 april 2004 12:40 schreef Dizzee het volgende:
[..]
wie regelt de snelheid dan?
gewoon de machinist toch, of heb ik het helemaal verkeerd?![]()
zozo...dus de trein weet wat de maximum snelheid is.....nooit geweten..quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:34 schreef Dante_A het volgende:
[..]
De machinist inderdaad, totdat hij harder rijdt dan op een bepaald traject is toegestaan, dan grijpt de trein (door middel van ATB) zelf in.
Dat geeft de ATB dus door.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:55 schreef Dizzee het volgende:
[..]
zozo...dus de trein weet wat de maximum snelheid is.....nooit geweten..
Omdat het nodig was om ander materieel in te zetten. Er kunnen zo veel redenen zijn om dat te doen en die redenen zijn echt niet vaak bekend.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
En Utrecht is op dit moment ook niet alles
Ik zag gisterochtend trouwens zo'n oude dubbeldekker (motortuig, 4 stellen) in Heerenveen.. Voor het eerst dat daar iets anders reed dan een koploper zonder dat er een grote storing is voor zover ik weet.. Weet ieman dwaarom dit was of zou kunnen zijn?
Klopt, de mat '46 had een ritje.quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:59 schreef mvt het volgende:
Ik zat vandaag rond half 7 in de trein naar Enkhuizen te wachten op vertrek en toen zag ik weer een groene trein langsrijden, maar wat ik zo snel door de hekken van de trap door zag leek het haast wel zo eentje [afbeelding]
Loccen hebben zandbakken waarmee ze zand voor de wielen kunnen strooien. Dit wordt gebruikt bij het optrekken (slip). De zandlopers hebben een voorraadtank zand, die ze tijdens het rijden continu kunnen strooien.quote:Op zondag 18 april 2004 14:46 schreef Fixers het volgende:
Nog twee vraagjes:
Ik kwam onlangs de "Zandloper" tegen. Toen ze ermee kwamen deden ze net alsof het nieuw was zand voor je willen strooien voor extra wrijving tussen wielen en spoor. Dit hebben ze toch al zolang er zware locs/treinen rijden. Of werdt dit alleen toegepast op zwaar goederenmaterieel?
Vanuit Enschede: neem de stoptrein van 8 minuten later en je aansluitingen zijn perfect.quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:03 schreef Thetallguy het volgende:
Hengelo is ruk. klote overstap altijd van de intercity's op de stoptreinen.
Het probleem daar is dat het geen officiele aansluiting betreft, vraag me niet waarom. Waarschijnlijk omdat de overstaptijd op de 3600 naar Arnhem/Roosendaal te krap is. Meestal wordt er wel gewacht trouwens.quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:53 schreef Thetallguy het volgende:
Vandaag maar blijven zitten in de stoptrein om te kijken hoe het is om via Zutphen te gaan (moest naar Utrecht, normaal naar Den Haag) dus Oldenzaal-Zutphen-Arnhem-Utrecht. Fijn dat je dan ook in Zutphen een overstap van iets te weinig minuten hebt, zeker als je al binnenkomt met vertraging
kan er niks over vinden op connexxion.nlquote:Op dinsdag 20 april 2004 16:19 schreef MREn het volgende:
Volgens mij rijdt op Hengelo-Oldenzaal nog altijd Connexxion.
Wat is dat toch met die Lint dingetjes? Ik he zie ze vaak als ik met 140 (of zoiets) langs Gouda raas maar vind ze er wel koel uitizen enzo. (ik heb er overigens nog nooit ingezeten)quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Het probleem daar is dat het geen officiele aansluiting betreft, vraag me niet waarom. Waarschijnlijk omdat de overstaptijd op de 3600 naar Arnhem/Roosendaal te krap is. Meestal wordt er wel gewacht trouwens.
Maar die overstap zal er met Syntus niet beter op zijn geworden, die Lint-krotten kunnen maar 100, terwijl NS er met 130 per uur overeen vloog en toen was de aansluiting al krap bij elke vertraging.
I stand corrected. Maar voor de leek lijken ze best wel op elkaar.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:41 schreef Thetallguy het volgende:
[afbeelding]
Lint
[afbeelding]
Lightrail Gouda
En een drukkere bezetting van het enkelspoorsbaanvak. Maar volgens mij kunnen die Lintjes toch 120? Dat had ik gelezen. Dat is zeker op Winterswijk - Zp een probleem, omdat het daar gedeeltelijk 140 is gemaakt voor de halfuursdienst.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar die overstap zal er met Syntus niet beter op zijn geworden, die Lint-krotten kunnen maar 100, terwijl NS er met 130 per uur overeen vloog en toen was de aansluiting al krap bij elke vertraging.
Lint ziet er leuk uit, maar is alleen geschikt voor mensen van maximaal 1m50 en voor stukjes van een kwartier. Lange stukken als Hengelo-Zuthen of Arnhem-Winterswijk zijn een ramp.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die Lint dingetjes? Ik he zie ze vaak als ik met 140 (of zoiets) langs Gouda raas maar vind ze er wel koel uitizen enzo. (ik heb er overigens nog nooit ingezeten)
Je hebt gelijk, lint is max 120, buffel max 140.quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:02 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
En een drukkere bezetting van het enkelspoorsbaanvak. Maar volgens mij kunnen die Lintjes toch 120? Dat had ik gelezen. Dat is zeker op Winterswijk - Zp een probleem, omdat het daar gedeeltelijk 140 is gemaakt voor de halfuursdienst.![]()
Kwatsj. Er zijn een stuk of zes stellen DM '90 aanwezig, tegen een ong. twintig stellen Lint voor de Achterhoek. "Zeer regelmatig" is wel wat overdreven, aangezien de Linten volop worden ingezet. Daarnaast verbaast het mij niks als dat officieel zelfs mag, DM '90 inzetten.quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, lint is max 120, buffel max 140.
Verder vind ik dat de regio Twente zich gruwelijk heeft laten naaien met die zooi: er werd speciaal de eis gesteld aan de leeftijd van het mat., zodat NS niet kon blijven rijden met hun Buffels. Syntus heeft toen nieuw mat gekocht, maar rijdt zeer regelmatig met te oud materieel (regio Achterhoek).
Le-zen: het gaat hier om de regio Twente.quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:55 schreef Lucske het volgende:
[..]
Kwatsj. Er zijn een stuk of zes stellen DM '90 aanwezig, tegen een ong. twintig stellen Lint voor de Achterhoek. "Zeer regelmatig" is wel wat overdreven, aangezien de Linten volop worden ingezet. Daarnaast verbaast het mij niks als dat officieel zelfs mag, DM '90 inzetten.
En nauwelijks bagagerekken en weinig prullebakken wat inhoudt dat het ook al snel een zooi wordtquote:Op dinsdag 20 april 2004 17:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Lint ziet er leuk uit, maar is alleen geschikt voor mensen van maximaal 1m50 en voor stukjes van een kwartier. Lange stukken als Hengelo-Zuthen of Arnhem-Winterswijk zijn een ramp.
Ja, dat zijn de "nieuwe" dubbeldekkers.quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:52 schreef Kolkie het volgende:
[newbievraag]
Ik kan mij herinneren dat er een jaar of 3 geleden in de kranten werd aangekondigd dat de NS maar liefst 250 nieuwe treinen gekocht had en volgens mij zouden die zo in 2003/2004 oid geleverd gaan worden. Zijn dat net zulke treinen als die (tot nu toe?) nieuwste modellen dubbeldekker en zo ja is de levering al begonnen? Zo nee: wanneer komt die rommel deze kant op?
Daar wordt het stel al tijden voor gebruikt inderdaad.quote:Die Lint-trein in Hengelo staat er trouwens al tijjjjjjden. Zal wel voor de onderdelen gebruikt gaan worden ofzo.
het is maar hoe je 'bijna' definieerd natuurlijk, duurt nog wel minumaal een jaartje voor alles er is. Minstens 15 VIRM3-VI's en nog iets van 6 drietjes en nog een mij onbekend aantal viertjes moeten nog verlengd worden.quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:10 schreef QyRoZ het volgende:
De levering is al bijna afgelopen zelfs
En dat waren 250 bakken, geen treinen.
Volgens mij zelfs nog wat meer VI'enquote:Op woensdag 21 april 2004 00:18 schreef MREn het volgende:
[..]
het is maar hoe je 'bijna' definieerd natuurlijk, duurt nog wel minumaal een jaartje voor alles er is. Minstens 15 VIRM3-VI's en nog iets van 6 drietjes en nog een mij onbekend aantal viertjes moeten nog verlengd worden.
Gebeurd idd automatisch als er enige tijd niemand meer ingestapt is. Zit ook in de Lint's van Syntus, en recentelijk in enkele Citypendels.quote:Op donderdag 22 april 2004 19:25 schreef Fixers het volgende:
Deuren die steeds dichtgaan, gaat dat automatisch bij de nieuwe sprinters of zat er iemand met de knopjes te spelen?
Dat kotm door het tekort aan perrons wegens werkzaamheden te Utrecht, daarom worden treinen de los reden nu vaak gekoppeld op het perron gezet, waarmee er nu (schijnbaar) ook treinen met 16 bakken ICM reden.quote:Dinsdagochtend een foutje van de verkeersleiding, de IC naar rotterdam stond ook op spoor 7 ipv 8. Buiten de spits rijden die twee treinen tussen zwolle en utrecht gecombineerd. Maar in de spits zijn ze dan te lang. Dus nu stond de helft van het haagse gedeelte nog een eind buiten het perron. Ja wat doen we dan? het heeft 10 minuten geduurd voor ze de ic naar r'dam een stukje verder naar achter reden. En al dat volk als een kip zonder knop rondlopen, op het knopje drukken en in paniek raken als die deur maar niet open wil.
Stel heeft minimaal onderhoud gehad en gaat nog wat wegleerritten rijden binnenkort.quote:Op donderdag 22 april 2004 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Voor het eerst de groene mat '64 gezienLeuk contrast naast zo'n ICE, maar jammer dat ie zo ver weg stond
Toch nog?quote:Op donderdag 22 april 2004 20:28 schreef Lucske het volgende:
[..]
Stel heeft minimaal onderhoud gehad en gaat nog wat wegleerritten rijden binnenkort.
Wie weet, afhankelijk van het weer e.d. ga ik er misschien ook nog wel eens een dagje achteraan.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:53 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Toch nog?
Beter, kan ik um nog een keer op de gevoelige plaat vastleggen
Meer het gezeik bij Barendrecht, de havenlijn had daar niet direct mee te maken.quote:Helaas toen de 419 naar Bd ging dat het gezeik was met de havenspoorlijn enzo, hij reed niet of tot ergens anders.
Nee, want qua exacte inzet is nog niks bekend.quote:Maar Lucske, weet jij meer van de wegleerritten, welke data enzo?
Dat komt tzt op http://www.nvbs.com/419/419.htm die zitten achter de schilderactie.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:53 schreef RubberDuckey het volgende:
Maar Lucske, weet jij meer van de wegleerritten, welke data enzo?
De 419 reed over de goederensporen, er was bij Brd maar 1 spoor beschikbaar voor het goederenverkeer. Ok, de oorzaak was een laag water waardoor heel het treinverkeer een rotzooi was.quote:Op donderdag 22 april 2004 23:53 schreef Lucske het volgende:
Meer het gezeik bij Barendrecht, de havenlijn had daar niet direct mee te maken.
Klopt en dat had niks met de Havenlijn te maken :p.quote:Op vrijdag 23 april 2004 09:37 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
De 419 reed over de goederensporen, er was bij Brd maar 1 spoor beschikbaar voor het goederenverkeer. Ok, de oorzaak was een laag water waardoor heel het treinverkeer een rotzooi was.
Ja...quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:38 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Zonde.
Ach ja.... Zo goed werkt VIRM niet.quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:42 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja.... Maaargoed, ze blijven problemen vertonen, en hebben in ieder geval gezorgd voor goede opvolgers.
Vast niet.quote:Is er geen andere plaats (in het buitenland anders?) waar ze gebruikt kunnen worden?
Asd-Hvs-Utm-Db-Ah-Em.quote:Op zaterdag 24 april 2004 18:30 schreef sweek het volgende:
Van de NS site, over de ICE en CNL treinen vanuit Duitsland.
· Alle ICE-International treinen en CityNightline rijden via een andere route en stoppen niet in Utrecht Centraal en Duivendrecht.
Alle ICE-International treinen en CityNightLine stoppen extra in Driebergen Zeist waar reizigers met bestemming Utrecht Centraal en Duivendrecht overstappen op binnenlandse treinen
Hoe kunnen ze via een andere route rijden maar wel in Driebergen-Zeist stoppen?
Nee, anders gebeurde dat wel.quote:Is het gewoon niet mogelijk deze ook op die paar perrons die er op dit moment zijn in Utrecht te laten stoppen?
Gebruikt men de route Utm wel vaker voor "gewoon" vervoer? Wist ik niet...quote:Op zaterdag 24 april 2004 22:02 schreef Lucske het volgende:
[..]
Asd-Hvs-Utm-Db-Ah-Em.
Vooral cargo rijdt daar wel, ook wat ledig mat. denk ik.quote:Op zaterdag 24 april 2004 22:45 schreef sweek het volgende:
[..]
Gebruikt men de route Utm wel vaker voor "gewoon" vervoer? Wist ik niet...
Weet je zeker dat het een ICE was? Niks gezien van stremming en/of omleiding, klinkt interessantquote:Op zaterdag 24 april 2004 23:05 schreef MREn het volgende:
Ik reed vanochtend over de A16 ri. Rotterdam en toen kwam me ter hoogte van Prinsenbeek een ICE tegemoed, dacht dat het een omgeleide was van Amsterdam naar Duitsland (via Venlo), maar het zal wel een LM-rit geweest zijn dan?
Kon niet zien of er personen in zaten...zal ook wel niet om 6:30.
9 mei vermoedelijk weer een rit.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:53 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Toch nog?
Beter, kan ik um nog een keer op de gevoelige plaat vastleggen
Helaas toen de 419 naar Bd ging dat het gezeik was met de havenspoorlijn enzo, hij reed niet of tot ergens anders.
Maar Lucske, weet jij meer van de wegleerritten, welke data enzo?
Het kan best een LM-rit geweest zijn aangezien een aantal ICE-stellen onderhouden worden in Leidschendam, misschien ivm de werkzaamheden te Utrecht omgeleid via Rotterdam/Breda?quote:Op zaterdag 24 april 2004 23:05 schreef MREn het volgende:
Ik reed vanochtend over de A16 ri. Rotterdam en toen kwam me ter hoogte van Prinsenbeek een ICE tegemoed, dacht dat het een omgeleide was van Amsterdam naar Duitsland (via Venlo), maar het zal wel een LM-rit geweest zijn dan?
Kon niet zien of er personen in zaten...zal ook wel niet om 6:30.
LOL, er is niet voor elk station een aparte omroeper hoor :-)quote:Op zondag 25 april 2004 15:29 schreef Dizzee het volgende:
weetje wat ik zo raar vind,
op elk station hoor ik dezelfde man omroepen dat er vertragingen of perronwijzigingen zijn.![]()
vet vreemd iig.
Ja... en misschien heb je ook al door dat er tegenwoordig ook met een computer gewerkt woirdt?quote:Op zondag 25 april 2004 15:59 schreef JMT het volgende:
[..]
LOL, er is niet voor elk station een aparte omroeper hoor :-)
Vaak is dat per regio verdeeld volgens mij.
Om die reden lijkt mij stug, want die ritten komen niet door Utrecht.quote:Op zondag 25 april 2004 15:12 schreef JMT het volgende:
[..]
Het kan best een LM-rit geweest zijn aangezien een aantal ICE-stellen onderhouden worden in Leidschendam, misschien ivm de werkzaamheden te Utrecht omgeleid via Rotterdam/Breda?
ow dat dacht ikquote:Op zondag 25 april 2004 15:59 schreef JMT het volgende:
[..]
LOL, er is niet voor elk station een aparte omroeper hoor :-)
Vaak is dat per regio verdeeld volgens mij.
Onee dat is idd ook zo ja, nouja dan weet ik het ook nietquote:Op zondag 25 april 2004 16:43 schreef Lucske het volgende:
[..]
Om die reden lijkt mij stug, want die ritten komen niet door Utrecht.
Als het geplande werkzaamheden zijn is dat idd voor heel Nederland dezelfde persoon (zal wel automatisch per computer gaan, al dan niet centraal), het is namelijk van de zotte om op elke groep stations om de 15 minuten de zelfde tekst op te gaan zitten lezenquote:Op zondag 25 april 2004 15:29 schreef Dizzee het volgende:
weetje wat ik zo raar vind,
op elk station hoor ik dezelfde man omroepen dat er vertragingen of perronwijzigingen zijn.![]()
vet vreemd iig.
Waarschijnlijk automagische omroep.quote:Op zondag 25 april 2004 16:08 schreef thatsme het volgende:
"DAMES EN HEREN, de intercity naar zwolle heeft bij aankomst een vertraging van ongeveer 5 minuten, deze intercity stopt tot zwolle op alle tussengelegen stations" en dan sta je in hoogeveen, heb je alleen meppel dus nog
Er waren plannen om Leidschendam qua ICE's op te doeken, geen idee wat daar nu de status van is.quote:Op zondag 25 april 2004 15:12 schreef JMT het volgende:
[..]
Het kan best een LM-rit geweest zijn aangezien een aantal ICE-stellen onderhouden worden in Leidschendam, misschien ivm de werkzaamheden te Utrecht omgeleid via Rotterdam/Breda?
Lang en wit met raampjes een een rode band...lijkt mij een ICEquote:Op zaterdag 24 april 2004 23:36 schreef Lucske het volgende:
Weet je zeker dat het een ICE was? Niks gezien van stremming en/of omleiding, klinkt interessant.
Nee dus, vaak een centrale omroeper voor een berg stations. Wel grappig als hij/zij het verkeerde knopje omzet en de berichten voor Roermond in Den Bosch klonken. Ik vroeg me al af sinds wanneer er treinen naar Venlo in Den Bosch kwamen.quote:Op zondag 25 april 2004 17:15 schreef Dizzee het volgende:
[..]
ow dat dacht ik![]()
Niet meer dan misschien plannenquote:Op zondag 25 april 2004 22:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Er waren plannen om Leidschendam qua ICE's op te doeken, geen idee wat daar nu de status van is.
Gisteravond kwam de 419 langs Lelylaan rijden, of zijn er nog meer van deze retro-groene treinen?quote:Op zondag 25 april 2004 12:10 schreef Lucske het volgende:
[..]
9 mei vermoedelijk weer een rit.
Volgens mij is er wel een "echte" oude, en dus groene Plan V. Maar die zal het wel niet geweest zijn.quote:Op maandag 26 april 2004 11:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
Gisteravond kwam de 419 langs Lelylaan rijden, of zijn er nog meer van deze retro-groene treinen?
Klopt gisteren om 21:00 stond hij onder de kap van Amsterdam CS.quote:Op maandag 26 april 2004 11:31 schreef sweek het volgende:
[..]
Volgens mij is er wel een "echte" oude, en dus groene Plan V. Maar die zal het wel niet geweest zijn.
De 419 had eergisteren ook nog eens A'dam Centraal als eindbestemming, dus hij moet het wel geweest zijn..
dat is mat'54quote:Op maandag 26 april 2004 11:31 schreef sweek het volgende:
[..]
Volgens mij is er wel een "echte" oude, en dus groene Plan V. Maar die zal het wel niet geweest zijn.
De 419 had eergisteren ook nog eens A'dam Centraal als eindbestemming, dus hij moet het wel geweest zijn..
De 766. Die stond zaterdag nog op de Wgm.quote:Op maandag 26 april 2004 13:57 schreef MREn het volgende:
[..]
dat is mat'54
Daar rijdt nu de bus. Van trein naar bus. Als ze de bovenleiding hadden laten hangen hadden ze trolleybussen in kunnen zettenquote:Op maandag 26 april 2004 17:40 schreef Klonk het volgende:
Dat was een leuke plek, kan me nog herinneren dat ik daar menigmaal als kind in de file heb gestaan en dat ik zwaar onder de indruk was van de treinen die zo dichtbij langskwamen en nog wel over de straat.
Ik kan me vaag nog iets herinneren van de afvaltrein die vroeger dwars door de Schilderswijk in Den Haag reed. Toen was ik nog een heel klein jongetje. Dan stond er ineens een man met een rode vlag midden op het Hobbemaplein, allemaal auto's meteen vast, en dan kwam er een ontzettend lange trein voorbij op weg naar de vuilverbranding (midden in de stad!) en hing ik met open mond uit het autoraampje. Tegenwoordig rijdt alleen nog Tram 11 diezelfde route.quote:Op maandag 26 april 2004 17:40 schreef Klonk het volgende:
Dat was een leuke plek, kan me nog herinneren dat ik daar menigmaal als kind in de file heb gestaan en dat ik zwaar onder de indruk was van de treinen die zo dichtbij langskwamen en nog wel over de straat.
Hier een foto van de laatste rit over het Deventer straatspoor waar ik bij was:quote:Op maandag 26 april 2004 17:40 schreef Klonk het volgende:
Dat was een leuke plek, kan me nog herinneren dat ik daar menigmaal als kind in de file heb gestaan en dat ik zwaar onder de indruk was van de treinen die zo dichtbij langskwamen en nog wel over de straat.
Ik herken hetquote:Op maandag 26 april 2004 19:28 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Hier een foto van de laatste rit over het Deventer straatspoor waar ik bij was:
[afbeelding]
Dat kan best nuttig zijn want tussen Groningen en Zwolle heb je zowel intercitys die alleen in assen stoppen, als treinen die weliswaar als intercity op de borden staan, maar tussen groningen en zwolle toch alle stations stoppenquote:Op zondag 25 april 2004 16:08 schreef thatsme het volgende:
"DAMES EN HEREN, de intercity naar zwolle heeft bij aankomst een vertraging van ongeveer 5 minuten, deze intercity stopt tot zwolle op alle tussengelegen stations" en dan sta je in hoogeveen, heb je alleen meppel dus nog
Nee, dat kan niet "zomaar". De rijtijden bij getrokken mat. zijn niet erg ruim en je moet ook rekening houden met het feit dat je dan tot aan Zwolle en Roosendaal toe later aankomt en daar aansluitingen wegvallen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 01:27 schreef nmgn het volgende:
Ik heb niet veel verstand van dienstregelingen maken, maar het volgende vond ik wel erg stom:
Kom je vanuit Heerlen/Eindhoven in 's Hertogenbosch aan, en moet je richting Oss/Nijmegen, dan mis je net op 10 seconden de overstap.
De eerste keer miste ik zelf de overstap net, de deuren bij mij gingen open, toen de trein naar Nijmegen net begon te rijden.
En toen ik een half uur later in de sneltrein naar Oss zat, was het nog krapper.
Kan die trein naar Oss, niet gewoon 2 minuten langer blijven staan??
Dat is gedeeltelijk opgelost.quote:Op dinsdag 27 april 2004 01:27 schreef nmgn het volgende:
Ik heb niet veel verstand van dienstregelingen maken, maar het volgende vond ik wel erg stom:
Kom je vanuit Heerlen/Eindhoven in 's Hertogenbosch aan, en moet je richting Oss/Nijmegen, dan mis je net op 10 seconden de overstap.
De eerste keer miste ik zelf de overstap net, de deuren bij mij gingen open, toen de trein naar Nijmegen net begon te rijden.
En toen ik een half uur later in de sneltrein naar Oss zat, was het nog krapper.
Kan die trein naar Oss, niet gewoon 2 minuten langer blijven staan??
Als je vanuit Nijmegen/Oss komt is er trouwens precies hetzelfde aan de hand, zij het dat het verschil iets groter is.
haha daar heb ik op school gezeten! kom ik zomaar zo'n foto hier tegenquote:Op maandag 26 april 2004 19:28 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Hier een foto van de laatste rit over het Deventer straatspoor waar ik bij was:
[afbeelding]
Dat die dingen zo onbetrouwbaar zijnquote:Op vrijdag 23 april 2004 19:24 schreef Lucske het volgende:
Voor de SM '90-, ICK- en plan V-freaks:
De actueelste plannen zijn dat 1/3 van het ICK-park in de reserves gaat, SM '90 na de zomerdienst uit de dienst verdwijnt en er nog eens elf stellen plan V extra terzijde gaan.
Ik vind het nu ook wel meevallen. Ik kom vrij vaak in Zwolle en de laatste tijd zie er er zeer weinig aan de kant staan.quote:Op dinsdag 27 april 2004 23:12 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Dat die dingen zo onbetrouwbaar zijn. Ik heb er 4 jaar lang bijna dagelijks mee gereisd en het is me nooit echt opgevallen dat ze zo onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het op 1 hand te tellen is dat ze echt bleven staan ...
Yep, bouwjaar 1954.quote:magoed dat komt misschien ook omdat ik de boemel almelo-marienberg gewend was. Dat spul was op het laatst volgens mij 49 (!!) jaar oud....
Vanmorgen op OVL:quote:Op woensdag 28 april 2004 15:30 schreef Lucske het volgende:
Vast onder de noemer vr maakt de 419 nu twee slagen Zl-Gbg. Eerste rit vertrok om 14.05 uit Zwolle, de tweede zo'n 4,5 uur later.
Oh en een nieuwer bericht:quote:Op woensdag 28 april 2004 15:30 schreef Lucske het volgende:
Vast onder de noemer vr maakt de 419 nu twee slagen Zl-Gbg. Eerste rit vertrok om 14.05 uit Zwolle, de tweede zo'n 4,5 uur later.
Ook goedemorgen, daarover post ik tochquote:Op woensdag 28 april 2004 16:04 schreef JMT het volgende:
[..]
Oh en een nieuwer bericht:
"Thans (14.15 uur) is de 419 op weg van Zwolle naar Gramsbergen voor
het ophalen van een jubilaris. Wordt vanavond herhaald voor het
terugbrengen: Zwolle v. 18.30, Gbg v. 19.35 uur ongeveer."
Khad nog niet verder gelezen, oeps
Ik heb hem ooit gehad via OVL maar kan hem niet meer vinden dus ik zal hem wel gedeleted hebben, sowwy, maar heb wel nog een overzichtje van de eerste drie BDs-trek/duwstammen die in de 800/900 ingezet zullen worden. Let wel: pas per 13 juni! Iemand daarin wel interesse? Dan post ik hem welquote:Op woensdag 28 april 2004 17:38 schreef sweek het volgende:
Weet iemand trouwens goed wanneer de regiorunners rijden in de 800/900 reeks?
Misschien zijn er nog meer mensen die er vaak in zitten...
Ik weet niet echt in hoeverre ik er van uit mag gaan dat een trein bij het eindpunt niet wordt gewisseld, dus of ik echt gewoon logisch kan doortrekken weet ik niet. Ook splitst 'ie af en toe van twee naar éé regiorunner volgens mij.
Het gele hier ben ik best zeker van, omdat ik er zelf redelijk vaak in zit... grijs zijn logische gevolgen, maar zullen wel niet echt kloppen in verband met het splitsen van de treinen enzo.
http://users.pandora.be/s(...)s
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 28 april 2004 18:36 schreef JMT het volgende:
[..]
Ik heb hem ooit gehad via OVL maar kan hem niet meer vinden dus ik zal hem wel gedeleted hebben, sowwy, maar heb wel nog een overzichtje van de eerste drie BDs-trek/duwstammen die in de 800/900 ingezet zullen worden. Let wel: pas per 13 juni! Iemand daarin wel interesse? Dan post ik hem wel
Oke, onder voorbehoud:quote:Op woensdag 28 april 2004 18:38 schreef sweek het volgende:
[..]
Ben benieuwd!.
Maar goed dat niet NSR de stammen daar in elkaar knutselt.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:35 schreef JMT het volgende:
Lijkt me ook, maar jah, je weet, NS = Pruts0r
In Mt staat er al een aantal weken geen en Wgm waag ik ook te betwijfelen. Eentje staat er op Asd.quote:Overigens zijn er al zo'n stuk of 15 BD's-sen als ik het goed heb, ze rijden al op de 3600, in ieder geval heb ik 2 keer in de 3651 gezeten van Dv tot Ht. Verder staan er o.a. in Mt en Wgm nog zo een bakje met een loc voor instructie.
Vind je dat gek als Zl de enige plaats is van waaruit ze worden ingezetquote:Op woensdag 28 april 2004 21:41 schreef MREn het volgende:
Het BDs'en paradijs blijft nog altijd Zwolle, binnen rijden vanuit Amf en weer verder richting Mp en je kunt er her en der nog wel een stuk of vijf zien.
Nou dat die trein ri. Zwolle iets later in Deventer aan zou komen maakt niet zoveel uit aangezien mensen die nu van Apeldoorn naar Zwolle willen best vaak hun aansluiting in Deventer missen! Toen ik een keer naar Zwolle moest reed de sneltrein net weg toen mijn intercity binnenliepquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:24 schreef Lucske het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet "zomaar". De rijtijden bij getrokken mat. zijn niet erg ruim en je moet ook rekening houden met het feit dat je dan tot aan Zwolle en Roosendaal toe later aankomt en daar aansluitingen wegvallen.
Ja, ik ken het principe... Heb ook al een aantal keer kunnen zwaaien naar mijn aansluiting richting Zwolle. 1x zelfs toen de deuren niet open gingen en ik de aansluiting aan de andere kant van het perron de deuren zag sluiten..quote:Op donderdag 29 april 2004 14:07 schreef rubinio het volgende:
[..]
Nou dat die trein ri. Zwolle iets later in Deventer aan zou komen maakt niet zoveel uit aangezien mensen die nu van Apeldoorn naar Zwolle willen best vaak hun aansluiting in Deventer missen! Toen ik een keer naar Zwolle moest reed de sneltrein net weg toen mijn intercity binnenliep![]()
Die zie je bij een plan V/T ook niet zo vooraan op de bak. Het moet doorgaan voor een plan V/T, zie de ruimte rond de koppeling.quote:Op donderdag 29 april 2004 17:15 schreef QyRoZ het volgende:
Een Plan U. Ik zie geen panto's.
Ik had even eenquote:Op donderdag 29 april 2004 18:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[stripliefhebber]het is de Myxx, met 2 x-en.. Mensen met 1 x hebben te weinig[/stripliefhebber]
En ik denk niet dat de tekenaar gericht een trein na heeft getekend.... Of ten minste niet met de gedachte "laat ik Dirk Jan eens in een Plan V afbeelden"
Hmmz, shit, je hebt gelijkquote:Op donderdag 29 april 2004 17:30 schreef Lucske het volgende:
[..]
Die zie je bij een plan V/T ook niet zo vooraan op de bak. Het moet doorgaan voor een plan V/T, zie de ruimte rond de koppeling.
Mijn vader kwam vroeger (rond '85 denk ik) nog wel eens vol trots thuis dat ie in die trein gezeten had.quote:Op maandag 26 april 2004 16:52 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb er ooit nog in gezeten.
[afbeelding]
jammer dat ze niet 16 bakken lang kunnen, anders had je natuurlijk 4*4 kunnen doenquote:Op vrijdag 30 april 2004 12:20 schreef sweek het volgende:
Waar ik trouwens laatst aan dacht... is het niet handig om een aantal Regiorunner drietjes te behouden, zodat je ook treinen van 15 bakken kunt vormen indien dat nodig zou zijn?
Daarin heb je zo'n 1500 plaatsen. (zijn dat alleen nog maar de zitplaatsen?)
De ICs tussen Haarlem en Maastricht zjin volgens mij maximaal 12 bakken lang, dus dan is het niet nodig. 't Lijkt me omlooptechnisch ook niet ideaal, drie typen materieel uit elkaar houden. Stel je voor dat een drietje in de omloop van een zes terecht komt...quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:20 schreef sweek het volgende:
Waar ik trouwens laatst aan dacht... is het niet handig om een aantal Regiorunner drietjes te behouden, zodat je ook treinen van 15 bakken kunt vormen indien dat nodig zou zijn?
Daarin heb je zo'n 1500 plaatsen. (zijn dat alleen nog maar de zitplaatsen?)
Ja, dat zou ook een oplossing kunnen zijn ja... waarom is het precies 15?quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:36 schreef mvt het volgende:
[..]
jammer dat ze niet 16 bakken lang kunnen, anders had je natuurlijk 4*4 kunnen doen
De IC Haarlem - Maastricht is volgens mij buiten de spits twaalf bakken lang, en dan nog zit 'ie vaak erg vol hoor... maar bij speciale gelegenheden zou je dan die drietjes er aan vast kunnen koppelen, zoals bijvoorbeeld vanmorgen bij de IC's naar Amsterdam.quote:Op vrijdag 30 april 2004 13:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
De ICs tussen Haarlem en Maastricht zjin volgens mij maximaal 12 bakken lang, dus dan is het niet nodig. 't Lijkt me omlooptechnisch ook niet ideaal, drie typen materieel uit elkaar houden. Stel je voor dat een drietje in de omloop van een zes terecht komt...
Waarschijnlijk houden ze het op 15 omdat de perrons geen langere treinen aankunnen, dacht ik.quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:15 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, dat zou ook een oplossing kunnen zijn ja... waarom is het precies 15?
Is alleen in de zomermaanden (volgens mij juli en augustus)quote:Op zaterdag 1 mei 2004 15:29 schreef Razzerr het volgende:
ff een snel vraagje tussendoor: Weet iemand hier toevallig of mijn voordeel-uren-kaart in de meivakantie ook voor 09.00 uur geldig is?
Hé, das nou jammer. Moet ik morgen weer ¤10 extra voor de trein dokkenquote:Op zaterdag 1 mei 2004 16:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Is alleen in de zomermaanden (volgens mij juli en augustus)
Het is sowieso niet handig in verband met de voorbereidingen voor 25 kV die in de bak die wordt tussengeplaatst zijn aangebracht. Je kunt dan wel weer een apart verbouwingsplan voor die drietjes gaan opstellen en dat kost ¤¤¤¤, heel veel ¤¤¤¤.quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:20 schreef sweek het volgende:
Waar ik trouwens laatst aan dacht... is het niet handig om een aantal Regiorunner drietjes te behouden, zodat je ook treinen van 15 bakken kunt vormen indien dat nodig zou zijn?
Daarin heb je zo'n 1500 plaatsen. (zijn dat alleen nog maar de zitplaatsen?)
Ik kan zo 123 niks van werkzaamheden vinden. Mogelijk wordt er 's nachts gewerkt en zodanig dat de treindienst er geen last van heeft.quote:Op zondag 2 mei 2004 00:51 schreef 2cv het volgende:
Vanavond om even voor 11 is er nabij station Heerenveen een 'bouwtrein' (trein die ingericht is om iets met de raild e.d. te doen, duidelijk niet een omgebouwde passagierstrein) op een zijzoppr gezet. Iemand enig idee waarom? Gaan ze daar werkzaamheden uitvoeren? Of was het de eerste de beste 'parkerplaats' die voorhanden was?
Mischien was ie inderweg naar Utrecht. Ze zijn er gisteren wwer begonnen met de tweede fase van het onderhoud. (duurt nog de hele week). Er stonden vanmiddag drie strooi treinen met balastgrint (met van die lopende banden) en ze waren er druk mee bezig. Voor de lief hebbers van zwaar materieel wellicht een kijkje waard.quote:Op zondag 2 mei 2004 10:51 schreef Lucske het volgende:
[..]
Ik kan zo 123 niks van werkzaamheden vinden. Mogelijk wordt er 's nachts gewerkt en zodanig dat de treindienst er geen last van heeft.
Nop, het ding kwam vanuit zuidelijke richting. Lijkt me dus sterk.quote:Op zondag 2 mei 2004 14:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mischien was ie inderweg naar Utrecht. Ze zijn er gisteren wwer begonnen met de tweede fase van het onderhoud. (duurt nog de hele week). Er stonden vanmiddag drie strooi treinen met balastgrint (met van die lopende banden) en ze waren er druk mee bezig. Voor de lief hebbers van zwaar materieel wellicht een kijkje waard.
Nee, die horen daar sowieso.quote:Op maandag 3 mei 2004 08:20 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
Ik weet niet of het daardoor komt, maar ik kwam ook RegioRunners tegen op de 1900/2500.
Hmm, heb wel eens zoiets gehoord ja, nu je het zegt.quote:Op maandag 3 mei 2004 10:51 schreef Lucske het volgende:
[..]
Nee, die horen daar sowieso.
Dat kan zeer zeker. Maar het werkt niet ivm (oa) perron-lengten.quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:36 schreef mvt het volgende:
[..]
jammer dat ze niet 16 bakken lang kunnen, anders had je natuurlijk 4*4 kunnen doen
Niets mis met die deuren.quote:Op maandag 3 mei 2004 16:09 schreef sweek het volgende:
[..]
Hmm, heb wel eens zoiets gehoord ja, nu je het zegt..
Nu ze al die ICK-rijtuigen weer moeten repareren omwille van de deuren zul je ze zeker meer gaan zien?
Amsterdam heeft lange perrons om twee treinen per perron te kunnen verwerken.quote:Op vrijdag 30 april 2004 20:15 schreef Duvel het volgende:
De IC's Haarlem - Maastricht stoppen ook op (kleinere) stations die maar 12 bakken aankunnen. Ik denk dan aan stations als Weert en dergelijke. Er zijn in Nederland niet zoveel stations die treinen van 15 bakken aankunnen, zo uit mijn hoofd: Rotterdam, Amsterdam, Schiphol, Utrecht, Eindhoven en Den Haag C. Ik geloof dat de Bergland Expressen een van de weinige reizigerstreinen waren met 15 bakken.
Ik weet het, het was voor die eerste "reparatie" ook gewoon al praktisch onmogelijk...quote:Op maandag 3 mei 2004 21:43 schreef MREn het volgende:
[..]
Niets mis met die deuren.
Alleen als je als een of andere halve zool met alle kracht aan zo'n deur zit te wrikken kan bij sommige bakken de deur openen...niets geen aanpassing nodig. In de meeste auto's kunnen de deuren ook gewoon open op de snelweg en daar hoor je niemand over.
Ja, want dat zorgt tenminste voor wat verkoeling.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:06 schreef sweek het volgende:
Zo'n sticker zou het alleen maar erger maken, dan gaan mensen het proberen..
Ik zie trouwens in de zomer ook machinisten rijden met hun deur open, in ieder geval bij vertrek... ik weet niet of ze zo echt de hele rit lang blijven rijden.
Ach ja, auto's. Elke debiel mag daarin rijden en de veiligheid daar is ZO slecht geregeld. Zeker in vergelijking met het spoor waar alles 20-voudig veilig moet zijn. Probeer maar eens een automatische auto-beinvloeding te installeren en let dan eens op de reacties. Kom niet aan auto's, want dan kom je aan de vrijheid. De veiligheid op het spoor is gewoon belachelijk.quote:Op maandag 3 mei 2004 21:43 schreef MREn het volgende:
[..]
Niets mis met die deuren.
Alleen als je als een of andere halve zool met alle kracht aan zo'n deur zit te wrikken kan bij sommige bakken de deur openen...niets geen aanpassing nodig. In de meeste auto's kunnen de deuren ook gewoon open op de snelweg en daar hoor je niemand over.
Ze rijden dan in nederland: gekoppelde Thalys. In de zomer de doorgaande trein van Amsterdam naar Lyon of Nice (zonthalys) rijdt vanauit brussel als een gecombineerde trein. Als ik het artikel mij goed herinner rond de 500 meter.quote:Op maandag 3 mei 2004 21:50 schreef MREn het volgende:
[..]
Amsterdam heeft lange perrons om twee treinen per perron te kunnen verwerken.
Het station met (bij mijn weten zo uit het hoofd) de langste sporen:Amersfoort (430 meter ofzo, ik heb een lijst thuis liggen).
Eindhoven kon geen 15-baks treinen aan, maar is sinds de verlenging naar 400 meter om ooit eens gekoppelde ICE's aan te kunnen. Omloopmatig te langste reizigerstreinen van Nederland rijden op Zwolle-Amersfoort-Utrecht: 15 bakken ICM.
idd, en op Deventer-Amersfoort rijden ze ook wel eens met 15 bakken.quote:Eindhoven kon geen 15-baks treinen aan, maar is sinds de verlenging naar 400 meter om ooit eens gekoppelde ICE's aan te kunnen. Omloopmatig te langste reizigerstreinen van Nederland rijden op Zwolle-Amersfoort-Utrecht: 15 bakken ICM.
Een enkeltje of retourtje (of wat dan ook...) van Holland Spoor naar Centraal of Blaak kost evenveel in ieder geval... maar dat ze dit dan ook niet erg vinden wist ik niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 21:10 schreef Thetallguy het volgende:
retourtje Den Haag HS - R'dam CS gekocht, op de terugweg bij Blaak ingestapt en netjes een extra enkeltje Blaak - CS gekocht, zegt de conducteur dat Blaak en CS hetzelfde is en je dus met een kaartje voor Blaak ook naar CS kan en andersom
Aha, ik dacht dat er een soort technisch maximum was, maar het is dus meer praktisch ( te lang voor stations). Iets wat dacht ik bij DDar we weer was (maximaal 2 treinstellen achter elkaar)quote:Op maandag 3 mei 2004 21:40 schreef MREn het volgende:
Verder reed ICM vorige week ook af en toe met 16 bakken (normaal max.15) van/naar Utrecht ivm grote drukte en tekort aan sporen voor de normaal twee treinen.
Dat heeft weer te maken met de tractie, 2*1700 wil nog wel (beide half vermogen), maar met die van die loc's trekt de bovenleiding het niet meer.quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:49 schreef mvt het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat er een soort technisch maximum was, maar het is dus meer praktisch ( te lang voor stations). Iets wat dacht ik bij DDar we weer was (maximaal 2 treinstellen achter elkaar)
het is soms het geval dat er veschillende treinstellen wel aan elkaar kunnen koppelen, maar dan kan er echter maar een soort tractie leveren, dit omdat de techniek steeds verder gaat en dit ook doorgevoerd wordt in de treinen, en dus ook in de koppeling. dus door de vooruitgang in de techniek is het dan onmogelijk om met elkaar te communiseren (elkaar aansturen).quote:Op woensdag 5 mei 2004 13:26 schreef Fixers het volgende:
Vraag me af waarom niet al die automatische koppelingen hetzelfde zijn. Lijkt me toch eenvoudiger met reserveonderdelen en reparaties. En als het nodig is kunnen ze ook verschillende typen combineren.
http://nieuws.fok.nl/nieuws/40497quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:20 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ach ja, auto's. Elke debiel mag daarin rijden en de veiligheid daar is ZO slecht geregeld. Zeker in vergelijking met het spoor waar alles 20-voudig veilig moet zijn. Probeer maar eens een automatische auto-beinvloeding te installeren en let dan eens op de reacties. Kom niet aan auto's, want dan kom je aan de vrijheid. De veiligheid op het spoor is gewoon belachelijk.
Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:49 schreef mvt het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat er een soort technisch maximum was, maar het is dus meer praktisch ( te lang voor stations). Iets wat dacht ik bij DDar we weer was (maximaal 2 treinstellen achter elkaar)
Af en toe rijden ze met 10 bakken, ja...quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.
Hé, mij weer even herinneren aan dat zon-uit-traumaquote:Op woensdag 5 mei 2004 19:24 schreef sweek het volgende:
[..]
Af en toe rijden ze met 10 bakken, ja.... Weet niet of dat het maximum is.
Volgens mij gebeurt het wel eens in de spits tussen Geldermalsen en Utrecht.
[afbeelding]
Ik had geen idee!quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:49 schreef Lucske het volgende:
[..]
Hé, mij weer even herinneren aan dat zon-uit-trauma.
.
Ik telde die krengen vroeger altijd, maar ondanks ik het niet zeker weet denk ik dat ze bij ons weleens langer dan 10 bakken waren, vooral in de spits. En dat zal me helemaal niets meer verbazen aangezien ze tegenwoordig in de spits met 2*4 DDAR rijden en er 6 baks regiorunners rijden (spitstrein A'dam - Eindhoven)quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.
Ik was een jaar of 10 , weet het ondertussen ookal nietmeerquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:13 schreef MREn het volgende:
Ik geloof niet dat ze ooit langer dan 10 bakken zijn geweest in de reizigersdienst,
heb ik gelukkig niet mee te maken. Mijn trein gaat maar tot A'dam (woon bij bkg)quote:2*DDAR komt door het te korte spoor in Utrecht momenteel waardoor er geen plan V past.
Zover ik weet zijn er ook nog koplopers die als spitstrein rijdenquote:en reden alle spitstreinen (serie 3500) maar met IRM, ik heb vaak genoeg in een V gezeten van Ut to Ehv![]()
Ja, 1 treinenpaar per dag... maar ach als binnenkort ICRm-A zn intrede doet in de 3600 ga ik daar wel doorquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:32 schreef mvt het volgende:
Zover ik weet zijn er ook nog koplopers die als spitstrein rijden
Rede die niet al (deels) op dat traject?? In combinatie met ICR en ICK en dan 2 locsquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:35 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, 1 treinenpaar per dag... maar ach als binnenkort ICRm-A zn intrede doet in de 3600 ga ik daar wel door
Omdat alle sporen die niet aan een perron liggen ook een nummer hebben... En dat zijn er heel wat in Nijmegen. Ik denk dus dat het gewoon echt het 35ste spoor is wat daar werd neergelegd.quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:44 schreef Larry101 het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Ik kom nu regelmatig in Nijmegen op het station en daar hebben ze een spoor 35. Ik heb hier ooit eens een verhaal over gehoord waarom dit zo is, maar kan het helaas niet meer terugvinden en ook op internet kan ik het niet vinden.
Weet iemand hier waarom spoor 35 zo heet?
In de dagen na 19 mei mag je ergens heel kort genieten van ICRm A. Proefbedrijf.quote:Op donderdag 6 mei 2004 00:03 schreef MREn het volgende:
Nee, in de 3600 (Rsd-Zl) rijdt alleen ICRm-B en ICR-A, dus geen ICRm-AICK heeft er nog nooit gereden.
Ja, dat zou kunnen, maar er zijn genoeg andere stations waar ook in een later stadium sporen aan toe zijn gevoegd. Als dit goed doorgezet zou zijn, dan zou je op meer stations sporen moeten hebben met niet opvolgende en hoge nummers en die ken ik zo niet.quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:00 schreef sweek het volgende:
[..]
Omdat alle sporen die niet aan een perron liggen ook een nummer hebben... En dat zijn er heel wat in Nijmegen. Ik denk dus dat het gewoon echt het 35ste spoor is wat daar werd neergelegd.
[afbeelding]
In Sittard hebben de sporen 1, 2, 3, en 20 een perron.quote:Op donderdag 6 mei 2004 13:59 schreef Larry101 het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen, maar er zijn genoeg andere stations waar ook in een later stadium sporen aan toe zijn gevoegd. Als dit goed doorgezet zou zijn, dan zou je op meer stations sporen moeten hebben met niet opvolgende en hoge nummers en die ken ik zo niet.
Daarnaast staat me er ergens iets van bij dat hier een verhaal achter zit.
Er staat mij bij dat er vroeger wel een spoor 6 op Utrecht CS was. Of ben ik nu in de war?quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:27 schreef Lucske het volgende:
Utrecht C. heeft 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 18 en 19 als perronsporen, 6 bestaat niet en 10, 13 en 16 als middensporen.
spoor 6 is het toiletquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Er staat mij bij dat er vroeger wel een spoor 6 op Utrecht CS was. Of ben ik nu in de war?
Het kan zijn dat 1 het eerste was en dat vanaf daar alles genummerd is richting westen. Daarna spoort 1 verlengd waardoor ook aan de oostzijde (waar het stationsgebouw ophiel) gestopt kon worden door treinen. Omdat nummers 1 t/m 34 al ingebruik waren, is het logische nummer 35 omdat dat het eerste is dat vrij is.quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:55 schreef Larry101 het volgende:
ok, dat van sittard wist ik niet, maar zoals hier boven wordt gezegd is het in zowel Amsterdam als Utrecht redelijk logisch allemaal. En in Nijmegen is het 1, 3, 4 en 35 een perron. De logica ontgaat me dus. Maar als jullie zeker weten dat er geen verhaal achter zit en het gewoon nu eenmaal zo is, dan wil ik dat ook aannemen hoor...
Kilinkt logisch.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:51 schreef MREn het volgende:
[..]
Het kan zijn dat 1 het eerste was en dat vanaf daar alles genummerd is richting westen. Daarna spoort 1 verlengd waardoor ook aan de oostzijde (waar het stationsgebouw ophiel) gestopt kon worden door treinen. Omdat nummers 1 t/m 34 al ingebruik waren, is het logische nummer 35 omdat dat het eerste is dat vrij is.
Helemaal niet. Die tweede actie is al een tijdje terug uitgevoerd en dat gebeurt gewoon bij binnenkomst. Ze worden niet allemaal aan de kant gegooid.quote:Op maandag 3 mei 2004 16:09 schreef sweek het volgende:
Hmm, heb wel eens zoiets gehoord ja, nu je het zegt..
Nu ze al die ICK-rijtuigen weer moeten repareren omwille van de deuren zul je ze zeker meer gaan zien?
Nee, dat klopt. Spoor 6 was een kopsoor.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Er staat mij bij dat er vroeger wel een spoor 6 op Utrecht CS was. Of ben ik nu in de war?
Het is een IC, geen ECquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:05 schreef sweek het volgende:
Je kunt ook altijd gewoon een perronopzichter ofzo eens aanspreken..
Kan ook goed zijn dat ze een verhaal zijn gaan verzinnen omdat hun de logica ook ontging gewoon...
Morgen ga ik trouwens een lijntje doen dat ik nog nooit gedaan heb, Utrecht - Baarn. En dan vanuit Baarn de sneltrein naar Amersfoort, waarna ik daar eens in de Eurocity stap, ook nog nooit gedaan..
Wel hopen dat ik geen vertraging oploop, want die EC kan je nu niet echt ieder half uur nemen.
Hmm, heette het niet ooit Eurocity dan? Ik zal het toch niet verzonnen hebben...quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:04 schreef Lucske het volgende:
[..]
Het is een IC, geen EC. Tot eind 2002 was die verbinding trouwens een IR.
Nee, dat was er ook, uiteraard tussen wat nu spoor 5 en spoor 7 was. kopspoor aan de westzijde. Als je wat over dat perron gaat banjeren kom je de plek nog wel tegen waar het lag. Stopten daar niet de boemels naar Leiden vroeger?quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Er staat mij bij dat er vroeger wel een spoor 6 op Utrecht CS was. Of ben ik nu in de war?
Als dat zo is, dan begrijp ik wel waarom het mij bijstaat. Heb vroeger nog wel eens de stoptrein naar Vleuten gepakt vanaf Utrecht.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 02:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, dat was er ook, uiteraard tussen wat nu spoor 5 en spoor 7 was. kopspoor aan de westzijde. Als je wat over dat perron gaat banjeren kom je de plek nog wel tegen waar het lag. Stopten daar niet de boemels naar Leiden vroeger?
Breda niet hoor... daar hebben 2,3,4,5,6 een perron... ernaast ligt nog een behoorlijk rangeerterrein maar dat wordt volgens mij binnenkort afgebroken. waar 1 is gebleven weet niemand, naast 2 begint meteen de stationshalquote:Op donderdag 6 mei 2004 17:14 schreef sweek het volgende:
[..]
In Sittard hebben de sporen 1, 2, 3, en 20 een perron.
En er zijn heel wat stations waarop je ook bepaalde sporen hebt zonder perron die (meestal ook letterlijk) tussen degenen met perron inliggen. Breda, Utrecht CS of Amsterdam CS bijvoorbeeld.
Hmm, ik dacht dat spoor 1 het spoor was waar de sneltreinen naar A'dam vertrekken, en dat twee dus een tussenspoor was.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Breda niet hoor... daar hebben 2,3,4,5,6 een perron... ernaast ligt nog een behoorlijk rangeerterrein maar dat wordt volgens mij binnenkort afgebroken. waar 1 is gebleven weet niemand, naast 2 begint meteen de stationshal
Ja, de Brittannia Express. Wat een jeugdsentiment. Jarenlang mee gereisd, dagelijks van Eindhoven nonstop naar Rotterdam CS. Reed altijd net achter de normale intercity aan die stampvol was. Nadat in Eindhoven die gewone IC vertrokken was, kwam enkele minuten later de Brittannia Express voorgereden, met Duitse wagens met de bekende coupeetjes, met zittingen in de tweede klas, waarvan je bij aanblik ervan dacht dat je in de eerste klas zat. Maar meestal was deze trein zo goed als leeg, lekker rustig dus. En dan maar genieten van het niet stoppen bij stations als Tilburg, Breda en Dordrecht.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:15 schreef Oom_Agent het volgende:
Mooie foto's Sweek
Ik zat net even te zoeken naar de opgeheven internationale treinen en gesloten grenstrajecten. Erg jammer dat de meeste niet meer rijden. Het huidige internationale treinverkeer met z'n Thalys en ICE is natuurlijk ook wel leuk, maar het kan, wat mij betreft, niet tippen aan de vroegere internationale D treinen. De echte treinen tijd......
Wie herrinert zich nog de Britannia Expres vanuit Köln Deutz naar Hoek van Holland H. met aansluiting op de boottrein naar (London)
Die trein staat me ook nog goed bij. Trein D 297 heen, en D 296 terug. Inderdaad rustig, althans vóórdat het vakantieseizoen was gestart. Tijdens het vakantieseizoen was die trein afgelaaien vol, en waren zelfs de gangpaden mudvol. Verder hadden die Italiaanse wagens een supervering, die wagens hoorde je niet als ze voorbijdenderden. Wat me ik ook van deze trein kan herinneren, zijn de enorme vertragingen die deze trein uit Italië had bij aankomst in Eindhoven. Het kwam wel erg vaak voor dat die meer dan een uur vertraging had.quote:De trein van Amsterdam via Maastricht naar Luxemburg - Basel en Ancona. ( Herrinering uit de Tienertoer tijd lekker rustig in een trein van maar 4 rijtuigen waarvan 2 duitse en 2 italiaanse van Asd naar Mt reizen ) En te bedenken dat een doodnormaal station zoals Sittard een rechtstreekse verbinding had met Basel, Milaan en Ancona. Niet te geloven gewoon.....
Alweer jeugdsentiment. Wij gingen vaak naar mijn oom in Bremen, en dan hadden we altijd de Nord-West Express. Met een coupeetje voor onszelf. En dan de grenscontrole in Bad Bentheim. Altijd voelde je een bepaalde spanning, als de trein vaak lange tijd stilstond, en de Duitse douane de paspoorten van de passagiers controleerden .quote:Nee........ de Nord West expres.. dat was pas een trein !!Die reed van Hoek van Holland over Utrecht, Hengelo naar Berlijn, Warschau en Moskou waar hij 2 dagen later arriveerde.
Dat hebben we ook eens gedaan, op weg naar Bremen.quote:Ach ik kan wel door blijven gaan..........natuurlijk ook zonde dat er van Groningen geen treinen meer naar Oldenburg rijden.
Je hebt gelijk, het romantische is er wel vanaf. Je kan niet meer even zo in de treinen stappen, voor alles moet vantevoren gereserveerd worden.quote:Wat heb je, behalve de korte reistijd, eigenlijk aan zo'n ICE of Thalys waar nog geen eens een raampje open kan om even de heerlijke buitenlucht op te snuiven van het station waar je binnen komt glijden.echt zonde dat die mooie ouwe, krakende , piepende D treinen zijn verdwenen.
Ha Fencequote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:33 schreef Fence het volgende:
[..]
Als laatste herinnering heb ik toen eens een geluidsopname gemaakt vanuit de Brittannia Express, op weg naar Rotterdam, ter hoogte van Boxtel. Klik hier om die te beluisteren.
Overigens kun je hier nog een passerende Bergland Express beluisteren.
Ook was er nog de Rhein Express, 's ochtends van Hoek van Holland naar Köln, en 's avonds weer terug. Ook altijd wel leuk.
Yep, nou je het zegt, eentje reed van Köln naar Den Helder en weer terug. En die van Köln naar Vlissingen ( v. 14:32 uit Vlissingen retour) kan ik me ook nog herrinerenquote:Maar vergeet ook de Duitse vakantietreinen niet. Er reden er destijds twee van. Een van Köln naar Alkmaar, als ik het wel heb.
Maar ook één die reed van Hagen, via Köln, Venlo, Eindhoven en dan nonstop naar Roosendaal, en verder naar Goes, Middelburg en Vlissingen. Trein 2528 heen, en 2529 terug. Met van die oude Silberlingen. Ik vergeet het nooit meer. Zucht.
http://bueker.net/trainspotting/index.php gebruik ik meestal.....quote:Op zaterdag 8 mei 2004 23:29 schreef sweek het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een goede spoorkaart van Duitsland, ik heb er alleen maar eentje met de belangrijkere lijntjes... Anders per Bundesland ofzo, maakt me niet uit.
Dankjewel!quote:Op zondag 9 mei 2004 00:07 schreef Friebo het volgende:
[..]
http://bueker.net/trainspotting/index.php gebruik ik meestal.....
Ja, en aankomst in Eindhoven om 08.58 uur, en vertrek 09.00 uur, dat staat me ook nog bij. Er is trouwens nog een tijd geweest dat die om 9.17 vertrok uit Eindhoven.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:28 schreef Oom_Agent het volgende:
Ha Fence ,
Echt wel gaaf die trein, ik ging speciaal van Nijmegen met de stoptrein naar Venlo om met die trein naar Hoek van Holland te reizen die vertrok om 08.35 u uit Venlo en kwam om 10:42 u aan in HvH. En idd genieten dat er na Ehv alleen nog maar in Rtd werd gestopt.
Dat izzum.quote:
Inderdaad een mooie site. Overigens vind ik Duitsland toch een mooier land om daar treinfoto's te schieten, maar dat heeft meer te maken met het landschap aldaar.quote:Oww ja voor alle (Duitse) treinfans, op onderstaande link staat een hele mooie site met mooie foto's
http://www.zu-den-zuegen.de/Seiten/startframe.htm
Kende je deze site van de Duitse Spoorwegen al?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 23:29 schreef sweek het volgende:
Hmm, Duitse treintjes... toch maar eens proberen..
Bedankt voor de tips en mooie nostalgische verhalen in ieder geval!.
Ik ben trouwens op zoek naar een goede spoorkaart van Duitsland, ik heb er alleen maar eentje met de belangrijkere lijntjes... Anders per Bundesland ofzo, maakt me niet uit.
En dat bleek meteen alweer fout te zijn. De tijd op de server liep achter met de tijd die de CTA-bakken en TAS-schermen lieten zien. Dus de website gaf aan dat de trein er nog stond, terwijl hij allang was vertrokkenquote:Op zondag 9 mei 2004 07:34 schreef Fence het volgende:
[..]
De NS-site heeft ook wel zoiets maar minder uitgebreid.
Dat maakt toch weinig uit?quote:Op zondag 9 mei 2004 20:08 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
En dat bleek meteen alweer fout te zijn. De tijd op de server liep achter met de tijd die de CTA-bakken en TAS-schermen lieten zien. Dus de website gaf aan dat de trein er nog stond, terwijl hij allang was vertrokken![]()
Wat jij wil, niet anders dan anders.quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:34 schreef SevenWonders het volgende:
Zojuis heb ik ook een 'spot' gedaan. Terwijl ik bijna thuis was, ging de overweg in het lijntje van Dordrecht naar Gorinchem dicht en zag ik vanaf het station Dordrecht een trein aankomen. Het was een groene ! Het was dus die befaamde 419 waarover ik in dit forum al gelezen heb. Was wel grappig, ergens heel vaag in mijn geheugen weet ik nog dat sommige treinen uit mijn vroege jeugd ook die kleur hadden....maar wast staat dat ding vreemd hoog op zijn wielen (of lijkt dat maar zo)
Ik denk dat je dat wel kunt vergeten.quote:In ieder geval mag hij wel eens een wasstraat zien.
Ik meen me te herinneren dat er bij de bekendmaking in de metro en spits ook bij stond dat er wat vertraging inzit. Lijkt me ook niet zo heel erg trouwens, 't geeft een indicatie van tijden. Ik neem aan dat je niet op internet gaat kijken welke trein je over twee minuten moet hebben.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:20 schreef vw_caddy het volgende:
Dan zit er nog een vertraging in. Als een trein die +5 heeft, na die 5 minuten van het TAS-scherm verdwijnt, zou het daarna nog 3-4 minuten duren voordat van de inet-lijst afkwam. Ze geven je het vermoeden dat ie er nog staat, maar nix was minder waar.
Bij mijn weten liep die lijn (net als nu nog dat museumlijntje) tot het Haarlemmermeerstation. Rembrandtplein ligt niet op die route. Dat zou hoogstens een doortrekken van het oude 'Rhijnspoor' inhouden maar die liep volgens mij maar tot het huidige Amstel-hotel.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:21 schreef KonnieKipke het volgende:
Werd niet tot eind 1970 de lijn Uithoorn - Amsterdam ge-exploiteerd? Kan goed kloppen rembrandtplein.
Dat is geen toeval, het stel is weer bezig met wegleerritten.quote:Op woensdag 12 mei 2004 21:00 schreef sweek het volgende:
Vandaag kwam de 419 toevallig net over een brug tussen Asd en Ass, toen ik naar de Spaarndammerbuurt liep (bij het Westerpark ergens dus...).
Rond een uur of drie moet dat geweest zijn..
Dat is wel een leuk weetje, wist ik nog nietquote:Op woensdag 12 mei 2004 21:04 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Heb je toevallig 'Publieke werken" gelezen van Thomas Rosenboom? Dan begrijp je meteen waarom Amsterdam zo veel zeer dure hotels heeft liggen op rare plaatsen. Dat waren verwachtte locaties voor het nieuw te bouwen Centraal Station. Hotel Americain ligt bijvoorbeeld op het Leidseplein waar ooit het Centraal Station misschien zou komen. Het Amstel Hotel bij het Rhijnspoorplein. Uiteindelijk trok het Victoria Hotel aan het langste eind, dat ligt nu tegenover het uiteindelijke CS.
Er staat mij bij dat de lijn vroeger een gelijkvloerse(!) kruising had met de A2. Je reed dus op de A2 gewoon een spoorwegovergang over! Dit heeft in de mist volgens mij ook eens geleid tot een enorm ongeluk.quote:De Haarlemmermeerspoorlijn, zoals de spoorlijn officieel heette, beleefde z’n gloriedagen in het begin van de vorige eeuw. De aanleg begon in 1906 en tot in de Tweede Wereldoorlog werden er rails bij gelegd. Het eerste traject, dat in 1912 in gebruik werd genomen, was Leiden-Haarlem. Later ontwikkelde het net zich in oostelijke richting. Ook plaatsen als Hoofddorp, Alphen aan den Rijn, Uithoorn, Bovenkerk, Mijdrecht, De Hoef, Wilnis en Nieuwersluis kregen een stationnetje.
Doordat het aantal reizigers de Hollandsche IJzeren Spoorwegmaatschappij tegenviel, werd al in de jaren dertig begonnen met sloop van de eerste baanvakken. Maar de meest rendabele delen, tussen Uithoorn en Amsterdam (Haarlemmermeerstation) en Uithoorn en Nieuwersluis, bleven nog lang in gebruik. Uithoorn-Nieuwersluis zelfs tot 1986, als goederenlijn.
Klinkt goed...quote:Op zondag 16 mei 2004 20:23 schreef mvt het volgende:
Ik was vandaag op de baan in uitgeest. Deze ligt redelijk dicht bij het station en je hebt een prachtig uitzicht op de bocht van het spoor richting Haarlem. Erg veel sprintertjes en dubbeldekkers voorbij zien komen, erg mooi zo in de zon. Jammergenoeg geen cam mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |