Ik vind de versie van Gary Jules eigenlijk best wel okeequote:Op maandag 5 april 2004 02:46 schreef ikbengeweldig het volgende:
Gary Jules - Mad World (origineel Tears For Fears)
...vast nog wel meer bagger
Oh, ik bedoelde Freak like me. Maar round round zou ook best eens een cover kunnen zijn.quote:Op maandag 5 april 2004 09:57 schreef Toeps het volgende:
Bijna alles van de Sugababes. Round round is bijvoorbeeld een cover.
Hallo alleenquote:Op maandag 5 april 2004 02:41 schreef Brett-Anderson het volgende:
Hallo Iedereen
.....heel verhaal......
No wayquote:Op maandag 5 april 2004 10:50 schreef Bjoro het volgende:
slechts bij Easy van Faith no More heb ik het idee dat het beter is dan het origineel van The Commodores (Lionel Ritchie)
Wat dacht je van Eternal Flamequote:Op maandag 5 april 2004 09:59 schreef MikeyMo het volgende:
Atomic Kitten - Ladies night, Tide is high
ik wist dat ik er nog een vergatquote:Op maandag 5 april 2004 10:58 schreef Fusion het volgende:
[..]
Wat dacht je van Eternal Flame
De Commodores versie heeft een extra beat (of hi-hat oid) en is dus swingender.quote:Op maandag 5 april 2004 10:58 schreef Zander het volgende:
Er zit toch ook nauwelijks verschil tussen die versies? Hooguit vind je Mike Patton misschien een betere zanger dan Lionel Ritchie. Ik vind die FNM-versie iig weinig toevoegen aan het origineel, al is 'ie best aangenaam.
en nog recenter van Westlife; Mandy (org. Barry Manilow)quote:Op maandag 5 april 2004 09:59 schreef MikeyMo het volgende:
Atomic Kitten - Ladies night, Tide is high
Westlife - Uptown girl
quote:Op maandag 5 april 2004 14:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Heeft die kwal van een Rowan Keating niet een engelstalige verkrachting van 'Zij gelooft in mij' van Andre Hazes gemaakt?
Die laatst nog erger is verkracht door zo'n Idols-figuur?
Heeft die kwal van een RONan Keating...
Zo'n 2 a 3 nummers uit een collectie van 35 nummers,dat is echt bijna alles he.quote:Op maandag 5 april 2004 09:57 schreef Toeps het volgende:
Bijna alles van de Sugababes. Round round is bijvoorbeeld een cover.
Huh dus een cover van een nummer die Ozzy zelf gezongen heeftquote:Op maandag 5 april 2004 14:48 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Ozzy en Kelly Osbourne-Changes(Black Sabbath)
Heeft die kwal van een Rowan Keating niet een engelstalige verkrachting van 'Zij gelooft in mij' van Andre Hazes gemaakt?
quote:Op maandag 5 april 2004 14:46 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 april 2004 14:57 schreef ikbengeweldig het volgende:
[..]
Whehe, het origineel 'She Believes in Me' is ik dacht van Kenny Rogers. Dat heeft Hazes ook maar gepikt.
En hij heeft het al eens eerder gecoverd zonder Kelly op z'n cd 'Live & Loud', toch best knap: jezelf coveren, en dat dan tot 2x toequote:Op maandag 5 april 2004 14:52 schreef Djaser het volgende:
[..]
Huh dus een cover van een nummer die Ozzy zelf gezongen heeftHet origineel moet wel beter zijn want ik vind de nieuwe versie ronduit walgelijk.
Amen to that.quote:Op maandag 5 april 2004 10:50 schreef Bjoro het volgende:
[..]
pan uit, maar bijna nooit wordt het mooier gedaan dan het origineel.
slechts bij Easy van Faith no More heb ik het idee dat het beter is dan het origineel van The Commodores (Lionel Ritchie)
Jaaa die eikel heeft Light My Fire (van The Doors) helemaal verkracht. En deze woorden kwamen van mijn moeder (ik wist niet dat ze dat woord kende, iig in deze context).quote:Op maandag 5 april 2004 15:17 schreef MrMoon het volgende:
Dat gastje dat de engelse idols had gewonnen met Light My Fire
The Riddle van Nick Kershaw, gecoverd door mijnheer Gigi d'Agostino.quote:Op maandag 5 april 2004 15:31 schreef ToT het volgende:
The Riddler (Van wie is het origineel en wie heeft 'm gecovered?)
En dan heb je nog de groep van politiek corrcte punk/metal/rock liefhebbers:" Een gekotste versie van Madonna's Material Girl door Exhumed. Briljant!" Of:"Die punkversie van Britney's Hit me Baby One More Time is echt geniaal!"quote:Op maandag 5 april 2004 15:59 schreef Brett-Anderson het volgende:
En dan heb je ook nog een groep die zich niet verdiept in de muziekgeschiedenis: "een technouitvoering van een een oud nummer is altijd beter!"
Misschien vindt z'n bankrekening het wel okee.quote:Op maandag 5 april 2004 16:24 schreef Moody het volgende:
ik snap niet dat Billy Joel het goed vindt dat zijn liedje zo verkracht wordt
een multi-miljonair als Billy Joel zal het wel niet voor dat kleine beetje geld doen...met het risico dat zijn imago word aangetast....quote:Op maandag 5 april 2004 16:32 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Misschien vindt z'n bankrekening het wel okee.
True True dat heeft ze gezegt en ze heeft ook volkomen gelijkquote:Op maandag 5 april 2004 15:19 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Jaaa die eikel heeft Light My Fire (van The Doors) helemaal verkracht. En deze woorden kwamen van mijn moeder (ik wist niet dat ze dat woord kende, iig in deze context).
Live & Loud is een live cd lijkt me, dat telt dan nietquote:Op maandag 5 april 2004 15:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En hij heeft het al eens eerder gecoverd zonder Kelly op z'n cd 'Live & Loud', toch best knap: jezelf coveren, en dat dan tot 2x toe
dan vind ik die versie met Kelly erbij ook niet meetellen, want dat is dan meer een re-make met aangepaste tekst enzoquote:Op maandag 5 april 2004 16:52 schreef Djaser het volgende:
[..]
Live & Loud is een live cd lijkt me, dat telt dan niet
Signed, sealed, delivered I’m yoursquote:Op maandag 5 april 2004 16:59 schreef Olmo het volgende:
Dat lied van blue... die origineel van Stevie Wonder is. De naam is me even ontschoten?
ja.quote:Op maandag 5 april 2004 17:06 schreef Olmo het volgende:
Luister anders eens naar Sugar Hill Gang - Rappers Delight. Hoeveel daar wel niet uit gehaald is... (misschien vergis ik me en is Sugar Hill Gang ook samengesteld uit andere liedjes) Def Rheimz heeft daar bijv. een stukje uit overgenomen: 'Dan gaan we naar een hotel, motel, holiday yeah..."
Die jaquote:Op maandag 5 april 2004 17:05 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Signed, sealed, delivered I’m yours
Hmm dat ben ik niet helemaal met je eens eerlijk gezegd. Er zijn zeker genoeg covers gemaakt waar wél degelijk een bedoeling achter zit. Wat dacht je van de gedachte: 'Hmm, leuk liedje, maar jammer dat ze net niet dat en dat wat meer zus en zo hadden gedaan' Wellicht krijg je dan een veel betere cover dan het origineel ooit was.quote:Op maandag 5 april 2004 17:04 schreef Robertje het volgende:
Al die covers beteken maar 1 ding, geen inspiratie (of makkelijk geld vangen)
Klopt. Nummer bestaat uit Michael Jackson - Don't stop 'till you get enough en Q-Tip - Breathe and Stop.quote:Op maandag 5 april 2004 17:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hoor trouwens net een nummer van Jungle Brothers (met Mister On, of zo iets??) - Don't Stop, muziekje is gejat van Michael Jackson en tekst is gejat van Q-tip als ik me niet vergis
De RMXCrew, die eerder al Kevin Lyttle's "Turn Me On' verkrachtten.quote:Op maandag 5 april 2004 18:39 schreef E_Motion het volgende:
Laatst ook weer zo'n 2003 remix van Fresh van Kool & the Gang.. Geen idee door wie die cover is gedaan...
Of the Ketchup Song, for that matter.quote:Op maandag 5 april 2004 17:06 schreef Olmo het volgende:
Luister anders eens naar Sugar Hill Gang - Rappers Delight. Hoeveel daar wel niet uit gehaald is... (misschien vergis ik me en is Sugar Hill Gang ook samengesteld uit andere liedjes) Def Rheimz heeft daar bijv. een stukje uit overgenomen: 'Dan gaan we naar een hotel, motel, holiday yeah..."
moet Tal Bachman zijnquote:Op maandag 5 april 2004 16:24 schreef Moody het volgende:
Kurt Nilsen - She so high is van Tal Buchman
Ook nog Be With You dat gebasseerd is op het refrein van Last Train To London ( ELO )quote:Op maandag 5 april 2004 10:58 schreef Fusion het volgende:
[..]
Wat dacht je van Eternal Flame
Tja, maar als ik mag kiezen tussen Jeff Lynne en Susanna Hoffsquote:Op maandag 5 april 2004 22:15 schreef zoom het volgende:
Ook nog Be With You dat gebasseerd is op het refrein van Last Train To London ( ELO )
Als het een echte cover is dan staan de schrijvers er ook wel bij... bij samples niet altijd. Overigens is de schrijver van een nummer natuurlijk niet altijd gelijk aan de orginele versie, sommige mensen schijven alleen en laten het zingen (grotendeels) aan anderen over.quote:Op maandag 5 april 2004 16:20 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik zou graag zien dat dit in de muziekwereld ook gebeurt als men covert, op elke singel staat makkelijk afleesbaar van wie dit nummer gecoverd is, welk jaar dit liedje origineel werd uitgebracht en de namen van de zangers en muzikanten van toen.
Dat is niet alleen nu, maar was in de jaren 80 ook al. Ik wist toen van heel veel ook niet dat het covers waren. Bovendien boeide me dat niet (nog niet echt trouwens, hooguit dat ik als ik het goed vind ik ook benieuwd wordt naar het orgineel). En in de 70's en 60's (nooit werd er zoveel gecovered als in de 60's) was het niet anders.quote:Op maandag 5 april 2004 15:59 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik wil ook nog even kwijt dat velen van nu midden jaren 80 zijn geboren, die weten veelal niet beter dat het allemaal is gepikt.
De Boogy Pimps hebben bij dat nummer somebody to love volgens mij ook nog de bassline van: "last night a dj saved my live" gebruikt, een dubbele cover dus!!!!quote:Op maandag 5 april 2004 02:46 schreef ikbengeweldig het volgende:
Chicks On Speed - Wordy Rappinghood (Origineel Tom-Tom-Club)
Boogy Pimps - Somebody To Love (origineel Jefferson Airplane)
-vast nog wel meer bagger
Die noemen zichzelf niet voor niks een coverband....quote:Op maandag 5 april 2004 18:37 schreef Tackleberry het volgende:
Geen Top40 band, maar Me First And The Gimme Gimmes anyone?
Alles nog helemaal goed in die bovenkamer?quote:Op maandag 5 april 2004 05:13 schreef DJMarcel.nl het volgende:
..
..
LMC vs. U2 - Take Me To The Clouds Above (Whitney Houston)
..
Goh, en van wie zou die sneue tekst nou zijn? Misschien de opening van Whitney Houston's "How will I know"?quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:01 schreef Yonderboi het volgende:
Alles nog helemaal goed in die bovenkamer?
Dat moet natuurlijk zijn > U2 - With or without you
Heeeeele lelijke cover trouwens... hoewel t eigenlijk niet echt een cover is want er wordt een of andere sneue tekst gezongen.
quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Goh, en van wie zou die sneue tekst nou zijn? Misschien de opening van Whitney Houston's "How will I know"?
Wel een waardeloze cover inderdaad.
quote:Op maandag 5 april 2004 15:59 schreef Brett-Anderson het volgende:
Om maar even te vergelijken, ik ben van 1976 en vanaf de jaren 80 tot begin jaren 90 zat ik nog elke vrijdagmiddag aan de radio met mijn top40 lijstje die ik nog elke donderdag van te voren ophaalde bij de ECHTE platenwinkel om vervolgens paraat te zitten met mijn cassettespeler in de hoop dat ik nu dat nummer eens kon opnemen zonder dat die pokkedj door het nummer ging praten of de plaat vervroeg afzette. Toen was het allemaal nog heel spannend, wie zou er op nummer 1 staan, wie was de nieuwe binnekomer, wie was de alarmschijf en was de nummer 1 helemaal terecht? Die tijden zijn er nu niet meer, helaas, op nummer 1 binnenkomen was in die tijd ook schier onmogelijk.
Het basloopje is iig "Guns of Brixton" van the Clash.quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:59 schreef MissMSX het volgende:
En ik ben er een half jaar gelden pas achter gekomen dat Just be good to me van Beats International een cover is (een combinatie van 2 nummers zelfs, weet even niet meer welke precies)
en de rest komt van Just be good to me van SOS band. Al kunnen die best ook dat basloopje gebruiken, dat weet ik zo niet.quote:Op dinsdag 6 april 2004 13:20 schreef Zander het volgende:
[..]
Het basloopje is iig "Guns of Brixton" van the Clash.
Ben je er nu wel achter, of zou je t voor me kunnen opzoeken? Interessant...quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
herkenning
![]()
En ik ben er een half jaar gelden pas achter gekomen dat Just be good to me van Beats International een cover is (een combinatie van 2 nummers zelfs, weet even niet meer welke precies)
... rest nog een schaars geklede dame toe te voegen, ever roeren: en kassa.quote:Op dinsdag 6 april 2004 10:53 schreef DJRoberto1978 het volgende:
[..]
De Boogy Pimps hebben bij dat nummer somebody to love volgens mij ook nog de bassline van: "last night a dj saved my live" gebruikt, een dubbele cover dus!!!!
posts lezen? op een forum?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:54 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook de twee posts boven die van jou even lezen.
Volgens mij zijn er maar weinig nummers van UB40 die geen covers zijn!quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:49 schreef merry77 het volgende:
Nog wat meer covers: (niet allemaal op dit moment gedaan. maar zitten persoonlijk een paar storende covers bij)
[...]
UB40: I got you babe (Sonny and Cher (in haar goede dagen))
[...]
Dat is natuurlijk puur subjectiefquote:Op dinsdag 6 april 2004 15:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
Echter, al hun nummers voegde wel iets toe, ze klonken pakkender en het was zo veranderd dat je wel vrede had met deze covers.
Sorry, was al verbeterd...quote:Op maandag 5 april 2004 16:24 schreef Moody het volgende:
Kurt Nilsen - She so high is van Tal BAchman
om er maar even op in te haken en gelijk in de geest van het topic te blijven en voor de echt onderontwikkelden onder ons... madhouse = alleen maar coversquote:Op dinsdag 6 april 2004 21:14 schreef DarcMarc het volgende:
madonna like a prayervond ik altijd een mooi liedje tot madhouse het nummer verkrachtte
Sindsdien vind ik dat nummer dus niks meer aan![]()
quote:Op maandag 5 april 2004 02:41 schreef Brett-Anderson het volgende:
[...]
Het origineel is precies hetzelfde en veel mooier.
[...]
Sorry hoor maar de uitvoering van No Doubt is best goed en de de vergelijking Gwen Stefani met Britney is compleet belachelijk. Volgens mij ben jij niet echt bekend met No Doubt.quote:Op maandag 5 april 2004 02:41 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik wilde even een voorbeeldje geven:
Ik hoor op de radio hele tijd een liedje van No Doubt - My Life. Het liedje kwam me enigszins bekend voor, ik kon het niet meteen thuis brengen.. maar uiteindenlijk: Natuurlijk, het origineel is van Talk Talk. En wat een belabberde uitvoering is dit van No Doubt. Waarom laten ze het origineel niet met rust als ze er niets aan toevoegen. Die zangers (stefani?) zingt kunstmatig als een met de computer herstelde valse stem a la britney spears. Het origineel is precies hetzelfde en veel mooier. Luister er maar eens naar daar klinkt de stem van de zanger veel zuiverder.
Dat hoeft hij toch niet te zijn? Hij vergelijkt Gwen's stem in dit nummer met die van Britney. Daarvoor hoeft hij alleen maar dit nummer en voldoende Britney gehoord te hebben en niet het complete oeuvre van No Doubtquote:Op woensdag 7 april 2004 03:08 schreef Najra het volgende:
Sorry hoor maar de uitvoering van No Doubt is best goed en de de vergelijking Gwen Stefani met Britney is compleet belachelijk. Volgens mij ben jij niet echt bekend met No Doubt.
De uitvoering van No Doubt sucks en de clip is net zo slecht en onzinnig.quote:Op woensdag 7 april 2004 03:08 schreef Najra het volgende:
Sorry hoor maar de uitvoering van No Doubt is best goed en de de vergelijking Gwen Stefani met Britney is compleet belachelijk. Volgens mij ben jij niet echt bekend met No Doubt.
UB40 heeft veel gecovered, maar ze hebben ook een paar mooie eigen nummers.quote:Volgens mij zijn er maar weinig nummers van UB40 die geen covers zijn!
quote:Op woensdag 7 april 2004 09:00 schreef Seborik het volgende:
Die cover van die mooie griet met die bikini (ik vergeet die namen altijd) van Jefferson Airplane's Need Somebody to Love is zo slecht en eigenlijk is er nog zo weinig in dat nummer veranderd (die stomme achterlijke hijgpauzes waarbij het lijkt of de plaat overslaat), dat je zo het origineel de top40 in kunt lanceren. Dat zou nu echt een stunt zijn, gewoon een oorspronkelijke plaat nu een hit laten worden. Het moet te doen zijn.
Als dat een bikini is lig ik in mijn zwembroek in bedquote:Op woensdag 7 april 2004 09:00 schreef Seborik het volgende:
Die cover van die mooie griet met die bikini
maar cliptechnisch een sterk nummerquote:Op woensdag 7 april 2004 10:29 schreef Mark het volgende:
[..]
Als dat een bikini is lig ik in mijn zwembroek in bed
ach kom op je hebt covers en je hebt covers, en de covers van Joss Stone vinnik wel stijlvol en vol inspiratie en dat kun je niet zeggen van die afgezaagd r&b/dance coversquote:Op woensdag 7 april 2004 11:48 schreef Foxxy het volgende:
Joss Stone - Fell in love with a boy (Origineel van de White Stripes - Fell in love with a girl)
Het hele album van Joss Stone bestaat uit covers.. Dat meisje heeft niet echt door dat de platenmaatschappij een goedkoop succesje uit dr slaat: geen nieuwe nrs schrijven, nee haar gewoon paar oude nrs in laten zingen..
Oh, had ze niks aan? ik weet het niet meer, heb het een keer gezien en aangezien er veel naakt in zat, heb ik er een bikini van gemaakt, want volledig naakt leek me onlogisch.quote:Op woensdag 7 april 2004 10:29 schreef Mark het volgende:
[..]
Als dat een bikini is lig ik in mijn zwembroek in bed
En dan nog steeds claimde Do zelf in Idols dat het "haar liedje" was.quote:Op woensdag 7 april 2004 19:38 schreef Pistol_Pete het volgende:
Heaven van Do, gecovered door Bryan Adams
volgens idols publiek dan
Dat is geen cover!! ..dat is een regelrechte verkrachting!quote:Op maandag 5 april 2004 09:53 schreef -Marjo- het volgende:
Scissor Sisters - Comfortably Numb (Pink Floyd)....
Idd, schandalig!!!quote:Op woensdag 7 april 2004 20:16 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat is geen cover!! ..dat is een regelrechte verkrachting!
Huuuuuuuuuuuu de cover vind ik een STUK beterquote:Op maandag 5 april 2004 02:46 schreef ikbengeweldig het volgende:
Ze werkt aan een album met eigen nummers hoor, dit album is uitgebracht omdat ze die nummers toch compleet anders heeft gemaakt dan de originele nummersquote:Op woensdag 7 april 2004 11:48 schreef Foxxy het volgende:
Joss Stone - Fell in love with a boy (Origineel van de White Stripes - Fell in love with a girl)
Het hele album van Joss Stone bestaat uit covers.. Dat meisje heeft niet echt door dat de platenmaatschappij een goedkoop succesje uit dr slaat: geen nieuwe nrs schrijven, nee haar gewoon paar oude nrs in laten zingen..
Shit, ik ben de titel van die CD vergeten.quote:Op maandag 5 april 2004 09:56 schreef Mark het volgende:
Ik zag gisteren een reclame voor een CD met originele opnames van gecoverde hits. Als je die tracklist hebt....
True, true! Maar toch vind ik het jammer.. Waarom schrijven ze niet gewoon nieuwe nummers! Ze heeft een hele goede stem! Het zou leuker zijn als ze meer een 'eigen' album had. Voor de rest klinkt het wel heel goed..quote:Op woensdag 7 april 2004 12:08 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
ach kom op je hebt covers en je hebt covers, en de covers van Joss Stone vinnik wel stijlvol en vol inspiratie en dat kun je niet zeggen van die afgezaagd r&b/dance covers
Hoeft niet. Remix is een andere bewerking van het liedje die op vinyl of cd-single ed. worden uitgebracht. Novaspace - Time After Time is natuurlijk een (schandalige) cover van Cyndi Lauper. Maar de andere versies op Novaspace cd-single zijn remixes van Novaspace's versie om maar een voorbeeld te noemen. Een ander voorbeeld: 2 Unlimited - Twilight Zone (DJ Jean Edit) is een remix van het origineel en dus geen cover.quote:Op woensdag 7 april 2004 21:52 schreef Joppy het volgende:
In de dance heet een cover een remix
Meneer Hammer had voor dit nummer ook vrij liberaal geleend bij Rick James' Super Freak, maar dat is uiteraard "slechts" samplen en geen coverquote:Op zaterdag 10 april 2004 12:28 schreef xFriendx het volgende:
- Mc Hammer - U can't touch this (cover door 1 of andere dancegroep) --> worthless
mss zitten er fouten tussen......verbeter het dan maar even
Gecovered door MOP idd....quote:Op zaterdag 10 april 2004 12:28 schreef xFriendx het volgende:
- Foreigner - Cold as ice (refrein is gebruikt in 1 of ander rapliedje) --> compleet verkracht
Idd Kim Wilde.quote:- Pulsedriver - Cambodia (origineel door Kim Wilde? u tell me) --> tis gewoon dance met refrein Cambodia
Wie heeft Killing me softly NIET gecoveredquote:- Roberta Flack - Killing me softly (cover door Fugees)
The main figure in the authorship question regarding "Hey Joe" is Dino Valenti (born Chester Powers and also known as Jesse Oris Farrow). Valenti, the composer of "Get Together" by the Youngbloods and a peripheral West Coast name throughout the '60s, appeared in the original lineup of Quicksilver Messenger Service during 1964, but was jailed for a drug bust before recording with them. Later, he lived on a houseboat with notorious drug buddy David Crosby of the Byrds, and there introduced him to "Hey Joe." He also copyrighted the song under his given name, Chester Powers. Apparently, it was written — or possibly, just arranged from an earlier traditional song — by Billy Roberts, a West Coast folksinger of undiscovered vintage, and scholars have suggested that Valenti legally bought the song from Roberts. As Lester Bangs summarized the situation, "There was this song called 'Hey Joe' that everybody and his fuckin' brother not only recorded but claimed to have written, even though it was obviously the psychedelic mutation of some hoary old folk song which was about murderin' somebody for love, just like nine-tenths of the rest of them hoary folk ballads."quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:27 schreef IsaacD het volgende:
De uptempo versie van Hey Joe, gespeeld door The Leaves, vind ik ook heel goed. Deze versie is geloof ik uitgebracht iets van een half jaar voor de versie van meneer Hendrix in de charts kwam. Van wie het origineel was is enigszins onduidelijk geloof ik
Serieusquote:Op zaterdag 10 april 2004 15:36 schreef IsaacD het volgende:
Ik lees net op die coversproject site dat time after time niet van cyndi lauper is maar van van 10CC
Hmm, volgens AMG heeft ze het toch echt samen met Rob Hyman zelf geschrevenquote:Op zaterdag 10 april 2004 15:36 schreef IsaacD het volgende:
Ik lees net op die coversproject site dat time after time niet van cyndi lauper is maar van van 10CC
Xanadu is geschreven/geproduceerd door Jeff Lynne van ELO . Xanadu was een muziek film met Olivia Newton John en Electric Light Orchestra (kort weg ELO) . De film was niet echt geweldig maar de muziek is steengoed en was destijds zeer populair.quote:Op zondag 11 april 2004 06:51 schreef Brett-Anderson het volgende:
Is er toevallig iemand bekend met Olivia Newton John? Geweldige zangeres met dito stem vind ik persoonlijk.. ze heeft een liedje genaamd "xanadu". Ik weet zeker dat het van haar is omdat ze het liedje voor de film op rolschaatsen waar ze zelf in speelt met dezelfde naam zelf heeft gezongen.
Nou wordt het liedje wel vaker gecoverd, in het bijzonder door wannabe rockmazikanten die niet van de grond komen..
nu zag ik laatst ergens op tmf (onbewust) een paar van die kaasgabbers met petten op in de technostijl met handgebaren naar de grond wijzen terwijl ze ergens door Disneyland parijs liepen en dan was er een griet die (ook weer met de naar mijn mening met computer gefilterde stem) die telkens het refrein van Xanadu zingt.
kent iemand dit? Zo ja vertel me daar wat meer over...
Voor mij ook heel herkenbaar. Op zondag kwam altijd Frits Spits met dacht ik de nationale hitparade. Hij draaide de nieuw komers, steigers en de top 10 helemaal uit. Frits is trouwens ere lid van de nederlanse ELO fanclub sinds 1979.quote:Op zondag 11 april 2004 07:12 schreef Idril-2 het volgende:
Dat stukje over met je cassetterecorder op de Top 40 wachten had ik ook kunnen schrijven
Torn wordt op Natalie's album ook netjes toegeschreven aan de werkelijke auteurs, dus ik denk dat het eerder weer een verkeerd geïnformeerde VJ was die wel even heel trots zou komen melden dat ze het helemaal zelf geschreven had.quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:01 schreef wizarddragon het volgende:
Serieus? , ik kon me nog herinneren dat ze het zelf claimde het liedje zelf te hebben geschreven, net als die Natalie Imbruglia met het liedje "torn". Hmm veel artiesten kunnen liegen.
pfoew, gelukkig maar.quote:Op zondag 11 april 2004 07:00 schreef Mark het volgende:
[..]
Hmm, volgens AMG heeft ze het toch echt samen met Rob Hyman zelf geschreven
he he, altijd al het idee gehad dat dat nummer me bekend voorkwam!quote:Op zondag 11 april 2004 19:26 schreef Luca_Brasi het volgende:
Roger Sanchez- Another chance (Toto- I won't hold you back)
Oei... smaken verschillen dus maar weer. Dit vind ik nou net echt heel verschrikkelijk. Het markeert de definitieve totale ondergang van G&R in pompeuze poseurs nonsens. Echt. En ze waren ooit best een goede band.quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:27 schreef IsaacD het volgende:
...
Wat ik echter wel een zeer geslaagde cover vind en, dare I say it, misschien nog wel beter dan het origineel vind, is knockin' on heavens door van Guns N Roses. Ze hebben er echt een heel eigen nummer van gemaakt.
...
November Rain was voor mij de ondergang in pompeuze poseurs nonsens. De volledige toondoofheid van Axl werd daarentegen bewezen door het uitbrengen van de liveversie van Knockin' on Heaven's Door bij het Freddie Mercury tribute met abominabele geluidskwaliteit.quote:Op maandag 12 april 2004 13:51 schreef Laxe het volgende:
Oei... smaken verschillen dus maar weer. Dit vind ik nou net echt heel verschrikkelijk. Het markeert de definitieve totale ondergang van G&R in pompeuze poseurs nonsens. Echt. En ze waren ooit best een goede band.
Freak Like Me (sample uit Are Friends Electric van Tubeway Army, tekst uit Freak Like Me van Adina Howard (dat muzikaal weer op Be With You van Bootsy Collins leunt))quote:Op maandag 5 april 2004 14:47 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Zo'n 2 a 3 nummers uit een collectie van 35 nummers,dat is echt bijna alles he.![]()
Bookmarkjes, anyone?quote:Op maandag 12 april 2004 21:04 schreef ernie09 het volgende:
*terugvindpost*
nu geen tijd/zin om te posten
Dat laatste nummer (Ik Wil Niet Dat Je Liegt) is toch gecovered van Laura Pausini (La Solitudine)?quote:Op maandag 12 april 2004 21:34 schreef Salem het volgende:
Bijna alle nummers die Marco Borsato heeft ingezongen zijn vertaalt uit het italiaans, veelal nummers van Ricardo Cocciante.. ook het nummer van Paul de Leeuw.. hoe heet het ook al weer (ik wil nu weten wie je kiest, en als je kiest , ik leg me daarbij neer ik wil alleen geen leugens meer...) is ook van Ricardo.
Dat was na mijn tijd, Countdown had je toen nog.quote:Op maandag 12 april 2004 16:48 schreef Brett-Anderson het volgende:
Is dat stukje met die cassettespeler herkenbaar? Nou dan wil ik nog even zeggen dat je op de donderdagen de top40 ook op de televisie kon volgen. Dan had je tussen 7 en 8 een uur de tijd om de clips die de Erik de Zwart presenteerde te kunnen aanschouwen.
Wat dacht je van beiden?quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Zag laatst ook 2 verschillende versies van de Cha Cha shuffle. 1 van DJ Casper (of zoiets), en van zo'n nietszeggend meidengroepje ala de danseresjes van Los del Rio.
Beide gevallen niets, maar welke is nou de cover
Volgens mij komt er ook steeds een harmonica gespeeld stukje in voor... gejat uit "The man with the Harmonica" van Ennio Morricone!quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
herkenning
![]()
Heb de cd "Let them eat bingo" en er wordt verder geen melding van gemaakt...dus OF er werd niet voor betaald... of het is geen sample, maar door iemand gedaan...en het lijkt er veel op...quote:Op woensdag 14 april 2004 00:35 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Volgens mij komt er ook steeds een harmonica gespeeld stukje in voor... gejat uit "The man with the Harmonica" van Ennio Morricone!
mjah... haalt ook gelijk het leuk van een topic weg.... (mijn mening(quote:Op woensdag 14 april 2004 01:36 schreef MaartenHG het volgende:
Of je gaat ff naar
http://www.geocities.com/(...)lobal.net/house.html voor dance en
http://www.the-breaks.com voor rap
Scheelt weer een hoop opsom gelul...
quote:Op woensdag 14 april 2004 00:28 schreef Muziekstad2000 het volgende:
oh en om ook even on topic wat voorbeelden te geven.... een lijstje van 2 jaar geleden:
Atomic Kitten - The tide is high *** (Blondie 1980)
quote:Op woensdag 14 april 2004 09:56 schreef Muziekstad2000 het volgende:
dan kan het topic wel erg snel dicht, he?
heheh: dit is een snelle copy/paste van mijn site van 2 jaar geledenquote:Op woensdag 14 april 2004 09:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Paragons - The tide is high (1967)
Als je wilt zeiken over covers doe het dan wel goed.
Is niet helemaal iets voor jou, he? Dit topic?quote:Op woensdag 14 april 2004 09:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Wordt zo moe van dat gezeik dat er tegenwoordig zoveel gecoverd wordt. Ten eerst halen de meeste niet eens de top40 en zie/hoor je die alleen als je de hele dag mtv/tmf aan hebt staan... ten tweede werd er in de 60's meer gecovered dan nu en werd er ook in de 80's volop gecovered en haalde dat toen vaker de top40 dan nu.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:08 schreef Muziekstad2000 het volgende:
[..]
Is niet helemaal iets voor jou, he? Dit topic?
Ik ben het juist helemaal eens met dat gezeik over die covers van tegenwoordig. Ik heb helemaal niks tegen covers, mits er wat leuks mee wordt gedaan. Helaas zie je tegenwoordig dat er oude platen uit de kast worden gehaald en dat er snel een r&b of dance deuntje van wordt gemaakt uit commercieel oogpunt. Niet van een artiest, maar van een platenmaatschappij. De nieuwe versies zijn meestal zeer slecht en worden de markt opgeduwd door platenmaatschappijen via TMF en MTV, maar ook steeds vaker via de radio. Daardoor is er steeds minder ruimte voor nieuwe muziek.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Wordt zo moe van dat gezeik dat er tegenwoordig zoveel gecoverd wordt. Ten eerst halen de meeste niet eens de top40 en zie/hoor je die alleen als je de hele dag mtv/tmf aan hebt staan... ten tweede werd er in de 60's meer gecovered dan nu en werd er ook in de 80's volop gecovered en haalde dat toen vaker de top40 dan nu.
Volgens mij heeft topicstarter heimwee naar toen hijzelf 14 was. Je kunt het iemand van 14 niet kwalijk nemen dat-ie niet weet dat iets een cover is, dat wist ik toen ook nog niet.
'Sorry Seems to Be the Hardest Word' van Elton John/Bernie Taupin.quote:Op maandag 5 april 2004 16:59 schreef Olmo het volgende:
Dat lied van blue... die origineel van Stevie Wonder is. De naam is me even ontschoten?
Hij bedoelt Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours).quote:Op woensdag 14 april 2004 12:02 schreef Theeboon het volgende:
[..]
'Sorry Seems to Be the Hardest Word' van Elton John/Bernie Taupin.
Dit nummer is helemaal een groot jatwerk, want het basloopje is van "with or without you" van U2.quote:Op woensdag 14 april 2004 01:31 schreef Muziekstad2000 het volgende:
Lorena - How will i know [2004] (Whitney Houston [1986])
Volgens mij hebben wij verschillende versies...quote:Op woensdag 14 april 2004 18:06 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Dit nummer is helemaal een groot jatwerk, want het basloopje is van "with or without you" van U2.
Hebben ze nog een cover uit dan? Sjongesjonge...quote:Op woensdag 14 april 2004 16:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hij bedoelt Singed, Sealed, Delivered (I'm Yours).
Ja dat kan hoor, ik hoorde het vandaag voor het eerst op de radio.quote:Op woensdag 14 april 2004 18:43 schreef Muziekstad2000 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij verschillende versies...![]()
(De mijne heeft zo'n "vengaboys...Brasil ritme..... kan zijn hoor, dat dit een remix is...kreeg het binnen op white label)
Edit: even een leesteken op zijn plaats wijzen
Pointer Sisters - Jump (for my love) [1984]quote:Op donderdag 15 april 2004 11:14 schreef StickUpKid het volgende:
Van wie is het origineel van Jump (Girls Aloud)?
De Pointer Sisters, voor ze geschreven door Mitchell/S/S aldus allmusicquote:Op donderdag 15 april 2004 11:14 schreef StickUpKid het volgende:
Van wie is het origineel van Jump (Girls Aloud)?
Without a doubt - Don't speak [1997] wellichtquote:Op maandag 19 april 2004 13:41 schreef UIO_AMS het volgende:
zag pasgeleden ook een cover van No Doubt - Don't Speak
alleen geen flauw idee wie het coverden (house-versie iig)
Anders doe je wat ctrl-f op een pagina:quote:Op maandag 19 april 2004 14:11 schreef Muziekstad2000 het volgende:
[..]
Without a doubt - Don't speak [1997] wellicht
De tijd dat Pinkpop nog "garant" stond voor de zgn 'betere' muziek is anders long gone hoor... Maar dit terzijde.quote:Op woensdag 14 april 2004 12:05 schreef ranja het volgende:
Kijk dan gewoon niet naar MTV en TMF dan heb je er ook geen last van.
Sowieso is er een dubbele standaard, als er een pinkpop-band een cover doet is het (vaak) geweldig en voegt iets nieuws toe terwijl als een 538-band dat doet het bij voorbaat al slecht is (volgens de coverzeikerds dan). Maar dat komt mede doordat er op dit forum vooral pinkpop-muziek liefhebbers zijn natuurlijk, de rest komt hier niet of hoor je niet.
Als je wat vaker posts van mij gelezen zou hebben zou je weten dat ik 'pinkpop bands' in de meest negatieve opvatting bedoel.quote:Op maandag 19 april 2004 16:05 schreef ThE_ED het volgende:
De tijd dat Pinkpop nog "garant" stond voor de zgn 'betere' muziek is anders long gone hoor... Maar dit terzijde.
Maar dat heb ik dus nietquote:Op maandag 19 april 2004 16:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Als je wat vaker posts van mij gelezen zou hebben
Nou en? Dat het de Beatles zijn wil niet zeggen dat het dan maar ok is. De Beatles zijn trouwens ook een voorbeeld van retecommercieel, alleen van "toen". Op zich is met 'commercieel' niets mis mee, zeker al omdat bijvoorbeeld de Beatles geweldige nummers hebben gemaakt. Maar je album volgooien met covers getuigd niet echt van originaliteit, ook bij de Beatles niet.quote:Verder: Als alle bands zoals jou zouden denken zouden we de Beatles ook niet kennen... die hebben ook zoveel covers de hitparade ingespeeld en halve albums met covers gevuld, zeker in hun begintijd.
Tsja, gelijke monniken, gelijke kappen inderdaad. Wat mij betreft breng je een heel tribute album uit, wie dan ook. Maar doe dat dan ook met de intentie andere muziek met jouw geluid te laten horen, en niet met de (schijnbare) intentie van "Nou dat wordt weer makkelijk scoren".quote:Wat ik bedoel is dat als een housebandje een cover van Pennywise doet dat het hele pinkpop publiek verontwaardigd is, heiligschennis enzo, maar als Pennywise een Britney cover zou doen zou datzelfde pinkpop publiek over de grond rollen van het lachen en het geweldig vinden.
En nogmaals, de meeste van die housecovers halen de top 40 niet eens en kun je alleen kennen als je teveel naar de goede(verkeerde) tv of radio zenders luistert.
Nou ja da's dan cover 2...want Without A Doubt was er ook een!quote:Op maandag 19 april 2004 15:49 schreef SigmundFreud het volgende:
[..]
Anders doe je wat ctrl-f op een pagina:
Sonic Solution - Don't speak [2004] (No Doubt [1996])
Ik daag je uit om mij meer dan 1 single van The Beatles te noemen die niet door henzelf geschreven isquote:Op maandag 19 april 2004 16:14 schreef ranja het volgende:
Verder: Als alle bands zoals jou zouden denken zouden we de Beatles ook niet kennen... die hebben ook zoveel covers de hitparade ingespeeld en halve albums met covers gevuld, zeker in hun begintijd.
Ik vind covers zelf altijd leuk hoor. Gewoon; wat iemand anders met een bekend nummer doet, maar ik vind de manier waarop ze gebruikt worden om de band te profileren zoals je vaak op TMF/MTV ziet een beetje jammer.quote:Op maandag 19 april 2004 16:54 schreef ranja het volgende:
Ok dan zijn we't meer eens dan we dachtenBehalve dat ik geen probleem heb met wat covers op een plaat.
"Anders" is wel het sleutelwoord in die zin. Het is altijd een beetje jammer als de coverende artiest a) nauwelijks iets veranderd en b) voor de zekerheid maar één van de grootste hits van de originele artiest pakt ipv een niet op single uitgebrachte albumtrack. Maar ik zal wel weer te argwanend zijnquote:Op maandag 19 april 2004 18:00 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind covers zelf altijd leuk hoor. Gewoon; wat iemand anders met een bekend nummer doet.
Ja, .. een totaaaaaaale verkrachting van een van de beste PF nummers!quote:Op maandag 5 april 2004 09:53 schreef -Marjo- het volgende:
Scissor Sisters - Comfortably Numb (Pink Floyd)....
Dat is een kwestie van smaak natuurlijkquote:Op maandag 19 april 2004 20:36 schreef ranja het volgende:
Je kunt bij die housende dj's toch moeilijk zeggen dat ze nauwelijks iets veranderd hebben... of het er beter op wordt is dan een tweede
Long tall sally, Roll over beethoven, Twist and shout (toch?). Ehm... nou ja das toch 3quote:Op maandag 19 april 2004 17:25 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Ik daag je uit om mij meer dan 1 single van The Beatles te noemen die niet door henzelf geschreven is
De eerste 2 zijn volgens mij nooit op single verschenenquote:Op maandag 19 april 2004 20:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Long tall sally, Roll over beethoven, Twist and shout (toch?). Ehm... nou ja das toch 3
Hoewel ik de versie van The Scissor Sisters ook niet om aan te horen vind kan ik er toch meer begrip voor opbrengen dan het zielloos naspelen van bijv. It's my life door No Doubt.quote:Op maandag 19 april 2004 20:45 schreef capetonian het volgende:
Ja, .. een totaaaaaaale verkrachting van een van de beste PF nummers!
Volgens het hitdossier welquote:Op maandag 19 april 2004 21:08 schreef MuadDib het volgende:
[..]
De eerste 2 zijn volgens mij nooit op single verschenen
edit: over Long Tall Sally ga ik toch twijfelen...
Wie ben ik dan om daar aan te twijfelen...quote:Op maandag 19 april 2004 22:41 schreef ranja het volgende:
Volgens het hitdossier welBeide in 1964.
Rock 'n' Roll Music. En dat is dan vier zelfs. Weliswaar als dubbele a-kant met het wel zelfgeschreven No Reply, maar wel een (Chuck Berry-)cover.quote:Op maandag 19 april 2004 20:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Long tall sally, Roll over beethoven, Twist and shout (toch?). Ehm... nou ja das toch 3
ja gatver. die is echt erg...quote:Op dinsdag 20 april 2004 20:12 schreef marruuuk het volgende:
het zal vast wel al ergens staan, maar 5 paginas aandachtig doorkijken is een behoorlijke klus
maar wat een schandalige cover zeg
het origineel is Pennywise - Bro Hymn Rapsody
het nieuwe nummer heet Oh (heel origineel want dat zingen ze vaak)
de artiest weet ik niet
maar wat erg zeg
een verkrachting van dat nummer
in alle kutcafes wordt dat nieuwe nummer tegenwoordig uit volle borst mee ge-OOOOHOOOOHd
en het gaat echt nergens meer over
en klinkt nergens meer naar
Eh...de versies van Joan Jett (resp. zonder(1979) en met(1982) de Blackhearts) zijn beide óók covers. The Arrows namen het reeds in 1975 op, maar die versie flopte, evenals de eerste versie van Jett.quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:34 schreef DuranK het volgende:
kweet niet of het hier ergens staat maar er zijn ook van die covers waarbij je amper hoort da et een cover is.
zo is madonna - like a virgin een cover van otis redding - I can't turn you loosse ( kei gaaf nummer)
joan jett - I love rock and roll is gecoverd door five - everybody get up.
en volgens mij is jamai - step right up weer een cover van five - keep on movin.
ik kan het mis hebben maar ja
dat was toch de 2e versie? volgens mij hebben ze het na zijn dood opnieuw opgenomen met aangepaste tekst. Ook al een cover dus eigenlijk maar dan door dezelfde bandquote:Op dinsdag 20 april 2004 20:12 schreef marruuuk het volgende:
het origineel ging over een vriend (of bandlid?) dat gestorven is door een ongeluk
zo erg kan et zelfs ook al zijnquote:Op vrijdag 23 april 2004 16:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Eh...de versies van Joan Jett (resp. zonder(1979) en met(1982) de Blackhearts) zijn beide óók covers. The Arrows namen het reeds in 1975 op, maar die versie flopte, evenals de eerste versie van Jett.
Ik denk dat hij 'O' bedoelt van Melrose. Het is een Nederlandstalig nummer wat enkele maanden geleden is gereleased op single.quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:44 schreef ranja het volgende:
[..]
dat was toch de 2e versie? volgens mij hebben ze het na zijn dood opnieuw opgenomen met aangepaste tekst. Ook al een cover dus eigenlijk maar dan door dezelfde band
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |