MSN is ook voor nerds.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Irc is voor nerds, gebruik liever msn.
quote:Op zondag 28 maart 2004 12:54 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
coronaatje iemand?
Ja, dat sluit mijn stelling ook niet uit.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
MSN is ook voor nerds.
Nooit te vroeg voor bier.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:55 schreef Silmarwen het volgende:
biertje... tis nog vroeg man.
Hey en aaah je zit amper op msn
Waar?quote:Op zondag 28 maart 2004 12:58 schreef Silmarwen het volgende:
Open ik eens een nuttig topic. Reageert niemand
Kernenergie voor beter milieu?quote:Op zondag 28 maart 2004 12:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar?![]()
![]()
Ik geloof dat fusie de beste optie is, lijkt mij ook de toekomst hebben. Zijn we van dat gezeik met olie af. Worden de arabieren nog bozer!quote:Op zondag 28 maart 2004 13:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Kernenergie voor beter milieu?
edit, rare bug, als je een link als laatste in commentaar zet.
Die wordt op zijn kop gezet lijkt mij, maar het biedt ook nieuwe mogelijkheden.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:06 schreef Silmarwen het volgende:
Krijg je dan geen probleem met de wereld economie?
Ga deze discussie even verder in dat andere topic. Dit is onhandig.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die wordt op zijn kop gezet lijkt mij, maar het biedt ook nieuwe mogelijkheden.
ja, mevrouw.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:08 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ga deze discussie even verder in dat andere topic. Dit is onhandig.
Ik ben alvast liters zwaar water aan het inslaaanquote:Op zondag 28 maart 2004 13:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die wordt op zijn kop gezet lijkt mij, maar het biedt ook nieuwe mogelijkheden.
Zwaar water is een onderdeel van zout zeewater.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik ben alvast liters zwaar water aan het inslaaan,
Fijne zondag toegewenstquote:Osama wilde aanslag op Heathrow
LONDEN - Kort na de aanslagen van 11 september heeft Osama bin Laden instructies gegeven om een aanslag voor te bereiden op Heathrow, de belangrijkste luchthaven van Londen. Dit heeft de opgepakte chef operatiën van Al-Qaeda, Khalid Sheikh Mohammed, gezegd tegen zijn ondervragers, zo meldt de Sunday Times zondag.
Ja, ik heb ook al een claim liggen op de oceanenquote:Op zondag 28 maart 2004 13:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zwaar water is een onderdeel van zout zeewater.
Ja wie krijgt eigenlijk de inkomsten van kernenergie. Wie bepaalt wie wat water kan gebruiken?quote:Op zondag 28 maart 2004 13:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook al een claim liggen op de oceanen
en een grote refluxdestillatie kollom in de berging.
Brengt waarschijnlijk meer geld op dan pillen draaien![]()
Waarschijnlijk de bedrijven die in staat zijn om en masse zwaar water te scheiden van het oveige water. Maar voor de rest is zeewater voor algemeen gebruik.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:37 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja wie krijgt eigenlijk de inkomsten van kernenergie. Wie bepaalt wie wat water kan gebruiken?
Als je er geld mee kunt verdienen niet meer.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de bedrijven die in staat zijn om en masse zwaar water te scheiden van het oveige water. Maar voor de rest is zeewater voor algemeen gebruik.
Ik vraag me af in welk Den Haag hij woont met z'n 'In Den Haag gaat alles prima'.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
en witbiertje!
LOL@Buitenhof. Die vent uit R'dam is een stuk geloofwaardiger dan die galbak uit Den Haag.
Wel een stuk veiliger zonder al de klotebrommertjesquote:Op zondag 28 maart 2004 13:42 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ik vraag me af in welk Den Haag hij woont met z'n 'In Den Haag gaat alles prima'.
Mongool. Als hij bedoelt dat pizzakoeriers niet meer in de Schilderswijk bezorgen, dan is dat prima ja.
Ja ho, maar dat gaan ze oplossen hoor!quote:Op zondag 28 maart 2004 13:42 schreef Robert_Jensen het volgende:
Als hij bedoelt dat pizzakoeriers niet meer in de Schilderswijk bezorgen, dan is dat prima ja.
Marokko waarschijnlijk wel, SA absoluut niet, dan gaan er een paar extremisten stuiteren waarschijnlijk.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:47 schreef Silmarwen het volgende:
Als mensen in de Schilderwijk pizza willen hebben, zorgen ze maar zelf dat het veilig is. Ik vind dit echt te idioot voor woorden sorry hoor. Pizzakoeriers overvallen en zeuren dat ze geen pizza krijgen. Ja wat wil je nou?
Zou je trouwens een kerk mogen bouwen in Marokko of Saudi-Arbabië? Is het ooit geprobeerd?
Proberen?quote:Op zondag 28 maart 2004 13:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Marokko waarschijnlijk wel, SA absoluut niet, dan gaan er een paar extremisten stuiteren waarschijnlijk.
In Saudi-Arabie kost je dat je leven. In Turkije is het verboden, in Marokko schijnt het wel te kunnen.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:47 schreef Silmarwen het volgende:
Als mensen in de Schilderwijk pizza willen hebben, zorgen ze maar zelf dat het veilig is. Ik vind dit echt te idioot voor woorden sorry hoor. Pizzakoeriers overvallen en zeuren dat ze geen pizza krijgen. Ja wat wil je nou?
Zou je trouwens een kerk mogen bouwen in Marokko of Saudi-Arbabië? Is het ooit geprobeerd?
Dat zei hij zo helemaal niet, hij zei dat we ons eerst moeten beseffen dat het een voorrecht is dat hier uberhaupt een moskee gebouwd mag worden. Verder kanker je op de verkeerde persoon want hij was dus juist een voorstander ervan dat dat hier kon.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:43 schreef Monidique het volgende:
Ik heb slechts een paar stukjes gezien, maar wat een sneue vertoning zeg. "Maar ik mag geen kerk bouwen in Marokko of Saudi-Arabië," jankte iemand. Zo'n persoon kan je toch niet meer serieus nemen als politicus?
Lijk me eerder dat Turkije er wel willender tegenover staat dan Marokko. Vooral omdat ze geen staatsgeloof hebben. Ze zijn veel liberalen daar.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:51 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
In Saudi-Arabie kost je dat je leven. In Turkije is het verboden, in Marokko schijnt het wel te kunnen.
In Turkije is het bij wet verboden.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Lijk me eerder dat Turkije er wel willender tegenover staat dan Marokko. Vooral omdat ze geen staatsgeloof hebben. Ze zijn veel liberalen daar.
Het blijft een achterlijk argument, dat ook wel eens op Fok! gebezigd wordt. Indien hij het op een andere manier meende, is het mijn fout.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:52 schreef Robert_Jensen het volgende:
Voortaan dus iets meer kijken voor een mening te vormen.
Ik Marokko staan aardig wat kerken.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:54 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Lijk me eerder dat Turkije er wel willender tegenover staat dan Marokko. Vooral omdat ze geen staatsgeloof hebben. Ze zijn veel liberalen daar.
Stuk of 20. Mwoah. Kan ik niet veel noemen, zeker niet ten opzichte van het aantal moskees in NL (500).quote:Op zondag 28 maart 2004 14:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik Marokko staan aardig wat kerken.
Hoe kom jij aan een stuk of 20? Het zijn er veel meer hoor. Natuurlijk niet allemaal even groot als de gemiddelde moskee, maar er zijn dan ok veel plaatsen ook een stuk minder bezoekers.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:06 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Stuk of 20. Mwoah. Kan ik niet veel noemen, zeker niet ten opzichte van het aantal moskees in NL (500).
Maar waarvoor bracht hij het dan naar voren? Welk punt wil hij maken met de inforamtie dat het een voorrecht is?quote:Op zondag 28 maart 2004 13:52 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Dat zei hij zo helemaal niet, hij zei dat we ons eerst moeten beseffen dat het een voorrecht is dat hier uberhaupt een moskee gebouwd mag worden. Verder kanker je op de verkeerde persoon want hij was dus juist een voorstander ervan dat dat hier kon.
Deze site stelt het aantal op 3829 kerken.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan een stuk of 20? Het zijn er veel meer hoor. Natuurlijk niet allemaal even groot als de gemiddelde moskee, maar er zijn dan ok veel plaatsen ook een stuk minder bezoekers.
Bedoel je niet dat ik 'm demoniseer?quote:Op zondag 28 maart 2004 13:52 schreef Robert_Jensen het volgende:
verder kanker je op de verkeerde persoon want hij was dus juist een voorstander ervan dat dat hier kon.
Dat dikgedrukte, daar mag NL wel een voorbeeld aan nemen.quote:The Constitution provides that Islam is the official religion, and designates the King as "Commander of the Faithful" with the responsibility of ensuring "respect for Islam." The Constitution provides for freedom of religion, and Jewish and Christian communities openly practice their faiths; however, the Government places certain restrictions on Christian religious materials and proselytizing, and several small religious minorities are tolerated with varying degrees of official restrictions. A small foreign Hindu community has received the right to perform cremations and to hold services. In the past, Baha'is reportedly have been forbidden to meet or participate in communal activities; however, there were no reports that their activities were restricted during the period covered by this report. The Government monitors the activities of mosques and places other restrictions on Muslims and Islamic organizations whose activities are deemed to have exceeded the bounds of religious practice and become political in nature.
The Government does not license or approve religions or religious organizations. The Government provides tax benefits, land and building grants, subsidies, and customs exemptions for imports necessary for the observance of the major religions.
In May 2002, the organization "Al Ghadir" asked for official authorization. This is the first time that an association of Moroccan Shiites has asked for official recognition.
The teaching of Islam in public schools benefits from discretionary funding in the Government’s annual education budget. The annual budget also provides funds for religious instruction to the parallel system of Jewish public schools. The Government has funded several efforts to study the cultural, artistic, literary, and scientific heritage of Jewish citizens. In 1998 the Government created a chair for the study of comparative religions including the study of Latin and Hebrew at the University of Rabat. In 2000 the King declared that 100 mosques throughout the country would be used as teaching centers to fight illiteracy. In the first (and pilot) year of the announced program, 10,000 citizens between the ages of 15 and 45 were to receive literacy courses on Islam, civic education, and hygiene. If successful, the program will be expanded to include a larger part of the population in subsequent years. The King designated 200 unemployed university graduates to administer the literacy courses during the program’s pilot stages, which began in September 2000. During the period covered by this report, the King proposed increasing the number of teachers and providing vocational training for the teachers.
Daarnaast worden er (net als sommige moskeeën hier) kerken gefinancieerd door buitenlandse organisaties.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
Die quote van hem klopte iig niet, je mag wel kerken bouwen in Marokko. (psst, je krijgt zelfs een vorm van subsidie )
Ik heb zowel familie in de buurt van Al-Hoceima zitten, als in de grote steden (Tangier, Casa)quote:Op zondag 28 maart 2004 14:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Daarnaast worden er (net als sommige moskeeën hier) kerken gefinancieerd door buitenlandse organisaties.
Waar ergens in Marokko woont je familie/kom je vandaan?
misschien (ook) een overblijfsel vd Franse tijd?quote:Op zondag 28 maart 2004 14:13 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Deze site stelt het aantal op 3829 kerken.
http://www.travelgis.com/(...)%26country%3DMorocco
snap er alleen niks van.. lijkt me weer erg veel
Hahahaha dit gaat niet om corruptie maar om die aanslag. Ze zijn nu gewoon bang en willen hem op laten zoutenquote:Sharon moet aftreden
JERUZALEM - De Israëlische minister van Infrastructuur Paritzky vindt dat premier Sharon moet aftreden als hij wegens corruptie wordt aangeklaagd. Paritzky zei zondag voor de Israëlische radio dat Sharon dan “naar huis moet gaan om zijn onschuld te bewijzen”.
Israëlische media berichtten zaterdag dat het Openbaar Ministerie tot de conclusie is gekomen dat er voldoende redenen zijn om Sharon voor omkoperij te vervolgen. De politicus zou, toen hij nog minister van Buitenlandse Zaken was, steekpenningen van de zakenman Appel hebben aangenomen.
Aanklager Arbel zal een dezer dagen haar advies aan procureur-generaal Mazuz voorleggen, die de knoop moet doorhakken
Ja, want we hebben geen subsidies in Nederland.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
Dat dikgedrukte, daar mag NL wel een voorbeeld aan nemen.
Zou zomaar kunnen. De Spanjaarden zullen ook hier en daar wel een kerkje achtergelaten hebben. Daarnaast zijn Amerikanen ook erg actief met het wereldwijd opzetten van kerkgenootschappen e.d.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
misschien (ook) een overblijfsel vd Franse tijd?
Zeg ik niet, maar dingen zoals belastingvoordeel etc dat krijgen ze hier allemaal niet. Het voordeel is dat daar de geldstromen gereguleerd worden. Geen vage terroristische landen die daar achter zitten. Maakt het vechten tegen extremisme 100 maal makkelijkerquote:Op zondag 28 maart 2004 14:38 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ja, want we hebben geen subsidies in Nederland.
quote:FBI-documenten over Kerry gestolen
SAN FRANCISCO - Uit een huis van een historicus in San Francisco zijn documenten van de recherchedienst FBI over de Democratische presidentskandidaat John Kerry gestolen. Dat heeft de nieuwszender CNN zondag gemeld.
In de documenten staat gedetailleerde informatie over de wijze waarop de FBI Vietnam-veteraan Kerry begin jaren zeventig in de gaten hield. Historicus Gerald Nicosia zei tegen CNN dat hij veertien dozen met documenten had en dat er daarvan donderdag drie zijn gestolen. Verder is een aantal losse papieren ontvreemd.
Nicosia liet weten dat bij de inbraak voorzichtig en professioneel is gewerkt. Geen ruit was gebroken en camera's en andere dure spullen zijn niet meegenomen. De historicus vermoedt dat de inbraak uit politieke motieven is gepleegd.
Nicosia is auteur van een boek over de geschiedenis van Vietnam-veteranen. Door gebruik te maken van een wet op de vrijheid van informatie heeft hij de beschikking gekregen over ongeveer 20.000 FBI-documenten.
Nicosia heeft Kerry onlangs laten weten dat de FBI de politicus in het begin van de jaren zeventig schaduwde. De historicus stelde ook documenten beschikbaar aan The Los Angeles Times. Die krant publiceerde begin deze week een artikel over het schaduwen van Kerry door de FBI. Volgens de krant vergrootte de FBI de infiltratie in de groep Vietnam Veterans Against The War (VVAW) nadat de onderscheiden oorlogsheld Kerry zich in 1971 zich voor het Congres had uitgesproken tegen de voortdurende Amerikaanse bemoeienis met Vietnam. Kerry steunde deze protestgroep, zo blijkt uit de documenten.
Overal waar Kerry ging, volgden agenten en informanten hem. De FBI legde de inhoud van zijn toespraken vast en nam foto's van hem en zijn medeactivisten. De verslagen gingen naar FBI-directeur J. Edgar Hoover en president Nixon.
De documenten bevatten volgens de krant geen informatie of aanwijzingen dat Kerry de wet overtrad. In 1972 besloot de FBI het schaduwen van Kerry te stoppen, omdat “niets was gevonden wat hem met enige gewelddadige activiteit in verband bracht”.
Hoezo selectief lezen?! Hij heeft het uiteraard (mede) over het monitoren van religieuze activiteiten m.b.t. ongewenste vormen van extremisme.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:38 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ja, want we hebben geen subsidies in Nederland.
Nee, hoor. Dit speelt al veel langer. Je zou misschien kunnen zeggen dat Sharon die aanslag zelfs pleegde om steun te krijgen van extreem-rechts in het geval deze aanklacht door gaat.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:37 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hahahaha dit gaat niet om corruptie maar om die aanslag. Ze zijn nu gewoon bang en willen hem op laten zouten
Ik ben het zowaar met Dora eens.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Waarom moeten religieuze instellingen belastingvoordelen en subsidie krijgen, Mutant01? Over positieve discriminatie gesproken.
Dora, een kerk/moskee of whatever in geld-nood gaat dan de raarste dingen doen. Dat moeten we niet hebben. Of wil jij zeggen dat je blij bent dat moskee's door SA gefinancieerd worden en haat prediken? Als je de geldstromen naar deze instellingen in de hand hebt, heb je de mensen en de instellingen zelf ook in de hand.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Waarom moeten religieuze instellingen belastingvoordelen en subsidie krijgen, Mutant01? Over positieve discriminatie gesproken.
Kweetniet hoor, correct me if i'm wrong, maar kerken en moskeeën betalen volgens mij in Nederland geen belasting.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
Zeg ik niet, maar dingen zoals belastingvoordeel etc dat krijgen ze hier allemaal niet.
Ik weet dat het langer speelt ja. MAar ze willen hem nu gewoon snel weg hebben omdat hij een dreiging is. Zou het niet eens erg vinden overigens. Corruptie is altijd een slechte zaak. Bovendien is Sharon niet echt aan het meehlpen naar een weg naar vrede.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dit speelt al veel langer. Je zou misschien kunnen zeggen dat Sharon die aanslag zelfs pleegde om steun te krijgen van extreem-rechts in het geval deze aanklacht door gaat.
Dat klinkt als druk uitoefenen.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dora, een kerk/moskee of whatever in geld-nood gaat dan de raarste dingen doen. Dat moeten we niet hebben. Of wil jij zeggen dat je blij bent dat moskee's door SA gefinancieerd worden en haat prediken? Als je de geldstromen naar deze instellingen in de hand hebt, heb je de mensen en de instellingen zelf ook in de hand.
Heeft niks met druk te maken. Heeft met common sense te maken, er zijn zat mensen die religieuze instellingen willen misbruiken voor hun eigen politieke doel. Als staat moet je deze religieuze instellingen beschermen, want daarmee bescherm je immers je eigen burgers en dat ben je als staat verplicht om te doen.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:45 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat klinkt als druk uitoefenen.
Als we geen geld krijgen dan!!!! Rare reden sorry.
Een NVU in geldnood gaat ook de raarste dingen doen (niet dat ik de NVU wil vergelijken met kerken/moskeeen). Ook maar subsidieren?quote:Op zondag 28 maart 2004 14:43 schreef Mutant01 het volgende:
Dora, een kerk/moskee of whatever in geld-nood gaat dan de raarste dingen doen. Dat moeten we niet hebben.
Nee, daar ben ik niet blij mee. Echter, als moskeeen door Saudi-Arabie worden gefinancierd gaan ze gewoon dicht. Totaal geen reden om op kosten vd belastingbetaler gebedshuizen te gaan subisideren.quote:Of wil jij zeggen dat je blij bent dat moskee's door SA gefinancieerd worden en haat prediken? Als je de geldstromen naar deze instellingen in de hand hebt, heb je de mensen en de instellingen zelf ook in de hand.
quote:'Couppoging in Congo'
KINSHASA - Gewapende mannen hebben in de nacht van zaterdag op zondag vier militaire bases en een televisiestation in de hoofdstad Kinshasa van de Democratische Republiek Congo (DRC) aangevallen. De Britse ambassadeur in Congo zei dat de aanvallen onderdeel waren van een couppoging.
Minister van Informatie Vital Kamerhe verscheen zondag op de staatstelevisie en zei dat de situatie "onder controle" was. Hij liet weten dat bij de gevechten een miitair is gedood en dat twee soldaten gewond raakten. Het leger arresteerde verscheidene leden van de gewapende groep.
Op kosten van de belastingbetaler? De mensen die daar bidden zijn meestal ook gewoon belastingbetalers. Je mag mensen best wel een steuntje in de rug geven om hun vrijheden uit te oefenen. Of vindt jij van niet? IK ga ff zus ophalen, kom zo terug.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Een NVU in geldnood gaat ook de raarste dingen doen (niet dat ik de NVU wil vergelijken met kerken/moskeeen). Ook maar subsidieren?
[..]
Nee, daar ben ik niet blij mee. Echter, als moskeeen door Saudi-Arabie worden gefinancierd gaan ze gewoon dicht. Totaal geen reden om op kosten vd belastingbetaler gebedshuizen te gaan subisideren.
Ik zie niet in waarom ik mee zou moeten betalen aan een geloof. Instellingen beschermen prima. Maar niet subsidieren.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft niks met druk te maken. Heeft met common sense te maken, er zijn zat mensen die religieuze instellingen willen misbruiken voor hun eigen politieke doel. Als staat moet je deze religieuze instellingen beschermen, want daarmee bescherm je immers je eigen burgers en dat ben je als staat verplicht om te doen.
Ja maar er zijn ook atheisten. Wat ga je daarvoor uitgeven dan? Dat noemt men dus positieve discriminatie en discriminatie is en blijft discriminatie en dsu negatief dus nee.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op kosten van de belastingbetaler? De mensen die daar bidden zijn meestal ook gewoon belastingbetalers. Je mag mensen best wel een steuntje in de rug geven om hun vrijheden uit te oefenen. Of vindt jij van niet? IK ga ff zus ophalen, kom zo terug.
Ik vind van niet nee. Afgezien het feit dat ik moskeeen en kerken buitengewoon storend vind, vind ik het eigenlijk wel te gek voor woorden dat mijn belastinggeld gebruikt wordt om deze gebouwen te subsidieren. Als christenen kerken willen, prima, maar dan betalen ze het ook lekker zelf.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op kosten van de belastingbetaler? De mensen die daar bidden zijn meestal ook gewoon belastingbetalers. Je mag mensen best wel een steuntje in de rug geven om hun vrijheden uit te oefenen. Of vindt jij van niet? IK ga ff zus ophalen, kom zo terug.
quote:Op zondag 28 maart 2004 14:50 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik mee zou moeten betalen aan een geloof. Instellingen beschermen prima. Maar niet subsidieren.
Als een geloofshuis misbruikt wordt voor politieke dooleinde sluiten. Simple as that. Ik vind het als een dreigement klinken hoor.
Dat is geen discriminatie hoor. Subsidies e.d. zijn toch altijd op specifieke doelgroepen gericht, en komen dus (meestal) niet ten goede van de gehele samenleving, maar slechts een deel daarvan?quote:Op zondag 28 maart 2004 14:51 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja maar er zijn ook atheisten. Wat ga je daarvoor uitgeven dan? Dat noemt men dus positieve discriminatie en discriminatie is en blijft discriminatie en dsu negatief dus nee.
quote:Meerderheid bevolking: staat moet kerk ondersteunen
PIETER ANKO DE VRIES
Nijmegen - De overheid moet kerken financieel ondersteunen. Dat vindt een meerderheid van de Nederlanders, zo blijkt uit onderzoek van het Katholiek Sociaal-Kerkelijk Instituut (Kaski). De bevolking vindt steun aan kerken net zo vanzelfsprekend als steun aan kunst en cultuur.
De helft tot tweederde van de Nederlanders ziet in de in Nederland gebruikelijke scheiding tussen kerk en staat geen beletsel voor de overheid om kerken financieel te ondersteunen. Volgens onderzoeker Ton Bernts van Kaski getuigt deze mening van het maatschappelijke belang dat aan religie en kerken wordt gehecht door de Nederlandse bevolking.
Objectief onderzoeksinstituut.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:02 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet, maar dat betekent niet per defenitie dat het onderzoek niet objectief is.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:04 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Objectief onderzoeksinstituut.
Onzin, M. de Hond peilingen zijn zelfs betrouwbaarder en daaruit blijkt de meerderheid van de Nederlandse bevolking vind dat godsdienst uit de overheid moet opzoutenquote:Op zondag 28 maart 2004 15:02 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is het wel. Want Christenen en Moslims hebben gebedshuizen. Atheisten niet. Dus krijgen ze ook geen subsidies.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is geen discriminatie hoor. Subsidies e.d. zijn toch altijd op specifieke doelgroepen gericht, en komen dus (meestal) niet ten goede van de gehele samenleving, maar slechts een deel daarvan?
Morgenquote:Op zondag 28 maart 2004 15:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Onzin, M. de Hond peilingen zijn zelfs betrouwbaarder en daaruit blijkt de meerderheid van de Nederlandse bevolking vind dat godsdienst uit de overheid moet opzouten
* kLowJow is playing Steppenwolf - Magic Carpet Ride [Short Edit].mp3
Morgen jongens![]()
![]()
Nou, dan moeten ze maar een gebedshuis installeren, als ze subsidie willen.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:09 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is het wel. Want Christenen en Moslims hebben gebedshuizen. Atheisten niet. Dus krijgen ze ook geen subsidies.
you've got mail.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:09 schreef pberends het volgende:
Kernenergie voor beter milieu?
Sil die zelf topics opend![]()
![]()
Dom voorbeeld... Mensen die niet gehandycapt zijn hebben geen rolstoel nodig. Is het dan ook discriminatie dat rolstoelen gesubsidieerd worden?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:09 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is het wel. Want Christenen en Moslims hebben gebedshuizen. Atheisten niet. Dus krijgen ze ook geen subsidies.
Nederland heeft geen staatsgeloof. In mijn ogen mag die scheiding wel eens groter worden. Geloof heeft niets met onze staat te maken en dus hoeven we er ook geen geld aan te spenderen. Bovendien mag al dat bijzondere onderwijs van mij linea recta afgeschaft worden! Maar wel als verplicht vak godsdienst.
Coffeshopsquote:Op zondag 28 maart 2004 15:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, dan moeten ze maar een gebedshuis installeren, als ze subsidie willen.
Dat ze staatssteun willen geeft het failliet van het geloof in Nederland al aan. Ze scheiten in hun broek nu de ongelovige jongens eraan komenquote:Op zondag 28 maart 2004 15:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Morgen![]()
Ligt aan de vraagstelling.. Scheiding van kerk en staat of overheidssteun voor kerken zijn behoorlijk verschillende dingen
Nee want die mensen kiezen niet voor een handicap. Mijn voorbeeld is wel degelijk relevant dus.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dom voorbeeld... Mensen die niet gehandycapt zijn hebben geen rolstoel nodig. Is het dan ook discriminatie dat rolstoelen gesubsidieerd worden?
En als je ervoor kiest te gaan voetballen bij een (gesubsidieerde) sportvereniging?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:13 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee want die mensen kiezen niet voor een handicap. Mijn voorbeeld is wel degelijk relevant dus.
Geloof is een keuze en bovendien slechts een theorie. Er is geen enkel bewijs dat geloof een waarheid is. Tot die tijd moeten we het ook niet als een waarheid behandelen.
Dat dat best even bedacht mag worden. Dat het niet overal ter wereld zomaar kan en dat het wel degelijk een voorrecht is om een in land als religieuze minderheid dat vrij te belijden. Enige coulance mag dan ook verwacht worden. Dus niet: wij willen een moskee zoals WIJ die willen, want dat mag hier en voor de rest stikt de buurt maar met wat ze ervan vinden, maar: wij willen een moskee, hoe kunnen we dit zo realiseren dat het voor iedereen prettig is.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar waarvoor bracht hij het dan naar voren? Welk punt wil hij maken met de inforamtie dat het een voorrecht is?
Je topic is wat raar, je hebt het over kernfusie terwijl het nog tientallen jaren kan duren voordat het rendabel isquote:Op zondag 28 maart 2004 15:11 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
you've got mail.
Goed he. een echt topic!
Sportsubisdies en kunstenaars subsidies mogen ook weg.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:16 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En als je ervoor kiest te gaan voetballen bij een (gesubsidieerde) sportvereniging?
Als je ervoor kiest kunstenaar te worden, maar als kunstenaar niet genoeg verdient?
Chantage dus.quote:Op zondag 28 maart 2004 14:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dora, een kerk/moskee of whatever in geld-nood gaat dan de raarste dingen doen. Dat moeten we niet hebben. Of wil jij zeggen dat je blij bent dat moskee's door SA gefinancieerd worden en haat prediken? Als je de geldstromen naar deze instellingen in de hand hebt, heb je de mensen en de instellingen zelf ook in de hand.
Raar topic. Past mooi bij mij dacht ik zo. Wilde er even het fijnere van weten.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Je topic is wat raar, je hebt het over kernfusie terwijl het nog tientallen jaren kan duren voordat het rendabel isMaar de voor en nadelen waren wel bekend
Maar let me read
Dus eigenlijk mag de overheid de burger nergens in faciliteren, tenzij er geen sprake kan zijn van keuzevrijheid?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Sportsubisdies en kunstenaars subsidies mogen ook weg.
Dan ga je maar werken naast je kunst maken. Kunst is niet van levensbelang voor onze economie of maatschappij. Sport ook niet.
Ik ben wel weer voor eventuele sportsubisidies voor de minima.
Je trekt het weer te ver door.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:23 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mag de overheid de burger nergens in faciliteren, tenzij er geen sprake kan zijn van keuzevrijheid?
Waar ligt dan volgens jou de grens en waarom?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je trekt het weer te ver door.
Je trekt het idd tot in het absurde door. Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:23 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mag de overheid de burger nergens in faciliteren, tenzij er geen sprake kan zijn van keuzevrijheid?
geen idquote:Op zondag 28 maart 2004 15:26 schreef Eightball het volgende:
Ik had de vraag al eerder gesteld in dit topic: Zijn geloofsinstellingen in Nederland belastingplichtig?
Speciaal tarief misschien? Anyone?
In Drenthe ook.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:27 schreef du_ke het volgende:
Tja dat krijg je in een toeristenoord, op terschelling in de zomer zie je ook maar weinig hoofddoekjes.
Per geval beoordelen en vooral niet overconsequent zijn.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waar ligt dan volgens jou de grens en waarom?
Ja, dat is logisch. Door de ogen van een tourist is het altijd mooi.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
Als je zo een weekje in het buitenland zit wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt dat het niet overal zo is als hier. Geen hoofddoek gezien daar. Geen gezeik ook. Kom je hier, begint het gejank gelijk weer op TV..
Dat bedoelde ik ook met mijn vraag hoor, al geef ik toe dat deze wellicht niet al te best geformuleerd wasquote:Op zondag 28 maart 2004 15:27 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Je trekt het idd tot in het absurde door. Dat zeg ik niet.
Je mag best subsidieren als het van belang is. Als mensen zonder in problemen komen. Subisidies op collegegeld bijvoorbeeld, kinderbijslag naar inkomsten, huursubisdies. Dit zijn dingen die echt van belang zijn.
Sport en kunst zijn recreatie. En dus niet een van onze eerste levensbehoeften.
Ik vraag me inderdaad af of toeristen thuiskomen en zeggen Nederland is een leuk land maar wel veel hoofddoekjes. Ik betwijfel het.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:30 schreef Sidekick het volgende:
Touristen in Nederland kunnen precies hetzelfde zeggen.
Ok. Maar het is duidelijk?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook met mijn vraag hoor, al geef ik toe dat deze wellicht niet al te best geformuleerd was
Hoe garandeer je dan de objectiviteit? Veel subsidies worden door gemeenten toegekend, krijg je dan geen vriendjespolitiek e.d.?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Per geval beoordelen en vooral niet overconsequent zijn.
Juist sport zou je moeten stimuleren en steunen (dan heb ik het niet direct over de proffesionele sport) In dit land wordt overgewicht een steeds groter probleem we bewegen te weinig etc. Sport kan en moet er eeen belangrijke rol in spelen dit tegen te gaan.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:27 schreef Silmarwen het volgende:
Sport en kunst zijn recreatie. En dus niet een van onze eerste levensbehoeften.
Ja ik ben wel voor een rechtlijnig beleid of wel of niet. GEwoon binnende grenzen geen uitzonderingen.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:34 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe garandeer je dan de objectiviteit? Veel subsidies worden door gemeenten toegekend, krijg je dan geen vriendjespolitiek e.d.?
Hoe jij erover denkt is duidelijk ja. Wat gaan we met al het geld doen dat overblijft?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:33 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ok. Maar het is duidelijk?
Mensen die dik zijn zijn niet perse ongezond.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist sport zou je moeten stimuleren en steunen (dan heb ik het niet direct over de proffesionele sport) In dit land wordt overgewicht een steeds groter probleem we bewegen te weinig etc. Sport kan en moet er eeen belangrijke rol in spelen dit tegen te gaan.
Ach er zijn er wel een paar maar het asielzoekerscentrum is net weer gesloten, dat scheeltquote:Op zondag 28 maart 2004 15:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
In Drenthe ook.
In Den Haag anders wel, en Scheveningen is toch echt een toeristenoord.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:27 schreef du_ke het volgende:
Tja dat krijg je in een toeristenoord, op terschelling in de zomer zie je ook maar weinig hoofddoekjes.
Geen verplichting maar wel stimulering en dat kan als met subsidies in de faciliteiten wordt voorzien.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:37 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Mensen die dik zijn zijn niet perse ongezond.
En denk je dat ongezonde mensen door subsidies gaan sporten. Laat me niet lachen. Die zijn gewoon lui. Wat wil je doen? Verplicht iedereen elke dag een half uur laten rennen
Leuk idee hoor dara niet van maar ik denk niet dat het werkt
(celtic wint yeah)
Ik betwijfel het of toursten veel hoofddoekjes zullen zien. Ik ben een paar keer in A'dam geweest, en ik zag heel weinig. Het viel eigenlijk niet op. Wat meer opviel was het aantal allochtonen die je wel herkend door een donkere tint huidskleur. Maar is dat iets waardoor je vakantie niet emer leuk wordt? Is dat in alle grote steden in de wereld niet het geval?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:32 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af of toeristen thuiskomen en zeggen Nederland is een leuk land maar wel veel hoofddoekjes. Ik betwijfel het.
Ik kan wel 1000000 dingen bedenken.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe jij erover denkt is duidelijk ja. Wat gaan we met al het geld doen dat overblijft?
Het centrum van een stad is dan ook niet representatief. Ga de wijken eens in en voel je in Mekka.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik betwijfel het of toursten veel hoofddoekjes zullen zien. Ik ben een paar keer in A'dam geweest, en ik zag heel weinig. Het viel eigenlijk niet op. Wat meer opviel was het aantal allochtonen die je wel herkend door een donkere tint huidskleur. Maar is dat iets waardoor je vakantie niet emer leuk wordt? Is dat in alle grote steden in de wereld niet het geval?
Je bent een vrouw dus een honderdduizenddingendoekjequote:Op zondag 28 maart 2004 15:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik kan wel 1000000 dingen bedenken.
Sorry maar ik denk echt dat een ongezonde levenstijl heeft te maken met een houding van iemand. Lui zijn etc. Dat verhelp je niet door sport goedkoper te maken. Als je echt wilt afvallen kun je boevndien gaan hardlopen is gratis. En trust me ik weet alles van afvallenquote:Op zondag 28 maart 2004 15:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geen verplichting maar wel stimulering en dat kan als met subsidies in de faciliteiten wordt voorzien.
Nee, alleen de Noord-Europese vooral. Zelfs in Rome zie je geen neger, behalve dan met een rits horloges aan z´n arm om te verkopen.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Is dat in alle grote steden in de wereld niet het geval?
Hahaha nee ik doe niet aan boekjes. BEn ik te chaotisch voor. Ik wil subsidie op mooie schoenen! Ik ben schoenenkoop ziek, kan ik niets aan doen, kies ik niet voor. Maar al mijn geld gaat er aan opquote:Op zondag 28 maart 2004 15:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je bent een vrouw dus een honderdduizenddingendoekje.
En de kneedpoppetjes, niet te vergeten.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:41 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Nee, alleen de Noord-Europese vooral. Zelfs in Rome zie je geen neger, behalve dan met een rits horloges aan z´n arm om te verkopen.
Natuurlijk kan je iemands houding niet zomaar veranderen maar je meot de drempel wel zo laag mogelijk houden. En dat het met lui zijn te maken heeft klopt helemaal (weet ik uit eigen ervaringquote:Op zondag 28 maart 2004 15:41 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Sorry maar ik denk echt dat een ongezonde levenstijl heeft te maken met een houding van iemand. Lui zijn etc. Dat verhelp je niet door sport goedkoper te maken. Als je echt wilt afvallen kun je boevndien gaan hardlopen is gratis. En trust me ik weet alles van afvallen
Ik vind accijnze op slecht eten een goed idquote:Op zondag 28 maart 2004 15:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je iemands houding niet zomaar veranderen maar je meot de drempel wel zo laag mogelijk houden. En dat het met lui zijn te maken heeft klopt helemaal (weet ik uit eigen ervaring).
Dat is inderdaad wel goed, hup flinke belasting op de macquote:Op zondag 28 maart 2004 15:46 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik vind accijnze op slecht eten een goed idAls je perse ongezond wilt leven en dus meer druk wilt leggen op de zorg betaal je er ook maar voor.
Osdorp, Geuzenveld, Bos en Lommer...quote:Op zondag 28 maart 2004 15:40 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ga de wijken eens in en voel je in Mekka.
A'dam Zuid-Oost. Veel van die Arabische winkeltjes. Er was markt met veel Arabisch getinten mensen. Een paar Antilianen stonden op de hoek bij de MacDonalds wat te eten.. De oude blanke vrouwtjes met boodschappentas te zeulen. Een paar hoofddoekjes. Dat beeld zie je in elke stad in Europa. Als tourist zie je veel verschillende bevolkingsgroepen door elkaar leven, en kun je de charme ervan zien. Voor de bewoners van zo'n achterstandsbuurt zal de criminaliteit ed we een negatiever beeld geven.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:40 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Het centrum van een stad is dan ook niet representatief. Ga de wijken eens in en voel je in Mekka.
quote:Op zondag 28 maart 2004 15:47 schreef Eightball het volgende:
[..]
Osdorp, Geuzenveld, Bos en Lommer...
In Zuid-Oost woont alles door elkaar. Turken, Marokkanen en Algerijnen wonen voornamelijk in de wijken die ik al eerder noemde.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:49 schreef Sidekick het volgende:
A'dam Zuid-Oost.
Kut ik woon in een donkerpaars stuk.quote:
Dan ben jij niet in veel steden van Europa geweest. Dat beeld zie je in:quote:Op zondag 28 maart 2004 15:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat beeld zie je in elke stad in Europa.
Jammer dat het bureaucratisch is.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:46 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik vind accijnze op slecht eten een goed idAls je perse ongezond wilt leven en dus meer druk wilt leggen op de zorg betaal je er ook maar voor.
Beweging, tja je kunt mensen niet dwingen het moet echt uit jezelf komen
quote:Op zondag 28 maart 2004 15:56 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Kut ik woon in een donkerpaars stuk..
Centrum betekent bij jullie duidelijk iets anders dan bij ons.quote:Op zondag 28 maart 2004 15:56 schreef Robert_Jensen het volgende:
Kut ik woon in een donkerpaars stuk..
De mensen hier zijn het iig helemaal zat. Zelfs in het (nog) lichtpaarse deel waar ik woon.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:05 schreef Eightball het volgende:
[..]
Centrum betekent bij jullie duidelijk iets anders dan bij ons.
Yepquote:Op zondag 28 maart 2004 16:05 schreef Eightball het volgende:
[..]
Centrum betekent bij jullie duidelijk iets anders dan bij ons.
Pas na 17.00 uur.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:03 schreef pberends het volgende:
* DrWolffenstein is playing Gladys Knight & The Pips - Baby, Don't Change Your Mind.mp3
ff kijken of Buitenhof al online staat.
Dus het aantal maakt nog niet eens uit?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Zelfs in het (nog) lichtpaarse deel waar ik woon.
Ga protesteren dan, auslander raus.. leuzen op het spanddoek, steek Marokkaanse, Turkse vlaggen in de fik. Ga schreeuwen, beklad de huizen, steek de auto's in de fik, schop mensen met zwarte haren neer, huur vliegtuigen met spandoeken erachter "Clitoris had gelijk", gooi brandbommen naar moskee'en, organiseer rellen, haal de NVU erbij, verscheur de folders in 3 talen, ga handtekeningen verzamelen, zeg dat je het zat bent, emigreer of ga huilen.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De mensen hier zijn het iig helemaal zat. Zelfs in het (nog) lichtpaarse deel waar ik woon.
Amsterdam, Rotterdam en Den Haag donkerpaars.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:17 schreef zakjapannertje het volgende:
zie ook dit:
[afbeelding]
http://www.rivm.nl/vtv/da(...)m
Neh, dat agressieve moordende Neanderthaler gedoe is meer de moslim-style.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga protesteren dan, auslander raus.. leuzen op het spanddoek, steek Marokkaanse, Turkse vlaggen in de fik. Ga schreeuwen, beklad de huizen, steek de auto's in de fik, schop mensen met zwarte haren neer, huur vliegtuigen met spandoeken erachter "Clitoris had gelijk", gooi brandbommen naar moskee'en, organiseer rellen, haal de NVU erbij, verscheur de folders in 3 talen, ga handtekeningen verzamelen, zeg dat je het zat bent, emigreer of ga huilen.
Ah natuurlijk Hitler was ook een moslim, de duitsers ook trouwensquote:Op zondag 28 maart 2004 16:19 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Neh, dat agressieve moordende Neanderthaler gedoe is meer de moslim-style.
Grappig dat je met iets uit de 1e helft van de vorige eeuw moet komen.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah natuurlijk Hitler was ook een moslim, de duitsers ook trouwens![]()
Moet je je voorstellen hoeveel problemen ze veroorzaken met hun 12%.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus het aantal maakt nog niet eens uit?
Ja kan alleen het docje niet openenquote:Op zondag 28 maart 2004 16:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Jammer dat het bureaucratisch is.
youve got mail![]()
Hey, ik ben tegen geweld.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga protesteren dan, auslander raus.. leuzen op het spanddoek, steek Marokkaanse, Turkse vlaggen in de fik. Ga schreeuwen, beklad de huizen, steek de auto's in de fik, schop mensen met zwarte haren neer, huur vliegtuigen met spandoeken erachter "Clitoris had gelijk", gooi brandbommen naar moskee'en, organiseer rellen, haal de NVU erbij, verscheur de folders in 3 talen, ga handtekeningen verzamelen, zeg dat je het zat bent, emigreer of ga huilen.
Zielig, jankerig, slachtofferig moslimgemiep.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
Gebeurd nu nog steeds hoor, of dacht je dat europa neo-nazi vrij was? Overigens klinkt "eerste helft" van de vorige eeuw heel lang. Maar dat is pas 60 jaar geleden hoor. Heel wat mensen hebben deze periode nog meegemaakt en leven nu nog,quote:Op zondag 28 maart 2004 16:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Grappig dat je met iets uit de 1e helft van de vorige eeuw moet komen.
Huh? Het is een voorstel hoor? Oh, maar natuurlijk. Als ik al een scheet laat is het zielig jankerig moslimgemiep.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:23 schreef Eightball het volgende:
[..]
Zielig, jankerig, slachtofferig moslimgemiep.
Ja idd, in Europa stikt het vd Neo-Nazi-regeringen die op industrieele wijze oorlog voeren.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gebeurd nu nog steeds hoor, of dacht je dat europa neo-nazi vrij was? Overigens klinkt "eerste helft" van de vorige eeuw heel lang. Maar dat is pas 60 jaar geleden hoor. Heel wat mensen hebben deze periode nog meegemaakt en leven nu nog,
Jezus Christus, het land zit vol met die enge andersgekleurden. Waar gaat het heen? Het wordt tijd dat er voor de verandering eens een rechts kabinet komt. Want na vijftig jaar Paars is het net een ziekte geworden.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:17 schreef zakjapannertje het volgende:
zie ook dit:
[afbeelding]
Practice what you preach.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, maar ff serieus. Jullie janken nou al maanden op het forum (maak er maar jaren van), worden jullie niet een beetje moe van jezelf. Jullie kunnen het toch allemaal beter, organiseer dan wat en stap eens uit je slachtofferrol zeg.
prima voorstel van jou hoor..quote:Op zondag 28 maart 2004 16:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Huh? Het is een voorstel hoor? Oh, maar natuurlijk. Als ik al een scheet laat is het zielig jankerig moslimgemiep.Dombo
Guttegut ben je nu echt zo blind of heb je last van dislexie? Waar zeg ik dat? Ik zeg dat Europa bij lange na niet neo-nazi vrij is. Of dacht je dat alleen "staten" konden rellen?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:25 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ja idd, in Europa stikt het vd Neo-Nazi-regeringen die op industrieele wijze oorlog voeren.
Sprak hij vanuit een lichtpaars Noord-Hollands dorpje.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jezus Christus, het land zit vol met die enge andersgekleurden. Waar gaat het heen? Het wordt tijd dat er voor de verandering eens een rechts kabinet komt. Want na vijftig jaar Paars is het net een ziekte geworden.
Nee, die moslimstaten in Europa, die weten alle moslims op de been te krijgen voor miljoenen zelfmoordaanslagen.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:25 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ja idd, in Europa stikt het vd Neo-Nazi-regeringen die op industrieele wijze oorlog voeren.
Ben ik ff blij dat ik niet in Amsterdam woonquote:Op zondag 28 maart 2004 16:17 schreef zakjapannertje het volgende:
zie ook dit:
[afbeelding]
Noem mij de neo-nazi groepen die moskeeen in de brand steken, moslims opblazen in stadsbussen, die treinstations opblazen, vliegtuigen in flatgebouwen sturen etc.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Guttegut ben je nu echt zo blind of heb je last van dislexie? Waar zeg ik dat? Ik zeg dat Europa bij lange na niet neo-nazi vrij is. Of dacht je dat alleen "staten" konden rellen?
Idd, vond ik nou ook. Maar hier zitten blijkbaar alleen jankerige zeikballen die op een luie aars zitten te miepen over hoe slecht paars wel niet was, hoe slecht allochtonen wel niet zijn, in wat voor slechte buurt ze wel niet wonen, hoe ze gediscrimineerd worden etc. Maar opstaan...ho maar.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:26 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
prima voorstel van jou hoor..![]()
Er zijn meer moslimfundamentalisten dan neo-nazi's. Waarom hoor ik jou daar niet over?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gebeurd nu nog steeds hoor, of dacht je dat europa neo-nazi vrij was?
Ach, slechts Madrid pas geleden. Was niets he....quote:Op zondag 28 maart 2004 16:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, die moslimstaten in Europa, die weten alle moslims op de been te krijgen voor miljoenen zelfmoordaanslagen.
*zucht*
maar we staan binnenkort echt wel op ...quote:Op zondag 28 maart 2004 16:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Idd, vond ik nou ook. Maar hier zitten blijkbaar alleen jankerige zeikballen die op een luie aars zitten te miepen over hoe slecht paars wel niet was, hoe slecht allochtonen wel niet zijn, in wat voor slechte buurt ze wel niet wonen, hoe ze gediscrimineerd worden etc. Maar opstaan...ho maar.
Jij zou eens in een achterstandswijk in Leeuwarden moet komen.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:27 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Sprak hij vanuit een lichtpaars Noord-Hollands dorpje.
Zoals verwacht.
Het hoeven niet alleen neo-nazi groeperingen te zijn. Maar ja, jij vergeet natuurlijk de in de fik gestoken moskee'en in frankrijk (pas nog) de molotovcocktails gegooit naar moskee'en en islamitische scholen in NL, de bekladdingen met hakenkruizen van huizen waar moslims in wonen, de bekladdingen van asielzoekerscentra. JDL die moskee'en uitmoordquote:Op zondag 28 maart 2004 16:27 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Noem mij de neo-nazi groepen die moskeeen in de brand steken, moslims opblazen in stadsbussen, die treinstations opblazen, vliegtuigen in flatgebouwen sturen etc.
Neehee! Dat zijn vrij-heids-strij-ders!quote:Op zondag 28 maart 2004 16:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Er zijn meer moslimfundamentalisten dan neo-nazi's. Waarom hoor ik jou daar niet over?
Oh, wacht, ik was vergeten dat je pas iets mag zeggen over allegtonuh als je in een stad woont met een grote groep (het liefst de meerderheid) immigranten. Waarna je geschrokken merkt dat een grote groep immigranten gemiddeld crimineler is dan de niet-immigraten. Woohoo.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:27 schreef Robert_Jensen het volgende:
Sprak hij vanuit een lichtpaars Noord-Hollands dorpje.
Zoals verwacht.
quote:Nederlandse militairen Irak helpen tegen wassend water
Uitgegeven: 28 maart 2004 16:23
AS SAMAWAH - Nederlandse militairen in Irak verloochenen hun afkomst niet: op verzoek van de autoriteiten helpen zij de plaatselijke bevolking in de strijd tegen stijgend water in de Eufraat. Het ministerie van Defensie in Den Haag heeft dat zondag laten weten.
Daar zat ook een moslimstaat achter hequote:Op zondag 28 maart 2004 16:28 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ach, slechts Madrid pas geleden. Was niets he....
]quote:Op zondag 28 maart 2004 16:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Er zijn meer moslimfundamentalisten dan neo-nazi's. Waarom hoor ik jou daar niet over?
Nee, en die fascistische aanslag op Fortuyn door een niet-moslim was ook niet erg.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:28 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ach, slechts Madrid pas geleden. Was niets he....
Dat hoor ik nou al 3 jaar, schiet niet echt op he. De tering.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:30 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
maar we staan binnenkort echt wel op ...![]()
Jij zou eens in een achterstandswijk in Den Haag/Rotterdam/Amsterdam moeten komen en dan die wijk in Leeuwarden nog als achterstandswijk benoemen.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij zou eens in een achterstandswijk in Leeuwarden moet komen.
Misschien ga je dan die autochtonen wat minder knuffelen.
Ja, het neo-nazisme is groeiend, bloeiend, groots en gefinancieerd. Het pleegt enorme aanslagen en heeft zelfs een aantal landen waar het neo-nazisme de staatsvorm is.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:32 schreef Monidique het volgende:
Ja, het neo-nazisme is helemaal uitgebannen uit Europa.
10% vd moslims keurde de aanslagen op 11 september goed, 75% had er begrip voor. Dat is al 100.000-750.000 aan potentielenquote:Op zondag 28 maart 2004 16:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
]
Heb je ze geteld? Is dat ook relatief zo?![]()
Sociaal beleidquote:Enschede komt illegale wietteler tegemoet
Uitgegeven: 27 maart 2004 09:19
Laatst gewijzigd: 27 maart 2004 09:20
Mensen die thuis wiet illegaal kweken en in financiële nood zitten, kunnen zich in Enschede aanmelden voor een hulpverleningsprogramma. Het uitgangspunt van dit programma is de door de politie gepakte thuiskweker met een schuldsanering er bovenop te helpen. Dat meldt De Telegraaf.
De politie beschouwt deze illegale kwekers niet langer als criminelen, maar als 'zielige' figuren die vaak puur uit geldgebrek handelen. Volgens een woordvoerder gaan achter de thuiskwekerijen veelal belangrijker figuren schuil, die er louter op uit zijn om mensen in financiële nood te ronselen. De 'grote' jongens blijven op die manier buiten schot en laten hun handlangers de oogsten binnenhalen.
Ah dus het moet pas een staatsvorm zijn wil het gevaarlijk zijnquote:Op zondag 28 maart 2004 16:33 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ja, het neo-nazisme is groeiend, bloeiend, groots en gefinancieerd. Het pleegt enorme aanslagen en heeft zelfs een aantal landen waar het neo-nazisme de staatsvorm is.
quote:Op zondag 28 maart 2004 16:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
10% vd moslims keurde de aanslagen op 11 september goed, 75% had er begrip voor. Dat is al 100.000-750.000 aan potentielen.
Ongelooflijk hoe jij die 75% als potentielen beschouwd whahaha. Begrip voor iets hebben is nog altijd geen goedkeuring.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
10% vd moslims keurde de aanslagen op 11 september goed, 75% had er begrip voor. Dat is al 100.000-750.000 aan potentielen.
Het is altijd verbazingwekkend hoe jij altijd in opmerkingen als "er zijn neo-nazistische groeperingen" iets kan zien als: "moslimterreur bestaat niet en de gehele wereld wordt bedreigd door skinheads".quote:Op zondag 28 maart 2004 16:33 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ja, het neo-nazisme is groeiend, bloeiend, groots en gefinancieerd. Het pleegt enorme aanslagen en heeft zelfs een aantal landen waar het neo-nazisme de staatsvorm is.
In de UK worden dergelijke stromingen ook steeds populairder.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah dus het moet pas een staatsvorm zijn wil het gevaarlijk zijnNeo-nazisme groeit weldegelijk, met name in de Oostblok-landen overigens. .
Je hebt gelijk. De problemen vallen wel mee hier. Den Haag is een gewoon een kutstad.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:32 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Jij zou eens in een achterstandswijk in Den Haag/Rotterdam/Amsterdam moeten komen en dan die wijk in Leeuwarden nog als achterstandswijk benoemen.
Mag je niet zeggen hoor, we moeten de zaken bagetalliseren..quote:Op zondag 28 maart 2004 16:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In de UK worden dergelijke stromingen ook steeds populairder.
Begrip hebben voor een achterlijke terroristische baardaap die het liefst alle onreine ongelovigen wil uitmoorden bedoel je?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ongelooflijk hoe jij die 75% als potentielen beschouwd whahaha. Begrip voor iets hebben is nog altijd geen goedkeuring.![]()
Was dat de vraag die gesteld werd in de enquete dan?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Begrip hebben voor een achterlijke terroristische baardaap die het liefst alle onreine ongelovigen wil uitmoorden bedoel je?
In de UK heb je de islamitisch-fundamentalistische HUT, in Frankrijk heb je Tariq Ramadan, in Belgie heb je Abou Jahjah.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik heb jou nog niet de aanslagen in Madrid zien veroordelen. Verdacht....quote:Op zondag 28 maart 2004 16:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mag je niet zeggen hoor, we moeten de zaken bagetalliseren..
quote:Op zondag 28 maart 2004 16:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij zou eens in een achterstandswijk in Leeuwarden moet komen.
Misschien ga je dan die autochtonen wat minder knuffelen.
Friesland is dan ook een klote provinciequote:Op zondag 28 maart 2004 16:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De problemen vallen wel mee hier. Den Haag is een gewoon een kutstad.
Wij in het Noorden weten wel een leuke leefomgeving te creeeren. Hmm, de PvdA heeft in Fryslan de overhand. Hmm.
Ik heb de HUT en de AEL nog geen aanslagen zien plegen.. neo nazi's daarentegen zijn vaak niet georganiseerd in een groep en plegen random "aanslagen."quote:Op zondag 28 maart 2004 16:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
In de UK heb je de islamitisch-fundamentalistische HUT, in Frankrijk heb je Tariq Ramadan, in Belgie heb je Abou Jahjah.
Het kwam er wel op neer.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Was dat de vraag die gesteld werd in de enquete dan?![]()
Dat hoor ik nou ook al 3 jaar, ik lig er nou niet bepaald wakker van.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:42 schreef Koos Voos het volgende:
eens komt de dag dat een autochtoon zich op vrijdagmiddag opblaast in een Amsterdamse moskee. en dat komt door figuren als Deetman, Peper, Wallage, Cohen ect.![]()
Niet dus.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het kwam er wel op neer.
Ik ga even lachen...quote:Op zondag 28 maart 2004 16:42 schreef Koos Voos het volgende:
eens komt de dag dat een autochtoon zich op vrijdagmiddag opblaast in een Amsterdamse moskee. en dat komt door figuren als Deetman, Peper, Wallage, Cohen ect.![]()
De HUT zegt "dood joden waar je ze tegenkomt", de AEL wil de vrije westerse democratie vervangen door een islamitische dictatuur waar de sjaria geldt.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb de HUT en de AEL nog geen aanslagen zien plegen.. neo nazi's daarentegen...
Dat was sarcasitsch bedoeld, zie madrid topique in nieuws voor eventuele afkeuring.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:43 schreef Silmarwen het volgende:
mutant je negeert Sidekick''s opmerking over Madrid.
Jawel. Als je begrip hebt voor de aanslagen op 11 september, heb je ook begrip voor Bin Laden en zijn motieven.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet dus.Die vraag werd dus niet gesteld.
Ok jus checkingquote:Op zondag 28 maart 2004 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was sarcasitsch bedoeld, zie madrid topique in nieuws voor eventuele afkeuring.![]()
Dezelfde UK met die Iman die oproept tot het doden van zoveel mogelijk Infedels?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
moslim-extremisten zijn nog altijd anders dan moslim-fundamentalisten. Een fundamentalist hoeft niet persee slecht te zijn. Een extremist is dat wel. Daar ga je al de fout in. Bovendien gaat het hier niet om de kwestie "wie is het gevaarlijkst", het gaat erom dat er nogsteeds neo-nazi's zijn iets wat Robert-Jensen probeerd te bagetalliseren. Je probeerd het ene kwaad met het andere kwaad te vergelijken, dat gaat er bij mij niet in.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De HUT zegt "dood joden waar je ze tegenkomt", de AEL wil de vrije westerse democratie vervangen door een islamitische dictatuur waar de sjaria geldt.
Overigens, als we het zo gaan bekijken, moslimfundamentalisten hebben in 1 jaar meer doden veroorzaakt in Europa, dan neo-nazistische splintergroeperingen in 20 jaar. Wie is nou het gevaarlijkst?
Ja de politieke motieven jegens Amerika en niet al die bullshit die jij eromheen verzint.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Jawel. Als je begrip hebt voor de aanslagen op 11 september, heb je ook begrip voor Bin Laden en zijn motieven.
Maar het Islamistisch terreur is veel groter. Extreem-rechts doet zulke dingen niet. Allen door de Koran probeer je een samenleving te ontwrichten. En de zelfkritiek is wel aanwezig bij Westerse mensen, waardoor ze niet naar Amerika linkse politici wijzen om hun fout goed te praten.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:42 schreef Koos Voos het volgende:
Pffft, zelfmoordaanslagen zijn voor zielige losers die te zwak ziek en misselijk zijn om het leven aan te kunnen.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:42 schreef Koos Voos het volgende:
Kan jij nog wel het leven aan met al die allochtonen om je heen? Want je gezeik op allochtonen begint wel gevaarlijke vormen aan te nemen. Oppassen dat je je laat verleiden door extreem-rechtse idealen. Tis slechts een advies natuurlijkquote:Op zondag 28 maart 2004 16:48 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Pffft, zelfmoordaanslagen zijn voor zielige losers die te zwak ziek en misselijk zijn om het leven aan te kunnen.
Klopt ze worden geïndoctrineerd. Dat was goed te zien bij die 14 jarige half zwakzinnige palestijnse jongen.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:48 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Pffft, zelfmoordaanslagen zijn voor zielige losers die te zwak ziek en misselijk zijn om het leven aan te kunnen.
Het maakt helemaal niet uit als je extreem-rechtse ideeën hebt, er worden immers vrouwen gestenigd in Nigeria, dan maakt het niet uit.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan jij nog wel het leven aan met al die allochtonen om je heen? Want je gezeik op allochtonen begint wel gevaarlijke vormen aan te nemen. Oppassen dat je je laat verleiden door extreem-rechtse idealen. Tis slechts een advies natuurlijk
Fundamentalisten ook, zij zijn tegen vrijheden.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
moslim-extremisten zijn nog altijd anders dan moslim-fundamentalisten. Een fundamentalist hoeft niet persee slecht te zijn. Een extremist is dat wel.
Daar ging het toch juist wel om?quote:Daar ga je al de fout in. Bovendien gaat het hier niet om de kwestie "wie is het gevaarlijkst",
Owja inderdaad! Dom van me!quote:Op zondag 28 maart 2004 16:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het maakt helemaal niet uit als je extreem-rechtse ideeën hebt, er worden immers vrouwen gestenigd in Nigeria, dan maakt het niet uit.
Aangezien de gedachtenpolitie tegenwoordig overal is kan ik me daar niet over uitlaten.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar het Islamistisch terreur is veel groter. Extreem-rechts doet zulke dingen niet. Allen door de Koran probeer je een samenleving te ontwrichten. En de zelfkritiek is wel aanwezig bij Westerse mensen, waardoor ze niet naar Amerika linkse politici wijzen om hun fout goed te praten.
Maar Koos, je klinkt alsof je begrip zou tonen voor een aanslag op een moskee. Je wilt bij de 10% horen zoals dat bij de aanslagen in de VS ook was?
Hoe wens je dit te vergelden?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:53 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Aangezien de gedachtenpolitie tegenwoordig overal is kan ik me daar niet over uitlaten.
Een aanslag zoals in Madrid door marokkanen moet je imho vergelden...
Ik vindt neo-nazi's niet bepaald minder gevaarlijk dan extremisten.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Fundamentalisten ook, zij zijn tegen vrijheden.
[..]
Daar ging het toch juist wel om?
De koreanen zijn er meer van heb je wat te doen. Welk spel trouwens, civ?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:52 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, ik ga ff bedenken of ik de Koreanen of de Mongolen ga aanvallen.
Dat komt omdat de autochtone Europeaan niet zo snel last zou hebben van neo-nazi's. Terwijl de normale moslims tegen 2 kwaden moeten vechten.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:53 schreef Monidique het volgende:
Islamitische terreur is een grotere dreiging voor Europa dan neo-nazi's. Dat lijkt mij wel duidelijk.
Tegen 2?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat de autochtone Europeaan niet zo snel last zou hebben van neo-nazi's. Terwijl de normale moslims tegen 2 kwaden moeten vechten.
Ja, of dacht je dat moslims gespaard werden door extremisten? Ryad, Casablanca, Madrid, Turkije.. wie werden daar weggevaagd?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:56 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Tegen 2?
Er zijn enkele honderden neo-nazi's in Nederland, tegen duizenden, zo niet tienduizenden moslimextremisten.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vindt neo-nazi's niet bepaald minder gevaarlijk dan extremisten.
Dat proberen fundamentalisten juist wel. Het zijn de liberale gelovigen die misschien tegen bepaalde vrijheden zijn, maar dat gewoon voor zichzelf houden. Een liberaal zegt: mijn geloof is tegen abortus, dus doe ik het zelf niet. Een fundamentalist zegt: mijn geloof is tegen abortus, dus moet het verboden worden.quote:Fundamentalisten (overigens) zijn weliswaar tegen bepaalde vrijheden, maar die gedachte forceren ze meestal niet op anderen (en al helemaal niet met geweld) itt tot extremisten.
normale moslims ?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat de autochtone Europeaan niet zo snel last zou hebben van neo-nazi's. Terwijl de normale moslims tegen 2 kwaden moeten vechten.
Jij misschien, maar de gemiddelde moslim heeft moeite met het afkeuren van daden van moslimfundi's.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar moet ik toch weldegelijk een bron van hebben, want cijfertjes kan iederen verzinnen (no offence).quote:Op zondag 28 maart 2004 16:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Er zijn enkele honderden neo-nazi's in Nederland, tegen duizenden, zo niet tienduizenden moslimextremisten.
[..]
Klopt, maar een fundamentalist FORCEERT zijn gedachte niet op anderen (neem nou de AEL: Fundamentalisten, ze komen er ook voor uit, maar gebruiken geen geweld om het door te drukken)quote:Dat proberen fundamentalisten juist wel. Het zijn de liberale gelovigen die misschien tegen bepaalde vrijheden zijn, maar dat gewoon voor zichzelf houden. Een liberaal zegt: mijn geloof is tegen abortus, dus doe ik het zelf niet. Een fundamentalist zegt: mijn geloof is tegen abortus, dus moet het verboden worden.
Is dat zo? Heb je cijfers waar dat duidelijk uit blijkt?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Er zijn enkele honderden neo-nazi's in Nederland, tegen duizenden, zo niet tienduizenden moslimextremisten.
Nee, niks "jij misschien". Misschien moet je wat meer achter je pc'tje vandaan komen om die vooroordelen de grond in te boren. Er zijn hier zat andere moslims op het forum trouwens vraag het ook maar aan hen wil je?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:59 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Jij misschien, maar de gemiddelde moslim heeft moeite met het afkeuren van daden van moslimfundi's.
Is dat grappig? Dacht je dat de nietsvermoedende moslims in Casablanca, Istanbul, zin hadden om opgeblazen te worden ofzo?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:57 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
normale moslims ?![]()
Dit meen ik dus echt.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:53 schreef Monidique het volgende:
Islamitische terreur is een grotere dreiging voor Europa dan neo-nazi's. Dat lijkt mij wel duidelijk.
10% vd moslims keurde de aanslagen op 11 september goed, zo kom op ik 100.000.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
Daar moet ik toch weldegelijk een bron van hebben, want cijfertjes kan iederen verzinnen (no offence).
In mijn ogen wel. Maar als we uitgaan van jouw definitie, dan dringen de Nederlandse neo-nazi's hun achterlijke denkbeelden ook niet op aan anderen.quote:Klopt, maar een fundamentalist FORCEERT zijn gedachte niet op anderen (neem nou de AEL: Fundamentalisten, ze komen er ook voor uit, maar gebruiken geen geweld om het door te drukken)
Kijk maurice de hond statistiekenquote:Op zondag 28 maart 2004 17:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
10% vd moslims keurde de aanslagen op 11 september goed, zo kom op ik 100.000.
[..]
Pardon?quote:Op zondag 28 maart 2004 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
moslim-extremisten zijn nog altijd anders dan moslim-fundamentalisten. Een fundamentalist hoeft niet persee slecht te zijn. Een extremist is dat wel. Daar ga je al de fout in. Bovendien gaat het hier niet om de kwestie "wie is het gevaarlijkst", het gaat erom dat er nogsteeds neo-nazi's zijn iets wat Robert-Jensen probeerd te bagetalliseren. Je probeerd het ene kwaad met het andere kwaad te vergelijken, dat gaat er bij mij niet in.![]()
Jij bent zo'n beetje de enige normale moslim hier. De meeste moslims hier zijn fundamentalisten.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, niks "jij misschien". Misschien moet je wat meer achter je pc'tje vandaan komen om die vooroordelen de grond in te boren. Er zijn hier zat andere moslims op het forum trouwens vraag het ook maar aan hen wil je?
Wat zegt dat over henzelf? Het zegt namelijk niks over de vraag of ze zelf ook bereid zijn een aanslag te plegen.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
10% vd moslims keurde de aanslagen op 11 september goed, zo kom op ik 100.000.
[..]
Niet? Zolang er beklad wordt en scholen in de fik worden gestoken denk ik daar anders over..quote:In mijn ogen wel. Maar als we uitgaan van jouw definitie, dan dringen de Nederlandse neo-nazi's hun achterlijke denkbeelden ook niet op aan anderen.
Dan noem je er ook wel een paar!quote:Op zondag 28 maart 2004 17:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Jij bent zo'n beetje de enige normale moslim hier. De meeste moslims hier zijn fundamentalisten.
KirmiziBeyaz
Youssef
BansheeBoy
KomMaar
Deadre
There_is_only_one
Alsof ik dat nooit heb gedaan? Maar goed, bij deze : Moslimextremisten zijn gevaarlijke mongolen die wat mij betreft allemaal per direct de bak/oceaan in mogen worden geflikkerd.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:05 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Pardon?
Bij deze: Neo-nazis zijn gevaarlijke mongolen die wat mij betreft allemaal per direct de bak/oceaan in mogen worden geflikkerd.
Nu mag jij dezelfde mate van afkeuring vertonen.
Zelfs deze "fundi's" zullen het afkeuren. Als dat niet zo is, krijg je een koekie van me.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Jij bent zo'n beetje de enige normale moslim hier. De meeste moslims hier zijn fundamentalisten.
KirmiziBeyaz
Youssef
BansheeBoy
KomMaar
Deadre
There_is_only_one
Dat zijn moeder zei dat ze hem niet tegen zou houden vond ik een flink teken aan de wand....quote:Op zondag 28 maart 2004 16:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt ze worden geïndoctrineerd. Dat was goed te zien bij die 14 jarige half zwakzinnige palestijnse jongen.
Als 10% vd Nederlanders zegt dat alle moslims aan het gas moeten zegt dat ook niets over de vraag of ze zelf bereid zijn dat te doen, maar het zou toch zorgwekkend zijn.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
Wat zegt dat over henzelf? Het zegt namelijk niks over de vraag of ze zelf ook bereid zijn een aanslag te plegen.
Hoe vaak is er een islamitische school/moskee in de fik gestoken de laatste 10 jaar?quote:Niet? Zolang er beklad wordt en scholen in de fik worden gestoken denk ik daar anders over..
Vergeet Meki niet.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
KirmiziBeyaz
Youssef
BansheeBoy
KomMaar
Deadre
There_is_only_one
Biertje graagquote:Op zondag 28 maart 2004 17:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zelfs deze "fundi's" zullen het afkeuren. Als dat niet zo is, krijg je een koekie van me.
Welke zijn er nog meer?quote:Op zondag 28 maart 2004 17:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan noem je er ook wel een paar!
Een goed of afkeuring is toch iets anders dan iets nadrukkelijk zeggen (imo)quote:Op zondag 28 maart 2004 17:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Als 10% vd Nederlanders zegt dat alle moslims aan het gas moeten zegt dat ook niets over de vraag of ze zelf bereid zijn dat te doen, maar het zou toch zorgwekkend zijn.
Heb ze nooit geteld, maar in Europa zijn het er aardig wat volgens mij.quote:Hoe vaak is er een islamitische school/moskee in de fik gestoken de laatste 10 jaar?
Meki is volgens mij geen fundamentalist.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:09 schreef Sidekick het volgende:
Vergeet Meki niet.
BansheeBoy, Deadre en KomMaar.quote:Maareh, hoeveel van die users zijn jouw klonen?
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:48 schreef Deadre het volgende:
[..]
Respect is bij die haatzaaiende Servier nog ver te zoeken, wijzigen van berichten is ie al te best in.
Geen wonder dat jullie denken dat 90% van de moslims een fundi is. (als ik naar dit lijstje kijk) Het zijn precies de mensen die een mening hebben die niet in jullie straatje pastquote:Op zondag 28 maart 2004 17:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vergeet Meki niet.
Maareh, hoeveel van die users zijn jouw klonen?
Die moeder is, onderdeel van de Palestijnse maatschappij zijnde, ook geïndoctrineerd, uiteraard. Hoewel indoctrinatie een groot woord is, is er zeker sprake van een negatieve beïnvloeding door de huidige situatie.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:08 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Dat zijn moeder zei dat ze hem niet tegen zou houden vond ik een flink teken aan de wand....
Verder heb je Tuana, het meisje dat zegt een gematigde moslim te zijn, maar ondertussen wel lid is vd NSDAEL.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:10 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Welke zijn er nog meer?
Skunkenator?
quote:Op zondag 28 maart 2004 17:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Verder heb je Tuana, het meisje dat zegt een gematigde moslim te zijn, maar ondertussen wel lid is vd NSDAEL.
Jouw mening past ook niet in mijn straatje, toch noem ik jou geen fundi en hen wel. Enig idee waarom?quote:Op zondag 28 maart 2004 17:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen wonder dat jullie denken dat 90% van de moslims een fundi is. (als ik naar dit lijstje kijk) Het zijn precies de mensen die een mening hebben die niet in jullie straatje pastTuana is zeker ook fundi.
Nee, vertel eens wat zij hebben misdaan. Is chadi ook een fundi?quote:Op zondag 28 maart 2004 17:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Jouw mening past ook niet in mijn straatje, toch noem ik jou geen fundi en hen wel. Enig idee waarom?
Als 'ie naar een moskee gaat wel, ja.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, vertel eens wat zij hebben misdaan. Is chadi ook een fundi?
*kuch*quote:Op zondag 28 maart 2004 17:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Jij bent zo'n beetje de enige normale moslim hier.
Oh, dan ben ik ook een fundi.. coolquote:Op zondag 28 maart 2004 17:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als 'ie naar een moskee gaat wel, ja.
Toch?
quote:Op zondag 28 maart 2004 16:17 schreef zakjapannertje het volgende:
zie ook dit:
[afbeelding]
Wow... Maxima is ook meegerekend !!!!!quote:De categorie niet-westerse allochtonen bestaat uit allochtonen uit: Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië met uitzondering van Japan en Indonesië.
Dus 53 % van de 18,4 % van de bevolking is een niet westerse allochtoon. En een allochtoon is een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Waar op deze site zijn de gegevens over de 1e en 2e generatie allochtonen te vinden dan? Iemand een idee? Ik ben wel benieuwd hoeveel 1e generatie allochtonen er in Nederland zijn eigenlijk...quote:Op 1 januari 2002 telde Nederland 3,0 miljoen allochtonen oftewel 18,4% van de bevolking was van allochtone afkomst. Iets minder dan de helft (47%) zijn westerse allochtonen, de anderen (53%) zijn niet-westerse allochtonen. Onder ‘allochtonen’ worden personen verstaan van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (tweede generatie)
KirmiziBeyaz:quote:Op zondag 28 maart 2004 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, vertel eens wat zij hebben misdaan.
Dat is een lastige. Aan de ene kant is hij tegen de AEL, maar aan de andere kant voor sjeik Yassin en tegen het secularisme.quote:Is chadi ook een fundi?
quote:Op zondag 28 maart 2004 17:16 schreef Eightball het volgende:
*kuch*
Chadi
*kuch*
Youssef en BSB zijn meer relusers, hoor.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Youssef
Kan zo niets bedenken, maar hij is zeker weten een fundi.
BansheeBoy
- Mensen die tegen de islam zijn zijn Hitler-fanaten
Ik was van mening van niet, maar sinds hij Yassin een goede man noemde twijfel ik.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, vertel eens wat zij hebben misdaan. Is chadi ook een fundi?
hahaha...quote:Op zondag 28 maart 2004 17:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Verder heb je Tuana, het meisje dat zegt een gematigde moslim te zijn, maar ondertussen wel lid is vd NSDAEL.
Volgens mij is dat alleen maar om tegengas te geven. Beetje terugbashen. Niks mis mee dacht ik.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[[url=http://forum.fok.nl/usericons/19595/hamas[1].jpg\]afbeelding[/url]]Freedom Figher
.
Ja, denk ik ook.quote:Maar Re is volgens mij wel een gematigde moslim.
Als jij lid bent vd AEL, dan ben je een fundi.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:21 schreef Tuana het volgende:
[..]
hahaha...![]()
Jeee... hoe bedoel je uit de context gerukt![]()
ik zou zeggen, lees het topic ff terug... en als je het dan nog niet snapt![]()
Dat bedoel ik dus met mening, zodra een moslim een andere mening heeft over iets, is hij/zij een fundi. Terwijl dezelfde mensen die hen fundi's noemen het afschuwelijk vinden als zijzelf met extreem-rechts geassocieerd worden. Beetje hypocriet.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:20 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ik was van mening van niet, maar sinds hij Yassin een goede man noemde twijfel ik.
Ik denk dat dat wat voorbarig is, hoor. Het is wel een radicale (en kortzichtige) groep.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:22 schreef Robert_Jensen het volgende:
Als jij lid bent vd AEL, dan ben je een fundi.
Ben je overgestapt schoonheid?quote:Op zondag 28 maart 2004 17:21 schreef Tuana het volgende:
[..]
hahaha...![]()
Jeee... hoe bedoel je uit de context gerukt![]()
ik zou zeggen, lees het topic ff terug... en als je het dan nog niet snapt![]()
Ik ben benieuwd wat mensen zullen zeggen als ik een foto van Joop Glimmerveen als avatar neem en daarboven Freedom Fighter zet als tegengas.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:22 schreef Eightball het volgende:
Volgens mij is dat alleen maar om tegengas te geven. Beetje tegenbashen. Niks mis mee dacht ik.
Hoezo? Als ik zeg Adolf Hitler een goede man te vinden (wat overigens niet zo is hoor), dan ben ik toch ook een nazi? Waarom geldt dat niet voor iemand die sjeik Yassin een goede man vindt?quote:Op zondag 28 maart 2004 17:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met mening, zodra een moslim een andere mening heeft over iets, is hij/zij een fundi.
Touchè, die slag is u.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Ik ben benieuwd wat mensen zullen zeggen als ik een foto van Joop Glimmerveen als avatar neem en daarboven Freedom Fighter zet als tegengas.
Nee, maar bijv. het gedoe met die homo's. Anyway, ik ga even wat homew0rk doen.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik zeg Adolf Hitler een goede man te vinden (wat overigens niet zo is hoor), dan ben ik toch ook een nazi? Waarom geldt dat niet voor iemand die sjeik Yassin een goede man vindt?
Ach man, zo kun je iedere mening wel goedpraten.
Dit is wel het ultieme bewijs dat men klakkeloos dingen overneemt. Oké, ik wilde niet uitleggen dat mijn post SARCASTISCH bedoeld was, omdat ik ervan overtuigd was dat de gemiddelde poster op pol dit wel door zou hebben... maar goed, men dwingt mij om het weer eens uit te leggen... *diepe zucht*quote:Op zondag 28 maart 2004 17:22 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Als jij lid bent vd AEL, dan ben je een fundi.
Net zoals een lid vd NVU een neo-nazi is.
Als iemand zich beroept op zijn geloof om zijn haat jegens homo's goed te praten vind ik hem wel een fundamentalist hoor.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar bijv. het gedoe met die homo's.
Ja, PvdA wilde geen excuus-allochtoon meer hebben... ze knuffelden hen namelijk doodquote:Op zondag 28 maart 2004 17:23 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ben je overgestapt schoonheid?
Tering, weer een allochtoon minder in de PvdA![]()
Je kwam anders behoorlijk serieus over. Hoe moet ik dan weten dat je post sarcastisch bedoeld was, ruiken?quote:Op zondag 28 maart 2004 17:26 schreef Tuana het volgende:
[..]
Dit is wel het ultieme bewijs dat men klakkeloos dingen overneemt. Oké, ik wilde niet uitleggen dat mijn post SARCASTISCH bedoeld was, omdat ik ervan overtuigd was dat de gemiddelde poster op pol dit wel door zou hebben... maar goed, men dwingt mij om het weer eens uit te leggen... *diepe zucht*
[POLbabbel #212] BOEH! ik ben Gijs de Vries.
poedelquote:Tsja, zoals je weet ben ik al lid sinds de eerste dag van de oprichting van AEL-Nederland... dus helaas...
Nee, PI's gebruiken.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:30 schreef Tuana het volgende:
moet ik deze post óók uitleggen mensen???
Ja graag.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:30 schreef Tuana het volgende:
moet ik deze post óók uitleggen mensen???
quote:Op zondag 28 maart 2004 17:36 schreef pberends het volgende:
Maria van der Hoeven (CDA) Morgen een topic over Docters van Leeuwen
President Camacho
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Ja, en lees dan ook hoe ik tot die post ben gekomen???quote:Op zondag 28 maart 2004 17:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je kwam anders behoorlijk serieus over. Hoe moet ik dan weten dat je post sarcastisch bedoeld was, ruiken?
[..]
poedel.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Stelletje Fortuyn-aanhangers bij 2Vandaag
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:50 schreef Tuana het volgende:
[..]
Hé, is er iets mis mee om een Fortuyn aanhanger te zijn?
* Tuana zoekt nog steeds een inschrijfformulier van de Jonge Fortuynisten...
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 19:09 schreef Tuana het volgende:
Bedankt voor het inschrijfformulier Pberends...
Bij nader inzien toch maar besloten om geen lid te worden.... Als nieuw lid krijg je niet eens een welkomsgeschenk![]()
EN TOEN KWAM MIJN POST... die jij dus blijkbaar niet snaptequote:Op zaterdag 27 maart 2004 19:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Als je lid van de AEL wordt krijg je nu een gratis miniatuurrolstoel.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 19:13 schreef Tuana het volgende:
[..]
Tsja, zoals je weet ben ik al lid sinds de eerste dag van de oprichting van AEL-Nederland... dus helaas...![]()
Geeft neits, meissie, "rechts" is nou eenmaal niet zo goed in begrijpend lezen.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:38 schreef Tuana het volgende:
[..]
Ja, en lees dan ook hoe ik tot die post ben gekomen???![]()
[..]
[..]
[..]
[..]
EN TOEN KWAM MIJN POST... die jij dus blijkbaar niet snapte
[..]
Zegt de user die Milosevic een goede man vindt.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Als ik zeg Adolf Hitler een goede man te vinden (wat overigens niet zo is hoor), dan ben ik toch ook een nazi?
Moedig, niet goed.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zegt de user die Milosevic een goede man vindt.
Ik probeer aan Dora's vooroordeel te voldoen....quote:Op zondag 28 maart 2004 17:43 schreef Sidekick het volgende:
Tuana: Volgens mij was Dora ook sarcastisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |