Eensquote:Op zondag 28 maart 2004 13:00 schreef Luvinsio het volgende:
als ik de nadelen met de voordelen ga vergelijken ben ik dus voor de fusie
Het alternatief is dat we met een steeds hoger tempo fosiele brandstoffen opmaken.quote:Maar zolang voor het afval geen echt sluitende en goede oplossing voor handen is. Ben ik tegen.
mjah bij de nadelen staat niks over het gevaar dat het met zich mee brengt... denk ook niet dat het erg veel gevaar kan oppleveren in tegenstelling tot de splitsingquote:Op zondag 28 maart 2004 13:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Fusie is natuurlijk fantastisch, mits veilig in te zetten.
Gebruik van waterstof is het antwoord. Alleen te duur per kilowattuur.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:05 schreef Silmarwen het volgende:
fusie is op dit moment erg instabiel en dsu enorm gevaarlijk. De technologie is hard op weg maar ze zijn er nog niet.
nadelen: lastige technologiequote:Op zondag 28 maart 2004 13:05 schreef Silmarwen het volgende:
fusie is op dit moment erg instabiel en dsu enorm gevaarlijk. De technologie is hard op weg maar ze zijn er nog niet.
Geen, niets, ja.quote:Wat zijn de consequenties voor de wereld economie als we ineens massaal overgaan op kernenrgie? Wat doet dit bij arabische landen? Is het verantwoord?
Ik denk dat het nieuwe mogelijkheden biedt, kernfusie is niet bepaald lokatie-afhankelijk. Wat het met arabische landen doet? Tja, minder olie-afname. Het lijkt me niet dat we die landen kunstmatig moeten blijven sponsoren.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:08 schreef Silmarwen het volgende:
Wat het met politiek te maken heeft is het volgende. Ik wil weten wat de consequenties zijn als dit voorstel er zou komen.
Wat zijn de consequenties voor de wereld economie als we ineens massaal overgaan op kernenrgie? Wat doet dit bij arabische landen? Is het verantwoord? etc etc.
Omdat het zo instabiel is op dit moment. sorry gevaarlijk is niet het goede woord. Er zit een groot risico aan vastquote:Op zondag 28 maart 2004 13:08 schreef Luvinsio het volgende:
[..]
nadelen: lastige technologie
Er wordt verwacht dat binnen 10 jaar de eerste kernfusie reactor zal gaan draaien maar pas over 20 jaar voor commercieel gebruik.
misschien kan jij wat meer vertellen dan waarom het ENORM gevaarlijk is??
Dat gaat dan voornamelijk over "koude" fusie. Maar eer dat daar reproduceerbare testen voor zijn.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:06 schreef JeffreyD het volgende:
.
Kernfusie is minder gevaarlijk, maar al 20 jaar roepen enkele wetenschappers om de zoveel tijd, dat het ze gelukt is kernfusie in een reageerbuis te doen laten verlopen en elke keer blijkt het weer een grap of een meetfout te zijn, dus voordat dat echt gaat werken zijn we nog wel weer 30 jaar verder.
Lieve schat niet zo uhm... happig reageren.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Leer je feiten eerst eens:
De grondstoffen voor de huidige kernenergie zijn NIET "voldoende" aanwezig; over een jaar of 60 is het OP, bij het huidige gebruik.
10 jaar geleden dachten ze kernfusie over 30-40 jaar te kunnen gebruiken; ondertussen zit dat op 80 jaar...
En ja, als je gaat zitten eikelen over "co2 uitstoot", dan is kernenergie veel beter (en voordeliger!)!
Vroeger was "zure regen" slecht, nu is het mode/belasting-woord "co2". Pffft ik blaas dat ook uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |