abonnement Unibet Coolblue
pi_17773096
ik kom er door het ontbreken van de zoekfunctie niet goed achter of hier al een 'tpoic' over is maar zo ja, dan kan deze weer dicht hoor.

ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het op vakantie gaan met babies & andere kleine kinderen. nog handige tips voor kindvriendelijke vakanties? durven jullie gewoon te gaan kamperen? hoe doe je dat met alle mee te zeulen benodigdheden? en wellicht ook handig hier die tips over of je nu wel of niet luiers mee moet nemen naar Turkije bijvoorbeeld.

ik begin meteen met een spam-actie. een vriendin van me woont al een aantal jaren in Frankrijk met haar man en twee zoontjes. ze hebben voor weinig geld een enorm stuk grond op de kop kunnen tikken met daarop een oud boerderijtje (was meer een schuur). inmiddels hebben ze dat boerderijtje prachtig opgeknapt en spreken de kids ook al een aardig mondje français.
bovendien hebben ze er nu een soort vakantiewoning (gite) bij gebouwd die vanaf juli 2004 te huur is. van de week stuurden ze me de link naar de bijbehorende site, die ik jullie niet wil onthouden naturellement.

verder beperkt onze ervaring zich tot nu toe tot een weekendje CenterParks met de opa & oma's. was heel gezellig, maar het zwembad vond ik eigenlijk te druk voor onze kleine Piet. wel fijn dat er een campingbedje en een (plastic) box beschikbaar waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door bixister op 17-03-2004 12:02:29 ]
pi_17773206
ik ben afgelopen zomer met mn dochtertje van 3 (ze werd 3 tijdens de vakantie) naar Frankrijk, aan de Loire geweest, dat was zeker een groot succes.
het is niet al te ver reizen (wat volgens mij redelijk belangrijk is)
en qua omgeving was het enorm spannend, mijn dochter kreeg een hele tic van ridders en koninginnen.
We zijn gewoon met een klein 3persoons tentje geweest.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 17 maart 2004 @ 12:13:03 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17773416
Van mij geen tips, helaas. Ik heb nog steeds niets ontdekt wat ik echt een aanrader vind met kinderen op vakantie. Nou moet ik zeggen, dat ik vooraf ook een heleboel dingen absoluut al niet zie zitten. Ik wil gewoon liever niet met de kinderen met het vliegtuig. Dus alle vliegvakanties vallen al af. Kamperen vind ik op zich leuk, maar vorig jaar heb ik een hele nacht met Katja in de wc/doucheruimte gezeten omdat ze opeens begon te huilen en dan volgens mij ook iedereen wakker houdt. Dus kamperen doe ik voorlopig ook liever niet meer. Het enige wat enigszins een succes is, maar dat vind ik zelf weer niet zo leuk, is een huisje huren.
Ik denk dat wij de eerstkomende jaren gewoon niet op vakantie zullen gaan, dat bespaart ook een hoop geld. Eventueel zie ik Scandinavie nog wel zitten, daar kun je van die blokhutten huren op de campings, dus dat is nog wel te proberen.

Sorry dat het niet een wat positiever verhaal is, maar ik vind op vakantie gaan met kinderen gewoon niet zo leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 maart 2004 @ 12:13:28 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_17773426
Wij zijn vorig jaar met onze zoon van toen bijna 3 naar Aquafantasy ( www.aquafantasy.com )in Turkije geweest. Was een groot succes.
  woensdag 17 maart 2004 @ 12:15:15 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_17773456
livelink ook in Frankrijk heb je wel van die blokhutten en dergelijk hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17773538
livelink, ik zie 't helemaal voor me! (die nacht in de wc-hokken).
pi_17773664
niet perse een kindertip, maar toch...
Wij gaan al jaren naar Landal greenparcs, die hebben ook kleine parken waar je dus wat meer rust vind voor je kleine (Piet bvb). De wat grotere parken hebben ook kinderclubs enzo...
[/spam]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_17773798
Je kunt ook tenten of stacaravans huren met alles erop en eraan. Dan kun je kamperen, maar hoef je niet met luchtbedden te gaan slepen. Sommige campings hebben een uitgebreid recreatieprogramma ( ) zodat de kinderen lekker bezig zijn tussendoor en je zelf ook wat rust hebt. Wat bij ons op de camping regelmatig gebeurde, wat dat mensen eerst kwamen kijken of ze de camping wel leuk genoeg vonden om tijdens de zomer een paar weken te blijven. Maar ja, in Frankrijk even gaan kijken is wel ver.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 17 maart 2004 @ 12:52:23 #9
3542 Gia
User under construction
pi_17774151
In het jaar dat onze jongste in juli 4 werd, hebben we een grote bungalowtent gekocht en zijn daarmee op vakantie gegaan naar Zuid-Frankrijk. Een nadeel was dat hij nog geen zwemdiploma had en de oudste wel. Ze moesten dus wachten met zwemmen tot wij mee konden.

Vlakbij die camping was een punt waar drie riviertjes bij elkaar kwamen. Stroomversnellinkjes, grote stenen, dammen bouwen, was geweldig!!

De meeste campings hebben een aparte was/kleedruimte voor kleine kinderen, kun je als voorwaarde stellen bij je zoekactie.
Een tip voor je tent. Belletjes aan de binnentent. Dan hoor je het als er een rits open gedaan wordt als je nog effe buiten zit.
Nog een tip: Stel op vakantie geen slaaptijd in. (Behalve middagdutje bij hele kleintjes natuurlijk)
Wij lieten het 's avonds aan de jongens over wanneer ze wilden gaan slapen. Slapen dan vrijwel meteen en tot een uur of 9 de volgende ochtend.

Wij zijn sindsdien al 4 keer met de tent op vakantie geweest. De kids kunnen nu uitstekend zwemmen, dus daar hebben we geen omkijken meer naar.
Rond 10.30 's avonds willen ze naar bed. Pa brengt ze dan weg en wij kunnen dan nog lekker effe bij de kantine zitten of zo. Ze zijn nu 9 en 11 en erg zelfstandig.
  woensdag 17 maart 2004 @ 12:54:38 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17774201
Gia, wat deden jullie voordat jullie jongste 4 werd? Gingen jullie toen wel op vakantie. Ik heb het idee dat de vakantie er vaak bij inschiet bij mensen met heel jonge kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_17775323
Kamperen is een uitstekende oplossing. Er zijn veel jonge gezinnen die dit doen. En huilende kindertjes heb je dan ook vaak. Maar zoek dus dan ook speciaal een kamping waar je veel gezinnen met kinderen ziet. Livelink zelfs een huilende Katja is dan geen uitzondering

Ik weet er trouwens wel eentje in Zuid Limburg. Ben er zelf jaren geweest en is echt super voor de kleintjes. Er wordt veel voor hun georganiseerd en is ook helemaal ingericht voor hun.
http://www.cottesserhoeve.nl/

En als je het een risico vindt om in een tent te zitten, dan hebben ze daar ook nog sta caravans te huur. Of als je dat ook niks vind, dan hebben ze ook nog huisjes te huur.

E ze zijn helemaal niet duur ook nog. Ze zijn zelfs 1 van de goedkoopste campings.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 17-03-2004 13:47:22 (prijs) ]
pi_17775813
onze laatste vliegtuig vakantie was toen onze oudste dochter bijna twee was en dat doen we voorlopig niet meer ( bijna vier uur met een jengelend kind op schoot! en dan ook nog weer terug ) dus hebben we vorig jaar maar een tweede hands toercaravannetje aan geschaft, er ging een wereld voor ons open en die van de kids natuurlijk, had me eigenlijk vroeger nooit in een caravan willen zien zitten haha maar je hebt zulke leuke campings in nederland alleen al die echt op kinderen zijn gericht jonge en oudere kinderen, dus dit jaar wordt het weer feest als dat bakbeest uit de stalling mag .
maar als je eerst wil kijken of een caravan je bevalt kun je gewoon naar een caravandealer heen gaan en daar verhuren ze splinternieuwe caravans, dus het is de moeite waard naar mijn mening.
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
pi_17775952
kijk eens op www.foetsie.nl daar staan bijna alle campings van nederland op
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  woensdag 17 maart 2004 @ 14:23:26 #14
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_17776087
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 12:13 schreef qltel het volgende:
Wij zijn vorig jaar met onze zoon van toen bijna 3 naar Aquafantasy ( www.aquafantasy.com )in Turkije geweest. Was een groot succes.
vertel er dan wel bij dat dit hotel vrij prijzig is...en erg druk omdat er een waterpark bij zit waar iedereen elke dag komt zwemmen.

Ik hoor van verschillende mensien dat hotel Limra in Kemer een aanrader is voor kinderen. Er zijn een aantal glijbanen en een erg groot zwembad. Het water is niet erg diep las ik ergens, overal ongeveer hetzelfde.
To infinity…and beyond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 maart 2004 @ 14:38:44 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17776465
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 14:23 schreef ivetje het volgende:

[..]

vertel er dan wel bij dat dit hotel vrij prijzig is...en erg druk omdat er een waterpark bij zit waar iedereen elke dag komt zwemmen.
Dat ligt eraan wanneer je gaat. Wij gingen in het naseizoen en toen was het redelijk betaalbaar en zeker niet druk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 maart 2004 @ 14:41:31 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17776527
Nog een leuke tip: www.sprookjescamping.nl

Dat is een camping die helemaal ingesteld is op kinderen. Met ruime plaatsen en op elk veldje een speeltuintje. Met speciaal voor kinderen ingerichte toiletruimtes (lage wasbakken, thermostaatkranen) en een geweldig zwembad. Christan en ik gaan er in juni een weekje met oma heen (handig want die krijgt 50+ korting ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 maart 2004 @ 14:44:24 #17
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_17776601
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 14:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wanneer je gaat. Wij gingen in het naseizoen en toen was het redelijk betaalbaar en zeker niet druk.
vaak ben je met kleine kinderen gedwongen in het hoogseizoen te gaan ivm vakantie's en dan is het toch vrij prijzig lijkt me, als ik zo de vakantiegidsen hier naast me zie liggen.
To infinity…and beyond!
  woensdag 17 maart 2004 @ 15:13:38 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_17777399
Al vanaf dat ik heel klein was gingen mijn ouders met mij op vakantie. In een vouwwagen. Ze zochten dan wel een camping uit waar genoeg te doen was. Meestal met recreatiegebeuren enzo. IN Arcen is ('t Vinkenhof) is een heel leuke camping waar ze heel veel te doen hebben!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 maart 2004 @ 15:31:48 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17777833
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 14:44 schreef ivetje het volgende:

[..]

vaak ben je met kleine kinderen gedwongen in het hoogseizoen te gaan ivm vakantie's en dan is het toch vrij prijzig lijkt me, als ik zo de vakantiegidsen hier naast me zie liggen.
Klopt. Wij kunnen dit jaar nog net buiten de schoolvakanties.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17778059
de omgeving van die sprookjescamping ziet er wel mooi uit rewimo!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 maart 2004 @ 15:57:54 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17778495
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 15:39 schreef bixister het volgende:
de omgeving van die sprookjescamping ziet er wel mooi uit rewimo!
Ja, het is een mooi gebied zo te zien. Ik ben erg benieuwd hoe het daar is. We gaan met een caravan, dus toch redelijk luxe
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:00:07 #22
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_17778554
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 15:31 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt. Wij kunnen dit jaar nog net buiten de schoolvakanties.
dat is geluk hebben. Ik heb het geluk dat duck en ik geen kids hebben en beide werken...we vertrekken dus lekker 1 of 3 september stuk goedkoper en rustiger
To infinity…and beyond!
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:04:13 #23
3542 Gia
User under construction
pi_17778638
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 12:54 schreef livelink het volgende:
Gia, wat deden jullie voordat jullie jongste 4 werd? Gingen jullie toen wel op vakantie. Ik heb het idee dat de vakantie er vaak bij inschiet bij mensen met heel jonge kinderen.
Daarvoor zijn we niet op vakantie gegaan. Ja, één keer met de oudste, toen anderhalf, naar een bungalowpark voor een week. Was toen 2 maanden zwanger van de jongste.

In 97 hebben we met verhoging van de hypotheek een nieuwe auto gekocht met airco. Onze jongste had, en heeft nog steeds veel last van warmte stuwing. De auto die we ervoor hadden, was absoluut niet geschikt om mee op vakantie te gaan.

Dus september 97 nieuwe auto, april 98 nieuwe tent en toebehoren en toen voor het eerst op vakantie.

Als we dit allemaal eerder hadden kunnen doen, waren we misschien ook wel eerder op vakantie gegaan. Misschien ook niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 maart 2004 @ 16:08:56 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17778757
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:00 schreef ivetje het volgende:

[..]

dat is geluk hebben. Ik heb het geluk dat duck en ik geen kids hebben en beide werken...we vertrekken dus lekker 1 of 3 september stuk goedkoper en rustiger
Wij gaan op 4 september
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:12:20 #25
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_17778831
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wij gaan op 4 september
Waar gaan jullie heen?? Wij hopelijk naar turkije, alleen heb mijn goedkeuring voor de vakantie nog niet gehad...kan dus nog eigenlijk niet boeken. Maar als die deze week niet binnen is hebben ze pech...had er in februari al moeten zijn. We willen eigenlijk naar Kemer, hotel limra...alleen ben bang dat dat inmiddels vol is. Ook omdat het erg leuk is voor kinderen en er dus toch veel mensen buiten de vakantie naartoe gaan.
To infinity…and beyond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 maart 2004 @ 16:14:56 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17778903
Wij gaan weer naar Aquafantasy. Het is ons daar prima bevallen vorig jaar en daarom gaan we dit jaar weer.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:23:48 #27
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_17779158
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:14 schreef Rewimo het volgende:
Wij gaan weer naar Aquafantasy. Het is ons daar prima bevallen vorig jaar en daarom gaan we dit jaar weer.
ik ben vorig jaar in het waterpark geweest daar Erg leuk idd, zeker met kids. Het viel me op dat het zwembad voor het hotel helemaal leeg was waarom dat zwembad er is vraag ik me nog steeds af In welke reisgids staat dat hotel trouwens? Ik kon het nl nergens meer vinden, en het zou misschien iets zijn voor optie 3 dit jaar. Het lag alleen wat ver van kusadasi af vond ik, maar goed. Zelf ben ik vorig jaar in merit sunset geweest in kusadasi. Erg leuk opgezet, en ook wel leuk voor kleine kinderen, er is een kids club enz, en animatie 's avonds. Alleen geen glijbanen etc bij het zwembad, en geen strand naar zee, rotspartijen waar je vanaf moet met de trap...dat was erg jammer.
To infinity…and beyond!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 maart 2004 @ 19:21:54 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17783250
Wij denken eraan volgend jaar naar zo'n ingerichte caravan ergens in frankrijk te gaan. Van Eurocamp ofzo.

Het is geen Caribisch gebied, maar het lijkt me ideaal met een peuter.
pi_17786694
ja, Eurocamp... misschien best ok, maar ik vind 't wel erg duur. iemand al ervaring hiermee? is 't dat geld waard? die animeertoestanden staan me trouwens ook een beetje tegen (en zijn nog niet nodig voor een 1 à 2 jarige, volgens mij. of houdt het ook in dat ze komen babysitten zonodig? ). oja Yppy jij hebt op zo'n soort camping gewerkt geloof ik? was dat ook Eurocamp of iets anders?

ergens in een mooie omgeving een huisje huren (buiten zo'n park) lijkt me eigenlijk nog het prettigst. hoeft ook niet per se heel ver weg te zijn natuurlijk.
pi_17794133
Bij ons stond Vacansolei (?) op de camping en Eurosides (maar dat werd geregeld door een Ier). Eurokamp zou ook kunnen, maar die naam zegt me minder. Het park zelf verhuurde ook gewoon ingerichte tenten. Ik weet niet wat de meerwaarde is van die andere tenten. Het recreatie/animatieprogramma dat wij hadden (als ik dat zelf mag zeggen) was erg leuk voor kinderen van ongeveer 5 tot 12 jaar, die kleintjes van 1 of 2 jaar krijgen er maar weinig van mee.
Wij hebben in Denemarken zelf een huisje gehuurd, dat was van particulieren, maar het ging wel via een grote organisatie. Het was wel op een soort van park, maar het waren allemaal van dat soort huisjes. Geen receptie dus ofzo. Dat lijkt me handiger met die kleine kids. Je hebt dan alles bij de hand en heeft geen geluidsoverlast van een camping disco.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 maart 2004 @ 08:26:29 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17794149
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:23 schreef ivetje het volgende:

[..]

ik ben vorig jaar in het waterpark geweest daar Erg leuk idd, zeker met kids. Het viel me op dat het zwembad voor het hotel helemaal leeg was waarom dat zwembad er is vraag ik me nog steeds af In welke reisgids staat dat hotel trouwens? Ik kon het nl nergens meer vinden, en het zou misschien iets zijn voor optie 3 dit jaar. Het lag alleen wat ver van kusadasi af vond ik, maar goed. Zelf ben ik vorig jaar in merit sunset geweest in kusadasi. Erg leuk opgezet, en ook wel leuk voor kleine kinderen, er is een kids club enz, en animatie 's avonds. Alleen geen glijbanen etc bij het zwembad, en geen strand naar zee, rotspartijen waar je vanaf moet met de trap...dat was erg jammer.
Hij staat bij Kidsworld en bij Gobest, prijzen vergelijken is niet nodig kwamen wij achter: het is dezelfde organisatie www.gobest.nl
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17794203
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:24 schreef bixister het volgende:


ergens in een mooie omgeving een huisje huren (buiten zo'n park) lijkt me eigenlijk nog het prettigst. hoeft ook niet per se heel ver weg te zijn natuurlijk.
En dat doen wij dus al jaaaaaaaaaaaaaren. De oudste is nu 17, maar die ging al mee op vakantie toen ze net 6 maanden was. Wij huren altijd particulier. Voor ons geen vakantieparken of campings met mensen die allemaal hetzelfde doen en ook nog geanimeerd willen worden

WIj hebben zo ongeveer al in heel Europa op deze manier vakantie gevierd. Voordeel vind ik dat je midden tussen de lokale bevolking zit en dus bent aangewezen op de cultuur en gewoonten van die bevolking. Zo leer je een land wel goed kennen!! Voordeel ook, zeker toen de kinderen nog klein waren, is dat je op jezelf zit. Niemand heeft last van jouw kids als ze drammen of vervelend zijn.

Laatste voordeel is wel dat een particulier vakantiehuis huren meestal goedkoper is dan op een park. Je komt in de leukste huizen terecht die niet allemaal zo gestandaardiseerd en superdoeltreffend zijn ingericht en krijgt vaak een leuk contact met de eigenaar, buren etc.
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:22:14 #33
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_17794603
Wij willen dit jaar met Nimué (dan 14 maanden) 3 weken naar Frankrijk, ik denk dat het Loire of Dordogne gaat worden en met onze tent. Ik vind het wel erg spannend hoe het gaat verlopen maar het lijkt me wel te doen, het is alleen jammer dat we een (zwarte!!) auto zonder airco hebben.
Ik denk dat het nog niet belangrijk is om een kinderrijke camping op te zoeken, want met 14 maanden heeft ze daar toch nog niet zoveel aan. We kunnen nu dus nog even een jaartje naar het soort campings gaan waar we zelf graag naar toe gaan
pi_17794726
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:24 schreef bixister het volgende:
ergens in een mooie omgeving een huisje huren lijkt me eigenlijk nog het prettigst. Hoeft ook niet per se heel ver weg te zijn natuurlijk.
precies mijn idee

Sinds Damon er is doen wij dat ook en dat bevalt geweldig. Mooi huisje, heerlijke omgeving geen gestress en gedoe dus genieten maar...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 maart 2004 @ 09:38:08 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17794832
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:24 schreef bixister het volgende:
ja, Eurocamp... misschien best ok, maar ik vind 't wel erg duur. iemand al ervaring hiermee? is 't dat geld waard? die animeertoestanden staan me trouwens ook een beetje tegen (en zijn nog niet nodig voor een 1 à 2 jarige, volgens mij. of houdt het ook in dat ze komen babysitten zonodig? ). oja Yppy jij hebt op zo'n soort camping gewerkt geloof ik? was dat ook Eurocamp of iets anders?

ergens in een mooie omgeving een huisje huren (buiten zo'n park) lijkt me eigenlijk nog het prettigst. hoeft ook niet per se heel ver weg te zijn natuurlijk.
Buiten het hoogseizoen iets van 35 euro per nacht. Valt toch best mee?
Hoeft niet perse van Eurocamp, maar gewoon zo'n ingerichte caravan. Dan hoef je niets mee te slepen, normale bedden, zelfs douche en WC in de caravan. Animatie hoeft niet, gewoon zon zee strand, zwembad idee zeg maar.

Lijkt me ideaal.
pi_17797438
oh ik dacht dat 't meer was. ik herinner me ergens prijzen gezien te hebben die ook voor een huisje gevraagd worden, dan kies ik liever voor een huisje. maar het ligt inderdaad ook erg aan de locatie v/d camping.
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:37:42 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_17798185
Wij hebben rond de Pasen twee weken een huis gehuurd aan de Belgische kust (vlak bij de Franse grens). Het is niet zo ver rijden hier vandaan (uur of 3-4), ik kan eindelijk weer eens Nederlands spreken in plaats van Duits, strand is vlakbij en verder hebben we alle rust en vrijheid die we nodig hebben.
Als ik niet zwanger was geweest waren we waarschijnlijk met de camper naar Italie of Frankrijk gegaan. Indy is gewend om lange afstanden in de auto te zitten, dus ik verwacht weinig problemen (wel elke 2 uur even stoppen om te spelen natuurlijk).

Vliegen met een kind doe ik alleen als het kind ook een eigen vliegtuigstoel heeft. Ik zie het niet zitten om uren met zo'n kleintje op schoot te zitten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:16:29 #38
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_17799024
Wij zitten er wel aan te denken om ergens in juli een weekendje te gaan 'proef-kamperen' om te kijken waar we tegen aan lopen z'n 3-en.
  maandag 5 april 2004 @ 11:47:00 #39
67954 chaser01
..en de vonk springt over!!
pi_18189059
Wij gaan volgende maand naar Turkije, maar nu de grote vraag:

"Hoe zit het daar met Pampers en bijv. Olvarit?"

kan ik dt daar kopen of moet ik dat allemaal mee gaan zeulen??

Wanneer dat het geval is begint het probleem van de bagage, ondanks dat je namelijk voor die kleine bijna het meeste mee moet nemen mag je geen extra gewicht hebben!!
Kom eens kijken op
http://www.debabypagina.nl
  maandag 5 april 2004 @ 11:51:43 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_18189147
op vakantie met (kleine) kinderen.

Topic van Bixis hierover....
Er is er volgens mij ook nog een van Bright!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_18189188
leuk... heb 12 uur lang naast zo'n luier poeper gezeten in het vliegtuig... het kind heeft 11 uur van de vlucht zitten krijsen. Het was dat die deur opslot zat want anders was ie met moeder en al naar buiten toe gegaan
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 5 april 2004 @ 11:55:43 #42
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_18189225
[ur]http://forum.fok.nl/topic/470994[/url]
Die van Bright. Aanverwant onderwerp en er worden tips in gegeven waarnaar jij nu vraagt. Misschien daarin verder? Of in die van Bixister? Of niet?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † maandag 5 april 2004 @ 12:00:34 #43
43556 miss_dynastie
pi_18189297
quote:
Op maandag 5 april 2004 11:53 schreef Vampier het volgende:
leuk... heb 12 uur lang naast zo'n luier poeper gezeten in het vliegtuig... het kind heeft 11 uur van de vlucht zitten krijsen. Het was dat die deur opslot zat want anders was ie met moeder en al naar buiten toe gegaan
Had een privé-vliegtuig genomen dan
  maandag 5 april 2004 @ 12:03:50 #44
6871 cruesli
lekker met yoghurt
pi_18189360
quote:
Op maandag 5 april 2004 11:53 schreef Vampier het volgende:
leuk... heb 12 uur lang naast zo'n luier poeper gezeten in het vliegtuig... het kind heeft 11 uur van de vlucht zitten krijsen. Het was dat die deur opslot zat want anders was ie met moeder en al naar buiten toe gegaan
Ik ken het, dat is vrij klote. Maar veel babies gaan nu eenmaal krijsen in het vliegtuig. Komt door de druk op hun oren. Zelf weet je wat je dan moet doen, maar zo'n baby snapt dat natuurlijk nog niet. Het is verschrikkelijk irritant, maar ik kan het ook wel begrijpen.
"Roses are red, violets are blue, I'd fuck anything sooner than you..."
pi_18189382
Omdat het andere topic meer over peuters en kleuters gaat wil ik hier toch mijn antwoord neer planten.

Wij zijn toen onze dochter 4 maanden was ook naar Turkije geweest, ik heb er geen luiers gezien en ook geen olvarit. Wij zaten op zo'n all in resort, daar hadden ze op een heel onveilig bedje na niks voor baby's. Wellicht als je de supermarkt induikt dat je wel wat kunt vinden aan luiers en voeding, maar ik hoorde dat de luiers daar nogal plastic zijn dus heb ik ze zelf maar meegenomen.

Wij hadden 1 grote koffer vol kleding en luiers, een luiertas als handbagage en een klein koffertje met nog meer luiers en verzoringsspullen voor onszelf en die kleine. En dan de maxitaxi met maxicosi ipv een tweede koffer. We hoefde net aan niks bij te betalen.

Prettige vakantie straks!

[ Bericht 0% gewijzigd door elmira op 05-04-2004 12:51:57 ]
pi_18189475
quote:
Op maandag 5 april 2004 11:53 schreef Vampier het volgende:
leuk... heb 12 uur lang naast zo'n luier poeper gezeten in het vliegtuig... het kind heeft 11 uur van de vlucht zitten krijsen. Het was dat die deur opslot zat want anders was ie met moeder en al naar buiten toe gegaan
LOL wij hadden in het vliegtuig ook een poepprobleempje, maar ik heb mooi die kleine meid samen met de stewardess verschoont op een uitklapbaar tafeltje bij de thee karren

Huilen bij het opstijgen voorkom je door:
- je baby aan de borst te leggen (als je zelf voed)
- een fiep te geven
- zolang ze slapen hebben ze er ook geen last van
pi_18189577
in het topic van bright staan idd ook goeie tips !


forum.fok.nl/topic/470994
  maandag 5 april 2004 @ 12:36:37 #48
67954 chaser01
..en de vonk springt over!!
pi_18189967
quote:
Op maandag 5 april 2004 12:04 schreef elmira het volgende:
Omdat het andere topic meer over peuters en kleuters gaat wil ik hier toch mijn antwoord neer planten.

Wij zijn toen onze dochter 4 maanden was ook naar Turkije geweest, ik heb er geen luiers gezien en ook geen olvarit. Wij zaten op zo'n all in resort, daar hadden ze op een heel onveilig bedje na niks voor baby's. Wellicht als je de supermarkt induikt dat je wel wat kunt vinden aan luiers en voeding, maar ik hoorde dat ze luiers daat nogal plastic zijn dus heb ik ze zelf maar meegenomen.

Wij hadden 1 grote koffer vol kleding en luiers, een luiertas als handbagage en een klein koffertje met nog meer luiers en verzoringsspullen voor onszelf en die kleine. En dan de maxitaxi met maxicosi ipv een tweede koffer. We hoefde net aan niks bij te betalen.


Prettige vakantie straks!
Heb jij voor twee weken luiers mee genomen? dan heb ik drie koffers nodig! hahahahaha
Kom eens kijken op
http://www.debabypagina.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 april 2004 @ 12:42:20 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18190088
Luiers zijn volop te krijgen. Of dacht je dat Turkse baby's niet poepen? Maar je moet er inderdaad een supermarkt voor opzoeken ja. Wij hebben een reisvoorraadje luiers meegenomen en de rest gewoon in Turkije gekocht. Meer plastic dan hier, dat klopt, maar verder mankeert er niks aan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 april 2004 @ 12:44:42 #50
67954 chaser01
..en de vonk springt over!!
pi_18190137
quote:
Op maandag 5 april 2004 12:42 schreef Rewimo het volgende:
Luiers zijn volop te krijgen. Of dacht je dat Turkse baby's niet poepen? Maar je moet er inderdaad een supermarkt voor opzoeken ja. Wij hebben een reisvoorraadje luiers meegenomen en de rest gewoon in Turkije gekocht. Meer plastic dan hier, dat klopt, maar verder mankeert er niks aan.
Ja maar misschien gebruiken zij nog katoene luiers!

Laat ik het niet hopen
Kom eens kijken op
http://www.debabypagina.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 april 2004 @ 12:50:22 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18190280
Zoek een supermarkt, of desnoods een apotheek (wel duurder) en laat je verrassen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 april 2004 @ 17:12:44 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_18197032
Kan dit niet in een van de andere topics??
Trouwens, in Turkije vangen ze de drollen met de hand op
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator maandag 5 april 2004 @ 19:31:13 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18200644
Ik ga even iemand aanschieten om hem te laten samenvoegen met het topic van Bixis.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 5 april 2004 @ 19:36:42 #54
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18200816
Dankzij Nikky zijn deze topics nu samengevoegd. Handig dit zeg!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 5 april 2004 @ 21:32:35 #55
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_18204703
quote:
Op maandag 5 april 2004 11:47 schreef chaser01 het volgende:
Wij gaan volgende maand naar Turkije, maar nu de grote vraag:

"Hoe zit het daar met Pampers en bijv. Olvarit?"

kan ik dt daar kopen of moet ik dat allemaal mee gaan zeulen??

Wanneer dat het geval is begint het probleem van de bagage, ondanks dat je namelijk voor die kleine bijna het meeste mee moet nemen mag je geen extra gewicht hebben!!
Het lijkt me dat ze dat daar ook gewoon hebben hoor, geen olvarit waarschijnlijk...maar turkse baby's moeten ook eten he Gewoon de supermarkt in gaan, nix mis mee....ook erg leuk om die eens te zien trouwens Voor 2 weken pampers meenemen lijkt me niet echt handig, of je moet voor jezelf nix mee meenemen
Je mag wel extra gewicht hebben trouwens...ze checken het voordat je incheckt en als je dan over de 20 (??) kilo zit moet je gewoon bijbetalen...ik geloof dat het 20 kilo is wat je mee mag nemen...het verschilt per luchtvaartmaatschappij. Hoeveel je moet bijbetalen is ook verschillend.
To infinity…and beyond!
pi_18260671
*gevonden weer*

Viel wel mee met de luiers hoor ging 10 dagen en had 5 luiers per dag, 10 in de luiertas, één laag luiers (stuk of 25) gespreid over de kleding in de grote koffer, en de rest in de kleine (handbagage) koffer en dan zat ook meer dan genoeg kleding ingepakt. Heb geen fruit en groentenhapjes of fles voeding mee hoeven te nemen. Ging prima, beter dan het risio te lopen dat die mooie roze billetjes gaan broeien in de plastic luiers.
  maandag 17 mei 2004 @ 23:30:03 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19206114
Wij kregen vandaag een sms'je van vrienden die in Oostenrijk zitten. Ze schreven dat het mooi weer was, mooie camping met schommels voor Katja en dat we maar moesten komen.
John meteen heel enthousiast en die wilde meteen woensdag vertrekken, maar ik zie het echt niet zitten om met Job al te gaan kamperen . Ik voel mezelf een ontzettende zeikerd en John vindt mij ook een ontzettende zeikerd, maar ik zie het gewoon echt niet zitten.

Ik heb John voorgesteld om samen met Katja te gaan, dan blijf ik wel thuis met Job. Persoonlijk zou ik het stiekem ook wel prettig vinden om eens alleen te zijn met Job. Ik heb het idee dat hij veel aandacht tekort komt. John is echter niet enthousiast over het idee. Ik vrees dat het eind van het liedje is dat wij uiteindelijk alletwee chagarijnig thuis zitten met Hemelvaart
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_19206877
Kun je niet goedkoop op een kamer in de buurt van de camping gaan zitten? Of wordt dat te duur? * ChrisJX heeft geen idee hoeveel een camping kost.

Ik weet niet hoe oud je zoontje is en hoe primitief je wil gaan kamperen, maar Oostenrijk is een geciviliseerd land Alles is er te vinden
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 juli 2004 @ 18:41:59 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20388827
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij denken eraan volgend jaar naar zo'n ingerichte caravan ergens in frankrijk te gaan. Van Eurocamp ofzo.

Het is geen Caribisch gebied, maar het lijkt me ideaal met een peuter.
Plotseling hadden we een ander idee.
We huren een camper!

Het idee is om in een week of twee de Normandische kust van Calais tot st. Malo ofzo op het gemakkie af te zakken. Ontzettend mooie omgeving en historisch ook interessant. Daarnaast lijkt een camper me ideaal met een kleintje van even ruim een jaar. Uiteraard kleine stukjes per dag rijden, regelmatig eruit om te spelen enz en op tijd op een camping staan.

Maar je hebt alles bij je. Saskia kan eventueel rustig spelen, eigen douche en voor Pa & Ma wat spannender dan eurocamp.

Of zijn er valkuilen mbt Saskia waar we niet aan denken? Op de eerste plaats moet zij het naar haar zin hebben natuurlijk
  FOK!fossiel zaterdag 3 juli 2004 @ 22:19:14 #60
2628 Karin
pi_20394152
Wij hebben net een leuke camping van Eurocamp uitgezocht. In Loire Frankrijk, net leuk te rijden in 1 dag en daar is het nog een beetje knap weer eind augustus. Ben eigenlijk helemaal geen fan van kamperen maar dit ziet er best leuk en luxe uit. Je kan er ook een bedje, buggy en kinderstoel huren. Erg handig. Leuk zwembad en wat speelvelden. Wij gaan ons wel vermaken daar! Eindelijk weer eens op vakantie, het is alweer jaren geleden.

Wist helemaal niet dat dit bestond, bij het reisburo kwamen ze met dit idee (ik wou eigenlijk naar Turkije oid maar Peet zag het helemaal niet zitten om met Bram te gaan vliegen).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 juli 2004 @ 22:47:47 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20394856
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 22:19 schreef Karin het volgende:
Wij hebben net een leuke camping van Eurocamp uitgezocht. In Loire Frankrijk, net leuk te rijden in 1 dag en daar is het nog een beetje knap weer eind augustus. Ben eigenlijk helemaal geen fan van kamperen maar dit ziet er best leuk en luxe uit. Je kan er ook een bedje, buggy en kinderstoel huren. Erg handig. Leuk zwembad en wat speelvelden. Wij gaan ons wel vermaken daar! Eindelijk weer eens op vakantie, het is alweer jaren geleden.

Wist helemaal niet dat dit bestond, bij het reisburo kwamen ze met dit idee (ik wou eigenlijk naar Turkije oid maar Peet zag het helemaal niet zitten om met Bram te gaan vliegen).
Dat was dus ook wat wij in eerste instantie van plan waren (tot dit nieuwe camper idee)
Er zijn zelfs organisaties waarbij in de ingerecihte tent/caravan voorzieningen voor babies aanwezig zijn!
  FOK!fossiel zaterdag 3 juli 2004 @ 22:58:33 #62
2628 Karin
pi_20395127
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat was dus ook wat wij in eerste instantie van plan waren (tot dit nieuwe camper idee)
Er zijn zelfs organisaties waarbij in de ingerecihte tent/caravan voorzieningen voor babies aanwezig zijn!
Ja wij zijn van plan een stacaravan te huren, ik zie mezelf toch niet in een tentje zitten hoor.

Rondtrekken in een camper klinkt ook erg goed moet ik zeggen! Ik heb geen idee waar je op zou moeten letten. Kleine stukjes rijden, regelmatig pauzeren, klinkt goed!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:46:11 #63
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20396037
karin, Eurocamp heeft een speciale site met daarin geselecteerd de campings (en caravans) die helemaal toegespitst zijn op kleine kinderen.
www.petitparadis.nl
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel zondag 4 juli 2004 @ 00:00:31 #64
2628 Karin
pi_20396406
Dankje ET! Daar hebben we hem ook idd vandaan. Toch wel erg fijn om zeker te weten dat het goed geschikt is voor kleine kinderen. Tuurlijk zijn de meeste campings dat wel maar dit is toch wel prettig.
  zondag 4 juli 2004 @ 12:54:41 #65
3542 Gia
User under construction
pi_20404419
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat was dus ook wat wij in eerste instantie van plan waren (tot dit nieuwe camper idee)
Er zijn zelfs organisaties waarbij in de ingerecihte tent/caravan voorzieningen voor babies aanwezig zijn!
Groot nadeel van een camper is, dat je hem mee moet nemen naar de supermarkt als je boodschappen wilt gaan doen. Tenzij de supermarkt op loop afstand is.

Je kunt het natuurlijk ook inplannen tijdens de kleine stukjes rijden.

Maar toch, even ergens naartoe rijden om iets te bezichtigen of zo, is met een camper geen lolletje.

Overigens zagen wij een paar jaar geleden een joekel van een camper de camping oprijden waar wij toen stonden. De achterklep ging open en daar kwam een autootje uit. (Kun je nagaan hoe groot dat ding was) Iedereen stond vol verbazing te kijken. Er zat ook letterlijk alles in: Badkamer, magnetron, televisie met schotel. Gewoon echt alles!
Was wel grappig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 juli 2004 @ 13:26:23 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20404983
Ja, zoeen hebben wij ook eens gezien op Kreta van een of andere Duitser, daar zat een elektrisch autootje in inderdaad. Leek wel een vrachtwagen, zo groot was die camper Hebben we ons ook met heel wat anderen aan staan vergapen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_20405476
je kunt ook fietsen meenemen in een camper, en daar dan de boodschappen mee doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2004 @ 14:01:55 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20405684
Sowieso is het de bedoeling om dagelijks of om de dag verderop te gaan kijken. Uiteraard kom je dan wel door een dorpje met een kruidenier

En inderdaad, de fietsen kunnen mee.
pi_20405765
in jullie geval zal 1 fiets wellicht volstaan, want saskia is deze zomer denk ik nog te klein om op de fiets mee te kunnen lijkt me?
  zondag 4 juli 2004 @ 14:37:41 #70
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20406421
quote:
Op zondag 4 juli 2004 12:54 schreef Gia het volgende:

Maar toch, even ergens naartoe rijden om iets te bezichtigen of zo, is met een camper geen lolletje.
Welk probleem zie jij dat ik (nog) niet zie?

En Bix, het is pas voor volgend jaar Dan gaan er dus wel gewoon 2 fietsen mee (en de kinderwagen en... je kunt zo vreselijk veel meenemen met zo'n ding )
Deze zomer zijn er geen campers meer te vinden. (en waren we toch al niet van plan om op vakantie te gaan). Misschien gaan we in september een midweekje naar center parcs in duitsland om er toch ff uit te zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_20406574
oooooh! groot gelijk, is ook leuker lijkt me dan met zo'n jonge baby.
pi_20407278
Bixis darlink

Misschien zoek je geen bestemmingen meer maar uit ervaring weet ik weet ik dat inderdaad Turkije (oa Dalyan (!) Fetiye, Bodrum) heel kindvriendelijk is. De vriendinnen gaan regelmatig met kids in de leeftijd van 2-10 naar Turkije om die reden. Je zou ook kunnen denken aan bijvoorbeeld Menorca en Mallorca wat beiden prachtige eilanden zijn mits je een beetje weet waar je moet zijn. In het Zuid Oosten van Mallorca (voorbij El Arenal) liggen mooie subtropische stranden met daar bij leuke campings en dorpjesdorpjes. Niet ver daarvandaan de hoofstad Palma, een mooie oude stad met leuke winkels en heerlijke restaurantjes voor als je een dag iets anders wilt. Verder zou ik beslist Barcelona aanraden en dan omgeving van het gemeentepark met de dierentuin en El Born. Dan heb je strand en stad bij elkaar en het is een hele vriendelijke, schone stad. Verder lijkt bijvoorbeeld Schiermoninkoog me best geschikt. Of sla gewoon je tentje op in Blijburg in IJburg Amsterdam, hip mét kinderen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_20407334
PS op Mallorca zou ik belsist een huisje huren, en als het kan een auto.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_20408790
ha Manoon!

tnx for the tip, maar G wil niet vliegen.
maar Barcelona of Schiermonnikoog zijn wel haalbaar, en leuk!
  zondag 4 juli 2004 @ 18:16:46 #75
3542 Gia
User under construction
pi_20410652
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:37 schreef E.T. het volgende:

[..]

Welk probleem zie jij dat ik (nog) niet zie?
Niet per se een probleem, maar wij gaan, vanaf de camping, er nogal eens met de auto op uit om een leuk dorpje te bezoeken, of andere bezienswaardigheden. Vaak wat verder van de camping af, dus te ver om te fietsen.

Dat is met de camper gewoon lastiger, met parkeren en zo. (Kleine dorpjes, smalle straatjes.)

Maar het is maar waar je voor kiest. IK vind een camper niet ideaal voor ons gezin.

Wij gaan dit jaar met twee kleine tentjes de Ardennen in, als het weer goed is. Dus met zo min mogelijk bagage. Een vakantie in het zuiden zit er dit jaar even niet in, vanwege instelling medicijnen. (bloedverdunners.) Als het goed is, kan ik volgend jaar zelf controleren en doseren en ben ik niet afhankelijk van een ziekenhuis of trombosedienst.
Vandaar dat we niks plannen, maar gewoon gaan als het mooi weer is.
Onze kids zijn dan ook al weer wat ouder, natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2004 @ 19:09:23 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20411669
quote:
Op zondag 4 juli 2004 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet per se een probleem, maar wij gaan, vanaf de camping, er nogal eens met de auto op uit om een leuk dorpje te bezoeken, of andere bezienswaardigheden. Vaak wat verder van de camping af, dus te ver om te fietsen.

Dat is met de camper gewoon lastiger, met parkeren en zo. (Kleine dorpjes, smalle straatjes.)
Dat kan ik me voorstellen, maar ons idee is dus uberhaupt om niet op 1 camping te blijven staan. Maximaal een dag of 2 en dan verder.

De vraag is meer of we wat over het hoofd zien mbt Saskia, welke dan een maand of 15/16 is.
pi_20413884
volgens mij niks hoor, het lijkt me een heel safe & leuk plan. (alleen moet je oppassen met overnachten op parkeerplaatsen e.d., daar loop je nogal een risico om overvallen te worden).
als je ter plekke iets mist voor Saskia kun je het daar waarschijnlijk wel oplossen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 juli 2004 @ 21:16:46 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20414336
Joh, op die leeftijd vermaken ze zich met een paar emmertjes/bakjes waar je zand en water in doet, je neemt een klein opblaasbadje mee, wat ander plastic speelspul (een bal, vormpjes, zand/watermolentje) en ze zijn uren zoet. Neem eventueel zo'n strandtentje mee, waarmee je buiten een schaduwrijk slaapplekje creëert voor overdag (met een stuk muskietengaas), het kan behoorlijk warm zijn binnen in een camper. Neem een campingbedje mee bij wijze van box, deden wij ook met kamperen, erg makkelijk. Ikeakinderstoel is ook handig, die kan helemaal uit elkaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 4 juli 2004 @ 21:24:34 #79
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20414478
quote:
Op zondag 4 juli 2004 21:16 schreef Rewimo het volgende:
Joh, op die leeftijd vermaken ze zich met een paar emmertjes/bakjes waar je zand en water in doet, je neemt een klein opblaasbadje mee, wat ander plastic speelspul (een bal, vormpjes, zand/watermolentje) en ze zijn uren zoet. Neem eventueel zo'n strandtentje mee, waarmee je buiten een schaduwrijk slaapplekje creëert voor overdag (met een stuk muskietengaas), het kan behoorlijk warm zijn binnen in een camper. Neem een campingbedje mee bij wijze van box, deden wij ook met kamperen, erg makkelijk. Ikeakinderstoel is ook handig, die kan helemaal uit elkaar.
zo denken wij dus ook (strandtentje is goed idee! de rest hadden we zelf ook al op 't lijstje ), maar we waren bang dat we iets over het hoofd zouden zien
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 juli 2004 @ 21:32:37 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20414633
Ik maakte altijd lijstjes, en die gebruikte ik elke keer weer. Eentje voor Christans spulletjes en eentje voor mezelf. Zo'n lijstje kun je steeds weer bijwerken (in de praktijk gaan er trouwens meer dingen af, dan erbij komen ), en als je het in tabelvorm maakt, kun je makkelijk aankruisen wat je al hebt.

Denk trouwens wel aan een goede reisapotheek. Ga ruim voor je weggaat bij de apotheek langs en overleg daar over wat je beslist mee moet nemen (ik denk aan pijnstillers, iets tegen verkoudheid, verstopping en diarree, en ORS, wat simpele verbandspullen en Betadine). Het is handig als je die spullen bij je hebt met een Nederlandse gebruiksaanwijzing. Medisch Frans is heel iets anders dan school-Frans...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2004 @ 21:39:15 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20414807
quote:
Op zondag 4 juli 2004 20:50 schreef bixister het volgende:
(alleen moet je oppassen met overnachten op parkeerplaatsen e.d., daar loop je nogal een risico om overvallen te worden).
Ik herinner me nog een Nederlands stel in een camper in Duitsland een aantal jaren terug ja...
We hebben al gechecked op websites van Normandische toeristen info, welke campings er camper plaatsen hebben, en daar barst het van langs de kust! Dus dat moet goed komen, geen overnachtingen op obscure parkeerplekken
  zondag 4 juli 2004 @ 21:44:54 #82
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_20414930
Hmmm wij twijfelen nog. Of vliegen naar griekeland, vind ik een geweldig land lekker warm mooi weer, gezellig en nu nog niet zo duur met Mara dan 10 maanden. Maar beperkt wat je meeneemt.

Of naar frankrijk de ardeche heerlijk kamperen. Een eigen auto dus gaan en staan waar je wilt maar gehorig en zie me liever niet als livelink zitten in de wc de hele nacht.
Aan de andere kant denk ik ook wat jammer als ze huilt je zal ook wel eens wakker worden van andere kinderen. Of zo als wij een paar jaar geleden hadden van s*xende buren.
Dus ja een tent is gehorig.

Scandinavie is een geweldig land voor kinderen echt top. Alleen is het klimaat niet zo stabiel. En de huisjes waar over gesproken werd op campings zijn behoorlijk krap. Maar heb je mooi weer dan slaap je er alleen.

PFff de keus blijft moeilijk.

Groetjes klein_spookje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 juli 2004 @ 21:49:08 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20415009
Als je gaat kamperen op een op kinderen ingerichte camping hoef je je niet zo druk te maken over eventueel gehuil. Wij stonden vorige week op de sprookjescamping, ja je hoort wel eens een kind huilen, maar die van jou doet ook weleens mee aan het concert Moet je je echt niet te druk over maken. Maar zoek dan inderdaad wel 'kindercampings' uit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 4 juli 2004 @ 21:51:51 #84
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_20415051
Nou, wij zijn er inmiddels uit!
Wij gaan in maart naar Finland met de boot vanuit Duitsland. Dit jaar gaan we niet op vakantie en in maart is Job inmiddels al ruim een jaar. We zijn een paar keer in de zomer in Finland geweest en we wilden nu ook heel graag een keer in de winter.
Finland is inmiddels wel ons favoriete vakantieland (met IJsland, maar dat is veel te duur , helaas)
En met de boot vind ik ook heerlijk. Dat is de enige manier van reizen die ik nog een beetje relaxed vind.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2004 @ 22:45:59 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20416360
quote:
Op zondag 4 juli 2004 21:51 schreef livelink het volgende:

Finland is inmiddels wel ons favoriete vakantieland (met IJsland, maar dat is veel te duur , helaas)
Finland wil ik ook nog wel een keer naar toe.
Tja IJsland. Ik zou je bijna aanraden dan maar een jaar over te slaan en TOCH naar IJsland te gaan (heb je ons reisverslag al gelezen? www.123swets.com)
  zondag 4 juli 2004 @ 22:49:17 #86
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20416452
Saint, wij hadden een Denemarken een ontzettend ruim huisje. Dat was voor 6 personen en was zo groot dat er twee woonkamers waren. We waren met z'n tweeen, dus ruimte genoeg. Ook hadden we een heel groot grasveld met zandbak en schommel. Het was niet op een camping, maar meer op een 'huisjes-park'. Wel vlak bij een camping. We hadden geen kinderen bij ons, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het dan nog ruimschoots groot genoeg was geweest.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 4 juli 2004 @ 22:55:49 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_20416671
Ja, ik had jullie reisverslag al gelezen . Erg jaloersmakend. We willen absoluut nog een keer naar IJsland, maar dat wordt dan toch iets langer sparen. We hebben er aan gedacht om nog een jaar over te slaan, maar we zijn vorig jaar ook niet op vakantie geweest en we zijn er eigenlijk wel weer hard aan toe.
En Finland in de winter stond ook hoog op ons lijstje, dus...

En wij hebben in Finland en Noorwegen en Zweden ook heel vaak ruime huisjes gehad. Ook wel eens hele kleine, maar dat was toch de uitzondering.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2004 @ 23:39:05 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20417981
quote:
Op zondag 4 juli 2004 22:55 schreef livelink het volgende:
Ja, ik had jullie reisverslag al gelezen . Erg jaloersmakend. We willen absoluut nog een keer naar IJsland, maar dat wordt dan toch iets langer sparen. We hebben er aan gedacht om nog een jaar over te slaan, maar we zijn vorig jaar ook niet op vakantie geweest en we zijn er eigenlijk wel weer hard aan toe.
En Finland in de winter stond ook hoog op ons lijstje, dus...

En wij hebben in Finland en Noorwegen en Zweden ook heel vaak ruime huisjes gehad. Ook wel eens hele kleine, maar dat was toch de uitzondering.
Maar zijn de scandinavische landen dan niet net zo extreem duur eigenlijk?
pi_20418534
En Bretagne, in Frankrijk met plekken als Mont St Michel, Deauville. Erg mooi en absoluut niet zo duur en toeristisch als de Cote.
Jusqu'ici tout va bien...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 juli 2004 @ 08:24:57 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20421980
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:57 schreef Manono het volgende:
En Bretagne, in Frankrijk met plekken als Mont St Michel, Deauville. Erg mooi en absoluut niet zo duur en toeristisch als de Cote.


st.Malo, Mont St Michel...
Erg mooi
  dinsdag 6 juli 2004 @ 06:51:13 #91
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20432525
quote:
Op zondag 4 juli 2004 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar zijn de scandinavische landen dan niet net zo extreem duur eigenlijk?
Denemarken en Zweden niet. Alcohol is duur en sigaretten. Maar eten, kleding en uitstapjes vonden wij niet extra duur. Een beetje hetzelfde als hier.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:51:08 #92
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_20433862
Wij kamperen al zo\'n 33 jaar. Toen onze oudste een baby was dachten we maar een huisje te moeten huren, voor het gemak met zo\'n kleintje, maar achteraf is ons dat helemaal niet zo goed bevallen, als kampeerders zit je in een huisje vaak behoorlijk geisoleerd. Toen onze jongste geboren werd hebben we dan ook vanaf dat ze zes maanden was gekampeerd. Dat eerste jaar was nog het gemakkelijkst ook, ze slapen nog veel, lopen of kruipen nog niet, dus geen omkijken naar bij wijze van spreken. We gebruikten een emmer als badje en een opblaaszwembadje als box.
Het jaar daarom was het al een stuk lastiger, de jonge dame liep tent in tent uit, en was regelmatig even aan het buurten. Er moest dus altijd eentje van ons bij haar blijven. Het campingbedje fungeerde toen als box.

Camperen met een kleintje is prima te doen, ik zou nooit meer anders willen.
pi_20437720
Wij gaan volgend jaar zeer waarschijnlijk voor een all-in vakantie naar Turkije. Het weekje Center Parcs is ons verrassend goed bevallen wat betreft het aanpassingsvermogen van de kinderen, dat we een vliegreis plus verblijf in een vreemde omgeving er dan wel op durven wagen. Een vakantie per auto is ook nog een optie, het scheelt ons dan iig de reiskosten. En die campings van Petit Paradis zien er ook erg leuk uit!
Maar ja, we hebben nog wel even om het uit te vechten eens te worden met elkaar
pi_23928418
*megakick*

We gaan de strijd weer aan: waar gaan we heen op vakantie?

We zijn dit jaar wederom niet geweest en willen dus echt een leuke vakantie volgend jaar. Een aantal vrienden met kids willen ook graag mee en we hebben afgesproken om allen maar eens iets leuks op te zoeken. Nou daar begint de ellende al De een wil met de auto, de andere in een huisje, weer een ander met het vliegtuig om gek van te worden

We hebben dus maar besloten om iets te zoeken wat voor ons past en wie mee wil is welkom!
En dat is dus zon, strand, zee en vliegen! Jadey is tegen de zomer bijna 2 jaar en die gaat natuurlijk gewoon gezellig mee. Ik zelf zit te denken aan all-inclusive of iig goed verzorgd.

Wat is nou leuk en bovendien handig om heen te gaan, iemand tips????
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 december 2004 @ 07:03:16 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23930242
Wij gaan voor de derde (en voorlopig laatste) keer naar Aquafantasy. We kunnen nog één keer buiten de schoolvakanties en dus betaalbaar daarnaartoe.

Turkije is in elk geval prima te doen met kleintjes. Je kunt er alles krijgen en in de hotels zijn ze zeer kindvriendelijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 13 december 2004 @ 13:19:51 #96
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_23940028
wij zijn dit jaar in september naar frankrijk gewest met de bus van de zaak.{toyota hiace}

Ging perfect de kids zijn 3 en 1 en die vonden het prachtig.
We hadden een kindvriendelijke camping erg overzichtelijke n alles en vooral erg leuk.

We gaan volgend jaar weer naar Le Grand Lierne. Ze hebben een eigen website dus kijk gerust.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  FOK!fossiel maandag 13 december 2004 @ 20:03:57 #97
2628 Karin
pi_23949307
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:19 schreef gnoompje het volgende:
wij zijn dit jaar in september naar frankrijk gewest met de bus van de zaak.{toyota hiace}

Ging perfect de kids zijn 3 en 1 en die vonden het prachtig.
We hadden een kindvriendelijke camping erg overzichtelijke n alles en vooral erg leuk.

We gaan volgend jaar weer naar Le Grand Lierne. Ze hebben een eigen website dus kijk gerust.
Heb je voor mij de link? Want ik kan het dus (zo snel) niet vinden.
Ik zoek nog een leuke kindvriendelijke camping in Frankrijk voor deze zomer. Degene waar we afgelopen jaar waren geweest was niet zo leuk voor kleinere kinderen. Speeltuin met alleen een heel hoog klimrek en hoge glijbaan heeft een dreumesje niet zoveel aan. Zag er allemaal weer veel leuker uit op de plaatjes dan in het echt.
pi_23955610
Wij gaan in feb een lang weekend naar centerparcs ben wel eens benieuwd zijn er nog nooit geweest en kijken hoe het met Thijs gaat, die is dan 5 maandjes hebben er wel onwijs veel zin in
we gaan naar het park Erperheide.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_23955902
Wij gaan volgende week naar center parcs en ben ook heel benieuwd hoe het is. Wij gaan naar Heijderbos. Heb er veel zin in, alhoewel als ik de l;ijst zie met wat er allemaal mee moet, zinkt de moed me in de schoenen
pi_23956300
daar wil ik nog helemaal niet aan denken wat er allemaal mee moed
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_23956554
En dat vind ik nou juist voor nu wel weer een voordeel. Moesten we vorig jaar (haha ik bedoel juni hoor ) nog overal aan denken (flesvoeding, waterkoker, is er ergens een magnetron of een flessenverwarmer en ga zo maar door) nu voel ik me daar minder mee belast. Jadey eet wel met ons mee en eten hoeft voor mijn gevoel niet meer zo dwangmatig als een half jaar geleden.

Wat mij trouwens ook erg fijn lijkt is dat we lekker buiten kunnen zitten als Jadey ligt te slapen. En dan niet op een balkonnetje, want dan spring ik er van ellende van af, maar op de begaande grond of in een ingerichte caravan ofzo. Lekker buiten, mensen om je heen, Jadey lekker tukken, mama met een lekker drankje buiten genietend van het leven.

[ Bericht 7% gewijzigd door danosa op 13-12-2004 23:44:09 (de tijd gaat ook weer niet zo snel) ]
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:04:10 #102
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_23961589
quote:
Op maandag 13 december 2004 20:03 schreef Karin het volgende:

[..]

Heb je voor mij de link? Want ik kan het dus (zo snel) niet vinden.
Ik zoek nog een leuke kindvriendelijke camping in Frankrijk voor deze zomer. Degene waar we afgelopen jaar waren geweest was niet zo leuk voor kleinere kinderen. Speeltuin met alleen een heel hoog klimrek en hoge glijbaan heeft een dreumesje niet zoveel aan. Zag er allemaal weer veel leuker uit op de plaatjes dan in het echt.
Wij hebben hem geboekt via vacanceselect. En we gaan in 2005 3 weken.
Ik dacht zelf dat de site www.legrandlierne.nl heette maar zal het even voor je op zoeken.
Vergeet niet dat het voorbij Lyon ligt het is een aardig endje rijden maar aangezien wij met de bedrijfsbus zijn geweest vonden wij het te doen.

http://www.grandlierne.com/


dit is de site van de camping hopelijk vind je het wat. Vreder zitten er wel wat aardige dingen in de buurt zoals een krokodillenboerderij en je zit er vlakbij het natuurpark de vercors
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2004 @ 10:32:21 #103
7074 moussy
kuttekop
pi_23962090
quote:
Op maandag 13 december 2004 23:43 schreef danosa het volgende:


Wat mij trouwens ook erg fijn lijkt is dat we lekker buiten kunnen zitten als Jadey ligt te slapen. En dan niet op een balkonnetje, want dan spring ik er van ellende van af, maar op de begaande grond of in een ingerichte caravan ofzo. Lekker buiten, mensen om je heen, Jadey lekker tukken, mama met een lekker drankje buiten genietend van het leven.
gewoon de babyfoon meenemen

Dat wij in turkije waren hadden we de babyfoon mee pa & moe aan de bar en René lag heerlijk te tukken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_23962588
Camper vind ik te duur om te huren, misschien een caravannetje ooit. Dit jaar gaan we simpel in een huisje (Daniëlle is dan.....anderhalf min of meer) geen zin in gedoe. Ik zou het liefst gewoon in NEd blijven, maar voor mijnheer hier *vuile blik werpt* is het alleen vakanatie als we een landsgrens passeren en een bepaald aantal uren rijden. Vorig jaar hebben we trouwens in Luxemburg gecampeerd en dat was geweldig voor kinderen!!!!! Echt heel erg leuk.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 december 2004 @ 11:24:18 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_23963104
De camper optie gaat bij ons komend jaar ook niet door.
Zwager heeft zijn camper verkocht en we waren al redelijk laat om een camper te huren.

Dus nu wordt het vacance solei, volledig ingerichte caravan in Frankrijk
pi_23965179
Zeg Rewimo, als jullie naar Aquafantasy gaan waar boek je dit dan. Op de site zie ik enkel prijzen van kamers en niet met vluchten erbij. En ik welke kamer of suite verblijven jullie dan, jullie en Christan samen op een kamer of toch aparte slaapkamers? En kan je mij iets meer vertellen over de ligging enzo blablabla vraagt dus om veel info je mag me ook wel mailen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 13:15:53 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23965464
Je kunt AF boeken via www.gobest.nl en www.kidsworld.nl

Hier vind je veel foto's (site van mijn zwager).

Wij hebben steeds een juniorsuite geboekt (maar we kregen afgelopen keer een familiekamer). Christan is een heel vaste slaper dus hij had geen last van ons als wij naar bed gingen. De kamers zijn groot, je hebt echt alle ruimte met zijn drieën (tweepersoonsbed, eenpersoonsbed, daarnaast nog een zithoek met bankstel, plus een balkon of terras).

AF ligt op 8 kilometer van Kusadasi, het heeft een eigen strand en 2 grote zwembaden, plus een kinderbad en een peuterbad (apart). Daarnaast mag je gratis gebruik maken van het waterpark (paradijs mag je wel zeggen, superschoon en mooi).

Vraag maar als je nog meer wilt weten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2004 @ 14:56:23 #108
7074 moussy
kuttekop
pi_23967794


Vlucht & Accommodatie: 1.483,00
Administratiekosten baby: 30,00
Luchthavenbelasting : 180,00
Reisverzekering (Pakket B, Europadekking)1: 43,00
Annuleringsverzekering1: 103,03
Bijdrage Calamiteitenfonds: 3,40
Reserveringskosten: 10,00
Internetboeking korting: -10,00

--------------------------------------------------------------------------------

Totaalprijs: 1.842,43


dat zijn de kosten voor 4 pers. laatste week van augustus wij nemen wel een last minuteje
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 15:09:01 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23968060
In de zomervakantie is het heel duur ja. Wij kunnen nog 1x in september omdat Christan dan nog niet leerplichtig is, dan is het nog te doen. Zal dus wel de laatste keer zijn voorlopig...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23968798
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:09 schreef Rewimo het volgende:
In de zomervakantie is het heel duur ja. Wij kunnen nog 1x in september omdat Christan dan nog niet leerplichtig is, dan is het nog te doen. Zal dus wel de laatste keer zijn voorlopig...
Ik weet niet hoe streng de scholen tegenwoordig zijn, maar op de basisschool is een weekje nog wel te doen. Toen ik in groep 1 en 2 zat zijn we nog wel eens buiten de officiële vakantie naar Spanje geweest. En toen ik in groep 8 zat een week op wintersport.

Maar voor de rest zou ik er idd niet te veel op rekenen
pi_23969503
Reissom :

Vlucht & Accommodatie: 1.526,00
Administratiekosten baby: 30,00
Luchthavenbelasting : 120,00
Reisverzekering (Pakket B, Europadekking)1: 52,90
Annuleringsverzekering1: 102,03
Bijdrage Calamiteitenfonds: 3,40
Reserveringskosten: 10,00
Internetboeking korting: -10,00
--------------------------------------------------------------------------------

Totaalprijs: 1.834,33

Dit ben ik kwijt voor 2 weken vanaf 17 juni. Het is wel all inclusive hè je moet er wat voor over hebben Maar ik denk dat Jadey te jong is om er veel plezier van te hebben, alhoewel ze in juni wel bijna 2 is.
pi_23969545
pffff da's niet niks. maar ok, all in, dat scheelt. ga je het nu wel of niet doen danosa?
pi_23969692
Ik vind het zwembad vooral leuk voor mijzelf ik was nieuwsgierig naar de prijzen, maar opzich vind ik het best meevallen, je bent al gauw tussen de 600 en 800 euro per persoon kwijt tegenwoordig met een 2 weekse vliegreis naar het buitenland. En dan ligt het er aan waar je heengaat of het alleen logies is of HP. Dus dan is deze prijs inclusief al het eten nog niet eens zo verkeerd.

Maar ik zoek wel door, wil meer vergelijksmateriaal. En ik stap lieven in Eelde op het vliegtuig, dat lijt me voor Jadey prettiger. (eelde is om de hoek)
pi_23972382
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:53 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe streng de scholen tegenwoordig zijn, maar op de basisschool is een weekje nog wel te doen. Toen ik in groep 1 en 2 zat zijn we nog wel eens buiten de officiële vakantie naar Spanje geweest. En toen ik in groep 8 zat een week op wintersport.

Maar voor de rest zou ik er idd niet te veel op rekenen
Dat is heel erg afhankelijk van de school waar de kinderen naartoe gaan. Mijn basisschool (en die van mijn zusjes) deed al moeilijk als we één middag voor de vakantie vrij wilden om eerder weg te kunnen voor de wintersport, waar mijn neefjes en nichtjes zo een week weg mochten van school.

Wel hebben we een paar keer gebruik gemaakt van het feit dat mijn vader een eigen bedrijf heeft. Hierdoor konden we niet altijd binnen de schoolvakanties weg, dus zijn we 3 keer één tot twee weken van school gehaald buiten het hoogseizoen voor langere vakanties (die werden zo gepland dat de mei- resp. kerstvakantie er al in vielen.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 18:45:38 #115
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23972512
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:53 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe streng de scholen tegenwoordig zijn, maar op de basisschool is een weekje nog wel te doen. Toen ik in groep 1 en 2 zat zijn we nog wel eens buiten de officiële vakantie naar Spanje geweest. En toen ik in groep 8 zat een week op wintersport.

Maar voor de rest zou ik er idd niet te veel op rekenen
Met een verklaring van je werkgever dat je niet in de schoolvakanties wegkunt mag de school vrij geven. Mits niet te vaak. Ze zijn er niet echt makkelijk in, en dat vind ik niet meer dan logisch. Wij zullen er als Christan eenmaal leerplichtig is ook geen gebruik meer van maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 18:48:39 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23972566
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 16:36 schreef danosa het volgende:
Ik vind het zwembad vooral leuk voor mijzelf ik was nieuwsgierig naar de prijzen, maar opzich vind ik het best meevallen, je bent al gauw tussen de 600 en 800 euro per persoon kwijt tegenwoordig met een 2 weekse vliegreis naar het buitenland. En dan ligt het er aan waar je heengaat of het alleen logies is of HP. Dus dan is deze prijs inclusief al het eten nog niet eens zo verkeerd.

Maar ik zoek wel door, wil meer vergelijksmateriaal. En ik stap lieven in Eelde op het vliegtuig, dat lijt me voor Jadey prettiger. (eelde is om de hoek)
Christan was ook 2 toen we hier voor het eerst heen gingen. Ook voor kleintjes is er genoeg vermaak. Bedjes en dergelijke worden allemaal geregeld. Nog een handigheidje: in Turkije hebben ze gewone stopcontacten, dus flessenwarmers e.d. kun je gewoon gebruiken. Ook heb je een koelkastje op je kamer.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23972590
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 18:45 schreef Rewimo het volgende:

Met een verklaring van je werkgever dat je niet in de schoolvakanties wegkunt mag de school vrij geven. Mits niet te vaak. Ze zijn er niet echt makkelijk in, en dat vind ik niet meer dan logisch. Wij zullen er als Christan eenmaal leerplichtig is ook geen gebruik meer van maken.
Is natuurlijk ook logisch, maar in groep 1 (dan ben je vaak trouwens nog 4, dus niet leerplichtig) en 2 maakt een weekje volgens mij nou ook weer niet zoveel uit... Al zou het aan de andere kant natuurlijk wel wat worden als iedereen dat ging doen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 18:51:17 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23972624
Die twee weken dat wij op vakantie gaan vallen precies aan het begin van het schooljaar. Hij hoeft er dus niet echt tussenuit maar komt wat later op school dan de anderen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23972652
Djen heeft volgende week vrijaf gekregen van school. De school weet psies wat hier de afgelopen gespeeld heeft en die vinden het juist helemaal oke dat Djen voor 1 keertje een weekje vrij is. Ik doe dit ok maar 1 keer en niet meer. Ook is het zo dat we deze vakantie gewonnen hebben en er dus niet in schoolvakanties gebruik van kunnen maken Dus we konden niks anders dan dus een week uitkiezen buiten de schoolvakanties om
pi_23972661
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 18:51 schreef Rewimo het volgende:
Die twee weken dat wij op vakantie gaan vallen precies aan het begin van het schooljaar. Hij hoeft er dus niet echt tussenuit maar komt wat later op school dan de anderen.
Ik geloof dat dat bij toen ook zo was. Sta nl in groep 2 niet op de klassefoto En aangezien de foto's toen nog om de twee jaar werden gemaakt sta ik pas in groep 4 voor het eerst op de foto, maar dat terzijde
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 18:54:04 #121
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23972682
Lekker dat ze niet moeilijk doen, Anitra. Jullie kunnen een verzetje wel gebruiken hè Waar gaan jullie eigenlijk heen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23972752
Dat verzetje kunnen we idd gebruiken. We gaan naar center parcs en dan heijderbos. Heerlijk lekker niks doen, voor de openhaard liggen, zwemmen en ontspannen Ik heb er echt heel veel zin in.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2004 @ 18:58:30 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_23972772
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 16:36 schreef danosa het volgende:


Maar ik zoek wel door, wil meer vergelijksmateriaal. En ik stap lieven in Eelde op het vliegtuig, dat lijt me voor Jadey prettiger. (eelde is om de hoek)
Ik vond de last minute erg leuk, 179 p.p 4 sterren hotel en alles inclusief niet van AF maar wel op die site. Ik denk dat ik dit ff in de gaten ga houden. Peet is binnenkort een week vrij, misschien mag ie er nog wel een paar daagies bij
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!fossiel dinsdag 14 december 2004 @ 20:45:46 #124
2628 Karin
pi_23974997
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:04 schreef gnoompje het volgende:

[..]

Wij hebben hem geboekt via vacanceselect. En we gaan in 2005 3 weken.
Ik dacht zelf dat de site www.legrandlierne.nl heette maar zal het even voor je op zoeken.
Vergeet niet dat het voorbij Lyon ligt het is een aardig endje rijden maar aangezien wij met de bedrijfsbus zijn geweest vonden wij het te doen.

http://www.grandlierne.com/


dit is de site van de camping hopelijk vind je het wat. Vreder zitten er wel wat aardige dingen in de buurt zoals een krokodillenboerderij en je zit er vlakbij het natuurpark de vercors
Dankjewel! Ziet er inderdaad erg leuk uit! Zal het in gedachten houden voor de zomervakantie.

Wij hebben gisteren een weekje Landal geboekt voor maart. Alleen voor de binnenspeeltuin zou ik al gaan
  woensdag 15 december 2004 @ 09:52:53 #125
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_23983894
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:45 schreef Karin het volgende:

[..]

Dankjewel! Ziet er inderdaad erg leuk uit! Zal het in gedachten houden voor de zomervakantie.

Wij hebben gisteren een weekje Landal geboekt voor maart. Alleen voor de binnenspeeltuin zou ik al gaan
wij Gaan in 2005 nog eenmaal in het naseizoen omdat naomi 4 is dan en nog niet leerplichtig is.
De camping heeft nederlands personeel rondlopen, elke avond wel iets van entertainment en voor de kleintjes vanaf 3 jaar een kidsclub met nederlandse begeleiding.
Het zwembad is niet grootgroot genoeg voor de kinderen en is daardoor erg overzichtelijk.
Verder ligt het niet aan een doorgaande weg, dus dat ze van het terein zo een drukke weg oplopen is er niet bij.
Al met al vinden wij het een erg leuke camping.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  maandag 24 januari 2005 @ 10:15:13 #126
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24719638
Jaaaaa!!! Reisje geboekt!
We gaan in maart een weekje naar de zon: Lanzarote.
Nu denk ik wel dat ik daar gewoon luiers en potjes kan kopen (en we kunnen altijd zelf nog koken), maar waar moet ik in het bijzonder op letten in het vliegtuig en op de locatie?
Er zat dit keer in de Kinderen toevallig een extra blaadje over Kinderen en vakantie en daar stonden al heel veel vliegtips in. Bijv. bij het stijgen en landen Léon laten drinken (slikken).
Maar wat is belangrijk om verder niet te vergeten?

In de zomer gaan we ook nog lekker camperen ws Istrië. Maar daar maak ik me niet zo druk over.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24731046
Wij hebben ook geboekt!
Voor ons wordt het Mallorca in juni

Echt vliegtips heb ik niet voor je Dutchie, het is voor ons ook nieuw. Iets om mee te spelen (om te kleuren, boekjes) wordt ons geadviseerd, maar Jadey is natuurlijk ook wel wat ouder dan Léon. Met welke vliegmaatschappij gaan jullie, hebben die babybaskets?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 09:11:10 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24736861
Danosa, dank je voor het helpen herinneren.
Ik dacht daar vanmorgen aan, moet ik vandaag nog even naar kijken. Al vraag ik me af of Léon, dan 9 maanden, er nog in past. Volgens mij komt het ook alleen voor op lange vluchten, maar ik ga toch even kijken bij Martinair.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 januari 2005 @ 09:28:38 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24737070
Dutchie, bij sommige maatschappijen kun je de avond van tevoren al inchecken. Dat kan erg handig zijn, omdat je de dag dat je weggaat niet meer in de rij hoeft te staan ('s avonds kun je zó doorlopen en de volgende dag kun je bij een aparte balie je instapkaarten halen - zonder rij).

Ook kun je dan op je gemak overleggen over de beste/handigste plaatsen om te zitten. Als het vliegtuig niet vol is, heb je kans dat je een eigen stoel krijgt voor Léon. Je kunt dan eventueel een autostoeltje meenemen om hem in te zetten. Met een baby mag je niet bij de nooduitgang zitten (dan weet je dat vast). Je zou wel kunnen vragen om plaatsen vooraan bij de wand, dan heb je ook iets meer ruimte en kun je Léon mogelijk ook even op de grond voor je laten spelen.

Neem iets te spelen mee (tip: iets nieuws, dat hij nog niet kent doet het vaak goed want dan valt er veel te ontdekken). Denk ook aan wat reservepotjes, je weet niet of je vertraging oploopt. Water kun je gewoon aan boord krijgen en flesjes/potjes warmen doen ze ook voor je. Vaak krijgen kleintjes ook nog een speeltje, iets grotere kinderen krijgen soms kleurtjes en een kleurboekje.

Neem voldoende luiers en doekjes mee voor onderweg. Hou rekening met vertraging. Neem reservekleertjes mee in je handbagage. Denk aan een truitje of vestje, vliegtuigen zijn vaak koud. Stop een extra speen/knuffel/andere onmisbare zaken in je gewone bagage zodat je reserve hebt mocht er iets kwijtraken. Je kunt ongetwijfeld luiers kopen daar, maar hou er rekening mee dat je niet meteen naar een winkel kunt (omdat je laat aankomt, of net tijdens de siësta). Stop er dus ook een aantal in je koffer.

Het kan handig zijn om wat extra beddengoed te vragen voor het babybedje. Je zult het 's nachts maar onverwacht nodig hebben...

Neem wat simpele medicijnen mee: paracetamol, neusspray, evt. hoestdrankje en dergelijke. Mocht je er behoefte aan hebben dan hoef je niet eerst op zoek naar een apotheek.

Enne: veel plezier natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:56:49 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24759599
Rewimo, beetje trage reactie, maar bedankt!
Dat van die nacht eerder in checken is helemaal niet zo'n gek idee. Dan kun je daar evt. overnachten in een hotel en heb je alle rust. En ook zeker goede plekken.
Ik ga dit zeker nog even met het mannetje overleggen. Thanks!
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 13 februari 2005 @ 22:36:39 #131
26444 ezzi
mama van ilse
pi_25077276
tvp

Wij willen in juni samen met Ilse (dan 14 maanden) naar Griekenland vliegen. Deze tips en die nog gaan komen zijn erg welkom.
  donderdag 14 april 2005 @ 20:22:49 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26230995
*kick*
Het vakantieseizoen komt er weer aan

Over een kleine 2 maanden gaan wij met de auto naar het Loire-dal om daar een weekje in een ingerichte sta-caravan te zitten. Die week daar komt allemaal wel goed.. maar die autoreis..
Het is zo'n 750 km.. je bent dus wel een hele dag zoet (inclusief stops). Helaas is Saskia geen slaper (meer) in de auto.. naar buiten kijken is zo intressant..
Maar hoe hebben anderen zo'n lange autoreis met een kind van 1,5 aangepakt? Wat hadden jullie mee in de auto? Wat zijn de do's en dont's?
Bijv, Karin..jullie hebben vorig jaar ook zoiets gedaan, Bram was toen een maand of 2 ouder.. Maar redelijk vergelijkbaar.. Doet eens vertellen van begin tot eind?
En ook anderen.. Please, be my guest
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel donderdag 14 april 2005 @ 20:48:19 #133
2628 Karin
pi_26231676
Tja de autoreis.... Het was op de heenweg niet helemaal wat ik verwacht had Bram had toen zowieso al een grote hekel aan autorijden, stilzitten was niet echt zijn ding. Wij zijn om 4 uur 's nachts vetrokken in de hoop dat Bram gewoon nog even zou slapen tot 7 uur. We kunnen hem namelijk 's nachts vaker uit zijn bed halen en als we hem dan in zijn eigen bed leggen slaapt hij gewoon verder. In de auto ging dat dus niet met het gevolg dat we een oververmoeid kind hadden. Ik had ook nog de hoop het gewone ritme aan te houden dus dat hij ook een middagdutje zou doen van zo'n 3 uur dus tegen de tijd dat hij wakker zou worden dat wij er zouden zijn.

Ik had heel veel lekkere dingetjes meegenomen, wat extra spenen in mijn broekzak voor als er eentje onder de autostoel zou verdwijnen en een groot krat met heel veel nieuwe en bekende speeltjes in de auto naast hem gezet. Dat was op zich wel leuk maar Bram was al na 5 minuten op een speeltje uitgekeken. En het is best moeilijk om te spelen in een autostoeltje. Ik had wat vormenstoofjes en dat soort dingen mee, ik moest elk half uur van alles van de grond afrapen, niet echt een goed idee. Wat wel weer heel leuk was is zo'n schrijftableau wat je weer kan wegvegen. En gewoon wat dingetjes met knopjes waar muziek uitkomt. Hij heeft zich ook nog een half uur zitten vermaken met een leeg flesje water, dopje erop en dopje eraf. We zijn vaak gestopt om even de benen te strekken en we zijn ook een keer gewoon een uur bij een leuke kinderspeelplaats blijven staan om even wat energie kwijt te kunnen. De stopplaatsen vond ik erg goed ingericht op kleine kinderen! Overal babyverschoonplekken en je kon er zelfs luiers uit de automaat halen.
Hij heeft hier en daar een hazeslaapje gedaan en pas toen we er bijna waren lag hij eindelijk goed te slapen. Hij heeft helaas vaak gehuild en gejammerd. Uiteindelijk kwamen wij om 5 uur op de camping aan. Hadden wat file rond Parijs.

De terugweg was een heel ander verhaal. We vertrokken op het moment dat hij net zijn middagdutje ging doen en Peet had het geweldige idee om hem zijn schapie in zijn armen te geven. Dat was echt geweldig!!!! Hij heeft lekker geslapen en de rest van de reis heerlijk met zijn schapie gekroeld. Tuurlijk zijn we af en toe ook weer gestopt. De terugweg hebben we maar 10 uur over gedaan (heenreis dus 13 uur) omdat we minder vaak hoefden te stoppen omdat Bram het zat was. Sindsdien is zijn schapie ook onmisbaar. Kan niet meer slapen zonder en als we met de auto moeten gaat hij altijd mee.



Wij zijn trouwens ook naar het Loiredal geweest. Waar gaan jullie precies heen?
De vakantie was trouwens geweldig met zo'n dreumes. Lekker buiten op de camping met andere kindertjes en in de speeltuin en in het zwembad.
  donderdag 14 april 2005 @ 21:17:56 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26232463
Wij gaan naar St.Catherine de Fierbois (ofzoiets) hier dus
Wij hebben alleen via VacanSoleil geboekt.. scheelde bijna 200 euro voor dezelfde week! (en nu hebben we nog een grotere caravan ook.. en met airco!)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel donderdag 14 april 2005 @ 21:22:00 #135
2628 Karin
pi_26232588
Dat ziet er leuk uit ET!! Jeetje dat dat zoveel scheelt zeg!
Goed om te onthouden voor de volgende keer, dit jaar gaan we niet ivm allerlei verbouwingen aan het huis. Dat kost al genoeg geld en vrije dagen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2005 @ 22:13:28 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26234146
Hmz, na Karin's verhaal denk ik dat we het maar moeten omzetten naar een weekje zevenhuizerplas
  FOK!fossiel donderdag 14 april 2005 @ 22:20:23 #137
2628 Karin
pi_26234396
Heb je de terugreis wel gelezen? Dat ging dus geweldig!
Hoe is Saskia nu in de auto met wat langere ritten? Heeft ze iets waar ze heel erg aan gehecht is, wat een veilig gevoel geeft?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2005 @ 22:33:50 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26234827
quote:
Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Karin het volgende:
Heb je de terugreis wel gelezen? Dat ging dus geweldig!
Hoe is Saskia nu in de auto met wat langere ritten? Heeft ze iets waar ze heel erg aan gehecht is, wat een veilig gevoel geeft?
Ik wil die 750 kilometer eigenlijk in een uurtje of 6 rijden
  donderdag 14 april 2005 @ 22:36:47 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26234913
quote:
Op donderdag 14 april 2005 22:20 schreef Karin het volgende:
Heb je de terugreis wel gelezen? Dat ging dus geweldig!
Hoe is Saskia nu in de auto met wat langere ritten? Heeft ze iets waar ze heel erg aan gehecht is, wat een veilig gevoel geeft?
De laatste tijd niet echt lange ritten gemaakt.. (hoewel ik wel al in de planning heb om zeer binnenkort weer eens naar Enkhuizen te gaan, dat wordt dus een 'aardige' graadmeter). Maar de laatste lange rit toch zo'n 2 uur was eind febr. en toen heeft ze gewoon lief naar buiten zitten kijken, beetje drinken, af en toe soepstengeltje oid eten..
En nee.. ze heeft niet iets waar ze echt aan gehecht is (behalve papa en mama )

Had al wel bedacht dat ik iets moet verzinnen om d'r drinkbeker met een touwtje vast te maken.. Anders kan ik om de haverklap mijn rug in een hernia draaien om die van de grond te rapen..
(en dat was ik eigenlijk ook van plan met wat speeltjes..(op de een of andere manier vastmaken aan de hoofdsteun van de stoel voor haar ofzo) En ik wil zo'n bord met van die 'magneetletters' kopen.. Volgens mij is dat echt een ding waar ze uren mee zoet kan zijn, letters er op 'plakken'; er af halen, schuiven.. etc)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel donderdag 14 april 2005 @ 22:41:53 #140
2628 Karin
pi_26235057
quote:
Op donderdag 14 april 2005 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik wil die 750 kilometer eigenlijk in een uurtje of 6 rijden
Hahahaha moet vast lukken. Peet heeft op de tolwegen gemiddeld 160 gereden. We hebben wel ruim een uur zitten eten 's avonds, bij Antwerpen was van alles afgesloten en jullie wonen ook nog eens een uur dichterbij.
pi_26235245
Zo gaan wij van de zomer naar Hongarije en ook met de auto naar alle waarschijnlijk heid (99,9%)
We zijn ook best wel benieuwd hoe het zal gaan met een kindje van 10 maand
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_26240818
Ja wij gaan ook de uitdaging aan. Kamperen in Spanje (1700 km rijden). We zullen sowieso 1 keer gaan overnachten. Normaliter reden we er in 12 uur naar toe, maar met de kleine gaat dat niet lukken. Ik heb er heel veel zin in. Lijkenbak hebben we in december al aangeschaft. Dus hele huishouden van Stiekemurd gaat mee .
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 april 2005 @ 09:07:42 #143
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26240931
E.T. (en anderen), je hebt van die soort 'schoenenzakken' die je achteraan de voorstoel kunt vastmaken, daar kun je speeltjes, doekjes e.d. in doen. Nu is ze waarschijnlijk nog te klein om het er zelf uit te pakken maar het is wel handig om daar wat speeltjes en andere dingen in te stoppen die je onderweg bij de hand wilt hebben.

Neem in elk geval een paar extra flessen water mee (je zult maar in een lange file belanden). Als iemand interesse heeft, ik heb nog een flessen/potjeswarmer die op de aanstekeraansluiting van de auto werkt. Erg handig voor onderweg (er zit ook een gewone stekker aan, dus multifunctioneel). Ook handig (voor flessenkindjes) zijn de kleine pakjes Nutrilon, die je desnoods onverwarmd kunt geven. Verder vind je in vrijwel alle wegrestaurants wel een magnetron om flesjes of potjes te warmen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_26241088
Goeie tip Rewimo!!
Hierbij nog een url waar je alle bébé Nestlé parkeerplaatsen kunt vinden.
Wellicht al in je favorieten zetten, mits je naar of door Frankrijk reist.
http://www.bebe.nestle.fr/rubriques/relais/trouver.asp
pi_26241470
Wij gaan eind deze maand naar New York. Dylan is dan 2.5 maand. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen, maar aangezien hij een heel, lees heeeeeeeeeeeeeel, makkelijke baby is ben ik er niet zo bang voor. We hebben een basinett aan boord dus de eerste reis naar Washington DC met een duur van ruim 7 uur kan hij gewoon lekker liggen en ik hoop ook lekker slapen. De tweede reis naar New York duurt een krap uurtje en dan moeten we m gewoon vasthouden, maar ook dat is geen ramp. In het hotel hebben we een kinderbedje.


Zijn er hier mensen die een reis hebben gemaakt met een kindje van 2/3 maanden?
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:05:18 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26241937
*schoenenzakken noteert voor de volgende vakantie*
Wij gaan in augustus ook kamperen. ZItten te denken aan Kroatië. Rijden we dan in 2 dagen.
Moesten trouwens eerst nog maar eens een nieuwe tent kopen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 april 2005 @ 10:17:51 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26242210
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:05 schreef dutchie het volgende:
*schoenenzakken noteert voor de volgende vakantie*
Let op de Kruidvatkrantjes. Zij hebben ze weleens in het assortiment
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:21:28 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26242286
de anwb heeft ze ook.. Met nijntje erop
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:08:30 #149
103793 kozakken
Living the life
pi_26246211
Goed, onze uitdaging ligt iets verder in het verschiet, maar is niet minder heftig.
In december gaan we voor een paar weken naa Australie.. met Jonne....
Omdat mijn zwager gaat trouwen met zijn lief in Melbourne.

Jonne is dan nog net geen 2 jaar, dus mag wel gratis mee. Maaarrrrrr.... 24 uur onderweg in een vliegtuig met kind enzo..
TIPS, hulp, alles is welkom!
pi_26246310
Naar alle waarschijnlijkheid rijden we over oostenrijd
iemand daar ervaring met de wegrestaurant met wat betrefd verschonen enzo voor de kleine man

Australie spannend
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:26:15 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26246643
Zo, ik wil ook weleens wat weten!

We gaan als huwelijksreis een weekje kamperen in een tentje, ergens in Frankrijk. We houden van mooie, niet al-te-luxe natuurcampings, liefst met water (of zwembad) in de buurt. Verder wil ik heel graag dat er in het gebied een paar leuke en mooie dingen te zien en te doen zijn (een grotere stad, een markt, festival, museum, natuurgebied).

Iemand een leuke tip qua gebied, plaats en zelfs camping?
Dank!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_26247246
Alles is mooi... met m'n ouders ben ik vaak naar Pezenas geweest, maar dat is wel een eind rijden als je een week gaat. Bij de Pyreneeen is het ook mooi.

Van een andere site
quote:
De Val d’Hérault is een streek van ontmoetingen en contrasten, van grote historische waarde en met een eigen identiteit. Zowel de Grieken als de Romeinen hebben er hun sporen nagelaten. Je vindt er onder andere de Via Domitia, ruggengraat van de Languedoc en symbool van de Pax Romana. De heirweg doorkruist dorpen als Castelnau de Guers, Montagnac, Pinet en Saint Thibéry. Het is aan diezelfde Romeinen dat we ook de naam van enkele van de steden in de regio te danken hebben: Cessero (Saint-Thibéry) dat als uitvalsbasis diende voor de troepen van Julius Caesar, of Piscenae (Pézenas), waarover Plinius de Oude vol lof was omdat het water van de rivier de Peyne uitstekend was voor de wol.

Pézenas is dan ook een must, alleen al om de typische herenhuizen en de kwaliteit en de diversiteit van zijn architectuur. Het ligt tussen de stranden van de Bas-Languedoc en het achterland van Hérault, en beschikt over een rijk historisch erfgoed. Als kermisstad en stadsstaat was het de geliefkoosde thuishaven voor Molière en zijn Illustre Théâtre.
Het religieuze erfgoed is al net zo indrukwekkend. Zo zijn er de oude kapel van de Pénitents Noirs, omgebouwd tot theater in de 19de eeuw, en de collegiale St Jean, waar je de schat kan bezichtigen: een verzameling van voorwerpen afkomstig uit de verschillende kerken die de stad rijk is. Op het platteland rond Pézenas vind je onopvallende maar charmante wijndomeinen, die kwaliteitsvolle wijnen aanbieden.
Alles wat jij noemt hebben ze daar wel, ook festivals enzo. En een natuurgebied met wilde paarden en flamingo's!

[ Bericht 39% gewijzigd door poemojn op 15-04-2005 13:55:38 ]
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:13:05 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26247826
Poemojn!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:19:51 #154
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26248014
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 09:41 schreef DaanBanaantje het volgende:

Zijn er hier mensen die een reis hebben gemaakt met een kindje van 2/3 maanden?
wel in het vliegtuig geweest met kleintje van amper 7 weken, maar niet zo lang. de heenreis moest ik maxim op schoot houden, dat was werkelijk geen doen aangezien hij niet lekker kan liggen en ik niet verzitten, maar gelukkig was het maar 2 uur in het vliegtuig. de terugreis kon hij in de maxi cosi blijven en kregen we een stoel extra, dus die was geweldig


wij gaan half juli naar frankrijk met de auto naar mijn schoonouders, 12 uur rijden. wij doen het in een keer door met een aantal keer tussendoor stoppen natuurlijk. dan is maxim een half jaar oud, ben benieuwd
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 april 2005 @ 14:57:59 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26249038
Je kunt er ook voor kiezen om een extra stoel te reserveren, kost je wel geld maar het is ook wel erg comfortabel. Je kunt daar de maxicosi dan opzetten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_26249234
Sommige vliegtuigmaatschappijen hebben een soort wiegje voor de baby's (bassinet). Daar kun je wel telefonisch naar informeren en dat evt reserveren.
handige website.
pi_26249437
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:08 schreef poemojn het volgende:
Sommige vliegtuigmaatschappijen hebben een soort wiegje voor de baby's (bassinet). Daar kun je wel telefonisch naar informeren en dat evt reserveren.
handige website.
we hebben inderdaad een bassinet gereserveerd. DIe hebben we voor de heen en terugreis... Ik vind het alleen een beetje eng om met zo'n kleintje op vakantie te gaan. Misschien overdreven? maar wou dus even verhalen horen van mensen die ook met zo'n kleintje op vakantie zijn geweest en dus ook een langere vliegreis hebben gemaakt.

Maar bedankt voor de tip Rewimo en Poemojn
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_26284360
DaanBanaantje wij zijn met Myrthe een week naar Gran Canaria geweest. Dat was 4,5 uur vliegen, we hadden geen wiegje of stoel dus ze moest op schoot, maar dat ging prima. Ze was toen 8 weken. We hebben zelf luiers meegenomen en dat was maar goed ook, ze hadden (uiteraard) wel luiers daar maar de kleinste maat die ze verkochten was Myrthe nog veeeeeeeel te groot dus ik was erg blij dat ik ze zelf allemaal meegezeuld had. Verder hadden we ons aankleedkussen mee waar ze 's nachts ook op geslapen heeft en de wipstoel was ook mee. De kinderwagen was te groot voor in het vliegtuig dus hebben we een Quinny Zapp gekocht, daar kan de maxicosi op, die was echt superhandig. lekker compact en licht en je hebt toch een wagen bij je. Voor de kleine mag je 10 kilo aan extra handbagage meenemen, maar die mag dan ook echt alleen spullen bevatten voor de kleine. Wij hadden trouwens veel te veel kleertjes bij ons, maar dat kwam ook omdat het zulk mooi weer was. Als het kouder was geweest had ze de kleertjes wel nodig gehad. Verder heeft zo'n kleintje nog niet veel nodig natuurlijk. Probeer in ieder geval goed uitgerust op reis te gaan (zowel jijzelf als je kindje, niet extra moe laten zijn zodat hij in het vliegtuig lekker slaapt want dat kan wel eens tegenvallen dan..) en neem zo min mogelijk handbagage mee, zodat 1 persoon alleen de kleine hoeft te nemen en de ander de bagage. En vergeet niet om een lekker dekentje mee te nemen voor in het vliegtuig, lekker vertrouwd en het kan best fris zijn in het vliegtuig. Ook moeten kleintjes wat meer drinken door de droge lucht dus een extra fles of als je bv geeft zelf extra drinken. laten drinken bij het opstijgen en landen voorkomt zere oortjes, of anders laten zuigen op je vingers of speen. En wat misschien nog wel de belangrijkste tip is, zorg dat je het niet te eng vindt.. Die kleintjes voelen dat haarfijn aan. Lekker relaxt blijven, zolang zo'n kleintje kan eten, slapen en knuffelen is het al gauw goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 april 2005 @ 14:53:07 #159
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26432422
Schopje voor Bright
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_26434214
quote:
Op donderdag 14 april 2005 22:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Zo gaan wij van de zomer naar Hongarije en ook met de auto naar alle waarschijnlijk heid (99,9%)
We zijn ook best wel benieuwd hoe het zal gaan met een kindje van 10 maand
Hey jullie ook?
Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat met 2 kinderen van 10 en 11 maanden.
Maar ik heb er al helemaal zin in
pi_26435209
Wij hebben ook maar de knoop doorgehakt en gaan in september 15 dagen naar Corfu!!
Ik wilde eerst niet vliegen, Pascalle kan een behoorlijke driftkikker zijn als ze ergens genoeg van heeft, dus een lange vliegreis zag ik echt niet zitten. Corfu is echter twee uurtjes vliegen en de transfer duurt ook niet noemenswaardig lang, dus ideaal met kleine kinderen. Jillian heeft er iig al helemaal zin in, zo zingt ze nu al de hele dag door "op vakantie!! met het vliegtuig!! lekker zwemmen!!" Het is ook zó ontzettend spannend voor haar, voor het eerst met het vliegtuig en zo

Nu eerst maar eens de reisdocumenten op orde brengen en dus niet pas op het allerlaatste moment zoals het er hier doorgaans aan toe gaat
pi_26442574
ladybos ik vind je geweldig! dank je wel voor de uitgebreide informatie! doet me goed om te horen dat bij jullie alles goed is gegaan!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:26:17 #163
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_27507284
schopje omhoog voor Danosa
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_27508131
heee ik zag net in het kleine grote babietjes topic nr 51 een linkje van ET
Grappig
pi_27508155
oh en jij ook bedankt Bar
pi_27516995
hmm ik had verwacht meer tips te kunnen vinden.

Nu de vakantie nadert krijg ik toch wel een beetje cold feet voor wat betreft de heen en terugreis.
De vliegreis van 2.5 uur en dan nog een transfer van een klein uurtje. Tel daar de wachtijden nog bij op Riep ik begin dit jaar nog dat Jadey een engeltje was? Inmiddels is het soms een monster. Ze heeft een sterke eigen wil en kan goed dwars liggen. (omg waar ben ik aan begonnen )
Ik wil dus zo relaxed mogelijk aan de reis beginnen en voor derest laat ik het maar over mij heen komen. Ze zal zelf ook wel onder de indruk zijn van het hele gebeuren en dat maakt vast ook rustiger.

Kan iemand mij ervaringen vertellen van op reis met een 2 jarige?
Het vliegen, het wachten, transfers enzo...

Maar het allerbelangrijkste: ik heb er mega veel zin
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:41:03 #167
26341 Mariposa
Telt af...
pi_27522625
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:19 schreef danosa het volgende:
hmm ik had verwacht meer tips te kunnen vinden.

Nu de vakantie nadert krijg ik toch wel een beetje cold feet voor wat betreft de heen en terugreis.
De vliegreis van 2.5 uur en dan nog een transfer van een klein uurtje. Tel daar de wachtijden nog bij op Riep ik begin dit jaar nog dat Jadey een engeltje was? Inmiddels is het soms een monster. Ze heeft een sterke eigen wil en kan goed dwars liggen. (omg waar ben ik aan begonnen )
Ik wil dus zo relaxed mogelijk aan de reis beginnen en voor derest laat ik het maar over mij heen komen. Ze zal zelf ook wel onder de indruk zijn van het hele gebeuren en dat maakt vast ook rustiger.

Kan iemand mij ervaringen vertellen van op reis met een 2 jarige?
Het vliegen, het wachten, transfers enzo...

Maar het allerbelangrijkste: ik heb er mega veel zin
Danosa, je ging toch naar Mallorca? Waar ga je precies heen? Hou er rekening mee dat als je oostwaarts gaat Cala D'Or, dat er werkwerkzaamheden aan de weg (kunnen) zijn en dat de rit wat langer kan duren?Ook zijn ze bezig aan de snelweg naar het noorden, maar ik weet niet of dat vertragingen oplevert

Verder heb ik geen echte tips voor je. Maar ik hoop dat Jadey zich goed houd. Misschien kan je haar bezig houden met een (nieuw) knuffeltje. Of met papier en een potloodMisschien zeg ik wel iets stoms en is ze daar nog te jong voor
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_27538466
Ehhmmm... Danosa, ik duf het bijna niet te zeggen

Elise had geen zin om te slapen in het vliegtuig, terwijl ze wel al moe was van 1 uur rijden naar schiphol en daar 2,5 uur wachten. Ze is eigenlijk de hele vliegtijd (3,5 uur) wel moeilijk geweest. Gelukkig hadden we een lief meisje (8 a 9 jaar) naast ons waarmee Elise nog wat kon spelen. We hadden ook wat koekjes, krenten, drinken en boekjes meegenomen.

Op de terugreis heeft ze gelukkig de laatste 1,5 uur in het vliegtuig geslapen, nadat ze echt veeeel te moe was geworden. Soort coma, zal ik maar zeggen.

Het belangrijkst: neem wat nieuws mee, bijvoorbeeld nieuwe boekjes. Wordt ook niet boos als het kind niet(s) wilt; dat heeft geen zin en maakt de reis nog vervelender.
Neem ook flesjes water voor jezelf mee

Elise had geen problemen met haar oortjes (op de terugreis sliep ze tijdens de landing en verder had ze een pakje rozijntjes tijdens stijgen/dalen)
Neem een buggy mee tot aan het vliegtuig; reuze handig en je krijgt'm daardoor ook direct bij het uitstappen weer terug.
pi_27541759
Ik vond dit topic nog danosa:

vakantie ervaringen met kind van +/- 2 jaar

Mallorca ikwilookikwilookikwilookweer ... maar we gaan niet
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_27558161
Maar ik heb nog steeds zin
Ook al gaan we idd naar Cala d'or met wegwerkzaamheden

Easy dat topic had ik al gelezen

Doet de babyfoon het wel in het buitenland????
Op de site van Poemojn staat vermeld dat alleen die op radiogolven het doen. (op vakantie met kinderen) Wij hebben zo'n standaard Phillipsding by the way.
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:09:59 #171
26341 Mariposa
Telt af...
pi_27558837
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:53 schreef danosa het volgende:
Maar ik heb nog steeds zin
Ook al gaan we idd naar Cala d'or met wegwerkzaamheden
[off topic ] Ik kan me voorstellen dat je er zin in hebt, wij gaan in september ook naar Cala D'Or en ik kan ook niet wachten. Ik hoop voor jullie dat de werkzaamheden meevallen, het is niet zeker namelijk, maar goed een gewaarschuwd mens telt voor 2
[/off topic]
Wat wel een leuke site is is deze www.mallorcavandaag.com

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposa op 01-06-2005 22:17:19 ]
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_27566229
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 21:53 schreef danosa het volgende:
Maar ik heb nog steeds zin
Ook al gaan we idd naar Cala d'or met wegwerkzaamheden

Easy dat topic had ik al gelezen

Doet de babyfoon het wel in het buitenland????
Op de site van Poemojn staat vermeld dat alleen die op radiogolven het doen. (op vakantie met kinderen) Wij hebben zo'n standaard Phillipsding by the way.
Die van ons deed het prima hoor - dat ding had echt niet in de gaten dat'ie in het buitenland zat. (Tomy-geval)
Hoe werkt die philips van jullie dan?
pi_27566555
Onze babyfoon deed het ook prima in Italië. Was echt heel erg handig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:37:40 #174
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27569512
Ik ben trouwens erg benieuwd naar ervaringen enzo voor een lange autoreis met een dreumes van 16 maanden
Over 2,5 week gaan wij naar Frankrijk en ik zie het meest op tegen de reis.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27569773
Wij hadden een lange reis met een baby van 10 maanden. Ik weet niet of dat een beetje vergelijkbaar is maar ik was ook een beetje bang van te voren. Het is mij 100% meegevallen moet ik zeggen. We hadden wel de instelling: als hij na een paar uur al over z'n toeren raakt stoppen we gewoon. Dan doen we maar wat langer over de reis. We hebben dan ook geen hotel van te voren geboekt voor onderweg want dan MOET je dat doel halen.

Wij zijn om 5 uur 's ochtend vertrokken. Nog geen drukte op de weg dus een beetje doorrijden en de hoop dat hij nog zou slapen. Dat lukte heel goed. Hij heeft 3 uur liggen pitten en toen waren we al een end op weg. Verder had ik wat boekjes en speeltjes mee. Maar dat was niet eens echt erg interessant. Naar papa en mama en naar buiten kijken was meer dan genoeg. En natuurlijk regelmatig stoppen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:55:06 #176
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27570064
Wij hebben ook bedacht om 's morgens vroeg te vertrekken. Saskia om een uur of half 6 wakker maken, even laten spelen thuis terwijl wij de auto inpakken (de laatste dingen) en dan rond half 7 gaan rijden.
We gokken er dan natuurlijk op dat ze nog best moe is en al snel weer een (lange) tuk maakt. Daarna steeds als ze wakker wordt stoppen (na het slapen in de auto is het altijd drama, ze wil dan uit de auto en maakt dat luidkeels duidelijk).. uurtje buitenspelen en dan weer verder. We gaan ervoor om zo'n 700 km te overbruggen in een dag. (over de franse tolwegen).
Verder idd boekjes mee, ik heb zo'n magneetbord gekocht met letters en cijfers, Saskia mag erg graag 'rommelen' en zo blijven die letters en cijfers nog een beetje plakken. Wat zijn nog meer aanraders qua 'autospeelgoed'?

En verder, drinken/koek/snoep en dan vooral de dingen die ze echt lekker vindt maar normaal bijna nooit krijgt (chips ) Af en toe een paar chippies is ze (hoop ik) meer tevreden mee dan met een liga die ze elke dag al krijgt (die gooit ze dan toch driftig op de grond)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:55:29 #177
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27570080
Wij zijn met de trein/thalys naar Parijs geweest. 2 keer overstappen, totale reistijd zo'n 4,5 uur. Het is em reuze meegevallen. In de eerste trein heeft ie geslapen in de kinderwagen, de 2e trein hadden we hem op schoot en in de thalys had ie een eigen stoel en heeft ie daar nog wat geslapen.
De terugreis hadden we een vertraging van 4,5 uur (was dodelijk treinongeval waardoor het hele treinverkeer zo ongeveer plat lag) Maar ook toen is het heel goed gegaan. In de thalys heeft ie weer liggen slapen, en in laatste stuk trein heeft ie ook weer in de kinderwagen geslapen.

Wij hadden ook wel wat speelgoed enzow mee, maar meneer was ook al tevreden met bijv een suikerzakje wat je bij de koffie kreeg
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27570373
Ik heb een stoffen boekje gekocht en dat had de titel: Mijn vakantie!
Er zitten allemaal stoffen figuurtjes in die je met klittenband los en vast kan maken, touwtjes, ritsjes. Echt superleuk (wel duur) maar hij heeft er erg veel mee gespeeld.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:05:24 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27570395
Wij gaan zondagochtend vroeg naar Menorca. En wat zie ik er vreselijk tegenop! Mijn idee van vakantie met kinderen is thuisblijven of dicht bij huis op vakantie gaan, maar helaas heeft mijn vriend daar duidelijk andere ideeën over. Vorig jaar ben ik thuisgebleven met Job en is hij op vakantie gegaan met Katja, maar dat was voor hem dit jaar onbespreekbaar. Nu ben ik dus overstag gegaan en hoe dichter bij het komt, hoe zenuwachtiger ik me maak.

Ik denk dat ik al compleet ingestort ben voordat ik op Menorca ben en dat ik me dan de rest van de vakantie alleen maar druk ben aan het maken voor de terugreis.

En nou kan iedereen me wel vertellen dat het wel mee zal vallen, maar hoe kan ik in vredesnaam Job zo lang op schoot houden, als hij normaal maar 5 minuten stil kan zitten en nooit op schoot wil
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:18:38 #180
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27570888
Ik zie trouwens dat ik mijn vraag over de reis al een keer gesteld had in dit topic (kan je nagaan hoe 't me bezig houdt).
Maar ik wil het liefst zo veel mogelijk ervaringen en tips enzo..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:10:09 #181
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27572552
Jij niet alleen hoor, ik lurk vrolijk mee!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27572783
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:10 schreef dutchie het volgende:
Jij niet alleen hoor, ik lurk vrolijk mee!
* Stiekemurd ook

Wij gaan over 5 weken naar Spanje. Ik heb voor de heenweg een hotel langs de weg geboekt. Etappe Hotel bij Perpignan. Hetgeen betekent dat wij de die dag ruim 1200 km moeten rijden. Overigens is er een deadline van 19.00 uur bij het hotel, dus mochten we het niet redden, kunnen we cancellen. Etappe Hotel heeft ook een afgesloten parking, wel noodzakelijk aangezien we ons hele hebben en houwen in de auto hebben. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan allemaal
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:21:15 #183
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27572877
Dan toch maar even uit de lurkstand.

Wij gaan begin augustus als het goed is naar Istrië. Ook een rit van ca. 1400 km. Verdelen we over 2 dagen. Tegen 04.00 vertrekken en dan hopelijk een flink stuk opschieten. We reserveren geen hotel. We zien eerst wel hoe ver we komen en gaan zo rond de klok van 4/5 rustig iets zoeken. Ik denk dat dat wat ontspannener werkt voor Léon.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27573370
Onze rit was 1500 km. De eerste dag hebben we 1000 km gereden.
De tweede dag dus lekker relaxed naar ons vakantieadres gereden waar we vanaf 4 uur in ons appartement konden.
Onderweg waren er erg goede wegrestaurants/tankstations met hele mooie ruimtes om je baby te verschonen. Met luiers, doekjes en alles erbij.

Wat ik trouwens erg handig vond om mee te nemen waren van die wegwerpslabbetjes van Zwitsal en wegwerpverschoonmatjes en luierzakjes.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_27573506
Wij gaan eind augustus een weekje naar Toscane Mijn ouders zitten daar op een camping (3 weken) en vroegen of we zin hadden om ook te komen Voorlopig plan is dat ik met Myrthe ga vliegen (easyjet of andere goedkope luchtvaartmaatschappij) en dat Mr.Bos met de auto gaat. Anders passen ook de kampeerspullen niet in de auto als Myrthe en ik er ook nog bij moeten. Kan hij lekker doorrijden, en hoeft Myrthe niet zo lang in de auto te zitten.
pi_27573686
Wij moeten in totaal 1700 km rijden. Dus vandaar dat we de eerste dag (vertrekken heeeel vroeg) zoveel km (proberen) rijden. De andere dag hoeven we dan nog "maar" 400 km. Wij gaan kamperen dus moeten ook nog (hele hebben en houwen) uitpakken en opzetten. Gelukkig hebben we een Karsten tent, dus die staat in no-time
De tip van Snoopy ga ik noteren: Switzal slabs. Zijn die wegwerpverschoonmatjes ook van de Switzal??
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:52:21 #187
26341 Mariposa
Telt af...
pi_27573752
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:05 schreef livelink het volgende:
En nou kan iedereen me wel vertellen dat het wel mee zal vallen, maar hoe kan ik in vredesnaam Job zo lang op schoot houden, als hij normaal maar 5 minuten stil kan zitten en nooit op schoot wil
Jij en je man kunnen toch afwisselen met hem op schoot houden? Je kan ook wanneer jullie opgestegen zijn en hij niet meer op schoot wil zitten kan je even met hem op en neer lopen over het gangpad. Misschien wat al eerder geopperd is wat nieuwe speeltjes waar hij zich zoet mee kan houden.
Heeft Katja een eigen stoel? Dan zou je hem af en toe op die stoel kunnen zetten, terwijl Katja eventjes bij jullie op schoot zit als ze dat leuk vind, misschien kunnen jullie een boekje met haar lezen
Meestal is het wel zo dat veel kindjes erg moe zijn van het rijden naar het vliegveld en het wachten. Misschien slaapt hij wel gewoon?

Livelink, ik hoop dat alles goed gaat! Geniet van je vakantie, want Menorca is erg mooi schijnt! En druk maken over de terugreis heeft geen zin. Geen dag is hetzelfde en je kinderen zijn dat ook niet. Veel plezier
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_27573844
Ladybos wat lekker zeg. En voor een weekje wel een slim plan om te gaan vliegen denk ik.

Wegwerpverschoonmatjes gewoon bij de Prenatal gekocht.
en ik had mezelf nog zo beloofd daar nooit meer wat te kopen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_27575619
livelink succes met de voorbereidingen en alvast een hele goede en rustige reis gewenst! ik heb er zelf ook geen ervaring mee, dus geen extra tips voor je helaas. behalve dan dat 't jammer is dat jij je kennelijk in je eentje druk zit te maken, terwijl je man eigenlijk die verantwoordelijkheid op zich zou moeten nemen om job rustig te houden, hij wil toch zo nodig zo ver weg? zet 'm op he en wel genieten hoop ik!
pi_27575947
Livelink
Lijk me echt niet leuk op vakantie gaan zo. Maar Job kan toch om en om. Dus dan eve bij jou en dan bij je partner?
Ben je (ook) bang om te vliegen? (ik wel nooit dat iemand mij meer in een vliegtuig krijgt) Anders kan je iets rustgevends nemen misschien. Bij je dokter even vragen.
Ik vind het eigenlijk best een beetje zielig voor je. Als je zo op vakantie moet. De stress enzo heeft natuurlijk ook de weerslag op de kids en die zijn dan ook weer drukker.
Meid sterkte ik hoop dat je er toch van kunt genieten. Volgend jaar moet jij op je strepen staan en kiezen jullie lekker een huisje in nederland. Of je eigen huisje
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:07:01 #191
26341 Mariposa
Telt af...
pi_27576334
Livelink,

Ik had nog iets bedacht wat het voor Job makkelijker kan maken. Het is wel afhankelijk van de vliegmaatschappij. Wanneer jullie ruim van tevoren inchecken zou je kunnen vragen of je achter of voor in het vliegtuig neer gezet kan worden. Dan zou je Job in zijn buggy kunnen laten zitten. Vaak hebben vliegtuigen wel iets van ruimte, maar dat is dus afhankelijk van de maatschappij en het toestek. Je moet dan wel vantevoren vragen of het mag, maar ik denk dat wanneer je in de lucht bent dat dat geen probleem hoeft te zijn. Verder zou je vantevoren kunnen vragen of de vlucht erg vol is. Wanneer dit niet zo is, zou je kunnen vragen of ze een stoel naast jullie leeg laten.
Ik heb zelf gemerkt dat je best veel kan vragen en dat veel mogelijk is, maar je moet dan wel als een van de eersten inchecken. Misschien heb je hier wat aan.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:25:24 #192
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27577002
ook wij gaan met de auto, we gaan 16 juli naar mijn schoonouders in frankrijk, dat is 1200 km rijden, wij doen het in 1 x. vriendlief zijn broer rijd tegelijk met ons en die heeft 2 kids in de auto, dus regelmatig stoppen doen we toch wel
ben wel erg benieuwd hoe maxim t gaat doen, ik heb op cb artikel gelezen over met kids op vakantie, en daar staat in dat je goed uitgerust moet vertrekken (dus niet om 4 uur snachts bijv) regelmatig moet stoppen om te verschonen en ff te spelen en eten. en er vanuit gaan dat je kind de hele dag wakker is en dat als ze slapen dat een luxe is en ook dat er iemand bij achterin moet gaan zitten om beetje mee te vermaken als het nodig is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 juni 2005 @ 15:41:10 #193
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27579703
Livelink, nog een tip wat betreft die zitplaatsen. Ik weet niet precies waar je woont, maar je kunt bij een aantal maatschappijen al de avond van tevoren inchecken. Dat houdt in dat je dan met alle (niet hand-)bagage naar Schiphol komt, op je gemak incheckt, en rustig kunt overleggen over de beste plaatsen. Er is dan namelijk geen rij voor de balie.

Grootste voordeel is dat je op de vertrekdag rustiger aan kunt doen. Je hoeft dan niet meer in de rij, alleen even naar een aparte balie voor je instapkaarten. Je hoeft niet meer met koffers te zeulen, hebt alleen handbagage. Je hoeft niet zo lang van tevoren op Schiphol te zijn. Scheelt echt een hele hoop stress.

Maar is alleen mogelijk als je niet te ver van Schiphol woont uiteraard.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:25:35 #194
120699 Sage
mama van Jens
pi_27583271
Wij zijn net terug van een weekje Turkije met onze zoon van 8 maanden! Ging prima allemaal. De Bugaboo mocht alleen niet mee tot aan t vliegtuig die moest op de bagageband (ivm tillen voor t personeel) dus moesten we wat extra sjouwen op schiphol.
Zoonlief zit normaal geen 5 minuten stil op schoot maar heeft het zowel heen als terug uitstekend gedaan
Door alle indrukken heeft hij lekker op schoot geslapen
Life is like a box of chocolats...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:31:46 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27602259
Sorry, dat ik gisteren niet meer kon reageren. Bedankt voor alle reacties. Katja heeft inderdaad een eigen stoel dus kan er af en toe gewisseld worden tussen Job en Katja. Over het algemeen zit Katja graag op schoot. Ik weet alleen niet of het wel mag.

We vliegen om 06.00 's ochtends en we moeten al om 03.30 op Schiphol zijn. Dat zijn van die tijden waar ik niet zo vrolijk door ben, want dat betekent dat we de kinderen midden in de nacht wakker moeten maken om naar Schiphol te reizen. Maar misschien pakt het goed uit en slapen ze dan in het vliegtuig. Sages verhaal is gelukkig bemoedigend. We zijn inmiddels druk bezig met alle voorbereidingen. Jullie horen over een kleine twee weken wel hoe het afgelopen is.

Hopelijk heb ik dan alleen maar positieve berichten.


P.S. Mariposa, wij zijn zeker van plan om al vroeg in te checken, dus ga ik inderdaad vragen wat de mogelijkheden zijn om Job in de buggy te laten. Bedankt voor de tip!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:48:11 #196
26341 Mariposa
Telt af...
pi_27602939
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:31 schreef livelink het volgende:
Plannen voor de vakantie en inchecken!
Nou Livelink, dat jullie vroeg inchecken is alleen maar mooi en ik hoop dat jullie wat kunnen regelen met de grondstewardessen maar ook met de stewardessen in het vliegtuig. Zij hebben heel erg veel ervaring met kleine kinderen en kunnen jullie vast wel tips geven.

Heel veel plezier en ik hoop goeie berichten terug te krijgen. Geniet ervan!!!!!
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:00:12 #197
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27603400
ik denk persoonlijk dat de buggy niet mee het vliegtuig in mag, ik heb nu 2 x gevlogen en beide keren moesten wij kinderwagen inleveren, 1 x bij inchecken al en 1 x bij de gate.
maar ik denk dat het er ook wel aan ligt hoe vol het is in het vliegtuig, maar vragen staat vrij he

kinderen op schoot mag, je krijgt voor diegeen die bij jou op schoot zit een riem extra om je eigen riem zodat hun ook vast zitten met opstijgen en landen.

t word vast leuk livelink, veel plezier
pi_27605722
Ik heb slechts 1x gehoord (en jij, Martineke, bent dus de 2e) dat je een buggy niet mee mag nemen tot aan het vliegtuig.
Pas halverwege de slurf wordt de buggy ingeklapt en weggegeven. Bij het uitstappen kregen we de buggy keurig bij de slurf weer terug. Zowel heen als terug. En ook op andere vluchten heb ik die situatie (bij anderen) gezien.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:05:37 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27607418
Ik denk wel dat het scheelt of het zo'n simpele lichtgewichtbuggy is of een echte kinderwagen zoals de Buggaboo. Wij laten de kinderwagen thuis en nemen alleen de simpele buggy mee. Dus ik ga er wel vanuit dat we die tot de gate mee kunnen nemen. Ik moet er niet aan denken om uren met Job op Schiphol rond te hangen zonder buggy.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 19:36:11 #200
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27617086
Eenvoudige makkelijk in te klappen buggy mogen in sommige gevallen zelfs mee in het vliegtuig in, dan berg je het gewoon op bij de handbagage. Hebben wij op de terugvlucht gehad. Handig!
Maar vliegtuig was niet vol, dus dat scheelt ook.

Livelink, als je toch vroeg incheckt probeer dan toch die extra plek te vragen. Als idd het vliegtuig niet vol zit houden ze daar rekening mee. Ik was zo bijdehand dit ook nog eens bij het aan boord gaan te vragen aan de stewardess en die regelde het gelijk. Dus dan zit Job maar even bij je op schoot en kan daarna op zijn eigen plek zitten.
In jullie geval zal het dan ws zo zijn dat jij, je man, Katja en Job aan de raamkant op 2 stoelen achter elkaar komen te zitten. Veel beter!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27669389
Dat klopt, Livelink - zo'n 'eenvoudige' buggy laten ze gemakkelijk toe. Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n buggy gezien die je als handbagage kan bestempelen ...
Trouwens, de buggy wordt ook nooit als gewicht meegeteld, is mijn idee.

Idee van Dutchie met de extra plek is wel handig. Wij hadden het geluk dat we konden ruilen met 1 man die 3 plaatsen had (terwijl wij met z'n 3-en maar 2 plaatsen hadden - goed geregeld) Dat ruilen ehbben we ook via de stuwardess gedaan - die had een idee dat er nog wat ruimte over was (gelukkig!)
  maandag 6 juni 2005 @ 11:25:25 #202
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27669602
quote:
Op maandag 5 april 2004 11:53 schreef Vampier het volgende:
leuk... heb 12 uur lang naast zo'n luier poeper gezeten in het vliegtuig... het kind heeft 11 uur van de vlucht zitten krijsen. Het was dat die deur opslot zat want anders was ie met moeder en al naar buiten toe gegaan
Troost je met het feit dat de betreffende ouder(s) ook allerminst gelukkig zullen zijn geweest met deze situatie.

* NT-T.BartMan is al een paar keer met een klein kind gaan vliegen, ging tot nu toe altijd goed.
  maandag 6 juni 2005 @ 22:04:10 #203
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27691118
Bijna vergeten onze vakantieblunders te delen:

We zijn alweer 2 weken terug, maar de reis heeft zoveel indruk gemaakt dat we besloten hebben om het weekje Frankrijk in september te cancellen.

Wij moesten in totaal 1800 km gaan rijden. Wij vonden het ook een strak plan om onze accomodatie 'halverwege' vast te boeken. 3 dagen aan het Iseo meer in Italië, leuk familiehotel, gelijk aan het meer. Prachtig!

De reis daar naartoe was 1 groot drama. We hadden ons schema heel ruim genomen, ons zouden ze niet gek krijgen. Om kwart over 5 's ochtends vertrokken, Glenn viel weer gelijk in slaap in de auto. Mooi!
We rijden Duitsland in, de ene wegwerkzaamheden na de andere en als klapstuk een enorme file ivm met een groot ongeluk; 30 km omrijden. Glenn is nog steeds aardig rustig....
We laten Duitsland achter ons en tuffen vrolijk (nog wel) Zwitserland in. Glenn wordt al wat onrusiger en we hebben ons voorgenomen om zodadelijk te stoppen. Het is niet druk op de weg en het zonnetje schijnt.

KOMEN WE DAAR IN EEN 3 UUR DURENDE KL*TE FILE TERECHT! Voor de Gottharttunnel. Geen idee waar al die auto's vandaan kwamen, maarze stonden er wel. Glenn was het nu echt zat en daar stonden we dan....stukkie rijden.....stukkie stilstaan.....heel klein stukkie rijden.
De zon scheen volop en Glenn produceert zijn 1e poepbroek van de dag. Luiertas lag gelukkig in de kofferbak, met veel gehannes en geklooi Glenn op de achterbank verschoond. Waar laat je die dampende luier
Glenn wilde niet meer eten, niet meer drinken, niet meer slapen niet meer spelen: kortom Glenn wilde helemaal niets. Tel daar mijn van links naar rechts gierende zwangerschapshormonen bij op; ook ik mijn kookpunt bereikt dus. Er volgde nog een poepbroek en een paar hysterische buien van Glenn voor we de file uitwaren.

Voor we op plaats van bestemming aankwamen hebben we ook nog een tijd stilgestaan voor de Italiaanse grens. Reden: onbekend. Met Glenn was toen helemaal niets meer te beginnen. Hij was echt helemaal over de rooie. Zo zielig. Heb hem ook beloofd dat we het nooit meer zo zullen aanpakken.

We hadden dus de tijdsdruk van het op tijd aankomen bij het besproken hotel. Dat zou ik nu dus ook nooit meer doen. We zijn ook op 4 verschillende verblijfadressen geweest. Ook dat was teveel voor Glenn. Iedere keer wennen en als hij dan gewend was gingen we weer door naar een andere bestemming. Maar ja, Glenn is zo'n makkelijk knulletje dat ik het allemaal iets te makkelijk heb ingeschat. Ook hij heeft dus zijn grenzen

We gaan dus dit jaar niet meer naar het buitenland, maar een week Nieuwkoopse plassen is ook leuk
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_27702407
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:04 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Bijna vergeten onze vakantieblunders te delen:
[...]
We gaan dus dit jaar niet meer naar het buitenland, maar een week Nieuwkoopse plassen is ook leuk
Wauw, wat een verhaal zeg! Tjonge, wat zal dat een lastige rit zijn geweest! De conclusie is ook duidelijk.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:16:29 #205
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27702573
wat een verhaal EW, dat is toch ook wel een beetje mijn vrees als wij weggaan juli met de auto, enige verschil is dat wij geen hotel hebben en dus ook geen tijdsdruk (we gaan naar mijn schoonouders), en dat we smorgens rond een uur of 8 pas gaan rijden zodat we allemaal een beetje uitgerust beginnen. en wij stoppen om de 2 a 3 uur, we rijden met 2 autoos, totaal 3 kids
ben benieuwd
pi_27724773
Jemig EW ik kan mij de Nieuwkoopse plassen nu zeer goed voorstellen na het lezen van jullie reissucces. Het arme manneke, dat is toch wel een valkuil dan hè als je kind normaliter zo gemakkelijk in de omgang is.

Wij weten inmiddels onze vliegtijden ook, we vliegen om 12.10 helemaal super dus. Op vliegveld Eelde is er geen srapek van een gate dus ik vraag mij af of de buggy tot aan het vliegtuigtrap mee mag. Ik ga hier de vlieghaven nog even over bellen. iemand hier ervaring hiermee?
pi_27733585
Danosa, zie eerder in de posts - sommigen konden doorrijden tot aan het vliegtuig, anderen weer niet. Het ligt o.a. aan de maat van je buggy; zo'n kleine 'stadsbuggy' mag vaker mee dan zo'n grote. Als je tot aan het vliegtuig mag, dan krijg je'm ook weer direct bij het uitstappen.
pi_27744000
danosa had het specifiek over vliegveld Eelde geloof ik (not-that-)Bright.
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:11:54 #209
120699 Sage
mama van Jens
pi_27757773
quote:
Ik denk wel dat het scheelt of het zo'n simpele lichtgewichtbuggy is of een echte kinderwagen zoals de Buggaboo.
Wij mochten idd de bugaboo niet mee nemen tot de gate, dit ivm met het tillen voor het personeel. Buggy's tot vijf kilo mag wel als handbagage werd ons verteld. Althans bij transavia ik weet niet of dat bij elke vliegmaatschappij zo is.
Life is like a box of chocolats...
pi_27764633
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:35 schreef bixister het volgende:
danosa had het specifiek over vliegveld Eelde geloof ik (not-that-)Bright.
I know, my dear - I didn't say she couldn't phone
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:36:31 #211
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27767425
Misschien een idee om vóór je echt 'op reis' gaat met je kleine een paar proefreisjes te maken?
Wij gaan elk weekend naar Brabant toe met het o.v. In het begin een heel gedoe, want hoeveel moet je meenemen, wanneer geef je te drinken, etc.
Nu gaat dat heel makkelijk en zou ik me zo voor kunnen stellen dat we langere reizen maken (zelfs met het o.v.) als het maar genoeg pauzes heeft.
Ook krijg je bepaalde handigheidjes.

Misschien een tip voor ouders hier (als die nog niet gegeven is hoor):
Noa krijgt kunstvoeding...in het begin was het met borstvoeding wel makkelijk, ik kon overal, ook in de trein voeden. Flesvoeding vond ik iets lastiger...maar uiteindelijk blijkt het makkelijk te kunnen.

Je neemt mee:
- een kleine thermoskan (0.5 liter) met kokend heet water
- een flesje mineraalwater of gewoon koud water
- een opbergdoosje voor voedingen, als je langer wegblijft twee doosjes (elk voor 3 voedingen) met natuurlijk de schepjes er al in.

Zo kun je heel makkelijk een fles maken, als je tenminste weet hoeveel warm en koud water je moet hebben om handwarm water te krijgen! Heel makkelijk, is onze ervaring.
Als je
- 80 ml kokendheet water
mengt met
- 100 ml koud water (niet uit de koelkast)
heb je een goede temperatuur.

Ook een tip voor vieze luiers: neem van die luierzakjes mee (geparfumeerde bijvoorbeeld) van de Etos of Kruidvat. Daar kun je de luiers direct indoen en dan heb je ook minder last van de stank, ook in de auto!
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:49:47 #212
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27767821
Toen wij naar Parijs gingen hadden we idd ook een thermoskannetje heet water mee Suzanna
Alleen toen we daar eenmaal waren konden we geen water koken. Ik wilde nog een flesverwarmer kopen, maar m'n moeder vond dat zonde van het geld We hebben in Parijs gewoon gevraagd op terrasjes enzow of ze een flesje wilden opwarmen, en dat was nooit een probleem. Ze waren allemaal heel leuk met Noah zelfs, van de één een verhaal meteen dat ie zelf ook vader is blablabla en een ober in een restaurant ging steeds gekke bekken trekken naar Noah
Alleen toen we weer in Nederland aankwamen moest er weer moeilijk gedaan worden natuurlijk Er was een treinongeluk gebeurd waardoor het hele treinverkeer ontregeld was, dus we hadden al uuuren vertraging en uiteindelijk waren we op station Roosendaal, en toen was het tijd voor een fles voor Noah. Dus mijn zus ging bij de kiosk vragen of ze warm water hadden, maar eigenlijk mocht ze dat niet geven, zei dat meisje. Nou dan betaal ik wel een thee, dat maakt niet uit. Maar nee dat hoefde dan ook weer niet. Nou wat doe je dan moeilijk muts!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:58:17 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27768060
Tex: dat hebben wij ook een aantal keer gedaan (gewoon vragen of ze het opwarmen). Bij mij was dat nooit een probleem...wat een onzin zeg, dat ze daar zo moeilijk over gaan doen. Waar praat je over, HEET WATER ... pff...
Ik heb zelfs in een restaurant een keer gevraagd of ze van die instant-melk (nutrilon uit een pakje) wilde opwarmen in de magnetron. Ze deed het graag voor Noa ... de meeste mensen doen wel gauw iets voor je als het voor je kind is heb ik de ervaring.
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:06:24 #214
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27768271
In Parijs kregen we in een koffietent waar ze geen magnetron hadden zelfs een kan (bijna) kokend water om het au bain marie (?) op te warmen.
Ik vondbhet sowieso een doos. Of geef gewoon heet water, of reken er een thee voor af, maar ga niet moeilijk lopen doen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:11:52 #215
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27768438
Gaat nog best snel hoor, au-bain-marie opwarmen. Maar echt voor onderweg (in de auto/trein etc.) is dat toch niet echt een handig idee ... (bij zo'n koffietent natuurlijk wel).

Ik voel me dan trouwens wel bijna verplicht om daar wat te bestellen om te drinken. Is dat eigenlijk wel nodig?
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:26:35 #216
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27768866
Hmm normaal als je ergens gaat zitten is het wel de bedoeling dat je ook iets bestelt, maar misschien dat ze op sommige plekken wel makkelijk zijn als ze zien dat je je kind de fles wilt geven.
Wij bestelden altijd sowieso wel wat omdat iedereen toch wel zin had in koffie of een milkshake of iets dergelijks
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27773601
Even over een buggy meenemen in het vliegtuig. Houd er rekening mee dat de douane er wel moeilijk over kan doen. Afgelopen week naar Noorwegen geweest en op de terugreis bij de douane werd er erg moeilijk gedaan over de Quinny zapp. Er zat teveel "metaal" in. Overigens past de quinny zapp prima in de bagageruimte
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_27774722
we zijn vorig weekend een weekendje met Dylan naar Londen geweest en op de heenweg deden ze inderdaad ook moeilijk (bij KLM) over de kinderwagen.. Die moesten we vantevoren afstaan. Toen we op de terugweg vroegen of de kinderwagen meemocht naar de gate mocht het wel.. Toen we vroegen waarom het dan niet op de heenweg kon kregen we als antwoord dat ze waarschijnlijk te lui was

We gaan in September weer 2 weken naar Amerika en in December ook een weekje. Ik ben zeer benieuwd of het dan ook mag. Het scheelt wel een hoop gesjouw hoor met kinderwagen.
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:32:35 #219
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27780158
Zo Daantje; jullie zijn al lekker veel onderweg geweest met de kleine man. Leuk hoor! Gaat het ook steeds goed? Is Dylan een lekkere makkelijke wat dat betreft?

Wij hebben vandaag besloten dat we deze zomer waarschijnlijk gaan kamperen met Julius.
Joepie! heb ik nu al heeeeeeel veel zin in!!! We lenen de vouwwagen van mijn ouders en rijden ergens naartoe waar het ons fijn lijkt. renzell hoopt stiekem op ItalieHoeveel uur rijden per dag is reeel denken jullie? Ik dacht zelf aan een uur of 6, 7 maximaal. Dat zou dus betekenen dat je 1 of 2 keer ergens moet overnachten onderweg. Hoe lang mag zo'n klein hummeltje eigenlijk in die maxicosi zitten? Niet zomaar de hele dag lijkt me, of wel? maar goed, als we onderweg steeds uitgebreid stoppen om te voeden en te spelen lijkt het me in principe wel te doen.
Nog andere kampeertips met minibaby's?
pi_27781679
Wij hebben het Handboek reizen met kinderen
Daar staan best wel wat handige tips in vond ik. Ook lijstjes met wat je mee moet/kan nemen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_27783928
renzell.. Dylan is echt een supermakkelijke baby en daar maken we dan stiekem ook wel gebruik van Tijdens de vluchten slaapt ie en geeft ie geen kik zolang ie maar op tijd zn flesje krijgt. Daarom is het voor ons zo makkelijk om op vakantie te gaan.. Ook als we er zijn is ie heel makkelijk en past ie zich zo ontzettend goed aan. Slapen gaat precies hetzelfde als in Nederland. Hij slaapt gewoon door wanneer het moet en hij heeft totaal geen moeite met het tijdsverschil. Ben er ook wel erg trots op hoor!

Wat leuk dat jij ook lekker op vakantie gaat met je gezinnetje deze zomer Het is echt heerlijk om er even lekker tussenuit te gaan hoor! Ik heb geen idee trouwens hoe lang zo´n kleintje precies in de maxi cosi mag.. volgens mij niet te lang, maarja daar heb je ook niks aan.. sorry! Maar iig wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en super dat jullie gewoon met kleine Julius op vakantie gaan!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:03:08 #222
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27786311
Ja echt superfijn! Heb er ook heel veel zin in. We zaten nog even te twijfelen tussen vliegen of auto, maar vriendje vindt vliegen met zo'n kleintje toch een eng idee en ach, mij maakt het eigenlijk niet uit, als we maar gaan! Tot nu toe is Julius ook een supermakkelijk kindje, dus ik verwacht eigenlijk dat het geen probleem zal zijn om hem mee te nemen.
Fijn joh, dat Dylan het zo goed doet op vakantie! Stel je nou voor dat je een kindje hebt die dat absoluut niet trekt, al dat gesleep. Zou ik toch wel moeite mee hebben geloof ik. Er is wat mij betreft namelijk weinig leukers dan op reis gaan! Zat vandaag al helemaal te glimmen van geluk bij de voorpret alleen...

Snoopy; bedankt voor de tip!
  zondag 19 juni 2005 @ 21:09:48 #223
26341 Mariposa
Telt af...
pi_28071707
Hoi Livelink,

Ik geloof dat je weer terug bent van vakantie? Ben erg benieuwd hoe het gegaan is! Ik hoop dat je nu lekker terug kan kijken op een mooie vakantie
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zondag 19 juni 2005 @ 23:08:55 #224
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28076053
Hoi Mariposa,

Ik kan inderdaad terugkijken op een mooie vakantie. Wat betreft het vliegen; het vliegen zelf is me meegevallen. Mede door het vroege tijdstip dat we zowel heen- als terug vlogen hebben de kinderen ook nog geslapen tijdens de reis. Daarnaast zat het vliegtuig zo vol met kinderen, dat het echt niet opviel als jouw kind ook aan het schreeuwen was. Het vliegtuig zat wel boordevol, dus we konden niet dingen regelen. Juist omdat wij kinderen hadden was onze plaats vantevoren bepaald en daar kon bij het inchecken niks meer aan gewijzigd worden.

Ik vond overigens de rijen bij het inchecken en bij de douane alles behalve meevallen. Jeetje, wat is het al druk op Schiphol in juni! Al met al heb ik nog steeds het gevoel dat ik volgend jaarr liever lekker in Nederland op vakantie ga of gewoon thuis blijf. Maar eerlijk is eerlijk, het was gewoon goed te doen met de kinderen in het vliegtuig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 juni 2005 @ 08:42:22 #225
26341 Mariposa
Telt af...
pi_28080318
Fijn dat je terug kijkt op een fijne vakantie en dat het vliegen je meegevallen is. Jammer dat het vliegtuig erg vol zat en dat jullie plaatsen daar door vastgelegd waren. Wel raar dat het in juni zo druk is, je zou denken dat dat pas met de schoolvakanties begint. Al las ik ergens dat er kinderen waren die vorige week ook een vakantieweek hadden

Is het ook met de buggy van Job goed gegaan?
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 20 juni 2005 @ 10:55:36 #226
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28082841
Hmmmm, 1 blunder heb ik dus alvast gemaakt. Wij zijn net 4 dagen op pad geweest met Julius en ik heb veeeeeeeeeeeeeeeeel te veel spullen meegenomen. Oeps! Dit beginnersfoutje maak ik dus ook nooit meer.
  maandag 20 juni 2005 @ 11:02:09 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28083026
echt renzell? ik nam in het begin juist altijd te weinig mee, ik dacht, ik word niet zo'n moeder die 5 tassen mee gaat sjouwen als ze 1 dagje weg gaat...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_28088323
lol Renzell ik ben juist zo ik neem het liefst te veel mee sta ik nooit zonder verassingen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 20 juni 2005 @ 15:29:55 #229
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28091237
Ja Bar, dat dacht ik dus ook, maar die wagen was echt tot de nok toe gevuld met shit, echt niet meer te doen. Geen succes was het.

En Tex, bij deze neem ik me dat dus ook voor.
pi_28091464
bij die hele kleintjes heb je gewoon ook erg veel nodig, vooral veel reserve kleertjes en hydrofielluiers en gewone luiers. erg vervelend als je tekort komt. maar 't wordt steeds handzamer hoor, de benodigde bagage.

livelink, fijn dat de reis zo goed verliep! en volgende keer mag jij de bestemming kiezen neem ik aan!
  maandag 20 juni 2005 @ 15:44:03 #231
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28091689
Livelink wat fijn het eiland is best mooi he!

Renzell heb je ontdekt dat andere mensen ook een wasmachine hebben en je er kan afwassen ik nam eerst ook van alles te veel mee tot ik bij iemand logeren was die ook de was deed, beter nog, ze hadden een wasdroger

Wij gaan of deze winter of volgend voorjaar naar Frankrijk, met de bus en een kind van anderhalf jammer voor iedereen die met ons mee moet reizen. Leuk voor mij
pi_28091705
Luiers ja... ik nam altijd een heel pak mee, is makkelijker dan uitrekenen hoeveel je nodig hebt en dan allemaal losse luiers in een plastic zak meenemen.

Fijn dat je vakantie wel goed gegaan is Livelink!

Luchtbel Geniet ervan!
  maandag 20 juni 2005 @ 18:12:19 #233
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28095974
Joepie, that's the spirit! En dat Jolie maar de hele weg mag jengelen en mag krijsen!
En tja.... ik zat in mijn moeders huis en ja, natuurlijk heeft ook die gewoon een wasmachine en hoef ik niet Julius z'n halve kledingkast mee te nemen onder het mom van 'dan kunnen we leuk kiezen'.
  maandag 20 juni 2005 @ 18:13:46 #234
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28096004
ps- weerbericht luisteren voor je ergens naartoe gaat is soms ook slim.... hij heeft alleen maar in z'n luiertje gelegen met soms een rompertje aan.
=ikke
pi_28096033
wij zitten te denken een lang weekend met de kleintjes bijna 2 en bijna 3 met een tentje op ameland te gaan staan en daar in de duien en langs het strand te gaan wandelen, heeft iemand hier ervaring mee?
(tentje slapen enz)

groetjes!
  maandag 20 juni 2005 @ 19:22:34 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28097806
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:13 schreef renzell het volgende:
ps- weerbericht luisteren voor je ergens naartoe gaat is soms ook slim.... hij heeft alleen maar in z'n luiertje gelegen met soms een rompertje aan.
=ikke
Had je niet voor elk weertype kleertjes meegenomen dan? Had je blijkbaar toch niet teveel meegenomen..
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 20 juni 2005 @ 19:25:13 #237
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28097896
Ja hoor, ik had netjes voor ieder weertype enkele volledige outfits in de tas(sen) zitten.
  maandag 20 juni 2005 @ 19:56:53 #238
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_28098875
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:15 schreef Logician het volgende:
wij zitten te denken een lang weekend met de kleintjes bijna 2 en bijna 3 met een tentje op ameland te gaan staan en daar in de duien en langs het strand te gaan wandelen, heeft iemand hier ervaring mee?
(tentje slapen enz)

groetjes!
wij hebben dat n keer gedaan serissa was toen net 2
Bij ons ging dat heel goed en t was ook heel leuk .
wij hadden een klein tentje dus serissa ging ook pas slapen als wij dat deden ,maar voor de rest was er geen enkel probleem
Heel leuk voor ons en voor serissa we zijn toen 4 dagen weg geweest en hadden eigenlijk spijt dat we niet meer dagen hadden geboekt.
Als je vragen hebt hoor ik t wel
  dinsdag 21 juni 2005 @ 01:31:52 #239
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_28107046
Wij kamperen al vanaf 1971 en hebben de kinderen altijd mee gehad vanaf ze een baby waren, nooit enige problemen mee gehad.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 08:30:15 #240
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28108608
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:55 schreef renzell het volgende:
Hmmmm, 1 blunder heb ik dus alvast gemaakt. Wij zijn net 4 dagen op pad geweest met Julius en ik heb veeeeeeeeeeeeeeeeel te veel spullen meegenomen. Oeps! Dit beginnersfoutje maak ik dus ook nooit meer.
Dan wil jij niet weten hoe mijn moeder mij laatst uit heeft staan lachen toen Léon een nachtje kwam logeren bij haar.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 08:59:21 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28108950
Renzell, dat is ZO herkenbaar. Ik had de eerste keer uit logeren (Noa was toen ook nog maar drie weekjes) een hele weekendtas voor haar meegenomen, vól met kleertjes voor het geval ze die onder zou poepen. Uiteindelijk nog geen kwart van die tas gebruikt. Ook veel te veel luiers, want normaal had ze elke dag een stuk of 8 poepluiers, nu waren het er maar de helft... etc. etc.

Nu moet ik oppassen niet te weinig mee te nemen...
pi_28125932
quote:
Op maandag 20 juni 2005 19:56 schreef reni het volgende:

[..]

wij hebben dat n keer gedaan serissa was toen net 2
Bij ons ging dat heel goed en t was ook heel leuk .
wij hadden een klein tentje dus serissa ging ook pas slapen als wij dat deden ,maar voor de rest was er geen enkel probleem
Heel leuk voor ons en voor serissa we zijn toen 4 dagen weg geweest en hadden eigenlijk spijt dat we niet meer dagen hadden geboekt.
Als je vragen hebt hoor ik t wel
Ik ben zo bang dat ze uit de tent ontsnappen
  donderdag 23 juni 2005 @ 07:56:54 #243
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_28153329
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:22 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik ben zo bang dat ze uit de tent ontsnappen
Was ik ook heel bang voor dus hadden wij ze achter in de tent gelegd en wij dr voor.
Later bleek als ze maar n keer zuchten was ik al wakker dus als ze de rits haden willen open maken .
En dat hoor je als t stil is helemaal gelijk .Daar slaap je gewoon op.
pi_28159503
Wij zijn met Djen naar de camping geweest toen ze 2 was. Mijn achternichtje van 3 kwam ook logeren bij ons in de tent en dat ging heel goed. Zoals Reni al zegt je slaapt er op. Je word echt wel wakker van elk geluidje.
pi_28169582
oké dat klinkt geruststellend, ik denk dat wij ook gewoon maar recht voor in uit/ingang gaan liggen goede tip bedankt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 juni 2005 @ 17:22:18 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28199221
sow, wij zijn weer terug.
Alles ging prima met Saskia

Heen hebben we er 10 uur over gedaan (inclusief stops), Terug 8 uur (Inclusief stops).
Later meer
  FOK!fossiel vrijdag 24 juni 2005 @ 20:57:07 #247
2628 Karin
pi_28204745
Fijn dat alles zo goed gegaan is
Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
  maandag 27 juni 2005 @ 10:34:32 #248
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28265571
Heb het gelezen Swets, klinkt

Heeft iemand iets aan dit vakantielijstje?
buggy
sudocreme
luiers
slabbetjes
billendoekjes
flesjes
spenen
bambix
melkpoeder
thermosfles
verschoontas + inhoud
trapzak
zachte doeken
babyfoon
klamboe
brood
diksap
mineraalwater
zwembroekje
zwemluiers
zonnepetje
zonnetentje
opblaasvleugels
kleding
speelgoed
zonnehoedje
tandenborstel
tandpasta
gezichtscreme
zonnebrand
washandjes
droogdoeken
potjes voeding

Dit was de lijst voor Léon toen we naar Lanzarote gingen. Misschien hebben anderen hier wat aan
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_28265980
Thanks Dutch die zouden we idd kunnen gebruiken nu de vakantie nog maar 1 week en 4 dagen weg is
pi_28268055
8 juli gaan we op vakantie. De dagen worden afgeteld vooral na de voorbespreking zaterdag bij Bar en Mar!!! We hebben met zijn 7en enorm veel zin in de vakantie.
Alleen een vraagje, nu heb ik paracetamol voor Djen bij ons, maar voor Djulian en Thijs is het denk ik slimmer om die vloeibare mee te nemen of niet? Ben nl zo bang dat de zetpillen gaan smelten onderweg.
  maandag 27 juni 2005 @ 12:12:13 #251
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28268244
misschien kun je even bij de apotheek navragen wat je het beste mee kunt nemen
  maandag 27 juni 2005 @ 12:14:19 #252
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28268317
Lijkt me wel handig Anitra. Diarree is denk ik wel vakantiekwaaltje nummer 1, zeker als ze toch al niet lekker zijn. Dan heb je toch niet zo veel aan zetpillen (en ik denk op een donkere achterbank als je ergens gestrand bent ook niet zo veel, enge dingen :x gebruik ze nooit)
pi_28279292
De ideale vakanties voor kinderen is een camping, gewoon in Nederland.

Je hoeft er niet zo heel lang voor te reizen, je kan daar een stacaravan nemen met douche en wc en een tv.
Als je een mooie camping uitzoekt zit je toch lekker aan een meer of aan he strand, of juist bij bossen en rivieren, het is maar wat je wil.
De kinderen kunnen er vriendjes maken, niet voor 2 weken maar voor de rest van hun leven.
De ouders kunnen gezelig naar de kantine en op stap met hun "nieuwe vrienden"
Het is goedkoop! Meestal rond de 1500 euro per jaar. Dat betaal je soms voor een weekje vakantie per persoon!
de huisdieren kunnen mee, misschien je planten ook wel
En je kan er ook heen wanneer je maar wilt, elk weekend, elke vakantie.

Ik vind het echt een hoop gedoe schelen en geld, en je hebt er eigenlijk veel meer aan.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:11:40 #254
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28281064
maar als je je dan bedenkt dat sommige campings zo ong net zo duur als met het vliegtuig ergens heen
pi_28281173
1500 euro per jaar vind je even duur?
pi_28281503
Wij gaan voor 450 euro naar Hongarije per gezin, daar kan ik niet van op een camping staan hoor!!!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 08:45:38 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28293060
Troeta, onze vakanties in het buitenland zijn goedkoper dan de jouwe in Nederland.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_28322752
jeetje, ik kraak jullie vakanties niet af hoor en ik zeg toch niet dat jullie dat niet moeten doen?


Ik vind het gewoon zelf veel leuker voor kinderen, de hele zomervakantie en de weekenden daarvoor en erna met de voordelen van korte autoritjes, toch lekker buiten zijn en ook in een andere omgeving, veel vriendjes en vriendinnetjes, huisdieren mee enz.

En de camping van mijn moeder is 1000 euro, dus daar zit ook wat verschil in.
Weekje of 2 weekjes weg is dan wel de helft goedkoper, maar naar een camping kan je het hele seizoen, dus langer plezier

Kortom, ik vond het heerlijk als kind, andere landen bezoeken doe ik nu leuk op mijn eigen manier en later ga ik weer naar een camping voor de kinderen.
pi_28327481
Ach, uiteindelijk hangt het natuurlijk ook van het kind af. Wij gingen vroeger vaak naar Spanje op vakantie tot mijn moeder bedacht om hier in Nederland op een camping te gaan staan. Dat was zo leuk voor mij. Kon ik de hele dag lekker buiten spelen en veel vriendjes maken. Nou, ik vond er geen bal aan Heb 2 weken boekjes liggen lezen in mijn tentje
Ik vond het strand weer veel leuker dan zo'n camping met activiteiten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_28327612
ET hoe is jullie autorit verlopen? Nog enige tips/tricks??
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:58:05 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_28540532
FF een vraagje...

Wij gaan naar Canada, met het vliegtuig dus en nu zit ik er een beetje mee dat Liam slecht slaapt buiten zijn bed. Mijn huisarts wil hem niets geven ervoor. Heeft iemand tips?
stormy waters...
sailin'
pi_28541154
Belana, heb je al bij de drogist of aptheek gevraagd of ze iets hebben. En anders kan je het CB bellen. Misschien is het ook een idee om draagbare dvdspeler mee te nemen. Werkte bij Daan goed als afleiding. En kon die even ontspannen
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:44:41 #263
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28541532
wij hebben onze plannen gewijzigd
wij gaan volgende week woensdag al rijden ipv volgende week zaterdag.
en we doen het waarschijnlijk maar wel in 2 x 12 uur achter elkaar met zo'n kleintje is denk teveel ineens.
  woensdag 6 juli 2005 @ 16:53:56 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_28555323
@Quinny.. ik ga idd nog even langs de drogist en de homeopaat hier in de buurt.
tja, een draagbare dvd speler zou erg leuk zijn idd...
stormy waters...
sailin'
pi_28626593
Wij willen eind september naar Turkije, heeft iemand ervaring met zo'n all inclusive oord. De prijzen zijn erg aantrekkelijk en het lijkt mij echt heerlijk relaxed. Jenthe is dan 16 maanden. Welke plaat is mooi en weet iemand een mooi oord dat niet zo onwijs duur is en waar moeten we juist niet heen. Hoe zijn de babybedjes daar? Hoelang is het vliegen?
pi_28627352
ik weet niet hoe jullie het ervaren , maar op vakantie met de kinderen is eigenlijk een oxiemorron.

Ik kom kapotter terug als ik heen ga.
pi_28627449
nou in ons geval niet....

We gaan gewoon heerlijk met het gezin genieten..
We zijn tot nu toe met die kleine al in New York geweest en in Disneyland en we gaan in September en December ook naar Amerika.. en het blijft een heerlijke ontspanning, met of zonder kind! Hij is nog geen 2 seconde lastig geweest!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_28628767
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:09 schreef CANARIS het volgende:
ik weet niet hoe jullie het ervaren , maar op vakantie met de kinderen is eigenlijk een oxiemorron.

Ik kom kapotter terug als ik heen ga.
Als ik stiekem heel eerlijk ben zeg ik je hebt gelijk. Maar tergelijkertijd was onze vakantie ook een enorm succes. We hebben ontzettend veel plezier gehad en genoten met elkaar. Zonder kinderen is een vakantie nog van en voor jezelf, met kinderen gaat het alleen om en over de kinderen (zeker met jonge kinderen).
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:24:01 #269
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28636938
Joepie! Tent gekocht.
Zullen we er wel in passen met zijn drietjes?
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:28:52 #270
640 snoopy
peanuts
pi_28637085
Dutchie Gaaaaaaaf

Onze vakantie met Morris van ± 9 maanden was geweldig. Ik heb zo genoten omdat hij het zo naar zijn zin had en alles best vond Super!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:32:43 #271
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28637200
Leuke achtertuin heb jij Dutch...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:05:12 #272
119879 marisa
mama; (nog) geen vrouw van
pi_28638073
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 09:58 schreef Belana het volgende:
FF een vraagje...

Wij gaan naar Canada, met het vliegtuig dus en nu zit ik er een beetje mee dat Liam slecht slaapt buiten zijn bed. Mijn huisarts wil hem niets geven ervoor. Heeft iemand tips?
Ik gebruik voor mijn dochter "Rescue spray" van Bach (homeopatisch). Zowel voor het reizen als periodes van onrustig slapen. Werkt erg goed.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juli 2005 @ 22:09:50 #273
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28638199
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:09 schreef CANARIS het volgende:
ik weet niet hoe jullie het ervaren , maar op vakantie met de kinderen is eigenlijk een oxiemorron.

Ik kom kapotter terug als ik heen ga.
Beetje afhankelijk van je bestemming denk ik.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:11:18 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28638243
Wow, Dutchie, wat een gave tent!!! En ik was al zo blij met onze tent, maar die valt bij die van jou geweldig in het niet. Wij gaan onze tent dit weekend weer een keertje uitproberen. We gaan met de kinderen kamperen bij de boer (in een tent zonder ramen )
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:06:49 #275
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28651742
Ja die ramen zijn wel super idd. Hij is ook groter uitgevallen dan de bedoeling was hoor. Maar de 4-persoons zou weer te klein worden met het oog op de toekomst :x . En dan kun je met een paar jaar weer een ander kopen, zo blijf je bezig.

Onze oude tent hebben we via Marktplaats kunnen verkopen. Afscheid viel zwaar, zo veel mooie vakanties in meegemaakt. En nu hebben we ineens een joekel van een tent waarin een Amerikaanse koelkast niet eens zou misstaan.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 10 juli 2005 @ 14:17:44 #276
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28680482
Wij gaan in Sept naar hoog Vaals in Limburg,lekker met z`n drieetjes Sanne word tijdens de vacantie 7 maanden.We hebben een huisje gehuurd. lekker genieten dus.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  Jubileum moderator maandag 18 juli 2005 @ 20:20:14 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28920386
De oplettende kijker had hem vast al gezien maar er is een heuse vakantiewedstrijd.
Zie ook: Fok! Vakantie review wedstrijd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_28975087
Maar even hier dan, kon geen geschikter topic vinden:
Vliegen en zwanger zijn. Volgens internationale regels mag het tot 36 weken. Sommige luchtvaartmaatschappijen houden echter 28 weken aan.

Heeft iemand ervaring met zwanger lange afstanden vliegen, zo rond de 30 weken?
Want daar gaat het op neerkomen voor mijn vriendin. Ze is tamelijk onverwacht zwanger geworden, en we hebben al een verre reis geboekt aan het eind van het jaar. Als alles goed blijft gaan, is ze bij vertek 26 weken zwanger.
Is het echt zwaar kut om te vliegen voor een zwangere vrouw, tegen die tijd? Of moeten we ons niet zo druk maken en gewoon lekker op vakantie gaan?
  woensdag 20 juli 2005 @ 14:18:05 #279
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28975226
Spannend, ik was ook 26 weken zwanger toen wij naar Tenerife gingen. Het betrof hier slechts een vlucht van 4 uur dus was te behappen. Vraag wel om een extra stoel als het vliegtuig niet vol is. Dan kan ze iets comfortabeler zitten. Want echt een pretje is het niet, maar het kan ook geen kwaad. En ik zou het zo weer doen.
Waarschijnlijk bieden ze het haar wel aan, maar vraag anders voor het stijgen een kussentje. Die kan ze dan achter de riem voor haar buik doen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_28975654
Neem wel een lijstje mee met vertaling voor woorden die belangrijk zijn mocht de bevalling onverwachts eerder op gang komen.. De kans is niet groot, maar het gebeurt wel eens, en dan wil je toch wel graag begrijpen wat ze zeggen.
Fijne vakantie in elk geval!
pi_28976861
Thx.. het is wel op het randje vind ik.. als we teruggaan is ze 30 weken zwanger, En het is 15 uur vliegen. Goed voorbereiden dan maar, en die woordenvertaling mbt zwangerschap is ook wel handig idd!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:29:13 #282
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28979675
Pffff... 15 uur, da's wel lang. Maar ws hebben jullie dan ook betere stoelen dan op een charter bijv. Maar de bestemming zal het vast en zeker waard zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 8 augustus 2005 @ 08:36:55 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29499101
Afgelopen weekend 1 nacht "proef gekampeerd". In de regen, helaas. Maria werd veel wakker en sliep lastig in. We gaan dit jaar maar een weekje weg en het is ook nog een soort huwelijksreis voor ons (we trouwen de 20e en gaan daarna). Omdat we willen dat we een leuke week hebben, zonder slaapzorgen rond Marietje (camping wakker van Maria, Maria wakker van camping, van ons, van ritsen...) hebben we besloten dat we zonder tent gaan.

Bovendien willen we de kans op goed weer echt zo groot mogelijk maken. Noord-Frankrijk, wat eerst de bedoeling was, valt dus af voor ons.

Nu zijn er een paar opties:
  • een huisje of appartement in (Zuid-)Frankrijk en gaan met de auto
  • een huisje of appartement in Portugal en vliegen
  • een hotelkamer in Mexico en vliegen

    We hebben het liefst de auto en fietsen mee als we naar Frankrijk of Portugal gaan. Dan kunnen we lekker veel doen! Mexico is een toevallige aanbieding voor 399,- p.p. en daarom ook ineens een gave optie. Maar ja, met baby 12 uur vliegen? Jetlag, omschakelen van een paar dagen? En dan alleen een hotelkamer, waardoor je niet zoveel kunt doen als Maria slaapt... Mijn vriend denkt dat dat allemaal samen geen ontspannen vakantie oplevert, maar vooral gedoe.

    Ik wil heel graag naar Mexico, maar misschien zeggen jullie net als mijn vriend dat het echt te lastig zal zijn met baby, 1 week Mexico? Ik ben benieuwd naar jullie tips, advies of ervaring!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 08-08-2005 09:16:47 ]
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_29499216
    Ik heb ergens eens gehoord dat het in mexico rond september Hurricane Season is...vandaar dat er dan veel aanbiedingen zijn.

    Of het klopt zou je eens na moeten vragen/zoeken....
    pi_29499321
    Ik zou Mexico lekker vergeten en daar later eens heen gaan.
    Het is ver vliegen en waar wij ooit zaten moest je volgens mij malariapillen slikken en inentingen hebben.
    Ik denk een huisje in de buurt van een strand in Frankrijk of Portugal erg leuk kan zijn.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_29499337
    Oja, de algarve (portugal dus) is erg leuk! lekker weer en veel van cultuur te zien daar, dat is me erg goed bevallen.
      maandag 8 augustus 2005 @ 11:06:17 #287
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_29500790
    Het is in september idd Hurricane Season, vandaar dat je leuk geprijsde tripjes naar de Caribean kan maken rond die tijd. Het hoeft natuurlijk niet, maar ik zou de gok niet nemen.

    Volgende week een week naar Nieuwkoop, kijken hoe dat gaat met Glenn die geen 2 tellen zit
    Do you lead, or are you led?
    Are you sure that you don't care?
    pi_29501195
    Portugal is mooi land, maar weet niet hoe het met de bosbranden zit maar portugal is gelukkig niet al te klein
    Wel jammer dat het kamperen niet zo een s6 was
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_29503220
    Mexico zou ik ook niet doen, je bent al een paar dagen kwijt met bijkomen van je jetlag en dan kun je al weer terug. Bovendien is het hurricane seizoen, heb je inentingen nodig en is Mexico over het algemeen niet echt goed 'georganiseerd' dus dat lijkt me lastiger met een klein ukkie erbij. Portugal is erg mooi, lekker klimaat, en niet te lang vliegen. Ik zou dus voor Portugal gaan

    Spannend, ik heb 11 uur gevlogen toen ik 28 weken was, ik vond het wel te doen maar had wel veel last van m'n rug. Zorg dat ze aan een gangpad zit, dat staat wat makkelijker op en je hoeft niet te wachten op je slapende buurman als je naar het toilet moet. Regelmatig even een ommetje maken en wat oefeningetjes doen, kans op trombose is ook wat groter ivm zwangerschap, daar kun je evt. preventief medicijnen voor krijgen bij de huisarts. Hou er rekening mee dat er tegen die tijd een aardig buikje kan zitten en je dus niet alleen bij het vliegen daarvan last kunt hebben O ja, wat ik ook erg zwaar vond m.b.t. vliegen was dat we ver moesten lopen voor we bij de gate waren, misschien kun je daar vervoer voor regelen met zo'n karretje. En zorg voor weinig handbagage zodat ze niet ook nog hoeft te sjouwen.
      maandag 8 augustus 2005 @ 15:32:08 #290
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_29503414
    hoe komen jullie aan in-entingen voor mexico?? bedoelen jullie dan voor kindje of jezelf??

    ik ben al 2 x in mexico geweest en vriendlief zelfs 3 x, alle keren echt geen in-entingen nodig hoor

    maar mexico 12/13 uur in vliegtuig met kleintje zou ik niet doen, veels te lang.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 03:31:01 #291
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_29533529
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 14:13 schreef Spannend het volgende:
    Heeft iemand ervaring met zwanger lange afstanden vliegen, zo rond de 30 weken?
    Ik heb twee keer ver gereisd rond de 25 weken. Wat ik niet in je post terugvind, is waar je heengaat. Ik zou me namelijk vooral druk maken over de medische zorg (ik neem aan dat jullie een goede reisverzekering afsluiten) en eventuele verhoogte kans op ziektes op de plaats van bestemming. Als het een tropische bestemming is, zal ze het bovendien niet makkelijk hebben met het weer.

    Verder zijn er al een paar tips langsgekomen:
    - laat je vriendin aan het gangpad zitten zodat ze makkelijk naar de wc kan. Omdat ze als zwangere al een verhoogde kans heeft op blaasontsteking, moet ze zien te voorkomen dat ze haar plas gaat ophouden "omdat het zo lastig is".
    - laat haar zoveel mogelijk bewegen: voeten ronddraaien, knieen optrekken en steeds weer naar de pantry lopen voor een glaasje water bijvoorbeeld. Over anti-trombose medicijnen zou ik niet te licht denken. De meesen komen uiteindelijk via de navelstreng bij beeb terecht of moeten geinjecteerd en uitgebreid gecontroleerd worden.
    - zorg ervoor dat ze de uuh..... seatbelt na opstijgen en landen wel om heeft, maar niet te strak
    - neem wat dingen mee als een flesje water, mueslirepen en rozijntjes voor onderweg zodat je niet van anderen afhankelijk bent
    - hou er rekening mee dat een jetlag nogal wat koppiger kan zijn als je zwanger bent

    Neem trouwens vantevoren contact op met de luchtvaartmaatschappij om na te gaan wat de regels zijn en of ze een doktersverklaring nodig heeft.
    pi_29534992
    quote:
    Op maandag 8 augustus 2005 15:32 schreef Martineke het volgende:
    hoe komen jullie aan in-entingen voor mexico?? bedoelen jullie dan voor kindje of jezelf??

    ik ben al 2 x in mexico geweest en vriendlief zelfs 3 x, alle keren echt geen in-entingen nodig hoor
    Volgens de Site van de reisdokter is het wel verstandig... Bijna nergens is het verplicht om je in te enten, maar zodra je buiten de westerse landen komt, is het wel nuttig om er naar te informeren bij havenziekenhuis of reisdokter.

    De aanbevelingen veranderen trouwens ook, afhankelijk van waar je naar toe gaat en wat je gaat doen, evenals de economische en sociale situatie in het land dat je gaat bezoeken.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 23:03:26 #293
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_29548800
    Wij gaan bijna op vakantie!!!!!

    Het wordt drie weken Italie, heeeeerlijk!
    We gaan met de auto en de vouwwagen en natuurlijk met ons kleine prulletje Julius.
    Die is dan zo ongeveer vierenhalve maand.
    Ik weet dat dit hele topic erover gaat, en ik ga het ook zeker nog eens op mijn gemak doorspitten, maarre.... heeft er iemand gouden tips voor ons?

    Natuurlijk heb ik al gedacht aan;

    - per dag maar hooguit een ur of 6 rijden
    - medicijnen mee voor Juul (ORS ed)
    - goede reisverzekering
    - mannetje bijschrijven op paspoort
    - ramen van auto goed zonwerend maken

    ehhhhhh.... wie nog?
    pi_29561075
    Leuk Renzell
    Wij zijn ook naar Italië geweest met de kleine man.
    Krijgt Julius alleen BV? Misschien voor de zekerheid Nutrilon (oid). Ik weet niet of je dat daar kan krijgen. Flesjes, speentjes, luiers, zwemluiers, water voor onderweg in de auto, ik had wegwerpverschoonmatjes voor onderweg, snoetenpoetsers, zonnehoedje, zonnebrand, babyzwemband, babyfoon, eventueel een campingbedje (ook handig als box te gebruiken buiten met eventueel muggengaas), ossengalstick voor de ergste vlekken en verder weet ik ff niks meer
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      donderdag 11 augustus 2005 @ 21:44:31 #295
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_29567602
    Dank je Snoopy!
    Frisomelk neem ik inderdaad voor de zekerheid mee (voor als mama een avondje lekker wijn wil drinken...). En zwemluiers, da's wel een goeie. Zou zo'n kleintje eigenlijk al in het zwembad kunnen als dat niet extra verwarmd is? Ik heb het tijdens die hittegolf een tijdje terug wel geprobeerd in het zwembadje in de tuin, maar toen was het al snel huilen geblazen. Ook babyzwemband is een goed idee. Stel dat het zwemmen in een peuterbadje goed gaat, dan zou het perfect zijn, zo'n band.

    IK HEB ER ZIN IN!!!!!!!!
      donderdag 11 augustus 2005 @ 23:55:44 #296
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_29571215
    Afhankelijk van op wat voor camping je staat: een babybadje (kan ook een curverbox o.i.d.) Sommige (meestal duurdere) campings hebben voorzieningen voor baby's en dan heb je het misschien niet nodig. Flessenwarmer is ook handig
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
    pi_29573164
    ik heb zo 1 2 3 tips voor je Renzell maar ik ga iig een heel fijne vakantie toewensen
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      maandag 15 augustus 2005 @ 20:03:38 #298
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_29667114
    flessenwarmer ja! Ik dacht dat het misschien overdreven zou zijn, zeker omdat ik in principe gewoon bv geef en alleen maar af en toe een flesje, maar aangezien ineens blijkt dat we de grote (lees; enorme) auto van vriendjes ouders mogen lenen, kan het hele huis zo ongeveer mee. Dus ja, babybadje kan ook makkelijk. Fijn!
      maandag 15 augustus 2005 @ 21:43:14 #299
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_29670643
    Renzell, ik heb in zo'n campingzaak een inklapbare kleine kinderstoel gekocht ooit. Dat ding is wel heel handig, moet ik zeggen. Fungeerde ook een beetje als box waar ik Katja en Job in kon zetten als ik echt even mijn handen vrij moest hebben.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_29683396
    Wij hadden de Sack 'n seat mee op vakantie. Vond ik ideaal maar dat is vanaf 8 maanden zag ik.


    dit is niet Morris
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:28:15 #301
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_29686231
    Nog 2,5 week en dan gaan we naar Denemarken... Ons autostoeltje/ Maxi-cosi dilemma is opgelost, Luuke reist gewoon in d'r oude vertrouwde Maxi-Cosi. Ik kruip af en toe bij haar achterin, dan moet het goedkomen!
    Vind het wel spannend, zo'n stuk rijden met een kind wat niet stil wil zitten. We hebben staaaaapels kinder cd's, dus die gaan lekker mee.
    Renzell, heb je een campingbed? Wij vinden het ideaal als buitenbox. Ze kan lekker kijken en heerlijk spelen in dat ding.
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')