Ze gaan dus alle races van de Champcars live uitzenden. En het seizoen ziet er goed uit, met tot nu toe nog maar 1 oval op de kalender en 12 circuits waaronder een aantal stratencircuits en een vliegveldcircuitquote:CART: LIVE ON EUROSPORT TV
With an unprecedented migration of European drivers and former FIA International F3000 graduates to the Champ Car World Series in 2003, demand for live coverage of series event in Europe has led to the signing of a new deal with Eurosport TV to cover all 19 Champ Car races this year.
Eurosport TV and CART announced the signing of a three-year deal that will see Europe's most widely available channel broadcast the majority of the Bridgestone Presents The Champ Car World Series Powered by Ford events live. The deal positions the Champ Car World Series as the only American open-wheel racing series to have its events shown live in Europe.
"We are very pleased to be able to provide this Pan-European broadcast platform as part of our marketing strategy in Europe," said CART Director of International Operations and Development Timothy Mayer. "We are finalizing other terrestrial television deals in a number of countries which will be announced in the near future."
The new deal with Eurosport TV gives the Champ Car World Series a reach of over 93 million homes and 250 million viewers in 54 countries. Programming is delivered simultaneously in 18 European languages, allowing over 96 percent of European viewers to watch the racing action in their favorite language.
The European broadcast deal will allow fans to follow the action, not only of established stars such as Paul Tracy, Patrick Carpentier and Jimmy Vasser, but also new European-based rookies such as Sebastien Bourdais, Darren Manning, Patrick Lemarie, Mario Haberfeld, Joel Camathias and Tiago Monteiro.
Eurosport is broadcast via Astra, one of the main European satellites; on the basic programming tier of cable networks, and on nearly all existing digital platforms in the UK, Nordic Countries, France, Spain, Italy, Poland, Portugal and Greece.
K heb daar nog een spel van Andretti racing lolquote:Op zondag 14 maart 2004 22:39 schreef TheGHunter het volgende:
Doet Michael Andretti nog mee. Was altijd mijn favoriet namenlijk
nee die schijnt tegenwoordig teambaas te zijn van een irl teamquote:Op zondag 14 maart 2004 22:39 schreef TheGHunter het volgende:
Doet Michael Andretti nog mee. Was altijd mijn favoriet namenlijk
Helio Castroneves hangt in de hekken maar niet meer in de CART-serie,voor Helio moet je naar de IRLkijkenquote:Op zondag 14 maart 2004 23:50 schreef MaxPower het volgende:
Hoe heet die gast die in de hekken klimt ook alweer?
er hebben toch meer rijders zich te pletter gereden in de CART-serie dan in de IRL,al mag Kenny Brack nog van geluk spreken dat hij er nog isquote:Op maandag 15 maart 2004 00:04 schreef JPM01 het volgende:
snap niet wat die sukkel daar moet, als je IRL rijder bent vraag je om de dood![]()
Dat waren dus die slaapverwekkende herhalingen, om een uur of 00:00 snachts.quote:Op zondag 14 maart 2004 23:50 schreef MaxPower het volgende:
Volgens mij zenden ze dit al 1 of 2 seizoenen uit, best leuk inderdaad.
Dit is live coverage.. waarschijnlijk voor de amerikaanse races om een uur of 8 's avondsquote:Op maandag 15 maart 2004 00:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Heerlijk om voor het slapen nog even te gaan kijken
alleen maar rondjes rijden op een oval is goed voor jequote:Op maandag 15 maart 2004 00:46 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[..]
Helio Castroneves hangt in de hekken maar niet meer in de CART-serie,voor Helio moet je naar de IRLkijken
[..]
er hebben toch meer rijders zich te pletter gereden in de CART-serie dan in de IRL,al mag Kenny Brack nog van geluk spreken dat hij er nog is
maar die hele CART-serie is zwaar verkracht nadat het halve deelnemersveld is overgestapt naar de IRL,al zul je Paul Tracy daar natuurlijk niet over horen klagen
quote:Op maandag 15 maart 2004 11:14 schreef JPM01 het volgende:
alleen maar rondjes rijden op een oval is goed voor jein oktober vorig jaar is er ook een rijder verongelukt op de indy speedway en daarvoor kenny brack met een engeltje
![]()
ja zeer triest toen, ik heb die race nog gezien Live, ik vond het naar om te zien.quote:Op maandag 15 maart 2004 13:01 schreef Atreidez het volgende:
[..]
[afbeelding]
Greg MooreJongste winnaar ooit geweest, jongste polesetter ooit, en domineerde de eerste race in 1999. Dit had een kampioen kunnen worden...
Gelukkig zitten er dus nu niet meer zoveel ovals bij ook, wat het naar mijn idee een stuk leuker maakt.
Zanardi is alleen zijn benen kwijtquote:Op maandag 15 maart 2004 17:00 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ja zeer triest toen, ik heb die race nog gezien Live, ik vond het naar om te zien.![]()
maar in champcars zijn de laatste jaren geen doden meer gevallen in IRL des te meer.
dat soort zaken kun je moeilijk met elkaar vergelijken.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:25 schreef Spoenk het volgende:
[..]
Zanardi is alleen zijn benen kwijt
Weet je toevallig welke andere oval ze rijden? Tot nu toe is alleen de milwaukee mile op de kalender gezet, maar bv. een michigan of phoenix zou wel leuk zijnquote:Op maandag 15 maart 2004 23:12 schreef JPM01 het volgende:
IRL rijdt constant op Ovals & de champcar maar 2 keer per jaar.
dat zou ik ff na moeten vragen aan iemand, die wat meer contacten heeft in amerika.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Weet je toevallig welke andere oval ze rijden? Tot nu toe is alleen de milwaukee mile op de kalender gezet, maar bv. een michigan of phoenix zou wel leuk zijn
eurosport is niet te vertrouwenquote:Op woensdag 14 april 2004 21:18 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Zondag 22.00 - Snooker
![]()
http://www.cart.com/RaceDirector/Offer.aspquote:Op vrijdag 16 april 2004 16:09 schreef Atreidez het volgende:
Verdomme, het zal toch niet waar zijn! Ik zou er ontiegelijk van balen als t nu ineens weer niet doorgaat
Greg Moore is toch helemaal niet gecrashed op een oval?quote:Op maandag 15 maart 2004 13:01 schreef Atreidez het volgende:
[..]
[afbeelding]
Greg MooreJongste winnaar ooit geweest, jongste polesetter ooit, en domineerde de eerste race in 1999. Dit had een kampioen kunnen worden...
Gelukkig zitten er dus nu niet meer zoveel ovals bij ook, wat het naar mijn idee een stuk leuker maakt.
THNXquote:Op zaterdag 17 april 2004 00:09 schreef JPM01 het volgende:
[..]
http://www.cart.com/RaceDirector/Offer.asp
dit is wel een betaal functie iets, maar is voor 60 dagen gratis
Ik heb zojuist de eerste kwalificatie bekeken![]()
Greg is gecrashed op de California Speedway, een niet evenwijdige oval. En volgens mij zijn bijna alle dodelijke slachtoffers in de indycars op ovals gevallen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 16:41 schreef dazzle123 het volgende:
Greg Moore is toch helemaal niet gecrashed op een oval?
Ik moet wel eerlijk zeggen dat er bij de Indycars wel erg veel doden zijn gevallen de laatste jaren. Wat dat betreft doen ze het toch iets beter in de F1.
Ik heb het even nagezocht en Greg Moore is inderdaad gecrashed op een oval. Echter is het niet zo dat de meeste slachtoffers gevallen zijn op ovals. In 96 overleed Jeff Krosnoff op een niet oval. EN er was er ook nog eentje in een Penske volgens mij op laguna seca of zo die rechtdoor ging en op zijn kop terecht kwam.quote:Op zaterdag 17 april 2004 18:03 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Greg is gecrashed op de California Speedway, een niet evenwijdige oval. En volgens mij zijn bijna alle dodelijke slachtoffers in de indycars op ovals gevallen.
Gonzalo Rodriguez ging tijdens de training ipv linkshaf keihard rechtdoor de muur in over de kop en einde oefeningquote:Op zaterdag 17 april 2004 19:13 schreef dazzle123 het volgende:
op laguna seca of zo die rechtdoor ging en op zijn kop terecht kwam.
ik had gisteravond vloeiend beeldquote:Op zaterdag 17 april 2004 20:26 schreef Atreidez het volgende:
Net gekeken via die site, maar niet zo goed hoorKreeg steeds om de 20 sec. buffering en dan stond ie stil om 20 sec erna weer verder te gaan voor 20 sec enz.
Formule 1 en competitie gaan niet zo goed samen geloof ikquote:Op zondag 14 maart 2004 20:19 schreef Atreidez het volgende:
Lijkt me een leuke competitie om te volgen naast de F1
Die ging de hekken in ja en plette ook nog een marshall.quote:Op zaterdag 17 april 2004 19:35 schreef tjaweetjijhet het volgende:
die van krosnoff, dat was geen fijne, rechtsaf omhoog de hekken in toch?![]()
die link die ik eerder deze topic poste kun je de race WEL bekijken livequote:Op zondag 18 april 2004 17:34 schreef MonoSynth het volgende:![]()
Was me net aan het voorbereiden op een avondje een *echte* autorace kijken
![]()
ik woon een kabel gehucht waar alleeen ADSL isquote:Op zondag 18 april 2004 19:29 schreef MonoSynth het volgende:
Alleen jammer dat ik in een ADSL-loos gehucht woon waar slechts kabel met maximaal 8 KB/s beschikbaar is
1 of 2 ovals vind ik wel leuk, maar zo'n heel seizoen rondjes rijden kan ik niet van genieten. Indy, Michigan en Phoenix vind ik wel gaaf... Waar ik me wel op verheug is die race op dat vliegveldquote:Op maandag 19 april 2004 17:57 schreef mikezwet het volgende:
Long Beach is geen circuit om echt in te halen, dat is jammer. Ik vind ovals altijd wel gaaf. Wanneer tracy wat verder naar achter zit is het ook meestal wel spanned, inhaalslag!
Cleveland das toch dat geile vliegveldcircuit met die wazige pitts en waar om de haverklap iemand van de baan af tettert met als gevolg 97x een gele vlag situatie waardoor het voor geen meter op schiet met de wedstrijd zeker niet als er ook nog een bak water uit de hemel valtquote:Op maandag 19 april 2004 22:51 schreef mikezwet het volgende:
Cleveland vind ik ook altijd gaaf, ovals vind ik op de een of andere manier wel gaaf, het zijn meestal close finischés en vooral in de laatste rondes met een mooi kopgroepje.
dat is die jah, heel veel gespeeld met GP3quote:Op maandag 19 april 2004 23:58 schreef BernieEcclestone het volgende:
[..]
Cleveland das toch dat geile vliegveldcircuit met die wazige pitts en waar om de haverklap iemand van de baan af tettert met als gevolg 97x een gele vlag situatie waardoor het voor geen meter op schiet met de wedstrijd zeker niet als er ook nog een bak water uit de hemel valt
quote:An Englishman abroad - Justin Wilson Interview!
Apr 19 2004
Cosworth Racing caught up with former F1 and rookie Champ Car driver Justin Wilson immediately after the finish of his first race at the Long Beach Grand Prix.
You’ve just finished your first Champ Car race in sixth place, held the fastest lap during the race and climbed five places. You must be pleased.
Yes, I’m very happy, although I didn’t get the extra point for the fastest lap as mine was beaten towards the end of the race by two tenths of a second. But I did get the point for the most places made up, for improving five positions during the race. So I am happy – I really enjoyed the race.
What’s your initial impression of racing in America?
I really like it. It’s all about entertainment and the series itself is very friendly but at the same time, extremely professional. There are no compromises as a result of the whole thing being so open and accessible. It’s very enjoyable for a driver.
How does Champ Car racing compare with what you’ve done before?
It’s very similar to Formula 3000, in that everything is very close and to succeed, you have to work very hard on the car set-up to make it work as well as possible for the particular track conditions
Technically, Formula One cars and Champ Cars are very different. As a driver, what are the main differences between the two?
The most obvious one is the power delivery – when the turbo on the Champ car comes in, it really gives you a kick in the back – it’s an amazing feeling. The Champ Car isn’t more or less physically demanding to drive, it’s just different. Some things are easier, some are harder. As an example, the Champ Car steering is much heavier but generally, the cars aren’t as hard on the body as F1 cars, so the differences tend to balance out.
How much testing did you carry out before the start of this weekend’s program?
I did one day at the Homestead course in the team’s Reynard chassis, followed by two days on the Fontana road course on the Lola car. That was Wednesday and Thursday, then it was Friday morning and practice at Long Beach. Obviously we’re still catching up but we learned a lot during testing, as well as this weekend.
The fans seem to have a very high importance placed on them
Yes, they are very important because without them, there’s no reason for the sponsors to be involved and without the sponsors, we don’t go racing
You spent an hour signing autographs on Friday. Is this new for you?
I’ve done this kind of thing before but it’s amazing how passionate people here are. They are genuinely interested in the sport and follow the series and drivers like crazy. The response I’ve had here has been amazing.
Finally, has your signature got shorter and quicker?
Yes, it used to be J-W-I-L-S-O-N. Now, it’s J-W-squiggle.
quote:Op maandag 19 april 2004 23:58 schreef BernieEcclestone het volgende:
[..]
Cleveland das toch dat geile vliegveldcircuit met die wazige pitts en waar om de haverklap iemand van de baan af tettert met als gevolg 97x een gele vlag situatie waardoor het voor geen meter op schiet met de wedstrijd zeker niet als er ook nog een bak water uit de hemel valt
quote:Dear Sir,
Thank you for your interest in Eurosport. We have just received information on the current situation. Unfortunately, at the beginning of the year the Rights Holder for Champcar changed and therefore, the contract that we had with the one before was no longer valid. We are still in negotiation with the new Rights Holder, but at the moment we are not that optimistic about finding an agreement.
We appologise for any inconvenience and hope you continue to enjoy Eurosport.
Please always keep an eye on our website www.eurosport.com for any uptodate info.
Kind regards
Eurosport
Eurosport en SBS lijken me niet erg waarschijnlijk.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:18 schreef fisico het volgende:
Iemand enig idee of de Indy500 wordt uitgezonden in nederland en zo ja door wie?
Aangezien Eurosport (blijkbaar) de rechten op Champcars heeft zullen zij het niet uitzenden. Blijven over RTL5 (bekend van 24uren en ook de indy) of SBS. Aangezien het niet genoeg volks is zal het op SBS ook niet te zien zijn. Daarbij valt de finishtijd gelijk met die van Hart van Nederland
Dus gaat RTL5 icm Allard de Indy uitzenden?
arie doet niet mee dit jaarquote:Op maandag 24 mei 2004 11:50 schreef mitt het volgende:
[..]
Eurosport en SBS lijken me niet erg waarschijnlijk.
RTL heeft het wel ooit gedaan meen ik maar of ze het nu weer doen, hangt ook van Luyendijk af
Mooie racedag zondag met ook nog de F1 smiddagsquote:16:10 Ayrton Senna - The right to win
17:15 De Indianapolis 500
Voorbeschouwing op de 88e Indy 500.
17:50 De Indianapolis 500
Live verslag van de 88e Indy 500 op de beroemde Oval van Indianapolis.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:38 schreef Atreidez het volgende:
Aankondiging voor Indy 500 gezien op RTL5. Ze beginnen om 17:15 op zondag met voorbeschouwing.. Als je echter een uurtje eerder al tijd hebt wordt je nog getrakteerd op een Senna docu ook
[..]
Mooie racedag zondag met ook nog de F1 smiddags
Heb vakantie dus zal morgen eens kijken of ik er wat moois van kan makenquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:31 schreef mitt het volgende:
Over de Indy 500 mag best een eigen topic geopend worden hoor
Die zender zit nu als etalagekanaal bij Casema. 24 uur per dag racen.quote:Op woensdag 3 november 2004 14:42 schreef mikezwet het volgende:
Via de schotel kan ik een abbo nemen op de zender "Motors". Hierop zenden ze wel herhalingen van Nascar uit, weet iemand of Champ Car en IRL hierop ook worden herhaald, samengevat oid.
*zoekt e-mail adres van arie even opquote:Op maandag 8 november 2004 13:46 schreef MonoSynth het volgende:
Arie als teambaas
Jos en Christijan als coureurs
idee?
het leeft dus wel. mooi om te lezen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 22:09 schreef Atreidez het volgende:
http://www.champcar.nl/
Met dank aan JPM01 voor t nieuws
quote:At the Sebring International Raceway in Central Florida, Christijan Albers put in an impressive performance in his first Champ Car appearance for Walker Racing last Wednesday. Under fresh but sunny circumstances the Dutchman drove about 100 laps at the 2.0 mile short course and immediately set competitive laptimes.
Albers, who accepted an invitation from teamowner Derrick Walker after the latter got impressed by Albers performances in recent years, flew already to the team's headquarter in Indianapolis last weekend in order to fit his seat. To thank his main sponsors for their support in 2004, the 750 HP racecar carried a special black and white livery for this occasion with expressions from TRUST, JVC and GR8 INDUSTRIES.
Due to his recent race and test activities in DTM, Formula One and now Champ Car, Albers was able to give a good comparison between these three series during the one-day testsession. In Champ Cars, for example, the use of tyreblankets are forbidden, and drivers also need to operate the clutch by their left foot. To combine his experience with the know-how of Walker Racing, Albers continuously improved himself in terms of both speed and feedback.
Albers commented on his Champ Car experience: "By my knowledge, no one has ever before tested two F1's and one Champ Car in three weeks time. Therefore a big "thank you" goes out to Derrick Walker and his team! Next to enjoying this great opportunity, I also went immediately flat out to find the limits of the car. Though that was quite hard in the beginning, as the tracksurface exists of both tarmac and concrete layers, I could soon find my rhythm. My laptimes in both the morning and the afternoon session were competitive. A true nice end of the season!"
hij is de 2e nederlander hoor, eergister teste nicky pastorelli al een champcar..., de teambaas was onder de indruk hij heeft hem zelfs een optie van 2 maanden opgenomenquote:Op donderdag 16 december 2004 11:02 schreef Atreidez het volgende:
JAJAJAJAJA! Christijan Albers werkt Champcar testsessie afEindelijk een slimme nederlander?
[..]
[afbeelding]
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=72004
Trust mag natuurlijk geen coureurs buiten Verstappen sponsoren in het kampioenschap van de FIA, maar champcar mag natuurlijk wel
Ik denk dat we daar maandag wel wat exclusiefs over te melden hebben, jaquote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:50 schreef JPM01 het volgende:
al iets meer bekend over nicky??
Volgens mij zeg je zelf in je openingspost dat Eurosport gaat uitzenden... Of toch niet?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 02:27 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar de site! Maar vooralsnog is er geen zender die t gaat uitzenden, dus qua populariteit zal t dan weer tegenvallen
moet je ff kijken naar de datumquote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:48 schreef Coelho het volgende:
[..]
Volgens mij zeg je zelf in je openingspost dat Eurosport gaat uitzenden... Of toch niet?
Bron: champcar.nlquote:Afgelopen week gingen er op internet allerlei geruchten rond de Champcar World Series uitzendingen op eurosport. De races zouden op Eurosport 2 worden uitgezonden of sommige races zouden niet worden uitgezonden, waren enkele van deze geruchten. Dit bracht Champcar.nl ertoe om contact op te nemen met Eurosport en deze kon bevestigen dat alle races zouden worden uitgezonden.
Echter zullen niet alle races live worden uitgezonden, van de huidige kalender zal de helft van de races live worden uitgezonden, de overige races zullen worden uitgezonden in een samenvatting van een uur. Maar dit kan nog veranderen, omdat het huidige uitzendschema nog onder voorbehoud is.
Hierbij moeten we opmerken dat wanneer er nog races aan de kalender worden toegevoegd, het nog maar de vraag zal zijn of deze nog in het uitzendschema van Eurosport kunnen worden opgenomen.
In ieder geval is dit uitschema een grote stap vooruit vergeleken met vorig jaar en zal de Champcar World Series komend in Nederland en België komend seizoen op tv te volgens zijn.
Ahh dit maakt me dag helemal goedquote:Op maandag 10 januari 2005 12:20 schreef JPM01 het volgende:
meer nieuws over eurosport
[..]
Bron: champcar.nl
Nee, Eurosport wist mij (champcar.nl) te melden dat er geen Champcarraces of kwalificaties worden uitgezonden op Eurosport 2 (de internationale versie ervan, wat we in Nederland hebben, het schijnt weer anders te zijn in oa Groot-Brittanië).quote:[b]Op dinsdag 11 januari 2005 20:56 Vraag me alleen af of het nou eurosport of eurosport2 is. 2 heb ik namelijk niet, weet niet hoe ik hier aan kan komen ook...
quote:Verstappen naar ChampCars
Autosport -
Jos Verstappen zet zijn autosportloopbaan nagenoeg zeker voort in de Verenigde Staten. De Limburgse coureur heeft aanbiedingen van drie teams uit het ChampCar-kampioenschap, de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1.
Verstappen vertrekt over ruim een week voor onderhandelingen naar Amerika en is van plan op 1, 2 en 3 februari te gaan testen. Daarna wil hij een besluit nemen voor welk team hij zal gaan racen.
Verstappen had ook een aanbod van Minardi om na een jaar afwezigheid terug te keren in de Formule 1. In 2003 reed de 107-voudig Grand Prix-coureur ook al voor het Brits/Italiaanse team, waar Christijan Albers onlangs werd gepresenteerd als eerste rijder. ,,Ik heb er lang over nagedacht, want de Formule 1 is natuurlijk wel het hoogst bereikbare. Paul Stoddart (teambaas, red.) is een goede vriend en zou mij ook graag zien terugkeren bij Minardi, maar ik ben aan een nieuwe uitdaging toe.''
Verstappen wil vooral naar de Verenigde Staten om zijn stuurmanskunst te etaleren. Te lang heeft de 32-jarige autocoureur naar zijn zin in de anonimiteit gereden. ,,In de Formule 1 ben je te afhankelijk van het materiaal en de politieke spelletjes die er gespeeld worden. Het is fantastisch om in zo'n auto te rijden, maar in de loop der jaren heb ik ervaren dat voor goede prestaties de coureur van ondergeschikt belang is'', zegt Verstappen. ,,Bij de ChampCars speelt de rijder een grotere rol, omdat de techniek niet zo ver is doorgevoerd als in de Formule 1. Ik wil in een auto zitten die me in staat stelt te laten zien hoe goed ik ben. Ik wil kunnen inhalen, wil duels uitvechten, kans hebben op podiumplaatsen. Dat denk ik te vinden in Amerika.''
Drie teams dingen naar de gunsten van Verstappen. Interessant is het aanbod van Emerson Fittipaldi, tweevoudig wereldkampioen Formule 1 (1972, 1974) en gewezen winnaar van het ChampCar-kampioenschap (1989). De Braziliaan komt met een nieuw team aan de start en heeft Verstappen op het oog als eerste rijder. Rocketsports, dat met de Canadees Alex Tagliani vorig jaar een ChampCar-race won, en MI-Jack Conquest zijn de andere renstallen die Verstappen graag willen inlijven. Ook de meer bekende teams Newman/Haas en Forsythe namen contact op, maar zij eisten een flinke sponsorbijdrage.
Verstappen heeft nog geen voorkeur voor een team, ook al lijkt een avontuur met Fittipaldi publicitair het meest interessant. ,,Ik ga eerst praten met de teams. Daarna ga ik testen en pas dan zal er een beslissing vallen. Het hangt ook van de sponsoring af. Bovendien zijn we nog in onderhandeling met een Nederlands tv-station omtrent de uitzendrechten van de ChampCar-races.'' Verstappen hoopt stiekem dat hij met goede resultaten in Amerika meer aandacht zal trekken dan Albers, die bij Minardi vrijwel zeker gedoemd is tot achteraan rijden. ,,Als ik me in de kijker kan rijden weet je maar nooit wat er dan volgend jaar nog in het verschiet zit'', zegt Verstappen, die denkt nog vijf jaar aan de top mee te kunnen.
In vergelijking met de Formule 1 is ChampCar veel goedkoper. De reglementen staan minder geavanceerde techniek toe, waardoor de rol van de coureur veel groter is. Alle teams racen bovendien met hetzelfde chassis (Lola), gebruiken een gelijksoortige motor (Ford) en rijden met dezelfde banden (Bridgestone). Een bolide sneller maken is vooral een kwestie van een juiste afstelling van de auto, waarbij de aanwijzingen van de coureur van groot belang zijn.
Het ChampCar-kampioenschap is vaak een toevluchtsoord geweest van gewezen Formule 1-coureurs. Emerson Fittipaldi en Nigel Mansell zijn de meest treffende voorbeelden. Zij werden wereldkampioen in de Formule 1, maar waren ook in Amerika succesvol. Toch hebben ook rijders de omgekeerde weg bewandeld. Jacques Villeneuve, Juan-Pablo Montoya en Cristiano da Matta werden ChampCar-kampioen alvorens zijn de overstap naar de Formula 1 maakten.
Het ChampCar-kampioenschap 2005 bestaat vooralsnog uit veertien races, te beginnen op 10 april in Long Beach. Behalve in de Verenigde Staten en Canada zijn er ook wedstrijden in Mexico, Korea en Australië. De meeste races zijn, net als in de Formule 1, op straten- of permanente circuits. Twee keer slechts wordt er op een ovalen baan gereden.
staat ook iets in over een Nederlandse TV zender die het wil gaan uitzendenquote:
Hij legt mooi uit waarom hij niet meer in de F1 wil rijden maar in de Champ Carsquote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:56 schreef TheGHunter het volgende:
Verstappen dus hoogstwaarschijnlijk naar Amerika
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:56 schreef TheGHunter het volgende:
Schijnt dat er ook nog onderhandeld wordt om de champcars naar n nederlandse zender te brengen, ben benieuwd!
Helaas is het bij Eurosport zo dat je vaak pas in de opwarmronde invalt, en vervolgens wordt na de finishvlag een volgende sport aangezet. Juist zenders als RTL of SBS zouden wat meer achtergronden kunnen brengen. Achtergronden die juist zeker interessant zullen zijn als er een Nederlander meerijdt.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:59 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Hij legt mooi uit waarom hij niet meer in de F1 wil rijden maar in de Champ Cars![]()
[..]
Opzich vind ik het al goed als eurosport het gewoon uitzend, van mij hoeft rtl5 of sbs er weer niet in te duiken, er een hele leekshow van te maken en het commercieel te maken zodat alle F1 mannetjes het ook weer over champ car gaan hebben.
Nu is het een beetje een acheraf gelegen sport die je volgt
Bron : http://www.champcarnews.nl/index.php?templateid=news&id=643quote:Timo Glock gaat deze week testen samen met RocketSports op Sebring, dit komt doordat hij verder geen kans ziet om bij Jordan terecht te komen.
Timo Glock was nog lang in de running voor het Jordan stoeltje om dit jaar in de Formule 1 te gaan rijden. Nu dit echter niet doorgaat richt Timo Glock zijn pijlen op de Champcars. RocketSports zal deze week testen op Sebring samen met de andere teams.
Mocht Timo Glock naar RocketSports gaan dan zal hij teamgenoot worden van Alex Tagliani. Wat deze test betekend voor Jos Verstappen is niet duidelijk er was spraken van intresse vanuit RocketSports richting Verstappen. Echter is er op het moment niet veel duidelijk over deze plannen.
Bron : http://www.champcarnews.nl/index.php?templateid=news&id=651quote:Newman/Haas en RuSPORT waren ook aanwezig maar testen niet door het koude weer, zo spaarde ze het materiaal en een testdag werd ook gespaard. De duitser Timo Glock reed vandaag in de nummer 8 RocketSports wagen. Samen met Matt Halliday en Bruce Jouanny die voor het Mi-Jack Conquest Racing team de nodige rondes aflegde. Matt Halliday reed vandaag bijna 6 uur lang in de auto. Een goede prestatie voor deze rookie. Vooral omdat hij vlak voor de test nog in het ziekenhuis was door een flinke maagpijn. "Ik had een goede dag de auto voelt goed aan ik ben tevreden, zeker omdat we zoveel laps hebben kunnen afwerken"
Bron : http://www.champcarnews.nl/index.php?templateid=news&id=650quote:De tweede rijder van het team zal eind februari pas bekend worden gemaakt. Eerst zullen er enkelen test worden afgewerkt op Homestead. Of hier ook Verstappen bij zit wordt niet gezegd. Wel is het zo dat de jonkies Bruce Johanni en Matthew Haliday zullen gaan testen voor Mi-Jack Conquest Racing. De rijders uit respectievelijk Frankrijk en Nieuw Zeeland zullen dan beide achter het stuur gaan zitten.
http://www.champcar.nlquote:De vader van Andrew Ranger melde vandaag dat Andrew 14 en 15 februari gaat testen voor Walker op Sebring, waarschijnlijk voor Walker Racing. Dit zou wel eens een grote concurrent voor Pastorelli en Haberfeld kunnen worden. Vooral om de reden dat Pastorelli en Haberfeld weinig sponsoring meenemen, terwijl Ranger de nodige miljoenen van het Amerikaanse Tide achter zich heeft.
http://digilander.libero.(...)zanardi-the_pass.avi, http://digilander.libero.(...)eos/V_corkscrew1.avi en http://digilander.libero.(...)eos/V_corkscrew2.avi. Lijkt overigens sterk op die actie die Frentzen ooit in Portugal uithaalde...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 07:58 schreef MaxPower het volgende:
Is er een filmpje online van "The Move"?
Cool bedankt!!quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://digilander.libero.(...)zanardi-the_pass.avi, http://digilander.libero.(...)eos/V_corkscrew1.avi en http://digilander.libero.(...)eos/V_corkscrew2.avi. Lijkt overigens sterk op die actie die Frentzen ooit in Portugal uithaalde...
Is er nu bekend of er ook maar iets van de Champ Cars (of anders IRL) in Nederland uitgezonden zal worden? Of wordt het weer kijken via torrents...?
Bron: http://www.champcarnews.nl/index.php?templateid=news&id=725quote:Zojuist is bekend gemaakt dat Ryan Hunter-Reay volgend jaar uit zal komen voor het team van RocketSports.
Ryan Hunter-Reay vorig jaar uitkomend voor Herdez Competition zal dit jaar teamgenoot worden van Alex Tagliani bij RocketSports. Eerder werd al verwacht dat Ryan Hunter-Reay bij RocketSports zou gaan rijden. Timo Glock werd eerder ook in verband gebracht met het team van RocketSports. Mocht RocketSports dit jaar 3 auto's gaan inzetten dan zal Timo Glock de derde auto besturen.
Hunter-Reay is blij om voor RocketSports uit te komen, "Het is erg fantastisch om mijn carriere in de Champ Car World Series te vervolgen. RocketSports heeft vorig seizoen twee races gewonnen met Alex Tagliani. Ik hoop dit jaar ook races te kunnen winnen met het team."
Ook teameigenaar Paul Gentilozzi is erg blij met de komst van Hunter-Reay, "Ryan is een groot talent, dit is ook een van de redenen dat Ryan vorig jaar geeerd werd met de Greg Moore Legacy Award. Hij is een complete rijder en zal veel kennis en talent naar ons team brengen. Met Ryan in het team verwacht ik dat we in 2005 nog beter zullen scoren als vorig jaar."
Ook onze landgenoot Jos Verstappen was in gesprek met RocketSports, met de aankondiging van Ryan Hunter-Reay lijkt het erop dat Verstappen geen stoeltje vind bij RocketSports. Verstappen wordt nog wel genoemd bij de team van Conquest Racing en Fittipaldi Racing.
Ja klopt, je hebt naast de IRL nog wel wat klasse's geloof ik maar dat is denk te verglijken met F3000quote:Op donderdag 10 maart 2005 13:44 schreef Chepke het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zijn er twee grote race leagues met open auto's in Amerika: de IRL en champcar.
Ja klopt, je hebt naast de IRL nog wel wat klasse's, Bombardier geloof ik maar dat is denk te verglijken met F3000quote:Op donderdag 10 maart 2005 13:44 schreef Chepke het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zijn er twee grote race leagues met open auto's in Amerika: de IRL en champcar.
Waar lees je dat? Pastorelli heeft het volgens mij (iig na de zomer) druk genoeg met het testen voor het F1-team van Midland-Jordan, die willen namelijk een compleet nieuwe auto ontwikkelen...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:41 schreef Chepke het volgende:
Ik lees trouwens net dat Pastorelli zo goed als zeker gaat rijden bij Walker Racing...
Bron: http://www.Champcarnews.nl : http://www.indycar.nlquote:Verstappen zal volgende week voor het team van HVM Racing testen op Sebring hij vliegt dit weekend naar Amerika.
Onze landgenoot gaat volgende week testen voor het Champcar team HVM Racing. Hij zal dit weekend naar Indianapolis vliegen waar hij zal worden verwelkomt door Vince Kremer. Verstappen zal maandag aanwezig zijn op de fabriek om een stoeltje te passen. Dinsdag zal Verstappen dan naar het circuit van Sebring vliegen, woensdag zal hij naast drie andere rijders testen voor HVM Racing. Wie deze drie andere rijders zijn is nog niet bekend.
Mocht de test goed gaan dan zal Verstappen ook nog op de donderdag voor HVM Racing testen. Jos Verstappen zelf is uitermate blij met deze test. "Voor mijn fans h eeft het allemaal lang moeten duren, maar eindelijk is de eerste stap gezet. Uiteraard is de voorbereiding niet helemaal optimaal, maar ik zal daar eens laten zien wat ik waar ben. Ik wil weer presteren, dus met goede rondentijden zal ik het team ervan overtuigen dat ze niet om me heen kunnen."
HVM Racing is sinds 1981 actief in de Champ Car World Series. Dit jaar heeft het team alleen nog Mario Dominguez onder contract staan. Andere rijders die kans maken bij HVM Racing zijn Bjorn Wirdheim, Roberto Gonzalez al heeft hij wel zijn sponsor Nextel verloren, en de Mexicaan Antonio Perez-Garibay.
Vorig jaar eindigde Ryan Hunter-Reay op een mooie negende plek in de eindstand. Hunter-Reay scoorde de pole op Milwaukee en wist ook de race te winnen. Ook op Elkhart Lake (Road America) scoorde Hunter-Reay goed met een vierde plek na gestart te zijn van de eerste rij op plaats twee.
Mario Dominguez deed het vorig jaar nog beter voor het team van HVM Racing, met een vierde plek in de eindstand. Met drie maal een derde plek op Monterrey, Montreal en in Australie scoorde hij in totaal 244 punten. Verder was Dominguez zeven maal in de top zes te vinden. Je kunt het team van HVM Racing dus wel een subtopper noemen, een uitgelezen kans voor Verstappen om te scoren.
Bron: champcar.nlquote:n de nieuwste versie van het uitzendschema van RTL 5 voor de maand april, staat momenteel een wekelijks RTL Autosport programma. RTL Autosport zou dan elke maandag van 22:30 uur tot 23:30 uur duren en elke zaterdag worden herhaald van 15:30 uur tot 16:30 uur. Dit zou dan betekenen dat hiermee de Champcarraces toch elke maandag na de race samengevat zouden worden uitgezonden. [RTL 5]
Echter geeft dit uitzendschema van RTL 5 nog geen zekerheid. De programma’s die in het schema staan, komen niet altijd overeen met de werkelijk uitgezonden programma’s. Tevens zal er veel afhangen van Verstappen, indien hij tekent bij HVM Racing kunnen we mogelijk zelfs de races live op RTL 5 verwachten gedurende het seizoen.
Tevens staat er niet vermeld of in deze uitzendingen inderdaad de Champcar World Series zal worden uitgezonden. Echter is dit wel waarschijnlijk, want zover bij Champcar.nl bekend is, zal RTL 5 geen andere autosporten uitzenden in april.
Het (voorlopige) uitzendschema van RTL autosport in april:
Maandag 4 april 22:30 – 23:30
Zaterdag 9 april 15:30 – 16:30 herhaling
Maandag 11 april 22:30 – 22:30
Zaterdag 16 april 15:30 – 16:30 herhaling
Maandag 18 april 22:30 – 23:30
Zaterdag 23 april 15:30 – 16:30 herhaling
Maandag 25 april 22:30 – 22:30
Zaterdag 30 april 15:30 – 16:30 herhaling
Update: Autosport.nl meldt dat het programma waar het hier om gaat naast Champcars ook aandacht zal besteden aan de Indy Racing League en de Nederlandse autosport. Het programma wordt dan vanuit de studio in Hilversum worden gepresenteerd door Marcel Maijer.
Volgens autosport.nl zal de eerste uitzending maandag 28 maart worden uitgezonden. Dit staat inderdaad op het uitzendschema van RTL 5, maar staat voorlopig niet in de tv gids op RTL5.nl. De eerste uitzending zou vooral over Jos Verstappen gaan, met exclusieve beelden van zijn eerste meters in een Champcar, wat later vandaag zal gebeuren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | . Paul Tracy (Forsythe) - 51.47 . Timo Glock (Rocketsports) – 51.64 . Jos Verstappen (HVM) – 51.82 . Andrew Ranger (Conquest) – 51.97 . Ryan Hunter Reay (Rocketsports) – 52.06 . Nelson Philippe (Conquest) – 52.13 . Jimmy Vasser (PKV) – 52.39 . Alex Tagliani (PKV) – 52.57 . Marcus Marshall (Walker) – 52.60 . Oriol Servia (Coyne) – 52.60 . Ronnie Bremer (HVM) – 52.62 . Bjorn Wirdheim (Coyne) – 52.92 |
In Europa nietquote:Op maandag 28 maart 2005 19:21 schreef Chepke het volgende:
Ik ben benieuwd of het de populariteit van Formule 1 enigzins kan gaan benaderen...
te stilquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:12 schreef Chepke het volgende:
Het blijft weer akelig stil rondom Verstappen...
Precies, en ik vind het nergens anders ook.quote:Op vrijdag 1 april 2005 08:13 schreef Klonk het volgende:
op een dag als vandaag geloof ik niets........
quote:Jos Verstappen is nog altijd in gesprek met teams in Amerika om tijdens de volgende race in Monterrey achter het stuur te kruipen.
In een interview met het blad Formule1 verteld Jos Verstappen over zijn toekomst. Zo laat hij weten dat er nog steeds wordt gezocht naar een stoeltje voor de volgende Champcar race. Verstappen zou inmiddels worden geholpen door een tussenpersoon in Amerika. Een Amerikaanse agent zou voor Verstappen aan het onderhandelen zijn met de teams. Probleem voor Verstappen is nog altijd het sponsorgeld.
Muermans Groep is op dit moment de enige sponsor voor Jos Verstappen. Het Trust verhaal is tot op heden nog niet opgelost. Of dit nog voor de volgende race is opgelost moet worden afgewacht. De teams waar Verstappen mee praat en kans maakt hebben allemaal geld nodig voor het stoeltje. HVM Racing heeft een derde wagen, dit omdat Jensen Motorsport de Lola heeft terug gegeven. Jensen Motorsport doet immers de volgende race niet mee.
Ook Forsythe behoort nog steeds tot de mogelijkheden echter is voor het derde stoeltje 5 miljoen euro nodig. Iets wat Verstappen op dit moment niet aan sponsorgeld heeft. Verder heeft PKV Racing nog een derde Lola staan. Deze wordt inmiddels geprepareerd voor de volgende race. Michel Jourdain zou hiervoor in aanmerking komen, echter is deze deal nog niet rond. Het lijkt erop dat er wat problemen zijn voor Jourdain met zijn sponsors. Goodyear sponsort Jourdain in Nascar echter rijdt de Champ Car World Series op Bridgestone banden.
Ik zie nog nix....quote:Op zondag 22 mei 2005 18:33 schreef Atreidez het volgende:
Ja vanavond om 20:00 op Eurosport, de tweede champcar race van t seizoen in Monterrey, Mexico. Sebastian Bourdais wederom op pole, met een gap van meer dan een halve seconde. Justin Wilson goed tweedeEerste bocht schijnt altijd chaos te zijn, ben benieuwd.
ik denk dat we ook dat kunnen vergeten.....quote:
nee, viel me ook tegen en die full course yellows vond ik wel iets te overdrevenquote:Op maandag 23 mei 2005 11:37 schreef Atreidez het volgende:
Ik raakte de concentratie een beetje kwijt toen ze na de zoveelste herstart na 1 ronde alweer met een full course yellow reden. Dat de baan geblokkeerd is, ok! Maar om nou voor elke scheet die SC weer t veld op te laten pakken was ook een beetje overdrevenWel wat grappige acties gezien, maar een echt spannende race was t ook weer niet..
19:00 volgens mijquote:Op zondag 29 mei 2005 08:39 schreef mikezwet het volgende:
Vanavond Indy500Danica Patrick op de 4e startplaats. Als ze wint gooit ze haar overal over het hek
![]()
Iemand die weet hoelaat de echte start nederlandse tijd is?
en "noon" is volgens mij 12:00 en indy heeft 7 uur tijdverschilquote:Sunday, May 29 89TH INDIANAPOLIS 500
5 a.m.-6 p.m., Public Gates Open
11:30 a.m., Driver Introductions
Noon, 89th Indianapolis 500-Mile Race
Je kan beter in de US blijven, daar maakt de coureur nog vaak het verschil omdat er minder combinaties van Chassis / Moter zijn. In de F1 maak je maar bij een bepaald aantal teams een kans. En er zijn nog maar heel weinig coureurs afkomstig van IRL of Champcars geslaagd in de F1 (Villeneuve is de enige van de laatste 10 jaar).quote:Op zondag 29 mei 2005 23:27 schreef Klonk het volgende:
had haar in ieder geval gegund, whats next vraag je je dan af, talent heeft ze in bakken vol, blijft ze in de VS rijden of zien we haar binnenkort in de F1
ik kan me trouwens vaag iets herinneren van een vrouw in de F1
Montoya dan ook. Al heb ik nog steeds mijn twijfels over hem.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:06 schreef Beach het volgende:
Kuch Montoya kuch
Champcars or IRL wagens zijn gebouwd om zowat even snel te rijden. Er zijn 3 motorenleveranciers, en een paar chassisbouwers. Gevolg, spannende races. In de F1 werkt dat iets anders. Ze zal nooit een meter in de F1 rijden, zoveel weet ik wel.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:25 schreef PirE het volgende:
[..]
Montoya dan ook. Al heb ik nog steeds mijn twijfels over hem.
ja maar in de DTM rijdt iedereen toch ook ongeveer even hard? dat heeft albers niet tegengehouden om naar de F1 te gaan.quote:Op maandag 30 mei 2005 01:11 schreef WaStEd het volgende:
Champcars or IRL wagens zijn gebouwd om zowat even snel te rijden. Er zijn 3 motorenleveranciers, en een paar chassisbouwers. Gevolg, spannende races. In de F1 werkt dat iets anders. Ze zal nooit een meter in de F1 rijden, zoveel weet ik wel.
De F1 heeft natuurlijk veel meer prestige, en wordt over de hele wereld gereden. Kun je niet echt vergelijken met het DTM, in niet 1 opzicht eigenlijk. Elke coureur in Albers zijn positie zal F1 gaan rijden in dit geval.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:25 schreef -Dalai- het volgende:
[..]
ja maar in de DTM rijdt iedereen toch ook ongeveer even hard? dat heeft albers niet tegengehouden om naar de F1 te gaan.
er zijn trouwens wel weer een aantal IRL rijders die als testcoureur hebben gereden geloof ik , ze komen alleen niet zo vaak aan een seat.
jawel, maar dat IRL's zijn gebouwd om ongeveer even hard te rijden is dus niet echt een reden waarom danica patrick nooit F1 zou kunnen rijden.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef WaStEd het volgende:
[..]
De F1 heeft natuurlijk veel meer prestige, en wordt over de hele wereld gereden. Kun je niet echt vergelijken met het DTM, in niet 1 opzicht eigenlijk. Elke coureur in Albers zijn positie zal F1 gaan rijden in dit geval.
http://www.f1world.be/geschiedenis.php?id=1068_0_9_0_C :quote:Op maandag 30 mei 2005 00:04 schreef PirE het volgende:
[..]
En Ecclestone wil geen vrouw in de F1, nouja alleen als ze Franstalig is.
Ik zie Danica Patrick iig nog wel een keer in de F1 komen.....quote:Net dan krijgt Amati een zitje aangeboden in de koningsklasse van de autosport: de Formule 1! Bernie Ecclestone, destijds de teambaas van het noodlijdende Brabham weet Amati
te overtuigen voor zijn team te komen rijden.
De Ecclestone van toen is een andere als de Ecclestone van nu. Ik misgun Danica niets. Maar het heeft voor haar weinig zin om een volgende Da Matta te worden. Gewoon IRL blijven rijden en de dan de eerste vrouwelijke winnaar worden van de Indy 500.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:28 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
http://www.f1world.be/geschiedenis.php?id=1068_0_9_0_C :
[..]
Ik zie Danica Patrick iig nog wel een keer in de F1 komen.....
montoya was in 2003 ook titelkandidaat, tot dat hij in de USA genaait werdt door de FIAquote:Op maandag 30 mei 2005 00:25 schreef PirE het volgende:
[..]
Montoya dan ook. Al heb ik nog steeds mijn twijfels over hem.
ik vond de race niet zo spannend, gelukkig deden ze er nog iets aan op het einde van de race met een caution. Zogenaamd weer vuil op de baanquote:Op zondag 5 juni 2005 23:20 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb de race gister al gezien via Race Director.. Ik vond m erg spannend tegen het einde, zeker voor een ovalraceMaargoed, nu dus.. op Eurosport!
Was Moore die gast die op 3 meter hoogte de hekken in dook en daar een betonnen paal raakte??quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:53 schreef SloMo het volgende:
Dudes, ff iets anders........ Ik keek vroeger altijd naar het PPG-CART kampioenschap. Met namen zoals Pruett, Gugelmin, johnstone fitipaldi en andretti etc etc.....Een man waar ik echt fan van was...Greg Moore!!. Ik heb zijn crah nooit gezien in 1999. Mijn interesse ging in die jaren meer naar de F1 en NASCAR, en keek niet zo heel veel CART meer, eigenlijk helemaal niets. Toen ik hoorde van de dood van Moore was mijn honger naar de CART-series helemaal verdwenen. Naar aanleiding van de post over de geschiedenis van de GP canada en het daarbij horende verhaaltje ben ik weer via via op het verhaal van Moore gekomen en heb de crash bekeken. Ik had me namelijk voorgenomen die crash nooit te willen zien. Hij scheen namelijk horrific te zijn! Maar sjit, wat kreeg ik de kriebels zeg.............. Wat een godvergeten ernstige crash. Alleen hoe is het gebeurd? Want ik heb alleen het gedeelte van de crash gezien vanaf 2 seconden voor de impact! Maar waarom hij nou van de baan raakt???? Kan iemand mij dat vertellen.
Ja die crash van Krosnoff is ook echt niet te geloven....Recht de hekken in! Maar moore die rijdt gewoon echt fullspeed het gras op. Op dat moment beginnen de filmpjes......Maar zoals ik het zie zit hij wel heel erg van zijn lijn......Die betonnen muur was inderdaad niet beschermd met banden of iets dergelijks. Hij raakt daarbij ook nog eens de betonnen muur ondersteboven. Dus hij heeft de impact van 250km plus ( zo ziet het er wel naar uit iig) boven op zijn hoofd gekregen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:46 schreef MonoSynth het volgende:
Ik heb die crash laatst ook bekeken, idd heel erg.
Maar niet zo erg als de crash van Jeff Krosnoff in 1996. Die heb ik live op tv gezien en staat me nog steeds bij.....
20:00u F1quote:Op maandag 13 juni 2005 12:40 schreef mikezwet het volgende:
Volgende week weer live in portland met eurosport om 22:00
F1quote:Op maandag 13 juni 2005 12:58 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
20:00u F1
22:00u ChampCars
een avondje rondjakkerende autootjes kijken
quote:
Echt?quote:Op maandag 13 juni 2005 20:34 schreef Chepke het volgende:
Champ Car rijdt niet de Indy 500. Dat is de IRL...
Atreidez bedoeld meer "de alternatieve klasse". Op zich is de champ car niet zo heel erg spannend dat ik me nagels eraf bijt maar alles erom heen is ook anders, niet zoveel regels, alles een beetje grof en dat bevalt mij wel.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:34 schreef Chepke het volgende:
Champ Car rijdt niet de Indy 500. Dat is de IRL...
ik heb gezocht op de torrent sites waar ik mijn F1 stuff vandaan haal maar daar staat niks opquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:09 schreef mikezwet het volgende:
Portland gemist(zusjes en recorders
)
Weet iemand waar ik de race kan terugzien, desnoods alleen de hightlights?
RTL Autosport. De uitzending van afgelopen maandag wordt in het weekend ergens herhaald.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:09 schreef mikezwet het volgende:
Portland gemist(zusjes en recorders
)
Weet iemand waar ik de race kan terugzien, desnoods alleen de hightlights?
ik zie nu op een site dat de race van portland er staat.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:09 schreef mikezwet het volgende:
Portland gemist(zusjes en recorders
)
Weet iemand waar ik de race kan terugzien, desnoods alleen de hightlights?
Hey dat plaatje heb ik ook op me internet paginaquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:53 schreef Atreidez het volgende:
Aanstaande zondag, mijn favoriete race dit seizoen Cleveland
trackmap
[afbeelding]
De assholesquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:58 schreef mikezwet het volgende:
Ik zag trouwens dat eurosport het pas maandagavond uitzend.
eurosport2 zend het rechtsreeks uit en die heb ik dan weer nietquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:36 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De assholesGelukkig hebben we race director nog
![]()
Ben al lang blij dat ze het uitzendenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:26 schreef JPM01 het volgende:
[..]
eurosport2 zend het rechtsreeks uit en die heb ik dan weer niet![]()
![]()
![]()
![]()
en racedirector is mij te duur ben maar een arme student ja![]()
T'scheelde allemaal maar duizendsten las ikquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:57 schreef Atreidez het volgende:
Morgen de race in Toronto. Qual2 is net verreden en de startopstelling is bekend met op pole Bourdais, tweedes Wilson en Tracy derdeWordt weer spannend..
[afbeelding]
Ja, 1900 geloof ikquote:Op zondag 10 juli 2005 13:45 schreef PirE het volgende:
Is het gewoon op Eurosport 1?
Ik neem aan dat je het over het Engelse audiokanaal hebt en niet over die Nederlandstalige amateurs? Godzijdank heb ik een tweetalenknopje op de tv...quote:Op zondag 10 juli 2005 21:01 schreef kevin6188 het volgende:
mja, Tracy kon aan dat stivallen niet veel doen toch?
edit: dit commentaar is zoveel beter dan Olav Mol, en dat wil wat zeggen![]()
Live op 2 en "samenvatting" op gewone eurpsport zondagavond om 00:00quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:47 schreef PirE het volgende:
Komt het op ES of ES2? Vind Toronto trouwens een machtig mooie baan. Hou zowieso van stratencircuits.
Ik heb helaas geen ES2 hier :\.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:47 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Live op 2 en "samenvatting" op gewone eurpsport zondagavond om 00:00![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 1. S. Bourdais 0:54.243 154.659 2. O. Servia 0:54.305 0.062 154.482 3. P. Tracy 0:54.570 0.327 0.265 153.732 4. A. Allmendinger 0:54.604 0.361 0.034 153.637 5. M. Dominguez 0:54.654 0.411 0.050 153.496 6. N. Philippe 0:54.878 0.635 0.224 152.870 7. T. Glock 0:54.895 0.652 0.017 152.821 8. B. Wirdheim 0:55.054 0.811 0.159 152.380 9. J. Wilson 0:55.093 0.850 0.039 152.273 10. J. Vasser 0:55.414 1.171 0.321 151.391 11. A. Ranger 0:55.434 1.191 0.020 151.336 12. R. Lavin 0:55.449 1.206 0.015 151.296 13. C. da Matta 0:55.773 1.530 0.324 150.417 14. R. Sperafico 0:55.972 1.729 0.199 149.881 15. R. Hunter-Reay 0:56.019 1.776 0.047 149.756 16. R. Bremer 0:56.452 2.209 0.433 148.606 17. A. Tagliani 0:56.616 2.373 0.164 148.177 18. M. Marshall 0:57.687 3.444 1.071 145.426 |
dank voor de tip, ben gelijk ff wat sound onboard aan het opnemenquote:Op zondag 31 juli 2005 22:56 schreef Atreidez het volgende:
Pace laps zijn nu onderweg, groene vlag over een paar minutenGratis te kijken via livestream op www.champcarworldseries.com .
Zit naar een samenvatting op RTL5 te kijken en inderdaad die springende auto's is wel hilarischquote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef Atreidez het volgende:
Al die auto's jumpend achter elkaar over die tramrails, unieke beelden
Ik vond er inderdaad ook geen bal aan, niet een coureur zien inhalenquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:46 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb net ook ff zitten kijken nog ja, maar wat Allard zegt heeft ie helemaal gelijk in. Je kan gewoon zo geen race rijden met inhaalacties, ze moesten de enige plek waar je de snelheid haalt al afzetten met een extra chicane omdat het te gevaarlijk werd.. Pure commercie om die race daarheen te halen, en dat gaat ten koste van de sport naar mijn idee![]()
Die wagens jumpend te zien had ik echter niet willen missen
thanks dat je het ff zegt, was het bijna vergetenquote:Op zondag 14 augustus 2005 21:25 schreef mikezwet het volgende:
Vanavond de Champcar race in Denver live op eurosport, 21:45
Lekker foutje was dat.quote:
Dat is toch racen, beetje actie hoor anders word het zo formule 1 achtigquote:Op dinsdag 8 november 2005 16:30 schreef Rory78 het volgende:
Yep, en tegelijkertijd Glock als dom verslijten.... (???)
Ik vond die actie van Tracy schamenswaardig.
Soort Sato?quote:Op woensdag 9 november 2005 00:55 schreef rubbereend het volgende:
Tracy reed als een echt kamikaze piloot
quote:
triestquote:Op zondag 26 maart 2006 20:34 schreef mikezwet het volgende:
Het IRL seizoen is vandaag begonnen als een zwarte dag:
IRL Driver Paul Dana Dies After Crash
R.I.P.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:34 schreef mikezwet het volgende:
Het IRL seizoen is vandaag begonnen als een zwarte dag:
IRL Driver Paul Dana Dies After Crash
"You will see it again and again".quote:Op maandag 27 maart 2006 02:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mochten mensen nog het nieuwsbericht van FOX willen zien over en inclusief deze crash: link. Het ziet er niet prettig uit en doet me wat denken aan Zanardi op de Lausitzring in 2001.En dat is niet een crash waar ik graag aan herinnerd wordt...
Tja, het blijft toch FOX.quote:Op maandag 27 maart 2006 02:32 schreef APK het volgende:
[..]
"You will see it again and again".
Lekker sensationeel gebracht door FOX.
Tja, indeed....quote:Op maandag 27 maart 2006 02:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja, het blijft toch FOX.Het was de eerste link die ik tegenkwam...
Helaas moet ik het van mezelf ook zien. De crashes van bijvoorbeeld Greg Moore, Gilles Villeneuve, Ricardo Paletti en vooral Tom Pryce had ik graag gemist.quote:Op maandag 27 maart 2006 02:44 schreef APK het volgende:
[..]
Tja, indeed....
Toch willen we het allemaal bekijken.
Cool, 2 nederlandersquote:Op maandag 27 maart 2006 13:09 schreef Rory78 het volgende:
Met alle respect: er is al een topic over dit vreselijke ongeluk. Het heeft niets met Champcar te maken.
On-Topic: dit haar rijden twee NLers mee in de ChampCar Wold Series; Charles Zwolsman Jr. en Nicky Pastorelli. Dit topic zal dus wel drukker dan ooit worden.
Uitgezonderd die van Pryce heb ik ze helaas allemaal gezien.quote:Op maandag 27 maart 2006 02:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas moet ik het van mezelf ook zien. De crashes van bijvoorbeeld Greg Moore, Gilles Villeneuve, Ricardo Paletti en vooral Tom Pryce had ik graag gemist.
Ik vind Pastorelli en Zwolsman beide vlotte kerels, ze praten een beetje door enzoquote:Op maandag 27 maart 2006 19:07 schreef Gijsje het volgende:
Wordt inderdaad een mooi Champcar jaar, met bijna twee Nederlanders in de serie en een dame is natuurlijk ook nooit weg. Ben benieuwd wat Zwolsman met de Conquest kan uithalen dit jaar, moet toch goed zijn voor goede resultaten. Dale Coyne is altijd afwachten, maar een rijder kan daar ook altijd iets laten zien.
Echt klote wat er in IRL gebeurt is dit weekend. Het is en blijft een gevaarlijke tak van sport.
wie is dat?quote:Op maandag 27 maart 2006 13:38 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Cool, 2 nederlanders![]()
Een een dame erbij he![]()
[afbeelding]
ps, ik had geen zin om een nieuw topic te openen en dacht ik meld het even hier.
http://www.gokatherine.com/quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |