Ik zie nog niets.........quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:24 schreef RichardQuest het volgende:
Dat had ik toch beloofd
Dat bleek dus niet uit je post.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:09 schreef Sidekick het volgende:
Alleen een gedeelte.
Dat is wel een doel. Ik zeg nergens dat het het enige doel is, maar wel dat zoveel mogelijk burgerslachtoffers wel degelijk een doel is van die terroristen. gelly, echter, beweerde dat ze niet bewust de bevolking wilden raken (met 13 bommen in volgepakte treinen, notabenequote:Dat is geen doel op zich.
Nee, 13 bommen in volgepakte forenzentreinen op het drukste moment van de daag tot ontploffing brengen heeft er inderdaad alle schijn van dat je dan niet bewust de spaanse bevolking wil raken.quote:Zo zullen degenen die achter deze aanslag zitten ook niet bewust de spaanse bevolking willen raken.
Ze wilden die torens raken en zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken en dat zou op zijn beurt moeten leiden tot destabilisatie of wat dan ook. Maar zoveel mogelijk burgerslachtoffers maken was wel degelijk een doel van die actie... dat hebben ze wel degelijk bewust gedaan.quote:Nee, ze wilden het hart van de VS raken.
Jezus wat een visie.quote:Balkenende: terrorisme kan ook Nederland treffen
DEN HAAG - Het internationaal terrorisme zou ook Nederland kunnen treffen met aanslagen. Dat zei premier Balkenende vrijdag na afloop van de ministerraad.
"Als het terrorisme overal kan toeslaan, dan zou het ook in Nederland kunnen", zei Balkenende. Daarom moet ook Nederland zijn "steentje bijdragen" aan de strijd tegen het terrorisme. De aanslagen bewijzen nog maar eens dat we altijd alert en waakzaam moeten zijn, aldus de premier.
Ik ben niet zo snel.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Sizzler had niet door dat het vorige topic op slot zat.
Er zit nog een voorbehoud in ook.quote:Als het terrorisme overal kan toeslaan, dan zou het ook in Nederland kunnen
Jawel, want ik ken Marokkanenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:42 schreef Sjaddaj het volgende:
"De aanslagen bewijzen nog maar eens dat we altijd alert en waakzaam moeten zijn", aldus de premier.
Als hij mij bedoelt, dan moet ik hem teleurstellen want ik ben niet echt alert en waakzaam als het gaat om een terroristische aanslag.
Jullie wel?
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:37 schreef RichardQuest het volgende:
<----
Het is iig een hoogwaardig topic en het is goed dat Kenny weer terug is.quote:Ik volg dat topic al lurkend Kaalhei, maar eerlijk gezegd komt er voor mij te veel economische terminologie in voorIk zal wel iets doms zeggen als ik erop reageer, dus vorm ik er wel een mening over naarmate dat topic verder gaat....ik heb geen zin om me nu al aan een mening te hechten als ik zelf vind dat ik er niet genoeg van afweet, oké?
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:49 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ey, je zit in m'n icoontje
Hey, ik moet nog in je avatar RQ!quote:Moet er iemand in m'n icoontje? Ik dacht aan Kaalhei.....
We hebben de oorlog half gesteund, dat zou een (halve) reden kunnen zjin.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:50 schreef Silmarwen het volgende:
he wat is dat nou voor gelul dat nederland mogelijk ook doelwit kan zijn voor aanslagen? Wat (behalve de haven) valt er hier nou aan te vallen. Nederland is eborm tollerant. Volgens mij zitten we hier zo veilig als wat!
I'm on itquote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:53 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
We hebben de oorlog half gesteund, dat zou een (halve) reden kunnen zjin.
Mooi, houden we de halve haven over.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:53 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
We hebben de oorlog half gesteund, dat zou een (halve) reden kunnen zjin.
wat is dat nou weer voor een opmerkingquote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mooi, houden we de halve haven over.
SNel de tweede maasvlakte bouwen dus. Dan blijft het huidige gewoon in stand.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mooi, houden we de halve haven over.
1 dag na het aantreden van Balkenende is de aanslag dus al gelukt?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:59 schreef Kaalhei het volgende:
of een halve MP
Denk je aan de maximale grootte van je gif?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:04 schreef RichardQuest het volgende:
Underworld_ ist dabei
Ja, ik ga niet verder dan 100kbquote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:07 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Denk je aan de maximale grootte van je gif?
![]()
Jawohl!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:04 schreef RichardQuest het volgende:
Underworld_ ist dabei
Thom de Graaffquote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zalm....rechtse media weer
* sizzler is playing Reinhard Mey - Gute Nacht, Freunde.mp3quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:31 schreef Kaalhei het volgende:
truste trouwens
Terrorisme, oorlog, wachtlijsten, slecht onderwijs...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:38 schreef pberends het volgende:
Gatver wat is Nova Politiek saai. Volgens mij staan de presentators en gasten onder te grote druk van de aanwezige publiek. Dit is natuurlijk wel wat meer dan de cameraman en geluidsman die normaal bij Nova zitten.
Gatverdamme Boris van der H. bij BvD
En daar kom je nu al achter??quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:43 schreef pberends het volgende:
Dictator Kozzmic is nu ook mod van Nieuws & Achtergronden
Nog ff en heel fok kan omgedoopt worden tot forum.kozzmic.nl
LOLquote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:43 schreef pberends het volgende:
Nog ff en heel fok kan omgedoopt worden tot forum.kozzmic.nl
wtf is dit gek??!?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
En daar kom je nu al achter??
Had je ook al ontdekt dat we een nieuwe layout hebben?
morgenochtend tentamenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:32 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nou ja...truste
Niet echt. Jan M. die zielig doet. Barend en van Dorp die standaard-een-kind-kan-het-ook-bedenken-vragen de hele tijd stellen. Gatverdamme.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:49 schreef RichardQuest het volgende:
Anders wel een leuke discussie bij BvD
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:52 schreef MrBean het volgende:
[..]
Boris van der Ham is geen goed acteur btw.![]()
Ik begrijp nu waarom hij er mee gestopt is, het acteerwerk.
Doe is niet zo gek, das een zaterdag :Squote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:50 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
morgenochtend tentamen
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:43 schreef pberends het volgende:
Morgen.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wow, wat een nieuws. Open er een topic over!
Doe maar ruig, probeert hij te scoren.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zalm bij Nova :"We hadden een Stalinistsisch systeem in de gezondheidszorg"![]()
Waardoor wel 30% van de wachtlijsten is verbeterd?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zalm bij Nova :"We hadden een Stalinistsisch systeem in de gezondheidszorg"![]()
Tja, ik hou er ook niet zo van, maar ja.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Doe is niet zo gek, das een zaterdag :S
ok, succes morgen en truste
Zo 30% nog wel. Das kostte toch 15.6 miljard.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waardoor wel 30% van de wachtlijsten is verbeterd?
Ach, in een stalinistisch systeem stuur je gewoon 30% naar de concentratiekampen in de Goelag.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waardoor wel 30% van de wachtlijsten is verbeterd?
Ja, dus Zalm overdreef een beetje.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:05 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ach, in een stalinistisch systeem stuur je gewoon 30% naar de concentratiekampen in de Goelag.
Leegloop POL: oorzaak: aanwezigheid dictator Kozzmic.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:12 schreef Kozzmic het volgende:
Yo.
LOLquote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:13 schreef Kozzmic het volgende:
Leuke peiling bij NOVA...
0,9% van de Nederlanders gelooft dat Thom de Graaff de dienst uitmaakt in het kabinet!
Je bedoelt de laatste 2-en-een-halve maandquote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:13 schreef pberends het volgende:
N&A is zeker een stuk minder populair sinds je aanwezigheid.
Das laag. Met al die democratische nonsens die hij erdoor heen duwt.....quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:13 schreef Kozzmic het volgende:
Leuke peiling bij NOVA...
0,9% van de Nederlanders gelooft dat Thom de Graaff de dienst uitmaakt in het kabinet!
Denk je dat er één politicus in Nederland is die in een referendum een meerderheid achter zich zou kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:14 schreef pberends het volgende:
[..]
LOL![]()
![]()
Daarom zei ik ook in m'n topic van vandaag: laat het volk bepalen of de Graaf moet aanblijven of niet. Want dat wilt D66 toch dat het volk daarover kan kiezen.
Ik zie nu pas de genialitieit van het pberends-plan .quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:17 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Denk je dat er één politicus in Nederland is die in een referendum een meerderheid achter zich zou kunnen krijgen?
Daar gaat het niet om, die meeste politici zijn niet voor over-democratie. Maar bij de Graaff zou dat stijl doen. En daarom is het ook onterecht dat hij minister is. Hij's hypocriet. wel voor meer democratie zijn, maar als het om z'n eigen positie gaat:quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:17 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Denk je dat er één politicus in Nederland is die in een referendum een meerderheid achter zich zou kunnen krijgen?
Dat zie ik altijd meteen!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik zie nu pas de genialitieit van het pberends-plan .
Hup verdomme, open die topic weer. Het is een geniaal plan, en onterecht gesloten door onzinreacties van andere reacties.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat zie ik altijd meteen!
of was het krankzinnigheid. Die haal ik altijd door elkaar...
Wat een onzin. Woon je ws al tientallen jaren in een ander land, ga je toch een Nederlander aanmoedigen. Slechte integratie hoor.quote:Nieuw schaatsuurrecord Henk Angenent
Marathonschaatser Henk Angenent heeft vrijdagavond in het Canadese Calgary het werelduurrecord verbeterd. De laatste winnaar van de Elfstedentocht (1997) kwam op The Olympic Oval tot een afstand van 41 kilometer, 669 meter en 49 centimeter.
[..]
Angenent wist zich in Calgary gesteund zijn vrouw Sannah, coach Gauke Nijholt, verzorger Jaap Ruiter en flink wat Canadese Nederlanders. Die waren via kranten en het nodige publicitaire werk van oud-Elfstedenwinnaar en assistent-coach Evert van Benthem nieuwsgierig geworden.
Yeah!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:42 schreef Kozzmic het volgende:
D'r mag trouwens weer gestemd worden, niet op politici, maar op favoriete muziek...
FOK! album top100 allertijden 2004
16 - Kula Shaker - Kquote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:42 schreef Kozzmic het volgende:
D'r mag trouwens weer gestemd worden, niet op politici, maar op favoriete muziek...
Hmm, ik zal zien of ik er 10 uit kan persen dit weekend.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:42 schreef Kozzmic het volgende:
Kom op, SK, ik wil er minimaal 50 zien!!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hmm, ik zal zien of ik er 10 uit kan persen dit weekend.
LOLquote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:48 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
16 - Kula Shaker - K
LOL![]()
![]()
Ik heb weinig met albums...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:06 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Kom op, SK, ik wil er minimaal 50 zien!!
Als je het maar niet met een Schots accent spreekt, want dat klinkt vreselijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:17 schreef Silmarwen het volgende:
Engels is ok ole ole.
Nou dat is dan mooi aangezien ik mat ene plat noordelijk schots accent praatquote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:08 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Als je het maar niet met een Schots accent spreekt, want dat klinkt vreselijk.
En je Nederlands? Poldernederlands zeker?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:10 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou dat is dan mooi aangezien ik mat ene plat noordelijk schots accent praat
Ik doe alleen MSN en die doet het niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 01:01 schreef Silmarwen het volgende:
Kom eens op IRC
Trusten!!!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 01:04 schreef Silmarwen het volgende:
Hehe ik zie je wel verschijnen!
Ik ga slapen![]()
nieuws.nlquote:VS sturen aan op nieuwe veroordeling mensenrechtenbeleid China 12-03-2004
De Verenigde Staten sturen aan op een nieuwe veroordeling van China wegens de schendingen van de mensenrechten. Dat heeft een hoge Amerikaanse diplomaat vrijdag gezegd. In het Zwitserse Genève begint maandag de jaarlijkse bijeenkomst van de VN-mensenrechtenorganisatie UNHRC.
De VS stellen de schendingen van de mensenrechten in China vrijwel ieder jaar aan de orde tijdens de jaarlijkse zes weken durende bijeenkomst van de VN-organisatie, maar zagen daar vorig jaar onder zware Chinese diplomatieke druk van af. De anti-Chinese resoluties worden door gebrek aan steun van andere landen overigens nooit aangenomen.
China heeft de VS enkele weken geleden opgeroepen af te zien van een nieuwe motie in Genève en waarschuwde dat de betrekkingen tussen Beijing en Washington er door geschaad kunnen worden.
De Amerikaanse president George Bush uitte onlangs kritiek op het Chinese mensenrechtenbeleid. Volgens de Amerikaanse regering is het afgelopen jaar een groter aantal mensen opgepakt wegens kritiek op de regering. Ook hekelde Bush het feit dat er vorig jaar maar twee prominente politieke gevangenen zijn vrijgelaten. Ook schendt China volgens Washington de belofte om de VN-mensenrechtencommissie onderzoek te laten doen naar marteling door leger en politie en de schending van de vrijheid van godsdienst.
In reactie op de aanhoudende Amerikaanse kritiek op het Chinese mensenrechtenbeleid stelde Beijing vorig jaar racisme, geweld, misdaad en politieke corruptie in de VS aan de kaak.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
Goede zaak.quote:Ook schendt China volgens Washington de vrijheid van godsdienst.
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 01:28 schreef There_is_only_One (moslim) het volgende:
Het is je meerdere malen uitgelegd hoe het zat, toch doe je alsof dat nooit is gebeurd, met je koppigheid zul je dan ook blijven hangen in je onwetendheid. Dat is je lot blijkbaar. Jij bent een CIDI-aanhanger, waarvan wij weten dat die het moorden van kinderen goed praat in Palestina. En hier ben je, in je volle glorie als hypocriet, om een 9-jarige arabische meisje te verdedigen??
Ja, bij de profeet, lekker [i]boeieuh![/]iquote:Op zaterdag 13 maart 2004 02:33 schreef RichardQuest het volgende:
Doet onze CNN-boy ook aan
Wat moet je, SCH?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 02:49 schreef RichardQuest het volgende:
opflikkeren M
Antwoorden op de brief van Hirsi Ali natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
hahahaha. Cohen? Wat moet die nu weer van Hirsi???
Pronk nog steeds niet welkom bij Verdonk! Verdonk is een topwijf!!!
Had Hirsi dan naar Cohen geschreven? Ben je niet abuis met Wallage?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:07 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Antwoorden op de brief van Hirsi Ali natuurlijk.
En Pronk en Verdonk kunnen van mij part allebei de pot op.
Bloomberg is eigenlijk een democraatquote:Mayor Bloomberg was asked by the radio show's host, John Gambling, about the Bush campaign ads focusing on the Sept. 11 terrorist attacks. The mayor, a Democrat who switched to the Republican Party to run for office, responded by saying that he supported the campaign strategies of both candidates, even though the question was about only one of them.
Ja, check een van de andere topics in POL maar. Staat de hele brief in ook dacht ik.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Had Hirsi dan naar Cohen geschreven? Ben je niet abuis met Wallage?
Pronk dient subiet gedeporteerd te worden door Verdonk.
Clark was toch ook een beetje Republikein?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:15 schreef UnderWorld_ het volgende:
Bloomberg is eigenlijk een democraatIk heb zo'n gevoel dat dit wel veel vaker gebeurd in Amerika, gewoon even partij switchen om voor office te gaan.
Hirsi Ali is toch ook van de PvdA naar de VVD gegaan? En verschillende LPF gasten waren toch ook lid van andere partijen?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:15 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Bloomberg is eigenlijk een democraatIk heb zo'n gevoel dat dit wel veel vaker gebeurd in Amerika, gewoon even partij switchen om voor office te gaan.
Karadzic was de politieke leider van de Bosnische Serviërs ten tijde van de burgeroorlog. Waarschijnlijk verschuilt hij zich in Montenegro en op dit moment schijnt hij te willen vluchten naar Servië en zijn troepen bezig met een klopjacht op hem.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:24 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wie is Karadzic precies? Al die namen lijken op elkaar ...
Hmmm, in het begin noemden jullie mij ook al SCHquote:Op zaterdag 13 maart 2004 03:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat moet je, SCH?
quote:Verdonk houdt Pronk in de ban
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) blijft bij haar weigering om voorzitter Jan Pronk van de Vluchtelingen-Organisaties Nederland (VON) te ontvangen. In een brief heeft de VVD-minister deze week wel duidelijk gemaakt dat de VON weer welkom is bij het landelijke overleg over minderheden.
Oud-PvdA-minister Pronk haalde zich eind januari de woede van Verdonk op de hals door haar uitzettingsplannen voor uitgeprocedeerde asielzoekers in verband te brengen met deportatie. Zolang Pronk dat niet terugneemt, is hij bij Verdonk niet meer welkom.
Pronk weigert op zijn beurt zijn woorden terug te nemen. Hij heeft steeds benadrukt dat hij met de term deportatie geen associatie heeft willen maken met het afvoeren van joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Volgens hem is het een normale vertaling van het Engelse woord deportation en wordt de term vaker gebruikt bij de overheid, in internationale literatuur en door organisaties van de Verenigde Naties.
De argumenten brengen Verdonk echter niet op andere gedachten. Volgens haar wordt met het beladen woord de integriteit van haar beleid in twijfel getrokken en raakt het ook de ambtenaren die de uitzettingsplanen moeten uitvoeren.
Vrijdag vond weer een landelijk overleg plaats over minderheden. Hoewel de VON het standpunt van Verdonk afwijst, had de organisatie als vervanger van Pronk VON-directeur F. zgümüs afgevaardigd. De VON beraadt zich nog wel over stappen. Eerder had de organisatie gezegd naar de rechter te stappen als Verdonk zou blijven weigeren VON-voorzitter Pronk te ontvangen.
Pronk zegt dat hij eerder het VON-bestuur heeft aangeboden terug te treden als voorzitter als dat het conflict zou oplossen, maar zijn collega's accepteerden dat niet. "Ik heb nog steeds de bereidheid een stap opzij te zetten als dat nodig is. Men wil dat niet, maar ik houd me het recht voor dat alsnog te doen." De oud-minister wil op dit moment nog doorgaan, maar beraadt zich nog over eventuele stappen. Hij zegt vooral verbaasd te zijn over de opstelling van Verdonk dat 'het algemeen belang' niet gediend zou zijn met zijn aanwezigheid bij het overleg.
Zuid-Korea's volkquote:Meerderheid Zuid-Koreanen tegen afzetting Roh
SEOUL - Een overweldigende meerderheid van de Zuid-Koreanen vindt dat de door de oppositie gedomineerde Nationale Assemblee president Roh Moo-hyun niet had moeten afzetten. Dat blijkt uit opiniepeilingen waarvan de resultaten zaterdag bekend zijn gemaakt.
Meer dan driekwart van de ondervraagden is het niet eens met de afzetting van Roh, die vrijdag door het parlement werd goedgekeurd. Volgens de peilingen zullen de twee oppositiepartijen die de afzettingsprocedure georkestreerd hebben, daarvoor de prijs betalen bij de parlementsverkiezingen op 15 april. De progressieve Uri-partij, die Roh steunde, kan op een forse winst rekenen.
Roh, die volgens de Kieswet neutraal behoorde te blijven, sprak in de aanloop naar de verkiezingen zijn voorkeur uit voor de Uri-partij. Toen hij weigerde daarvoor zijn excuses aan te bieden startte de oppositie dinsdag een afzettingsprocedure.
Het parlement stemde vrijdag in met Rohs afzetting. Diens bevoegdheden werden met onmiddelijke ingang opgeschort, in afwachting van een uitspraak van het Constitutioneel Hof over de afzettingsprocedure. Deze kan zes maanden op zich laten wachten. Premier Goh Kun neemt zolang de presidentiële taken waar.
Jammer het ziet er naar uit dat een deel van Turkije toch toetreedt.quote:Nieuwe Cypriotische vlag wordt vijfbaans
NIKOSIA - De Grieks-Cypriotische en de Turks-Cypriotische onderhandelaars hebben overeenstemming bereikt over de nieuwe vlag die de eilandstaat moet krijgen als de onderhandelingen over hereniging slagen. Dit meldde de Cypriotische pers zaterdag.
De nieuwe vijfbaanse vlag wordt dan blauw-wit-geel-oranje-rood. De bovenste, blauwe baan staat voor de Grieks-Cyprioten. De witte baan symboliseert de vrede. Geel verwijst naar de kleur van de kaart van Cyprus op de huidige vlag. Oranje is de kleur van de sinaasappel die op veel plekken op het eiland groeit. De onderste, rode baan staat voor de Turks-Cyprioten.
In onderhandelingen onder auspiciën van de VN wordt gepoogd het eiland te herenigen voor Nikosia op 1 mei toetreedt tot de EU.
Nee, die dikke kuttekop/drankorgel moet zijn gore nazi-aantijgingen voor zich houden.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:56 schreef Jimmy het volgende:
Ik vind het ergens ook maar kinderachtig van Verdonk hoor, 'met hem wil ik niet meer spelen'.
Pronk is niet kinderachtig? Pronk is pas een nazi-SS'er omdat hij niet over de asielzoekers wilde praten/oordelen. En dan gaat hij kritiek hebben op Verdonk, Verdonk is juist degene die zijn rotzooi moet opruimen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:56 schreef Jimmy het volgende:
Ik vind het ergens ook maar kinderachtig van Verdonk hoor, 'met hem wil ik niet meer spelen'.
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:59 schreef Monidique het volgende:
Ja, als Pronk zullen opmerkingen maakt, kan je verwachten dat hij niet meer welkom is.
SP connecties met Haiderquote:Herverkiezing Haider verzekerd
KLAGENFURT - De herverkiezing van de omstreden Jörg Haider als premier van de Oostenrijks deelstaat Karinthië is verzekerd. Haiders FP en de socialistische SP bereikten hierover zaterdagochtend vroeg een akkoord.
Bij de verkiezing van de 'Landeshauptmann' op 1 april zullen de SP -afgevaardigden die dag het Karinthische parlement in Klagenfurt verlaten. Daardoor zijn de FP -stemmen voldoende voor de herverkiezing van Haider.
Bij de deelstaatverkiezingen een week geleden boekte de FP lichte winst en bleef de grootste partij van Karinthië. De SP boekte duidelijke winst, maar bleef tweede. De conservatieve VP werd door de kiezer de grond in geboord.
Vóór de verkiezingen hadden SP en VP verklaard niet mee te zullen werken aan een herverkiezing van Haider.
NS houdt schema aan ondanks internationale herdenking.quote:UTRECHT De treinen staan maandag vanaf
12.00 uur drie minuten stil,om de
slachtoffers van de aanslagen in Madrid
te gedenken.Met de drie minuten stilte
geeft de NS gehoor aan een oproep van
de EU om aan de herdenking mee te doen.
Neehoor, 'tuurlijk niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:51 schreef pberends het volgende:
[...]
Hij heeft steeds benadrukt dat hij met de term deportatie geen associatie heeft willen maken met het afvoeren van joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
[...]
Zo'n klootzak is die vent dus. Doen alsof zijn neus bloedt, maar het ondertussen mooi gezegd hebben. Ze moesten hem verbannen naar een diep afrikaans land.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Neehoor, 'tuurlijk niet.
http://www.mirc.com/cmds.html a.u.b. Kozzmicquote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:36 schreef Sidekick het volgende:
Je vergeet een PI, Monidique.
Kozzmic weet trouwens niet met IRC om te gaan.![]()
Ik heb toch meerdere keren gezegt dat ook Adolf extreem links was.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
SP connecties met Haider
..en kan niet communiceren vanwegen het sublieme c2000. Wat dus al 4 jaar geleden had moeten werken. Met dank aan Klaas de Vries.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:37 schreef Sidekick het volgende:
Ja, onze verdediging is snel, wendig, flexibel.
Maar vooral groot (qua bureaucratie).
Ach, bij een beetje aanslag heb je rooksignalen genoeg.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:43 schreef sizzler het volgende:
..en kan niet communiceren vanwegen het sublieme c2000. Wat dus al 4 jaar geleden had moeten werken. Met dank aan Klaas de Vries.
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:42 schreef UnderWorld_ het volgende:
Inderdaad, dan kan je toch maar beter Bush hebben (hij lijkt dan wel op een aap, maar zegt tenminste nog wat zinnigs).
Ach, ze kunnen nog wel op andere manieren communiceren. Dat is niet het grootste probleem lijkt me.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
..en kan niet communiceren vanwegen het sublieme c2000. Wat dus al 4 jaar geleden had moeten werken. Met dank aan Klaas de Vries.
"Oh, het systeem komt niet op tijd klaar? Okee, hier heb je nog een paar honder miljoen"
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:52 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ach, bij een beetje aanslag heb je rooksignalen genoeg.
Vier jaar (en langer) is in Nederland de norm voor haastwerk?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:57 schreef Sidekick het volgende:
En wat kan je als minister meer doen dan geld geven als iets belangrijks haast heeft?
Pas was daar een docu over. Heel vaak ligt het netwerk eruit of hebben ze geen bereik. Ze kunnen dan hooguit met eigen mobiels bellen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ach, ze kunnen nog wel op andere manieren communiceren. Dat is niet het grootste probleem lijkt me.
Het oude systeem niet wegdoen als het nieuwe nog niet goed werkt.quote:En wat kan je als minister meer doen dan geld geven als iets belangrijks haast heeft?
Ze hebben een slecht projectmanagement gedaan. Technologie was zelf nog niet klaar.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:02 schreef sizzler het volgende:
[..]
Pas was daar een docu over. Heel vaak ligt het netwerk eruit of hebben ze geen bereik. Ze kunnen dan hooguit met eigen mobiels bellen.
[..]
Het oude systeem niet wegdoen als het nieuwe nog niet goed werkt.
En daarnaast: als je een nieuwe fiets koopt voor 200 euro en de fabrikant zeg: "sorry maar er zijn complicaties opgetreden, het gaat iets langer duren en we hebben meer geld nodig." Zeg jij dan ook: "okee, hier heb je nog 200 euro"??
LOLquote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:32 schreef sizzler het volgende:
Heeft iemand gisteren Balkenende gezien bij 2vandaag?
Hij reageerde op de vraag of de hoge risicogebieden in NL nu extra bewaakt werden na de aanslagen in Spanje. Zijn antwoord: "Het is zo dat ... blablabla... overleg met commissies die onderzoek doen en ook overleg plegen .... blablabla.... nog meer overleg plegen ........... blablabla ........ vaag gelul." (vrij geinterpreteerd natuurlijk)
Wat een leider zeg. Ik voel me meteen een stuk veiliger. Er wordt tenminste overleg gevoerd. Nou nou.
Geen idee, waarom vraag je dat aan mij?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
Vier jaar (en langer) is in Nederland de norm voor haastwerk?
In deze context noem je het haastwerk en zeg je dat het dan vrij normaal is om daar geld op toe te leggen. Maar als het daadwerkelijk haast heeft hadden ze ook na 2 jaar al kunnen zien dat het op een fiasco uit ging lopen. Op dat moment hadden ze in moeten grijpen. Van iets wat ze uit laten lopen tot vier jaar kun je toch niet zeggen dat er haast bij was.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:22 schreef Sidekick het volgende:
Geen idee, waarom vraag je dat aan mij?
quote:Tienduizenden betogen tegen afzetting Roh
SEOUL - Zeker 30.000 Zuid-Koreanen hebben zaterdag in de hoofdstad Seoul gedemonstreerd tegen de afzetting van president Roh Moo-hyun. Roh werd vrijdag door het parlement weggestuurd.
In Zuid-Korea was een politieke crisis ontstaan doordat Roh in de aanloop naar de parlementsverkiezingen zijn voorkeur had uitgesproken voor de Uri-partij die zijn regering steunt. Als president hoort hij volgens de Kieswet echter boven de partijen te staan. Toen hij weigerde zijn excuses hiervoor aan te bieden, begon de oppositie een afzettingsprocedure.
Vrijdagochtend probeerde Roh op het laatste nippertje voor de stemming in het parlement alsnog zijn huid te redden door zijn verontschuldigingen aan te bieden, maar toen was het al te laat.
Uit opiniepeilingen bleek zaterdag dat een overweldigende meerderheid van de Zuid-Koreanen vindt dat de door de oppositie gedomineerde Nationale Assemblee president Roh niet had mogen afzetten. Meer dan driekwart van de ondervraagden is het niet eens met zijn afzetting.
Volgens de peilingen zullen de twee oppositiepartijen die de afzettingsprocedure georkestreerd hebben, daarvoor de prijs moeten betalen bij de parlementsverkiezingen op 15 april. De progressieve Uri-partij, die Roh steunde, kan op een forse winst rekenen.
Nadat het parlement vrijdag had ingestemd met Rohs afzetting, werden diens bevoegdheden met onmiddellijke ingang opgeschort, in afwachting van een uitspraak van het Constitutioneel Hof over de afzettingsprocedure. Deze kan zes maanden op zich laten wachten. Premier Goh Kun neemt zolang de presidentiële taken waar.
Konden ze niet gewoon de UMTS voor zichzelf houden, dat netwerk ligt er nu toch alquote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze hebben een slecht projectmanagement gedaan. Technologie was zelf nog niet klaar.
Ze hebben schandalig oude apparatuur die eigenlijk allang ook technisch al is afgeschreven. Sommige onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar en bij diverse korpsen hebben ze een dubbele strop: Ze moeten investeren in vervangende apparatuur en in C2000. Veel antennespots zijn afgeschoven naar particulieren, die zelf moeten opdraaien voor aanpassingen aan hun gebouwen waar antennes staan/gaan komen. Heel triest.
EUquote:'Controleurs graaien zelf in kas'
BRUSSEL - Uitgerekend de controleurs van de EU-boekhouding, de vijftien leden van de Europese Rekenkamer, graaien zelf in de kas van de Europese Unie. Dat schrijft het Duitse tijdschrift Der Spiegel zondag.
Met een truc hebben de controleurs zichzelf een toeslag gegeven op hun salaris, dat toch al rond de 16.000 euro per maand ligt. De toeslag vergoedt het verschil in levenskosten tussen het woonland en Brussel. Die kan oplopen tot tientallen procenten. De toelage is echter eigenlijk alleen bedoeld voor EU-ambtenaren, aldus het blad.
Ook rechters van het Europese Hof van Justitie krijgen de extra bijdrage onterecht, schrijft Der Spiegel. De Duitse CDU-parlementariër Stauner Richter roept de leden van de Rekenkamer op de toeslag terug te betalen met terugwerkende kracht tot 1 Januari 2003.
In ambtelijk NL wel ja.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
Vier jaar (en langer) is in Nederland de norm voor haastwerk?
quote:
Typerend voor overheid: de ene helft van de instellingen kopen iMacs en de andere helft normale PC's.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze hebben een slecht projectmanagement gedaan. Technologie was zelf nog niet klaar.
Ze hebben schandalig oude apparatuur die eigenlijk allang ook technisch al is afgeschreven. Sommige onderdelen zijn niet meer verkrijgbaar en bij diverse korpsen hebben ze een dubbele strop: Ze moeten investeren in vervangende apparatuur en in C2000. Veel antennespots zijn afgeschoven naar particulieren, die zelf moeten opdraaien voor aanpassingen aan hun gebouwen waar antennes staan/gaan komen. Heel triest.
Bron: De PostPigeon.nlquote:Vriendin Gerrit Zalm: hij is een grote krent
Door onze verslaggever
"Altijd moet ik bij de goedkoopste supermarkt of kledingzaak gaan winkelen. En Gerrit controleert de bonnen ook nog eens," zegt Zalm's vriendin Annette.
Dat Gerrit Zalm, voormalig minister van Financiën, op de penning was wist iedereen al lang. Het land heeft geprofiteerd zijn kruideniersinstelling. Dat privé er net zó op de kleintjes wordt gelet, was tot nu toe aan de openbaarheid voorbij gegaan. "Laatst nog, hij stuurde me twee keer terug naar de Edah, omdat volgens hem de bon niet klopte. Er was een of andere korting niet berekend. Ook op vakantie moet het allemaal zo goedkoop mogelijk. Natuurlijk vliegen we met Easy Jet vanwege de tarieven. Maar dat we dan uiteindelijk in een boomhut in Zuid Afrika veertien dagen zitten, vond ik wel een beetje ver gaan," vertelt Annette geëmotioneerd.
PostPigeon.nlquote:LPF: ook allochtone dieren verblijfsvergunning
DEN HAAG - Na heftige discussies in de fractie van het LPF, waarbij niet zelden met krachttermen gesmeten werd, is men eindelijk gisteravond tot een unaniem besluit gekomen. Fractievoorzitter Mat Herben, liet nog hevig bezweet van de heftige momenten, dit rond middernacht op de speciaal ingelaste persconferentie weten. 'Na hevige debatten, waarbij de portefeuilles in het rond vlogen, hebben we eindelijk een unaniem standpunt bereikt over dit hete hangijzer.' aldus Herben. 'Het gelijkheidsbeginsel dat zo vaak in Nederland met voeten getreden werd, is hiermee recht gedaan. In toenemende mate werd de fractie van het LPF door de achterban met kritiek achtervolgd over het
Herben: Mensen en dieren gelijk.
vreemdelingenbeleid dat slechts op mensen betrekking heeft, terwijl Nederland overspoeld wordt door tal van illegale uit het buitenland afkomstige dieren. Het gedoogbeleid dat al jaren gevoerd werd met betrekking exotische diersoorten, niet slechts voor dierentuinen maar ook in de handel, moet eindelijk eens een halt toegeroepen worden. Het kabinet zal hiertoe een wet aan de tweede kamer aanbieden, die de zaken voor eens en altijd regelt.' zei Herben gedecideerd.
Naar verluidt brengt voorzitter Herben morgen zijn Kongohamsters naar de politie voor registratie. Gerrit Zalm (VVD) zei te overwegen een generaal pardon voor huisdieren te bepleiten.
Gazet van Antwerpenquote:13/03 Star Wars: peperduur systeem werkt mogelijk niet
Enkele maanden voordat de Verenigde Staten uitpakken met hun nationaal anti-raketschild heeft het imago van dit beveiligingssysteem, een opgerakelde versie van voormalig president Reagans Star Warsprogramma, een flinke deuk opgelopen. Het is niet zeker dat het systeem werkt, zo diende Thomas Christie, hoofdevaluator van het Pentagon voor wapensustemen, toe te geven.
Het National Missile Defense-programma is nochtans een van de paradepaardjes van de regering-Bush, die met name voor defensieaangelegenheden de federale portefeuille gul opent. Enkel voor het fiscale jaar 2005 wil Washington 10,2 miljard dollar vrijmaken voor het NMD.
Hoofdbedoeling van het peperdure programma is het creëren van een heus "schild" boven het Amerikaanse grondgebied dat de VS moet behoeden voor, met name, een nucleaire aanval vanuit Noord-Korea.
Overheids-telecommunicatie blijft iets heel wazigs. Zonder KPN was er echter veel niet mogelijk. Denk aan verbindingen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 16:26 schreef pberends het volgende:
Konden ze niet gewoon de UMTS voor zichzelf houden, dat netwerk ligt er nu toch al
Gewoon via internet man, hebben criminelen ook weer wat te doen. Wazig is het inderdaad, afschaffen dus.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Overheids-telecommunicatie blijft iets heel wazigs. Zonder KPN was er echter veel niet mogelijk. Denk aan verbindingen.
en nog iets over Poetin.quote:Enquête: Nederlanders bereid vrijheid in te leveren
Om aanslagen zoals in Madrid te voorkomen zouden we strengere veiligheidsnormen moeten accepteren. Maar hoeveel controle is men bereid te accepteren? Twee Vandaag hield een enquête onder de Nederlandse bevolking. Bekijk de resultaten later online
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:11 schreef pberends het volgende:
Mogelijk intelligent buitenaards signaal ontvangen
ehm. ja. internet loopt ook over verbindingen en zo.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Gewoon via internet man, hebben criminelen ook weer wat te doen. Wazig is het inderdaad, afschaffen dus.
Dat geluid alleen al.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:11 schreef pberends het volgende:
Dat het niet werkt wisten we al.quote:
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:11 schreef pberends het volgende:
Toch weer allochtonen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:26 schreef Robert_Jensen het volgende:
[afbeelding]
Het mooie van deze berichten is dat je altijd weet wie de submitter is geweest.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:11 schreef pberends het volgende:
Verdorie, Robby the Robot komt eraan.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat geluid alleen al.![]()
![]()
![]()
Gazet van Antwerpenquote:"Psychologische marteling in Guantanamo het ergste"
Een van de vijf uit Guantanamo vrijgelaten Britten zegt door de Amerikanen te zijn mishandeld, vernederd en aan verhoren te zijn onderworpen die soms wel twaalf uur duurden. In een interview met de krant de Daily Mirror zegt de vrijgelaten Brit, de 37-jarige Jamal al-Harith, dat bewakers die opereerden onder de naam Extreme Reaction Force gevangenen op de Amerikaanse marinebasis Guantanamo op Cuba bij wijze van straf in elkaar sloegen. De VS hebben herhaaldelijk ontkend dat gevangenen in Guantanamo worden mishandeld.
Al-Harith, een islamitische bekeerling, keer dinsdag na een verblijf van ruim twee jaar in Guantanamo terug in zijn vaderland, waar hij na te zijn verhoord naar huis mocht. De andere vier Britten werden na hun aankomst in hechtenis genomen, maar werden woensdag eveneens vrijgelaten zonder dat er vervolging tegen hen was ingesteld. De advocaat van Al-Harith, Robert Lizar, zei dat zijn cliënt twee jaar onschuldig heeft vastgezeten en een wrede, onmenselijke en vernederende behandeling heeft ondergaan.
Al-Harith, die gescheiden is en kinderen heeft van 3, 4 en 8 jaar, zei ook dat de kranen in de cellen in Guantanamo soms voor straf werden afgesloten en dat de gevangenen smerig water en eten kregen.
"Ze sloten het water kort voor gebedstijd af, zodat we onszelf niet zoals ons geloof voorschrijft konden wassen", aldus Al-Harith. "In het begin mochten we maar eens per week douchen en in eenzame opsluiting helemaal niet. Dat was moeilijk, omdat je schoon moet zijn als je bidt." In het artikel staat dat er "losbandige meisjes" op de strengst gelovige gevangenen werden afgestuurd, om hen te kwellen.
"Alles in Guantanamo was erop gericht om je er geestelijk onder te krijgen. Het slaan was lang zo erg niet als de psychologische martelingen", zei Al-Harith, die volgens de Daily Mirror geregeld werd verhoord door agenten van de FBI en de CIA en later ook van de MI5, de Britse inlichtingendienst.
Veertig keer was hij daarbij geketend, in sommige gevallen wel twaalf uur achtereen, aldus de krant, die schrijft dat Al-Harith een paar weken na de aanslagen van 11 september 2001 in de VS naar Pakistan vertrok, om meer te weten te komen over de islamitische cultuur. Toen de Amerikaanse bombardementen op Afghanistan begonnen was hij in Quetta, in de buurt van de Afghaanse grens. Hij huurde een chauffeur in die hem naar Turkije zou brengen, maar in Afghanistan werd hij aangehouden door gewapende lieden die hem er toen ze zijn Britse paspoort zagen van beschuldigden een spion te zijn en hem gevangennamen. Nadat de Taliban waren gevallen nam het Rode Kruis hem in Kandahar onder zijn hoede. Hij zou terug naar huis gaan, maar werd opgepakt door de Amerikanen, die hem verhoorden en op 11 februari 2002 naar Guantanamo stuurden.
In Guantanamo zitten nog ongeveer 640 mannen gevangen, die in Afghanistan door de Amerikanen zijn opgepakt omdat ze banden zouden hebben met de Taliban en Al-Qaida. Tot nu toe zijn slechts twee gevangenen aangeklaagd.
Gelukkig nog geen linkse meerderheid van PvdA/SP/GLquote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:31 schreef UnderWorld_ het volgende:
En de coalitie heeft weer 70 zetels: Peiling: PvdA op 47 zetels
Gerson is weer doorgedraait.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het mooie van deze berichten is dat je altijd weet wie de submitter is geweest.
En dan is de PvdA ook nog eens van 52 naar 47 zetels gegaan.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Gelukkig nog geen links meerderheid van PvdA/SP/GL
Vreten wat de pot schaft en kop houden!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Gazet van Antwerpen
Vinden jullie het ook niet belachelijk dat de gevangenen halal-vlees krijgen en dat ze in staat worden gesteld om 5 keer per dag te bidden? Het zijn fundamentalisten, laat ze lekker lijden door ze alleen varkensvlees en alcoholische dranken te geven.
Hier ligt jouw missie: bekeer de gelovigen en red de wereld.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Tot het type ‘ongodsdienstig’ worden
jongeren gerekend die van zichzelf zeggen ‘ik ben niet godsdienstig’ (1% Turkse en
0% Marokkaanse jongeren).
http://www.ercomer.org/publish/reports/Islam_report.pdf.
Toch nog wat nuttigs te doen dusquote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hier ligt jouw missie: bekeer de gelovigen en red de wereld.
Waaruit maak jij op dat het om fundamentalisten gaat ? Uit de vrijlating kun je eerder concluderen dat er niet-fundamentalisen in Quantanamo bay zitten. Het verslag over de strengst gelovigen impliceerd ook geen fundamentalistme, een stricte leer kan wijzen op onthodoxheid maar daardoor is een gelovige nog niet automatisch anti-liberaal....quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Gazet van Antwerpen
Vinden jullie het ook niet belachelijk dat de gevangenen halal-vlees krijgen en dat ze in staat worden gesteld om 5 keer per dag te bidden? Het zijn fundamentalisten, laat ze lekker lijden door ze alleen varkensvlees en alcoholische dranken te geven.
Zijn ze echt vrijgelaten of overhandigd aan GB?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:07 schreef Shaman het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat het om fundamentalisten gaat ? Uit de vrijlating kun je eerder concluderen dat er niet-fundamentalisen in Quantanamo bay zitten. Het verslag over de strengst gelovigen impliceerd ook geen fundamentalistme, een stricte leer kan wijzen op onthodoxheid maar daardoor is een gelovige nog niet automatisch anti-liberaal....
Dat die mensen zijn vrijgelaten wil nog niet zeggen dat het niet ging om fundamentalisten. Die mensen zaten daar niet zonder reden, waarschijnlijk hebben ze door extremistisch gedrag zichzelf verdacht gemaakt.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:07 schreef Shaman het volgende:
Waaruit maak jij op dat het om fundamentalisten gaat ? Uit de vrijlating kun je eerder concluderen dat er niet-fundamentalisen in Quantanamo bay zitten.
In de islam zijn orthodoxe gelovigen wel vaak anti-liberaal.quote:Het verslag over de strengst gelovigen impliceerd ook geen fundamentalistme, een stricte leer kan wijzen op onthodoxheid maar daardoor is een gelovige nog niet automatisch anti-liberaal....
Doe ik maandag, ik heb nu sowieso weinig tijd.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:11 schreef Silmarwen het volgende:
ey ik word gek je hebt me nog niet geadd
nieuws.nlquote:Ex-minister van veiligheid kandidaat presidentsverkiezingen Indonesië 13-03-2004
Ex-minister van veiligheid Susilo Bambang Yudhoyono heeft zich zaterdag kandidaat gesteld voor de Indonesische presidentsverkiezingen in juli. Yudhoyono, die donderdag zijn ontslag aanbood als minister, beschuldigt president Megawati Sukarnoputri, die herkozen hoopt te worden, ervan hem de laatste tijd buiten spel te zetten.
Yudhoyono is door de pas opgerichte Democratische Partij voorgedragen als kandidaat voor de presidentsverkiezingen van 5 juli. Het is de eerste keer dat er in Indonesië rechtstreeks een president wordt gekozen. Tot nu toe werd de president door het parlement gekozen. Opiniepeilingen geven aan dat de steun voor Yudhoyono onder de kiezers toeneemt, al ligt favoriet Megawati nog ruim op hem voor. Ook twee andere ministers, die van justitie en die van welzijn, zullen het bij de verkiezingen waarschijnlijk tegen Megawati opnemen.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
Ja.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Bovendien, wat is er op tegen om ze alleen maar varkensvlees en alcoholische dranken te geven? Moeten de Amerikanen rekening houden met elk geloof dat er bestaat?
Hun varkensvlees en alcoholische dranken geven is juist rekening houden met hun geloof, maar dan op een negatieve manier.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Bovendien, wat is er op tegen om ze alleen maar varkensvlees en alcoholische dranken te geven? Moeten de Amerikanen rekening houden met elk geloof dat er bestaat?
Geweldig hoe hypocrisie zo simpel valt aan te tonen bij sommige users.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hun varkensvlees en alcoholische dranken geven is juist rekening houden met hun geloof, maar dan op een negatieve manier.
Ik wilde zien hoe goed jullie oplettenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Geweldig hoe hypocrisie zo simpel valt aan te tonen bij ommige users.
Hun ook varkensvlees en alcoholische dranken geven daarentegen niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hun varkensvlees en alcoholische dranken geven is juist rekening houden met hun geloof
Ik ben trouwens geen ommige userquote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik wilde zien hoe goed jullie opletten.
Zeker, hoewel ik toch wel twijfel aan een gevangenis die haar bewoners dwingt alcohol te drinken.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hun ook varkensvlees en alcoholische dranken geven daarentegen niet.
Ze mogen ook gewoon niet(s) drinken hoorquote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zeker, hoewel ik toch wel twijfel aan een gevangenis die haar bewoners dwingt alcohol te drinken.
Zit de FPO nog in de nationale regering?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:03 schreef Duritz het volgende:
Toch typisch dat er in Karinthië een FPÖ/SPÖ-regering komt.
chief of state: President Thomas KLESTIL (since 8 July 1992)quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Zit de FPO nog in de nationale regering?
LOL grondwet uit 1929.quote:Constitution:
1920; revised 1929 (reinstated 1 May 1945)
Blijvertje.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:07 schreef pberends het volgende:
[..]
chief of state: President Thomas KLESTIL (since 8 July 1992)
note: government coalition - OeVP and FPOe
Zo die gast zit er niet kort.
Omdat het immigratiebeleid landelijk is en niet voor deelstaten?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:09 schreef Duritz het volgende:
[..]
Blijvertje.
Toch is het vreemd dat de SPÖ met de FPÖ gaat samenwerken, maar wel heel lullig weg zal blijven op de installatiedag. Ik bedoel, als je een coalitie gaat vormen.
Men neme het nationalisme van de FPÖ, daar voegen we het socialisme van de SPÖ bij.. uhh...
Reinstated in 1945? Zal wel iets gebeurd zijn daarvoor dan.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:08 schreef pberends het volgende:
[..]
LOL grondwet uit 1929.
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
In het artikel staat dat er "losbandige meisjes" op de strengst gelovige gevangenen werden afgestuurd, om hen te kwellen.
Tja. Maar ach. Het maakt de FPÖ wel een stuk meer salonfähig zo.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat het immigratiebeleid landelijk is en niet voor deelstaten?
Ja, dat menstruatiebloed verhaal is ook lachen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:10 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
,
,
. En deze shit nemen jullie serieus?
.
Zo lang er geen sterke communistische tegengroepering komt is de stabiliteit van Oostenrijk gewaarborgt, anders zie ik het heel somber in voor oostenrijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:03 schreef Duritz het volgende:
Toch typisch dat er in Karinthië een FPÖ/SPÖ-regering komt.
Ja dat maakte het helemaaal lachwekkend. En dan de zin ervoor: Velen van deze streng gelovige mannen hadden nog nooit een ongesluierde vrouw gezien, laat staan een naakte. Sommige van deze Amerikaanse vrouwen gingen zichzelf en elkaar onzedelijk aanraken en smeerden menstruatiebloed in het gezicht van de gelovige moslims.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:12 schreef Duritz het volgende:
[..]
Ja, dat menstruatiebloed verhaal is ook lachen.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Zo lang er geen sterke communistische tegengroepering komt is de stabiliteit van Oostenrijk gewaarborgt, anders zie ik het heel somber in voor oostenrijk.
Verdomde salonnazi's.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:11 schreef Duritz het volgende:
[..]
Tja. Maar ach. Het maakt de FPÖ wel een stuk meer salonfähig zo.
Salonfascisten hè. Die waren een tijdje lang welkom in de slowchat!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Verdomde salonnazi's.
Dat gebeurde ook in Duitsland; toen onder invloed van een zeer hoge werkloosheid zowel de communisten als nazi's een grote aanhang kregen, konden ze beide niet meer door het duitse leger worden tegengehouden. Nu wil ik de FPÖ niet meteen vergeleiken met de Nazi's maar het zou in princiepe met zulke tegenstelling zo weer kunnen gebeuren.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:23 schreef Duritz het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
LOLquote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:25 schreef Duritz het volgende:
[..]
Salonfascisten hè. Die waren een tijdje lang welkom in de slowchat!![]()
![]()
What's next? Een Vlaams Blok/SP.A-regering? Hehe.
Van Aartsenquote:Van Aartsen haalt uit naar AIVD
VVD-fractieleider Jozias Van Aartsen heeft vandaag hard uitgehaald naar de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). De kritiek van Van Aartsen richtte zich op de conclusie van de inlichtingendienst dat sommige moslimjongeren zich bij de jihad aansluiten omdat bepaalde opiniemakers kritiek hebben op de islam. ''De AIVD zet de wereld op zijn kop door te stellen dat de radicalisering van moslims te wijten is aan opiniemakers die hen onheus bejegenen'', aldus de VVD'er.
De VVD-fractievoorzitter uitte zijn kritiek tijdens een partijraad in Den Haag. Daar riep hij ook minister Remkes van Binnenlandse Zaken op om ''goed op zijn dienst te letten''. Die kritiek is pikant omdat Remkes een partijgenoot is van Van Aartsen.
Eerder al lieten een aantal prominente en spraakmakende deelnemers aan het integratiedebat weten de conclusies van de AIVD niet te delen.
Goed zo, ook partijgenoten moeten bij de les worden gehoudenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Van Aartsen
Inderdaad. Laten we Verhofstadt volgen en een Europese inlichtingdienst oprichten!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Van Aartsen
Dat is ook niet verwonderlijk omdat ze in dezelfde electorale vijver vissen van mislukkelingen en werklozen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:01 schreef Silmarwen het volgende:
Extreem links en Extreem rechts lijken anders vaak verdomd veel op elkaar....
Ik wilde het niet zeggen maarquote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat is ook niet verwonderlijk omdat ze in dezelfde electorale vijver vissen van mislukkelingen en werklozen.
Weer een paint-job voor het archiefquote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:09 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Ik had er een rooie scope van gemaakt omdat ik solidair ben met de PvdA.
Okay, that's your target. Hit him. krrrrtssj.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:09 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Ik had er een rooie scope van gemaakt omdat ik solidair ben met de PvdA.
SMSmee / Paul de Leeuw @ Lagerhuis nuquote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:15 schreef pberends het volgende:
NU OP NED3:
SMSmee / paul de leeuw @ lagerhuis
LOL![]()
![]()
Marcel van Dam moet z'n bek houden over het softe beleid hier.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Oh god, Marcel van Dam nu in het lagerhuis *kots*
Okay, 2nd target, move left, that's it. Hit him.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Marcel van Dam moet z'n bek houden over het softe beleid hier.
Wat zegt hij?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Oh god, Marcel van Dam nu in het lagerhuis *kots*
Hit it bitch!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, 2nd target, move left, that's it. Hit him.
Eerdmansquote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
vs. Van Dam
LOLquote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:48 schreef Sidekick het volgende:
Van van Dam winnen is niet zo moeilijk.
Dat is inderdaad waar ja, intellectueel strak gezien ja. Jammer dat Eerdmans niet aan telephatiatiajwijeitjitie doet.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Van Dam is zelf een volksophitser. Over polarisatie gesproken...
Dat is jammer ja, whatever that may be.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:52 schreef pberends het volgende:
Jammer dat Eerdmans niet aan telephatiatiajwijeitjitie doet.
Jammer dat ze dat sms-en niet meer doen over de winnaar van de twee debaters. Geeft een redelijke indicatie.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is jammer ja, whatever that may be.
Politiek gezien is het een natte krant.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:49 schreef pberends het volgende:
Maar wat vind je eigenlijk van van Dam Sidekick?
Welke losers het meeste zijn geld wil verkwisten om "zijn kant" te steunen?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Jammer dat ze dat sms-en niet meer doen over de winnaar van de twee debaters. Geeft een redelijke indicatie.
Z'n interessante argumenten komen meestal ook maar uit voort uit gedegen research.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Politiek gezien is het een natte krant.
In een debat kan hij soms wel sterk naar voren komen, met wat interessante argumenten, maar over het geheel gezien is het toch matig hoor. Naast sterke punten heeft hij veel zwakke punten, daar kan je hem makkelijk op aanvallen.
Hij is wel op zijn plaats bij de tv. Maar politiek.... *brr*
Van Dam heeft wel is gewonnen hoor.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Welke losers het meeste zijn geld wil verkwisten om "zijn kant" te steunen?
quote:
109 Teletekst za 13 mrt
Advies:boren in Waddenzee geen punt
HILVERSUM Gasboringen in de Waddenzee
moeten worden toegestaan.Dat staat in
een uitgelekt advies van de commissie
Meijer die de toekomst van de Waddenzee
bestudeerde.Het rapport wordt over twee
weken aangeboden aan het kabinet.
Boringen vanaf de wal naar gas onder de
Waddenzee zouden weinig milieuschade
veroorzaken,concludeert de commissie.
Ook wordt geadviseerd om de regelgeving
voor het gebied te centraliseren en om
de schelpdierenvangst in te perken.
De opbrengst van de boringen,10 miljard
euro,moet in onderhoud van de Waddenzee
worden gestoken.De Waddenvereniging is
teleurgesteld over het booradvies.
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Boor dan niet.quote:De opbrengst van de boringen,10 miljard
euro,moet in onderhoud van de Waddenzee
worden gestoken.
Advies: boren in Waddenzee geen puntquote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nu.nlquote:Verkiezingen begonnen in oostelijkste punt Rusland
Uitgegeven: 13 maart 2004 21:49
PETROPAVLOVSK-KAMTSJATSKI - De stembussen voor de verkiezingen in Rusland zijn zaterdag (Nederlandse tijd) in het verre oosten van het uitgestrekte land geopend. De verwachting is dat president Vladimir Poetin met een ruime meerderheid zal worden herkozen.
Om 08.00 uur plaatselijke tijd gingen de stembureaus open in het verafgelegen Tsjukotka, een afgelegen toendragebied dat tegenover de Amerikaanse staat Alaska ligt, en in Kamtsjatka, een schiereiland in de Stille Oceaan. In het gebied is het negen uur vroeger dan in Moskou. Rusland telt elf tijdzones.
De laatste stembureaus sluiten zondag om 19.00 uur (Nederlandse tijd) in Kaliningrad, de Russiche enclave aan de Baltische Zee.
Waarom heette de POL-award voor de beste debater dan de Marcel van Dam-award?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:48 schreef Sidekick het volgende:
Van van Dam winnen is niet zo moeilijk.
LOLquote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Waarom heette de POL-award voor de beste debater dan de Marcel van Dam-award?
Je zult die award maar winnen...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
iddquote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je zult die award maar winnen...
Met of zonder theedoek op haar kop?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hollandse vrouw die moslima geworden is in NOVA. OMFG.
Zo heette die dan ook niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:43 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Met doek. Nu vindt ze het vreemd dat ze commentaar krijgt.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Met of zonder theedoek op haar kop?
Ik snap iets niet. Ze zeggen dat minderheden altijd de lul zijn bij de politiek. Vind je het gek als je kijkt naar zorgkosten, criminaliteit, onderwijsprestaties, etc, etc, etc. Dat is toch gewoon realiteit. De moslims die het wel goed doen, moeten zich godverdomme gewoon niet aangesproken voelen. Dit is dus pure aanstellerij omdat ze zich aangesproken voelen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hollandse vrouw die moslima geworden is in NOVA. OMFG.
Wie de schoen past...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap iets niet. Ze zeggen dat minderheden altijd de lul zijn bij de politiek. Vind je het gek als je kijkt naar zorgkosten, criminaliteit, onderwijsprestaties, etc, etc, etc. Dat is toch gewoon realiteit. De moslims die het wel goed doen, moeten zich godverdomme gewoon niet aangesproken voelen.
Wie de schoen hoofddoek past; trekke hem aan.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap iets niet. Ze zeggen dat minderheden altijd de lul zijn bij de politiek. Vind je het gek als je kijkt naar zorgkosten, criminaliteit, onderwijsprestaties, etc, etc, etc. Dat is toch gewoon realiteit. De moslims die het wel goed doen, moeten zich godverdomme gewoon niet aangesproken voelen. Dit is dus pure aanstellerij omdat ze zich aangesproken voelen.
Ohquote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zo heette die dan ook niet.
De POL-verkiezingen 2003 - De uitslag
Clairy is een kutwijfquote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Clairy is poeslief en begripvol vandaag.
quote:Maar de gemiddelde Nederlander
quote:Ze zien ons als niet geintegreerd
quote:Hoe de politici zich daar over uitlaten
Totaal geen tegenpolen. Had dan Wilders uitgenodigd. Dit zijn gewoon 4 integreerde pro-moslims.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Deze discussie is echt kansloos (op NOVA). Zonder besluiten blijven we dweilen met een open kraan.
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:58 schreef pberends het volgende:
Zijn die moslims bij Nova niet zelf degene die generaliseren.
Een greep uit de gemiddelde uitspraken van deze moslims:
[..]
[..]
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En nu spelen culturele verschillen ook mee.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:06 schreef zoalshetis het volgende:
vanuit de verre verre oudheid zijn demografische verschillen de grootste oorzaak geweest voor criminatliteit.
Tijd dat die lui inderdaad eens gaan werken i.p.v. bijstand te trekken en Nederlands leren spreken. Succes.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:06 schreef zoalshetis het volgende:
vanuit de verre verre oudheid zijn demografische verschillen de grootste oorzaak geweest voor criminatliteit. misschien wordt het eens tijd om de ogen te openen met deze wetenschap en samen te gaan werken in plaats van tegen. dat kost minder energie en iedereen wordt er beter van. kost ook heel wat vooroordelen opzij zetten trouwens. succes.
quote:161 tt-TV1 161 za 13 mrt 22:47:34
buitenland
VS STEUNDEN STAATSGREEP VENEZUELA
De Verenigde Staten hebben op zijn
minst financieel de mislukte poging tot
staatsgreep in Venezuela gesteund.
Die poging was gericht tegen president
Hugo Chavez, die door Washington te
links wordt bevonden omdat hij weigert
het staatsoliebedrijf te privatiseren.
Dat schrijft de Britse Independent. De
door het Amerikaans Congres gefinan-