abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17448011

Ligt het nou aan mij of is er nog geen topic over?

Mensen bekend met deze indiepop/rockformatie uit de staat Washington? Ik zal eens wat op een rijtje zetten

1999: Something About Airplanes

2000: We Have the Facts and We're Voting Yes

2000: Forbidden Love [EP]

2001: The Photo Album

2003: Transatlanticism

Officiële website

....en ik ga morgen naar de Ekko om ze te bekijken
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17448165
Zijn toch ex-members van Taking Back Sunday?

Lama, dat is Straylight Run

[ Bericht 31% gewijzigd door BillyTalent op 01-03-2004 19:45:27 (Foutje) ]
God's gonna set this world on fire, one of these days....
pi_17448236
Transatlanticism hoorde bij de 50 beste platen van 2003. Zeer aardig bandje.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 1 maart 2004 @ 19:50:43 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17448312
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:47 schreef methodmich het volgende:
Transatlanticism hoorde bij de 50 beste platen van 2003. Zeer aardig bandje.
Mja, bij de 50 beste misschien wel, maar het was voor DCFC een behoorlijk ondermaatse plaat...
Maarre, er is wel degelijk een DCFC-topic gaande, maar het gebrek aan een fatsoenlijke search speelt parten bij het terugvinden ervan.
pi_17448320
Trouwens, een zijproject van zanger Ben Gibbard is te vinden onder de naam The Postal Service, wat ook hele mooi muziek is (persoonlijk vind ik het zelfs beter)
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17448345
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:50 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Mja, bij de 50 beste misschien wel, maar het was voor DCFC een behoorlijk ondermaatse plaat...
Maarre, er is wel degelijk een DCFC-topic gaande, maar het gebrek aan een fatsoenlijke search speelt parten bij het terugvinden ervan.
Tsja, in de alto-search kon ik niks vinden iig.....
  maandag 1 maart 2004 @ 19:54:20 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17448389
En er is tevens een verhoogde kans dat ze besproken worden in de Indie-reeks die FOK! rijk is; ik denk dat zowel the Postal Service als DCFC al wel eens ter sprake is gekomen in deel 1 ervan.

The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)

maandag 1 maart 2004 @ 20:02:47 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17448568
En je vergeet in je overzicht meerdere releases trouwens, waaronder de interessante Stability EP. Een EP die overigens door veel fans en critici niet echt is begrepen, gezien het feit dat DCFC ietwat experimenteler bezig is qua songstructuren, en volgens sommigen daarbij wat doorslaat - zo kent 20th century towers een onderliggende Einsturzende Neubauten-achtige sober opgebouwde spanning, met één van de subtielste vocale keerpunten die ik ooit heb gehoord binnen het indiepopgenre; en is Stability een prachtig nummer, dat alleen wel 12 minuten lang doorkabbelt (en "kabbelt" mag je best letterlijk nemen). De Bjork-cover die er verder opstaat is wel aardig, maar voegt niet echt veel toe. Maar vooral door 20th Century Towers de moeite van het aanschaffen waard.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 10:23:15 #9
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_17457769
Shit ik kan vanavond niet
pi_17459366
Postal Service is leeeuuk! Ookal heb ik maar een paar nummers.. Moet hier ook maar es wat van downloaden
pi_17463460
Death cab for cutie is leuk ja, ik heb ze paar weken geleden live gezien. Ze begonnen geniaal maar gingen naar n half uur n beetje vervelende liedjes spelen en toen ze daarna iets jam achtigs gingen doen trok ik t niet meer... Postal service vind ik leuker (als je van postal service houdt, probeer dan ook eens Her Space Holidays).
pi_17465632
Ik ga maar eens op pad Ik zal er vanavond wel wat over zeggen
pi_17473108
Ok Seborik, de search had ik dus nog niet ontdekt, maar inderdaad, beetje loos als Death Cab nog geen eigen topic zou hebben. Had ik dus moeten weten. Maar vanavond in Ekko waren ze dus erg overtuigend!
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_17473758
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 00:23 schreef Billie29 het volgende:
Ok Seborik, de search had ik dus nog niet ontdekt, maar inderdaad, beetje loos als Death Cab nog geen eigen topic zou hebben. Had ik dus moeten weten. Maar vanavond in Ekko waren ze dus erg overtuigend!

Volgens mij was het de bedoeling dat we mee moesten zingen met hun versie van "Girls Just Wanna Have Fun" van Cyndi Lauper....maar ik kende de tekst niet, en ik denk ook weinigen van de aanwezigen

Vooral Tiny Vessels en The Sound Of Settling vond ik mooi

Waarom vinden ze Sammy Hagar van Van Halen zo interessant en het is niemand duidelijk hoe die uit de band is, gewoon geheim. Ik vond het wel leuk dat ze het nummer One Way To Rock zo voor gek zetten

En het voorprogramma zoog flink
pi_17473835
ik vond het voorprogramma eigenlijk wel leuk.....

Erg goede set, ik miste alleen Styrofoam Plates.. En over Sammy Hagar, ach ja, dat zal iets Amerikaans zijn... misschien dachten ze dat dat in Nederland aanslaat vanwege de Nederlansde achtergrond van Van Halen...

Al met al toch wel een heel erg sterk concert
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_17476386
Ken eigenlijk alleen echt Transatlanticism, maar die heeft me nu wel geinspireerd om wat meer te gaan luisteren. Tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door labello op 03-03-2004 10:07:08 (stupid mistake) ]
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_17476439
Ik ga ze vanavond zin in de Paradiso

heb begint wel pas op het achterlijke tijdstip van 22:45...
Aldus.
  woensdag 3 maart 2004 @ 17:06:48 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17483910
Kep 'm ook maar meegenomen van de bieb (the photo album). Het klinkt best aardig
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_17488822
zo, dat rockte dus best wel...
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  donderdag 4 maart 2004 @ 10:04:17 #20
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17490747
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 09:54 schreef labello het volgende:
Ken eigenlijk alleen echt Transatlanticism, maar die heeft me nu wel geinspireerd om wat meer te gaan luisteren. Tips?
Zo een beetje elk album van DCFC is beter, maar ik denk dat je dan het beste met The Photo Album kunt beginnen.
pi_17491451
Ga vanmiddag waarschijnlijk langs de Plato, dus dan gaan we die eens even luisteren... Thanks!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:38:06 #22
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17492091
Wie is er naar de paradiso geweest gister?
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:47:44 #23
19105 Noayla_
Love me tender
pi_17492271
Ik heb ze gisteravond gezien in de Kleine Zaal van Paradiso.

Leuk optreden maar bepaald geen originele sound. De gelijkenis met Fountains of Wayne en ook wel de Posies was echt enorm.

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom die meisjes vooraan gedurende het hele optreden met hun digicameraatjes bezig zijn geweest? Het maakte een nogal sneue indruk;wat moet je in godsnaam met al die foto's van de bandleden?

De bakvisjes waren zo druk bezig met het staren naar hun schermpjes dat ik me afvraag of ze sowieso iets van het concert hebben meegekregen!?
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_17492382
ik was er in utreg... was iets te rustig voor mij.. verder wel lache
....Walking on the streets at night and fear nothing....
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:04:22 #25
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17492534
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:47 schreef Noayla_ het volgende:
Ik heb ze gisteravond gezien in de Kleine Zaal van Paradiso.

Leuk optreden maar bepaald geen originele sound. De gelijkenis met Fountains of Wayne en ook wel de Posies was echt enorm.

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom die meisjes vooraan gedurende het hele optreden met hun digicameraatjes bezig zijn geweest? Het maakte een nogal sneue indruk;wat moet je in godsnaam met al die foto's van de bandleden?

De bakvisjes waren zo druk bezig met het staren naar hun schermpjes dat ik me afvraag of ze sowieso iets van het concert hebben meegekregen!?
Ik was er al bang voor... de kleine zaal is echt te beroerd voor woorden, het is gewoon te klein.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:08:41 #26
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17492588
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:47 schreef Noayla_ het volgende:

Ik heb ze verder nooi live gezien, maar die twee vergelijkingen zijn in ieder geval (gelukkig) niet zo duidelijk op plaat; DCFC is gelukkig was tegendraadser in hun sonstructuren, en lang niet zo conventioneel.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:08:58 #27
19105 Noayla_
Love me tender
pi_17492592
Het was idd propvol maar aan de andere kant; de grote zaal beneden hadden ze niet volgekregen.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:15:05 #28
19105 Noayla_
Love me tender
pi_17492689
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:08 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik heb ze verder nooi live gezien, maar die twee vergelijkingen zijn in ieder geval (gelukkig) niet zo duidelijk op plaat; DCFC is gelukkig was tegendraadser in hun sonstructuren, en lang niet zo conventioneel.
En hier verschillen we van mening;ik vind DCFC juist wél conventioneel klinken. Ik had n.l. voortdurend het gevoel dat ik alles wat ze speelden al eens gehoord. Bij optredens van de Posies zo'n 10 jaar geleden en concertjes van de FOW in de jaren daarna.

Af en toe klonk het zelfs als jatwerk maar misschien is dit gewoon de typische Seattle sound.

Wat overigens niet wegneemt dat ik een leuke avond heb gehad.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:35:05 #29
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17493022
Baseer je nu trouwens je mening nu vooral op het optreden en het zeer ondermaatse (en inderdaad redelijk conventionele) Transatlanticism, of ook op hun oudere werk? Toen ik bijvoorbeeld The Photo Album voor het eerst hoorde, klonk dat toch een behoorlijk stuk frisser dan FoW, bijvoorbeeld; zo'n brug als in A movie-script ending of 20th century towers an sich zouden Schlesinger en kompanen zich nooit aan durven te wagen, daarvoor is FoW's muziek toch teveel hapklare en veilige MTV -powerpop.

"Conventioneel" is overigens natuurlijk een subjectieve omschrijving, en vergeleken bij veel andere muziek die ik beluister is DCFC inderdaad wel wat gewoontjes; ik vind ze alleen wel een paar trapjes inventiever en interessanter dan de Posies en FoW, met alle respect. Zelfs al kan ik me best voorstellen dat het live lang niet zo goed werkt als op CD.

[ Bericht 23% gewijzigd door Grobbel op 04-03-2004 12:52:51 ]
pi_17493151
Was wel leuk maar niet echt spetterend ofzo. Het waren echte 'college nerds' dat was wel leuk en ze speelden erg strak. De nummers van de laatste CD, die ik nou niet echt goed vind, klonken goed live. Maar ik heb het eigenlijk een beetje gehad met die pathetische muziek... na 20x 'I Miss You' of 'I want you closer' heb ik de neiging om ze een schop onder hun kont te geven...

En die kleine zal in de paradiso is er niet beter op geworden na de verbouwing. 'Te klein' vind ik onzin, het kan niet klein genoeg. Maar die bar aan de zijkant gaf wat rommeligs en dat von ik wel leuk. En ik vond het geluid buitengewoon goed trouwens, dat gaat steeds beter in de Paradisso!

En van die groupies snapte ik ook niets idd.
Aldus.
pi_17510828
Het concert in de ekko was erg goed. Ze bouwen altijd grandioos op naar een climax.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 13:52:18 #32
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_17514018
Ken alleen Something About Airplanes. Leuke plaat.
Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:00:11 #33
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_17514195
He, leuk topic Ik hoorde voor het eerst van DCFC op de Posies mailing list, net als van FOW trouwens... Deze bands zitten qua fans dus zeker in dezelfde hoek. Ik vind DCFC op de plaat een tikkie aan de brave kant, maar toch wel erg mooi. FOW zijn absoluut getruckt, bijna pastiche, etc, maar wel erg leuk, zou ze graag live zien. Posies zijn een van mijn absolute favo's.... en binnenkort weer bijelkaar
Ik heb DCFC gezien in Vera twee weken terug. Live zijn ze een stuk pittiger dan op CD en zeker de moeite waard (@Billy29: ik miste ook Styrofoam plates...)
pi_25004112
DCFC is super
  woensdag 9 februari 2005 @ 14:33:36 #35
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_25006614
Wel aardige muziek.

zitten echt leuke liedjes tussen
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:56 schreef Bazzel het volgende:
Death cab for cutie is leuk ja, ik heb ze paar weken geleden live gezien. Ze begonnen geniaal maar gingen naar n half uur n beetje vervelende liedjes spelen en toen ze daarna iets jam achtigs gingen doen trok ik t niet meer... Postal service vind ik leuker (als je van postal service houdt, probeer dan ook eens Her Space Holidays).
Her Space Holidays
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:41:17 #36
105263 Litso
Interlectueel.
pi_25334000
Vorige week ontdekt, en ik vind het erg relaxed
Heeft iemand The John Byrd EP al gehoord?
Ik weet niet precies wat het inhoudt, volgens mij gewoon een EP die dit jaar is uitgekomen... hij klinkt in elk geval wel lekker
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_33514948
schopje!

8 maart staan ze in de Melkweg, in het Indie-topic wordt DCFC ook best vaak genoemd, ik vind het heerlijke muziek. Transatlanticism vond ik al een heel goed album en Plans is misschien nog wel beter.
Zo, en nu verder..
pi_33515168
ze hebben trouwens ook een nieuwe officiele website
pi_33516838
Ja ik hoop er 8 maart bij te zijn
pi_33518989
ik heb een kaartje, dus als alles goed gaat ben ik er dan bij
pi_33519133
Ik heb nog geen tijd gehad om een kaartje te halen, maar ik moét er gewoon naartoe.
pi_33519357
Ik zou niet al te lang wachten. De vorige keer ging het ook vrij rap.
Aldus.
pi_33519447
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:31 schreef Z het volgende:
Ik zou niet al te lang wachten. De vorige keer ging het ook vrij rap.
Ik ga ze morgen halen.
pi_33519488
Je zou m'n fantastische geheugen ook beledigen als je niet zou gaan.
Aldus.
pi_33519552
Ik doe het eigenlijk ook alleen maar voor jou en je fantastische geheugen, wat kan mij die kutband nou schelen.
pi_33519719
Juist, wie wil er nou anderhalf uur naar een stelletje college-nerds kijken?
Aldus.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:42:45 #47
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33667743
Ik kan er niet bij zijn op 8 maart, maar het is zeker een leuke indie-band.
Er zijn slechtere
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:15:22 #48
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_33668739
8 maart, dat is mooi, ik ga er eens achteraan
pi_33669376
Whieee.. ik ga ook! Nog maar 62 nachtjes slapen! geloof ik Death cab
Wish yo'momma was this smart.
pi_33669419
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:34 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik ga ze morgen halen.
Wat ben ik toch een lamlul, ik heb ze nog steeds niet. Ik woon ook niet in de buurt van zo'n verkooppunt en de telefoondienst is steeds bezet.
pi_33669513
Ja, lamlul! zeg dat wel! Heb je geen 'groter' postkantoor in de buurt dan? Daar haal ik mn kaartjes altijd
pi_33669570
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:37 schreef Koekjesbeest het volgende:
Ja, lamlul! zeg dat wel! Heb je geen 'groter' postkantoor in de buurt dan? Daar haal ik mn kaartjes altijd
Ja, maar dat is een heel stuk fietsen en aangezien ik al een halve week ziek ben heb ik daar weinig zin in.
pi_33669759
Arme jongen ik was ziek thuis met oud en nieuw, ik ben ook zielig maar ik heb wél een kaartje Hoop voor je dat je kaartje niet is opgekocht door een OC-groupie
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 19:46:37 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33669860
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:35 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Wat ben ik toch een lamlul, ik heb ze nog steeds niet. Ik woon ook niet in de buurt van zo'n verkooppunt en de telefoondienst is steeds bezet.
Je kan ze ook online bestellen via Ticketmaster
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_33669886
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je kan ze ook online bestellen via Ticketmaster
Nee, je kunt alleen betalen op manieren waarmee ik niet kan betalen.
pi_33669905
Dat is alleen weggelegd voor mensen met een creditcard, ik heb alleen een giropasje Creditcard zou ook niet zo gezond zijn op mijn leeftijd.. en van pappies creditcard moet ik afblijven
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 19:49:16 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33669945
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:47 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Nee, je kunt alleen betalen op manieren waarmee ik niet kan betalen.
Ah ok Het concert is nog niet uitverkocht, heb net nog gechecked. Zit er ook aan te denken om erheen te gaan maar ken ze niet zo goed. Ik hoor wel positieve verhalen dus denk dat ik ze wel ga checken. Bovendien kost het maar 13 euro
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_33670012
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok Het concert is nog niet uitverkocht, heb net nog gechecked. Zit er ook aan te denken om erheen te gaan maar ken ze niet zo goed. Ik hoor wel positieve verhalen dus denk dat ik ze wel ga checken. Bovendien kost het maar 13 euro
Doen! En inderdaad, om de prijs hoef je het niet te laten
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 19:52:00 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33670061
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:50 schreef Koekjesbeest het volgende:

[..]

Doen! En inderdaad, om de prijs hoef je het niet te laten
Ik zit alleen even te kijken wie er met me meewil. Mijn vrienden kennen ze helaas niet
pi_33670133
Muhaha! Ik heb de mijne allemaal van tevoren aangestoken, ik had al zo'n voorgevoel dat er een concert zou komen. En ik heb geen zin om alleen te gaan
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 19:55:52 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33670217
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:53 schreef Koekjesbeest het volgende:
Muhaha! Ik heb de mijne allemaal van tevoren aangestoken, ik had al zo'n voorgevoel dat er een concert zou komen. En ik heb geen zin om alleen te gaan
Slim gedaan Een van mijn vriendinnen is wel in to dit soort muziek, ik ga haar denk ik meeslepen. Het is alleen wel op een rottige dag, tegen die tijd loop ik stage en dan is het afwachten of ikj uberhaupt wel kan . Dezelfde reden waarom ik de Kaiser Chiefs aan me voorbij heb laten gaan
pi_33673550
Ik zal ook in de melkweg zijn. Zo'n kans laat je niet liggen natuurlijk
pi_33677159
ik ga lekker met koekjesbeest mee!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:17:00 #64
138456 Meeg
Pattamatties!
pi_33812115
Ik ga lekker met koekjesbeest en fabfabfabfab mee! Jeeh! Mn eerste berichtje op Fok trouwens!
pi_33812661
heb ook kaartjes
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:11:16 #66
111433 Sud
Neverending
pi_33816533
hmm
pi_33868071
kwam er pas gister achter dat ze kwamen.. vandaag naar postkantoor geweest voor kaartjes.
is het uitverkocht

als er iemand kaartje over hebt, ik heb interesse!
pi_33868103
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:45 schreef BornSlippy het volgende:
(...)is het uitverkocht
Dit moet een grap zijn.
pi_33868213
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:46 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Dit moet een grap zijn.
nou vanochtend naar het grote postkantoor in rotterdam geweest daar zei ze dat er geen kaarten meer zijn en via ticketmaster.nl gaat het ook niet
pi_33868279
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:49 schreef BornSlippy het volgende:

[..]

nou vanochtend naar het grote postkantoor in rotterdam geweest daar zei ze dat er geen kaarten meer zijn en via ticketmaster.nl gaat het ook niet
Ik huil nu.
pi_33900126
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:51 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik huil nu.
Kleine bandjes worden ook groot...
pi_33900291
quote:

[..]

Ik huil nu.
*troost*
pi_33900294
Jullie de speciale DCFC content op iTunes al gezien?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:17:55 #74
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33900323
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:11 schreef googoodoll het volgende:

[..]

Niet echt onverwacht ook trouwens, Plans debuteerde vorig jaar in de Billboard Albumlijsten op de vierde plek. DCFC is al aardig groot geworden in de laatste paar jaar, in ieder geval.
pi_33900324
quote:

[..]

Ik huil nu.
Ik weet niet wat die user net bezielde, maar ik kan ze op ticketmaster nog gewoon bestellen.

http://www.ticketmaster.nl/html/evinfo.htmI?CNTX=119347&l=NL&C=
pi_33900330
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:11 schreef googoodoll het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, toch? Leuke bands moeten klein blijven.
pi_33900378
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:16 schreef tonks het volgende:
Jullie de speciale DCFC content op iTunes al gezien?
quote:
Tracklisting:
Soul Meets Body (iTunes Originals Version)
Hindsight
One Take On Bellingham
Amputations (iTunes Originals Version)
A Top Five Song of Ours
The Employment Pages (iTunes Originals Version)
An Early Heartbreak Song
405 (Acoustic Version)
The Slow Fade from Holly to the Beaver
A Movie Script Ending
Underwater (iTunes Originals Version)
What Changed with "Transatlanticism"
The Sound of Settling
A Series of Hello's
Someday You Will Be Loved (iTunes Originals Version)
You Won't Be Alone
I Will Follow You Into the Dark
The Drive
Crooked Teeth (iTunes Originals Version)
Introducing Title and Registration (video)
Title and Registration (video)
How the Band Works (video)
Crooked Teeth (iTunes Originals Version) (video)
The Band As a Community (video)
Someday You Will Be Loved (iTunes Originals Version) (video)
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:24:33 #78
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33900539
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:18 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, toch? Leuke bands moeten klein blijven.
Als het zo doorgaat als nu, wordt DCFC binnen een paar jaar in één adem met Coldplay genoemd. En dat is niet eens zo'n loos dreigement, in de VS zijn ze al echt groot aan het worden ondertussen.
pi_33900574
Ga dan naar the postal service en ATQB luisteren
pi_33900723
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:17 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Niet echt onverwacht ook trouwens, Plans debuteerde vorig jaar in de Billboard Albumlijsten op de vierde plek. DCFC is al aardig groot geworden in de laatste paar jaar, in ieder geval.
Jep. Naja, dat van die 4e plek of zo weet ik dan weer niet, maar dat ze groot waren in de VS dan weer wel. Maar Croupouque reageerde op de recensie van dat album op de frontpage met "ja, ik hoop dat ze zo klein blijven, en dat niemand ze ontdekt. Wat dat betreft is de sound van dit album niet echt iets voor mij" of iets in die trant. Ik vond het toendertijd een beetje flauwe reactie, maar goed, hij mag nu wel met recht balen
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:32:48 #81
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33900785
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:25 schreef tonks het volgende:
Ga dan naar the postal service en ATQB luisteren
Diezelfde Postal Service die ik ooit aan jou heb aangeraden?
Maar ik vermoed dat de populariteit van de Postal Service juist heeft bijgedragen aan de volledig geëxplodeerde pers- en luisteraaraandacht voor het meest recente DCFC-album in de VS.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:37:08 #82
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33900912
Hier was trouwens nog het oer-DCFC topic hier op Fok!, dat na 5 posts al volledig stilviel. Zegt genoeg over hun sterk groeiende populariteit denk ik. En dat was nog met een doorbraakplaat toentertijd, waarvan ik nog het gevoel had dat ze over hun creatieve hoogtepunt heen waren.
Death Cab For Cutie - Transatlanticism
pi_33900988
Ik ken ze ook van The OC
pi_33902982
Ze geven drie concerten hè mensen, dus als de melkweg uitverkocht is, dan kun je altijd tilburg of groningen nog proberen... En anders naar één van de acht in duitsland?
pi_33904788
Is het niet zo dat The Postal Service is ontstaan doordat Jimmy Tamborello als Dntel een nummer had opgenomen met Ben Gibbard? Heb namelijk het cd van Dntel (Life is full of possibilities) en daar staat de nummer: (this is) The dream of Evan and Chan op en dat vind ik echt één van de allermooiste nummers ever! Alleen vanwege dat nummer heb ik die cd gekocht
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:27:34 #86
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33904835
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:26 schreef hydraulix het volgende:
Is het niet zo dat The Postal Service is ontstaan doordat Jimmy Tamborello als Dntel een nummer had opgenomen met Ben Gibbard?
Ja. En die CD heb ik ook, van 2001 alweer.
pi_33917041
Zag net Soul Meets Body op MTV. Eindelijk een lichtpuntje in de duistere wereld van nederhop en alles wat daaromheen zwerft..
pi_33918966
Die clip zag ik eerst ook ergens op internet, heel mooi gemaakt! Het nummer is ook heel mooi, hopen dat ze hem vaker laten zien, idd een stuk beter dan de muziek die je meestal ziet..
pi_33922036
Was tijdens Brand New; dus misschien morgen weer, want ze zenden vaak dezelfde clips uit gedurende een week in dat programma...
  woensdag 11 januari 2006 @ 02:00:17 #90
122545 Realdeal
Good question!
pi_33927657
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef Numbie het volgende:
Ze geven drie concerten hè mensen, dus als de melkweg uitverkocht is, dan kun je altijd tilburg of groningen nog proberen... En anders naar één van de acht in duitsland?
De vorige keer toen ze speelden in de kleine zaal van de Paradiso was het bij niet uitverkocht (sommigen hier vonden het propvol??). Dit was een jaar geleden ofzo? Zou het nu wel storm lopen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Realdeal op 11-01-2006 02:28:28 ]
You feel like home, you feel like home.
pi_33928085
Geweldige band, mijn favoriete cd is Transatlanticism, met als favo nummer Death Of An Interior Decorator.
Hoewel Passenger Seat ook wel verdacht mooi is.
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33930800
Volgens mij was het wel uitverkocht hoor in de Paradiso toen, of ik het toen propvol vond weet ik niet meer.
Aldus.
pi_33931255
Hmmm, juist andersom. Weet niet of het uitverkocht was, maar het was fakking propvol!
pi_33931331
De bovenzaal was net verbouwd kan ik me nog herinneren, en de bassist was enorm klein
Aldus.
pi_33931523
Buiten was het een mooie lenteavond. Een meisje fietste giechelend richting leidseplein. Twee jongen delen een jointje. Tram 7 dendert oorverdovend geruisloos langs de hoofdstedelijke poptempel.

Wat was het een meborabele avond, die 3 maart 2004...
pi_33931727
Op de openhaard zat een piep-jong blond meisje foto's te maken van de band, naast haar stond haar vriendje die het maar moeilijk kon verkroppen dat z'n meisje meer interesse had voor Ben dan voor hem, ik moest er om gniffelen.
Aldus.
pi_33942558
Met welk album moet ik beginnen?
pi_33942698
Gewoon bij het begin. -> Something About Airplanes
Aldus.
pi_33943185
Laat ik het anders stellen, welk album is het beste?
pi_33943362
je moet nooit met het beste beginnen...
pi_33943661
Nee inderdaad, je hebt de kans om de ontwikkeling van een band in een week te beluisteren! Het luistert allemaal wel lekker weg. Al wordt het me op een gegeven moment wat saaiig (imho).
Aldus.
pi_33948540
Mag ik even tussendoor vervelen?
Ik probeer kaarten te bestellen voor 8 maart, maar de service is overbezet oid? Iemand hier toevallig een idee of het hard gaat met die kaarten? Of mensen die misschien al kaarten hebben...?
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_33948654
Oh excuus, hadden jullie het al over gehad... Volgende keer zal ik de moeite nemen alles te lezen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:54:42 #104
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_33949035
Ik zie die naam al maanden op internet rondzwerven, maar tot gisteren had ik gek genoeg nog niks van ze geluisterd (hoewel indiebands als deze en bv. The Decemberists bij mij meestal erg goed in de smaak vallen). Gisteren hoorde ik toevallig 'Soul meets Body' en ja... erg leuk
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
pi_34018594
Het is uitverkocht
pi_34018825
Alledrie de shows?!
pi_34023029
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:52 schreef Numbie het volgende:
Alledrie de shows?!
Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, maar er is maar één show hoor.
pi_34041369
Hm, ik zou zweren dat ik een kleine maand geleden nog drie shows aangekondigd zag staan. Maar goed, my bad.
pi_34041577
My bad?

sorry.

Ze hebben in ieder geval wel op de vera-site gestaan, ze zouden halverwege februari spelen, maar dat werd al vrij snel gecanceld. Op de officiele DCFC-site staat vooralsnog ook alleen maar A'dam en de melkweg site roept ook dat dit de enige NL-show is. Helaas!
pi_34041739
Ja ze zouden eerst in de Vera en de W2 staan maar zoals je ziet in dit bericht van www.motelmagnolia.nl, van 13 december zijn die afgelast vanwege de grammy awards:
quote:
Death Cab For Cutie afgelast

Slecht nieuws voor de fans van Death Cab For Cutie, want ze zijn genomineerd voor een Grammy... Nu is daar natuurlijk helemaal niets mis mee, integendeel, helemaal terecht! Prachtig album dat "Plans" en het is nu eenmaal een hele goede band, maar met dank aan het feit dat ze genomineerd zijn voor zo'n Grammy hebben ze wel 2 avonden van hun Europeesche tournee af moeten zeggen en laten dit nu net de avonden in de Vera in Groningen (09-02-06) en in de W2 in Den Bosch (10-02-06) zijn! De show die gepland staat voor 8 maart in de Melkweg in Amsterdam gaat wel gewoon door. Er zijn nog geen vervangende data bekend gemaakt. We houden u op de hoogte.
Ik heb iig kaartjes voor in de Melkweg
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:31:34 #111
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34054953
Opvallend dat ze aanvankelijk nog zouden optreden in de W2-hal in Den Bosch. Met alle respect natuurlijk, maar dat is eigenlijk maar een klein zaaltje, niet echt passend bij DCFCs snel groeiende bekendheid. Ik moet nog maar zien of ze daar alsnog zullen spelen. Wellicht onderneem ik dan nog een poging om een kaartje te bemachtigen, Den Bosch is dichtbij genoeg.
Al hoop ik eigenlijk dat ze dit jaar de Europese festivals een keertje zullen afgaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 14-01-2006 18:48:02 ]
pi_34152421
Zie je wel! Was ik toch niet helemaal scheel...
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:25:57 #113
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35217149
De clip van Crooked Teeth is trouwens nu op de website van de band te bewonderen, een niet zo subtiele hommage aan Peter Gabriel's Sledgehammer.

http://deathcabforcutie.com/index_site.html

En nog geen vervangende data bekend voor de afgelaste concerten, trouwens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Grobbel op 18-02-2006 12:31:43 ]
pi_35217311
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:25 schreef Grobbel het volgende:
De clip van Crooked Teeth is trouwens nu op de website van de band te bewonderen, een niet zo subtiele hommage aan Peter Gabriel's Sledgehammer.

http://deathcabforcutie.com/index_site.html
Op mtv word je dood gegooid met die clip, als er tenminste geen wazig reallifepimpmyhiddencamerashow bezig is.
pi_35218573
Idd, beetje te veel van het goede. Eerst kwam ie ook echt ieder reclameblok langs in het blokje 'new', twee weken geleden oid.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:32:49 #116
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35218996
Ik kijk verder geen MTV, dus ik zal jullie op je woord geloven. Vind de clip ook niet echt speciaal, weinig opzienbarende remake van die van Peter Gabriel.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:17:58 #117
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35223970
Clips? Kijk ik al jaren niet meer.... maar dat komt vooral door het feit dat MTV en TMF geen echte muziekzenders meer zijn...
Music Box... dat was pas een goede clip-zender.
pi_35232860
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:17 schreef peaceman het volgende:
Clips? Kijk ik al jaren niet meer.... maar dat komt vooral door het feit dat MTV en TMF geen echte muziekzenders meer zijn...
Music Box... dat was pas een goede clip-zender.
Vind ik best meevallen. Breakfastclub 's ochtends is prima te verdragen. En als ze tussen 20u en 21u bij Brand New niet iedere dag gedurende een week dezelfde nummers zouden draaien, was dat ook nog best ok.
En die shows, hersenloos vermaak: genieten!

En die andere versie van Mr. Brightside van The Killers die onder de clip staat, vind ik bijvoorbeeld leuker dan de albumversie.
pi_35241159
Tja, eindelijk slaat de hype dan ook daadwerkelijk over. Ik geloof dat Plans intussen al ruim een kwart miljoen keer is verkocht, and counting. Bizar hoe snel het ineens kan gaan. Overigens ook grappig hoe menig persoon "Sound of Settling" (DCFC) of "Such Great Heights" (Postal Service) vaak herkent, zonder dat ze bekend zijn met een van de bands: die tracks worden echt uitgemolken als achtergrondmuziek bij semi-hippe series.

Die clip van Crooked Teeth vind ik verre van denderend, en het nummer vind ik ook niet echt indrukwekkend. Plans heeft op mij sowieso niet echt de impact gehad die ik had gehoopt, zoals bijvoorbeeld Photo Album dat wel had. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik erg onder de indruk was van hun show in de Ekko vorig jaar en dat ik hoop dat het in maart weer zo fijn wordt. Ben benieuwd welke covers er dit keer uit de koker komen, het kan variëren van The Cure en Cyndi Lauper tot Michael Jackson...
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_35870225
"Wauw".
Ik had koorts, viel bijna flauw in de trein naar Amsterdam, heb een woekerprijs betaald voor het kaartje en moest een half uur buiten in de regen wachten, maar het was uiteindelijk mijn verlepte kapsel en een verkoudheid meer dan waard. Ik had het voor geen goud willen missen, wat een strak concert.
pi_35870795
Superconcert! Had alleen stiekem nog gehoopt op A Lack Of Color, maar IWFYITD is ook een ontzettend mooi liedje...
pi_35872233
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:46 schreef Croupouque het volgende:
"Wauw".
Ik had koorts, viel bijna flauw in de trein naar Amsterdam, heb een woekerprijs betaald voor het kaartje en moest een half uur buiten in de regen wachten, maar het was uiteindelijk mijn verlepte kapsel en een verkoudheid meer dan waard. Ik had het voor geen goud willen missen, wat een strak concert.
Ik zal je nog eens een tip geven!
Aldus.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:27:40 #123
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_35874230
Gisteren ook naar het concert geweest. Ze speelden behoorlijk strak en met veel energie, dus daar viel niets op aan te merken. Toch vond ik het een beetje saai. Die galm/zweef sound van ze vind ik op (met name de oudere) cd's ook niet altijd een hele cd lang boeien en live had ik daar dus ook wat moeite mee. Maar goed, dat is persoonlijke smaak en het lag niet aan de performance van de band. Heb me in ieder geval wel vermaakt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_35879944
Ik was er gisteren ook. Ik hoorde dat ze belachelijk goed live konden spelen. En dat klopt ook.

Ik heb me écht vermaakt. Ben net terug van een lange reis van Amsterdam naar Lichtenvoorde (midden achterhoek voor de leken)

Alleen een puntje van aanmerking:

Wil die kut rechts op het balkon die tijdens I Will Follow You Into The Dark aan het meezingen was, de volgende keer alsjeblieft d'r kop houden? Je hebt een kutstem die zelfs over de PA heen ging. Dankje.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_35880106
Heb wel zo'n vermoeden wie je bedoelt Ze stond ontzettend heftig mee te zingen/blèren/dansen de hele tijd. Was gewoon komisch om te zien...
pi_35883007
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:18 schreef Numbie het volgende:
Heb wel zo'n vermoeden wie je bedoelt Ze stond ontzettend heftig mee te zingen/blèren/dansen de hele tijd. Was gewoon komisch om te zien...
Die bedoel ik ja. Shit man, ze stond écht voor lul daarzo.

Ik vond btw de happy birthday actie van Ben ook erg leuk
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 16:40:05 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35883043
Heb blijkbaar wel wat gemist? Klinkt in ieder geval goed!
pi_35883089
ja, dat was wel een goede actie

Vond het trouwens heel sterk dat ze met Transatlanticism de show afsloten. Het is namelijk niet hun meest toegankelijke nummer van dat album...
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:10:59 #129
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_35885863
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:46 schreef Croupouque het volgende:
"Wauw".
Ik zag jou! Je had mijn paraplu wel mogen lenen. Wij zaten toch maar met z'n 3en een beetje in elkaar en omstanders te prikken (mochten jullie dit per ongeluk lezen: SORRY!)
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:13 schreef Numbie het volgende:
Superconcert! Had alleen stiekem nog gehoopt op A Lack Of Color, maar IWFYITD is ook een ontzettend mooi liedje...
Wij hoopten ook nog op lightness, maar ze lieten zich niks vertellen en idd.. ik vond IWFYITD grandioos
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:14 schreef Kinz het volgende:
-knip-
Wil die kut rechts op het balkon die tijdens I Will Follow You Into The Dark aan het meezingen was, de volgende keer alsjeblieft d'r kop houden? Je hebt een kutstem die zelfs over de PA heen ging. Dankje.
Sorry Onee..ik was de kut die VOORAAN stond balkonplaatsen zijn kut
pi_35887812
Ik kon geen kaartjes meer krijgen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_35887813
Nee vooraan staan en platgedrukt worden is fijn
pi_35897457
Ze zijn zo bij Barend en van Dorp! (en volgens van dorp komen ze uit Texas ( )
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:37:26 #133
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_35897617
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:32 schreef Numbie het volgende:
Ze zijn zo bij Barend en van Dorp! (en volgens van dorp komen ze uit Texas ( )
Yes!
Ik zapte per ongeluk juist op tijd langs talpa.
We moeten echter wel nog even tegen die rotkop van die pisnicht aankijken, .

En die andere eikel, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_35898050
ja, idd. Heb m'n portie g&j voor dit jaar ook wel weer gehad...
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:53:49 #135
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_35898177
Zei die Van Dorp nou echt "Death Crap For Cutie"?

Laat ze die man alsjeblieft afschieten, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_35898286
Leek er wel op hè... Mijn god. Vond het geluid behoorlijk ruk afgesteld; vooral in het begin. Later begonnen ze wel een beetje op gang te komen. Wel leuk spotje net erachter aan trouwens
pi_35898514
De bassist gaf net toe dat ze DEZE zomer terugkomen voor festivals!!! Dat wordt nog een keer gaan dus
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:47:17 #138
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35899438
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef Numbie het volgende:
De bassist gaf net toe dat ze DEZE zomer terugkomen voor festivals!!! Dat wordt nog een keer gaan dus
Ik gok zelf op Lowlands. Pinkpop zou ook nog kunnen gezien het gat in hun tourschema, maar dan zouden ze niet echt een lange festivaltour kunnen doen in Europa zonder nog een keer op en neer te moeten vliegen, gezien het feit dat ze 28 mei en 16 juni optredens in de VS hebben. Even afwachten dan maar, dus.

[ Bericht 13% gewijzigd door Grobbel op 10-03-2006 00:54:59 ]
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:39:44 #139
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_35900346
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:53 schreef bolivian het volgende:
Tot tweemaal toe.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_35900580
ze waren bij dorp en van barend wisten jullie dat al?
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 02:18:47 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35900700
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:06 schreef berc het volgende:
ze waren bij dorp en van barend wisten jullie dat al?

Heb het helaas gemist. Kijk niet meer naar Barend en van Dorp sinds ze bij Talpa zitten. En ik was het vergeten...
pi_35903732
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:53 schreef bolivian het volgende:
Ja, dat verstond ik ook! Lichtelijk irritant...
Ik heb ze nog nooit live gezien, maar dit kwam een beetje gehaast over, of ligt dat aan mij? Ik vind het ook altijd zo raar eruit zien dat een band zich daar helemaal staat uit te sloven en dat publiek zit daar een beetje te zitten op die stoeltjes. Misschien dat dat het contrast nog wat groter maakt...
pi_35903785
Hahaha, Van Dorp is ook zo'n hersenloos, wat een knuppel.

Optreden was goed, we stonden op het balkon en hadden fijne plaatsen (dat meezing-dametje was overigens ook goed te horen gedurende Transatlanticism (ik neem aan dat dat dezelfde was)). Ze speelden logischerwijs veel van Plans, maar dat ging wel ten koste van een aantal andere nummers die ik heel graag had willen horen: Styrofoam Plates en We Laugh Indoors. De eerste speelden ze vorige keer in Utrecht ook niet - wat ik toen ook al erg jammer vond - en die had ik dit keer heel graag in de set gehad (bijvoorbeeld ipv Different Names...). Helaas!

Verder klonk het allemaal goed, de encore was imo iets te kort (hoewel "I will follow..." supermooi was en Movie Script Ending een geweldig nummer blijft), ik miste het traditionele cover-gedeelte en ze moeten Marching Band... en New Year niet achter elkaar spelen (twee openers achter elkaar, niet echt een fijne overgang), maar dat zijn slechts kleinigheden.

Kortom, puike show met een behoorlijk afwisselende setlist die ze waarschijnlijk (nog) meer fans zal hebben opgeleverd.
pi_35908756
de 8e was goed hoor, maar ik stoorde me vooral aan het feit dat werkelijk álles net zo klonk als op de albums. iedere sample, beat of achtergrondgeluidje was live ook aanwezig. ook niet verwonderlijk, ben en die andere gitarist gebruikten afwisselend het keyboard met zo'n sample/orgel ding of zoiets, de drummer had een sample doosje en zelfs de bassist een microkorg. had soms het idee dat ik gewoon naar de cds stond te luisteren.

hoewel de band wel intens speelde, was het mij toch net iets te braaf. alleen sound of settling ging iets sneller dan op de cd, en kreeg nog wat extra drumfills en je zag toen de bandleden meteen oogcontact met elkaar zoeken en lachen. voor mij een teken dat ze alles op de automatische piloot deden. ik had meer van ze verwacht live.

desondanks wel een fijne avond. veel mooie meisjes ook.

en croupouque: hoeveel heb je betaald voor je ticket?
pi_35974734
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:16 schreef googoodoll het volgende:
(...)

desondanks wel een fijne avond. veel mooie meisjes ook.
Ah, ik was dus niet de enige die dat opvallend vond.
quote:
en croupouque: hoeveel heb je betaald voor je ticket?
Dat viel wel mee, hoor. 30 euro.
pi_36071651
"Soul meets body" is erg goed!
het klinkt gewoon

Ik vind het wel wat weg hebben van REM
pi_36072370
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:41 schreef Jonathon het volgende:
"Soul meets body" is erg goed!
het klinkt gewoon

Ik vind het wel wat weg hebben van REM
hmm, als REM werkelijk het enigste is waar je 't iets van weg vind hebben. Raad ik je aan om je muziekcollectie drastisch uit te breiden.. (gewoon een tip, hoor! )
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 17:39:06 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36646534
25 juni staan ze in Paradiso. Een vriend gaat zometeen kaartjes halen
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:55:24 #149
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36646959
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:03 schreef Kinz het volgende:

[..]

hmm, als REM werkelijk het enigste is waar je 't iets van weg vind hebben. Raad ik je aan om je muziekcollectie drastisch uit te breiden.. (gewoon een tip, hoor! )
pi_36647024
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

Brabant
pi_36655169
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:39 schreef MaJo het volgende:
hm, da's wel heel apart, 2x in drie maanden en bovendien allebei in A'dam... hoewel ik het een leuke show vond, weet ik niet of ik ze weer ga bekijken.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:51:10 #152
127981 Misstique
11-07-2014
pi_36655266
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:39 schreef MaJo het volgende:
De voorverkoop start toch pas op 8 april?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 00:16:38 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36660641
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Misstique het volgende:

[..]

De voorverkoop start toch pas op 8 april?
Zou wel eens kunnen kloppen, hij was naar GWK geweest maar die wisten van niets
pi_36767202
Kaartjes gehaald voor het concert!
  Moderator zaterdag 15 april 2006 @ 13:05:56 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36978595
Zijn er verder nog mensen van Fok die gaan? Als het goed is heeft die vriend nu kaartjes gehaald
pi_38189143
Mooi.

Maar voor een muziekfreak veel te laat.

Sorry.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_38189155
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:05 schreef MaJo het volgende:
Zijn er verder nog mensen van Fok die gaan? Als het goed is heeft die vriend nu kaartjes gehaald
Ja, hallo. Natuurlijk. Nou en of. Zeker weten. Zonder enige twijfel. Vanzelfsprekend.
pi_38253112
I Will Follow You into the Dark

tvp...
  Moderator maandag 12 juni 2006 @ 18:07:39 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_38784825
*kick*

Nog 13 daagjes tot het concert Heb er zin in, zal de komende tijd nog extra veel naar ze gaan luisteren
pi_38784881
Heeft iemand enig idee wat het voorprogramma zal zijn?
pi_38963487
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:09 schreef Croupouque het volgende:
Heeft iemand enig idee wat het voorprogramma zal zijn?
'Styrofoam', Croupouque. 'Styrofoam'.
.
pi_39020649
Transatlanticsm net gevonden, geweldige plaat!
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39028027
Net pas
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 12:46:21 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39032047
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:17 schreef m021 het volgende:
Transatlanticsm net gevonden, geweldige plaat!
Vooral a lack of colour, wat een geweldig nummer Nog 5 nachtjes slapen
pi_39033417
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:25 schreef Ace1 het volgende:
Net pas
Nieuwe fan, jeweet.

Maar ik ga jullie niet lastig vallen met newbie-opmerkingen hoor.
pi_39034299
Ik ga er ook heen deze zondag.
pi_39034943
Zoals ik in heel veel topics heb gezet ga ik DCFC ook zien op Rock Werchter volgende week
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:57:27 #168
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39038817
Ik ben ook aanwezig zondag, morgen even kaartje halen. Death Cab is voor mij zo'n typische band waar ik niet naar kan luisteren zonder een blije grijns op mn bek te krijgen.

Transatlanticsm is echt geweldig trouwens, té veel toffe nummers ('The sound of settling, We looked like giants)
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39076773
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:30 schreef m021 het volgende:

[..]

Maar ik ga jullie niet lastig vallen met newbie-opmerkingen hoor.
Dan doe ik 't wel

Ik hoop toch echt dat Nederland wint vanavond, anders spelen ze tijdens 't concert..
pi_39080879
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:07 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

Dan doe ik 't wel

Ik hoop toch echt dat Nederland wint vanavond, anders spelen ze tijdens 't concert..
En aantal mensen waar ik mee naar het concert ga, blijven zelfs thuis als NL dan moet spelen. .
pi_39080935
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:53 schreef Misstique het volgende:

[..]

En aantal mensen waar ik mee naar het concert ga, blijven zelfs thuis als NL dan moet spelen. .
Stiekem hoop ik dat de zaal vrijwel leeg zal zijn, maar die kans is klein.
pi_39081049
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:54 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Stiekem hoop ik dat de zaal vrijwel leeg zal zijn, maar die kans is klein.
Ik help het je hopen.
pi_39081120
Een lege zaal is toch heel niet leuk ...?
Aldus.
pi_39082544
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:59 schreef Z het volgende:
Een lege zaal is toch heel niet leuk ...?
Privé optreden.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:42:13 #175
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39087320
ik heb ook een kaartje voor zondag
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:44:24 #176
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39087426
ik had liever gehad dat ze op lowlands kwamen (ik kan namelijk niet )
pi_39089182
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:44 schreef peaceman het volgende:
ik had liever gehad dat ze op lowlands kwamen (ik kan namelijk niet )
Festivaloptredens zijn altijd minder (goed en lang) dan concerten.
pi_39097995
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:53 schreef Misstique het volgende:

[..]

tja, da's ook wel logisch. DCFC speelde drie maanden geleden nog in A'dam. de show zal niet heel veel anders worden vergeleken met toen en zo'n WK is natuurlijk wat minder vaak.
pi_39101393
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:37 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]

Ligt het nou aan mij of is er nog geen topic over?

Mensen bekend met deze indiepop/rockformatie uit de staat Washington? Ik zal eens wat op een rijtje zetten

1999: Something About Airplanes
[afbeelding]

2000: We Have the Facts and We're Voting Yes
[afbeelding]

2000: Forbidden Love [EP]
[afbeelding]

2001: The Photo Album
[afbeelding]

2003: Transatlanticism
[afbeelding]

Officiële website

....en ik ga morgen naar de Ekko om ze te bekijken
Je vergeet toch echt de laatste cd
Plans

Soul Meets body is echt een prachtig nummer!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:01:11 #180
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39101431
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:27 schreef m021 het volgende:

[..]

Festivaloptredens zijn altijd minder (goed en lang) dan concerten.
Minder lang wel, minder goed zeker niet altijd..
pi_39101492
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 07:54 schreef Longmen het volgende:

[..]

Je vergeet toch echt de laatste cd
Plans
Kijk eens naar de datum...
pi_39101534
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 08:14 schreef m021 het volgende:

[..]

Kijk eens naar de datum...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  Moderator donderdag 22 juni 2006 @ 14:36:09 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39112694
Tja Nederland speelt inderdaad tegelijk met DCFC. Jammer dat ik de wedstrijd daardoor mis maar ik vind Death Cab ook super gaaf om te zien dus mij hoor je niet klagen Kende tot voor kort alleen Plans maar heb nu ook naar Transatlanticism geluisterd. A lack of colour is echt briljant Veel andere nummers ook trouwens maar die springt er toch wel uit.
pi_39114367
Ik vind Transatlanticism het nummer zelf ook erg cool.
pi_39116667
Photo Album, mensen, Photo Album.
pi_39121496
Moet het album Plans nog flink luisteren voor volgende week, maar vooral 'I Will Follow You Into The Dark' vind ik schitterend.

De clip is ook erg mooi:

http://deathcabforcutie.com/iwillfollow.html
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_39121629
Nice.. nummer is idd prachtig, nu ff de clip checken!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:17:18 #188
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39139347
Heb er ook zin in, klote dat NL tegelijkertijd speelt
Tim's LastFM Charts
  zondag 25 juni 2006 @ 13:37:23 #189
127981 Misstique
11-07-2014
pi_39204794
Zo richting Amsterdam! Ben benieuwd!

Kick dus .
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 14:02:33 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39205538
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:37 schreef Misstique het volgende:
Zo richting Amsterdam! Ben benieuwd!

Kick dus .
Ik ga over een paar uurtjes die kant op. Heb er zin in
  zondag 25 juni 2006 @ 14:23:50 #191
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39206217
Ik ga rond een uurtje of half 7 die kant op

Komt er nog een kleine fok meet
Tim's LastFM Charts
pi_39235249
. Ik ben net terug.
Het was nog beter dan een paar maanden geleden in de Melkweg, maar misschien was dat omdat ik deze keer vooraan stond en niet op het balkon.
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 01:12:07 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39236097
Ben ook net terug. Wat een geweldig concert! De zanger heeft zo'n prachtige stem, kreeg er af en toe gewoon kippenvel van Hoogtepunten waren voor mij Soul meets Body, I will follow you into the dark (prachtig!), Crooked Teeth en We looked like Giants. Het is wel duidelijk dat ze vooral nummers van Plans en Transatlanticism speelden Wel jammer dat ze mijn favoriete nummer A lack of colour niet speelde, maar verder niets op te merken, heb echt genoten!
In het najaar zijn ze waarschijnlijk weer in Nederland aangezien de zanger zei "See you in the fall". Ik ben er dan zeker weer bij!
pi_39236705
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:12 schreef MaJo het volgende:
(...) We looked like Giants. (...)
Hoogtepuntje, inderdaad! Met die twee drumstellen! .
pi_39237647
Ik ben ook weer terug. Moet zeggen dat het me niet tegenviel, vond 't zeker een aardig concert. Voor diegene die me misschien gespot hebben; ik was een kale gast in een rood 'Bacon' shirt.

Moet wel zeggen dat de playlist voornamelijk bestond uit Transatlanticism en Plans met nog even A Movie Script Ending in het 'toegift'.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:01:30 #196
127981 Misstique
11-07-2014
pi_39239622
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:31 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Hoogtepuntje, inderdaad! Met die twee drumstellen! .
Dat was geweldig idd. . Vond het een top concert. Ook het voorprogramma was niet verkeerd overigens.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:20:08 #197
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39239923
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:48 schreef Croupouque het volgende:
. Ik ben net terug.
Het was nog beter dan een paar maanden geleden in de Melkweg, maar misschien was dat omdat ik deze keer vooraan stond en niet op het balkon.
Ik heb je nog geprobeerd te spotten, maar helaas. .

Het was een toffe avond zo, gisteren. Goed concert, geode sfeer. Alleen jammer van het geluid aan het begin, daar hadden ze wat moeite mee.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 26 juni 2006 @ 11:14:15 #198
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39242517
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:01 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat was geweldig idd. . Vond het een top concert. Ook het voorprogramma was niet verkeerd overigens.
Voorprogramma gemist, laatste nummer van het voorprogramma gezien.

Was een heel fijn concert!

Die zanger kan zo mooi uithalen met zijn stem. Heerlijk is dat.
Tim's LastFM Charts
pi_39245380
en... weer net zo veel 16-jarige zwijmelende fans van The OC in de zaal als bij de Melkweg?
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 12:54:38 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39245868
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:42 schreef toolhead het volgende:
en... weer net zo veel 16-jarige zwijmelende fans van The OC in de zaal als bij de Melkweg?
Het is me niet opgevallen Is er een verband tussen the O.C. en DCFC of noem je het bij wijze van?
Heb zelf ook het voorprogramma gemist. En de zanger kan inderdaad heerlijk uithalen met zijn stem. Prachtige stem
pi_39246265
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is me niet opgevallen Is er een verband tussen the O.C. en DCFC of noem je het bij wijze van?
A Movie Script Ending wordt gebruikt in The OC.
pi_39246934
quote:
haha, ongetwijfeld.

zo te horen is het wat de setlist betreft een goeie keus geweest om het dit keer voorbij te laten gaan.
pi_39248090
quote:
Absoluut Maar daardoor was de gemiddelde lengte v/h publiek ook niet zo hoog en was alles goed te zien
Ik stond trouwens middenin de voetbalstanddoorgeefSMS-centrale..of was dat overal zo?
  maandag 26 juni 2006 @ 14:08:02 #204
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39248717
Ik voel me best aangesproken als 16jarige, haha.

Majo, waren opeens heel veel roodharige meisjes

Newbie wel tegengekomen in de trein

En tja, smscentrale.. die krullebol naast me stond ook met zn mobieltje in zn hand af en toe
Tim's LastFM Charts
pi_39249098
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:08 schreef Prep2Fight het volgende:

Kan jij dat zien dan in het donker? Ik kon mijn groep niet eens terugvinden toen ik met een traytje bier rondliep
quote:
Altijd een feest

Ohja, over het concert: het was leuk
Maar ik vind wel dat ze wel wat meer uptempo nummers mogen maken..
Ik blijf daarom Sunny Day Real Estate nog steeds beter vinden..die deden dat wel, zonder aan schoonheid in te boeten
  maandag 26 juni 2006 @ 14:19:23 #206
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39249202
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

Kan jij dat zien dan in het donker? Ik kon mijn groep niet eens terugvinden toen ik met een traytje bier rondliep
Meer toen ik binnenkwam.. zag ik echt veel meisjes met rood haar
Tim's LastFM Charts
pi_39249293
Redheads
  maandag 26 juni 2006 @ 14:32:01 #208
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_39249707
Hmm zal wellicht aan mij liggen, maar ik vond het concert van gisteren maar matig eigenlijk. Ik ben niet zo'n geluidskenner, dus ik weet niet of het aan de afstelling of de band lag, maar het geluid was best slecht. Hele zware baslijn, met een drummer die er uit alle macht bovenuit probeert te komen, aangevuld met de bekende riedeltjes.
Eigenlijk kwam alleen I'll follow you into the Dark echt bij me over, en bij dat nummer was ook de reactie van het publiek veruit het grootst. Het is denk ik geen toeval dat dat het enige nummer was dat akoestisch (?) gespeeld werd.

Band was ook niet echt optimaal gemotiveerd geloof ik, na een klein uurtje hielden ze er al mee op, om nog maar twee toegiften er achteraan te gooien.

Leuke band, leuke muziek, maar ik zou er live niet nog een keer heen gaan denk ik.
  maandag 26 juni 2006 @ 14:33:53 #209
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_39249788
I'll follow you into the Dark was voor mij wel het hoogtepunt
Tim's LastFM Charts
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 15:06:24 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39250904
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:08 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik voel me best aangesproken als 16jarige, haha.

En tja, smscentrale.. die krullebol naast me stond ook met zn mobieltje in zn hand af en toe
Ik had een groen t-shirtje aan en stond redelijk achterin rechts. Het is mij niet opgevallen maar ik let er ook niet zo op. Voor herkenbaarheid is mijn haarkleur altijd wel handig Newbie: thanks

Ik vond trouwens het wel heel goed overkomen met I will follow you into the dark inderdaad wel als één van de hoogtepunten. Soul meets body was echter ook Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik maar een stuk of vijf nummers echt goed kende Daarom ga ik in het najaar zeker weer, dan ken ik de muziek ongetwijfeld een stuk beter. Heb gelijk ook Transatlanticism aangeschaft

Wij stonden helemaal niet in een WK hoek. Ik kreeg zelf een smsje en een jongen achter me las dat en reageerde erop, maar verder heb ik er niemand over gehoord. Verbaasde me eigenlijk wel, ik had verwacht dat mensen scores zouden gaan roepen ofzo
pi_39251011
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:06 schreef MaJo het volgende:

Newbie: thanks
yw
quote:
Verbaasde me eigenlijk wel, ik had verwacht dat mensen scores zouden gaan roepen ofzo
Dat gebeurde wel zeker! Alleen slechts zelden de goede stand
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 15:14:33 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39251158
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

yw
quote:
Dat gebeurde wel zeker! Alleen slechts zelden de goede stand
Ik stond blijkbaar in een verkeerde hoek, heb er helemaal niets over gehoord Maar ik had ook gemist dat de zanger 3x zei dat ze uit Seattle kwamen dus het kan ook aan mij liggen
pi_39251313
je wist wel dat het Robbie Williams niet was als gastperformer tijdens Styrofoam?
Of was je er toen nog niet?
pi_39251623
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb je nog geprobeerd te spotten, maar helaas. .

Het was een toffe avond zo, gisteren. Goed concert, geode sfeer. Alleen jammer van het geluid aan het begin, daar hadden ze wat moeite mee.
Ik wist niet zeker of jij er ook bij zou zijn! Ik dácht je één keer gezien te hebben, maar je was het niet. En toen heb ik maar weer naar de aanwezige meisjes gekeken. En af en toe naar het concert.
Het voorprogramma vond ik maar zo-zo, de zang vond ik een beetje zeurderig en de langzame nummers die ze speelden ook.
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 15:29:25 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39251642
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:20 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
je wist wel dat het Robbie Williams niet was als gastperformer tijdens Styrofoam?
Of was je er toen nog niet?
Nee, vertel Ik hoorde dat de zanger van Death Cab een nummer meegezongen had. Hoe was het voorprogramma eigenlijk, heb ik er iets aan gemist?
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 15:30:20 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39251683
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:28 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ik wist niet zeker of jij er ook bij zou zijn! Ik dácht je één keer gezien te hebben, maar je was het niet. En toen heb ik maar weer naar de aanwezige meisjes gekeken. En af en toe naar het concert. Het voorprogramma vond ik maar zo-zo, de zang vond ik een beetje zeurderig en de langzame nummers die ze speelden ook.
Serieus?
pi_39251773
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Serieus?
De leuke, hè. De leuke. Want zo ben ik.
pi_39251792
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee, vertel Ik hoorde dat de zanger van Death Cab een nummer meegezongen had. Hoe was het voorprogramma eigenlijk, heb ik er iets aan gemist?
Hij werd aangekondigd als Robbie Williams
Ik vond het voorprogramma wel goed, 1 nummertje in het midden v/d set was idd een beetje zeurderig, maar over het algemeen wel aangenaam om te horen
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 15:35:37 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39251881
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:32 schreef Croupouque het volgende:

[..]

De leuke, hè. De leuke. Want zo ben ik.
Je hebt me gespot?
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 15:36:16 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39251903
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

Hij werd aangekondigd als Robbie Williams
Ik vond het voorprogramma wel goed, 1 nummertje in het midden v/d set was idd een beetje zeurderig, maar over het algemeen wel aangenaam om te horen
Flauw Waren nog mensen zo dom om er in te trappen?
pi_39252050
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Flauw Waren nog mensen zo dom om er in te trappen?
Slechts de blondjes roodharigen, uiteraard..
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 15:40:48 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39252107
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:

[..]

Slechts de blondjes roodharigen, uiteraard..
Oi
pi_39252364
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt me gespot?
Nee joh, ik heb gewoon genoten van het concert. Ik was omringd door een groep hele irritante schreeuwerige Amerikanen die het nodig vonden om joints te roken en iedereen die ze zagen af te kraken. Dat was het enige minpuntje.
  Moderator maandag 26 juni 2006 @ 15:50:35 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39252514
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:46 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Nee joh, ik heb gewoon genoten van het concert. Ik was omringd door een groep hele irritante schreeuwerige Amerikanen die het nodig vonden om joints te roken en iedereen die ze zagen af te kraken. Dat was het enige minpuntje.
Had gezien je eerdere reactie al een vermoeden dat je het niet helemaal meende.
Vervelend dat soort mensen Ik stond gelukkig in een rustige hoek waar iedereen rustig keek en liev mee zat te zingen
pi_39257352
Ik ben zowaar vergeten om Chris Walla op de foto te zetten!

maandag 26 juni 2006 @ 18:10:36 #226
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39257557
Geen slechte foto's C., maar ik mag hopen dat je niet één van de figuren was die het concert alleen maar op de display van hun telefoon volgden?

Ik stond helemaal boven trouwens, geen wonder dat je me niet zag. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 25 september 2006 @ 19:21:01 #227
99782 Jaco90
Nee ik ben niet negentig.
pi_42119668
Schop. Net deze briljante band ondekt..
Dat album - Plans, is echt zooo verslavend.

* Jaco90 helemaal verslaafd is.
pi_42124074
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef Jaco90 het volgende:

Uhu, heb ik ook last van

Heb ze gezien op Rock Werchter maar vond het een beetje mat, heel leuk maar niet geweldig. Muziek daarintegen blijft wel echt heel mooi.

Ze speelde op Werchter ook niet I Will Follow You.... Dat vond ik wel heel erg minder.
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 01:23:41 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42131185
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef Jaco90 het volgende:

Geweldig zijn ze he Luister ook naar Transatlanticism, is ook een top album Nummers als A lack of Color en We looked like giants zijn pareltjes
pi_42131347
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 01:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Geweldig zijn ze he Luister ook naar Transatlanticism, is ook een top album Nummers als A lack of Color en We looked like giants zijn pareltjes
Ja.
Met Passenger Seat als een van dé hoogtepunten. Die laatste zinnen vooral.

When you feel embarrassed then i'll be your pride
When you need directions then i'll be the guide
For all time.
For all time.

Ergens zo cliché, maar het klinkt zo ontzettend gemeend.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 26 september 2006 @ 01:43:43 #231
105263 Litso
Interlectueel.
pi_42131488
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 01:34 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ja.
Met Passenger Seat als een van dé hoogtepunten. Die laatste zinnen vooral.

When you feel embarrassed then i'll be your pride
When you need directions then i'll be the guide
For all time.
For all time.

Ergens zo cliché, maar het klinkt zo ontzettend gemeend.
Passenger Seat, een van mijn favo nummers van ze
Hoewel ik juist die zinnetjes voor hun doen veel té cliché vind.

Ik heb net Directions binnen, morgen maar eens luisteren
pi_42131529
Title and Registration is samen met The Sound of Settling één van mijn favoriete Death Cab nummers. Het origineel van Title and Registration vind ik trouwens ook goed (met akkoorden dus).
pi_42137564
The Photo Album, mensen, The Photo Album. Movie Script Ending, We Laugh Indoors, Styrofoam Plates, Why'd You Want To Live Here... maar goed, ieder z'n voorkeur Plans doet 't wat mij betreft echt niet, meh.

Friek: die originele versie is idd heel fijn.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:57:32 #234
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_42138756
Voor de fans een DVD van Death Cab... Een project met allerlei korte films, telkens geinspireerd door een bepaald nummer van Plans...

Death Cab for Cutie presents: Directions, an innovative anthology of 11 short films inspired by each song on the band's acclaimed album Plans. Every song was directed by a different director and includes 2 bonus videos of unreleased songs. The unprecedented collection came about as the brainchild of otaku-house, the production company owned and run by childhood friends Nick Harmer, bassist for Death Cab for Cutie, and video director Aaron Stewart-Ahn. They saw the opportunity to enlist a variety of talented young artists to each make a short film set to a Death Cab song, without the constraints of the traditional music video- no arbitrary performance footage, the band themselves would not appear in the films. The ultimate goal was to create a series of small films that worked together as both individual pieces of art and as a unified whole. Track Listings: Marching Bands of Manhattan, Soul Meets Body, Summer Skin, Different Names for the Same Thing, I Will Follow You Into the Dark, Your Heart Is An Empty Room, Someday You Will Be Loved, Crooked Teeth, What Sarah Said, Brothers on a Hotel Bed, Stable Song, Talking like Turnstiles.
pi_42417309
Die dvd moet ik gewoon hebben! Heb net ff wat bekeken op YouTube en ziet er echt geweldig uit...
pi_42430933
En inmiddels gevonden! Vanmiddag bij Boudisque in Utrecht hadden ze'm toevallig... Bij Plato zeiden ze dat ik'm wel kon bestellen, maar dat dat wel 8 weken kon duren. Ben ik ff blij dat ik ben doorgelopen
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:50:33 #237
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_42535637
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:11 schreef Imaginary_Friend het volgende:
The Photo Album, mensen, The Photo Album. Movie Script Ending, We Laugh Indoors, Styrofoam Plates, Why'd You Want To Live Here... maar goed, ieder z'n voorkeur Plans doet 't wat mij betreft echt niet, meh.

Friek: die originele versie is idd heel fijn.
inderdaad, movie script ending is zo goed
I was a kaleidoscope ook.
Death Cab For Cutie
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_42538596
Weet iemand een aantal goede fansites van DCFC? Ik ken ze al best wel lang, maar nooit eigenlijk echt gezocht naar goede sites... Iemand suggesties? Thanks!
pi_42546961
op 't message board van hun eigen site kom je een hele hoop info tegen. beetje zoeken, soms kom je ook interessante links tegen waarop b-sides en dergelijke te vinden zijn.
pi_42622705
thanks!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:58:18 #241
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_45191213
Die DVD is echt tof, ik heb 'm hier liggen. Maar daar wilde ik dit topic niet voor oprakelen. Neen, ik zit met een dilemma. Welk nummer is beter?

Transatlanticism VS What Sarah Said

Ze lijken best veel op elkaar, tekstueel vind ik What Sarah Said beter, maar de gitaar in Transatlanticism is beter, in mijn ogen. Wat vinden jullie?
pi_45312955
Transatlanticism

alhoewel Plans verder wel een heeeel goed album is!
pi_45323229
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:21 schreef DonStefano het volgende:
Transatlanticism

alhoewel Plans verder wel een heeeel goed album is!

pi_45348720
http://www.youtube.com/watch?v=Irfxo3gRxYI&mode=related&search=

Iemand die deze op betere kwaliteit heeft?

http://www.youtube.com/watch?v=mUi1-3sCr2M

^ Erg grappig

[ Bericht 36% gewijzigd door Ace1 op 14-01-2007 17:48:03 ]
  Moderator zondag 14 januari 2007 @ 19:26:44 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_45352023
Ik ben benieuwd wanneer ze weer terugkomen naar Nederland. Vorig jaar bij het concert zeiden ze dat ze in het najaar weer een concert hadden maar dat is er blijkbaar niet van gekomen
  zondag 14 januari 2007 @ 19:28:56 #246
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45352096
Misschien wel leuk als ze op Lowlands komen
  Moderator zondag 14 januari 2007 @ 19:37:38 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_45352410
quote:
Op zondag 14 januari 2007 19:28 schreef peaceman het volgende:
Misschien wel leuk als ze op Lowlands komen
Dat zou zeker leuk zijn
pi_45354078
Idd. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan hun hippe indie-vriendjes van Nada Surf, die komen zowat om de maand naar Nederland! En die ken ik nu wel, ik wil Death Cab!
  maandag 12 februari 2007 @ 00:31:11 #249
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_46225750
Zeer goede band. Mijn favoriete nummer is denk ik toch wel 'soul meets body'. Ik hoop dat ze in de melkweg komen, perfecte ambience voor dit soort muzikanten is mijn mening.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 03:54:52 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_46228395
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:31 schreef CrazyTaxi het volgende:
Zeer goede band. Mijn favoriete nummer is denk ik toch wel 'soul meets body'. Ik hoop dat ze in de melkweg komen, perfecte ambience voor dit soort muzikanten is mijn mening.
Nee Paradiso Vraag me wel af wanneer ze weer terugkomen, bij het concert vorig jaar zeiden ze in het najaar maar daar is het nooit van gekomen
pi_46229054
Wel jammer dat ze de Grammy niet binnen hebben kunnen slepen...
pi_46231863
quote:
Op maandag 12 februari 2007 07:46 schreef Numbie het volgende:
Wel jammer dat ze de Grammy niet binnen hebben kunnen slepen...
Waar waren ze voor genomineerd?
pi_46232100
Best Pop Performance By A Duo Or Group With Vocal

For established duos or groups, with vocals. Singles or Tracks only.)

Winnaar
My Humps
The Black Eyed Peas
Track from: Monkey Business
[A&M Records]

I Will Follow You Into The Dark
Death Cab For Cutie
Track from: Plans
[Atlantic Records]

Over My Head (Cable Car)
The Fray
Track from: How To Save A Life
[Epic]

Is It Any Wonder?
Keane
Track from: Under The Iron Sea
[Interscope Records]

Stickwitu
The Pussycat Dolls
Track from: PCD
[A&M Records]

Ach als je naar de overige nominees kijkt is het nog niet eens zo heel erg...
  maandag 12 februari 2007 @ 12:22:20 #254
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_46233685
Waarom staan Black Eyed Peas en The Pussycat Dolls hiertussen? Die andere 2 zijn wel goed.
  maandag 12 februari 2007 @ 12:31:35 #255
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_46233948
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:22 schreef Spec87 het volgende:
Waarom staan Black Eyed Peas en The Pussycat Dolls hiertussen? Die andere 2 zijn wel goed.
Keane en The Fray zijn nochtans minstens zo erg, hoor. DCFC is de zeldzame kwalitatief goede uitzondering.
pi_46242142
The Fray valt wel toch mee? Maar ben 't verder met je eens hoor, denk dat de mannen van DCFC ook niet wakker zullen liggen van de grammy's...
pi_46243251
Ik vind persoonlijk een beetje Keane ook wel lekker op z'n tijd... Dat nummer van The Fray daarentegen kan ik niet meer uitstaan...
pi_46244234
quote:
tja, popmuziek is een grote noemer. pop-technisch (eh, ja...) vind ik BEP een terechtere winnaar dan DCFC, ondanks dat I will follow you... een prachtig nummer is.
pi_46249451
quote:
Omdat er ook mensen zijn die dat kunnen waarderen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:26:42 #260
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_46271728
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:55 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen zijn die dat kunnen waarderen.
Vreemd genoeg wel. Niet iedereen kan kwaliteit van rommel onderscheiden, daar is vrij weinig aan te doen. Best wel een goeie band dat Death Cab for Cutie. Favonummers hier zijn a movie script ending en a lack of colour.
pi_46275315
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:23 schreef DonStefano het volgende:
Idd. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan hun hippe indie-vriendjes van Nada Surf, die komen zowat om de maand naar Nederland!
Wanneer weer
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:59:13 #262
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:27:49 #263
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_47005942
Pianolessen voor de geïntresseerden!

What Sarah Said

Brothers On A Hotel Bed

(zelfs ik kan ze spelen, en ik speel niet eens piano maar eigenlijk gitaar)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:39:04 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_51565070
Het topic is bijna vol, maar ik wilde even zeggen dat ik Death Cab fantastisch vind !
KuikenGuppy
pi_55774122
Wacht hier samen met mij vol spanning op het nieuwe album dat in mei uitkomt. Hopelijk wordt het wat beter dan 'Plans'.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:07:09 #266
141482 Q.
JurassiQ
pi_55775219
Ik wacht.
For great justice!
pi_55775254
Ik plas bijna in mijn broek.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:09:54 #268
141482 Q.
JurassiQ
pi_55775279
Gewoon laten lopen. Dat is goed voor je.
For great justice!
pi_55775304
Wet pants for Croupie.
pi_55777598
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:19 schreef Croupouque het volgende:
Wacht hier samen met mij vol spanning op het nieuwe album dat in mei uitkomt. Hopelijk wordt het wat beter dan 'Plans'.
Ik vond plans super
pi_55781547
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:52 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Ik vond plans super
Oh, ik ook zeker wel. Maar vergeleken met hun andere albums viel hij nogal tegen, wat niet wil zeggen dat ik er niet van genoten heb.
pi_57825584
10 juli in de Melkweg!
  Moderator vrijdag 4 april 2008 @ 11:48:31 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57825728
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:42 schreef Numbie het volgende:
10 juli in de Melkweg!
Wat Echt Daar moet ik heen
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:49:16 #274
141482 Q.
JurassiQ
pi_57825747
MOET MOET MOET!
For great justice!
  Moderator vrijdag 4 april 2008 @ 11:50:53 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57825785
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:49 schreef Q. het volgende:
MOET MOET MOET!
Echt wel
pi_57825885
KUT dan ben ik op vakantie Heb hier zo lang op gewacht...
pi_57825915
Het nieuwe album live horen...
pi_57826079
Wanneer komt het nieuwe album uit?
pi_57826406
Finally, nu kijken of ik mensen kan optrommelen om mee te gaan
pi_57826451
Oh.. wacht, kut
Het is tegelijk met Converge in 013
Nu moet ik even een keuze gaan maken tussen de 2 tegenpolen, nouja ik wacht eerst even af of één van de twee bands op een festival staan waar ik naartoe ga.
pi_57827149
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 12:02 schreef Ace1 het volgende:
Wanneer komt het nieuwe album uit?
9 mei verschijnt'ie in NL
Narrow Stairs heet het album en nu al te horen is de single "I Will Possess Your Heart".
Geproduceerd door Chris btw
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:02:29 #282
141482 Q.
JurassiQ
pi_57846053

For great justice!
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:26:16 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57846360
twee? dus ik mag mee, Q?
KuikenGuppy
pi_57846531
Breng ik nu oud nieuws, of was I will possess your heart hier nog niet bekend? Die lange intro is best tof eigenlijk.
I would go along with someone like you
pi_57846669
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:35 schreef Liefste. het volgende:
Breng ik nu oud nieuws, of was I will possess your heart hier nog niet bekend? Die lange intro is best tof eigenlijk.
Klinkt goed
pi_57849605
Zo verslavend die track... Echt heerlijk om een paar keer op repeat te drukken hierbij... (y)
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:05:14 #287
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_57852674
Waarom moet ik dan werken?
Weet iemand het?!
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:06:37 #288
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_57852694
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:26 schreef Burdie het volgende:
twee? dus ik mag mee, Q?
Nee, maar ik wel.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:37:38 #289
141482 Q.
JurassiQ
pi_57853294
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:06 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Nee, maar ik wel.
For great justice!
  maandag 7 april 2008 @ 12:37:42 #290
177129 Jimmee
Aanpakken die hap
pi_57887086
FAKKKK dan ben ik in Mallorca, NEEEEEEEEEEEEEEEE..
  Moderator maandag 7 april 2008 @ 12:39:24 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57887121
Ik heb kaarten
  maandag 7 april 2008 @ 12:48:46 #292
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57887298
Iemand het hele album al beluisterd? Hij schijnt al uitgelekt te zijn
  maandag 7 april 2008 @ 12:51:42 #293
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_57887350
kheb ook 2 kaarten, heb ze al eens gezien in paradiso maar nog een keer kan nooit kwaad:$
Freed from desire, Mind and senses purified.
pi_57887405
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:48 schreef Litso het volgende:
Iemand het hele album al beluisterd? Hij schijnt al uitgelekt te zijn
Was een 1 april grap; iemand had het album van de velveteen blabla online gezet en gezegd dat het DCFC was... erg flauw.
  maandag 7 april 2008 @ 14:30:20 #295
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57889156
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:54 schreef Numbie het volgende:

[..]

Was een 1 april grap; iemand had het album van de velveteen blabla online gezet en gezegd dat het DCFC was... erg flauw.
Moet je toch echt beter zoeken. Hij is wel degelijk gelekt
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_57889419
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:30 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Weet je het heel zeker? Komt No Sunlight niet overeen met het nummer The Drummer Goes Berserk die te luisteren is op http://www.myspace.com/velveteenmusic
pi_57891119
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:30 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

http://www.mtv.com/news/articles/1584748/20080403/death_cab_for_cutie.jhtml
  Moderator maandag 7 april 2008 @ 16:28:18 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57891359
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:39:35 #299
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57919695

Ben ik daar even hard ingestonken
  vrijdag 11 april 2008 @ 16:00:58 #300
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_57984559
Kaartje in de pocket. Zin in concert. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  vrijdag 11 april 2008 @ 16:29:22 #301
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_57985260
LAPOWND
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: