abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33943661
Nee inderdaad, je hebt de kans om de ontwikkeling van een band in een week te beluisteren! Het luistert allemaal wel lekker weg. Al wordt het me op een gegeven moment wat saaiig (imho).
Aldus.
pi_33948540
Mag ik even tussendoor vervelen?
Ik probeer kaarten te bestellen voor 8 maart, maar de service is overbezet oid? Iemand hier toevallig een idee of het hard gaat met die kaarten? Of mensen die misschien al kaarten hebben...?
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_33948654
Oh excuus, hadden jullie het al over gehad... Volgende keer zal ik de moeite nemen alles te lezen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:54:42 #104
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_33949035
Ik zie die naam al maanden op internet rondzwerven, maar tot gisteren had ik gek genoeg nog niks van ze geluisterd (hoewel indiebands als deze en bv. The Decemberists bij mij meestal erg goed in de smaak vallen). Gisteren hoorde ik toevallig 'Soul meets Body' en ja... erg leuk
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
pi_34018594
Het is uitverkocht
pi_34018825
Alledrie de shows?!
pi_34023029
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:52 schreef Numbie het volgende:
Alledrie de shows?!
Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, maar er is maar één show hoor.
pi_34041369
Hm, ik zou zweren dat ik een kleine maand geleden nog drie shows aangekondigd zag staan. Maar goed, my bad.
pi_34041577
My bad?

sorry.

Ze hebben in ieder geval wel op de vera-site gestaan, ze zouden halverwege februari spelen, maar dat werd al vrij snel gecanceld. Op de officiele DCFC-site staat vooralsnog ook alleen maar A'dam en de melkweg site roept ook dat dit de enige NL-show is. Helaas!
pi_34041739
Ja ze zouden eerst in de Vera en de W2 staan maar zoals je ziet in dit bericht van www.motelmagnolia.nl, van 13 december zijn die afgelast vanwege de grammy awards:
quote:
Death Cab For Cutie afgelast

Slecht nieuws voor de fans van Death Cab For Cutie, want ze zijn genomineerd voor een Grammy... Nu is daar natuurlijk helemaal niets mis mee, integendeel, helemaal terecht! Prachtig album dat "Plans" en het is nu eenmaal een hele goede band, maar met dank aan het feit dat ze genomineerd zijn voor zo'n Grammy hebben ze wel 2 avonden van hun Europeesche tournee af moeten zeggen en laten dit nu net de avonden in de Vera in Groningen (09-02-06) en in de W2 in Den Bosch (10-02-06) zijn! De show die gepland staat voor 8 maart in de Melkweg in Amsterdam gaat wel gewoon door. Er zijn nog geen vervangende data bekend gemaakt. We houden u op de hoogte.
Ik heb iig kaartjes voor in de Melkweg
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:31:34 #111
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34054953
Opvallend dat ze aanvankelijk nog zouden optreden in de W2-hal in Den Bosch. Met alle respect natuurlijk, maar dat is eigenlijk maar een klein zaaltje, niet echt passend bij DCFCs snel groeiende bekendheid. Ik moet nog maar zien of ze daar alsnog zullen spelen. Wellicht onderneem ik dan nog een poging om een kaartje te bemachtigen, Den Bosch is dichtbij genoeg.
Al hoop ik eigenlijk dat ze dit jaar de Europese festivals een keertje zullen afgaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 14-01-2006 18:48:02 ]
pi_34152421
Zie je wel! Was ik toch niet helemaal scheel...
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:25:57 #113
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35217149
De clip van Crooked Teeth is trouwens nu op de website van de band te bewonderen, een niet zo subtiele hommage aan Peter Gabriel's Sledgehammer.

http://deathcabforcutie.com/index_site.html

En nog geen vervangende data bekend voor de afgelaste concerten, trouwens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Grobbel op 18-02-2006 12:31:43 ]
pi_35217311
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 12:25 schreef Grobbel het volgende:
De clip van Crooked Teeth is trouwens nu op de website van de band te bewonderen, een niet zo subtiele hommage aan Peter Gabriel's Sledgehammer.

http://deathcabforcutie.com/index_site.html
Op mtv word je dood gegooid met die clip, als er tenminste geen wazig reallifepimpmyhiddencamerashow bezig is.
pi_35218573
Idd, beetje te veel van het goede. Eerst kwam ie ook echt ieder reclameblok langs in het blokje 'new', twee weken geleden oid.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:32:49 #116
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_35218996
Ik kijk verder geen MTV, dus ik zal jullie op je woord geloven. Vind de clip ook niet echt speciaal, weinig opzienbarende remake van die van Peter Gabriel.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 16:17:58 #117
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35223970
Clips? Kijk ik al jaren niet meer.... maar dat komt vooral door het feit dat MTV en TMF geen echte muziekzenders meer zijn...
Music Box... dat was pas een goede clip-zender.
pi_35232860
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:17 schreef peaceman het volgende:
Clips? Kijk ik al jaren niet meer.... maar dat komt vooral door het feit dat MTV en TMF geen echte muziekzenders meer zijn...
Music Box... dat was pas een goede clip-zender.
Vind ik best meevallen. Breakfastclub 's ochtends is prima te verdragen. En als ze tussen 20u en 21u bij Brand New niet iedere dag gedurende een week dezelfde nummers zouden draaien, was dat ook nog best ok.
En die shows, hersenloos vermaak: genieten!

En die andere versie van Mr. Brightside van The Killers die onder de clip staat, vind ik bijvoorbeeld leuker dan de albumversie.
pi_35241159
Tja, eindelijk slaat de hype dan ook daadwerkelijk over. Ik geloof dat Plans intussen al ruim een kwart miljoen keer is verkocht, and counting. Bizar hoe snel het ineens kan gaan. Overigens ook grappig hoe menig persoon "Sound of Settling" (DCFC) of "Such Great Heights" (Postal Service) vaak herkent, zonder dat ze bekend zijn met een van de bands: die tracks worden echt uitgemolken als achtergrondmuziek bij semi-hippe series.

Die clip van Crooked Teeth vind ik verre van denderend, en het nummer vind ik ook niet echt indrukwekkend. Plans heeft op mij sowieso niet echt de impact gehad die ik had gehoopt, zoals bijvoorbeeld Photo Album dat wel had. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik erg onder de indruk was van hun show in de Ekko vorig jaar en dat ik hoop dat het in maart weer zo fijn wordt. Ben benieuwd welke covers er dit keer uit de koker komen, het kan variëren van The Cure en Cyndi Lauper tot Michael Jackson...
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_35870225
"Wauw".
Ik had koorts, viel bijna flauw in de trein naar Amsterdam, heb een woekerprijs betaald voor het kaartje en moest een half uur buiten in de regen wachten, maar het was uiteindelijk mijn verlepte kapsel en een verkoudheid meer dan waard. Ik had het voor geen goud willen missen, wat een strak concert.
pi_35870795
Superconcert! Had alleen stiekem nog gehoopt op A Lack Of Color, maar IWFYITD is ook een ontzettend mooi liedje...
pi_35872233
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:46 schreef Croupouque het volgende:
"Wauw".
Ik had koorts, viel bijna flauw in de trein naar Amsterdam, heb een woekerprijs betaald voor het kaartje en moest een half uur buiten in de regen wachten, maar het was uiteindelijk mijn verlepte kapsel en een verkoudheid meer dan waard. Ik had het voor geen goud willen missen, wat een strak concert.
Ik zal je nog eens een tip geven!
Aldus.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:27:40 #123
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_35874230
Gisteren ook naar het concert geweest. Ze speelden behoorlijk strak en met veel energie, dus daar viel niets op aan te merken. Toch vond ik het een beetje saai. Die galm/zweef sound van ze vind ik op (met name de oudere) cd's ook niet altijd een hele cd lang boeien en live had ik daar dus ook wat moeite mee. Maar goed, dat is persoonlijke smaak en het lag niet aan de performance van de band. Heb me in ieder geval wel vermaakt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_35879944
Ik was er gisteren ook. Ik hoorde dat ze belachelijk goed live konden spelen. En dat klopt ook.

Ik heb me écht vermaakt. Ben net terug van een lange reis van Amsterdam naar Lichtenvoorde (midden achterhoek voor de leken)

Alleen een puntje van aanmerking:

Wil die kut rechts op het balkon die tijdens I Will Follow You Into The Dark aan het meezingen was, de volgende keer alsjeblieft d'r kop houden? Je hebt een kutstem die zelfs over de PA heen ging. Dankje.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_35880106
Heb wel zo'n vermoeden wie je bedoelt Ze stond ontzettend heftig mee te zingen/blèren/dansen de hele tijd. Was gewoon komisch om te zien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')