abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17405596
Paul mccartney is de oud voor de muziek
en zijn beatle nummers klinken niet zo goed als toen met de beatles
en solo stelt die helemaal niets meer voor

kortom hij heeft net zoals mick jagger en rod stewart zijn beste tijd gehad

mee eens of niet?
  zaterdag 28 februari 2004 @ 09:16:39 #2
75426 Romek
spreek je uit als ROMMEK
pi_17405619
Niet mee eens....

Paul (zo mag ik m noemen van hem) hoeft niet persee meer zelf te zingen, maar hij moet absoluut in de muziek buisness blijven om dan voor andere songs te schrijven.....
Eet nooit gele sneeuw!!
Didier klinkt als Dj
pi_17405733
Ook al heeft die al 100 jaar zijn beste tijd gehad, als hij door wil gaan met muziek maken, moet die dat toch lekker zelf weten. En voorlopig trok die afgelopen jaar nog meer volle zalen dan nieuwe bands.
pi_17406290
Hoe kan je nou te oud zijn voor muziek? Wist niet dat er een leeftijdsgrens aan zat.... Waarom stoppen zolang je er zelf nog heel veel plezier aan beleeft?
Bovendien vind ik dat Paul nog geweldige platen uitbrengt. Ben benieuwd wat de laatste plaat is die je van hem hebt geluisterd. Als dat Flaming Pie/Driving Rain is, dan hebben wij gewoon een heel andere opvatting over wat goede muziek is
Tijdens zijn concerten mag ie van mij alleen wel wat minder Beatles werk spelen en meer solo/wings werk (wat mij betreft helemaal geen Beatles nummers eigenlijk)....maar ja...denk niet dat ie naar mij luistert

groet,
Frida
pi_17406431
Eerlijk gezegd vind ik dat hij helemaal nog niet te oud is. Hoe kun je idd te oud zijn om muziek te maken? En hij is nog best goed bij stem.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 11:24:33 #6
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_17406468
Hoe kun je nou zeggen dat hij moet stoppen? .
Hij zal het wel blijven doen zolang hij het leuk vind.
pi_17406534
Wat een rare reden. Tienduizenden mensen zijn nog naar zijn concerten geweest vorig jaar.
  Moderator zaterdag 28 februari 2004 @ 12:08:31 #8
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17407020
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 11:30 schreef Seborik het volgende:
Wat een rare reden. Tienduizenden mensen zijn nog naar zijn concerten geweest vorig jaar.
Maar zijn laatste echt goede werk, stamt alweer uit 1997 (Flaming pie)...

Heeft-ie daarna nog een echte studioplaat met nieuw materiaal gemaakt?

Maar van mij mag-ie doorgaan hoor, alleen wel met nieuwe dingen. Het is natuurlijk erg makkelijk om nu, net als de Rolling Stones, alleen maar op ouwe roem te gaan teren. Mensen kopen die kaartjes toch wel, al is het alleen maar om 'hem nog eenmaal te zien, want het kan wel eens de laatste tour zijn'.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_17407059
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:08 schreef belsen het volgende:
Run Devil Run (covers) en Driving Rain (eigen materiaal). Niet zo goed als Flaming Pie, maar komt erg dicht in de buurt.

groet,
Frida
pi_17407158
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:08 schreef belsen het volgende:

[..]

Maar zijn laatste echt goede werk, stamt alweer uit 1997 (Flaming pie)...

Maar van mij mag-ie doorgaan hoor, alleen wel met nieuwe dingen. Het is natuurlijk erg makkelijk om nu, net als de Rolling Stones, alleen maar op ouwe roem te gaan teren. Mensen kopen die kaartjes toch wel, al is het alleen maar om 'hem nog eenmaal te zien, want het kan wel eens de laatste tour zijn'.
En wie ben jij om te zeggen dat de redenen van die mensen verkeerd zijn? Als iemand een leuke avond heeft, is het toch goed. Heb jij er zelf last van dat 25.000 mensen in een stadion uit hun dak gaan bij Macca?
  Moderator zaterdag 28 februari 2004 @ 12:22:25 #11
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17407201
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:19 schreef Seborik het volgende:

[..]

En wie ben jij om te zeggen dat de redenen van die mensen verkeerd zijn? Als iemand een leuke avond heeft, is het toch goed. Heb jij er zelf last van dat 25.000 mensen in een stadion uit hun dak gaan bij Macca?
Ik zeg alleen maar dat het erg makkelijk is...
pi_17407319
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:22 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het erg makkelijk is...
Hehe ok.

Sommige mensen hebben genoeg nummers op hun repertoire staan om jaren achter elkaar te touren en dan nog niet constant hetzelfde te spelen. Ik vind het niet nodig om constant nieuw werk uit te brengen. Zolang je bij een concert een leuke tijd hebt, is het goed. Daar gaat het uiteindelijk om. Daarnaast wil praktisch iedereen bij een concert altijd wel de klassiekers horen en zit men vaak niet te wachten op een complete nieuwe cd. Sommige bands combineren dat mooi (Iron Maiden!!!). Andere bands spelen een berg klassiekers (Rolling Stones), maar wanneer je bij zo'n concert zit en ze spelen niet dat ene leuke nummertje van het nieuwe album (dat misschien ook al weer een paar jaar oud is), zul je er echt geen traan om laten wanneer je een leuke avond hebt gehad.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:40:15 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17407428
LOL .. TOTAAL niet mee eens natuurlijk. Heb je de dvd Back in the US al eens gezien? McCartney is nog altijd net zo goed, zo niet beter dan ooit!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_17408136
Nou ja, je merkte de vorige keer bij die McCartney-concerten wel dat het grootste deel van het publiek liever de oude hits wilde horen dan nieuwe nummers, tenminste: voor de Beatles- en Wings-klassiekers werd wel het hardste geklapt. Maar verder slaat het verhaal van de topicstarter natuurlijk nergens op. Stoppen? Hoezo? Vorig jaar was het echt een geweldige show en ik ben blij dat ik er bij ben geweest. En die laatste McCartney-cds zijn ook helemaal zo slecht niet, idd.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_17408517
Absoluut niet mee eens.
Ik ben naar 'm toe geweest in Arnhem vorig jaar April, dat is het beste optreden wat me ooit is overkomen.
Hij speelt z'n nummers nog als vanouds, en alles bovendien op de juiste toonhoogte wat erg knap is op die leeftijd.
Had er destijds natuurlijk ook grote spijt van dat ik niet vantevoren wat meer shows (in Duitsland) heb gekocht, maar de volgende keer dat 'ie deze kant op komt koop ik er gegarandeerd minstens drie, of 'ie nou vooral Beatles of voornamelijk solonummers speelt, ook zijn solowerk vind ik erg goed. Wat Paul ook speelt, hij weet 't gewoon altijd te laten spetteren.

Natuurlijk speelt 'ie veel ouwe klassiekers, daar is niks mis mee. Iedereen kent 'm van die nummers en iedereen wíl hem die nummers zien spelen.

Mijn CD/Platen-kast zit vol met oude en verjaarde muziek, en het gros van die bands kun je nooit meer live meemaken.
Het is toch geweldig dat je 40 jaar na dato nog steeds live kunt genieten van de enige echte Paul !
  Moderator zaterdag 28 februari 2004 @ 14:24:26 #16
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17408868
quote:
Hij speelt z'n nummers nog als vanouds, en alles bovendien op de juiste toonhoogte wat erg knap is op die leeftijd.
Auw!

Dit zou juist een reden zijn om te gaan stoppen...
  zaterdag 28 februari 2004 @ 15:55:24 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17410458
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 14:24 schreef belsen het volgende:

Alleen als leeftijd op zich een reden zou zijn om te stoppen, maar anders vind ik het maar een rare redenering...

Ik ben het absoluut niet eens met de stelling natuurlijk. Sowieso kan iemand als McCartney nooit stoppen met muziek maken/componeren, zoals hij zelf ook wel eens heeft aangegeven. Hij kan hoogstens stoppen met uitbrengen of optreden, maar waarom zou hij als hij zelf en zijn publiek er nog zoveel plezier aan beleven?

En bovendien, wat de concerten betreft:
Je kunt een hoop zeggen van Paul McCartney, maar iig nooit dat hij een artiest is die één keer in de zoveel jaar maar even een toerneetje doet om weer wat geld in het laatje te brengen. Iets waar je sommige andere acts wel eens van zou kunnen verdenken. Het feit dat hij in de jaren 1980 tot 1989 en 1992 tot 2003 0 (nul) keer op toernee is geweest zegt wat dat betreft genoeg. Hij was wel de Beatle die het meest van live optreden hield, maar geld is nooit zijn drijfveer geweest. Wel zijn ambitie en het gevoel zich nog steeds te willen of moeten bewijzen. En het plezier dat hij er zelf in heeft. Nooit zul je hem er op kunnen betrappen dat hij maar even snel wat bekende nummertjes afraffelt voor het publiek, daar heeft hij een veel te groot eergevoel voor.

Ik ben het er ook niet mee eens dat hij steeds maar weer dezelfde nummers herkauwt. Er zijn wel nummers die elke keer terugkomen, maar dat zijn ook de nummers die iedereen wil horen. McCartney zelf live Let It Be of Hey Jude hebben horen spelen is toch iets dat je later nog eens trots aan je kleinkinderen kunt vertellen, nietwaar? En de laatste show was dan misschien niet hoofdzakelijk opgebouwd uit nieuwe nummers, maar daarentegen deed hij wel weer een aantal nummers die nog nooit eerder live gedaan waren. En nog goed ook. Dat telt net zo hard.

Mensen die vinden dat hij er maar mee op moet houden kunnen volgens mij nooit naar zijn laatste concert geweest zijn, of misschien zelfs wel nooit naar een McCartney-concert. Ik geef eerlijk toe dat ik, omdat ik in '89 en '92 al eerder naar concerten van hem geweest was, best benieuwd was wat hij er nog van zou bakken. Maar die eventuele angst was totaal ongegrond, want het was geweldiger dan ooit. Ben er nog wekenlang nadien van onder de indruk geweest.

Van mij mag hij lekker net zo lang doorgaan als hij zelf wil en er zijn ook nog zoveel (voornamelijk Wings-)nummers die ik hem wel eens live zou willen horen uitvoeren. De man heeft zo'n enorm groot eigengeschreven repertoire, waarvan ook nog eens zo'n groot deel bekend is bij veel mensen, dat hij nog wel 40 jaar door zou kunnen gaan. Alleen ben ik bang dat zelfs hij dat niet trekt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator zaterdag 28 februari 2004 @ 16:06:25 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_17410624
Nee, ik bedoel als mensen gaan zeggen: Dat is heel knap (voor je leeftijd)...
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:10:51 #19
1986 Jane
pi_17410675
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:06 schreef belsen het volgende:
Nee, ik bedoel als mensen gaan zeggen: Dat is heel knap (voor je leeftijd)...
Oh, op die manier.
Dat mensen gaan zeggen: 'Hij gaat toch nog maar elke dag zelf naar de bakker'. Ja, ik snap hem.

Maar goed, da's nog wel wat anders dan zeggen dat het opmerkelijk is dat iemand een nummer zoveel jaar later nog steeds op dezelfde toonhoogte kan zingen. Want dat komt toch niet zo vaak voor.
pi_17410718
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 14:24 schreef belsen het volgende:

[..]

Auw!

Kijk, je kunt er omheen gaan draaien, maar face it: De man is in de 60, en op die leeftijd zul je er genoegen mee moeten nemen dat 'ie niet meer hetzelfde zingt als toen 'ie 20 was.
Toch heeft Paul - waarschijnlijk door veel oefenen - nog een akelig goeie stem voor zijn leeftijd, en ik denk dat 'ie daarmee véle verwachtingen heeft overtroffen.
Het gaat erom dat 'ie het gewoon nog steeds flikt, en daar zal die hard voor hebben moeten werken.
Hij had ook alles 2 tonen omlaag kunnen gooien, dan had 'ie waarschijnlijk net zo veel succes, en net zoveel kaarten verkocht.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:15:34 #21
1986 Jane
pi_17410736
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:14 schreef webfreak het volgende:
Hij had ook alles 2 tonen omlaag kunnen gooien, dan had 'ie waarschijnlijk net zo veel succes, en net zoveel kaarten verkocht.
Of 3x zo snel, dat werkt ook bij sommige artiesten.
pi_17410799
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Of 3x zo snel, dat werkt ook bij sommige artiesten.
Dat zie je idd ook erg vaak. Snel wat hitjes afraffelen, misschien trekken ze zo nog 2 optredens per dag (oftewel 2 keer zoveel poen kunnen scheppen).

Maar daar kun je Macca niet van betichten, als je ziet wat voor een wereldshow hij op touw zet, en nog zo perfectionistisch bezig is... Ik vind 't briljant.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:21:53 #23
1986 Jane
pi_17410823
quote:

[..]

Kijk, je kunt er omheen gaan draaien, maar face it: De man is in de 60, en op die leeftijd zul je er genoegen mee moeten nemen dat 'ie niet meer hetzelfde zingt als toen 'ie 20 was.
Niet meer hetzelfde, maar als je luistert naar een nummer als I Saw Her Standing There en je vergelijkt de versie uit 1962 met die van de concerten uit 2003, dan zit daar toch verbijsterend weinig verschil in.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 16:28:11 #24
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17410919
Er is maar één nadeeltje van het ouder worden en dat is de stem. Paul kan niet meer I'm Down of I've Got A Feeling zingen, maar daar staan weer zoveel andere songs tegenover.
Trouwens ik vind Flaming Pie zijn beste album sinds een jaar of 20. Met dat gegeven kunnen we nog heel wat verwachten van hem.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_17411091
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:21 schreef Jane het volgende:

[..]

Niet meer hetzelfde, maar als je luistert naar een nummer als I Saw Her Standing There en je vergelijkt de versie uit 1962 met die van de concerten uit 2003, dan zit daar toch verbijsterend weinig verschil in.
"She was just 16.....and you know what i mean......"
Toen ik dat onlangs op TV zag gingen mn tenen toch echt krom staan.
Prachtig nr, maar dit soort teksten kunnen dus echt niet meer als je begin 60 bent.

Van mij mag Macca best doorgaan, maar hij teert wel erg veel op z'n Beatles-verleden vind ik.
Vooral dit soort nummers moet je gewoon in de kast laten. Paul is niet jong meer en al helemaal niet wild, dus laat dat verleden gewoon rusten. Nu zet hij zichzelf toch wel een beetje voor aap.
pi_17411473
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:38 schreef DaveM het volgende:

[..]

Toen ik dat onlangs op TV zag gingen mn tenen toch echt krom staan.
Prachtig nr, maar dit soort teksten kunnen dus echt niet meer als je begin 60 bent.
Ach, Alice Cooper zingt nog steeds uit volle borst "I'm 18"
  zaterdag 28 februari 2004 @ 17:25:48 #27
1986 Jane
pi_17411809
quote:
Ach, het zou wat anders zijn als hij dat nummer nu pas geschreven had, maar ik heb er zelf geen problemen mee hoor. Ik krijg er geen 'vieze oude man'-ideeen bij iig.

Bovendien, als je zo redeneert zou hij alleen nog een jaar of 2 lang 'When I'm sixty four' mogen zingen en dan zou het zo'n beetje afgelopen zijn. (ja, overdreven, ok )
  zaterdag 28 februari 2004 @ 17:27:24 #28
1986 Jane
pi_17411839
quote:

[..]

Btw, het meisje was al 17, dus wat dat betreft...
pi_17411856
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 09:16 schreef Romek het volgende:
Paul (zo mag ik m noemen van hem)
hee toevallig..dat mag ik ook
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_17412026
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 17:03 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ach, Alice Cooper zingt nog steeds uit volle borst "I'm 18"

Ja maar die is ook nooit volwassen geworden.
En bovendien zie je bij Alice Cooper de nodige zelfspot.

Macca is wel volwassen geworden.
En dan teksten zingen van rond z'n 20e.
pi_17412065
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 17:27 schreef Jane het volgende:

[..]

Btw, het meisje was al 17, dus wat dat betreft...
Stom van me.
Je hebt idd gelijk.
pi_17413528
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:21 schreef Jane het volgende:

[..]

Zeker, dat hoor ik bij meerdere songs.
Zoals ik al zei: Van een 60+er mag je (op vocaal gebied) niet al teveel verwachten, maar Macca is gewoon een geval apart.
pi_17413626
Ik vind dat hij de tekst van "I Saw Her Standing There" dan voortaan maar moet zingen als "Well, she was just seventy".
pi_17413755
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:29 schreef Zander het volgende:
Ik vind dat hij de tekst van "I Saw Her Standing There" dan voortaan maar moet zingen als "Well, she was just seventy".
En 'When I'm sixty-four' kan ook niet meer.

only the end of things is important
  zaterdag 28 februari 2004 @ 19:50:20 #35
1986 Jane
pi_17414020
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:35 schreef Drimzef het volgende:

[..]

En 'When I'm sixty-four' kan ook niet meer.
Tot 18 juni 2006 nog wel hoor.

Btw, ik heb het geloof ik al eens geschreven, maar een tijdje geleden las ik in een blad dat er al weddenschappen worden afgesloten in de UK dat dat nummer op die datum (heruitgebracht uiteraard) nr. 1 zal staan. Macca is een soort reserve-royalty daar.
pi_17438959
nog even treug te komen op mijn bericht dat paul mccartney te oud is
Paul mccartney gaat weer op tounee van de zomer
van 25 mei tot 26 juni de 2004 zomer tour van paul door europa nog geen nederland bekent
Ik vind dat paul zijn beatle nummers niet meer zo goed zingt als met de beatles
en straks gaat die misschien nog helter skelter zingen
je weet maar nooit helter skelter zie ik hem niet zo gauw doen
want mayby amazed gaat al moeilijk
en vorig jaar was die ook al eens zijn stem kwijt tijdens een optreden in paris
en hij vergeet teksten tijdens nummers als you never give me your money
de beginselen van alzeimer ziekte denk ik
het is toch een beetje zielig dat er nog 1 beatle op het podium staat te zingen
die mooie beatle nummers die die met de beatles deed. dat kan toch niet
ik zie mick jagger niet alleen met de stones verder gaan als keith richards dood is en ik zie keith toch echt eerder dan mick het hoekje omgaan
en george harrison heft zelf eens gezegd paul hangt te veel aan het verleden
precies het wordt nu zielig mee eens of niet?

[ Bericht 8% gewijzigd door kranenbr op 01-03-2004 05:48:43 ]
  maandag 1 maart 2004 @ 10:33:02 #37
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_17440919
quote:
Op maandag 1 maart 2004 05:43 schreef kranenbr het volgende:
Dat deed ie expres, Paulhumor. Je moet er maar niet te veel op letten...

Hij is wel oud, mar wat doet dat er toe? De muziek blijft geweldig, en ik ben er weer bij in Leipzig of Parijs of Glastonbury!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_17441032
quote:
Ringo treed ook nog wel eens op met z'n All Star Band
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 1 maart 2004 @ 10:52:22 #39
2889 Zander
He's gone
pi_17441141
Ik vind dat leeftijd-argument zulke flauwekul. In klassiek, jazz of blues is leeftijd meestal veel minder belangrijk. Je hoort toch nooit mensen klagen dat bijv. BB King zo nodig op z'n 70ste nog steeds moet optreden, of dat Sonny Rollins z'n sax maar beter aan de wilgen kan hangen. Integendeel, die mensen verdienen juist respect omdat ze nog steeds 'hun ding' doen, terwijl het vaak voor het geld allang niet meer hoeft.

Alleen bij rock schijn je als artiest na je 30ste maar beter achter de geraniums te kunnen gaan zitten, want dan ben je niet relevant meer, teer je op oude hits, etc. etc.
  maandag 1 maart 2004 @ 11:28:33 #40
1986 Jane
pi_17441546
quote:

Ik vind dat paul zijn beatle nummers niet meer zo goed zingt als met de beatles
en straks gaat die misschien nog helter skelter zingen
je weet maar nooit helter skelter zie ik hem niet zo gauw doen
want mayby amazed gaat al moeilijk
en vorig jaar was die ook al eens zijn stem kwijt tijdens een optreden in paris
Nou ja, zoals je misschien gelezen hebt zijn de meeste mensen die in dit topic gepost hebben het daar niet mee eens. Maar ik vind dat je ook de vergelijking 'niet zo goed als met de Beatles' een beetje vreemd en krom. Ten eerste zoals gezegd omdat zijn stem dan wel iets minder is geworden, maar toch verbazingwekkend weinig (zeker vergeleken met de meeste generatiegenoten), maar ook omdat je zijn optredens nu eigenlijk in niks kunt vergelijken met de live optredens van de Beatles! Ik ben natuurlijk veel te jong om de Beatles zelf ooit live gezien te hebben, maar uit alle verhalen blijkt dat die concerten muzikaal gezien vaak helemaal niet zo goed waren. Door de gebrekkige techniek en het lawaai van het publiek konden ze zichzelf nauwelijks horen en ze gaven zelf later ook toe dat ze soms maar wat deden. Als ze maar alle vier tegelijk klaar waren met een nummer was het al goed. Dat was ook een belangrijke reden waarom ze in 1966 zijn gestopt met concerten geven, waardoor veel van de latere nummers eigenlijk nooit live zijn uitgevoerd. Hoe kun je dat dan vergelijken met zo'n geweldig concert als hij vorig jaar gegeven heeft en waar hij een aantal van die latere nummers wel deed? Ben je eigenlijk zelf geweest?

Als je dan toch concerten wilt vergelijken, dan zou ik het dan nog altijd vergelijken met zijn Wings-periode. En als je het aan mij vraagt was dat inderdaad zijn absolute hoogtepunt wat live optredens betreft. Nog niet eens zozeer wat stem betreft, maar gewoon alles. Zijn energie, de hele band, de echte blazers, alles. Luister naar 'Wings Over America' en je hoort wat ik bedoel. Maar echt vergelijken kan ik ook niet, simpelweg omdat ik helaas ook te jong ben om Wings ooit live te hebben zien spelen.

Het enige dat ik kan zeggen is dat ik hem in 1989, 1992 en vorig jaar live heb gezien. Dat waren alledrie hele goede concerten, die allemaal heel bijzonder voor me waren. De eerste alleen al omdat ik mijn 'idool' eindelijk eens in levende lijve kon zien. Bij de tweede stond ik zo vooraan dat ik hem bijna aan kon raken, maar uiteindelijk heeft het laatste concert toch de meeste indruk op me gemaakt. Zijn stem is dan misschien ietsje minder dan 30 of 40 jaar geleden, maar niet veel, en nog steeds beter dan sommige mensen die 30 jaar jonger zijn. McCartney was altijd een goede zanger - ook van de vier Beatles was hij degene met grootste vocale capaciteiten - en dat het nu misschien een tikkie minder is maakt hem nog niet gelijk slecht!
quote:
LOL! Toen ik dat las moest ik gelijk denken dat John Lennon dan wel al heel jong licht dement moet zijn geweest. De hele geschiedenis van de Beatles begint al met het verhaal van de ontmoeting tussen John en Paul, waarbij het Paul opviel dat die leadzanger van de band geen enkele tekst leek te kennen en er zelf maar wat van maakte.
quote:
die mooie beatle nummers die die met de beatles deed. dat kan toch niet
M.a.w., hij had maar gewoon in 1970 moeten stoppen? Wat een merkwaardige redenering.... En hoeveel wereldberoemde nummers hadden we dan wel niet moeten missen?! Kijk eens op http://www.everyhit.com en zoek eens op 'Paul McCartney' en 'Wings'. Meneer heeft na de Beatles maar liefst 40 hits in de Britse Top 40 gehad, waarvan 3 nummer 1 hits en daarnaast nog 18 top 10 noteringen. Dat kun je toch niet alleen maar verklaren door zijn Beatlesverleden zou ik denken, want dan zou bijvoorbeeld Ringo Starr net zo succesvol moeten zijn geweest.

En, for your information, alleen naar het aantal noteringen gekeken heeft hij dus nadien méér hits gehad dan met de Beatles (dat waren er 38). Dat is 78 in totaal! Probeer maar een andere artiest te vinden die hem dat nadoet. De Roling Stones komen op 41 (45 als je de solohits van Jagger erbij optelt), Cliff Richard - de koning van de lange carriere - en Elvis Presley beiden op 50.

De man is een muzikaal genie, of je er nu van houdt of niet, alleen heeft hij de 'pech' gehad dat zijn eerste carriere zo fenomenaal en bijzonder was dat het alles wat hij daarna heeft gedaan blijft overschaduwen. Dat en de heiligverklaring van Lennon is ook wat maakt dat hij nog steeds het gevoel heeft dat hij zich moet bewijzen als soloartiest.
quote:
ik zie mick jagger niet alleen met de stones verder gaan als keith richards dood is en ik zie keith toch echt eerder dan mick het hoekje omgaan
Ik ook niet... alhoewel je maar nooit weet. Bovendien heeft Keith bewezen kennelijk een ijzeren gestel te hebben, dus ik weet nog niet zo zeker of hij de 100 niet haalt. Zonder de Stones ook maar op enige wijze tekort te willen doen moet ik zeggen dat ze wat dat betreft op geen enkele manier te vergelijken zijn met The Beatles. Hoewel John Lennon de geschiedenis ingaat als oprichter en 'leider' van de band was er eigenlijk geen sprake van een frontman. Lennon, McCartney en in feite ook Harrison hadden alledrie makkelijk de belangrijkste man van een eigen bandje of soloartiest kunnen zijn. Maar daar kozen ze niet voor en de concurrentie en inspiratie die dat opleverde maakten The Beatles ook tot het unieke fenomeen dat ze nog altijd zijn in de popgeschiedenis.

Vergeet ook niet dat The Beatles maar een platencarriere van minder dan 8 jaar hebben gehad. Als je alles wat ze daarna nog gedaan hebben afdoet als 'teren op het verleden' doe je die solocarrieres enorm tekort, zeker die van McCartney.
quote:
precies het wordt nu zielig mee eens of niet?
Neuh, niet mee eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 01-03-2004 11:44:03 ]
  maandag 1 maart 2004 @ 11:47:44 #41
1986 Jane
pi_17441712
quote:
Op maandag 1 maart 2004 10:41 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Ringo treed ook nog wel eens op met z'n All Star Band
Ook leuk , en zeker aan te raden om er heen te gaan als ze eens in de buurt zijn (wat helaas zelden gebeurt), maar toch van een hele andere orde dan McCartney.
pi_17463916
quote:
Als je niet door had dat dat 'n grapje was, ben je eigenlijk zelf een beetje zielig.
Hij vergeet in iedere show zogenaamd dat stukje tekst, dat is geacteerd - 't is maar dat je 't weet
Ik denk dat je met vergeetachtigheid niet zo'n formidabele show op zou kunnen voeren.

Verder kan ik je eigenlijk op geen enkel punt gelijk geven, je argumenten zijn waardeloos, sorry.
pi_17468739
John lennon was de enige echte rock en roller van de beatles
mee eens of niet?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 20:26:32 #44
9613 Seborik
I, Voyager
pi_17468780
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 20:24 schreef kranenbr het volgende:
mee eens of niet?
Misschien is het handig dat je er bij zet waarom...
  dinsdag 2 maart 2004 @ 20:53:38 #45
1986 Jane
pi_17469264
Geen idee, ik heb hem eigenlijk nooit zien dansen...
  dinsdag 2 maart 2004 @ 22:23:28 #46
41509 Mes
Go Cat!
pi_17470933
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 11:30 schreef Seborik het volgende:
Ja, behalve ik!!
pi_17482344
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 20:24 schreef kranenbr het volgende:
mee eens of niet?
Jesus, wat een zwart/wit stellingen allemaal.
Waarom zou de rest van de band niet 'rock and roll' zijn?
Omdat ze geen mouwloze shirtjes droegen? Omdat ze niet zo rebels waren? Of misschien omdat ze niet zoveel problemen met zichzelf hadden zoals Lennon?

Allemaal crap, The Beatles is een rock&roll band, waar 't in eerste instantie altijd om goeie muziek is gegaan, niet om een of ander 'rock&roll'-image.
  woensdag 3 maart 2004 @ 17:42:02 #48
1986 Jane
pi_17484468
Ach ja, Lennon was de rebel, maar ondertussen heeft Paul toch maar minstens 2x in de cel gezeten in zijn leven. Dus wie is er nou stoer?
  woensdag 3 maart 2004 @ 18:14:20 #49
41051 Rasing
pi_17484965
Luister naar
- Long Tall Sally
- Helter Skelter
- I'm Down
- Hi Hi Hi
- Het hele Run Devil Run album uit 1999 (zeker in vergelijking met Rock 'n' Roll van John uit 1975!)

En zeg dan nog eens dat John de enige echte rock 'n' roller was. Paul heeft meer nummers geschreven dan Yesterday.
pi_17487095
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 18:14 schreef Rasing het volgende:
Luister naar
- Long Tall Sally
- Helter Skelter
- I'm Down
- Hi Hi Hi
- Het hele Run Devil Run album uit 1999 (zeker in vergelijking met Rock 'n' Roll van John uit 1975!)
Je vergeet de toprocker Paperback Writer
  woensdag 3 maart 2004 @ 20:48:27 #51
1986 Jane
pi_17487565
Met Wings heeft hij ook veel rocknummers gemaakt.

Ahhhh, Paul, één keer een heel concert met alleen Wingsnummers voor mij, toe....
pi_17487729
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:48 schreef Jane het volgende:
Ahhhh, Paul, één keer een heel concert met alleen Wingsnummers voor mij, toe....
En als toegift Mull of Kintyre, compleet met doedelzak-orkest!

En kranenbr zet z'n hetze tegen Macca en verafgoding van Lennon voort...
John lennon
  donderdag 4 maart 2004 @ 01:09:54 #53
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_17488330
Er is hier vast sprake van een obsessief-compulsieve McCartney-hater.
pi_17489532
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 01:09 schreef Wodan het volgende:
Er is hier vast sprake van een obsessief-compulsieve McCartney-hater.
Misschien is 't Yoko wel!
  donderdag 4 maart 2004 @ 09:22:26 #55
1986 Jane
pi_17490333
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:56 schreef MuadDib het volgende:

En als toegift Mull of Kintyre, compleet met doedelzak-orkest!
Zo heeft hij het op een concert in Schotland wel eens gespeeld. Ik weet dat het jouw 'worst nightmare' is, maar mij lijkt het toch wel indrukwekkend.
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 06:21 schreef MuadDib het volgende:

Misschien is 't Yoko wel!

Hi Yoko!
pi_17490397
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 09:11 schreef kranenbr het volgende:
Paul mccartney is de oud voor de muziek
en zijn beatle nummers klinken niet zo goed als toen met de beatles
en solo stelt die helemaal niets meer voor

kortom hij heeft net zoals mick jagger en rod stewart zijn beste tijd gehad

mee eens of niet?
ONEENS!

Ik weet niet of je vorig jaar het conecert van McCartney geweest bent in de Gelredome, maar het is in één woord: GEWELDIG! Deze man is wat over is van de levende legende van The Beatles! Van mij mag ìe nog 25 jaar doorgaan!

Mzzl Stefan
pi_17495768
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 09:22 schreef Jane het volgende:
Zo heeft hij het op een concert in Schotland wel eens gespeeld. Ik weet dat het jouw 'worst nightmare' is, maar mij lijkt het toch wel indrukwekkend.
Mocht het ooit nog eens zover komen dat wij samen een concert van Macca bijwonen en hij speelt het, dan ga ik je zoenen!

[ Bericht 0% gewijzigd door MuadDib op 05-03-2004 01:07:37 ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:13:51 #58
1986 Jane
pi_19468971
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 15:05 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Mocht het ooit nog eens zover komen dat wij samen een concert van Macca bijwonen en hij speelt het, dan ga ik je zoenen!
Ik geloof dat ik deze reactie destijds helemaal gemist heb. Gelukkig dat Sebbo ons nog even aan dit topic herinnerde in het Beatles-toernooi topic.

Hmmm, ik houd Macca's concert-agenda nauwlettend in de gaten....
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:15:33 #59
41051 Rasing
pi_19469027
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik deze reactie destijds helemaal gemist heb. Gelukkig dat Sebbo ons nog even aan dit topic herinnerde in het Beatles-toernooi topic.

Hmmm, ik houd Macca's concert-agenda nauwlettend in de gaten....
Hij is op t moment druk bezig met een tournee... ga je er niet heen? Ik zit op 6 juni in Praag, mee te zingen met Hey Jude enzo
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:24:16 #60
1986 Jane
pi_19469272
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:15 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hij is op t moment druk bezig met een tournee... ga je er niet heen? Ik zit op 6 juni in Praag, mee te zingen met Hey Jude enzo
Ja, ik weet dat h ij op toernee is, en nee, ik ga er niet heen.
En ja, ik ben jaloers.

Zag een foto in de Spits of de Metro van zijn concert in Spanje. Kreeg wel vreselijk de kriebels toen ik die zag...

Ik zou hem graag een keer in Liverpool zien. Ik bedoel bij zo'n groot openlucht concert of zo. Liefst niet in de Cavern. Dat laatste is natuurlijk uit historisch oogpunt wel leuk (al is het niet de originele), maar voor degenen die er nooit geweest zijn: Het is een vreselijk benauwd hok. Ik heb er wel eens andere bandjes gezien, waaronder de Bootleg Beatles en dan viel ik al bijna flauw. Vanwege het zuurstofgebrek. Laat staan hoe het is als De Man Zelf er staat.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:36:51 #61
41051 Rasing
pi_19469599
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:24 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat h ij op toernee is, en nee, ik ga er niet heen.
En ja, ik ben jaloers.

Zag een foto in de Spits of de Metro van zijn concert in Spanje. Kreeg wel vreselijk de kriebels toen ik die zag...

Ik zou hem graag een keer in Liverpool zien. Ik bedoel bij zo'n groot openlucht concert of zo. Liefst niet in de Cavern. Dat laatste is natuurlijk uit historisch oogpunt wel leuk (al is het niet de originele), maar voor degenen die er nooit geweest zijn: Het is een vreselijk benauwd hok. Ik heb er wel eens andere bandjes gezien, waaronder de Bootleg Beatles en dan viel ik al bijna flauw. Vanwege het zuurstofgebrek. Laat staan hoe het is als De Man Zelf er staat.
De Cavern is vooral leuk om kleine, beginnende bandjes te zien dunkt mij. Paul die daar optreedt is meer een historisch curiosum dan een geweldig optreden (de DVD was nou niet echt indrukwekkend).
pi_19538145
Flaming Pie, Run Devil Run, Driving Rain en een boel van z'n solo werk is anders zeer aan te raden..
Van mij maggie doorgaan!
pi_19538642

[ Bericht 100% gewijzigd door Seborik op 31-05-2004 17:00:55 (Doe nog maar een normale poging.) ]
als je niets doet kan er niets gebeuren
  maandag 31 mei 2004 @ 18:02:32 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19540387
Wanneer bepaal je nou of iemand te oud is voor de muziek
Als die persoon het nog steeds leuk vindt en er zijn nog steeds mensen die er naar willen luisteren en dus ook naar concerten komen, waarom moet hij dan ophouden?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_19541255
Nog 4 dagen en dan op naar Leipzig Paul McCartney Live
  Redactie Frontpage woensdag 2 juni 2004 @ 12:24:36 #66
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_19584847
uiteraard verwachten wij uitgebreid verslag van je !!!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:13:20 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_19591036
Op zich niks mis me oudere muzikanten. Zolang het geen belachelijke boel word kan McCartney gewoon doorgaan.

Wat wel zou moeten stoppen zijn bands met grijze langharige bierbuiken met driedubbele onderkinnen van pak em beet midden 50 die doen alsof ze nog 20-30 zijn.
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:14:22 #68
41051 Rasing
pi_19591057
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:13 schreef Hexagon het volgende:
Wat wel zou moeten stoppen zijn bands met grijze langharige bierbuiken met driedubbele onderkinnen van pak em beet midden 50 die doen alsof ze nog 20-30 zijn.
De Rolling Stones dus
pi_19591259
quote:
Waarom niet? Bassie en Adriaan zijn ook langer dan dat doorgegaan tenslotte zonder belachelijk te worden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:27:03 #70
41051 Rasing
pi_19591360
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:23 schreef Litpho het volgende:
Waarom niet? Bassie en Adriaan zijn ook langer dan dat doorgegaan tenslotte zonder belachelijk te worden.
Die waren het tenslotte al.
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:34:12 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_19591556
Idd en zeker in hun laatste jaren
  maandag 6 februari 2006 @ 12:50:18 #72
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34791291
Zijn er liefhebbers om de DVD Paul McCartney Back in The US (concert film) over te nemen voor een zacht prijsje?
pi_35379562
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zijn er liefhebbers om de DVD Paul McCartney Back in The US (concert film) over te nemen voor een zacht prijsje?
Niemand?
pi_35381417
quote:
Paul McCartney apparently rejected an offer from The Brits to be given the Outstanding Contribution To Music Award this year, because he believes he's too young.

Sir Macca is understood to have been invited to accept the coveted honour at next month's event in London, but turned it down.

Instead, Paul Weller will now follow in the footsteps of U2 and Duran Duran in receiving the award. Weller is 16 years younger than McCartney.

He is understood to have decided against accepting the award on the grounds that it might suggest his pop career is drawing to a close. A spokesperson for The Brits commented: "We were absolutely stunned.

"Sir Paul felt that if he accepted the gong, people would assume it was the end of his career when he is feeling more creative than ever."

The Brits takes place at London's Earl's Court on February 15.
McCartney vind ik zichzelf in ieder geval nog niet te oud
  zondag 26 februari 2006 @ 13:01:33 #76
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35507023
Zolang Paul in staat is om een plaat te maken als Chaos and Creation in the backyard mag hij van mij niet eens stoppen!
pi_35507564
quote:
status quo
pi_35510386
Zolang hij gewoon geweldige optredens kan geven (Live 8, concerttour door Amerika) en een geweldig album kan aflveren (Chaos and Creation in the Backyard) mag hij van mij nog wel minstens 10 jaar doorgaan
  zondag 26 februari 2006 @ 15:07:22 #79
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35511125
Van mij mag hij doorgaan hoor, ik ben alleen al lang gestopt er naar te luisteren.
1,000,000 demons can't be wrong...
  zondag 26 februari 2006 @ 15:11:53 #80
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35511273
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Van mij mag hij doorgaan hoor, ik ben alleen al lang gestopt er naar te luisteren.
Toch zou ik zijn laatste plaat eens luisteren als ik jouw was...
  zondag 26 februari 2006 @ 15:17:19 #81
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35511508
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:11 schreef peaceman het volgende:

[..]

Toch zou ik zijn laatste plaat eens luisteren als ik jouw was...
Ja? Wat voegt het toe?
  zondag 26 februari 2006 @ 15:20:14 #82
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35511627
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:17 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Ja? Wat voegt het toe?
Hoe bedoel je?
Je kan dan in elk geval een gefundeerd oordeel geven over zijn laatste werk, ipv het simpelweg negeren toch?
  zondag 26 februari 2006 @ 16:09:38 #83
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35513321
Dat is natuurlijk zo. Maar toch zegt iets me dat het gewoon weer een plaat is met typische Macca-schrijft-de-perfecte-popliedjes-met-kop-en-staart. Vandaar mijn vraag of het iets zal toevoegen.
pi_35513444
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:09 schreef DaisyDuke het volgende:
Dat is natuurlijk zo. Maar toch zegt iets me dat het gewoon weer een plaat is met typische Macca-schrijft-de-perfecte-popliedjes-met-kop-en-staart. Vandaar mijn vraag of het iets zal toevoegen.
Ja,
het voegt wat toe!
  zondag 26 februari 2006 @ 16:13:10 #85
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35513467
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:12 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ja,
het voegt wat toe!
Ja? Vertel!
  zondag 26 februari 2006 @ 16:21:43 #86
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35513799
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:09 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik weet niet of het echt wat toevoegt. Wel vond ik het een verrassende en afwisselende plaat. Natuurlijk staan er ook de typische Macca-popliedjes op, maar zeker niet alleen. Probeer het eens... Vind je het niks, dan heb je 3 kwartier verprutst. Vind je het wel wat, dan was het die 3 kwartier waard...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:51:14 #87
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35692767
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zijn er liefhebbers om de DVD Paul McCartney Back in The US (concert film) over te nemen voor verzendkosten?
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:34:12 #88
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35886482
Mijn Wings top 3 is:

- Deliver Your Children
- Love In Song
- Band On The Run
pi_35889681
Wings Geweldige muziek
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:23:09 #90
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35890236
BadGuy, deel met ons je top 3!
pi_35890389
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
BadGuy, deel met ons je top 3!
Altijd zo moeilijk, een top 3 maken Maar laat ik het proberen:

- Mrs Vanderbilt
- Venus and Mars
- Pipes of Peace

Maar als je het me morgen vraagt is het waarschijnlijk weer iets heel anders
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:28:20 #92
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35890470
Is weer leuk om daar verder over te ouwehoeren weet je wel.. Venus and Mars, die hele plaat is zo lekker.. zo apart. 'Spirits Of Ancient Egypt' en zo.. bijzonder bijzonder.
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:35:20 #93
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_35890770
Ik vind "Venus & Mars" eigelijk best wel beter dan het onbetwiste meesterwerk "Band On The Run".
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:54:38 #94
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35910004
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:35 schreef Grafhond het volgende:
Ik vind "Venus & Mars" eigelijk best wel beter dan het onbetwiste meesterwerk "Band On The Run".
Ben ik het sowieso mee eens. Mijn pa had al die Wings platen en zo ben ik er dus mee in aanraking gekomen. Als hij nog eens op komt treden, wil ik er zeker bij zijn.
  donderdag 6 april 2006 @ 15:34:37 #95
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36709813
Peaceman, je wil de DVD niet (meer)?
  donderdag 6 april 2006 @ 19:30:17 #96
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_36717338
quote:
Op donderdag 6 april 2006 15:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Peaceman, je wil de DVD niet (meer)?
Ow sorry ben het helemaal vergeten... Privé-perikelen... Mijn baan is momenteel wat onzeker. Tot die tijd kan er ik niks zinnigs erover zeggen. Anders wil ik m wel ja.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:05:01 #97
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36777704
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:30 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ow sorry ben het helemaal vergeten... Privé-perikelen... Mijn baan is momenteel wat onzeker. Tot die tijd kan er ik niks zinnigs erover zeggen. Anders wil ik m wel ja.
Laat maar weten, ik heb 'm voor je gereserveerd.
pi_36779454
Zo'n recent nummer als Jenny Wren, dat had toch niet misstaan op een Beatlesalbum? Het drieluik Blackbird, Mother Nature's Son, Jenny Wren zou ik bijna zeggen. De missing track op de witte elpee...

Wat mij betreft timmert Sir Paul nog prima aan de weg met zijn nieuwe nummers.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 9 april 2006 @ 00:01:34 #99
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36781147
Mooi dat je dat verband ziet..
pi_36806582
Ik vind Chaos ook een topper, hoor.

Ik vind overigens sowieso dat men vaak neerbuigend doet over het solowerk van The Beatles, alsof dat allemaal slechter is. Complete flauwekul. De songs missen wel het 'iets', de chemie en zo, maar compositorisch hebben de Beatles solo dingen gemaakt die net zo goed zijn als het oude Beatle-werk. En op Chaos staan ook weer een paar pareltjes die heus niet slechter zijn. Ik kan zo een paar Beatle-nummers noemen die WEL slechter zijn!
  zondag 9 april 2006 @ 22:51:53 #101
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36807822
goed, slecht... het is ook een bepaalde ontwikkeling die artiesten doormaken. Het zou ook vreemd zijn als Sir Paul nu 'Love Me Do' maakte.
pi_36807897
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:15 schreef hello_goodbye het volgende:
compositorisch hebben de Beatles solo dingen gemaakt die net zo goed zijn als het oude Beatle-werk.
Waarbij het natuurlijk geen kwaad kon dat een redelijk deel van de eerste soloplaten van George en Paul ook al geschreven was ten tijde van het Beatlewerk .
pi_36810673
Ik vond zijn laatste solo plaat best leuk
doorgaan dus
pi_36811632
De laatste soloplaat was meer dan leuk
Serieus, Chaos&Creation is één van mijn Macca-favorieten, en gewoon hét album van 2005.
  maandag 10 april 2006 @ 01:28:04 #105
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36811668
Gewoon doorgaan. Waarom zou hij moeten stoppen?

Dat de beatles nummers niet meer zo super klinken kan ook zijn omdat er bij zijn meeste optredens 3 beatles missen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36819088
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:28 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon doorgaan. Waarom zou hij moeten stoppen?

Dat de beatles nummers niet meer zo super klinken kan ook zijn omdat er bij zijn meeste optredens 3 beatles missen
Daarnaast klinken de Beatles nummers live bij zijn optredens naar mijn mening zeer ok. Beter dan de meeste live optredens van de Beatles. Toen kon je de helft niet horen door gillende keuken meiden en het apperatuur was veel minder dan nu. Ook konden de Beatles zichzelf nauwelijks verstaan, en dat komt niet ten goede van de kwaliteit van het optreden natuurlijk. Voor het live muziek kun je toch beter naar McCartney en zijn solo band gaan.

En Chaos and Creation is gewoon een geniaal album, Beatles waardig naar mijn mening
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:18:52 #107
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36851384
Wanneer treedt hij weer in Nederland op, is daar iets van bekend?
pi_36851493
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:18 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wanneer treedt hij weer in Nederland op, is daar iets van bekend?
Nopes, hij zit nu nog steeds te touren in de VS, over een Europese tour is naar mijn weten niks bekend.
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:36:19 #109
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36851934
Dat is jammer. Bedankt voor de info.
pi_36852091
Ik heb het even nagekeken, en de VS tour is al een tijdje gestopt. Maar er is geen info te vinden over een nieuwe tour. Maar die zal er vast wel weer komen, laten we het hopen
  zondag 21 mei 2006 @ 21:31:42 #111
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_38061166
Ik hoop met je mee.. de (voor mij zeer onverwachte) scheiding zal misschien mooie songs opleveren, of werkt het niet meer zo..??
pi_38061850
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik hoop met je mee.. de (voor mij zeer onverwachte) scheiding zal misschien mooie songs opleveren, of werkt het niet meer zo..??
Zou zomaar kunnen, zulke gebeurtenissen kunnen wel veel emoties en creativiteit naar boven halen

Maar die discussie kan ook in Het Grote Beatles Topic - Deel 11 gevoerd worden. Daar wordt ook veel gediscusieerd over Paul en is een stuk positiever dan dit topic die zo elke keer weer naar boven komt
  zondag 21 mei 2006 @ 21:45:04 #113
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_38062042
Wat is dan nog de waarde van dit topic, slechte gozer?
pi_38062578
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:45 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat is dan nog de waarde van dit topic, slechte gozer?
Naar mijn mening was dat vanaf het begin af aan al niet veel

Dit is toch meer bedoelt als McCartney bash topic, alle Paul liefhebbers zitten al in het Beatles topic. Daar bereik je iig meer liefhebbers dan in dit topic denk ik

Maar als je van dit topic een Centraal McCartney topic wilt maken is het mij ook best, het doel van de topic starter (Macca bashen) is toch al mislukt
  zondag 21 mei 2006 @ 21:56:46 #115
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_38062835
Wow.. er zijn weer veel dingen langs me heen gegaan, merk ik al wel..

Centraal McCartney of helemaal dicht, het maakt mij niet zo veel uit.. ik begrijp dat ik mij dus naar het Beatles topic moet spoeden voor actuele en warmbloedige commentaren..
pi_38063516
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wow.. er zijn weer veel dingen langs me heen gegaan, merk ik al wel..

Centraal McCartney of helemaal dicht, het maakt mij niet zo veel uit.. ik begrijp dat ik mij dus naar het Beatles topic moet spoeden voor actuele en warmbloedige commentaren..
Nouja moeten, moeten...het Beatles topic is iig een stuk actiever en alle onderwerpen die hier besproken kunnen worden, worden ook al in dat topic besproken

Je bent daar iig van harte welkom
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:01:55 #117
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_38694528
Scheiding.. overwacht pornoverleden van heather.. zware tijden voor Sir Paul!
pi_38708843
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:01 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Scheiding.. overwacht pornoverleden van heather.. zware tijden voor Sir Paul!
ja... Gaat wel weer over.
  maandag 19 juni 2006 @ 18:17:06 #119
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39008507
Volgens mij wordt hij vandaag 64.

Het antwoord op de vraag 'will you still love me when I'm 64?' is niet een vrolijk antwoord, vrees ik.
  maandag 19 juni 2006 @ 18:18:45 #120
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39008552
64 alweer...... tijd dat ie dat komt vieren in Nederland
  maandag 19 juni 2006 @ 18:24:34 #121
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39008701
Zou wel heel tof zijn.. is hij na Ahoy '89 vaker dan eens in Nederland terug geweest voor een optreden?
  maandag 19 juni 2006 @ 18:25:38 #122
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39008732
Geen idee, maar ik zou m wel eens live willen zien.... liefst een beetje in de buurt (lees: geen ahoy, dan liever Gelredome)
  maandag 19 juni 2006 @ 18:27:19 #123
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39008780
Oosterpoort Groningen.

Gelredome zou ideaal zijn, maar weet niet of hij dat vol krijgt.
  maandag 19 juni 2006 @ 18:28:12 #124
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39008812
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Oosterpoort Groningen.

Tivoli mag ook
  maandag 19 juni 2006 @ 18:28:55 #125
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39008834
Dat is in Utrecht hè? Mag ook ja.. 013 mooie zaal, maar niet in de buurt, mag ook nog van mij.

mail me nog even terug?
  maandag 19 juni 2006 @ 19:10:47 #126
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_39010064
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Oosterpoort Groningen.

Volgens mij was Gelredome in 2003 netjes uitverkocht.
pi_39010218
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:17 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Volgens mij wordt hij vandaag 64.

Het antwoord op de vraag 'will you still love me when I'm 64?' is niet een vrolijk antwoord, vrees ik.
Was gisteren alweer. En ik hoop ook snel op een concert, heb hem ook nog nooit live gezien
pi_39010383
Je bent nooit te oud om muziek te maken, kijk naar BB king die gaat op zijn 80ste nog eens een keer touren geweldig toch als je het zo lang kan volhouden.
People are strange , When you are a stranger.....
  maandag 19 juni 2006 @ 19:40:34 #129
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39011034
Oh, gisteren dus. Het principe blijft hetzelfde.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:11:12 #130
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39859158
Peace, vind je de DVD mooi?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:21:51 #131
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_39864025
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Peace, vind je de DVD mooi?
Ik moet bekennen dat ik m nog niet geheel bekeken heb, maar van wat ik gezien heb... ik ben niet ontevreden hoor... wel jammer is dat ie niet super bij stem is... maar toch een dikke voldoende!
  zondag 16 juli 2006 @ 01:15:17 #132
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39866956
Gelukkig maar..

Ik vond wel jammer dat het zo Amerikaans was met al die celebs tussendoor en zo..
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:08:03 #133
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:08:36 #134
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 30 juli 2006 @ 22:54:28 #135
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40336682
Ik wil me graag aansluiten bij een korte tekst die ik op een officieuze Macca website vond:
quote:
too much chaos lately. hopefully creation returns.
pi_40337035
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik wil me graag aansluiten bij een korte tekst die ik op een officieuze Macca website vond:
[..]
Ik sluit me ook bij die tekst aan
  zondag 30 juli 2006 @ 23:19:54 #137
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40337619
Weet je iets over een nieuw album of een geheime tournee, SlechteGast?
pi_40346730
Nieuw album zal nog wel even duren. Meestal zit daar wel een paar jaartjes tussen. Maar voorlopig ben ik nog steeds ontzettend blij met z'n laatste meesterwerk (Chaos & Creation )
  maandag 31 juli 2006 @ 12:25:35 #139
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40348590
De chaos overheerst in ieder geval nog op dit moment:
quote:
Op zondag 30 juli 2006 10:00 schreef Suko het volgende:
TORMENTED Sir Paul McCartney has filed for divorce from Heather Mills — sparking a bitter £200million legal battle.

Macca has cited the ex-model’s “unreasonable behaviour” for the end of their four-year marriage.
But furious Heather, 38 — dubbed Lady Mucca over her porn pictures shame — has vowed to go to war with the ex-Beatle, 64, by filing counter claims. Sir Paul’s papers allege she was “rude” to Macca’s loyal staff and “argumentative”.

Pals of Heather say she is livid at the accusations and will be putting her side of the story in legal papers in the UK and United States.

Macca — worth £825million — has hired lawyer Fiona Shackleton, who represented Prince Charles in his divorce from Diana. He was hoping for a civilised split despite the couple NOT signing a pre-nuptial agreement to safeguard his pop fortune.

Macca — furious details have leaked out — is desperate to keep things cordial for the sake of the couple’s two-year-old daughter Beatrice. A source close to the family said: “Paul wanted a clean break for the sake of Beatrice.

Band on the run ... Macca was spotted
yesterday not wearing his wedding ring

“He was determined these details would remain private and he’s very disappointed that somebody in a position of trust has revealed all.” Just yesterday Macca appeared to finally be putting his marriage behind him — after splitting in May.

He was pictured for the first time without a wedding ring in public at a graduation ceremony of his Liverpool Institute of Performing Arts. And he also appeared to have ditched dyeing his hair.

Heather was rumoured to have been behind the chestnut brown transformation of his greying locks. Last month The Sun exposed Heather’s seedy porno past. She posed naked and covered in oil for a German “sex manual”. One shot shows her performing a sex act on a nude male porn star. The man is then photographed performing an act on her with a sex toy.

The porn shoot was published in 1988 — five years before the blonde became famous after losing her leg when hit by a police motorbike.

Heather, a campaigner against land mines and fur, could claim up to £200million in the divorce. A spokeswoman for her said yesterday: “Heather’s going to be filing her own counter claims about matters both in this country and America. Any views she has on her divorce will be handled discretely.

“She does not feel the need to repudiate claims that she may be headstrong or feisty. She is hugely disappointed that matters of such a confidential nature should be aired in public and feels it is inappropriate to speak about such matters with a child involved.”

Lawyers will try to battle out a deal once Heather has filed her grounds for divorce.But the matter could take up to a year if it goes to court. Bron
pi_40348914
Ik verwacht niet dat Heather er £ 200 miljoen uit kan slepen na haar verleden. Daarmee kan McCartney sterk staan in de rechtzaak, toen hij met haar trouwde wist hij niet dat ze actief was in de porno industrie. Maar Heather zal er wel een paar miljoen uitslepen.

Hopelijk is het allemaal snel achter de rug en komt er weer een nieuwe tournee
  maandag 31 juli 2006 @ 12:38:34 #141
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40348945
I've grown to dislike Heather.. maakt me verdrietig dat Paul deze pech heeft.. met zijn keuze voor haar.
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:04:22 #142
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40526621
quote:
Paul McCartney, bekend van de ooit immens populaire Beatles, heeft last van frustraties als gevolg van de scheiding met zijn voormalige partner Heather. De ex-Beatle heeft namelijk onlangs zeven medewerkers van zijn platenmaatschappij in New York zonder pardon op straat gezet.
Tot nu toe heeft noch Paul, noch een woordvoerder van het bedrijf commentaar gegeven. Het gerucht gaat dat Paul in een woeste bui schoon schip wilde maken en alle banden met zijn voormalige wederhelft wilde verbreken.
pi_40527041
Ik las het ook. Een vreemd bericht, wat hebben die mensen met Heather te maken?
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:16:50 #144
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40527058
Moeten we dit geloven, BadGuy?
  zondag 6 augustus 2006 @ 02:38:13 #145
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40534298
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 02:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Waarom trouwde Heather met Paul?
» Liefde
» Geld
» Publiciteit

[afbeelding]
maak je eigen FOK! poll zelf!
Wat is dit voor bullshit? Wat heeft 't voor nut om maar wat te gaan suggereren zonder enige kennis van zaken?
Je ként Heather niet en je hebt geen flauw idee hoe de romance tussen die twee is ontstaan. Het is wel erg makkelijk om gewoon de roddelpers na te blaten.
Sowieso: het is voorbij. Who cares?
pi_40544350
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Moeten we dit geloven, BadGuy?
Geen idee. En ik denk dat ze in eerste instantie wel uit liefde is getrouwd, met publiciteit en roem als een zeer prettige bijkomstigheid. Maar dat is alleen maar gissen, wat ik hoop is dat het snel weer helemaal voorbij is zodat Paul zich weer op leuke dingen kan richten zoals muziek en een Europese tour
  zondag 6 augustus 2006 @ 16:27:18 #148
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40544425
webfreak.. chill! Het is maar een poll..
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:38:47 #149
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40634584
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Geen idee. En ik denk dat ze in eerste instantie wel uit liefde is getrouwd, met publiciteit en roem als een zeer prettige bijkomstigheid. Maar dat is alleen maar gissen, wat ik hoop is dat het snel weer helemaal voorbij is zodat Paul zich weer op leuke dingen kan richten zoals muziek en een Europese tour
Helemaal mee eens.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:46:49 #150
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40634721
ik zal en moet Paul eens live gezien hebben: laat dat dan hopelijk volgend jaar zijn
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:47:46 #151
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40634742
Hankster, jouw optimistische spirit is een voorbeeld voor iedereen. Bedankt!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 00:13:47 #152
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_40667643
Paul had direct na de Beatles al moeten stoppen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_40668950
Ik schrok er echt van.. net als toen ik hoorde dat Paul en Heather gingen scheiden.
pi_40669065
Van mij mag hij doorgaan. En hij is toch kunstenaar. Als hij daar zin in heeft, moet hij dat gewoon doen.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:05:24 #155
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40678665
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:47 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hankster, jouw optimistische spirit is een voorbeeld voor iedereen. Bedankt!
ja ...ik krijg er in meerdere topics complimenten over

en na de Beatles al moeten stoppen? Ookal kan zijn solo muziek mij minder boeien dan zijn Beatles materiaal, live is hij daarna toch altijd nog erg goed geweest. Je merkt nu wel dat hij behoorlijk wat daagjes ouder is geworden, maar zelfs op Live8 waar hij ook duidelijk zenuwachtig was vond ik zijn optredens erg vermakelijk
Hij was natuurlijk niet voor niks de afsluitende act van Live8, zelfs nog ná Pink Floyd!
pi_40682723
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:05 schreef Hankster het volgende:

[..]

ja ...ik krijg er in meerdere topics complimenten over

en na de Beatles al moeten stoppen? Ookal kan zijn solo muziek mij minder boeien dan zijn Beatles materiaal, live is hij daarna toch altijd nog erg goed geweest. Je merkt nu wel dat hij behoorlijk wat daagjes ouder is geworden, maar zelfs op Live8 waar hij ook duidelijk zenuwachtig was vond ik zijn optredens erg vermakelijk
Hij was natuurlijk niet voor niks de afsluitende act van Live8, zelfs nog ná Pink Floyd!
En daarnaast ook de openende artiest, samen met U2. Zijn solo werk en ook met name zijn wings werk boeien mij niet minder dan het Beatles werk om eerlijk te zijn.

En live is hij zeker zwaar ok, zoals ook te zien is bij zijn Superbowl optreden:

1. Drive my car:
http://www.youtube.com/watch?v=kaIJR7HPKAM&search=mccartney%20super%20bowl
2. Get Back:
http://www.youtube.com/watch?v=6o3Jcm5LJH8&search=mccartney%20super%20bowl
3. Live and let Die:
http://www.youtube.com/watch?v=EXWhLjxeC7A&search=mccartney%20super%20bowl
4. Hey Jude:
http://www.youtube.com/watch?v=JED4imFf1Mk&search=mccartney%20super%20bowl
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:04:01 #157
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40683848
Live and Let Die blijft inderdaad ge-ni-aal
pi_40970069
Live8 was historisch, zelfs m'n pa bleef zitten kijken.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:16:05 #159
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40995446
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Live8 was historisch, zelfs m'n pa bleef zitten kijken.
ik dacht al...waarom is dit topic zover weggezakt
Live8 was inderdaad geweldig, maar niet historisch (buiten het optreden van PF)

Ik zit altijd nog onwijs te twijfelen of ik Paul @ Red Square zal gaan kopen. Ik wilde hem altijd erg graag hebben, maar nadat ik de review op dvd.nl had gelezen, begon ik toch te twijfelen. Zijn er echt om het nummer van die docu-achtige filmpjes? Zo ja, dan laat ik hem wel liggen...echt een lekker concertgevoel krijg je dan ook niet
pi_40995563
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:16 schreef Hankster het volgende:

[..]

ik dacht al...waarom is dit topic zover weggezakt
Live8 was inderdaad geweldig, maar niet historisch (buiten het optreden van PF)

Ik zit altijd nog onwijs te twijfelen of ik Paul @ Red Square zal gaan kopen. Ik wilde hem altijd erg graag hebben, maar nadat ik de review op dvd.nl had gelezen, begon ik toch te twijfelen. Zijn er echt om het nummer van die docu-achtige filmpjes? Zo ja, dan laat ik hem wel liggen...echt een lekker concertgevoel krijg je dan ook niet
Ja klopt, dat viel mij ook tegen aan de dvd. Ik wil gewoon een concert met vele hits van hem met The Beatles, met Wings en solo, zonder onderbrekingen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:24:05 #161
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40995738
wat is dan wél een leuke DVD van hem?...
of bootleg?
pi_40996231
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:24 schreef Hankster het volgende:
wat is dan wél een leuke DVD van hem?...
of bootleg?
Zou ik zo niet weten. Ik ken alleen die van The Red Square en Back in the US, die zijn qua opzet hetzelfde, dus met steeds weer onderbrekeningen. Ik denk dat Jane wel weet welke de moeite waard is
pi_40997177
Ik heb booltegs van Unplugged en Rockshow (wel beetje donker opgenomen) die wel de moeite waard zijn. Verder heb je nog Paul is Live, die is over het algemeen voor een prikje te koop en ook wel okee (nog met Linda in de band). Ik vond Back in the US best aardig, ondanks de tussenstukjes zo nu en dan. Misschien omdat het ik Paul voor het eerst echt live zag spelen. Ik ben in ieder geval wel bij dat ik die heb gekocht.

Op die Red Square dvd staan trouwens 2 concerten, eentje op Red Square dus, en nog eentje elders in Rusland en daar zitten geen tussenstukjes in. Er is nog een concert, 'Put it there' geloof ik, maar die heb ik niet, dus daar kan ik weinig over melden.
pi_41001466
Paul maakt gewoonweg geen geweldige DVD-producties.
Het zijn stuk voor stuk schitterende concerten, maar bij iedere release moet er weer een docu doorheen (Back in the US, Red Square), of irritante beeldeffecten (Paul Is Live).
Op Red Square staat trouwens ook het concert in St. Petersburg. Deze wordt gelukkig NIET onderbroken.

Zelf vind ik de docu-stukjes ook wel irri, maar 't maakt de DVD niet onkijkbaar. Gewoon met de afstandsbediening in de hand kijken
pi_41101606
Het meest irritante aan de Red Square DVD is dat het geluid van het publiek veel te hard staat.
Ook zie je veel te veel beelden van het euforische publiek.
De docu-stukjes zijn voor één keer best interessant, hoor.
Probeer een bootleg DVD van zijn laatste tour te traden.
Deze herfst komt er trouwens een officele DVD uit van zijn herfst 2005-tour.
Ik heb goede hoop.
'Get Back', de concert-registratie van Richard Lester uit 1989,
krijgt overal wel goede reacties.
pi_41135110
Is er van die Unplugged-sessie ook een DVD dan, nee toch?
pi_41135808
Niet officieel . Maar er zijn goede bootleg dvd's van.
pi_41136238
Gaaf.. de cd heb ik wel.. erg leuke keuze van liedjes..
pi_41164263
quote:

[..]

Toch heeft Paul - waarschijnlijk door veel oefenen - nog een akelig goeie stem voor zijn leeftijd, en ik denk dat 'ie daarmee véle verwachtingen heeft overtroffen.
Het gaat erom dat 'ie het gewoon nog steeds flikt, en daar zal die hard voor hebben moeten werken.
Gelukkig speelt McCartney alles nog in de originele toonsoort. Dit in tegenstelling tot een groot aantal leeftijdsgenoten....en dan vooral Nederlandse zangers die ook al een jaartje of 30 / 40 meegaan. Lee Towers trekt 't niet meer "You never walk alone" in C te zingen en Hans Bouwens heeft zijn "Little Green Bag"" ook maar in B (of is 't Bes) gezet vanwege de uithalen.
Ik vind (maar da's mijn persoonlijke mening) dat als een zanger het niet meer redt om alles in de oorspronkelijke toonsoorten te zingen (óf een vibrato van een octaaf te krijgen zoals bv. Trini Lopez) dat-ie gewoon moet stoppen met zingen. Zie bv Koos Alberts. Mijn muziek is dat niet maar die brave man had er lekker mee moeten stoppen na z'n ongeluk.
"Grotere" ouwe knakkers als John Fogerty, Dave Gilmour, Roger Waters en natuurlijk McCarney kunnen (hopelijk) nog jáááren mee, als Magere Hein tenminste geen roet in het eten gooit.
pi_41164315
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:13 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb booltegs van Unplugged en Rockshow (wel beetje donker opgenomen) die wel de moeite waard zijn. Verder heb je nog Paul is Live, die is over het algemeen voor een prikje te koop en ook wel okee (nog met Linda in de band). Ik vond Back in the US best aardig, ondanks de tussenstukjes zo nu en dan. Misschien omdat het ik Paul voor het eerst echt live zag spelen. Ik ben in ieder geval wel bij dat ik die heb gekocht.

Op die Red Square dvd staan trouwens 2 concerten, eentje op Red Square dus, en nog eentje elders in Rusland en daar zitten geen tussenstukjes in. Er is nog een concert, 'Put it there' geloof ik, maar die heb ik niet, dus daar kan ik weinig over melden.
Over McCartney live gesproken: ik vind "Wings over America" z'n beste live-album.
pi_41164936

Op 3 november 2006 komt de DVD van Paul's herfst 2005-tour uit in Europa.
pi_41166285
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:25 schreef progrock het volgende:
Ik vind (maar da's mijn persoonlijke mening) dat als een zanger het niet meer redt om alles in de oorspronkelijke toonsoorten te zingen (óf een vibrato van een octaaf te krijgen zoals bv. Trini Lopez) dat-ie gewoon moet stoppen met zingen.
Nah (eveneens persoonlijke mening ). Als het nou essentiëel is voor het nummer (bijv. bepaalde intervallen die niet meer gehaald worden, dan wel), maar toen Jimmy Page en Robert Plant begin jaren 90 weer een optreden samen deden waren ook diverse nummers opnieuw gearrangeerd. Wat mij betreft zou je dan ook moeten stoppen op het moment dat je het herarrangeren wel nodig hebt maar alsnog nalaat om dat te doen en dus vocaal continu op je bek gaat.

McCartney en Fogerty kan ik bevestigen, die klinken live zo mogelijk levendiger dan ze ooit gedaan hebben
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:03:30 #173
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_41166933
Ik associeer Paul McCartney solo altijd met dat vreselijk Ebory & Ivory en dat kerstliedje. Het is natuurlijk geen schim van The Beatles, maar die optredens tijdens de superbowl zien er wel weer tof uit.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:46:39 #174
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41177636
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:44 schreef mindgames het volgende:

Op 3 november 2006 komt de DVD van Paul's herfst 2005-tour uit in Europa.
verdeurie...weer een concert film.
hoe verdomme kan je anno 2006 als zo'n wereldartiest zijnde nou niet een normale, kwalitatief hoogstaande DVD uitbrengen?
DVD is nu hét medium...dan ga je daar toch ook een mooi eindproduct van maken of ben ik nu zo raar..
pi_41186816
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:46 schreef Hankster het volgende:
verdeurie...weer een concert film.
hoe verdomme kan je anno 2006 als zo'n wereldartiest zijnde nou niet een normale, kwalitatief hoogstaande DVD uitbrengen?
DVD is nu hét medium...dan ga je daar toch ook een mooi eindproduct van maken of ben ik nu zo raar..
Waar baseer jij op dat deze concertfilm geen 'mooi eindproduct' gaat worden?
De vele bootleg-DVD's die van deze optredens in omloop zijn voorspellen alleen maar goeds.
McCartney lijkt in topvorm en speelt sommige nummers beter dan ooit.
Hij speelt Beatle-nummers die hij toendertijd 40 jaar niet live gespeeld had,
hij treed op met zijn nieuwe nummers, hij verteld leuke anekdotes.
Hopelijk wordt dit een compleet overzicht van de concerten uit 2005, en wordt het niet steeds onderbroken door de docu-achtige stukjes. We zullen zien.
pi_41190483
Goed nieuws in ieder geval, ik ben benieuwd.
pi_41190664
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 02:03 schreef mindgames het volgende:
Het woord "concertfilm" maakt mij iig weer angstig voor allerhande leuke filmpjes tussen de muziek door.

Gaat McCartney nu trouwens van elke tour (of gedeelte daarvan) een dvd uitbrengen? Het is allemaal wel van goede kwaliteit en er staan vast wel wat andere liedjes op elke dvd maar het begint wat mij betreft een beetje naar overkill te smaken.

[ Bericht 23% gewijzigd door MuadDib op 26-08-2006 11:02:34 ]
pi_41191253
Misschien vindt hij zelf ook dat er nog niet echt een goede is gewest en blijft hij het proberen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:08:08 #179
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41193221
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 02:03 schreef mindgames het volgende:

[..]

Hopelijk wordt dit een compleet overzicht van de concerten uit 2005, en wordt het niet steeds onderbroken door de docu-achtige stukjes. We zullen zien.
daarom dus....

Ik wil dus gewoon een normaal concert op DVD hebben, geen concertfilm.
pi_41194074
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:08 schreef Hankster het volgende:
daarom dus....

Ik wil dus gewoon een normaal concert op DVD hebben, geen concertfilm.
Ok, dan zal je voor een bootleg-DVD van goede kwaliteit moeten gaan .
Want het lijkt er inderdaad op dat er van elke tour een DVD komt met onderbrekingen...
Ach, het gaat om de muziek. En die is nog altijd geweldig.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:41:52 #181
95179 TheGrandWazoo
pi_41195272
In 2005 doorkruiste rocklegende Paul McCartney Amerika met zijn records brekende, uitverkochte U.S. toer.

De kracht van meer dan 25 high-definition camera's en het gedreun van 5.1 digital surround sound is nu beteugeld, en met de DVD 'Paul McCartney: The Space Within Us' beleef je deze historische ervaring mee.

Deze niet-bewerkte concertfilm is beter dan een plek op de eerste rij, en het neemt de kijkers mee naar de ruimte en ver daarbuiten. Je ziet Paul's wonderbaarlijke ruimte-optreden, dat gezonden werd naar de astronauten aan boord van het Mir-ruimtestation en die wakker werden met wat 'English Tea' van Paul en de band via een live-optreden van de toer.

'Paul McCartney: The Space Within Us' bevat live optredens van bijna 30 hits, waaronder: Magical Mystery Tour / Flaming Pie / Maybe I’m Amazed / Eleanor Rigby / Let Me Roll It / Drive My Car / Got To Get You Into My Life / Till There Was You / I Will / Fine Line / Good Day Sunshine / Fixing a Hole / Hey Jude / Too Many People / Penny Lane / English Tea / I’ve Got a Feeling / Follow Me / Jenny Wren / Helter Skelter / Yesterday / Get Back.
Extra's: Korte film 'Paul's World', Interviews met de band; Keuze van de liedjes; Voorwoord in boekje door Cameron Crowe.

(bron: newvideo.com)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_41197882
Een stukje van Paul's ruimte optreden: http://www.youtube.com/watch?v=hpvE8kVGeZI
pi_41198043
Ik heb die DVD (@ the Red Square) gisterenavond weer een keer opgezet, en met de afstandbediening in de hand is het best wel een leuke DVD. Alleen ben ik niet zo'n fan van het camerawerk.
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:27:10 #184
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_41247590
Ik ken wel 'How Many People' van Flowers In the Dirt, maar 'Too Many People' zegt me even niets?
pi_41247637
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 08:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik ken wel 'How Many People' van Flowers In the Dirt, maar 'Too Many People' zegt me even niets?
Openingsnummer van Ram
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:33:41 #186
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_41247641
Oh, dus nog ouder.. wow!
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:20:59 #187
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_41255844
Ja, Ram was zijn eerste solo album volgens mij.
je moeder is m'n broer
pi_41262953
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:20 schreef DeSiever het volgende:
Ja, Ram was zijn eerste solo album volgens mij.
Nee, dat was een album met de briljant gevonden titel McCartney! Met daarop het minstens zo briljante Maybe I'm Amazed
pi_41298992
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:59 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Nee, dat was een album met de briljant gevonden titel McCartney! Met daarop het minstens zo briljante Maybe I'm Amazed
Maybe I'm Amazed is inderdaad briljant (net als Junk), maar qua album is RAM (Pauls 2e plaat) vele malen beter dan McCartney.
pi_41301895
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:46 schreef Hankster het volgende:
ik zal en moet Paul eens live gezien hebben: laat dat dan hopelijk volgend jaar zijn
Ja ik ook, dan kan ik tenminste rustig sterfen, dus gewoon door gaan Paul!
People are strange , When you are a stranger.....
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:52:35 #192
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_41626590
Goede poll!! Golddigger die heather..
je moeder is m'n broer
pi_41649221
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:52 schreef DeSiever het volgende:
Goede poll!! Golddigger die heather..

Het zal best een lieve vrouw zijn, maar zoals Linda vindt Paul er niet meer een..

Linda Eastman, we miss you..
  maandag 11 september 2006 @ 19:26:08 #194
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_41715529
Wie is Linda Eastman dan?
je moeder is m'n broer
pi_41715722
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:26 schreef DeSiever het volgende:
Wie is Linda Eastman dan?
Beter bekend als Linda McCartney, zijn vorige vrouw die aan kanker is overleden.
  maandag 11 september 2006 @ 19:32:03 #196
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_41715741
Oh sorry, dat wist ik zo niet..
je moeder is m'n broer
pi_41715842
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:32 schreef DeSiever het volgende:
Oh sorry, dat wist ik zo niet..
Ze speelde ook o.a. keyboard bij Wings (Pauls band die hij had opgericht nadat The Beatles uitelkaar waren gegaan) en ze heeft ook haar eigen vegetarische voedsellijn opgericht

Voordat ze Paul ontmoete (eind jaren 60) was ze een muziek fotograaf en zo heeft ze Paul ook leren kennen
  maandag 11 september 2006 @ 19:35:37 #198
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_41715860
Ja, dat wist ik wel, maar niet dat het om Linda Eastman ging. Waarom zegt Stanley dan niet gewoon Linda McCartney?
je moeder is m'n broer
pi_41715913
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:35 schreef DeSiever het volgende:
Ja, dat wist ik wel, maar niet dat het om Linda Eastman ging. Waarom zegt Stanley dan niet gewoon Linda McCartney?
Hehe ok, ja dat was wel wat duidelijker geweest
  maandag 11 september 2006 @ 19:42:44 #200
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_41716031
Ik vind het maar verwarrend op deze manier..

maarruh.. ben jij ook een Paul McCartney fan?
je moeder is m'n broer
pi_41717234
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:42 schreef DeSiever het volgende:
Ik vind het maar verwarrend op deze manier..

maarruh.. ben jij ook een Paul McCartney fan?
Fan vind ik zo'n raar woord, maar ik ben een groot liefhebber van zijn muziek en die van The Beatles
  maandag 11 september 2006 @ 20:22:06 #202
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_41717357
Ja ok, dat bedoel ik.

Heb je De Kevers gezien op Lowlands?
je moeder is m'n broer
pi_41939216
Ja, met De Jeugd van Tegenwoordig toch?
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:25:19 #204
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_42330787
Mijn top 3:

-I've Just Seen A Face
-Don't Let Me Down
-Silly Love Songs

je moeder is m'n broer
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 07:37:07 #205
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42446808
Ik voeg toe: "No More Lonely Nights"
pi_42451241
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:25 schreef DeSiever het volgende:
-Don't Let Me Down
Da's toch écht een Lennon-nummer hoor
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:35:49 #207
1986 Jane
pi_42451830
Ik zie net pas dat dit topic alweer een tijdje draait. Het wordt echt tijd dat de volledige posthistorie weer terugkomt.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zou ik zo niet weten. Ik ken alleen die van The Red Square en Back in the US, die zijn qua opzet hetzelfde, dus met steeds weer onderbrekeningen. Ik denk dat Jane wel weet welke de moeite waard is
Mijn all time favourite live concert van McCartney (Wings) is Rockshow. Ge-wel-dig!! Alleen helaas niet officieel te krijgen, dus ik doe het vooralsnog met mijn bijna versleten videoband en de dvd die ik daarvan gemaakt heb.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:38:14 #208
1986 Jane
pi_42451889
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:26 schreef progrock het volgende:

[..]

Over McCartney live gesproken: ik vind "Wings over America" z'n beste live-album.
Is het ook! Mán, wat had ik graag bij zo'n concert toen willen zijn! Maar ja, te laat geboren en zo.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:46:22 #209
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42457756
Ik ben ook te laat geboren, maar heb jarenlang die plaat (6 LP's!!) op zondagochtend grijs gedraaid..
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:51:46 #210
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42457903
Zoals ik al eerder zei: de man had al jaren geleden moeten stoppen

zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:54:27 #211
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42457961
Nem.. ik heb je gemaild?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:54:40 #212
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42457969
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:51 schreef Nembrionic het volgende:

pi_42457977
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:51 schreef Nembrionic het volgende:

Dus je dacht: weet je wat? Ik zeg 't nog es!!
Wederom zonder enige onderbouwing

Dáár zaten we nou op te wachten. Dank je.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:56:28 #214
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42458005
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:54 schreef webfreak het volgende:

[..]

Laat wel liefde prevaleren??
pi_42458067
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Laat wel liefde prevaleren??
kom kom, niet zo serieus
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:00:56 #216
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42458087
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:54 schreef webfreak het volgende:

[..]

De onderbouwing is vrij simpel: ik vind zijn muziek achterhaald, meer van hetzelfde, niets zeggend (voor mij dus).
Zelfde geldt trouwens voor de Stones of U2.

Is dat onderbouwing genoeg?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:01:37 #217
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42458102
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:59 schreef webfreak het volgende:

[..]

kom kom, niet zo serieus
Ok, sorry.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:02:02 #218
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42458113
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nem.. ik heb je gemaild?
Ik jouw ook
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:12:52 #219
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42458483
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:00 schreef Nembrionic het volgende:
Zelfde geldt trouwens voor de Stones of U2.
Kijk, dáár kan ik dan weer volop over meepraten

Nee maargoed, als alle artiesten waar ik niks mee heb zouden moeten stoppen, zou er niet veel overblijven. Ik vind gewoon het idee dat iemand "te oud is om muziek te maken" zo wrang. Het heeft wat mij betreft niets met leeftijd te maken. Sommige artiesten beleven juist hun hoogtij op latere leeftijd! Zo vind ik de oude Johnny Cash een stuk vetter klinken dan in z'n jonge dagen.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:20:08 #221
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42458549
Ja.. dat liedje van die reclame is toch van z'n laatste album?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:20:42 #222
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:20:48 #223
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42458569
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Nee maargoed, als alle artiesten waar ik niks mee heb zouden moeten stoppen, zou er niet veel overblijven. Ik vind gewoon het idee dat iemand "te oud is om muziek te maken" zo wrang. Het heeft wat mij betreft niets met leeftijd te maken. Sommige artiesten beleven juist hun hoogtij op latere leeftijd! Zo vind ik de oude Johnny Cash een stuk vetter klinken dan in z'n jonge dagen.
Ik bedoelde niet dat ik niets met PM heb..ik bedoelde dat ik niets met zijn muziek van de laatste jaren heb.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:25:30 #224
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42458679
Er zitten wel eens juweeltjes tussen hoor, Nem.. maar begrip overheerst..
  zondag 8 oktober 2006 @ 09:50:18 #225
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_42473736
Ik heb ook meer met de Beatles dan met Paul solo, maar wie ben ik om te zeggen dat hij moet stoppen?
je moeder is m'n broer
pi_42474610
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Voor Frank Sinatra geldt hetzelde naar mijn mening

En tuurlijk zijn de Beatles samen beter dan Paul (of wie dan ook) solo, maar dat vind ik ook geen eerlijke vergelijking. Paul heeft solo en met Wings nog geweldige dingen gemaakt en zijn laatste album is gewoon een juweeltje
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:19:29 #227
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42474706
Wat vind je dan bij voorbeeld zo goed met Wings, MrBadGuy? Laten we wat voorbeelden noemen..
  Redactie Frontpage zondag 8 oktober 2006 @ 12:55:37 #228
95179 TheGrandWazoo
pi_42476674
Wings heeft draken op z'n naam staan. Ik bedoel, Mary en de witte lammekes kan écht niet!
Maar rockers als Juniors Farm en Silly Love Songs vind ik wel grenzen aan Beatle kwaliteit. Hoewel dat, zoals beschreven door badguy, absoluut niet vergelijkbaar is.
(Superworm)
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:11:56 #229
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42478458
Juniors Farm ken ik helemaal niet. Van welk album is dat?
pi_42483139
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat vind je dan bij voorbeeld zo goed met Wings, MrBadGuy? Laten we wat voorbeelden noemen..
Het hele Band on the Run en Venus & Mars album bijvoorbeeld, allemaal lekkere nummers
pi_42483309
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Juniors Farm ken ik helemaal niet. Van welk album is dat?
Is als single uitgekomen, maar staat wel op het verzamelalbum Wingspan Hits and History, erg lekker nummer is het
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:23:27 #232
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42490043
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het hele Band on the Run en Venus & Mars album bijvoorbeeld, allemaal lekkere nummers
Dan zitten we wel degelijk op een lijn, die albums heb ik ook wel eens genoemd als voorbeeld van geniale grootheid.. Venus & Mars 'het concept' is top!
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:23:58 #233
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42490067
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Is als single uitgekomen, maar staat wel op het verzamelalbum Wingspan Hits and History, erg lekker nummer is het
Heb je op mp3?
pi_42490620
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Heb je op mp3?
Jeps, en ook nog eens legaal kheb de originele cd
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:50:34 #235
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42491875
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wil je sturen?
Ik doe niet aan illegale bezigheden

[ Bericht 8% gewijzigd door MrBadGuy op 08-10-2006 21:48:08 ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:26:17 #237
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42492692
Bedankt!

[ Bericht 79% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 08-10-2006 21:42:10 ]
pi_42493611
Geen dank, en wat vind je van het nummer?
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:49:34 #239
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42493692
Klinkt goed.. ik zal deze week even posten als ik het een paar keer gehoord heb..
pi_42495648
Wingspan (2CD) ligt voor 6 euri bij de VanLeest. Ideaal als je een snelle rondleiding door de Wings-geschiedenis wil hebben!
pi_42495717
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:39 schreef webfreak het volgende:
Wingspan (2CD) ligt voor 6 euri bij de VanLeest. Ideaal als je een snelle rondleiding door de Wings-geschiedenis wil hebben!
Is zeker een aanrader
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:39:19 #242
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_42502705
Het is een verzamelalbum toch, ik heb er wel eens van gehoord.

Ik ken al die albums al, Venus & mars, Band On he Run, Speed of Sound, Wings Over America en zelfs Back to the Egg!!
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:21:13 #243
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_42866191
Nou, voor 6 euro wil ik dat album sowieso wel hebben.

Kun je de tracklist posten, BadGuy?
je moeder is m'n broer
pi_42874386
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:21 schreef DeSiever het volgende:
Nou, voor 6 euro wil ik dat album sowieso wel hebben.

Kun je de tracklist posten, BadGuy?
Zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Wingspan_%28album%29
  zondag 22 oktober 2006 @ 01:02:46 #245
1986 Jane
pi_42877010
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is een verzamelalbum toch, ik heb er wel eens van gehoord.

Ik ken al die albums al, Venus & mars, Band On he Run, Speed of Sound, Wings Over America en zelfs Back to the Egg!!
Wings Over America!
Dan heb je wel het allermooiste van Wings in huis!

Die andere zijn ook te gek trouwens. De laatste tijd draai ik Back To The Egg weer vaak.
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:01:56 #246
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_42887029
Zou er niet een nieuwe dvd van McCartney uitkomen? Met nóg meer concertbeelden en het korte concertje dat hij gaf voor de russische kosmonauten?
Ik kan er niks meer over vinden...
Nothing is real and nothing to get hung about
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:16:46 #247
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_42899309
quote:
Onwijs bedankt! Kopertje lijkt me..
je moeder is m'n broer
pi_42903184
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:01 schreef Frozen het volgende:
Zou er niet een nieuwe dvd van McCartney uitkomen? Met nóg meer concertbeelden en het korte concertje dat hij gaf voor de russische kosmonauten?
Ik kan er niks meer over vinden...
Staat in dit topic

Paul McCartney moet stoppen of doorgaan te oud?
  maandag 23 oktober 2006 @ 01:42:04 #249
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_42907488
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Staat in dit topic

Paul McCartney moet stoppen of doorgaan te oud?
Duh! Gewoon niet opletten en je mist al het nieuws....
ik had een klein rondje gemaakt door het internetlandschap maar kon niets vinden. ( digibeet )
Maar fijn om te weten dat ie al over een paar weken uit komt. Als de setlist hetzelfde is als de eerdergenoemde in dit topic, ben ik zeer blij!
Nothing is real and nothing to get hung about
  maandag 23 oktober 2006 @ 21:05:18 #250
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_42912717
Ik heb net de allesomvattende DVD van De Dijk besteld.. er moet nog steeds zo'n DVD komen van Paul McCartney, zo eentje die alle overige overbodig maakt.
je moeder is m'n broer
pi_42925786
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 21:05 schreef DeSiever het volgende:
Ik heb net de allesomvattende DVD van De Dijk besteld.. er moet nog steeds zo'n DVD komen van Paul McCartney, zo eentje die alle overige overbodig maakt.
Nouja, wat is allesomvattend? Dat scheelt natuurlijk per persoon. De een heeft liever Wings, de ander wil Beatles, en een derde gaat voor 't solowerk.
Macca heeft zoveel geweldigs gemaakt.. Dat past nooit allemaal op één DVD. Al moet ik zeggen dat de aankomende DVD mij qua setlist het meeste aanspreekt. Ben dan ook zéér benieuwd naar hoe 'ie eruit gaat zien..
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:32:23 #252
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_42927477
Die setlist ziet er inderdaad goed uit, 'allesomvattend' ook wel..
je moeder is m'n broer
  woensdag 1 november 2006 @ 10:15:27 #253
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_43129850
Ik heb 'Wingspan' aangeschaft, het is wel aardig.. verzamelalbums missen toch een bepaalde spanning.
  vrijdag 8 december 2006 @ 08:27:09 #254
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44241229
Genomineerd voor een Grammy met 'Jenny Wren'!
je moeder is m'n broer
pi_44243235
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 08:27 schreef DeSiever het volgende:
Genomineerd voor een Grammy met 'Jenny Wren'!
Geweldig nummer is dat
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:38:35 #256
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44243565
De concurrentie is hevig, maar het zit er wel in..
pi_44255707
Maar dat hij genomineerd wordt voor een Grammy geeft wel aan dat er geen reden is dat hij zou moeten stoppen, de man maakt nog steed geweldige muziek
  zaterdag 9 december 2006 @ 02:01:38 #258
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44268911
Dit laatste album was een van zijn betere.. ik verwacht na alle perikelen ook een ijzersterk nieuw album waarop hij alles van zich af schrijft..
  zaterdag 9 december 2006 @ 10:03:15 #259
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_44270913
iedereen die Paul's fantastische optreden op Live8 haaft gezien weet dat hij nog lang niet hoeft te stoppen! En ongetwijfeld zijn die dvd's van hem ook behoorlijk goed, maar die heb ik nog niet gezien (waarom eigenlijk niet? Misschien omdat ik die anthology box iedere week weer bekijk?)
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  zaterdag 9 december 2006 @ 10:40:55 #260
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44271198

Ik moest huilen toen hij op Live8 zo'n prominente rol kreeg, dat vond ik zo mooi!
je moeder is m'n broer
  zaterdag 9 december 2006 @ 14:42:18 #261
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44275506
Live8 was fantastisch... The Who, Pink Floyd (!!) en dan als afsluiter Paul McCartney die al die jonge gasten even les gaf in 'hoe de halve wereld te entertainen' Geweldige avond was dat zeg...Pink Floyd en Macca geven me nog elke keer kippevel als ik het terug kijk

Maar ik heb pas Live In Red Square gekeken en ik vond het wel een erge bagger DVD zeg: matige geluidsmix, vreselijke regie, en dan die info clips ertussendoor...is The Space Between US beter?
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:13:09 #262
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44277421
Space Between US is in alle opzichten beter ja, ik denk dat jij dat ook wel zult vinden.
  maandag 11 december 2006 @ 11:22:41 #263
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44342241
Geluidstechnisch zal 'Space' misschien beter zijn, maar wat een dramatisch slechte concertfilm!
Er staan een handjevol nieuwe nummers op, maar de rest is weer precies hetzelfde als Back In The US en Red Square (Let It Be, Yesterday, Let Me Roll It, Hey Jude, Long And Winding Road enz... Die kennen we inmiddels wel, Paul! )

Maar het ergste vind ik toch wel de Amerikaanse manier waarop de hele concertfilm in elkaar steekt. Het lijkt verdomme alsof ik naar een Oprah-reportage zit te kijken. We zien bijvoorbeeld hoe het ideale Amerikaanse gezin zich voorbereidt op het concert van hun rolmodel... Of hoe menig Amerikaans celebrity Paul volledig de hemel in prijst alsof 't verdomme een Tellsell product is!!
En dan CONTINU dat publiek in beeld, met overal die geforceerde glimlachjes. In de hele film komt sowieso meer publiek voor dan optreden.

Tussen de optredens door krijgen we een 'kijkje backstage', en zien we hoe leuk en persoonlijk Paul met z'n crew omgaat. Hebben we dat niet al es eerder gezien!?!? Tot slot lult Paul nog een end in de verte over hoe lekker hij in z'n vel zit, hoe leuk het is om een Beatle te zijn, en hoe warm zijn relatie met z'n fans is... *zucht*

Wat mij betreft één van Paul's grootste missers. Het voegt niet toe aan z'n catalogus, en wekt enkel ergernis op. Dat Paul soms 'smooth' uit de hoek kan komen was ons bekend... Maar dit slaat álles.

[ Bericht 5% gewijzigd door webfreak op 11-12-2006 23:04:59 ]
  maandag 11 december 2006 @ 23:05:21 #265
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44342458
Jeetje, wat jammer allemaal.. zou dit zijn eigen idee zijn dan?

Ondertussen heeft hij best wel een aantal DVD's uit, maar die ene goede zit er nog niet tussen..
pi_44342864
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Jeetje, wat jammer allemaal.. zou dit zijn eigen idee zijn dan?
Geen idee. Het lijkt alsof hij steeds onzekerder wordt, en uit voorzichtigheid handelt. Bang om niet meer 'aardig' gevonden te worden ofzo.
Dat heeft een heel tijdje gewerkt, maar ik denk niet dat hij dit eeuwig kan blijven flikken. Mensen gaan toch doorkrijgen dat ze 5x dezelfde DVD in de kast hebben staan.
  maandag 11 december 2006 @ 23:21:20 #267
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44343061
Haha ja.. en hij is Brit, geen Amerikaan.. hij ging altijd nuchter om met die Amerikaanse gladheid.. hij geeft zich nu gewonnen..
  woensdag 13 december 2006 @ 22:00:29 #268
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44407701
laat hij dan eens beginnen een goede regisseur aan te nemen...dat zou al veel schelen. Neem een voorbeeld aan 'Finally..The First Farewell Tour' van Phil Collins; misschien niet ieders favo muziek, maar je moet toch toegeven dat die DVD qua beeld/geluid(!!!)/regie echt onwijs goed in elkaar zit. Op het moment is dat voor mij nog steeds dé standaard voor nieuwe muziek DVD's (ookal bestaat het grootste gedeelte van mijn collectie uit registraties van ver voor nu )

jammer...Space ga ik dus ook niet aanschaffen
pi_44410645
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:59 schreef webfreak het volgende:
Wat mij betreft één van Paul's grootste missers. Het voegt niet toe aan z'n catalogus, en wekt enkel ergernis op. Dat Paul soms 'smooth' uit de hoek kan komen was ons bekend... Maar dit slaat álles.
Amen. Dit is precies de reden dat ik 'em niet officeël hoef te hebben.
Het 'Paul McCartney heeft de wereld gered'-verhaal van té overdreven Amerikanen ken ik nu ook wel.
Ik heb meer plezier van mijn bootleg-DVD's van dezelfde tour!
pi_44412016
Wat voor bootleg-DVD's heb je?
pi_44418832
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:45 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat voor bootleg-DVD's heb je?
Ik heb 4 DVD's van de 2005-tour. Uit mijn hoofd; 'Boston', 'New York, MSG', 'Anaheim' en 'Miami'.
De meeste zijn bibberig, zonder statief en zo nu en dan wordt je getrakteerd op vals meezingen van de persoon naast de camera. Er is er zelfs een waar de cameraman moet rennen om niet gepakt te worden door een bewaker (allemaal gespeeld, joh! Is voor de spanning! ).

Maar er is er één die er met kop en schouders bovenuit steekt.
Die is gefilmd met een statief en heeft perfect geluid.
Zelfs de DJ-Set van Twin Freaks staat er helemaal op,
inclusief beeld van het grote scherm waarop zeldzame Beatles-beelden vertoond worden.
  donderdag 14 december 2006 @ 11:11:22 #272
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_44419341
en welke is dat?
pi_44428012
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:11 schreef Hankster het volgende:
en welke is dat?
Ik heb het even opnieuw bekeken, en het blijkt die in 'Anaheim' te zijn.
Dat is tevens de versie waar Paul 'Good Day Sunshine' en 'English Tea' voor astronauten speelt.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:19:06 #275
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44428763
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
"We all stand together."
Ik kwam het topic gisteren tegen. In mijn herinnering "rockte" het nummer een stuk meer.
Het filmpje nog eens bekijken en eigenlijk is het een erg zoet nummer.

Dus ik ga het nooit meer kijken, dan blijft de herinnering leuk
pi_44681046
Werkelijk een prachtige foto dit.. Je ziet heel goed de overgang van de jeugdige ondeugende Beatle-Paul naar de oudere Paul.

Fijne Kerst iedereen
pi_44685701
De broer van Paul zit ook in de muziek.
  zondag 24 december 2006 @ 10:56:49 #279
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44700992
Oh ja joh? Hoe heet hij dan?
je moeder is m'n broer
pi_44704574

Mike McCartney (Paul's broer) is tegenwoordig vooral bekend als fotograaf. Hij heeft echter in de jaren '60/'70 wat hitjes gescoord met z'n band "The Scaffold". Hij werd altijd genoemd onder 't psuedoniem Mike Mcgear (dit natuurlijk om niet in de schaduw van z'n oudere broer te staan).
Hij bracht 2 platen uit in de jaren '70, waarbij Paul de productie verzorgde en een groot gedeelte van de nummers (mede) schreef.
  zondag 24 december 2006 @ 13:27:29 #281
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44704609
Vet... wist ik niet.

Mike is ouder toch?
je moeder is m'n broer
pi_44704685
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:27 schreef DeSiever het volgende:
Vet... wist ik niet.

Mike is ouder toch?
Nope.
Paul is uit '42. Mike uit '44.
  zondag 24 december 2006 @ 13:33:39 #283
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44704791
Ennum.. heb je die liedjes van Mike gehoord? Is het wat?
je moeder is m'n broer
pi_44704957
Nooit iets van gehoord. Z'n 2e soloplaat ("McGear") schijnt best goed te zijn.. Maarja. Paul heeft 10 van de 11 nummers 'mee' geschreven.
  zondag 24 december 2006 @ 13:40:29 #285
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44705029
Oh wow, dat is best interessant dan.
je moeder is m'n broer
  zondag 24 december 2006 @ 13:40:45 #286
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44705048
Laat je me weten als je er iets van hoort?
je moeder is m'n broer
  zondag 24 december 2006 @ 13:41:10 #287
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44705065
Wie zingt eigenlijk op 'Medicine Jar' van Wings? Is dat Denny Laine?
je moeder is m'n broer
  zondag 24 december 2006 @ 13:46:06 #288
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44705262
Moet er nog een tweede deel van dit topic komen eigenlijk?
pi_44705316
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:41 schreef DeSiever het volgende:
Wie zingt eigenlijk op 'Medicine Jar' van Wings? Is dat Denny Laine?
Jimmy McCulloch
pi_44705365
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:46 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Moet er nog een tweede deel van dit topic komen eigenlijk?
Mag van mij wel, maar dan hoeft er niet meer in de titel te staan dat ie moet stoppen of te oud is, het is nu wel duidelijk dat dat niet het geval is
  zondag 24 december 2006 @ 13:50:52 #291
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44705435
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jimmy McCulloch
Ja, dat wist ik niet eens. Hij was lid van de Wings op dat moment toch? Weet je dat soort dingen gewoon uit je hoofd?
  zondag 24 december 2006 @ 13:51:14 #292
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44705452
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Mag van mij wel, maar dan hoeft er niet meer in de titel te staan dat ie moet stoppen of te oud is, het is nu wel duidelijk dat dat niet het geval is
Gewoon Paul McCartney Deel 2?
pi_44705517
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik niet eens. Hij was lid van de Wings op dat moment toch? Weet je dat soort dingen gewoon uit je hoofd?
Haha nee dat wist ik niet uit mijn hoofd, ik heb gespiekt
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Gewoon Paul McCartney Deel 2?
Zoiets ja
  zondag 24 december 2006 @ 14:02:16 #294
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 24 december 2006 @ 14:37:42 #295
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44707458
Deze eerst nog even volspammen en dan een spetterende OP voor deel 2.
  zondag 24 december 2006 @ 15:42:34 #296
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 24 december 2006 @ 15:42:48 #297
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 24 december 2006 @ 15:43:08 #298
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 24 december 2006 @ 15:43:55 #299
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 24 december 2006 @ 15:44:25 #300
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zondag 24 december 2006 @ 15:44:50 #301
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_44709904
... en dicht!!

Hier wordt link naar deel 2 nog in ge edit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')