abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:47:46 #151
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_40634742
Hankster, jouw optimistische spirit is een voorbeeld voor iedereen. Bedankt!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 00:13:47 #152
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_40667643
Paul had direct na de Beatles al moeten stoppen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_40668950
Ik schrok er echt van.. net als toen ik hoorde dat Paul en Heather gingen scheiden.
pi_40669065
Van mij mag hij doorgaan. En hij is toch kunstenaar. Als hij daar zin in heeft, moet hij dat gewoon doen.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:05:24 #155
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40678665
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:47 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hankster, jouw optimistische spirit is een voorbeeld voor iedereen. Bedankt!
ja ...ik krijg er in meerdere topics complimenten over

en na de Beatles al moeten stoppen? Ookal kan zijn solo muziek mij minder boeien dan zijn Beatles materiaal, live is hij daarna toch altijd nog erg goed geweest. Je merkt nu wel dat hij behoorlijk wat daagjes ouder is geworden, maar zelfs op Live8 waar hij ook duidelijk zenuwachtig was vond ik zijn optredens erg vermakelijk
Hij was natuurlijk niet voor niks de afsluitende act van Live8, zelfs nog ná Pink Floyd!
pi_40682723
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:05 schreef Hankster het volgende:

[..]

ja ...ik krijg er in meerdere topics complimenten over

en na de Beatles al moeten stoppen? Ookal kan zijn solo muziek mij minder boeien dan zijn Beatles materiaal, live is hij daarna toch altijd nog erg goed geweest. Je merkt nu wel dat hij behoorlijk wat daagjes ouder is geworden, maar zelfs op Live8 waar hij ook duidelijk zenuwachtig was vond ik zijn optredens erg vermakelijk
Hij was natuurlijk niet voor niks de afsluitende act van Live8, zelfs nog ná Pink Floyd!
En daarnaast ook de openende artiest, samen met U2. Zijn solo werk en ook met name zijn wings werk boeien mij niet minder dan het Beatles werk om eerlijk te zijn.

En live is hij zeker zwaar ok, zoals ook te zien is bij zijn Superbowl optreden:

1. Drive my car:
http://www.youtube.com/watch?v=kaIJR7HPKAM&search=mccartney%20super%20bowl
2. Get Back:
http://www.youtube.com/watch?v=6o3Jcm5LJH8&search=mccartney%20super%20bowl
3. Live and let Die:
http://www.youtube.com/watch?v=EXWhLjxeC7A&search=mccartney%20super%20bowl
4. Hey Jude:
http://www.youtube.com/watch?v=JED4imFf1Mk&search=mccartney%20super%20bowl
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:04:01 #157
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40683848
Live and Let Die blijft inderdaad ge-ni-aal
pi_40970069
Live8 was historisch, zelfs m'n pa bleef zitten kijken.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:16:05 #159
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40995446
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Live8 was historisch, zelfs m'n pa bleef zitten kijken.
ik dacht al...waarom is dit topic zover weggezakt
Live8 was inderdaad geweldig, maar niet historisch (buiten het optreden van PF)

Ik zit altijd nog onwijs te twijfelen of ik Paul @ Red Square zal gaan kopen. Ik wilde hem altijd erg graag hebben, maar nadat ik de review op dvd.nl had gelezen, begon ik toch te twijfelen. Zijn er echt om het nummer van die docu-achtige filmpjes? Zo ja, dan laat ik hem wel liggen...echt een lekker concertgevoel krijg je dan ook niet
pi_40995563
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:16 schreef Hankster het volgende:

[..]

ik dacht al...waarom is dit topic zover weggezakt
Live8 was inderdaad geweldig, maar niet historisch (buiten het optreden van PF)

Ik zit altijd nog onwijs te twijfelen of ik Paul @ Red Square zal gaan kopen. Ik wilde hem altijd erg graag hebben, maar nadat ik de review op dvd.nl had gelezen, begon ik toch te twijfelen. Zijn er echt om het nummer van die docu-achtige filmpjes? Zo ja, dan laat ik hem wel liggen...echt een lekker concertgevoel krijg je dan ook niet
Ja klopt, dat viel mij ook tegen aan de dvd. Ik wil gewoon een concert met vele hits van hem met The Beatles, met Wings en solo, zonder onderbrekingen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:24:05 #161
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_40995738
wat is dan wél een leuke DVD van hem?...
of bootleg?
pi_40996231
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:24 schreef Hankster het volgende:
wat is dan wél een leuke DVD van hem?...
of bootleg?
Zou ik zo niet weten. Ik ken alleen die van The Red Square en Back in the US, die zijn qua opzet hetzelfde, dus met steeds weer onderbrekeningen. Ik denk dat Jane wel weet welke de moeite waard is
pi_40997177
Ik heb booltegs van Unplugged en Rockshow (wel beetje donker opgenomen) die wel de moeite waard zijn. Verder heb je nog Paul is Live, die is over het algemeen voor een prikje te koop en ook wel okee (nog met Linda in de band). Ik vond Back in the US best aardig, ondanks de tussenstukjes zo nu en dan. Misschien omdat het ik Paul voor het eerst echt live zag spelen. Ik ben in ieder geval wel bij dat ik die heb gekocht.

Op die Red Square dvd staan trouwens 2 concerten, eentje op Red Square dus, en nog eentje elders in Rusland en daar zitten geen tussenstukjes in. Er is nog een concert, 'Put it there' geloof ik, maar die heb ik niet, dus daar kan ik weinig over melden.
pi_41001466
Paul maakt gewoonweg geen geweldige DVD-producties.
Het zijn stuk voor stuk schitterende concerten, maar bij iedere release moet er weer een docu doorheen (Back in the US, Red Square), of irritante beeldeffecten (Paul Is Live).
Op Red Square staat trouwens ook het concert in St. Petersburg. Deze wordt gelukkig NIET onderbroken.

Zelf vind ik de docu-stukjes ook wel irri, maar 't maakt de DVD niet onkijkbaar. Gewoon met de afstandsbediening in de hand kijken
pi_41101606
Het meest irritante aan de Red Square DVD is dat het geluid van het publiek veel te hard staat.
Ook zie je veel te veel beelden van het euforische publiek.
De docu-stukjes zijn voor één keer best interessant, hoor.
Probeer een bootleg DVD van zijn laatste tour te traden.
Deze herfst komt er trouwens een officele DVD uit van zijn herfst 2005-tour.
Ik heb goede hoop.
'Get Back', de concert-registratie van Richard Lester uit 1989,
krijgt overal wel goede reacties.
pi_41135110
Is er van die Unplugged-sessie ook een DVD dan, nee toch?
pi_41135808
Niet officieel . Maar er zijn goede bootleg dvd's van.
pi_41136238
Gaaf.. de cd heb ik wel.. erg leuke keuze van liedjes..
pi_41164263
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 16:14 schreef webfreak het volgende:

[..]

Kijk, je kunt er omheen gaan draaien, maar face it: De man is in de 60, en op die leeftijd zul je er genoegen mee moeten nemen dat 'ie niet meer hetzelfde zingt als toen 'ie 20 was.
Toch heeft Paul - waarschijnlijk door veel oefenen - nog een akelig goeie stem voor zijn leeftijd, en ik denk dat 'ie daarmee véle verwachtingen heeft overtroffen.
Het gaat erom dat 'ie het gewoon nog steeds flikt, en daar zal die hard voor hebben moeten werken.
Hij had ook alles 2 tonen omlaag kunnen gooien, dan had 'ie waarschijnlijk net zo veel succes, en net zoveel kaarten verkocht.
Gelukkig speelt McCartney alles nog in de originele toonsoort. Dit in tegenstelling tot een groot aantal leeftijdsgenoten....en dan vooral Nederlandse zangers die ook al een jaartje of 30 / 40 meegaan. Lee Towers trekt 't niet meer "You never walk alone" in C te zingen en Hans Bouwens heeft zijn "Little Green Bag"" ook maar in B (of is 't Bes) gezet vanwege de uithalen.
Ik vind (maar da's mijn persoonlijke mening) dat als een zanger het niet meer redt om alles in de oorspronkelijke toonsoorten te zingen (óf een vibrato van een octaaf te krijgen zoals bv. Trini Lopez) dat-ie gewoon moet stoppen met zingen. Zie bv Koos Alberts. Mijn muziek is dat niet maar die brave man had er lekker mee moeten stoppen na z'n ongeluk.
"Grotere" ouwe knakkers als John Fogerty, Dave Gilmour, Roger Waters en natuurlijk McCarney kunnen (hopelijk) nog jáááren mee, als Magere Hein tenminste geen roet in het eten gooit.
pi_41164315
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:13 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb booltegs van Unplugged en Rockshow (wel beetje donker opgenomen) die wel de moeite waard zijn. Verder heb je nog Paul is Live, die is over het algemeen voor een prikje te koop en ook wel okee (nog met Linda in de band). Ik vond Back in the US best aardig, ondanks de tussenstukjes zo nu en dan. Misschien omdat het ik Paul voor het eerst echt live zag spelen. Ik ben in ieder geval wel bij dat ik die heb gekocht.

Op die Red Square dvd staan trouwens 2 concerten, eentje op Red Square dus, en nog eentje elders in Rusland en daar zitten geen tussenstukjes in. Er is nog een concert, 'Put it there' geloof ik, maar die heb ik niet, dus daar kan ik weinig over melden.
Over McCartney live gesproken: ik vind "Wings over America" z'n beste live-album.
pi_41164936

Op 3 november 2006 komt de DVD van Paul's herfst 2005-tour uit in Europa.
pi_41166285
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:25 schreef progrock het volgende:
Ik vind (maar da's mijn persoonlijke mening) dat als een zanger het niet meer redt om alles in de oorspronkelijke toonsoorten te zingen (óf een vibrato van een octaaf te krijgen zoals bv. Trini Lopez) dat-ie gewoon moet stoppen met zingen.
Nah (eveneens persoonlijke mening ). Als het nou essentiëel is voor het nummer (bijv. bepaalde intervallen die niet meer gehaald worden, dan wel), maar toen Jimmy Page en Robert Plant begin jaren 90 weer een optreden samen deden waren ook diverse nummers opnieuw gearrangeerd. Wat mij betreft zou je dan ook moeten stoppen op het moment dat je het herarrangeren wel nodig hebt maar alsnog nalaat om dat te doen en dus vocaal continu op je bek gaat.

McCartney en Fogerty kan ik bevestigen, die klinken live zo mogelijk levendiger dan ze ooit gedaan hebben
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:03:30 #173
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_41166933
Ik associeer Paul McCartney solo altijd met dat vreselijk Ebory & Ivory en dat kerstliedje. Het is natuurlijk geen schim van The Beatles, maar die optredens tijdens de superbowl zien er wel weer tof uit.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:46:39 #174
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_41177636
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:44 schreef mindgames het volgende:

Op 3 november 2006 komt de DVD van Paul's herfst 2005-tour uit in Europa.
verdeurie...weer een concert film.
hoe verdomme kan je anno 2006 als zo'n wereldartiest zijnde nou niet een normale, kwalitatief hoogstaande DVD uitbrengen?
DVD is nu hét medium...dan ga je daar toch ook een mooi eindproduct van maken of ben ik nu zo raar..
pi_41186816
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:46 schreef Hankster het volgende:
verdeurie...weer een concert film.
hoe verdomme kan je anno 2006 als zo'n wereldartiest zijnde nou niet een normale, kwalitatief hoogstaande DVD uitbrengen?
DVD is nu hét medium...dan ga je daar toch ook een mooi eindproduct van maken of ben ik nu zo raar..
Waar baseer jij op dat deze concertfilm geen 'mooi eindproduct' gaat worden?
De vele bootleg-DVD's die van deze optredens in omloop zijn voorspellen alleen maar goeds.
McCartney lijkt in topvorm en speelt sommige nummers beter dan ooit.
Hij speelt Beatle-nummers die hij toendertijd 40 jaar niet live gespeeld had,
hij treed op met zijn nieuwe nummers, hij verteld leuke anekdotes.
Hopelijk wordt dit een compleet overzicht van de concerten uit 2005, en wordt het niet steeds onderbroken door de docu-achtige stukjes. We zullen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')