Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Potter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.
In Amerika zelf is het gat minder groot, maar geen enkele film komt binnen $100 miljoen van de $600 miljoen van Titanic.
Met name de wereldwijde $1,835.4 miljoen lijkt schier onaantastbaar.
Kortom: Titanic blijft een fenomeen.
quote:Kortom: Titanic blijft een economisch fenomeen.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:32 schreef Arcee het volgende:Kortom: Titanic blijft een fenomeen.
quote:De topictitel zegt het al: [Boxoffice].
Op zaterdag 14 februari 2004 11:34 schreef calvobbes het volgende:
Kortom: Titanic blijft een economisch fenomeen.
quote:nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat. Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo. Ik verwacht binnen 4 jaar dat een film boven de 2 miljard box office komt.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:32 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Potter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.
In Amerika zelf is het gat minder groot, maar geen enkele film komt binnen $100 miljoen van de $600 miljoen van Titanic.
quote:En ook zeer terecht. Die Cameron kan wel films maken
quote:wat is BoxOffice?
Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Pter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.
quote:Inkomsten ofzo
Op zaterdag 14 februari 2004 11:42 schreef atp-5 het volgende:[..]
wat is BoxOffice?
quote:En welk moet dat dan wel niet zijn?
Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef boskov het volgende:[..]
nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat. Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo. Ik verwacht binnen 4 jaar dat een film boven de 2 miljard box office komt.
Hier staan overigens 2 top 100's. Eén onaangepast en één waar wel rekening gehouden is met inflatie. Helaas staan er geen aantallen bij en is het alleen over de box-office van Amerikaanse films in Amerika, maar het is dus wel opvallend dat de LOTR-films nog niet eens in de top 50 staan van de tweede lijst.
Maar de andere kant wordt hij vaak volledig met de grond gelijk gemaakt en dat is dan ook weer zwaar overdreven. Het is gewoon een van de betere rampenfilms, niet meer maar ook niet minder dan dat.
quote:Tja, wat is een meesterwerk? Ik vind het wel een meesterwerk. Winslet en DiCaprio perfect gecast en vooral het 2e deel van de film is erg sterk. Dit is zo'n film die van mij nog een uurtje langer ha dmogen duren.
Op zaterdag 14 februari 2004 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je ziet dat hij een record aantal Oscars heeft gewonnen en de grootste boxoffice hit aller tijden is, dan mag je een ongelooflijk meesterwerk verwachten en dat is het niet.
quote:Daar lijkt het wel op, ja.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef boskov het volgende:
nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat.
quote:Ja, net zoals al die ubermassaproducties van de afgelopen 6 jaar, die er niet in de buurt kwamen, zeker.
Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo.
quote:Dat is 't 'm juist: de meestsuccesvolle films komen vrijwel altijd vanuit het niets.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:50 schreef jojomen4 het volgende:
En welk moet dat dan wel niet zijn?
quote:Geheid, over het algemeen lult men maar wat als het om records gaat.
Op zaterdag 14 februari 2004 12:14 schreef aatje88 het volgende:
Was er laatst juist niet in het nieuws dat LOTR 3 alle records gebroken had en al over de 1 miljard zat?
quote:Jij begrijpt er echt niks van he.
Op zaterdag 14 februari 2004 13:13 schreef AntiChrist het volgende:
jaa dat was zo een onwijs goede film ja.. nee echt verdient... pffff zoetsappig liefdesverhaaltje met wat goeie effecten poe poe.. ik kan dan ook nog steeds niet begrijpen hoe die film ooit op nr1 is gekomen..
maar ja... the matrix reloaded staat er ook in dus wat dat betreft passen die twee wel bij elkaar..
Het is een waargebeurt verhaal, niet alles is zoals in de film natuurlijk, maar de grote lijnen zullen wel kloppen. Iedereen kan zich inleven in de film, hoe het zou zijn geweest om in 1912 mee te mogen op de boot.
Het acteerwerk in de film is redelijk goed. Alles klopt, zoals de liefde, de diamant, het schip dat nu nog bijna intact op zee ligt, het bouwen van zo'n schip in die tijd. Z'n eerste reis en gelijk z'n laatste, het aantal mensen dat zijn gestorven doordat er niet genoeg reddingsbootjes waren omdat het onverwoestbaar was.
Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden Hoewel het niet mijn lievelingsfilm is, moet ik toch zeggen dat ik telkens warme gevoelens krijg als ik hem zie.
noooooit meer iets van vernomen...
Sommige scenes komen rechtstreeks uit een andere film!
Dus het is geen meesterwerk, maar gewoon jatwerk!
Maar het is een perfecte stijloefening
ja, van A NIGHT TO REMEMBER, ja...
quote:en als ik de film dan kut vind begrijp ik hem niet..... gelukkig heb jij er verstand van ja.. misschien klopt ie wel kwa geschiedenis so what!!.. daarom vind ik het wel nog steeds een draak van een film. waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios
Op zaterdag 14 februari 2004 13:25 schreef jojomen4 het volgende:[..]
Jij begrijpt er echt niks van he.
Het is een waargebeurt verhaal, niet alles is zoals in de film natuurlijk, maar de grote lijnen zullen wel kloppen. Iedereen kan zich inleven in de film, hoe het zou zijn geweest om in 1912 mee te mogen op de boot.
Het acteerwerk in de film is redelijk goed. Alles klopt, zoals de liefde, de diamant, het schip dat nu nog bijna intact op zee ligt, het bouwen van zo'n schip in die tijd. Z'n eerste reis en gelijk z'n laatste, het aantal mensen dat zijn gestorven doordat er niet genoeg reddingsbootjes waren omdat het onverwoestbaar was.
Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden
Hoewel het niet mijn lievelingsfilm is, moet ik toch zeggen dat ik telkens warme gevoelens krijg als ik hem zie.
en dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt hem niet per definitie meteen goed.....
maar ja als jij hem leuk vind dan is dat jou goed recht ga alleen niet stom lullen dat ik er niets van begrijp.
ik heb de film gezien en het enige wat me boeide waren de effecten en dat moet ik de film dan ook nageven voor die tijd zaten er goeie effecten in. maar dat was het dan ook
quote:Net zei je nog dat je niet begreep hoe die op nr1 kan komen, en nu geef je zelf het antwoord
Op zaterdag 14 februari 2004 13:39 schreef AntiChrist het volgende:[..]
en als ik de film dan kut vind begrijp ik hem niet..... gelukkig heb jij er verstand van ja.. misschien klopt ie wel kwa geschiedenis so what!!.. daarom vind ik het wel nog steeds een draak van een film. waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios
en zie daar de grootste box office hit allertijden
en dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt hem niet per definitie meteen goed.....
maar ja als jij hem leuk vind dan is dat jou goed recht ga alleen niet stom lullen dat ik er niets van begrijp.
ik heb de film gezien en het enige wat me boeide waren de effecten en dat moet ik de film dan ook nageven voor die tijd zaten er goeie effecten in. maar dat was het dan ook
thnx
quote:Slaat natuurlijk nergens op
Op zaterdag 14 februari 2004 14:02 schreef jojomen4 het volgende:[..]
Net zei je nog dat je niet begreep hoe die op nr1 kan komen, en nu geef je zelf het antwoord
(waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios
en zie daar de grootste box office hit allertijden)
thnx
quote:ach als jij graag naar films kijkt voor puberende meisjes dan moet je dat vooral doen
Op zaterdag 14 februari 2004 14:02 schreef jojomen4 het volgende:[..]
Net zei je nog dat je niet begreep hoe die op nr1 kan komen, en nu geef je zelf het antwoord
(waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios
en zie daar de grootste box office hit allertijden)
thnx
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:06 schreef scanman01 het volgende:
Voor de grootste boxoffice hit aller tijdens heb je wel heel erg veel meer bioscoopgangers nodig dan alleen puberende meisjes.
Jij snapt 't.
Mensen die al 10 of 20 jaar niet meer naar de bioscoop waren geweest, die gingen ook naar Titanic. Daarom werd het de grootste film ooit.
quote:En wees jij vooral blij dat je de film niets aan vindt. Nu ben je nog steeds 'cool'
Op zaterdag 14 februari 2004 15:10 schreef AntiChrist het volgende:[..]
ach als jij graag naar films kijkt voor puberende meisjes dan moet je dat vooral doen
quote:slaat nergens op zegt ie.. dus jij wilt beweren dat het feit dat leonardo dicaprio onwijs werd gehyped niks toebrengt aan het succes van de film?? ik zeg ook overigens niet dat dat de puberende meisjes de reden van het succes zijn maar ze hebben er zeer zeker wel in bijgedragen. (ik heb ook aangegeven dat het de insteek van de makers was niet dat dat DE reden was) en vanwaar het not done?? als ik een film goed vind dan hoor je dat gewoon titanic kon mij afgezien van de effecten totaal niet boeien.. andere mensen weer wel tja.. smaken verschillen, gelukkig
Op zaterdag 14 februari 2004 14:06 schreef scanman01 het volgende:[..]
Slaat natuurlijk nergens op
Voor de grootste boxoffice hit aller tijdens heb je wel heel erg veel meer bioscoopgangers nodig dan alleen puberende meisjes. Misschien gingen jongens/mannen als ik er wel heen voor Kate
Maar hoewel het om de een of andere vage reden 'not done' is om de film goed te vinden, krijgt 'Titanic' van mij een 9
quote:dit heeft niks te maken met een cool of niet cool kwestie.. dus iedereen moet de film maar goed vinden?? geezzz.....
Op zaterdag 14 februari 2004 15:16 schreef scanman01 het volgende:[..]
En wees jij vooral blij dat je de film niets aan vindt. Nu ben je nog steeds 'cool'
quote:Ik meen me te herinneren dat DiCaprio vooral ná Titanic enorm werd gehyped, maar kan me vergissen. En ik denk dat Titanic net zo'n succes was geweest als DiCaprio en niet in had gespeeld ja.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:18 schreef AntiChrist het volgende:[..]
slaat nergens op zegt ie.. dus jij wilt beweren dat het feit dat leonardo dicaprio onwijs werd gehyped niks toebrengt aan het succes van de film?? ik zeg ook overigens niet dat dat de puberende meisjes de reden van het succes zijn maar ze hebben er zeer zeker wel in bijgedragen. (ik heb ook aangegeven dat het de insteek van de makers was niet dat dat DE reden was) en vanwaar het not done?? als ik een film goed vind dan hoor je dat gewoon titanic kon mij afgezien van de effecten totaal niet boeien.. andere mensen weer wel tja.. smaken verschillen, gelukkig
quote:maar daarom is
Op zaterdag 14 februari 2004 15:12 schreef Arcee het volgende:[..]
Jij snapt 't.
Mensen die al 10 of 20 jaar niet meer naar de bioscoop waren geweest, die gingen ook naar Titanic. Daarom werd het de grootste film ooit.
quote:Een hype ontstaat ook als veel mensen iets enorm goed vinden. Dat is volgens mij de reden van de 'hype' rondom Titanic. Als er rondom Titanic een hype is, dan is dat er zeker ook rondom Lord of the rings ellende. Zelfde verhaal dus.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:21 schreef kinky_queen het volgende:[..]
maar daarom is [afbeelding] nog geen goede film, hij is gewoon goed gehyped...
quote:de film werd van te voren al gehyped.. dus ook Leonardo dat ie na de film bekender is geworden is natuurlijk een logisch gevolg. overigens was leonardo al enigsinds bekend voor titanic, misschien vanwege romeo + juliet? of critters 3
Op zaterdag 14 februari 2004 15:20 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ik meen me te herinneren dat DiCaprio vooral ná Titanic enorm werd gehyped, maar kan me vergissen. En ik denk dat Titanic net zo'n succes was geweest als DiCaprio en niet in had gespeeld ja.
quote:Wat is in jouw mening dan een 'goede' film? Eentje die per definitie niet succesvol is? Dan is Lord of the Rings dus ook geen 'goede film'...
Op zaterdag 14 februari 2004 15:21 schreef kinky_queen het volgende:[..]
maar daarom is [leuk plaatje] nog geen goede film, hij is gewoon goed gehyped...
Voor mij is een goede film een film die zowel vermaak biedt als ook nog eens goed gemaakt is. En Titanic is daar zeker in geslaagd!
quote:matrix reloaded was ook een hype.. ik ken maar weinig mensen die hem goed vonden
Op zaterdag 14 februari 2004 15:23 schreef scanman01 het volgende:[..]
Een hype ontstaat ook als veel mensen iets enorm goed vinden. Dat is volgens mij de reden van de 'hype' rondom Titanic. Als er rondom Titanic een hype is, dan is dat er zeker ook rondom Lord of the rings ellende. Zelfde verhaal dus.
quote:En bij Matrix Reloaded was het na verschijnen opeens 'cool' om de film juist NIET goed te vinden. En verrassing: Dat wàs hij ook niet, zeker niet in vergelijking met deel 1. Zo lopen we allemaal met de stroom mee...
Op zaterdag 14 februari 2004 15:28 schreef AntiChrist het volgende:[..]
matrix reloaded was ook een hype.. ik ken maar weinig mensen die hem goed vonden
.. wat cool van je om LOTR ellende te noemen...
quote:succesvol of niet heeft er niets mee te maken naar mijn mening er zijn een hoop films succesvol en in mijn ogen bagger bijv: matrix reloaded, titanic, maar films als LOTR vind ik zeker goed. overigens blijft het altijd een kwestie van smaak
Op zaterdag 14 februari 2004 15:28 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Wat is in jouw mening dan een 'goede' film? Eentje die per definitie niet succesvol is? Dan is Lord of the Rings dus ook geen 'goede film'...
Voor mij is een goede film een film die zowel vermaak biedt als ook nog eens goed gemaakt is. En Titanic is daar zeker in geslaagd!
quote:vanwaar het cool ??het is een mening dat heeft toch niks met cool te maken (het cool naar scanman is overigens omdat ie mij ook zo beschouwde omdat ik titanic een bagger film vind) als ik alleen maar films leuk moet vinden die de grote menigte cool vindt dan kan ik meer dan de helft van mn DVD verzameling de deur uit doen..
Op zaterdag 14 februari 2004 15:30 schreef Woodpecker het volgende:[..]
En bij Matrix Reloaded was het na verschijnen opeens 'cool' om de film juist NIET goed te vinden. En verrassing: Dat wàs hij ook niet, zeker niet in vergelijking met deel 1. Zo lopen we allemaal met de stroom mee...
ik kijk films omdat ik van films kan genieten.. niet omdat ik dan als cool wordt gezien...
quote:ok, daar moet ik je gelijk in geven, maar TITANIC zit gewoon bomvol fouten, dus is TITANIC een slechte film...
Wat is in jouw mening dan een 'goede' film? Eentje die per definitie niet succesvol is? Dan is Lord of the Rings dus ook geen 'goede film'...
A NIGHT TO REMEMBER is een stuk beter, natuurlijk niet in technisch opzicht, maar een heleboel van TITANIC is rechtstreeks gekopieerd uit deze film...
ken je die film? anders....
als de SODEMIETER gaan koekeloeren...
quote:Met deze 'cool' bedoelde ik het modeverschijnsel om anderen na te praten. "Als iedereen zegt dat Matrix Reloaded bagger is, dan zal ik dat ook wel vinden, dan ben ik namelijk cool. Maar stiekum vond ik 'm eigenlijk wel leuk".
Op zaterdag 14 februari 2004 15:34 schreef AntiChrist het volgende:[..]
vanwaar het cool ??het is een mening dat heeft toch niks met cool te maken (het cool naar scanman is overigens omdat ie mij ook zo beschouwde omdat ik titanic een bagger film vind) als ik alleen maar films leuk moet vinden die de grote menigte cool vindt dan kan ik meer dan de helft van mn DVD verzameling de deur uit doen..
ik kijk films omdat ik van films kan genieten.. niet omdat ik dan als cool wordt gezien...
Om die reden is Gigli zo'n flop geworden. Alleen maar van horen zeggen. Ikzelf heb de film nog niet gezien, maar ook ik heb nu al een mening over de film!
quote:Nog niet gezien! * schrijft een film op z'n to-see lijstje
Op zaterdag 14 februari 2004 15:36 schreef kinky_queen het volgende:[..]
ok, daar moet ik je gelijk in geven, maar TITANIC zit gewoon bomvol fouten, dus is TITANIC een slechte film...
A NIGHT TO REMEMBER is een stuk beter, natuurlijk niet in technisch opzicht, maar een heleboel van TITANIC is rechtstreeks gekopieerd uit deze film...
ken je die film? anders....
als de SODEMIETER gaan koekeloeren...
Je kijkt dan historisch naar Ttanic. Moet je niet doen. Als je namelijk ook met een historisch ook naar Gladiator kijkt, klopt er ook geen zak van. Ik vind dat je als kijker mee moet worden gesleept door het verhaal, hoe ongeloofwaardig dat soms ook is. En als het dan toch lukt, is dat een pluim voor de regisseur en dus voor de film.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:25 schreef AntiChrist het volgende:
de film werd van te voren al gehyped..
Nou, enorm.
quote:ja goh.. het was niet zijn debuutfilm nee
Op zaterdag 14 februari 2004 15:25 schreef AntiChrist het volgende:[..]
de film werd van te voren al gehyped.. dus ook Leonardo dat ie na de film bekender is geworden is natuurlijk een logisch gevolg. overigens was leonardo al enigsinds bekend voor titanic, misschien vanwege romeo + juliet? of critters 3
quote:ach heb jij de advertenties en de making off's niet gezien.... dus je had er nooit wat over gehoord en bent daarom maar naar de bios/videotheek etc.. gegaan
Op zaterdag 14 februari 2004 15:43 schreef Arcee het volgende:[..]
Nou, enorm.
quote:Dat is juist weer niet cool
Op zaterdag 14 februari 2004 15:28 schreef AntiChrist het volgende:[..]
matrix reloaded was ook een hype.. ik ken maar weinig mensen die hem goed vonden
.. wat cool van je om LOTR ellende te noemen...
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:21 schreef kinky_queen het volgende:
maar daarom is [afbeelding] nog geen goede film, hij is gewoon goed gehyped...
Mond-op-mond reclame, dat was het. Een hype was het pas toen het al lang een succes was.
Oh, en ik zei daar ook nergens dat het daarom een goede film is. Vind ik wel, trouwens, maar dat is mijn persoonlijke mening.
quote:Naar de bios, ja. Exact.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:45 schreef AntiChrist het volgende:
ach heb jij de advertenties en de making off's niet gezien.... dus je had er nooit wat over gehoord en bent daarom maar naar de bios/videotheek etc.. gegaan
quote:Ik ken ook iemand diet uit principe niet naar een film gaat die zo gehyped wordt. Dus geen Titanic maar ook geen Lord of the Rings. Tsja... Dan mis je toch wat in het leven...
Op zaterdag 14 februari 2004 15:45 schreef AntiChrist het volgende:[..]
ach heb jij de advertenties en de making off's niet gezien.... dus je had er nooit wat over gehoord en bent daarom maar naar de bios/videotheek etc.. gegaan
quote:Ja, gek he.... aangezien het om aan waargebeurd verhaal gaat.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:36 schreef kinky_queen het volgende:
maar een heleboel van TITANIC is rechtstreeks gekopieerd uit deze film...
quote:mwah ik vond matrix reloaded gewoon bagger zonder iemand mee te praten hoor
Op zaterdag 14 februari 2004 15:39 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Met deze 'cool' bedoelde ik het modeverschijnsel om anderen na te praten. "Als iedereen zegt dat Matrix Reloaded bagger is, dan zal ik dat ook wel vinden, dan ben ik namelijk cool. Maar stiekum vond ik 'm eigenlijk wel leuk".
Om die reden is Gigli zo'n flop geworden. Alleen maar van horen zeggen. Ikzelf heb de film nog niet gezien, maar ook ik heb nu al een
mening over de film!
quote:nee, let maar eens goed op.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:42 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Je kijkt dan historisch naar Ttanic.
Ik bedoel letterlijk vol fouten... niet vanuit historisch oogpunt, want daar was ik niet bij
quote:Kijk, da's pas cool
Op zaterdag 14 februari 2004 15:49 schreef Supaaah het volgende:
Al die films (die ik daarvan gezien had iig) behalve Spiderman vond ik echt geen reet aan...
quote:ja dat is best sneu... ik heb titanic overigens wel in de bios gezien
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Ik ken ook iemand diet uit principe niet naar een film gaat die zo gehyped wordt. Dus geen Titanic maar ook geen Lord of the Rings. Tsja... Dan mis je toch wat in het leven...
Dan mag je dus ook geen Coca Cola drinken of een Big Mac pakken...
quote:Goh, da's nix voor jou om dat soort fillums leuk te vinden...
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef AntiChrist het volgende:[..]
zou ik dat wel doen zou ik jeepers creepers, house of the dead ook niet leuk vinden
quote:Nee niks cools aan, valt me gewoon op
Op zaterdag 14 februari 2004 15:49 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Kijk, da's pas cool
quote:Is me niet opgevallen en dan is het (voor mij) dus ook niet storend.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:49 schreef kinky_queen het volgende:[..]
nee, let maar eens goed op.
Ik bedoel letterlijk vol fouten... niet vanuit historisch oogpunt, want daar was ik niet bij
quote:ja dat komt omdat ik me altijd laat beinvloeden door wat andere mensen cool vinden
Op zaterdag 14 februari 2004 15:51 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Goh, da's nix voor jou om dat soort fillums leuk te vinden...
quote:ow, je bedoelt de afdeling nitpicking? Kennerlijk heb ik daar geen oog voor, want dat ontgaat me altijd
Op zaterdag 14 februari 2004 15:49 schreef kinky_queen het volgende:[..]
nee, let maar eens goed op.
quote:dan zijn wij toch klaar met "ruzien"?
Op zaterdag 14 februari 2004 15:52 schreef scanman01 het volgende:[..]
Is me niet opgevallen en dan is het (voor mij) dus ook niet storend.
quote:Daar schaam ik me absoluut niet voor, ik heb met een traan in m'n ogen zitten kijken naar THE ELEPHANT MAN, en ik heb zitten janken op m'n bed van angst toen ik CARNIVAL OF SOULS zag
Op zaterdag 14 februari 2004 15:55 schreef scanman01 het volgende:
Volgens mij zijn er gewoon vrij veel jongens/mannen die om de een of andere reden niet goed kunnen tegen sentiment in een film.
quote:Met sentiment is niets mis, integendeel. Il Postino, The Hours, Iris. Allemaal sentimenteel maar allemaal goed. Zo ook Titanic!
Volgens mij zijn er gewoon vrij veel jongens/mannen die om de een of andere reden niet goed kunnen tegen sentiment in een film. Dat zou dan ook meteen de reden kunnen zijn waarom diezelfde mensen Titanic zo 'afmaken'. Ik vind bijvoorbeeld Terms of endearment ook een prachtige film, maar ook daar zullen vooral veel mannen het niet mee eens zijn. Kramer vs Kramer netzo...
quote:Elephant man
Op zaterdag 14 februari 2004 15:58 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Daar schaam ik me absoluut niet voor, ik heb met een traan in m'n ogen zitten kijken naar THE ELEPHANT MAN, en ik heb zitten janken op m'n bed van angst toen ik CARNIVAL OF SOULS zag
quote:Zeg heren moderators, wat vinden wij hiervan? Dit is toch niet normaal meer? Ik stel voor een
Op zaterdag 14 februari 2004 16:04 schreef AntiChrist het volgende:[..]
toch niet die remake van carnival of souls he?
quote:Ik heb allemaal geen idee waar het over gaat...moet eens wat meer van die films kijken die jij en AntiChrist leuk vinden.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:07 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Zeg heren moderators, wat vinden wij hiervan? Dit is toch niet normaal meer? Ik stel voor een [afbeelding] for life!
quote:Ach, ik ben een zogenaamd puberend meisje van 16 jaar en zou dus lyrisch geweest moeten zijn van Titanic en was en ben dat absoluut niet. Ik heb de film éénmaal in de bios gekeken en éénmaal op VHS gehuurd en beide keren kon de film me niet boeien. Sentiment is zeer okay maar bij deze film moest ik eerder huilen van het overacting van DiCaprio. Ik ben een tijd lang zeer geboeid geweest door de Titanic (de echte boot dus, niet de film) en wilde deze film dus ook graag zien maar het was een enorme tegenvaller. Alles concentreert zich op het liefdesverhaal van Leonardo en Kate en in de film wordt, vind ik, de Titanic maar als decor gebruikt. Ik denk dus voornamelijk dat je mening van deze film afhangt van wat je van de film verwachtte. Ik verwachtte een mooie film over de Titanic met erbij een liefdesverhaal maar in feite is het een liefdesverhaal met erbij de Titanic
Volgens mij zijn er gewoon vrij veel jongens/mannen die om de een of andere reden niet goed kunnen tegen sentiment in een film. Dat zou dan ook meteen de reden kunnen zijn waarom diezelfde mensen Titanic zo 'afmaken'. Ik vind bijvoorbeeld Terms of endearment ook een prachtige film, maar ook daar zullen vooral veel mannen het niet mee eens zijn. Kramer vs Kramer netzo...
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 14-02-2004 16:51]
quote:Voor wat betreft de eerste anderhalf uur van de film heb je gelijk. Dan is het een liefdesverhaal toevallig op de titanic. De tweede anderhalf uur is net andersom. Dan is het duidelijk de titanic, met daarop ook nog toevallig een liefdesverhaal.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk dus voornamelijk dat je mening van deze film afhangt van wat je van de film verwachtte. Ik verwachtte een mooie film over de Titanic met erbij een liefdesverhaal maar in feite is het een liefdesverhaal met erbij de Titanic.
quote:Wanneer begint de 2e helft? Het is alweer een jaartje geleden dat ik 'm voor 't laatst gezien heb namelijk
Op zaterdag 14 februari 2004 16:50 schreef scanman01 het volgende:[..]
Voor wat betreft de eerste anderhalf uur van de film heb je gelijk. Dan is het een liefdesverhaal toevallig op de titanic. De tweede anderhalf uur is net andersom. Dan is het duidelijk de titanic, met daarop ook nog toevallig een liefdesverhaal.
quote:Vanaf het moment dat ze de ijsberg raken inderdaad.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:52 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Wanneer begint de 2e helft? Het is alweer een jaartje geleden dat ik 'm voor 't laatst gezien heb namelijk
. Als het schip geraakt wordt?
quote:Nouja, wat je ook als antwoord gegeven hebt, ik was 't niet met je eens geweest. Ja, het schip wordt geraakt en ja.. je ziet wel minstens 3 wideshots van een zinkend schip maar voor de rest is het de hele tijd Kate die Leonardo zoekt en als ze hem eindelijk gevonden heeft is het Kate en Leo die een bootje zoeken en die achtervolgd worden door Billy. Wat gebeurt er verder met de Titanic wat uitgewerkt wordt in de film?
Op zaterdag 14 februari 2004 16:57 schreef scanman01 het volgende:[..]
Vanaf het moment dat ze de ijsberg raken inderdaad.
quote:Wat een goede film IS valt niet te definieren, aangezien iedereen daar gelukkig andere maatstaven voor aanbrengt. Titanic is op basis van de beelden en sfeer knap gemaakt, staat buiten kijf. Of het vervolgens boeiend is om 3 uur lang naar een opgeklopt duizend-in-een-dozijn liefdesverhaaltje te kijken op een cruiseschip wat voorspelbaar melodramatisch ten onder gaat is een tweede.. (terwijl dat verhaal dus al vele malen ervoor is verteld en verfilmd). Daarover kun je van mening verschillen lijkt me.
quote:Wow, Kamagurka... Ik ben 't 's met je eens
Op zaterdag 14 februari 2004 17:06 schreef kamagurka het volgende:[..]
Wat een goede film IS valt niet te definieren, aangezien iedereen daar gelukkig andere maatstaven voor aanbrengt. Titanic is op basis van de beelden en sfeer knap gemaakt, staat buiten kijf. Of het vervolgens boeiend is om 3 uur lang naar een opgeklopt duizend-in-een-dozijn liefdesverhaaltje te kijken op een cruiseschip wat voorspelbaar melodramatisch ten onder gaat is een tweede.. (terwijl dat verhaal dus al vele malen ervoor is verteld en verfilmd). Daarover kun je van mening verschillen lijkt me.
quote:geef me je adres en ik stuur je een aantal divxjes per post...
Op zaterdag 14 februari 2004 16:31 schreef Mike het volgende:[..]
Ik heb allemaal geen idee waar het over gaat...moet eens wat meer van die films kijken die jij en AntiChrist leuk vinden.
quote:Zeg, jij hebt wel een heeel leuke smilies-verzameling
Op zaterdag 14 februari 2004 16:07 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Zeg heren moderators, wat vinden wij hiervan? Dit is toch niet normaal meer? Ik stel voor een [afbeelding] for life!
quote:De eerste helft gaat puur over de liefde die ontstaat tussen Rose en Jack. Tweede helft is dat ook nog wel een beetje zo, maar veel minder gefocussed op de liefde en veel meer op het drama. Je had Jack en Rose ook kunnen vervangen door een willekeurig stel op het schip.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:03 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Nouja, wat je ook als antwoord gegeven hebt, ik was 't niet met je eens geweest. Ja, het schip wordt geraakt en ja.. je ziet wel minstens 3 wideshots van een zinkend schip maar voor de rest is het de hele tijd Kate die Leonardo zoekt en als ze hem eindelijk gevonden heeft is het Kate en Leo die een bootje zoeken en die achtervolgd worden door Billy. Wat gebeurt er verder met de Titanic wat uitgewerkt wordt in de film?
quote:Zolang we maar niet over de pixies en kabouters beginnen uit dat andere gedrocht denk ik dat we het wel over meer dingen eens zijn
Op zaterdag 14 februari 2004 17:07 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Wow, Kamagurka... Ik ben 't 's met je eens
!
quote:Ik kan je verzekeren dat ik niet echt een idee had hoe dat in z'n werk is gegaan met de Titanic.. en dat heb ik nu wel. Dus voorspelbaar was het voor mij niet. Maar als je al heel veel wist van de manier waarop het schip is gezonken, dan wist je het waarschijnlijk wel al allemaal.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:06 schreef kamagurka het volgende:[..]
Wat een goede film IS valt niet te definieren, aangezien iedereen daar gelukkig andere maatstaven voor aanbrengt. Titanic is op basis van de beelden en sfeer knap gemaakt, staat buiten kijf. Of het vervolgens boeiend is om 3 uur lang naar een opgeklopt duizend-in-een-dozijn liefdesverhaaltje te kijken op een cruiseschip wat voorspelbaar melodramatisch ten onder gaat is een tweede.. (terwijl dat verhaal dus al vele malen ervoor is verteld en verfilmd). Daarover kun je van mening verschillen lijkt me.
quote:Dus de eerste helft gaat eigenlijk alleen over de relatie tussen Kate en Leonardo, en de tweede helft nog voor een groot gedeelte? Dan vind ik nog steeds dat de Titanic eigenlijk maar als decor gebruikt wordt hoor
Op zaterdag 14 februari 2004 17:11 schreef scanman01 het volgende:[..]
De eerste helft gaat puur over de liefde die ontstaat tussen Rose en Jack. Tweede helft is dat ook nog wel een beetje zo, maar veel minder gefocussed op de liefde en veel meer op het drama. Je had Jack en Rose ook kunnen vervangen door een willekeurig stel op het schip.
En natuurlijk kan je bij de tweede helft ze niet vervangen door een willekeurig koppel .
quote:Vind ik dus wel. Maar het is veel aangrijpender omdat je beide personages in de eerste helft dus redelijk hebt leren kennen. Maar wát ze hebben meegemaakt staat misschien wel voor wat veel mensen destijds hebben meegemaakt. Vandaar dat 'vervangen'.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:13 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dus de eerste helft gaat eigenlijk alleen over de relatie tussen Kate en Leonardo, en de tweede helft nog voor een groot gedeelte? Dan vind ik nog steeds dat de Titanic eigenlijk maar als decor gebruikt wordt hoor
.
En natuurlijk kan je bij de tweede helft ze niet vervangen door een willekeurig koppel
.
quote:2x
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef -Wepeel2- het volgende:
(volgens mij werden alle vriendjes verplicht door hun vriendinnetje meegesleept overigens).
Dat de film een hele zooi oscars heeft gewonnen vind ik dan weer onverklaarbaar.
quote:Ja, ik denk dat er veel koppels op de Titanic geweest zijn die achterna gezeten werden door jaloerze rijke mannen met pistolen. Ik geef je gelijk
Op zaterdag 14 februari 2004 17:15 schreef scanman01 het volgende:[..]
Vind ik dus wel. Maar het is veel aangrijpender omdat je beide personages in de eerste helft dus redelijk hebt leren kennen. Maar wát ze hebben meegemaakt staat misschien wel voor wat veel mensen destijds hebben meegemaakt. Vandaar dat 'vervangen'.
quote:Jij hebt moeite om het 'grotere' plaatje te zien he?
Op zaterdag 14 februari 2004 17:16 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ja, ik denk dat er veel koppels op de Titanic geweest zijn die achterna gezeten werden door jaloerze rijke mannen met pistolen. Ik geef je gelijk
.
Maar je hebt gelijk okee?
quote:Welles welles welles!!
Op zaterdag 14 februari 2004 17:16 schreef scanman01 het volgende:[..]
2x
![]()
quote:Ik ook, maar er zijn wel meer films waarbij ik dat volstrekt ridicuul vindt. Zoals The English patient bijvoorbeeld of West side story... totaal overrated films. Maar zo werkt de AA blijkbaar, zo af en toe wordt er een dik aangezet dramatisch niemandalverhaal in het zonnetje gezet. Een soort voorbeeldfunctie van hoe ze vinden dat fatsoenlijk cinema-entertainment gemaakt dient te worden. Niet dat iemand het 10 jaar later nog over die films heeft
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef -Wepeel2- het volgende:
Dat de film een hele zooi oscars heeft gewonnen vind ik dan weer onverklaarbaar.
quote:Nee, de eerste helft gaat over het standenverschil in die tijd en de moeite die het kost om die grens te overbruggen. Het tweede gedeelte gaat over de overwinning van die grens. Dat dat gebeurt tegen de vorsrtelijk mooi vormgegeven achtergrond van een zinkend schip is een mooi bijkomend voordeel!! Als het je alleen maar gaat over dat zinkende bootje, dan moet je maar een goede documentaire gaan bekijken
Op zaterdag 14 februari 2004 17:13 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dus de eerste helft gaat eigenlijk alleen over de relatie tussen Kate en Leonardo, en de tweede helft nog voor een groot gedeelte? Dan vind ik nog steeds dat de Titanic eigenlijk maar als decor gebruikt wordt hoor
.
En natuurlijk kan je bij de tweede helft ze niet vervangen door een willekeurig koppel
.
[Dit bericht is gewijzigd door Woodpecker op 14-02-2004 17:28]
quote:Ja hallo, de film heet niet voor de lol Titanic hoor.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:27 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Nee, de eerste helft gaat over het standenverschil in die tijd en de moeite die het kost om die grens te overbruggen. Het tweede gedeelte gaat over de overwinning van die grens. Dat dat gebeurt tegen de vortelijk vormgegeven achtergrond van een zinkend schip is een mooi bijkomend voordeel!! Als het je alleen maar gaat over dat zinkende bootje, dan moet je maar een goede documentaire gaan bekijken
quote:Inderdaad! en niet: "Titanic, de documentaire" Of: "The true story of The Titanic"
Op zaterdag 14 februari 2004 17:28 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ja hallo, de film heet niet voor de lol Titanic hoor.
quote:Kijk. In theorie had het dus best een goede film kunnen zijn.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:27 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Nee, de eerste helft gaat over het standenverschil in die tijd en de moeite die het kost om die grens te overbruggen. Het tweede gedeelte gaat over de overwinning van die grens.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:31 schreef Adelante het volgende:
van mij had celine dion mee mogen zinken toen ze de themesong inzong
[Dit bericht is gewijzigd door Woodpecker op 14-02-2004 17:33]
quote:Nu hadden ze hem beter As The Titanic Turns kunnen noemen ofzo.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:30 schreef Woodpecker het volgende:[..]
Inderdaad! en niet: "Titanic, de documentaire" Of: "The true story of The Titanic"
quote:Ik citeer mezelf even van alweer bijna 4 jaar geleden:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nouja, wat je ook als antwoord gegeven hebt, ik was 't niet met je eens geweest. Ja, het schip wordt geraakt en ja.. je ziet wel minstens 3 wideshots van een zinkend schip maar voor de rest is het de hele tijd Kate die Leonardo zoekt en als ze hem eindelijk gevonden heeft is het Kate en Leo die een bootje zoeken en die achtervolgd worden door Billy. Wat gebeurt er verder met de Titanic wat uitgewerkt wordt in de film?
quote:
Op vrijdag 28 april 2000 19:31 schreef Arcee het volgende:
De ramp zelf wordt indringend in beeld gebracht. Niet alleen die van Jack en Rose, nee, juist die van al die andere 1500 mensen. Ik had het gevoel dat we met deze film van minuut tot minuut konden meebeleven hoe het geweest moet zijn. Je zat er als het ware bovenop.
quote:"The bold and the titanicful"
Op zaterdag 14 februari 2004 17:32 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Nu hadden ze hem beter As The Titanic Turns kunnen noemen ofzo.
quote:Ja, sorry, maar dat ben ik dus echt niet met je eens
Op zaterdag 14 februari 2004 17:35 schreef Arcee het volgende:[..]
Ik citeer mezelf even van alweer bijna 4 jaar geleden:
[..]
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:32 schreef -Wepeel2- het volgende:
Nu hadden ze hem beter As The Titanic Turns kunnen noemen ofzo.
quote:Arm Blaatschaapje... misschien had jij 't wel moeilijker dan die 1500 mensen die zijn verdronken.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:37 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ja, sorry, maar dat ben ik dus echt niet met je eens. Ik had dat gevoel maar bij een paar scenes (die waarbij de mensen niet door de hekken gelaten werden en die bij de sloepen).. voor de rest voelde ik me de hele tijd opgedrongen door Kate en Leonardo.
quote:Helemaal mee eens. Alles werd huiveringwekkend in beeld gebracht. Onnavolgbaar. Voor mij blijft het een regelrechte klassieker met een geweldige Kate Winslet.
Op vrijdag 28 april 2000 19:31 schreef Arcee het volgende:
De ramp zelf wordt indringend in beeld gebracht. Niet alleen die van Jack en Rose, nee, juist die van al die andere 1500 mensen. Ik had het gevoel dat we met deze film van minuut tot minuut konden meebeleven hoe het geweest moet zijn. Je zat er als het ware bovenop.
quote:Daar heb jij weer helemaal gelijk aan. Het gaat eigenlijk nergens over. Liefhebbers van deze film zien blijkbaar een totaal andere film dan de tegenstanders.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, ik vind Titanic niet geweldig, maar hij is toch interessanter dan deze discussie.
quote:Tegenstanders, tegenstanders... poeppoe.. tis geen voetbalwedstrijd.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:47 schreef scanman01 het volgende:[..]
Daar heb jij weer helemaal gelijk aan. Het gaat eigenlijk nergens over. Liefhebbers van deze film zien blijkbaar een totaal andere film dan de tegenstanders.
quote:Tja, hoe moet je het anders noemen? Maar de film wordt wel zodanig door sommigen afgekraakt, dat het wel lijkt alsof het 'tegenstanders' zijn. En dat het vergeleken wordt met een soap... tja..
Op zaterdag 14 februari 2004 17:50 schreef kamagurka het volgende:[..]
Tegenstanders, tegenstanders... poeppoe.. tis geen voetbalwedstrijd.
Ik vind er weinig aan, maar kan niet ontkennen dat ie goed in elkaar steekt en knappe beelden bevat. Da's al iets..
quote:Geintje man, kop op!
Op zaterdag 14 februari 2004 17:54 schreef scanman01 het volgende:[..]
Tja, hoe moet je het anders noemen? Maar de film wordt wel zodanig door sommigen afgekraakt, dat het wel lijkt alsof het 'tegenstanders' zijn. En dat het vergeleken wordt met een soap... tja..
quote:Van die soap of van die tegenstanders
Op zaterdag 14 februari 2004 17:57 schreef kamagurka het volgende:
Geintje man, kop op!
Geintje of niet.. 'tegenstanders' klinkt natuurlijk wel te hard. Vandaar dat ik er op in ging.
quote:Ja
Op zaterdag 14 februari 2004 17:40 schreef Arcee het volgende:[..]
Arm Blaatschaapje... misschien had jij 't wel moeilijker dan die 1500 mensen die zijn verdronken.
quote:Heel verrassend toch dat er zoveel totaal verschillende meningen zijn. De een vind het een van de beste films ooit gemaakt... de ander vindt het een rtl4 filmpje...
Op zaterdag 14 februari 2004 18:11 schreef BB-King het volgende:
Blijft een legendarische film.
quote:Daar kunnen we elkaar dan weer helemaal de hand geven mijn beste..
Op zaterdag 14 februari 2004 18:17 schreef scanman01 het volgende:
Maar er zijn meer films met zo'n groot verschil in oordelen. Zo vind ik Lord of the rings het aankijken niet waard... en zijn er ook zat mensen die het geweldig vinden.
quote:een "vleugje" drama?
Op zaterdag 14 februari 2004 18:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
Titanic: actie, romantiek met een vleugje drama
The understatement of the century
quote:Ach. Ik vind het best een aardige film, zoals ik al zei. Maar als een film overdreven veel positieve kritiek krijgt, dan is het logisch dat de film ook lekker dik aangezette negatieve reacties oproept.
Op zaterdag 14 februari 2004 17:54 schreef scanman01 het volgende:[..]
Tja, hoe moet je het anders noemen? Maar de film wordt wel zodanig door sommigen afgekraakt, dat het wel lijkt alsof het 'tegenstanders' zijn. En dat het vergeleken wordt met een soap... tja..
Ik vind het teveel bij wat oppervlakkig sentiment blijven. De film is, zoals al eerder opgemerkt, in twee brokken te verdelen en that's it. Het is mij allemaal veel te rechtlijnig.
Maar nu ik dit zo type is dat misschien wel de diepliggende gedachte van de film:
Een film die in twee stukken onder te verdelen is, net zoals de Titanic die in twee stukken breekt.
En de rechtlijnigheid symboliseert het onvermogen van de Titanic om de ijsberg te ontwijken.
Dus alle ogenschijnlijke tekortkomingen staan geheel in dienst van het verhaal. Eat your heart out Kubrick!
zou de Oscar jury er misschien op deze manier naar hebben gekeken
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 14-02-2004 18:37]
quote:Goede vraag. Wat is oppervlakking sentiment en kan sentiment in een anderhalf uur durende film (of in dit geval 3 uur) eigenlijk wel niet oppervlakking zijn?
Op zaterdag 14 februari 2004 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wanneer is sentiment oppervlakkig? Hoe zie je het verschil?
Het raakt je of het raakt je niet... zo simpel is het denk ik.
quote:Het blijven karikaturen die wat om elkaar heen dartelen. Geen moment word ik meegevoerd of geloof ik dat de karakters echt zijn. Alles voelt gewoon te nep en doordacht aan. En doordat de karakters niet gaan leven, voelt het sentiment ook heel onecht. Ik kan het ook niet echt beter uitdrukken, het is vooral een gevoelskwestie.
Op zaterdag 14 februari 2004 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wanneer is sentiment oppervlakkig? Hoe zie je het verschil?
[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 14-02-2004 18:45]
quote:Ja. Dat probeerde ik ook te zeggen met veel teveel woorden.
Op zaterdag 14 februari 2004 18:43 schreef scanman01 het volgende:[..]
quote:hahah en dat terwijl je vanmiddag nog dit zegt:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:43 schreef scanman01 het volgende:[..]
Goede vraag. Wat is oppervlakking sentiment en kan sentiment in een anderhalf uur durende film (of in dit geval 3 uur) eigenlijk wel niet oppervlakking zijn?
quote:alsof ik de film alleen kut vind om cool gevonden te worden.. pffff
En wees jij vooral blij dat je de film niets aan vindt. Nu ben je nog steeds 'cool'
(verder is Kate Winslet ook wel leuk om te zien in deze film)
quote:Tja... als je vantevoren jezelf al hebt voorgenomen dat de film je niet zal raken, dan gebeurt dat ook niet....
Op zaterdag 14 februari 2004 19:25 schreef AntiChrist het volgende:
hahah en dat terwijl je vanmiddag nog dit zegt:
[..]alsof ik de film alleen kut vind om cool gevonden te worden.. pffff
quote:Met zo'n nick verbaast me dat ook alles behalve..
Op zaterdag 14 februari 2004 20:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik kots openbaar zonder drank op op Titanic... Vond het echt niets, paar leuke camera trucjes enzo, maar das dan ook alles... 2x geprobeerd te kijken, maar vrij snel alweer uitgezet...
quote:Mjah, sorry, ik kan het pseudo drama er niet van inzien, het kom me ook aan mijn derriere oxyderen wat er later in de film gebeurde, omdat de film me gewoon niet meekreeg... Jammer, want ik vind Cameron opzich geen slecht regisseur, maar soms loopt ie iets teveel achter foefjes aan... Soms werkt dat en gaan hele gezinnen op sleeptouw NOG een keer mee waardoor zo'n film in no-time allerlei records doorbreekt...
Op zaterdag 14 februari 2004 21:01 schreef scanman01 het volgende:[..]
Met zo'n nick verbaast me dat ook alles behalve..
quote:Ja sorry hoor, maar als je jezelf zo noemt..
Op zaterdag 14 februari 2004 21:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat is dat nou weer voor een reactie.
quote:Als je nou eens goed leest en ziet dat ik naar de film ben gegaan omdat het van een van mn favoriete regisseurs is. (+ dat ik mn meisje er een plezier mee deed) en ik verder een hoop van de film verwachte afgezien van het liefdesverhaal.... en dan alleen een liefdesverhaal voorgeschoteld krijg waarvan het laatste uur nog enigsinds te doen is vanwege de effecten..
Op zaterdag 14 februari 2004 21:01 schreef scanman01 het volgende:[..]
Tja... als je vantevoren jezelf al hebt voorgenomen dat de film je niet zal raken, dan gebeurt dat ook niet....
Ik geef ook nergens aan dat ik mezelf had voorgenomen om de film me niet te laten raken.. ik ben absoluut geen leo hater (hij heeft zelfs in mijn ogen een paar leuke/goede films gemaakt) en al helemaal geen cameron hater dus... enige waar ik niet echt van hou zijn romantische films alhoewel ik daar nog wel door kan kijken als er nog wat anders gebeurdt maar dat is bij de titanic niet het geval. ja het laatste uur af en toe... als je daar nog aan toe komt als je de eerste 2 uur niet in slaap ben gesukkeld..
quote:Daarom schop jij het topic maar weer even omhoog
Op zondag 15 februari 2004 13:03 schreef kinky_queen het volgende:Dat jullie nog steeds niet uitgeluld zijn...
quote:hij stond hier al
Op zondag 15 februari 2004 13:08 schreef scanman01 het volgende:[..]
Daarom schop jij het topic maar weer even omhoog
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:10 schreef kinky_queen het volgende:
hij stond hier al
quote:Maar vertel eens, wat vind jij goed/indrukwekkend aan de film?
Op zondag 15 februari 2004 13:16 schreef scanman01 het volgende:[..]
quote:De film begon me te raken na ongeveer een half uur, moet ik eerlijk zeggen. Ik denk dat het de overgang is van een kalme eerste helft tot het waanzinnige drama in de tweede helft. Tja, verder moeilijk uit te leggen. De opnames vind ik bijzonder indrukwekkend, de relatie Jack/Rose boeiend (vooral wetende hoe het eindigt).... en gewoon het hele gevoel erbij. Rose is nu dus oud en droomt nog steeds elke nacht van hem (volgens het liedje
Op zondag 15 februari 2004 13:19 schreef kinky_queen het volgende:[..]
Maar vertel eens, wat vind jij goed/indrukwekkend aan de film?
"I'll never let go Jack"
Krijg er nog steeds kippevel van
quote:ik denk dat ik de enige ben die alleen het liefdesverhaaltje leuk vond VOOR dat de ramp begint...
Op zondag 15 februari 2004 13:27 schreef scanman01 het volgende:Bla
De ramp waar ik zo naar uit zat te kijken viel me vies tegen, toen vond ik dat de film compleet de mist in ging
quote:Wat viel er in vredesnaam tegen dan? Ik heb/had eigenlijk nog nooit zoiets gezien. Fabelachtig in beeld gebracht.
Op zondag 15 februari 2004 13:30 schreef kinky_queen het volgende:
De ramp waar ik zo naar uit zat te kijken viel me vies tegen, toen vond ik dat de film compleet de mist in ging
quote:Schat, die nick komt uit een Kid Paddle comic, je moet toch iets... Ik jank bij menige animatiefilm, hou wel van raumantieh op zijn tijd, maar Titanic was filmisch gezien gewoon tragisch saai.
Op zaterdag 14 februari 2004 21:43 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ja sorry hoor, maar als je jezelf zo noemt..
Dan verwacht ik niet dat je zit te zwijmelen bij Titanic.. Snappie?
En nog altijd is het gat erg groot:quote:Op zaterdag 14 februari 2004 11:32 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]
Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Potter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.
Shrek 2 en Pirates 2 haalden Star Wars niet eens, laat staan Titanic:quote:In Amerika zelf is het gat minder groot, maar geen enkele film komt binnen $100 miljoen van de $600 miljoen van Titanic.
Nog altijd.quote:Kortom: Titanic blijft een fenomeen.
Op de Adjusted for Ticket Price Inflation-lijst (aangepast aan inflatie dus) is Titanic's positie nog indrukwekkender. Deze lijst (voor Amerika) geeft feitelijk het aantal bezoekers aan, waar overigens in de meeste landen naar gekeken wordt.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:19 schreef Arcee het volgende:
Shrek 2 en Pirates 2 haalden Star Wars niet eens, laat staan Titanic:
Update met films van 2007 erbij (dit zijn dus cijfers voor de USA):quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:21 schreef Arcee het volgende:
Op de Adjusted for Ticket Price Inflation-lijst (aangepast aan inflatie dus) is Titanic's positie nog indrukwekkender. Deze lijst (voor Amerika) geeft feitelijk het aantal bezoekers aan, waar overigens in de meeste landen naar gekeken wordt.
Omgerekend naar hedendaagse dollars zou Titanic dus op $844M staan, wat nog $244M meer is dan de niet-omgerekende $600M.
$600M komt al geen enkele film in de buurt, laat staan die $844M, and counting...
Overigens staat Titanic zelf natuurlijk niet nummer 1 op die lijst, maar aan de andere kant zie ik eigenlijk geen enkele nieuwe film ooit nog in de buurt komen van Titanic. Wat wel opmerkelijk is, want waarom zou geen enkele film meer de bezoekersaantallen van Titanic kunnen halen? Dat het niet snel zal gebeuren is duidelijk, maar nooit?
Op basis van de bezoekersaantallen (voor inflatie aangepast totaal gedeeld door huidige ticket price van $6.58) ziet de lijst van films die sinds Titanic zijn verschenen er zo uit:
1 128,345,881 Titanic (1997)
02 84,825,805 Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
03 71,050,927 Shrek 2 (2004)
04 69,484,742 Spider-Man (2002)
05 64,333,708 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)
06 61,538,131 The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
07 60,158,754 Spider-Man 2 (2004)
08 59,704,970 The Passion of the Christ (2004)
09 59,417,280 Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
10 57,630,426 The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
11 57,579,134 The Sixth Sense (1999)
12 56,337,477 Finding Nemo (2003)
13 55,912,979 Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
14 54,703,921 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
15 53,468,465 Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)
16 50,648,891 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
17 48,106,824 How the Grinch Stole Christmas (2000)
18 47,836,520 Toy Story 2 (1999)
19 47,290,638 Shrek (2001)
20 46,695,927 The Matrix Reloaded (2003)
The Phantom Menace kwam tot tweederde van het aantal bezoekers van Titanic. Shrek 2 kwam drie jaar geleden tot 55%. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest trok de helft.
1 Gone with the Wind MGM $1,377,944,300 1939^quote:Op zondag 16 maart 2008 19:21 schreef DrDurden het volgende:
Jammer dat ze bij dit soort lijstjes nooit corrigeren voor inflatie. Gone With The Wind staat eigenlijk al jaren op 1.
Dat lijstje dat ik vanmorgen postte ís juist gecorrigeerd voor inflatie.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:21 schreef DrDurden het volgende:
Jammer dat ze bij dit soort lijstjes nooit corrigeren voor inflatie. Gone With The Wind staat eigenlijk al jaren op 1.
Ik durf er bijna om te wedden dat zodra men Titanic II; the romance continues oid uitbrengt deze Titanic 1 gewoon zal overtreffen vanwege:quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat wel opmerkelijk is, want waarom zou geen enkele film meer de bezoekersaantallen van Titanic kunnen halen? Dat het niet snel zal gebeuren is duidelijk, maar nooit?
Inderdaad, Titanic had legs.quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:50 schreef Mr.Silencer het volgende:
Bij andere films zie je altijd het eerste weekend een piek omzet en vervolgens een sterke daling, dit is dus niet geval bij Titanic die langzaam op gang kwam.
Ja, allemaal goeie redenen.quote:Redenen die ik kan bedenken waarom Titanic het zo lang goed deed is:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | TiT - $600.779.824 - $4,59 (1997) - 130.888.850 SW4 - $460.935.665 - $2,23 (1977) - 206.697.607 Sh2 - $436.471.036 - $6,21 (2004) - 70.285.190 E.T - $434.949.459 - $2,94 (1982) - 147.941.992 SW1 - $131.065.444 - $5,08 (1999) - 84.855.402 PC1 - $423.032.628 - $6,55 (2006) - 64.585.134 Sp1 - $403.706.375 - $5,81 (2002) - 69.484.746 SW3 - $380.262.555 - $6,41 (2005) - 59.323.331 RtK - $377.019.252 - $6,03 (2003) - 62.523.922 Sp2 - $373.377.893 - $6,21 (2004) - 60.125.264 Pas - $370.019.252 - $6,21 (2004) - 59.584.420 TDK - $363.687.300 - $7,08 (2008) - 51.368.262 JuP - $356.784.000 - $4,14 (1993) - 86.179.710 |
Ja, sorry hoor. Ik word een beetje moe af en toe van die Titanic die bij elk gesprek over box office erbij wordt gehaaldquote:Op zondag 3 augustus 2008 02:17 schreef Arcee het volgende:
Ja, dat zei je hier ook al en ook toen zei ik al dat ik wel degelijk ook naar inflatie kijk, zelfs in de post boven je nog.
Hier een post over verkochte kaartjes.
Het ziet er alleen niet naar uit dat het record gebroken zal worden voor 'beste derde weekend', dat zou best eens op naam van Spider-Man kunnen blijven staan. Dat zou betekenen dat The Dark Knight nu wat stoom gaat verliezen en dus niet naar het bedrag van Titanic zal gaan.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:11 schreef DrDurden het volgende:
The Dark Knight gaat nog steeds lekker bezig, er zijn geruchten dat morgen de $400 miljoen (domestic) gehaald gaat worden. Als dat lukt moet de 500 miljoen zeker een mogelijkheid zijn. Maar wat ontzettend snel, zeg
Dan betrek je GWTW er ook bij, maar dat neemt niks weg van hoe indrukwekkend de boxofficerun van Titanic was. Het is zonder meer opmerkelijk dat geen enkele film ook maar in de buurt komt van Titanic, zeker als je inflatie in ogenschouw neemt. Waarom zou je niet naar de laatste 11 jaar mogen kijken? Die films laten zich goed vergelijken juist.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:11 schreef DrDurden het volgende:
Ja, sorry hoor. Ik word een beetje moe af en toe van die Titanic die bij elk gesprek over box office erbij wordt gehaald, terwijl die niet eens bovenaan staat. Maar goed.
Maandag zou de $400M gehaald kunnen worden idd, hoewel dinsdag waarschijnlijker is. Maar dat maakt verder niet veel uit, het zal hoe dan ook onwaarschijnlijk snel zijn.quote:The Dark Knight gaat nog steeds lekker bezig, er zijn geruchten dat morgen de $400 miljoen (domestic) gehaald gaat worden.
Zal lastig worden, zoals ik hier zei, maar is wel een mogelijkheid, ja.quote:Als dat lukt moet de 500 miljoen zeker een mogelijkheid zijn.
Dat was al lang duidelijk.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:14 schreef Mike het volgende:
Het ziet er alleen niet naar uit dat het record gebroken zal worden voor 'beste derde weekend', dat zou best eens op naam van Spider-Man kunnen blijven staan. Dat zou betekenen dat The Dark Knight nu wat stoom gaat verliezen en dus niet naar het bedrag van Titanic zal gaan.
Ja, alle weekenden vanaf het 4e weekend staan op naam van Titanic.quote:Titanic begon juist nu pas op stoom te komen en bleef week na week bovenaan de boxoffice staan.
Dat valt wel mee...moesten we toch eerst de cijfers van vrijdag voor afwachten. Titanic leek de eerste weken ook niet meteen een doorslaand succes, maar die film bouwde z'n succes telkens uit.quote:
TDK zakte de hele week al rond de 50%, dus echte legs leek-ie niet te hebben. Het doorslaande succes was er voor TDK juist al wel.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:04 schreef Mike het volgende:
Dat valt wel mee...moesten we toch eerst de cijfers van vrijdag voor afwachten. Titanic leek de eerste weken ook niet meteen een doorslaand succes, maar die film bouwde z'n succes telkens uit.
Het is niet meer dan logisch dat een dergelijke film zoveel zakt na de eerste week: zeker bij comic book verfilmingen is het bekend dat de eerste week alle fanboys naar de bioscoop gaan. We kunnen deze en volgende week pas echt zien hoe lang deze film een succes blijft.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
TDK zakte de hele week al rond de 50%, dus echte legs leek-ie niet te hebben. Het doorslaande succes was er voor TDK juist al wel.
Titanic had ook iets waardoor tienermeisjes steeds maar weer opnieuw naar de bios gingen: Leonardo DiCaprio. Hoewel er best veel mensen een tweede keer naar TDK zullen gaan, zal de repeat business een stuk kleiner zijn dan bij Titanic.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:13 schreef Arcee het volgende:
True, maar toch kun je nu al zeggen dat Titanic buiten bereik zal blijven. Ook bij dergelijke films zie je dat een film direct al minder snel dropt dan normaal en dat doet TDK niet.
Dat waren echt niet alleen tienermeisjes, hoor.:')quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:18 schreef Mike het volgende:
Titanic had ook iets waardoor tienermeisjes steeds maar weer opnieuw naar de bios gingen: Leonardo DiCaprio.
Zeker.quote:Hoewel er best veel mensen een tweede keer naar TDK zullen gaan, zal de repeat business een stuk kleiner zijn dan bij Titanic.[/quote[
Ja, anders hadden we dat nu al moeten waarnemen.
[quote]Ik zie nu trouwens dat TDK dit weekend The Mummy is voorgebleven...da's toch wel weer knap.
Echt wel. Dat is dezelfde reden waarom er bij programma's als American Idol zoveel gesms't wordt. Voor repeat business heb je de jeugd nodig.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat waren echt niet alleen tienermeisjes, hoor.:')
En dat is al helemaal niet een belangrijke reden waarom Titanic deed wat-ie deed.
Jonge mensen misschien, maar geen 12-jarigen, hoor. Die brengen niet 600 miljoen dollar bij elkaar.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:14 schreef Mike het volgende:
Echt wel. Dat is dezelfde reden waarom er bij programma's als American Idol zoveel gesms't wordt. Voor repeat business heb je de jeugd nodig.
Tienermeisjes zijn ook niet per definitie 12.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jonge mensen misschien, maar geen 12-jarigen, hoor. Die brengen niet 600 miljoen dollar bij elkaar.
Nee, ook 15 of 17, maar ook die zie ik niet al hun geld uitgeven aan Leo.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:26 schreef Mike het volgende:
Tienermeisjes zijn ook niet per definitie 12.
Gone With The Windquote:Op maandag 11 augustus 2008 09:47 schreef Mike het volgende:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm?adjust_yr=1&p=.htm
Maar die aantallen zijn vast berekend vanuit de ticketprijzen met inflatie.
Yup, net zoals deze lijst.quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:47 schreef Mike het volgende:
http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm?adjust_yr=1&p=.htm
Maar die aantallen zijn vast berekend vanuit de ticketprijzen met inflatie.
Titanic is dé film die van Kate Winslet een ster gemaakt heeft.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:29 schreef _Restless het volgende:
Best vreemd wel dat Kate Winslet maar 1 miljoen dollar heeft gekregen voor haar rol in Titanic, aangezien ze bijna is verzopen tijdens de opnames
Nee, maar in tegenstelling tot wat die film heeft opgebracht, en wat zij er voor heeft moeten doen, is het nog steeds belachelijk weinig, ook al was ze nog geen 'grote ster'.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Titanic is dé film die van Kate Winslet een ster gemaakt heeft.
Toen ze dat contract tekende in '95/'96 stond ze echt niet in de positie om Tom Cruise achtige salaris eisen te stellen.
Filmsterren worden betaald op basis van hoeveel bezoekers ze kunnen trekken. Winslet had voor Titanic dan wel een Oscarnominatie op zak, echt bekend bij het grote publiek was ze niet. Iemand als Jim Carrey krijgt vele miljoenen per film, ongeacht of het een kutfilm is of niet, omdat-ie een hoop mensen naar de theaters weet te lokken. Da's gewoon marktwerking.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef _Restless het volgende:
[..]
Nee, maar in tegenstelling tot wat die film heeft opgebracht, en wat zij er voor heeft moeten doen, is het nog steeds belachelijk weinig, ook al was ze nog geen 'grote ster'.
Ze had toendertijd wel al een Oscarnominatie op zak, das ook niet bepaald nietszeggend he.
Maar in tegenstelling tot wat sommige acteurs/actrices tegenwoordig krijgen voor de meeste achterlijke kutfilms, vind ik het gewoon veel te weinig.
Je kunt het ook anders zien.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef _Restless het volgende:
[..]
Nee, maar in tegenstelling tot wat die film heeft opgebracht, en wat zij er voor heeft moeten doen, is het nog steeds belachelijk weinig, ook al was ze nog geen 'grote ster'.
Ze had toendertijd wel al een Oscarnominatie op zak, das ook niet bepaald nietszeggend he.
Maar in tegenstelling tot wat sommige acteurs/actrices tegenwoordig krijgen voor de meeste achterlijke kutfilms, vind ik het gewoon veel te weinig.
De reuniequote:Op zaterdag 28 november 2009 01:26 schreef _Restless het volgende:
Ja oke, das ook wel weer zo.
Ik vond de reünie van Leo & Kate wel lichtelijk gefaald, had daar meer van verwacht
Revolutionary Roadquote:
Geintje zeker? Die was echt ontzettend goed. Daar wordt veel beter in geacteerd dan in Titanic.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:26 schreef _Restless het volgende:
Ja oke, das ook wel weer zo.
Ik vond de reünie van Leo & Kate wel lichtelijk gefaald, had daar meer van verwacht
Maar niet voor lang, want Avatar gaat echt geweldig goed en gaat zeker bovenstaand record verbreken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:11 schreef Arcee het volgende:
Hoogste opbrengst in het 4e weekend.
1 $28,716,310 Titanic
2 $28,508,104 Spider-Man
3 $26,030,000 The Dark Knight
Titanic blijft dus #1.
Dat is idd gelukt: Beste 4e weekend met $48.5M, dat is zelfs nog meer dan Spider-Man's oude record voor 3e weekend.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:29 schreef Arcee het volgende:
Maar niet voor lang, want Avatar gaat echt geweldig goed en gaat zeker bovenstaand record verbreken.
Afgelopen weekend het record voor hoogste opbrengst voor 3e weekend gezet op $68.3M (estimate), ruim meer dan de vorige #1 (Spider-Man met $45M).
Maar Carrey doet een truukje, keer op keer en iedere keer hetzelfde. De man moet nooit een prijs krijgen want iets anders kan hij niet. Acteur in dezelfde categorie als Burt Reynolds, Steven Seagal, van Damme.. enz.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Filmsterren worden betaald op basis van hoeveel bezoekers ze kunnen trekken. Winslet had voor Titanic dan wel een Oscarnominatie op zak, echt bekend bij het grote publiek was ze niet. Iemand als Jim Carrey krijgt vele miljoenen per film, ongeacht of het een kutfilm is of niet, omdat-ie een hoop mensen naar de theaters weet te lokken. Da's gewoon marktwerking.
Titanic gaat eraanquote:Op donderdag 21 januari 2010 01:24 schreef Arcee het volgende:
Worldwide
1 Titanic Par. $1,842.9
2 Avatar Fox $1,662.4
USA
1 Titanic Par. $600,788,188
2 The Dark Knight WB $533,345,358
3 Avatar Fox $509,059,398
Titanic's days are numbered...
Titanic begint ook pas echt na 1.5 uur.quote:Op donderdag 21 januari 2010 05:04 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb Titanic laatst voor het eerst gezien...naja, de laatste 1.5 uur. Vond het vreselijk.
En het is Cameron zélf die z'n eigen film van #1 gaat stoten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:08 schreef lelouch het volgende:
Titanic gaat eraan![]()
Wel respect, ze hebben het lang vol gehouden.
Hell yeah, Titanic is en blijft een boxoffice-fenomeen!quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat Titanic deed, is en blijft echt wel ongezien.
Vind je? Avatar had in het eerste weekend in Amerika slechts iets van 70 miljoen te pakken. De meeste films tegenwoordig hebben een gigantisch openingsweekend, en daarna dropt het aantal bezoekers meestal al met 40 tot 50 procent. Hier niet. Ook bleef hij vijf weken later boven een nieuwe film die uitgebracht werd (Book of Eli) en dat is ook behoorlijk knap.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch blijft het box-office traject van Titanic een unicum.
Avatar heeft uiteindelijk een vrij conventionele box-office run, uiteraard met veel hogere getallen dan de anderen, maar qua opbouw is het echt niet zo heel bijzonder. Pieken in een vakantieperiode en dan zachtjes uitbollen.
Wat Titanic deed, is en blijft echt wel ongezien. Ik denk trouwens dat het niet opnieuw 12 jaar gaat duren om het record te kloppen.
Hoezo 'ook'?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:58 schreef MikeyMo het volgende:
Gaan er ook allemaal 14 jarige meisjes meerdere malen naar Avatar eigenlijk?
Avatar dropt wel erg laag (zeker voor een film met een dergelijke opbrengst), maar dropt wel consequent, dus wat dat betreft is het zeker geen Titanic, die een onvoorspelbare run had, met ook stijgingen ertussen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:30 schreef DrDurden het volgende:
Vind je? Avatar had in het eerste weekend in Amerika slechts iets van 70 miljoen te pakken. De meeste films tegenwoordig hebben een gigantisch openingsweekend, en daarna dropt het aantal bezoekers meestal al met 40 tot 50 procent. Hier niet. Ook bleef hij vijf weken later boven een nieuwe film die uitgebracht werd (Book of Eli) en dat is ook behoorlijk knap.
Nee, maar dan zijn wel aparte lijsten voor: http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htmquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:10 schreef Sala-adin het volgende:
word er wel rekening gehouden met, inflatie etc?
Ik ben geen 14 meerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:58 schreef MikeyMo het volgende:
Gaan er ook allemaal 14 jarige meisjes meerdere malen naar Avatar eigenlijk?
Een film kan ook gewoon erg goed zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:49 schreef thettes het volgende:
Ik zal het allemaal wel net gemist hebben dan, want zulke bezoekersaantallen krijg je niet zonder een flinke hype te creeeren.
En de mond-tot-mondreclame.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een film kan ook gewoon erg goed zijn.Onderschat mond-op-mond-reclame niet.
Maar toch, 6 jaar later verbreekt James Cameron z'n eigen record:quote:Op zaterdag 14 februari 2004 11:32 schreef Arcee het volgende:
7e toch nog met gemak gebroken: $31.3M voor Avatar in z'n 7e weekend tegenover de $25.9M van Titanic. 8e weekend zal vast ook nog lukken. Daarvoor is een drop van onder de 26.5% voldoende en dat moet vast lukken als je bedenkt dat het laatste weekend -10.5% was (6e weekend was -18.3%, 5e -14.9%)quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:18 schreef Arcee het volgende:
Ook zal nog moeten blijken of Avatar al deze records gaat breken:
SECOND WEEKENDS Avatar $75,617,183
THIRD WEEKENDS Avatar $68,490,688
FOURTH WEEKENDS Avatar $50,306,217
FIFTH WEEKENDS Avatar $42,785,612
SIXTH WEEKENDS Titanic $25,238,720
SEVENTH WEEKENDS Titanic $25,907,172
EIGHTH WEEKENDS Titanic $23,027,838
NINTH WEEKENDS Titanic $28,167,947
TENTH WEEKENDS Titanic $21,036,343
ELEVENTH WEEKENDS Titanic $19,633,056
TWELFTH WEEKENDS Titanic $17,605,849
Titanic scoorde 10 weekends op rij meer dan $20M.
Eens kijken hoeveel van die records nog gaan breken. 6e en 7e waarschijnlijk nog wel, 8e zal al moeilijk worden en 7e is ook niet zonder meer zeker.
Bijna goed! Het was 6 jaar.quote:Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef boskov het volgende:
[..]
nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat. Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo. Ik verwacht binnen 4 jaar dat een film boven de 2 miljard box office komt.
Nee, dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. TDK haalde nét de miljard met een gigantische licentie en marketingcampagne, Inception is dan toch iets heel anders.quote:
Heb jij IMDB pro?quote:Op woensdag 3 februari 2010 01:04 schreef Arcee het volgende:
The Dive zou Cameron's eerstvolgende film moeten worden.
Nope.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:34 schreef Lemans24 het volgende:
Heb jij IMDB pro?
Ja, dat is 13% minder dan maandag en zoveel zakt 't nooit van maandag op dinsdag. Zal dus zo goed als zeker vandaag duidelijk worden dat Titanic gisteren onttroond is.quote:Nog $2,4 miljoen trouwens, dan staat Avatar ook in de VS op 1 en hebben we een nieuw fenomeen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |