abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 11:32:58 #1
862 Arcee
Look closer
pi_17166949

Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Potter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.

In Amerika zelf is het gat minder groot, maar geen enkele film komt binnen $100 miljoen van de $600 miljoen van Titanic.

Met name de wereldwijde $1,835.4 miljoen lijkt schier onaantastbaar.

Kortom: Titanic blijft een fenomeen.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_17166967
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:32 schreef Arcee het volgende:

Kortom: Titanic blijft een economisch fenomeen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 11:37:12 #3
862 Arcee
Look closer
pi_17167012
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:34 schreef calvobbes het volgende:
Kortom: Titanic blijft een economisch fenomeen.
De topictitel zegt het al: [Boxoffice].
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_17167034
quote:
[afbeelding]

Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Potter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.

In Amerika zelf is het gat minder groot, maar geen enkele film komt binnen $100 miljoen van de $600 miljoen van Titanic.

Met name de wereldwijde $1,835.4 miljoen lijkt schier onaantastbaar.

nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat. Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo. Ik verwacht binnen 4 jaar dat een film boven de 2 miljard box office komt.
pi_17167038
Damm he, dacht dat LOTR veel geld opbracht
pi_17167044
En hier is de inflatie niet eens meegerekent denk ik?
Anders zouden er ook wel wat oudere films tussen moeten staan...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 11:41:53 #7
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17167070
quote:
En ook zeer terecht. Die Cameron kan wel films maken
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_17167073
quote:
Hoe goed de LOTR-films het ook doen, qua boxoffice komen ze maar net halverwege de wereldwijde opbrengst van Titanic, of in het geval van FOTR niet eens halverwege. Buiten Amerika komt alleen de eerste Harry Pter-film over de helft van de opbrengt van Titanic.
wat is BoxOffice?
pi_17167140
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:42 schreef atp-5 het volgende:

[..]

wat is BoxOffice?

Inkomsten ofzo
  zaterdag 14 februari 2004 @ 11:50:42 #10
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_17167208
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef boskov het volgende:

[..]

nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat. Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo. Ik verwacht binnen 4 jaar dat een film boven de 2 miljard box office komt.

En welk moet dat dan wel niet zijn?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_17167250
Het blijft ook gewoon een geweldige film.
Mijn zus kocht gisteren de DVD en 't is fijn om die film weer eens te zien. 't Doet me nog steeds wat.
(Un)masking for the greater good.
pi_17167608
Was er laatst juist niet in het nieuws dat LOTR 3 alle records gebroken had en al over de 1 miljard zat? Dan moeten ze er dik overheen kunnen met de DVD en video opbrengsten.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:19:29 #13
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_17167688
http://www.filmsite.org/boxoffice.html

Hier staan overigens 2 top 100's. Eén onaangepast en één waar wel rekening gehouden is met inflatie. Helaas staan er geen aantallen bij en is het alleen over de box-office van Amerikaanse films in Amerika, maar het is dus wel opvallend dat de LOTR-films nog niet eens in de top 50 staan van de tweede lijst.

zaterdag 14 februari 2004 @ 12:20:14 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_17167709
Als je ziet dat hij een record aantal Oscars heeft gewonnen en de grootste boxoffice hit aller tijden is, dan mag je een ongelooflijk meesterwerk verwachten en dat is het niet.

Maar de andere kant wordt hij vaak volledig met de grond gelijk gemaakt en dat is dan ook weer zwaar overdreven. Het is gewoon een van de betere rampenfilms, niet meer maar ook niet minder dan dat.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 12:36:19 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17167991
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als je ziet dat hij een record aantal Oscars heeft gewonnen en de grootste boxoffice hit aller tijden is, dan mag je een ongelooflijk meesterwerk verwachten en dat is het niet.
Tja, wat is een meesterwerk? Ik vind het wel een meesterwerk. Winslet en DiCaprio perfect gecast en vooral het 2e deel van de film is erg sterk. Dit is zo'n film die van mij nog een uurtje langer ha dmogen duren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 12:45:02 #16
862 Arcee
Look closer
pi_17168173
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef boskov het volgende:
nee nog niet, maar dat komt wel. Ik verwacht dat LOTR III de tweede film wordt die over de miljard gaat.
Daar lijkt het wel op, ja.
quote:
Gewoon nog een paar ubermassaproducties en we zijn er zo.
Ja, net zoals al die ubermassaproducties van de afgelopen 6 jaar, die er niet in de buurt kwamen, zeker.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:50 schreef jojomen4 het volgende:
En welk moet dat dan wel niet zijn?
Dat is 't 'm juist: de meestsuccesvolle films komen vrijwel altijd vanuit het niets.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 12:45:45 #17
862 Arcee
Look closer
pi_17168187
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 12:14 schreef aatje88 het volgende:
Was er laatst juist niet in het nieuws dat LOTR 3 alle records gebroken had en al over de 1 miljard zat?
Geheid, over het algemeen lult men maar wat als het om records gaat.
pi_17168252
E.T.

1982 alweer joh...

Trouwste user 2022 zaterdag 14 februari 2004 @ 12:49:30 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_17168269
Iedereen ging kijken omdat men wist dat het bij 1 deel zou blijven.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 14 februari 2004 @ 13:13:48 #20
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17168825
jaa dat was zo een onwijs goede film ja.. nee echt verdient... pffff zoetsappig liefdesverhaaltje met wat goeie effecten poe poe.. ik kan dan ook nog steeds niet begrijpen hoe die film ooit op nr1 is gekomen..
maar ja... the matrix reloaded staat er ook in dus wat dat betreft passen die twee wel bij elkaar..
  zaterdag 14 februari 2004 @ 13:25:32 #21
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_17169094
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:13 schreef AntiChrist het volgende:
jaa dat was zo een onwijs goede film ja.. nee echt verdient... pffff zoetsappig liefdesverhaaltje met wat goeie effecten poe poe.. ik kan dan ook nog steeds niet begrijpen hoe die film ooit op nr1 is gekomen..
maar ja... the matrix reloaded staat er ook in dus wat dat betreft passen die twee wel bij elkaar..
Jij begrijpt er echt niks van he.

Het is een waargebeurt verhaal, niet alles is zoals in de film natuurlijk, maar de grote lijnen zullen wel kloppen. Iedereen kan zich inleven in de film, hoe het zou zijn geweest om in 1912 mee te mogen op de boot.

Het acteerwerk in de film is redelijk goed. Alles klopt, zoals de liefde, de diamant, het schip dat nu nog bijna intact op zee ligt, het bouwen van zo'n schip in die tijd. Z'n eerste reis en gelijk z'n laatste, het aantal mensen dat zijn gestorven doordat er niet genoeg reddingsbootjes waren omdat het onverwoestbaar was.

Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden Hoewel het niet mijn lievelingsfilm is, moet ik toch zeggen dat ik telkens warme gevoelens krijg als ik hem zie.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 14 februari 2004 @ 13:28:48 #22
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17169173
Er zou toch ooit eens een Special Edition DVD verschijnen van Titanic?

noooooit meer iets van vernomen...

pi_17169211
TITANIC IS NIETS MEER DAN EEN REMAKE!!!!

Sommige scenes komen rechtstreeks uit een andere film!
Dus het is geen meesterwerk, maar gewoon jatwerk!

Maar het is een perfecte stijloefening

ja, van A NIGHT TO REMEMBER, ja...

zaterdag 14 februari 2004 @ 13:39:19 #24
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17169402
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:25 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Jij begrijpt er echt niks van he.

Het is een waargebeurt verhaal, niet alles is zoals in de film natuurlijk, maar de grote lijnen zullen wel kloppen. Iedereen kan zich inleven in de film, hoe het zou zijn geweest om in 1912 mee te mogen op de boot.

Het acteerwerk in de film is redelijk goed. Alles klopt, zoals de liefde, de diamant, het schip dat nu nog bijna intact op zee ligt, het bouwen van zo'n schip in die tijd. Z'n eerste reis en gelijk z'n laatste, het aantal mensen dat zijn gestorven doordat er niet genoeg reddingsbootjes waren omdat het onverwoestbaar was.

Sommige mensen zijn gewoon nooit tevreden Hoewel het niet mijn lievelingsfilm is, moet ik toch zeggen dat ik telkens warme gevoelens krijg als ik hem zie.

en als ik de film dan kut vind begrijp ik hem niet..... gelukkig heb jij er verstand van ja.. misschien klopt ie wel kwa geschiedenis so what!!.. daarom vind ik het wel nog steeds een draak van een film. waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios en zie daar de grootste box office hit allertijden

en dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt hem niet per definitie meteen goed.....

maar ja als jij hem leuk vind dan is dat jou goed recht ga alleen niet stom lullen dat ik er niets van begrijp.

ik heb de film gezien en het enige wat me boeide waren de effecten en dat moet ik de film dan ook nageven voor die tijd zaten er goeie effecten in. maar dat was het dan ook

zaterdag 14 februari 2004 @ 14:02:17 #25
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_17169845
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 13:39 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

en als ik de film dan kut vind begrijp ik hem niet..... gelukkig heb jij er verstand van ja.. misschien klopt ie wel kwa geschiedenis so what!!.. daarom vind ik het wel nog steeds een draak van een film. waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios en zie daar de grootste box office hit allertijden

en dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal maakt hem niet per definitie meteen goed.....

maar ja als jij hem leuk vind dan is dat jou goed recht ga alleen niet stom lullen dat ik er niets van begrijp.

ik heb de film gezien en het enige wat me boeide waren de effecten en dat moet ik de film dan ook nageven voor die tijd zaten er goeie effecten in. maar dat was het dan ook

Net zei je nog dat je niet begreep hoe die op nr1 kan komen, en nu geef je zelf het antwoord (waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios en zie daar de grootste box office hit allertijden)

thnx

zaterdag 14 februari 2004 @ 14:06:39 #26
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17169926
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:02 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Net zei je nog dat je niet begreep hoe die op nr1 kan komen, en nu geef je zelf het antwoord (waarbij de insteek is geweest leonardo dicaprio + vernieuwende effecten = bingo en elk puberend meisje ging naar de bios en zie daar de grootste box office hit allertijden)

thnx

Slaat natuurlijk nergens op
Voor de grootste boxoffice hit aller tijdens heb je wel heel erg veel meer bioscoopgangers nodig dan alleen puberende meisjes. Misschien gingen jongens/mannen als ik er wel heen voor Kate
Maar hoewel het om de een of andere vage reden 'not done' is om de film goed te vinden, krijgt 'Titanic' van mij een 9
pi_17169969
Maar het is en blijft een butfilm. mijn mening
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:10:41 #28
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17171290
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:02 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

thnx

ach als jij graag naar films kijkt voor puberende meisjes dan moet je dat vooral doen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 15:12:37 #29
862 Arcee
Look closer
pi_17171329
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:06 schreef scanman01 het volgende:
Voor de grootste boxoffice hit aller tijdens heb je wel heel erg veel meer bioscoopgangers nodig dan alleen puberende meisjes.

Jij snapt 't.

Mensen die al 10 of 20 jaar niet meer naar de bioscoop waren geweest, die gingen ook naar Titanic. Daarom werd het de grootste film ooit.

zaterdag 14 februari 2004 @ 15:16:06 #30
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17171402
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:10 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

ach als jij graag naar films kijkt voor puberende meisjes dan moet je dat vooral doen

En wees jij vooral blij dat je de film niets aan vindt. Nu ben je nog steeds 'cool'
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:18:31 #31
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17171456
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:06 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Slaat natuurlijk nergens op
Voor de grootste boxoffice hit aller tijdens heb je wel heel erg veel meer bioscoopgangers nodig dan alleen puberende meisjes. Misschien gingen jongens/mannen als ik er wel heen voor Kate
Maar hoewel het om de een of andere vage reden 'not done' is om de film goed te vinden, krijgt 'Titanic' van mij een 9

slaat nergens op zegt ie.. dus jij wilt beweren dat het feit dat leonardo dicaprio onwijs werd gehyped niks toebrengt aan het succes van de film?? ik zeg ook overigens niet dat dat de puberende meisjes de reden van het succes zijn maar ze hebben er zeer zeker wel in bijgedragen. (ik heb ook aangegeven dat het de insteek van de makers was niet dat dat DE reden was) en vanwaar het not done?? als ik een film goed vind dan hoor je dat gewoon titanic kon mij afgezien van de effecten totaal niet boeien.. andere mensen weer wel tja.. smaken verschillen, gelukkig
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:19:54 #32
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17171484
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:16 schreef scanman01 het volgende:

[..]

En wees jij vooral blij dat je de film niets aan vindt. Nu ben je nog steeds 'cool'

dit heeft niks te maken met een cool of niet cool kwestie.. dus iedereen moet de film maar goed vinden?? geezzz.....
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:20:49 #33
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17171502
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:18 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

slaat nergens op zegt ie.. dus jij wilt beweren dat het feit dat leonardo dicaprio onwijs werd gehyped niks toebrengt aan het succes van de film?? ik zeg ook overigens niet dat dat de puberende meisjes de reden van het succes zijn maar ze hebben er zeer zeker wel in bijgedragen. (ik heb ook aangegeven dat het de insteek van de makers was niet dat dat DE reden was) en vanwaar het not done?? als ik een film goed vind dan hoor je dat gewoon titanic kon mij afgezien van de effecten totaal niet boeien.. andere mensen weer wel tja.. smaken verschillen, gelukkig

Ik meen me te herinneren dat DiCaprio vooral ná Titanic enorm werd gehyped, maar kan me vergissen. En ik denk dat Titanic net zo'n succes was geweest als DiCaprio en niet in had gespeeld ja.
pi_17171516
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jij snapt 't.

Mensen die al 10 of 20 jaar niet meer naar de bioscoop waren geweest, die gingen ook naar Titanic. Daarom werd het de grootste film ooit.

maar daarom is nog geen goede film, hij is gewoon goed gehyped...
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:23:34 #35
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17171561
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:21 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

maar daarom is [afbeelding] nog geen goede film, hij is gewoon goed gehyped...

Een hype ontstaat ook als veel mensen iets enorm goed vinden. Dat is volgens mij de reden van de 'hype' rondom Titanic. Als er rondom Titanic een hype is, dan is dat er zeker ook rondom Lord of the rings ellende. Zelfde verhaal dus.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:25:59 #36
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17171624
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:20 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat DiCaprio vooral ná Titanic enorm werd gehyped, maar kan me vergissen. En ik denk dat Titanic net zo'n succes was geweest als DiCaprio en niet in had gespeeld ja.

de film werd van te voren al gehyped.. dus ook Leonardo dat ie na de film bekender is geworden is natuurlijk een logisch gevolg. overigens was leonardo al enigsinds bekend voor titanic, misschien vanwege romeo + juliet? of critters 3
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:28:10 #37
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17171664
quote:

[..]

maar daarom is [leuk plaatje] nog geen goede film, hij is gewoon goed gehyped...

Wat is in jouw mening dan een 'goede' film? Eentje die per definitie niet succesvol is? Dan is Lord of the Rings dus ook geen 'goede film'...

Voor mij is een goede film een film die zowel vermaak biedt als ook nog eens goed gemaakt is. En Titanic is daar zeker in geslaagd!

zaterdag 14 februari 2004 @ 15:28:29 #38
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17171668
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:23 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Een hype ontstaat ook als veel mensen iets enorm goed vinden. Dat is volgens mij de reden van de 'hype' rondom Titanic. Als er rondom Titanic een hype is, dan is dat er zeker ook rondom Lord of the rings ellende. Zelfde verhaal dus.

matrix reloaded was ook een hype.. ik ken maar weinig mensen die hem goed vonden .. wat cool van je om LOTR ellende te noemen...
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:30:29 #39
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17171703
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:28 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

matrix reloaded was ook een hype.. ik ken maar weinig mensen die hem goed vonden .. wat cool van je om LOTR ellende te noemen...

En bij Matrix Reloaded was het na verschijnen opeens 'cool' om de film juist NIET goed te vinden. En verrassing: Dat wàs hij ook niet, zeker niet in vergelijking met deel 1. Zo lopen we allemaal met de stroom mee...
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:30:56 #40
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17171712
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:28 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Wat is in jouw mening dan een 'goede' film? Eentje die per definitie niet succesvol is? Dan is Lord of the Rings dus ook geen 'goede film'...

Voor mij is een goede film een film die zowel vermaak biedt als ook nog eens goed gemaakt is. En Titanic is daar zeker in geslaagd!

succesvol of niet heeft er niets mee te maken naar mijn mening er zijn een hoop films succesvol en in mijn ogen bagger bijv: matrix reloaded, titanic, maar films als LOTR vind ik zeker goed. overigens blijft het altijd een kwestie van smaak
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:34:11 #41
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17171771
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:30 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

En bij Matrix Reloaded was het na verschijnen opeens 'cool' om de film juist NIET goed te vinden. En verrassing: Dat wàs hij ook niet, zeker niet in vergelijking met deel 1. Zo lopen we allemaal met de stroom mee...

vanwaar het cool ??het is een mening dat heeft toch niks met cool te maken (het cool naar scanman is overigens omdat ie mij ook zo beschouwde omdat ik titanic een bagger film vind) als ik alleen maar films leuk moet vinden die de grote menigte cool vindt dan kan ik meer dan de helft van mn DVD verzameling de deur uit doen..

ik kijk films omdat ik van films kan genieten.. niet omdat ik dan als cool wordt gezien...

pi_17171809
quote:

[..]

ok, daar moet ik je gelijk in geven, maar TITANIC zit gewoon bomvol fouten, dus is TITANIC een slechte film...

A NIGHT TO REMEMBER is een stuk beter, natuurlijk niet in technisch opzicht, maar een heleboel van TITANIC is rechtstreeks gekopieerd uit deze film...

ken je die film? anders....

als de SODEMIETER gaan koekeloeren...

zaterdag 14 februari 2004 @ 15:39:25 #43
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17171863
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:34 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

vanwaar het cool ??het is een mening dat heeft toch niks met cool te maken (het cool naar scanman is overigens omdat ie mij ook zo beschouwde omdat ik titanic een bagger film vind) als ik alleen maar films leuk moet vinden die de grote menigte cool vindt dan kan ik meer dan de helft van mn DVD verzameling de deur uit doen..

ik kijk films omdat ik van films kan genieten.. niet omdat ik dan als cool wordt gezien...

Met deze 'cool' bedoelde ik het modeverschijnsel om anderen na te praten. "Als iedereen zegt dat Matrix Reloaded bagger is, dan zal ik dat ook wel vinden, dan ben ik namelijk cool. Maar stiekum vond ik 'm eigenlijk wel leuk".

Om die reden is Gigli zo'n flop geworden. Alleen maar van horen zeggen. Ikzelf heb de film nog niet gezien, maar ook ik heb nu al een mening over de film!

zaterdag 14 februari 2004 @ 15:42:42 #44
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17171921
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:36 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

ok, daar moet ik je gelijk in geven, maar TITANIC zit gewoon bomvol fouten, dus is TITANIC een slechte film...

A NIGHT TO REMEMBER is een stuk beter, natuurlijk niet in technisch opzicht, maar een heleboel van TITANIC is rechtstreeks gekopieerd uit deze film...

ken je die film? anders....

als de SODEMIETER gaan koekeloeren...

Nog niet gezien! * schrijft een film op z'n to-see lijstje

Je kijkt dan historisch naar Ttanic. Moet je niet doen. Als je namelijk ook met een historisch ook naar Gladiator kijkt, klopt er ook geen zak van. Ik vind dat je als kijker mee moet worden gesleept door het verhaal, hoe ongeloofwaardig dat soms ook is. En als het dan toch lukt, is dat een pluim voor de regisseur en dus voor de film.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 15:43:50 #45
862 Arcee
Look closer
pi_17171940
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:25 schreef AntiChrist het volgende:
de film werd van te voren al gehyped..

Nou, enorm.

zaterdag 14 februari 2004 @ 15:44:08 #46
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17171948
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:25 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

de film werd van te voren al gehyped.. dus ook Leonardo dat ie na de film bekender is geworden is natuurlijk een logisch gevolg. overigens was leonardo al enigsinds bekend voor titanic, misschien vanwege romeo + juliet? of critters 3

ja goh.. het was niet zijn debuutfilm nee
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:45:11 #47
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17171972
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nou, enorm.

ach heb jij de advertenties en de making off's niet gezien.... dus je had er nooit wat over gehoord en bent daarom maar naar de bios/videotheek etc.. gegaan
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:45:19 #48
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17171978
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:28 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Dat is juist weer niet cool
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 15:45:31 #49
862 Arcee
Look closer
pi_17171985
quote:
maar daarom is [afbeelding] nog geen goede film, hij is gewoon goed gehyped...

Mond-op-mond reclame, dat was het. Een hype was het pas toen het al lang een succes was.

Oh, en ik zei daar ook nergens dat het daarom een goede film is. Vind ik wel, trouwens, maar dat is mijn persoonlijke mening.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 15:46:27 #50
862 Arcee
Look closer
pi_17172001
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:45 schreef AntiChrist het volgende:
ach heb jij de advertenties en de making off's niet gezien.... dus je had er nooit wat over gehoord en bent daarom maar naar de bios/videotheek etc.. gegaan
Naar de bios, ja. Exact.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:47:18 #51
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17172022
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:45 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand diet uit principe niet naar een film gaat die zo gehyped wordt. Dus geen Titanic maar ook geen Lord of the Rings. Tsja... Dan mis je toch wat in het leven... Dan mag je dus ook geen Coca Cola drinken of een Big Mac pakken...
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:47:37 #52
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17172028
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:36 schreef kinky_queen het volgende:
maar een heleboel van TITANIC is rechtstreeks gekopieerd uit deze film...
Ja, gek he.... aangezien het om aan waargebeurd verhaal gaat.
Maar zonder die film die jij noemt te hebben gezien, kan ik al wel zeggen dat die niet in de schaduw mag staan van Titanic. Juist door de manier van filmen is de film zo grandioos.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:47:55 #53
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17172039
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:39 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Met deze 'cool' bedoelde ik het modeverschijnsel om anderen na te praten. "Als iedereen zegt dat Matrix Reloaded bagger is, dan zal ik dat ook wel vinden, dan ben ik namelijk cool. Maar stiekum vond ik 'm eigenlijk wel leuk".

Om die reden is Gigli zo'n flop geworden. Alleen maar van horen zeggen. Ikzelf heb de film nog niet gezien, maar ook ik heb nu al een mening over de film!

mwah ik vond matrix reloaded gewoon bagger zonder iemand mee te praten hoor ik laat me niet zo snel beinvloeden door review schrijvers, vrienden etc. zou ik dat wel doen zou ik jeepers creepers, house of the dead ook niet leuk vinden
pi_17172067
Al die films (die ik daarvan gezien had iig) behalve Spiderman vond ik echt geen reet aan...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 15:49:26 #55
862 Arcee
Look closer
pi_17172071
Overigens is deze discussie al lang en breed gevoerd op Fok!

Films waar je weigert om naar toe te gaan

pi_17172084
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:42 schreef Woodpecker het volgende:

[..]
Je kijkt dan historisch naar Ttanic.

nee, let maar eens goed op.

Ik bedoel letterlijk vol fouten... niet vanuit historisch oogpunt, want daar was ik niet bij

zaterdag 14 februari 2004 @ 15:49:59 #57
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17172088
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:49 schreef Supaaah het volgende:
Al die films (die ik daarvan gezien had iig) behalve Spiderman vond ik echt geen reet aan...
Kijk, da's pas cool
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:51:06 #58
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17172109
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand diet uit principe niet naar een film gaat die zo gehyped wordt. Dus geen Titanic maar ook geen Lord of the Rings. Tsja... Dan mis je toch wat in het leven... Dan mag je dus ook geen Coca Cola drinken of een Big Mac pakken...

ja dat is best sneu... ik heb titanic overigens wel in de bios gezien tussen de huilende tiener meisjes ik ging er eigenlijk heen omdat het toch een film van james cameron is. en ik terminator 2, aliens absolute top films vind en omdat er zo een hoop bombarie werd gemaakt op TV enz. had ik de gedachte dat het nog wel eens een goede film kon wezen.. en kwa stijl, effecten deed ie ook niet onder voor een goeie film maar de rest wel..
pi_17172110
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef AntiChrist het volgende:

[..]
zou ik dat wel doen zou ik jeepers creepers, house of the dead ook niet leuk vinden

Goh, da's nix voor jou om dat soort fillums leuk te vinden...

pi_17172145
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:49 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Kijk, da's pas cool

Nee niks cools aan, valt me gewoon op .
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:52:23 #61
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17172148
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:49 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Ik bedoel letterlijk vol fouten... niet vanuit historisch oogpunt, want daar was ik niet bij

Is me niet opgevallen en dan is het (voor mij) dus ook niet storend.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:52:25 #62
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17172150
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:51 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Goh, da's nix voor jou om dat soort fillums leuk te vinden...

ja dat komt omdat ik me altijd laat beinvloeden door wat andere mensen cool vinden
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:52:35 #63
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17172155
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:49 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

ow, je bedoelt de afdeling nitpicking? Kennerlijk heb ik daar geen oog voor, want dat ontgaat me altijd (ik vind het wèl leuk om na afloop te lezen wat ik gemist heb...)
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:55:40 #64
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17172236
Volgens mij zijn er gewoon vrij veel jongens/mannen die om de een of andere reden niet goed kunnen tegen sentiment in een film. Dat zou dan ook meteen de reden kunnen zijn waarom diezelfde mensen Titanic zo 'afmaken'. Ik vind bijvoorbeeld Terms of endearment ook een prachtige film, maar ook daar zullen vooral veel mannen het niet mee eens zijn. Kramer vs Kramer netzo...
pi_17172252
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:52 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Is me niet opgevallen en dan is het (voor mij) dus ook niet storend.

dan zijn wij toch klaar met "ruzien"?
pi_17172295
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:55 schreef scanman01 het volgende:
Volgens mij zijn er gewoon vrij veel jongens/mannen die om de een of andere reden niet goed kunnen tegen sentiment in een film.
Daar schaam ik me absoluut niet voor, ik heb met een traan in m'n ogen zitten kijken naar THE ELEPHANT MAN, en ik heb zitten janken op m'n bed van angst toen ik CARNIVAL OF SOULS zag
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:00:04 #67
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17172345
quote:
Volgens mij zijn er gewoon vrij veel jongens/mannen die om de een of andere reden niet goed kunnen tegen sentiment in een film. Dat zou dan ook meteen de reden kunnen zijn waarom diezelfde mensen Titanic zo 'afmaken'. Ik vind bijvoorbeeld Terms of endearment ook een prachtige film, maar ook daar zullen vooral veel mannen het niet mee eens zijn. Kramer vs Kramer netzo...
Met sentiment is niets mis, integendeel. Il Postino, The Hours, Iris. Allemaal sentimenteel maar allemaal goed. Zo ook Titanic!
Waar ik meer moeite mee heb, is melodrama. Dat over de top acteren van hoe-erg-het-wel-niet-is. Een voorbeeld is Nowhere in Africa (Nirgendwo in Afrika, Oscarwinnaar vorig jaar voor beste Buitenlandse film). Een goed aangeschreven film die door het hoge melodrama-gehalte toch een nare smaak heeft achtergelaten
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:04:28 #68
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17172430
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:58 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Daar schaam ik me absoluut niet voor, ik heb met een traan in m'n ogen zitten kijken naar THE ELEPHANT MAN, en ik heb zitten janken op m'n bed van angst toen ik CARNIVAL OF SOULS zag

Elephant man , toch niet die remake van carnival of souls he?
pi_17172510
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:04 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

toch niet die remake van carnival of souls he?

Zeg heren moderators, wat vinden wij hiervan? Dit is toch niet normaal meer? Ik stel voor een for life!

Moderator zaterdag 14 februari 2004 @ 16:31:54 #70
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_17173095
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:07 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Zeg heren moderators, wat vinden wij hiervan? Dit is toch niet normaal meer? Ik stel voor een [afbeelding] for life!

Ik heb allemaal geen idee waar het over gaat...moet eens wat meer van die films kijken die jij en AntiChrist leuk vinden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:44:13 #71
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17173411
quote:
Ach, ik ben een zogenaamd puberend meisje van 16 jaar en zou dus lyrisch geweest moeten zijn van Titanic en was en ben dat absoluut niet. Ik heb de film éénmaal in de bios gekeken en éénmaal op VHS gehuurd en beide keren kon de film me niet boeien. Sentiment is zeer okay maar bij deze film moest ik eerder huilen van het overacting van DiCaprio. Ik ben een tijd lang zeer geboeid geweest door de Titanic (de echte boot dus, niet de film) en wilde deze film dus ook graag zien maar het was een enorme tegenvaller. Alles concentreert zich op het liefdesverhaal van Leonardo en Kate en in de film wordt, vind ik, de Titanic maar als decor gebruikt. Ik denk dus voornamelijk dat je mening van deze film afhangt van wat je van de film verwachtte. Ik verwachtte een mooie film over de Titanic met erbij een liefdesverhaal maar in feite is het een liefdesverhaal met erbij de Titanic .
pi_17173484
Titanic vond ik trouwens een redelijke film... maar ik verwachtte dan ook gewoon een liefdesverhaal, en niet veel meer... en op dat vlak is 'ie niet slecht. Ook vond ik het wel meevallen, de hoeveelheid Titanic...

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 14-02-2004 16:51]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:50:08 #73
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17173571
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk dus voornamelijk dat je mening van deze film afhangt van wat je van de film verwachtte. Ik verwachtte een mooie film over de Titanic met erbij een liefdesverhaal maar in feite is het een liefdesverhaal met erbij de Titanic .
Voor wat betreft de eerste anderhalf uur van de film heb je gelijk. Dan is het een liefdesverhaal toevallig op de titanic. De tweede anderhalf uur is net andersom. Dan is het duidelijk de titanic, met daarop ook nog toevallig een liefdesverhaal.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:52:39 #74
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17173635
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Voor wat betreft de eerste anderhalf uur van de film heb je gelijk. Dan is het een liefdesverhaal toevallig op de titanic. De tweede anderhalf uur is net andersom. Dan is het duidelijk de titanic, met daarop ook nog toevallig een liefdesverhaal.

Wanneer begint de 2e helft? Het is alweer een jaartje geleden dat ik 'm voor 't laatst gezien heb namelijk . Als het schip geraakt wordt?
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:57:21 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17173746
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:52 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Wanneer begint de 2e helft? Het is alweer een jaartje geleden dat ik 'm voor 't laatst gezien heb namelijk . Als het schip geraakt wordt?

Vanaf het moment dat ze de ijsberg raken inderdaad.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:03:52 #76
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17173919
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:57 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat ze de ijsberg raken inderdaad.

Nouja, wat je ook als antwoord gegeven hebt, ik was 't niet met je eens geweest. Ja, het schip wordt geraakt en ja.. je ziet wel minstens 3 wideshots van een zinkend schip maar voor de rest is het de hele tijd Kate die Leonardo zoekt en als ze hem eindelijk gevonden heeft is het Kate en Leo die een bootje zoeken en die achtervolgd worden door Billy. Wat gebeurt er verder met de Titanic wat uitgewerkt wordt in de film?
pi_17173996
quote:

[..]

Wat een goede film IS valt niet te definieren, aangezien iedereen daar gelukkig andere maatstaven voor aanbrengt. Titanic is op basis van de beelden en sfeer knap gemaakt, staat buiten kijf. Of het vervolgens boeiend is om 3 uur lang naar een opgeklopt duizend-in-een-dozijn liefdesverhaaltje te kijken op een cruiseschip wat voorspelbaar melodramatisch ten onder gaat is een tweede.. (terwijl dat verhaal dus al vele malen ervoor is verteld en verfilmd). Daarover kun je van mening verschillen lijkt me.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:07:32 #78
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17174016
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat een goede film IS valt niet te definieren, aangezien iedereen daar gelukkig andere maatstaven voor aanbrengt. Titanic is op basis van de beelden en sfeer knap gemaakt, staat buiten kijf. Of het vervolgens boeiend is om 3 uur lang naar een opgeklopt duizend-in-een-dozijn liefdesverhaaltje te kijken op een cruiseschip wat voorspelbaar melodramatisch ten onder gaat is een tweede.. (terwijl dat verhaal dus al vele malen ervoor is verteld en verfilmd). Daarover kun je van mening verschillen lijkt me.

Wow, Kamagurka... Ik ben 't 's met je eens !
pi_17174077
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:31 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb allemaal geen idee waar het over gaat...moet eens wat meer van die films kijken die jij en AntiChrist leuk vinden.

geef me je adres en ik stuur je een aantal divxjes per post...
pi_17174095
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:07 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Zeg heren moderators, wat vinden wij hiervan? Dit is toch niet normaal meer? Ik stel voor een [afbeelding] for life!

Zeg, jij hebt wel een heeel leuke smilies-verzameling
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:11:21 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17174117
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:03 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Nouja, wat je ook als antwoord gegeven hebt, ik was 't niet met je eens geweest. Ja, het schip wordt geraakt en ja.. je ziet wel minstens 3 wideshots van een zinkend schip maar voor de rest is het de hele tijd Kate die Leonardo zoekt en als ze hem eindelijk gevonden heeft is het Kate en Leo die een bootje zoeken en die achtervolgd worden door Billy. Wat gebeurt er verder met de Titanic wat uitgewerkt wordt in de film?

De eerste helft gaat puur over de liefde die ontstaat tussen Rose en Jack. Tweede helft is dat ook nog wel een beetje zo, maar veel minder gefocussed op de liefde en veel meer op het drama. Je had Jack en Rose ook kunnen vervangen door een willekeurig stel op het schip.
pi_17174152
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:07 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Wow, Kamagurka... Ik ben 't 's met je eens !

Zolang we maar niet over de pixies en kabouters beginnen uit dat andere gedrocht denk ik dat we het wel over meer dingen eens zijn
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:13:01 #83
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17174169
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat ik niet echt een idee had hoe dat in z'n werk is gegaan met de Titanic.. en dat heb ik nu wel. Dus voorspelbaar was het voor mij niet. Maar als je al heel veel wist van de manier waarop het schip is gezonken, dan wist je het waarschijnlijk wel al allemaal.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:13:20 #84
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17174177
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:11 schreef scanman01 het volgende:

[..]

De eerste helft gaat puur over de liefde die ontstaat tussen Rose en Jack. Tweede helft is dat ook nog wel een beetje zo, maar veel minder gefocussed op de liefde en veel meer op het drama. Je had Jack en Rose ook kunnen vervangen door een willekeurig stel op het schip.

Dus de eerste helft gaat eigenlijk alleen over de relatie tussen Kate en Leonardo, en de tweede helft nog voor een groot gedeelte? Dan vind ik nog steeds dat de Titanic eigenlijk maar als decor gebruikt wordt hoor .

En natuurlijk kan je bij de tweede helft ze niet vervangen door een willekeurig koppel .

pi_17174214
Best een aardige film dat Titanic, maar het blijft een veredelde RTL4 waargebeurd-verhaal-film.
Dat hij zoveel geld heeft opgebracht vind ik niet eens zo erg. Kennelijk wisten ze een film te maken die een groot gedeelte van het publiek aansprak (volgens mij werden alle vriendjes verplicht door hun vriendinnetje meegesleept overigens ).
Dat de film een hele zooi oscars heeft gewonnen vind ik dan weer onverklaarbaar.
Hmmzz....
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:15:45 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17174248
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:13 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dus de eerste helft gaat eigenlijk alleen over de relatie tussen Kate en Leonardo, en de tweede helft nog voor een groot gedeelte? Dan vind ik nog steeds dat de Titanic eigenlijk maar als decor gebruikt wordt hoor .

En natuurlijk kan je bij de tweede helft ze niet vervangen door een willekeurig koppel .

Vind ik dus wel. Maar het is veel aangrijpender omdat je beide personages in de eerste helft dus redelijk hebt leren kennen. Maar wát ze hebben meegemaakt staat misschien wel voor wat veel mensen destijds hebben meegemaakt. Vandaar dat 'vervangen'.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:16:29 #87
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17174277
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef -Wepeel2- het volgende:
(volgens mij werden alle vriendjes verplicht door hun vriendinnetje meegesleept overigens ).
Dat de film een hele zooi oscars heeft gewonnen vind ik dan weer onverklaarbaar.
2x

zaterdag 14 februari 2004 @ 17:16:59 #88
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17174292
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:15 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Vind ik dus wel. Maar het is veel aangrijpender omdat je beide personages in de eerste helft dus redelijk hebt leren kennen. Maar wát ze hebben meegemaakt staat misschien wel voor wat veel mensen destijds hebben meegemaakt. Vandaar dat 'vervangen'.

Ja, ik denk dat er veel koppels op de Titanic geweest zijn die achterna gezeten werden door jaloerze rijke mannen met pistolen. Ik geef je gelijk .
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:18:39 #89
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17174340
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:16 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat er veel koppels op de Titanic geweest zijn die achterna gezeten werden door jaloerze rijke mannen met pistolen. Ik geef je gelijk .

Jij hebt moeite om het 'grotere' plaatje te zien he?

Maar je hebt gelijk okee?

pi_17174405
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:16 schreef scanman01 het volgende:

[..]

2x

Welles welles welles!!
Hmmzz....
pi_17174518
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef -Wepeel2- het volgende:

Ik ook, maar er zijn wel meer films waarbij ik dat volstrekt ridicuul vindt. Zoals The English patient bijvoorbeeld of West side story... totaal overrated films. Maar zo werkt de AA blijkbaar, zo af en toe wordt er een dik aangezet dramatisch niemandalverhaal in het zonnetje gezet. Een soort voorbeeldfunctie van hoe ze vinden dat fatsoenlijk cinema-entertainment gemaakt dient te worden. Niet dat iemand het 10 jaar later nog over die films heeft
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:27:46 #92
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17174589
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:13 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Nee, de eerste helft gaat over het standenverschil in die tijd en de moeite die het kost om die grens te overbruggen. Het tweede gedeelte gaat over de overwinning van die grens. Dat dat gebeurt tegen de vorsrtelijk mooi vormgegeven achtergrond van een zinkend schip is een mooi bijkomend voordeel!! Als het je alleen maar gaat over dat zinkende bootje, dan moet je maar een goede documentaire gaan bekijken

[Dit bericht is gewijzigd door Woodpecker op 14-02-2004 17:28]

zaterdag 14 februari 2004 @ 17:28:42 #93
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17174614
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:27 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Nee, de eerste helft gaat over het standenverschil in die tijd en de moeite die het kost om die grens te overbruggen. Het tweede gedeelte gaat over de overwinning van die grens. Dat dat gebeurt tegen de vortelijk vormgegeven achtergrond van een zinkend schip is een mooi bijkomend voordeel!! Als het je alleen maar gaat over dat zinkende bootje, dan moet je maar een goede documentaire gaan bekijken

Ja hallo, de film heet niet voor de lol Titanic hoor.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:30:15 #94
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17174658
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:28 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ja hallo, de film heet niet voor de lol Titanic hoor.

Inderdaad! en niet: "Titanic, de documentaire" Of: "The true story of The Titanic"
pi_17174698
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:27 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Nee, de eerste helft gaat over het standenverschil in die tijd en de moeite die het kost om die grens te overbruggen. Het tweede gedeelte gaat over de overwinning van die grens.

Kijk. In theorie had het dus best een goede film kunnen zijn.
Hmmzz....
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:31:44 #96
3185 Adelante
To let it go now
pi_17174711
van mij had celine dion mee mogen zinken toen ze de themesong inzong
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:32:26 #97
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_17174733
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:31 schreef Adelante het volgende:
van mij had celine dion mee mogen zinken toen ze de themesong inzong
en daar ben ik het nou eens hartgrondig mee eens!

[Dit bericht is gewijzigd door Woodpecker op 14-02-2004 17:33]

pi_17174738
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:30 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Inderdaad! en niet: "Titanic, de documentaire" Of: "The true story of The Titanic"

Nu hadden ze hem beter As The Titanic Turns kunnen noemen ofzo.
Hmmzz....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 17:35:37 #99
862 Arcee
Look closer
pi_17174820
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik citeer mezelf even van alweer bijna 4 jaar geleden:
quote:
Op vrijdag 28 april 2000 19:31 schreef Arcee het volgende:
De ramp zelf wordt indringend in beeld gebracht. Niet alleen die van Jack en Rose, nee, juist die van al die andere 1500 mensen. Ik had het gevoel dat we met deze film van minuut tot minuut konden meebeleven hoe het geweest moet zijn. Je zat er als het ware bovenop.
pi_17174862
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:32 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

"The bold and the titanicful"
"Goede tijden, Titanic tijden"

zaterdag 14 februari 2004 @ 17:37:45 #101
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17174886
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik citeer mezelf even van alweer bijna 4 jaar geleden:
[..]

Ja, sorry, maar dat ben ik dus echt niet met je eens . Ik had dat gevoel maar bij een paar scenes (die waarbij de mensen niet door de hekken gelaten werden en die bij de sloepen).. voor de rest voelde ik me de hele tijd opgedrongen door Kate en Leonardo.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:32 schreef -Wepeel2- het volgende:
!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2004 @ 17:40:46 #102
862 Arcee
Look closer
pi_17174959
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:37 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ja, sorry, maar dat ben ik dus echt niet met je eens . Ik had dat gevoel maar bij een paar scenes (die waarbij de mensen niet door de hekken gelaten werden en die bij de sloepen).. voor de rest voelde ik me de hele tijd opgedrongen door Kate en Leonardo.
Arm Blaatschaapje... misschien had jij 't wel moeilijker dan die 1500 mensen die zijn verdronken.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:42:46 #103
67640 SaintOfKillers
pi_17175016
Ach, ik vind Titanic niet geweldig, maar hij is toch interessanter dan deze discussie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:46:39 #104
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17175108
quote:
Op vrijdag 28 april 2000 19:31 schreef Arcee het volgende:
De ramp zelf wordt indringend in beeld gebracht. Niet alleen die van Jack en Rose, nee, juist die van al die andere 1500 mensen. Ik had het gevoel dat we met deze film van minuut tot minuut konden meebeleven hoe het geweest moet zijn. Je zat er als het ware bovenop.
Helemaal mee eens. Alles werd huiveringwekkend in beeld gebracht. Onnavolgbaar. Voor mij blijft het een regelrechte klassieker met een geweldige Kate Winslet.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:47:41 #105
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17175130
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, ik vind Titanic niet geweldig, maar hij is toch interessanter dan deze discussie.
Daar heb jij weer helemaal gelijk aan. Het gaat eigenlijk nergens over. Liefhebbers van deze film zien blijkbaar een totaal andere film dan de tegenstanders.
pi_17175219
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:47 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Daar heb jij weer helemaal gelijk aan. Het gaat eigenlijk nergens over. Liefhebbers van deze film zien blijkbaar een totaal andere film dan de tegenstanders.

Tegenstanders, tegenstanders... poeppoe.. tis geen voetbalwedstrijd.
Ik vind er weinig aan, maar kan niet ontkennen dat ie goed in elkaar steekt en knappe beelden bevat. Da's al iets..
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:54:59 #107
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17175331
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:50 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tegenstanders, tegenstanders... poeppoe.. tis geen voetbalwedstrijd.
Ik vind er weinig aan, maar kan niet ontkennen dat ie goed in elkaar steekt en knappe beelden bevat. Da's al iets..

Tja, hoe moet je het anders noemen? Maar de film wordt wel zodanig door sommigen afgekraakt, dat het wel lijkt alsof het 'tegenstanders' zijn. En dat het vergeleken wordt met een soap... tja..
pi_17175380
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Tja, hoe moet je het anders noemen? Maar de film wordt wel zodanig door sommigen afgekraakt, dat het wel lijkt alsof het 'tegenstanders' zijn. En dat het vergeleken wordt met een soap... tja..

Geintje man, kop op!
  zaterdag 14 februari 2004 @ 18:01:20 #109
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17175480
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:57 schreef kamagurka het volgende:
Geintje man, kop op!
Van die soap of van die tegenstanders

Geintje of niet.. 'tegenstanders' klinkt natuurlijk wel te hard. Vandaar dat ik er op in ging.

zaterdag 14 februari 2004 @ 18:10:16 #110
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17175676
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Arm Blaatschaapje... misschien had jij 't wel moeilijker dan die 1500 mensen die zijn verdronken.

Ja .
  zaterdag 14 februari 2004 @ 18:11:22 #111
15600 BB-King
Long live the King!
pi_17175707
Blijft een legendarische film.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  zaterdag 14 februari 2004 @ 18:17:20 #112
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17175866
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:11 schreef BB-King het volgende:
Blijft een legendarische film.
Heel verrassend toch dat er zoveel totaal verschillende meningen zijn. De een vind het een van de beste films ooit gemaakt... de ander vindt het een rtl4 filmpje...
Maar er zijn meer films met zo'n groot verschil in oordelen. Zo vind ik Lord of the rings het aankijken niet waard... en zijn er ook zat mensen die het geweldig vinden.
pi_17175952
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:17 schreef scanman01 het volgende:

Maar er zijn meer films met zo'n groot verschil in oordelen. Zo vind ik Lord of the rings het aankijken niet waard... en zijn er ook zat mensen die het geweldig vinden.
Daar kunnen we elkaar dan weer helemaal de hand geven mijn beste..
(alhoewel mijn argumentatie voor de titanic bij die LotR wel enigzins dezelfde is..)
  zaterdag 14 februari 2004 @ 18:25:25 #114
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_17176084
Of je de film nou gezien hebt of niet, iedereen die hier mee discussiëert heeft toch bijgedragen aan het financiële succes dat de heer Cameron heeft geproduceerd... Zelfs diegenen die hem op TV hebben gekeken, want de reclamegelden gaan natuurlijk ook op aan de aankopen van dergelijke films! Ook ik vermoed dat Titanic voorlopig nog wel de aanvoerder zal zijn van de BoxOffice-lijst, maar er komt vast nog wel eens een tijd dat de bioscoop/TV veel meer voor komen op de wereld. En wanneer die dag aanbreekt, zal er vast wel een film (volgens hetzelfde recept als Titanic: actie, romantiek met een vleugje drama) zijn die deze megaproductie van de troon stoot! Tot die tijd zullen er nog heel veel puberende tienermeisjes moeten wachten, en zich vermaken met Titanic-wannabe's als Pearl Harbor en Armageddon...
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 14 februari 2004 @ 18:27:31 #115
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17176134
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
Titanic: actie, romantiek met een vleugje drama
een "vleugje" drama?

The understatement of the century

pi_17176331
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ach. Ik vind het best een aardige film, zoals ik al zei. Maar als een film overdreven veel positieve kritiek krijgt, dan is het logisch dat de film ook lekker dik aangezette negatieve reacties oproept.

Ik vind het teveel bij wat oppervlakkig sentiment blijven. De film is, zoals al eerder opgemerkt, in twee brokken te verdelen en that's it. Het is mij allemaal veel te rechtlijnig.
Maar nu ik dit zo type is dat misschien wel de diepliggende gedachte van de film:
Een film die in twee stukken onder te verdelen is, net zoals de Titanic die in twee stukken breekt.
En de rechtlijnigheid symboliseert het onvermogen van de Titanic om de ijsberg te ontwijken.

Dus alle ogenschijnlijke tekortkomingen staan geheel in dienst van het verhaal. Eat your heart out Kubrick!

zou de Oscar jury er misschien op deze manier naar hebben gekeken

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 14-02-2004 18:37]

Hmmzz....
  zaterdag 14 februari 2004 @ 18:36:50 #117
67640 SaintOfKillers
pi_17176368
Wanneer is sentiment oppervlakkig? Hoe zie je het verschil?
  zaterdag 14 februari 2004 @ 18:43:55 #118
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17176579
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Goede vraag. Wat is oppervlakking sentiment en kan sentiment in een anderhalf uur durende film (of in dit geval 3 uur) eigenlijk wel niet oppervlakking zijn?

Het raakt je of het raakt je niet... zo simpel is het denk ik.

pi_17176600
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het blijven karikaturen die wat om elkaar heen dartelen. Geen moment word ik meegevoerd of geloof ik dat de karakters echt zijn. Alles voelt gewoon te nep en doordacht aan. En doordat de karakters niet gaan leven, voelt het sentiment ook heel onecht. Ik kan het ook niet echt beter uitdrukken, het is vooral een gevoelskwestie.
Bij een film als The Discovery of Heaven had ik overigens hetzelfde.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 14-02-2004 18:45]

Hmmzz....
pi_17176613
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ja. Dat probeerde ik ook te zeggen met veel teveel woorden.
Hmmzz....
  zaterdag 14 februari 2004 @ 19:25:05 #121
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17177759
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Goede vraag. Wat is oppervlakking sentiment en kan sentiment in een anderhalf uur durende film (of in dit geval 3 uur) eigenlijk wel niet oppervlakking zijn?

hahah en dat terwijl je vanmiddag nog dit zegt:
quote:
alsof ik de film alleen kut vind om cool gevonden te worden.. pffff
  zaterdag 14 februari 2004 @ 19:35:29 #122
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_17178114
Titanic vind ik gewoon een topfilm, geen klassieker, maar in ieder geval wel eentje om altijd te herinneren. Ook al vinden sommige mensen Leonardo een kwal dankzij deze film, ik vind hem gewoon een goed acteur en blijf dat ook vinden..

(verder is Kate Winslet ook wel leuk om te zien in deze film)

I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  zaterdag 14 februari 2004 @ 20:25:24 #123
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_17179530
Ik kots openbaar zonder drank op op Titanic... Vond het echt niets, paar leuke camera trucjes enzo, maar das dan ook alles... 2x geprobeerd te kijken, maar vrij snel alweer uitgezet...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 14 februari 2004 @ 21:01:01 #124
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17180437
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 19:25 schreef AntiChrist het volgende:
hahah en dat terwijl je vanmiddag nog dit zegt:
[..]

alsof ik de film alleen kut vind om cool gevonden te worden.. pffff

Tja... als je vantevoren jezelf al hebt voorgenomen dat de film je niet zal raken, dan gebeurt dat ook niet....
  zaterdag 14 februari 2004 @ 21:01:28 #125
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17180453
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik kots openbaar zonder drank op op Titanic... Vond het echt niets, paar leuke camera trucjes enzo, maar das dan ook alles... 2x geprobeerd te kijken, maar vrij snel alweer uitgezet...
Met zo'n nick verbaast me dat ook alles behalve..
  zaterdag 14 februari 2004 @ 21:07:26 #126
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17180648
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:01 schreef scanman01 het volgende:

[..]

.

Wat is dat nou weer voor een reactie.

zaterdag 14 februari 2004 @ 21:26:43 #127
12888 Skull-splitter
pi_17181322
quote:

[..]

Mjah, sorry, ik kan het pseudo drama er niet van inzien, het kom me ook aan mijn derriere oxyderen wat er later in de film gebeurde, omdat de film me gewoon niet meekreeg... Jammer, want ik vind Cameron opzich geen slecht regisseur, maar soms loopt ie iets teveel achter foefjes aan... Soms werkt dat en gaan hele gezinnen op sleeptouw NOG een keer mee waardoor zo'n film in no-time allerlei records doorbreekt...
  zaterdag 14 februari 2004 @ 21:43:42 #128
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17182001
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wat is dat nou weer voor een reactie.
Ja sorry hoor, maar als je jezelf zo noemt.. Dan verwacht ik niet dat je zit te zwijmelen bij Titanic.. Snappie?
  zondag 15 februari 2004 @ 12:23:41 #129
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_17191911
quote:

[..]

Tja... als je vantevoren jezelf al hebt voorgenomen dat de film je niet zal raken, dan gebeurt dat ook niet....

Als je nou eens goed leest en ziet dat ik naar de film ben gegaan omdat het van een van mn favoriete regisseurs is. (+ dat ik mn meisje er een plezier mee deed) en ik verder een hoop van de film verwachte afgezien van het liefdesverhaal.... en dan alleen een liefdesverhaal voorgeschoteld krijg waarvan het laatste uur nog enigsinds te doen is vanwege de effecten..

Ik geef ook nergens aan dat ik mezelf had voorgenomen om de film me niet te laten raken.. ik ben absoluut geen leo hater (hij heeft zelfs in mijn ogen een paar leuke/goede films gemaakt) en al helemaal geen cameron hater dus... enige waar ik niet echt van hou zijn romantische films alhoewel ik daar nog wel door kan kijken als er nog wat anders gebeurdt maar dat is bij de titanic niet het geval. ja het laatste uur af en toe... als je daar nog aan toe komt als je de eerste 2 uur niet in slaap ben gesukkeld..

pi_17192709
Dat jullie nog steeds niet uitgeluld zijn...
  zondag 15 februari 2004 @ 13:08:19 #131
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17192804
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:03 schreef kinky_queen het volgende:
Dat jullie nog steeds niet uitgeluld zijn...
Daarom schop jij het topic maar weer even omhoog
pi_17192846
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:08 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Daarom schop jij het topic maar weer even omhoog

hij stond hier al
  zondag 15 februari 2004 @ 13:16:50 #133
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17192991
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:10 schreef kinky_queen het volgende:
hij stond hier al
pi_17193054
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:16 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Maar vertel eens, wat vind jij goed/indrukwekkend aan de film?
  zondag 15 februari 2004 @ 13:27:03 #135
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17193235
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:19 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Maar vertel eens, wat vind jij goed/indrukwekkend aan de film?

De film begon me te raken na ongeveer een half uur, moet ik eerlijk zeggen. Ik denk dat het de overgang is van een kalme eerste helft tot het waanzinnige drama in de tweede helft. Tja, verder moeilijk uit te leggen. De opnames vind ik bijzonder indrukwekkend, de relatie Jack/Rose boeiend (vooral wetende hoe het eindigt).... en gewoon het hele gevoel erbij. Rose is nu dus oud en droomt nog steeds elke nacht van hem (volgens het liedje ) .... Tja, ik ben nou eenmaal een sentimentele filmkijker .. en deze film bracht het precies op de voor mij juiste manier.

"I'll never let go Jack"

Krijg er nog steeds kippevel van

pi_17193310
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:27 schreef scanman01 het volgende:

Bla

ik denk dat ik de enige ben die alleen het liefdesverhaaltje leuk vond VOOR dat de ramp begint...

De ramp waar ik zo naar uit zat te kijken viel me vies tegen, toen vond ik dat de film compleet de mist in ging

zondag 15 februari 2004 @ 13:33:42 #137
16701 scanman01
Today's a good day
pi_17193360
quote:
Op zondag 15 februari 2004 13:30 schreef kinky_queen het volgende:
De ramp waar ik zo naar uit zat te kijken viel me vies tegen, toen vond ik dat de film compleet de mist in ging
Wat viel er in vredesnaam tegen dan? Ik heb/had eigenlijk nog nooit zoiets gezien. Fabelachtig in beeld gebracht.
  zondag 15 februari 2004 @ 18:03:51 #138
12888 Skull-splitter
pi_17200193
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar als je jezelf zo noemt.. Dan verwacht ik niet dat je zit te zwijmelen bij Titanic.. Snappie?

Schat, die nick komt uit een Kid Paddle comic, je moet toch iets... Ik jank bij menige animatiefilm, hou wel van raumantieh op zijn tijd, maar Titanic was filmisch gezien gewoon tragisch saai.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 mei 2007 @ 15:19:43 #139
862 Arcee
Look closer
pi_49063133
quote:
[afbeelding]

En nog altijd is het gat erg groot:

quote:
Shrek 2 en Pirates 2 haalden Star Wars niet eens, laat staan Titanic:

quote:
Nog altijd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 mei 2007 @ 22:21:22 #140
862 Arcee
Look closer
pi_49553302
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:19 schreef Arcee het volgende:
Shrek 2 en Pirates 2 haalden Star Wars niet eens, laat staan Titanic:
Op de Adjusted for Ticket Price Inflation-lijst (aangepast aan inflatie dus) is Titanic's positie nog indrukwekkender. Deze lijst (voor Amerika) geeft feitelijk het aantal bezoekers aan, waar overigens in de meeste landen naar gekeken wordt.

Omgerekend naar hedendaagse dollars zou Titanic dus op $844M staan, wat nog $244M meer is dan de niet-omgerekende $600M.

$600M komt al geen enkele film in de buurt, laat staan die $844M, and counting...

Overigens staat Titanic zelf natuurlijk niet nummer 1 op die lijst, maar aan de andere kant zie ik eigenlijk geen enkele nieuwe film ooit nog in de buurt komen van Titanic. Wat wel opmerkelijk is, want waarom zou geen enkele film meer de bezoekersaantallen van Titanic kunnen halen? Dat het niet snel zal gebeuren is duidelijk, maar nooit?

Op basis van de bezoekersaantallen (voor inflatie aangepast totaal gedeeld door huidige ticket price van $6.58) ziet de lijst van films die sinds Titanic zijn verschenen er zo uit:

1 128,345,881 Titanic (1997)
02 84,825,805 Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
03 71,050,927 Shrek 2 (2004)
04 69,484,742 Spider-Man (2002)
05 64,333,708 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)
06 61,538,131 The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
07 60,158,754 Spider-Man 2 (2004)
08 59,704,970 The Passion of the Christ (2004)
09 59,417,280 Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
10 57,630,426 The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
11 57,579,134 The Sixth Sense (1999)
12 56,337,477 Finding Nemo (2003)
13 55,912,979 Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
14 54,703,921 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
15 53,468,465 Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)
16 50,648,891 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
17 48,106,824 How the Grinch Stole Christmas (2000)
18 47,836,520 Toy Story 2 (1999)
19 47,290,638 Shrek (2001)
20 46,695,927 The Matrix Reloaded (2003)

The Phantom Menace kwam tot tweederde van het aantal bezoekers van Titanic. Shrek 2 kwam drie jaar geleden tot 55%. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest trok de helft.

Wie gaat Titanic verslaan? Nou ja, eerst maar eens die $600M zien te halen, want die $844M is wel absurd veel (en omgerekend dus het bezoekersaantal van Titanic).

[ Bericht 0% gewijzigd door Arcee op 19-05-2007 22:30:18 ]
  zondag 22 juli 2007 @ 22:02:23 #141
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_51731416
net Titanic weer gekeken, voor de 4e keer ofzo, (bios - vhs - dvd - tv )ik vind 'm elke keer beter worden... Ben ik nu een mietje?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_51732428
Als je bij deze film geen traantje wegpinkt is er iets met je.
pi_51771368
Vergeten jullie niet een beetje dat de reden dat films zoals LOTR enzo niet zo succesvol waren als Titanic, ook te maken heeft met feit dat mensen in 1997 niet zo actief fims gingen downloaden als nu.

Nu worden heel veel films gedownload en gebrand op DVD om daarna gezellig de DVD home theather system aan te zetten in combinatie met een mooi groot plasma scherm. Tja...waarom zou je dan nog een duur bioskoopkaartje kopen? Op deze manier lopen de films ook veel inkomsten mis.

In het titanic tijdperk stond het "jatten" van films toch een pitje lager. En had de bioskoop toch een duidelijke meerwaarde over de toen nog kleine computer of TV - scherpjes. Het grotere en toffere spul was voor veel mensen nog veel te duur. Nu is dat wel anders.

Zelf denk ik dat door deze ontwikkeling het heel moeilijk zal worden voor toekomstige filmproducenten om het succes van Titanic en andere succesvolle oudere films te overtreffen of te evenaren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2008 @ 10:09:41 #144
862 Arcee
Look closer
pi_57409095
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:21 schreef Arcee het volgende:
Op de Adjusted for Ticket Price Inflation-lijst (aangepast aan inflatie dus) is Titanic's positie nog indrukwekkender. Deze lijst (voor Amerika) geeft feitelijk het aantal bezoekers aan, waar overigens in de meeste landen naar gekeken wordt.

Omgerekend naar hedendaagse dollars zou Titanic dus op $844M staan, wat nog $244M meer is dan de niet-omgerekende $600M.

$600M komt al geen enkele film in de buurt, laat staan die $844M, and counting...

Overigens staat Titanic zelf natuurlijk niet nummer 1 op die lijst, maar aan de andere kant zie ik eigenlijk geen enkele nieuwe film ooit nog in de buurt komen van Titanic. Wat wel opmerkelijk is, want waarom zou geen enkele film meer de bezoekersaantallen van Titanic kunnen halen? Dat het niet snel zal gebeuren is duidelijk, maar nooit?

Op basis van de bezoekersaantallen (voor inflatie aangepast totaal gedeeld door huidige ticket price van $6.58) ziet de lijst van films die sinds Titanic zijn verschenen er zo uit:

1 128,345,881 Titanic (1997)
02 84,825,805 Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
03 71,050,927 Shrek 2 (2004)
04 69,484,742 Spider-Man (2002)
05 64,333,708 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)
06 61,538,131 The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
07 60,158,754 Spider-Man 2 (2004)
08 59,704,970 The Passion of the Christ (2004)
09 59,417,280 Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
10 57,630,426 The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
11 57,579,134 The Sixth Sense (1999)
12 56,337,477 Finding Nemo (2003)
13 55,912,979 Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
14 54,703,921 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
15 53,468,465 Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)
16 50,648,891 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
17 48,106,824 How the Grinch Stole Christmas (2000)
18 47,836,520 Toy Story 2 (1999)
19 47,290,638 Shrek (2001)
20 46,695,927 The Matrix Reloaded (2003)

The Phantom Menace kwam tot tweederde van het aantal bezoekers van Titanic. Shrek 2 kwam drie jaar geleden tot 55%. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest trok de helft.
Update met films van 2007 erbij (dit zijn dus cijfers voor de USA):

1 128,345,000 Titanic (1997)
02 84,825,000 Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
03 71,050,000 Shrek 2 (2004)
04 69,484,000 Spider-Man (2002)
05 64,628,000 Pirates of the Caribbean: Dead Mans Chest (2006)
06 61,538,000 The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
07 60,158,000 Spider-Man 2 (2004)
08 59,704,000 The Passion of the Christ (2004)
09 59,324,000 Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
10 57,630,000 The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
11 57,579,000 The Sixth Sense (1999)
12 56,337,000 Finding Nemo (2003)
13 55,912,000 Harry Potter and the Sorcerers Stone (2001)
14 54,703,000 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
15 53,468,000 Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)
16 50,648,000 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
17 49,344,000 Spider-Man 3 (2007)
18 48,106,000 How the Grinch Stole Christmas (2000)
19 47,836,000 Toy Story 2 (1999)
20 47,319,000 Shrek the Third (2007)
21 47,290,000 Shrek (2001)
22 46,810,000 Transformers (2007)

Spider-Man 3, de best bezochte film van 2007, trok slechts 38% van het bezoekersaantal van Titanic.

Misschien dat downloaden dan inderdaad echt invloed heeft? Of is het wachten op de volgende echte blockbuster? Of is Titanic inderdaad een onovertrefbaar fenomeen? Een fenomeen is en blijft het in ieder geval.
pi_57417256
Het zijn niet echt de briljantste films in dat lijstje. How the Grinch stole christmas.
Graag op anoniem
  zondag 16 maart 2008 @ 19:21:23 #146
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_57418089
Jammer dat ze bij dit soort lijstjes nooit corrigeren voor inflatie. Gone With The Wind staat eigenlijk al jaren op 1.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  Moderator zondag 16 maart 2008 @ 19:29:52 #147
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_57418245
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:21 schreef DrDurden het volgende:
Jammer dat ze bij dit soort lijstjes nooit corrigeren voor inflatie. Gone With The Wind staat eigenlijk al jaren op 1.
1 Gone with the Wind MGM $1,377,944,300 1939^
2 Star Wars Fox $1,214,775,600 1977^
3 The Sound of Music Fox $971,272,900 1965
4 E.T.: The Extra-Terrestrial Uni. $967,446,600 1982^
5 The Ten Commandments Par. $893,420,000 1956
6 Titanic Par. $875,318,900 1997
7 Jaws Uni. $873,497,500 1975
8 Doctor Zhivago MGM $846,603,800 1965
9 The Exorcist WB $754,078,300 1973^
10 Snow White and the Seven Dwarfs Dis. $743,380,000 1937^
11 101 Dalmatians Dis. $681,435,700 1961^
12 The Empire Strikes Back Fox $669,591,900 1980^
13 Ben-Hur MGM $668,360,000 1959
14 Return of the Jedi Fox $641,485,200 1983^
15 The Sting Uni. $607,954,300 1973
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2008 @ 20:15:21 #148
862 Arcee
Look closer
pi_57419085
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:21 schreef DrDurden het volgende:
Dat lijstje dat ik vanmorgen postte ís juist gecorrigeerd voor inflatie. Lees deze post waar ik een update voor postte anders nog eens.

Overigens komt ook zonder correctie geen film ook maar enigszins in de buurt van Titanic.
  Moderator zondag 16 maart 2008 @ 20:29:36 #149
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_57419372
Dit zijn dan ook alleen de films vanaf 1997, dus niet zo vreemd dat GWTW er niet bij staat.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2008 @ 20:34:52 #150
862 Arcee
Look closer
pi_57419475
Ja, ook dat had ik er bijgezet.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:00:05 #151
203980 Cylon_nr13
Sheik Yerbouti
pi_57433654
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat wel opmerkelijk is, want waarom zou geen enkele film meer de bezoekersaantallen van Titanic kunnen halen? Dat het niet snel zal gebeuren is duidelijk, maar nooit?
Ik durf er bijna om te wedden dat zodra men Titanic II; the romance continues oid uitbrengt deze Titanic 1 gewoon zal overtreffen vanwege:
  • a: het succes van de vorige film bij het publiek
  • b: hoger budget van de filmmaatschappij vanwege punt a
  • c: hype,hype,hype
    Let's face it, het was een gegeven dat heel veel mensen aansprak blijkbaar en daar leven er 100en van, wachtend om verfilmd te worden. Dit in combinatie met ijzersterke marketing maakt het in principe mogelijk van elke film een succes te maken dus een nog grotere blockbuster is alles behalve onwaarschijnlijk, zeker wanneer een film het paradepaardje van de maatschappij dient te worden.

Mijn mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cylon_nr13 op 17-03-2008 16:01:20 (layout) ]
  • pi_57434337
    Titanic is gewoon briljant in het genre. Dat gezeik op die film is ook een eigen leven gaan leiden.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:50:37 #153
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60515537
    Na 15 dagen staat The Dark Knight op $364M. Titanic stond na 15 dagen op $136M.

$364M komt met de huidige ticketprice van $7.08 neer op 51.368.220 bezoekers.

The Dark Knight zal de $600M van Titanic niet halen, laat staan de 128.345.000 bezoekers.

Waarom niet? Omdat Titanic een boxofficefenomeen is en blijft.
    pi_60519578
    Titanic box-office dagelijkse omzet
    Titanic box-office weekend omzet

278 dagen heeft Titanic in de VS gedraaid en het is goed te zien dat de omzet in het weekend weken lang stabiel was.
    Bij andere films zie je altijd het eerste weekend een piek omzet en vervolgens een sterke daling, dit is dus niet geval bij Titanic die langzaam op gang kwam.

Redenen die ik kan bedenken waarom Titanic het zo lang goed deed is:
    * het genre, een rampenfilm over een bekend verhaal is aantrekkelijk voor bijna alle doelgroepen
    * mond-op-mondreclame, een film die pas in z'n vijfde week piekt doet toch aardig vermoeden dat bezoekers worden aangetrokken door personen die de film al eens een keer hebben gezien.
    * concurrentie, al weet ik niet of er in de periode dat Titanic draaide er ook andere films waren die in staat waren om te concurreren met Titanic.
    * dubbele bezoekers, ik denk dat er tussen die 600 miljoen dollar aardig wat centen tussen zitten van personen die Titanic meer dan één keer hebben gezien.

Het succes van Titanic zal nooit geëvenaard worden, tenzij er ooit een vergelijkbare soort film komt die zoveel verschillende groepen mensen kan aantrekken.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 01:08:15 #155
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60519805
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 00:50 schreef Mr.Silencer het volgende:
    Bij andere films zie je altijd het eerste weekend een piek omzet en vervolgens een sterke daling, dit is dus niet geval bij Titanic die langzaam op gang kwam.
    Inderdaad, Titanic had legs.

Enorme legs. Het was een fantastische film om te volgen als getallen- en boxofficefreak.

In het openingsweekend bracht Titanic 'slechts' 28 miljoen op, maar in het 4e weekend ook nog 28 miljoen en zelfs in het 9e weekend nog een keer 28 miljoen.

Elke blockbuster gaat veel sneller uit de startblokken dan Titanic (TDK had alleen de eerste dag al $67 miljoen), maar uiteindelijk leggen ze het allemaal af tegen the big boat movie.

Titanic heeft vanaf het 4e weekend het record 'hoogste opbrengst in het xe weekend' in handen. Die 28 miljoen in het 4e weekend is dus ook een record. TDK zal dat record waarschijnlijk niet verbeteren.
    quote:
    Redenen die ik kan bedenken waarom Titanic het zo lang goed deed is:
    Ja, allemaal goeie redenen.

Titanic was een evenement. Een film waar voor mensen naar de bioscoop gingen die al járen niet meer geweest waren. Het was dé film die je meegemaakt moest hebben.

De combinatie van factoren die tot de ongekend hoge opbrengsten leidde zal zelden tot nooit meer gehaald worden. De film die Titanic zal verbreken, zal een film zijn die out of the blue komt. Niet een film waar al tijden naar uitgekeken wordt.

Hoewel inflatie ook wel mee gaat tellen natuurlijk op een gegeven moment. Maar het is veelzeggend dat dat er voor nodig zal zijn, want qua bezoekersaantallen komt er misschien wel nooit meer een film als Titanic.
    pi_60519854
    Prijs van een bioscoopkaartje in de VS:
    1910-2008
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 01:30:08 #157
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60520088
    Ja, een film moet gecorrigeerd voor inflatie dus al meer dan anderhalf maal zoveel als Titanic opbrengen.

Ruim $900 miljoen dus. Films mogen al heel blij zijn als ze daar de helft van opbrengen.

Wat TDK waarschijnlijk wel gaat halen, trouwens. Maar $500 miljoen zal al krap worden. Een bedrag wat naast Titanic geen enkele film ooit gehaald heeft dus (en Titanic haalde nog eens $100M extra).

TDK zou dan met maximaal 43% wekelijks moeten droppen, om die $500M te halen. Dat schommelt nu rond 50%, dus zal lastig worden. Voor $450M is 53% max. nodig, dus dat kan.

Hier kun je TDK en Titanic trouwens op dagelijkse basis vergelijken.
      zondag 3 augustus 2008 @ 01:42:48 #158
    80832 DrDurden
    Filmed In Todd-AO
    pi_60520211
    Technisch gezien is die hele vergelijking natuurlijk onzin, omdat je beter op aantallen verkochte kaartjes kunt gaan letten. En als je dat gaat doen, is Titanic niet eens de grootste, Maar Gone With The Wind.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 02:17:14 #159
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60520507
    Ja, dat zei je hier ook al en ook toen zei ik al dat ik wel degelijk ook naar inflatie kijk, zelfs in de post boven je nog.

Hier een post over verkochte kaartjes.
    pi_60520560
    Ik vroeg me eigenlijk net af hoeveel een bioscoopkaartje van een zeer succesvolle film moet kosten om de opbrengst van Titanic te evenaren.

Hoeveel bezoekers zijn er nodig om een film hoog in de opbrengst lijst te krijgen?

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    Tit   Opbrengst        ticketprijs    aantal bezoekers
    TiT - $600.779.824 -   $4,59 (1997) - 130.888.850
    SW4 - $460.935.665 -   $2,23 (1977) - 206.697.607
    Sh2 - $436.471.036 -   $6,21 (2004) -  70.285.190   
    E.T - $434.949.459 -   $2,94 (1982) - 147.941.992
    SW1 - $131.065.444 -   $5,08 (1999) -  84.855.402
    PC1 - $423.032.628 -   $6,55 (2006) -  64.585.134
    Sp1 - $403.706.375 -   $5,81 (2002) -  69.484.746
    SW3 - $380.262.555 -   $6,41 (2005) -  59.323.331
    RtK - $377.019.252 -   $6,03 (2003) -  62.523.922
    Sp2 - $373.377.893 -   $6,21 (2004) -  60.125.264
    Pas - $370.019.252 -   $6,21 (2004) -  59.584.420
    TDK - $363.687.300 -   $7,08 (2008) -  51.368.262
    JuP - $356.784.000 -   $4,14 (1993) -  86.179.710

Als je van het bovenstaande lijstje uitgaat dan kom je met 60 miljoen bezoekers al aardig ver, dus een bioscoopkaartje van een zeer succesvolle film zou dan minimaal $10 moeten kosten om Titanic financieel te verslaan.

Wanneer denken jullie dat een bioscoopkaartje $10 gaat kosten?
    Als ik er vanuit ga dat de inflatie in de VS jaarlijks met 3% omhoog gaat dan kom ik uit op 2020.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 03-08-2008 02:54:12 ]
    pi_60520817
    Ik verwacht dat als de nieuwe van Cameron, Avatar http://www.imdb.com/title/tt0499549/ ,daadwerkelijk aan de verwachtingen voldoet, deze wel eens in de buurt van Titanic zal kunnen komen... (zeker als er genoeg gehamerd wordt op "from the director of Titanic" etc.)
    pi_60520870
    Avatar: Action | Sci-Fi | Thriller

Dat zal denk ik lastig worden, alhoewel ik totaal geen beeld heb wat ik ervan kan verwachten.
    De film komt pas over 16 maanden uit dus de marketing moet nog volop beginnen.

Maar ik zie er in ieder geval geen lading bejaarden en grote groepen vrouwen op af komen.
    En jonge kinderen natuurlijk, maar dat is logisch.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 03-08-2008 03:11:42 ]
    pi_60521018
    Van Avatar wordt nu al zo'n beetje verwacht dat het een revolutie op filmgebied zal worden... ontzettend lastig om aan die verwachtingen te voldoen natuurlijk, maar als het lukt... dan wordt het zo'n film die je gezien moet hebben en waar echt iedereen naar toe gaat, een veel grotere hype nog dan the Dark Knight nu.

Maar inderdaad, Titanic evenaren is zeer moeilijk, Avatar zal de groepen die jij noemt (vooral de bakvissen, verantwoordelijk voor veel herhaal-bezoekjes bij Titanic) niet zo aanspreken als Leo en zijn liefje op een zinkend schip.
      zondag 3 augustus 2008 @ 16:11:13 #164
    80832 DrDurden
    Filmed In Todd-AO
    pi_60528459
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 02:17 schreef Arcee het volgende:
    Ja, dat zei je hier ook al en ook toen zei ik al dat ik wel degelijk ook naar inflatie kijk, zelfs in de post boven je nog.

Hier een post over verkochte kaartjes.
    Ja, sorry hoor. Ik word een beetje moe af en toe van die Titanic die bij elk gesprek over box office erbij wordt gehaald , terwijl die niet eens bovenaan staat. Maar goed. The Dark Knight gaat nog steeds lekker bezig, er zijn geruchten dat morgen de $400 miljoen (domestic) gehaald gaat worden. Als dat lukt moet de 500 miljoen zeker een mogelijkheid zijn. Maar wat ontzettend snel, zeg
      Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 16:14:41 #165
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60528537
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 16:11 schreef DrDurden het volgende:

The Dark Knight gaat nog steeds lekker bezig, er zijn geruchten dat morgen de $400 miljoen (domestic) gehaald gaat worden. Als dat lukt moet de 500 miljoen zeker een mogelijkheid zijn. Maar wat ontzettend snel, zeg
    Het ziet er alleen niet naar uit dat het record gebroken zal worden voor 'beste derde weekend', dat zou best eens op naam van Spider-Man kunnen blijven staan. Dat zou betekenen dat The Dark Knight nu wat stoom gaat verliezen en dus niet naar het bedrag van Titanic zal gaan.

Titanic begon juist nu pas op stoom te komen en bleef week na week bovenaan de boxoffice staan.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 17:47:21 #166
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60530567
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 16:11 schreef DrDurden het volgende:
    Ja, sorry hoor. Ik word een beetje moe af en toe van die Titanic die bij elk gesprek over box office erbij wordt gehaald , terwijl die niet eens bovenaan staat. Maar goed.
    Dan betrek je GWTW er ook bij, maar dat neemt niks weg van hoe indrukwekkend de boxofficerun van Titanic was. Het is zonder meer opmerkelijk dat geen enkele film ook maar in de buurt komt van Titanic, zeker als je inflatie in ogenschouw neemt. Waarom zou je niet naar de laatste 11 jaar mogen kijken? Die films laten zich goed vergelijken juist.

En als je 't hele topic leest, zie je dat altijd precies benoemd wordt welke gegevens worden vergeleken en dat ook de nuance die jij aanbrengt diverse malen is aangebracht.
    quote:
    The Dark Knight gaat nog steeds lekker bezig, er zijn geruchten dat morgen de $400 miljoen (domestic) gehaald gaat worden.
    Maandag zou de $400M gehaald kunnen worden idd, hoewel dinsdag waarschijnlijker is. Maar dat maakt verder niet veel uit, het zal hoe dan ook onwaarschijnlijk snel zijn.
    quote:
    Als dat lukt moet de 500 miljoen zeker een mogelijkheid zijn.
    Zal lastig worden, zoals ik hier zei, maar is wel een mogelijkheid, ja.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 17:58:59 #167
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60530770
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 16:14 schreef Mike het volgende:
    Het ziet er alleen niet naar uit dat het record gebroken zal worden voor 'beste derde weekend', dat zou best eens op naam van Spider-Man kunnen blijven staan. Dat zou betekenen dat The Dark Knight nu wat stoom gaat verliezen en dus niet naar het bedrag van Titanic zal gaan.
    Dat was al lang duidelijk.

Het vierde weekend staat, zoals gezegd, op naam van Titanic met $28M dus.
    quote:
    Titanic begon juist nu pas op stoom te komen en bleef week na week bovenaan de boxoffice staan.
    Ja, alle weekenden vanaf het 4e weekend staan op naam van Titanic. Dat betekent dat een film het alleen de eerste 3 weken beter doet, maar het daarna al af laat weten. Zegt ook iets over de records die altijd in de media gemeld worden. TDK lijkt een monsterscore te halen, maar ik denk niet dat ze snel ergens zullen melden dat ondanks dat Titanic uit het vizier zal blijven.
      Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 18:04:07 #168
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60530838
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 17:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat was al lang duidelijk.
    Dat valt wel mee...moesten we toch eerst de cijfers van vrijdag voor afwachten. Titanic leek de eerste weken ook niet meteen een doorslaand succes, maar die film bouwde z'n succes telkens uit.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 18:08:55 #169
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60530913
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 18:04 schreef Mike het volgende:
    Dat valt wel mee...moesten we toch eerst de cijfers van vrijdag voor afwachten. Titanic leek de eerste weken ook niet meteen een doorslaand succes, maar die film bouwde z'n succes telkens uit.
    TDK zakte de hele week al rond de 50%, dus echte legs leek-ie niet te hebben. Het doorslaande succes was er voor TDK juist al wel.
      Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 18:11:28 #170
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60530953
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 18:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

TDK zakte de hele week al rond de 50%, dus echte legs leek-ie niet te hebben. Het doorslaande succes was er voor TDK juist al wel.
    Het is niet meer dan logisch dat een dergelijke film zoveel zakt na de eerste week: zeker bij comic book verfilmingen is het bekend dat de eerste week alle fanboys naar de bioscoop gaan. We kunnen deze en volgende week pas echt zien hoe lang deze film een succes blijft.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 18:13:06 #171
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60530979
    True, maar toch kun je nu al zeggen dat Titanic buiten bereik zal blijven. Ook bij dergelijke films zie je dat een film direct al minder snel dropt dan normaal en dat doet TDK niet.
      Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 18:18:52 #172
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60531080
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 18:13 schreef Arcee het volgende:
    True, maar toch kun je nu al zeggen dat Titanic buiten bereik zal blijven. Ook bij dergelijke films zie je dat een film direct al minder snel dropt dan normaal en dat doet TDK niet.
    Titanic had ook iets waardoor tienermeisjes steeds maar weer opnieuw naar de bios gingen: Leonardo DiCaprio. Hoewel er best veel mensen een tweede keer naar TDK zullen gaan, zal de repeat business een stuk kleiner zijn dan bij Titanic.

Ik zie nu trouwens dat TDK dit weekend The Mummy is voorgebleven...da's toch wel weer knap.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 18:26:45 #173
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60531205
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 18:18 schreef Mike het volgende:
    Titanic had ook iets waardoor tienermeisjes steeds maar weer opnieuw naar de bios gingen: Leonardo DiCaprio.
    Dat waren echt niet alleen tienermeisjes, hoor.:')

En dat is al helemaal niet een belangrijke reden waarom Titanic deed wat-ie deed.
    quote:
    Hoewel er best veel mensen een tweede keer naar TDK zullen gaan, zal de repeat business een stuk kleiner zijn dan bij Titanic.[/quote[

Ja, anders hadden we dat nu al moeten waarnemen.

[quote]Ik zie nu trouwens dat TDK dit weekend The Mummy is voorgebleven...da's toch wel weer knap.
    Zeker. Komt vooral omdat TDK een normale vrijdag had en The Mummy een openingsvrijdag.

Maar zeker netjes, TDK's zaterdagdrop was slechts 38.5%.
      Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 19:14:53 #174
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60532028
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 18:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat waren echt niet alleen tienermeisjes, hoor.:')

En dat is al helemaal niet een belangrijke reden waarom Titanic deed wat-ie deed.

Echt wel. Dat is dezelfde reden waarom er bij programma's als American Idol zoveel gesms't wordt. Voor repeat business heb je de jeugd nodig.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 19:21:11 #175
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60532150
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 19:14 schreef Mike het volgende:
    Echt wel. Dat is dezelfde reden waarom er bij programma's als American Idol zoveel gesms't wordt. Voor repeat business heb je de jeugd nodig.
    Jonge mensen misschien, maar geen 12-jarigen, hoor. Die brengen niet 600 miljoen dollar bij elkaar.
      Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 19:26:37 #176
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60532240
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 19:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jonge mensen misschien, maar geen 12-jarigen, hoor. Die brengen niet 600 miljoen dollar bij elkaar.
    Tienermeisjes zijn ook niet per definitie 12.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 19:35:07 #177
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60532400
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 19:26 schreef Mike het volgende:
    Tienermeisjes zijn ook niet per definitie 12.
    Nee, ook 15 of 17, maar ook die zie ik niet al hun geld uitgeven aan Leo. En al helemaal niet 600 miljoen dollar bij elkaar.
      Moderator zondag 3 augustus 2008 @ 23:43:02 #178
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60538876
    De verwachtingen zijn na dit weekend dat TDK rond de 520M zou moeten kunnen halen. Erg veel, maar geen match natuurlijk voor Titanic.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:59:48 #179
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60587608
    The Dark Knight heeft het nét gered en maandag al de $400M bereikt: $400,038,494. Dat is na 18 dagen en een megarecord, want het was 43 dagen! Shrek 2 in 2004.

Titanic stond na 18 dagen op $160M en deed er 66 dagen over om bij $400M te komen.
    pi_60604799
    Weet je ergens denk ik dat het verhaal Leo/ Kate erin is gedaan om te laten zien hoe het standenverschil op de boot was. Leo stond symbool voor de armeren die geen kans hadden om te overleven en de Kate voor de rijkere die toch meer kans hadden doordat ze geld hadden en het standenverschil veel groter was in de tijd.
    Op die manier kon je de beiden kanten van het verhaal zien, de rijken die op tijd gewaarschuwd waren en de armen die juist niet die luxe kregen en moesten vechten om die poorten open te breken.

Titanic is juist erg goed omdat het duidelijk dat in tijden van nood goede eigenschappen van mensen naar buiten kunnen komen maar ook de hele slechte .
    Qua acteren vond ik eigenlijk jammer dat Leo in deze film zat omdat hij juist heel goed acteert en door dit verhaal niet helemaal tot recht kwam. Leo heeft zelf ook achteraf spijt van die film gehad omdat hij ook zoiets had van dit is het niet. Aan de andere kant kan ik Leo ook wel voorstellen als je in een film kan spelen over een schip wat tot de verbeelding spreekt en het verhaal achter titanic kan ik me voorstellen dat als acteur je er ook geen nee op wil zeggen omdat het zo'n sterk historischgebeurtenis is wat nog steeds tot de verbeelding spreekt.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 20:35:39 #181
    67640 SaintOfKillers
    pi_60608646
    Ik denk dat TDK net de 500 miljoen niet gaat halen.
      woensdag 6 augustus 2008 @ 20:36:46 #182
    67640 SaintOfKillers
    pi_60608678
    Tenzij ze Freeman een verkeerd infuus geven natuurlijk.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 augustus 2008 @ 19:54:03 #183
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60635545
    Net een item over TDK in het RTL-Nieuws. Titanic heeft nog het bezoekersrecord, maar volgens Jac Goderie maakt TDK goeie kans ook dat record te verbeteren. Yeah, right.:')

Qua geld niet eens, laat staan qua bezoekersaantal. Hoewel ze waarschijnlijk zich niet bewust zijn van het verschil daartussen.:')
      donderdag 7 augustus 2008 @ 21:06:56 #184
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_60636976
    Jac Goderie
    pi_60637759
    Die kerel schrijft altijd wel leuke columns in de filmkrant.
    Graag op anoniem
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:52:28 #186
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_60647108
    ik vind bezoekersaantallen interessanter dan geld aangezien dat altijd inflateert maar 1 persoon blijft 1 persoon
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:16:32 #187
    140904 MLF
    Unazukin
    pi_60650704
    titanic blijft een kut film
      zondag 10 augustus 2008 @ 20:33:00 #188
    67640 SaintOfKillers
    pi_60714398
    TDK is dit weekend toch nog Pineapple Express voorgebleven en blijft op 1 (26 tegen 22 miljoen).

De weekendbedragen duiden er echter op dat TDK gewoon aan het uitbollen is (158 - 75 - 42 - 26) en ze liggen nog steeds 160 miljoen achter op Titanic. In de alltime US box-office zullen ze volgende week waarschijnlijk wel Star Wars voorbij gaan waardoor ze op 2 komen.

Imponerend, maar eigenlijk komen ze nog steeds niet eens in de buurt van Titanic.
      Moderator zondag 10 augustus 2008 @ 20:36:51 #189
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60714509
    Titanic ging in de vijfde week stijgen qua opbrengsten, dat zie ik TDK volgende week inderdaad niet doen.

Het was al wel weer even geleden dat een film 4 weken achter elkaar op 1 stond. De laatste keer was dat Return of the King.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 augustus 2008 @ 22:11:51 #190
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60717444
    Hoogste opbrengst in het 4e weekend.

1 $28,716,310 Titanic
    2 $28,508,104 Spider-Man
    3 $26,030,000 The Dark Knight

Titanic blijft dus #1.

TDK verliest 39% in z'n 4e weekend, dat is wel netjes.
      maandag 11 augustus 2008 @ 09:39:03 #191
    67640 SaintOfKillers
    pi_60725786
    Opvallend dat op de lijst met aangepaste inflatie-bedragen TDK "pas" 49e staat, zelfs nog 2 plaatsen achter... Batman.
      Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 09:41:44 #192
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60725825
    Als je die lijst een beetje doorneemt, is het duidelijk dat men in de jaren 70 vaker naar de bios ging. En Gone With The Wind lijkt me redelijk zeker van die nr 1 positie. Wat voor film kan daar ooit nog aan komen?
      maandag 11 augustus 2008 @ 09:44:07 #193
    67640 SaintOfKillers
    pi_60725860
    Is er nergens een site of overzicht met bezoekersaantallen? Dat lijkt me toch het duidelijkst.

Want hoe waardelozer die dollar wordt, hoe duurder de tickets en hoe eenvoudiger het wordt om een record te verbreken. Dat inflatiegedoe vertrouw ik maar half .
      Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 09:47:35 #194
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_60725939
    http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm?adjust_yr=1&p=.htm

Maar die aantallen zijn vast berekend vanuit de ticketprijzen met inflatie.
      maandag 11 augustus 2008 @ 10:07:33 #195
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_60726322
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 09:47 schreef Mike het volgende:

Gone With The Wind
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 augustus 2008 @ 19:48:57 #196
    862 Arcee
    Look closer
    pi_60740614
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 09:47 schreef Mike het volgende:

Yup, net zoals deze lijst.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 november 2009 @ 13:02:12 #197
    862 Arcee
    Look closer
    pi_74985985
    TDK is uiteindelijk op $533M uitgekomen, dus wel ruim over de $500M. En op bijna 89% van de $600M van Titanic en dat is wel netjes.

Bezoekersaantal van TDK komt uit op 74 miljoen (minder dan The Phantom Menace, trouwens) en dat blijft wel ruim achter bij de 128 miljoen van Titanic en dan is het slechts 57%.

Desalniettemin een indrukwekkende run van TDK.
    pi_75020108
    Best vreemd wel dat Kate Winslet maar 1 miljoen dollar heeft gekregen voor haar rol in Titanic, aangezien ze bijna is verzopen tijdens de opnames
      donderdag 26 november 2009 @ 14:51:37 #199
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_75020815
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 14:29 schreef _Restless het volgende:
    Best vreemd wel dat Kate Winslet maar 1 miljoen dollar heeft gekregen voor haar rol in Titanic, aangezien ze bijna is verzopen tijdens de opnames
    Titanic is dé film die van Kate Winslet een ster gemaakt heeft.
    Toen ze dat contract tekende in '95/'96 stond ze echt niet in de positie om Tom Cruise achtige salaris eisen te stellen.
    pi_75020816
    Titanic... aah the memories. En nóg steeds is het een mooie film.
    Spannend, romantiek, humor, meeslepend en natuurlijk drama... (traaaaantjes!)

Ik weet nog dat ik destijds mijn moeder meesleepte. Ik vond dat ze die moest zien.
    Heb d'r helemaal meegetroond naar Tuschinski. Geloof mij, dat was/is is heel bijzonder voor haar.

Ik heb de film 3x in de bios gezien, en talloze keren op dvd...
    De special effects zijn nog steeds prima.

Misschien maar weer eens opzetten...
    "Come Josephine, in my flying machine .... "
    pi_75022774
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 14:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Titanic is dé film die van Kate Winslet een ster gemaakt heeft.
    Toen ze dat contract tekende in '95/'96 stond ze echt niet in de positie om Tom Cruise achtige salaris eisen te stellen.
    Nee, maar in tegenstelling tot wat die film heeft opgebracht, en wat zij er voor heeft moeten doen, is het nog steeds belachelijk weinig, ook al was ze nog geen 'grote ster'.
    Ze had toendertijd wel al een Oscarnominatie op zak, das ook niet bepaald nietszeggend he.
    Maar in tegenstelling tot wat sommige acteurs/actrices tegenwoordig krijgen voor de meeste achterlijke kutfilms, vind ik het gewoon veel te weinig.
      Moderator donderdag 26 november 2009 @ 15:51:54 #202
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_75022987
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef _Restless het volgende:

[..]

Nee, maar in tegenstelling tot wat die film heeft opgebracht, en wat zij er voor heeft moeten doen, is het nog steeds belachelijk weinig, ook al was ze nog geen 'grote ster'.
    Ze had toendertijd wel al een Oscarnominatie op zak, das ook niet bepaald nietszeggend he.
    Maar in tegenstelling tot wat sommige acteurs/actrices tegenwoordig krijgen voor de meeste achterlijke kutfilms, vind ik het gewoon veel te weinig.
    Filmsterren worden betaald op basis van hoeveel bezoekers ze kunnen trekken. Winslet had voor Titanic dan wel een Oscarnominatie op zak, echt bekend bij het grote publiek was ze niet. Iemand als Jim Carrey krijgt vele miljoenen per film, ongeacht of het een kutfilm is of niet, omdat-ie een hoop mensen naar de theaters weet te lokken. Da's gewoon marktwerking.
      vrijdag 27 november 2009 @ 12:04:42 #203
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_75050612
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:45 schreef _Restless het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders zien.
    Door die film is ze heel bekend geworden en krijgt ze nu een heleboel om in een film te spelen. Dus indirect heeft ze er wel heel veel geld aan verdiend.

Het blijft trouwens een fenomeen. Ongelooflijk dat zo veel mensen naar die film zijn geweest.
    Die film zit gewoon perfect in elkaar om een groot publiek te trekken.
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
    pi_75076777
    Ja oke, das ook wel weer zo.
    Ik vond de reünie van Leo & Kate wel lichtelijk gefaald, had daar meer van verwacht
      zaterdag 28 november 2009 @ 01:33:31 #205
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_75076871
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 01:26 schreef _Restless het volgende:
    Ja oke, das ook wel weer zo.
    Ik vond de reünie van Leo & Kate wel lichtelijk gefaald, had daar meer van verwacht
    De reunie
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
      Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 01:39:45 #206
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_75076957
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 01:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

De reunie
    Revolutionary Road
      zaterdag 28 november 2009 @ 01:43:05 #207
    12221 Tijn