In a nutshell:
CD?
Weekje geleden uitgekomen. Self-titled.
Waar ken je ze van?
De Scissor Sisters versie van Pink Floyd's 'Comfortably Numb' á la Bee Gees heeft vooral in buitenlandse clubs veel airplay gekregen, mede door een keur aan goede remixes. In Nederland krijgt de originele versie op de clipzenders wat airplay, maar erg wijdverbreid is de kennis van deze band nog niet. 3fm en Kink zullen ze ook wel draaien, maar ik luister amper radio en heb dus geen idee. Ze hebben net een slot gescoord als het voorprogramma van Duran Duran.
Hoe klinkt het dan?
Moeilijk te benoemen. Rock, funk, disco en electro worden samengesmolten tot een zeer poppy mix van stijlen, met texten die vaak redelijk eenvoudig te behappen zijn. Lyrisch vind ik het Electric Six (vooral liedjes als Tits on the Radio), maar dan een treedje hoger. Bepaalde liedjes, zoals Mary, zijn dan daarentegen weer erg verfijnd en gevoelig qua tekst.
Leuk zeg. Kan ik ze ook zien?
Dat kan! 19 Februari staan ze in Paradiso. Volgens mij zijn er nog kaarten... tis wel op de donderdagavond in Paradiso, dus verwacht veel studenten
Wat zeggen de critici? (FWIW)
- "Their inventive pop vision will get swaggering rockstar funk back in the charts" (The Face)
- "The band might look like they shouldn't be taken too seriously but dismiss them at your peril" (NME)
- "So hip it hurts" (Attitude)
- "They are like the best of Elton John, bee gees and the best bits of your favourite bands. If you dont like these bands then you will probably love it anyway, just because its a classic" (Amazon.co.uk)
Mening TS?
Leuk! Het hangt aan elkaar van seventies en eighties jatwerk, maar what gives. Het klinkt een heel stuk fijner dan het gros van de pop(rock) die tegenwoordig uitkomt, ze doen tenminste hun best een eigen geluid neer te zetten, en dat lukt best goed vind ik. Ze staan op high rotation in mijn playlist, that's for sure.
zulke gasten zouden ze gewoon in de gevangenis moeten gooien
Ik vind het origineel ook oneindig vele malen mooier, maar dan alsnog vind ik een interpretatie die het als The Bee Gees doet klinken grappig Goed, of met muzikale eeuwigheidswaarde, dat is een ander verhaal natuurlijk.
Het ergste van dit soort jatwerk vind ik nog altijd dat ze er een single van maken, en daarmee doen alsof 't hun nummer is.
90% van de doelgroep zal nog nooit van Pink Floyd gehoord hebben, laat staan van dit nummer.
Zoiets zouden ze duidelijk moeten laten blijken, op z'n minst uit respect voor de échte artiesten. Zonder dit nummer zou waarschijnlijk nooit iemand van the Scissorsisters gehoord hebben, terwijl ze nu uiteraard de attentie getrokken hebben waardoor er genoeg mensen zich geneigd zullen voelen om ook de rest van hun crap aan te zullen schaffen.
Groot is wel een understatement voor dit topic zeg.
Edit: Ik moet zeggen dat ik het wel grappig vond om Comfortably Numb ineens op MTV te zien. Ik had dat nummer echt al maanden geleden.
We lopen achter hier.
Comfortably Numb was inderdaad al maanden voor het album uitkwam verkrijgbaar, evenals de meeste andere liedjes - volgens mij is er hevig gelekt.
Nederlandse releasedate voor CD is volgens mij de achttiende ... althans, dat las ik op BOL.com
LaLaLand is praktisch om de hoek, dus wedden dat ik sneller ben
quote:* ParanoidEv nomineren doet voor de Understatement Of The Year-award.
Op vrijdag 13 februari 2004 13:29 schreef ParanoidEv het volgende:
Die cover is is...vreselijk!!
Troosteloze cover.
quote:Je woont in Voorburg toch? Ik in Den Haag.
Op vrijdag 13 februari 2004 17:06 schreef Rosnesda het volgende:
LaLaLand is praktisch om de hoek, dus wedden dat ik sneller ben
quote:Deal. Ik woon in Voorburg, maar slaap dit weekend in hartje centrum. Mail me maar als je er iets om wil verwedden
Op vrijdag 13 februari 2004 19:50 schreef Burger_Queen het volgende:[..]
Je woont in Voorburg toch? Ik in Den Haag.
Racen?
Ontopic: Ik vind het een logische reactie om te zeggen dat dit een eendagsvlieg is die leunt op de hype die bladen als NME weten te fabriceren, en normaal ben ik daar niet zo gevoelig voor. Ik vind echter écht dat dit album meer is dan alleen hype. Luister eens naar 'Mary'... genieten geblazen.
Aan de ene kant snap ik de release van Comfortably Numb als single: gimmick/shock-effect -> veel airplay. Wat alleen zo jammer is dat het meteen voor veel mensen een etiket 'liedjesverkrachters' op deze act plakken ... terwijl de rest van het album dat niet totaal rechtvaardigt.
quote:Ja, ik heb dat nummer ook al bijna een jaar. Maar dan met net iets andere beats...
Op vrijdag 13 februari 2004 13:31 schreef Burger_Queen het volgende:
Edit: Ik moet zeggen dat ik het wel grappig vond om Comfortably Numb ineens op MTV te zien. Ik had dat nummer echt al maanden geleden.
ps: ik vind het nummer dus wel goed... cover of niet, ik kan 10000 slechtere covers noemen die je tegenwoordig tegenkomt.
quote:Het lijkt er idd wel in bepaalde aspecten veel op, maar ik denk dat het in principe potentie heeft om zich tot iets nieuws te ontwikkelen. De clip van Comfortabily Numb was helaas wel een regelrechte rip-off van ie van Fischerspooner's Emerge.
Op vrijdag 13 februari 2004 19:25 schreef Weakling het volgende:
Ik ken alleen maar de single, dus helemaal eerlijk is mijn mening niet, maar ik vind het nogal een lazy rip-off van Fisherspooner op de 1 of andere manier ...
Te beluisteren op: http://www2.southernfriedrecords.com/site/...
quote:Thanks for the tip - hij klinkt wel grappig, overduidelijk Scissor Sisters, maar weer in die vocals in Bee Gees stijl. Ik vind persoonlijk de andere stijlen die ze naar voren brengen op het album nét iets leuker.
Op vrijdag 13 februari 2004 22:08 schreef MaartenHG het volgende:
Mag ik nog even toevoegen dat ze voor het Southern Fried label ook een remix hebben gedaan voor Bucci Bag - More Lemonade?Te beluisteren op: http://www2.southernfriedrecords.com/site/...
quote:Wat een merkwaardig toeval. Een mixer genaam Timbearcub (ook bekend als Beardie Weardie) heeft een mix gemaakt van dit nummer op de muziek van Air.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:05 schreef Rosnesda het volgende:De Scissor Sisters versie van Pink Floyd's 'Comfortably Numb' á la Bee Gees heeft vooral in buitenlandse clubs veel AIRplay gekregen, mede door een keur aan goede remixes.
Ik mag de link niet plaatsen maar heb er wel een sample van gemaakt. Klinkt al een stuk meer in de richting van het origineel.
Het kan nog veel gekker! Wat dacht je van een mix van Scissor Sisters met.... Pink Floyd??! Zelfde recept, kan de link niet plaatsen maar een sample heb ik toch even in mekaar geklust. Deze keer niet met "Comfortably numb" maar met... "Run like hell". De mix werd gemaakt de DJ Riko.
Halverwege gaat de mix overigens over in "Feeling Fascination" van Human League.
Edit:
Link gefixed.
[Dit bericht is gewijzigd door Beetle op 14-02-2004 01:00]
Een andere mix er ook in ge-edit. Check die ook even.
Edit: Link gefixed.
[Dit bericht is gewijzigd door Beetle op 14-02-2004 01:00]
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:12 schreef Burger_Queen het volgende:
Woei de remixes op de comfortably numb single zijn leuk
quote:Ik kraak ze verder niet echt af, maar ben niet echt overtuigd van hun 'houdbaarheid'. Het lijkt me echt een one trick pony te gaan worden. Ik heb ze verleden jaar al live gezien in Engeland en na een kleine 20 minuten was de lol er al voor een groot gedeelte vanaf. En dat ze nu behoorlijk populair aan het worden zijn heeft voor een groot gedeelte te maken met het enorme promotie budget wat door hun label is vrijgemaakt imo.
Op vrijdag 13 februari 2004 21:36 schreef Burger_Queen het volgende:
Het staat ook heel erg interessant om het af te kraken natuurlijk.
Het niet leuk vinden omdat het gros dat vindt. Oh well.
quote:Ga ff googlen zou ik zeggen. Meer zeg ik niet.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:12 schreef Burger_Queen het volgende:
Woei de remixes op de comfortably numb single zijn leuk
Hij wordt deze week heel veel gedraaid bij 3FM
quote:In wat voor wereld zijn we beland als valse en onsamenhangende muziek bóven mooie en goed-gestructureerde muziek (zoals in het origineel) wordt verkozen
Op donderdag 19 februari 2004 00:55 schreef bloodymary het volgende:
Comfortably Numb is vals, onsamenhangend, maar ik kan er geen genoeg van krijgen, wat een geweldige plaat!
Tenminste origineel, aan veel covers wordt geeneens iets verandert, bijv die Gothika song van Limp Bizkit.quote:Op vrijdag 13 februari 2004 19:12 schreef Ferdo het volgende:
[..]
* ParanoidEv nomineren doet voor de Understatement Of The Year-award.
Troosteloze cover.
Het mag dan wel 1 van de meest zielige dingen zijn die op plaat is gezet de laatste periode ...quote:Op maandag 22 maart 2004 22:51 schreef 8PacK het volgende:
[..]
Tenminste origineel, aan veel covers wordt geeneens iets verandert, bijv die Gothika song van Limp Bizkit.![]()
De volgende single zal, zo niet op eigen kracht dan toch op z'n minst in de slipstream van CN, ook wel een hit worden, dus dan krijg je vanzelf te horen of je huidige oordeel terecht is of niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2004 22:18 schreef Zander het volgende:
Na die deerniswekkende cover van Comfortably Numb heb ik al niet eens _zin_ meer om me in de rest van hun oeuvre te verdiepen. Misschien gaat er nu een geweldige band aan me voorbij, maar jammer dan.. genoeg andere leuke muziek. Hier zakt echt m'n broek van af..
Zag de clip vd week op MTV voorbij flitsen (meerdere malen: sja, wat moet je anders doen als je met koorts op bed ligt?quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:38 schreef Dezz het volgende:
Geweldige plaat, normaal heb ik het helemaal niet op jatwerk, maar het album zit echt goed in elkaar.
Vooral de nieuwe single 'Take Your Mama Out' is echt gaaf
Die remix is erg goed, vooral omdat het nummer er totaal andere "feel" door krijgt. Er gaan geruchten dat Pet Shop Boys nu omgekeerd ook een remix gaan doen van een Scissor Sisters nummer.quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:29 schreef teknomist het volgende:
Ik vond Pet Shop Boys - Flamboyant (Scissor Sisters Remix) wel aardig. Dus ik ga dat album maar eens beluisteren dan. Ook gezien het feit dat ik naar LL ga.
http://www.melodynelson.com/music/Takemeout(LiveLounge).mp3quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
De Scissor Sisters hebben ook een hele leuke versie van Franz Ferdinands Take Me Out gemaakt..
Benieuwd. Nu aan het zoeken op soulseek...quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:28 schreef Tom_Tom- het volgende:
De Scissor Sisters hebben ook een hele leuke versie van Franz Ferdinands Take Me Out gemaakt..
Wie weet, ik ben nu ook wel benieuwd.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ze zeiden dat het wel wat anders was dan het eerste album in een interview met MTV.
Nog niet gehoord, ik ken eigenlijk alleen Take your mamaquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:14 schreef OutKast het volgende:
Iemand de nieuwe single al gehoord? "I don't feel like dancin" heet 'ie en is uiteraard mega gay en erg '70's disco......ben benieuwd naar het album.
Jake doet ook heel leuk mee op 'You gonna want me' van Tiga.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:52 schreef dwerg het volgende:
Om dit topic een broodnodige schop te geven wil ik even zeggen dat I Thought It Was You van Andy Bell met Jake Shears een briljant nummer is.
"This video has been removed at the request of copyright owner RIAA because its content was used without permission" Stelletje huilies. Ga een oud omaatje aanklagen omdat haar kleinzoon een mp3'tje gedownload heeft ofzo.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:20 schreef Cybart het volgende:
Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancing (video)
quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:28 schreef floppie86 het volgende:
wat een vaag hoesje heeft ie trouwens![]()
Tis een kleine ep, met wat extra tracks er op. En er zit een postertje in.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:20 schreef floppie86 het volgende:
Wat staat er eigenlijk extra op de SE? ik heb de gewone genomen namelijk.
Ik ook, die 2 nummers zijn het coolst van Ta-dahquote:Op maandag 18 september 2006 19:39 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben Ooh! verslaafd
Paul McCartney klinkt ook erg lekker.
* -Marjo- too...quote:Op donderdag 21 september 2006 16:55 schreef IedeK. het volgende:
* IedeK. is verliefd op I Don't Feel Like Dancing![]()
Ik doe meequote:Op donderdag 21 september 2006 16:55 schreef IedeK. het volgende:
* IedeK. is verliefd op I Don't Feel Like Dancing![]()
quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:25 schreef hesselmid het volgende:
Haha, ik had m'n cd thuis laten liggen, zegt m'n vader net: "Wat een wereldplaat"
Niet dus!quote:
Het is 22:57quote:
Ik weet het.quote:
quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik weet het.
Alleen op de website van MTV staat ook dat ze nu een uur lang Keane gaan uitzenden.
Ik heb 'Laura' bij toeval ontdekt en dacht meteen; wat een heerlijk nummertje!quote:Op woensdag 11 februari 2004 15:43 schreef Rosnesda het volgende:
ik heb the Scissor Sisters juist niet leren kennen door hun Floyd-ripoff, maar door 'Laura'. Beluister dat liedje eens.
De clip is mooi. Misschien wel mooier dan het nummer.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:23 schreef Cybart het volgende:
Jammer dat ze Land Of A Thousand Words als nieuwe single uitbrengen....
vind ik niet het sterkste nummer van Ta-Dah...
Ik dacht dat MTV een James Bond film aan het uitzenden was toen ik de clip zagquote:Op donderdag 16 november 2006 16:56 schreef dwerg het volgende:
De clip is mooi. Misschien wel mooier dan het nummer.
sommige nummers doen mij denken aan het bandje Mud van vroeger (Tiger feet?)quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:02 schreef Arcee het volgende:
Ik ben er eindelijk uit waar Don't Feel Like Dancing me aan doet denken. Niet aan Long Train Running van de Doobie Brothers, maar aan Listen to the Music.
waarom zijn die concerten altijd zo ver weg?quote:Op woensdag 29 november 2006 08:17 schreef Liejannuh het volgende:
Op 22 april staan ze in de HMH in Amsterdam!!
Kaartjes kosten 29 euro (ex servicekosten natuurlijk)!
Tof!
Raadpleeg de officiele site van de Scissor Sisters eens?quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:49 schreef Hapertje het volgende:
Biggest concern... gaat de 22e april nog wel door?
Thanx voor de tip.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:13 schreef Cybart het volgende:
Vanavond zijn ze te gast bij de Sinterklaasaflevering van Paul de Leeuw!!!!!
Even onder zijn tabberd kijken waarschijnlijkquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Komen ze dan ook bij Sinterklaas?
Ja, laat ze het nou ook weer niet te gay makenquote:Op zaterdag 2 december 2006 21:14 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Jake in pak niet eens in een hotpants ofzo
Kan je er niet ff een megauploadurletje van maken?quote:
Vind je?quote:Op maandag 25 september 2006 19:08 schreef SCH het volgende:
Het album is echt geweldig.
Ieder nummer is weer een juweeltje. Opzwepende disco, mooie ingetogen zang en heerlijke banjo's.
Songfestivalmuziek maar dan van kwaliteit
Kut dan moet ik werkenquote:Op maandag 4 december 2006 17:26 schreef Liejannuh het volgende:
Voorverkoop begint morgen om 10.00 uur.
Wat een tof sinterklaaskadootje!
quote:Op maandag 4 december 2006 17:26 schreef Liejannuh het volgende:
Voorverkoop begint morgen om 10.00 uur.
Wat een tof sinterklaaskadootje!
Is goed te doen in de HMH hoor.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:11 schreef mariel18 het volgende:
Zijn allemaal staanplaatsen: dan twijfel ik toch wat als oudere moeder uit het oosten des lands
Nee hoor, het loopt achterin wat op, daar kan je altijd prima terecht met goed uitzicht en sta je toch niet zo ver weg.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:24 schreef mariel18 het volgende:
[..]
Ofwel je hoeft niet uren van te voren aan te komen om toch wat te zien?
Dank! Dan toch maar kaartjes gekocht!quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, het loopt achterin wat op, daar kan je altijd prima terecht met goed uitzicht en sta je toch niet zo ver weg.
Het is gister aangekondigd..quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:01 schreef HuubTuub het volgende:
heeft ook kaartjes!!!!!!!
![]()
Ook een raar moment om zo maar spontaan te beginnen met de verkoop.
Maar ik zit niet 24 uur per dag achter de computer op de ticketservicesite... en ik kreeg ook geen Ticket-meldig.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:27 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het is gister aangekondigd..
Staan wel een paar goede nummers opquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:55 schreef MaJo het volgende:
Ik ken nog steeds alleen maar I don't feel like dancingHoe is de rest van het album? Vergelijkbaar qua nummers of totaal anders? I don't feel like dancing blijft geweldig
Oh ja, jij bent m'n faghag die avond he?quote:
Nope..ik kan nog bestellen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:15 schreef Asclepius het volgende:
Is het nou uitverkocht???? ticketservice doet raar....
Laura is van het eerste album. Het eerste album is wat ongelikter zeg maar, ook wat vunziger. Al vind ik op beide toppertjes staan. Ik ben ze meer gaan waarderen sinds het tweede album.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:00 schreef MaJo het volgende:
Zit nu op youtube een beetje te luisteren. Nu naar Laura, dat is van het oude album als ik het goed heb begrepen? Klinkt lekkerMisschien eerst het eerste album aanschaffen of is het nieuwe album beter?
Dat geld heb ik nietquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:19 schreef Asclepius het volgende:
zou je er ook 7 voor mij kunnen bestellen, of is dat een hele rare vraag?? I'm getting pretty desperate now...
Ik ben trouwens automatisch ingelogd bij Ticketservice. Probeer eens eerst een account aan te maken en DAN te bestellen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:36 schreef Asclepius het volgende:
Dat is echt bizar. Twaalf keer geprobeerd, een vriendin heeft het op een andere computer geprobeerd en ik heb ticketservice gebeld. Allemaal met hetzelfde resultaat: uitverkocht...
En ook 1 ticket bestellen lukt me niet...
Wat als je nu 7 keer 1 ticket voor me zou gaan bestellen??
Ik ben ingelogd... zonder resultaat.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:37 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ik ben trouwens automatisch ingelogd bij Ticketservice. Probeer eens eerst een account aan te maken en DAN te bestellen?
Maar je vraagt toch niet aan iemand die je niet kent of die even 250 euro voorschiet? Ook al raakt hij die kaarten op de zwarte markt nog kwijt, daar gaat het niet om. Ik vind het een erg brutale vraag...quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:39 schreef Asclepius het volgende:
dat laat wel zien dat ik heel erg desperate ben...
(en ik vertrouw een moderator wel, en als hij mij niet vertrouwt (niet heel onbegrijpelijk) dan zijn de tickets evt echt wel te verpatsen via ebay/marktplaats...)
Ik ook hoorquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar je vraagt toch niet aan iemand die je niet kent of die even 250 euro voorschiet? Ook al raakt hij die kaarten op de zwarte markt nog kwijt, daar gaat het niet om. Ik vind het een erg brutale vraag...
i agree, maar nooit geschoten is altijd mis...quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar je vraagt toch niet aan iemand die je niet kent of die even 250 euro voorschiet? Ook al raakt hij die kaarten op de zwarte markt nog kwijt, daar gaat het niet om. Ik vind het een erg brutale vraag...
Dacht ik ook al..quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:45 schreef MaJo het volgende:
Ik kan nog steeds bestellen overigens. Misschien is het slim als CDP en ik dat even niet meer doen, op deze manier gaan de kaartjes steeds 3 minuten on hold. Blijven proberen dus
no shit, Sherlock...quote:Op woensdag 6 december 2006 18:42 schreef Echoes het volgende:
Rob van someren zei een keer op de radio dat scissor sister komt van als 2 vrouwen met hun mutsen tegen mekaar aan gaan rommelen
Idd! vond het wel leukquote:Op donderdag 7 december 2006 09:31 schreef bladibladibla het volgende:
Gisteren in het Net5-programma Restaurant Makeover heel veel Scissor Sisters: I don't feel like dancing, Ooh en Lights.
ik heb geen songtexten van de nummers, maar dát zingt ie dus!!quote:Op donderdag 7 december 2006 12:25 schreef Hapertje het volgende:
Ik was even bang dat de zin: I want you seed on my face weer over de klussers gegooid zou worden. Maar op tijd ging de schuif dicht hahaha
Zingt ie dat?quote:Op donderdag 7 december 2006 12:25 schreef Hapertje het volgende:
Ik was even bang dat de zin: I want you seed on my face weer over de klussers gegooid zou worden. Maar op tijd ging de schuif dicht hahaha
ja oke, maar ik verstond seat i.p.v. seed...was op zich ook wel logisch geweest, maar seed is logischerquote:Op donderdag 7 december 2006 13:25 schreef JeroenV het volgende:
Dat viel me gelijk al op;
Got nothing but your seed on my face...
aftellen!!quote:
Ik dacht altijd dat hij "finger in the bag" zong.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:38 schreef MadGuy het volgende:
"I ain't got nothing but your seed on my face / You put them babies to waste / without your finger in the pie"
Heel suggestief.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:18 schreef SCH het volgende:
De eerste cd blijft ook cool
Zekers maar ook Tits on the radio is hilarisch.quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Filthy/Gorgeous, Laura en Take your mama out zijn echte klassiekers
Ik zag deze post en toen bedacht ik me ineens dat ik dus net bij mijn post een envelop vond waarvan ik dacht dat het vast weer eens geadresseerde spam was. Maar het zijn de kaartjes voor de Scissor Sisters!quote:
Niet kopen, eerste CD kopen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:55 schreef MaJo het volgende:
Ik ken nog steeds alleen maar I don't feel like dancingHoe is de rest van het album? Vergelijkbaar qua nummers of totaal anders? I don't feel like dancing blijft geweldig
Vanavond zoals eerder vemeldt om 0.05 op Veronica het concert!quote:They’re Gorgeous, You’re Filthy
In this excerpt from our October cover story with Babydaddy and Jake Shears of Scissor Sisters, the band’s queer ringleaders talk about how it used to be a lark to be a Sister. Then they became famous. Now older and wiser, their brilliant new album tells a tale.
By Tom Donaghy
“My heart feels dead inside / It’s cold and hard and petrified / Lock the doors and close your eyes / We’re going for a ride.”
Not exactly lyrics you’d expect from the bright-as-sunshine Scissor Sisters. But get ready: Their new album, Ta-Dah, is laced with them. You see, after the phenomenal success of their self-titled debut album, the Sisters were spent, beat, wiped—and more than a little cranky.
“I could throw you in a lake / And feed you poisoned birthday cake / I could bury you alive / But you might crawl out with a knife (and kill me).”
Wow. Looks like the queer stylings of this good-time party band have turned a few shades darker. What happened?
A lot: Just over two years ago Scissor Sisters were playing small clubs in the Williamsburg neighborhood of Brooklyn, N.Y., and it was all a lark. Since then they’ve conquered dance floors and concert halls everywhere, in the process becoming international pop stars with all the attendant hoopla: collaborating with Kylie, jetting to Elton’s wedding, being showered with praise from Ibiza to Coachella. Their album went to number 1 in the United Kingdom and spawned five top-20 singles. In the last two years they’ve received two Grammy nominations, one for their cover of “Comfortably Numb” and the other for “I Believe in You,” which they wrote for Kylie. Bam, bam, bam—fame, glamour, riches. Pretty heady stuff for a band with three openly gay members—a configuration that has never before occurred in the history of pop music. But then they were expected to do it all over again. And that’s what happened.
“We were worried,” says Babydaddy. “We felt all this pressure to be that ‘fun, happy, disco, electronic dance band’—but we didn’t feel in the mood to make that kind of music.”
“We had to be so careful,” says Jake, his voice tinged with trepidation. “There’s that second album cliché about bands writing about how terrible hotel rooms are—and we’d just spent a year and a half in terrible hotel rooms.”
Although the entire band collaborates on the songs, Jake and Babydaddy experienced the brunt of the burden. “We’re the nucleus of the group,” says Babydaddy. “We hang out in the studio waiting for inspiration, and then the others come around and add to it. But we had to figure out how to write music again after being on the road for so long.”
Everyone stood around staring at each other for months and months, and then Jake’s body revolted. “We’d been touring for so long that I was still getting adrenaline rushes, which felt like panic attacks. Add to that the anxiety of having a really enormous task of writing our second album. It felt like my stomach was falling out.” The combination was toxic: Jake slid into depression, scaring those around him who were used to Jake as their superpeppy serotonin-saturated ringleader. Papers in the United Kingdom, where the band’s success was most pronounced, recently splashed headlines suggesting that Jake had been suicidal during this period.
“I wasn’t suicidal,” he says. “It was just a really tough period.”
To say the least. He and Babydaddy bounced around the world looking for inspiration, hiding away in friends’ houses, driving the people around them a little crazy with their intensity. And right when most of the tracks were completed and the Sisters seemed to be out of the woods, Jake’s best friend, Mary, for whom he wrote the song “Mary,” passed away suddenly after complications from surgery. They’d met on a phone chat line when Jake was 15 and Mary was 21, bonding over a shared fascination with junk culture.
“She looked out for me. I was somehow getting into gay bars, and she would drive an hour to wait in the parking lot until I was ready to go home.”
The two spoke on the phone every day until she died, but Mary never felt confident about their friendship. “She’d struggled with obesity for a long time and didn’t understand why someone she thought was living ‘a fabulous life’ would want to be her friend. I wrote the song to reassure her.” Her death was devastating to Jake as she is the first person he has ever lost.
“Somehow,” says Babydaddy, “we found moments of forgetting and something positive in the struggle. Those moments made this album.” He marvels that early reviews have described the album as a dancey party album because “the process wasn’t a party. A lot of it was finding the light at the end of the tunnel.” The result of all that pressure is a pop diamond.
Mijn advies: tweede CD ook kopen. Ook de andere liedjes zijn leuk, maar je moet er even inkomen. I Can't Decide is hilarisch en Lights is heerlijk discotastisch net als IDFLD.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:56 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Niet kopen, eerste CD kopen.![]()
![]()
Van tweede CD OOh en Kiss You Off nog binnenslepen, rest is maar zo-zo.
mee eens!!quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:05 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Mijn advies: tweede CD ook kopen. Ook de andere liedjes zijn leuk, maar je moet er even inkomen. I Can't Decide is hilarisch en Lights is heerlijk discotastisch net als IDFLD.
Overigens heb ik It Can't Come Quickly Enough herontdekt van het eerste album.
Over een kwartiertje dus!quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:40 schreef dwerg het volgende:
Veronica in concert: Scissor Sisters. Vanavond om 0.05. Op Veronica dus.
Ah, daar zijn mijn servicekosten naar toequote:Op zondag 10 december 2006 00:51 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
TicketmasterJe besteld 2 kaarten, betaalt en krijgt er 4 opgestuurd
Ja, maar ff afwachten of ze me nog contacten eroverquote:Op zondag 10 december 2006 01:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah, daar zijn mijn servicekosten naar toe. Veel plezier ermee
.
Controleer ook maar even of ze je ook 4 kaarten in rekening brengen.quote:Op zondag 10 december 2006 01:09 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ja, maar ff afwachten of ze me nog contacten erover
Aan mij bijvoorbeeld?quote:Op zondag 10 december 2006 08:50 schreef HuubTuub het volgende:
Wel een voordeel dat het is uitverkocht, dan raak je ze zeker kwijt.
Ik heb ze gelijk die ochtend via iDeal betaald dus ze kunnen niet meer afschrijven.quote:Op zondag 10 december 2006 08:50 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Controleer ook maar even of ze je ook 4 kaarten in rekening brengen.
Wel een voordeel dat het is uitverkocht, dan raak je ze zeker kwijt.
Bij mij helaas andersom gegaan: bestelde met veel pijn en moeite mijn zeven kaartjes (in zes bestellingen en evenveel betalingen...), blijkt er slechts een bestelling goed te zijn aangekomen. Waarmee ik eindig met één kaartje, wat excuses van Ticketmaster, en ik zal het teveel betaalde geld zsm terug krijgen...quote:Op zondag 10 december 2006 00:51 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
TicketmasterJe besteld 2 kaarten, betaalt en krijgt er 4 opgestuurd
Da's lullig!quote:Op zondag 10 december 2006 15:24 schreef Asclepius het volgende:
[..]
Bij mij helaas andersom gegaan: bestelde met veel pijn en moeite mijn zeven kaartjes (in zes bestellingen en evenveel betalingen...), blijkt er slechts een bestelling goed te zijn aangekomen. Waarmee ik eindig met één kaartje, wat excuses van Ticketmaster, en ik zal het teveel betaalde geld zsm terug krijgen...
iTunes, freerecordshop.nl... dat soort sites. De Consumentenbond heeft pas nog een test gedaan met mp3sites.quote:Op zondag 10 december 2006 14:46 schreef releaze het volgende:
joh, waar kan je dit legaal downloaden?Het cdhoesje ziet er leuk uit and all, maar ik draai gewoon echt geen cds meer en wil gewoon het album digitaal
maar ik heb nog nooit wat/ergens muziek legaal gedownload
iemand tips?
Welke A'pen?quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:32 schreef Keios het volgende:
De sissies komen naar 'hof ter lo' in A'pen op 21 april.
Natuurlijk weer te vinden op youtubequote:Op zondag 10 december 2006 12:12 schreef MadGuy het volgende:
De video van A Land Of A Thousand Words is wel leuk gedaan trouwens: net een James Bond introfilm...
Tofquote:LONDEN - De New Yorkse popband The Scissor Sisters heeft besloten een deel van zijn inkomsten aan goede doelen te schenken. De opbrengst van de uitverkochte tournee door Groot-Brittannië gaat naar zeventien liefdadigheidsinstellingen, waaronder een opvangcentrum voor daklozen.
Dat meldden Britse media woensdag. The Scissor Sisters scoren op dit moment hoog in veel hitparades met de single I Don't Feel Like Dancin'. De muziek van de band kenmerkt zich door een mix van glamrock, disco en alternatieve muziek.
Die zijn niet op CD verschenen. Ze zijn wel te vinden op The Demo Album, de uitgelekte opnamen van de demo's voor hun eerste album.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:16 schreef rena het volgende:
Van welke cd komen trouwens Bicycling with the devil & Step aside for the man?
Dat dacht ik al, tenminste, ik vermoedde het nadat ik een inzending zag voor een fotowedstrijd met als thema Pink Floyd. De winnaars titel van de foto was: My hands felt just like two balloons...quote:Op maandag 12 februari 2007 11:48 schreef bladibladibla het volgende:
Comfertably Numb?
Dat is inderdaad een Pink Floyd cover
quote:Scissor Sisters naar Westerpark
DELFT (ANP) - De New Yorkse band Scissor Sisters geeft op 4 juli een concert in het Westerpark in Amsterdam. De flamboyante muzikanten zijn populair in Nederland want het concert van 22 april in de Heineken Music Hall was in een mum van tijd uitverkocht.
De kaartverkoop voor het concert in het Westerpark begint vrijdag, meldde een Mojo-woordvoerder dinsdag.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:22 schreef calvobbes het volgende:
Voor diegene die te laat waren voor de HMH:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |