abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:46:00 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17061198
Als je voor een streng asielbeleid bent dan ben je vaak al snel een racist in discussies, vergelijkingen met WO II zijn altijd snel gemaakt. Ook als je de Islam niet zo fijne godsdienst vindt trekt men dat al gauw door op de afkomst van moslims en ben je een racist (alsof er geen blanke moslims zijn). Nieuwsberichten waarin de afkomst van allochtone daders genoemd wordt worden als "aanzetters tot rassenhaat" benoemd. Als je opmerkt dat er naar verhouding wel veel allochtonen gebruik maken van sociale uitkeringen of zich regelmatig schuldig maken aan strafbare feiten dan ben je al snel een racist.

Kom ik dus tot de conclusie dat racisten eigenlijk helemaal niet zo fout zijn dan. Door alles maar als racisme te bestempelen krijgt het woord alleen maar een positieve klank. Immers, liever een racist dan je kop in het zand steken niet waar?

Krijgen jullie nou ook niet de indruk dat het overvuldig gegooi met de term racisme (en ook termen als disciminatie e.d.) uiteindelijk alleen maar tegendraads werken?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_17061273
Het ergste is nog als mensen gooien met termen die ze zelf niet begrijpen en waar ze niets vanaf weten, zoals

Nsb-er, Nazi, Fascist, ss-er,

pi_17061306
Eindelijk een verstandig iemand op Fok!, kom je niet vaak tegen. WEG MET DE -3 GENERALISATIE.
pi_17061335
Sluit mooi aan op: Vinden allochtonen het wel erg om gediscrimi...

Soms is (zogenaamd) rascisme sociaal.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 10-02-2004 15:50]

dinsdag 10 februari 2004 @ 15:50:03 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17061337
doet me denken aan dat spam mailtje svan laatst van die gozer die het asielbeleid steunde: dat bericht werd door velen ook omschreven als racistisch terwijl hij in principe alleen maar zijn steun betuigde aan het regeringsbeleid
[..]
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:50:42 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17061362
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:46 schreef MikeyMo het volgende:
Als je voor een streng asielbeleid bent dan ben je vaak al snel een racist in discussies
Als je allochtoon bent, ben je al snel een crimineel in discussies
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_17061380
Racisme is dom - TS weet niet wat racisme is.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:51:48 #8
46511 Linz
held der helden
pi_17061395
mensen grijpen veel te snel naar het begrip racisme. Iemand van racisme beschuldigen mag je niet zomaar doen, daarvoor is het een te zwaar begrip.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:52:29 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17061424
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:51 schreef SCH het volgende:
Of je leest de OP ipv enkel de Topictitel
[..]
pi_17061428
-edit- post verwijderd door mod, doe eens normaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-02-2004 15:56]

dinsdag 10 februari 2004 @ 15:53:30 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17061462
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

*gedaan*

Racisme is dom.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:53:34 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17061465
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:50 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik noem alleen allochtonen crimineel als ze een criminele actitiviteit hebben ondernomen, maar datzelfde geldt voor autochtonen.
[..]
pi_17061480
Er word ook nog wel eens vergeten dat niet alleen blanken rascistisch zijn,
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:54:11 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17061489
Mensen begrijpen het verschil niet tussen kritiek en het zijn van een racist. Heb je bijvoorbeeld kritiek op Israel. Ben je gelijk anti-joods en anticimiet. heb je kritiek op de islam enz ben je gelijk een racist. En om het met de generaal eens te zijn. Er worden te pas en te onpas termen uit de tweede wereld oorlog gebruikt. Zonder daarvan de historiche context te kennen. Maar geef toe dat ik me daar ook wel eens schuldig aan maak. Om een discussie een beetje op gang te houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:54:24 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17061493
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

*gedaan*

Racisme is dom.

is het ook, net zo als het dom is om het maar te pas en te onpas te gebruiken.
[..]
pi_17061518
quote:
Jesus saves but death prevails.
pi_17061521
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat deed ik en je komt met loze beweringen. Kun je wat voorbeelden posten van wanneer mensen racist worden genoemd als ze iets over het asielbeleid zeggen. Ik heb sterk de indruk dat je dat nogal misbruikt - en dat het je goed uitkomt.
pi_17061558
gevaarlijke gedachte van de TS... racisme is beter dan de kop in het zand steken.. Blijf maar zo zwart/wit denken, dat lost alles op.
  Moderator dinsdag 10 februari 2004 @ 15:56:36 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17061568
racisme en discriminatie zijn fout en in Nederland illegaal op een enkele uitzondering na.

zaken in de op vallen overigens daar niet onder imo tenzij je wetten gaat bedenken die enkel voor 1 specifieke bevolkingsgroep gelden.
(Dus bv enkel hoofddoeken verbieden voor moslims en het bij de rest wel toelaten)

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17061580
Volgens mij komen op Fok nauwelijks echte racisten - Nordcore wordt meestal meteen geboond. Er worden wel af en toe racistische opmerkingen gemaakt, maar zolang dat incidenteel is, is het niet zo'n punt. Je bent toch niet meteen een racist?

Ik kom wel veel domme vooroordelen tegen.

dinsdag 10 februari 2004 @ 15:57:20 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17061589
Gister hing er op het balkon van de 2e kamer nog een mooi spandoek verwijzend naar deportaties in de 2e wereldoorlog in het debat over het asielbeleid.

een naargeestige vergelijking dat kant noch wal raakt.

[..]
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:57:29 #22
80615 greedkillingz
ik haat iedereen
pi_17061593
Ik ben al zo vaak voor racist uitgemaakt dat ik het tegenwoordig maar meteen beaam. ( Zo van ja tuurlijk wat jij zegt )
Om vervolgens het verwijt glashard terug te gooiën, ( En waar ben jij dan nu mee bezig? ) Als men mij dan weer voor "klote hollander" uitmaakt?
-- Toen pissen plassen werd , Is het GEZEIK begonnen --
-- Therapy has taught me______ that nothing is my fault --
-- Bleeding inside a bubble of pain --
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:57:31 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17061596
quote:
Ik denk wat de TS aangeeft is dat als je kritiek hebt op bepaalde groepen. Je gelijk voor racist word uitgemaakt. En dat het niet altijd terecht is om te doen. Alleen wordt dat wat verkeerd uitgedrukt door de TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:58:53 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17061643
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
gevaarlijke gedachte van de TS... racisme is beter dan de kop in het zand steken.. Blijf maar zo zwart/wit denken, dat lost alles op.
het gaat er dus om dat wanneer je enigzins kritisch bent en gewoon beestjes bij de naam durft te noemen er mensen zijn die onpas voor racist uitmaken.

Niet dat racisme goed is.

[..]
pi_17061704
Eigenlijk valt mij iets anders op, links noemt rechts snel racistisch. Rechts noemts links snel dom en inzichtloos. Er is een enorme splitsing en kampvorming aan het ontstaan. Een beetje het 'either with us or against us' gevoel.

Ik vind mensen racistisch wanneer zij zeggen dat Nederlanders beter zijn dan Marrokanen.
Ik vind mensen niet racistisch wanneer zij zeggen dat Nederland 'vol' is.

Ik haal enkel de 2e wereld oorlog aan als ik zie dat mensen vrijheden die wij in die oorlog gewonnen hebben willen verspelen uit angst.

Ik zie mezelf niet als links en niet als rechts. De laatste keer stemde ik VVD, nu weet ik echt niet meer waar ik op moet stemmen, geen van de huidige politieke partijen staan nou eigenlijk echt waar ik voor sta.

GL is te links en naief.
VVD is te rechts voor mijn doen
CDA is te zakelijk en hard
SP is te lief.

Er blijft zo weinig over, mischien D66? Ik weet het niet. Ik weet iig wel dat ik niet 'links' of 'rechts' ben zoals bekend in de populaire definities. Maar heel veel mensen noemen mij wel links op fok.

Als ik een ding geleerd heb dan is het wel dit: Internetfora en discussies zoals je die op Fok! tegenkomt moet je vooral niet te serieus nemen en al helemaal niet zien als een 'afspiegeling' van onze maatschappij.

Racistisch of fasistisch? Alleen dus wanneer mensen zichzelf verheven voelen boven een totale cultuur of ras.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 16:03]

dinsdag 10 februari 2004 @ 16:01:42 #26
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17061724
Het begrip 'racist' is uit pure onmacht van de linkse kerk die haar macht de afgelopen jaren langzaam aan zag afbrokkelen veel te vaak gebruikt en uiteindelijk gedevalueerd tot een nietszeggend begrip.

Vroeger boezemde het angst in, niemand wilde voor 'racist' worden uitgemaakt. Je kon er iedereen monddood mee maken, wat ook gewoon de afgelopen 25 jaar ook gewoon gebeurde. 'Pas maar op, anders noem ik je een racist!'

Nu lacht iedereen erom. 'Een racist? Sure, lekkâh belangerêk!'

Kijk maar naar PF: die werd openlijk voor racist uitgemaakt vanwege z'n plannen met het asielbeleid. Het huidige kabinet is nog stenger, maar geen hond die het nog in z'n hoofd haalt het woord 'racist' erbij te halen.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_17061731
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het gaat er dus om dat wanneer je enigzins kritisch bent en gewoon beestjes bij de naam durft te noemen er mensen zijn die onpas voor racist uitmaken.

Ik weet wat je bedoelt en ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar het is niet of-of er hoeft niet gekozen te worden tussen het zijn van een racist en iets anders. Racisme is een ziekte die de wereld al sinds mensenheugenis teistert, daar wil je je echt niet mee asocieren.
pi_17061768
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:52 schreef pberends het volgende:
-edit- post verwijderd door mod, doe eens normaal.
Hier nu heb je het al. Je probeert een user te demoniseren, en je wordt gelijk voor rascist uigemaakt!
pi_17061821
je hebt toch ook positieve disciminatie? dan zal er ook wel positieve rascisme zijn
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:06:10 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17061837
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:01 schreef Lemmeb het volgende:
Het begrip 'racist' is uit pure onmacht van de linkse kerk die haar macht de afgelopen jaren langzaam aan zag afbrokkelen veel te vaak gebruikt en uiteindelijk gedevalueerd tot een nietszeggend begrip.
Laten we even niet vergeten dat zowel het CDA en de VVD ook zeer vaak in de regering hebben gezeten. En dus mede verantwoordelijk zijn voor het falende allochtonen beleid. Dus rot op met je linkse kerk.
pi_17061838
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:00 schreef BloodRayne het volgende:
Eigenlijk valt mij iets anders op, links noemt rechts snel racistisch. Rechts noemts links snel dom en inzichtloos. Er is een enorme splitsing en kampvorming aan het ontstaan. Een beetje het 'either with us or against us' gevoel.

Ik vind mensen racistisch wanneer zij zeggen dat Nederlanders beter zijn dan Marrokanen.

Ik haal enkel de 2e wereld oorlog aan als ik zie dat mensen vrijheden die wij in die oorlog gewonnen hebben willen verspelen uit angst.

Ik zie mezelf niet als links en niet als rechts. De laatste keer stemde ik VVD, nu weet ik echt niet meer waar ik op moet stemmen, geen van de huidige politieke partijen staan nou eigenlijk echt waar ik voor sta.

GL is te links en naief.
SP is te lief.

Er blijft zo weinig over, mischien D66? Ik weet het niet. Ik weet iig wel dat ik niet 'links' of 'rechts' ben zoals bekend in de populaire definities. Maar heel veel mensen noemen mij wel links op fok.

Als ik een ding geleerd heb dan is het wel dit: Internetfora en discussies zoals je die op Fok! tegenkomt moet je vooral niet te serieus nemen en al helemaal niet zien als een 'afspiegeling' van onze maatschappij.

Racistisch of fasistisch? Alleen dus wanneer mensen zichzelf verheven voelen boven een totale cultuur of ras.

SP te lief? Raad eens welke partij het asielzoekersbeleid als een van eerste partijen afkeurde, er zich tegenuit sprak en voor een racistische bende werd uitgemaakt?
pi_17061874
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

SP te lief? Raad eens welke partij het asielzoekersbeleid als een van eerste partijen afkeurde, er zich tegenuit sprak en voor een racistische bende werd uitgemaakt?

Laten we zeggen dat de SP 'te lief' is qua sociale zekerheid, en dus ook voor allochtonen, om ze maar ff over 1 kamp te scheren.
pi_17061879
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:01 schreef Lemmeb het volgende:

Vroeger boezemde het angst in, niemand wilde voor 'racist' worden uitgemaakt. Je kon er iedereen monddood mee maken, wat ook gewoon de afgelopen 25 jaar ook gewoon gebeurde. 'Pas maar op, anders noem ik je een racist!'

Hetzelft gebeurt nu dus ook, kijk maar uit, want ik noem je links!

En wat heeft de 'linkse kerk' nou precies voor betekenis?

pi_17061907
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat de SP 'te lief' is qua sociale zekerheid, en dus ook voor allochtonen, om ze maar ff over 1 kamp te scheren.

Dat is precies wat ik bedoel. Sorry voor de onduidelijkheid daarin, Toffe_Ellende.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 10-02-2004 16:08]

dinsdag 10 februari 2004 @ 16:08:12 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17061910
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:06 schreef Megumi het volgende:
Laten we even niet vergeten dat zowel het CDA en de VVD ook zeer vaak in de regering hebben gezeten. En dus mede verantwoordelijk zijn voor het falende allochtonen beleid. Dus rot op met je linkse kerk.
We hebben het nu niet over het falende beleid. Dat is een heel ander verhaal.

We hebben het nu alleen over het begrip 'racisme', dat voornamelijk door de links kerk werkt gebruikt om allochtonenproblemen onbespreekbaar te houden.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_17061919
Nationalisme schijnt weer erg in trek te zijn de laatste tijd. Alle typische hollandse dingen worden weer als bijzonder gezien terwijl ze een tijd terug nog werden gezien als oudbollig en ouderwets. Mensen zien andere culturen als een bedrijging voor onze geweldige hollandse cultuur. Veel mensen hier zien de westerse/hollandse cultuur als de enigste, juiste en beschaafde cultuur en proberen die te beschermen door alle 'achterlijke' culturen buiten de deur te houden. Maar die achterlijke culturen zijn echt niet in alle aspecten zo achterlijk. Iedereen grijpt altijd meteen weer naar dat vrouwen slaan. Maar zijn wij met al onze drugs, drank, genotsmiddelen en steeds minder respect voor elkaar niet juist primitiever dan andere culturen. En wat is primitief? Ik denk dat wij, die al hun hele leven in deze cultuur wonen niet kunnen oordelen dat onze cultuur beter/beschaafder is.
Westers egoisme. Is dat ook niet primitief? Dat wij durven denken/beweren dat onze cultuur de beste is, de meest logische?
Jupiler is goed
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:09:09 #37
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_17061943
Orgineel van BloodRayne
quote:

GL is te links en naief.
SP is te lief.

LPF

Mee eens en met alle respct voor de Mods, een ietwat minder genuanceerde uitspraak, wordt (te?) vaak gelijk gewist. Ik weet niet of ik het er mee eens ben, aangezien ik de orginele post dan niet heb gezien, maar dan is er iig sprake van censuur.

U got it!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_17061990
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:08 schreef Lemmeb het volgende:
... links kerk ...
Nogmaals, leg eens uit waarom jij het begrip 'Linkse Kerk' gebruikt.
pi_17062013
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:58 schreef MikeyMo het volgende:
Nu weer niet?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:11:22 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17062023
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

We hebben het nu niet over het falende beleid. Dat is een heel ander verhaal.

We hebben het nu alleen over het begrip 'racisme', dat voornamelijk door de links kerk werkt gebruikt om allochtonenproblemen onbespreekbaar te houden.

En het CDA en de VVD spraken er net zo hard niet over. Dus de rechtse kerk valt ook zeer veel te verwijten. Ik ben geen voorstander van Pim. Maar hij heeft het probleem dus wel bespreekbaar gemaakt. En dat twerwijl alle andere partijen links of rechts deden of ze boter op hun hoofd hadden.
pi_17062069
Zullen we het begrip 'kerk' anders gewoon eventjes buiten beschouwing laten?
pi_17062103
Nogal naief gesteld. Het is niet zo simpel als dat.
Racisme is een vorm van discriminatie. In het geval van racisme is het een vorm van discriminatie, gebaseerd op ras. Discriminatie betekent 'onderscheid maken'. Dus een racist is iemand die onderscheid maakt op basis van ras.
Net zoals een sexist iemand is die onderscheid maakt op basis van geslacht. Tot zover is daar niks mis mee. Maar wat betekent dat in de praktijk?

In de praktijk betekent het vaak dat er vooroordelen ontstaan. Je kunt rustig zeggen dat iemand negeroide is. Maar dat betekent niets anders dan dat hij/zij een donkere huidskleur heeft en nog een aantal bijbehorende uiterlijkheden. Maar het zegt niks over zijn/haar karakter. Er is geen enkele reden om die conclusie te verbinden, en in dergelijke gevallen zal je snel uitgemaakt worden voor de negatieve connotatie van het woord 'racist'. En terecht.
Een steekproef kan nooit erop gericht zijn om mensen een label op te plakken. Een label opplakken is iets dat de nazi's heel letterlijk deden, in de vorm van gele sterren of roze driehoeken enzo.

Het over een kam scheren van groepen mensen is nooit goed. Zelfs niet als je weet dat de meerderheid van een bepaalde groep mensen, die een overeenkomstig kenmerk hebben, zoals ras, ook een ander kenmerk gemeenschappelijk hebben. Voorbeeld: ook al is de meerderheid van de marokkaanse jeugd (kenmerk 1) crimineel (kenmerk 2), dan kun je dat nog steeds niet als kenmerk voor de hele groep zien. Het is ook niet omkeerbaar (de meerderheid van de criminelen zijn marokkaanse jongeren). Er is dus geen 1 op 1 verhouding.

Ik ben man, maar vind het niet OK om door vrouwen als lastig te worden gezien, omdat de meeste mannen dat nu eenmaal zijn. Ik ben niet de meeste mannen, en wens niet op het kenmerk geslacht beoordeelt te worden voor andere (negatieve) kenmerken.

Wild Punks Amsterdam
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:13:40 #43
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17062106
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Mwoah, ze hebben begin jaren 80 inderdaad de brochure Kapitaal en Arbeid o.i.d. geschreven. Maar dat hebben ze toch vrij snel teruggetrokken. Het was ook nogal een socialistisch manifest, geschroeid op nationalistische leest. Maak zelf de koppeling maar.

Maar van de linkse partijen heeft de SP het beter begrepen dan de andere twee.

"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
pi_17062141
Dit is pas racisme
Van de FP.

Meisje (9) vermoord door Russische skinheads

In de Russische stad Sint-Petersburg is maandagavond een negenjarig meisje door skinheads zodanig mishandeld dat ze aan haar verwondingen overleed. Het elfjarige neefje en de vader van het meisje werden eveneens zwaar mishandeld, maar verkeren niet in levensgevaar.

De drie slachtoffers kwamen terug van de ijsbaan en werden op enkele meters van hun huis aangevallen door de groep. De skinheads staken onder andere met een mes op het meisje in, hierdoor verloor zij zoveel bloed dat ze overleed. Pas toen het meisje daadwerkelijk dood was, vluchtten de daders, waardoor de vader pas daarna een ambulance kon bellen.

Het aangevallen gezin is afkomstig uit Tadzjikistan en woont al enige tijd in Rusland. De afgelopen jaren hebben zich meer racistische incidenten voorgedaan in de stad.

dinsdag 10 februari 2004 @ 16:16:32 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17062195
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:12 schreef BloodRayne het volgende:
Zullen we het begrip 'kerk' anders gewoon eventjes buiten beschouwing laten?
Mee eens. Tot straks. Ga maar eens op huis aan.
pi_17062207
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

En het CDA en de VVD spraken er net zo hard niet over. Dus de rechtse kerk valt ook zeer veel te verwijten. Ik ben geen voorstander van Pim. Maar hij heeft het probleem dus wel bespreekbaar gemaakt. En dat twerwijl alle andere partijen links of rechts deden of ze boter op hun hoofd hadden.

Niet helemaal waar, Bolkestein heeft dit al eerder aangekaart en toen was de reactie van links ook voorspelbaar. Helaas is de VVD er daarna niet verder mee gegaan. CDA heeft zich wel heel stil gehouden imo, maar die hield zich over alles stil toen ze oppositie hoorden te voeren (toch raar dat ze daar voor beloond zijn )
pi_17062213
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik weet wat je bedoelt en ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar het is niet of-of er hoeft niet gekozen te worden tussen het zijn van een racist en iets anders. Racisme is een ziekte die de wereld al sinds mensenheugenis teistert, daar wil je je echt niet mee asocieren.

Zeg dat eens tegen een groepje marokkanen dat een oude jood aan het uitschelden is.
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_17062234
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:16 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Zeg dat eens tegen een groepje marokkanen dat een oude jood aan het uitschelden is.

Die zijn toch fout bezig? Dus is racisme fout. Simpel.
pi_17062305
quote:

[..]

Of zeg het maar eens tegen nazigabbers of foute skinheads. In beide gevallen zul je merken dat ze er geen fuck van begrijpen.
pi_17062362
quote:

[..]

Dat doe ik ook. Dat neemt niet weg dat racisme tegenover een andere marokkaan even onwenselijk is.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_17062426
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die zijn toch fout bezig? Dus is racisme fout. Simpel.

Jazeker...alleen heb je kans dat je voor racist wordt uitgemaakt alleen maar omdat je hun hindert bij hun bezigheden.
pi_17062437
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:23 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Jazeker...alleen heb je kans dat je voor racist wordt uitgemaakt alleen maar omdat je hun hindert bij hun bezigheden.

Tsja, hufters zullen er altijd blijven.
pi_17062587
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:23 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Ja en? Dat er mensen zijn die het woord op het verkeerde moment gebruiken, wil in mijn ogen nog niet zeggen dat racisme niet bestaat. Of dat het okay is om te zeggen: racisme is zo gek nog niet.
pi_17062790
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:28 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ja en? Dat er mensen zijn die het woord op het verkeerde moment gebruiken, wil in mijn ogen nog niet zeggen dat racisme niet bestaat. Of dat het okay is om te zeggen: racisme is zo gek nog niet.

En selectief racisme?? Dat je niet de hele bevolkingsgroep maar eerder het rotte gedeelte haat? Zoals de kutmarokkaantjes of agressieve turken. Dat die wat mij betreft gewoon subiet een nekschot mogen krijgen gewoon omdat er niet mee te praten is.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 16:36:32 #55
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17062846
Ik heb gewoon een bloedhekel aan alle asociale/criminele/domme mensen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17062868
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:34 schreef Dr.Stupid het volgende:
En selectief racisme?? Dat je niet de hele bevolkingsgroep maar eerder het rotte gedeelte haat?
Dat is dan toch geen racisme meer?
pi_17062922
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is dan toch geen racisme meer?

Ik heb dan gewoon gelijk dat ik het kutturken of kutmarokkanen vind?
pi_17062958
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:39 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Als je je gevoel voor mensen baseert op hun gedrag en niet op hun afkomst, is het geen racisme. Ik neem alleen aan dat je bij gelijk gedrag een kutnederlander en een kutmarokkaan op dezelfde manier "haat".
pi_17062960
quote:
Ongetwijfeld vind jij het kutturken of kutmarokkanen, dus dan heb je gelijk dat je dat vindt. Of het terecht is, of ergens opslaat, is wat anders.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 februari 2004 @ 16:40:27 #60
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17062971
quote:

[..]

Nee, want dan hang je er gelijk weer een etnisch label aan . Kutjongeren mag weer wel.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17063020
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:40 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als je je gevoel voor mensen baseert op hun gedrag en niet op hun afkomst, is het geen racisme. Ik neem alleen aan dat je bij gelijk gedrag een kutnederlander en een kutmarokkaan op dezelfde manier "haat".

Dat is niet misschien.
pi_17063106
Wat is wel fout en niet fout iedereen bekijkt het vanuit zijn eigen positie.
Het is een vicieuze cirkel... Leuk he...

[Dit bericht is gewijzigd door Carme op 10-02-2004 16:47]

pi_17063217
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:44 schreef Carme het volgende:
Wat is wel fout en niet fout iedereen bekijkt het vanuit zijn eigen positie.
Het is een vicieuze cirkel... Leuk he...
Ach, je moet wat doen zo tussen geboorte en sterven.
pi_17063446
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:48 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Ach, je moet wat doen zo tussen geboorte en sterven.

Juist daar gaat het om het leven van anderen zuur maken en er niet denkend mee omgaan
pi_17063704
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:55 schreef Carme het volgende:

[..]

Juist daar gaat het om het leven van anderen zuur maken en er niet denkend mee omgaan

Of eerder is het anderen afzeiken zodat je niet naar je eigen tekortkomingen hoeft te kijken. Je weet wel, als je met je vingertje naar iemand wijst dan zijn er nog altijd die vingers die naar jezelf wijzen maar dat zie je niet.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:28:05 #66
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17071558
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:40 schreef freud het volgende:

[..]

Nee, want dan hang je er gelijk weer een etnisch label aan . Kutjongeren mag weer wel.

mag je dan wel weer concluderen dat jij die jongeren de kutmarokkanen van de marokkaanse bevolking vindt?
[..]
pi_17073885
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mag je dan wel weer concluderen dat jij die jongeren de kutmarokkanen van de marokkaanse bevolking vindt?

Of beter de kutjongeren van de marokkanen.
pi_17098994
quote:
Stel het dan anders, de term racisme wordt te pas en te onpas gebruikt en daardoor is het een volkomen nutteloos en hol begrip geworden.

Hetzelfde geldt inmiddels voor allerlei WO2 gerelateerde termen, als die nu eens in de juiste context zouden worden toegepast dan zou het nog kunnen, maar ja.

Ten aanzien van alle anti-Duitse WO2 verwijzingen mag ook wel eens opgemerkt worden dat zulks hypocriet is, aangezien men in NL helemaal niet zo heldhaftig is geweest. Men probeert krampachtig een beeld te creeeren dat half Nederland in het verzet gezeten heeft.

pi_17099358
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:47 schreef drexciya het volgende:
Ten aanzien van alle anti-Duitse WO2 verwijzingen mag ook wel eens opgemerkt worden dat zulks hypocriet is, aangezien men in NL helemaal niet zo heldhaftig is geweest. Men probeert krampachtig een beeld te creeeren dat half Nederland in het verzet gezeten heeft.
In het verzet zaten een paar 100 mensen. Maar goed, dat is natuurlijk de "inner circle". De mensen die hand en span diensten hebben geleverd niet megerekend natuurlijk.
pi_17102857
Met respect.

Jullie maken wel zo'n probleem over racisme en facisme maar ik denk dat nationalisme mischien weer opkomt.:Y
(niet dat ik er blij mee ben want dit is mischien het gevaarlijkste voor een globalliseerde wereld):N

Dit zou mischien verklaren waarom mensen uit verschillende culturen elkaar beginnen te wantrouwen en zo snel vooroordelen geven.

pi_17127144
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:58 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

In het verzet zaten een paar 100 mensen. Maar goed, dat is natuurlijk de "inner circle". De mensen die hand en span diensten hebben geleverd niet megerekend natuurlijk.

Dat is mijn punt, men is zo hypocriet, en probeert zich goed voor te doen, maar de waarheid ligt iets anders.
pi_17127653
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:48 schreef _The_General_ het volgende:
Het ergste is nog als mensen gooien met termen die ze zelf niet begrijpen en waar ze niets vanaf weten, zoals

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_17132653
quote:
Klopt, en het is zo jammer dat daardoor erg vaak aan de discussie voorbij wordt gegaan die wél van belang is. Namelijk: Hoe lossen we de problemen op? Maar mensen laten het vaal bij zeuren, erg jammer.
pi_17135045
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:48 schreef _The_General_ het volgende:

Nog erger is het als deze mensen zichzelf Nazi of Neo Nazi noemen terwijl ze nog nooit hebben gezien wat de lui hebben aangericht.

Niet dat deze mensen serieus worden genomen, maar dat terzijde.

vrijdag 13 februari 2004 @ 00:44:45 #75
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_17135151
quote:
Polarisatie ... eindelijk wordt er eens echt politiek gedreven ipv van constant elkaar aars te kussen en opzoek te gaan naar ... consensus.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 00:47:03 #76
60067 faustkern
pi_17135219
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:34 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

En selectief racisme?? Dat je niet de hele bevolkingsgroep maar eerder het rotte gedeelte haat? Zoals de kutmarokkaantjes of agressieve turken. Dat die wat mij betreft gewoon subiet een nekschot mogen krijgen gewoon omdat er niet mee te praten is.

Als het 'zelf verdedeging' is moet dan toch geen noemenswaardige problemen opleveren. Bestaat er trouwens zoiets als 'preventieve zelf verdedeging' ?
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
pi_17135239
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:44 schreef faustkern het volgende:

[..]

Polarisatie ... eindelijk wordt er eens echt politiek gedreven ipv van constant elkaar aars te kussen en opzoek te gaan naar ... consensus.

... en compromis
pi_17135254
quote:

[..]

Ik heb eigenlijk liever dat iedereen het een beetje eens is, dan dat er constante wrijvingen zijn in de samenleving. Consensus boven polarisatie.
pi_17135376
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk liever dat iedereen het een beetje eens is, dan dat er constante wrijvingen zijn in de samenleving. Consensus boven polarisatie.

Zonder polarisatie geen politiek. Als iedereen maar de ander tevreden probeerd te houden komt men in de politiek natuurlijk nergens.
pi_17135493
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:53 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Zonder polarisatie geen politiek. Als iedereen maar de ander tevreden probeerd te houden komt men in de politiek natuurlijk nergens.

Duidelijk, je moet integreren.

En dan heb ik het nog niet eens over de inhoudelijke incorrectheid.

pi_17135586
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:58 schreef Monidique het volgende:

[..]
En dan heb ik het nog niet eens over de inhoudelijke incorrectheid.

Stierenpoep.

De incorrectheid lijkt zo door jouw roze bril. Ik zou het geval maar gaan poetsen. Bij het poldermodel probeerd men compromissen te sluiten die voor elke partij aanvaardbaar zijn.

Dat dit niet werkt hebben de 8 jaren paars wel bewezen. De VVD en PvdA zaten te ver uit elkaar, en vooral op het laatst, om nog een zinnige en poldermodel-achtige oplossing te vinden. Ondergang poldermodel en consensus --> ondergang paars.

Met jouw versie van consensus kan zelfs de VVD met de SP samenwerken. Dat gaat natuurlijk niet. Uiterst rood en blauw gaan niet samen.

pi_17135631
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Stierenpoep.

De incorrectheid lijkt zo door jouw roze bril. Ik zou het geval maar gaan poetsen. Bij het poldermodel probeerd men compromissen te sluiten die voor elke partij aanvaardbaar zijn.

Ik dacht eigenlijk meer aan vierhonderd jaar Nederland. Maar natuurlijk hebben wij ook zo onze polarisaties.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 01:07:23 #83
60067 faustkern
pi_17135654
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 00:53 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je staat ergens voor of niet ... als iedereen water bij de wijn blijft doen, kun je net zo goed meteen water bestellen.

Water met wijn mengen is zowiezo lam, maar goed dat is weer een ander onderwerp.

vrijdag 13 februari 2004 @ 01:10:59 #84
60067 faustkern
pi_17135721
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk meer aan vierhonderd jaar Nederland. Maar natuurlijk hebben wij ook zo onze polarisaties.

Het Romeinse rijk heeft het ruim 2100 jaar uitgehouden (West en Oost, republiekje en keizerrijk) ... en die dudes hadden geen poldermodel. Goed misschien hadden ze nog wel bestaan als ze wat water bij de wijn gedaan hadden ... wie weet.
pi_17135768
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:10 schreef faustkern het volgende:

[..]

Het Romeinse rijk heeft het ruim 2100 jaar uitgehouden (West en Oost, republiekje en keizerrijk) ... en die dudes hadden geen poldermodel. Goed misschien hadden ze nog wel bestaan als ze wat water bij de wijn gedaan hadden ... wie weet.

Als we het hebben over het Romeinse Rijk, hebben we het over de Republiek en het Keizerrijk. Dat heeft van 500 tot 476 gefunctioneerd en zéker niet goed. Het heeft weinig nut om daar verder op in te gaan, want het was toen een duidelijk andere situatie.

Het Byzantijnse Rijk is voor ons niet belangrijk.

Het Duitse Keizerrijk, wel, dat was een chaotisch zooitje, dat willen we toch niet terug?

vrijdag 13 februari 2004 @ 02:02:36 #86
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17136536
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als we het hebben over het Romeinse Rijk, hebben we het over de Republiek en het Keizerrijk. Dat heeft van 500 tot 476 gefunctioneerd en zéker niet goed. Het heeft weinig nut om daar verder op in te gaan, want het was toen een duidelijk andere situatie.

Het Byzantijnse Rijk is voor ons niet belangrijk.

Het Duitse Keizerrijk, wel, dat was een chaotisch zooitje, dat willen we toch niet terug?

Wáááá't, een deel van de bakermat van onze cultuur komt onder andere uit het Byzantijnse rijk. Waar denk je dat de hele Gothische inboedel in Tsjechië en Duitsland op geënt geweest is dan. Het meeste is gejat en/of nagemaakt uit uit het Byzantijnse Constantinopel.

Hetzelfde volk inspireerde de Russische Tsaren ook tot hun prachtige bouwwerken. Vergelijk die bouwwerken maar eens met wat er nog over is van de Byzantijnse cultuur in het huidige Istanbul.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_17136599
quote:
Southern trees bear strange fruit,
Blood on the leaves and blood at the root,
Black bodies swinging in the southern breeze,
Strange fruit hanging from the poplar trees.

Pastoral scene of the gallant south,
The bulging eyes and the twisted mouth,
Scent of magnolias, sweet and fresh,
Then the sudden smell of burning flesh.

Here is fruit for the crows to pluck,
For the rain to gather, for the wind to suck,
For the sun to rot, for the trees to drop,
Here is a strange and bitter crop.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_17137808
quote:

[..]

Het kabinet wordt inderdaad gedreven, ja. Door geld.
pi_17137865
Ik ben toch ook een kaas...Racisme is negatief, ja, maar de term wordt wel vaak veel te snel gebruikt. Anders zijn we allemaal, leer er maar mee leven.
Like any young kid, I dreamed of world domination.
pi_17139014
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 08:01 schreef Salem het volgende:
Ik ben toch ook een kaas...Racisme is negatief, ja, maar de term wordt wel vaak veel te snel gebruikt. Anders zijn we allemaal, leer er maar mee leven.
Racisme wordt met de dag normaler; de media begint zich zelfs racistischer te gedragen om meer kijk/verkoopcijfers te bemachtigen. En nou kan je wel zeggen 'racisme is slecht want het is helemaal niet zo erg', maar als je je ogen open doet zie je toch duidelijk dat het wél aan het gebeuren is en dat het wél erg is. Muratje bijvoorbeeld, ff een leraar doodsteken omdat hij zijn 'trots' geschaad heeft. En nou niet zeuren 'ja nou neem je precies de slechtste' want dat zien jullie allemaal verkeerd, er heb nog nooit een Nederlander een leraar doodgestoken klaar.

En dan nog iets, al dat buitenlandse volk is bij ons te gast. Als ik bij iemand te slapen ben ga ik toch ook niet alles slopen, jatten en neersteken. Ze mogen ons dankbaar zijn dat ze hier blijven mogen; zo niet, weg ermee.

pi_17145836
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:49 schreef zjImp het volgende:

[..]

Racisme wordt met de dag normaler; de media begint zich zelfs racistischer te gedragen om meer kijk/verkoopcijfers te bemachtigen. En nou kan je wel zeggen 'racisme is slecht want het is helemaal niet zo erg', maar als je je ogen open doet zie je toch duidelijk dat het wél aan het gebeuren is en dat het wél erg is. Muratje bijvoorbeeld, ff een leraar doodsteken omdat hij zijn 'trots' geschaad heeft. En nou niet zeuren 'ja nou neem je precies de slechtste' want dat zien jullie allemaal verkeerd, er heb nog nooit een Nederlander een leraar doodgestoken klaar.

En dan nog iets, al dat buitenlandse volk is bij ons te gast. Als ik bij iemand te slapen ben ga ik toch ook niet alles slopen, jatten en neersteken. Ze mogen ons dankbaar zijn dat ze hier blijven mogen; zo niet, weg ermee.

Ik dacht dat deze belachelijk kinderachtige 'argumenten' zelfs door de allochtonen- haters niet meer werden gebruikt. Zo word ik toch keer op keer weer verbaasd.
  zondag 15 februari 2004 @ 00:21:17 #92
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_17186690
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Met jouw versie van consensus kan zelfs de VVD met de SP samenwerken. Dat gaat natuurlijk niet. Uiterst rood en blauw gaan niet samen.
Dat is ook louter omdat de VVD niet puur liberaal is en de SP niet puur socialistisch. Van nature verschillen beide stromingen maar op enkele punten van elkaar. De Nederlandse politiek is er dan ook een die gedreven wordt vanuit programma's en niet zozeer ideologiën, zelfs de SP niet. Als liberaal zijnde wissel ik mijn stemmen af tussen de VVD en D'66, maar zie mezelf zeker niet als zijnde een "VVD'er" bijv.

Afijn; de stelling vind ik persoonlijk onzin. Discriminatie daarentegen is niet per se zo fout, vind ik. Discrimineren is immers menselijk en mensen zijn we en zullen we blijven. Onderscheid moet er nu eenmaal gemaakt worden, anders wordt de wereld onoverzichtelijk en onbestuurbaar. Echter, het systematisch onderdrukken van één bepaalde groep mensen en hen ervan te weerhouden ook maar enige vorm van zorg, welvaart, luxe of iets dergelijks aan te spreken, is een vreselijk idee.
Racisme is ook iets wat erg selectief is. Ik las pas een artikel over skinheads die een feest hadden in Belgrado en daar ook toespraken hielden. In een van die toespraken, van een Britse skinhead-leider, sprak hij over hoe blij hij is dat men zo succesvol samen kan werken met zijn Arische broeders in Servië. Zeer frappant dat Serven plotseling ook Arisch zijn. Een ideologie die zo wispelturig is over wie er wel en wie er niet toe behoort, slaat als een tang op een varken naar mijn mening.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 15 februari 2004 @ 02:13:50 #93
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_17188340
Tja dit is de trend tegenwoordig he; ontkennen van alles.
Het tegenovergestelde van politiek correct.

Hoe komt het in iemand op om een topic te openen over "'Racisme - dat is zo fout nog niet".
Dat is hetzelfde als LamLul Wilders zegt dat het niet persé negatief is dat er rassenrellen uitbreken.

Ik noem dat: iets recht praten wat zo ontzettend krom is. Geef er een populistische draai aan en je kunt het nog verkopen ook.

zondag 15 februari 2004 @ 02:15:08 #94
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_17188353
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 02:07 schreef OllieA het volgende:

[..]
Strange Fruit

Volgens mij kent 99% van dit forum niet eens de herkomst en essentie van dat gedicht.
  zondag 15 februari 2004 @ 02:17:06 #95
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_17188364
racisme is dom,

maar, feiten toekennen wordt vaak ook zo omschreven.

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  zondag 15 februari 2004 @ 03:59:26 #96
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17189281
quote:
Op zondag 15 februari 2004 02:17 schreef Kindred_Spirits het volgende:
racisme is dom,

maar, feiten toekennen wordt vaak ook zo omschreven.

Als iemand toegeeft dat die persoon fout was is juist intelligent m.i.
pi_31892444
quote:

GL is te links en naief.
SP is te lief.
lol, was het maar zo simpel he:). Ik maak er ook ff eentje

GL wil alleen maar plantjes redden
VVD zijn te bekakt
CDA heeft een lelijke fractievoorzitter
SP zijn communisten
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  woensdag 2 november 2005 @ 12:10:55 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31892860
Ik wilde iets posten over strange fruit en over racisme, beschulkdigingen daartoe, enzovoorts...en nu zie ik dat het topic al anderhalf jaar (!) oud is. Ik heb nichtjes die jonger zijn.
pi_31893121
quote:
Als je voor een streng asielbeleid bent dan ben je vaak al snel een racist in discussies, vergelijkingen met WO II zijn altijd snel gemaakt. Ook als je de Islam niet zo fijne godsdienst vindt trekt men dat al gauw door op de afkomst van moslims en ben je een racist (alsof er geen blanke moslims zijn). Nieuwsberichten waarin de afkomst van allochtone daders genoemd wordt worden als "aanzetters tot rassenhaat" benoemd. Als je opmerkt dat er naar verhouding wel veel allochtonen gebruik maken van sociale uitkeringen of zich regelmatig schuldig maken aan strafbare feiten dan ben je al snel een racist.
Deze observatie was 15 jaar geleden misschien geldig, maar nu al lang niet meer.
pi_31893241
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:50 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Maardat is dan statistisch onbderbouwd

Toch is het waar als je hier iets tegen of over een bepaalde godsdienst/bevolkingsgroep zegt krijg je de linkjes naar het strormfront toegestuurd.

Ik sta in de politiek rechtse hoek, als dat mij een racist maakt...dan ben ik daar TROTS OP
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 2 november 2005 @ 12:31:03 #101
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31893308
quote:
die periode ligt toch wel achter ons hoor
zelfs op FOK
quote:
Kom ik dus tot de conclusie dat racisten eigenlijk helemaal niet zo fout zijn dan. Door alles maar als racisme te bestempelen krijgt het woord alleen maar een positieve klank. Immers, liever een racist dan je kop in het zand steken niet waar?
wat betekent het woord kan je je afvragen?
quote:
Krijgen jullie nou ook niet de indruk dat het overvuldig gegooi met de term racisme (en ook termen als disciminatie e.d.) uiteindelijk alleen maar tegendraads werken?
het begint aan inflatie te leiden. Gelukkig maar
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 2 november 2005 @ 12:35:43 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31893423
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:28 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Maardat is dan statistisch onbderbouwd
Wat, het is statistisch onderbouwd dat elke allochtoon crimineel is?
Kom maar op met dat staatje.
quote:
Toch is het waar als je hier iets tegen of over een bepaalde godsdienst/bevolkingsgroep zegt krijg je de linkjes naar het strormfront toegestuurd.
Huil me een rivier. Ik krijg ook in de schoot geworpen dat ik Mao vereer omdat ik SP stem.
quote:
Ik sta in de politiek rechtse hoek, als dat mij een racist maakt...dan ben ik daar TROTS OP
Ik zou er eerder argumentatief tegeningaan, maar goed, als jij graag de racist wil zijn...
  woensdag 2 november 2005 @ 12:36:37 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31893450
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:31 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zelfs op FOK
(Doddie, kijk eens hoe oud de OP is?)
quote:
[..]

het begint aan inflatie te leiden. Gelukkig maar
Waarom ben je daar blij mee?
  woensdag 2 november 2005 @ 12:38:54 #104
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31893513
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

(Doddie, kijk eens hoe oud de OP is?)
[..]
2004 slimpie
quote:
Waarom ben je daar blij mee?
ontneemt linkse moraalridders (ik noem een .... walg walg .... ed ... walg walg .... vanThijn .... walg walg) een stok om criticasters van de multikultishit mee te slaan.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 2 november 2005 @ 12:46:23 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31893717
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:38 schreef McCarthy het volgende:

[..]

2004 slimpie
[..]
Anderhalf jaar oud, ja.
quote:
ontneemt linkse moraalridders (ik noem een .... walg walg .... ed ... walg walg .... vanThijn .... walg walg) een stok om criticasters van de multikultishit mee te slaan.
Eerst: "criticaster" is synoniem aan "muggenzifter". Ik neem aan dat je dat niet bedoelt.
En dat zo'n begrip erodeert omdat het door critici op rechts te pas en te onpas wordt gebruikt is toch triest? Want jij gaat me niet vertellen dat er in Nederland geen racisme is. Of vind jij dat niet erg?
  woensdag 2 november 2005 @ 12:52:00 #106
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31893868
wat boeit mij het nou of er racisme is?
  woensdag 2 november 2005 @ 13:27:08 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31894678
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:52 schreef McCarthy het volgende:
Zeg je dat ook als je vriendin door Marokkanen wordt uitgescholden voor Nederlandse kankerhoer?
pi_31897951
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:54 schreef Megumi het volgende:Maar geef toe dat ik me daar ook wel eens schuldig aan maak. Om een discussie een beetje op gang te houden.
dus als een discussie beetje saai wordt, ga je - jou kennende - beetje in de lucht blaten en termen zoals NAZI RACIST JODENHATER etc erbij mikken?

achja, je bent toch altijd een raar iemand geweest..
pi_31898495
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:52 schreef McCarthy het volgende:
het boeit je omdat racisme uitloopt op ergere dingen zoals (heel standaard voorbeeld) nazi duitsland... dat het niet op jou gericht is betekend toch niet dat het niet erg is. Of vind je het pas erg als jij en jou famillie er mee te maken heeft?
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  woensdag 2 november 2005 @ 16:27:27 #110
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31900310
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:31 schreef McCarthy het volgende:
zelfs op FOK
Deze TP is dan ook geschreven in 2004 voor de moord op van Gogh.
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:35 schreef Floripas het volgende:
Huil me een rivier. Ik krijg ook in de schoot geworpen dat ik Mao vereer omdat ik SP stem.
Daar komt de aap uit de mou Misschien als je zelf door een groep Noord Afrikanen het slachtoffer word van een gezellige groeps verkrachting dat je je gaat afvragen waar Nederland aan begonnen is.
I'm nobody's sheep
  woensdag 2 november 2005 @ 18:00:30 #111
111528 Viajero
Who dares wins
pi_31903121
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:56 schreef sp3c het volgende:
racisme en discriminatie zijn fout en in Nederland illegaal op een enkele uitzondering na.

zaken in de op vallen overigens daar niet onder imo tenzij je wetten gaat bedenken die enkel voor 1 specifieke bevolkingsgroep gelden.
(Dus bv enkel hoofddoeken verbieden voor moslims en het bij de rest wel toelaten)
En hoofddeksels enkel toestaan voor Moslims en voor de rest verbieden, is dat ook racisme/discriminatie?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 2 november 2005 @ 19:04:46 #112
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31904935
In Nederland komt het nog wel zo ver dat er een sharia komt die alleen voor moslims telt.
I'm nobody's sheep
pi_31905978
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:04 schreef Scandum het volgende:
In Nederland komt het nog wel zo ver dat er een sharia komt die alleen voor moslims telt.
bron?
  woensdag 2 november 2005 @ 19:38:15 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31906036
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:27 schreef Scandum het volgende:
Daar komt de aap uit de mou Misschien als je zelf door een groep Noord Afrikanen het slachtoffer word van een gezellige groeps verkrachting dat je je gaat afvragen waar Nederland aan begonnen is.
Wat een nare, nare reactie.
  donderdag 3 november 2005 @ 15:59:47 #115
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31930950
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:29 schreef frizzel het volgende:

[..]

het boeit je omdat racisme uitloopt op ergere dingen zoals (heel standaard voorbeeld) nazi duitsland... dat het niet op jou gericht is betekend toch niet dat het niet erg is. Of vind je het pas erg als jij en jou famillie er mee te maken heeft?
wie zegt dat? 1 voorbeeld onderbouwt je bewering echt niet hoor
  donderdag 3 november 2005 @ 16:00:49 #116
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31930987
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als je vriendin door Marokkanen wordt uitgescholden voor Nederlandse kankerhoer?
die arme marokanen zijn slachtoffers van de maatschappij en hebben moeite zich te uiten
laat ze toch met rust
  donderdag 3 november 2005 @ 16:01:40 #117
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31931003
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:36 schreef Prego het volgende:

[..]

bron?
Canada toont ons hier de toekomst misschien ?
  donderdag 3 november 2005 @ 16:12:08 #118
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31931319
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:38 schreef Floripas het volgende:
Wat een nare, nare reactie.
Ach gut, het arme zieltje stampt altijd in het rond maar heeft zelf lange tenen.

Nee, we leven in een naar, naar land.
I'm nobody's sheep
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:24:22 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32080225
Scandum, jij wenst mij een groepsverkrachting toe.
Blijkbaar ben je niet begaan met de slachtoffers van verkrachting, maar is het voor jou een instrument om je politieke gelijk mee te halen.

Ik kots op mensen als jij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')